abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:01:50 #1
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125366755


SPOILER: Processor
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Werkgeheugen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: GPU: Graphics Processing Unit (Videokaart)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Merk/bouwkwaliteit en ondersteuning voor Android-versies
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Connectiviteit/Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Iconia Tab B / A210 / A510 / A700
101XS / 80XS / 101 G9 / 80 G9 101 XS / Elements / Arnova
Eee Pad TF300T/ TF700T / MeMO Pad / Pad Smart / Nexus 7 / PadFone Infinity
HTC Flyer / HTC Jetstream
XOOM / XOOM2 / XOOM2 ME
Galaxy Note 8.0 / Note 10.1 / Tab 2 (10.1) / Tab 2 (7.0)
Tablet Z / S / P

Google Nexus | Toshiba | Packard Bell | LG | Point of View | Kindle | Huawei | Adam Notion Ink | Viewsonic | Yarvik


Populaire ChinaTab brands: Ainol, Onda, Bmorn, Cube, Ramos, SmartQ, Teclast, Window (Yuandao), Zenithink


Enkele Chinese webshops:


Enkele AliExpress stores: • Elijah StoreUGoodBuyEternal TeamGrace TeamGrace Top TradeGrace Intl
In China kun je verder in de webshops zoeken via ChinaPrices. Eventueel kun je ook Chinatabs halen van Taobao/Tmall (zoals de officiële Ainol-store), een Chinagigant met vele vendors die binnen China leveren; sites als MisterTao (BIC) en Zarmark (Jack) bestellen die voor je en sturen de goederen naar je door. Vergeet niet dat het importeren van goederen uit het buitenland mogelijk heffingen met zich meebrengt. Voor meer informatie kijk je op douane.nl .

Coupons
panda4fok = 5% korting bij Pandawill | fb2012fiver = 5% korting bij MP4Nation
Couponsites: Tjoos | Retailmenot
Voor sites als Buyincoins & MisterTao is eventueel ook recommenderkorting te snaaien. Let op user signatures.

Non-China
Voor de tablets die in Nederland beschikbaar zijn kun je terecht op de officiële websites en bij de bekende elektronicawinkels zoals BCC, Dixons, Dynabite, etc. Natuurlijk kun je ook even kijken op check.fok.nl, Google Shopping en pricewatch. Je hebt tegenwoordig ook vaak verkapte Chinatabs bij winkels als Trekpleister, Kruidvat, Bart Smit, Intertoys en Kijkshop voor redelijke prijzen. Als je op budget zit en garantie in Nederland en geen gedoe wilt, is het een idee om naar zulke tablets te kijken, een enkele kan zowaar een leuke koop zijn. Wel eerst goed research doen!
Europabreed op Geizhals of Amazon.co.uk.


Aantal apps & games in de Play Store, statistiek door AppBrain. (Verdere statistiek: AndroLib)

Interessante sites
Nederlands:
| Tablets Magazine | TabletGuide | Portablegear | Androidworld | Androidtablet | Tabletworld |
Internationaal:
| Play Store (voorheen Android Market) | AppBrain | Engadget | Slashgear | CNET | PC Magazine | Phone Arena | DigiTimes | Tabletrepublic | Lilliputting | Tablet PC Review | Arctablet Blog | Slatedroid | XDA Developers | Modaco |
China:
| Giz-China | Shanzai | Micdigi | imp3.net |

Third party markets: | BlackMart Alpha | Amazon appstore | Getjar |
(Als bijvoorbeeld je Chinese tablet niet ondersteund wordt door een gratis app zoals YouTube)

Vorige delen
Android tablet discussie topic-keten

OP V2.0 - V2.1 door: shiznuts

[ Bericht 1% gewijzigd door RobertNL op 16-04-2013 22:04:57 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_125367677
Koers gaat lekker :D Iemand die weet waar je die gehanteerde koers van PayPal kunt vinden of is dat onmogelijk?
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:17:17 #3
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125367753
quote:
Exchange rate: 1 EUR = 1,26404 USD
Paypal, inloggen saldo omwisselen (of iets dergelijks ;))
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_125368192
Wat de OP betreft:
De links van de Samsung Galaxy Tab 7.7, 8.9 en 10.1 werken niet meer
Daarnaast staat er ergens dat de Samsung tabs geen (micro)SD(HC) zouden hebben. Alle Samsung tablets hebben echter een microSDHC slot.
pi_125368992
Godgloeiende. Heeft die gekke Chinees op de invoice laten zetten dat ie een sample tablet naar me toe heeft gestuurd.

Ik had nog zo gezegd, maak er iets goedkoops van. Dat wordt dokken.
pi_125370957
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:42 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Koop een 10" Cube U30GT2 tablet (8>
$280, dat valt niet in het budget
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_125371413
quote:
8s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:15 schreef Quir het volgende:

[..]

$280, dat valt niet in het budget
Wat is dan je budget??

$280/ca ¤212.5 is echt niet duur voor een quad-core! :Y
  dinsdag 16 april 2013 @ 21:26:33 #8
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_125371596
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:41 schreef Ad_Infinitum het volgende:
Godgloeiende. Heeft die gekke Chinees op de invoice laten zetten dat ie een sample tablet naar me toe heeft gestuurd.

Ik had nog zo gezegd, maak er iets goedkoops van. Dat wordt dokken.
Hoe vaak besteld in china?, je wilt niet weten hoeveel invoices ik hier heb liggen met 'sample of tablet PC', maar ook met value 25 usd en nooit ........ :Y en altijd express shipping :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Janesh op 16-04-2013 21:32:41 ]
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_125371730
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:23 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Wat is dan je budget??

$280/ca ¤212.5 is echt niet duur voor een quad-core! :Y

Weet ik, maar hoef echt maar een budget dingetje voor wat mailen en het internet rondbladeren.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_125371760
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:29 schreef Quir het volgende:

[..]

Weet ik, maar hoef echt maar een budget dingetje voor wat mailen en het internet rondbladeren.
Begin maar met eentje van $200 :P
  dinsdag 16 april 2013 @ 21:33:12 #11
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125371943
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:26 schreef Janesh het volgende:

[..]

Hoe vaak besteld in china?, je wilt niet weten hoeveel invoices ik hier heb liggen met 'sample of tablet PC', maar ook met value 25 usd en nooit ........ :Y
En niet aleen sample of tabelt PC maar ook allerhande andere creatieve beschrijvingen :') (of je het nu wil of niet :P)
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:29 schreef Quir het volgende:

[..]

Weet ik, maar hoef echt maar een budget dingetje voor wat mailen en het internet rondbladeren.
10 inch met een budget? Dan zou je kunnen kijken naar een RK3066 tablet, die kunnen ook nog prima meekomen en heb je toch aardige bang for buck :).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_125373827
Dag Allen,

Ga toch maar eens reageren na dit topic en die over kopen in China al maanden te volgen.
Op tablet gebied is er veel te krijgen, nu zoek ik alleen een mooie tablet voor de vrouw.

Ze vind het formaat van de Ipad mini wel mooi. Wanneer ik nu op de verschillende sites kijk zijn er maar weinig 7.9 inch tablets.

Vragen:
1. is het verschil tussen 7.9 en 8 inch echt een groot verschil als je de tablet in de hand hebt en gaat gebruiken?
2. Heeft iemand al ervaring met de Onda V818
3. Welke 7.9 en 8 inch tablets raden jullie aan ? Budget tussen de 100 en 200 euro.
  dinsdag 16 april 2013 @ 22:28:35 #13
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_125375492
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 22:06 schreef Frank2k het volgende:
Dag Allen,

Ga toch maar eens reageren na dit topic en die over kopen in China al maanden te volgen.
Op tablet gebied is er veel te krijgen, nu zoek ik alleen een mooie tablet voor de vrouw.

Mogen wij ook antwoorden? Of mag Allen dat als enige?
!!! Go 49-ers !!!
  dinsdag 16 april 2013 @ 22:55:04 #14
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_125377669
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 22:06 schreef Frank2k het volgende:
Dag Allen,

Ga toch maar eens reageren na dit topic en die over kopen in China al maanden te volgen.
Op tablet gebied is er veel te krijgen, nu zoek ik alleen een mooie tablet voor de vrouw.

Ze vind het formaat van de Ipad mini wel mooi. Wanneer ik nu op de verschillende sites kijk zijn er maar weinig 7.9 inch tablets.

Vragen:
1. is het verschil tussen 7.9 en 8 inch echt een groot verschil als je de tablet in de hand hebt en gaat gebruiken?
2. Heeft iemand al ervaring met de Onda V818
3. Welke 7.9 en 8 inch tablets raden jullie aan ? Budget tussen de 100 en 200 euro.
Er is inderdaad niet veel verschil tussen 7.9 en 8" tablets. Beide voornamelijk 4:3 en 1024x768. Alleen is de 8" nog altijd voor landscape georiënteerd en de 7.9" voor portrait. Let wel dat de pixeldichtheid bij deze tablet nogal aan de karige kant is, vergeleken met andere tablets (1280x800) en de 4:3 aspectratio zorgt ervoor dat video's redelijk grote zwarte balken boven en onder krijgen, waarbij 16:10 AR tablets video's zo goed als schermvullend zijn.

Verder zou ik met een budget tot 200 euro zeker gaan voor een quadcore. :Y Momenteel doet er zich veel voor op 7.9" quadcore gebied, met name i.c.m. de nieuwe Rockchip RK3188. De Onda, maar je hebt ook de Chuwi V88 al en PiPO, Cube en Vido (Yuandao/Window) werken ook aan soortgelijk formaat tablets. Je kunt best ff kijken op Slatedroid, daar verzamelt zich een hoop informatie en nog meer ervaringen met tablets, dan hier zijn te vinden: http://www.slatedroid.com/forum/506-rockchip-rk3188/ (we zijn hier op FOK! met maar een beperkt aantal China tabletgebruikers en hebben niet de ervaring met elke tablet out there natuurlijk).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 16 april 2013 @ 23:30:48 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125379717
Vanwaar die grafiek met "het aantal applicaties"? Dat is toch volstrekt irrelevant? Bij PC's adverteer je toch ook niet met hoeveel programma's je kan kopen?
Wat maakt het nou uit of er 500.000 of 10 miljoen beschikbaar zijn? Ik gebruik er slechts een paar. Net als ieder ander.
censuur :O
  dinsdag 16 april 2013 @ 23:44:28 #16
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_125380459
SEG... RD... stel je anders ff aan ofzo. ;(

Dat is voor de haters die denken dat de Applestore tig keer zoveel uitgebreid is. Wat dus niet zo is.
En het is gewoon geinig om te zien.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_125385184
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 april 2013 23:44 schreef shiznuts het volgende:
SEG... RD... stel je anders ff aan ofzo. ;(

Dat is voor de haters die denken dat de Applestore tig keer zoveel uitgebreid is. Wat dus niet zo is.
En het is gewoon geinig om te zien.
Maar de App store heeft minder apps, en ook minder functionele apps... :') Android maakt nu een enorme groei, zeker nu het ook in Azië doorbreekt. :p
pi_125385602
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 april 2013 21:26 schreef Janesh het volgende:

[..]

Hoe vaak besteld in china?, je wilt niet weten hoeveel invoices ik hier heb liggen met 'sample of tablet PC', maar ook met value 25 usd en nooit ........ :Y en altijd express shipping :)
Dan neem ik mijn belediging terug. Ik bestel veel in China, maar meestal kleine dingen. Mijn vorige tablet was geshipped als fotolijstje en ik had verwacht dat ze nu weer een alternatieve beschrijving zouden hanteren.
  woensdag 17 april 2013 @ 08:17:11 #19
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_125385671
Ja, 'no commercial value' is ook leuk. En dan toch gevraagd worden door de douane om opheldering.

Anyways. Tmall-seller heeft de M8 Pro RK3188 nu op voorraad en wordt voor nightfall opgestuurd naar MisterTao. Al is het misschien handiger om 'em dan meteen weer afzender retour te laten sturen, want 215 + 1,60 is nog zonder 8% commissie en international shipment en Banggood heeft 'em dan wel lekker scherp geprijsd: http://www.banggood.com/P(...)-Tablet-p-70862.html en verwachten 'em de 20e op voorraad te hebben.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 17 april 2013 @ 08:25:07 #20
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_125385759
Ik heb de M8 heel even vastgehad afgelopen maandag, maar vond hem minder aantrekkelijk dan de M9, al zal dat puur persoonlijk zijn uiteraard.
  woensdag 17 april 2013 @ 10:00:18 #21
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_125387504
quote:
9s.gif Op woensdag 17 april 2013 08:17 schreef shiznuts het volgende:
Ja, 'no commercial value' is ook leuk. En dan toch gevraagd worden door de douane om opheldering.

Anyways. Tmall-seller heeft de M8 Pro RK3188 nu op voorraad en wordt voor nightfall opgestuurd naar MisterTao. Al is het misschien handiger om 'em dan meteen weer afzender retour te laten sturen, want 215 + 1,60 is nog zonder 8% commissie en international shipment en Banggood heeft 'em dan wel lekker scherp geprijsd: http://www.banggood.com/P(...)-Tablet-p-70862.html en verwachten 'em de 20e op voorraad te hebben.
Ik kocht hem liever hieronder, high rated seller en met dhl voor 250 usd.
Banggood rekent ook 31 usd voor express shipping.
http://www.aliexpress.com(...)d-4-1/854174632.html
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  woensdag 17 april 2013 @ 10:15:19 #22
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_125387906
Ik heb, met een enkele uitzondering, altijd gedoe gehad met inklaring van express shipping.
Gevolg is, dat ik toch nooit echt haast heb (ik heb al 7 tablets liggen) en dus gewoon voor free shipping ga.
Dan is Banggood gewoon de voordeligste keuze. 'Da's logisch', zou Cruijff zeggen. ;)
Ik zie de meerwaarde van veel betalen om 'em sneller te hebben en het verhoogde risico op importheffing niet.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 17 april 2013 @ 10:19:52 #23
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125388029
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 10:15 schreef shiznuts het volgende:
Ik heb, met een enkele uitzondering, altijd gedoe gehad met inklaring van express shipping.
Gevolg is, dat ik toch nooit echt haast heb (ik heb al 7 tablets liggen) en dus gewoon voor free shipping ga.
Dan is Banggood gewoon de voordeligste keuze. 'Da's logisch', zou Cruijff zeggen. ;)
Ik zie de meerwaarde van veel betalen om 'em sneller te hebben en het verhoogde risico op importheffing niet.
Helaas heeft de PostNL nog wel eens de verveldende eigenschap om hier er wat uit te pikken (ook met goede formulieren) waar dat bij jou wat minder is heb ik het idee ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 17 april 2013 @ 10:30:14 #24
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_125388278
Ik praat voor nederland shiz, en ik heb sinds de dualcore opmars er een 'paar' besteld in china.
Ik heb het afgelopen jaar véél meer gedoe met china post en hongkongpost, en géén gedoe en bijbetalen met express shipping.
Als je btw moet betalen aan post.nl, duurt het zo twee weken langer en betaal je meestal zeker 40 euro meer.
Ik adviseer voor nederland express shipping.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  woensdag 17 april 2013 @ 10:38:28 #25
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125388468
Met wat geluk is het geen twee maar vier weken * RobertNL Spreekt helaas uit ervaring :'(
Grappige is wel dat een paar weken later een pakketje binnen 5 dagen door de douane was (incl brief). Bij dingen van meer dan 100 dollar doe ik het tegenwoordig liever via DHL de rest komt vaak zo wel de douane door :D

Nu een groter pakketje met FedEx onderweg, hoop dat dat ook veilig binnen komt. Bij MP4nation gaat dat in ieder geval altijd prima ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 17 april 2013 @ 11:25:28 #26
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_125389867
Inderdaad, ik bestelde eind vorig jaar een powerbankje van 30 usd.
Kwam ook sneller door de douane omdat er 30 usd op stond.
Post.nl rekende dus, ¤12.50 inklaringskosten, ¤25x0,20= ¤5 BTW, dus ¤17.50 bijbetalen.
Eén keer, vorig jaar november via aliexpress, een tablet laten versturen met hongkongpost. (verder zeker twintig keer probleemloos met dhl)
Aangekomen in NL, post.nl biedt het op een verkeerd adres aan, vervolgens zoek geraakt.
Post.nl stuurt je het bos in, kunnen hem niet weervinden, niets aan te doen en sluiten het dossier.
Via de escrow koperbescherming van aliexpress een paar weken geleden een full refund gekregen na een hoop gedoe.
Oke, een paar voorbeelden, geen voorbeeld, maar nogmaals mijn advies....
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  woensdag 17 april 2013 @ 11:42:21 #27
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_125390510
Ik las 'em als een 'als ik jou was, dan'. ;)
Daar waar ik natuurlijk inderdaad puur voor mezelf in Oostenrijk sprak wat het beste bevalt.

Behalve een keer, dus telkens misgegaan hier bij express shipping. Tablets, smartphones, trucjes, telkens gevraagd om een rekening. Alle grote dure items die van MisterTao kwamen, met budget shipping en je weet zelf wel hoe die custom declaration daar wordt ingevuld, daar heb ik nog nooit gedoe mee gehad. Maar dat lijkt hier inderdaad te maken te hebben met de vorm van bureaucratie, ze lijken liever te hebben dat alles netjes een kruisje heeft staan, omschrijving, gewicht en waarde heeft en behandelen elk pakje als een ander, lijken niet verder te kijken dan het label en verbinden geen relatie tussen opschrift en inhoud. Daardoor kom je makkelijker weg met bepaalde dingen. Aan de andere kant zijn ze heel erg star... als een kruisje mist of iets er niet duidelijk genoeg staat, dan heb je een brief aan je broek. Bij mij scheelt dat dan weer, want ik krijg die brief, ik ga vrijwel direct naar het depot en kort daarop zit ik ermee thuis en hoef alleen de btw te betalen en geen handlingskosten omdat ik het dan zelf ophaal. Da's wel geniaal hier. :D

Smartphone van m'n zusje in NL was trouwens ook probleemloos d.m.v. free shipping aangekomen. ;)
Scheelde haar toch weer als een malle betalen voor express shipping wat zo'n 20~30 USD meer is.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 17 april 2013 @ 12:08:00 #28
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125391395
Report van de HK fair
Zoals gedacht niet al te spannend, najaar is vaak veel leuker :P
Zie wel eindelijk de Allwinner A20 staan maar die bied verder niet veel boven de Amlogics en RK3066's gok ik zo.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 17 april 2013 @ 14:14:17 #29
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_125396109
Toch maar even de PiPo M8pro besteld van mijn eerder gepostte aliexpress link.
Ik ben benieuwd of hij sneller, beter is dan mijn Ramos W42.
Er zit volgens de site van mijn verkoper het zelfde 9.4 inch LG scherm in als van de Ramos W42, en die is héél bright en goed.
Ik vroeg vanochtend of hij in stock is, en kreeg als antwoord 'yes', en na betaling binnen 48 uur verstuurd.
We zullen zien of zij in dat opzicht hun 98,1% positieve feedback waarmaken.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_125423983
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 12:08 schreef RobertNL het volgende:
Report van de HK fair
Zoals gedacht niet al te spannend, najaar is vaak veel leuker :P
Zie wel eindelijk de Allwinner A20 staan maar die bied verder niet veel boven de Amlogics en RK3066's gok ik zo.
Goh,zou het?? Rockchip RK3066 is gewoon tof. :P
  donderdag 18 april 2013 @ 09:33:43 #31
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_125430575
Waarom zeggen alle nerds toch " Bang for buck ".

:')
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  donderdag 18 april 2013 @ 09:33:58 #32
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_125430584
sorry dat was offtopic :@
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_125431257
Cube u30gt2 is met koerier onderweg!! Jippie!!!
  donderdag 18 april 2013 @ 10:00:16 #34
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_125431286
Ik las trouwens in een review van de Pipo M8 dat ze de standaard Android symbooltjes enzo hebben vervangen met een eigen versie, en in wat reacties op de Cube U30GT2 (ofzo), las ik dat die tablet een vervelend bootscherm had (en nog wat andere zaken die als irritant werden ervaren...)

... is dat, bij beide gevallen, op te lossen met een 'root', of is dat niet eens nodig om zelf de look van jouw tablet/interface te kunnen bepalen!? Inclusief achtergrond en fonts enzo!?

Die Cube 2 zou trouwens ook wat langzaam zijn met verschillende browsers, muv Firefox volgens mij.
pi_125431483
quote:
99s.gif Op donderdag 18 april 2013 10:00 schreef Yi-Long het volgende:
Ik las trouwens in een review van de Pipo M8 dat ze de standaard Android symbooltjes enzo hebben vervangen met een eigen versie, en in wat reacties op de Cube U30GT2 (ofzo), las ik dat die tablet een vervelend bootscherm had (en nog wat andere zaken die als irritant werden ervaren...)

... is dat, bij beide gevallen, op te lossen met een 'root', of is dat niet eens nodig om zelf de look van jouw tablet/interface te kunnen bepalen!? Inclusief achtergrond en fonts enzo!?

Die Cube 2 zou trouwens ook wat langzaam zijn met verschillende browsers, muv Firefox volgens mij.
Ik vertrouw er op dat er nog wat kinderziektes zijn met de RK3188 diewel opgelost worden mt nieuwe firmware. Komt die firmware niet van Cube, dan kokt er wel iets uit de community. Wat dat betreft is de RK3188 misschien wel een veiligere keuze als een chinatab met Exynos, omdat Samsung nogal vervelend is met vrijgeven van drivers.

Vandaar ook dat veel Exynos chinatabs uit de fabriek ook nog Android 4.0.4 draaien.
  donderdag 18 april 2013 @ 10:39:12 #36
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125432299
quote:
99s.gif Op donderdag 18 april 2013 10:00 schreef Yi-Long het volgende:
Ik las trouwens in een review van de Pipo M8 dat ze de standaard Android symbooltjes enzo hebben vervangen met een eigen versie.
Zal wel weer zo'n Windows tiles interface overheen zitten. Had mijn U1 ook meestal brengt pipo ook nog ''schone'' firmware uit ;)
quote:
en in wat reacties op de Cube U30GT2 (ofzo), las ik dat die tablet een vervelend bootscherm had (en nog wat andere zaken die als irritant werden ervaren...)
Nouja als een verveldend bootscherm het grootste probleem is teken ik er voor :+ Hoe vaak zet je een tablet nu daadwerkelijk aan/uit ;)
quote:
... is dat, bij beide gevallen, op te lossen met een 'root', of is dat niet eens nodig om zelf de look van jouw tablet/interface te kunnen bepalen!? Inclusief achtergrond en fonts enzo!?
Het eerste is dus op te lossen door een schone ROM. Heb die voor iedere tablet van Pipo nog wel gezien (al dan niet door een 3e persoon ''ontwikkeld''
Bootscherm verschilt een beetje per tablet, meestal kan je vrij simpel een eigen bootanimatie toevoegen in de firmware :) en bij enkele tablets is het zelfs met ROOT te vervangen.
quote:
Die Cube 2 zou trouwens ook wat langzaam zijn met verschillende browsers, muv Firefox volgens mij.
Ja heb ik ook wat over gelezen dat niet iedere browser nog even snel was. Kwestie van updaten ;) Chrome Beta en FireFox Beta doen het bij dat soort problemen vaak prima :P Ik gebruik van beiden alleen maar de beta. omdat die vaak beter is dan de eindversie :+)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  donderdag 18 april 2013 @ 10:58:41 #37
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_125432953
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 10:06 schreef Ad_Infinitum het volgende:

Vandaar ook dat veel Exynos chinatabs uit de fabriek ook nog Android 4.0.4 draaien.
Jij en ik mogen hopen dat uiteindelijk de RK3188 net zo 'smooth' draait op JB als de exynos 4412 op ICS.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_125442481
Pipo M9 is sinds dinsdag in Nederland volgens de tracking code maar nog niet geleverd. Post man komt net wat anders afleveren dus moet nog even geduld hebben. |:( . Trouwens ben benieuwd wanneer Jelly Bean komt voor de T7s. De beta voor de T7 schijnt het nog niet helemaal goed te doen. Geekbuying blog
pi_125443025
DHL heeft mijn Cube vandaag aangeboden. Morgen weer een poging, maar dan ben ik zeker thuis. Ik moet ¤ 36,- bijbetalen, valt alleszins mee.
  donderdag 18 april 2013 @ 17:59:28 #40
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_125448036
M'n mattie van Banggood zei dat er een paar M8 Pro's binnen waren gekomen. ;) Dus heb 'em daar besteld en bij MisterTao gezegd dat ze de pre-order terugsturen mogen zodra 'ie daar binnen is. Bij BG met coupon ' b185f7 ' (uitgelogd) voor nog net geen 215 USD. Dat was 'ie van Tmall ook al en dat was zonder commissie/shipping!

Wat trouwens ook vrij interessant is, is de FNF ifive X2, een 8.9" 1920x1200 tablet met RK3188 2GB. Hier en daar wordt 7200mAh genoemd, maar weet niet of dat nu echt voor de X2 is of dat die specs behoorden tot de ifive 3 of ifive 2s, die beiden het niet helemaal lijken te zijn. Maar dat zou wel een handzaam dingetje met vette resolutie zijn. Alleen... hij is wel wit... ;( :P Zie Slatedroid, Zol, imp3, Liliputing, etc.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_125466434
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:48 schreef Ad_Infinitum het volgende:
DHL heeft mijn Cube vandaag aangeboden. Morgen weer een poging, maar dan ben ik zeker thuis. Ik moet ¤ 36,- bijbetalen, valt alleszins mee.
En geen ¤25,63?Wat voor Cube is het dan?U30GT2?


quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:59 schreef shiznuts het volgende:
M'n mattie van Banggood zei dat er een paar M8 Pro's binnen waren gekomen. ;) Dus heb 'em daar besteld en bij MisterTao gezegd dat ze de pre-order terugsturen mogen zodra 'ie daar binnen is. Bij BG met coupon ' b185f7 ' (uitgelogd) voor nog net geen 215 USD. Dat was 'ie van Tmall ook al en dat was zonder commissie/shipping!

Wat trouwens ook vrij interessant is, is de FNF ifive X2, een 8.9" 1920x1200 tablet met RK3188 2GB. Hier en daar wordt 7200mAh genoemd, maar weet niet of dat nu echt voor de X2 is of dat die specs behoorden tot de ifive 3 of ifive 2s, die beiden het niet helemaal lijken te zijn. Maar dat zou wel een handzaam dingetje met vette resolutie zijn. Alleen... hij is wel wit... ;( :P Zie Slatedroid, Zol, imp3, Liliputing, etc.
Heb je wel genoeg geld om alles te betalen?? :+
pi_125468037
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 01:09 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

En geen ¤25,63?Wat voor Cube is het dan?U30GT2?

[..]
U30gt2 ja. Ik snap het bedrag ook niet helemaal. Waarschijnlijk hebben ze toch een te hoge waarde opgegeven en is er belasting geheven.
  vrijdag 19 april 2013 @ 08:02:15 #43
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
  vrijdag 19 april 2013 @ 09:07:44 #44
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_125469255
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:59 schreef shiznuts het volgende:
M'n mattie van Banggood zei dat er een paar M8 Pro's binnen waren gekomen. ;) Dus heb 'em daar besteld.
Dat kan kloppen Shiznuts, de mijne is shipped deze morgen.
http://www.aliexpress.com(...)d-4-1/854174632.html
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_125471218
Cube U30gt2 is binnen. 90% geladen en voorzien van de nieuwste firmware.

Eerste indrukken:
Bouwkwaliteit is dik in orde. Apparaat voelt stevig aan, iets zwaarder dan de Galaxy Tab 2 van een familielid, maar wel goed in balans wanneer je hem met 1 hand vasthoudt.

Scherm is bijzonder goed. Niet zo goed als van de Samsung, minpuntje is dat de kleuren wat te warm zijn. Hierdoor krijgt wit een wat gelige tint. Overigens een kwaal die veel super-amoled schermen van Samsung ook hebben.

Kritiek op de browsesnelheid snap ik niet. Hij laadt pagina's net zo snel als mijn Galaxy s3. Volledige pagina's (dus bureaublad, niet mobiele pagina's) doet hij zelfs aanzienlijk sneller.

Camera even snel bekeken. Nou ja, ik ben pixelfetisjist dus voor meer dan het 'shit ik heb geen camera bij maar dit MOET ik vastleggen'-momentje zal ik hem niet gebruiken. Vol ingezoomd is er in ieder geval geen pixel-scherpte, maar dat heeft mijn S3 ook niet. Camera is minder dan mijn S3 in goed licht, maar ik had niet anders verwacht.

Geluid is mwaaaa, maar stukken beter dan mijn Ainol Elf II. Sowieso trouwens, deze Cube is op geen enkele wijze te vergelijken met die Ainol. Whole different ballgame.

Qua algeheel kwaliteitsgevoel vind ik dit apparaat nauwelijks onderdoen voor de Samsung Galaxy Tab II. Sowieso is deze in mijn beleving echt aanzienlijk sneller.
  vrijdag 19 april 2013 @ 10:52:21 #46
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125471693
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 10:34 schreef Ad_Infinitum het volgende:
Cube U30gt2 is binnen. 90% geladen en voorzien van de nieuwste firmware.

Eerste indrukken:
Bouwkwaliteit is dik in orde. Apparaat voelt stevig aan, iets zwaarder dan de Galaxy Tab 2 van een familielid, maar wel goed in balans wanneer je hem met 1 hand vasthoudt.

Scherm is bijzonder goed. Niet zo goed als van de Samsung, minpuntje is dat de kleuren wat te warm zijn. Hierdoor krijgt wit een wat gelige tint. Overigens een kwaal die veel super-amoled schermen van Samsung ook hebben.
Ik zie superAmoled altijd als te blauw maar goed zo vaak houdt ik die toestellen ook niet beet. Kleurverschillen in LCD's en IPS komt inderdaad nog best vaak voor. Vooral bij dit soort tablets die de afkeur van A merk fabrikanten kopen (Zijn nog zeker geen B kwaliteit schermen!)
quote:
Kritiek op de browsesnelheid snap ik niet. Hij laadt pagina's net zo snel als mijn Galaxy s3. Volledige pagina's (dus bureaublad, niet mobiele pagina's) doet hij zelfs aanzienlijk sneller.
Cool, je leest het bij de ene review ook wel en de andere niet. Wellicht firmware issue die al gefixt is?
quote:
Camera even snel bekeken. Nou ja, ik ben pixelfetisjist dus voor meer dan het 'shit ik heb geen camera bij maar dit MOET ik vastleggen'-momentje zal ik hem niet gebruiken. Vol ingezoomd is er in ieder geval geen pixel-scherpte, maar dat heeft mijn S3 ook niet. Camera is minder dan mijn S3 in goed licht, maar ik had niet anders verwacht.

Geluid is mwaaaa, maar stukken beter dan mijn Ainol Elf II. Sowieso trouwens, deze Cube is op geen enkele wijze te vergelijken met die Ainol. Whole different ballgame.
Ook een verschillende prijsklasse ;)
quote:
Qua algeheel kwaliteitsgevoel vind ik dit apparaat nauwelijks onderdoen voor de Samsung Galaxy Tab II. Sowieso is deze in mijn beleving echt aanzienlijk sneller.
Zou ook wel moeten, de processor in de Tab II is alles behalve een hoogvlieger. Snap nog steeds niet waarom Samsung het de Tab II heeft genoemd het is op de prijs na helemaal geen upgrade :+

Houd ons op de hoogte :D!

[ Bericht 2% gewijzigd door RobertNL op 19-04-2013 10:58:16 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_125472308
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 10:34 schreef Ad_Infinitum het volgende:
Cube U30gt2 is binnen. 90% geladen en voorzien van de nieuwste firmware.

Eerste indrukken:
Bouwkwaliteit is dik in orde. Apparaat voelt stevig aan, iets zwaarder dan de Galaxy Tab 2 van een familielid, maar wel goed in balans wanneer je hem met 1 hand vasthoudt.

Scherm is bijzonder goed. Niet zo goed als van de Samsung, minpuntje is dat de kleuren wat te warm zijn. Hierdoor krijgt wit een wat gelige tint. Overigens een kwaal die veel super-amoled schermen van Samsung ook hebben.

Kritiek op de browsesnelheid snap ik niet. Hij laadt pagina's net zo snel als mijn Galaxy s3. Volledige pagina's (dus bureaublad, niet mobiele pagina's) doet hij zelfs aanzienlijk sneller.

Camera even snel bekeken. Nou ja, ik ben pixelfetisjist dus voor meer dan het 'shit ik heb geen camera bij maar dit MOET ik vastleggen'-momentje zal ik hem niet gebruiken. Vol ingezoomd is er in ieder geval geen pixel-scherpte, maar dat heeft mijn S3 ook niet. Camera is minder dan mijn S3 in goed licht, maar ik had niet anders verwacht.

Geluid is mwaaaa, maar stukken beter dan mijn Ainol Elf II. Sowieso trouwens, deze Cube is op geen enkele wijze te vergelijken met die Ainol. Whole different ballgame.

Qua algeheel kwaliteitsgevoel vind ik dit apparaat nauwelijks onderdoen voor de Samsung Galaxy Tab II. Sowieso is deze in mijn beleving echt aanzienlijk sneller.
netjes :Y)
pi_125472354
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 10:52 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ik zie superAmoled altijd als te blauw maar goed zo vaak houdt ik die toestellen ook niet beet. Kleurverschillen in LCD's en IPS komt inderdaad nog best vaak voor. Vooral bij dit soort tablets die de afkeur van A merk fabrikanten kopen (Zijn nog zeker geen B kwaliteit schermen!)

Het is volgens mij vaak wat groenig. Blauw en geel is groen, zullen we maar zeggen. In ieder geval bij mijn S3 is het een gele gloed die ik ook bij de Cube zie. Niet erg, het scherm is verder meer dan dikke prima en ik ga er toch niet op Photoshoppen :')

Antutuscore 16520, waarmee hij keurig scoort tussen de Samsung Galaxy Note II en de HTC One X+. Lijkt me voldoende, zou je zeggen.

Verder wat gegamed, D-Day en Temple Run gingen soepel als mes door boter.
  vrijdag 19 april 2013 @ 11:17:16 #49
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125472429
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 11:15 schreef Ad_Infinitum het volgende:

[..]

Het is volgens mij vaak wat groenig. Blauw en geel is groen, zullen we maar zeggen. In ieder geval bij mijn S3 is het een gele gloed die ik ook bij de Cube zie. Niet erg, het scherm is verder meer dan dikke prima en ik ga er toch niet op Photoshoppen :')

Antutuscore 16520, waarmee hij keurig scoort tussen de Samsung Galaxy Note II en de HTC One X+. Lijkt me voldoende, zou je zeggen.

Verder wat gegamed, D-Day en Temple Run gingen soepel als mes door boter.
Nova 3 eens proberen, die is echt ''zwaar'' (weet niet of je hem los kan vinden)
Zelf heb ik hem in de uitverkoop van gekocht :P
*spam*: App sales
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_125472575
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 11:17 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nova 3 eens proberen, die is echt ''zwaar'' (weet niet of je hem los kan vinden)
Zelf heb ik hem in de uitverkoop van gekocht :P
*spam*: App sales
Wat bedoel met met "zwaar"?gewicht of software die erin zit?
  vrijdag 19 april 2013 @ 11:23:46 #51
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125472634
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 11:22 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Wat bedoel met met "zwaar"?gewicht of software die erin zit?
De game Nova 3 heeft wel goede hardware nodig (snel).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_125472742
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 11:23 schreef RobertNL het volgende:

[..]

De game Nova 3 heeft wel goede hardware nodig (snel).
Spel lijkt net Crysis 3 of zo .
  vrijdag 19 april 2013 @ 12:54:41 #53
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_125476065
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 11:22 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Wat bedoel met met "zwaar"?gewicht of software die erin zit?
;( Ja, een application die zwaar is... ze zullen het denk ik over het gewicht hebben.
Soms hè, Blue... _O- Gaat natuurlijk om de systeembelasting, kijken of een tablet ermee om kan gaan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 01:09 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Heb je wel genoeg geld om alles te betalen?? :+
En daar hoef jij je heul geen zorgen om te maken. Sommige mensen hebben een goed betalende baan, hè.
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 09:07 schreef Janesh het volgende:

[..]

Dat kan kloppen Shiznuts, de mijne is shipped deze morgen.
http://www.aliexpress.com(...)d-4-1/854174632.html
*O* En de mijne is al de deur uit bij Banggoodie. :D Cool cool cool.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_125476233
Heb je een game gedownload, is je tablet ineens 35 kilo.
  vrijdag 19 april 2013 @ 13:02:15 #55
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_125476301
Oh, sorry. :@ Ik speel ook geen games, ik dacht dat het een grapje was. :o
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_125476882
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 13:00 schreef Ad_Infinitum het volgende:
Heb je een game gedownload, is je tablet ineens 35 kilo.
Dat is misschien iets te zware spel/systeem belasting voor je tablet :+

quote:
11s.gif Op vrijdag 19 april 2013 13:02 schreef shiznuts het volgende:
Oh, sorry. :@ Ik speel ook geen games, ik dacht dat het een grapje was. :o
Is het ook :P
  vrijdag 19 april 2013 @ 14:00:10 #57
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125478780
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 12:54 schreef shiznuts het volgende:

[..]

*O* En de mijne is al de deur uit bij Banggoodie. :D Cool cool cool.
Hier ook :D Nu nog even kijken welke van de twee hoezen ik wil :D

De U30GT2 blijkt nog niet in zwart beschikbaar te zijn de komende weken :'(
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_125486426
Is het wel een echt IPS-scherm in die u30gt2? Las wat over mindere schermen en mindere kleuren?
  vrijdag 19 april 2013 @ 16:59:58 #59
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125486863
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 16:50 schreef Shefkee het volgende:
Is het wel een echt IPS-scherm in die u30gt2? Las wat over mindere schermen en mindere kleuren?
Waar lees je dat :P? Lijkt mij gewoon afkeur IPS dus die niet goed genoeg zijn voor in de tablets van A merken (lichte miskleur / afwijking kleurtemperatuur). Soms ook gewoon hele goede batches waar te veel in zitten met deze afwijkingen (en dus ook heel veel goede tablets).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_125487008
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 16:59 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Waar lees je dat :P? Lijkt mij gewoon afkeur IPS dus die niet goed genoeg zijn voor in de tablets van A merken (lichte miskleur / afwijking kleurtemperatuur). Soms ook gewoon hele goede batches waar te veel in zitten met deze afwijkingen (en dus ook heel veel goede tablets).
Ik heb dat op Slatedroid ook gelezen. Zou ook bevestigd zijn door Cube dat het een andere techniek is dan IPS. In de praktijk zou je het merken door een iets mindere helderheid, en dat kan ik bevestigen na een vergelijking met de Tab 2.

Qua kijkhoeken is het u30gt2 scherm gewoon gelijkwaardig aan IPS. Zou een AHVA-scherm zijn.

Hier ergens:
http://www.slatedroid.com(...)-tablet/page__st__80

[ Bericht 4% gewijzigd door Ad_Infinitum op 19-04-2013 17:08:37 ]
  vrijdag 19 april 2013 @ 17:17:52 #61
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125487554
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 17:03 schreef Ad_Infinitum het volgende:

[..]

Ik heb dat op Slatedroid ook gelezen. Zou ook bevestigd zijn door Cube dat het een andere techniek is dan IPS. In de praktijk zou je het merken door een iets mindere helderheid, en dat kan ik bevestigen na een vergelijking met de Tab 2.

Qua kijkhoeken is het u30gt scherm gewoon gelijkwaardig aan IPS.
Keuze is: MVA, IPS, AHVA en zo zijn er nog wel een paar aan IPS verwante technieken die net iets anders zijn ;)
LG doet voornamelijk IPS dacht ik. Samsung MVA en Sharp en consorten doen AHVA.

Edit: je was me al voor :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_125487912
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 17:17 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Keuze is: MVA, IPS, AHVA en zo zijn er nog wel een paar aan IPS verwante technieken die net iets anders zijn ;)
LG doet voornamelijk IPS dacht ik. Samsung MVA en Sharp en consorten doen AHVA.

Edit: je was me al voor :P
Het is hoe dan ook een meer dan prima scherm. Ik heb veel en veel beroerder gezien. Qua kijkhoeken en kleurconstantheid bij gewijzigde kijkhoeken is dit scherm in ieder geval beter dan het scherm in mijn Galaxy S3. Minder bright inderdaad, maar dat boeit me niet zo heel erg veel.

Betaal 2x zoveel voor een tablet en het scherm is 10% beter. En zo geldt het met veel aspecten van deze tablet, het is allemaal net niet het allerbeste. Voor het geld is het een ongelooflijk mooi ding. Werkelijk uitstekend,
  zaterdag 20 april 2013 @ 14:49:20 #63
382871 ruktzichloos
oppervlakkig actief
pi_125522508
Weet niet of ik hier goed zit maar ik ben sowieso wat de weg kwijt bij het zoeken naar een tablet. Daarom de vraag: "Als geld niet echt een grote rol speelt, welke tablet is dan het bekijken waard?". Ik zit trouwens ook te kijken naar bijvoorbeeld die XPS ultrabook van Dell. Van notebook naar tablet met windows rt.

En dat is dan ook de volgende vraag: moet het nu het mac os, windows rt of android zijn.

Mijn voorwaarden qua werkomstandigheden zijn dat er in ieder geval een toetsenbord gekoppeld moet kunnen worden en dat je er dan, half onderuit liggend op de bank, lekker mee moet kunnen werken. En ik moet er een e-book mee kunnen lezen zonder dat ik lamme armen krijg van het gewicht.

Iemand dé tip voor een tablet of ultrabook?
  zaterdag 20 april 2013 @ 15:20:52 #64
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_125523405
We zijn hier niet echt fans van Mac. :P

Zo'n Windows tabje met toetsenbord (op Intel ATOM processor) is natuurlijk een idee. Volgens mij verschillen die niet heel veel van elkaar, net als netbookjes. Gewoon ff kijken bij Lenovo, Samsung, Asus, Acer e.d.

Qua tobo tablet op Android zou ik zeggen dat de Asus Transformer dat het beste heeft aangepakt. Maar de TF300 en TF700 zijn volgens mijn gevoel al aardig lang uit en hoewel het wel quadcores zijn en 1920x1080 schermen beschikbaar zijn, kan ik op de een of andere manier het toch niet van me afzetten dat ze eigenlijk binnenkort weleens met iets nieuws zouden moeten kunnen komen... de Tegra 3 processor in de twee genoemde modellen is toch al iets van een jaar oud. Op smartphone gebied heb je haast elk kwartaal wel nieuwe processors (aangedikt, red.), octocores zelfs, maar op tablet gebied werkt alles nog met Tegra 3 grappigerwijs.

Gewoon ff in de winkel mee spelen en dan kom je er snel genoeg achter wat je het beste bevalt. Ik heb niks tegen Apple en zodra ze iets maken dat me wel bevalt zal ik het gewoon gaan halen, maar andere smartphones/tablets/notebooks bevallen me beter. Android is wel erg tof en er is veel keuze, maar is voornamelijk voor entertainmentdoeleinden, dus video'tje kijken, beetje browsen op het internet. Je hebt wel tekstverwerkers e.d. maar 't is het toch niet helemaal. Als je er echt mee wilt gaan werken dan is misschien toch een Windows tabje fijn. Er zal aardig wat productieve software beschikbaar zijn, zoals Office en de Intel ATOM processor zorgt voor een netbook-like performance.

't Is maar net wat jou beter bevalt. Dus ga eens naar een Mediamarkt/Saturn/.. en pak er eens een iPad, Asus Transformer en een Vivo Tab ofzo bij en laat je ter plekke overtuigen van een concept.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_125529480
Heb sinds een jaar een Ipad 3. Deze had ik gekocht via NRC Handelsblad met een krantenabonnement erbij. Heel leuk ding, maar ik erger me kapot aan iOS. En aangezien het NRC tegenwoordig ook een Android-app heeft wil ik dus graag overschakelen. Ik wil er dus van de Ipad af en ik zoek een waardige Android opvolger. Denken jullie dat de Samsung Galaxy Tab 2 10.1 hieraan zou voldoen?

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2013 19:17:54 ]
  zaterdag 20 april 2013 @ 20:19:02 #66
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_125531971
Moet op zich te doen zijn. Houd alleen rekening... de Tab 2 10.1 is 'maar' een OMAP dualcore hè (niet dat dat meteen slecht hoeft te zijn in vergelijking met quadcore). Maar 1GB RAM en 1280x800 zijn ook niet echt volgens de laatste mogelijkheden. Door de kunst van het weglaten en de hoge kwaliteit schermen van Apple producten werkt het wel altijd lekker soepel, moet ik zeggen, dus mogelijk dat Android op de Tab 2 niet helemaal zo smooth loopt als iOS op de New iPad.

De Nexus 10 is op zich wel een mooi beestje prijs/kwaliteit bijvoorbeeld, als je die ergens weet te scoren, maar misschien een beetje overkill voor je doel. :P Ook hier het advies eigenlijk: ga eens naar een winkel en probeer het eens. Verschillende mensen, verschillende wensen, smaken en maatstaven. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_125533862
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 17:17 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Keuze is: MVA, IPS, AHVA en zo zijn er nog wel een paar aan IPS verwante technieken die net iets anders zijn ;)
LG doet voornamelijk IPS dacht ik. Samsung MVA en Sharp en consorten doen AHVA.

Edit: je was me al voor :P
Bijna alle tablet schermen(behalve quadcore) zijn inderdaad IPS :*

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 14:49 schreef ruktzichloos het volgende:
Weet niet of ik hier goed zit maar ik ben sowieso wat de weg kwijt bij het zoeken naar een tablet. Daarom de vrType to search ...aag: "Als geld niet echt een grote Type to search ...rol speelt, welke tablet is dan het bekijken waard?". Ik zit trouwens ook te kijken naar bijvoorbeeld die XPS ultrabook van Dell. Van notebook naar tablet met windows rt.

En dat is dan ook de volgende vraag: moet het nu het mac os, windows rt of android zijn.

Mijn voorwaarden qua werkomstandigheden zijn dat er in ieder geval een toetsenbord gekoppeld moet kunnen worden en dat je er dan, half onderuit liggend op de bank, lekker mee moet kunnen werken. En ik moet er een e-book mee kunnen lezen zonder dat ik lamme armen krijg van het gewicht.

Iemand dé tip voor een tablet of ultrabook?
Verkeerde topic,geen MacOS of Winblah RT fans hier :')

Bovendien,wat is je budget?? :+
  zaterdag 20 april 2013 @ 21:38:30 #68
382871 ruktzichloos
oppervlakkig actief
pi_125535359
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:06 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Bijna alle tablet schermen(behalve quadcore) zijn inderdaad IPS :*

[..]

Verkeerde topic,geen MacOS of Winblah RT fans hier :')

Bovendien,wat is je budget?? :+
Budget tot rond de ¤ 1.000,-
pi_125535503
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:38 schreef ruktzichloos het volgende:

[..]

Budget tot rond de ¤ 1.000,-
¤1000.-?
Dan is Cube U30GT2 iets voor jou :Y

Heeft goede reviews.
  zondag 21 april 2013 @ 00:25:02 #70
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_125542303
Met 1.000,- zou ik geen chinatab gaan halen, oke je bespaart een hoop geld maar je levert teveel in.

WinRT zou ik vandaan blijven, De gewone Win8 Tabs zien er wel goed uit alleen het probleem daarmee is dat de accuduur van die dingen meer richting de 2-3 uur ligt vanwege de laptophardware.
Wel fijn voor productivity omdat alles het doet vanwege windowsomgeving.

Je zou qua android voor de laaste Samsung Tabs kunnen gaan, Die exynos cores zijn vrij krachtig en zorgen voor een goede gebruikservaring
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  zondag 21 april 2013 @ 04:00:23 #71
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125546513
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:38 schreef ruktzichloos het volgende:

[..]

Budget tot rond de ¤ 1.000,-
Surface pro ;) (of andere x86 tablet met W8). Productiviteit is prima met een toetsenbord case en Windows 8 werkt best leuk op die dingen is mijn mening na het een half middagje getest te hebben.
Zelf overigens niet zo'n fan van de nieuwe Windows interface :D.

Zou voor deze vraag even een eigen topic in DIG openen er gaan hier veel meer keuzes meespelen.

Als je toch Android wil, Xperia Z tablet, Nexus 10 of Samsung note.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_125548816
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 10:34 schreef Ad_Infinitum het volgende:
Cube U30gt2 is binnen. 90% geladen en voorzien van de nieuwste

Lange review
Nice. Kan je iets zeggen over:
Wifi, accu, firmware (default of een andere rom), stabiliteit van het systeem, na-en voordelen, gewicht, enz enz?
pi_125550024
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 11:32 schreef marco_sire het volgende:

[..]

Nice. Kan je iets zeggen over:
Wifi, accu, firmware (default of een andere rom), stabiliteit van het systeem, na-en voordelen, gewicht, enz enz?
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 11:32 schreef marco_sire het volgende:
Cube U30gt2
Hier: http://lmgtfy.com/?q=Cube+U30gt2
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_125552656
In mei komt de opvolger. Als het mee zit haal ik die. U33GT


[ Bericht 68% gewijzigd door cb2013 op 21-04-2013 14:29:05 ]
  zondag 21 april 2013 @ 14:27:25 #75
382871 ruktzichloos
oppervlakkig actief
pi_125554001
Dank voor de adviezen. Ik ga inderdaad even een apart topic openen hier, misschien komt er dan meer los.
pi_125557217
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 11:32 schreef marco_sire het volgende:

[..]

Nice. Kan je iets zeggen over:
Wifi, accu, firmware (default of een andere rom), stabiliteit van het systeem, na-en voordelen, gewicht, enz enz?
Wifi is redelijk, vergelijkbaar met mijn MK808 Android stick, maar minder dan mijn S3 en ook minder dan mijn Ainol Elf 2. Op zolder slechte ontvangst, router in meterkast. In de woonkamer kan ik moeiteloos HD streamenvanaf mijn NAS.

Ik draai stockfirmware. Geen bugs zover, draait soepel, met een paar Chinese apps die te disablen zijn.

Het overige had ik in mijn vorige posts geloof ik al beantwoord.
  zondag 21 april 2013 @ 16:20:24 #77
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125558340
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 15:51 schreef Ad_Infinitum het volgende:

[..]

Wifi is redelijk, vergelijkbaar met mijn MK808 Android stick, maar minder dan mijn S3 en ook minder dan mijn Ainol Elf 2. Op zolder slechte ontvangst, router in meterkast. In de woonkamer kan ik moeiteloos HD streamenvanaf mijn NAS.

Ik draai stockfirmware. Geen bugs zover, draait soepel, met een paar Chinese apps die te disablen zijn.

Het overige had ik in mijn vorige posts geloof ik al beantwoord.
Hmz, dat blijft een Cube ''probleem'' de WIFI van de CUBE U30GT is ook na de erste paar batches een keer aangepast omwille van een minder ontvangst.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 21 april 2013 @ 16:38:17 #78
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_125558965
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 13:44 schreef cb2013 het volgende:
In mei komt de opvolger. Als het mee zit haal ik die. U33GT
[ afbeelding ]
Wat zou de U33GT dan verschillen van de U9GTV/U9GT5 ook een 9.7" Ultra-res RK3188 2GB tab?
As seen on bijv. http://www.geekbuying.com(...)BT-White-314679.html .

Heb je niet liever de Exynos 5250? Freelandertje pullen?
http://liliputing.com/201(...)-5250-processor.html
Of een Ramosje: http://blog.geekbuying.co(...)samsung-exynos-5250/


[ Bericht 7% gewijzigd door shiz op 21-04-2013 16:50:32 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 21 april 2013 @ 16:54:09 #79
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125559675
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 16:38 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Wat zou de U33GT dan verschillen van de U9GTV/U9GT5 ook een 9.7" Ultra-res RK3188 2GB tab?
As seen on bijv. http://www.geekbuying.com(...)BT-White-314679.html .

Heb je niet liever de Exynos 5250? Freelandertje pullen?
http://liliputing.com/201(...)-5250-processor.html
Of een Ramosje: http://blog.geekbuying.co(...)samsung-exynos-5250/
[ afbeelding ]
Leuke ontwikkeling, nu hopen dat de rest van het plaatje ook goed is en niet zoals bij de W30HD dat er iets essensieels mist :P
1920x1200 panneel er in en je hebt echt een beest van een tablet. De Nexus 10 resolutie is soms wellicht iets te veel van het goede. Als je een zware game draait dan wordt dat ding heet :o
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 21 april 2013 @ 17:09:11 #80
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_125560461
Ja, wat betreft de W30HD, daar komt nu een W30HD Pro versie van (zoals ik reeds op Slatedroid mededeelde).
Volgens mij hetzelfde, maar dan met RK3188 i.p.v. Exynos 4412. ;(
Nog niet helemaal alles dus, als ze dan nog altijd niet meer dan 5400mAh, geen zwarte versie en HDMI-out hebt.

Lesson not learned. :P Hoewel dat nog niet zeker is, want de specs vertellen er verder weinig over.

Gewoon een Exynos 5250, 2GB RAM, 10.1" 1920x1200 IPS, 10000mAh, met alle toeters en bellen als Wireless N, Bluetooth en HDMI-out. Eventueel een upgraded versie uitbrengen met 3G en GPS. En dat alles in de keuze wit én zwart. Is dat nu te veel gevraagd? :@ Al maken ze 'em 299 USD. Zelfs dan is het nog gedegen concurrentie en attractief om niet een Acer, Asus, Samsung, etc te halen, maar een Chineesje. Maar het is nu helaas vaak 'net niet'.

Anyhoezers. Eerst maar eens de M8 Pro in huis welkom heten. Had trouwens wat video's neergepleurd.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_125561250
Is de Exynos niet een gesloten CPU wat nadelen met zich brengt zoals geen custom roms?
pi_125564863
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 17:26 schreef cb2013 het volgende:
Is de Exynos niet een gesloten CPU wat nadelen met zich brengt zoals geen custom roms?
Deels klopt dat wel. Samsung doet nogal moeilijk over het vrijgeven van drivers aan ontwikkelaars. Minder customroms en het is ook maar de vraag of de leverancier ROMs uitbrengt met nieuwere versies van Android.

Aan de andere kant heb je wel een superieure processor.
pi_125577093
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 15:51 schreef Ad_Infinitum het volgende:

[..]

Wifi is redelijk, vergelijkbaar met mijn MK808 Android stick, maar minder dan mijn S3 en ook minder dan mijn Ainol Elf 2. Op zolder slechte ontvangst, router in meterkast. In de woonkamer kan ik moeiteloos HD streamenvanaf mijn NAS.

Ik draai stockfirmware. Geen bugs zover, draait soepel, met een paar Chinese apps die te disablen zijn.

Het overige had ik in mijn vorige posts geloof ik al beantwoord.
Klinkt goed!
pi_125577692
8% korting op tablets van buyincoins: DOZQSVSAPP !
pi_125589405
Wordt toch wachten op die Ramos X1 voordat ik m'n Ipad verkoop zo te zien.
  maandag 22 april 2013 @ 10:16:40 #86
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125589606
Charbax blijft ook een baas:

Niet verwacht dat we zo snel al de 5250 in tablet zouden zien :o! Eind mei is ook nog best snel :D!
Wellicht ook nog maar eens een Atom tablet oppikken, leuk om te testen :P

Actions is wel bezig met het binnenkomen bij meer fabrikanten dat is opzich wel positief voor firmware updates in de toekomst :P

[ Bericht 8% gewijzigd door RobertNL op 22-04-2013 10:22:10 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_125590571
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 13:44 schreef cb2013 het volgende:
In mei komt de opvolger. Als het mee zit haal ik die. U33GT
[ afbeelding ]
Mooie specificaties :D ben benieuwd!
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_125590718
OK, welke is 35 euro?
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  maandag 22 april 2013 @ 13:26:34 #89
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125595925
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:55 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
OK, welke is 35 euro?
Iets meer: http://www.aliexpress.com(...)droid/856568188.html
VIa:
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_125597709
Zijn hier mensen die ervaring hebben met de Chuwi V99 en/of de Onda V972?
pi_125601454
Ik heb nog m'n nepleren Fire hoesje liggen. Aangezien die niet meer onder ons is, en ik een 10.1'' heb besteld, heeft een van jullie er nog iets aan?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  maandag 22 april 2013 @ 19:38:01 #92
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_125610903
quote:
Iemand ervaring mee? Is het wat? Zie geen review of zo
!!! Go 49-ers !!!
  maandag 22 april 2013 @ 19:55:51 #93
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125611870
quote:
2s.gif Op maandag 22 april 2013 19:38 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Iemand ervaring mee? Is het wat? Zie geen review of zo
Zou eerder voor deze gaan dan (als ik die zou kopen :P):
http://www.aliexpress.com(...)B-ROM/629186005.html
Betere seller ;) (die eerste die ik linkte was toen het goedkoopste maar had geen feedback).

Tja wat kan je verwchten. Preformance </= de Intertoys tablet (Proline 1 ofzo) en met een mindere batterij :P?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 22 april 2013 @ 21:56:57 #94
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_125619290
Janesh bericht over goede Wi-Fi in ieder geval (M8 Pro). :D

Wel benieuwd waarom toch W42 > M8 Pro. Alleen vanwege het scherm en meer ingespeelde chipset?
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:16 schreef RobertNL het volgende:
Charbax blijft ook een baas:

Niet verwacht dat we zo snel al de 5250 in tablet zouden zien :o! Eind mei is ook nog best snel :D!
Wellicht ook nog maar eens een Atom tablet oppikken, leuk om te testen :P

Actions is wel bezig met het binnenkomen bij meer fabrikanten dat is opzich wel positief voor firmware updates in de toekomst :P
Charbax, mooi figuur inderdaad. :D
En tablets worden nu echt leuk. :7 Mooie ontwikkelingen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_125619442
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:55 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Zou eerder voor deze gaan dan (als ik die zou kopen :P):
http://www.aliexpress.com(...)B-ROM/629186005.html
Betere seller ;) (die eerste die ik linkte was toen het goedkoopste maar had geen feedback).

Tja wat kan je verwchten. Preformance </= de Intertoys tablet (Proline 1 ofzo) en met een mindere batterij :P?
Is die Allwinner A7 tablet wel goed? :+
  dinsdag 23 april 2013 @ 08:32:24 #96
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_125629268
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 21:56 schreef shiznuts het volgende:
Janesh bericht over goede Wi-Fi in ieder geval (M8 Pro). :D

Wel benieuwd waarom toch W42 > M8 Pro. Alleen vanwege het scherm en meer ingespeelde chipset?
Inderdaad Shiz, in hoofdzaak vanwege het scherm, wat mij qua brightness tegen valt. Ik had gedacht, ook een 9.4 inch LG scherm, zal wel vergelijkbaar zijn. Dat is het niet, het scherm is goed maar zoals gezegd, de brightness kan lang niet zo hoog, maar het is misschien wel iets gevoeliger dan de Ramos W42.
Verder is de wifi van de Ramos W42 een tikje beter, maar die is heel goed, en kies ik voor de Ramos qua bouwkwaliteit.
Op papier moet de PiPo M8pro sneller zijn, gezien zijn antutu score, die ongeveer 2000 punten hoger ligt. 17000 om 15000.
In de praktijk merk ik daar niets van.
Geluid van de PiPo is beter, volledige playstore aanwezig, en hij heeft een mooi formaat en gewicht.(520 gram op mijn keuken weegschaal.)
Overal, goed apparaat, ik denk dat iedereen er tevreden over zal zijn, en nu moet ik weg, nog even een paar uurtjes werken.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:21:23 #97
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_125636594
^O^ Top, thanks voor je toelichting.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_125657784
Iemand een idee waar je verschillende hoesjes kan kopen voor de pipo m9?
Ik kan eigenlijk maar een fatsoenlijk hoesje vinden - is het aanbod zo summier?

Ik kon eigenlijk alleen deze vinden, die mij een beetje aansprak:




http://detail.tmall.com/i(...)1&cat_id=2&q=m9+10.1
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  dinsdag 23 april 2013 @ 21:54:47 #99
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_125658569
Gewoon ff kijken op AliExpress.
http://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=pipo+m9+case
Zelf ben ik wel fan van Cheese case achtige casings, zoals deze

Zoeen ook voor mijn PiPO M8 Pro besteld.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_125658829
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:54 schreef shiznuts het volgende:
Gewoon ff kijken op AliExpress.
http://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=pipo+m9+case
Zelf ben ik wel fan van Cheese case achtige casings, zoals deze
[ afbeelding ]
Zoeen ook voor mijn PiPO M8 Pro besteld.
Dat ziet er ook wel handig uit, maar hoe is de tablet daarop bevestigd?
Voor de rest zie ik maar weinig andere... ook niet op aliexpress :(
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  dinsdag 23 april 2013 @ 21:59:58 #101
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_125658911
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_125659416
quote:
Thanks. Ik ga eens kijken als hij eindelijk binnen is :)
Zal dit eventjes opslaan :D
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  dinsdag 23 april 2013 @ 22:40:12 #103
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_125661906
quote:
Kun je hem er dan wel afhalen en daarna weer opdoen? Qua lijm enzo?
!!! Go 49-ers !!!
  dinsdag 23 april 2013 @ 22:44:47 #104
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125662284
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 22:40 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Kun je hem er dan wel afhalen en daarna weer opdoen? Qua lijm enzo?
Ja, dat werkt wel een aantal keer. Het is van dat spul waar je ook auto matjes van hebt zeg maar (om je sleutels/mobiel etc op te leggen).
Daarna kan je het vast afspoelen, drogen en het werkt weer ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_125686585
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 22:44 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ja, dat werkt wel een aantal keer. Het is van dat spul waar je ook auto matjes van hebt zeg maar (om je sleutels/mobiel etc op te leggen).
Daarna kan je het vast afspoelen, drogen en het werkt weer ;)
Werkt het zo goed?
pi_125708415
quote:
10s.gif Op woensdag 24 april 2013 17:55 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

[..]

Werkt het zo goed?
Absoluut, 2 keer los gemaakt bij mij en hangt er nog steeds stevig aan
pi_125711814
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 08:39 schreef Fasroslis het volgende:

[..]

Absoluut, 2 keer los gemaakt bij mij en hangt er nog steeds stevig aan
Potver :o
pi_125791621
Iemand een idee waar je nieuwe firmware kan krijgen van de pipo m9 (rooted & cleaned)?
Hoe kan je trouwens zien welke versie je hebt?

Ik wilde deze gaan flashen:
http://www.flashmyandroid(...)English%29-Incl-Root

[ Bericht 35% gewijzigd door relativity op 27-04-2013 12:15:58 ]
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  zaterdag 27 april 2013 @ 14:05:18 #109
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_125794451
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 12:00 schreef relativity het volgende:
Iemand een idee waar je nieuwe firmware kan krijgen van de pipo m9 (rooted & cleaned)?
Hoe kan je trouwens zien welke versie je hebt?

Ik wilde deze gaan flashen:
http://www.flashmyandroid(...)English%29-Incl-Root
Voor tabletspecifieke dingen ff op tabletspecifieke fora kijken. Dit is maar een enkel algemeen topic op FOK!. Dus de standaard sites af: Slatedroid, XDA Dev en TabletRepublic bijvoorbeeld. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_125816154
Ik ben op zoek naar een bang for buck 7" China tablet en heb de volgende wensen:

- ~ $ 150,-
- rk3066
- 1280 x 800
- zo 'goed' mogelijke accu
- zo stock mogelijke rom met een actieve community (of fabrikant) zodat ik relatief makkelijk kan upgraden naar 4.1.2 of 4.2

Nu voldoet volgens mijn Google skills de window N70HD aan eigenlijk al mijn wensen behalve mijn laatste wens.

Jullie misschien eentje in gedachte die daar wel aan voldoet? Evt. 7.9"?

[ Bericht 1% gewijzigd door bierjoost op 28-04-2013 10:09:45 ]
pi_125826520
Zoals in een eerdere post gemeld heb ik een Onda V812 en een Pipo M9 bij Pandawill besteld op 9 april.
De Pipo M9 is een cadeau en moest snel binnen zijn. Dus aangegeven dat het bezorgd moest worden via DHL. De Pipo is nog steeds niet verzonden. Schijnt pas komende week (?) weer bij Pandawill op voorraad te zijn. Ik wacht af.
De Onda is via China Post al na 12 dagen binnen. Mooi apparaat. Naar mijn idee een echte aanrader. En dat voor ¤ 128,= (heb geen importheffing gehad).
  zondag 28 april 2013 @ 16:28:19 #112
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_125831018
Zo te zien ben ik de zoveelste met een vraag. Maar ik ga m toch stellen ;)
De laatste keer dat ik op zoek was naar chinese tablets was de iRobot/aPad zowat de enige tablet op de chinese markt deze 7" tablet heb ik toen besteld en ik heb er veel plezier van gehad. Jammer genoeg stopte de wifi chip met werken en de webshop waarvan ik hem had gekocht kon hem ook niet repareren. Ik heb toen een nieuwe veel slechtere tablet terug gekregen. Maar omdat ik toen al een smarthphone had had ik niet echt zin om me er weer helemaal in te verdiepen.

Maar nu zie ik op mp4nation steeds weer aanbiedingen voor android tablets. Omdat de technologie natuurlijk erg vooruit is gegaan en de prijzen naar beneden was ik wel geïnteresseerd. De Ainol Novo lijn leek me wel wat.

Ik wil hem vooral gebruiken voor het besturen van m'n mediaserver (SSH, Web UI's besturen) en verder voor youtube en op het internet rond surfen. Dit lijken me niet al te zware opdrachten voor een tablet. Verder wil ik het liefst een tablet van rond de 100 euro en een 7" scherm. Als jullie nog aanraders hebben laat het me maar weten. Tot nu toe zit ik te twijfelen tussen de crystal II en de legend vooral omdat deze goedkoop zijn. Alvast bedankt!

[ Bericht 0% gewijzigd door MagischMannetje op 28-04-2013 20:12:15 ]
pi_125832118
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 14:05 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Voor tabletspecifieke dingen ff op tabletspecifieke fora kijken. Dit is maar een enkel algemeen topic op FOK!. Dus de standaard sites af: Slatedroid, XDA Dev en TabletRepublic bijvoorbeeld. ;)
Bedankt; ga het eens uitpluizen :D
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_125857075
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 23:56 schreef bierjoost het volgende:
Ik ben op zoek naar een bang for buck 7" China tablet en heb de volgende wensen:

- ~ $ 150,-
- rk3066
- 1280 x 800
- zo 'goed' mogelijke accu
- zo stock mogelijke rom met een actieve community (of fabrikant) zodat ik relatief makkelijk kan upgraden naar 4.1.2 of 4.2

Nu voldoet volgens mijn Google skills de window N70HD aan eigenlijk al mijn wensen behalve mijn laatste wens.

Jullie misschien eentje in gedachte die daar wel aan voldoet? Evt. 7.9"?
Volgende maand wordt de nieuwe nexus 7 gelanceerd. Volgens de geruchten zou de huidige nexus 7 blijven bestaan voor $99 ! Dus zal deze hier voor 99 euro verkocht worden. Misschien wachten tot midden mei (de Google conference)?
pi_125857168
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 10:25 schreef sypack het volgende:

[..]

Volgende maand wordt de nieuwe nexus 7 gelanceerd. Volgens de geruchten zou de huidige nexus 7 blijven bestaan voor $99 ! Dus zal deze hier voor 99 euro verkocht worden. Misschien wachten tot midden mei (de Google conference)?
Thanks. Ik kwam zelf ook toevallig dat bericht tegen. Ik wacht daar nog even op inderdaad.
  maandag 29 april 2013 @ 12:09:56 #116
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_125860373
!!! Go 49-ers !!!
pi_125863346
Ik ben me rot aan het zoeken naar een 7 inch tablet met Bluetooth. Prijsklasse onder de 120 dollar (lees ¤ 90,-). Verder weinig eisen aan, bij voorkeur een RK3066 (RK3188 onhaalbaar in die prijsklasse).

Iemand ideeën? Ik lees tegengestelde dingen over de Window n70. Soms zou hij wel Bluetooth hebben en andere sites vermelden het niet. Iemand een goede tip?

Edit: Hmmmm... de Pipo u1 pro lijkt aan de eisen te voldoen. Iets te duur, maar met de juiste coupon wel te regelen. Iemand ervaring met deze tablet?

[ Bericht 17% gewijzigd door Ad_Infinitum op 29-04-2013 13:48:45 ]
pi_125870075
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 13:32 schreef Ad_Infinitum het volgende:
Ik ben me rot aan het zoeken naar een 7 inch tablet met Bluetooth. Prijsklasse onder de 120 dollar (lees ¤ 90,-). Verder weinig eisen aan, bij voorkeur een RK3066 (RK3188 onhaalbaar in die prijsklasse).

Iemand ideeën? Ik lees tegengestelde dingen over de Window n70. Soms zou hij wel Bluetooth hebben en andere sites vermelden het niet. Iemand een goede tip?

Edit: Hmmmm... de Pipo u1 pro lijkt aan de eisen te voldoen. Iets te duur, maar met de juiste coupon wel te regelen. Iemand ervaring met deze tablet?
Ik heb zelf de Pipo Ultra-Ui1 Pro :P

Heb het gisteren per ongeluk laten vallen bij BK(BurgerKing)Den Haag Centraal,alle knoopjes zitten nu stevig binnen in de omhulsel !!

Enige idee hoe te fixen? :+
  maandag 29 april 2013 @ 20:06:54 #119
383601 ADconvertor
The nitwit from the net
pi_125877386
Op advies hier destijds een anoi aurora 2 gekocht, 2 weken lol van gehad maar door dx wel netjes nu als store credit gezet(na terugsturen naar China).
Wil weer een tablet en bekijk eerst wat ze daar hebben.
Kom ik uit op de erani e80 , de ramos w27 pro , de onda v801 en als goedkope keus de colorfly ct 801 (dual core)

Allemaal tablets die hier niet besproken zijn (al heb ik niet alle paginaś doorgelezen).
Hebben allemaal quad cores op de colorfly na (de goedkopere ook mindere processors) en bieden lijkt mij best veel voor weinig.
de onda ¤ 110 :
Processor Model Allwinner A31 Cortex A7
Processor Speed 1.0GHz
GPU Power VR SGX544 MP2
Memory 2GB
Screen Size 8 Inch
Resolution 1024 x 768

de erani ¤ 90 :
Processor Model ATM7029
Processor Speed 1.0GHz~1.2GHz
GPU GC1000 400mHz
Memory 1GB
Screen Size 8 Inch
Resolution 1024 x 768

de ramos ¤ 121
Processor Model Actions ATM7029
Processor Speed 1.2GHz
GPU GC1000 GPU
Memory 1GB
Screen Size 10.1 Inch
Resolution 1024 x 600

de colorfly ¤ 95 :
Processor Model Cortex A9
Processor Speed 1.4GHz
GPU Quad core mali-400
Memory 1GB
Screen Size 8 Inch
Resolution 1024 x 768

Advies?
  dinsdag 30 april 2013 @ 11:00:12 #120
393745 Deugniett
Toch welllll
pi_125895755
Aangezien de beruchte Buysku tablet niet meer zal komen(had hem met mn slimme kop aan mn vriendin beloofd :P) ga ik toch ook maar eens, net zoals de heren boven mij, opzoek naar een leuke goedkope 7 inch. Ik zat zelf in de eerste instantie aan een quadcore ainol te denken maar aangezien niet iedereen, met name hier :P, zo positief hierover is zit ik te denken aan de Pipo s1 (+- $86), Cube u21GT (+- $117), Yuandao N70 (+- $92) of de ployer momo 7 talent(+- $124) (allen RK3066).

Nou zie ik dat de schermen van 1028 x 800 IPS(cube & ployer momo 7 talent), 1024 x 600 IPS(N70) en 800 x 480 (pipo s1) verschillen. Aangezien die naar mn vriendin gaat, die er waarschijnlijk alleen maar op zal gaan internetten, youtube, facebook en af een toe een spelletje (hooguit op vakantie een filmpje op kijkt), zou ik dan ook gewoon voor de pipo s1 kunnen gaan? Ik had wat filmpjes en reviews bekeken en dat ding verbaast me behoorlijk! Of zou ik beter wat geld kunnen bij leggen voor een beter scherm?

En dan nog een vraagje ik heb geen haast en vraag me af welke manier van verzenden prima zou zijn? Normaal doe ik het via free shipping maar ik heb nog nooit wat besteld met een waarde van $50+. Wat raden jullie mij aan? Alvast bedankt guys! :D

PS. ik heb geen CC dus zal het via BIC of BG bestellen I guess. Maar daar zullen ze vast ook wel express shipping hebben neem ik aan :)


Edit: Die nexus 7 lijkt me ook leuk maar ben nieuwsgierig naar een China tab en als er RK3188 7" tab's voor een redelijke prijs komen dan zal die ik nu bestel waarschijnlijk de deur uit gaan en vervangen worden

[ Bericht 6% gewijzigd door Deugniett op 30-04-2013 11:03:47 (aanvulling) ]
  dinsdag 30 april 2013 @ 11:15:39 #121
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125896224
Ik vraag me af of die prijsverlaging hier ook doorgevoerd gaat worden en niet alleen bij Google en of er daarvoor niet andere consessies gedaan moeten worden (minder rom of stiekem toch een andere processor).

@ADconvertor zelf zou ik bij keuze tussen die modellen gaan voor de onda. Maar dx heeft volgens mij wel meer keuze.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 30 april 2013 @ 11:54:38 #122
383601 ADconvertor
The nitwit from the net
pi_125897641
quote:
RobertNL
@ADconvertor zelf zou ik bij keuze tussen die modellen gaan voor de onda. Maar dx heeft volgens mij wel meer keuze.
Zeker is er veel meer keus. Ik kan mijn vraag ombouwen naar:
"Ik zoek een tablet 8" tot 10" minimaal 1024x768 pixels. maximaal 120 euro en dan het meeste waar voor je geld. Bij voorkeur van deal Extreme want daar heb ik storecredit"

Maar dan vraag ik van de mensen hier om alles voor mij na te zoeken, dat is te veel gevraagd ben ik bang. Als ik DX scan dan blijven deze 4 over denk ik (maar echt verstand heb ik er niet van)

Dank voor je meedenken. Wat maakt de onda juist aantrekkelijk?
pi_125899409
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 april 2013 11:00 schreef Deugniett het volgende:
Aangezien de beruchte Buysku tablet niet meer zal komen(had hem met mn slimme kop aan mn vriendin beloofd :P) ga ik toch ook maar eens, net zoals de heren boven mij, opzoek naar een leuke goedkope 7 inch. Ik zat zelf in de eerste instantie aan een quadcore ainol te denken maar aangezien niet iedereen, met name hier :P, zo positief hierover is zit ik te denken aan de Pipo s1 (+- $86), Cube u21GT (+- $117), Yuandao N70 (+- $92) of de ployer momo 7 talent(+- $124) (allen RK3066).

Nou zie ik dat de schermen van 1028 x 800 IPS(cube & ployer momo 7 talent), 1024 x 600 IPS(N70) en 800 x 480 (pipo s1) verschillen. Aangezien die naar mn vriendin gaat, die er waarschijnlijk alleen maar op zal gaan internetten, youtube, facebook en af een toe een spelletje (hooguit op vakantie een filmpje op kijkt), zou ik dan ook gewoon voor de pipo s1 kunnen gaan? Ik had wat filmpjes en reviews bekeken en dat ding verbaast me behoorlijk! Of zou ik beter wat geld kunnen bij leggen voor een beter scherm?

En dan nog een vraagje ik heb geen haast en vraag me af welke manier van verzenden prima zou zijn? Normaal doe ik het via free shipping maar ik heb nog nooit wat besteld met een waarde van $50+. Wat raden jullie mij aan? Alvast bedankt guys! :D

PS. ik heb geen CC dus zal het via BIC of BG bestellen I guess. Maar daar zullen ze vast ook wel express shipping hebben neem ik aan :)

Edit: Die nexus 7 lijkt me ook leuk maar ben nieuwsgierig naar een China tab en als er RK3188 7" tab's voor een redelijke prijs komen dan zal die ik nu bestel waarschijnlijk de deur uit gaan en vervangen worden
IPS-scherm is zijn meerprijs echt wel waard, net als een goed batterij en dan blijft imho enkel de ployer momo 7 en in iets mindere mate de N70 voldoende overeind. De N70S (92 USD) heeft geen IPS, er zijn als ik mij niet vergis 4 versies van de N70 (geen IPS ca 92USD, IPS ca 117 USD, HD-versie ca 134 usd, GPRS-versie ca 200 USD). 800 x 480 zorgt voor lelijke grote iconen, maar binnen een app is het vaak veel minder storend. De talent kost trouwens 105 USD bij buysku http://www.buysku.com/who(...)mera-hdmi-white.html en de speed 100 USD http://www.buysku.com/who(...)tablet-pc-white.html. Buysku is niettegenstaande hun flytouch-actie best een goede seller. Ze hebben nu trouwens de flytouch staan in hun group buying actie voor 70 USD. Vind je kijkhoeken echt niet zo belangrijk en vind je het niet erg om hem na 2, max 3u terug aan de lader te hangen dan is de pipo S1 of de Icoo D70 Pro II hun geld best wel waard.
Free shipping geeft normaal gezien het minst kans op douane en heb er nog nooit problemen mee gehad ook niet met tablets of gsm.
Ik vermoed dat je wil betalen met paypal. Dit kan op alle chinese shops, enkel voor aliexpress heb je best wel een CC.
  dinsdag 30 april 2013 @ 13:14:59 #124
393745 Deugniett
Toch welllll
pi_125900156
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 12:49 schreef Fasroslis het volgende:

[..]

IPS-scherm is zijn meerprijs echt wel waard, net als een goed batterij en dan blijft imho enkel de ployer momo 7 en in iets mindere mate de N70 voldoende overeind. De N70S (92 USD) heeft geen IPS, er zijn als ik mij niet vergis 4 versies van de N70 (geen IPS ca 92USD, IPS ca 117 USD, HD-versie ca 134 usd, GPRS-versie ca 200 USD). 800 x 480 zorgt voor lelijke grote iconen, maar binnen een app is het vaak veel minder storend. De talent kost trouwens 105 USD bij buysku http://www.buysku.com/who(...)mera-hdmi-white.html en de speed 100 USD http://www.buysku.com/who(...)tablet-pc-white.html. Buysku is niettegenstaande hun flytouch-actie best een goede seller. Ze hebben nu trouwens de flytouch staan in hun group buying actie voor 70 USD. Vind je kijkhoeken echt niet zo belangrijk en vind je het niet erg om hem na 2, max 3u terug aan de lader te hangen dan is de pipo S1 of de Icoo D70 Pro II hun geld best wel waard.
Free shipping geeft normaal gezien het minst kans op douane en heb er nog nooit problemen mee gehad ook niet met tablets of gsm.
Ik vermoed dat je wil betalen met paypal. Dit kan op alle chinese shops, enkel voor aliexpress heb je best wel een CC.
Bedankt voor je snelle reactie! Yes jij snapt hem helemaal. Baal nog steeds dat je bij ali niet meer met paypal of moneybookers meer kan betalen want zijn toch wel goedkoper en (overzichtelijk) ruim aanbod :( Ik zie trouwens dat je gelijk hebt over die n70s ik heb volgens mij verkeerd gekeken denk ik? En wat betreft die batterij was ik helemaal vergeten om naar te kijken heeull goeiie tip van je ;)! Ik heb verder geen ervaring met Buysku maar ze hebben mijn geld netjes terug gestort en nog redelijk snel ook dus in mijn ogen zijn ze wel betrouwbare seller. BIC heeft nog die 8% korting maar zal wel even uitvogelen wat het voordeligst is. Als ik die specs bekijk van die flytouch kan ik denk ik beter wat bij leggen voor een betere maar toch bedankt voor de tip. Ik zal de N70, ployer momo7 en de S1 even op een rijtje zetten en wat reviews van zoeken en dan maak ik mijn keuze. Het wordt meer een tablet voor een paar maandjes dus hij hoeft niet helemaal perfect te zijn maar wel het liefst zo veel mogelijk voor m'n geld. Ik laat wel even weten wat het is geworden :D
pi_125903379
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 april 2013 13:14 schreef Deugniett het volgende:

[..]

Bedankt voor je snelle reactie! Yes jij snapt hem helemaal. Baal nog steeds dat je bij ali niet meer met paypal of moneybookers meer kan betalen want zijn toch wel goedkoper en (overzichtelijk) ruim aanbod :( Ik zie trouwens dat je gelijk hebt over die n70s ik heb volgens mij verkeerd gekeken denk ik? En wat betreft die batterij was ik helemaal vergeten om naar te kijken heeull goeiie tip van je ;)! Ik heb verder geen ervaring met Buysku maar ze hebben mijn geld netjes terug gestort en nog redelijk snel ook dus in mijn ogen zijn ze wel betrouwbare seller. BIC heeft nog die 8% korting maar zal wel even uitvogelen wat het voordeligst is. Als ik die specs bekijk van die flytouch kan ik denk ik beter wat bij leggen voor een betere maar toch bedankt voor de tip. Ik zal de N70, ployer momo7 en de S1 even op een rijtje zetten en wat reviews van zoeken en dan maak ik mijn keuze. Het wordt meer een tablet voor een paar maandjes dus hij hoeft niet helemaal perfect te zijn maar wel het liefst zo veel mogelijk voor m'n geld. Ik laat wel even weten wat het is geworden :D
Vanaf morgenochten 7u actie bij pandawill oa N70 IPS voor 100 USD (18 exemplaren beschikbaar). http://www.pandawill.com/activity-sales?round=1
pi_125918197
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 14:15 schreef Fasroslis het volgende:

[..]

Vanaf morgenochten 7u actie bij pandawill oa N70 IPS voor 100 USD (18 exemplaren beschikbaar). http://www.pandawill.com/activity-sales?round=1
Tot 56% kortingen? 8)7
  woensdag 1 mei 2013 @ 11:02:38 #127
393745 Deugniett
Toch welllll
pi_125935570
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 14:15 schreef Fasroslis het volgende:

[..]

Vanaf morgenochten 7u actie bij pandawill oa N70 IPS voor 100 USD (18 exemplaren beschikbaar). http://www.pandawill.com/activity-sales?round=1
He thnx! Ik dacht in de eerste instantie dat lukt me nooit om mijn bed zo vroeg uit te komen :p maar ik kijk nu en zie dat er nog "12" beschikbaar zijn. Nou moet ik er toch maar even heel snel even over nadenken(en hopen dat ik niet weer in een Buysku achtige actie zal trappen :P)


Edit: Het is toch de ployer momo7 talent geworden.(Op jou advies! dus als er wat mis is weet ik je te vinden :P ;) geintje). Las ergens dat de batterij iets wat beter was. Wil natuurlijk geen gezeur van het vrouwtje dat het ding snel leeg is he :P Ik heb trouwens Buysku gemaild of ze ter compensatie van die andere tablet wat korting kunnen geven ter compensatie. Niet geschoten is.... ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door Deugniett op 01-05-2013 12:37:14 ]
  woensdag 1 mei 2013 @ 13:07:28 #128
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125938712
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2013 11:02 schreef Deugniett het volgende:

[..]

He thnx! Ik dacht in de eerste instantie dat lukt me nooit om mijn bed zo vroeg uit te komen :p maar ik kijk nu en zie dat er nog "12" beschikbaar zijn. Nou moet ik er toch maar even heel snel even over nadenken(en hopen dat ik niet weer in een Buysku achtige actie zal trappen :P)

Edit: Het is toch de ployer momo7 talent geworden.(Op jou advies! dus als er wat mis is weet ik je te vinden :P ;) geintje). Las ergens dat de batterij iets wat beter was. Wil natuurlijk geen gezeur van het vrouwtje dat het ding snel leeg is he :P Ik heb trouwens Buysku gemaild of ze ter compensatie van die andere tablet wat korting kunnen geven ter compensatie. Niet geschoten is.... ;)
Dat gaat niet werken denk ik :P! Al geprobeerd :'(
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 1 mei 2013 @ 13:11:48 #129
393745 Deugniett
Toch welllll
pi_125938845
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 13:07 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dat gaat niet werken denk ik :P! Al geprobeerd :'(
Verdooorrrieeeee! :'( dan maar opzoek gaan naar coupons :D
pi_125958335
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2013 13:11 schreef Deugniett het volgende:

[..]

Verdooorrrieeeee! :'( dan maar opzoek gaan naar coupons :D
Talent is al in korting (net als de speed), kan je geen coupon meer op gebruiken. Als je vergelijkt met de prijzen op de andere shops is het ook wel logisch.
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:50:58 #131
393745 Deugniett
Toch welllll
pi_125962190
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:56 schreef Fasroslis het volgende:

[..]

Talent is al in korting (net als de speed), kan je geen coupon meer op gebruiken. Als je vergelijkt met de prijzen op de andere shops is het ook wel logisch.
Ja bij andere shops is hij flink duurder! Ik ga hem morgen bestellen met dit ding erbij;
http://www.buysku.com/who(...)tablet-pc-black.html Enig idee of dit een beetje werkt? :D "plug nd play" zeg maar?

Edit: lama heb al een filmpje gevonden! Ziet er wel grappig uit

[ Bericht 3% gewijzigd door Deugniett op 01-05-2013 23:27:01 ]
pi_125971576
Ik heb even rondgekeken naar een tablet (Het is toch eens tijd dat ik me er ook eentje aanschaf).
Prijs/kwaliteit moet hij goed zijn, al mag de prijs aardig hoog liggen (max rond de 250$)...

Ik was opzoek naar IPS, goede resolutie, minstens 1gb ram, SD-slot, degelijke batterij en kwam deze tegen;

Ainol Novo 7

Ainol NOVO9 Spark A31


Hyundai T7S Exynos 4412


PIPO M8pro RK3188

Iemand ervaring met 1 van deze ? Kiezen is hopeloos voor mij :P.
Spark steekt er qua resolutie wel boven uit, maar heb geen ervaring met het merk en geen idee of het überhaupt die resolutie vlot draait?!
pi_125972340
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:50 schreef Deugniett het volgende:

[..]

Ja bij andere shops is hij flink duurder! Ik ga hem morgen bestellen met dit ding erbij;
http://www.buysku.com/who(...)tablet-pc-black.html Enig idee of dit een beetje werkt? :D "plug nd play" zeg maar?

Edit: lama heb al een filmpje gevonden! Ziet er wel grappig uit
Is mij niet helemaal duidelijk of er een OTG-cable zit bij de momo, anders ga je het niet kunnen gebruiken, OTG-kabeltje kost ca 2usd dacht ik. Toetsenbordjes zijn echt wel klein, heb er ook 1 en moet zeggen gebruik het zelden of nooit, het onscreen toetsenbord (met swype) werkt eigenlijk makkelijker.
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:48:10 #134
393745 Deugniett
Toch welllll
pi_125972617
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:40 schreef Fasroslis het volgende:

[..]

Is mij niet helemaal duidelijk of er een OTG-cable zit bij de momo, anders ga je het niet kunnen gebruiken, OTG-kabeltje kost ca 2usd dacht ik. Toetsenbordjes zijn echt wel klein, heb er ook 1 en moet zeggen gebruik het zelden of nooit, het onscreen toetsenbord (met swype) werkt eigenlijk makkelijker.
Volgens mij zag ik die kabel wel in een unboxing video. En anders bestel ik die er wel bij :D Ja ik vond het ook wel heel erg klein er uit zien. Ik heb trouwens nog een mail terug gekregen dat ik 6dollar korting krijg vanwege die mislukte 20dollar Buysku tablet :P
  donderdag 2 mei 2013 @ 11:03:13 #135
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_125973154
Eindelijk tijd! :D Ik ga vandaag ff mijn Ainol Spark updaten, wss CM10 van Christian Troy. Ik zal even laten weten of ie dan wat beter presteert! :) (relatief hoge verwachtingen nu haha! :D - veel slechter kan 't niet worden tenzij ik m brick :9)
Koekje d'r bij?
pi_125973438
quote:
6s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:48 schreef Deugniett het volgende:

[..]

Volgens mij zag ik die kabel wel in een unboxing video. En anders bestel ik die er wel bij :D Ja ik vond het ook wel heel erg klein er uit zien. Ik heb trouwens nog een mail terug gekregen dat ik 6dollar korting krijg vanwege die mislukte 20dollar Buysku tablet :P
Zoals gezegd je kan geen coupons gebruiken, ook die coupon werkt niet.
pi_125974057
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:03 schreef eleganza het volgende:
Eindelijk tijd! :D Ik ga vandaag ff mijn Ainol Spark updaten, wss CM10 van Christian Troy. Ik zal even laten weten of ie dan wat beter presteert! :) (relatief hoge verwachtingen nu haha! :D - veel slechter kan 't niet worden tenzij ik m brick :9)
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:03 schreef eleganza het volgende:
Eindelijk tijd! :D Ik ga vandaag ff mijn Ainol Spark updaten, wss CM10 van Christian Troy. Ik zal even laten weten of ie dan wat beter presteert! :) (relatief hoge verwachtingen nu haha! :D - veel slechter kan 't niet worden tenzij ik m brick :9)
Ainol NOVO9 Spark A31 ? Hoe zijn je ervaringen?
  donderdag 2 mei 2013 @ 11:48:37 #138
393745 Deugniett
Toch welllll
pi_125974607
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:12 schreef Fasroslis het volgende:

[..]

Zoals gezegd je kan geen coupons gebruiken, ook die coupon werkt niet.
Klopt klopt, was eigenwijs en heb het toch geprobeerd :p maar miss Betty stuurt mij een betaal linkje. Niet dat het veel scheelt maar toch ;)
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:41:18 #139
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_125976457
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:31 schreef jonasr het volgende:

[..]

[..]

Ainol NOVO9 Spark A31 ? Hoe zijn je ervaringen?
Jup. Die. Hij ligt hier al zo'n 1,5 maand semi-stof te happen, omdat hij bij de release echt heel brak was. Super laggy, de stock launcher was ECHT ZO HARD EEN DRAMA :'( En ik had ivm univeriteit ook niet zoveel tijd om even uit te zoeken hoe 't werkte.

Heb m net geupdate, piece of CAKE. Even flashen naar 20130403, TWPR er opgezet en toen Christian Troy's CM10 versie geflasht. Hij werkt nu echt als een zonnetje :D Met de vele kudos naar deze knakker:
Een kind kan de was doen :')

Zal over een tijdje wel weer verslag doen, tot nu toe werkt hij nu al zoveel beter dan op stock 20130201! :D
Koekje d'r bij?
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:53:07 #140
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125976867
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:41 schreef eleganza het volgende:

[..]

Jup. Die. Hij ligt hier al zo'n 1,5 maand semi-stof te happen, omdat hij bij de release echt heel brak was. Super laggy, de stock launcher was ECHT ZO HARD EEN DRAMA :'( En ik had ivm univeriteit ook niet zoveel tijd om even uit te zoeken hoe 't werkte.

Heb m net geupdate, piece of CAKE. Even flashen naar 20130403, TWPR er opgezet en toen Christian Troy's CM10 versie geflasht. Hij werkt nu echt als een zonnetje :D Met de vele kudos naar deze knakker:
Een kind kan de was doen :')

Zal over een tijdje wel weer verslag doen, tot nu toe werkt hij nu al zoveel beter dan op stock 20130201! :D
Nice :D!

Weet niet wat Ainol bezielt de firmware van de ATM en Allwinner chips was gewoon te brak voor woorden. Vooral de eerste release.

Goed om te horen dat er CM voor is :D dat maakt het zoveel beter!
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_125977351
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:53 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nice :D!

Weet niet wat Ainol bezielt de firmware van de ATM en Allwinner chips was gewoon te brak voor woorden. Vooral de eerste release.

Goed om te horen dat er CM voor is :D dat maakt het zoveel beter!
Robert, heb jij een tablet? Ik weet écht niet wat te kopen haha xD.
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:21:38 #142
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125977882
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:08 schreef jonasr het volgende:

[..]

Robert, heb jij een tablet? Ik weet écht niet wat te kopen haha xD.
Owja, zou nog even reageren op je post :D
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:14 schreef jonasr het volgende:
Ik heb even rondgekeken naar een tablet (Het is toch eens tijd dat ik me er ook eentje aanschaf).
Prijs/kwaliteit moet hij goed zijn, al mag de prijs aardig hoog liggen (max rond de 250$)...

Ik was opzoek naar IPS, goede resolutie, minstens 1gb ram, SD-slot, degelijke batterij en kwam deze tegen;

Ainol Novo 7

Ainol NOVO9 Spark A31


Hyundai T7S Exynos 4412


PIPO M8pro RK3188

Iemand ervaring met 1 van deze ? Kiezen is hopeloos voor mij :P.
Spark steekt er qua resolutie wel boven uit, maar heb geen ervaring met het merk en geen idee of het überhaupt die resolutie vlot draait?!
De novo 7 zou ik links laten liggen door de slechte support van de Chipset ;)
De A31 is wel een redelijke chipset, maar zover ik heb gelezen is Retina soms wat te veel van het goede ;) Maar daarvoor moet je toch bij de expert zijn hier * RobertNL kijkt richting Eleganza
Verhalen die ik ees over de Hyundai zijn redelijk positief, maar het design spreekt mij zelf weer niet zo aan. De chipset zit wel goed. Alleen is Samsung zeer traag / lastig aan het doen met vrijgeven van updates richting 4.1 / 4.2 buiten SamMobile.

De Pipo M8 Pro hoop ik begin volgende week nog wat meer over te kunnen zeggen :P (hé Shiz?!) De reviews / verhalen over de M9 zijn veeluit zeer positef dus ik heb er zin in om deze te ontvangen :D
Ook Janesh was er wel redelijk over te spreken :).

Zou als ik jou was eerst eens een lijstje maken:
- Prijs
- Maat, 7'' (16:10), 7.85'' (4:3), 8'' (4:3), 9.4'' (16:10), 9.7'' (4:3), 10.1'' (16:10)
- Geheugen (8/ 16 GB)
- RAM (2GB?)
- Resolutie

Dan kan je daarna eens kijken wat over blijft en wat je wil kopen ;)!
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_125978400
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:21 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Owja, zou nog even reageren op je post :D

[..]

De novo 7 zou ik links laten liggen door de slechte support van de Chipset ;)
De A31 is wel een redelijke chipset, maar zover ik heb gelezen is Retina soms wat te veel van het goede ;) Maar daarvoor moet je toch bij de expert zijn hier * RobertNL kijkt richting Eleganza
Verhalen die ik ees over de Hyundai zijn redelijk positief, maar het design spreekt mij zelf weer niet zo aan. De chipset zit wel goed. Alleen is Samsung zeer traag / lastig aan het doen met vrijgeven van updates richting 4.1 / 4.2 buiten SamMobile.

De Pipo M8 Pro hoop ik begin volgende week nog wat meer over te kunnen zeggen :P (hé Shiz?!) De reviews / verhalen over de M9 zijn veeluit zeer positef dus ik heb er zin in om deze te ontvangen :D
Ook Janesh was er wel redelijk over te spreken :).

Zou als ik jou was eerst eens een lijstje maken:
- Prijs
- Maat, 7'' (16:10), 7.85'' (4:3), 8'' (4:3), 9.4'' (16:10), 9.7'' (4:3), 10.1'' (16:10)
- Geheugen (8/ 16 GB)
- RAM (2GB?)
- Resolutie

Dan kan je daarna eens kijken wat over blijft en wat je wil kopen ;)!
Haha bedankt.
Maat maakt niet zoveel uit eigenlijk. Ik dacht 7" maar hoe meer ik erbij nadenk lijkt iets groter wel handig (Gsm is al 4,7" :P), Ram liefst toch 2gb om alles voldoende vlot te laten lopen.
Belangrijkste is dat alles goed vlot loopt met een degelijke resolutie. (niet minder dan 1200x800).
Ik kwam deze tegen; http://www.buyincoins.com(...)a-product-25780.html
Met korting 263$.

Aangezien de Ramos W42 uitverkocht is :N. En lees toch wel veel goeds over de Samsung Exynos 4412 !
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:38:31 #144
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125978426
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:37 schreef jonasr het volgende:

[..]

Haha bedankt.
Maat maakt niet zoveel uit eigenlijk. Ik dacht 7" maar hoe meer ik erbij nadenk lijkt iets groter wel handig (Gsm is al 4,7" :P), Ram liefst toch 2gb om alles voldoende vlot te laten lopen.
Belangrijkste is dat alles goed vlot loopt met een degelijke resolutie. (niet minder dan 1200x800).
Ik kwam deze tegen; http://www.buyincoins.com(...)a-product-25780.html
Met korting 263$.

Aangezien de Ramos W42 uitverkocht is :N. En lees toch wel veel goeds over de Samsung Exynos 4412 !
W30HD heb ik ook lang naar gekeken helaas viel de batterij tegen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_125978539
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:38 schreef RobertNL het volgende:

[..]

W30HD heb ik ook lang naar gekeken helaas viel de batterij tegen.
Zou 5uur moeten doen volgens BuyInCoins :P.
( Built-in 5000mAh Lithium battery)

mm ik zie het, bij het rondkijken zitten de meeste toch aan minstens 6000mah, bummer -.-".
Zou toch wel een uur of 4-5 zeker willen halen !

---
Nog even over nadenken maar ik denk dat het de M9-MAX gaat worden!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door jonasr op 02-05-2013 13:50:03 ]
  donderdag 2 mei 2013 @ 14:05:40 #146
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125979296
Met wat geluk kan ik morgen al meer vertellen over de Pipo M8 pro :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  donderdag 2 mei 2013 @ 14:20:51 #147
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_125979755
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:21 schreef RobertNL het volgende:

[..]

De Pipo M8 Pro hoop ik begin volgende week nog wat meer over te kunnen zeggen :P (hé Shiz?!) De reviews / verhalen over de M9 zijn veeluit zeer positef dus ik heb er zin in om deze te ontvangen :D [..]
Zo is dat maar net. :7
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_125991730
In de actie bij Pandawill een Cube U30gt2 besteld, ben benieuwd!
  donderdag 2 mei 2013 @ 22:30:16 #149
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_126000932
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:21 schreef RobertNL het volgende:

[..]

De novo 7 zou ik links laten liggen door de slechte support van de Chipset ;)
De A31 is wel een redelijke chipset, maar zover ik heb gelezen is Retina soms wat te veel van het goede ;) Maar daarvoor moet je toch bij de expert zijn hier * RobertNL kijkt richting Eleganza

De resolutie trekt ie gewoon goed, zonder problemen. Ook HD videos zijn goed te doen, geen rare verhalen. Retina op RK3066 lijkt me eerder teveel van het goede. Don't get me wrong, de rk3066 is een top processor voor zn bouw, maar legt het qua prestaties toch wel af tegen een A31 device met een goede custom rom. Ik merk aan alles dat hij het nu gewoon goed trekt, ik twijfel of de rk3066 met retina het beter/even goed trekt. Just my 2 cents :9
Koekje d'r bij?
  donderdag 2 mei 2013 @ 22:47:52 #150
327191 RobertNL
For your gear.
pi_126002053
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:30 schreef eleganza het volgende:

[..]

De resolutie trekt ie gewoon goed, zonder problemen. Ook HD videos zijn goed te doen, geen rare verhalen. Retina op RK3066 lijkt me eerder teveel van het goede. Don't get me wrong, de rk3066 is een top processor voor zn bouw, maar legt het qua prestaties toch wel af tegen een A31 device met een goede custom rom. Ik merk aan alles dat hij het nu gewoon goed trekt, ik twijfel of de rk3066 met retina het beter/even goed trekt. Just my 2 cents :9
De RK3066 kan het zeker niet aan :P Alleen waren er over de eerste hoge resolutie tablets niet hele lovende reviews (icm de A31) vandaar dat ik het zeg ;)
Maar alleen maar goed dat dat nu beter werkt dan :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_126014931
En nu wachten maar :P. M9-MAX besteld :P.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:37:29 #152
327191 RobertNL
For your gear.
pi_126019933
De nieuwe RK3168 ziet er ook goed uit!. Hoor over een lange accu duur maar toch dualcore A9, komt vast door de schrink van de processor :o! 7 uur voor een 7''er van 50 dollar is echt iets nieuws. Normaal doen die maar 3-4 uurtjes. laat die 7 uitkomen op 6 uur, dan is het nog een hele verbetering :D


Verplaatst ;)

[ Bericht 16% gewijzigd door RobertNL op 03-05-2013 20:32:57 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 3 mei 2013 @ 15:06:40 #153
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126023200
Looking good! :D _O_
You've beat me to it!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_126024820


_O- _O- _O- _O- _O- .

Hopelijk is die van mij ook zo omschreven.
Ziet er inderdaad top uit! Veel plezier ermee !
  vrijdag 3 mei 2013 @ 15:48:20 #155
327191 RobertNL
For your gear.
pi_126024964
Nu al 1 nadeel gevonden :'( Ze hebben er dit keer geen USB ---> 2.5mm kabeltje bij
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 3 mei 2013 @ 16:00:39 #156
393745 Deugniett
Toch welllll
pi_126025476
Ziet er netjes uit die Pipo! Ben benieuwd wat je er van vindt zal het wel voorbij zien komen :D
pi_126028719
Pff, die ziet er echt goed uit, vooral met die case is het erg netjes. Wat was je uiteindelijk kwijt en waar had je hem besteld(Vast Alie ;) ) ? Echt een mooie tab, ben nog geen mooiere China-tab tegengekomen, denk ik.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 18:45:39 #158
327191 RobertNL
For your gear.
pi_126031285
Nou tijd voor een eerste hands-on ;)

Eerst even complimenten richting BangGood. Zeer goed ingepakt door de alternatieve verpakking en zeer snel thuis (15 dagen!). En dat alles voor 215 dollar.

Verpakking:

Goed verpakt :), helaas dus geen orginele doos.
Tja, hij doet MP3 en heeft een data kabel :+

Uiterlijk / gevoel / hardware

Deze tablet heeft eens een wat ander uiterlijk. Niet geïnspireerd op de Ipad, ASUS of Samsung tablets maar dit keer geïnspireerd op de Sony tablet. Hij lijkt er natuurlijk niet 1 op 1. Maar de tablet loopt ook taps toe zoals de Sony tablets ook doen.
De achterkant van de tablet is van metaal en de voorkant van glas. De rechter en linker zijkant zijn van plastic. De randjes van de tablet voelen wellicht eerst een beetje scherp maar naar verloop van tijd went dit wel (dit had ik met mijn mobiel n.l ook).



Gewicht is ook prima, niet te zwaar en het gewicht lijkt goed verdeelt over de tablet.

De maat is ook wel leuk, 9.4 is toch wel wat compacter dan de 10.1 tablet van Ainol die ik hier heb liggen. In verhouding met de Nexus 10 is het verschil wel een stuk kleiner.

Vergelijking met de Ainol Hero II


Vergelijking met de Nexus 10


Vergelijking met Jiayu G3 en LG L3

Vergelijking met nexus 10

De aanslutingen bevinden zich op de 3.5mm jack allemaal bovenaan, zelf vind ik dit wel een fijne plek. Vooral omdat je dan de kabels niet tussen je vingers door hebt lopen als je iets aangesloten hebt.

De ''volume'' knop aan de bovenkant is een menu / terug knop, helaas maken ze dat dus nog steeds. Gaan we maar even voor rooten en met button remapper aanpassen.

Scherm
Het scherm ziet er ook prima uit. Heel erg helder kan hij niet, maar je kan hem nog aflezen in het voorjaarszonnetje ;). Resolutie mag op een volgende versie ook wel iets hoger (hint!)



Snelheid / software
De software kan hier en daar nog wat bijgeschaafd maar over het algemeen loopt het zeer soepel. Apps installeren snel, voelt snappy aan en is zeker weer een verbetering boven de RK3066.

AnTuTu:



Vellamo



Camera
Back camera, 5MP



Front camera, 2MP



De interface heeft iets een andere indeling (niet geheel stock) maar het kan er prima mee door. Een groot deel van de Chinese apps die er op staan zijn tevens gewoon te verwijderen.

WIFI
Prima maar niks speciaals, snelheid zakt wel aardig op afstand waar mijn Nexus en Xperia Z nog wel wat sneller zijn. Maar brak is het ook niet ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:26 schreef Shefkee het volgende:
Pff, die ziet er echt goed uit, vooral met die case is het erg netjes. Wat was je uiteindelijk kwijt en waar had je hem besteld(Vast Alie ;) ) ? Echt een mooie tab, ben nog geen mooiere China-tab tegengekomen, denk ik.
Een keer niet via Aliexpress en DHL maar gewoon BangGood free shipping (zie link achter 1e foto eerder in het topic).
Met Coupon 215 dollar, 18 april besteld vandaag dus binnen.
Case los besteld voor +-10 dollar ;)

Met hoesje



[ Bericht 9% gewijzigd door RobertNL op 03-05-2013 20:41:44 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_126043377
Luidsprekers aan de voorkant zie ik.
Camera lijkt best fatsoenlijk voor een tablet.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 23:33:44 #160
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_126044308
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 18:45 schreef RobertNL het volgende:
Nou tijd voor een eerste hands-on ;)

Eerst even complimenten richting BangGood. Zeer goed ingepakt door de alternatieve verpakking en zeer snel thuis (15 dagen!). En dat alles voor 215 dollar.

Verpakking:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]Goed verpakt :), helaas dus geen orginele doos.
[ link | afbeelding ]Tja, hij doet MP3 en heeft een data kabel :+

Uiterlijk / gevoel / hardware

Deze tablet heeft eens een wat ander uiterlijk. Niet geïnspireerd op de Ipad, ASUS of Samsung tablets maar dit keer geïnspireerd op de Sony tablet. Hij lijkt er natuurlijk niet 1 op 1. Maar de tablet loopt ook taps toe zoals de Sony tablets ook doen.
De achterkant van de tablet is van metaal en de voorkant van glas. De rechter en linker zijkant zijn van plastic. De randjes van de tablet voelen wellicht eerst een beetje scherp maar naar verloop van tijd went dit wel (dit had ik met mijn mobiel n.l ook).
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]

Gewicht is ook prima, niet te zwaar en het gewicht lijkt goed verdeelt over de tablet.

De maat is ook wel leuk, 9.4 is toch wel wat compacter dan de 10.1 tablet van Ainol die ik hier heb liggen. In verhouding met de Nexus 10 is het verschil wel een stuk kleiner.
[ link | afbeelding ]
Vergelijking met de Ainol Hero II

[ link | afbeelding ]
Vergelijking met de Nexus 10

[ link | afbeelding ]
Vergelijking met Jiayu G3 en LG L3

[ link | afbeelding ]Vergelijking met nexus 10

De aanslutingen bevinden zich op de 3.5mm jack allemaal bovenaan, zelf vind ik dit wel een fijne plek. Vooral omdat je dan de kabels niet tussen je vingers door hebt lopen als je iets aangesloten hebt.

De ''volume'' knop aan de bovenkant is een menu / terug knop, helaas maken ze dat dus nog steeds. Gaan we maar even voor rooten en met button remapper aanpassen.

Scherm
Het scherm ziet er ook prima uit. Heel erg helder kan hij niet, maar je kan hem nog aflezen in het voorjaarszonnetje ;). Resolutie mag op een volgende versie ook wel iets hoger (hint!)
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]

Snelheid / software
De software kan hier en daar nog wat bijgeschaafd maar over het algemeen loopt het zeer soepel. Apps installeren snel, voelt snappy aan en is zeker weer een verbetering boven de RK3066.

AnTuTu:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Vellamo
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Camera
Back camera, 5MP
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Front camera, 2MP
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

De interface heeft iets een andere indeling (niet geheel stock) maar het kan er prima mee door. Een groot deel van de Chinese apps die er op staan zijn tevens gewoon te verwijderen.

WIFI
Prima maar niks speciaals, snelheid zakt wel aardig op afstand waar mijn Nexus en Xperia Z nog wel wat sneller zijn. Maar brak is het ook niet ;)

[..]

Een keer niet via Aliexpress en DHL maar gewoon BangGood free shipping (zie link achter 1e foto eerder in het topic).
Met Coupon 215 dollar, 18 april besteld vandaag dus binnen.
Case los besteld voor +-10 dollar ;)

Met hoesje
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
erg goede review _O_
  zaterdag 4 mei 2013 @ 13:58:31 #161
300082 roos85
JUICHEN!
pi_126055354
In hoeverre heeft een docking (toetsenbord) meerwaarde voor een tablet?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zaterdag 4 mei 2013 @ 21:23:03 #162
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_126071483
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 13:58 schreef roos85 het volgende:
In hoeverre heeft een docking (toetsenbord) meerwaarde voor een tablet?
Het typt sneller.
Als je blind kan typen en je wil snelheid halen op een tab dan moet je wel. Anders vind ik het een beetje nutteloos.
iOS/Android zijn niet een os dat bekend staat omdat je er zulke goede tekstverwerkers kunt krijgen.
Tevens fora kan wel maar als ik iets wil zeggen log ik even in op de pc. Maar dat ben ik.

Ook zullen er dockings zijn met een extra accu die je tab opladen. Dat zal ook wel handig zijn maar die vind ik niet zoveel toevoegen op een los powerpack meeslepen.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_126083652
Mooie review Robert :)

Ik zit nu ook te kijken voor een budget tablet, gewoon leuk voor erbij zeg maar. Heb nu de ainol novo crystal 2 op het oog (87 dollar). Is dit een prima keus of kan ik beter voor wat anders kijken in die prijsklasse?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_126096546
Ik ben nog eens verder gaan kijken, en als ik toch bezig ben, kan je niet beter de ainol novo 7 fire halen, met coupon is die 134 dollar bij BIC. Is dat goedkoop op dit moment?

[ Bericht 0% gewijzigd door rene90 op 05-05-2013 17:21:36 ]
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 5 mei 2013 @ 17:51:56 #165
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_126097828
Ben momenteel in Hong Kong, hier een lijstje van prijzen en tablets die ik tot nu toe heb gezien:

pipo Max-M9 - 182 euro
pipo ultra u3 3g - 138 euro
galaxy tab 7.0 wifi - 169 euro
ainol crystal 7.0 - 129 euro
Onda V972 - 198 euro
Blackberry playbook - 169 euro
Ainol novo hero II - 150 euro
ainol novo hero I - 130 euro

Iets wat echt de moeite waard is? Kan ook wat meenemen natuurlijk :D
pi_126098031
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:51 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ben momenteel in Hong Kong, hier een lijstje van prijzen en tablets die ik tot nu toe heb gezien:

pipo Max-M9 - 182 euro
pipo ultra u3 3g - 138 euro
galaxy tab 7.0 wifi - 169 euro
ainol crystal 7.0 - 129 euro
Onda V972 - 198 euro
Blackberry playbook - 169 euro
Ainol novo hero II - 150 euro
ainol novo hero I - 130 euro

Iets wat echt de moeite waard is? Kan ook wat meenemen natuurlijk :D
Die pipo m9 kost 163 euro op BIC, de crystal 7 kost 65 euro, hero 2 130 euro...niet echt dus :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 5 mei 2013 @ 18:00:44 #167
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_126098066
Maarja, geen postkosten en geen douane.

Maar ik heb er niet echt eentje nodig. Was vooral benieuwd of het een beetje redelijke prijzen waren.

En de prijzen hier zijn natuurlijk onderhandelbaar ;)
pi_126098090
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 18:00 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Maarja, geen postkosten en geen douane.

Maar ik heb er niet echt eentje nodig. Was vooral benieuwd of het een beetje redelijke prijzen waren.

En de prijzen hier zijn natuurlijk onderhandelbaar ;)
Schiphol kan je er ook uitpikken :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 5 mei 2013 @ 18:04:58 #169
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_126098178
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 18:01 schreef rene90 het volgende:

[..]

Schiphol kan je er ook uitpikken :)
Tot 430 euro mag je invoeren zonder extra kosten hoor ;)
pi_126098189
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 18:04 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Tot 430 euro mag je invoeren zonder extra kosten hoor ;)
Ahh oke, dan heb ik niks gezegd.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_126099884
Na het lezen van de review van Robert heb ik de Pipo M8pro besteld bij BIC :)
Is het al mogelijk om deze tablet te rooten?
  zondag 5 mei 2013 @ 22:30:55 #172
327191 RobertNL
For your gear.
pi_126111011
Jup, zoeken op rk3188 root :)
T was overigens geen review maar een eerste indruk :P

De firmaware heeft soms nog wel eens wat nukken. Batterij percentage gaat bijvoorbeeld niet naar 100% en die skin van pipo mag wmbt ook wel weg :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_126111208
Door de bomen zie ik het bos niet meer :') Wat boeit nou echt van die processoren / resolutie, er zit soms zo een prijsverschil tussen die ainol dingen dat ik niet weet wat nou wel / niet de moeite is.

Iemand die gewoon kort door de bocht een advies kan geven :

http://www.buyincoins.com(...)ute_name_id_30=Ainol
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 5 mei 2013 @ 22:40:20 #174
327191 RobertNL
For your gear.
pi_126111460
Link wil op mijn mobiel niet openen, maar aangezien ik het woord ainol zie staan maar even zo.
Als je goedkoop en redelijk goed wil zoek je een:
- amlogic dualcore
- 1gb ram
- 1280*800 (fire) of 1024*600 (crystal)

De fire is beter (batterij / resolutie) maar ook wat duurder wss.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_126111688
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 22:40 schreef RobertNL het volgende:
Link wil op mijn mobiel niet openen, maar aangezien ik het woord ainol zie staan maar even zo.
Als je goedkoop en redelijk goed wil zoek je een:
- amlogic dualcore
- 1gb ram
- 1280*800 (fire) of 1024*600 (crystal)

De fire is beter (batterij / resolutie) maar ook wat duurder wss.
Fire:
Dual Core, AML 8726-MX, 1.5GHz
Memory / RAM: 1GB DDR3
Flash Memory: 16GB Nandflash
1280*800
5000 MAH batterij
2mp front, 5mp back
Prijs: 102 euro

Crystal:
ATM 7029 Quad Core 1GHz, GC1000 plus GPU
Memory / RAM: 1GB DDR3
Flash Memory: 8GB Nandflash
1024*600
3700 MAH batterij
0.3mp front
Prijs: 65 euro

Ik vind het dus lastig in te schatten of die hogere resolutie en betere cpu / gpu / batterijtijd die 40 euro waard is of dat dat van die dingen zijn die eigenlijk niet het grote verschil maken.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_126114664
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 22:45 schreef rene90 het volgende:

[..]

Fire:
Dual Core, AML 8726-MX, 1.5GHz
Memory / RAM: 1GB DDR3
Flash Memory: 16GB Nandflash
1280*800
5000 MAH batterij
2mp front, 5mp back
Prijs: 102 euro

Crystal:
ATM 7029 Quad Core 1GHz, GC1000 plus GPU
Memory / RAM: 1GB DDR3
Flash Memory: 8GB Nandflash
1024*600
3700 MAH batterij
0.3mp front
Prijs: 65 euro

Ik vind het dus lastig in te schatten of die hogere resolutie en betere cpu / gpu / batterijtijd die 40 euro waard is of dat dat van die dingen zijn die eigenlijk niet het grote verschil maken.
Je vergeet het belangrijkste, géén IPS vs IPS. Hoe belangrijk is het scherm voor je, want dat scheelt wél erg veel. IPS is gewoon véél mooier + de resolutie ligt wat hoger, dus het is allemaal veel scherper op de Fire.
pi_126116772
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:57 schreef Shefkee het volgende:

[..]

Je vergeet het belangrijkste, géén IPS vs IPS. Hoe belangrijk is het scherm voor je, want dat scheelt wél erg veel. IPS is gewoon véél mooier + de resolutie ligt wat hoger, dus het is allemaal veel scherper op de Fire.
Heb me weer even ingelezen in het IPS gebeuren, ben nu ook bij deze uitgekomen :')

http://www.buyincoins.com(...)s-product-19418.html

Ik heb hem maar gewoon besteld, 133 dollar met de coupon van 8% eraf.

[ Bericht 5% gewijzigd door rene90 op 06-05-2013 01:43:30 ]
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 6 mei 2013 @ 08:10:40 #178
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126118585
Hoe kom je daar nou weer op uit? :D

De Fire heeft ook IPS hè. En 1280x800 (met hogere pixeldichtheid want 7") en bluetooth én 5000mAh.
Als je dan toch voor de AmLogic dualcore processor gaat i.p.v. RK3066... :P
Door een 'van' - 'voor' prijs moet je je in ieder geval nooit laten verleiden.
En nu ga je toch voor een 4:3 aspect ratio tab i.p.v. 16:9?
Dit Chuwi V88 was voor net iets meer qua specs weer zoveel meer dan die Onda.
Maar een Teclast P85HD RK3066 is zo'n beetje hetzelfde maar dan goedkoper?
Anno 2013 had ik die V811 denk ik niet meer gehaald voor die prijs.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 6 mei 2013 @ 08:22:34 #179
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_126118680
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:37 schreef RobertNL het volgende:
De nieuwe RK3168 ziet er ook goed uit!. Hoor over een lange accu duur maar toch dualcore A9, komt vast door de schrink van de processor :o! 7 uur voor een 7''er van 50 dollar is echt iets nieuws. Normaal doen die maar 3-4 uurtjes. laat die 7 uitkomen op 6 uur, dan is het nog een hele verbetering :D


Verplaatst ;)

over welke tab heb je het nu?
pi_126119113
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 08:10 schreef shiznuts het volgende:
Hoe kom je daar nou weer op uit? :D

De Fire heeft ook IPS hè. En 1280x800 (met hogere pixeldichtheid want 7") en bluetooth én 5000mAh.
Als je dan toch voor de AmLogic dualcore processor gaat i.p.v. RK3066... :P
Door een 'van' - 'voor' prijs moet je je in ieder geval nooit laten verleiden.
En nu ga je toch voor een 4:3 aspect ratio tab i.p.v. 16:9?
Dit Chuwi V88 was voor net iets meer qua specs weer zoveel meer dan die Onda.
Maar een Teclast P85HD RK3066 is zo'n beetje hetzelfde maar dan goedkoper?
Anno 2013 had ik die V811 denk ik niet meer gehaald voor die prijs.
Ik wilde toch een 8 inch dus ben weer allemaal opnieuw gaan zoeken. Heb nog naar die chuwi gekeken alleen prijs technisch vond ik die te duur.
Waarom ik die teclast links heb laten liggen was volgens mij omdat ik die qua design niet top vond, en ik naar antutu scores had gekeken en cwm en de batterij of iets in die richting.

Geen idee, ik had tunnel visie vannacht en wilde gewoon iets kopen ;(
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 6 mei 2013 @ 09:20:45 #181
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126119396
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 08:22 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

over welke tab heb je het nu?
Heeft denk ik een Charbax video gekeken ofzo...
Denk trouwens niet dat zo'n tablet dan opeens 50 USD kan worden gehouden als men in een zo'n filmpje hoort dat het verschil tussen dualcore 31 en quadcore 31 maar 10 USD verschil zit.

Over Charbax video's gesproken... _O- De M8 Pro is een chick magnet. :9 07:00
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 6 mei 2013 @ 09:30:57 #182
327191 RobertNL
For your gear.
pi_126119573
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 09:20 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Heeft denk ik een Charbax video gekeken ofzo...
Denk trouwens niet dat zo'n tablet dan opeens 50 USD kan worden gehouden als men in een zo'n filmpje hoort dat het verschil tussen dualcore 31 en quadcore 31 maar 10 USD verschil zit.

Over Charbax video's gesproken... _O- De M8 Pro is een chick magnet. :9 07:00
Onderandere ja ;). Heb het e.e.a gelezen over de RK3168 en die lijkt door de processor schrink best wat zuiniger te zijn (in vergelijking met de RK3066) en heel wat goedkoper.
Tis een beetje de allwinner A13 / A20 van rockchip.

Die video _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 6 mei 2013 @ 09:33:12 #183
10754 alki
Alfisti
pi_126119615
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 18:45 schreef RobertNL het volgende:
Nou tijd voor een eerste hands-on ;)

Eerst even complimenten richting BangGood. Zeer goed ingepakt door de alternatieve verpakking en zeer snel thuis (15 dagen!). En dat alles voor 215 dollar.

Verpakking:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]Goed verpakt :), helaas dus geen orginele doos.
[ link | afbeelding ]Tja, hij doet MP3 en heeft een data kabel :+

Uiterlijk / gevoel / hardware

Deze tablet heeft eens een wat ander uiterlijk. Niet geïnspireerd op de Ipad, ASUS of Samsung tablets maar dit keer geïnspireerd op de Sony tablet. Hij lijkt er natuurlijk niet 1 op 1. Maar de tablet loopt ook taps toe zoals de Sony tablets ook doen.
De achterkant van de tablet is van metaal en de voorkant van glas. De rechter en linker zijkant zijn van plastic. De randjes van de tablet voelen wellicht eerst een beetje scherp maar naar verloop van tijd went dit wel (dit had ik met mijn mobiel n.l ook).
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]

Gewicht is ook prima, niet te zwaar en het gewicht lijkt goed verdeelt over de tablet.

De maat is ook wel leuk, 9.4 is toch wel wat compacter dan de 10.1 tablet van Ainol die ik hier heb liggen. In verhouding met de Nexus 10 is het verschil wel een stuk kleiner.
[ link | afbeelding ]
Vergelijking met de Ainol Hero II

[ link | afbeelding ]
Vergelijking met de Nexus 10

[ link | afbeelding ]
Vergelijking met Jiayu G3 en LG L3

[ link | afbeelding ]Vergelijking met nexus 10

De aanslutingen bevinden zich op de 3.5mm jack allemaal bovenaan, zelf vind ik dit wel een fijne plek. Vooral omdat je dan de kabels niet tussen je vingers door hebt lopen als je iets aangesloten hebt.

De ''volume'' knop aan de bovenkant is een menu / terug knop, helaas maken ze dat dus nog steeds. Gaan we maar even voor rooten en met button remapper aanpassen.

Scherm
Het scherm ziet er ook prima uit. Heel erg helder kan hij niet, maar je kan hem nog aflezen in het voorjaarszonnetje ;). Resolutie mag op een volgende versie ook wel iets hoger (hint!)
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]

Snelheid / software
De software kan hier en daar nog wat bijgeschaafd maar over het algemeen loopt het zeer soepel. Apps installeren snel, voelt snappy aan en is zeker weer een verbetering boven de RK3066.

AnTuTu:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Vellamo
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Camera
Back camera, 5MP
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Front camera, 2MP
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

De interface heeft iets een andere indeling (niet geheel stock) maar het kan er prima mee door. Een groot deel van de Chinese apps die er op staan zijn tevens gewoon te verwijderen.

WIFI
Prima maar niks speciaals, snelheid zakt wel aardig op afstand waar mijn Nexus en Xperia Z nog wel wat sneller zijn. Maar brak is het ook niet ;)

[..]

Een keer niet via Aliexpress en DHL maar gewoon BangGood free shipping (zie link achter 1e foto eerder in het topic).
Met Coupon 215 dollar, 18 april besteld vandaag dus binnen.
Case los besteld voor +-10 dollar ;)

Met hoesje
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
Hoelang is de accuduur? van mijn momo12 vind ik m tegenvallen 5 a6 uurtjes issie leeg
Cuore Sportivo
  maandag 6 mei 2013 @ 09:38:45 #184
327191 RobertNL
For your gear.
pi_126119718
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 09:33 schreef alki het volgende:

[..]

Hoelang is de accuduur? van mijn momo12 vind ik m tegenvallen 5 a6 uurtjes issie leeg
Kom ik later op terug ;) Batterij percentage is nog stuk (max 74%) dus ik wil zeker even wachten op een update.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_126124133
Nu ook toch maar de Pipo M9 besteld; het wachten kan beginnen!!

Robert, heb jij jou case op Aliexpres besteld of ergens anders? Ziet er netjes uit!
  maandag 6 mei 2013 @ 13:33:48 #186
327191 RobertNL
For your gear.
pi_126126436
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 12:25 schreef jostiebent het volgende:
Nu ook toch maar de Pipo M9 besteld; het wachten kan beginnen!!

Robert, heb jij jou case op Aliexpres besteld of ergens anders? Ziet er netjes uit!
Banggood was op dat moment het goedkoopste :)
Dit is de M9 versie:
http://www.banggood.com/P(...)blet-PC-p-71582.html
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_126127091
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 13:33 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Banggood was op dat moment het goedkoopste :)
Dit is de M9 versie:
http://www.banggood.com/P(...)blet-PC-p-71582.html
Thnx. Is dit dezelfde uitvoering maar dan voor m9?
Want deze vind ik dan weer niet mooi. Hier moet je de tablet in de case schuiven terwijl jij waarschijnlijk je tablet op de case moest plakken(?)...
  maandag 6 mei 2013 @ 14:10:56 #188
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_126127948
Ik zoek een tablet, zo goedkoop mogelijk maar wel stabiel. Moet gebruikt worden om muziek af te spelen (internetstream of mp 3) en moet dus ook microsd in kunnen. Wordt in een restaurant gebruikt, 24/7 dus als hij een beetje zuinig is dan is dat mooi meegenomen.
  maandag 6 mei 2013 @ 14:20:50 #189
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126128302
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 13:49 schreef jostiebent het volgende:

[..]

Thnx. Is dit dezelfde uitvoering maar dan voor m9?
Want deze vind ik dan weer niet mooi. Hier moet je de tablet in de case schuiven terwijl jij waarschijnlijk je tablet op de case moest plakken(?)...
Zoek gewoon ff op AliExpress (daar heb ik mijn M8 Pro hoes besteld) of www.chinaprices.us .

Is er ook gewoon voor de M9 voor nog net geen 13 USD 11,99 USD zelfs.
Deze alternatieve cover is ook wijdverspreid te verkrijgen:


En ja, is plakwerk:
quote:
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_126128581
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:20 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Zoek gewoon ff op AliExpress (daar heb ik mijn M8 Pro hoes besteld) of www.chinaprices.us .
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Is er ook gewoon voor de M9 voor nog net geen 13 USD 11,99 USD zelfs.
Deze alternatieve cover is ook wijdverspreid te verkrijgen:
[ afbeelding ]
De laatste cover had ik gevonden inderdaad, maar vond die van Robert er beter uitzien.
Helaas geen creditcard, vandaar dat ik niet op Aliexpress heb gekeken. Maar naar die van 11,99 USD was ik inderdaad op zoek... Kijken of ik die kan kopen op een of andere manier.
  maandag 6 mei 2013 @ 14:29:42 #191
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126128630
Neteller of een andere prepaid creditcard?
Maar je zult toch wel iemand in je omgeving hebben met een CC die zich ervoor wel laat lenen?
En anders eBay: http://www.ebay.nl/itm/321100641305
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 6 mei 2013 @ 14:30:32 #192
327191 RobertNL
For your gear.
pi_126128667
Zelf ondertussen ook nog een andere case gekocht voor de M8 (die Shiz dus ook net lnkt ;))


Denk dat deze case steviger staat en dichter op de achterkant zit. Bescherming vand e achterkant vind ik verder toch niet heel interessant.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 6 mei 2013 @ 14:33:04 #193
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126128767
Maar die houdt z'n klep niet. :P
Bovendien is 'ie minder beschermd.
Verder wel mooi dinkie hoor, materiaal ziet er goed uit.
Dat het serialnummer vrij is, is ook wel aardig.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_126128896
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:33 schreef shiznuts het volgende:
Maar die houdt z'n klep niet
Dat vroeg ik me ook al af ja :)
Ik ga inderdaad wel even naar een creditcard speuren in mijn omgeving.
  maandag 6 mei 2013 @ 14:39:38 #195
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126129021
Volgens mij kan 'ie ook maar onder 45' hoek. Dus hoe je 'em neerzet maakt dan geen verschil in beeldhoek.
Zo'n Cheese case-like case, kun je én wat horizontaal én anders neergezet meer verticaal gebruiken.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_126130185
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:30 schreef RobertNL het volgende:
Zelf ondertussen ook nog een andere case gekocht voor de M8 (die Shiz dus ook net lnkt ;))
[ afbeelding ]

Denk dat deze case steviger staat en dichter op de achterkant zit. Bescherming vand e achterkant vind ik verder toch niet heel interessant.
Hoe bevalt diegene die je nu hebt Robert?
  maandag 6 mei 2013 @ 18:57:39 #197
327191 RobertNL
For your gear.
pi_126139695
Staat niet helemaal stevig genoeg, daarom dus die andere nu gekocht ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_126147115
Wat is nu de goedkoopste tablet die er te krijgen is? IK zie in de TT 35 euro staan maar welke is dat?
pi_126152052
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:30 schreef RobertNL het volgende:
Zelf ondertussen ook nog een andere case gekocht voor de M8 (die Shiz dus ook net lnkt ;))
[ afbeelding ]

Denk dat deze case steviger staat en dichter op de achterkant zit. Bescherming vand e achterkant vind ik verder toch niet heel interessant.
Mooie case ^O^
  maandag 6 mei 2013 @ 22:57:25 #200
327191 RobertNL
For your gear.
pi_126153520
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:18 schreef Zolder het volgende:
Wat is nu de goedkoopste tablet die er te krijgen is? IK zie in de TT 35 euro staan maar welke is dat?
Nou dat zijn veelal Allwinner A13 tablets ;) Die beginnen vanaf een euro of 37 ;) Laatst was er een site die ze iets goedkoper aanbood (laatste voorraad). Er was zelfs een site die +- 1.5 jaar oude tablets voor 28 dollar dumpte (enkele modellen).

De +-37 euro tablets kan je hier vinden: hier vinden ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 6 mei 2013 @ 23:19:21 #201
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_126154840
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:57 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nou dat zijn veelal Allwinner A13 tablets ;) Die beginnen vanaf een euro of 37 ;) Laatst was er een site die ze iets goedkoper aanbood (laatste voorraad). Er was zelfs een site die +- 1.5 jaar oude tablets voor 28 dollar dumpte (enkele modellen).
Ik vraag me af hoeveel de mensen die ze maken, verdienen... :P
!!! Go 49-ers !!!
  maandag 6 mei 2013 @ 23:24:52 #202
327191 RobertNL
For your gear.
pi_126155156
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 23:19 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoeveel de mensen die ze maken, verdienen... :P
Gewoon een marktconform loon wat de mensen die spullen voor de blokker maken ook krijgen :+ (lees bijna alles komt daar weg :+)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_126173648
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:57 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nou dat zijn veelal Allwinner A13 tablets ;) Die beginnen vanaf een euro of 37 ;) Laatst was er een site die ze iets goedkoper aanbood (laatste voorraad). Er was zelfs een site die +- 1.5 jaar oude tablets voor 28 dollar dumpte (enkele modellen).

De +-37 euro tablets kan je hier vinden: hier vinden ;)
Klopt het dat die bijna allemaal hetzelfde zijn? :P

Dit is de goedkoopste, 46 dollar:

http://www.aliexpress.com(...)log=back_to_detail_a

Heeft iemand hier ervaring mee?
Zijn hier custom roms voor?
Kan het echt tot 60 dagen duren voor je iets binnen hebt?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 15:43:07 #204
327191 RobertNL
For your gear.
pi_126174882
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 15:13 schreef Zolder het volgende:

[..]

Klopt het dat die bijna allemaal hetzelfde zijn? :P

Dit is de goedkoopste, 46 dollar:

http://www.aliexpress.com(...)log=back_to_detail_a

Heeft iemand hier ervaring mee?
Nouja, wat verwacht je voor dat geld ;) De batterij en het scherm zijn verder vast niet super. Een topic terug staat een heel wat geschreven over de A13, hierna heb ik mijn mening iets genuanceerd maar toch blijf ik er bij dat je wellicht beter een iets hoger budget kan pakken ;) (ook voor de toekomstgerichtheid).
quote:
Zijn hier custom roms voor?
Zou er in de eerste instantie niet vanuit gaan. Wellicht wat opgelapte ROMS (kleine veranderingen van de fabriekssoftware) en heel mischien we een port van een andere tablet met A13 chipset maar verwacht geen CM.

Ik moet wat gemist hebben als er nu wel CM voor allwinner chipsets bestaat :P Voor de AMlogic's wel maar de allwinners niet ;)
quote:
Kan het echt tot 60 dagen duren voor je iets binnen hebt?
Mwha, meestal binnen een maand maar Aliexpress geeft de verkopers meestal 2 maanden de tijd.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:39:25 #205
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_126181966
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 23:24 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Gewoon een marktconform loon wat de mensen die spullen voor de blokker maken ook krijgen :+ (lees bijna alles komt daar weg :+)
Vraag is alleen: welke markt? Niet onze markt :P
!!! Go 49-ers !!!
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:06:37 #206
327191 RobertNL
For your gear.
pi_126189204
quote:
Looks like Allwinner want to live up to their name and has finally decided to release the source code for their latest quad core solution A31. Hopefully this move will push others chip makers to do the same so we all can take advantage of the open source movement and finally have more freedoms even coming from China.(Bron)
Goed nieuws, inderdaad maar hopen dat meer volgen :D!
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_126190413
Is dit de beste tablet voor +- 65 euro? (Met 5 procent korting en koers omgerekend)

http://www.mp4nation.net/(...)4-1-tablet-8gb-black

Of is er voor die prijs iets beters te vinden? Toch maar besloten geen Allwinner te nemen, het is alsog neit veel geld..
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:27:55 #208
327191 RobertNL
For your gear.
pi_126190524
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 21:26 schreef Zolder het volgende:
Is dit de beste tablet voor +- 65 euro? (Met 5 procent korting en koers omgerekend)

http://www.mp4nation.net/(...)4-1-tablet-8gb-black

Of is er voor die prijs iets beters te vinden? Toch maar besloten geen Allwinner te nemen, het is alsog neit veel geld..
Weet niet. Ben zelf verre van fan van de processor die in dat ding zit :P Zou dan nog eerder voor een RK3066 of AMlogic dualcore gaan ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_126190555
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 21:27 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Weet niet. Ben zelf verre van fan van de processor die in dat ding zit :P Zou dan nog eerder voor een RK3066 of AMlogic dualcore gaan ;)
Een dual core die sneller is dan een quad core? :P

En is dat wel dezelfde prijsklasse?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:41:56 #210
327191 RobertNL
For your gear.
pi_126199732
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 21:28 schreef Zolder het volgende:

[..]

Een dual core die sneller is dan een quad core? :P

En is dat wel dezelfde prijsklasse?
ja dat kan helaas :'( de chipset van atm is helaas niet heel goed geoptimaliseerd.

Een amlogic dualcore moet voor dat bedrag zeker te vinden zijn :)

Zojuist even aan het prutsen geweest met de pipo m8. Heb ben hem geroot en vervolgens de buttons geremapped. Dit laatste was helaas iets lastiger dan vooraf gedacht.de button de de remapper app wekte namelijk niet in combinatie met de tablet.
Toen via deze app: https://github.com/chrisboyle/keytest/KeyTest.apk/qr_code
Achter de nummers van de knopjes gekomen en het in /system/usr/keylayout/rk29-keypad.kl de menu en back aangepast naar volume up en down :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_126200184
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:41 schreef RobertNL het volgende:

[..]

ja dat kan helaas :'( de chipset van atm is helaas niet heel goed geoptimaliseerd.

Een amlogic dualcore moet voor dat bedrag zeker te vinden zijn :)

Zojuist even aan het prutsen geweest met de pipo m8. Heb ben hem geroot en vervolgens de buttons geremapped. Dit laatste was helaas iets lastiger dan vooraf gedacht.de button de de remapper app wekte namelijk niet in combinatie met de tablet.
Toen via deze app: https://github.com/chrisboyle/keytest/KeyTest.apk/qr_code
Achter de nummers van de knopjes gekomen en het in /system/usr/keylayout/rk29-keypad.kl de menu en back aangepast naar volume up en down :D
Welke tablet met een amlogic zou je aanbevelen? Heb je er zelf ook een?
pi_126200580
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:50 schreef Zolder het volgende:

[..]

Welke tablet met een amlogic zou je aanbevelen? Heb je er zelf ook een?
Kijk eens bij Banggood in de clearance en gebruik coupon '36bgc8'. Daar heb je een RK3066 voor zo'n 70 dollar en een Amlogic voor zo'n 65 dollar. Zal een paar dollar schelen, ik zou iig voor de RK3066 gaan..

Edit: Die prijzen zijn ná aftrek van die 15procent dmv die coupon te gebruiken..

[ Bericht 3% gewijzigd door Shefkee op 08-05-2013 00:03:28 ]
pi_126201510
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:57 schreef Shefkee het volgende:

[..]

Kijk eens bij Banggood in de clearance en gebruik coupon '36bgc8'. Daar heb je een RK3066 voor zo'n 70 dollar en een Amlogic voor zo'n 65 dollar. Zal een paar dollar schelen, ik zou iig voor de RK3066 gaan..

Edit: Die prijzen zijn ná aftrek van die 15procent dmv die coupon te gebruiken..
Bedoel je deze?

http://www.banggood.com/W(...)-Tablet-p-56367.html
pi_126201883
Jep. Een goedkopere 1024x600, dual core vind je haast niet, geloof ik. Al vind ik die Ainol wel een stuk mooier, alleen daarom zou ik al voor die zijn gegaan. Maar voor zulke prijzen kun je niet alles hebben ofcourse.

Ik heb overigens geen ervaring met dat ding, dus kan er ook weinig nuttigs over vertellen.
  woensdag 8 mei 2013 @ 11:30:25 #215
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126210309




Yeheas. B-) Eindelijk ook binnen (geen douaneheffing). Mooi dinkie!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_126210565
quote:
10s.gif Op woensdag 8 mei 2013 11:30 schreef shiznuts het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Yeheas. B-) Eindelijk ook binnen (geen douaneheffing). Mooi dinkie!
Strak, is dit die m9pro?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 8 mei 2013 @ 11:41:14 #217
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126210672
M8 Pro ja, niet de Max-M9. Zelfde als RobertNL dus (had 'em potdomme eerder besteld, krijg ik 'em later). :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 8 mei 2013 @ 11:44:36 #218
327191 RobertNL
For your gear.
pi_126210777
En de batterij?! komt die boven de 76%?

TopNotch firmware is ook beschikbaar ;) Die ga ik er vanavond maar even op knallen, dan is die interface ook weg :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 8 mei 2013 @ 11:45:26 #219
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126210812
Op 61%. Moet ik 'em ff aan de lader hanguh.

- Update: 91% inmiddels. :o Doet 'et gewoon dus.

[ Bericht 78% gewijzigd door shiz op 08-05-2013 12:57:51 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 8 mei 2013 @ 19:38:30 #220
327191 RobertNL
For your gear.
pi_126230679
quote:
12s.gif Op woensdag 8 mei 2013 11:45 schreef shiznuts het volgende:
Op 61%. Moet ik 'em ff aan de lader hanguh.

- Update: 91% inmiddels. :o Doet 'et gewoon dus.
Na een tweede update hier nu ook 81% :D eindelijk ;)
En verder dan 83% gaat hij dus niet.... 18.gif

[ Bericht 9% gewijzigd door RobertNL op 08-05-2013 21:46:52 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_126234850
Even voor de mensen met een RK3188 tablet:

De laatste XBMC-nightly ondersteunt de RK3188. Ik ben hem nu aan het testen, vooralsnog draait alles als een zonnetje. Ik ben nu via WIFI vanaf mijn NAS de HD aan het streamen. Oftewel: JIPPIE!

Edit: het lijkt er op dat hij alles wat ik afspeel forceert naar SD. Ik ga het nog testen met andere bestanden.

[ Bericht 19% gewijzigd door Ad_Infinitum op 08-05-2013 21:14:17 ]
  woensdag 8 mei 2013 @ 21:52:40 #222
327191 RobertNL
For your gear.
pi_126238409
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:51 schreef Ad_Infinitum het volgende:
Even voor de mensen met een RK3188 tablet:

De laatste XBMC-nightly ondersteunt de RK3188. Ik ben hem nu aan het testen, vooralsnog draait alles als een zonnetje. Ik ben nu via WIFI vanaf mijn NAS de HD aan het streamen. Oftewel: JIPPIE!

Edit: het lijkt er op dat hij alles wat ik afspeel forceert naar SD. Ik ga het nog testen met andere bestanden.
Goed nieuws dus :D. Er begint overigens steeds meer ontwikkeling voor die goedkopere chipsets te komen. Nu nog hopen dat Rockchip het voorbeeld van Allwinner gaat volgen en de sources vrijgeven, dat zou echt wat te weeg brengen :D

GTA vice city spelen op de tablet _O_

[ Bericht 3% gewijzigd door RobertNL op 08-05-2013 22:33:27 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_126293023
Hoe ervaart men een 8" tablet? Ik wilde altijd een 10". Maar ik denk dat een 8" mij beter past kwa lezen en reizen. Ben op dit moment aan kijken naar de chuwi mini pad.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 10:17:07 #224
10754 alki
Alfisti
pi_126296471
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:51 schreef Ad_Infinitum het volgende:
Even voor de mensen met een RK3188 tablet:

De laatste XBMC-nightly ondersteunt de RK3188. Ik ben hem nu aan het testen, vooralsnog draait alles als een zonnetje. Ik ben nu via WIFI vanaf mijn NAS de HD aan het streamen. Oftewel: JIPPIE!

Edit: het lijkt er op dat hij alles wat ik afspeel forceert naar SD. Ik ga het nog testen met andere bestanden.
doet ie t ook op de rk3066 ?
Cuore Sportivo
pi_126297206
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 10:17 schreef alki het volgende:

[..]

doet ie t ook op de rk3066 ?
Nog niet getest. Enige rk3066 apparaat dat ik heb is een Android TV-stick en daar heb ik nog geen tijd voor gehad om te testen.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 10:46:58 #226
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_126297324
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 02:28 schreef cb2013 het volgende:
Hoe ervaart men een 8" tablet? Ik wilde altijd een 10". Maar ik denk dat een 8" mij beter past kwa lezen en reizen. Ben op dit moment aan kijken naar de chuwi mini pad.
Een 7" past nog net in je broekzak... ;)
!!! Go 49-ers !!!
  vrijdag 10 mei 2013 @ 10:48:51 #227
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_126297367
Wat is XBMC-nightly? Ik weet wat XBMC is, maar dat nightly snap ik niet... googlen bracht niets...
!!! Go 49-ers !!!
  vrijdag 10 mei 2013 @ 10:59:26 #228
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126297635
Er wordt constant doorontwikkeld. Zo zijn er niet allen officiële updates, maar ook onofficiële builds die dan zogenaamd overnachts uitgebracht worden, hence: 'nightlies'.

Check ook http://wiki.xbmc.org/index.php?title=development_builds en https://code.google.com/p/xbmc-android/downloads/list .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 10 mei 2013 @ 10:59:53 #229
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_126297648
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 10:59 schreef shiznuts het volgende:
Er wordt constant doorontwikkeld. Zo zijn er niet allen officiële updates, maar ook onofficiële builds die dan zogenaamd overnachts uitgebracht worden, hence: 'nightlies'.

Check ook http://wiki.xbmc.org/index.php?title=development_builds en https://code.google.com/p/xbmc-android/downloads/list .
^O^ ^O^
!!! Go 49-ers !!!
pi_126335876
Las net dit topic door, maar die Ramos X1 mag mijn volgende tablet wel worden. Nice die specs.

En de Pipo M7Pro lijkt me ook wel wat, de stijl van de M9 aangehouden en mooie specs voor die grootte: 8,9 inch, GPS en 1980 x 1200 resolutie.

De rest van de ontwikkelingen vond ik niet zo spannend eigenlijk, misschien dat de W30HDPro(RK3188 ipv Exynos, verbeterde batterij?) wat wordt.
pi_126337734
Iemand ervaring met Pandawill en China registered airmail? Kan ik dat binnen een maand bij mij thuis verwachten?

Heb de Cube u30gt2 besteld in de actie ($227!!) en hoop dat ik em voor begin juni heb, dan kan die nog mee op vakantie :)

[ Bericht 0% gewijzigd door marco_sire op 11-05-2013 12:37:31 ]
pi_126337992
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 05:16 schreef marco_sire het volgende:
Cube u30gt3
Dat zou wel moeten lukken ^O^
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_126344171
Mijn Pipo M9 van BIC is binnen zonder extra kosten :D.
Er staat nog wel wat Chinese meuk op.
Waar kan ik vinden hoe ik hem kan flashen en welk bestand heb ik dan nodig?

Als ik bij Instellingen kijk, dan zie ik staan: rk30sdk-eng 4.1.1 jro03h 20130416.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 15:07:16 #234
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126348342
Zoals ik altijd zeg... Voor tabletspecifieke zaken altijd even naar een Android tablet forum gaan, zoals Slatedroid, TabletRepublic en XDA bijvoorbeeld. Daar vind je dan topics die specifiek betrekking hebben op jouw tablet en users van die tablet zich daar dan van over de hele wereld laten samenkomen. Dit hier is natuurlijk maar een vrij algemeen topic in een forum dat geen specifieke richting kent en de expertise en ervaring van de vele verschillende tablets die er zijn ontbreekt hier een beetje natuurlijk.

Dus... Kijk hier eens bijvoorbeeld:
http://www.slatedroid.com/forum/642-pipo-max-m9/

Nadat je 'root access' hebt is het aan te raden de Chinese apps te verwijderen met Titanium Backup. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_126390963
Ik ben benieuwd met welke prijs de nieuwe nexus 7 komt en met welke specificaties.

Mijn tablet is hopelijk volgende week bezorgd, die staat vandaag op "departure Shanghai" en wat ik een beetje lees bij andere users is het ongeveer een week dat hij binnen is.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 12 mei 2013 @ 18:15:06 #236
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_126395196
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 16:40 schreef rene90 het volgende:
Ik ben benieuwd met welke prijs de nieuwe nexus 7 komt en met welke specificaties.

Mijn tablet is hopelijk volgende week bezorgd, die staat vandaag op "departure Shanghai" en wat ik een beetje lees bij andere users is het ongeveer een week dat hij binnen is.
Zou 200 zijn... als de Nexus 10 komt..
!!! Go 49-ers !!!
pi_126405761
http://online.kruidvat.nl/product/85187/7TabletProLine2.html

Voor de mensen die een wat makkelijkere weg zoeken en wel wat krijgen voor hun geld kan je deze tablet bij de kruidvat halen. Speaker / wifi zouden minder goed zijn, hoewel andere mensen geen problemen ervaren met de wifi.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 12 mei 2013 @ 21:36:46 #238
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126405968
quote:
*Inclusief wettelijke thuiskopie heffing.
Lol, whut. Ik dacht dat dat alleen op blanco media was. :')
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 12 mei 2013 @ 21:46:55 #239
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_126406756
Allang niet meer. Ook op pcs smartphones enzo
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_126408971
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 01:30 schreef Shefkee het volgende:
Las net dit topic door, maar die Ramos X1 mag mijn volgende tablet wel worden. Nice die specs.

En de Pipo M7Pro lijkt me ook wel wat, de stijl van de M9 aangehouden en mooie specs voor die grootte: 8,9 inch, GPS en 1980 x 1200 resolutie.

De rest van de ontwikkelingen vond ik niet zo spannend eigenlijk, misschien dat de W30HDPro(RK3188 ipv Exynos, verbeterde batterij?) wat wordt.
Ik zit ook op die Ramos X1 te wachten. Wil eigenlijk zsm mń Ipad verkopen, maar die X1 komt volgens mij op z'n vroegst in juni dus tegen de tijd dat ie hier is is het wel juli.
pi_126430661
Ik ben momenteel op zoek naar een tablet. Ik wil ermee tekstverwerken, filmpjes (bijv. uitzendinggemist) kijken, en kranten/nieuwssites lezen. Mijn voorkeur gaat naar Android uit, omdat ik gewend ben aan Android en het volgens mij (in de toekomst) meer mogelijkheden heeft.
Daarnaast gaat mijn voorkeur uit naar een 9 / 10 inch tablet.

Rekening houdend met bovenstaande voorkeuren, welke tablet zouden jullie mij aanraden? Ik zag die Allwinner tablets voorbij komen de A10? Ik neem aan dat je alleen geen garantie hebt als je via de Chineze sites besteld. Budget is ongeveer 150 euro.
  maandag 13 mei 2013 @ 15:56:13 #242
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126432442
Allwinner A10 is passé. Dat was een jaar geleden in; een redelijk performende singlecore die goedkoop was ook nog. Maar sindsdien was het Rockchip met de dualcore RK3066 die overtuigde en voor relatief weinig veel leverde. Qua 10.1", denk aan een Cube U30GT, Ployer MOMO 12, of een Window (Yuandao) N101 (II).

Inmiddels zitten we middenin het quadcore geweld en lijkt ook het aantal RAM van 2GB de nieuwe standaard. Eerste was Samsung, met de Exynos 4412. Een dure processor, maar wel erg krachtig en goede ontwikkelingsgeschiedenis. Toen kwam de Allwinner A31, die over een aardige GPU beschikt, maar qua rekenkracht niet zo lekker meekomt. Dat resulteert bij de 9.7" ultrares tablets die je nu ziet (2048x1536) in een niet zo heel snappy gebruikerservaring en dat de batterij vrij snel gedrained wordt door de vele pixels.

De laatste terg in de quadcorefamilie is de Rockchip RK3188 en maakt gebruik van 28nm-structuur (High-K Metal Gate). Die was eind vorig jaar al verwacht voor dit jaar, dook op op CES2013 en is sinds kort uitgebracht in menig tablet. De prominentste daarvan de tablets van PiPO. De Max-M9 was de eerste erg populaire 10.1" RK3188 tablet en kon op steun rekenen van menig tabletliefhebber die lang wachtte op een leuke RK3188-er. Persoonlijk ben ik voor een PiPO Max-M8 Pro gegaan, een 9.4" tablet met dezelde 1280x800 resolutie als de M9, maar dan met een LG panel en een wat minder standaard no-bullshit pro Sony Tablet S-look, die me wel wat leek, komt het dichtste in de buurt van wat in mijn mening een tablet moet zijn. Maar je hebt natuurlijk ook andere tablets van Cube, Window/Yuandao/Vido, enz etc die misschien je interesse kunnen wekken.

Ik was eigenlijk een groot 10.1"-fan, maar ik, en aardige wat andere mensen, weten de 9.4" toch wat meer te waarderen zodra ze 'em in de handen krijgen. Janesh heeft bijvoorbeeld een Ramos W42, met een Samsung Exynos 4412 waar 'ie een grote fan van is; ook 9.4". De Exynos wordt over het algemeen net wat beter gevonden. Nu mag dat ook wel, want hij is duurder en de ontwikkelingsgeschiedenis langer en dus optimalisatie chipset is gewoon beter. De Rockchip quadcore is nog vrij jong en moet daar nog heen werken, al is 'ie al erg indrukwekkend. Qua 9.7" zie je haast geen 1024x786 tablets meer, wat maar goed is ook denk ik (beetje underwhelming, die resolutie). Maar die ultrares is dus weer eigenlijk overkill en schiet z'n doel voorbij en kan dus zelfs negatief uitwerken op de gebruikerservaring. Maar als je per se een 9.7" 4:3 aspectratio tablet wilt, dan moet je maar eens gaan kijken op fora als Slatedroid.com wat er allemaal beschikbaar is en vooral naar de reviews van kopers.

Ik zou je dus een RK3188 Quadcore 2GB RAM 9.4" LG IPS PiPO Max-M8 Pro kunnen aanbevelen. Die kun je best bij Buyincoins met een -5% recommender ( ' shizzo ' ) bijvoorbeeld, halen. Of bij Banggood (die leveren alleen de originele doos niet mee) voor haast dezelfde prijs (coupon: ' b185f7 '). Ben je nog geen 215 USD, zo'n 165 EUR kwijt.

Maar kijk vooral overal ff rond wat er nog meer beschikbaar is. Verschillende mensen, verschillende wensen natuurlijk, dus misschien dat je iets tegenkomt wat je beter bevalt. Research is everything.

Ben trouwens ook wel benieuwd naar de Exynos 5250 tablet die uit gaan komen zoals de Ramox X1.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_126432818
Ik zou de allwinner-tabs sowieso niet aanraden, zeker met dat budget. Kijk eens op de site van buyincoins (Daar staat ook direct een coupon van 8 procent) en dan eens kijken naar de Pipo's die recent zijn uitgebracht met een RK3188, de M8pro of de M9. Dan zit het formaat, snelheid en scherm goed. Kost wel ongeveer 165 - 170.

Ben je echt gebonden aan het budget, dan voldoet een RK3066 met IPS ook prima.

Edit:Wat Shiz zegt dus, alleen dan de 8 procent coupon gebruiken.
pi_126433001
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 16:04 schreef Shefkee het volgende:
alleen dan de 8 procent coupon gebruiken.
Die werkt helaas niet op alle tablets, dan veranderd het in een 5% recommender.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 13 mei 2013 @ 16:20:49 #245
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126433742
Op de PiPO's wel i.i.g.? $206.07 voor de M8-Pro en $213.43 voor de M9 krijg ik daaruit.
Coupon is overigens: DOZQSVSAPP . Nog beter inderdaad.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_126433832
quote:
12s.gif Op maandag 13 mei 2013 16:20 schreef shiznuts het volgende:
Op de PiPO's wel i.i.g.? $206.07 voor de M8-Pro en $213.43 voor de M9 krijg ik daaruit.
Coupon is overigens: DOZQSVSAPP . Nog beter inderdaad.
[ afbeelding ]
Shipping Fee: $0.00
Referer Discount: -$11.20
Total: $223.99 $212.79


:')?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 13 mei 2013 @ 16:24:06 #247
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126433938
Your point. I don't get it.
$206.07 is toch altijd nog goedkoper dan $212.79? :P
Zelfs nog 0,10 extra discount omdat die gratis velcrostraps in je mandje liggen.

Heb je het blauwe recommendervakje gebruikt i.p.v. orangje couponvakje.
Ben je ingelogd en heb je die coupon al eens gebruikt?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_126435806
quote:
10s.gif Op maandag 13 mei 2013 16:24 schreef shiznuts het volgende:
Your point. I don't get it.
$206.07 is toch altijd nog goedkoper dan $212.79? :P
Zelfs nog 0,10 extra discount omdat die gratis velcrostraps in je mandje liggen.
[ afbeelding ]
Heb je het blauwe recommendervakje gebruikt i.p.v. orangje couponvakje.
Ben je ingelogd en heb je die coupon al eens gebruikt?
Niet ingelogd of iets, staat gewoon bij coupon :'). Naja vage shit.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_126466071
Ding Dong, pakketje voor Jonas!

De M9 has arrived.
Net al even verkend, niet de lichtste tablet maar voelt wel qua bouwkwaliteit enorm goed !

Na opstart gemerkt dat er al redelijk veel voor geïnstalleerd is, en het werkt ook nog allemaal redelijk tot goed ! Dus je kan onmiddellijk aan de slag met je tablet. Wat men snel opviel was het goede geluid, snelle response op touche & algemene snelheid vd tablet !

Ik zal deze week een uitgebreide review posten & nog wat foto's. Nog even wachten op het hoesje _O- . Dat is er nog niet :^).

Nu nog uitpluizen hoe je hem best upgrade -..-".
pi_126537751
[http://www.buyincoins.com(...)a-product-26923.html
Kan iemand mij vertellen tot op welke hoogte dit ding goed is?
  woensdag 15 mei 2013 @ 18:19:37 #251
393745 Deugniett
Toch welllll
pi_126543518
Verrrrdorrrieeee, vandaag de hoes binnen gekregen (case incl. toetsenbordje) maar de tablet (momo7) die ik een dag eerder had besteld dan de hoes nog niet :( die zal dus waarschijnlijk nog bij de douane liggen denk ik. Zal wel wat foto's posten als hij binnen is (hoop snel :P ).
pi_126543828
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 18:19 schreef Deugniett het volgende:
Verrrrdorrrieeee, vandaag de hoes binnen gekregen (case incl. toetsenbordje) maar de tablet (momo7) die ik een dag eerder had besteld dan de hoes nog niet :( die zal dus waarschijnlijk nog bij de douane liggen denk ik. Zal wel wat foto's posten als hij binnen is (hoop snel :P ).
Hoeft niet, kan ook gewoon nlater komen
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 15 mei 2013 @ 19:04:38 #253
393745 Deugniett
Toch welllll
pi_126545365
Ja daar heb je misschien ook wel gelijk in.. Ben gwn heel ongeduldig als het om zulke dingen gaat :P Hoop in elk geval dat ie dan maar snel is :Y
  woensdag 15 mei 2013 @ 19:22:29 #254
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_126546357
Hmmm..... van de week even naar Sham Shui Po geweest, de Pipo M9 is nog steeds vrij prijzig, waar ik had gehoopt dat ie inmiddels wel naar 180 euro ofzo zou gaan. :(

Ook de Cube 30GT2 (ofzo) vastgehouden, beetje bekeken enzo. Beeld zag er prima uit, met een standaard videoclip van geile dansende koreaanse chicks, die ze hier in Hong kong eigenlijk overal afspelen op TV's in winkels enzo, maar qua design (ja ik ben oppervlakkig) is het echt een heel stuk lelijker dan de sexy Pipo M9.

Qua specs is de Cube dus beter, maar qua uiterlijk is de Pipo echt veel sexier. Dilemma.

Cube is IETSJES duurder, 10-20 euro maximaal, maar lelijk en dat stomme logo achterop. Ben geen OEM versie tegengekomen.

Het blijft dus nog even twijfelen, en misschien is het ook beter als ik gewoon even de grens over ga naar Shenzhen om daar zo'n tablet te halen, als die daar goedkoper is.

Verder nog nieuwe tablets uitgekomen de laatste weken, of de komende weken, die qua specs en uiterlijk de moeite waard zijn!?

Wat zouden jullie doen!? Cube 30GT2, of Pipo M9!? Qua prijs ligt het dicht bij elkaar. Qua design een wereld van verschil in het voordeel van de Pipo, en qua specs scoort de Cube weer veel beter.
pi_126547070
quote:
99s.gif Op woensdag 15 mei 2013 19:22 schreef Yi-Long het volgende:
Wat zouden jullie doen!? Cube 30GT2, of Pipo M9!?
Enig praktisch verschil is toch dat de Cube U30GT een hogere resolutie heeft? (1920*1200 vs. 1280*800 voor de Pipo)?
Dan is het kiezen tussen looks of hogere resolutie.

Oh, en ik post hier nu (voor het eerst geloof ik) omdat ik nu ook weer begin rond te kijken naar een tablet.
Als jij nog eens wat leuks tegenkomt (10.1", GPS, 3G, Bluetooth) zeg je het dan even? :P
(Ben tot nu toe alleen de Hyundai T10 en de Sowin GM1099 tegengekomen.)

De eerste schiet tekort in bouwkwaliteit en support (officiële site die buiten China nauwelijks te bereiken schijnt) en de laatste heeft eigenlijk alles wat je maar zou willen maar daar is niets over bekend, in welke vorm dan ook.

Guangzhou is wel erg vet trouwens :9 :


[ Bericht 16% gewijzigd door Iemand91 op 15-05-2013 20:29:10 ]
  woensdag 15 mei 2013 @ 19:47:02 #256
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_126547570
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 19:35 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Enig praktisch verschil is toch dat de Cube U30GT een hogere resolutie heeft? (1920*1200 vs. 1280*800 voor de Pipo)?
Dan is het kiezen tussen looks of hogere resolutie.
Ja, resolutieis denk ik het meest opvallende verschil, maar als dat op de Cube allemaal net zo soepel werkt als op de Pipo, dan is de Cube misschien de betere keus, maar goed, daarvoor zit ik niet goed genoeg in de materie.

quote:
Oh, en ik post hier nu (voor het eerst geloof ik) omdat ik nu ook weer begin rond te kijken naar een tablet.
Als jij nog eens wat leuks tegenkomt (10.1", GPS, 3G, Bluetooth) zeg je het dan even? :P
(Ben tot nu toe alleen de Hyundai T10 en de Sowin GM1099 tegengekomen.
De eerste schiet tekort in bouwkwaliteit en support (officiële site die buiten China nauwelijks schijnt te bereiken) en de laatse heeft eigenlijk alles wat je maar zou willen maar daar is niets over bekend, in welke vorm dan ook.

Guangzhou is wel erg vet trouwens :9 :
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik wil heel graag leuke nieuwe dingen tegenkomen, maar 1 van de problemen hier is vaak ook dat het vrij lastig is om gewoon de engelse naam of een goed logo ofzo te vinden op zo'n chinese tablet, of het bijbehorende info-kaartje, dus je hebt vaak geen flauw idee welk merk het is, of het nieuw is, etc etc. De Cube herkende ik ook alleen maar omdat er dus 30GT2 bij stond... :P Çube'stond nergens aangegeven. Heel irritant.

Het probleem is nog groter bij telefoons, waar er nog veel meer verschillende merken en versies van zijn.
pi_126560061
Mijn Cube U30gt2 is vandaag in NL aangekomen. Hopelijk heb ik em voor het weekend :)
pi_126560167
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:57 schreef marco_sire het volgende:
Mijn Cube U30gt2 is vandaag in NL aangekomen. Hopelijk heb ik em voor het weekend :)
Vraag anders even een 3s code aan bij de post nl twitter om het te kunnen volgen ;)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_126561144
M8 M9: press the ESC key for a few seconds, at the same time press “reset”, release ESC until the tool finds out your tablet.

en ie vind et niet -.- voorlopig dus nog niet kunnen upgraden !
  woensdag 15 mei 2013 @ 23:32:51 #260
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126562286
Ik geloof dat dat uiteindelijk helemaal niet nodig was. ;)

Let wel, de RK-tool heeft problemen met USB3.0-poorten. Dus met die applicatie flashen lukte me eerst niet op m'n wat nieuwe Asus laptop. Op m'n oude VAIO lukte dat wel na het installeren van de drivers. Volg de rest van de stappen vervolgens zoals hier: http://pipo.cn/En/index.php?m=Contact&a=index&id=248&type=3 inderdaad.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_126562688
quote:
99s.gif Op woensdag 15 mei 2013 19:47 schreef Yi-Long het volgende:
Ik wil heel graag leuke nieuwe dingen tegenkomen, maar 1 van de problemen hier is vaak ook dat het vrij lastig is om gewoon de engelse naam of een goed logo ofzo te vinden op zo'n chinese tablet, of het bijbehorende info-kaartje, dus je hebt vaak geen flauw idee welk merk het is, of het nieuw is, etc etc. De Cube herkende ik ook alleen maar omdat er dus 30GT2 bij stond... :P Çube'stond nergens aangegeven. Heel irritant.

Het probleem is nog groter bij telefoons, waar er nog veel meer verschillende merken en versies van zijn.
Begrijpelijk; zie ook maar die 2e tablet. Zowel merk als type is niets over bekend als je google daarop loslaat.

Ah well, bespaart i.i.g. geld in mijn geval.
pi_126569344
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:58 schreef rene90 het volgende:

[..]

Vraag anders even een 3s code aan bij de post nl twitter om het te kunnen volgen ;)
Vergroot dit de kans op extra kosten (lees: slapende honden wakker maken)?
pi_126570449
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 07:02 schreef marco_sire het volgende:

[..]

Vergroot dit de kans op extra kosten (lees: slapende honden wakker maken)?
Geen idee, lijkt me niet want de PostNL is niet de douane lijkt me. Dan is het daar al voorbij als het in handen van PostNL is? Dit weet ik echter niet zeker.

Mijn tablet ligt nu bij "import swap bureau, Amsterdam". Dus dan is het al voorbij de douane? :')?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 16 mei 2013 @ 10:08:42 #264
393745 Deugniett
Toch welllll
pi_126572022
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 08:59 schreef rene90 het volgende:

[..]

Geen idee, lijkt me niet want de PostNL is niet de douane lijkt me. Dan is het daar al voorbij als het in handen van PostNL is? Dit weet ik echter niet zeker.

Mijn tablet ligt nu bij "import swap bureau, Amsterdam". Dus dan is het al voorbij de douane? :')?
Daar ligt die van mij dus ook.... Al 6 dagen :P Andere pakketjes dus wel binnen gekregen, die later bij import swap zijn aangekomen, maar die nog niet.. Hopelijk vandaag (mits hij toch niet bij de douane ligt) :Y
pi_126573621
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 10:08 schreef Deugniett het volgende:

[..]

Daar ligt die van mij dus ook.... Al 6 dagen :P Andere pakketjes dus wel binnen gekregen, die later bij import swap zijn aangekomen, maar die nog niet.. Hopelijk vandaag (mits hij toch niet bij de douane ligt) :Y
Gewoon maar afwachten, we zien het wel :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_126573968
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 23:32 schreef shiznuts het volgende:
Ik geloof dat dat uiteindelijk helemaal niet nodig was. ;)

Let wel, de RK-tool heeft problemen met USB3.0-poorten. Dus met die applicatie flashen lukte me eerst niet op m'n wat nieuwe Asus laptop. Op m'n oude VAIO lukte dat wel na het installeren van de drivers. Volg de rest van de stappen vervolgens zoals hier: http://pipo.cn/En/index.php?m=Contact&a=index&id=248&type=3 inderdaad.
Straks thuis even proberen op een gewone USB poort, eerste keer de tablet opgeladen resultaat = vervelende pieptoon vanaf het scherm aangaat (Zo hoge pieptoon xD.) :N .
pi_126580251
Nice, pakketbezorger is onderweg! Geen douane kosten dus op het tablet :P

Best netjes dus, 6 mei verzonden, vandaag in huis :)

[ Bericht 32% gewijzigd door rene90 op 16-05-2013 14:08:33 ]
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_126583276
Mijn Pipo U1 heeft het begeven en ik ben nu op zoek naar een nieuwe tablet. Ik zat te denken aan de Pipo M8 pro. Alleen 170 euro is prima qua prijs alleen goedkoper mag altijd. Ik had nog verder gezocht op RK3188 maar goedkopere tablets hebben dan altijd een mindere resolutie.

Iemand nog ideeën?
  donderdag 16 mei 2013 @ 15:06:11 #269
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126583519
Als ik dacht dat een andere tablet een betere keuze was (prijs/kwaliteit-wise) had ik die wel gehaald.
Maar ben dus, zonder enige spijt, voor de M8 Pro gegaan. Bevalt best goed, dus aanrader. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_126583676
Oke prima. Dat wordt hem dan. Ik ga hem zo bij Banggood bestellen.
  donderdag 16 mei 2013 @ 19:43:35 #271
393745 Deugniett
Toch welllll
pi_126595952
Had geen geduld meer en heb maar even postNL gebeld. Helaas ligt mijn tablet bij de douane :'( Ze zei dat er al een verzoek naar mij is toegestuurd met de vraag wat de inhoud is en de waarde hiervan is omdat er onduidelijkheid was met wat er op het pakketje zelf geschreven was. Ik weet dat ze in sommige gevallen de pakketen openen om te kijken wat er in zit (met name als ze vermoeden dat het wellicht namaak of illegale spullen betreft). Heeft het volgens jullie, de experts hiero :P, zin om een paypal factuur mee te sturen met een mindere waarde?
  donderdag 16 mei 2013 @ 19:44:56 #272
393745 Deugniett
Toch welllll
pi_126596023
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:43 schreef Deugniett het volgende:
Had geen geduld meer en heb maar even postNL gebeld. Helaas ligt mijn tablet bij de douane :'( Ze zei dat er al een verzoek naar mij is toegestuurd met de vraag wat de inhoud is en de waarde hiervan is omdat er onduidelijkheid was met wat er op het pakketje zelf geschreven was. Ik weet dat ze in sommige gevallen de pakketen openen om te kijken wat er in zit (met name als ze vermoeden dat het wellicht namaak of illegale spullen betreft). Heeft het volgens jullie, de experts hiero :P, zin om een paypal factuur mee te sturen met een mindere waarde?
Edit: Bij nader inzien, nevermind...

Om zoveel geld gaat het niet hooguit 30euro...


Sorrrryyyy verkeerde knopje gedrukt zie ik!

[ Bericht 2% gewijzigd door Deugniett op 16-05-2013 19:45:45 (Foutjeeeee) ]
pi_126601943
Voor degene die er interesse in hebben, vandaag dus de onda v811 dual core binnen gekregen waarvoor ik 104 euro heb betaald bij BIC. 6 mei verzonden, vandaag binnen.:


Geen problemen bij de douane ook dus kon ik het snel uitpakken. Het was prima verpakt en wat ik zag was de volgende simpele doos. vanuit BIC waren een oplader toegevoegd en een US-EU adapter (heel nutteloos dat ik er later nog één bij banggood heb besteld...


Het was wel even schrikken toen ik zag dat de seals waren verbroken, toch even gekeken en ik zag dat BIC een extra verpakking ook in de doos heeft toegevoegd. Dit was te zien door een sticker van BIC die ze erbij hadden geplakt. Netjes dus dat ze naast de doos zelf goed te verpakken, ook de tablet zelf nog in een rondje bubbeltjes plastic doen.

Ik heb het aangezet en het startte al in het Engels op. Prima in te stellen en gelijk even naar Nederlands. 4.1.1 staat erop en ik volgens het ding is er geen update. Ach ik kom van android 2.3 af dus wat dat betreft is dit al een flinke vooruitgang. En ja er staat flink wat apps op uit China, via easy uninstaller zijn deze niet te verwijderen maar de meeste zijn wel via de instellingen eraf te gooien. Er blijven er echter een aantal staan maar die heb ik volledig uitgeschakeld en die zijn dus ook niet meer te vinden op mijn screens. Kortom, ze staan er nog op maar merk er niks meer van (of heeft iemand een tip om dit er definitief af te gooien?).

Gelijk even van alles erop gegooid aan apps en dergelijke en het werkt eigenlijk prima, ik merk nog wel bij facebook dat alles zo ontiegelijk groot is wat ik niet gewend ben. Ik zal dus nog even moeten gaan klooien met de instellingen of ik dat wat meer naar mijn smaak kan krijgen.

Qua beeldscherm vind ik het mooi, maar hecht vooral geen waarde aan mijn oordeel want als alternatief heb ik een samsung galaxy s om ernaast te leggen. Wat me wel tegen valt zijn de speakers, het geluid klinkt wel prima alleen het kan niet heel hard. Dat was sowieso wel vaker las ik al bij tablets dus geen idee of dat heel bijzonder is.

En natuurlijk even Antutu gedraaid wat volgens mij tegenwoordig standaard is, op internet zag ik een score op gizchina rond de 6500, maar ik kom toch een stuk hoger uit, iemand enig idee waarom?


Tot dusver mijn review. Geen idee of er vragen zijn maar dan hoor ik het wel.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 16 mei 2013 @ 21:36:49 #274
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126604441
Buyincoins (en de menig andere webshop) gooien er zelf ook nog een QC'tje (Quality Check) over. Als ze 'em naar het buitenland verschepen nemen ze vaak ook even de moeite 'em in het Engels te zetten. Daarom was de seal gebroken. ;) Extra verpakkingsmateriaal tegen transportschade is natuurlijk hendig sjiek!

Apps verwijderen: root access verkrijgen, daarna met Titanium backup de zooi wegflikkeren. :W

Mja, Antutu scores variëren soms wat. Kan met laatste release te maken hebben, of mogelijk heb je er een snelle geheugenkaart in gemikt, dat wil ook nog weleens wat uitmaken.

Njoy your tab. ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 15:09 schreef Ian8 het volgende:
Oke prima. Dat wordt hem dan. Ik ga hem zo bij Banggood bestellen.
Niet dat het überveel uit maakt, maar zoals je eerder lezen kon, BIC was goedkoper en had je originele verpakking erbij. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_126605515
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 21:36 schreef shiznuts het volgende:
Buyincoins (en de menig andere webshop) gooien er zelf ook nog een QC'tje (Quality Check) over. Als ze 'em naar het buitenland verschepen nemen ze vaak ook even de moeite 'em in het Engels te zetten. Daarom was de seal gebroken. ;) Extra verpakkingsmateriaal tegen transportschade is natuurlijk hendig sjiek!

Apps verwijderen: root access verkrijgen, daarna met Titanium backup de zooi wegflikkeren. :W

Mja, Antutu scores variëren soms wat. Kan met laatste release te maken hebben, of mogelijk heb je er een snelle geheugenkaart in gemikt, dat wil ook nog weleens wat uitmaken.

Njoy your tab. ;)

[..]

Niet dat het überveel uit maakt, maar zoals je eerder lezen kon, BIC was goedkoper en had je originele verpakking erbij. :P
nee zat geen geheugenkaart in nog. Hij draait volgens antutu op 1,5ghz en bij oude reviews op 1.2ghz dus een nieuwe firmware ofzo.

quadrant kwam op 3850 uit ofzo, geen idee of dat goed is :')
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 16 mei 2013 @ 21:57:37 #276
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_126606507
De tablets die hier in NL zijn te verkrijgen bij kruidvat, intertoys en conrad, hoeveel scheelt dat nu in prijs als je die direct uit china besteld?
pi_126611434
Enige puntje is dat niet alle filmpjes het in websites automatisch doen, maar dat ik ze via mx spele rmoet downloaden. Dumpert werkt bijvoorbeeld wel via de browser van android zelf. Iemand tips?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 16 mei 2013 @ 22:53:05 #278
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126611643
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:50 schreef rene90 het volgende:
Enige puntje is dat niet alle filmpjes het in websites automatisch doen, maar dat ik ze via mx spele rmoet downloaden. Dumpert werkt bijvoorbeeld wel via de browser van android zelf. Iemand tips?
Meteen van de standaard browser afstappen i.i.g. . ;)
Ga voor Chrome, Opera, Dolphin ofzo...
Zorg dat Adobe shizzle geïnstalleerd is.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_126613544
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:53 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Meteen van de standaard browser afstappen i.i.g. . ;)
Ga voor Chrome, Opera, Dolphin ofzo...
Zorg dat Adobe shizzle geïnstalleerd is.
Adobe shizzle roept dat het niet compatibel is :').
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 16 mei 2013 @ 23:16:18 #280
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126613653
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:14 schreef rene90 het volgende:

[..]

Adobe shizzle roept dat het niet compatibel is :').
Moet je óf ff een custom ROMmetje installeren die laat denken dat 'ie een Samsung tablet is ofzo, óf je moet ff googlen hoe je de build.prop zelf aanpassen kunt om dat te doen, óf je kijkt ff in de OP waar een link staat naar een goede third party market (iets met markt en zwart). ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 16 mei 2013 @ 23:17:55 #281
327191 RobertNL
For your gear.
pi_126613769
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:14 schreef rene90 het volgende:

[..]

Adobe shizzle roept dat het niet compatibel is :').
Even downloaden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1774336

Hier staan altijd de laatste versies ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_126616744
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:17 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Even downloaden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1774336

Hier staan altijd de laatste versies ;)
Thanks voor de hulp :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_126620323
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 21:36 schreef shiznuts het volgende:
Buyincoins (en de menig andere webshop) gooien er zelf ook nog een QC'tje (Quality Check) over. Als ze 'em naar het buitenland verschepen nemen ze vaak ook even de moeite 'em in het Engels te zetten. Daarom was de seal gebroken. ;) Extra verpakkingsmateriaal tegen transportschade is natuurlijk hendig sjiek!

Apps verwijderen: root access verkrijgen, daarna met Titanium backup de zooi wegflikkeren. :W

Mja, Antutu scores variëren soms wat. Kan met laatste release te maken hebben, of mogelijk heb je er een snelle geheugenkaart in gemikt, dat wil ook nog weleens wat uitmaken.

Njoy your tab. ;)

[..]

Niet dat het überveel uit maakt, maar zoals je eerder lezen kon, BIC was goedkoper en had je originele verpakking erbij. :P
Ja ik had het gezien. Ik had al goede ervaringen bij Banggood en ook snelle levering. Voor die 5 euro maakt het me niks uit. :)
pi_126659261
Klote! Brief van de douane gehad en moet taksen betalen ;(

(Weet dat dat terecht is maar toch)

Heb nu zo'n online calculator ingevuld maar moet je echt ¤60 (!!!) bijbetalen bij een tablet van $247?? Taric-code heb ik niet kunnen vinden dus er wordt met 4.2% gerekend. De tering.......ik hoop echt dat die calculator niet klopt!!
  zaterdag 18 mei 2013 @ 05:35:38 #285
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126666349
Nee, is weleens langsgekomen, maar smartphones/tablets e.d. hoef je geen douanerechten over af te dragen, alleen 21% btw+13,- dus. Die 4.2% op invoercalculator.nl geldt voor optische instrumenten en was een voorbeeld. Niet dat het bedrag er dan minder mals door is.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_126679820
Welke krachtige chinese tablet bevelen jullie aan in de 9"scherm categorie?
edit:
Heb besloten om voor de M8 Pro te gaan.
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 15:56 schreef shiznuts het volgende:
Ik zou je dus een RK3188 Quadcore 2GB RAM 9.4" LG IPS PiPO Max-M8 Pro kunnen aanbevelen. Die kun je best bij Buyincoins met een -5% recommender ( ' shizzo ' ) bijvoorbeeld, halen. Of bij Banggood (die leveren alleen de originele doos niet mee) voor haast dezelfde prijs (coupon: ' b185f7 '). Ben je nog geen 215 USD, zo'n 165 EUR kwijt.
Shizzo werkt niet voor korting?
edit: als ik de kortingscode gebruik, komt er de volgende foutmelding:
Sorry, coupon cannot be used together with recommender, but you can use it within your next order.

[ Bericht 21% gewijzigd door cb2013 op 18-05-2013 19:01:40 ]
pi_126684299
Ik heb mijn Pipo M8 Pro binnen. BIC had hem goed verpakt in twee lagen piepschuim, en twee lagen noppenfolie. Het is een ontzettend mooie tablet!

De tablet is op de standaard firmware niet erg vloeiend. Ik heb meteen de Top Notch versie geinstalleerd, dit maakt de tablet echt veel beter.

De bouwkwaliteit is goed, het scherm is goed, de accuduur is goed. Ik ben erg tevreden!
  zaterdag 18 mei 2013 @ 22:28:07 #288
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126697435
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 17:06 schreef cb2013 het volgende:
[..]

Shizzo werkt niet voor korting?
edit: als ik de kortingscode gebruik, komt er de volgende foutmelding:
Sorry, coupon cannot be used together with recommender, but you can use it within your next order.
' shizzo ' kun je niet invullen als 'coupon', het is een recommendercode. Maar zoals je had kunnen lezen was de 8% coupon natuurlijk beter. Je kunt echter niet én recommender én coupon opgeven, dus dat is een van de twee kiezen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 19:14 schreef mourix het volgende:
Ik heb mijn Pipo M8 Pro binnen.
[..] Ik ben erg tevreden!
^O^ Tof!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_126796308
Heb nu de apk bestanden van de 9292 app en buienalarm gevonden maar die installeren en krijg dan de reactie "app niet geinstalleerd".

Waar kan dat nog aan liggen dan....?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_126809414
Ik heb ook advies nodig. Wil heel graag van mijn Ipad 3 af en terug naar Android. Nu kan ik nog aardig wat voor die Ipad terugkrijgen en deze wil ik dus vervangen voor een Chineesje van 9.7" met een resolutie van 2048 x 1536. Ik zoek dus een tablet die qua prestatie gelijkwaardig is aan de Ipad. Welke tablet raden jullie dan aan? Daarbij, aan het eind van de maand schijnen de eerste Chinese modellen met een Exynos 5250 en de nieuwe Mali graphic chips te komen. Is het de moeite om daar op te wachten? Tegen de tijd dat je die in huis hebt is het dan wel op z'n vroegst half juli en dat vind ik een beetje lang duren.

Wat vinden jullie bijvoorbeeld van de Ainol NOVO 9.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2013 14:33:59 ]
  dinsdag 21 mei 2013 @ 14:40:31 #291
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_126809887
Wachten? Ja, want nu zijn er niet echt tablets met ultrares en een vloeiend aanvoelende gebruikerservaring. Bovendien trekt de resolutie de accu leeg (vooral Allwinner A31, dus ook de Novo9 Spark, die zou ik links laten liggen, hoewel eleganza toch meldde dat met een custom firmware update alles een stuk beter liep).

Je hebt genoeg RK3188 tablets met ultrares die geloof ik wel als beter worden ervaren, maar als je echt iets moois wilt inderdaad... zou ik wachten op zo'n Exynos 5250 met Mali-T604. Want jij zegt iPad-gelijkwaardige prestaties. En een Apple device werkt vrij smooth, omdat het iOS gewoon niet zoveel voorstelt, 'de kunst van het weglaten' zoals ik altijd zeg. :P Bovendien kun je er met de nieuwe Exynos dan ook nog een tijdje mee vooruit voordat 'ie achterhaald is.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_126810242
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:40 schreef shiznuts het volgende:
Wachten? Ja, want nu zijn er niet echt tablets met ultrares en een vloeiend aanvoelende gebruikerservaring. Bovendien trekt de resolutie de accu leeg (vooral Allwinner A31, dus ook de Novo9 Spark, die zou ik links laten liggen, hoewel eleganza toch meldde dat met een custom firmware update alles een stuk beter liep).

Je hebt genoeg RK3188 tablets met ultrares die geloof ik wel als beter worden ervaren, maar als je echt iets moois wilt inderdaad... zou ik wachten op zo'n Exynos 5250 met Mali-T604. Want jij zegt iPad-gelijkwaardige prestaties. En een Apple device werkt vrij smooth, omdat het iOS gewoon niet zoveel voorstelt, 'de kunst van het weglaten' zoals ik altijd zeg. :P Bovendien kun je er met de nieuwe Exynos dan ook nog een tijdje mee vooruit voordat 'ie achterhaald is.
Thanks! Het bevestigt mij eigenlijk in wat ik al wist :P Maar ik ben nogal ongeduldig. Dan wordt het dus wachten op de eerste reviews van o.a. die nieuwe Freelander en de Ramox X1.
pi_126815493
De Ramos gaat wel over de 400$ kosten(Volgens site waar je hem kunt pre-orderen en XDA/Slatedroid), dat vind ik teveel van het goede voor een China-tab. De Freelander wordt goedkoper, geloof ik, maar dat is meer de uitgeklede versie van de X1.

De M6 schijnt binnenkort beschikbaar te zijn, misschien vind je dat wat. Retina, 9,7, RK3188, 10.000Mah, stukje goedkoper :P
pi_126832539
Paar maand geleden heb ik een ployer momo12 gekocht. Helaas was het oplaadcontact kapot, en is hij reeds 1.5 maand in reparatie bij iemand in Belgie (volgens hem wacht hij op het oplaadcontact vervangstuk - dat ook uit china moet komen.

Volgende maand ga ik op vakantie, wil graag een tablet maar ben nu aan het twijfelen om voor een 2e chinese tablet te gaan, of anders voor de Samsung Galaxy Tab 2...

Ik overweeg toch nog een chinees model (op basis van wat ik hier las lijkt de Pipo M8 pro wel ok) omdat ik wel wat snelheid gewend ben (net Samsung Galaxy S4 gekocht). Maar na de aankoop van mijn mobieltje, heb ik toch weer te weinig geld over om een performante merktablet te kopen.

Wie helpt me mee uit mijn dilemma?
  dinsdag 21 mei 2013 @ 22:15:28 #295
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_126833794
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:40 schreef shiznuts het volgende:
Wachten? Ja, want nu zijn er niet echt tablets met ultrares en een vloeiend aanvoelende gebruikerservaring. Bovendien trekt de resolutie de accu leeg (vooral Allwinner A31, dus ook de Novo9 Spark, die zou ik links laten liggen, hoewel eleganza toch meldde dat met een custom firmware update alles een stuk beter liep).

Je hebt genoeg RK3188 tablets met ultrares die geloof ik wel als beter worden ervaren, maar als je echt iets moois wilt inderdaad... zou ik wachten op zo'n Exynos 5250 met Mali-T604. Want jij zegt iPad-gelijkwaardige prestaties. En een Apple device werkt vrij smooth, omdat het iOS gewoon niet zoveel voorstelt, 'de kunst van het weglaten' zoals ik altijd zeg. :P Bovendien kun je er met de nieuwe Exynos dan ook nog een tijdje mee vooruit voordat 'ie achterhaald is.
Ja wat vind jij leegtrekken? Zelfs zonder custom rom hield hij het makkelijk twee dagen uit.... 10000mah is VEEL. Hij is nu wel zuiniger en haal makkelijk 3/4 dagen, ongeveer 25% langer dan zonder custom rom. De Cube u9gt3's butt wordt gekickt, die houdt het met zijn 4500mah maximaal een dag uit bij zuinig gebruik.

Moet de bluetooth van Christian Troy's rom nog testen voor mn Spark, maar ik heb goeie hoop :D
Koekje d'r bij?
pi_126937395
Gisteren dan ook eindelijk mijn PiPO M9 binnengekomen. Besteld bij BIC en binnen een knappe 2,5 week bezorgd (China post). Eventjes mee kunnen spelen, maar ziet er in het echt ook allemaal veelbelovend uit! Nu wachten op het weekend!!
pi_126945029
Mustek TB-110 Tablet

Ik heb deze gekocht voor schoonmoeder.

Ik heb er een Gmail account opstaan, en is aktief

Helaas kan ik geen apps via de Market downloaden.

Foutmelding: Market stopped.

Ik krijg nergens gevonden hoe ik dit probleem kan oplossen.

Iemand een idee ?
  vrijdag 24 mei 2013 @ 14:27:23 #298
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_126946986
Settings/back-up en reset/factory data reset.

Dus opnieuw beginnen.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_126947236
Mijn Ainol Hero ii loopt een stuk beter met de nieuwste firmware. Erg blij mee.

Alleen bij Ziggo TV loopt het beeld altijd achter met het geluid. Krijg dat maar niet gefixed.
pi_126953996
Voor de oude Pipo M9 schijnt er sinds vandaag een nieuwe 4.2 firmware te zijn. Ga ik dus zo proberen.
http://pan.baidu.com/share/link?shareid=488164&uk=1811948349
  vrijdag 24 mei 2013 @ 18:34:55 #301
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_126956993
en dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')