abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 mei 2013 @ 20:04:13 #76
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_126996462
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:14 schreef Mineola het volgende:

[..]

Wij wilden ook op voorhand al niet in het park hoor, we dachten gewoon iets in de buurt te zoeken. Maar we waren er in een weekend of zo, en alles bleek vol. Het kostte echt een paar uur voor we iets hadden. Ik ga meestal gewoon op de bonnefooi maar dit vond ik toch niet echt fijn.
Bij NP's zou ik zelf niet op de bonnefooi gaan. Dan pis je vaak naast de pot, zeker bij Yosemite.
Ik weet niet meer wanneer wij gingen, maar wij gingen op een uiterst slecht moment. Ik meen van vrijdag t/m zondag... ik heb op zaterdag iets van 3 uur in een file gestaan omdat ze in het weekend die dubbelbaans weg ook naar enkelbaans maken, zodat die kutbus er vrolijk altijd langs kan zonder file. Nou echt.. lopend was je nog sneller. Ik deed er 3 uur over van Mariposa Grove om terug te komen naar El Portal en ik wilde eigenlijk nog even Yosemite Village etc. bekijken, maar je kon je auto NERGENS parkeren.. ja, ongeveer 45 minuten loopafstand van het dorp. Met 35 graden vond ik dat geen geschikt plan, dus prima reden om weer eens naar Yosemite te gaan op een ander moment en NIET in een weekend.

Heb gelukkig wel het één en ander gezien, maar minder dan ik gewenst had.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 20:11:25 #77
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_126996731
Misschien dan niet allemaal tegelijkertijd naar dezelfde hoogtepunten?

Denk ik wel vaker als ik hier steeds vrijwel dezelfde reisschema's zie langskomen.

Ik begrijp wel dat je veel wilt zien; maar in de file zoals hierboven beschreven vind ik zelf niks.

Maar ieder het zijne :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_126998576
Ik geloof niet dat ik mezelf slecht had ingelezen van tevoren maar ik had dat Yosemite gebeuren echt over t hoofd gezien blijkbaar. Toevallig kwam het -ook bij ons- zo uit dat we er van vrijdag tot maandag waren. Wist ik veel dat half Amerika in het weekend daarheen gaat... :S Een volgende keer reserveer ik dus wel voor daar in de buurt. In het park zelf vond ik het qua drukte allemaal wel meevallen trouwens.
We hebben verder ook weinig gereserveerd. Alleen Las Vegas en Palm Springs, maar dat was meer vanwege de leuke deals. En San Francisco, voor de eerste nachten.

Je ontkomt er mi overigens niet aan dat je grotendeels dezelfde route neemt, het zijn niet voor niks de meeste bezochte plekken. Net als hier: Schubbekutteveen zal vast een leuk dorp zijn maar de gemiddelde toerist gaat toch eerder naar Amsterdam.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 26-05-2013 12:44:46 ]
  zaterdag 25 mei 2013 @ 22:29:04 #79
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_127004012
Die file van 3u was dus IN het park.. voor de rest 3 weken lol gehad en alleen in L.A. file gehad.
pi_127067914
Voor de goedkope autohuur:

www.nationalcar.com

Misschien een fout in hun systeem, misschien een actie. Maar je kan echt tot letterlijk honderden euro's besparen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:20:43 #81
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_127124448
Nu zit ik het oh zo geweldige programma ´Jokertjes ja woord te kijken´ en zie dat ze daar een bulldozer race doen in Vegas.. Iemand daar toevallig ervaring mee?
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
  woensdag 29 mei 2013 @ 14:40:54 #82
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_127153414
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:20 schreef DDriver het volgende:
Nu zit ik het oh zo geweldige programma ´Jokertjes ja woord te kijken´ en zie dat ze daar een bulldozer race doen in Vegas.. Iemand daar toevallig ervaring mee?
Wat? Gaat Jokertje nu ook al trouwen (op tv)? Waar gaat het heen met deze wereld, en met Nederlandse televisie. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 29 mei 2013 @ 15:06:31 #83
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_127154699
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:40 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Wat? Gaat Jokertje nu ook al trouwen (op tv)? Waar gaat het heen met deze wereld, en met Nederlandse televisie. :')
Haha ja erg he, beschamend genoeg kan ik me wel vermaken met dat soort kansloos volk op tv..
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
pi_127155511
quote:
2s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:06 schreef DDriver het volgende:

[..]

Haha ja erg he, beschamend genoeg kan ik me wel vermaken met dat soort kansloos volk op tv..
Dat is misschien nog wel erger :')

Ik ben in 2011 naar San Francisco, Las Vegas, L.A. geweest via Death Valley en Yosemite.

Nu wil ik graag nog een keer, maar dan samen met m'n vriendin, alleen zij vind USA maar fake, fake people, bla bla. Heb al foto's laten zien van dit topic hoe mooi het is. Maar iets in haar hoofd is anti-usa, hoe kan ik dat eruit krijgen? :P
pi_127155891
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:24 schreef JDx het volgende:

[..]

Dat is misschien nog wel erger :')

Ik ben in 2011 naar San Francisco, Las Vegas, L.A. geweest via Death Valley en Yosemite.

Nu wil ik graag nog een keer, maar dan samen met m'n vriendin, alleen zij vind USA maar fake, fake people, bla bla. Heb al foto's laten zien van dit topic hoe mooi het is. Maar iets in haar hoofd is anti-usa, hoe kan ik dat eruit krijgen? :P
Mijn vriendin was ook absoluut geen fan van de usa. Inderdaad dat gevoel van fake.
Heb haar meegenomen naar San Francisco en van daaruit doorgereisd naar veel nationale parken met de prachtige natuur.
Ze vind nog steeds dat veel amerikanen fake zijn, maar het land is prachtig.

Mijn tip: doe geen moeite om het eruit te krijgen, laat haar het zelf ervaren
Every living creature on earth dies alone
  woensdag 29 mei 2013 @ 15:33:19 #86
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_127155940
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:24 schreef JDx het volgende:

[..]

Dat is misschien nog wel erger :')

Ik ben in 2011 naar San Francisco, Las Vegas, L.A. geweest via Death Valley en Yosemite.

Nu wil ik graag nog een keer, maar dan samen met m'n vriendin, alleen zij vind USA maar fake, fake people, bla bla. Heb al foto's laten zien van dit topic hoe mooi het is. Maar iets in haar hoofd is anti-usa, hoe kan ik dat eruit krijgen? :P
Misschien zijn de mensen fake, maar de natuur liegt er niet om ;) Uiteindelijk ga je er niet naartoe om gezellig met een stel Amerikanen koffie te drinken toch?
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
  Public Relations / Redactie Film woensdag 29 mei 2013 @ 15:53:59 #87
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_127156969
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:24 schreef JDx het volgende:

[..]

Dat is misschien nog wel erger :')

Ik ben in 2011 naar San Francisco, Las Vegas, L.A. geweest via Death Valley en Yosemite.

Nu wil ik graag nog een keer, maar dan samen met m'n vriendin, alleen zij vind USA maar fake, fake people, bla bla. Heb al foto's laten zien van dit topic hoe mooi het is. Maar iets in haar hoofd is anti-usa, hoe kan ik dat eruit krijgen? :P
Gewoon meenemen!
pi_127157308
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:24 schreef JDx het volgende:

Nu wil ik graag nog een keer, maar dan samen met m'n vriendin, alleen zij vind USA maar fake, fake people, bla bla. Heb al foto's laten zien van dit topic hoe mooi het is. Maar iets in haar hoofd is anti-usa, hoe kan ik dat eruit krijgen? :P
ik hoor dat wel vaker van mensen die nog nooit in de USA zijn geweest maar wel menen te weten hoe de gemiddelde amerikaan is, ik vind dat altijd vreemd.

toen ik daar was heb ik juist ervaren dat de mensen daar heel vriendelijk zijn, misschien wel een stuk vriendelijker dan hier in Nederland. als je bijvoorbeeld een stuk gaat lopen in een national park verbaasde het mij dat iedereen die je tegen kwam je altijd netjes groeten. hier in Nederland lijkt het er meestal op of ze je zoveel mogelijk willen negeren.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:04:24 #89
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_127157506
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:00 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik hoor dat wel vaker van mensen die nog nooit in de USA zijn geweest maar wel menen te weten hoe de gemiddelde amerikaan is, ik vind dat altijd vreemd.

toen ik daar was heb ik juist ervaren dat de mensen daar heel vriendelijk zijn, misschien wel een stuk vriendelijker dan hier in Nederland. als je bijvoorbeeld een stuk gaat lopen in een national park verbaasde het mij dat iedereen die je tegen kwam je altijd netjes groeten. hier in Nederland lijkt het er meestal op of ze je zoveel mogelijk willen negeren.
Ja, precies dat.
Nergens zoveel ongevraagde hulp gehad ook als in de VS. We hoefden op diverse plaatsen altijd maar even op een kaart te kijken of er kwamen wel mensen op ons af met "hey guys, need some help?" o.i.d. En de mensen die vroegen of ze misschien even een foto van ons tweeën moesten maken zodat we er allebei op stonden, ze waren niet te tellen. En ja, we hebben ook wat onaardige mensen gezien.

Ik vind het iets heel doms hebben om 300+ miljoen mensen over één kam te scheren.
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:16:46 #90
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_127158185
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 15:24 schreef JDx het volgende:

Nu wil ik graag nog een keer, maar dan samen met m'n vriendin, alleen zij vind USA maar fake, fake people, bla bla. Heb al foto's laten zien van dit topic hoe mooi het is. Maar iets in haar hoofd is anti-usa, hoe kan ik dat eruit krijgen? :P
Hard slaan.

"Waarom? -Nou gewoon.. Bush enzo." 8)7 ..mep! ;)
reset
  woensdag 29 mei 2013 @ 17:34:45 #91
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_127161802
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:00 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik hoor dat wel vaker van mensen die nog nooit in de USA zijn geweest maar wel menen te weten hoe de gemiddelde amerikaan is, ik vind dat altijd vreemd.

toen ik daar was heb ik juist ervaren dat de mensen daar heel vriendelijk zijn, misschien wel een stuk vriendelijker dan hier in Nederland. als je bijvoorbeeld een stuk gaat lopen in een national park verbaasde het mij dat iedereen die je tegen kwam je altijd netjes groeten. hier in Nederland lijkt het er meestal op of ze je zoveel mogelijk willen negeren.
Met uitzondering van Parijs en Zwitserland is men overal vriendelijker dan in Nederland. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Public Relations / Redactie Film woensdag 29 mei 2013 @ 20:34:16 #92
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_127170616
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 17:34 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Met uitzondering van Parijs en Zwitserland is men overal vriendelijker dan in Nederland. :P
Vergeet Spanje niet!
pi_127171466
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:00 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik hoor dat wel vaker van mensen die nog nooit in de USA zijn geweest maar wel menen te weten hoe de gemiddelde amerikaan is, ik vind dat altijd vreemd.

toen ik daar was heb ik juist ervaren dat de mensen daar heel vriendelijk zijn, misschien wel een stuk vriendelijker dan hier in Nederland. als je bijvoorbeeld een stuk gaat lopen in een national park verbaasde het mij dat iedereen die je tegen kwam je altijd netjes groeten. hier in Nederland lijkt het er meestal op of ze je zoveel mogelijk willen negeren.
Maar t'is wel zo dat de meesten toch wel stereotype Amerikaan zijn. Niet negatief bedoeld, ze zijn inderdaad ook een stuk vriendelijker dan hier. :P
pi_127178132
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 20:52 schreef Mineola het volgende:
Ik geloof niet dat ik mezelf slecht had ingelezen van tevoren maar ik had dat Yosemite gebeuren echt over t hoofd gezien blijkbaar. Toevallig kwam het -ook bij ons- zo uit dat we er van vrijdag tot maandag waren. Wist ik veel dat half Amerika in het weekend daarheen gaat... :S Een volgende keer reserveer ik dus wel voor daar in de buurt. In het park zelf vond ik het qua drukte allemaal wel meevallen trouwens.
We hebben verder ook weinig gereserveerd. Alleen Las Vegas en Palm Springs, maar dat was meer vanwege de leuke deals. En San Francisco, voor de eerste nachten.

Je ontkomt er mi overigens niet aan dat je grotendeels dezelfde route neemt, het zijn niet voor niks de meeste bezochte plekken. Net als hier: Schubbekutteveen zal vast een leuk dorp zijn maar de gemiddelde toerist gaat toch eerder naar Amsterdam.
Mm, wel goed dat ik dit nu lees. Ik ga deze zomer voor een maand richting Amerika. Bijna de hele reis hebben we inmiddels geboekt. We zitten tot de 26 juli in San Francisco en zijn dan van plan om richting Yosemite te gaan tot en met de 28e om vervolgens de 29e richting vegas te rijden. Als ik dit zo lees dan is dat vrij ongelukkig qua planning omdat dit precies in het weekend is. Iemand tips om niet 3 dagen in de file te staan maar wel wat van Yosemite mee te krijgen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Opgezwollenlever op 29-05-2013 22:31:10 ]
pi_127181039
Hier ook plannen om dit jaar een week of 3,4 naar de westkust te vliegen.
Ben er zelf al eens geweest, maar m'n vriendin nog niet, dus we moeten alsnog een route uitstippelen die de meeste sights even meepikt.

Normaal zijn wij van het backpacken en goedkope hostels nemen. Maar ik vraag me af of dat in Amerika eigenlijk de moeite waard is. Volgens mij zijn motels helemaal niet zo bijzonder duur en hebben de meeste hostels geen parkeergelegenheid. Maar please correct me if I'm wrong :)

De planning is trouwens om de tweede helft van september te gaan. Wordt het dan al vervelend koud in bepaalde gebieden, of valt dat nog mee?
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_127182354
Kou kan verschillen.

2010 langs de kust alles onder de 20 graden in september 3 weken lang.
2011 3 weken zon in september en zelfs in de zee gezwommen.
Wereld van verschil.
pi_127187334
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:20 schreef DDriver het volgende:
Nu zit ik het oh zo geweldige programma ´Jokertjes ja woord te kijken´ en zie dat ze daar een bulldozer race doen in Vegas.. Iemand daar toevallig ervaring mee?
Ja gedaan (had ik hier toch al eens gepost recent?). Heet 'dig it' en staat al maanden op NR1 van activiteiten to do op tripadvisor en niet zonder reden! ZEKER doen!
pi_127193077
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 22:24 schreef Opgezwollenlever het volgende:

[..]

Mm, wel goed dat ik dit nu lees. Ik ga deze zomer voor een maand richting Amerika. Bijna de hele reis hebben we inmiddels geboekt. We zitten tot de 26 juli in San Francisco en zijn dan van plan om richting Yosemite te gaan tot en met de 28e om vervolgens de 29e richting vegas te rijden. Als ik dit zo lees dan is dat vrij ongelukkig qua planning omdat dit precies in het weekend is. Iemand tips om niet 3 dagen in de file te staan maar wel wat van Yosemite mee te krijgen?
Ik zou het gewoon doen hoor. Als je al accommodatie hebt geregeld zit het wel goed. Wij hadden alleen file het park in, maar ach, het is een mooie route dus ik vond het niet erg om langzaam rijdend verkeer te zijn. En verder is het hele park groot genoeg om eventuele mensenmassa's te ontlopen. Tenzij je dolgraag in Yosemite Village wil blijven natuurlijk :+

quote:
99s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:00 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Normaal zijn wij van het backpacken en goedkope hostels nemen. Maar ik vraag me af of dat in Amerika eigenlijk de moeite waard is. Volgens mij zijn motels helemaal niet zo bijzonder duur en hebben de meeste hostels geen parkeergelegenheid. Maar please correct me if I'm wrong :)

De planning is trouwens om de tweede helft van september te gaan. Wordt het dan al vervelend koud in bepaalde gebieden, of valt dat nog mee?
Wij backpacken normaal ook. Auto huren vond ik in Amerika alleen wel een must. Niet alleen gezien de afstanden en de vrijheid die je daarmee hebt, maar vooral omdat het met ov een stuk (understatement) lastiger te bereizen is. Ik meen me te herinneren dat een auto huren ook relatief goedkoop was in vergelijking met Europa/NL. Wel vooraf regelen, niet daar pas. Ik had het via allesamerika gedaan.

Motels zijn inderdaad goedkoop, je kan basic kamers vinden voor 30-40 dollar per nacht. Beetje zoeken naar de goedkopere ketens als Super 8 of Econolodge. Je hebt ook van die bonnenboekjes met kortingscoupons, liggen bij sommige tankstations en bij tourist information. Of boek via priceline of hotwire.
Niettemin is het een prijzige vakantie als je backpacken gewend bent.

En ik las hierboven iets over vriendelijke mensen, ik heb precies die ervaring. Nergens zoveel aardige mensen gezien als in de VS. Thailand het land van de glimlach was er niks bij. Of het nou wel of niet oprecht was (mi wel), ik werd er vrolijk en gelukkig van en dat vond ik t belangrijkste. Kunnen we inderdaad als NL'ers wel een voorbeeld aan nemen, botte zeikerds die we zijn :D
  Public Relations / Redactie Film donderdag 30 mei 2013 @ 10:35:54 #99
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_127194324
Ik haak ook even in op de vriendelijkheid van de Amerikanen. Nergens zoveel hulp gehad vanzelf. Zelfs cliché's waarbij je denk: dit komt niet goed (broek op de knieën, zwervend op het station, in de Bronx) wordt je direct geholpen als ze zien dat je aan het zoek bent.

Het viel de eerste keer op en de tweede keer werd dit alleen maar bevestigd: heel vriendelijk volk!
pi_127194788
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:00 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik hoor dat wel vaker van mensen die nog nooit in de USA zijn geweest maar wel menen te weten hoe de gemiddelde amerikaan is, ik vind dat altijd vreemd.

toen ik daar was heb ik juist ervaren dat de mensen daar heel vriendelijk zijn, misschien wel een stuk vriendelijker dan hier in Nederland. als je bijvoorbeeld een stuk gaat lopen in een national park verbaasde het mij dat iedereen die je tegen kwam je altijd netjes groeten. hier in Nederland lijkt het er meestal op of ze je zoveel mogelijk willen negeren.
Vind de Amerikanan zeker vriendelijk, hoewel ik dat vond verschillen per regio. New york en de westelijke staten waren heel open en behulpzaam.
In Louisiana, Texas en andere zuidelijke staten vond ik de meesten toch wat minder gezellig.
..non est vivere sed valere vita est ..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')