abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 13 april 2013 @ 15:11:38 #1
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_125231824
Australië
Australië #2
Australië #3
Australië #4
Australië #6

Officiële landstaal: Engels
Hoofdstad: Canberra
Regeringsvorm: Parlementaire monarchie
Religie: Christelijk 75%
Oppervlakte: 7.741.220 km² (1% water)
Inwoners: 21,807,000 (2009)



Nuttige links

Department of immigration: alles over visa, paspoort en verblijfsvergunning.
Medicare Australia: volksverzekering waar je als nederlander gebruik van kunt maken.
Seek.com.au: banensite.
Gumtree: markplaats voor wonen, spullen, werk en diensten (aanrader voor backpackers).
Domain: appartementen en huizen. Huur en koop.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zaterdag 13 april 2013 @ 15:11:55 #2
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_125231830
Oy oy oy! :+
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_125231893
Oy mate :+!
pi_125234436
She'll be allright, and Bob's your uncle.... :+

Is er eigenlijk een Oz woordenboek? ;)
pi_125234519
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 16:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
She'll be allright, and Bob's your uncle.... :+

Is er eigenlijk een Oz woordenboek? ;)
Jazeker een slang dictionary; http://www.koalanet.com.au/australian-slang.html
pi_125249325
Ozzie? Oy?
  zaterdag 13 april 2013 @ 23:54:01 #7
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_125250548
Aussie Aussie Aussie! Oi Oi Oi!

*O*
pi_125255937
baas *O*
Anoniem
  zondag 14 april 2013 @ 04:01:28 #9
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_125256571
Mooi nazomerweertje in Syd :7
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_125257014
quote:
6s.gif Op zondag 14 april 2013 04:01 schreef star_gazer het volgende:
Mooi nazomerweertje in Syd :7
Ook in Melbourne :7
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_125387505
Het internet is hier wel alsof je bijna 10 jaar terug in de tijd gaat. Er word trots geadverteerd met adsl2+, alsof dat snel is. Oh nee, 10 jaar geleden had ik al onbeperkt internet. ;)
pi_125387818
Geen glasvezel in Australië?
Anoniem
pi_125387954
Glasvezel wordt aan gewerkt (ff'ing groot land, kan even duren). Maar het ziet er naar uit dat de potentieel nieuwe regering dat weer de nek om gaat draaien.

Overigens vind ik het internet wel meevallen, wij hebben hier met Optus Cable een abonnement voor 100mbit/sec download als je wilt. Upload is wel dramatisch, standaard 0.5 mbit en met veel zeuren max 1.5 mbit.

Mensen zijn verwend met snelheden tegenwoordig, "20 mbit, wat langzaam!".
pi_125388218
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 10:17 schreef Kontiki het volgende:
Glasvezel wordt aan gewerkt (ff'ing groot land, kan even duren). Maar het ziet er naar uit dat de potentieel nieuwe regering dat weer de nek om gaat draaien.

Overigens vind ik het internet wel meevallen, wij hebben hier met Optus Cable een abonnement voor 100mbit/sec download als je wilt. Upload is wel dramatisch, standaard 0.5 mbit en met veel zeuren max 1.5 mbit.
In het weekend verhuis ik naar Brisbane, daar hopelijk wat acceptabeler internet beschikbaar dan hier. Heb vanmorgen het datalimiet voor april bereikt (en heb niet eens zoveel gedownload aangezien de meeste series zijn afgelopen) en mijn internet is nu 256kb/s... :)

quote:
Mensen zijn verwend met snelheden tegenwoordig, "20 mbit, wat langzaam!".
uhm, lol.
pi_125388606
Ik weet niet of het al is langsgekomen maar toch snel ik de vraag maar en wel of er heel veel Nederlanders in Australië wonen en hoe de gemiddelde Australiër tegen ons Nederlanders aankijken en of we gewild zijn als bewoners i.v.g met bijvoorbeeld andere landen.
  woensdag 17 april 2013 @ 13:23:00 #16
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_125393890
Tja er wonen aardig wat Nederlanders en volgens mij vinden de Aussies 'ons' wel leuk.
pi_125403609
Bijna een kwart van de Australiërs is daar niet geboren, bijna de helft heeft één buitenlandse ouder. 80% is van Europese afkomst enkele generaties terug. Ik heb er helaas nooit gewoond dus ik kan niet oordelen over hoe het dan is, maar ze zijn daar wel gewend aan buitenlanders hoor ;) Heb redelijk wat familie daar wonen, die beamen dat.

Ik mag trouwens om de één of andere onduidelijke reden geen afstudeerstage in het buitenland volgen :') Dus daar ging mijn plan om op die manier weer naar AU te gaan. :N
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_125405408
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:10 schreef BlackLining het volgende:
Bijna een kwart van de Australiërs is daar niet geboren, bijna de helft heeft één buitenlandse ouder. 80% is van Europese afkomst enkele generaties terug. Ik heb er helaas nooit gewoond dus ik kan niet oordelen over hoe het dan is, maar ze zijn daar wel gewend aan buitenlanders hoor ;) Heb redelijk wat familie daar wonen, die beamen dat.

Ik mag trouwens om de één of andere onduidelijke reden geen afstudeerstage in het buitenland volgen :') Dus daar ging mijn plan om op die manier weer naar AU te gaan. :N
Geen familielid die jou aan een baan kan helpen?
Anoniem
pi_125405585
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:55 schreef shaderon het volgende:

[..]

Geen familielid die jou aan een baan kan helpen?
Eerst even afstuderen, dat kost mij teveel geld in AU. En dan maar even zien. Andere optie dan dat (occ trainee) is eerst nog maar eens goed rondkijken middels een working holiday visum. Misschien kan ik dan via familie wel wat organiseren. Maar goed, omdat men op mijn onderwijsinstelling nogal graag moeilijk doet, zal dat sowieso nog een jaar moeten wachten.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_125406200
Ik ben aangenomen bij een bedrijf in Sydney, om m`n afstudeerstage te doen! :D

Het bedrijf verkoopt collectors items, memorabilia, etc. aan organisaties die fundraising events organiseren voor goede doelen, waarbij dit bedrijf dus ook veilingen, etc. helpt organiseren. Dit doet het door heel Australië, maar ook in Japan, China, Singapore en Bali. Ik zal van alles gaan doen met marketing(communicatie) en mijn afstudeeropdracht is een marktonderzoek naar de mogelijkheden om op internationale auto- en motorsport evenementen komen te staan. Denk bijvoorbeeld aan Formule 1 en MotoGP. Het zou dus ook zomaar mogelijk kunnen zijn dat ik een weekend naar bijv. Singapore moet om zo`n evenement tijdens de F1 mee te maken..

Het afwachten is op de goedkeuring van school (hopelijk voorlopige goedkeuring morgen al in de mail) en dan kan het visa application process beginnen! :D

SO F*CKING KEEN!
pi_125427691
awesome *O*
Anoniem
  donderdag 18 april 2013 @ 02:15:49 #22
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_125428307
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:17 schreef Levitas het volgende:
Ik ben aangenomen bij een bedrijf in Sydney, om m`n afstudeerstage te doen! :D

Het bedrijf verkoopt collectors items, memorabilia, etc. aan organisaties die fundraising events organiseren voor goede doelen, waarbij dit bedrijf dus ook veilingen, etc. helpt organiseren. Dit doet het door heel Australië, maar ook in Japan, China, Singapore en Bali. Ik zal van alles gaan doen met marketing(communicatie) en mijn afstudeeropdracht is een marktonderzoek naar de mogelijkheden om op internationale auto- en motorsport evenementen komen te staan. Denk bijvoorbeeld aan Formule 1 en MotoGP. Het zou dus ook zomaar mogelijk kunnen zijn dat ik een weekend naar bijv. Singapore moet om zo`n evenement tijdens de F1 mee te maken..

Het afwachten is op de goedkeuring van school (hopelijk voorlopige goedkeuring morgen al in de mail) en dan kan het visa application process beginnen! :D

SO F*CKING KEEN!
^O^
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 18 april 2013 @ 02:17:46 #23
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_125428323
Oh, en internet hier zuigt apenballen.

Ik heb em pas aangemeld bij TPG, omdat dat enige is die redleijk betaalbaar is. Maar het duurt een euuw voordat ze langskomen om de boel aan elkaar te knopen.

Mijn vorige huis had overigens geen telefoon verbinding :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 18 april 2013 @ 06:27:02 #24
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_125428673
Voor wie nog een stageplek zoekt: zowel de ambassade in Canberra (veel plezier :')) als het consulaat-generaal in Sydney hebben af en toe wat vacatures.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_125429324
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2013 06:27 schreef star_gazer het volgende:
Voor wie nog een stageplek zoekt: zowel de ambassade in Canberra (veel plezier :')) als het consulaat-generaal in Sydney hebben af en toe wat vacatures.

Moet je voor dat soort instellingen geen citizen zijn?

//Edit
Zie nu dat het op de NL site staat, dus lijkt me niet
pi_125432376
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:10 schreef BlackLining het volgende:
Bijna een kwart van de Australiërs is daar niet geboren, bijna de helft heeft één buitenlandse ouder. 80% is van Europese afkomst enkele generaties terug. Ik heb er helaas nooit gewoond dus ik kan niet oordelen over hoe het dan is, maar ze zijn daar wel gewend aan buitenlanders hoor ;) Heb redelijk wat familie daar wonen, die beamen dat.

Duidelijk, maar de reden dat ik dat vraag is omdat een tijd terug (ik me vorig jaar) er rellen waren op het strand waarbij sommige jongeren duidelijk lieten merken het niet zo op te hebben met 'buitenlanders' of mensen van buitenlandse afkomst ondanks dat zij misschien daar al geboren en getogen waren.
pi_125433714
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2013 06:27 schreef star_gazer het volgende:
Voor wie nog een stageplek zoekt: zowel de ambassade in Canberra (veel plezier :')) als het consulaat-generaal in Sydney hebben af en toe wat vacatures.

jij hebt wel eens in het adsense topic geplaatst dat het bedrijf waar jij werkt nog mensen zoekt, ook stagiairs? ik zoek een stageplaats voor 6 maanden vanaf januari 2014, iets wat met internet te maken heeft.
  donderdag 18 april 2013 @ 11:43:49 #28
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_125434584
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 11:21 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

iets wat met internet te maken heeft.
Dat klinkt wel erg vaag. Heb je iets specifiekers?

De pest is overigens wel dat veel stageplekken hier onbetaald zijn.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_125435400
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2013 11:43 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dat klinkt wel erg vaag. Heb je iets specifiekers?

De pest is overigens wel dat veel stageplekken hier onbetaald zijn.
Die ik net gehosseld heb niet! *O* *O*

Nee, maar is inderdaad wel klote. M`n vorige stage was ook niet betaald, en man.. Wat had ik die paar rotcenten die ik nu ga verdienen toen ook graag gehad, zeg! Australië is duur veel geld!
Het is elke cent waard, dus niet duur. Maar het blijft veel geld dat je zo elke maand uitgeeft.

Internet is wel relatief breed ja. Webdevelopment, internet marketing, social media, webdesign.. Om maar een paar dingen te noemen
pi_125435603
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2013 11:43 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dat klinkt wel erg vaag. Heb je iets specifiekers?

De pest is overigens wel dat veel stageplekken hier onbetaald zijn.
ja, mijn opleiding is ook wel vaag. is zelf in te delen in verschillende blokken van een half jaar dus je kan zelf bepalen wat voor diploma je krijgt. ben nu het meeste bezig met web development, maar ik sta voor alles wel open.

onbetaalde stages zijn wel jammer, maar als je dat vooraf weet is er wel rekening mee te houden. had ¤10.000 voor 6 maanden in gedachte, inclusief alles. is het in australie ook niet zo dat het bedrijf bijvoorbeeld wel onderdak regelt/betaalt, zoals je wel eens hoort in andere landen?

bij m'n vorige stage in amsterdam had ik een gratis huis + stagevergoeding + stufi, dat was wel fijn maar helaas ook alles er ter plekke weer uitgegeven :'(
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:06 schreef Levitas het volgende:

Internet is wel relatief breed ja. Webdevelopment, internet marketing, social media, webdesign.. Om maar een paar dingen te noemen
klopt, m'n opleiding houdt web development aan maar ik wil juist het liefst zo breed mogelijk bezig zijn. leuker dan altijd hetzelfde doen, en dan ben je niet zo afhankelijk van anderen. is ook moeilijk samen te werken met een designer die geen idee heeft wat technisch mogelijk is.
  donderdag 18 april 2013 @ 14:33:25 #31
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_125440269
Met 10.000 euro wordt het krap. Je betaalt hier in Sydney voor je eigen kamer al snel 200 a 250 dollar per WEEK, al moet je dan al wel iets naar het westen. Als je bereid bent je kamer te delen met een ander kan het misschien voor 150 a 180, maar reken dan op een overvol huis en 0,0 privacy.

Tel daar de dure boodschappen bij op en de astronomische prijzen voor het bier en je 10k is zo op!

Wellicht dat je eens in Melbourne kunt kijken; heb begrepen dat het daar allemaal beter te betalen is dan Sydney.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 18 april 2013 @ 14:45:52 #32
164283 Luco
Buongiorno!
pi_125440625
quote:
4s.gif Op donderdag 18 april 2013 14:33 schreef star_gazer het volgende:
Met 10.000 euro wordt het krap. Je betaalt hier in Sydney voor je eigen kamer al snel 200 a 250 dollar per WEEK, al moet je dan al wel iets naar het westen. Als je bereid bent je kamer te delen met een ander kan het misschien voor 150 a 180, maar reken dan op een overvol huis en 0,0 privacy.

Tel daar de dure boodschappen bij op en de astronomische prijzen voor het bier en je 10k is zo op!

Wellicht dat je eens in Melbourne kunt kijken; heb begrepen dat het daar allemaal beter te betalen is dan Sydney.
Ik woonde in Forest Lodge, vlakbij Glebe, en betaalde daar 215AUD voor een eigen kamer. Zat op 10 minuten lopen van de campus van USyd, was ideaal :D
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_125440846
Dan kun je al haast beter zoiets met iemand anders huren, of een kamer onderverhuren:
http://www.domain.com.au/(...)Bronte/?adid=6838029

Ziet er niet als veel uit, maar wel een killer locatie, via een secret passage sta je zo op Bronte beach :)
pi_125440953
Ik heb momenteel in Melbourne een grote kamer in een prima huis voor 100$/week. Ligt wel iets buiten centrum maar 20/25 minuten fietsen van mijn stageplek. Kan dus wel stuk goedkoper al moet je wel mazzel hebben en die extra reistijd vind ik de lage huur wel waard ;)
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  donderdag 18 april 2013 @ 15:01:09 #35
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_125441184
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 14:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dan kun je al haast beter zoiets met iemand anders huren, of een kamer onderverhuren:
http://www.domain.com.au/(...)Bronte/?adid=6838029

Ziet er niet als veel uit, maar wel een killer locatie, via een secret passage sta je zo op Bronte beach :)
Bronte is wel gaaf ja. Ben alleen bang dat voor dat geld in die locatie er een addertje onder het gras zit. Huizen hier zijn vaak vrij bedenkelijk van kwaliteit. Met name in de winter is het in de ochtend best afzien als je huis enkel glas heeft, geen CV heeft en niet geisoleerd is. Het mag dan buiten niet zo extreem koud worden als in Nederland, maar wakker worden met een binnentemperatuur van 13 graden is toch niet helemaal lekker.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_125441281
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:01 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Bronte is wel gaaf ja. Ben alleen bang dat voor dat geld in die locatie er een addertje onder het gras zit. Huizen hier zijn vaak vrij bedenkelijk van kwaliteit. Met name in de winter is het in de ochtend best afzien als je huis enkel glas heeft, geen CV heeft en niet geisoleerd is. Het mag dan buiten niet zo extreem koud worden als in Nederland, maar wakker worden met een binnentemperatuur van 13 graden is toch niet helemaal lekker.
Dat zou natuurlijk ook kunnen. :)
  donderdag 18 april 2013 @ 15:05:46 #37
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_125441389
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat zou natuurlijk ook kunnen. :)
Ik heb zelf ervaring in Bondi. Heb me zes maanden groen en geel betaald voor een waardeloze unit in een complex vol bezopen Ieren. Bleek nog een kutzomer te zijn uiteindelijk ook :')

Ik zit nu schreeuwend duur in het CBD (goedkoper dan Bondi overigens), maar ik heb de mazzel dat ik niet hoef te sparen omdat ik in Nederland passieve inkomsten heb via het internet. Over een maand of twee trekt mijn vriendin waarschijnlijk bij me in; gaat een hoop schelen in de kosten :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 21 april 2013 @ 06:04:06 #38
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_125546688
Zijn er nog mensen die volgende week naar het Q-day feest gaan in de Argyle (Sydney)?

Ook nog mensen bij IQON geweest gisteren? Lekker gratis hakkuh dankzij Q-dance :D
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_125546738
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:05 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ik heb zelf ervaring in Bondi. Heb me zes maanden groen en geel betaald voor een waardeloze unit in een complex vol bezopen Ieren. Bleek nog een kutzomer te zijn uiteindelijk ook :')

Ik zit nu schreeuwend duur in het CBD (goedkoper dan Bondi overigens), maar ik heb de mazzel dat ik niet hoef te sparen omdat ik in Nederland passieve inkomsten heb via het internet. Over een maand of twee trekt mijn vriendin waarschijnlijk bij me in; gaat een hoop schelen in de kosten :)
Voetbal je toevallig ook in Sydney?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_125546834
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2013 06:04 schreef star_gazer het volgende:
Zijn er nog mensen die volgende week naar het Q-day feest gaan in de Argyle (Sydney)?

Ook nog mensen bij IQON geweest gisteren? Lekker gratis hakkuh dankzij Q-dance :D
Yess, ik ben zowel zaterdag als dinsdag te vinden op de Q-day feesten!
  maandag 22 april 2013 @ 01:55:43 #41
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_125586609
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 07:07 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Voetbal je toevallig ook in Sydney?
Nee
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_125586651
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 07:07 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Voetbal je toevallig ook in Sydney?
Weet niet wat je wilt weten maar ik voetbal zelf in Melbourne. De beleving en organisatie is totaal anders dan in Nederland. Wel erg leuk :)
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  maandag 22 april 2013 @ 03:27:25 #43
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_125586899
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 08:04 schreef idiot_abroad het volgende:

[..]

Yess, ik ben zowel zaterdag als dinsdag te vinden op de Q-day feesten!
Was jij ook bij IQON zaterdag?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_125587107
Ik kwam een paar maanden geleden in Sydney iemand tegen in een kroeg met een verhaal wat redelijk hetzelfde was als Star_Gazer. Eerst in Bondi gewoond, nu in het CBD en een vriendin die spoedig overkomt. Wat ik me nog van hem herinner is dat hij ook voetbalde in Sydney, vandaar mijn vraag of het wellicht dezelfde zou zijn.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 22 april 2013 @ 10:36:57 #45
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_125590179
Komende vrijdag ga ik mijn paspoort vernieuwen op het consulaat in Brisbane, ben benieuwd hoe dat gaat! De klantenservice aan de telefoon was in elk geval niet zo best, hopelijk zijn ze face to face wat vriendelijker... En ik neem maar alle paperassen mee die ik vinden kan die eventueel van pas kunnen komen, dan moet het toch goedkomen. Fingers crossed!
pi_125598141
Wist niet eens dat er een ambassade/consulaat was in Brisbane? Dacht alleen Sydney en Canberra. Sydney ging vrij makkelijk in ieder geval. Oud paspoort afgeven en ingevuld formulier + 2 foto's en 2 weken later had ik weer een shiny new paspoort.

Of bedoel je je Australische paspoort?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 23 april 2013 @ 04:28:02 #47
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_125628402
Nederlands paspoort. Anders kan ik september niet naar NL op vakantie :)

Er is een consulaat in Brisbane aan Mary St. Alleen open tussen 10-12 ma-vr en je moet een afspraak maken. Donderdag is Anzac Day dus heb de afspraak voor vrijdag gemaakt en die hele dag vrij genomen, lekker lang weekend.

Je kan er trouwens alleen cash betalen, wat een ouderwets gedoe. Blijkbaar heeft alleen de ambassade in Sydney eftpos faciliteiten.
pi_125709652
quote:
6s.gif Op donderdag 18 april 2013 10:41 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Duidelijk, maar de reden dat ik dat vraag is omdat een tijd terug (ik me vorig jaar) er rellen waren op het strand waarbij sommige jongeren duidelijk lieten merken het niet zo op te hebben met 'buitenlanders' of mensen van buitenlandse afkomst ondanks dat zij misschien daar al geboren en getogen waren.
Australiers zijn best racistisch, vergelijkbaar met Nederlanders :P
Maar daar zal je als Nederlander weinig last van hebben, discriminatie is hier meer gericht op Aziaten.

Dit soort idioten halen regelmatig het nieuws:

Ik heb in diverse landen gewoond en ik vind de Australiers vooral onverschillig over je afkomst. Dat komt omdat het merendeel van de bevolking wel roots heeft in het buitenland. In de andere landen waar ik heb gewoond of gereisd waren mensen veel nieuwsgieriger naar je achtergrond.
pi_125712162
Regelmatig valt ook wel weer mee.
pi_125718430
Drie keer in de afgelopen maanden of zo? Maar ach, het zijn ook eigenlijk stuk voor stuk incidenten met meestal dronken bogans in de hoofdrol. Kan in Nederland ook zo gebeuren.
pi_125734888
Ik moet alle documenten gaan verzamelen voor de aanvraag van m`n working holiday visa. Morgen een dagje naar o.a het standskantoor voor een nieuw paspoort, even een bewijs van zorgverzekering in het Engels regelen en een brief waarin school verklaart dat afstuderen in het buitenland essentieel/nuttig is voor de opleiding.
Momenteel wacht ik tot m`n geboortecertificaat en bewijs van inschrijving van m`n school in NL hier op de mat vallen.

Dan hoef ik alleen nog maar te wachten op m`n nieuwe paspoort, en kan alles de deur uit richting immigrations!
  vrijdag 26 april 2013 @ 14:31:22 #52
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_125759991
Netjes, succes met de laatste dingen verzamelen!

Het bezoekje aan het consulaat vandaag duurde niet lang, ze hoefden niet eens alles te hebben wat op hun lijstje stond (zo moest ik kopietjes meenemen van alles, hebben ze niet om gevraagd) dus dat viel weer mee. Het is wel een ienieminie kantoortje, dat consulaat in Brisbane, zou er zo voorbij gelopen zijn. Nu afwachten tot de postbode m'n nieuwe paspoort komt afleveren.
pi_125765734
Schrijf `m maar vast in de agenda, hier staat 'ie er al in.

14-09-2013: Defqon.1 Australia.

Wou dat ik hierbij was geweest :( Wát een intro, wát een show... Kippenvel overal ;O
pi_125792059
Hoe zit het eigenlijk met (zorg)verzekering voor Nederlanders die 5 maanden in Australië komen werken (als trainee)?

Vorige keer toen ik er was had ik in Nederland een speciale reisverzekering (Globetrotter) met werelddekking. De laatste paar maanden heb ik daar Medicare aangevraagd (gratis) en ook gebruik van gemaakt -> Die Globetrotter verzekering heb ik dus niet gebruikt en was dus in principe weggegooid geld.

Als ik in Nederland mijn basisverzekering aanhoud, in Australië Medicare aanvraag, ben ik dan voldoende gedekt?
  zaterdag 27 april 2013 @ 12:28:08 #55
164283 Luco
Buongiorno!
pi_125792209
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 12:21 schreef Levitas het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met (zorg)verzekering voor Nederlanders die 5 maanden in Australië komen werken (als trainee)?

Vorige keer toen ik er was had ik in Nederland een speciale reisverzekering (Globetrotter) met werelddekking. De laatste paar maanden heb ik daar Medicare aangevraagd (gratis) en ook gebruik van gemaakt -> Die Globetrotter verzekering heb ik dus niet gebruikt en was dus in principe weggegooid geld.

Als ik in Nederland mijn basisverzekering aanhoud, in Australië Medicare aanvraag, ben ik dan voldoende gedekt?
Ik heb toen ik er zat overlegd met mijn zorgverzekering. Die boden gewoon wereldwijde dekking aan, waarbij ze de Nederlandse kosten van een ingreep oid zouden vergoeden. Mijn reisverzekering had vervolgens extra dekking, mochten kosten hoger uitvallen. Ik heb dus geen gebruik gemaakt van MediCare.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_125794853
Ben even zelf op zoek gegaan, en kwam toevallig op de pagina van het Occupational Trainee Visa uit, waar het volgende stond:
quote:
You may be eligible to access Medicare in Australia if your country of residence has a reciprocal health care agreement (RHCA) with Australia. Being enrolled with Medicare under reciprocal health care arrangements is sufficient to meet the health insurance requirement. The Australian Government has RHCA with the governments of the United Kingdom, Sweden, the Netherlands, Finland, Norway, Malta, Italy, Belgium, Slovenia, the Republic of Ireland and New Zealand.
Oké, dat wist ik dus al half. Met alleen Medicare kan ik een visum aanvragen, maar of ik nu ook echt de ziektekosten gedekt worden, weet ik niet zeker.

Vorige keer werden doktersbezoeken wel vergoed, maar ik ben eigenlijk meer benieuwd naar ziekenhuizen enzo.
  zaterdag 27 april 2013 @ 19:45:05 #57
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_125803771
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 14:25 schreef Levitas het volgende:
Ben even zelf op zoek gegaan, en kwam toevallig op de pagina van het Occupational Trainee Visa uit, waar het volgende stond:

[..]

Oké, dat wist ik dus al half. Met alleen Medicare kan ik een visum aanvragen, maar of ik nu ook echt de ziektekosten gedekt worden, weet ik niet zeker.

Vorige keer werden doktersbezoeken wel vergoed, maar ik ben eigenlijk meer benieuwd naar ziekenhuizen enzo.
Die reisverzekering, met werelddekking sluit je dan ook niet echt af om de directe ziektekosten te dekken, maar bijv voor de kosten van repatriëring als je ernstig gewond of ziek raakt. Een ambulancevlucht loopt in de papieren zullen we maar zeggen.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_125813351
Reciprocal Health Care Agreements cover treatment that is medically essential. This means any ill-health or injury which occurs while you are in Australia and requires treatment before you return home. (http://www.humanservices.(...)isitors-to-australia).

Misschien dat met jouw visum het "medically essential" vervalt.

GP bezoek wordt vergoed, maar reken op eigen bijdrage tenzij je naar eentje gaat die bulk billed. Tandarts zit niet in Medicare. Ambulancevervoer ook niet(!)

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2013 22:57:20 ]
pi_125948059
Ik heb overigens hierover ook contact gehad met m`n verzekeraar in Nederland, dit staat letterlijk in de e-mail:
quote:
The policy includes urgent medical expenses which occur in Australia. Reimbursement is made in accordance with the statement in the terms and conditions of the policy
Dus als ik Medicare aanvraag voor de directe ziektekosten (huisarts etc.) aanvraag en m`n huidige verzekering in Nederland, lijkt me dat ik voor het meeste (medische) gedekt ben.

Morgenvroeg kan ik m`n paspoort ophalen, even een kopie van maken en dan de aanvraag voor m`n occupational trainee visa verzenden! :D
pi_125963201
Bel even met je ziektekostenverzekeraard in NL, Levitas.

Dat is de tip die ik vorige week kreeg naar aanleiding van wat vragen over een lang verblijf in het buitenland een tijdje terug. Als het om sociale verzekeringsplicht gaat is het niet zo simpel, en ziektekostenverzekering en AWBZ schijnt daaraan gekoppeld te zijn.
pi_125973827
Ik zou op xpdite kijken. Ik gok dat de gemiddelde NL verzekeraar geen bal snapt van hoe Medicare in Australie werkt.
pi_126015261
Heeft hier iemand recent een 'Prospective Marriage Visa' aangevraagd? Zo ja, zou ik een paar vraagjes kunnen stellen? Bij voorbaat dank.. :)
  vrijdag 3 mei 2013 @ 11:41:56 #63
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_126015637
Ik niet, maar stel gerust je vragen, misschien kan ik/kunnen wij toch wel helpen :)

Ik heb in 2010 een Partner Visa aangevraagd en dat heeft wel raakvlakken met een Prospective Marriage Visa.
pi_126023667
Thanks voor je reactie OzBunyip.

Mijn belangrijkste vraag is, wij (mijn verloofde en ik) willen een aanvraag doen voor een Prospective Marriage Visa. Dient bij het insturen van alle documenten voor de aanvraag de aanvraag ook al betaald te zijn? Of krijg ik daar later bericht over?
pi_126044160
http://www.immi.gov.au/allforms/990i.htm onder Overview:

Payment must accompany your application and is not refunded if the application is unsuccessful.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 03:53:16 #66
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_126049372
Inderdaad, je moet meteen betalen. Als je dan eenmaal in Australië bent en na je trouwen klaar bent om je volledige Partner Visa aan te vragen, moet je nog een bedrag betalen.

Die twee bedragen opgeteld is hetzelfde als wanneer je zonder PMV een PV aanvraagt, als ik het me goed herinner.
pi_126120892
Thanks!
pi_126237766
M`n visa application is verzonden *O* Nu is het een kwestie van afwachten.
pi_126342110
Jaaaaaaa, na 3 maanden fruitplukken zit mijn regional work erop! Weet nog niet of ik terugkeer naar Australie na mn 1e jaar, maar kheb nu in ieder geval de mogelijkheid gecreeerd :)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_126380420
Zo, ik zit inmiddels 10 maanden hier. Over 2 maanden ga ik weer terug.
Eigenlijk wil ik helemaal niet. Ik kijk echt op tegen terug naar huis gaan.

Ik heb m'n working holiday nog over dus gelukkig kan ik nog terug als ik wil. :)
pi_126421947
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 12:27 schreef _Loki het volgende:
Zo, ik zit inmiddels 10 maanden hier. Over 2 maanden ga ik weer terug.
Eigenlijk wil ik helemaal niet. Ik kijk echt op tegen terug naar huis gaan.

Ik heb m'n working holiday nog over dus gelukkig kan ik nog terug als ik wil. :)
Slim gedaan. Ik wou dat ik de vorige keer een ander visum had aangevraagd, dan had ik m`n WHV nu ook nog over gehad.
pi_126424192
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 10:59 schreef Levitas het volgende:

[..]

Slim gedaan. Ik wou dat ik de vorige keer een ander visum had aangevraagd, dan had ik m`n WHV nu ook nog over gehad.
Yup, het is best goed uitgekomen zo. Eigenlijk kon het niet omdat ik langer dan 6 maanden stage liep, dus het was gewoon toeval. Maar nu ik er eenmaal ben, ben ik heel blij dat het niet anders kon :) Het idee dat ik gewoon zonder moeilijkheden terug kan gaan is heel fijn.
  maandag 13 mei 2013 @ 12:55:50 #73
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_126425812
Ik kreeg vandaag te horen dat er een case officer op het nominatie-gedeelte mijn PR (permie) aanvraag is gezet. Ik hoor nu binnen nu en 10 dagen of de business nomination valide is. Zo ja, dan is de persoonlijke aanvraag een kwestie van tijd en eigenlijk vooral een (extreem dure) formaliteit *)

Ik verwacht in Augustus/September wel permie te zijn *O*
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 13 mei 2013 @ 12:57:13 #74
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_126425849
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 12:27 schreef _Loki het volgende:
Zo, ik zit inmiddels 10 maanden hier. Over 2 maanden ga ik weer terug.
Eigenlijk wil ik helemaal niet. Ik kijk echt op tegen terug naar huis gaan.

Ik heb m'n working holiday nog over dus gelukkig kan ik nog terug als ik wil. :)
Paar maandjes op een boerderij en je kan je tweede WHV doen :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_126426913
quote:
6s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:55 schreef star_gazer het volgende:
Ik verwacht in Augustus/September wel permie te zijn *O*
*O* *O* *O*
  maandag 13 mei 2013 @ 13:33:02 #76
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_126427052
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:28 schreef Nic1 het volgende:

[..]

*O* *O* *O*
Ben er super blij mee. Australier zal ik vanwege die achterlijke rijkswet op het Nederlanderschap nooit worden (of ik moet mijn NL paspoort inleveren), maar stemmen wil ik hier gezien de achterbakse Australische politiek toch niet :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_126427508
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:33 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ben er super blij mee. Australier zal ik vanwege die achterlijke rijkswet op het Nederlanderschap nooit worden (of ik moet mijn NL paspoort inleveren)
Je kunt niet gewoon 2 paspoorten hebben dan?

quote:
maar stemmen wil ik hier gezien de achterbakse Australische politiek toch niet :')
Hehe, een van de eerste dingen die me hier opvielen is dat de politiek nog achterlijker is dan in Nederland. Waar we in Nederland veel te snel nieuwe verkiezingen hebben, wordt hier gewoon de halve regering, incl premier, vervangen en gaan ze gewoon verder alsof er niets gebeurd is. :')

Denk wel dat ik ga stemmen straks, al is het alleen maar om te zien hoe dat hier gaat. :)
  maandag 13 mei 2013 @ 13:53:17 #78
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_126427692
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:48 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Je kunt niet gewoon 2 paspoorten hebben dan?
Nee. Vrijwel iedere Europeaan kan dat, maar voor Nederlanders zitten er uiteraard weer 10000 regeltjes aan vast. Je kunt alleen tweede paspoort krijgen als je het via huwelijk bemachtigd ofzo. Aangezien mijn vriendin Japans is en Japan ook geen dubbele nationaliteit toestaat, zit een omweg er ook niet in :')
quote:
[..]

Hehe, een van de eerste dingen die me hier opvielen is dat de politiek nog achterlijker is dan in Nederland. Waar we in Nederland veel te snel nieuwe verkiezingen hebben, wordt hier gewoon de halve regering, incl premier, vervangen en gaan ze gewoon verder alsof er niets gebeurd is. :')

Denk wel dat ik ga stemmen straks, al is het alleen maar om te zien hoe dat hier gaat. :)
Word jij Australier? Zo ja, stemmen is hier verplicht (goede zaak). Ga je niet, dan krijg je een boete.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_126428021
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:53 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Nee. Vrijwel iedere Europeaan kan dat, maar voor Nederlanders zitten er uiteraard weer 10000 regeltjes aan vast. Je kunt alleen tweede paspoort krijgen als je het via huwelijk bemachtigd ofzo. Aangezien mijn vriendin Japans is en Japan ook geen dubbele nationaliteit toestaat, zit een omweg er ook niet in :')
Ah, ok. Vreemd eigenlijk, in Nederland zijn er best veel mensen met een dubbele nationaliteit.

quote:
[..]

Word jij Australier? Zo ja, stemmen is hier verplicht (goede zaak). Ga je niet, dan krijg je een boete.
Ik heb al de Australische nationaliteit, naast de Nederlandse... Erg handig, zonder al dat gedoe met Visa e.d.. :P

Als ik "enroll" ben ik inderdaad verplicht om te stemmen, als ik dat niet doe ben ik het niet dus op zich heb ik wel de keuze. Lijkt me wel grappig om te doen hehe (ja, niet echt een goede reden om te stemmen, maar goed..).
  maandag 13 mei 2013 @ 15:14:22 #80
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_126430450
Ben jij daar geboren of heb je een Australische ouder?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_126431475
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:53 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Nee. Vrijwel iedere Europeaan kan dat, maar voor Nederlanders zitten er uiteraard weer 10000 regeltjes aan vast. Je kunt alleen tweede paspoort krijgen als je het via huwelijk bemachtigd ofzo. Aangezien mijn vriendin Japans is en Japan ook geen dubbele nationaliteit toestaat, zit een omweg er ook niet in :')
Is dat een Australisch vereiste bij aanvraag citizinship, want ik dacht niet dat je bij verkrijgen van AUS citizinship je in Nederland gedwongen wordt om je NL paspoort op te geven. Daar waren wel plannen toe, maar die zijn afgeketst?
  maandag 13 mei 2013 @ 15:45:43 #82
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_126431915
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 15:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Is dat een Australisch vereiste bij aanvraag citizinship, want ik dacht niet dat je bij verkrijgen van AUS citizinship je in Nederland gedwongen wordt om je NL paspoort op te geven. Daar waren wel plannen toe, maar die zijn afgeketst?
Je krijgt problemen bij het verlengen van je paspoort. Ook krijg je waarschijnlijk problemen als je in Nederland voorzieningen gaat aanvragen. Je bent vanaf het moment dat je de Australische eed aflegt in principe geen Nederlands staatsburger meer.

Uit de rijkswet op het Nederlanderschap, artikel 15, 1A:

quote:
Het Nederlanderschap gaat voor een meerderjarige verloren:
a. door het vrijwillig verkrijgen van een andere nationaliteit;
Uitkijken dus. Overigens is er wel een politieke lobby aan de gang om hier wat aan te doen. Zie nederlanderblijven.com
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_126432725
Je kan wel gewoon Australian residential ding krijgen en je NL paspoort houden. Heb nu de laatste weken 2 Nederlanders ontmoet (de een 36 de andere 65) beiden zitten hier al 8-10 jaar en hebben EN een Aussie residential EN een Nederlands paspoort. Ze krijgen binnenkort ook een aussie paspoort maar kunnen het NL gewoon verlengen bij de ambassade
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_126432727
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2013 15:45 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Je krijgt problemen bij het verlengen van je paspoort. Ook krijg je waarschijnlijk problemen als je in Nederland voorzieningen gaat aanvragen. Je bent vanaf het moment dat je de Australische eed aflegt in principe geen Nederlands staatsburger meer.

Uit de rijkswet op het Nederlanderschap, artikel 15, 1A:

[..]

Uitkijken dus. Overigens is er wel een politieke lobby aan de gang om hier wat aan te doen. Zie nederlanderblijven.com
Oke, got you.

Vanuit Australisch perspectief geen probleem, maar vanuit Nederlands.
  maandag 13 mei 2013 @ 16:03:14 #85
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_126432757
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 16:02 schreef kalinhos het volgende:
Je kan wel gewoon Australian residential ding krijgen en je NL paspoort houden. Heb nu de laatste weken 2 Nederlanders ontmoet (de een 36 de andere 65) beiden zitten hier al 8-10 jaar en hebben EN een Aussie residential EN een Nederlands paspoort. Ze krijgen binnenkort ook een aussie paspoort maar kunnen het NL gewoon verlengen bij de ambassade
Ja, maar een visum is wat anders als een staatsburgerschap. Ik ben ook bezig voor die residency. Wat betreft dat paspoort denk ik dat je vrienden zich maar eens heel goed moeten laten informeren op het consulaat, want tenzij een van de partijen van geboorte Australisch is en het paspoort via huwelijk wordt verkregen, raken ze gewoon hun Nederlanderschap kwijt bij het aanvaarden van een andere nationaliteit. Zie eerdere link. Zelfs artikel 1, lid 15c kan van belang zijn vor jouw vrienden:

quote:
et Nederlanderschap gaat voor een meerderjarige verloren:

c. indien hij tevens een vreemde nationaliteit bezit en tijdens zijn meerderjarigheid gedurende een ononderbroken periode van tien jaar in het bezit van beide nationaliteiten zijn hoofdverblijf heeft buiten Nederland, Aruba, Curaçao en Sint Maarten, en buiten de gebieden waarop het Verdrag betreffende de Europese Unie van toepassing is, anders dan in een dienstverband met Nederland, Aruba, Curaçao of Sint Maarten dan wel met een internationaal orgaan waarin het Koninkrijk is vertegenwoordigd, of als echtgenoot van of als ongehuwde in een duurzame relatie samenlevend met een persoon in een zodanig dienstverband;
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_126432901
Kun je trouwens ook onvrijwllig Australisch staatsburger worden?
  maandag 13 mei 2013 @ 16:08:05 #87
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_126433011
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 16:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Kun je trouwens ook onvrijwllig Australisch staatsburger worden?
Betekent een huwelijk / kind niet dat je impliciet staatsburger wordt ofzo?

Weet het niet eigenlijk.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_126433245
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2013 16:08 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Betekent een huwelijk / kind niet dat je impliciet staatsburger wordt ofzo?

Weet het niet eigenlijk.
Ik zat gewoon even te denken hoe die NL regeltjes te ontwijken. Als expliciet 'vrijwillig' wordt genoemd, zou dat dan ook inhouden dat er ook zoiets is als 'onvrijwillig' ;)

Maar ik denk eigenlijk dat trouwen niet de truuc is, want dan kun je een permanent visum krijgen, burgerschap is dan nog steeds een keuze.

Beetje lullig mocht je voor de Australische overheid willen gaan werken (parkranger of zo :P ), want daar is imho Australisch burgerschap een vereiste.

/edit/ I stand corrected, uit dezelfde rijkswet, maar dan artikel 2

quote:
Het eerste lid, aanhef en onder a, is niet van toepassing op de verkrijger
a. die in het land van die andere nationaliteit is geboren en daar ten tijde van de verkrijging zijn hoofdverblijf heeft;
b. die voor het bereiken van de meerderjarige leeftijd gedurende een onafgebroken periode van tenminste vijf jaren in het land van die andere nationaliteit zijn hoofdverblijf heeft gehad; of
c. die gehuwd is met een persoon die die andere nationaliteit bezit.
Maar goed, dat werkt in star_gazer zijn geval dus niet. :) En dat roept bovendien de vraag op wat er dan gebeurt als je gaat scheiden. .... ach, te ingewikkeld allemaal, hoe doen de Sydney Swans het? :P

[ Bericht 5% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 13-05-2013 16:20:40 ]
  maandag 13 mei 2013 @ 16:25:50 #89
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_126434047
Tja, dan moet je kiezen. Een omweg zou zijn je Nederlanderschap in te leveren, Australier worden en vervolgens na een jaar in Nederland te wonen via een oud-Nederlander visum via optie weer Nederlander te worden. Dan heb je twee nationaliteit, maar het kost wel 'wat' tijd en moeite :P
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 13 mei 2013 @ 16:27:26 #90
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_126434136
Ze staan vijfde, vorig seizoen waren ze kampioen... Kijk verder geen AFL eigenlijk. Ik vind NRL leuker.

Roosters *O*
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_126456135
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2013 15:14 schreef star_gazer het volgende:
Ben jij daar geboren of heb je een Australische ouder?
Geboren en 1 Australische ouder. :)
  dinsdag 14 mei 2013 @ 01:38:35 #92
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_126463857
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:36 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Geboren en 1 Australische ouder. :)
Dat is handig :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben je ook in Australie opgegroeid en heb je daar Nederlands geleerd of ben je op longe leeftijd naar Nederland gegaan?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_126463951
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 13:48 schreef Nic1 het volgende:

[..]

[..]

Hehe, een van de eerste dingen die me hier opvielen is dat de politiek nog achterlijker is dan in Nederland. Waar we in Nederland veel te snel nieuwe verkiezingen hebben, wordt hier gewoon de halve regering, incl premier, vervangen en gaan ze gewoon verder alsof er niets gebeurd is. :')

Denk wel dat ik ga stemmen straks, al is het alleen maar om te zien hoe dat hier gaat. :)
Ben me er ook in gaan verdiepen, ze zijn hier nog conservatiever dan ik dacht :X
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_126464081
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 01:52 schreef MaxC het volgende:

[..]

Ben me er ook in gaan verdiepen, ze zijn hier nog conservatiever dan ik dacht :X
Er zijn wel meer achterlijke dingen hoor. En dan met name die total alcohol bans in sommige delen van steden :') kom op zeg, doe eens normaal :')

Verdomme, ik zie geen kans meer de komende tijd nog die kant op te gaan. Afstudeerstage moet in Nederland helaas, en tenzij ik binnen nu en een half jaar nog geld bij elkaar kan vegen voor een vakantie gaat dat hem van tevoren of vlak erna ook niet meer worden. Zijn we straks dus minstens anderhalf a twee jaar verder.

Balen :r Dan maar veel reizen in Europa zo lang..
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_126464337
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 02:12 schreef BlackLining het volgende:
Er zijn wel meer achterlijke dingen hoor. En dan met name die total alcohol bans in sommige delen van steden :') kom op zeg, doe eens normaal :')
Die boetes ook, niet normaal. Maximaal 5900$ voor openbaar dronkenschap, 500$ voor het drinken van een biertje in de trein, als je als minderjarig wordt betrapt met drinken van alcohol 500$ _O-
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  dinsdag 14 mei 2013 @ 04:12:33 #96
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_126464353
Lekker toch, een parkeerboete van $150
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_126465904
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 01:38 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dat is handig :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben je ook in Australie opgegroeid en heb je daar Nederlands geleerd of ben je op longe leeftijd naar Nederland gegaan?
Nee, ik was nog heel jong toen ik naar Nederland ging. :)
pi_126466246
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 03:51 schreef MaxC het volgende:

[..]

Die boetes ook, niet normaal. Maximaal 5900$ voor openbaar dronkenschap, 500$ voor het drinken van een biertje in de trein, als je als minderjarig wordt betrapt met drinken van alcohol 500$ _O-
Ongeveer even duur als het biertje zelf dus :P
pi_126467840
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 09:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ongeveer even duur als het biertje zelf dus :P
Die kan er inderdaad ook wel bij ja :+
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 12:26:52 #100
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_126472061
Je kan het ook zelf brouwen hè, dat bier, verkopen ze hele kits voor gewoon in de supermarkt :)
pi_126519524
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:57 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Paar maandjes op een boerderij en je kan je tweede WHV doen :)
Precies. Ik ben erachter gekomen dat Geelong ook onder regional valt :’) Dus dan kan ik lekker strandhangen op een uurtje van Melbourne vandaan. Ik wil wel hier blijven. Melbourne is echt heerlijk, voel me er zo thuis.
pi_126539278
T moet alsnog wel een bepaald soort werk zijn natuurlijk, anders telt het nog niet.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 20 mei 2013 @ 14:02:25 #103
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_126764369
Koudste lente sinds decennia

_O-

En hier lopen we al te zeiken als het 19 graden is :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_126796287
quote:
10s.gif Op maandag 20 mei 2013 14:02 schreef star_gazer het volgende:
Koudste lente sinds decennia

_O-

En hier lopen we al te zeiken als het 19 graden is :')
;( Wil ook.

Overigens wordt er in Nederland ook gezeken als het 19 graden is, maar dat is gewoon omdat Nederland en iets te zeiken nodig hebben :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_126796705
Ik vind het nu ook wel erg koud worden in Melbourne, vooral 's ochtends. Gelukkig ga ik begin juli weer terug naar Nederland, hopelijk is dan de zomer wel begonnen :P
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_126796771
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 01:26 schreef MaxC het volgende:
Ik vind het nu ook wel erg koud worden in Melbourne, vooral 's ochtends. Gelukkig ga ik begin juli weer terug naar Nederland, hopelijk is dan de zomer wel begonnen :P
Ruilen? :') Ga jij hier naartoe, ga ik daarheen :+
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 04:18:11 #107
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_126797519
Winter, mijn favoriete Aussie jaargetijde! Heerlijk die koude ochtenden. Ik heb dit tien keer liever dan die klamme zomers hier in Queensland. Ideaal weer om erop uit te gaan. Enne het is weer whale watching season!
pi_126800111
Brrr.. Heb de kachel maar even aangezet in mijn appartement. :P
pi_127022396
Hoe makkelijk is het trouwens om zelf je australische belasting op te geven (en terug te krijgen)?

Ik heb wat bij de backpackers bureautjes gevraagd en die rekenen tussen de 200 en 300 dollar. Aangezien ik dat wel veel vindt, vraag ik me af of het niet makkelijker is het zelf ff te regelen? Ik heb 2 baantjes gehad, en heb alle payslips nog, waar ook alle betaalde belasting op staat.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 27 mei 2013 @ 04:18:07 #110
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_127055230
Wow, wat een afzetters. Kijk eens op ato.gov.au.

Hier om precies te zijn: http://www.ato.gov.au/content/40793.htm

[ Bericht 60% gewijzigd door OzBunyip op 27-05-2013 04:21:03 (Link) ]
  maandag 27 mei 2013 @ 04:52:48 #111
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_127055264
Gewoon zelf doen met e-tax. Heel simpel. Als je bedrijf met pay-as-you-go (PAYG op je loonstrook) werkt, is de helft al voor je ingevuld zelfs.

Als je gebruik maakt van medicare (doen! we hebben als Nederlanders echt geluk dat dit kan), wel even opletten dat je je levy betaalt.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 27 mei 2013 @ 05:00:52 #112
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_127055270
GRRRRRRRRRRRRR!!!!

Blijkt dus dat je 2 jaar GESPONSORED moet zijn voordat je op kunt gaan voor je PR. Ik werk hier al sinds januari 2011, maar ben pas in Juli 2011 gesponsored. Ik had mijn aanvraag voor de nominatie (500 dollar) een maand geleden ingediend, omdat ik uit alle teksten opmaakte dat je 2 jaar bij je huidige sponosr moet zijn om in aanmerking te komen. Blijkt het dus 2 jaar OP JE SPONSOR VISA te zijn. Mijn eerste 6 maanden waren op een working holiday ;(

Uiteraard willen die bureaucraten bij immi mijn aanrvaag niet op hold zetten, wat tot gevolg heeft dat ik in Juli mijn nominatie mag overdoen. 500 dollar naar de klote :( :( :(
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_127055301
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 04:18 schreef OzBunyip het volgende:
Wow, wat een afzetters. Kijk eens op ato.gov.au.

Hier om precies te zijn: http://www.ato.gov.au/content/40793.htm

quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2013 04:52 schreef star_gazer het volgende:
Gewoon zelf doen met e-tax. Heel simpel. Als je bedrijf met pay-as-you-go (PAYG op je loonstrook) werkt, is de helft al voor je ingevuld zelfs.

Als je gebruik maakt van medicare (doen! we hebben als Nederlanders echt geluk dat dit kan), wel even opletten dat je je levy betaalt.
Thanks. Op loonstroken van beide bedrijven staat PAYG dus dat zal wel goed zitten. Ook heb ik nog 2 andere kleinere baantjes gehad waar ik wel alle uren+uurloon van heb bijgehouden + ik zie de storting op mn rekening dus kan de belasting dan wel zelf uitrekenen, alleen heb ik daar geen salarisstroken van ontvangen. Moet ik die salarisstroken ook opsturen of kan ik 't ook zelf bij benadering uitrekenen hoeveel tax ik dan betaald heb?

Enige 'probleem' zie ik nu, is dat ik in 1baantje op mijn taxform heb aangegeven YES australian resident for taxpurposes, en bij 't andere baantje NO.

Overigens, wat is Levy voor medicare?? Ik heb een medicare pasje aangevraagd en gekregen in september, en heb een nieuwe aangevraagd in maart. Heb er 1x bij de huisarts gebruik van gemaakt in 8 maanden totaal.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 27 mei 2013 @ 06:39:06 #114
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_127055362
Je medicare levy is geloof ik iets van 1% over je jaarinkomen met een maximum van X dollar. Daar is gewoon een veld voor in e tax.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_127055387
Iemand ervaring met naar de tandarts in Australië? Heb sinds enkele dagen behoorlijk veel pijn bij een verstandskies maar volgens mij wordt een consult niet vergoed door Medicare. Hoeveel zou ik ongeveer kwijt zijn? En zijn er in het algemeen wachtlijsten (voor als ik bijvoorbeeld die kies moet trekken)? Aangezien ik over 6 weken weer terug ga naar Nederland, weet niet of het nog de moeite is.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_127059087
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2013 06:39 schreef star_gazer het volgende:
Je medicare levy is geloof ik iets van 1% over je jaarinkomen met een maximum van X dollar. Daar is gewoon een veld voor in e tax.
1.5% en vanaf volgend belastingjaar 2% dankzij die heks. Lage inkomens kunnen korting krijgen.
  maandag 27 mei 2013 @ 14:19:48 #117
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_127065245
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 06:45 schreef MaxC het volgende:
Iemand ervaring met naar de tandarts in Australië? Heb sinds enkele dagen behoorlijk veel pijn bij een verstandskies maar volgens mij wordt een consult niet vergoed door Medicare. Hoeveel zou ik ongeveer kwijt zijn? En zijn er in het algemeen wachtlijsten (voor als ik bijvoorbeeld die kies moet trekken)? Aangezien ik over 6 weken weer terug ga naar Nederland, weet niet of het nog de moeite is.
Tandarts wordt idd niet vergoed door Medicare, laatste keer dat ik er was was ik $220 kwijt aan consult (schoonmaken, checken, foto's). Omdat ik een doorkomende verstandskies had moest ik ook een x-ray van m'n kaak laten maken, deed de tandarts niet zelf, daarvoor moest ik naar QLD Xray of hoe 't ook heet. Dat werd volledig vergoed en hoefde het ook niet voor te schieten, maar ik ben permanent resident dus ik weet niet hoe dat voor jou zou zitten mocht je zon foto moeten laten maken.

Mocht de tandarts zeggen dat de kies getrokken moet worden en je kàn wachten tot je in NL bent zou ik dat doen, dat gaat je hier nl veel geld kosten. Wat er qua wachtlijsten is weet ik eerlijk gezegd niet.
pi_127071377
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 10:58 schreef anarchitect het volgende:

[..]

1.5% en vanaf volgend belastingjaar 2% dankzij die heks. Lage inkomens kunnen korting krijgen.
Is dat nodig dan? Hoe ziet de staatsschuld van Australië eruit? Dacht altijd te horen dat de crisis daar veel minder erg was dan hier :/
Anoniem
pi_127087631
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:02 schreef shaderon het volgende:

[..]

Is dat nodig dan? Hoe ziet de staatsschuld van Australië eruit? Dacht altijd te horen dat de crisis daar veel minder erg was dan hier :/
Er zijn hier flinke tekorten, niet anders dan in Nederland.
pi_127096605
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 14:19 schreef OzBunyip het volgende:

[..]

Tandarts wordt idd niet vergoed door Medicare, laatste keer dat ik er was was ik $220 kwijt aan consult (schoonmaken, checken, foto's). Omdat ik een doorkomende verstandskies had moest ik ook een x-ray van m'n kaak laten maken, deed de tandarts niet zelf, daarvoor moest ik naar QLD Xray of hoe 't ook heet. Dat werd volledig vergoed en hoefde het ook niet voor te schieten, maar ik ben permanent resident dus ik weet niet hoe dat voor jou zou zitten mocht je zon foto moeten laten maken.

Mocht de tandarts zeggen dat de kies getrokken moet worden en je kàn wachten tot je in NL bent zou ik dat doen, dat gaat je hier nl veel geld kosten. Wat er qua wachtlijsten is weet ik eerlijk gezegd niet.
Bedankt voor de info! Zie trouwens dat het gratis is als je het in een teaching dental hospital doet. Ga dat maar doen, mijn collega medische studenten helpen :P
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_127097432
Heb je in Australië nog enig voordeel met een Nederlands/EU-paspoort tov andere nationaliteiten? Of ben je qua immigratie en visa gewoon net als ieder ander?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:16:19 #122
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_127098204
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 08:33 schreef o.us2.0 het volgende:
Heb je in Australië nog enig voordeel met een Nederlands/EU-paspoort tov andere nationaliteiten? Of ben je qua immigratie en visa gewoon net als ieder ander?
Je kan medicare gebruiken
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_127098344
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:25 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Er zijn hier flinke tekorten, niet anders dan in Nederland.
Dat valt toch nog wel mee, 1.8% tekort, bij een staatsschuld van nog geen 18%. http://www.budget.gov.au/(...)html/overview_46.htm

En dat heeft dan nog vooral met de sterke AUD$ te maken, aangezien dat een enorme impact heeft op de mining- en resource taxes die de staat binnenkrijgt.

Het is wel bizar hoe luxe dat is, als het wat minder gaat beginnen ze gewoon met geld te strooien voor vage bouwprojecten waar niemand op zit te wachten. Heel wat scholen in Sydney hebben de afgelopen 5 jaar maar iets gebouwd waar ze het nut niet van inzagen, maar ja, gratis geld he.
pi_127174738
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 08:33 schreef o.us2.0 het volgende:
Heb je in Australië nog enig voordeel met een Nederlands/EU-paspoort tov andere nationaliteiten? Of ben je qua immigratie en visa gewoon net als ieder ander?
Je ontloopt een paar extra controles om dingen voor elkaar te krijgen volgens mij. Voor mij was het gewoon paspoort laten zien, paar snelle vragen beantwoorden en doorlopen. Niets anders dan de EU binnen komen.

Overigens, ik zit me af te vragen of het op een Working Holiday visum mogelijk is een voertuig op naam te laten zetten? Er vanuit gaande dat ik het financieel rond krijg voor ik die kant op ga, wil ik daar graag een motor aanschaffen. Rijden is geen probleem, dat weet ik, maar ik kan nergens op gov.au vinden of het op naam zetten van een voertuig ook kan als je geen permanent resident bent..
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_127181329
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat valt toch nog wel mee, 1.8% tekort, bij een staatsschuld van nog geen 18%. http://www.budget.gov.au/(...)html/overview_46.htm
Je hebt gelijk. Om de een of andere reden had ik een ander percentage in mijn hoofd. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 21:37 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Overigens, ik zit me af te vragen of het op een Working Holiday visum mogelijk is een voertuig op naam te laten zetten? Er vanuit gaande dat ik het financieel rond krijg voor ik die kant op ga, wil ik daar graag een motor aanschaffen. Rijden is geen probleem, dat weet ik, maar ik kan nergens op gov.au vinden of het op naam zetten van een voertuig ook kan als je geen permanent resident bent..
Je kunt gewoon een auto/motor kopen en registreren als je daar op vakantie bent. Haal wel een internationaal rijbewijs bij de ANWB, anders accepteren ze je rijbewijs niet.
pi_127183385
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:03 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Om de een of andere reden had ik een ander percentage in mijn hoofd. :)

[..]

Je kunt gewoon een auto/motor kopen en registreren als je daar op vakantie bent. Haal wel een internationaal rijbewijs bij de ANWB, anders accepteren ze je rijbewijs niet.
Aah top _O_ Mooi dat dat gewoon kan zonder inwoner te zijn.

Ik wil er volgend jaar weer terug naartoe gaan na een paar vakanties, maar dan op Working Holiday. Eerst hopen aan de slag te kunnen met een baantje wat telt voor datgene waarvan ik nu niet op de naam kan komen maar waarvan jullie vast en zeker weten wat ik bedoel, daarna heb ik al een baan aangeboden gekregen in een bedrijf van een verre oom :) Zou wel erg lekker zijn als ik dat voor elkaar krijg.

Afhoudende zomer en verder uitpersen en afbreken van Nederland wat nu gaande is zorgen in ieder geval wel voor extra motivatie snel voor een jaar die kant op te gaan :W
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 30 mei 2013 @ 01:50:44 #127
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_127189363
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 08:33 schreef o.us2.0 het volgende:
Heb je in Australië nog enig voordeel met een Nederlands/EU-paspoort tov andere nationaliteiten? Of ben je qua immigratie en visa gewoon net als ieder ander?
Je kan ook je rijbewijs 'omruilen' zonder gedoe :) Je moet daarvoor wel 6 maanden onafgebroken in Oz zijn.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_127313990
ik heb eindelijk een tandarts gevonden in Melbourne die redelijk te betalen is.
$85 voor een consult inclusief xrays e.d., en $135 voor een grote schoonmaakbeurt.

Ik ben er nog niet lans geweest maar de reviews op Google zijn heel erg positief.
http://www.k1dental.com.au
  zondag 2 juni 2013 @ 05:18:22 #129
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_127314027
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 05:02 schreef Kontiki het volgende:
ik heb eindelijk een tandarts gevonden in Melbourne die redelijk te betalen is.
$85 voor een consult inclusief xrays e.d., en $135 voor een grote schoonmaakbeurt.

Ik ben er nog niet lans geweest maar de reviews op Google zijn heel erg positief.
http://www.k1dental.com.au
Heeft ie toevallig ook een kliniek in Syd? :X
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_127351186
Ik wil een postkaartje naar Nederland sturen, is 1 postzegel dan genoeg? Kan het online zo niet vinden
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  maandag 3 juni 2013 @ 11:38:19 #132
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_127352490
Een international postcard stamp moet je hebben, $0.70.
pi_127355921
$0.70 of $1.70?
pi_127361388
Aww yeah! Net bericht gekregen dat m`n occupational trainee visa is goedgekeurd (en snel ook, minder dan 3 weken hoeven wachten!)
Nu vluchten aan het vergelijken, maar vermoedelijk vertrek ik 16 juli al! Kom dan terug net na oud & nieuw (zo rond 3-4 januari).

SO HAPPY!
pi_127361642
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:28 schreef Levitas het volgende:
Aww yeah! Net bericht gekregen dat m`n occupational trainee visa is goedgekeurd (en snel ook, minder dan 3 weken hoeven wachten!)
Nu vluchten aan het vergelijken, maar vermoedelijk vertrek ik 16 juli al! Kom dan terug net na oud & nieuw (zo rond 3-4 januari).

SO HAPPY!
Goede tijd :Y mijn stage is helaas vanaf februari.
  maandag 3 juni 2013 @ 16:51:40 #136
164283 Luco
Buongiorno!
pi_127365151
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:28 schreef Levitas het volgende:
Aww yeah! Net bericht gekregen dat m`n occupational trainee visa is goedgekeurd (en snel ook, minder dan 3 weken hoeven wachten!)
Nu vluchten aan het vergelijken, maar vermoedelijk vertrek ik 16 juli al! Kom dan terug net na oud & nieuw (zo rond 3-4 januari).

SO HAPPY!
Gefeliciteerd :).
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_127367902
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:28 schreef Levitas het volgende:
Aww yeah! Net bericht gekregen dat m`n occupational trainee visa is goedgekeurd (en snel ook, minder dan 3 weken hoeven wachten!)
Nu vluchten aan het vergelijken, maar vermoedelijk vertrek ik 16 juli al! Kom dan terug net na oud & nieuw (zo rond 3-4 januari).

SO HAPPY!
congrats, mate ;)
pi_127367907
Thanks, brothers!
pi_127369987
Oh, qua vluchten kan een tussenstop in KUL of SIN wel eens helpen, in combi met een airasia vlucht of flyscoot vlucht, afhankeljk van de hoeveelheid baggage die je verwacht :) - zeker in peak season.

-die zie je vaak niet in de searchengines ;) -
  maandag 3 juni 2013 @ 22:52:03 #140
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_127383383
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:10 schreef anarchitect het volgende:
$0.70 of $1.70?
Eh, $1.70 :D

Was het maar zo goedkoop!
  maandag 3 juni 2013 @ 22:53:13 #141
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_127383461
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:28 schreef Levitas het volgende:
Aww yeah! Net bericht gekregen dat m`n occupational trainee visa is goedgekeurd (en snel ook, minder dan 3 weken hoeven wachten!)
Nu vluchten aan het vergelijken, maar vermoedelijk vertrek ik 16 juli al! Kom dan terug net na oud & nieuw (zo rond 3-4 januari).

SO HAPPY!
Zo, da's lekker snel gegaan. Voor je het weet stap je uit het vliegtuig op Australische bodem!
pi_127391550
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:53 schreef OzBunyip het volgende:

[..]

Zo, da's lekker snel gegaan. Voor je het weet stap je uit het vliegtuig op Australische bodem!
Yup, héél snel! Minder dan 3 weken....
Over iets meer dan een maand stap ik al in het vliegtuig. Man, de tijd vliegt!
pi_127414020
Vandaag meteen de vlucht geboekt. *O*

17 juli om 15:30 vertrekken met Emirates. (Helaas) wel 2 tussenstops, in Dubai en Singapore, maar scheelde ruim ¤300 met concurrenten (waarvan de vluchten in totaal net zolang duurde als deze vluchten).
Ik land dan weer op 7 januari in Amsterdam. Ruim 5 maanden in Australië dus! :D :D :D
  dinsdag 4 juni 2013 @ 20:23:36 #144
164283 Luco
Buongiorno!
pi_127414509
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:13 schreef Levitas het volgende:
Vandaag meteen de vlucht geboekt. *O*

17 juli om 15:30 vertrekken met Emirates. (Helaas) wel 2 tussenstops, in Dubai en Singapore, maar scheelde ruim ¤300 met concurrenten (waarvan de vluchten in totaal net zolang duurde als deze vluchten).
Ik land dan weer op 7 januari in Amsterdam. Ruim 5 maanden in Australië dus! :D :D :D
vanwaar die tweede stop in Singapore? Ik had één overstap van 10 uur in Dubai, maar kreeg omdat die overstap zo lang duurde wel gratis een hotelkamer erbij
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_127414824
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:23 schreef Luco het volgende:

[..]

vanwaar die tweede stop in Singapore? Ik had één overstap van 10 uur in Dubai, maar kreeg omdat die overstap zo lang duurde wel gratis een hotelkamer erbij
Waarom? Geen idee. AMS -> DUB -> SIN is ook gewoon de Airbus A380, dus zelfde vliegtuig ook.. Waarom we dan stoppen, ik weet het niet. Ik vind het niet erg iig. Even goed de benen strekken en in Singapore mooi even naar de winkeltjes :D
pi_127415351
Ik ga direct naar singapore -> sydney. Ook met dat bazen ding van een A380 _O_
Anoniem
pi_127415810
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:38 schreef shaderon het volgende:
Ik ga direct naar singapore -> sydney. Ook met dat bazen ding van een A380 _O_
Ach, zie ik ook even wat van Dubai (bij het landen), haha. Ik vind het niet erg om 2 tussenstops te hebben. Vorige keer ook gedaan (Londen en Singapore). Mooi de tijd om de benen even GOED te strekken, een GOEDE bak koffie te drinken, enzo :)
pi_127416217
Tussenstops zijn wel leuk ja. Alleen als je om 4 uur snachts in Hongkong uren op je vliegtuig moet wachten is wat minder :/
Anoniem
  dinsdag 4 juni 2013 @ 22:53:58 #149
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_127423248
We hadden een 10u tussenstop op Dubai van Amsterdam naar Brisbane anderhalf jaar geleden, man wat een pokkenvliegveld. Bereid je voor op heul veul lopen...
  dinsdag 4 juni 2013 @ 23:23:11 #150
164283 Luco
Buongiorno!
pi_127424788
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 22:53 schreef OzBunyip het volgende:
We hadden een 10u tussenstop op Dubai van Amsterdam naar Brisbane anderhalf jaar geleden, man wat een pokkenvliegveld. Bereid je voor op heul veul lopen...
vloog je met emirates? Vreemd dat je geen hotelkamer kreeg. Is policy van hen bij layovers van 8 uur of meer bij Economy. Volgende keer gewoon naar vragen of die policy gewijzigd is
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 5 juni 2013 @ 04:14:33 #151
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_127429666
Met Emirates idd, mijn ouders een jaar eerder ook met dezelfde overstap van 10u en die hebben ook geen hotel aangeboden gekregen. Dus ik weet niet of dat zo standaard is dan... Zij overigens in NL geboekt, wij in Australië.
pi_127666774
vraag van leven of dood: waar kan ik ergens vegemite vinden in Nederland? :(
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:51:40 #153
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_127685508
Misschien via een van de links hier: Australische producten in NL
pi_127946878
Brazilië here we come *O* Socceroos *O*
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_127997921
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 20:53 schreef shaderon het volgende:
Tussenstops zijn wel leuk ja. Alleen als je om 4 uur snachts in Hongkong uren op je vliegtuig moet wachten is wat minder :/
Ik heb daar gewoon een weekendje Hong Kong van gemaakt. Dat is écht een aanrader. Die stad is door en door knettergek :D Je moet er wel een beetje voor open staan hoor, het is echt een mierenhoop van Aziaatjes. Maar heel bijzonder om te zien.

Sowieso vind ik gewone tussenstops ook machtig mooi. Je ontmoet nergens zo veel interessante mensen als aan de bar op een vliegveld O+ Laatste keer ben ik de andere kant om gevlogen. Schiphol > London > Los Angeles > Auckland > Sydney. Was een lange maar erg leuke reis. En zo'n lange reis met Air New Zealand is nog goed te doen. Heerlijke maatschappij.


Ik heb door héél veel zeuren mijn opleiding zo ver gekregen te gaan kijken of ik niet tóch in het buitenland kan afstuderen trouwens :7 Moet ik wel optijd beginnen met vanalles regelen, want ik zou dan in februari weer die kant op moeten.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 19 juni 2013 @ 20:09:35 #156
164283 Luco
Buongiorno!
pi_128001277
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 04:14 schreef OzBunyip het volgende:
Met Emirates idd, mijn ouders een jaar eerder ook met dezelfde overstap van 10u en die hebben ook geen hotel aangeboden gekregen. Dus ik weet niet of dat zo standaard is dan... Zij overigens in NL geboekt, wij in Australië.
http://www.emirates.com/e(...)t/dubai-connect.aspx staat alles uitgelegd. Je moet het dus na boeken van je ticket zelf activeren.

quote:
If you book your flights on emirates.com, you will be notified during the booking process if your itinerary/fare qualifies. After you have completed your online booking, you can book the Dubai Connect service online
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_128157112
Erg grappige en goede filmpjes over Nederlander die net in Australië is gaan wonen.

http://robvanderwardt.tumblr.com/tagged/just-arrived

Vooral het filmpje over de vriendelijke Australiërs is serieus echt waar.

http://robvanderwardt.tumblr.com/post/50345918656/just-arrived-is-about-me-and-my-family-we-moved
pi_128157591
waarom praat je over jezelf in de derde persoon?
pi_128158276
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 17:44 schreef Aussie123 het volgende:
Erg grappige en goede filmpjes over Nederlander die net in Australië is gaan wonen.

http://robvanderwardt.tumblr.com/tagged/just-arrived

Vooral het filmpje over de vriendelijke Australiërs is serieus echt waar.

http://robvanderwardt.tumblr.com/post/50345918656/just-arrived-is-about-me-and-my-family-we-moved
Dat filmpje over de vriendelijke Aussies vs. de chagerijne Nederlanders is zo waar :')
Australia _O_
pi_128158702
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 18:21 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Dat filmpje over de vriendelijke Aussies vs. de chagerijne Nederlanders is zo waar :')
Australia _O_
als je naar het buikslotermeerplein gaat wel ja.
pi_128159191
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 18:34 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

als je naar het buikslotermeerplein gaat wel ja.
Ik heb over veel verschillende plekken in Nederland een enquete gehouden voor mijn opleiding (dus niet commercieel, geen aansmeren, maar pure informatiewinning) en de mensen die daadwerkelijk vriendelijk terug deden, ondanks uitleg dat ik dit voor mijn studie deed, was maar op 1 hand te tellen.
  maandag 24 juni 2013 @ 11:09:26 #162
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_128186114
Vooral ook dat stukje waarin hij een overheidsinstantie belt. Ik viel ook bijna van m'n stoel af toen ik voor het eerst de overheid belde en vriendelijk te woord gestaan werd. En dan niet zo gemaakt vriendelijk, maar oprecht en behulpzaam. Heel herkenbare filmpjes!
pi_128188218
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 17:44 schreef Aussie123 het volgende:
Erg grappige en goede filmpjes over Nederlander die net in Australië is gaan wonen.

http://robvanderwardt.tumblr.com/tagged/just-arrived

Vooral het filmpje over de vriendelijke Australiërs is serieus echt waar.

http://robvanderwardt.tumblr.com/post/50345918656/just-arrived-is-about-me-and-my-family-we-moved
JOH
dat van die wc's
dat roep ik al het hele jaar en iedereen vindt het vreemd. De openbare wc's hier zijn echt gewéldig. Altijd schoon, altijd papier, nooit rijen.

Met het bellen ook trouwens. Toen ik naar de commbank moest bellen omdat een transfer van spaar naar betaalrekening niet goed gegaan was, ging dat zo: "Oh that's quite a big transfer you're making!" Yeah it's my budget for a holiday that's coming up. "Oh really? Where are you going?" A roadtrip along the great ocean road. "Oh wauw that sounds fantastic, it's absolutely beautiful there! Have a wonderful time! Hope you'll enjoy yourself!"
Echt niet dat dat gebeurt als ik de rabobank opbel. :')
Lekker ook dat ze die chagrijnigheid afschuiven op buitenlanders. In Australië zitten veel meer buitenlanders dan in NL maar hier hebben ze er toch echt geen last van.

[ Bericht 13% gewijzigd door _Loki op 24-06-2013 12:27:50 ]
pi_128192046
Ze zijn hier inderdaad veel vriendelijker, al is het soms ook een beetje gemaakt. Veel mensen die "how are you" zeggen willen eigenlijk alleen horen dat het goed gaat. Als je een ander antwoord geeft en verteld wat er niet goed is zit de cassiere echt niet op te wachten :P

Ook kunnen ze hier veel minder goed tegen harde grapjes heb ik gemerkt :D en vind ik het eerlijk en directe van Nederlanders soms een stuk fijner. Ik voetbalde hier bijvoorbeeld met iemand die er echt helemaal niks van kon. In Nederland kan je dat gewoon zeggen, lach je er daarna om en is het allemaal prima. Hier mag je dat absoluut niet zeggen moet je vooral zeggen dat hij het goed gedaan heeft.

Al die parken (met BBQs) en openbare WC's zijn wel een verademing _O_ maar de politiek loopt dan weer 10-15 jaar achter op Nederland. Ach, allebei de landen hebben zo zijn voordelen en nadelen :)
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_128192502
Ik zou ook wel vrolijk worden als je 10 maanden per jaar in je korte broek en slippers kan lopen natuurlijk :P

Maar idd die wc's en bbq areas zijn echt bizar ja. Zelfs in de meeste middle of nowhere plekken zien ze er altijd goed uit
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_128277649
Ditch the witch, eindelijk!
pi_128278207
Ja hoe behulpzaam ze er ook zijn. Was in sydney de weg een paar keer kwijt en was dus klungelig op een kaartje aan kijken. Elke keer kwam er iemand helpen en een leul gesprekje mee gehad.
Hier zou iedereen je gewoon passeren en moet je zelf naar hulp vragen, als je die dan al krijgt.
Anoniem
pi_128278662
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 13:55 schreef MaxC het volgende:
Ze zijn hier inderdaad veel vriendelijker, al is het soms ook een beetje gemaakt. Veel mensen die "how are you" zeggen willen eigenlijk alleen horen dat het goed gaat. Als je een ander antwoord geeft en verteld wat er niet goed is zit de cassiere echt niet op te wachten :P

Ook kunnen ze hier veel minder goed tegen harde grapjes heb ik gemerkt :D en vind ik het eerlijk en directe van Nederlanders soms een stuk fijner. Ik voetbalde hier bijvoorbeeld met iemand die er echt helemaal niks van kon. In Nederland kan je dat gewoon zeggen, lach je er daarna om en is het allemaal prima. Hier mag je dat absoluut niet zeggen moet je vooral zeggen dat hij het goed gedaan heeft.

Al die parken (met BBQs) en openbare WC's zijn wel een verademing _O_ maar de politiek loopt dan weer 10-15 jaar achter op Nederland. Ach, allebei de landen hebben zo zijn voordelen en nadelen :)
Nou, dat die politiek achterloopt op Nederland zou ik me niet zoveel zorgen over maken als je ziet wat de Nederlandse politiek de laatste 10 jaar gedaan heeft :')

Ik vind het vooral de mensen. Inderdaad hoef je niet om hulp te vragen als je dat nodig hebt, laat staan dat je het voorzichtig moet vragen (in Nederland krijg je 9 van de 10 keer gewoon een grote bek terug) en men praat gewoon wat makkelijker :Y Dat je wat genuanceerder moet zijn is even wennen inderdaad, die fout maakte ik ook. Maar van de andere kant, Nederlanders gebruiken hun directe insteek eigenlijk voornamelijk om lomp uit te hoek te komen. Dat mag inderdaad best wat minder :) Geef mij dan maar de Australische omgangsvormen. Als ik vind dat iemand er niks van kan houd ik wel gewoon mijn bek, liegen en zeggen dat het prima is houd ik ook niet van.

Ugh, ik ben pas een krappe 3 maanden terug, maar het voelt alweer als een eeuwigheid ;( Een klein jaartje nog dan mag ik als het mee zit weer die kant op.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_128278812
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:46 schreef shaderon het volgende:
Ja hoe behulpzaam ze er ook zijn. Was in sydney de weg een paar keer kwijt en was dus klungelig op een kaartje aan kijken. Elke keer kwam er iemand helpen en een leul gesprekje mee gehad.
Hier zou iedereen je gewoon passeren en moet je zelf naar hulp vragen, als je die dan al krijgt.
Ja. Alle Australiers zijn behulpzaam en alle Nederlanders zijn bot. Echt.

Er zal misschien niet zo snel iemand naar je toe komen, maar hier word je gewoon geholpen hoor. Misschien komt het omdat ik niet in de randstad woon?
pi_128282604
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:58 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Ja. Alle Australiers zijn behulpzaam en alle Nederlanders zijn bot. Echt.

Er zal misschien niet zo snel iemand naar je toe komen, maar hier word je gewoon geholpen hoor. Misschien komt het omdat ik niet in de randstad woon?
Zou geen punt moeten zijn omdat sydney ook niet echt het platteland is..
Anoniem
pi_128282797
Zelfs de Londenaren zijn veel minder gestressed en chago vergeleken met Nederlanders. Dit herken ik veel terug in Anglosaksische landen (muv USA).

Lijkt net alsof ze allemaal vrolijker zijn in de Commonwealth countries :P.

[ Bericht 32% gewijzigd door Erasmus op 26-06-2013 15:38:14 ]
pi_128282952
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
vraag van leven of dood: waar kan ik ergens vegemite vinden in Nederland? :(
Jij lust dat spul?
pi_128285036
Over 3 weken weer 5 maanden genieten van die vriendelijke mensen *;
  woensdag 26 juni 2013 @ 21:40:31 #174
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_128297823
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:34 schreef anarchitect het volgende:
Ditch the witch, eindelijk!
iedereen heeft over deze post heen gelezen..typisch Fok! zou ik bijna zeggen
maar inderdaad *O*
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:48:04 #175
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_128302201
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:40 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

iedereen heeft over deze post heen gelezen..typisch Fok! zou ik bijna zeggen
maar inderdaad *O*
Nee hoor, ik lees 'm alleen nu pas ;)

Tja, of Kevin Rudd nou zoveel beter is, ik weet het niet hoor... Ik ben benieuwd wat de verkiezingen gaan brengen. Tony Abott ben ik ook echt geen fan van.
pi_128626934
Weet iemand of je Solo ergens kan kopen buiten Australie?? Ik kan me niet herinneren het ooit in Nederland tegengekomen te zijn maar ik vind het echt een heerlijk drankje _O_
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_128627686
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:34 schreef anarchitect het volgende:
Ditch the witch, eindelijk!
*O*

Al heb ik het idee dat er nog een hele hoop moet veranderen in de Australische politiek voordat het enige fatsoenlijke richting krijgt, maar goed :+ Zo lang ik nog in Nederland zit heb ik al helemaal geen recht van klagen natuurlijk :')

[ Bericht 29% gewijzigd door BlackLining op 05-07-2013 17:34:49 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_128649506
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 17:03 schreef kalinhos het volgende:
Weet iemand of je Solo ergens kan kopen buiten Australie?? Ik kan me niet herinneren het ooit in Nederland tegengekomen te zijn maar ik vind het echt een heerlijk drankje _O_
gewoon in de supermarkt, het is een Australische frisdrank.
pi_128650093
Buiten Australie, ja?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_128654293
oeps, overheen gelezen
pi_128785408
Ik ga maandag weer terug.
Bweh.
  woensdag 10 juli 2013 @ 08:01:41 #182
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_128785799
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 06:50 schreef _Loki het volgende:
Ik ga maandag weer terug.
Bweh.
Sterkte ;( Wanneer kom je weer terug?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_128786728
Over precies één week zit ik rond deze tijd aan m'n laatste Nederlandse ontbijt. 17 juli weer naar Sydney! *O*

En ik heb me ingeschreven voor de City 2 Surf. 14km van Sydney CBD, via Kings Cross, over Heartbreak Hill, hardlopend naar Bondi Beach! :D Lijkt me zo'n geweldige ervaring.
Met een beetje geluk ook de halve marathon van Sydney, maar dat moet ik nog even kijken..
pi_128792476
20 augustus kan ik er weer heen
Anoniem
pi_128824119
quote:
9s.gif Op woensdag 10 juli 2013 08:01 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Sterkte ;( Wanneer kom je weer terug?
Danku :D
Ik denk/hoop ergens in Januari met m'n working holiday. Even kijken hoe het zit met werk etc als ik terug ben.
pi_128867927
Ik heb 1 adres gevonden voor Solo. Kosten voor 20 blikjes te laten verzenden zijn:

Shop Total
£28.40
(Info) Delivery Cost
£19.35
TOTAL
£47.75

Is wel wat veel voor 20 blikjes soft drink, maar wellicht dat ik 't later nog ga bestellen.

Zonde sowieso dat er in Nederland niet zoiets te krijgen is. Idem voor Cola Vanille, vond ik persoonlijk 1 van de lekkerste cola's en ook deze is amper in NL te krijgen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_128934588
Wat lopen Nederlandse webshops toch heerlijk achter op de rest van de wereld. Wil je een cadeaubon bestellen voor familie in Nederland, accepteert het merendeel van de webshops alleen iDeal. Ook moet er natuurlijk een papieren factuur naar een Nederlands adres worden gestuurd...

En de winkels die wel Visa of Mastercard aanbieden accepteren alleen NEDERLANDSE kaarten :(

Drankgigant.nl biedt ook Paypal aan maar ik ga geen drank aan een zwangere vrouw geven :P
  dinsdag 16 juli 2013 @ 09:26:49 #188
399893 rjZ
Herroww!
pi_128996961
Hej guys! Ik ben eindelijk weer in Bulli (Wollongong) te vinden, iemand anders die hier in de buurt woont? Is wel verdomt ver van Sydney, 2x in de week naar North Ryde voor Thesis..
  donderdag 18 juli 2013 @ 10:24:16 #189
186094 Floria
Ghost of shark
pi_129074939
Ha!

Twijfel of ik een apart topic moet openen maar eerst maar even hier :)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. De mogelijkheid doet zich voor om voor een periode van 2- 5 jaar in Australie te gaan werken. De keus aan ons is Sydney of Melbourne.

Geen ons ons beide is ooit in Australie geweest en alle vrienden of kennissen zeggen wat anders. We kennen niemand die ook werkelijk in een van deze steden woonde.

Ik weet echt echt echt echt niet welke stad het beste bij ons gaat passen. Help!

Nu kennen jullie ons ook niet maar toch ;-)

We zijn begin 30, twee jonge kinderen waarvan 1 naar school zal moeten gaan. We wonen nu tussen Amsterdam en Utrecht en dat is ideaal. Ik hou er van om binnen 30 min midden in de stad te zitten. Het wonen in het groen en bij water bevalt ons perfect.

We houden beide van golfsurfen en de lifestyle die daar bij past. We zijn geen hikers of kampeermensen pur sang maar parken zijn wel fijn om de kinderen uit te laten :)
Dagtripjes (locaties op een paar uur rijden) om de buurt te verkennen zouden we wel graag doen.

Ik zou kiezen voor een kindvriendelijke, veilige suburb met ruimte om het huis en in de buurt van water, scholen en cafetjes (lekker origineel ook ).

Qua huurprijs zullen we moeten zitten rond de 2500/3000 AUD per kalendermaand.

Ik heb volgens mij alle fora en info gelezen die er rondzwerft op het internet en ook 'wanted down under' gekeken en toch pffffff.

Iemand?
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  donderdag 18 juli 2013 @ 10:45:41 #190
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_129075506
Hoi Floria,

Heb je Poms in Oz of Xpdite al geprobeerd?

Ik woon zelf in Brisbane dus kan niet veel zinnigs over Melbourne of Sydney zeggen. Mijn man heeft wel familie in de buurt van Melbourne wonen en ik vind Melbourne een fijnere stad dan Sydney, maar dat kan ik alleen op basis van korte tripjes zeggen.

Zou sowieso wel de kans grijpen om een tijd in Australië te wonen :)
pi_129077901
Melbourne en Sydney staan volgens mij op plek 4 en 5 van de meest leefbare steden ter wereld en op plek 5 en 4 van de meest dure steden om te leven. Ik zelf vond Sydney mooier/leuker dan Melbourne, maar ik heb ook veel mensen ontmoet die dat weer precies andersom hebben ervaren. Qua (natuurparken) heb je vanaf Melbourne redelijk dichtbij een wintersportgebied (al is dat vanaf Sydney net zo ver denk ik) en ook de Grampians zijn 'maar' 3 uur rijden. Sydney heeft dan weer de Blue Mountains en diverse beachplaatsjes noord en zuid de kust op.

Beide steden zijn ook gevestigd aan het water dus daarin zijn ze ook redelijk gelijk. Melbourne vond ik wel meer een 'Europese' uitstraling hebben, vergeleken met Sydney.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_129079369
Melbourne zelfs een aantal jaar op nr 1. in sommige lijstjes ;) Sydney eindigt ook altijd in top 10 dus volgens mij kan je geen foute keuze maken.
http://www.express.be/bus(...)er-wereld/174386.htm

Heb zelf alleen in Melbourne gewoond en het is een geweldige stad. Vooral qua sport, festivals, eten & drinken is het echt de hoofdstad van Australië. Denk dat het klimaat vooral tijdens de zomer ook iets fijner is dan in Sydney.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_129084811
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:46 schreef MaxC het volgende:
Melbourne zelfs een aantal jaar op nr 1. in sommige lijstjes ;) Sydney eindigt ook altijd in top 10 dus volgens mij kan je geen foute keuze maken.
http://www.express.be/bus(...)er-wereld/174386.htm

Heb zelf alleen in Melbourne gewoond en het is een geweldige stad. Vooral qua sport, festivals, eten & drinken is het echt de hoofdstad van Australië. Denk dat het klimaat vooral tijdens de zomer ook iets fijner is dan in Sydney.
Ik vind Melbourne ook leuker, alleen kwa klimaat vind ik Sydney beter. Maar goed, zelf ben ik in Brisbane gaan wonen. :)
  donderdag 18 juli 2013 @ 15:56:40 #194
186094 Floria
Ghost of shark
pi_129087412
Thanks all!

De schaal tipt iets, iets meer naar Melbourne. Alleen dat klimaat. Ik doe het zoveel beter in de zon! Maar misschien stel ik mezelf aan, wat het is sowieso beter dan in Nederland. Right?

Ik kan alleen die blauwe zee en foto's van blue mountains niet vergeten.

En grrrrr! Ik had gister een Australische site met beschrijvingen van suburbs met teksten als 'If this suburb was a shoe it would be: ..... '

Maar ik kan hem niet meer vinden! Weet iemand waar ik het over heb?

EDIT: http://www.cityhobo.com/top-10/top-10-suburbs-and-best-schools dit was hem. Echt hoor. Iets met je geschiedenis terug kijken? Heel erg suf iig.

Edit 2: man belde dat hij morgen verschillende meetings heeft over de 'conditions'. Want hoewel het een enorm gave kans is moeten die uiteraard ook goed zijn. Zal net dat school ons ruim 10.000AUD gaat kosten per jaar. Like WTF? Het gaat dan om Montessori onderwijs wat schijnbaar prive onderwijs is.
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_129088753
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 15:56 schreef Floria het volgende:
De schaal tipt iets, iets meer naar Melbourne. Alleen dat klimaat. Ik doe het zoveel beter in de zon! Maar misschien stel ik mezelf aan, wat het is sowieso beter dan in Nederland. Right?
In Melbourne kan het flink slecht weer zijn in de winter/herfst, en de zomer/lente erg heet. Niet koud zoals in Nederland, maar de huizen hier zijn over het algemeen slecht geisoleerd waardoor een beetje kou buiten meteen binnen te voelen is.

quote:
Edit 2: man belde dat hij morgen verschillende meetings heeft over de 'conditions'. Want hoewel het een enorm gave kans is moeten die uiteraard ook goed zijn. Zal net dat school ons ruim 10.000AUD gaat kosten per jaar. Like WTF? Het gaat dan om Montessori onderwijs wat schijnbaar prive onderwijs is.
10.000 AUD is normaal voor een private school en het is zeker niet een van de duurdere. Je kunt je kinderen natuurlijk ook gewoon naar een public school sturen.

Maar goed, alles hier is veel duurder. Zo ben.ik met mijn boodschappen 2 a 3 keer zoveel kwijt als in Nederland. Op zich is dat alleen vervelend als je toerist of werkloos bent, aangezien de lonen hoger liggen en de belastingen lager. :)
  donderdag 18 juli 2013 @ 16:34:09 #196
186094 Floria
Ghost of shark
pi_129089215
quote:
Maar goed, alles hier is veel duurder. Zo ben.ik met mijn boodschappen 2 a 3 keer zoveel kwijt als in Nederland. Op zich is dat alleen vervelend als je toerist of werkloos bent, aangezien de lonen hoger liggen en de belastingen lager. :)
Dank u! Ik heb hier echt zoveel aan! Je hebt geen idee :) We staan er zo blanco in dus insiders hulp is heel prettig. Heb zojuist ook op xpdite een bericht geplaatst.

For fck sake heb ik gisteren een Albert Heijn kassobon gepakt en ben online gaan winkelen bij Coles. Lol. Ik kwam iets duurder uit door de wijn. Ik kook eigenlijk alleen met verse producten en maak alles zelf dus dat viel me gelukkig nog wel mee.

Ik zou graag horen wat de man exact gaat verdienen daar en wat we gaan overhouden maar ze zijn traaaaag (laidback :P )

Investeren in goed onderwijs is iets wat we graag doen maar dan moet het salaris significant beter zijn. Mocht er hier iemand zitten in de banking en consultancy dan is een PM best erg welkom voor een indicatie :D
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_129106308
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 16:34 schreef Floria het volgende:

[..]

For fck sake heb ik gisteren een Albert Heijn kassobon gepakt en ben online gaan winkelen bij Coles. Lol. Ik kwam iets duurder uit door de wijn. Ik kook eigenlijk alleen met verse producten en maak alles zelf dus dat viel me gelukkig nog wel mee.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik in Nederland meer op de prijs lette en vooral leefde van AH bonus aanbiedingen, en hier gewoon koop waar ik zin in heb (veel vlees en zuivelproducten). Mijn x3 is niet helemaal eerlijk realiseer ik me nu.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 03:08:32 #198
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_129110483
Woon zelf in Sydney en vind Melbourne echt weinig aan als tourist. Om te wonen lijkt het me een goeie stad, hoewel Sydney wat dat betreft ook niet verkeerd is. De binnenstad van Melbourne is beter, de ligging van Sydney is veel mooier. Sydney is wel veel duurder dan Melbourne om te huren in de betere wijken.

Maar volgens mij is Sydney wel een veel betere keus als het om surfen gaat. Normaal gesproken heeft het ook een beter klimaat volgens mij.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 05:35:26 #199
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_129110888
morgen lekker op een whale spotting tour in en rondom sydney harbour 8-)

Tja, Melbourne heeft de rooftop bar en cinema, maar voor de rest vind ik Sydney een stuk leuker :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_129113725
Persoonlijk vond ik Sydney ook leuker. Al ben ik eerlijk gezegd maar 1 week in Melbourne geweest en 3,5 maand in Sydney dus een fair beeld heb ik ook weer niet. Ik heb wel het idee dat Melbourne meer een stad is waar je echt moet weten waar alle toffe plekjes/winkeltjes/cafeetjes zitten, het zit niet echt lekker bij elkaar. En bij Sydney bv loop je gewoon Kings X in en heb je een prima avond.

@Star_Gazer, die whale cruise is echt vet _O_

Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 19 juli 2013 @ 11:25:00 #201
186094 Floria
Ghost of shark
pi_129115450
Oh wooow die walvis! Dat is rond Sidney right? :P

We weten nog niet welke stad het gaat worden maar wel dat ze man graag willen hebben aldaar. Dinsdag zijn er weer meetings en ik hoop dan ook eindelijk te horen wat de benefits zijn en het exacte salaris. Daar zitten nog wel breekpunten in.

Spannend! Ik heb er een steen van in mijn maag. Geez.
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_129116527
Als toerist vond ik Melbourne leuker dan Sydney, al vind ik geen enkele Australische stad leuk voor vakantie vergeleken met Europese steden. :)

Maar goed, ergens wonen is heel anders dan een vakantie.
  zondag 21 juli 2013 @ 21:43:16 #203
186094 Floria
Ghost of shark
pi_129198635
Ha!

We vorderen gestaag. Het gaat iig Sydney worden. Dat willen 'ze'.

Nu maar op Sydney gaan richten dan. Kantoor is in het oosten, mogelijke school ook dus ons huis zal daar ook wel gaan staan.

Fckng spannend dit...
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_129543937
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 11:58 schreef Nic1 het volgende:
Als toerist vond ik Melbourne leuker dan Sydney, al vind ik geen enkele Australische stad leuk voor vakantie vergeleken met Europese steden. :)

Dat is apart te horen. En wil je ook uitleggen waarom dat is?
(ik heb een andere ervaring, maar goed.)


[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2013 14:34:24 ]
pi_129544363
quote:
11s.gif Op woensdag 31 juli 2013 14:34 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Dat is apart te horen. En wil je ook uitleggen waarom dat is?
(ik heb een andere ervaring, maar goed.)

Ligt eraan wat je als toerist in een stad zoekt misschien. Om er te leven is het natuurlijk anders, ik zou hier niet buiten de grote steden willen wonen. :)

Europese steden hebben cultuur, historie, vaak meer bezienswaardigheden, etc.
Australische CBD's hebben winkels en kantoorgebouwen. Van de hoofdsteden ben ik overigens in Adelaide, Melbourne, Sydney, Brisbane en Darwin geweest.
pi_129690134
Hallo,

Ik ben 20 jaar en zou graag willen emigreren richting Australië.

Ik ben 3 jaar geleden helaas gestopt met studeren en sindsdien 3 jaar aan het werk als chauffeur / heftruckchauffeur.

Aangezien dit niet onder de skilled worker visas valt leek mij de makkelijkste optie om mijzelf op te leiden tot een beroep wat wel onder de skilled beroepen valt.

Wat zijn volgens jullie de beste mogelijkheden om een permanent resident te worden?
pi_129701710
Een Australische chick hosselen is denk ik het snelst. Je kunt ook kijken welke beroepen nu in trek zijn, maar die SOL lijst wil nog wel eens wijzigen. Opleiding is niet genoeg, werkervaring is ook een vereiste.
pi_129701749
De CBD is dan ook het minst interessant.
  maandag 5 augustus 2013 @ 02:34:26 #209
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_129704177
Foto genomen (niet door mij) tijdens onze whale cruise in Sydney twee weken terug:

"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 5 augustus 2013 @ 02:36:08 #210
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_129704196
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 20:24 schreef KawaZ het volgende:
Hallo,

Ik ben 20 jaar en zou graag willen emigreren richting Australië.

Ik ben 3 jaar geleden helaas gestopt met studeren en sindsdien 3 jaar aan het werk als chauffeur / heftruckchauffeur.

Aangezien dit niet onder de skilled worker visas valt leek mij de makkelijkste optie om mijzelf op te leiden tot een beroep wat wel onder de skilled beroepen valt.

Wat zijn volgens jullie de beste mogelijkheden om een permanent resident te worden?
Working holiday -> student -> baan.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_129706814
quote:
6s.gif Op maandag 5 augustus 2013 02:34 schreef star_gazer het volgende:
Foto genomen (niet door mij) tijdens onze whale cruise in Sydney twee weken terug:

[ afbeelding ]
Gruwelijk, zwemt dat zo gewoon in de baai van Sydney ja? _O_
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_129707101
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 00:40 schreef anarchitect het volgende:
De CBD is dan ook het minst interessant.
Ik vind het CBD juist het belangrijkste van een stad tbh :D
Maar goed, ik ben dan ook echt een skyline fanaat :P
Anoniem
pi_129710171
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 00:40 schreef anarchitect het volgende:
De CBD is dan ook het minst interessant.
Het ging erom om steden te vergelijken, niet wat erom een zit. :) (weet niet wat je wel interessant vind aan steden)
  maandag 5 augustus 2013 @ 12:17:57 #214
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_129710695
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 09:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Gruwelijk, zwemt dat zo gewoon in de baai van Sydney ja? _O_
In de harbour is zeldzaam, maar een kwartiertje varen uit de harbour en je komt ze tegen.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_129711569
quote:
7s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:17 schreef star_gazer het volgende:

[..]

In de harbour is zeldzaam, maar een kwartiertje varen uit de harbour en je komt ze tegen.
Hmm, dacht al, omdat je op die foto toch in of in ieder geval voor de mond van de harbour lijkt te zitten.

Verdomme, ik wil ook terug ;( :P
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 5 augustus 2013 @ 12:59:11 #216
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_129711842
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Hmm, dacht al, omdat je op die foto toch in of in ieder geval voor de mond van de harbour lijkt te zitten.

Verdomme, ik wil ook terug ;( :P
Zit een dikke zoomlens op ;)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_129722029
quote:
4s.gif Op maandag 5 augustus 2013 02:36 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Working holiday -> student -> baan.
Heb je dan geen werkervaring nodig?
En wat heeft een working holiday met een studie te maken?
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 02:55:27 #218
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_129742712
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:42 schreef KawaZ het volgende:

[..]

Heb je dan geen werkervaring nodig?
En wat heeft een working holiday met een studie te maken?
Niks, geeft je gewoon een jaartje om te feesten en kijken of het echt wat voor je is ;)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_129742738
Als je zo'n working holiday visum hebt, kan je daarmee kamers huren e.d.? En hoe gauw nemen ze je aan daar als Nederlander?
Laten we zeggen met een BSc in International Business, uit Nederland, spreekt vloeiend Engels en heeft veel werkervaring.
pi_129743584
Oeh nog 2 weken en dan weer het beloofde land in _O_
Anoniem
pi_129748508
Hehe. Ben er nog niet aan gewend dat mensen in een overvolle trein de deur voor me open doen wanneer ik uit wil stappen, ipv dat ik iemand moet aanspreken aan de kant te gaan zodat ik zelf op de knop kan drukken. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 02:57 schreef o.us2.0 het volgende:
Als je zo'n working holiday visum hebt, kan je daarmee kamers huren e.d.? En hoe gauw nemen ze je aan daar als Nederlander?
Geen enkel probleem, mits je goed Engels spreekt, de gevraagde werkervaring en opleiding hebt. Geen idee hoe het zit met International Business.
pi_129756419
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 07:44 schreef shaderon het volgende:
Oeh nog 2 weken en dan weer het beloofde land in _O_
Ik moet eerst nog 6 maanden in het bekrompen land doorbrengen :N
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_129765966
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 02:55 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Niks, geeft je gewoon een jaartje om te feesten en kijken of het echt wat voor je is ;)
Oke, maar hoe zit het dan met 'student->baan'?
Kan je als je in Oz gestudeerd hebt daar blijven oid?
  woensdag 7 augustus 2013 @ 01:42:11 #224
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_129778535
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:38 schreef KawaZ het volgende:

[..]

Oke, maar hoe zit het dan met 'student->baan'?
Kan je als je in Oz gestudeerd hebt daar blijven oid?
In bepaalde beroepen (zie de immi.gov.au website) kun je een graduate visa krijgen, waarmee je een jaar of 2 aan het werk kunt en op zoek kunt naar een sponsorship. Wellicht dat student->working holiday een betere optie is, omdat je dan tijdens je working holiday op zoek kunt naar een baan die bij je studie past.

[ Bericht 1% gewijzigd door star_gazer op 07-08-2013 02:08:20 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_129800680
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 01:42 schreef star_gazer het volgende:

[..]

In bepaalde beroepen (zie de immi.gov.au website) kun je een graduate visa krijgen, waarmee je een jaar of 2 aan het werk kunt en op zoek kunt naar een sponsorship. Wellicht dat student->working holiday een betere optie is, omdat je dan tijdens je working holiday op zoek kunt naar een baan die bij je studie past.
Oke, thnx :) Studeren in Oz is helaas wel onwijs prijzig dacht ik..

December begint ik aan 6 maandjes working holiday:)
Ben nog een beetje een route aan het uitstippelen, wat is volgens jullie het leukst?

Ik dacht zelf eraan om in Cairns te beginnen en dan via de oostkust naar beneden te gaan richting Melbourne.
Ik heb 6 maanden de tijd, ik was van plan 4 maanden in Australië te blijven en ook nog ff 2 maandjes in Nieuw-Zeeland rond te kijken. Alleen qua vervoer is dat niet echt handig, het makkelijkst zou zijn om gewoon in Australië een auto te kopen en daar 6 maanden mee rond te crossen, anders heb je in NZ weer dat geregel.. Zou ik echt veel missen als ik NZ over zou slaan?
pi_129801180
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:05 schreef KawaZ het volgende:

[..]

.. Zou ik echt veel missen als ik NZ over zou slaan?
Als je van extreem spectaculaire natuur houdt is het doodzonde om Nieuw Zeeland over te slaan.

Overigens, het is Nederland niet he. Er moet het nodige papierwerk geregeld worden, maar het is daar lang niet zo'n bureaucratische hel als hier.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_129806500
So ik ben weer een weekje in NL.
Verdomme wat mis ik Australië ;(

Volgens mij is NL echt het enige land waar je in small talk iets kan horen als 'zij is best dik, maar ze is wel aardig hoor'.
pi_129807293
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:11 schreef _Loki het volgende:
So ik ben weer een weekje in NL.
Verdomme wat mis ik Australië ;(

Volgens mij is NL echt het enige land waar je in small talk iets kan horen als 'zij is best dik, maar ze is wel aardig hoor'.
Heb je gelijk in :+ al moet ik wel zeggen dat ik na een tijd in elk willekeurig land ook wel gewoon het directe van de Nederlanders zeer kan waarderen :Y Overal omheen draaien, hoe goedbedoeld ook, is ook wel eens vermoeiend.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_129807805
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:00 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik moet eerst nog 6 maanden in het bekrompen land doorbrengen :N
;( Zit nu nog in griekenland. Daarna door naar NL. En dan aussie. Flink wat opendagen bezoeken van unis en ook eropuit in darwin en brisbane. Zin an.
Anoniem
  donderdag 8 augustus 2013 @ 02:04:04 #230
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_129819309
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:05 schreef KawaZ het volgende:

[..]

Oke, thnx :) Studeren in Oz is helaas wel onwijs prijzig dacht ik..

December begint ik aan 6 maandjes working holiday:)
Ben nog een beetje een route aan het uitstippelen, wat is volgens jullie het leukst?
Zorg ervoor dat je rond Juli in het noorden (Cairns / Darwin) bent en rond januari in het zuiden (Sydney / Mebourne). In Januari is het stinkend benauwd in het noorden en in Juli is het koud in Mebourne ;)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_129827274
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 02:04 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Zorg ervoor dat je rond Juli in het noorden (Cairns / Darwin) bent en rond januari in het zuiden (Sydney / Mebourne). In Januari is het stinkend benauwd in het noorden en in Juli is het koud in Mebourne ;)
Yup dit! Januari is fijn in Melbs, in februari wordt het echt heet, tot 45 graden wel. In Juli is het wel heel druk in het noorden met toerisme, maar het schijnt wel de beste tijd te zijn. Ik was er zelf in november met de build up dus erg plakkerig, maar kakadu en zo waren toen echt uitgestorven, heerlijk.
pi_129828984
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:05 schreef KawaZ het volgende:

[..]

Oke, thnx :) Studeren in Oz is helaas wel onwijs prijzig dacht ik..

December begint ik aan 6 maandjes working holiday:)
Ben nog een beetje een route aan het uitstippelen, wat is volgens jullie het leukst?
Blijf niet alleen aan de kust, maar ga ook de outback in. Weekje Alice Springs meepakken, etc (dat wil je overigens vliegend doen).

Plan je route verder zoals wat SG zegt. Als je in december in het noorden zit, zit je daar in het regenseizoen, daar kun je beter eindigen. Geen ramp als je het andersom doet. Als je 4 maanden Australie doet en in maart is het in het zuiden nog steeds warm.

Ben nog nooit in NZ geweest, maar dat zou ik zeker meepakken.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 16:02:16 #233
164283 Luco
Buongiorno!
pi_129833978
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:46 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Blijf niet alleen aan de kust, maar ga ook de outback in. Weekje Alice Springs meepakken, etc (dat wil je overigens vliegend doen).
[...]
Of pak vanaf Adelaide de trein naar Alice Springs, blijf er een week en trein dan door naar Darwin. The Ghan is echt een prachtige treinrit om te doen.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_129834147
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:02 schreef Luco het volgende:

[..]

Of pak vanaf Adelaide de trein naar Alice Springs, blijf er een week en trein dan door naar Darwin. The Ghan is echt een prachtige treinrit om te doen.
Trein zal wel beter te doen zijn. Ik ben zelf met de bus van Alice naar Darwin gegaan en dat was kut en saai. :P
pi_129835863
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:06 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Trein zal wel beter te doen zijn. Ik ben zelf met de bus van Alice naar Darwin gegaan en dat was kut en saai. :P
Met de bus dat kutstuk ja? Dat wil ik best geloven dat dat saai is ja :D


Ik zou ook lekker gaan vliegen hoor. Domestic flights zijn zo duur niet.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_129839303
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 02:04 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Zorg ervoor dat je rond Juli in het noorden (Cairns / Darwin) bent en rond januari in het zuiden (Sydney / Mebourne). In Januari is het stinkend benauwd in het noorden en in Juli is het koud in Mebourne ;)
Ah oke, ff kijken waar ik dan het beste kan beginnen...
In eerste instantie wilde ik dus van Cairns richting Melbourne rijden, maar wat jullie zeggen qua weer is inderdaad wel belangrijk... Maar de outback erbij doen is dus wel gaaf om te doen, niet enorm saai?

Ik zit dan te twijfelen of ik de outback per auto wil doen of idd per vliegtuig...
Per vliegtuig zou wel makkelijker zijn, dan zou ik december gewoon in Adelaide kunnen beginnen en dan heel de oostkust afrijden richting Cairns, daar de auto verkopen, vliegen naar Alice Springs, daar een tijdje blijven en op naar NZ.

Maar ik vraag mij dus echt af wat je zowel kunt doen in de Outback. In Amerika heb ik ook door onwijs dode gebieden gereden, grappig om ff te zien en vooral met z'n tweeën vermaak je je toch wel, maar alleen... Word dat niet gauw saai?
pi_129856012
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:01 schreef KawaZ het volgende:

[..]

Maar ik vraag mij dus echt af wat je zowel kunt doen in de Outback. In Amerika heb ik ook door onwijs dode gebieden gereden, grappig om ff te zien en vooral met z'n tweeën vermaak je je toch wel, maar alleen... Word dat niet gauw saai?
Ik bedoel meer vlieg er naar toe voor een weekje, waaronder een 3 dagen reis naar Uluru, Kings Canyon, etc. :)

Alice Springs is verder een stoffig dropje waar niet zoveel gebeurd, maar het is een compleet andere omgeving dan de kust en de basis voor alle tripjes de woestijn in.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:21:36 #238
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_129894149
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:01 schreef KawaZ het volgende:

[..]

Ah oke, ff kijken waar ik dan het beste kan beginnen...
In eerste instantie wilde ik dus van Cairns richting Melbourne rijden, maar wat jullie zeggen qua weer is inderdaad wel belangrijk... Maar de outback erbij doen is dus wel gaaf om te doen, niet enorm saai?

Ik zit dan te twijfelen of ik de outback per auto wil doen of idd per vliegtuig...
Per vliegtuig zou wel makkelijker zijn, dan zou ik december gewoon in Adelaide kunnen beginnen en dan heel de oostkust afrijden richting Cairns, daar de auto verkopen, vliegen naar Alice Springs, daar een tijdje blijven en op naar NZ.

Maar ik vraag mij dus echt af wat je zowel kunt doen in de Outback. In Amerika heb ik ook door onwijs dode gebieden gereden, grappig om ff te zien en vooral met z'n tweeën vermaak je je toch wel, maar alleen... Word dat niet gauw saai?
Ik vond Alice Springs persoonlijk niets; inderdaad een stoffig dorpje met verder alleen maar 24/7 dronken aboriginals. Triest, maar waar.

Als je de outback wilt 'doen' zou je de snelweg van Adelaide naar Darwin kunnen pakken. Ben je wel 'even' onderweg en je komt onderweg volgens mij wel e.e.a tegen. Als je een rustpauze neemt wel gelijk je deuren dichtdoen, want de Australische wildernis WEMELT van de vliegen. En dat zijn bijzonder irritante vliegen die heel graag op je gaan zitten :{

Het is een leuk avontuur, maar die vliegen bel je heel snel beu.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_129895134
Zo zonde juist om die stukken outback met het vliegtuig te doen...

Alice springs is opzich niet heel veel, maar als ik er nu aan terugdenk vind ik de herinnering aan die paar nachten dat we daar waren toch wel een stuk specialer en typischer dan de tijd in surfers paradise(chersonissos) ofzo..

Vijf jaar geleden alweer dat ik er een jaar was, en tot op de dag van vandaag is Australië (en NZ in iets mindere mate maar ook) het enige land waar ik ooit ben geweest dat echt indruk op me heeft gemaakt.

Helaas ziet het er met mijn studie rechten echt belabberd uit om daar ooit een bestaan op te bouwen..
pi_130065734
Voor diegene die nog in Nederland zijn ( ;( ), is nu een vrij aardige docu op discovery over de watervoorziening van Melbourne :)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_130325269
Zijn alle mcdonalds in brisbane dicht behalve zo n afhaaltoko -O-

Maar bij jimmys on the wall (oid) wat gegeten. Hungry Jacks is wat minder :P

Morgen naar Fraser island
Anoniem
pi_130408024
Brisbane is echt een toffe staf. Misschien wel toffer dan melbourne en sydney. Het centrum voelt wat levendiger. Voelt savonds ook meer als een studenten stad.
Anoniem
pi_130408684
Brisbane *O*
pi_130421838
Brisbane vond ik ook leuk. Nachtleven is er weinig (down under bar was het hoogtepunt) maar buiten dat genoot ik wel van Brisbane. Deed me denken aan Rotterdam, met zijn bruggen en de rivier die er dwars doorheen slingert.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_130435873
Weet iemand een australische versie van fok forum of iets vergelijkbaars?
Anoniem
  zondag 25 augustus 2013 @ 10:11:41 #246
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_130436060
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:51 schreef kalinhos het volgende:
Brisbane vond ik ook leuk. Nachtleven is er weinig (down under bar was het hoogtepunt) maar buiten dat genoot ik wel van Brisbane. Deed me denken aan Rotterdam, met zijn bruggen en de rivier die er dwars doorheen slingert.
Thanks voor de heads-up. Daar blijven we dus voorlopig ver vandaan :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 25 augustus 2013 @ 10:20:04 #247
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_130436213
Ik heb 10x liever Brisbane dan Rotterdam hoor...
pi_130436776
Brisbane is mooier en gezelliger dan rotterdam

Brisbane is in mijn top australische steden nu voorbij melbourne gegaan.

1. Sydney. 2. Brisbane 3. Melbourne
Anoniem
pi_130438280
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:58 schreef shaderon het volgende:
Weet iemand een australische versie van fok forum of iets vergelijkbaars?
whirlpool.net.au misschien een heel klein beetje.
pi_130438346
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:51 schreef shaderon het volgende:
Brisbane is mooier en gezelliger dan rotterdam

Brisbane is in mijn top australische steden nu voorbij melbourne gegaan.

1. Sydney. 2. Brisbane 3. Melbourne
Na vijf jaar Melbourne en twee jaar Brisbane mis ik Melbourne behoorlijk. Brisbane is mooi, lekker weer en zo, maar gewoon wat kneuteriger en kleinschaliger dan Melbourne. Ik sta niet te springen om weg te gaan, maar als de gelegenheid zich voordoet zit ik zo weer in Melbourne.
pi_130438608
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:09 schreef anarchitect het volgende:

[..]

whirlpool.net.au misschien een heel klein beetje.
Hm bedankt, zal er eens naar kijken. :)
Of misschien een scholieren/studenten community als ze dat hebben?

quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:12 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Na vijf jaar Melbourne en twee jaar Brisbane mis ik Melbourne behoorlijk. Brisbane is mooi, lekker weer en zo, maar gewoon wat kneuteriger en kleinschaliger dan Melbourne. Ik sta niet te springen om weg te gaan, maar als de gelegenheid zich voordoet zit ik zo weer in Melbourne.
Heb de nachten in melbourne niet echt goed meegemaakt. Is dat net zo levendig in het cbd van melbourne als van brisbane?
Anoniem
pi_130441089
Ik ben bang dat ik een oude l*l aan het worden ben want dat zou ik niet weten.
pi_130453148
Wat kost een pakje sigaretten eigenlijk in Australië?
pi_130455197
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:20 schreef OzBunyip het volgende:
Ik heb 10x liever Brisbane dan Rotterdam hoor...
Ik zeg dan ook alleen maar dat het me eraan deed denken. Wat wolkenkrabbers, stadsstrand, rivier dwars door de stad (wat vaak ook het oude en nieuwe gedeelte van de stad aangeeft), bruggen her en der, onderschatte stad, etc. Ik zou ook liever in Brisbane wonen dan in Rotterdam.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 25 augustus 2013 @ 22:48:30 #255
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_130462185
No worries kalinhos :)

Bij Brisbane heb ik altijd een zonnige associatie, openheid, ruimte en schoon. Bij Rotterdam het tegenovergesteld, vandaar.
pi_130462752
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 19:31 schreef KawaZ het volgende:
Wat kost een pakje sigaretten eigenlijk in Australië?
¤10 tot ¤15.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_130469245
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 23:02 schreef BlackLining het volgende:

[..]

¤10 tot ¤15.
sodeju, das nie niks :|
pi_130497806
Wacht maar tot je een kratje/case Heineken wil kopen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_130504238
Brisbane is zeker een toffe stad, iets kleinschaliger dan Sydney en Melbourne maar dat zie ik zeker niet als een nadeel. In plaats van Rotterdam doet het mij dan eerder een beetje aan Londen met torens denken :)

Ook erg mooi om's avonds langs de promenade aan west end te lopen vanaf kangaroo point tot de victoria brug :) En vlak bij Gold Coast zitten (ca anderhalf uur rijden) is ook wel tof.. Vanuit Sydney en Melbourne heb je niet heel boeiende plaatsen die je met een dag met de auto kunt bereiken voor een dagje uit...
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:17:11 #260
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_130553116
http://edition.cnn.com/20(...)e-most-livable-city/

Begrijpelijk! Ben hier nu een maand! Wat een stad zeg! Fantastisch!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_130587663
4 daags tripje door NT gehad. Was tof :)
Anoniem
pi_130591065
Aw kan echt geen forums als fok vinden voor jongeren over onderwerpen als studeren, de stad en uitgaan ;(
Anoniem
pi_130592117
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:40 schreef shaderon het volgende:
Aw kan echt geen forums als fok vinden voor jongeren over onderwerpen als studeren, de stad en uitgaan ;(
nederland is daar ook best een uniek land voor, omdat het zo westers en druk is maar toch heel klein. ben nog nooit dergelijke sites tegengekomen, met een sfeer als hier :@
pi_130733094
Hoi!

Ik woon nu ook in Australie, in Hobart. Ik loop hier stage en ik verveel me te pletter dus ik kwam op deze site terecht :p hoi iedereen!
  maandag 2 september 2013 @ 08:51:05 #265
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_130733773
Al aan het genieten van de aanstormende lente allemaal? We hebben hier in Sydney een prachtige winter gehad; echt alleen maar zon, zon, zon.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 2 september 2013 @ 08:52:38 #266
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_130733794
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 07:33 schreef mothergoose het volgende:
Hoi!

Ik woon nu ook in Australie, in Hobart. Ik loop hier stage en ik verveel me te pletter dus ik kwam op deze site terecht :p hoi iedereen!
Is het daar niet gruwelijk mooi qua natuur enz?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_130739631
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 08:52 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Is het daar niet gruwelijk mooi qua natuur enz?
schitterende uitzichten/bergen etc ja. maar het volk hier is niet echt relaxed. erg gesloten, veel paupers en bij het uitgaan is iedereen zo strontzat ( dat is blijkbaar normaal hier) dat iedereen continu bijna omvalt en er overal kots ligt.
  maandag 2 september 2013 @ 13:49:04 #268
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_130740294
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:22 schreef mothergoose het volgende:

[..]

schitterende uitzichten/bergen etc ja. maar het volk hier is niet echt relaxed. erg gesloten, veel paupers en bij het uitgaan is iedereen zo strontzat ( dat is blijkbaar normaal hier) dat iedereen continu bijna omvalt en er overal kots ligt.
Welcome to Australia :') Dat zijn de Engelse genen.

Het nachtleven down under is inderdaad niet best. Of het is een stel strontzatte paupers ("bogans" nomen we ze hier), of het is van dat omhooggevallen 'kijk mij' balletjes-volk.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_130741026
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 13:49 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Welcome to Australia :') Dat zijn de Engelse genen.

Het nachtleven down under is inderdaad niet best. Of het is een stel strontzatte paupers ("bogans" nomen we ze hier), of het is van dat omhooggevallen 'kijk mij' balletjes-volk.
inderdaad, veel bogans hier. ook gewoon op straat. ik heb me laten vertellen dat de gemiddelde tasmanier dikker is dan de gemiddelde amerikaan, dus het is vrij vadsig hier om het zo maar te zeggen hehe
pi_130743358
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:13 schreef mothergoose het volgende:

[..]

ik heb me laten vertellen dat de gemiddelde tasmanier dikker is dan de gemiddelde amerikaan, dus het is vrij vadsig hier om het zo maar te zeggen hehe
Niet alleen in Tasmania. :)
pi_130743390
Vond het in sydney wel meevallen met de dikke mensen tbh. Misschien moet je er meer de tokkie wijken voor in ipv rond het cbd ? :P
Anoniem
pi_130743445
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 15:36 schreef shaderon het volgende:
Misschien moet je er meer de tokkie wijken voor in ipv rond het cbd ? :P
Ja, dat sowieso. Hoe verder je van het CBD af zit hoe lager het niveau lijkt te worden. In Brisbane in ieder geval.
pi_130767806
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 15:38 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ja, dat sowieso. Hoe verder je van het CBD af zit hoe lager het niveau lijkt te worden. In Brisbane in ieder geval.
hier is het in het cbd al vrij ernstig..
pi_130808528
Hoi, zijn jullie toevallig op de hoogte van het lerarenaantal in Australië? Ik weet het, Australië is heel groot en waarschijnlijk varieert het van regio tot regio maar toch.. Is er algemeen eerder een tekort of een overschot? Zou je er makkelijk aan de slag kunnen als leerkracht?
Of zijn er bepaalde sites waar ik dat makkelijk kan terugvinden?

Alvast bedankt!
  donderdag 5 september 2013 @ 04:16:43 #275
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_130837817
Ik weet alleen dat het per staat verschilt. Google eens education Queensland ofzo, misschien hebben die zulke info op hun site. Kan goed dat er een overschot is in de stedelijke gebieden maar een groot tekort in de regionale gebieden...
  donderdag 5 september 2013 @ 04:27:49 #276
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_130837848
Ik probeer het nachtleven hier (Sydney) zoveel mogelijk te vermijden. Ofwel aso (bogans), ofwel geforceerd en soms gevaarlijk (kings cross), ofwel houtain en arrogant (doe je trouwkleding maar aan). Het is schreeuwend duur en de geslachtsdiscriminatie is echt extreem.

Nee, feesten kunnen de Aussies niet. Als voorbeeld moet je eens kijken op het muziekfestival 'stereosonic'; er zijn serieus mensen die aan de anabolen gaan voor dit evenement :') De sfeer daar is echt diep triest.

Ik pak af en toe een kleine cocktail bar of een leuke backpacker bar, maar daar houd ik het bij. Nee, als je op zoek bent naar een leuk nachtleven, kun je beter naar Melbourne (of Londen) gaan :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_130837978
Bar333 vond ik wel aardig in sydney. :P
Anoniem
  donderdag 5 september 2013 @ 09:16:22 #278
164283 Luco
Buongiorno!
pi_130839638
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 04:27 schreef star_gazer het volgende:
Ik probeer het nachtleven hier (Sydney) zoveel mogelijk te vermijden. Ofwel aso (bogans), ofwel geforceerd en soms gevaarlijk (kings cross), ofwel houtain en arrogant (doe je trouwkleding maar aan). Het is schreeuwend duur en de geslachtsdiscriminatie is echt extreem.

Nee, feesten kunnen de Aussies niet. Als voorbeeld moet je eens kijken op het muziekfestival 'stereosonic'; er zijn serieus mensen die aan de anabolen gaan voor dit evenement :') De sfeer daar is echt diep triest.

Ik pak af en toe een kleine cocktail bar of een leuke backpacker bar, maar daar houd ik het bij. Nee, als je op zoek bent naar een leuk nachtleven, kun je beter naar Melbourne (of Londen) gaan :)
In Sydney moet je het ook meer van de huisfeestjes hebben, dat was tenminste mijn ervaring.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_130840944
Was trouwens op de uni of sydney aanwezig. Veel opschudding over de nieuwe directeur. Krijgt steeds meer geld binnen, maar lonen leraren gaan niet of nauwelijks omhoog en er zijn teveel leerlingen voor dit aantal leraren ( waarvan er onlangs heel veel ontslagen zijn en veel geen baanzekerheid hebben voor de komende jaren). Die vent bouwt liever mooie gebouwtjes voor de campus en verdient zelf 1miloen/jaar
Anoniem
pi_130841623
Ik vond Stereosonic echt een bazenfestival trouwens hoor. Ja, er lopen veel opgepompte ventjes maar die kom je in Nederland ook op elk willekeurig festival tegen. Ik vond het verder, in vergelijking met NEderland, echt 10x zo goed geregeld qua alles. Nergens rijen om drinken te halen, nergens te druk, overal gratis water beschikbaar, wc's in overvloed en altijd dichtbij, goede doorstroming NA het evenement.Tel daarbij een prima line up op ( Tiesto Aviici Calvin Harris Example om maar wat te noemen) en je krijgt echt een prima festival.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 5 september 2013 @ 10:45:41 #281
164283 Luco
Buongiorno!
pi_130841655
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:44 schreef kalinhos het volgende:
Ik vond Stereosonic echt een bazenfestival trouwens hoor. Ja, er lopen veel opgepompte ventjes maar die kom je in Nederland ook op elk willekeurig festival tegen. Ik vond het verder, in vergelijking met NEderland, echt 10x zo goed geregeld qua alles. Nergens rijen om drinken te halen, nergens te druk, overal gratis water beschikbaar, wc's in overvloed en altijd dichtbij, goede doorstroming NA het evenement.Tel daarbij een prima line up op ( Tiesto Aviici Calvin Harris Example om maar wat te noemen) en je krijgt echt een prima festival.
Tiesto en Avicii zouden voor mij geen namen zijn om naar een festival te gaan. Example, Calvin Harris, Madeon wel :9
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 5 september 2013 @ 11:16:31 #282
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_130842560
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:44 schreef kalinhos het volgende:
Ik vond Stereosonic echt een bazenfestival trouwens hoor. Ja, er lopen veel opgepompte ventjes maar die kom je in Nederland ook op elk willekeurig festival tegen. Ik vond het verder, in vergelijking met NEderland, echt 10x zo goed geregeld qua alles. Nergens rijen om drinken te halen, nergens te druk, overal gratis water beschikbaar, wc's in overvloed en altijd dichtbij, goede doorstroming NA het evenement.Tel daarbij een prima line up op ( Tiesto Aviici Calvin Harris Example om maar wat te noemen) en je krijgt echt een prima festival.
Ik vond er weinig aan. Te druk (die barrieres bij de main stage maakten het heel lastig), de muziek stond overal op fluisterstand en een te groot deel van het volk had het de druk met zichzelf om zich te vermaken. Ik weet niet, grote festivals hier (Future Musci festival ben ik ook niet kapot van) halen het niet bij Nederland IMHO, maar wellicht heeft dat ook te maken met het feit dat ik van wat stevigere muziek houd. Voordeel hier is dan wel weer dat het over het algemeen mooi weer is.

Subsonic vind ik trouwens wel een leuk festival :)

[ Bericht 6% gewijzigd door star_gazer op 05-09-2013 11:26:16 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_130846298
Lente. _O_ Wat een heerlijk weertje was het vandaag in Sydney :9~
  vrijdag 6 september 2013 @ 23:40:31 #284
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_130905494
Wij vertrekken vandaag naar Nederland voor 4 weekjes vakantie, ik heb er zin in maar wou dat ik de vlucht kon overslaan! M'n Australische schoonouders gaan deze keer mee op reis, dus wish me luck... :)
pi_130909577
Het zal vast minder erg zijn dan onze vlucht naar NL met 11 maanden oude baby die niet wilde slapen in de bassinet, of uberhaupt niet in het ding wilde...
  zondag 8 september 2013 @ 13:12:20 #286
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_130944800
Absoluut, die ervaring zullen wij hopelijk ook over niet al te lange tijd mogen meemaken...
pi_131036987
Even een vraagje:

Ik wil de Australische overheid bellen mbt mijn belasting. In de brief staat 'phone us on 13 28 61' en vaker in brief komen ze met 6cijferige telefoonnummers. Hoe kan ik dat nummer bellen vanuit Nederland?

Ik kan er niks over vinden op het internet.

edit: Laat maar, ben er al achter

[ Bericht 7% gewijzigd door balloetje op 10-09-2013 21:27:02 ]
pi_131037538
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:22 schreef mothergoose het volgende:

[..]

schitterende uitzichten/bergen etc ja. maar het volk hier is niet echt relaxed. erg gesloten, veel paupers en bij het uitgaan is iedereen zo strontzat ( dat is blijkbaar normaal hier) dat iedereen continu bijna omvalt en er overal kots ligt.
Dan heb ik toch echt heel andere ervaringen gehad op tasmanie. Juist heel open volk, en vond ook wel meevallen hoe veel mensen dik waren. Ben paar keer uitgegaan en heb geen 1 x iemand zien omvallen, behalve 1x iemand zien kotsen. Natuur op Tasmanie is zoo mooi, daar zijn geen woorden voor.
  woensdag 11 september 2013 @ 10:29:39 #289
186094 Floria
Ghost of shark
pi_131052474
Wij worden over twee wk overgevlogen naar Melbourne en Sydney om te kijken of we het zien zitten om daar te gaan wonen ^O^ Even een weekje.... :X
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  donderdag 12 september 2013 @ 05:39:20 #290
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_131084868
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:42 schreef Levitas het volgende:
Lente. _O_ Wat een heerlijk weertje was het vandaag in Sydney :9~
Dit. De zomer is echt vroeg dit jaar. Ik heb mijn eerste stranddag er al op zitten (afgelopen zaterdag).

Zijn er hier nog mensen die naar Defqon Australia gaan op zaterdag? Gratis entree voor Nederlanders die zich hebben aangemeld bij Q dance :7
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 12 september 2013 @ 05:40:47 #291
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_131084870
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 08:09 schreef anarchitect het volgende:
Het zal vast minder erg zijn dan onze vlucht naar NL met 11 maanden oude baby die niet wilde slapen in de bassinet, of uberhaupt niet in het ding wilde...
Erger: NAAST iemand zitten met zo'n krijsende wurm.

Op de een of andere manier zijn mensen min of emer immuun voor het gejank van de eigen baby (zullen wel feromonen zijn ofzo). maar de baby van een ander....
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_131088584
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 05:39 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dit. De zomer is echt vroeg dit jaar. Ik heb mijn eerste stranddag er al op zitten (afgelopen zaterdag).

Zijn er hier nog mensen die naar Defqon Australia gaan op zaterdag? Gratis entree voor Nederlanders die zich hebben aangemeld bij Q dance :7
Ik heb me wel aangemeld, maar ik denk niet dat ik ga.
Heb het weekend na Defqon AUS de halve marathon @ Sydney Running Festival.

Ten eerste is het niet echt verstandig om de hele dag en nacht te stampen/ op m`n benen te staan met zo`n afstand een weekend erna. Net zo min is de alcohol die op die dag genuttigd zal worden.
Daarnaast kan ik het me eigenlijk niet veroorloven om de hele dag op een festival te staan (i.c.m het hotel dat ik heb geboekt voor Syd Run Fest, de inschrijvingskosten, etc.)

Maar ik heb wel verdomd veel zin in een feestje á la Defqon :(

[ Bericht 2% gewijzigd door Levitas op 12-09-2013 11:06:28 ]
pi_131093989
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 20:49 schreef balloetje het volgende:

[..]

Dan heb ik toch echt heel andere ervaringen gehad op tasmanie. Juist heel open volk, en vond ook wel meevallen hoe veel mensen dik waren. Ben paar keer uitgegaan en heb geen 1 x iemand zien omvallen, behalve 1x iemand zien kotsen. Natuur op Tasmanie is zoo mooi, daar zijn geen woorden voor.
ja en nee. heel open voor een 2 minuten gesprekje met een vreemde, maar daar houdt het dan ook op.

en misschien ga ik gewoon naar de slechte tenten uit hehe
pi_132266765
Wilde even zeggen dat die site van de IMMI echt een doolhof is. Wat een gerotzooi om een simpel visa aan te vragen.. :{ Had er duidelijk eerder mee moeten beginnen.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  donderdag 17 oktober 2013 @ 22:50:17 #295
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_132280333
Naar wat voor visum ben je op zoek dan?
pi_132281185
Ik heb het wel gevonden, uiteindelijk, maar ook de bijlages e.d... het valt me gewoon een beetje tegen. :P Ik dacht, je vraagt dat aan dan zit het wel goed. Maar moest van alles nog doorgeven over situatie thuis e.d. En zoeken waar je dat dan weer moet invoeren. Het moest een electronisch visum (visitor) zijn die verlengbaar moet zijn, want misschien wil ik in Australië blijven. Nou goed, gaat hopelijk wel lukken. :7
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 04:15:12 #297
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_132284855
Ga je proberen werk te zoeken op je tourist visa? Kijk wel uit met cv e.d. In je bagage dan, anders kan immi daar op het vliegveld wel eens moeilijk over doen. Je mag op een tourist VISA absoluut niet werken!
pi_132284955
Nee, ik ga er niet werken. Of tenminste.. niet voor geld. Beetje aparte situatie: ik wil er misschien monnik worden. Het geldt niet als baan, omdat je er niets mee verdient. Er wonen daar monniken uit het buitenland die er al tientallen jaren elke keer hun visa verlengen. Maar er kon natuurlijk niet gegarandeerd worden dat dat voor iedereen lukt. Het scheen dat de elektronische visa het makkelijkst te verlengen was, dus vandaar.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_132284958
Lijkt me sterk. Ik zou dat nog maar eens heel goed uitzoeken. Zomaar onbeperkt je visitor visum verlengen gaat je niet lukken. Zou wat zijn.
pi_132285044
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 05:33 schreef anarchitect het volgende:
Lijkt me sterk. Ik zou dat nog maar eens heel goed uitzoeken. Zomaar onbeperkt je visitor visum verlengen gaat je niet lukken. Zou wat zijn.
Nu weet ik het fijne er niet van, maar ik heb contact met mensen daar en daaruit begrijp ik dat toch wel. En mij werd dus van daaruit aangeraden dit visum te nemen. Zou misschien wat zijn als elke willekeurige toerist het onbeperkt kan verlengen, maar dit is toch een andere situatie. Na een x aantal jaar kunnen ze ´religious worker visa´ aanvragen, ofzoiets. Maar met moeite en sowieso niet gelijk. Nouja, ik weet het fijne er niet van dus. Belangrijkste is dat ik een visa krijg zonder ´no stay´ clausule om de eerste jaren te verlengen. En met die aanvraag had ik wel wat eerder kunnen beginnen. :+
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_132289601
Je kan in principe wel gewoon werken op een tourist via, ligt ewl een beetje aan het soort werk wat je wil doen. Maar bv op een farm, of in de horeca, kan je wel redelijk makkelijk cash-in-hand baantjes krijgen. Ik heb in ieder geval zat mensen ontmoet die op een tourist visa zaten (mensen uit Spanje of Oostenrijk bv) en die gewoon gewerkt hebben in Australië
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')