abonnement Unibet Coolblue
pi_125450360
Arme tweeling :D
E.
  donderdag 18 april 2013 @ 19:48:55 #102
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125451674
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2013 18:30 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Je kinderen in de wasmachine? :+
:D ik zie nu hoe het er staat :D

de boxkleden ;)
pi_125452243
Ik heb wel een dekbedje eronder. Maar dat heeft meer te maken dat Djen zich nog niet om kan rollen door spreidbroek en daarom wat langer op haar rug blijft liggen als de meeste kindjes. Ligt ze lekker zacht :)
  donderdag 18 april 2013 @ 20:08:35 #104
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125452557
Ja, dan zou ik dat ook zeker doen! En beetje offtopic, maar moet je dan bepaalde oefeningen met haar doen om haar nek wel sterk te krijgen? Want 'normaal' moet je je baby veel op de buik leggen om zo te trainen, maar dat zal bij haar dus niet kunnen?
pi_125452744
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2013 18:30 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Je kinderen in de wasmachine? :+
_O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125460830
Hoi! Ik heb een inbakervraag. F huilt niet ofzo, maar hij zwaait nogal graag met zijn armen en dan blijft hij soms wakker. Ik ontdekte net dat als ik hem strak in zijn wikkeldoek wikkel en deze goed vasthoud, hij direct in slaap valt. Zodra ik de doek los laat wordt hij wakker en gaat hij rond kijken.

Nu vroeg ik me af of er een truc is met een hydrofielluier ofzo om hem op deze manier in te bakeren, dus alleen met de armpjes? Ik vraag het morgen ook even aan onze kraamhulp natuurlijk maar misschien heeft iemand hier al de gouden tip.
pi_125462169
Ik heb m'n kleine een paar keer met de armpjes vast gelegd idd met een hydrofiele luier. Ik deed de luier dan achter de rug om, om de armpjes (die gewoon naast hem lagen en dan weer achter de rug om. Dus dan lagen z'n armpjes in de hydrofiele luier gewikkeld en lag hij zelf op de hydrofiele luier. (Poeh, hoop dat hij duidelijk is). Maar ik ben er nooit echt achtergekomen of t nou wel of niet mocht ;)

Ik en Ow zijn nu fan van de puckababy, want hij heeft nog altijd ruzie met z'n handjes als hij zonder slaapt :)
pi_125462374
Ik heb mijn baby ook altijd ingewikkeld voor het slapen. Niet echt bakeren, het zat niet vast maar wel genoeg om wat rust en geborgenheid te bieden. Toen hij heel mini was in zo'n omslagdoek van de Hema. Baby in het midden erop, ene flap over zijn linkerarm en onder de rechter door, andere flap over de rechter en dan over de linker en onder zn lijfje. Later deed ik het met een in een driehoek gevouwen hydrofiel, vanwege de warmte .
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_125462759
Oh die arm erover is natuurlijk heel handig om hem niet naar boven te laten schuiven! Dat vroeg ik me namelijk af, als hij zich eruit wurmt moet hij niet in de doek stikken natuurlijk. Als hij vannacht niet in slaap komt probeer ik t eens, bedankt!
  vrijdag 19 april 2013 @ 06:30:39 #110
381212 Gulara
From the future
pi_125467899
Nu het hier toch over inbakeren gaat, een gerelateerde vraag.

Allereerst, mijn baby slaapt niet. :O

Dat wil zeggen niet alleen in z'n eigen bedje. Ik besefte laatst dat ik euforisch (8> smste met de met de medeleding dat ie overdag wel 18 minuten in z'n bed had gelegen/ geslapen. *O* 8)7 :')

's Nachts "slaapt" ie in principe wel. Hij ligt dan ingebakerd in een laken. En ik hoor hem wel vrijwel de hele nacht als een kickbokser tegen dat laken tekeer gaan met veel boos gegrom en geknor.

Overdag slaapt ie:
Op m'n borst, in de draagdoek en op z'n buik.

Dat laatste daar kwam ik per ongeluk achter toen ik em even op z'n buik legde en hij als een blok in slaap viel.
Ik heb em elke twee minuten een por gegeven uit angst voor wiegendood.
En ben eens gaan googlen...
En wat zegt alwetende google: naast op z'n buik slapen zijn inbakeren en slapen in de draagdoek ook gevaarlijk. Dan zal het snurken in mijn borstvoedingsboezem ook wel niet mogen. De eerder genoemde Deryan tent -die wij ook hebben- was ook slecht.

Hoe gaan jullie om met deze dingen? Is het sowieso goed als je tekenen van ademhaling ziet/voelt? En zou ik dus gewoon overdag naast hem kunnen zitten en hem afentoe even aanporren terwijl hij op z'n buik ligt? Of is het rebreathing waar ik over lees iets waardoor ze in een keer wegzakken zelfs al lijken ze adem te halen? :'(

Ik wil heel graag dat ie lekker kan slapen, maar het moet natuurlijk wel veilig en zo.
pi_125468263
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 23:07 schreef Loj het volgende:
Ik heb m'n kleine een paar keer met de armpjes vast gelegd idd met een hydrofiele luier. Ik deed de luier dan achter de rug om, om de armpjes (die gewoon naast hem lagen en dan weer achter de rug om. Dus dan lagen z'n armpjes in de hydrofiele luier gewikkeld en lag hij zelf op de hydrofiele luier. (Poeh, hoop dat hij duidelijk is). Maar ik ben er nooit echt achtergekomen of t nou wel of niet mocht ;)

Ik en Ow zijn nu fan van de puckababy, want hij heeft nog altijd ruzie met z'n handjes als hij zonder slaapt :)
Wij deden het ook zo. Hydrofiel in driehoek gevouwen. Punt naar beneden en dan de baby erop. De punten aan de zijkant terug vouwen over de armen en dan onder zijn rug/billen. Hij heeft een paar weken zo gelegen. Daarna wriemelde hij zich steeds verder los, maar toen hij zich helemaal los maakte kon hij ook zonder inslapen.. Hij heeft zichzelf dus "ontbakerd"..


Gulera, zou zo'n aerosleep matrasje of ander ademhaling controle iets zijn?
  vrijdag 19 april 2013 @ 08:01:09 #112
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125468300
Volgens mij (correct me if i'm wrong) is inbakeren alleen gevaarlijk als je het niet goed doet, wanneer je baby daaronder te warm is aangekleed of wanner hij of zij op de buik kan rollen?

Wij hebben de Mum2mum gebruikt, was echt ideaal. Je kan het niet verkeerd doen, was super simpel en onze baby sliep op slag goed in. Hij maakte /hield zich ook constant wakker met zijn armpjes.

Als je baby echt alleen op de buik wil slapen, zou ik ook de aerosleep overwegen. (matrasje en laken). Heb me er niet in verdiept, dus weet niet of die 100% safe is?
  vrijdag 19 april 2013 @ 08:09:50 #113
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_125468403
Er zijn wel meer risico's zoals te diep slapen van een baby en daardoor hongersignalen missen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_125468540
Gulara. Ons zoontje is een echte buikslaper. Hijslaapt vanaf dag drie op zijn buik. Ik vond het eng, maar hij is heel sterk in zijn nek en draait ok vanaf dat moment zelf zijn hoofd. Overdag slaapt hij in de box en in de nacht in de wieg naast ons.
Ondertussrn heb ik er dusdanig vertrouwen in dat we binnenkort zijn ledikant in orde gaan maken ipv de box.

Wij hebben geen speciaal matras. Ik was als kind ook een buikslaper maar toen mocht het nog. Wij hebben naar hem gekeken en toch het risico genomen. Op zijn rug slaapt hij max 15 min. Nu 3-6 uur.
pi_125468564
Ik weet trouwens niet of hij een speen heeft, maar dat kan helpen hun hoofd goed te houden. Het ligt niet lekker met speen plat op hun gezicht dus draaien ze hem sneller.
pi_125468566
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 06:30 schreef Gulara het volgende:
Nu het hier toch over inbakeren gaat, een gerelateerde vraag.

Allereerst, mijn baby slaapt niet. :O

Dat wil zeggen niet alleen in z'n eigen bedje. Ik besefte laatst dat ik euforisch (8> smste met de met de medeleding dat ie overdag wel 18 minuten in z'n bed had gelegen/ geslapen. *O* 8)7 :')

's Nachts "slaapt" ie in principe wel. Hij ligt dan ingebakerd in een laken. En ik hoor hem wel vrijwel de hele nacht als een kickbokser tegen dat laken tekeer gaan met veel boos gegrom en geknor.

Overdag slaapt ie:
Op m'n borst, in de draagdoek en op z'n buik.

Dat laatste daar kwam ik per ongeluk achter toen ik em even op z'n buik legde en hij als een blok in slaap viel.
Ik heb em elke twee minuten een por gegeven uit angst voor wiegendood.
En ben eens gaan googlen...
En wat zegt alwetende google: naast op z'n buik slapen zijn inbakeren en slapen in de draagdoek ook gevaarlijk. Dan zal het snurken in mijn borstvoedingsboezem ook wel niet mogen. De eerder genoemde Deryan tent -die wij ook hebben- was ook slecht.

Hoe gaan jullie om met deze dingen? Is het sowieso goed als je tekenen van ademhaling ziet/voelt? En zou ik dus gewoon overdag naast hem kunnen zitten en hem afentoe even aanporren terwijl hij op z'n buik ligt? Of is het rebreathing waar ik over lees iets waardoor ze in een keer wegzakken zelfs al lijken ze adem te halen? :'(

Ik wil heel graag dat ie lekker kan slapen, maar het moet natuurlijk wel veilig en zo.
Allereerst zou ik me niet helemaal gek laten maken door alle verhalen die je leest. Wiegendood komt echt bijna nooit voor, dus er continu naast blijven zitten en een por geven, lijkt me echt niet nodig. Mijn zoontje is een zijslaper, al vanaf dag 1 ongeveer. Toen hij heel klein was, had ik zo'n zijligkussen geleend van een vriendin, nu doet hij het al heel lang zelf. En mijn dochter slaapt al eeuwen op haar buik (ook al als heel klein baby'tje).

Verder is volgens mij een goedgeknoopte draagdoek volkomen veilig, ook om in te slapen, daar weten de dames in het draagdoektopic meer van.

Verder kun je je afvragen hoe belangrijk het is dat hij in zijn eigen bed slaapt. Ik weet niet hoe oud hij is, maar het klinkt nog heel klein. Is het dan zo gek dat hij het liefst dicht bij papa of mama is?
pi_125469384
Was de draagdoek niet een probleem als je de kommahouding gebruikt? Dat hij luchtpijp dan te ver gebogen is? Maar rechtop kan wel toch?
  vrijdag 19 april 2013 @ 09:17:09 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125469397
Gulara, M heeft de eerste 6 weken ook nooit in zijn eigen bed geslapen overdag. Hij sliep alleen op mij of op zijn loungekussen naast mij. Ik heb hem wel elke keer eerst in zijn wieg gelegd en uiteindelijk ging dat -na iets van 6 weken dus- goed. Ik denk dat ie gewoon heel dicht bij mama wilde zijn en dat ook nodig had. Zodra hij het vertrouwen had, ging het alleen slapen ook goed. Het is soms een beetje onhandig maar hij is nog zo klein.
  vrijdag 19 april 2013 @ 09:43:46 #119
381212 Gulara
From the future
pi_125469952
Dankjewel dames.

Het is inderdaad heel gezellig om bovenop mama te slapen en volkomen begrijpelijk. O+ Maar het is zo lastig met ontbijten, lunchen, plassen, was in en uit de wasmachine halen.
Ik ben sowieso niet van plan om hem 's nachts in z'n bed op z'n buik te laten slapen. Het scheelt dat we gruwelijk klein wonen, als hij op de bank ligt kan ik em bijna vanaf de hele woning zien. :')
Misschien maar eens kijken naar een aerosleep. Hij kan overigens wel z'n hoofd optillen en draaien. Voor stikken en te diep slapen ben ik eigenlijk niet zo bang. Ik zie regelmatig wakkersignalen, en afentoe krijgt ie een por.
  Moderator vrijdag 19 april 2013 @ 09:51:02 #120
5428 crew  miss_sly
pi_125470125
Die aerosleep is niet voldoende getest en heeft geen bewezen positieve of negatieve invloed, volgens de site van de Stichting Wiegedood. Ik zou daar niet veel geld aan uitgeven :)

In de draagdoek inderdaad rechtop laten slapen, niet in kommahouding, dan is het ongevaarlijk en zelfs erg fijn voor je kleintje, want hij is heel dicht bij je en kan je hart horen O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_125478545
Je hebt in nl een matje die een signaal afgeeft als er niet geademd wordt?? Misschien kun je daar nog naar zoeken.
pi_125517659
het geeft je een schijnveiligheid net als de aerosleep.
De nanycare gaat overigens dus heel vaak voor niets af.. schrik je echt elke keer jezelf een ongeluk :Y

Ik liet overigens wel gewoon op de buik slapen :Y
pi_125517994
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 06:30 schreef Gulara het volgende:
De eerder genoemde Deryan tent -die wij ook hebben- was ook slecht.
Ben ik toch benieuwd wat daar nou weer mis mee is/ zou kunnen zijn.

quote:
Hoe gaan jullie om met deze dingen?

Otje heeft de eerste maanden overdag eigenlijk altijd in de kinderwagen of op mij geslapen. Achteraf gezien hadden we ook kunnen inbakeren, dan had ik waarschijnlijk meer rust gehad. Maar ik vond het goed zo.
pi_125535526
Faye slaapt op haar buik sinds ze 3 weken oud is.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_125554823
Huishoudelijk vraagje: wat doen jullie met van die stoffen (knisper)boekjes als ze viezig zijn? Kun je die 'gewoon' in de wasmachine mikken, of is het beter ze op de hand te wassen? Ik lees verschillende instructies overal, maar ben wel benieuwd of er ook iemand ervaring mee heeft...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')