abonnement Unibet Coolblue
pi_125166888
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

De OP vind je hier.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  Licht Ontvlambaar zondag 21 april 2013 @ 20:06:59 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_125568018
De easy way out... Dit is nu het vervolg ;)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_125568711
Weet je hoe raar dat is, dat er dan ineens een splinternieuw topic van jezelf bovenaan staat terwijl je zeker weet dat je de afgelopen paar dagen geen topic hebt geopend? :P
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_125568718
quote:
5s.gif Op zondag 21 april 2013 16:17 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Wat voor werk deed je vader?
In de metaalsector.
  zondag 21 april 2013 @ 20:38:11 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_125569749
Gisteren de zoveelste afwijzingsbrief ontvangen. Is het nu echt zo moeilijk voor een werkgever om iets meer uitleg te geven dan "we denken dat je niet past in het profiel" Hoe weet je dat nu? Je kent me niet eens.....

Zucht, nou ja op zoek naar de volgende dan maar.... Ik ben er wel even klaar mee nu.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 21 april 2013 @ 21:27:25 #6
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_125573394
Ik zit met het volgende:

Ik ben vrij goed met taal. Heb al veel klachtenbrieven geschreven waarmee ik bijvoorbeeld gratis zakken snoep, VVV-bonnen, maar bijvoorbeeld ook nieuwe smartphones heb gekregen. Ook zoek ik een bijbaan, maar heb ik geen flauw idee bij wie ik mijn kwaliteiten daarvoor zou kunnen aanbevelen. Reclamebureau's oid? Overigens stotter ik ook, dus iets als verkoper wil ik niet aan beginnen.
  zondag 21 april 2013 @ 21:35:10 #7
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_125574019
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 21:27 schreef Ypmaha het volgende:
Ik zit met het volgende:

Ik ben vrij goed met taal. Heb al veel klachtenbrieven geschreven waarmee ik bijvoorbeeld gratis zakken snoep, VVV-bonnen, maar bijvoorbeeld ook nieuwe smartphones heb gekregen. Ook zoek ik een bijbaan, maar heb ik geen flauw idee bij wie ik mijn kwaliteiten daarvoor zou kunnen aanbevelen. Reclamebureau's oid? Overigens stotter ik ook, dus iets als verkoper wil ik niet aan beginnen.
Had al een heel rijtje geschreven, maar zag toen dat het om een bijbaan ging.
Dan zou ik een blog beginnen of kijken of je af en toe stukjes voor een h-a-h-blad kan schrijven.

Zoek je iets voor de toekomst; er is veel vraag naar mensen die goede technische offertes en aanbestedingsstukken kunnen schrijven.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_125582760
Omdat mijn huidige inkomen niet voldoende is, ben ik gaan kijken naar bijbaantjes voor in de avonduren of weekenden... Maar die zijn ook erg dun bezaaid zeg ;(
Dit account is niet meer in gebruik.
  maandag 22 april 2013 @ 10:39:13 #9
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_125590244
Ik meld me ook aan ^O^

Ik ben ook al heel erg lang op zoek naar een baan in de zorg ;(
Eigenlijk naar elke mogelijk baan, ik heb ook maar gereageerd als vakkenvuller en dergelijke, ook al ben ik bijna 30, je moet wat hè :P Maar uiteraard willen ze me niet hebben haha.

Ik word er zo moedeloos van! Wat ik voornamelijk mis is het leuke dingen kunnen doen. Ik snap niet hoe sommige mensen denken dat uitkering trekken leuk is.
Ja je hebt enorm veel tijd, maar geen geld om die tijd te vullen met shoppen, lekker eten, vakantie, gamen, uitgaan, cursussen, of wat je ook maar blij maakt. Ik voel me zelf echt gewoon stil staan eigenlijk.
pi_125591673
Ik heb een aantal vacatures op het oog in de horeca en moet eigenlijk wel zo snel mogelijk (liefst vandaag) hierop solliciteren, want die dingen zijn altijd snel gevuld. Maar nu twijfel ik over mijn cv.

Bovenaan (meest recent) staan enkele administratieve baantjes, en pas veel verderop staat de enigszins relevante werkervaring (afwas en catering). Als ik het administratief werk weghaal heb ik opeens een groot gat op mijn cv, maar als ik het laat staan kan men denken: "Waarom solliciteert die jongen hier met veel administratieve maar nauwelijks horeca-ervaring?"

Hoe los ik dit op? Zou ik mijn cv ook wat kunnen oppoetsen en de relevante werkervaring wat aandikken en langer laten duren?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 april 2013 @ 11:27:22 #11
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125591748
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:39 schreef Trini-Kwan het volgende:
Ik voel me zelf echt gewoon stil staan eigenlijk.
Ik vind dit wel een mooie samenvatting van werkloosheid.

Dat heb ik ook, en dan heb ik nog werk. Ook werk waarin je kwaliteiten niet voldoende uit de verf komen hebben dat effect, het gevoel van stilstaan.
pi_125592557
quote:
5s.gif Op maandag 22 april 2013 11:25 schreef TeleportingKing het volgende:
Ik heb een aantal vacatures op het oog in de horeca en moet eigenlijk wel zo snel mogelijk (liefst vandaag) hierop solliciteren, want die dingen zijn altijd snel gevuld. Maar nu twijfel ik over mijn cv.

Bovenaan (meest recent) staan enkele administratieve baantjes, en pas veel verderop staat de enigszins relevante werkervaring (afwas en catering). Als ik het administratief werk weghaal heb ik opeens een groot gat op mijn cv, maar als ik het laat staan kan men denken: "Waarom solliciteert die jongen hier met veel administratieve maar nauwelijks horeca-ervaring?"

Hoe los ik dit op? Zou ik mijn cv ook wat kunnen oppoetsen en de relevante werkervaring wat aandikken en langer laten duren?
Aandikken is niet hetzelfde als onwaarheden vermelden? Ik zou in je motivatie gewoon duidelijk maken waarom je nu van administratief werk naar horeca terug wilt. Hoeft geen probleem te zijn dan toch?
"Op zoek naar flexibelere uren" "meer contact met mensen" (ugh cliché). etc.

quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik vind dit wel een mooie samenvatting van werkloosheid.

Dat heb ik ook, en dan heb ik nog werk. Ook werk waarin je kwaliteiten niet voldoende uit de verf komen hebben dat effect, het gevoel van stilstaan.
Precies dat ja. Je kan niks omdat je weinig verdiend, je hebt totaal geen uitdaging als je wel werkt, en niemand snapt hoe irritant dat is. "Ja maar jij kan wel lekker de hele week in de zon zitten".

Ondertussen zit ik al 2 jaar thuis, werk dan wel in de thuiszorg, maar dat staat me zwaar tegen en doe ik alleen voor het geld. En daar wordt het ook steeds minder met de uren.
pi_125592777
quote:
5s.gif Op maandag 22 april 2013 11:25 schreef TeleportingKing het volgende:
Ik heb een aantal vacatures op het oog in de horeca en moet eigenlijk wel zo snel mogelijk (liefst vandaag) hierop solliciteren, want die dingen zijn altijd snel gevuld. Maar nu twijfel ik over mijn cv.

Bovenaan (meest recent) staan enkele administratieve baantjes, en pas veel verderop staat de enigszins relevante werkervaring (afwas en catering). Als ik het administratief werk weghaal heb ik opeens een groot gat op mijn cv, maar als ik het laat staan kan men denken: "Waarom solliciteert die jongen hier met veel administratieve maar nauwelijks horeca-ervaring?"

Hoe los ik dit op? Zou ik mijn cv ook wat kunnen oppoetsen en de relevante werkervaring wat aandikken en langer laten duren?
Rangschik je werkervaring onder twee kopjes: relevante werkervaring en overige werkervaring. Of noem het horeca-gerelateerde werkervaring en overige werkervaring. Dan blijkt dat je al wat werk in de horeca hebt gedaan en dat je geen gat in je cv hebt.
  maandag 22 april 2013 @ 12:22:53 #14
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_125593809
Al een half jaar thuis met een technisch diploma :r
Zieliger dan dat kan haast niet. Kon net zo goed Geschiedenis studeren...

Ik denk er maar eens over na om voor mijzelf te beginnen, maar daar heb ik ook geen verstand van. Daarnaast kan ik skills opdoen als ik wil, als ik niet weet hoe ik mijzelf moet verkopen...
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  maandag 22 april 2013 @ 13:16:37 #15
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_125595607
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 12:22 schreef corehype het volgende:
Al een half jaar thuis met een technisch diploma :r
Zieliger dan dat kan haast niet. Kon net zo goed Geschiedenis studeren...

Ik denk er maar eens over na om voor mijzelf te beginnen, maar daar heb ik ook geen verstand van. Daarnaast kan ik skills opdoen als ik wil, als ik niet weet hoe ik mijzelf moet verkopen...
Er is toch zo een schreeuwend tekort aan techneuten, volgens de medie :+ Wat voor opleiding heb je gedaan als ik vragen mag?
-weg-
pi_125596480
Gebeld door StudentenWerk met de zoveelste afwijzing, en het advies om op hun site te blijven kijken naar interessante vacatures. Ik vroeg daarop of ik niet eens bij hun op gesprek kan komen om samen te kijken wat mijn mogelijkheden zijn. "Nee, dat kan niet. Op onze site verschijnen dagelijks nieuwe vacatures. We nodigen je uit om hierop te solliciteren, maar we verwachten wel dat je ze zelf in de gaten houdt."

Ugh. Is het nou zo onredelijk dat ik een héél klein beetje aandacht van hun kant voor mijn persoonlijke situatie verwacht?
  maandag 22 april 2013 @ 13:46:47 #17
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_125596567
quote:
15s.gif Op maandag 22 april 2013 13:43 schreef TeleportingKing het volgende:
Gebeld door StudentenWerk met de zoveelste afwijzing, en het advies om op hun site te blijven kijken naar interessante vacatures. Ik vroeg daarop of ik niet eens bij hun op gesprek kan komen om samen te kijken wat mijn mogelijkheden zijn. "Nee, dat doen we niet. Op onze site verschijnen dagelijks nieuwe vacatures. We nodigen je uit om hierop te solliciteren, maar we verwachten wel dat je ze zelf in de gaten houdt."

Ugh. Is het nou zo onredelijk dat ik een héél klein beetje aandacht van hun kant voor mijn persoonlijke situatie verwacht?
Helaas wel, hun business model is gebaseerd op dat alles via internet gaat en dat sollicitanten hun benaderen. Dat heeft de eigenaar ooit eens zelf gezegd in een interview.
-weg-
  maandag 22 april 2013 @ 13:47:26 #18
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_125596590
Ik ben eind dit jaar afgestudeerd aan de lerarenopleiding en ben al flink aan het solliciteren. Ik vind het echt niet te geloven hoe vaak je helemaal geen enkele reactie krijgt op je sollicitatie. Het mag toch wel duidelijk zijn dat enig fatsoen naar de sollicitant wel het minste is wat je kan doen...
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  maandag 22 april 2013 @ 14:11:44 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125597531
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 13:47 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik ben eind dit jaar afgestudeerd aan de lerarenopleiding en ben al flink aan het solliciteren. Ik vind het echt niet te geloven hoe vaak je helemaal geen enkele reactie krijgt op je sollicitatie. Het mag toch wel duidelijk zijn dat enig fatsoen naar de sollicitant wel het minste is wat je kan doen...
ga er zelf maar eens aan staan om naast je reguliere werk (waar je al 8 uur mee kwijt bent) ook nog eens per dag 50 sollicitanten een mailtje te moeten sturen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_125597772
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 14:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ga er zelf maar eens aan staan om naast je reguliere werk (waar je al 8 uur mee kwijt bent) ook nog eens per dag 50 sollicitanten een mailtje te moeten sturen.
Dit hoort toch gewoon bij hun reguliere werk?
Daarnaast, als je zelfs geen moeite neemt om een simpel copy/paste mailtje te versturen maak je jezelf er wel heel makkelijk vanaf.
  maandag 22 april 2013 @ 14:38:51 #21
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_125598499
Juist, wat TK zegt...

Er is iemand in dienst van P&O die doorgaans de sollicitaties behandelt, deze wordt daarvoor betaald en dient dit ook correct af te handelen
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_125598825
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik vind dit wel een mooie samenvatting van werkloosheid.

Dat heb ik ook, en dan heb ik nog werk. Ook werk waarin je kwaliteiten niet voldoende uit de verf komen hebben dat effect, het gevoel van stilstaan.
Idem. Echt een kutgevoel. Ik wil zo graag, maar het komt er nu gewoon niet van. Thuiszitten vind ik echt verschrikkelijk.
pi_125599120
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 14:48 schreef Disorder het volgende:

[..]

Idem. Echt een kutgevoel. Ik wil zo graag, maar het komt er nu gewoon niet van. Thuiszitten vind ik echt verschrikkelijk.
Juist, en des te agressiever word ik er van binnen van dat je door sommige mensen in het verdomhoekje wordt geplaatst met opmerkingen als: "Als je echt wil kun je altijd werken."
Er is, wat, 8% werkloosheid? En dat ligt natuurlijk allemaal aan de onwil van die mensen zelf.
pi_125599261
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 14:57 schreef TeleportingKing het volgende:

Juist, en des te agressiever word ik er van binnen van dat je door sommige mensen in het verdomhoekje wordt geplaatst met opmerkingen als: "Als je echt wil kun je altijd werken."
Er is, wat, 8% werkloosheid? En dat ligt natuurlijk allemaal aan de onwil van die mensen zelf.
Hier is 13% werkloosheid.

[ Bericht 9% gewijzigd door Isabeau op 23-04-2013 08:34:52 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_125599371
Hopeloos is het hier...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')