Uit welk jaar was je 126? Ik heb misschien nog wat liggen van de '94er.quote:Op woensdag 25 november 2015 20:13 schreef klawie het volgende:
[..]
Klote
Iemand nog een adresje voor een dashboard
Niet de klok maar de bekleding
Bah, dat valt weer tegen. Kun je niet beter zelf je bak reviseren? Ps. Als je dat klusje wilt aangaan dan wil ik het samen met je doen. Hier staat ook nog een bak te wachten op revisie. De bak van de groene is een soepjequote:Op woensdag 25 november 2015 19:24 schreef Dingest het volgende:
Nieuwe eigen 'wijzerplaatje' zit op z'n plaats
Ik heb er alleen geen klap aan, want opeens heb ik geen eerste versnelling meer. De 2 en 4 gaan stroef, en de 3 is nog nét inschakelbaar. Mss zit het in de pook of verbinding naar de bak, maar ik vrees dat ik nu weer op zoek kan naar een gebruikte bak
Ik denk dat zelf reviseren niet de kosten/moeite waard is. Tandwielen zijn niet zó ruim beschikbaar en dan nog erg prijzig. In Groningen zit een toko die in 500-126 bakken doet - Fiat500parts.nl - en dan heb je voor 375e een gecheckte synchro-bak met nieuwe assen, hoezen, keerringen/pakkingen en olie. Of op goed geluk voor de helft van de prijs een gebruikte bak van marktplaats eronder jassen (of de tandwielen daarvan gebruiken)quote:Op woensdag 25 november 2015 22:32 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Bah, dat valt weer tegen. Kun je niet beter zelf je bak reviseren? Ps. Als je dat klusje wilt aangaan dan wil ik het samen met je doen. Hier staat ook nog een bak te wachten op revisie. De bak van de groene is een soepje
81quote:Op woensdag 25 november 2015 22:30 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Uit welk jaar was je 126? Ik heb misschien nog wat liggen van de '94er.
Hmm volgens mij heb ik daar geen interieur van over. Kan eens wroeten, maar geloof het nietquote:
Graag als het kanquote:Op donderdag 26 november 2015 19:05 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hmm volgens mij heb ik daar geen interieur van over. Kan eens wroeten, maar geloof het niet
Heb geen extra dash meer behalve degene die op mijn auto zitquote:
Je mag die ook gevenquote:Op maandag 30 november 2015 17:47 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Heb geen extra dash meer behalve degene die op mijn auto zit
Motorkap en klep heb ik van de 94-er over. Is dat niet goedkoop nieuw verkrijgbaar dan?
Loopt idd erg rustig voor een koude start, maar hij loopt, en meteen mooiquote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:16 schreef monsterd. het volgende:
En de groene Fiat loopt . Het is een donker filmpje, maar mijn garage is ook niet erg goed verlicht. Vind dat hij wel rustig loopt zeg. Ben erg blij
Nou de reden dat hij niet liep: de massakabel vanaf de bobine zat op de condensator aangesloten ipv op de contactpunten . Al die tijd vonkten de bougies niet dus we hadden voor de zekerheid de bougies zelf, alle kabels, contactpunten, condensator, rotor, verdelerkap en zelfs een andere bobine erop gezet.
Nu ga ik binnenkort verder met het remmenwerk.
Haha goed bezig mooie voor het beun topicquote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:33 schreef Dingest het volgende:
Anderhalf jaar later, en ik heb eindelijk het oliedrukprobleem in de 126 opgelost
Eigen schuld. Toen ik 1,5 jaar geleden dat blok van jullie uit elkaar heb gehaald, heb ik bij het in elkaar zetten de tuimelaarsas verkeerd erin gezet. Daar zit een tuitje op dat om een buisje van de olietoevoer moet. Dat deel van de as lag dus 180 graden verkeerd. As werd nog wel (wat) gesmeerd door het rondsproeien van olie, maar leverde dus zo geen tegendruk meer Kwam erachter toen ik vanmiddag de kleppen ging stellen.
As lijkt er niet al te veel onder geleden te hebben, tuimelaars werken nog soepel. Misschien wel dat mijn hogere olieverbruik (lijkt ook in de cilinders te komen) daar vandaan komt. Zo ja, mooi. Zo nee, dan van de zomer de kop eraf en de boel inspecteren/vervangen.
Mwah ik ben bang dat ik hem met inkorten nooit mooi krijg. Er schijnt een passend dak te zijn waar geen modificaties voor nodig zijn. Echter is dat binnen de 126 één van de best bewaarde geheimenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:39 schreef dcadapter het volgende:
Kan dat twingodak de hoek om? Dan misschien achterklep lager ophangen en inkorten. A la neefje Nuova 500.
Ziet er goed uitquote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:20 schreef monsterd. het volgende:
Ah ik heb alle berichten even gemist. De blauwe staat nog steeds te koop. Er is veel interesse, echter beseffen mensen vaak niet waar ze voor komen. Maargoed ik ben geduldig
Goed bezig Dingest! Eindelijk gevonden
Afgelopen weken zijn we hier ook productief geweest bij de groene Fiat. De remvoering is bijna klaar, daarna gaan we door met de stuurinrichting.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En een vouwdak van een Twingo blijkt te lang
[ afbeelding ]
Heb je leo vd laan al gevraagd?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:55 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Mwah ik ben bang dat ik hem met inkorten nooit mooi krijg. Er schijnt een passend dak te zijn waar geen modificaties voor nodig zijn. Echter is dat binnen de 126 één van de best bewaarde geheimen
Onder andere: meerdere kijkers gehad van +1.90m lang. Ik heb het nu maar in de advertentie erbij gezet.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:41 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ziet er goed uit
Wat bedoel je eigenlijk met 'mensen niet beseffen waarvoor ze komen'?
Daar ben ik naar benieuwd.. Ik heb nergens concreet de afmetingen van een Seicento dak kunnen vinden. Dit lijkt mij ook de meest waarschijnlijke optie. Zeker als ik zie hoe de dakjes van andere 126 gemonteerd zijn. Het lijkt in ieder geval het meeste overeen te komen. Helaas zijn de Seicento's met vouwdakjes schaars en kon ik losse dakjes weinig tegen op Marktplaats/ Ebay/ Poolse websites.quote:
Jep, ook meerdere andere webshops gevraagd. Het enige alternatief dat men kent is het dakje van de 500 en daar is men niet eens 100% over uit of dat met gemak past. Ik ga ervanuit dat het past, maar het heeft niet mijn wens omdat ik een vouwdak over de gehele lengte mooier vind.quote:
Bedankt! Ik heb ze een bericht gestuurd. Het zal wel aan de prijs zijn. Als ik op het onderdeelnummer zoek dan kom ik prijzen tegen die ik er niet voor over heb.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:30 schreef lipje het volgende:
Al hier gekeken voor een open dakje van een seicento?
Hahaha thanks. Ik overweeg het serieus te doen iddquote:Op vrijdag 20 mei 2016 02:21 schreef Dingest het volgende:
2x een Cinquecento met dakje: Bemmel en Velserbroek (of deze bij Jet Cars; dakje eraf schroeven en direct naar de sloop rijden, valt zelfs dan nog binnen je budget ook )
1x een Seicento met (matig?) dakje: Zeeland (plaats in N-Brabant, niet de provincie)
Doe je nog aan vindersloon?
Wat, de vindersloon of die van Jet Cars naar huis rijden?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:23 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hahaha thanks. Ik overweeg het serieus te doen idd
Het is omgekeerd: De Festiva en Pride zijn klonen van de 121, waarbij de Festiva een 121 is met Ford badge en de Kia een gemodificeerde variant (o.a. 5 deuren) is uit Korea.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:06 schreef Dingest het volgende:
Zowel de 121 DA (Kia Pride/Forde Festiva-kloon)
Mja, niet helemaal. De 121/Festiva is op verzoek van Ford door Mazda gebouwd als de Festiva, en Madza heeft toen gemakshalve daar de 121 ook voor meegepakt voor de Europese en Australische markt. De Festiva kwam volgens mij al in '86 op de markt (en is er ook als 5-deurs en sedan geweest), en de 121 een jaar later. In Japan zelf is het ding ook nooit als 121 verkocht. Dus tsja, als we uitgaan 'de eerste is het origineel' dan is het een Festiva-kloon. Als we we uitgaan van 'door Mazda gemaakt dus eigenlijk gewoon een Mazda' dan valt er iets te zeggen voor een 121-kloon. Ik neig zelf dus naar het eerstequote:Op donderdag 9 juni 2016 21:54 schreef vaduz het volgende:
[..]
Het is omgekeerd: De Festiva en Pride zijn klonen van de 121, waarbij de Festiva een 121 is met Ford badge en de Kia een gemodificeerde variant (o.a. 5 deuren) is uit Korea.
Klopt. We zijn net verhuisd en de 126 gaat volgende week ook oververhuizen. Dat is zo ongeveer het meest spannende dat er aan gaat gebeuren de komende tijd . Helaas heeft ons nieuwe huis iets meer prioriteit..quote:Op maandag 1 augustus 2016 23:55 schreef dcadapter het volgende:
Wat een stilte hier!
Zo'n 121, die heb ik nog één gehad. Leuk bakkie. Met een goed afgestelde 1.3 onder de kap zijn ze nog best rap ook.
Verderrr...
http://www.dumpert.nl/med(...)te_zelfbouwauto.html
Dus er zit nog steeds geen open dak in?quote:Op zondag 21 augustus 2016 21:43 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Klopt. We zijn net verhuisd en de 126 gaat volgende week ook oververhuizen. Dat is zo ongeveer het meest spannende dat er aan gaat gebeuren de komende tijd . Helaas heeft ons nieuwe huis iets meer prioriteit..
Dakje van een oude Twingo, zou misschien ook wel kunnen! Maar ook die auto is natuurlijk aan de lange kant vergeleken met een 126.quote:Op dinsdag 27 september 2016 18:47 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dus er zit nog steeds geen open dak in?
Breng dat ding dan langs bij Turquaz, die knutselt er wel een dak in.
Om het laatste moet ik lachen, ontzettend spannend apk moment heb je altijd met zo'n Fiatquote:Op dinsdag 27 september 2016 18:14 schreef Dingest het volgende:
De mijne heeft weer een vers jaar APK
Bij de proefkeuring bleek dat
- de RAW te langzaam knipperde (nieuw relais erin)
- 'flinke olielekkage' (kleppendekselpakking was doorgeslagen juist op weg naar de garage en dat was de enige pakking die ik net even niet meer had liggen)
- ruitensproeier deed het niet (nieuwe zak met pompje erin gehangen), één voorste baksteun finaal door midden (beide vervangen; bak hangt nu ook wat hoger en veel van het gebonk in de aandrijving is nu eindelijk weg, lag het dus toch aan ook al begon het de vorige keer juist na het vervangen van die rubbers )
- en een buitenste aandrijfashoes was gescheurd. Helaas brak bij het vervangen één van de bouten af in de flexibele klos. Bij demonteren van die klos (metalen bus met rubber binnenwerk) bleek dat zowel het rubber als het metaal al flink was uitgelubberd, dus die maar vervangen. Die aan de andere kant zal ik binnenkort ook maar doen, die zal vast niet beter zijn en haalt toch wat speling uit de aandrijflijn.
Bij de herkeuring kwam hij er toen zonder problemen doorheen Zal ongetwijfeld dadelijk wel weer meteen iets aan kapot gaan, maar juist dit is nu wel de auto die bij mij het langst achter elkaar blijft werken en door de APK komt.
Hij gaat nergens heen voorlopig:quote:Op dinsdag 27 september 2016 18:47 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dus er zit nog steeds geen open dak in?
Breng dat ding dan langs bij Turquaz, die knutselt er wel een dak in.
Al mijn APK-momenten zijn spannend, maar dat komt meer door het soort auto's wat ik sowieso rijd/heb geredenquote:Op woensdag 5 oktober 2016 22:07 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Om het laatste moet ik lachen, ontzettend spannend apk moment heb je altijd met zo'n Fiat
Rij je er nog veel mee Dingest?
heeft de paralelimporteur van Italiaanse auto-onderdelen deze niet?quote:Op zondag 9 april 2017 23:15 schreef klawie het volgende:
Hoi hoi fokkers met het warme weer weer tijd en zin om te sleutelen aan mijn eigen fiat ik ben allern nog opzoek naar 2 van die zijkappen die je achterschermen aan de binnen kant afdekken
Fiat vd laan is gwn kut geworden met zijn nieuwe site in ricambi inrichting
Ik heb eigenlijk geen idee wat je hiermee bedoeltquote:Op zondag 9 april 2017 23:15 schreef klawie het volgende:
Hoi hoi fokkers met het warme weer weer tijd en zin om te sleutelen aan mijn eigen fiat ik ben allern nog opzoek naar 2 van die zijkappen die je achterschermen aan de binnen kant afdekken
Fiat vd laan is gwn kut geworden met zijn nieuwe site in ricambi inrichting
Die heeft ze ga ik morgen achteraan bellen weet trouwens iemand of een normale en een bis het zelfde is??quote:Op maandag 10 april 2017 01:17 schreef lipje het volgende:
[..]
heeft de paralelimporteur van Italiaanse auto-onderdelen deze niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |