Groene locktitequote:Op woensdag 5 november 2014 20:57 schreef Dingest het volgende:
En het gezeur met die uitlaatbout gaat weer verder Het probleem is niet helemaal dat het los draait; de beugel van de uitlaat 'trekt' ook aan de kop en op die manier wordt vroeg of laat elke bout - ook een geborgde - alsnog uit het blok getrokken. Ik had er nu een paar maanden een bout in zitten die vast zat met Loctite rood én was geborgd (aan de beugel), en dat zat nou allemaal weer los. De draad van de bout was gewoon gestript. En nu dat een paar keer is gebeurd, is ook de draad in het blok kaput.
Ik kan natuurlijk die hele beugel weghalen en alleen het carter afdichten. Ben benieuwd hoelang de uitlaat dan heel gaat blijven... Anders zit er niets anders op en moet er een ander (onder)blok in
Niet vreemd, wel rammend irritant dat er geen makkelijke oplossing voor is.quote:Op woensdag 5 november 2014 23:08 schreef monsterd. het volgende:
Het blijft een vreemd probleem idd.. Het lijkt mij makkelijker opgelost met een ander blokje.
Geen onderblok van een vastloper kopen de cilinder zijn waarschijnlijk zo erg aangetast dat het of een olieslurper wordt of een kut auto ivm compressiequote:Op zaterdag 8 november 2014 21:47 schreef Dingest het volgende:
Keuzes, keuzes...
Ik kan voor een compleet, gecontroleerd/(semi-)gereviseerd blokje gaan. Dat begint pas/al vanaf 300 euro. Compleet gereviseerd het dubbele. Een gebruikt, ongecontroleerd blokje is 175 euro maar daar doe ik dan verstandig aan zelfs pakkingen e.d. te vervangen (en de vingers gekruist te houden!).
Roefel heeft nog een onderblok van een vastloper liggen, maar om dat bruikbaar te maken moet alles overgezet worden. Leerzaam en waarschijnlijk goedkoper, maar ontzettend tijdrovend.
En dat alles omdat er een hoekje gietijzer is afgebroken
Helicoilquote:Op woensdag 5 november 2014 20:57 schreef Dingest het volgende:
En het gezeur met die uitlaatbout gaat weer verder Het probleem is niet helemaal dat het los draait; de beugel van de uitlaat 'trekt' ook aan de kop en op die manier wordt vroeg of laat elke bout - ook een geborgde - alsnog uit het blok getrokken. Ik had er nu een paar maanden een bout in zitten die vast zat met Loctite rood én was geborgd (aan de beugel), en dat zat nou allemaal weer los. De draad van de bout was gewoon gestript. En nu dat een paar keer is gebeurd, is ook de draad in het blok kaput.
Ik kan natuurlijk die hele beugel weghalen en alleen het carter afdichten. Ben benieuwd hoelang de uitlaat dan heel gaat blijven... Anders zit er niets anders op en moet er een ander (onder)blok in
Dat is een tijdelijk oplossing voor de bovenste bout, maar lost dit niet op:quote:
Dat dacht ik ook, maar Roefel kent die blokjes als geen ander en hij is van mening dat het nog prima bruikbaar zou zijn. Los daarvan: elk los onderdeel overzetten naar een goed onderblok staat niet bovenaan de lijst van favoriete oplossingenquote:Op zondag 9 november 2014 00:04 schreef klawie het volgende:
[..]
Geen onderblok van een vastloper kopen de cilinder zijn waarschijnlijk zo erg aangetast dat het of een olieslurper wordt of een kut auto ivm compressie
Het moet sowieso aan het blokje vast; de uitlaat is één geheel dat met de motor meebeweegt - en die blokjes zijn nogal levendig Een constructie die sterk genoeg is wordt enorm ingewikkeld. En ik kan (nog) niet lassenquote:Op zaterdag 8 november 2014 22:33 schreef -niemand- het volgende:
Kun je niet beunstyle die beugel ergens anders aan vastmaken?
Desnoods een hele constructie lassen?
O, komt die nog uit die sloper die jullie uit Polen hebben gehaald? Zou wel ontzettend fijn zijnquote:Op zaterdag 8 november 2014 22:49 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb wel een blok liggen. Gebeurt weinig mee, dus voor een zacht prijsje mag je hem wel overnemen.
stuur maar een berichtje
genoeg Fiats hier!quote:Op zondag 9 november 2014 00:41 schreef monsterd. het volgende:
mocht de mijne een vastloper krijgen dan haal ik wel een ander fiatje op
Ik weet nu dan in ieder geval waar het vandaan komt en dat het goed gelopen heeftquote:Op zondag 9 november 2014 00:41 schreef monsterd. het volgende:
Ja is idd van die sloper. Blokje liep opzich prima. Je zult hem zelf wel even namoeten kijken natuurlijk. Ik doe er verder op korte termijn toch niets mee en mocht de mijne een vastloper krijgen dan haal ik wel een ander fiatje op
Ooh lol heb je al iets geprobeert met 2k smeerstaal?quote:Op zondag 9 november 2014 00:16 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dat is een tijdelijk oplossing voor de bovenste bout, maar lost dit niet op:
[ afbeelding ]
Vroeg of laat rukt hij die bovenst bout er weer uit. Of die in de kop, dat hebben we ook al 3 keer gehad. Of hij trekt letterlijk de uitlaat zelf uit elkaar. Zolang de uitlaat niet met alle vier de bouten aan het blok vast zit, blijft het problemen geven
[..]
Dat dacht ik ook, maar Roefel kent die blokjes als geen ander en hij is van mening dat het nog prima bruikbaar zou zijn. Los daarvan: elk los onderdeel overzetten naar een goed onderblok staat niet bovenaan de lijst van favoriete oplossingen
Edit: ik denk dat het voor de onderblokken niets uitmaakt omdat de cilinders er nog bovenop zitten
[..]
Het moet sowieso aan het blokje vast; de uitlaat is één geheel dat met de motor meebeweegt - en die blokjes zijn nogal levendig Een constructie die sterk genoeg is wordt enorm ingewikkeld. En ik kan (nog) niet lassen
Ik ben bang dat je teveel spanning in je uitlaat hebt, waardoor het festijn afbreekt. Zet eens 2 flexibele delen in de rechte pijpen. (link en rechts 1), de spanning zou dan flink moeten afnemenquote:
Daar ben ik niet bekend mee, dus ik weet zeker niet wat je daarmee bedoelt Ik denk het repareren van dat hoekje, maar goed werken aan gietijzer is voor zover ik weet nou niet echt makkelijk.quote:Op zondag 9 november 2014 11:09 schreef klawie het volgende:
[..]
Ooh lol heb je al iets geprobeert met 2k smeerstaal?
Als gevolg van dat ontbrekende hoekje dan, bedoel je? Want het is een standaard uitlaat en standaard blok, en geen standaard 500/126-probleemquote:Op zondag 9 november 2014 12:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je teveel spanning in je uitlaat hebt, waardoor het festijn afbreekt. Zet eens 2 flexibele delen in de rechte pijpen. (link en rechts 1), de spanning zou dan flink moeten afnemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |