abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_146345734
registreer om deze reclame te verbergen
En het gezeur met die uitlaatbout gaat weer verder }:| Het probleem is niet helemaal dat het los draait; de beugel van de uitlaat 'trekt' ook aan de kop en op die manier wordt vroeg of laat elke bout - ook een geborgde - alsnog uit het blok getrokken. Ik had er nu een paar maanden een bout in zitten die vast zat met Loctite rood én was geborgd (aan de beugel), en dat zat nou allemaal weer los. De draad van de bout was gewoon gestript. En nu dat een paar keer is gebeurd, is ook de draad in het blok kaput.

Ik kan natuurlijk die hele beugel weghalen en alleen het carter afdichten. Ben benieuwd hoelang de uitlaat dan heel gaat blijven... Anders zit er niets anders op en moet er een ander (onder)blok in -O-
  woensdag 5 november 2014 @ 23:08:03 #102
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_146352723
Het blijft een vreemd probleem idd.. Het lijkt mij makkelijker opgelost met een ander blokje.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_146354171
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:57 schreef Dingest het volgende:
En het gezeur met die uitlaatbout gaat weer verder }:| Het probleem is niet helemaal dat het los draait; de beugel van de uitlaat 'trekt' ook aan de kop en op die manier wordt vroeg of laat elke bout - ook een geborgde - alsnog uit het blok getrokken. Ik had er nu een paar maanden een bout in zitten die vast zat met Loctite rood én was geborgd (aan de beugel), en dat zat nou allemaal weer los. De draad van de bout was gewoon gestript. En nu dat een paar keer is gebeurd, is ook de draad in het blok kaput.

Ik kan natuurlijk die hele beugel weghalen en alleen het carter afdichten. Ben benieuwd hoelang de uitlaat dan heel gaat blijven... Anders zit er niets anders op en moet er een ander (onder)blok in -O-
Groene locktite
pi_146354874
registreer om deze reclame te verbergen
Ik garandeer je dat dat er ook gewoon weer uitgetrokken wordt ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 23:08 schreef monsterd. het volgende:
Het blijft een vreemd probleem idd.. Het lijkt mij makkelijker opgelost met een ander blokje.
Niet vreemd, wel rammend irritant dat er geen makkelijke oplossing voor is.
Eerst maar zonder de beugel, kijken hoelang dat goed blijft gaan. Prijzen voor een (niet gereviseerd) blokje willen nog best hoog zijn.
pi_146444855
Keuzes, keuzes...
Ik kan voor een compleet, gecontroleerd/(semi-)gereviseerd blokje gaan. Dat begint pas/al vanaf 300 euro. Compleet gereviseerd het dubbele. Een gebruikt, ongecontroleerd blokje is 175 euro maar daar doe ik dan verstandig aan zelfs pakkingen e.d. te vervangen (en de vingers gekruist te houden!).

Roefel heeft nog een onderblok van een vastloper liggen, maar om dat bruikbaar te maken moet alles overgezet worden. Leerzaam en waarschijnlijk goedkoper, maar ontzettend tijdrovend.

En dat alles omdat er een hoekje gietijzer is afgebroken :')
pi_146446594
Kun je niet beunstyle die beugel ergens anders aan vastmaken?
Desnoods een hele constructie lassen?
Unne echte vent, riedt unne fendt.
Of unne eicher, net wat d'r op stal head stoan.
pi_146446784
registreer om deze reclame te verbergen
We hebben hier nog een blok liggen, maar ik weet niet wat monsterd. ermee van plan is. Zal d'r wel een bericht sturen.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zaterdag 8 november 2014 @ 22:49:38 #108
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_146447382
Ik heb wel een blok liggen. Gebeurt weinig mee, dus voor een zacht prijsje mag je hem wel overnemen.

stuur maar een berichtje ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_146449751
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 21:47 schreef Dingest het volgende:
Keuzes, keuzes...
Ik kan voor een compleet, gecontroleerd/(semi-)gereviseerd blokje gaan. Dat begint pas/al vanaf 300 euro. Compleet gereviseerd het dubbele. Een gebruikt, ongecontroleerd blokje is 175 euro maar daar doe ik dan verstandig aan zelfs pakkingen e.d. te vervangen (en de vingers gekruist te houden!).

Roefel heeft nog een onderblok van een vastloper liggen, maar om dat bruikbaar te maken moet alles overgezet worden. Leerzaam en waarschijnlijk goedkoper, maar ontzettend tijdrovend.

En dat alles omdat er een hoekje gietijzer is afgebroken :')
Geen onderblok van een vastloper kopen de cilinder zijn waarschijnlijk zo erg aangetast dat het of een olieslurper wordt of een kut auto ivm compressie
pi_146449922
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:57 schreef Dingest het volgende:
En het gezeur met die uitlaatbout gaat weer verder }:| Het probleem is niet helemaal dat het los draait; de beugel van de uitlaat 'trekt' ook aan de kop en op die manier wordt vroeg of laat elke bout - ook een geborgde - alsnog uit het blok getrokken. Ik had er nu een paar maanden een bout in zitten die vast zat met Loctite rood én was geborgd (aan de beugel), en dat zat nou allemaal weer los. De draad van de bout was gewoon gestript. En nu dat een paar keer is gebeurd, is ook de draad in het blok kaput.

Ik kan natuurlijk die hele beugel weghalen en alleen het carter afdichten. Ben benieuwd hoelang de uitlaat dan heel gaat blijven... Anders zit er niets anders op en moet er een ander (onder)blok in -O-
Helicoil
pi_146450142
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 00:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Helicoil
Dat is een tijdelijk oplossing voor de bovenste bout, maar lost dit niet op:
CarbageRun2012-120.jpg
Vroeg of laat rukt hij die bovenst bout er weer uit. Of die in de kop, dat hebben we ook al 3 keer gehad. Of hij trekt letterlijk de uitlaat zelf uit elkaar. Zolang de uitlaat niet met alle vier de bouten aan het blok vast zit, blijft het problemen geven :N

quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 00:04 schreef klawie het volgende:

[..]

Geen onderblok van een vastloper kopen de cilinder zijn waarschijnlijk zo erg aangetast dat het of een olieslurper wordt of een kut auto ivm compressie
Dat dacht ik ook, maar Roefel kent die blokjes als geen ander en hij is van mening dat het nog prima bruikbaar zou zijn. Los daarvan: elk los onderdeel overzetten naar een goed onderblok staat niet bovenaan de lijst van favoriete oplossingen ;)
Edit: ik denk dat het voor de onderblokken niets uitmaakt omdat de cilinders er nog bovenop zitten :+

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:33 schreef -niemand- het volgende:
Kun je niet beunstyle die beugel ergens anders aan vastmaken?
Desnoods een hele constructie lassen?
Het moet sowieso aan het blokje vast; de uitlaat is één geheel dat met de motor meebeweegt - en die blokjes zijn nogal levendig :P Een constructie die sterk genoeg is wordt enorm ingewikkeld. En ik kan (nog) niet lassen :+

[ Bericht 3% gewijzigd door Dingest op 09-11-2014 01:24:29 ]
pi_146450171
Extra flexibel stuk er tussen?
pi_146450179
Waar tussen? :P De uitlaat is één geheel.
pi_146450193
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 00:17 schreef Dingest het volgende:
Waar tussen? :P De uitlaat is één geheel.
Hebbie een foto van de uitlaat,
pi_146450269
CarbageRun2012-173.jpg
pi_146450616
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:49 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb wel een blok liggen. Gebeurt weinig mee, dus voor een zacht prijsje mag je hem wel overnemen.

stuur maar een berichtje ;)
O, komt die nog uit die sloper die jullie uit Polen hebben gehaald? :P Zou wel ontzettend fijn zijn O+
  zondag 9 november 2014 @ 00:41:56 #117
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_146451141
Ja is idd van die sloper. Blokje liep opzich prima. Je zult hem zelf wel even namoeten kijken natuurlijk. Ik doe er verder op korte termijn toch niets mee en mocht de mijne een vastloper krijgen dan haal ik wel een ander fiatje op :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_146451225
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 00:41 schreef monsterd. het volgende:
mocht de mijne een vastloper krijgen dan haal ik wel een ander fiatje op :P
o|O genoeg Fiats hier!
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_146451672
:D
En een Porsche, natuurlijk :7

quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 00:41 schreef monsterd. het volgende:
Ja is idd van die sloper. Blokje liep opzich prima. Je zult hem zelf wel even namoeten kijken natuurlijk. Ik doe er verder op korte termijn toch niets mee en mocht de mijne een vastloper krijgen dan haal ik wel een ander fiatje op :P
Ik weet nu dan in ieder geval waar het vandaan komt en dat het goed gelopen heeft ^O^

Laat even weten wanneer dat zover is, dan ga ik ook mee om er eentje op te halen _O-
pi_146456748
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 00:16 schreef Dingest het volgende:

[..]

Dat is een tijdelijk oplossing voor de bovenste bout, maar lost dit niet op:
[ afbeelding ]
Vroeg of laat rukt hij die bovenst bout er weer uit. Of die in de kop, dat hebben we ook al 3 keer gehad. Of hij trekt letterlijk de uitlaat zelf uit elkaar. Zolang de uitlaat niet met alle vier de bouten aan het blok vast zit, blijft het problemen geven :N

[..]

Dat dacht ik ook, maar Roefel kent die blokjes als geen ander en hij is van mening dat het nog prima bruikbaar zou zijn. Los daarvan: elk los onderdeel overzetten naar een goed onderblok staat niet bovenaan de lijst van favoriete oplossingen ;)
Edit: ik denk dat het voor de onderblokken niets uitmaakt omdat de cilinders er nog bovenop zitten :+

[..]

Het moet sowieso aan het blokje vast; de uitlaat is één geheel dat met de motor meebeweegt - en die blokjes zijn nogal levendig :P Een constructie die sterk genoeg is wordt enorm ingewikkeld. En ik kan (nog) niet lassen :+
Ooh lol heb je al iets geprobeert met 2k smeerstaal?
pi_146459568
quote:
14s.gif Op zondag 9 november 2014 00:20 schreef Dingest het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben bang dat je teveel spanning in je uitlaat hebt, waardoor het festijn afbreekt. Zet eens 2 flexibele delen in de rechte pijpen. (link en rechts 1), de spanning zou dan flink moeten afnemen
pi_146465664
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 11:09 schreef klawie het volgende:

[..]

Ooh lol heb je al iets geprobeert met 2k smeerstaal?
Daar ben ik niet bekend mee, dus ik weet zeker niet wat je daarmee bedoelt :) Ik denk het repareren van dat hoekje, maar goed werken aan gietijzer is voor zover ik weet nou niet echt makkelijk.

quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 12:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je teveel spanning in je uitlaat hebt, waardoor het festijn afbreekt. Zet eens 2 flexibele delen in de rechte pijpen. (link en rechts 1), de spanning zou dan flink moeten afnemen
Als gevolg van dat ontbrekende hoekje dan, bedoel je? Want het is een standaard uitlaat en standaard blok, en geen standaard 500/126-probleem :P
Trouwens, dan blijf je nog wel het aspect van de knalpot houden; die zit nog steeds op maar drie punten aan het blok vast en dat gewicht beweegt/veert dan nog steeds mee, dus dat blijft trillen en wrikken aan de beugel(s). De vibraties stationair zijn al aardig sterk, en vanaf 1:30 geeft het wel aan hoeveel zo'n blokje kan bewegen :D

Misschien dat het wel net voldoende is om het met flexibele delen op te lossen hoor, maar ik denk dat het een (relatief dure) gok blijft om daar speciaal een uitlaat voor te laten maken. De beste en meest betrouwbare oplossing, imho, is toch een structureel intact onderblok. Of dus nog makkelijker, een vrijwel compleet blokje zoals Monsterd aanbiedt voor een zacht prijsje :P
pi_146465728
Nee man, gewoon een universeel stuk er tussen lassen ;)
pi_146465969
Die stukjes zijn inderdaad niet zo duur, maar ik zou het wel moeten laten doen ;) Op een nieuwe uitlaat trouwens, want deze hangt al puur van roestende laspunten aan elkaar. En het lost dus niet het wrikken van de beugel op, dus ik ben vooral bang dat het weer symptoombestrijding is.
pi_146485340
Ooh zie net dat momsterd je een blokje aanbied als deze voor fok prijsje van de hand gaat zou ik dat gewoon doen
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')