abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_147665694
Waarschijnlijk stiekem ook het mijne, anders had ik het nu wel opgelost :')

quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 08:41 schreef klawie het volgende:

[..]

Koppakking het zelfde?

Anders zou ik idd effe dan sensoortje erin knallen
De koppakking heeft niets met de oliekanalen te maken. Die lopen via losse buizen naast de kop en de cilinderblokken ipv er doorheen, al gaan daar wel aan beide uiteinden rubberen ringen ter afdichting op (uiteraard ook vervangen). Lekkage daarvan zou ik dan moeten aantreffen in en onderaan het thermostaathuis. Ik kan daar nog even extra kijken, maar ik denk dat ik dan wel verse olie inmiddels langs het blok en over de uitlaat het moeten zien lopen :P

Dat was ik sowieso van plan voordat ik iets anders doe, ik zit alleen even te dubben over wat ik (nogmaals) mee moet bestellen :') Denk een handvol lagers en pakkingen ivm de dynamo en lekkende bak.
pi_147687677
Fijn, de koelvin loopt alsnog weer aan en nu bonkt de boel nogal luid iedere keer dat ik van het gas af ga... Nu die het moet doen heeft de auto er gewoon totaal geen zin meer in lijkt het :N

Ik heb het niet als ik de koppeling intrap (dus bij het schakelen), maar soms weer wel over drempels en het voelt in beide gevallen wel aan alsof het bij de bak/blok wegkomt. Rubbers van ophanging blok/bak kunnen het niet zijn want die heb ik vernieuwd (en zojuist nog gecheckt). Misschien de metalen ophangplaat van het blok waarmee het aan de carrosseriebalk vastgeschroefd zit? Die kan ik nog overzetten van mijn blok. Of de veren/schokdempers, of ivm de koppeling misschien toch de aandrijfassen? Rechts heeft misschien wat speling, al zou het wel heel weinig zijn.
  donderdag 18 december 2014 @ 01:26:05 #153
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_147695333
Hij maakt het geluid ook niet als hij stationair loopt?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_147695875
Nee, het is alleen tijdens het rijden en vooral bij plots gas los of een stevige hobbel, dus wanneer de motor/bak een flinke ruk maakt.
Ik gok, omdat het pas is met de 'nieuwe' motor, dat het dit ding wel eens zou kunnen zijn:

Ik merkte eergisteren wel dat die wel vrij los is, terwijl net bij controle van die aan het 'oude' blok daar vrijwel geen speling op zit. Dat lijkt mij wel iets waar de boel stevig aan kan rukken, dus eerst dat eens overzetten lijkt mij de meest logische stap :Y
pi_147804898
Nope, was het ook niet. Die ik er vanaf heb geschroefd was wel compleet uitgelubberd inmiddels, maar dat is als gevolg van het probleem en niet de oorzaak. En ik kan voor de rest ook niet uitvinden wat wel het probleem is, want niets lijkt overmatige speling te hebben. Ook de aandrijfassen niet echt.

Maar ik het hoofdstuk over de bak nog eens doorgenomen. En aan de bakzijde zit een 'Bearing Adjuster Lockring' achter de stofhoes, voor de ster-vormige flens. 970284 op dit plaatje

Bij het vervangen van de stofhoes viel deze bij mij aan één kant er spontaan uit. In het boekje staat dat bij demontage de locatie gemarkeerd moet worden omdat hij in dezelfde positie er terug in moet, wat ik toen niet gedaan heb omdat op het oog er geen verschil was. Met deze nieuwe informatie vraag ik mij ten eerste af hoe goed een teken het is dat het ding er spontaan uitviel, wat nu het gevolg is voor dat lager, en of dit toch speling aan de as veroorzaakt waardoor die bonkt bij gas los.
  zondag 21 december 2014 @ 17:24:44 #156
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_147808343
Kun je die bonk voelen tijdens het rijden of is het puur geluid? Zou je het eens op kunnen nemen ofzo? Ik ben benieuwd..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_147809064
Je kunt het duidelijk voelen, het is het hele gewicht van de bak/blok dat een ruk maakt.
  zondag 21 december 2014 @ 18:34:04 #158
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_147810863
Hmm vreemd. Komt me ook totaal niet bekend voor, sorry :(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_147842311
Ik heb vanochtend geprobeerd de baksteunen iets hoger in de beugel te krijgen. Alleen links lukte dat, maar dat lijkt wel iets geholpen te hebben (kan ook tussen mijn oren zitten hoor :+ ). Het zou natuurlijk alsnog zo simpel kunnen zijn dat de bak net te laag hangt en daardoor onderaan tegen die beugel komt.

Dus ik bestel nog even geen nieuwe set aandrijfassen, ook omdat die in principe te vervangen zijn met de bak er nog in, maar ik probeer bij de volgende keer de motor/bak eruit (wat dus binnenkort nog moet gebeuren) eerst om de steunen toch iets hoger in de beugel te krijgen :Y
pi_148553722
Eigenlijk zou ik vandaag met een vriend (teamgenoot van de Carbage Run) de motor er weer uithalen en dingen inspecteren/vervangen, maar ivm het weer ging dat niet door. Dat een volgende keer dus.

Wel eindelijk een nieuwe oliesensor erin kunnen zetten: daar ligt het ook niet aan.
pi_150044380
Zaterdag moet ik naar Wageningen, dus gisteren besloten (omdat buienradar zei dat het droog zou blijven; hagel rekent-ie helaas niet mee :')) de motor eruit te halen. De bedoeling was dus om dat achterste lager te vervangen omdat ik vermoede dat die beschadigd was geraakt. Lager vervangen, ook nieuw toplager en nieuwe koppelingset geplaatst; oliedruklampje blijft branden -O-

Daarnaast de er weer uitgehaald vanwege de herrie. Het lijkt er echter op dat de herrie uit de dynamo komt, bij volgas blijkt nu ook het lampje heel zwakjes te branden. Overdag zag ik het niet, alleen vanavond pas. Dus die is zo te zien ook aan het overlijden.

En het gebonk lijkt toch ergens uit de bak of aandrijfassen te komen. Ik denk dat ik er misschien alsnog meer naar Wageningen ga. Als er iets vastloopt/uitvalt; prima. Dan weet ik in ieder geval zeker wat er kapot is :')
  woensdag 25 februari 2015 @ 23:34:23 #162
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150051315
Hmm, ik baal wel voor je dingest :(

Als het weer het zondag toe laat, dan ga ik ook aan de slag. Eerst maar het contactblokje vervangen en de stoelen vastzetten. Moet te doen zijn :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150096577
Ik ben ook nig bezig aan mijn fiatje ;(
  vrijdag 27 februari 2015 @ 14:56:52 #164
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150112384
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:48 schreef klawie het volgende:
Ik ben ook nig bezig aan mijn fiatje ;(
Ik had gedacht dat je nu al wel een keer de boel gespoten had. Jammer dat het nog niet is gelukt.

Het was tijd voor een poetsbeurt geloof ik :')



De lak is nu nog erg dof. Dit fix ik wel wanneer hij weer een geldige keuring heeft. :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150129419
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:56 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik had gedacht dat je nu al wel een keer de boel gespoten had. Jammer dat het nog niet is gelukt.

Het was tijd voor een poetsbeurt geloof ik :')
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De lak is nu nog erg dof. Dit fix ik wel wanneer hij weer een geldige keuring heeft. :P
hij is al een maand gespoten nu nog tijd voor de rest zal effe me topic updaten
  donderdag 12 maart 2015 @ 21:10:10 #166
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150578562
Ik heb een impulsaankoop gedaan :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150582442
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 21:10 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb een impulsaankoop gedaan :P
[ afbeelding ]
Die heb ik op mp zien staan werd als sloper verkocht toch?
  donderdag 12 maart 2015 @ 22:20:10 #168
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150582601
Ja omdat de papieren er niet bij zitten. Echter, lukt het op kenteken krijgen wel. Ben erachter dat het een door FSM geproduceerde 126 is met een 650 cc blokje. Bouwjaar 1976 of jonger dus. Als het goed is kunnen ze aan de hand van het chassisnummer bij het rdw het oude kenteken nazoeken.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150583172
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 22:20 schreef monsterd. het volgende:
Ja omdat de papieren er niet bij zitten. Echter, lukt het op kenteken krijgen wel. Ben erachter dat het een door FSM geproduceerde 126 is met een 650 cc blokje. Bouwjaar 1976 of jonger dus. Als het goed is kunnen ze aan de hand van het chassisnummer bij het rdw het oude kenteken nazoeken.
Ga je rijden of slopen?
  donderdag 12 maart 2015 @ 22:50:18 #170
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150583610
Rijden. Er zit wel weer wat werk aan, maar dit is verder een mooi exemplaar. Ik twijfel nu alleen over de blauwe; houden of verkopen :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150583834
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 22:50 schreef monsterd. het volgende:
Rijden. Er zit wel weer wat werk aan, maar dit is verder een mooi exemplaar. Ik twijfel nu alleen over de blauwe; houden of verkopen :')
Die moest ook nog door de keuring toch?

T zou zonde zijn om hem na al die moeite nu nog weg te doen


Ik zeg porsche eruit :P
  donderdag 12 maart 2015 @ 23:14:49 #172
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150584487
Mwah, we hebben nu een tweede garage en dus meer dan voldoende ruimte voor onze brikken :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150589726
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 23:14 schreef monsterd. het volgende:
Mwah, we hebben nu een tweede garage en dus meer dan voldoende ruimte voor onze brikken :P
Ooh dan 2 fiatjes 1 voor dagelijks gebruik en 1 netjes maken en alleen naar buiten halen wanneer het mooi weer is
  vrijdag 13 maart 2015 @ 15:41:27 #174
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150601297
Het is nog best wat gedoe om erachter te komen wat de historie van de fiat is. Het chassis heeft blijkbaar nooit een Nederlandse kenteken plaat gezien, dus ik twijfel of het dan toch een Italiaan is..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150610158
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 15:41 schreef monsterd. het volgende:
Het is nog best wat gedoe om erachter te komen wat de historie van de fiat is. Het chassis heeft blijkbaar nooit een Nederlandse kenteken plaat gezien, dus ik twijfel of het dan toch een Italiaan is..
Vraag een farzeug brief op die auto dmv een keuring bij vds in bleiswijk dan hoef je hem in nederland alleen het chassis nummer te checken
  zaterdag 14 maart 2015 @ 06:37:51 #176
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150624801
Hoe komen zij weer aan de info dan?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150634803
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 06:37 schreef monsterd. het volgende:
Hoe komen zij weer aan de info dan?
Heb je niet nodig als het goed is als hij voldoet aan de regels voor de duitse keuring

Maar bel maandag effe naar vds zelf kunnen hun het uitleggen
  zaterdag 14 maart 2015 @ 23:07:11 #178
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150648708
Ik begrijp dan even niet hoe ze te werk gaan?

Ondertussen heb ik al hoofdpijn van uitzoeken hoe het precies zit. Op dit moment schatten we het bouwjaar op 1977, maar het kan zijn dat ik daar morgen anders over denk :')

Ik heb ook fiat Nederland gevraagd of ze info kunnen verschaffen. Hopelijk hoor ik binnenkort van ze.. Dat zou het iig allemaal eenvoudiger maken ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150660050
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 23:07 schreef monsterd. het volgende:
Ik begrijp dan even niet hoe ze te werk gaan?

Ondertussen heb ik al hoofdpijn van uitzoeken hoe het precies zit. Op dit moment schatten we het bouwjaar op 1977, maar het kan zijn dat ik daar morgen anders over denk :')

Ik heb ook fiat Nederland gevraagd of ze info kunnen verschaffen. Hopelijk hoor ik binnenkort van ze.. Dat zou het iig allemaal eenvoudiger maken ;)
Hun zorgen dat er een farzeugbrief op komt dan is het bij het rdw wegen en wachten op je kenteken
  zondag 15 maart 2015 @ 16:33:28 #180
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150667057
Hmm ik vind het wel vaag hoor.. Ik heb liever dat het eerlijk verloopt, zonder een omweg vanuit Duitsland.

Vandaag nog eens goed gekeken; De fiat kan niet een eerste type 126 zijn, daarvoor voldoet hij niet aan een aantal kenmerken. Hij is dus gegarandeerd van na 1976. Op de ruiten vind ik de glascode die bij het jaar 1982 hoort. Wetende dat de kleur die op de auto zit is waarschijnlijk vanaf 1982 geleverd is, denk ik dat de auto van dat jaar is.. Ik gok erop dat de vorige eigenaar gepoogd heeft hem te doen lijken op een eerste generatie 126. Zoals ik al zei, gisteren dacht ik 1977; vandaag 1981 :'). Ik weet niet wat ik morgen denk :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150685484
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 16:33 schreef monsterd. het volgende:
Hmm ik vind het wel vaag hoor.. Ik heb liever dat het eerlijk verloopt, zonder een omweg vanuit Duitsland.

Vandaag nog eens goed gekeken; De fiat kan niet een eerste type 126 zijn, daarvoor voldoet hij niet aan een aantal kenmerken. Hij is dus gegarandeerd van na 1976. Op de ruiten vind ik de glascode die bij het jaar 1982 hoort. Wetende dat de kleur die op de auto zit is waarschijnlijk vanaf 1982 geleverd is, denk ik dat de auto van dat jaar is.. Ik gok erop dat de vorige eigenaar gepoogd heeft hem te doen lijken op een eerste generatie 126. Zoals ik al zei, gisteren dacht ik 1977; vandaag 1981 :'). Ik weet niet wat ik morgen denk :')
Bel de fiat dealer geef het frame nummer en je kan precies zien uit welk jaar hij komt
  maandag 16 maart 2015 @ 08:28:00 #182
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150687309
Ik heb idd al contact gehad met Fiat. Hij kon het niet op een makkelijke manier vinden, dus hij zou het uitzoeken. Ik wacht nu op een telefoontje.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 16 maart 2015 @ 10:49:35 #183
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150690016
Ik heb ondertussen contact gehad met een lokale Fiat dealer, de algemene klantenservice van Fiat en het historisch archief in Italië. Bij het historisch archief hadden ze geen productiehandboek, dus de vraag wordt nu doorgezet naar een collega in de Mirafiorifabriek.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150709414
kijk eens op de velgen daar staat meestal een productiedatum op
  maandag 16 maart 2015 @ 20:34:24 #185
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150711781
Dat is wel een goede, zal deze checken :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150713465
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:47 schreef sijs het volgende:
kijk eens op de velgen daar staat meestal een productiedatum op
Wie zegt dat er nog de originele velgen onderzitten?
  maandag 16 maart 2015 @ 23:22:43 #187
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150720174
De dopjes op de velgen matchen iig met de productie periode. Ik kan ook nog eens kijken hoe oud de banden zijn. Vandaag heb ik alleen geen tijd gehad om naar de garage te gaan.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150720292
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 23:22 schreef monsterd. het volgende:
De dopjes op de velgen matchen iig met de productie periode. Ik kan ook nog eens kijken hoe oud de banden zijn. Vandaag heb ik alleen geen tijd gehad om naar de garage te gaan.
Dat lijkt je wel heel stug dat er nooit andere banden onder zijn gegaan
  maandag 16 maart 2015 @ 23:27:46 #189
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150720401
Die auto staat al heel wat jaren stil. En anders kan ik nog op het reservewiel kijken.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150741722
goede kans dat de velgen origineel zijn, of anders idd de velg van het reservewiel

meestal worden wel banden, maar geen velgen vervangen
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:01:34 #191
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150766588
Er staats niets op de velg en ik voel er weinig voor om de band van de velg af te halen atm. Bandgegevens hebben een vage dotcode; A5C2. Ik kan dit niet echt plaatsen...

Ook teleurstellend nieuws van Fiat Italië en Fiat Polska; in Italie stond mijn auto niet geregistreerd (wel vreemd met een ZAF chassisnummer) en in Polen hadden ze uberhaupt geen archief :').
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:02:54 #192
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150766631
Wel positief; de auto is goedgekeurd door de kat O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150767673
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:01 schreef monsterd. het volgende:
Er staats niets op de velg en ik voel er weinig voor om de band van de velg af te halen atm.
Psst, check de binnenkant van de velg ;)
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:46:38 #194
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150768028
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Psst, check de binnenkant van de velg ;)
Er zit niets op de binnenkant van de velg. Ik heb nog vuil eraf gehaald met een staalborstel maar niets gevonden. Wil je anders nog voor me kijken als je thuis bent van werk? :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150768213
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:46 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Er zit niets op de binnenkant van de velg. Ik heb nog vuil eraf gehaald met een staalborstel maar niets gevonden. Wil je anders nog voor me kijken als je thuis bent van werk? :+
Ok.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  donderdag 19 maart 2015 @ 08:56:21 #196
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150802756
Wow, ik heb documentatie gevonden en kan nu met zekerheid vaststellen dat mijn fiat een in Polen geproduceerde, maar voor export bedoelde 126 uit begin 1982 is.

Ik heb namelijk dit overzicht gevonden:

Hierin valt hij onder het jaar 1981, het jaar waarin hij op de fabrieksband kwam. Hij is afgemaakt in 1982; op basis van de ruitcodering. De jongste codering stamt immers uit februari 1982.

Ik ben blij dat ik erachter gekomen ben zeg :P . Het enige dat ik niet zeker weet is het type model, maar voor het rdw houden we dat op simpel Fiat 126.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150811231
Ouder is altijd beter :7 Zolang-ie nog hard is kan je er nog best veel plezier mee hebben.

Ik was even internetloos, dus hier een update over de mijne: ik ben met succes op en neer gereden naar Wageningen. 2x150 km zonder vastloper, dus gebrek aan smering lijkt mij niet het probleem van de oliedruk. Dat was het goede nieuws :')

In de buurt van Hoogeveen begon het laadlampje van dynamo/accu zwak te branden. Blower uit, lampje uit. Bij Zwolle begon hij weer zwak te branden. Verlichting dan maar uit, lampje weer uit :P In Wageningen brandde het weer zwak. Het was duidelijk dat mijn dynamo de geest aan het geven was, dus uit voorzorg bij een kennis blijven slapen zodat ik de volgende dag overdag naar huis kon. Voor vertrek accu gemeten, keurig 12,4 volt, de dynamo haalde maar 13,5 en zakte nog meer met verlichting aan. Dus verlichting uit en op goed geluk naar huis gereden. Dat wel gehaald, daarna nog wat ritjes kunnen doen en toen wilde hij uiteindelijk in het dorp van mijn ouders niet starten. Ik ben naar mijn ouders huis gelopen, maar toen ik later nog even in de auto moest zijn startte hij ineens weer wel. Dus hij staat nu bij mijn ouders te wachten op een nieuwe dynamo :')

De laatste 10 km terug van Wageningen viel ook mijn snelheidswijzer weg. De brakke verbinding aan de bak was afgebroken. Het vervangen van de kabel (had al eerder eentje besteld) is één van de kutste dingen die je aan een 126 kan doen, want hij loopt helemaal door de middentunnel (vast aan 5 haakjes) en dan via het schutbord naar de kofferbakruimte en dan weer naar het instrumentenpaneel. Dus je moet onder de auto zijn, in de kofferbak zijn, het instrumentenpaneel moet eraf (volgens het boekje kan je er via de kofferbak bij door het gat in de het schutbord, maar dat kan je vergeten met normaal formaat handen of als de schroefdraad een beetje stroef gaat; wat het zeker doet), en dan moet het halve interieur eruit omdat bijna alles aan de middentunnel los moet om er bij alle klipjes te komen _O- 'Gelukkig' brak toen ook nog de chokekabel voordat ik de boel weer op z'n plaats had (had ik ook een reserve van) anders had het nog eens los gemoeten.
Enfin, teller en wijzer deden het weer, maar de nieuwe kabel tikt als een malle in zijn behuizing. Nog eens de kabel los gehad aan beide uiteinden om de binnendraad goed in het vet te zetten, maar dat helpt niet.

Dus... tussenstand: oliedruklampje brandt nog steeds, aandrijflijn bonkt nog steeds, bak zit van voor tot achter onder de olie, nu snelheidsafhankelijk getik van de kabel en nu moet er een nieuwe dynamo @ 160e in :')

Edit: o ja, mijn ouders hadden nieuw asfaltgranulaat op hun pad laten storten. En daar heb ik prompt een voorband op lek gereden... Waren de oudere banden dus eigenlijk moet ik er ook nog twee nieuwe voorbanden erop leggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dingest op 19-03-2015 13:55:52 ]
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:49:23 #198
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_150833677
Ik heb zojuist bedacht dat ik dan maar om 2 jaar APK moet, dat is weer mooi meegenomen :P

Hmm, dingest wat een pech. Heb je de snelheidskabel al gemaakt? Ik heb hetzelfde klusje nog open staan namelijk.. Wel weer typisch FIAT, 1 langer ritje en meteen is je auto één grote kwaal :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_150999388
De kabel was in één keer vervangen, maar het tikken is nog niet (helemaal) opgelost. Ik heb de kabel wel iets strakker kunnen zetten en het is wel al iets minder.

Er hangt een nieuwe dynamo in ^O^ Alleen had vdLaan er wel de verkeerde adapterplaat bijgeleverd. Ik had de achterste besteld, ze hadden de voorste (van de poelie van de v-snaar) meegeleverd. Leuk, maar die achterste kreeg ik er dus niet af -O- Gelukkig moest mijn vader nog naar de garage om zo'n nieuwe auto op te halen dus reed ik even mee, en bij de garage hebben ze maar de adapterplaat eraf getrokken.

Enfin, met de nieuwe dynamo erin kwam er toch een gekrijs uit de behuizing... Alsof er een F1-blok in was gehangen. Vanmiddag de behuizing weer open gehad, en het probleem was 2-voudig: een extra ringetje tussen de achterste adapterplaat en de dynamo ontbrak nog, en het hart van de koelvin was totaal uitgesleten. Dat hoort een specifieke vorm te hebben zodat het om die adapterplaat valt, maar dat deed die van mij dus niet meer. Gelukkig had ik nog zo'n koelvin liggen uit dat andere blok, en nu met alles weer in elkaar is de dynamo/koelvin eindelijk stil ^O^
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:36:09 #200
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_151000673
Klinkt goed!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')