abonnement Unibet Coolblue
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:49:48 #61
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_129992767
Ik zit te twijfelen of ik met de fiat nog even 40 km zal afleggen naar mijn ouders toe.. De motorveer zit lossig, dus het blok beweegt wat meer dan normaal. Hij moet hoe dan ook daar komen. Als ik hem niet kan rijden moet ik hem dat eind slepen :'). Wat denken jullie?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_129993989
gewoon rustig ernaartoe rijden
pi_129994398
De motorveerbout aandraaien? :P En/of vervangen door die uit de andere? Als je een krik hebt is dat zo gebeurd.
pi_129995945
ik heb toch van de koop afgezien :(


ik ga nu opzoek naar een mooie fiat 500
  † In Memoriam † maandag 12 augustus 2013 @ 23:22:41 #65
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130000515
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:49 schreef monsterd. het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik met de fiat nog even 40 km zal afleggen naar mijn ouders toe.. De motorveer zit lossig, dus het blok beweegt wat meer dan normaal. Hij moet hoe dan ook daar komen. Als ik hem niet kan rijden moet ik hem dat eind slepen :'). Wat denken jullie?
In elk geval niet te hard optrekken en/of op de motor afremmen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_130000920
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:50 schreef klawie het volgende:
ik heb toch van de koop afgezien :(

ik ga nu opzoek naar een mooie fiat 500
Als je met dat budget zoekt en het is puur voor de hobby, zou ik dat ook doen. Hoewel de echt mooie exemplaren nog richting het dubbele gaan. Als het niet per se een luchtgekoelde 2-cilinder moet zijn, vind je voor rond de 4000 euro ook nog vrij nette exemplaren van de 600 of 850.
Let er wel op dat de bak van een 500 volledig ongesynchroniseerd is en de boel nog kariger/luider en ouder dan een 126. Als je hem voor veel 'gewone' ritten wilt gebruiken zijn ze niet zo aan te raden.
pi_130119645
Of je kunt gewoon een 3-pitter uit een Aygo in je 126 leggen: http://retrorides.proboar(...)-fiat-126-aygo-power :D
pi_130263025
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:30 schreef Dingest het volgende:

[..]

Als je met dat budget zoekt en het is puur voor de hobby, zou ik dat ook doen. Hoewel de echt mooie exemplaren nog richting het dubbele gaan. Als het niet per se een luchtgekoelde 2-cilinder moet zijn, vind je voor rond de 4000 euro ook nog vrij nette exemplaren van de 600 of 850.
Let er wel op dat de bak van een 500 volledig ongesynchroniseerd is en de boel nog kariger/luider en ouder dan een 126. Als je hem voor veel 'gewone' ritten wilt gebruiken zijn ze niet zo aan te raden.
het is ook puur hobby af en toe op zondag in de zomer een rondje
pi_130607023
Dan is een 500 prima :Y

De 96 is door de APK en nu is dus de 126 aan de beurt. Er waren wat aandachtspunten vorig jaar die nu dan maar moeten; voorbanden, fusees en stuurkogels. Eén van de fusees heb ik er al af - dat was niet zo moeilijk - maar misschien heb ik wel daarbij het wiellager gesloopt omdat die naafmoer linksdraaiend was :')
Eerst de fusee zelf. Ik weet niet wat daar wijsheid bij is; of gereviseerden kopen - relatief gezien stevig aan de prijs @ 125e voor een setje - of een revisieset kopen. Die rubbers/pennen kan ik er zelf niet uitpersen want daar heb ik het gereedschap niet voor, dus dat zou alsnog bij een garage moeten. Die setjes kosten dan wel weer 22e per kant.

Met de stuurkogels heb ik hetzelfde gedoe. Of alleen de kogels - terwijl de klemmen en buitenste stangen zelf ook vrij roestig zijn - of gewoon de hele set nieuw kopen. Sowieso moet ik eens een kogeltrekker hebben, want de binnenste krijg ik anders niet echt los met de hamers.
pi_130613663
@Dingest,
Wat betreft stuurkogel; kun je beter n doen dan dat je er of op de keuring of op een later moment last/problemen mee krijgt. Je moet het sowieso nu eraf/eruit halen he ;)

De fusee zou ik je niet durven zeggen wat wijzer is...
pi_130613751
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 19:44 schreef Dingest het volgende:
Dan is een 500 prima :Y

De 96 is door de APK en nu is dus de 126 aan de beurt. Er waren wat aandachtspunten vorig jaar die nu dan maar moeten; voorbanden, fusees en stuurkogels. Eén van de fusees heb ik er al af - dat was niet zo moeilijk - maar misschien heb ik wel daarbij het wiellager gesloopt omdat die naafmoer linksdraaiend was :')
Eerst de fusee zelf. Ik weet niet wat daar wijsheid bij is; of gereviseerden kopen - relatief gezien stevig aan de prijs @ 125e voor een setje - of een revisieset kopen. Die rubbers/pennen kan ik er zelf niet uitpersen want daar heb ik het gereedschap niet voor, dus dat zou alsnog bij een garage moeten. Die setjes kosten dan wel weer 22e per kant.

Met de stuurkogels heb ik hetzelfde gedoe. Of alleen de kogels - terwijl de klemmen en buitenste stangen zelf ook vrij roestig zijn - of gewoon de hele set nieuw kopen. Sowieso moet ik eens een kogeltrekker hebben, want de binnenste krijg ik anders niet echt los met de hamers.
kant en klare kopen. Kun je het gelijk er weer onder gooien :P vergeet niet je uitlijning te controleren na die tijd ;) :P
pi_130617213
Schijnt dat het resultaat van zelf reviseren van een (oude) fusee inderdaad lang niet altijd geslaagd is, werd mij door Roefel ook aangeraden gewoon voor de complete set te gaan :Y Duur geintje @ 125e, maar ook een stuk makkelijker.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:00 schreef Colinda_126 het volgende:
@Dingest,
Wat betreft stuurkogel; kun je beter n doen dan dat je er of op de keuring of op een later moment last/problemen mee krijgt. Je moet het sowieso nu eraf/eruit halen he ;)

De fusee zou ik je niet durven zeggen wat wijzer is...
Ik was daarom sowieso van plan alle vier te vervangen, ben ik er meteen vanaf voorlopig ;)

De middelste spoorstang ziet er prima uit en heeft geïntegreerde kogels, die hoef ik in principe niet te vervangen. Als ik de buitenste zou vervangen (kogels, bevestigingsbeugels en stangen) is dat zo'n 49 euro. Voor 10 euro meer heb ik dan een hele kant en klare set inclusief nieuwe middelste stang, alleen weet ik niet hoe het dan zit met uitlijnen. Zo te zien zitten de kogels op de stang geschoven en dan met een beugel vastgezet, ipv erop geschroefd en dat zou dan makkelijk af te stellen moeten zijn door dezelfde afstanden over te nemen. Maar het is ook de reden dat ik een beetje twijfel over de herbruikbaarheid van nogal roestige stangen.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 00:27:52 #73
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_130621243
Bij twijfel toch voor nieuw gaan joh.

Hier is de fiat vandaag afgekeurd voor APK. Haal hem morgen op als de carisma op mag en dan hoor ik meer :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:50:33 #74
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_130631751


De carisma heeft ook nog wat dure reparaties te wachten dus ik denk dat de fiat maar geschorst moet worden dit jaar.

Iemand die goedkope stalling weet ergens in Overijssel? :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_130667124
Dat kan je bijna allemaal zelf ;) En het is is bij elkaar nog geen 100 euro in onderdelen.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:44:14 #76
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_130667440
Jawel klopt, maar ik heb a. de tijd niet op dit moment en b. de carisma kost mij bij elkaar zo rond de 500/600 euro om hem alleen maar door de APK te trekken. Dat alles bij elkaar en ik houd ineens meer maand dan geld over :(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_131387668
De 126 is ook door de APK *O* Ik heb er dus zelf nieuwe fusees, stuurkogels, spoorstangen en 2 nieuwe banden ondergezet.
Enige wat ze hoefden te doen was een koplamp afstellen. Er zit wel wat speling op het stuurhuis, wat volgens mij al sinds de aanschaf zo was, maar dat was nog niet zo boeiend. En misschien dat één van die wiellagers de fusee-wissel het niet goed heeft weten te overleven, tijd moet dat leren. Voor de rest stuurt hij echt heerlijk soepel nu, met name door de nieuw fusees, en gaat-ie weer gewoon keurig rechtdoor O+
  maandag 31 maart 2014 @ 20:25:48 #78
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_138374985
Kick, het was zondag mooi weer..

Om het stuur te poetsen :')


En de uitlaat sportiever te maken :') :')


We hebben een start gemaakt om hem weer rijdklaar te maken, daarvoor moet het volgende gebeuren;
- remleidingen voor (links was afkeur destijds, we pakken rechts nu ook mee. Daarmee is de gehele remvoering dan gedaan)
- nieuwe brandstofleidingen, de oude lekken nu
- nieuwe kmkabel
- nieuwe uitlaat
- fuseepennen nalopen, er leek wat speling te zijn links voor. De garage dacht aan de wiellager maar die is 100% niet hetgene wat 0,5 mm speling veroorzaakt, heb voor 14 euro nieuwe fuseepennen besteld :)

Voor de rest zal het wel meevallen. Ik heb weer zin om te rijden! :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_138375111
Poll: Welke kleur moet de nieuwe uitlaat zijn?
Chroom
Zwart
Origineel
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Ik wil dat ze haar nieuwe uitlaat zwart of chroom spuit. Wat vinden jullie?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_138375555
Kleur maak biet uit maar er hoort een chroom mondje op vindt ik
  maandag 31 maart 2014 @ 21:10:01 #81
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_138377375
Sjonge jonge, ik heb gewoon een uitlaatje liggen in de schuur. Daar ga ik niets aan doen, hij hoort brak te zijn op een maluch :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_138377798
Die schimmel komt door resten huidcellen e.d., als ik mijn Saab niet vaak genoeg gebruik krijg ik die ook op het stuur :P Veeg je er ook zo weer af.

Reviseren van de fusees kan behoorlijk tegenvallen, dus busjes moeten eruit geperst worden en de boel zit vaak ook nogal dicht geroest. Wilde ik ook doen afgelopen zomer, maar uiteindelijk gewoon direct complete fusees onder gezet (ook op advies van Roefel) voor het gemak en het beste resultaat :)
  vrijdag 5 september 2014 @ 14:23:56 #83
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_144202457
Tijd voor een APK-afkeur-update :')

Ik ga hem straks weer ophalen, er moeten nog wat dingen gedaan worden:
- de passagiersstoel zat niet genoeg vast
- accu moest ook vaster
- wat kleine rubbers vervangen
- voor draagarm was weggerot, je kon het wiel zien. Ik moet even precies zien wat de garage hiermee bedoelt.

22 sept loopt de schoring af. Het is mijn persoonlijk doel om hem voor die tijd weer goedgekeurd rondtuffend te hebben :+

Positieve update:
Ik heb een nieuwe andere radio erin gezet, klinkt goed (8>


baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_144203233
Misschien dat ze één van de triangels voor bedoelen? Zijn ook niet overdreven duur.

De mijne moet ook binnenkort voor de APK. Zolang er geen roest aan de carrosserie is verwacht ik niet enorme problemen :Y
  vrijdag 5 september 2014 @ 16:11:10 #85
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_144205788
Het is een klein plaatje aan het chassis vast, zit idd een klein gaatje in.

Totaal overzicht met wat er moet gebeuren:
- bijrijdersstoel vastzetten
- accusteun aanschroeven :')
- rechtsvoor draagarmplaat
- binnenste stuurkogelhoezen 3x
- nieuwe versnellingsbaksteunen (vorig jaar ook al nieuwe erop gezet, het rubber op die steunen scheurt er steeds af)

Hij moest de co test nog doen en had opmerkingen over de uitlaatpijp dat deze platgeslagen is. Dit is echter standaard Poolse shit :')

Ik zit te twijfelen of ik het bij van der laan zal bestellen of ergens anders :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_144210147
Kom op monsterd het is nog geen halve dag werk
  vrijdag 5 september 2014 @ 23:42:19 #87
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_144224753
Dat stukje lassen kan ik niet, dus dat doet de vriend van mijn moeder. In die zin ben ik afhankelijk van wanneer hij tijd heeft. Ik verwacht iig voor volgende week vrijdag te kunnen herkeurden. Gaat goedkomen :)

Hoe zit het allemaal met jouw 126 klawie? Issie al gespoten?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_144225950
Tenzij die stuurkogels nog redelijk recent zijn vervangen zou ik trouwens gewoon de hele kogels vervangen (van uitgaande dat stofhoesjes ervoor nog te vinden zijn). Je moet ze toch loshalen en zo duur is het niet - voor als ik het mij goed herinner heb je voor zo'n 50 euro de hele set aan stangen, klemmen en kogels compleet. Net zo makkelijk en je kunt er jaren weer tegenaan :Y
  zaterdag 6 september 2014 @ 09:17:40 #89
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_144231817
De kogels aan de uiteinden hebben we vorig jaar gedaan. Nieuwe hoezen kosten 2 euro pet stuk dus voor nu doen we dat zo. ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_144236873
Dat zijn niet dezelfde stuurkogels, dus de logica ontgaat mij... Vorig jaar had ik hetzelfde probleem met mijn 96 (stuurkogels van 2 jaar oud), maar na wat gefrut met die hoesjes was het vervangen van de kogel net zo makkelijk en ook gewoon beter. Is hetzelfde werk, kost nauwelijks meer en levert langer/beter resultaat :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')