abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_125673411
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 22:04 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Goed voor de economie.

Minder huizen is hogere prijzen. ^O^
De daaropvolgende woningnood is weer goed voor de werkgelegenheid in de bouw.

... oO<
De huidige woningnood - die eindelijk was opgelost na de crisis in de jaren 80 - is ontstaan omdat woningcorporaties het wel grappig vonden om hun goede, betaaltbare woningen te slopen om er minder en duurdere woningen voor in de plaats te zetten.
En zg. scheefwoners krijgen de schuld, terwijl scheefwoners volgens mij villabezitters zijn die niet rond kunnen komen zonde HRA..
  woensdag 24 april 2013 @ 12:03:01 #227
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_125674751
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
De huidige woningnood - die eindelijk was opgelost na de crisis in de jaren 80 - is ontstaan omdat woningcorporaties het wel grappig vonden om hun goede, betaaltbare woningen te slopen om er minder en duurdere woningen voor in de plaats te zetten.
En zg. scheefwoners krijgen de schuld, terwijl scheefwoners volgens mij villabezitters zijn die niet rond kunnen komen zonde HRA..
Vanuit commercieel oogpunt is het creeren van schaarste uiteraard winstgevend en dus begrijpelijk.

De door onze regering heilig & zalig verklaarde marktwerking is echter gebaseerd op vraag en aanbod.
Nu is het zo dat het aanbod niet aansluit bij de vraag.
Immers is er blijkbaar vraag naar goedkope(re) huizen, maar niemand die ze bouwt (niet winstgevend genoeg). Nu gaan we mensen dwingen om duurder te gaan wonen ipv corporaties dwingen aan de vraag te voldoen & meer goedkope woningen te maken.

Lang leve de marktwerking.
Toch ?
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 24 april 2013 @ 13:18:59 #228
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_125677297
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hey Miss V!
Gaat alles goed daar? Ik had trouwens gehoord dat ze sloopplannen hebben voor de flats bij jullie in de straat.. Maar die van jullie niet, dus?
Ik weet van niks... Die van ons gaan zeker niet plat. Die staan pas net :P
Waar heb je dat gehoord dan??
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  woensdag 24 april 2013 @ 13:25:57 #229
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_125677553
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:18 schreef MissVanity het volgende:
Ik weet van niks... Die van ons gaan zeker niet plat. Die staan pas net :P
Waar heb je dat gehoord dan??
Anoniem berichtje op 4chan... :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 24 april 2013 @ 13:30:38 #230
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_125677729
quote:
6s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:25 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Anoniem berichtje op 4chan... :P
_O- Zeer betrouwbare bron!
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  woensdag 24 april 2013 @ 14:03:38 #231
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_125678876
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:30 schreef MissVanity het volgende:
_O- Zeer betrouwbare bron!
Betrouwbaar genoeg om scholen 2 dagen dicht te houden & willekeurig iemand van z'n bed te lichten.
:P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_125678973
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:18 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Ik weet van niks... Die van ons gaan zeker niet plat. Die staan pas net :P
Waar heb je dat gehoord dan??
Nou er woont een Fokster ergens tegenover je, en die moet verhuizen omdat er gesloopt zou gaan worden..
pi_125679077
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 12:03 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Vanuit commercieel oogpunt is het creeren van schaarste uiteraard winstgevend en dus begrijpelijk.

De door onze regering heilig & zalig verklaarde marktwerking is echter gebaseerd op vraag en aanbod.
Nu is het zo dat het aanbod niet aansluit bij de vraag.
Immers is er blijkbaar vraag naar goedkope(re) huizen, maar niemand die ze bouwt (niet winstgevend genoeg). Nu gaan we mensen dwingen om duurder te gaan wonen ipv corporaties dwingen aan de vraag te voldoen & meer goedkope woningen te maken.

Lang leve de marktwerking.
Toch ?
Kunstmatig een schaarste creëren heeft volgens mij niet zoveel met vrije marktwerking te maken.
Maar wat mij betreft kunnen nutsvoorzieningen beter via de overheid worden geregeld.
  woensdag 24 april 2013 @ 14:53:02 #234
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_125680318
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 14:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Kunstmatig een schaarste creëren heeft volgens mij niet zoveel met vrije marktwerking te maken.
Maar wat mij betreft kunnen nutsvoorzieningen beter via de overheid worden geregeld.
Het slaat dan ook nergens op, dat geblaat over "marktwerking".
& breek me de bek niet open over nuts bedrijven en "privatisering". }:|

... en dan ook nog zo'n ras-idioot van Nestlé die glashard durft te opperen dat water geen recht is, maar een commercieel goedje. *&$%#@ :(
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_125680908
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 14:53 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Het slaat dan ook nergens op, dat geblaat over "marktwerking".
& breek me de bek niet open over nuts bedrijven en "privatisering". }:|

... en dan ook nog zo'n ras-idioot van Nestlé die glashard durft te opperen dat water geen recht is, maar een commercieel goedje. *&$%#@ :(
Met welk recht claimen zij het water dan? De arrogantie kent geen grenzen.
Als het niet van ons is, is het net zo goed niet van hen.
  woensdag 24 april 2013 @ 16:20:45 #236
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_125683327
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 15:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Met welk recht claimen zij het water dan? De arrogantie kent geen grenzen.
Als het niet van ons is, is het net zo goed niet van hen.
Het "recht" op winst, van zij die al teveel hebben :P

Die kerel (Peter Brabeck) spoort niet:

In een openhartig interview voor de documentaire We Feed The World deed de voorzitter van de raad bestuur van Nestlé Peter Brabeck, de opmerkelijke uitspraak dat water geen mensenrecht is. 'Ik ben trouwens ook geen voorstander van organische landbouw, genetische modificatie is beter.'

"dat water een fundamenteel recht moet zijn voor iedereen. Dat is natuurlijk een erg extreem standpunt. Nestlé is ervan overtuigd dat men moet beseffen dat water een waarde heeft en om die waarde duidelijk te maken, plakken wij er een prijs op. Voor iedereen die geen toegang heeft tot schoon drinkwater zijn er tal van oplossingen”, aldus Brabeck. Over concrete oplossingen sprak hij niet.

“De ultieme sociale verantwoordelijk van een bedrijfsleider is het maken van zoveel mogelijk winst. Zo kan de bevolking aan het werk blijven”, zei Brabeck.

Over de negatieve gevolgen van privatisering van water sprak hij niet. Toch mag de vergaande impact voor lokale gemeenschappen in het Zuiden niet worden onderschat. In Durban bijvoorbeeld leidde de privatisering tot een grootschalige cholera-epidemie.

Nestlé is het grootste voedingsmiddelenconcern en de grootste bron- en mineraalwater producent ter wereld. Het bedrijf kwam in het verleden al in opspraak omdat het vrouwen aanspoorde te stoppen met het geven van borstvoeding. Nestlé ging zelfs lobbyen bij overheden met de boodschap dat vrouwen beter konden overschakelen op instant (Nestlé)voeding
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 24 april 2013 @ 16:39:37 #237
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_125683967
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
oh wat balen van je operatie, zeg.. Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt naar die film. Een wrange troost is mss dat je nu 2 horrorverhalen in 1 hebt..
Ja, gelukkig bezit ik veel geduld! ;) Die film is echt een aanrader hoor, ik zit er nu nog mee in m'n hoofd! :o :)

quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:20 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Het "recht" op winst, van zij die al teveel hebben :P

Die kerel (Peter Brabeck) spoort niet:

In een openhartig interview voor de documentaire We Feed The World deed de voorzitter van de raad bestuur van Nestlé Peter Brabeck, de opmerkelijke uitspraak dat water geen mensenrecht is. 'Ik ben trouwens ook geen voorstander van organische landbouw, genetische modificatie is beter.'

"dat water een fundamenteel recht moet zijn voor iedereen. Dat is natuurlijk een erg extreem standpunt. Nestlé is ervan overtuigd dat men moet beseffen dat water een waarde heeft en om die waarde duidelijk te maken, plakken wij er een prijs op. Voor iedereen die geen toegang heeft tot schoon drinkwater zijn er tal van oplossingen”, aldus Brabeck. Over concrete oplossingen sprak hij niet.

“De ultieme sociale verantwoordelijk van een bedrijfsleider is het maken van zoveel mogelijk winst. Zo kan de bevolking aan het werk blijven”, zei Brabeck.

Over de negatieve gevolgen van privatisering van water sprak hij niet. Toch mag de vergaande impact voor lokale gemeenschappen in het Zuiden niet worden onderschat. In Durban bijvoorbeeld leidde de privatisering tot een grootschalige cholera-epidemie.

Nestlé is het grootste voedingsmiddelenconcern en de grootste bron- en mineraalwater producent ter wereld. Het bedrijf kwam in het verleden al in opspraak omdat het vrouwen aanspoorde te stoppen met het geven van borstvoeding. Nestlé ging zelfs lobbyen bij overheden met de boodschap dat vrouwen beter konden overschakelen op instant (Nestlé)voeding
Nee, die spoort inderdaad zeer zeker niet...
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  woensdag 24 april 2013 @ 17:21:38 #238
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_125685527
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 14:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nou er woont een Fokster ergens tegenover je, en die moet verhuizen omdat er gesloopt zou gaan worden..
Ohja? Grappig. Dat er een fokster woont. Niet dat ze moet verhuizen natuurlijk...
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_125691990
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:20 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Het "recht" op winst, van zij die al teveel hebben :P

Die kerel (Peter Brabeck) spoort niet:

In een openhartig interview voor de documentaire We Feed The World deed de voorzitter van de raad bestuur van Nestlé Peter Brabeck, de opmerkelijke uitspraak dat water geen mensenrecht is. 'Ik ben trouwens ook geen voorstander van organische landbouw, genetische modificatie is beter.'

"dat water een fundamenteel recht moet zijn voor iedereen. Dat is natuurlijk een erg extreem standpunt. Nestlé is ervan overtuigd dat men moet beseffen dat water een waarde heeft en om die waarde duidelijk te maken, plakken wij er een prijs op. Voor iedereen die geen toegang heeft tot schoon drinkwater zijn er tal van oplossingen”, aldus Brabeck. Over concrete oplossingen sprak hij niet.

“De ultieme sociale verantwoordelijk van een bedrijfsleider is het maken van zoveel mogelijk winst. Zo kan de bevolking aan het werk blijven”, zei Brabeck.

Over de negatieve gevolgen van privatisering van water sprak hij niet. Toch mag de vergaande impact voor lokale gemeenschappen in het Zuiden niet worden onderschat. In Durban bijvoorbeeld leidde de privatisering tot een grootschalige cholera-epidemie.

Nestlé is het grootste voedingsmiddelenconcern en de grootste bron- en mineraalwater producent ter wereld. Het bedrijf kwam in het verleden al in opspraak omdat het vrouwen aanspoorde te stoppen met het geven van borstvoeding. Nestlé ging zelfs lobbyen bij overheden met de boodschap dat vrouwen beter konden overschakelen op instant (Nestlé)voeding
Ik kan er echt met de pet niet bij... Het recht om iets te claimen wat in beginsel helemaal niet van hen is. Omdat het gegarandeerd verkocht gaat worden vertegenwoordigd het een marktwaarde. Alsof het een zonde is om anderen niet uit te buiten.
Net als dat genuil over sociale huurwoningen. Alsof het erg is dat ze onder de marktwaarde (ja logisch, kunstmatig tekort veroorzaakt) verhuurd worden, zodat mensen met een smalle beurs gewoon goed kunnen wonen.
Sommige mensen kunnen alleen maar denken in termen van economische waarde, tegenwoordig. Natuurlijk moeten eerste levensbehoeften gewoon beschikbaar zijn en ook beschermd worden tegen idioten die er graag een monopolie op willen zodat ze tot in der eeuwigheid massa's mensen kunnen uitknijpen.
En de federatlisten van de EU gaan er vrolijk in mee.. Wat een enge samenleving gaat dit worden.
pi_125694879
Helemaal van god los, zouden ze vroeger zeggen.
pi_125695338
Een oranje boa, dat lijkt me wel wat ;)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  woensdag 24 april 2013 @ 21:34:22 #242
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_125696432
Ja MissVanity, als je van spannende en huiveringwekkende films houdt dan zou ik hem zeker kijken op een gegeven moment! ^O^ Het is zeker geen standaard verhaaltje (ondanks dat de VPRO-gids het geen bijster originele film vond).
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_125712998
Goedemorgen!
pi_125716114
Goeiemiddag! :W
  donderdag 25 april 2013 @ 15:00:51 #245
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_125719909
ff peukie doen :7
c_/ nog paar dagen en dan feescht w/
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 25 april 2013 @ 20:55:48 #246
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_125733651
Stil hier zeg! Goedenavond.
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  donderdag 25 april 2013 @ 21:08:26 #247
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_125734480
:W
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_125734533
Weekend :D

Morgen komt zussie op visite. Ze is net terug van vakantie en komt vol verhalen en met een camera vol foto's deze kant op. Tof!

Hoe is het met iedereen? :*
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  donderdag 25 april 2013 @ 21:10:53 #249
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_125734656
ff linkje spammen hoor:

(drink)water is een mensenrecht!
http://www.right2water.eu/

Iedereen (die stemgerechtigd is) al getekend ?
Anders even doen :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  vrijdag 26 april 2013 @ 12:09:22 #250
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_125754924
Net als je denkt dat het niet gekker moet worden:

http://www.express.be/bus(...)egenwater/189130.htm

quote:
Fransen heffen belasting op regenwater
De Franse stad Douai gaat zijn inwoners belasten op regenwater. Verwacht wordt dat andere steden snel zullen volgen. De stad voert hiemee gewoon een wet uit die in juli 2011 werd goedgekeurd.

De maatregel is niet uniek. Ook in Polen wordt aan soortgelijke wet gewerkt. De inwoners van steden als Poznan, Koszalin, Bielsko-Biala, Bytom en Vrotslav hebben de belasting al betaald. In de Amerikaanse staat Oregon is het sinds 1925 strafbaar om regenwater en sneeuw op te vangen. De overheid gaat er van uit eigenaar te zijn van het regenwater dat op het erf van burgers valt.
Denk dat ik zelf maar een boete in ga stellen voor het illegaal dumpen van "overheidswater" op mijn grond :7
The truth may be out there, but the lies are in your head.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')