Is er ook geen manier hieromheen? Bijv. als je een ander inschrijfadres hebt en stiekem in de woning gaat wonen? Of heeft de campingeigenaar de plicht om hier wat van te zeggen?quote:Op woensdag 10 april 2013 12:05 schreef hezdunnah het volgende:
Voor zover ik weet niet. Volgens mij mag je er maar een x aantal maanden per jaar verblijven.
En hoe doen die mensen dat dan? Weet je dat ook? Want stel je hebt geen ouders waarbij je ingeschreven kan gaan staan. Hoe doe je het dan? Via marktplaats om een inschrijfadres vragen?quote:Op woensdag 10 april 2013 12:08 schreef Biancavia het volgende:
Het mag niet, maar het zal vaak genoeg gebeuren. Je kunt je alleen niet inschrijven op dat adres, dus uitwonende stufi kun je dan wel vergeten.
af en toe een week naar je ouders in de vakantie. Zo omzeil je vast wel de regelsquote:Op woensdag 10 april 2013 12:05 schreef hezdunnah het volgende:
Voor zover ik weet niet. Volgens mij mag je er maar een x aantal maanden per jaar verblijven.
Zo zat ik dus ook te denken. Want met flink wat sparen kan ik wel zo'n chalet kopen. En als ik dan iedere vakantie een week bij mijn moeder ga logeren of wat dan ook dan kan ik enkel zeggen dat ik er niet permanent woon.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:09 schreef wise het volgende:
[..]
af en toe een week naar je ouders in de vakantie. Zo omzeil je vast wel de regels
Nou ja ik denk hopen dat je niet betrapt wordt. Als de parkeigenaar 365 dagen per jaar 's avonds om 9 uur licht ziet branden dan krabt hij denk ik wel even aan zijn hoofd.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:08 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
Is er ook geen manier hieromheen? Bijv. als je een ander inschrijfadres hebt en stiekem in de woning gaat wonen? Of heeft de campingeigenaar de plicht om hier wat van te zeggen?
Ik vind het trouwens wel erg oneerlijk. Of je moet droog brood eten voor een particuliere woning, of je moet krap in een kamer zitten met een torenprijs want een sociale huurwoning duurt te lang en je mag niet wonen op een boot of camping..
Wel, ligt aan de locatie.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:08 schreef Elvenpath het volgende:
en je mag niet wonen op een boot of camping..
maar zijn er ook parkeigenaren die dit toestaan? Als je je verder aan alle regels houd is er verder toch niet zoveel aan de hand?quote:Op woensdag 10 april 2013 12:11 schreef hezdunnah het volgende:
[..]
Nou ja ik denk hopen dat je niet betrapt wordt. Als de parkeigenaar 365 dagen per jaar 's avonds om 9 uur licht ziet branden dan krabt hij denk ik wel even aan zijn hoofd.
En dat zie je dan ook direct terug in de prijs...quote:
Dus omdat ik op vakantie ga, woon ik niet permanent in mijn huis? Dat zal vast niet opgaan. Dan mag je wel een paar maanden per jaar elders gaan wonen.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:10 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
Zo zat ik dus ook te denken. Want met flink wat sparen kan ik wel zo'n chalet kopen. En als ik dan iedere vakantie een week bij mijn moeder ga logeren of wat dan ook dan kan ik enkel zeggen dat ik er niet permanent woon.
Klopt, heb dan ook nooit geopperd dat het goedkoop zou zijn.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:14 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
En dat zie je dan ook direct terug in de prijs...
Dit inderdaad, ligt geheel aan de gemeente. Ik ken mensen die eerst illegaal op zo'n park hebben gewoond, maar nadat de gemeente het (na betaling van een heffing) legaal maakte wonen ze er nu dus geheel legaal.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:13 schreef FF het volgende:
Het hangt van de lokale regelgeving af.
Officieel is het tegenwoordig verboden om permanent te wonen op een recreatiepark.
Echter sommige gemeenten hebben recreatieparken aangewezen waar wel permanent gewoond mag worden. Andere gemeenten hebben toestemming verleend aan de huidige bewoners en soms mag deze toestemming overgedragen worden aan opvolgende bewoners.
En elke gemeente heeft ook zijn eigen regels hoeveel maanden men achter elkaar op een park mag wonen. Bij de ene mag het niet in de winter, bij de andere maximaal 3 maanden en dan 1 maand leegstand, bij de andere maximaal 9 maanden per jaar en 3 maanden niet.
Misschien wel. Je mag anders altijd bij mij komen logeren heur.quote:Op woensdag 10 april 2013 12:12 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
maar zijn er ook parkeigenaren die dit toestaan? Als je je verder aan alle regels houd is er verder toch niet zoveel aan de hand?
Dit. Gelukkig ook niet TIG keer in het nieuws geweest.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |