Dat dus.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, de ergste. Maar veroorzaakt ook weer nieuwe krasjes, daarom is het nabewerken ook zo belangrijk. Probeer het eens op je motorkap; veloce met geel, groen met mezzo en finale op wit. Dit is maar een voorbeeld; je kan nu ook direct oranje met mezzo doen. Of nog een rondje finale op lichtgroen/wit.
Gewoon proberen welke afwerking een resultaat naar tevredenheid geeft.
Je moet alleen wel oppassen waar je nagellak remover op gebruikt. Glas wil het perfect, maar interieur delen en andere delen(Lak) zou ik het niet aanraden..quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:42 schreef Nerdmans het volgende:
Ongetwijfeld weten jullie dit al..
Maar nun tip voor de onwetenden
Ik heb me het schompes lopen poetsen op lijmresidu van een sticker.
Alles geprobeerd.
Wondermiddeltje van carclean, ruikt lekker naar sinasappel, maar lukte niet.
Wasbenzine, thinner enz....
Wilde allemaal niet lukken.
Totdat de buurvrouw me zag stuntelen en me haar potje nagellak remover gaf.
2x vegen en weg lijmresidu.
Werkt als een malle!!
Pindakaasquote:Op woensdag 10 juli 2013 12:42 schreef Nerdmans het volgende:
Ongetwijfeld weten jullie dit al..
Maar nun tip voor de onwetenden
Ik heb me het schompes lopen poetsen op lijmresidu van een sticker.
Alles geprobeerd.
Wondermiddeltje van carclean, ruikt lekker naar sinasappel, maar lukte niet.
Wasbenzine, thinner enz....
Wilde allemaal niet lukken.
Totdat de buurvrouw me zag stuntelen en me haar potje nagellak remover gaf.
2x vegen en weg lijmresidu.
Werkt als een malle!!
Was idd op mun raam.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:21 schreef practics het volgende:
[..]
Je moet alleen wel oppassen waar je nagellak remover op gebruikt. Glas wil het perfect, maar interieur delen en andere delen(Lak) zou ik het niet aanraden..
serieus?quote:
Hangt een beetje van de sticker af maar over het algemeen ja.quote:
Een goede glasreiniger is goudwaard. Dat spuit je op je ruiten neem je af met een doek en klaar. 100% streeploos en glashelder. Dat zul je met glassex niet hebben, zeker als jij nog was resten aan je ruiten hebt.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:40 schreef JohnB52 het volgende:
Wat is het grote verschil tussen gewone Glasex en de speciale glass cleaners?
Niet elke combinatie op elke lak werkt even goed. Ook Monello is niet compleet heilig. Zijn zat voorbeelden te noemen dat je bijvoorbeeld met inizio of veloce op een wollen pad, de krassen niet weghaalt, maar met een in theorie lichtere combinatie het makkelijk wegtrekt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:47 schreef Gkhn het volgende:
Ik weet het niet hoor. Misschien verwacht ik teveel. Heb een kennis gebeld die poetser van beroep is. Met zijn rotary en pasta kreeg hij de krassen er wel uit.
Is agressief. Op die manier al eens een kuipruitje van de motor kunnen weggooien... Was helemaal dof geworden.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:55 schreef JohnB52 het volgende:
Ik heb een potje stickerverwijderaar van de Karwei, werkt ook goed!
Sowieso is afplakken slimmer.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:26 schreef jitzzzze het volgende:
Vrijdag weer eens mijn best doen om de wagen schoon te krijgen. Heb wel zin om de wagen in de BH te zetten en de Natty's paste wax. Zo met de DAP is dat een fluitje van een cent.
Maar kan BH over de trims heen, of is afplakken beter? En kan het zomaar over de bestaande waxlaag heen of zo een rondje SSR1 van te voren nodig zijn?
Want BH slaat wit uit? De Natty's kan overal overheen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:02 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Sowieso is afplakken slimmer.
En eerst rondje SSR1 is wel aan te raden!
Gewoon de pad met minste cutting die je hebt. Of gewoon je auto wassen met flinke overdosis shampoo, die je waxlaag stript.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:13 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Want BH slaat wit uit? De Natty's kan overal overheen.
SSR1 op een MF polish pad, MF cutting pad of geel? Polish pad denk ik he?
Ik heb minimale ervaring met de DAP, vandaar dat ik misschien wel domme domme zeg nuquote:Op woensdag 17 juli 2013 11:22 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Gewoon de pad met minste cutting die je hebt. Of gewoon je auto wassen met flinke overdosis shampoo, die je waxlaag stript.
Wit uitslaan durf ik niet te zeggen, maar beter voorkomen dan genezen.
Anders test je het op een heel klein stukje, dan weet je genoeg?
Ik doe het ook niet op glas/kunststof, alleen op plaatwerk.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:15 schreef Repeating het volgende:
[..]
Is agressief. Op die manier al eens een kuipruitje van de motor kunnen weggooien... Was helemaal dof geworden.
Ja, als je rondje SSR1 doet, verwijder je de waxlaag en kleine krasjes/verontreinigingen (kleien?).quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik heb minimale ervaring met de DAP, vandaar dat ik misschien wel domme domme zeg nu
Maar de SSR1 doe ik om de waxlaag te strippen en niet om de lak te reinigen?
Ik heb ook nog wel een zwarte en gouden pad maar die wil ik gebruiken voor de BH en wax.
Dus het is of kleien, of SSR1?quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:34 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, als je rondje SSR1 doet, verwijder je de waxlaag en kleine krasjes/verontreinigingen (kleien?).
Als je alleen veel shampoo erin doet, verwijder je alleen de waxlaag.
Voor het beste resultaat: ja.quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:30 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dus het is of kleien, of SSR1?
Heb laatst nog de motorkap gekleid en daar kwam eigenlijk niets af.
Liefst kleien en ssr1. Maar als er niks af komt, gewoon even wassen met veel shampoo en daarna ff een rondje ssr1 doenquote:Op woensdag 17 juli 2013 12:30 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dus het is of kleien, of SSR1?
Heb laatst nog de motorkap gekleid en daar kwam eigenlijk niets af.
Over je trims nog. Ik zou toch ook adviseren om het af te plakken. Ook al zie je niks, meestal droogt het wel je trims al uit.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |