abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 april 2013 @ 20:38:19 #1
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_125003327


Topicreeks: sauna reviews

Brabant
dethermen.nl

verslag van Joene
verslag van SunChaser
verslag van Cat22

saunadevarana.nl
verslag van zesje
verslag van creno
verslag van MartjinBrabant
verslag van z80
verslag van tinny

thermaeson.nl
verslag van kluivie
thermengeldrop.nl
verslag van bigfoot1972
verslag van PiperMaru

thermenprinsejagt.nl
verslag van miss_sly
verslag van Ikook
verslag van MartjinBrabant

thermentilburg.nl
verslag van creno
xfakt.nl
verslag van kluivie
Drenthe
beautysaunapeize.nl

verslag van Isabeau
hofvansaksen.nl
verslag van Locusta
verslag van Tamashii

hunzebergen.nl
verslag van kahlie
sauna-hesselerbrug.nl
verslag van Isabeau
thermenholiday.nl
verslag van Sinkwanee
verslag van Sylvana
verslag van Sylvana

Friesland
thermendewaterlelie.nl

verslag van simmu
dewoudfennen.nl
verslag van homage
verslag van Joene

saunastate.nl
verslag van homage
leeuwerikhoeve.nl
verslag van homage
verslag van nielsgeode

fryskesauna.nl
verslag van homage
fontananieuweschans.nl
verslag van _Floddertje_
Molline

saunabeautyfarmmidwolda.nl
verslag van VGA4xZoom
saunahetfriesewoud.nl
verslag van AnnekeM
Gelderland
ryokan.nl

verslag van Sylvana
saunadeveluwe.nl
verslag van Tamashii
verslag van Tamashii
verslag van Tamashii

saunadrome.nl
verslag van Freecell
verslag van Isabeau

thermenbussloo.nl
verslag van Sylvana
verslag van 3st
verslag van MaLo
verslag van Sylvana
verslag van kaputwiehund

thermennijmegen.nl
verslag van Sylvana
verslag van Ikook

veluwsebron.nl
verslag van Sylvana
verslag van Coalho
verslag van Sylvana
verslag van stbabylon
verslag van Jurk
verslag van Little_Acorn
verslag van harley
verslag van kaputwiehund
verslag van Jurk
verslag van Sylvana
verslag van Sylvana

zwaluwhoeve.nl
verslag van Merisse
verslag van Malo
verslag van Zana
verslag van nielsgeode
verslag van AnnekeM
verslag van hetismijrobbert
verslag van bigfoot1972
verslag van Malo
verslag van Ferdii

Limburg
saunapark.nl

verslag van kaputwiehund
saunadennenmarken.nl
verslag van doctor.starbucks
thermae.nl
verslag van Barb
thermenborn.nl
verslag van tjoptjop
Noord Holland
allsports.nl

verslag van T_R_I_P
saunaridderrode.nl
verslag van tessie
verslag van Chell

spawellness-weesp.nl
verslag van Lempicka
verslag van Chell
verslag van kahlie
spazuiver.nl
verslag van Ooi86
saunacentre.nl
verslag van zweety
Zuid Holland
centredulac.nl

verslag van Tamashii
verslag van Eelco-tjuh

elysium.nl
verslag van Jessie
verslag van Mirjam
verslag van agter
verslag van Jurk
verslag van Jurk

thermenholiday.nl
verslag van As_33
verslag van DarkElf
verslag van lady-wrb

thermenridderkerk.nl
verslag van Suuz_
verslag van octopussy
verslag van Isabeau

termenromana.nl
verslag van Mixende_match
saunathermen5mei.nl
verslag van piepkuiken21
Overijssel
huizeholterhof.nl

verslag van kahlie
sare.nl
verslag van Sylvana
sauna-keizer.nl
verslag van DrMarten
saunathermenswoll.nl
verslag van Sylvana
Utrecht
houtensauna.nl

verslag van Merisse
saunadeheuvelrug.nl
verslag van Merisse
verslag van Nieners


[ Bericht 1% gewijzigd door Mylene op 09-06-2013 21:31:48 ]
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2013 @ 20:41:23 #2
163650 Greys
pi_125003508
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, ook Centre du Lac! :o
Ja _O- Ik was zo ubergelukkig met de tip en ik deed toch geen ruk met de ING rentepunten (en ik ben alles behalve rijk en zelfs ik had al tien keer zoveel punten als dat ik nodig had voor dat kaartje).
Dus nu kan ik nog vaker :@

Het enige 'nadeel' is dus dat je via die lekkerwegclub site moet reserveren voor de sauna, maar dat kan dus zelfs nog op de dag zelf. Dus ook als je bv pas zaterdagochtend beslist dat je zin hebt om te gaan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_125003675
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2013 20:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja _O- Ik was zo ubergelukkig met de tip en ik deed toch geen ruk met de ING rentepunten (en ik ben alles behalve rijk en zelfs ik had al tien keer zoveel punten als dat ik nodig had voor dat kaartje).
Dus nu kan ik nog vaker :@

Het enige 'nadeel' is dus dat je via die lekkerwegclub site moet reserveren voor de sauna, maar dat kan dus zelfs nog op de dag zelf. Dus ook als je bv pas zaterdagochtend beslist dat je zin hebt om te gaan.
Super tip! Dank je wel! Wel apart, want bij de bonnen voor de sauna v/d Hema staan ze er helemaal niet bij. :? Die lekker weg dingen had ik wel allemaal nagezocht.

Ik ga ff iemand met rentepunten aan z'n jasje trekken.
  zondag 7 april 2013 @ 20:45:50 #4
63722 z80
I fink you freaky
pi_125003761
de hema bonnen heb ik weer niets aan. geen sauna hier in de buurt die mee doet helaas.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2013 @ 20:55:49 #5
163650 Greys
pi_125004330
Wat zijn saunabonnen van de HEMA dan? :@
Is dat dan weer iets anders dan die HEMA lekker weg club?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2013 @ 20:57:48 #6
163650 Greys
pi_125004460
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:44 schreef kahlie het volgende:

[..]

Super tip! Dank je wel! Wel apart, want bij de bonnen voor de sauna v/d Hema staan ze er helemaal niet bij. :? Die lekker weg dingen had ik wel allemaal nagezocht.

Ik ga ff iemand met rentepunten aan z'n jasje trekken.
Die bonnen zijn vast iets anders dan?
Ik ben nu net ingelogd op die lekkerwegclubdinges en daar staan ze gewoon bij :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 7 april 2013 @ 21:05:46 #7
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_125004915
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2013 20:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja _O- Ik was zo ubergelukkig met de tip en ik deed toch geen ruk met de ING rentepunten (en ik ben alles behalve rijk en zelfs ik had al tien keer zoveel punten als dat ik nodig had voor dat kaartje).
Dus nu kan ik nog vaker :@

Het enige 'nadeel' is dus dat je via die lekkerwegclub site moet reserveren voor de sauna, maar dat kan dus zelfs nog op de dag zelf. Dus ook als je bv pas zaterdagochtend beslist dat je zin hebt om te gaan.
is dat beperkt geldig? Ik ga er morgen ook ff naar kijken, geweldige tip. :o
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2013 @ 21:07:29 #8
163650 Greys
pi_125005009
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 21:05 schreef MissHobje het volgende:

[..]

is dat beperkt geldig? Ik ga er morgen ook ff naar kijken, geweldige tip. :o
Een jaar.

[ Bericht 13% gewijzigd door Greys op 07-04-2013 21:27:23 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2013 @ 21:19:30 #9
163650 Greys
pi_125005695
Heb even mailtje gestuurd hoe dat werkt als je na een jaar weer wilt verlengen met ING rentepunten.
En of je bericht krijgt als je jaar bijna verlopen is. Ben ik wel benieuwd naar :)

(En anders kan je gedurende het jaar - zelfs na een week - al opzeggen voor het jaar er op en blijf je de rest van je betaalde jaar gewoon alle rechten houden, dat sowieso, dat las ik al in de voorwaarden).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2013 @ 21:26:07 #10
163650 Greys
pi_125006163
Mocht je het ook willen dan is dit volgens mij hoe ik het gedaan heb (tis alweer paar maandjes geleden, had het hier wel eerder mogen zeggen :@ :@ ):

KLIK
Daar het lidmaatschap bestellen met je ING rentepunten (je kunt zien hoeveel je er hebt door op mijning in te loggen en als je dan op het overzicht staat met je afschrijvingen enzo zie je helemaal onderaan die pagina rentepunten staan)

Als je dat daar besteld hebt - zonder bijbetaling dus - dan krijg je per mail een code.
Die gebruik je dan weer om mee te 'betalen' via de hemalekkerwegclub.nl site.

Zoiets ging het :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_125008372
Wat gek dat ze bij die Lekkerwegclub Houten noemen als zijnde een sauna van de Thermen en Beautygroep, want daar horen ze niet meer bij.
Als ik samen met iemand ga dan doe ik dat liever via de Optimelpunten, net ff goedkoper pp en dan spaar je ook nog punten voor een gratis entree. Maar als je in je eentje gaat is het wel voordelig om dat via de Lekkerwegclub te doen.
pi_125008428
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:55 schreef Greys het volgende:
Wat zijn saunabonnen van de HEMA dan? :@
Is dat dan weer iets anders dan die HEMA lekker weg club?
Yup, ze hebben o.a. in de webshop: Sauna dagje weg, Sauna voor twee etc. etc.. Daar staat dus geen Centre Du Lac tussen. Vandaar dat ik dacht dat ik aan die club card ook niets zou hebben.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2013 @ 22:01:14 #13
163650 Greys
pi_125008590
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 21:58 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat gek dat ze bij die Lekkerwegclub Houten noemen als zijnde een sauna van de Thermen en Beautygroep, want daar horen ze niet meer bij.
Als ik samen met iemand ga dan doe ik dat liever via de Optimelpunten, net ff goedkoper pp en dan spaar je ook nog punten voor een gratis entree. Maar als je in je eentje gaat is het wel voordelig om dat via de Lekkerwegclub te doen.
Hoe werkt dat met de Optimelpunten dan, heb je dan altijd genoeg? Ook als je bv elke week naar de sauna gaat? Spaart dat snel, bedoel ik?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2013 @ 22:05:54 #14
163650 Greys
pi_125008911
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 21:58 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat gek dat ze bij die Lekkerwegclub Houten noemen als zijnde een sauna van de Thermen en Beautygroep, want daar horen ze niet meer bij.
Als ik inlog zie ik Houten idd niet meer bij de keuzes staan.
Maar daar kan ik op de een of andere manier geen screenshot van maken, heel irritant :')
Vandaar dat ik die andere gebruikte, waar ze nog wel bij stonden kennelijk.

Als ik inlog zie ik:

Waterlelie Zevenhuizen
Saré Oldenzaal
Thermen Born
Thermen Goirle
Van Egmond, Haarlem
Centre du Lac Pijnacker
Anholts, Schonebeek
Sauna Soesterberg
Spa Weesp

Dan maar ff overgetypt :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_125008940
Op mijn werk staan er altijd pakken Optimel, je hebt 4 codes nodig voor een voucher voor entree voor 2, ik heb meestal punten voor zo'n 10 vouchers staan en dan moet je dus even opletten dat je ze op tijd inwisselt. De huidige inwisselperiode is voorbij, vanaf sept kun je weer punten inwisselen en dan zijn de vouchers tot eind augustus te gebruiken.
Ik gebruik zelf nooit Optimel, maar ik kom dus heel makkelijk aan punten. Even rondvragen in je omgeving kan ook nog wel eens helpen.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2013 @ 22:08:31 #16
163650 Greys
pi_125009089
Ah top, dank je.
Ik blijf dit jaar sowieso dat Hema ding gebruiken omdat het idd ook fijn is als ik af en toe in mijn eentje een avondje wil ofzo. Maar voor een eventueel volgend jaar (stel dat ik die Hemadinges niet kan verlengen met ING punten, geen idee) dan is Optimel ook een goed idee :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_125009105
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 22:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Op mijn werk staan er altijd pakken Optimel, je hebt 4 codes nodig voor een voucher voor entree voor 2, ik heb meestal punten voor zo'n 10 vouchers staan en dan moet je dus even opletten dat je ze op tijd inwisselt. De huidige inwisselperiode is voorbij, vanaf sept kun je weer punten inwisselen en dan zijn de vouchers tot eind augustus te gebruiken.
Ik gebruik zelf nooit Optimel, maar ik kom dus heel makkelijk aan punten. Even rondvragen in je omgeving kan ook nog wel eens helpen.
Maar vakanties e.d. zijn toch uitgesloten? Plus dat je van te voren moet reserveren. Ik heb weleens gehad dat ik niet meer naar binnen mocht. Zat vol (voor Optimel klanten). Dat vond ik een beetje vervelend.
pi_125009550
Ik ga altijd met aanbiedingen (Optimel, ticketveiling, vakantieveilingen) naar de sauna en dan moet je eigenlijk altijd reserveren, dus ik weet niet beter en vind het geen probleem.
pi_125009562
oh, ik zie wel dat je ¤2 boekingskosten moet betalen. Maar dat vind ik wel ok :)
Nogmaals bedankt voor de tip. O+ :*
pi_125009653
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 22:14 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ga altijd met aanbiedingen (Optimel, ticketveiling, vakantieveilingen) naar de sauna en dan moet je eigenlijk altijd reserveren, dus ik weet niet beter en vind het geen probleem.
Tja, ik had dus zo'n voucher gehad en probeerde te reserveren. Vol. Ok, andere sauna. Ook Vol. Het jammer is dat ik met mijn partner eigenlijk altijd aan een zaterdag vast zit of een zondag en dan is het lastig.

Zijn favo sauna is ook ClD en die doet niet mee met vakantieveilingen, niet met Optimel, niet met Saunafor2, niet met Hema Lekker Weg etc. etc.

Dus dit is top! Vooral omdat ik nu voor avond tarief (¤17) de hele dag kan zitten. Ik ga altijd lekker doordeweeks in m'n eentje :)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2013 @ 22:17:18 #21
163650 Greys
pi_125009756
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 22:14 schreef kahlie het volgende:
oh, ik zie wel dat je ¤2 boekingskosten moet betalen. Maar dat vind ik wel ok :)
Nogmaals bedankt voor de tip. O+ :*
Oh ja fuck sorry :@ Ik reken altijd met die 15 euro maar ik betaal idd altijd 32 euro voor 2 personen.
Normaal 56 euro (2x28).

En geen dank, ik had het wel eens wat eerder mogen melden :X Ook vergeten.
Tis de leeftijd :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2013 @ 22:19:30 #22
163650 Greys
pi_125009892
Zie, ik ging in december spontaan twee keer _O-

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_125010216
Ik ga altijd doordeweeks, dat scheelt natuurlijk een boel qua reserveren, dat lukt eigenlijk altijd wel.

Ik vind het zo cool dat we elkaar hier aan voordeeltjes helpen.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2013 @ 22:25:40 #24
163650 Greys
pi_125010390
Ja :D
Een soort Extreme Couponing maar dan voor de sauna :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_125010516
Idd. En ik wilde morgen dus... met mijn gespaarde pareltjes, maar dit is ook tof.
Ik heb alleen de kaart nog niet, dus ik denk dat ik ff bel of ik al mag of niet. Ze zijn altijd lief, dus ik denk dat het wel mag.

Extreem Sauna Couponing :D O+
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2013 @ 22:31:05 #26
163650 Greys
pi_125010773
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 22:27 schreef kahlie het volgende:
Idd. En ik wilde morgen dus... met mijn gespaarde pareltjes, maar dit is ook tof.
Ik heb alleen de kaart nog niet, dus ik denk dat ik ff bel of ik al mag of niet. Ze zijn altijd lief, dus ik denk dat het wel mag.

Extreem Sauna Couponing :D O+
Ik heb bij CdL mijn plastic Hema kaartje nog nooit hoeven laten zien :D :@
Alleen de bevestigingsmail geprint afgeven, OF (als je geen printer hebt) even doormailen aan info@centredulac.nl en je hoeft er verder niks bij te typen als uitleg. Als je daar komt zeg je 'zie je mail!' en dan printen ze hem O+ O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2013 @ 22:31:32 #27
163650 Greys
pi_125010808
(Maar met je gespaarde pareltjes ga je gratis, dus da's NOG goedkoper :+ )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_125017694
Ik weet niet of dit hiervoor het geschikte topic is ..

Ik zou (na zelf herhaaldelijk bij de thermen Nijmegen te zijn geweest) graag eens met mijn nieuwe vriendinnetje O+ fijn naar de sauna gaan (als kerel is dat toch anders als je met je vrienden gaat zoals groepjes vrouwen dat doen)

Nu woon ik niet meer in Nijmegen, maar in Utrecht en mijn vriendin in Den Haag. Kunnen jullie ons iets in de omgeving van die 2 steden aanraden? Voor mijn vriendin zou het de 1e keer zijn, en ze heeft nog een beetje moeite met het idee van iedereen naakt. Wellicht verdwijnt dat als sneeuw voor de zon / in de sauna, maar een knusse, rustige, niet al te massale sauna lijkt me dan wel zo prettig (waardoor bv Elysium afvalt?). Doordeweeks is voor ons als studenten geen probleem, om zo eventueel wat van de weekend-drukte te ontwijken.

Super-deluxe-3gangen-diner opties hoeven niet echt, beautybehandelingen ook niet, massagebehandelingen wel, en een fijne ontspanningsruimte. Maar de rust is het belangrijkst.

Centre Du Lac? Thermen Holiday Schiedam? Houten? Of kan ik haar toch beter een dagje meenemen naar Nijmegen?
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 8 april 2013 @ 08:57:19 #29
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_125020382
Ik ben vd week in Houten geweest en die sauna vond ik geweldig, probeer hem eens Probeer.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 8 april 2013 @ 10:06:53 #30
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_125021704
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 08:57 schreef MissHobje het volgende:
Ik ben vd week in Houten geweest en die sauna vond ik geweldig, probeer hem eens Probeer.
Daar ben ik ook eens geweest, maar vond het niet zo bijzonder. Ze waren ook nog aan het verbouwen (was er voor het laatst in juli 2012) en van één sauna ging de deur niet dicht waardoor het niet warm werd. Beetje jammer aangezien er maar 3 van die kleine sauna's waren.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_125022564
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 01:05 schreef probeer het volgende:

Centre Du Lac? Thermen Holiday Schiedam? Houten? Of kan ik haar toch beter een dagje meenemen naar Nijmegen?
Centre du Lac is rustig en er hangt een fijne sfeer. Ga je doordeweeks, dan is het meerendeel van de mensen ouder en gepensioneerd. Ga je in het weekend, dan is er een gemengder publiek. Ik ga regelmatig als vrouw alleen en alles is altijd netjes.
pi_125022826
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 08:57 schreef MissHobje het volgende:
Ik ben vd week in Houten geweest en die sauna vond ik geweldig, probeer hem eens Probeer.
dat is toch die sauna met glazen piramide waar je in kan zitten en waar ze vanuit de naastgelegen sportschool en kinderopvang zo het complex in kunnen kijken?

zijn er 1 keer geweest, was ook meteen de laatste keer....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 april 2013 @ 13:43:08 #33
163650 Greys
pi_125028049
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 01:05 schreef probeer het volgende:
Ik weet niet of dit hiervoor het geschikte topic is ..

Ik zou (na zelf herhaaldelijk bij de thermen Nijmegen te zijn geweest) graag eens met mijn nieuwe vriendinnetje O+ fijn naar de sauna gaan (als kerel is dat toch anders als je met je vrienden gaat zoals groepjes vrouwen dat doen)

Nu woon ik niet meer in Nijmegen, maar in Utrecht en mijn vriendin in Den Haag. Kunnen jullie ons iets in de omgeving van die 2 steden aanraden? Voor mijn vriendin zou het de 1e keer zijn, en ze heeft nog een beetje moeite met het idee van iedereen naakt. Wellicht verdwijnt dat als sneeuw voor de zon / in de sauna, maar een knusse, rustige, niet al te massale sauna lijkt me dan wel zo prettig (waardoor bv Elysium afvalt?). Doordeweeks is voor ons als studenten geen probleem, om zo eventueel wat van de weekend-drukte te ontwijken.

Super-deluxe-3gangen-diner opties hoeven niet echt, beautybehandelingen ook niet, massagebehandelingen wel, en een fijne ontspanningsruimte. Maar de rust is het belangrijkst.

Centre Du Lac? Thermen Holiday Schiedam? Houten? Of kan ik haar toch beter een dagje meenemen naar Nijmegen?
Bedoel je dan Nijmegen als in dat enorme zwembad met 1 saunaatje? :@
Waar je je badkleding aan houdt?

Ik zou Centre du Lac doen (heb je haar weer :') ) maar serieus... omdat het daar allemaal in gangetjes en om hoekjes enzo zit, heb je nooit dat je je heel erg bekeken voelt. En óveral hangen haakjes naast, dus dan kan je haar gerust stellen dat ze amper naakt is :) Ze trekt haar badjuist uit pal naast de jacuzzi, stapt er in, lekker bubbelen, en als ze er uit stapt trekt ze lekker dr badjas weer aan om naar het volgende te gaan.

En ze hebben er lekker eten, lekker veel plek in het restaurant/rustruimte enzo, fijne tuin etc.

Schiedam wil ik zelf ook ooit nog eens proberen, maar ben er nog nooit geweest.
Barendrecht heb ik trouwens ook goede verhalen over gehoord, dat dat met Centre du Lac vergelijkbaar is. Wil ik ook nog eens proberen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 8 april 2013 @ 13:53:31 #34
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_125028462
schiedam is mijn "vaste"sauna :Y zit netjes in elkaar en is schoon, groot aanbod qua baden en soorten sauna's, maar qua sfeer is het niet echt veel bijzonders. Het ziet er van binnen een beetje uit als een overdekt zwembad, een beetje wit en steriel.

maar je kunt er wel echt veel, vooral veel soorten extra baden, een warm en een koud binnen en buiten zwembad, binnen en buiten bubbelbaden, een kruidenbad ect. Dus ook als nonstop sauna in, sauna uit niet je ding is kun je heerlijk relaxen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 april 2013 @ 14:01:06 #35
163650 Greys
pi_125028798
quote:
99s.gif Op maandag 8 april 2013 13:53 schreef littledrummergirl het volgende:
schiedam is mijn "vaste"sauna :Y zit netjes in elkaar en is schoon, groot aanbod qua baden en soorten sauna's, maar qua sfeer is het niet echt veel bijzonders. Het ziet er van binnen een beetje uit als een overdekt zwembad, een beetje wit en steriel.

maar je kunt er wel echt veel, vooral veel soorten extra baden, een warm en een koud binnen en buiten zwembad, binnen en buiten bubbelbaden, een kruidenbad ect. Dus ook als nonstop sauna in, sauna uit niet je ding is kun je heerlijk relaxen.
Ga je een keer mee naar CduLac? Dan ga ik een keer mee naar Schiedam en dan kunnen we vergelijken *O* Ik haal je vanavond wel over :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_125031696
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 13:43 schreef Greys het volgende:

Ik zou Centre du Lac doen (heb je haar weer :') )
Ik woon in Drenthe en ik raad Centre du Lac ook aan!

Greys, hier kan je ook nog een review kwijt :+ http://www.sauna-review.n(...)-pijnacker-p-89.html
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 8 april 2013 @ 20:10:35 #37
63722 z80
I fink you freaky
pi_125044081
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 13:43 schreef Greys het volgende:

[..]

Bedoel je dan Nijmegen als in dat enorme zwembad met 1 saunaatje? :@
Waar je je badkleding aan houdt?

Ik zou Centre du Lac doen (heb je haar weer :') ) maar serieus... omdat het daar allemaal in gangetjes en om hoekjes enzo zit, heb je nooit dat je je heel erg bekeken voelt. En óveral hangen haakjes naast, dus dan kan je haar gerust stellen dat ze amper naakt is :) Ze trekt haar badjuist uit pal naast de jacuzzi, stapt er in, lekker bubbelen, en als ze er uit stapt trekt ze lekker dr badjas weer aan om naar het volgende te gaan.

En ze hebben er lekker eten, lekker veel plek in het restaurant/rustruimte enzo, fijne tuin etc.

Schiedam wil ik zelf ook ooit nog eens proberen, maar ben er nog nooit geweest.
Barendrecht heb ik trouwens ook goede verhalen over gehoord, dat dat met Centre du Lac vergelijkbaar is. Wil ik ook nog eens proberen!
dat wat jij omschrijft is iets anders. dat noemen ze een kuuroord en heet Sanadome. dit is GEEN sauna.
de sauna in Nijmegen heet de Thermen en zit tegen het spoor aan in het bos.
deze sauna is lekker ruim met genoeg keuze een baden en cabines met verschillende temperaturen.

en nee ik heb geen aandelen hierin.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 april 2013 @ 00:01:13 #38
163650 Greys
pi_125056360
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 20:10 schreef z80 het volgende:

[..]

dat wat jij omschrijft is iets anders. dat noemen ze een kuuroord en heet Sanadome. dit is GEEN sauna.
de sauna in Nijmegen heet de Thermen en zit tegen het spoor aan in het bos.
deze sauna is lekker ruim met genoeg keuze een baden en cabines met verschillende temperaturen.

en nee ik heb geen aandelen hierin.
Ja nee daarom juist ;) Ik ben wel eens in Sanadome geweest en ik was bang dat hij dat bedoelde!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 9 april 2013 @ 00:36:25 #39
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_125057214
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 14:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Ga je een keer mee naar CduLac? Dan ga ik een keer mee naar Schiedam en dan kunnen we vergelijken *O* Ik haal je vanavond wel over :+
naast jou voel ik me wel een beetje een zeekoe denk ik hoor _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 9 april 2013 @ 07:56:47 #40
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_125059300
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 10:57 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

dat is toch die sauna met glazen piramide waar je in kan zitten en waar ze vanuit de naastgelegen sportschool en kinderopvang zo het complex in kunnen kijken?

zijn er 1 keer geweest, was ook meteen de laatste keer....
is afgeplakt enzovoort bij die locaties ze zien je blote nakie niet hoor
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 9 april 2013 @ 07:57:23 #41
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_125059308
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 10:06 schreef Maraca het volgende:

[..]

Daar ben ik ook eens geweest, maar vond het niet zo bijzonder. Ze waren ook nog aan het verbouwen (was er voor het laatst in juli 2012) en van één sauna ging de deur niet dicht waardoor het niet warm werd. Beetje jammer aangezien er maar 3 van die kleine sauna's waren.
is af inmiddels
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_125063201
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 07:56 schreef MissHobje het volgende:

[..]

is afgeplakt enzovoort bij die locaties ze zien je blote nakie niet hoor
dan is dat misschien in de tussentijd veranderd, maar toentertijd was dat dus (nog) niet zo :N
ze konden zo over de muur de tuinen in kijken...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_125095106
Zondag eindelijk naar de wellnessboot, zat al lang in de planning en ik ben er héél hard aan toe.Zal wel een review plaatsen hier
pi_125661516
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 01:05 schreef probeer het volgende:
Ik weet niet of dit hiervoor het geschikte topic is ..

Ik zou (na zelf herhaaldelijk bij de thermen Nijmegen te zijn geweest) graag eens met mijn nieuwe vriendinnetje O+ fijn naar de sauna gaan (als kerel is dat toch anders als je met je vrienden gaat zoals groepjes vrouwen dat doen)

Nu woon ik niet meer in Nijmegen, maar in Utrecht en mijn vriendin in Den Haag. Kunnen jullie ons iets in de omgeving van die 2 steden aanraden? Voor mijn vriendin zou het de 1e keer zijn, en ze heeft nog een beetje moeite met het idee van iedereen naakt. Wellicht verdwijnt dat als sneeuw voor de zon / in de sauna, maar een knusse, rustige, niet al te massale sauna lijkt me dan wel zo prettig (waardoor bv Elysium afvalt?). Doordeweeks is voor ons als studenten geen probleem, om zo eventueel wat van de weekend-drukte te ontwijken.

Super-deluxe-3gangen-diner opties hoeven niet echt, beautybehandelingen ook niet, massagebehandelingen wel, en een fijne ontspanningsruimte. Maar de rust is het belangrijkst.

Centre Du Lac? Thermen Holiday Schiedam? Houten? Of kan ik haar toch beter een dagje meenemen naar Nijmegen?
Thermen Nijmegen vind ik zelf wel een fijne sauna wat relaxen (relaxruimtes), rust en eten betreft. Maar tevens hangt er soms wel een beetje een 'ons kent ons' sfeertje: er komen daar soms echt van die vaste gasten (die na afloop dan ook aan de bar hangen denk ik) die rustig zo tegen je aan beginnen te lullen en dichtbij je gaan zitten. Ik ben in ieder geval in de keren dat ik er was meerdere keren dezelfde man tegengekomen.
Ook in sommige sauna's/ ruimte's is het dan misschien toch net wat klein of ongemakkelijk (voor iemand die het niet gewend is dan en bij drukte).
Zou wat dat betreft voor een 1e keer misschien dan toch naar een andere sauna gaan. Weet zo gauw alleen ook niet welke. Ben verder geloof ik alleen nog maar bij Zwaluwhoeve, Lucaya en Van Egmond geweest en die liggen allemaal niet in omgeving Utrecht.

Maarja, de relax-ervaring en het eten vind ik in Nijmegen dan wel weer optimaal en das ook weer erg belangrijk vind ik ;) En het is er meestal niet stampensdruk.
  dinsdag 23 april 2013 @ 22:38:34 #45
62913 Blik
The one and Only!
pi_125661761
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 01:05 schreef probeer het volgende:
Ik weet niet of dit hiervoor het geschikte topic is ..

Ik zou (na zelf herhaaldelijk bij de thermen Nijmegen te zijn geweest) graag eens met mijn nieuwe vriendinnetje O+ fijn naar de sauna gaan (als kerel is dat toch anders als je met je vrienden gaat zoals groepjes vrouwen dat doen)

Nu woon ik niet meer in Nijmegen, maar in Utrecht en mijn vriendin in Den Haag. Kunnen jullie ons iets in de omgeving van die 2 steden aanraden? Voor mijn vriendin zou het de 1e keer zijn, en ze heeft nog een beetje moeite met het idee van iedereen naakt. Wellicht verdwijnt dat als sneeuw voor de zon / in de sauna, maar een knusse, rustige, niet al te massale sauna lijkt me dan wel zo prettig (waardoor bv Elysium afvalt?). Doordeweeks is voor ons als studenten geen probleem, om zo eventueel wat van de weekend-drukte te ontwijken.

Super-deluxe-3gangen-diner opties hoeven niet echt, beautybehandelingen ook niet, massagebehandelingen wel, en een fijne ontspanningsruimte. Maar de rust is het belangrijkst.

Centre Du Lac? Thermen Holiday Schiedam? Houten? Of kan ik haar toch beter een dagje meenemen naar Nijmegen?
Spasereen bij de Maarsseveenseplassen is een hele fijna sauna. Veel verschillende sauna's, genoeg bubbelbaden en prima eten. Op drukke dagen voelt het nog niet echt druk aan. Kan ik je echt aanraden :)
  dinsdag 23 april 2013 @ 23:26:39 #46
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_125664990
We hebben een bon gekregen voor een sauna in Enschede, ik lees echt alleen maar slechte dingen op internet. Schoonbroer is geweest en zij vonden het een goede sauna (hebben geen vergelijkingsmaeriaal), wat zeggen jullie?
Bay of Plenty
  dinsdag 23 april 2013 @ 23:48:01 #47
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_125666008
Ik zou zeggen probeer het uit :)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 24 april 2013 @ 01:10:07 #48
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_125668321
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 23:48 schreef MissHobje het volgende:
Ik zou zeggen probeer het uit :)
Het is echt heel ver rijden voor ons dus we moeten er ook een overnachting bij nemen dus gaan we eerst even uitzoeken of het iets is. Laatste keer bij de Zwaluwhoeve geweest, dat was echt de grootste teleurstelling ooit (tenzij je het leuk vindt om bij iedereen op schoot te zitten).
Bay of Plenty
pi_125669230
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 01:10 schreef oLexie het volgende:

[..]

Het is echt heel ver rijden voor ons dus we moeten er ook een overnachting bij nemen dus gaan we eerst even uitzoeken of het iets is. Laatste keer bij de Zwaluwhoeve geweest, dat was echt de grootste teleurstelling ooit (tenzij je het leuk vindt om bij iedereen op schoot te zitten).
Ja oké maar dat van de Zwaluwhoeve is landelijk bekend.

Ik woon redelijk in de buurt van Enschede en heb er ook nog nooit wat van gehoord. Wist zelfs niet eens van het bestaan af. Zag toen we 2 weken geleden uit Duitsland kwamen vanaf de snelweg een bord in een weiland staan met "sauna". Maar meer weet ik ook niet.

Wat lees je op internet dan en waarom vond je zwager het wel goed?
  † In Memoriam † woensdag 24 april 2013 @ 07:08:25 #50
37843 lady-wrb
kortaf
pi_125669271
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 23:26 schreef oLexie het volgende:
We hebben een bon gekregen voor een sauna in Enschede, ik lees echt alleen maar slechte dingen op internet. Schoonbroer is geweest en zij vonden het een goede sauna (hebben geen vergelijkingsmaeriaal), wat zeggen jullie?
hol :r ter :r hof :r ?
pi_125669359
Allemachtig, Holterhof heeft idd echt vreselijke reviews :D http://www.sauna-review.n(...)of-enshede-p-95.html

Deze is van april:
quote:
Wat een vieze ranzige boel. Sauna's, douches en voetbadkranen die niet werken. Schimmels op het plafond van de stoomcabine die driekwart van de tijd niet werkt. Koud zwembad. Rioolucht bij toiletten. Bij ontvangst moet je 3 euro betalen voor een pasjessysteem wat niet eens goed werkt in de horeca. Horeca aan de prijs, maar wel lekker. De kamer van het hotel zag er al idemdito uit. Haren en peuken van voorgangers, overal vlekken, kapotte gordijnen. Receptie (om onze klacht te melden) was onbereikbaar! Eens en NOOIT weer! Vanwege het eten krijgen ze nog een 2.
Maart:
quote:
Nooit meer. Het is vies. Het stinkt. Personeel is niet klantvriendelijk. (Behalve blonde receptioniste en opgieter) kranen en douches zijn stuk. Het is het allemaal net niet. Verouderd en toe aan een flinke opknapbeurt.
Erg vervelend voor het personeel die het wel goed menen en de " klappen" op moeten vangen. Het al lange tijd doorgeven aan directie die er gewoonweg niks mee doen. Te triest!!!
49 reviews met een 3,8 als gemiddelde...
Ik zou mooi niet gaan als ik er een eind voor moest rijden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_125669504
Wij willen in de mei vakantie nog een dagje sauna doen, maar dat wordt waarschijnlijk een keer op een zaterdag... Nu gaan wij meestal (altijd) doordeweeks naar de sauna, hoe druk zijn de meeste sauna's in het weekend? En qua vakantie, zou dat nog iets uitmaken (positief of negatief)?
pi_125669992
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 07:24 schreef Isabeau het volgende:
Allemachtig, Holterhof heeft idd echt vreselijke reviews :D http://www.sauna-review.n(...)of-enshede-p-95.html

Deze is van april:

[..]

Maart:

[..]

49 reviews met een 3,8 als gemiddelde...
Ik zou mooi niet gaan als ik er een eind voor moest rijden.
Ik ben daar laatst nog geweest, maar ik vond het allemaal wel meevallen. Pasjes systeem is inderdaad wel kut. Het is niet te vergelijken met bijvoorbeeld een Zwaluwhoeve, maar om nou te zeggen dat ik er nooit meer zou komen gaat iets te ver. Voor mij dan hé.
Millions of years of evolution, right? Right? Men have to stick it in every place they can, but for women... women it is just about security and commitment and whatever the fuck else!
  † In Memoriam † woensdag 24 april 2013 @ 09:01:32 #54
37843 lady-wrb
kortaf
pi_125670289
ik ben er vorig jaar geweest.
ze hadden niet echt een omkleedruimte meer een soort open ruimte met kastjes (waavan een aantal het niet deed)
het zwembad was niet lekker warm
de sauna's zijn niet echt groot
je loopt je te barsten te zoeken de plekken waar je water kunt pakken (flesjes zijn verboden)
het eten was overigens wel erg goed, maar je moet er wel een behoorlijke dosis geduld voor hebben en het is behoorlijk aan de prijs.
het eten werd opgediend op koude borden, dus in no time was het eten koud. (zonde, want het was dus wel erg lekker)
er waren opgietingen, maar de sauna waar dat gebeurde was erg klein en zat bomvol en was erg slecht verlicht, waardoor ik als nachtblinde een doodssmak maakte tegen de kachel aan (auw)
personeel was overigens heel vriendelijk

als je er geen wereldreis voor hoeft te maken, is het misschien de moeite waard voor eventjes, maar wij moesten er uren voor rijden dus ons zien ze niet meer terug.
pi_125675810
Holterhof is gewoon aan het verpauperen. Eerste keer dat wij er kwamen: alles deed het, alles was schoon, extreem grote borden (duitse porties) en heerlijk geslapen. Dat was maart 2011.

Twee keer was ongeveer 6 maanden later, misschien iets minder. We kregen wel een gratis upgrade, dus dat was tof, grote slaapkamer, flatscreen en studeerkamer erbij. Een aantal douches deed het niet, er was een klein beetje schimmel op verschillende plekken gekomen. Porties waren kleiner en eten was iets duurder. Opgieters vertelden ons dat er regelmatig ruzie was en behoorlijk wat klachten.

Voor ons was het toen al duidelijk, de nieuwe eigenaar maakt er een potje van en wij wilden dus niet meer terugkomen. Verbaasd ons niets dat nu 2 jaar later de reviews laten zien dat de hygiene niet goed is en er continue klachten zijn.
pi_125677263
Ow wacht, die eigenaar van de Holterhof is toch die oude eigenaar van Saré die het klantenbestand van Saré had gejat bij zijn vertrek?

Want ik ben 1 keer bij Saré geweest, en kreeg later opeens post van Holterhof. Ik Saré gebeld en toen vertelden ze zoiets.
pi_125677471
Is Saré nog steeds wel ok?
pi_125678833
quote:
5s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:23 schreef Luigi het volgende:
Is Saré nog steeds wel ok?
Ja Saré is prima! ^O^
pi_125679803
Hm ik zie dat Sare betaalbare arrangementjes heeft incl. overnachting. Da's wel interessant :).
  woensdag 24 april 2013 @ 14:49:32 #60
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_125680212
30 mei weer eens naar Sauna & Beauty Oase O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_125710820
Sauna arrangementje geboekt bij Erve Hulsbeek, op 300m afstand van Saré. Hadden we verdiend vonden we!
pi_125712136
quote:
17s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:39 schreef Luigi het volgende:
Sauna arrangementje geboekt bij Erve Hulsbeek, op 300m afstand van Saré. Hadden we verdiend vonden we!
Ziet er mooi uit. Wel prijzig! Wij boeken overnachting + sauna eigenlijk alleen als we een goede aanbieding zien. Ik vind het anders al snel duur, zeker omdat ze het vaak combineren met 4* hotels terwijl ik om 23.30 daar pas m'n bedje in rol en 's ochtends al weer vertrek.
pi_125712563
Oh, ik vond het juist best goedkoop :@. Haha :D. 150 euro - 60 (2x30) euro toegang, ontbijtje, etc, dus iets van 90 euro voor een (zo te zien prima) kamer... zeker aangezien het voor ons ruim anderhalf uur rijden is.

edit, nouja, goedkoop is niet het juiste woord... ik vond het een redelijke prijs gezien het gebodene ;)
pi_125713424
quote:
11s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:41 schreef Luigi het volgende:
Oh, ik vond het juist best goedkoop :@. Haha :D. 150 euro - 60 (2x30) euro toegang, ontbijtje, etc, dus iets van 90 euro voor een (zo te zien prima) kamer... zeker aangezien het voor ons ruim anderhalf uur rijden is.

edit, nouja, goedkoop is niet het juiste woord... ik vond het een redelijke prijs gezien het gebodene ;)
Oh zie het al, is totaal niet p.p. ben niet wakker. Maar wij hebben dan meestal 2 nachten ipv 1. We hebben bijv. Wellnessboot Mill gedaan voor onder de ¤150 met 2 overnachtingen, met ontbijt in 4* hotel.

Maar jullie hebben wel weer een massage toch?
pi_125713599
Nee, dat was weer 100 euro extra en dat vond ik wel weer iets té :P. Vond het zo net leuk voor een weekendje. Plus het is rond onze trouwdag, kan dan wel toch ;).
  donderdag 25 april 2013 @ 12:17:37 #66
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_125713781
quote:
7s.gif Op donderdag 25 april 2013 12:13 schreef Luigi het volgende:
Nee, dat was weer 100 euro extra en dat vond ik wel weer iets té :P. Vond het zo net leuk voor een weekendje. Plus het is rond onze trouwdag, kan dan wel toch ;).
Daar mag je inderdaad wel wat voor uittrekken ja :)
Bay of Plenty
  donderdag 25 april 2013 @ 12:18:15 #67
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_125713808
Maar okay, geen Holterhof dus als ik het zo lees. :')

Ik wil weer naar de sauna van Egmond O+ Lekker rustig vertoeven was het daar.
Bay of Plenty
  maandag 6 mei 2013 @ 10:03:52 #68
37295 Luigi
mario pls
pi_126120255
Nou, even een kort verslagje van ons weekendje Sare incl. overnachting. Zoals gezegd een sauna arrangement geboekt bij Erve Hulsbeek, incl. toegang tot Sare, een koffie (mocht ook thee zijn :P) met appelgebak en een ontbijtje. 's Ochtends vroeg opgestaan en vertrokken want Sare is voor ons ruim anderhalf uur rijden. Rond half 11 waren we in het hotel, echt enorm vriendelijk en mooi allemaal, de kamer was al klaar dus we konden even onze spullen neerzetten etc. Daarna gelijk door naar Sare.

Daar wederom een erg vriendelijke ontvangst, we konden een rondleiding krijgen maar we gaan liever onze eigen gang. Goed kluisjessysteem, nette kleedkamer. Sauna's waren prima in orde en het zijn er aardig wat (zo uit m'n hoofd een meditatiesauna, russische sauna, 100 graden aarde sauna, rozensauna, himalayasauna, stersauna, opgiet sauna....pffft). De wellness grot is erg mooi! Klein zwembadje, wel verwarmd en prima voor ons. Het was prachtig weer dus we hebben ook veel gelegen en gehangen (verbrand!). Alles is schoon, netjes, prima. Personeel vriendelijk al is het qua bediening niet het vlotste ooit. Op onze lunch moesten we wel even wachten maar dit was door het zonnetje niet echt een straf ;).

's Avonds ook nog gedineerd, was ook prima en daarna nog een saunaatje en bubbelbad, waarna we heerlijk relaxed naar het hotel terug zijn gegaan (zo'n paar 100 meter afstand van Sare!).

Heerlijk weekend gehad dus! En hoewel Sare een prachtig complex is met mooie sauna's weet ik niet of ik er nog een keer zo'n eind voor zou rijden. Thermen Geldrop of Spa Sereen in Maarssen doen er wmb niet veel voor onder. Maar wel een aanrader als je van de wat luxere verwensauna's bent :).
pi_126445331
Sauna Holterhof in Enschede is gesloten, en ik denk niet dat veel mensen daar een probleem mee hebben ;) Ligt ook echt niet alleen aan die economische redenen, was ook gewoon puur mismanagement wat er daar was :')

http://www.tubantia.nl/re(...)tm_campaign=tubantia
pi_127023998
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 10:03 schreef Luigi het volgende:
Nou, even een kort verslagje van ons weekendje Sare incl. overnachting.
Dank je wel voor het verslag :)

Volgend weekend gaan wij naar Thermen Bussloo inclusief overnachting. Ik zat eens te kijken, maar Bussloo is pas echt duur met de entree. ¤33,50! Als je het dan omrekend betalen we nog geen 10 euro pp voor de overnachting in ons 4* hotel. Kan me niet voorstellen dat mensen daar heen gaan voor zo'n bedrag, maar goed.

Reviews blijven altijd positief voor de sauna en ik hou van de Veluwe en wandelen, dus nou hopen dat het weer wat mee doet en lekker relaxen :)
  zondag 26 mei 2013 @ 18:22:16 #71
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_127032574
Donderdag weer een dagje naar Sauna Beauty Oase! Heerlijk vooruitzicht O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_127058930
Wie betaalt er nou nog ergens de volle entree bij een sauna.....
  maandag 27 mei 2013 @ 10:59:16 #73
37295 Luigi
mario pls
pi_127059102
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 10:51 schreef bigfoot1972 het volgende:
Wie betaalt er nou nog ergens de volle entree bij een sauna.....
De sauna's waar onze voorkeur naar uitgaat doen meestal niet mee aan kortingsacties. Dus, ik, bijvoorbeeld.
pi_127059316
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2013 10:59 schreef Luigi het volgende:

[..]

De sauna's waar onze voorkeur naar uitgaat doen meestal niet mee aan kortingsacties. Dus, ik, bijvoorbeeld.
Same here :)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 mei 2013 @ 11:09:22 #75
163650 Greys
pi_127059389
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 10:51 schreef bigfoot1972 het volgende:
Wie betaalt er nou nog ergens de volle entree bij een sauna.....
Ik deed dat jarenlang bij bv Centre du Lac. Omdat die bijna nooit meededen aan acties.
Nu niet meer, sinds die Hema kaart. 15 euro per keer ipv 28 O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_127062282
Ik moet zeggen dat als ik overnachting + sauna actie boek ik altijd reken op een euro of ¤30 pp om te kijken of ik het een goede actie vindt. Natuurlijk check ik wel of ik de sauna die erbij zit interessant vind anders ga ik natuurlijk niet, maar bijna nooit de exacte prijs. Ik was gewoon verbaasd hoe bont sommige sauna's het maken, ongeacht of ze weleens acties hebben of niet.

De meeste goede sauna's heben helaas weinig tot geen acties....
  maandag 27 mei 2013 @ 12:55:04 #77
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_127062381
Bussloo vond ik zelf een beetje tegenvallen, toen wij er waren (begin mei op een doordeweekse dag) was het druk en erg massaal. Vooral toen het ging regenen en iedereen naar binnen vluchtte, struikelde je bijna over de mensen. De 'stilte' bordjes werden bijna nergens gerespecteerd en er waren veel douches die defect waren. Er waren ook zelfs een paar kinderen :? (ik dacht dat er een minimumleeftijd zou zijn).

Het was een heerlijke middag hoor, en we hebben genoten van de faciliteiten, maar ik zou er niet snel nog eens naar toe gaan.
KuikenGuppy
pi_127062760
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 12:55 schreef Burdie het volgende:
Bussloo vond ik zelf een beetje tegenvallen, toen wij er waren (begin mei op een doordeweekse dag) was het druk en erg massaal. Vooral toen het ging regenen en iedereen naar binnen vluchtte, struikelde je bijna over de mensen. De 'stilte' bordjes werden bijna nergens gerespecteerd en er waren veel douches die defect waren. Er waren ook zelfs een paar kinderen :? (ik dacht dat er een minimumleeftijd zou zijn).

Het was een heerlijke middag hoor, en we hebben genoten van de faciliteiten, maar ik zou er niet snel nog eens naar toe gaan.
Wij vinden het leuk om ook weleens in andere delen van het land wat te gaan doen (inclusief overnachting), dus we zijn o.a. bij Wellnessboot Mill geweest, in Friesland in een kleine sauna, Ryokan in Zutphen voor een leuke prijs.

Over drukte en dure horeca heb ik wel klachten gehoord ja over Bussloo, maar goed, we kunnen altijd weg en lekker wandelen. Voor de prijs die we nu betalen vind ik het prima.
  maandag 27 mei 2013 @ 13:17:37 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_127063002
Ik hoop voor je op mooi weer, dan valt de drukte minder op omdat er best veel buitenruimte is. Er is ook een grote ligweide om te zonnen, mocht je daarvan houden :)
KuikenGuppy
pi_127065156
Misschien zit er voor iemand iets bij bij deze actie van Veronicamagazine:
http://actieshop.tc.nl/mp(...)9656915&parkcat_id=4
pi_127065871
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 11:09 schreef Greys het volgende:

Ik deed dat jarenlang bij bv Centre du Lac. Omdat die bijna nooit meededen aan acties.
Nu niet meer, sinds die Hema kaart. 15 euro per keer ipv 28 O+
Hoe kom je aan de Hemakaart, gewoon in de winkel aanschaffen?
Want: Centre du Lac O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 mei 2013 @ 14:57:26 #82
163650 Greys
pi_127066478
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 14:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hoe kom je aan de Hemakaart, gewoon in de winkel aanschaffen?
Want: Centre du Lac O+
Tis de kaart van Hema Lekker Weg Club. Onbeperkt CdLac in voor 15 eu voor de hele dag!
Normaal kost die kaart geld, maar als je zelf een ING rekening hebt of iemand kent met een rekening, dan kan je eindelijk eens iets doen met die rentepunten waar je normaal geen fuck mee doet :D Daarmee kan je gratis die kaart aanschaffen. Wacht ik kijk ff want ik dacht dat ik het hier ergens al eens had getypt, moment...

EDIT: zie onder, ze zijn er mee gestopt :(

[ Bericht 6% gewijzigd door Greys op 27-05-2013 16:26:00 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 mei 2013 @ 15:00:03 #83
163650 Greys
pi_127066575
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2013 21:26 schreef Greys het volgende:
Mocht je het ook willen dan is dit volgens mij hoe ik het gedaan heb (tis alweer paar maandjes geleden, had het hier wel eerder mogen zeggen :@ :@ ):

KLIK
Daar het lidmaatschap bestellen met je ING rentepunten (je kunt zien hoeveel je er hebt door op mijning in te loggen en als je dan op het overzicht staat met je afschrijvingen enzo zie je helemaal onderaan die pagina rentepunten staan)

Als je dat daar besteld hebt - zonder bijbetaling dus - dan krijg je per mail een code.
Die gebruik je dan weer om mee te 'betalen' via de hemalekkerwegclub.nl site.

Zoiets ging het :Y
En hoe je aan die betaalcode van ING komt:

Ga naar http://www.ing.nl/particu(...)ntepuntenwinkel.aspx

Dan typ je HEMA in de zoekbalk en daar schaf je het aan :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 27 mei 2013 @ 15:36:31 #84
236264 crew  capricia
pi_127067999
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 14:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Tis de kaart van Hema Lekker Weg Club. Onbeperkt CdLac in voor 15 eu voor de hele dag!
Normaal kost die kaart geld, maar als je zelf een ING rekening hebt of iemand kent met een rekening, dan kan je eindelijk eens iets doen met die rentepunten waar je normaal geen fuck mee doet :D Daarmee kan je gratis die kaart aanschaffen. Wacht ik kijk ff want ik dacht dat ik het hier ergens al eens had getypt, moment...
Ik zie hem er niet bij staan bij die hemalekkerwegclub.
Definitely not CIA
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 mei 2013 @ 16:10:03 #85
163650 Greys
pi_127069295
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 15:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik zie hem er niet bij staan bij die hemalekkerwegclub.
De kaart of de sauna? :@
Wat bedoel je, wat kan je precies niet vinden?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 mei 2013 @ 16:13:58 #86
163650 Greys
pi_127069478
WTF :{
Ze zijn er kennelijk mee gestopt. Paar dagen geleden nog met de hemalekkerweg kunnen boeken daar. Al maanden. En nu is ie er niet meer bij idd. Ik ga ze mailen, want wat nou als ik die kaart wel met geld had aangeschaft ipv met ING punten? :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 27 mei 2013 @ 16:14:52 #87
236264 crew  capricia
pi_127069522
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:10 schreef Greys het volgende:

[..]

De kaart of de sauna? :@
Wat bedoel je, wat kan je precies niet vinden?
Die sauna, die is kennelijk niet meer te boeken met die kaart. Jammer hoor. Wordt een schraal kaartje zo.
Definitely not CIA
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 mei 2013 @ 16:15:53 #88
163650 Greys
pi_127069565
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Die sauna, die is kennelijk niet meer te boeken met die kaart. Jammer hoor. Wordt een schraal kaartje zo.
Nou idd.
En dan ook echt nét gestopt, ben er vorige week nog mee geweest met die kaart!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_127085149
Wil je ons op de hoogte houden Greys? Ik ben wel benieuwd wat ze zeggen.
Destijds was ik er ook niet van op de hoogte, want ze hebben er nooit reclame mee gemaakt.
Aangezien jij het toen zei heb ik hem ook aangeschaft. Zomers heb je juist de beste aanbiedingen, dus raar dat ze nu weg zijn :S
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 mei 2013 @ 23:33:17 #90
163650 Greys
pi_127091710
Ja echt raar ook.
Natuurlijk kan die Hema kaart de bedrijven die er zijn aangesloten niet verplichten er te blijven, maar dit was net een half jaartje ofzo :o Leuk ook voor de mensen die de kaart met geld hebben aangeschaft... als er steeds bedrijven afvallen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_127243962
Voor mensen die sauna + overnachting zoeken, er zijn nu twee aanbiedingen.

De onze van dit weekend is weer opnieuw (ik weet niet hoe het hotel is, dat kan ik na het weekend pas vertellen) ¤34,50 pp, (¤89 totaal inclusief boekingskosten) voor 1 overnachting + entree Bussloo. Wij hebben iets minder betaald. Hier. Boekbaar t/m eind Oktober, ook weekenden.

Er is er ook eentje naar Amsterdam, Spa Zuiver voor 1 overnachting + ontbijt + entree ¤39,95 pp (¤ 99,90 totaal inclusief boekingskosten) Let op: parkeerkosten zijn ook nog ¤15. Je slaapt bij Zuiver zelf. Dus als je nog dagje AMS wil doen en je woont ver weg is het op zich wel goede aanbieding. Hier.
pi_127280706
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:47 schreef kahlie het volgende:
Voor mensen die sauna + overnachting zoeken, er zijn nu twee aanbiedingen.

De onze van dit weekend is weer opnieuw (ik weet niet hoe het hotel is, dat kan ik na het weekend pas vertellen) ¤34,50 pp, (¤89 totaal inclusief boekingskosten) voor 1 overnachting + entree Bussloo. Wij hebben iets minder betaald. Hier. Boekbaar t/m eind Oktober, ook weekenden.

Er is er ook eentje naar Amsterdam, Spa Zuiver voor 1 overnachting + ontbijt + entree ¤39,95 pp (¤ 99,90 totaal inclusief boekingskosten) Let op: parkeerkosten zijn ook nog ¤15. Je slaapt bij Zuiver zelf. Dus als je nog dagje AMS wil doen en je woont ver weg is het op zich wel goede aanbieding. Hier.
Thx voor de tip.
Is die sauna vergelijkbaar net de veluwse bron?
Dat was nn eerste sauna ervaring en zeer goed bevallen.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 12:16:05 #93
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_127282814
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:47 schreef kahlie het volgende:
Voor mensen die sauna + overnachting zoeken, er zijn nu twee aanbiedingen.

De onze van dit weekend is weer opnieuw (ik weet niet hoe het hotel is, dat kan ik na het weekend pas vertellen) ¤34,50 pp, (¤89 totaal inclusief boekingskosten) voor 1 overnachting + entree Bussloo. Wij hebben iets minder betaald. Hier. Boekbaar t/m eind Oktober, ook weekenden.

Er is er ook eentje naar Amsterdam, Spa Zuiver voor 1 overnachting + ontbijt + entree ¤39,95 pp (¤ 99,90 totaal inclusief boekingskosten) Let op: parkeerkosten zijn ook nog ¤15. Je slaapt bij Zuiver zelf. Dus als je nog dagje AMS wil doen en je woont ver weg is het op zich wel goede aanbieding. Hier.
Ik vind dat altijd zulke achterlijke dingen "boekingskosten" en dan heb je als individu ook nog te maken met "eenpersoons toeslagen". :r Altijd erg jammer..
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_127349914
Korte Review Thermen Bussloo + Golden Tulip de Wipselberg

Voordat wij weg gingen nog ff gebeld naar het hotel, want we wilden ook graag een picknick mand voor dag 2 (Park Hoge Veluwe bezoeken) of dat mogelijk was en aangeven dat dag 1 sauna zou zijn. Alles netjes geregeld. Bussloo nog ff gemaild of we niet moesten reserveren, maar dat zou het hotel al gedaan hebben, binnen 5 mins antwoord.

Wipselberg is een hotel met een hoofdgebouw met restaurantie e.d. en aparte bijgebouwtjes. 's Ochtends betaald, mand besteld en vouchers gekregen. 24/7 receptie dus 's avonds terug voor de sleutel e.d. Kamer netjes en ruim, wel wat gehorig, maar onze onderburen waren ok. Smal trapje naar boven voor ons. Picknick mand heftig en goed gevuld (alleen die 6 borden waren wat overbodig lolz).

We rijden binnen 12 minuten het complex op van Thermen Bussloo. Er staan aardig wat auto's op de parkeerplaats, maar het is rustig bij de receptie (3-4 mensen en 4 balies). We boeken een Rasul erbij en krijgen een plattegrond. We lopen richting kleedkamers. Gelukkig hebben ze ons verspreid dus we zitten op een lekker rustig hoekje. Behalve lockers hebben ze ook kluisjes voor waardevolle spullen.

We lopen eerst een rondje complex. Bussloo bestaat uit een binnengebied en buitengebied. Buiten is het ruim opgebouwd met meerdere sauna's, twee whirlpools en verschillende afkoel mogelijkheden. Binnen zijn er ook meerdere sauna's en een groot zwembad.

We hebben de hele dag gebruik gemaakt van alle faciliteiten. We hebben een Kailash gedaan (klankschalen + gong in een zoutgrot), wat erg leuk was en ontspannend. We hebben 2x een Aufguss gedaan, wat er prettig was. Het werd goed heet en daarna was er fruit (wel weinig fruit vond ik). De Aufguss was me net niet heet genoeg (zat helemaal boven), maar m'n sauna maatje vond het echt te pittig en is de tweede keer vertrokken.

Wat ons opviel: de sfeer is heel anders in een groot sauna complex. Wij vonden het lawaaieriger en dat ondanks de vele bordjes dat stilte en rust gewenst is er heel veel wordt gebabbeld. Het was op onze sauna dag erg rustig (300 man ipv de gebruikelijke 800), maar wij waren zeker eerder vertrokken als het echt druk was geweest. We vonden sommige faciliteiten al niet genoeg voor de mensen die er waren (alle voetenbadjes bezet bijv.) en konden ons niet voorstellen hoe erg het zou zijn als het dubbel zo druk was! Alles deed het bij ons (douches e.d.), behalve het stoombad bij de osmaanse ruimte, tenminste, dat dachten wij en redelijk veel mensen. Er was geen stoom te zien. Beetje jammer.

We kregen de Rasul (die wij in verhouding prijzig vonden) en daar konden de andere 4 mensen het niet stil houden voor 15 minuten. Ik vind het dan op zich ook niet meer erg, maar het viel me wel op ja. We kregen ook erg weinig bodylotion en al met al vond ik het voor ¤20 niet echt een goede deal. (ter vergelijking in Mill betaalde ik nog geen ¤10 en kreeg ik ook speciale modder voor het gezicht). Saunamaatje vond het wel fijn (had nog nooit Rasul gedaan).

Horeca (ok, dit is wel een beetje een rant vanwege horeca ervaring hier, dus vandaar onder spoiler)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij het betalen nog laten weten dat we niet zo tevreden waren met de bediening toen ons werd gevraagd hoe we het hadden gehad. Werd nonchalant op gereageerd. Werd verteld dat koffie en dessert twee verschillende bonnen waren, daarom apart uit geserveerd. Waarop ik antwoordde dat dat niet kon, want we zaten bij de brasserie achter en niet voor in de andere horeca gelegenheid.

In principe zeggen wij, niet meer naar thermen Bussloo, omdat het niet aan onze wensen voldoet. Ik zou het een 7- geven.

Pluspunten:
+ Mooie sauna en goed beschut opgezet
+ goed schoon (ook schoonmakers gezien)
+ Variatie in de sauna's en vooral in de hitte

Minpunten:
- Veel gebabbel
- Bediening niet ok
- Horeca prijzen zijn hoog
- Weinig faciliteiten die nodig zijn voor een veel mensen (voetenbadjes e.d.)

[ Bericht 3% gewijzigd door kahlie op 03-06-2013 10:06:52 ]
pi_127349954
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 10:30 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Thx voor de tip.
Is die sauna vergelijkbaar net de veluwse bron?
Dat was nn eerste sauna ervaring en zeer goed bevallen.
Weet ik niet. Veluwse bron staat nog op mijn wensenlijstje. Dat schijnt beter te zijn dan Bussloo. Er waren veel mensen die kaartjes hadden gewonnen bij Sky Radio. Ik zie ze ook heel vaak in de aanbieding. Verder, zie review, en als je nog vragen hebt, hoor ik het wel.
  maandag 3 juni 2013 @ 10:02:19 #96
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_127350033
Waarom staat ThermenGeldrop bij Noord-Holland? :?. Ik heb ook nog bonnen voor de Zwaluwhoeve... maar ik lees jullie horrorverhalen en nu ben ik bang :X

Qua ervaringen kan ik zelf aanraden: Sanadome O+ en Thermae2000.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_127350090
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:02 schreef SEMTEX het volgende:
Waarom staat ThermenGeldrop bij Noord-Holland? :?. Ik heb ook nog bonnen voor de Zwaluwhoeve... maar ik lees jullie horrorverhalen en nu ben ik bang :X

Qua ervaringen kan ik zelf aanraden: Sanadome O+ en Thermae2000.
Let op: het ligt er ook heel erg aan wat je zoekt in een wellness/saunacomplex. De een houdt van enorme afwisseling en vindt een klein complex saai. De ander houdt van veel groen, goede horeca en een prettige rustige sfeer en vindt 4 sauna's om uit te kiezen prima.

Zwaluwehoeve staat bekend om de drukte (waar hier bijna niemand fan van is). Ik ben er nog nooit geweest en zou ook niet gaan. Drukte is echt een killer voor mij.
  maandag 3 juni 2013 @ 10:06:02 #98
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_127350111
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:05 schreef kahlie het volgende:

[..]

Let op: het ligt er ook heel erg aan wat je zoekt in een wellness/saunacomplex. De een houdt van enorme afwisseling en vindt een klein complex saai. De ander houdt van veel groen, goede horeca en een prettige rustige sfeer en vindt 4 sauna's om uit te kiezen prima.

Zwaluwehoeve staat bekend om de drukte (waar hier bijna niemand fan van is). Ik ben er nog nooit geweest en zou ook niet gaan. Drukte is echt een killer voor mij.
Voor mij ook. Als ik drukte wil, ga ik wel naar een zwembad. Wellness is O+ wellness O+ :P Is het er ook druk op doordeweekse dagen?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_127350152
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:06 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Voor mij ook. Als ik drukte wil, ga ik wel naar een zwembad. Wellness is O+ wellness O+ :P Is het er ook druk op doordeweekse dagen?
Het is een groot complex en ze hebben regelmatig gratis kaartjes. Het antwoord op uw vraag is dus helaas: Ja. Maar goed, dat is van wat ik heb gehoord, nogmaals, ben er nooit geweest.
  maandag 3 juni 2013 @ 10:25:20 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_127350580
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 09:58 schreef kahlie het volgende:

[..]

Weet ik niet. Veluwse bron staat nog op mijn wensenlijstje. Dat schijnt beter te zijn dan Bussloo. Er waren veel mensen die kaartjes hadden gewonnen bij Sky Radio. Ik zie ze ook heel vaak in de aanbieding. Verder, zie review, en als je nog vragen hebt, hoor ik het wel.
De Veluwse Bron vind ik echt heel anders, het kan daar vast ook heel druk zijn, maar door de opzet merk je daar helemaal niks van. Wij gaan er regelmatig naartoe omdat het zo'n fijn complex is O+.

Jouw review van Bussloo komt ongeveer overeen met mijn ervaring, alleen was het bij ons heel veel drukker. Wij hebben ook anderhalf uur (!) op onze lunch moeten wachten.
KuikenGuppy
  maandag 3 juni 2013 @ 10:46:54 #101
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_127351114
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:02 schreef SEMTEX het volgende:
Qua ervaringen kan ik zelf aanraden: Sanadome O+ en Thermae2000.
Thermae2000? Ik vind het maar duur, massaal, vervelend dat je een apart (gekleed) zwemgedeelte en een apart (ongekleed) saunagedeelte hebt en het zwembad bij het saunagedeelte is veel te koud. Ik rij liever een heel klein stukje verder voor Carolus in Aachen eerlijk gezegd.

Vorige week zondag ben ik in Oostenrijk in de sauna van het Alpenbad in Leutasch geweest. Was ook lekker, de sauna's waren niet heel groot, maar verder wel prima. Mooie sauna zo tussen de Alpen. Het viel me ook op dat er redelijk jonge mensen rondliepen. Eten moet je in het restaurant in het zwemgedeelte doen dat tevens een aparte ingang van buitenaf heeft, maar met badjas aan kun je gewoon doorlopen via het zwembad. Heerlijk tot rust gekomen in elk geval.
Don't let my username fool you...
  maandag 3 juni 2013 @ 10:51:09 #102
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_127351218
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:46 schreef Metalfreak het volgende:

Thermae2000? Ik vind het maar duur, massaal, vervelend dat je een apart (gekleed) zwemgedeelte en een apart (ongekleed) saunagedeelte hebt en het zwembad bij het saunagedeelte is veel te koud. Ik rij liever een heel klein stukje verder voor Carolus in Aachen eerlijk gezegd.
Ik vond dat niet zo erg. Bij het ongeklede gedeelte kun je je kleding goed kwijt en heb je meerdere fijne soorten sauna's. Het is niet enorm uitgebreid qua aanbod (zoals bij Sanadome), maar ik vond het goed te doen :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_127351255
Sanadome vond ik overigens ook een vreselijk complex. En ik vind dat ook niet echt sauna's, als ik eerlijk ben.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 3 juni 2013 @ 10:58:17 #104
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_127351392
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:52 schreef Isabeau het volgende:
Sanadome vond ik overigens ook een vreselijk complex. En ik vind dat ook niet echt sauna's, als ik eerlijk ben.
Ik vond het er heel fijn. Ik denk dat je bedoelt dat het meer een wellness complex is?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_127351423
Nou ja, je moet je badpak ook aanhouden en als er iets niet fijn is in een sauna dan is het dat wel. Dan is het in mijn ogen geen echte sauna.

Daarbij vind ik het gewoon als een zwembad overkomen, waar ze toevallig ook stoombaden en sauna's hebben.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_127351647
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:25 schreef Burdie het volgende:

Jouw review van Bussloo komt ongeveer overeen met mijn ervaring, alleen was het bij ons heel veel drukker. Wij hebben ook anderhalf uur (!) op onze lunch moeten wachten.
Ja, dat schreef je toen, dus vandaar dat wij op wat aangepaste tijden zijn gaan eten 's middags, maar 's avonds niet en het was gewoon rustig en toch was de bediening om te huilen, zeg maar.

Ik vind het erg jammer dat zo'n mooi complex eigenlijk niet de sfeer uitademt die ik zoek.
  maandag 3 juni 2013 @ 12:27:17 #107
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_127354338
Al meer mensen geweest bij Ridderrhode? Ben ook wel benieuwd naar ervaringen van Fort resort Beemster, Sauna van Egmond, of sauna SpaSereen.

Iemand?
  maandag 3 juni 2013 @ 12:45:24 #108
37295 Luigi
mario pls
pi_127355020
Spa Sereen ben ik wel redelijk fan van. Modern, strak, 1x hadden we dat het een beetje drukkig werd maar over het algemeen wel rustig. Ook geen Optimel kortingsknaller ofzo.
  maandag 3 juni 2013 @ 18:19:25 #109
153377 Jurk
Plurk!
pi_127368513
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:27 schreef Grumpey het volgende:
Al meer mensen geweest bij Ridderrhode? Ben ook wel benieuwd naar ervaringen van Fort resort Beemster, Sauna van Egmond, of sauna SpaSereen.

Iemand?
Ben een vaste klant van het Fort, ik vind het een erg fijne sauna. Niet zo heel groot (5 sauna's, stoombad, wat andere baden en 2 zwembaden), maar wel ruim opgezet en netjes. Restaurant is heel goed, maar het is wel een echt restaurant, ze hebben niet veel broodjes ofzo.
Het gehele complex ziet er heel mooi uit, fijn buiten gedeelte ook.
Sauna van Egmond ben ik een keer geweest. Heel sfeervol, niet te druk en goed restaurant.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  maandag 3 juni 2013 @ 21:05:34 #110
63722 z80
I fink you freaky
pi_127376258
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:51 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik vond dat niet zo erg. Bij het ongeklede gedeelte kun je je kleding goed kwijt en heb je meerdere fijne soorten sauna's. Het is niet enorm uitgebreid qua aanbod (zoals bij Sanadome), maar ik vond het goed te doen :)
Sanadome is geen sauna. de echte sauna zit een stukje verderop tegen het spoor aan.
Sanadome is een keuroord met een paar zweethokken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 3 juni 2013 @ 21:17:18 #111
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_127377001
Oke, wist niet dat de scheiding hier zo strikt was :+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_127575845
Heeft er iemand ervaring met sauna Prinsejagt (Eindhoven) recentelijk? Of met de Thermae Son? Ben binnenkort namelijk in omgeving Eindhoven.
  zondag 9 juni 2013 @ 12:20:39 #113
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_127577500
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 10:47 schreef Mindy80 het volgende:
Heeft er iemand ervaring met sauna Prinsejagt (Eindhoven) recentelijk? Of met de Thermae Son? Ben binnenkort namelijk in omgeving Eindhoven.
Ik vind Prinsejagt nog altijd erg prettig, fijne sauna's, meestal goeie aanbiedingen op hun website. Alleen niet mijn aanrader op zondagmiddag, dan kunnen er kinderen zijn, vind ik persoonlijk erg vervelend in een sauna.
Don't let my username fool you...
pi_127579262
Dank je wel Metalfreak. Ik ga gelukkig niet op een weekenddag
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 juni 2013 @ 20:29:27 #115
163650 Greys
pi_127593566
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:17 schreef SEMTEX het volgende:
Oke, wist niet dat de scheiding hier zo strikt was :+
Wat mij daar zo tegenviel was dat er op zo'n groot complex met zoveel mensen (toen wij er waren iig...) maar 1 vrij kleine sauna was? En 1 stoomdinges? Die stoomdinges was nog wel te betreden, die was vrij groot, maar die sauna kon je gewoon nooit in. Zat altijd vol :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 19 juni 2013 @ 18:12:55 #116
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_127996469
Iemand naar Thermen Holiday in Schiedam geweest? Zo ja, hoe waren de ervaringen hiermee?
  woensdag 19 juni 2013 @ 18:49:49 #117
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_127997823
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:12 schreef Helsinki het volgende:
Iemand naar Thermen Holiday in Schiedam geweest? Zo ja, hoe waren de ervaringen hiermee?
:Y ondertussen al wel een keer of tien denk ik. Nette schone, vrij ruime sauna. Flink aanbod van verschillende sauna's binnen en buiten en van verschillende temperaturen. veel opgietingen op een dag en fijn alert personeel wat mensen die regels overtreden discreet aanspreekt.

enige nadeel vind ik de prijzen in het restaurant ( maar dat schijnt een beetje bij sauna's te horen :') ) en het feit dat er geen shampoo is bij de douches.

overall een fijne sauna :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  † In Memoriam † woensdag 19 juni 2013 @ 19:26:46 #118
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127999473
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:12 schreef Helsinki het volgende:
Iemand naar Thermen Holiday in Schiedam geweest? Zo ja, hoe waren de ervaringen hiermee?
nou het is dat je er naar vraagt.

we waren daar afgelopen weekend.
de kelosauna is dus al een tijdje afgebrand en de plaats waar die stond is afgeschermd met schermen.
hij schijnt dus wel weer opgebouwd te worden (maar daar was van het weekend nog niets van te zien

de panoramasauna is omgebouwd tot ayurhuppeldepupsauna.
in plaats van het saaie uitzicht van toen het nog panoramasauna was, is het nu een dichte sauna met mozaiekmuur. eerlijk gezegd vonden we dat nog saaier dan toen er nog uitzicht was op het terras.

voor de rest waren de sauna's als vanoud: lekker en gevarieerd

de loyly's worden nu in de banjasauna gedaan en dat is krapjes (hoewel het afgelopen zondag niet eens echt druk was)
de eerste twee rondes werden gedaan door roos (bij bezoekers van thermen h. zeker bekend) en de laatste ronde werd gedaan door een voor ons onbekende. maar het was heerlijk, goed en zeer heet.

het eten is een ander verhaal. dat het aan de prijs is, is al langer bekend, maar dat er aan alle kanten beknibbeld wordt op het eten, is ons ondertussen wel duidelijk. het restaurant schijnt vorig jaar ofzo in andere handen te zijn overgegaan en sindsdien is de kwaliteit en de service hard achteruit gegaan. (onze ervaring dan, geen idee hoe anderen het ervaren, maar wij komen regelmatig daar en eten daar eigenlijk altijd ons favoriete broodje )
wij waren altijd dol op het broodje kip bombay.

een paar jaar geleden werd dat nog geserveerd op lekkere luxe broodjes (een meergranen triangel bijvoorbeeld) met verse rauwkost met een royale goed warm vlees.

we hebben dat zien afzakken naar een steeds minder luxe broodje (zelfs tijdelijk plastic borden :X ) en nu een simpel bruin granenbroodje dat zompig en klef was geworden door een bescheiden portie bijna koud vlees, een kwak huzarensalade (hele rare combi met dat vlees) en wat rauwkostsalade met heel veel geraspte wortel.

we drinken graag tomatensap daarbij met tabasco. de laatste keren moest de tabasco al gezocht worden, de afgelopen keer kregen we te horen dat het er wel niet zou zijn omdat het er de dag ervoor ook niet was (dan koop je het toch???)

als het druk is, moet je vreselijk lang wachten, want er loopt dan te weinig personeel rond. nu viel het wel mee, want er zat nauwelijks iemand in het restaurant. (niet zo gek als het eten er steeds minder wordt, wij slaan volgende keer ook over waarschijnlijk)

het was al met al best een ontspannende dag, alleen jammer van het eten. wij zijn rond etenstijd weggegaan en hebben lekker bij de turk op het stationsplein gegeten (die heeft hele goeie kapsalon :D )

edit: vergeet ik nog te vermelden dat de jacuzzi's weg zijn. een is helemaal weg en de andere hadden ze ommuurd met een rietmat, maar was buitendienst.
pi_127999723
Ik heb ergens gelezen dat het überhaupt niet zo goed gaat met Thermen Holiday.

http://www.quotenet.nl/Ni(...)hermen-Holiday-73337
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_127999968
Ik lees nu ook pas dat ze Thermen Holiday Zuidwolde gedwongen hebben moeten verkopen :o
Misschien nu wel weer eens langs gaan, want het was me toch een slechte sauna geworden. Dat er al een nieuwe uitbater in het restaurant (ook hier was het slecht en te duur) is belooft iets goeds!

http://www.krantvoormeppe(...)lde-maakt-doorstart/
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † woensdag 19 juni 2013 @ 20:56:50 #121
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128003628
ja die verhalen ken ik. die tony heb ik wel eens meegemaakt en ik vind het een eng naar mannetje met een grote bek
pi_128008740
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 19:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik lees nu ook pas dat ze Thermen Holiday Zuidwolde gedwongen hebben moeten verkopen :o
Misschien nu wel weer eens langs gaan, want het was me toch een slechte sauna geworden. Dat er al een nieuwe uitbater in het restaurant (ook hier was het slecht en te duur) is belooft iets goeds!

http://www.krantvoormeppe(...)lde-maakt-doorstart/
Klopt idd, wij zijn er om die reden ook al een tijd niet meer geweest. Kreeg pas idd een e-mail dat ze nu onder een andere naam verder gaan en dat er iemand anders over de keuken gaat. Van de zomer maar eens kijken hoe het er dan is :)
  † In Memoriam † woensdag 19 juni 2013 @ 22:34:34 #123
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128010345
ik ben heel benieuwd naar het nieuwe zuidwolde.
  donderdag 20 juni 2013 @ 01:38:43 #124
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_128020489
Bedankt voor jullie ervaringen! Ik heb 2 kaartjes van Net5 liggen voor gratis entree dus denk dat we dat maar doen en dan wellicht ergens anders eten. Ik moet wel goed en lekker eten, anders word ik chagrijnig :p. Zuidwolde is helaas nog langer rijden, had anders graag willen proberen nu het is overgenomen.
pi_128022521
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:34 schreef lady-wrb het volgende:
ik ben heel benieuwd naar het nieuwe zuidwolde.
ik ook.

heb die kaart zonet eens bekeken, maar tis wel aan de prijs hoor.....
en wat ze eerst hadden dat je een drinken-arrangement erbij kon nemen, da's dan weer weg terwijl ik dat juist zo fijn vond. nou ja; eerst met mijn verjaardag (9 juli) naar zevenhuizen :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † donderdag 20 juni 2013 @ 08:26:37 #126
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128022569
dat drinken arrangement kostte toch ook al iets van 15,95? dat haalden wij er eigenlijk nooit uit, dus dat deden we allang niet meer.
pi_128022700
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 08:26 schreef lady-wrb het volgende:
dat drinken arrangement kostte toch ook al iets van 15,95? dat haalden wij er eigenlijk nooit uit, dus dat deden we allang niet meer.
ik haal dat er makkelijk uit op een dagje sauna hoor ^O^
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † donderdag 20 juni 2013 @ 08:37:09 #128
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128022716
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 08:36 schreef simmu het volgende:

[..]

ik haal dat er makkelijk uit op een dagje sauna hoor ^O^
ik ben niet zo'n zuipschuit en drink eigenlijk voornamelijk water. en dat kan ik dan net zo goed uit de kraan halen :)
pi_128022969
als ik alleen water drink op zo'n dag word ik naar. ik heb er echt mineralen bij nodig, naast het water :) van die energiedrankjes zijn lekker. en gewoon cola :@ drink ik anders nooit, maar in de sauna heb ik daar echt altijd ergens wel stevig behoefte aan. en dan niet die light meuk! neen. gewoon echter cola :Y)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † donderdag 20 juni 2013 @ 09:16:20 #130
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128023366
wij nemen altijd een flesje isostar of aa mee naar de sauna. eenmaal leeg hervullen wij het flesje aan de kraan. en voor de rest een of twee glazen tomatensap en dan heb je het bij mij wel gehad
pi_128023771
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 08:37 schreef lady-wrb het volgende:

ik ben niet zo'n zuipschuit en drink eigenlijk voornamelijk water. en dat kan ik dan net zo goed uit de kraan halen :)
Dat inderdaad :D Ik drink water en voor 16 euro ander drinken nemen is echt enorm veel voor mij.
Misschien bestel ik nog 2x iets als cola of een smoothie, maar dat is nooit 16 euro.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † donderdag 20 juni 2013 @ 09:41:49 #132
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128023937
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 09:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat inderdaad :D Ik drink water en voor 16 euro ander drinken nemen is echt enorm veel voor mij.
Misschien bestel ik nog 2x iets als cola of een smoothie, maar dat is nooit 16 euro.
nou... een smoothie bij thermen holiday is duur hoor! (en ik betwijfel of die in het arrangement zit)
  donderdag 20 juni 2013 @ 11:12:15 #133
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_128026420
Hebben ze een drinkfonteintje bij Thermen Holiday trouwens? Ik las dat je tassen enzo ook gecontroleerd worden om drinken meenemen te voorkomen... ben benieuwd wat daar van waar is.
pi_128026530
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:12 schreef Helsinki het volgende:
Hebben ze een drinkfonteintje bij Thermen Holiday trouwens? Ik las dat je tassen enzo ook gecontroleerd worden om drinken meenemen te voorkomen... ben benieuwd wat daar van waar is.
in schiedam zijn er fonteintjes en kranen en ze doen niet moeilijk als je een flesje water meeneemt, dat hoef je niet te verbergen of wat dan ook. Mijn tas is trouwens echt nog nooit gecontroleerd :N
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 juni 2013 @ 12:47:11 #135
163650 Greys
pi_128030075
Het enige dat sauna's echt niet tof vinden is als je in de kleedkamer je zelf meegebrachte lunch gaat zitten eten en dat je je eigen flessen cola mee naar binnen neemt bij wijze van spreken...

Ik hang de hele dag door onder de kraan als ik een dagje sauna doe en vul ook steeds flesje water bij. En daarbij neem ik echt ook nog dingen uit hun restaurant :D De fonteintjes zijn er juist voor om genoeg te drinken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_128032657
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 08:22 schreef simmu het volgende:

[..]

ik ook.

heb die kaart zonet eens bekeken, maar tis wel aan de prijs hoor.....
en wat ze eerst hadden dat je een drinken-arrangement erbij kon nemen, da's dan weer weg terwijl ik dat juist zo fijn vond. nou ja; eerst met mijn verjaardag (9 juli) naar zevenhuizen :)
Dat drankarrangrment was er al langer niet meer, toen wij vorig jaar zomer gingen was dat al weg. Vond ik ook wel jammer, want wij haalden dat er ook makkelijk uit :Y
pi_128032762
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 08:26 schreef lady-wrb het volgende:
dat drinken arrangement kostte toch ook al iets van 15,95? dat haalden wij er eigenlijk nooit uit, dus dat deden we allang niet meer.
Ik geloof niet dat het zo duur was, iig niet in Zuidwolde. Daar betaalde je 10 euro of 12,50 extra geloof ik.
pi_128033221
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 13:55 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat het zo duur was, iig niet in Zuidwolde. Daar betaalde je 10 euro of 12,50 extra geloof ik.
geen idee meer precies hoe duur. ik weet wel dat je het er met 4 x een drankje eruit had al. dus 1 x koffie, 1 x thee, 1 x dat energiedrankje en een cola en je had het er al uit. plus dus nog liters en liters water ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_128034569
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:05 schreef simmu het volgende:

[..]

geen idee meer precies hoe duur. ik weet wel dat je het er met 4 x een drankje eruit had al. dus 1 x koffie, 1 x thee, 1 x dat energiedrankje en een cola en je had het er al uit. plus dus nog liters en liters water ;)
Dan zal het wel een tientje geweest zijn :)

Als wij naar de sauna gaan, gaan we echt van 11 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds. Dus dan heb je het er zo uit, helemaal omdat ik geen water drink.
  donderdag 20 juni 2013 @ 15:06:57 #140
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_128035717
quote:
99s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:15 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

in schiedam zijn er fonteintjes en kranen en ze doen niet moeilijk als je een flesje water meeneemt, dat hoef je niet te verbergen of wat dan ook. Mijn tas is trouwens echt nog nooit gecontroleerd :N
Ik heb ook wel moeite met geloven dat ze echt tassen controleren hiervoor :N.
Wel fijn dat er fonteintjes en kranen zijn! Ik zal laten weten hoe het is bevallen daar.
  † In Memoriam † donderdag 20 juni 2013 @ 16:32:34 #141
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128039405
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:12 schreef Helsinki het volgende:
Hebben ze een drinkfonteintje bij Thermen Holiday trouwens? Ik las dat je tassen enzo ook gecontroleerd worden om drinken meenemen te voorkomen... ben benieuwd wat daar van waar is.
mijn tas controleren moeten ze bij mij niet proberen hoor. ik neem altijd 1 flesje drinken mee en daarna hervul ik met water. iets te eten neem ik sowieso niet mee.
als ze in mijn tas willen spitten, ben ik meteen de laatste keer daar geweest. dat gaat me te ver. of ik er nou wel of niet iets in heb zitten :{w
pi_128039957
Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat ze tassen controleerden hoor :N Ik heb diabetes dus ik heb ook altijd wel wat eten in mijn tas zitten.
pi_128073250
Korte Review van Sauna Hof van Saksen + Bungalow Park Hof van Saksen

Hof van Saksen is failliet gegaan en nu onderdeel van Landal Green Parks. Mijn ouders regelen regelmatig via Landal midweken/weken weg en toen ik zei dat ik graag nog naar de sauna wilde zeiden ze dat ze het wel prima vonden om Hof van Saksen te proberen, ookal is dit in verhouding een duurder park en dat ik dan 1 of 2 daagjes meekon.

Hof van Sasken is een heel mooi ingericht park, maar ze hebben de faciliteiten niet op orde. Ze adverteren met 5 restaurants, maar in de midweek dat mijn ouders er zijn is veel dicht. Twee restaurants zijn maar op 2 dagen in de week open en ook de andere drie zijn in de midweek gedeeltelijk dicht. De wildwaterbaan is 2 van de 5 dagen gesloten vanwege gepland onderhoud, wat uiteindelijk uitloopt op 3 van de 5 dagen. Dus alleen donderdag en vrijdagochtend kon je er nog gebruik van maken. Slordig. Na een klacht kregen wij ter compensatie een drankje aangeboden.

Dinsdag lopen wij wat later dan verwacht richting de sauna. Alles is supermooi en schoon. De sauna is klein en bestaat uit een binnen en buitengebied. Buiten zijn er zitplekken, afkoelmogelijkheden en is er 1 sauna en 1 whirlpool. Binnen is er plek om te eten, een rustruimte, dompelbad, stoombad, infrarood en een andere sauna.

Het eerste uurtje zijn we de enige! Jeetje, wat fijn een prive sauna. We kunnen opeens overal babbelen als we zin hebben. Grappig. De whirlpool buiten is ons iets te koud, dat had wel wat warmer gemogen, maar de rest van de faciliteiten zijn prima. Gedurende onze middag komen er verspreid nog hooguit 4! mensen binnen.

De sandwich die wij aten was heerlijk en als geste krijg je ook telkens een gevulde fles water (gratis). Dat is erg fijn, want er zijn geen waterfonteinen. De drankjes vond ik wel aan de prijs. ¤5 voor een smoothie, maar de sappen vallen dan wel weer mee. Je kunt rustig de bediening opbellen en dan komen ze om te vragen wat je wil.

Het was zeker wel een luxegevoel voor die paar uurtjes dat we er zijn geweest vanwege de rust en de ontzettend mooie opzet. Alleen de haardroger was wel erg lauw-warm, dus na een tijdje gaf ik het maar op in de kleedkamer. De kastjes zijn ook een rare L-vorm en iets aan de kleine kant. Wij hoorden dat er maximaal 25 mensen worden toegelaten.

In principe zeggen wij, de kans dat we nog terug gaan is klein, want het park voldoet niet aan onze wensen. Als je zonder verblijf komt, moet je het dubbele neertellen en voor dat bedrag kan ik ook naar een gewone sauna los van een complex. Zit je er wel, dan is het zeker de moeite waard om langs te gaan voor die (zo uit m'n hoofd) ¤13,50. Ik zou het een 8+ geven.

Pluspunten:
+ Mooie sauna en goed beschut opgezet
+ goed schoon (ook schoonmaker gezien)
+ Lekker eten

Minpunten:
- Klein complex
- Horeca prijzen zijn hoog
  † In Memoriam † vrijdag 21 juni 2013 @ 12:33:07 #144
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128075686
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:25 schreef kahlie het volgende:

Korte Review van Sauna Hof van Saksen + Bungalow Park Hof van Saksen

Hof van Saksen is failliet gegaan en nu onderdeel van Landal Green Parks. Mijn ouders regelen regelmatig via Landal midweken/weken weg en toen ik zei dat ik graag nog naar de sauna wilde zeiden ze dat ze het wel prima vonden om Hof van Saksen te proberen, ookal is dit in verhouding een duurder park en dat ik dan 1 of 2 daagjes meekon.

Hof van Sasken is een heel mooi ingericht park, maar ze hebben de faciliteiten niet op orde. Ze adverteren met 5 restaurants, maar in de midweek dat mijn ouders er zijn is veel dicht. Twee restaurants zijn maar op 2 dagen in de week open en ook de andere drie zijn in de midweek gedeeltelijk dicht. De wildwaterbaan is 2 van de 5 dagen gesloten vanwege gepland onderhoud, wat uiteindelijk uitloopt op 3 van de 5 dagen. Dus alleen donderdag en vrijdagochtend kon je er nog gebruik van maken. Slordig. Na een klacht kregen wij ter compensatie een drankje aangeboden.

Dinsdag lopen wij wat later dan verwacht richting de sauna. Alles is supermooi en schoon. De sauna is klein en bestaat uit een binnen en buitengebied. Buiten zijn er zitplekken, afkoelmogelijkheden en is er 1 sauna en 1 whirlpool. Binnen is er plek om te eten, een rustruimte, dompelbad, stoombad, infrarood en een andere sauna.

Het eerste uurtje zijn we de enige! Jeetje, wat fijn een prive sauna. We kunnen opeens overal babbelen als we zin hebben. Grappig. De whirlpool buiten is ons iets te koud, dat had wel wat warmer gemogen, maar de rest van de faciliteiten zijn prima. Gedurende onze middag komen er verspreid nog hooguit 4! mensen binnen.

De sandwich die wij aten was heerlijk en als geste krijg je ook telkens een gevulde fles water (gratis). Dat is erg fijn, want er zijn geen waterfonteinen. De drankjes vond ik wel aan de prijs. ¤5 voor een smoothie, maar de sappen vallen dan wel weer mee. Je kunt rustig de bediening opbellen en dan komen ze om te vragen wat je wil.

Het was zeker wel een luxegevoel voor die paar uurtjes dat we er zijn geweest vanwege de rust en de ontzettend mooie opzet. Alleen de haardroger was wel erg lauw-warm, dus na een tijdje gaf ik het maar op in de kleedkamer. De kastjes zijn ook een rare L-vorm en iets aan de kleine kant. Wij hoorden dat er maximaal 25 mensen worden toegelaten.

In principe zeggen wij, de kans dat we nog terug gaan is klein, want het park voldoet niet aan onze wensen. Als je zonder verblijf komt, moet je het dubbele neertellen en voor dat bedrag kan ik ook naar een gewone sauna los van een complex. Zit je er wel, dan is het zeker de moeite waard om langs te gaan voor die (zo uit m'n hoofd) ¤13,50. Ik zou het een 8+ geven.

Pluspunten:
+ Mooie sauna en goed beschut opgezet
+ goed schoon (ook schoonmaker gezien)
+ Lekker eten

Minpunten:
- Klein complex
- Horeca prijzen zijn hoog
13,50 is goed te doen! ik ga deze eens in de gaten houden. misschien zijn het opstartproblemen ivm overname ofzo?
pi_128228354
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:33 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

13,50 is goed te doen! ik ga deze eens in de gaten houden. misschien zijn het opstartproblemen ivm overname ofzo?
Nee, dat is alleen de prijs die je betaald als je al op het park als bezoeker bent. Hof van Saksen is nu ook aan het stunten met de prijzen om daar te verblijven. In verhouding tot andere Landal parken betaal je namelijk tussen de 100-200 euro meer voor een midweek. Voor de meeste mensen loont dit niet, dus is het park bijna uitgestorven. Er zijn in de buurt geen grote attracties namelijk.
  † In Memoriam † dinsdag 25 juni 2013 @ 09:36:00 #146
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128228578
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 09:25 schreef kahlie het volgende:

[..]

Nee, dat is alleen de prijs die je betaald als je al op het park als bezoeker bent. Hof van Saksen is nu ook aan het stunten met de prijzen om daar te verblijven. In verhouding tot andere Landal parken betaal je namelijk tussen de 100-200 euro meer voor een midweek. Voor de meeste mensen loont dit niet, dus is het park bijna uitgestorven. Er zijn in de buurt geen grote attracties namelijk.
ik heb even zitten kijken, maar idd wat een prijzen :o
nu is het voor ons sowieso niet interessant, wij zijn maar met drie personen, dus wat moeten wij met een 6 persoonshok :+
pi_128228606
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 09:36 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik heb even zitten kijken, maar idd wat een prijzen :o
nu is het voor ons sowieso niet interessant, wij zijn maar met drie personen, dus wat moeten wij met een 6 persoonshok :+
Er zijn ook 4 persoons huisjes. Volgens mijn mams zijn ze nu aan het afprijzen (laatste voorseizoen), dus kon je nu een midweek voor 350 euro ofzo, maar heb zelf niet meer gekeken.
  † In Memoriam † dinsdag 25 juni 2013 @ 09:38:44 #148
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128228643
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 09:37 schreef kahlie het volgende:

[..]

Er zijn ook 4 persoons huisjes. Volgens mijn mams zijn ze nu aan het afprijzen (laatste voorseizoen), dus kon je nu een midweek voor 350 euro ofzo, maar heb zelf niet meer gekeken.
ik kan gen midweek weg. mijn partner werkt de zomer door dus wij moeten het van de weekends hebben. en met alle bijkomende kosten loopt het nog aardig op. ik pas
  dinsdag 25 juni 2013 @ 10:52:44 #149
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128230330
Iemand al naar de verbouwde DeThermen in Rosmalen geweest?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:14:56 #150
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128310731
Gisteren voor het eerst sinds 27? jaar weer bij Sauna Swoll geweest. Dat was ooit mijn eerste sauna bezoek als ~8-jarig jochie.

Het is een kleine sauna, 5 sauna's en een stoombad. Hartstikke rustig en een gemoedelijke sfeer. Stil in de stilte sauna's, lekker lullen in de proatsauna. Ook rond het koelplein (1 ijskoud, 1 koud en 1 warm bad, waar je over het randje heen kunt klimmen van de één naar de andere) is het gezellig.

Binnen en buiten een ruim bubbelbad. Buiten ook een gewoon en een natuur zwembad (koud!). Het gewone was helaas dicht ter reperatie. Het andere bad zijn we in gegaan na een zeer heftige, maar heerlijke opgieting (met gieter). Daarvan zijn er maar 2 per dag, dus die moet je niet missen.

Ondanks dat we in Zwolle wonen, waren we hier nog niet eerder geweest. Maar nu zitten we te denken aan een 80-badenkaart of zelfs een jaar-abbo (1900e). ZO heerlijk een sauna om de hoek :D
pi_128741342
Vandaag maar eens gebruik gemaakt van de twee bonnen die ik van de Spa Reine flesjes heb gewonnen. Dus met een vriendin een gratis dagje sauna. :)

De sauna waar we voor gekozen hadden was Centre du Lac in Pijnacker (wel bekend bij sommigen hier had ik gelezen), omdat die het dichtstbij was van de sauna's waar we de bonnen konden gebruiken, en teven was er een vrouwendag wat ons wel trok. Het was super goed vindbaar met de auto, waar we aankwamen om 10.15. Binnen leverden we mijn bonnen in en liep er iemand mee naar de kleedkamer om te vertellen hoe de kluisjes werkten en door welke deur we de sauna in kwamen, en als we nog iets wilden weten konden we dat vragen.

Het was heerlijk rustig, vaak de sauna's voor onszelf gehad. We hebben zo'n beetje alle onderdelen wel geprobeerd, zelfs de sauna van 110! :o graden die ik uiteindelijk helemaal niet zo zwaar vond, ik had veel meer moeite met het turks stoombad waar ik moeite kreeg met ademhalen. :') Verder vond ik de ijsgrot ook heel fijn, alleen zag die er uit alsof die wel een opknapbeurt kon gebruiken.

Lunch was ook top, alleen kon er bij mijn kroketten wel iets luxers dan dunne casino sneetjes.

De tuin van Centre du Lac is wel echt O+ O+ O+, vooral met dit weer! Ze hebben achter in de tuin heerlijke ligstoelen, ook in schommelvariant. Je hoorde iedereen die in die stoelen lag zeggen dat ze zo'n eentje ook wel thuis wilden. ;) Het was wel jammer dat het watertje in de tuin zo vies leek, het was tof geweest als hier karpers in gezwommen hadden. Als ze toch al bezig waren met de parkietenvolière..

Dit was mijn tweede sauna ooit. :o In vergelijking met degen in Schiedam waar ik dus eerst ben geweest lijkt deze wel een stuk ouder, maar de sfeer is fijn en zou het zeker niet erg vinden er terug te komen.

(Ik heb mijn moeder over mijn bezoek verteld en nu gaan we in juli nog naar elysium in Bleiswijk :') Haha ik word nog een verslaafde!!)
pi_128747072
Wij gaan zaterdag naar Zuidwolde! Ben erg benieuwd!
pi_128748960
stbabylon en zoldernerd bedankt voor de reviews.

Review van Sauna Drome Putten + Hampshire Mooi Veluwe

Hampspire Mooi Veluwe is regelmatig in de aanbieding voor een aantal daagjes Veluwe. Toevallig kwamen ze ook voorbij in de Kruidvat Deal i.c.m. Sauna Drome Putten, dus konden we 2 nachten + sauna voor ¤129 totaal.

Het Hotel staat midden in de bossen (als je de wegoversteekt is er een wandelroute het bos in). Het was een eenvoudige kamer (in het hele hotel zijn alle kamers met douche, er is geen bad), maar schoon en goede bedden. Daarnaast hadden we een eigen terras (wel dichtbij de buren) wat leuk was. Het ontbijt was zeer goed met ruime keuze en lekkere broodjes. Op zich zou ik er nog weleens terug gaan als ze goede deals blijven houden.

Zondag pakken we de auto en binnen 10 minuten zitten we bij Sauna Drome. We parkeren de auto en komen binnen. Bij de receptie zijn ze erg vriendelijk en we krijgen een gratis kop koffie of thee aangeboden omdat we er voor de eerste keer komen. De sauna heeft zo'n typische houten uitstraling, maar alles is netjes schoon. We zouden een 2 persoonskluisje hebben gekregen, maar ik vond hem vrij klein (dat werd proppen!).

De sfeer is prima en ongeveer 80% van Sauna Drome ligt buiten, dus met het mooie weer was dat heerlijk. Er zijn 2 whirlpools, een strandje met ligbedden, twee ligweides, een restaurant, een sauna op een bootje, infrarood sauna (bedden met een lamp boven je), rustruimte, dompelbad in het meer en een dompelbad buiten het meer, koude douches, hamamruimte (inclusief kruidenbad + stoomcabine), grotsauna en nog 2 andere sauna's en een groot zwembad. Meer dan voldoende faciliteiten dus.

Voor een zondag is het prima, niet te druk en voldoende ruimte. De boot sauna was erg leuk, maar het zou 15 minuten duren, maar dat is het niet. Je drukt op de knop gaat in ongeveer 5 mins naar de andere kant (daar kan je er ook uit), blijft even staan, en dan weer in 5 mins ofzo naar de andere kant. Je kan ook voor de boot zitten, dus je kan er altijd uit.

De eerste opgieting die we meemaakten was zeer prettig. Deskundig gedaan en goede warmteverdeling. Voor mij mocht hij nog wel net iets heter, maar goed, ik hou van heter dan mijn partner. Eerste opgieting ga ik nooit bovenin zitten, want je weet nooit wat je krijgt. Hij zat redelijk vol. Na afloop geen drankje of fruit, je kreeg wel korting op een drankje als je dat bestelde na afloop. Niet gedaan, want ik moest weg naar mijn behandeling.

De eerste behandeling die ik met korting had geboekt was een gezichtsbehandeling. Hij begon later dan gepland (dat vind ik altijd zo irritant, sorry, maar dan moet ik al op de tijd letten en dan doen jullie het niet). De beautyfarm ligt achterin het complex, dus loop je ook nog een paar minuutjes. Collega kwam ook binnen vragen of ze al klaar was, want iemand anders was natuurlijk ook alweer aan de beurt. Hij was wel erg prettig en mijn huid knapte er zeker van op. Zeer deskundig meisje.

Daarna hadden we even rust en ging ik mijn partner ophalen op het terras. Hij zat al een tijdje op mij te wachten, aangezien het dus niet 40 mins had geduurd maar eerder 60. Hij vertelde mij dat hij wat had willen bestellen, maar dat de bediening had gezegd dat ze zo langskwamen, maar dat niet deden. Uiteindelijk heeft hij iemand anders aangesproken.

Daarna gingen we naar de tweede behandeling die we hadden geboekt. Dit ging om een oliepakking voor ¤15 van 20 mins. 5 minuten ene kant insmeren met lichte massage strijkingen, 5 minuten andere kant insmeren en dan 10 minuten liggen. Het was op zich prettig, maar minder professioneel was het feit dat het personeel (duo behandeling) met elkaar ging praten over nieuwe behandelingen. Deze behandeling zou ik niet snel nogmaals boeken, want de uitvoering was vrij prut. Olie was wel erg fijn.

Verder hebben we wat snacks genomen, want we hadden al die behandelingen rond de lunchtijd. We wilden iets bestellen, maar dat mocht kennelijk pas vanaf 16.00 en het was 15.30 dus er werd ons medegedeelt (op vrij onvriendelijke toon) dat je dat niet kon bestellen. Iets anders genomen en een half uurtje later besteld wat we ook wilde hebben. Er kwam niemand langs om te vragen of we dat nog wilde hebben.

We hebben een tweede opgieting gedaan (gedaan door een ander personeelslid i.c.m. een gast), maar mijn saunamaatje heeft de tweede ronde niet meegedaan. Hij vond het een farce. Warmte verdeling klopte niet, het was barstensdruk, de gast liep continue te wapperen, maar ging niet naar boven, dus alleen op grondniveau. Teveel olie dus het prikte in je ogen, want er werd ook nog water naar je gespatterd. Ik heb hem wel uitgezeten, maar vond het ook niet bijzonder. Het personeelslid kon het gewoon niet aan en heeft de sauna een paar keer verlaten (te heet voor hem). Tussen de rondes in hadden we wel waterijslollies. Veel gasten de opgieting zien verlaten. Sommigen klaagden dat het te heet was, maar dat vond ik dus van niet. Verdere avond heeft hij lopen staan roepen dat de opgieting begon, maar volgens mij kwam er bijna niemand meer langs. Daarnaast vond hij het noodzakelijk om tijdens de tweede ronde een of ander verhaal af te steken over de sauna, de crisis en de andere sauna. Alsof ik wil weten hoe het met het bedrijf gaat :S

Rustruimte was vreselijk warm en benauwd vanwege het weer en het feit dat het glazen wanden heeft. In de middag was het dus niet te harden volgens saunamaatje en de deuren open zetten kan wel, maar het rookterras ligt eraan! 's Middags heb ik er wel even gelegen, maar met vliegen die op je komen zitten, mensen die toch in de ruimte gaan praten e.d. vond ik het niet heel ontspannen. Bedjes waren wel lekker.

's Avonds hebben we van de BBQ gegeten voor een klein prijsje ¤16 voor spareribs en dorade filet. Kwaliteit van het eten was erg goed, maar opnieuw problemen met de bediening.

Al met al vind ik de faciliteiten erg fijn, de sfeer die er hangt is over het algemeen goed. We kwamen wel weer een klef stel tegen in de whirlpool die per se aan de andere kant waren gaan zitten (uit het zicht van de camera die er hangt). Af en toe heb je mensen die niet tot nauwelijks rekening houden met elkaar wat betreft rust en stilte, dat is wel jammer.

Na afloop kregen we twee vouchers om doordeweeks terug te komen voor ¤10 pp of in het weekend voor ¤15. We weten nog niet of we terug gaan. Ons gevoel is gemengd en om te rijden is het wel wat langer dan we normaal doen. Ze zitten om ongeveer 30 autominuten van Veluwse Bron dus ik vraag me af of ze het gaan redden. De vele acties en kortingsbonnen doen ons vermoeden van niet.

Pluspunten:
+ Mooie sauna en goed beschut opgezet
+ Lekker eten voor een mooie prijs
+ Sauna boot

Minpunten:
- bediening
- wisselende sfeer
- opgietingen
- professionaliteit behandeling

[ Bericht 0% gewijzigd door kahlie op 09-07-2013 11:53:50 ]
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:36:04 #155
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_128750314
Goed verslag, leuk om te lezen :)
pi_128752774
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:36 schreef Grumpey het volgende:
Goed verslag, leuk om te lezen :)
Ik vind het zelf altijd fijn om te lezen hoe mensen het hebben gehad. Sauna is niet goedkoop en er is niets zo vervelend als een sauna dag met stress (door de drukte of door viezigheid of wat dan ook) of behandelingen die niet prettig zijn.

Ik ben alleen niet zo bondig, dus het wordt altijd zo lang ;) Fijn dat je het waardeert :)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 13:00:16 #157
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_128754886
Helemaal vergeten om een review te plaatsen van Thermen Holiday in Schiedam, dus bij deze.
Na wat beoordelingen op internet te hebben gelezen was ik meteen ''bang'' voor wat ik zou treffen en dus ging ik er naartoe zonder al te hoge verwachtingen. Het was ten slotte ook nog eens badkledingdag voor gemengd publiek (ik ben geen liefhebber van badkledingdagen, maar ging met iemand die absoluut niet naakt wou).

Toen we er aankwamen vond ik het complex er nogal kil uitzien. Bij binnenkomst echter wel meteen vriendelijk personeel achter de balie en dus kreeg ik er al wat meer zin in. Hier kregen we een polsbandje waarmee we toegang hadden tot een kluisje. Voor mij een nieuw systeem, maar ik heb het als prima ervaren. Vervolgens zijn we gaan omkleden in de kleedruimte en viel me meteen op dat er een camera hing. Dit vind ik zelf erg onprettig in verband met privacy, maar volgens mij komt het wel vaker voor?

Daarna gingen we douchen. Ik vond dit persoonlijk een onhandige ruimte en naar mijn mening sta je aardig dicht op elkaar te douchen. Temperatuur was niet handmatig te regelen en sommige douches gingen helemaal niet aan als ik op de knop drukte :?. Wat wel enorm lekker was, was het scrubzout dat je kon gebruiken (rook heerlijk naar kokos!) en de douchegels (veel verschillende soorten).

Vervolgens zijn de sauna's in gegaan. We hebben bijna alle sauna's gehad en ik heb hier niets op aan te merken. Het was prima. De baden waren ook wel aangenaam, maar niet erg groot (behalve het zwembad binnen, in het midden). De tuin vond ik wel aardig, maar je werd je helaas wel zo nu en dan bewust van het feit dat het complex aan de (snel)weg ligt.

In de middag was het dan tijd voor een lunch. Personeel buiten liep steeds maar langs ons dus zijn we maar binnen gaan zitten. Hier werden we wel snel geholpen. Ik nam de dagschotel: kibbeling met frites. Hier zat een beetje rauwkost bij. Het smaakte me niet goed, geen verse vis en de frietjes waren nogal doorbakken. Rauwkost was ook aan de karige kant! En geen mayonaise erbij want dat moet je weer extra betalen (ben ik niet gewend). Voor zo'n 13 euro vond ik het niet echt een succes.

Na de lunch was het tijd voor een opgieting (berkentakken). Wat me opviel was dat er een bankje voor de ingang van de sauna stond zodat niemand naar binnen kon. Dit vond ik super want ik ga meestal naar de Heuvelrug in Veenendaal en daar zitten mensen al een kwartier voordat de opgieting begint er al in.
De saunameesteres legde alles eerst netjes uit en begon daarna met de opgieting. Het was echt heeeeeeeeeerlijk O+. Ik voelde me ook wel fijn daar ondanks dat ik er wat tegenop zag omdat mijn eerste opgieting geen succes was (en dit was pas de 2e keer voor mij) en ik niet goed wist of ik datzelfde moest verwachten. Gelukkig viel het reuze mee en heb ik er echt van genoten.

Tot slot zijn we nog wat sauna's in geweest en hebben besloten om rond etenstijd naar huis te gaan. Het was een relaxed dagje en de sauna is me zeker meegevallen. Ik zou er echter niet weer een uur voor rijden (we hadden nu kaartjes voor gratis entree) en ik zou er ook niet de volle mep ervoor over hebben. Ik rekende uiteindelijk nog net geen 19 euro af voor de hele dag :).
pi_128758777
Leuk om de verslagen van anderen te lezen!

Saunadrome ben ik een jaar of 8 geleden geweest, maar kan ik me weinig meer van herinneren.
Thermen Holiday Schiedam zijn we vorig jaar nog geweest, prima dag gehad toen en lekker in de buurt overnacht :)

Net sauna+ hotstone massage geboekt bij sauna thermen Zuidwolde. De website ziet er iig erg strak uit nu, ben benieuwd hoe de wisseling van de wacht bij de sauna zelf eruit ziet. Het schijnt mooi weer te worden van het weekend, ik heb er zin in :)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:24:53 #159
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_128760048
Paar weken geleden voor het eerst 'volledig' naar de sauna geweest, tot dusver wel in Rusland en Turkije geweest, maar daar is het niet gemengd, en verder alleen bij zwembaden ed waar het gekleed is. Was verrast hoe snel het went aan in je blote togus te lopen met z'n allen, en na de opgieting heerlijk over het gras gehuppeld zonder me 1 moment af te vragen hoe het eruit zag. :Y
We waren in de Zwaluwhoeve, en vonden het allemaal best OK, maar als ik zo snel rondlees, vinden veel ervaren sauna gangers dat niet zo'n goede tent? En wie heeft ervaring met sauna Soesterberg, zag die niet in het reviewlijstje staan.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_128760221
Soesterberg vond ik erg prettig, Captain Fabulous! Het is al wel heel veel jaar geleden dat ik daar ben geweest, maar alleen maar een fijne herinnering. De Zwaluwhoeve vind ik idd een saunahel :N Maar met dit weer zal het wel niet enorm druk zijn en kunnen mensen ook in de tuin zitten (normaal is er nergens plaats om te zitten, niet in of buiten een sauna).

Ik ben ook benieuwd, Sylvana!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:37:06 #161
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_128760434
Heel benieuwd naar andere sauna's dan, want het was zondag, en best veel mensen leek ons, maar te druk vonden we het niet, alleen de bubbelbaden ed waren best vol. En de opgietingen...maar dat snap ik. Wat lekker was dat. De laatste opgieting was best wel erg heet, maar voelde me super na afloop!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:38:23 #162
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_128760481
Zijn sauna's trouwens veel drukker in de winter dan de zomer, ook als ze een buitenterrein hebben?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_128760996
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zijn sauna's trouwens veel drukker in de winter dan de zomer, ook als ze een buitenterrein hebben?
Ik ga niet graag in de zomer, is me veel te warm. In de winter vind ik het juist heerlijk.

De laatste sauna in de zomer was Zuidwolde, en heb eigenlijk de hele dag in de tuin gelegen. Eén keer een sauna in geweest, was niet prettig (je koelt niet zo fijn af omdat het buiten ook zo warm was). En voor een dagje in een tuin liggen met een boekje vond ik de entree wat hoog (wel een relaxte tuin, dat wel).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128761141
Mij maakt het niet zoveel uit, zomer of winter. In de zomer vind ik het wel lekker om na een opgieting een meer in te duiken (zoals bij Bussloo ofzo) In de winter ga ik nooit in het dompelbad, maar met dit weer vind ik dat nog wel te doen. Zomers ga ik wel iets minder vaak in een sauna, omdat ik het wel erg lekker vind om dan buiten in de tuin te liggen met een boek. (heb zelf maar een klein balkonnetje)
pi_128771730
Ik was vandaag nog in Soesterberg, vind het er prima en de tuin en het zwembad zijn top! Ondanks een flink aantal bezoekers konden we steeds rustig in elke sauna en elk bad waar we in wilden, iedereen lag in de tuin. Jammer dat ze op termijn moeten verhuizen, ik vind dat het zo mooi ligt daar in het groen.
pi_128772543
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:55 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik was vandaag nog in Soesterberg, vind het er prima en de tuin en het zwembad zijn top! Ondanks een flink aantal bezoekers konden we steeds rustig in elke sauna en elk bad waar we in wilden, iedereen lag in de tuin. Jammer dat ze op termijn moeten verhuizen, ik vind dat het zo mooi ligt daar in het groen.
Waarom moeten ze verhuizen? :o Die hebben idd ook een prachtig grote tuin :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128772768
Het terrein wordt teruggegeven aan de natuur, er komt een ecoduct.
pi_128772787
wat een dure nonsens :@
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:21:00 #169
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128772889
Iemand onlangs naar Thermen Rosmalen geweest?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:53:57 #170
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_128774328
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zijn sauna's trouwens veel drukker in de winter dan de zomer, ook als ze een buitenterrein hebben?
Ik zou het niet weten eigenlijk. De afgelopen keren dat ik ben geweest was het mooi weer en aardig druk, maar in de winter komt er ook genoeg publiek. Zelf vind ik beiden prima, in de zomer lekker zonnen in de tuin en vervolgens een duik nemen en dan af en toe een sauna in. En in de winter lekker de warmte opzoeken in de sauna's!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:55:45 #171
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_128774430
In schiedam noemen ze de periode rond nu het laagseizoen :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_128836504
zo, wij zijn gister via een vakantieveilingenvoucher naar de waterlelie geweest. het blijft altijd gedoe met die horeca daar. het gebakje naar keuze was volgens hen niet inbegrepen (volgens mijn details van de veiling wel) maar om nou echt zo moeilijk te doen voor een gebakje, nou laat het gebakje maar dan.

bij het avondeten bestelde ik de aanbevolen rode wijn bij de lamshaasjes en een kan water en leverde dat ook weer gedoe. commentaar van de serveerster over die kan water, dat dat echt niet kon hoor (ik begreep er geen zak van, uiteindelijk bleek serveerster 1 kraanwater ingeschonken te hebben en dat kon niet. whatever) en geen wijn. dus nogmaals om die wijn dan gevraagd, na het waterverhaal aangehoord te hebben. dus toen kwam mijn eten (op koude borden), maar die wijn was er nog niet. dus nogmaals om gevraagd. toen ze kwam afruimen heb ik gezegd dat die wijn niet meer hoefde.

als ik er nog naartoe ga zal ik zorgen vooraf lekker volgegeten te zijn en bestel ik om half 5 wel een uitsmijter ofzo, want ik vind het zo gewoon echt de prijs niet waard.

maar: er was een andere opgieter deze keer, dus geen idioot titanic verhaal met celine dion op de achtergrond, maar gewoon een rustige opgieting. niet zo heftig ook, was heel fijn. wel jammer van het pauperpubliek wat massaal recht uit die opgieting het wisselbad indook zonder te douchen. dus dat wisselbad heb ik verder maar vermeden.

al met al vind ik het gewoon de prijs niet waard. het is een dure sauna op alle fronten. voor dat geld (of minder kan ik hier in de streek wel beter krijgen :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_128837187
Dat klinkt idd niet geweldig simmu! :(
  † In Memoriam † donderdag 11 juli 2013 @ 15:44:51 #174
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128837567
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:55 schreef littledrummergirl het volgende:
In schiedam noemen ze de periode rond nu het laagseizoen :Y
als ze zo doorgaan als ze nu bezig zijn, is het binnenkort het hele jaar laagseizoen daar :{
  donderdag 11 juli 2013 @ 17:09:33 #175
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_128840840
Is er iemand sinds 2005 (enige review) in de sauna in Houten geweest?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  † In Memoriam † zaterdag 13 juli 2013 @ 21:42:45 #176
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128917074


[ Bericht 100% gewijzigd door lady-wrb op 14-07-2013 11:34:25 ]
pi_128918624
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Is er iemand sinds 2005 (enige review) in de sauna in Houten geweest?
Ja hoor, regelmatig, maar sinds het afgelopen jaar vernieuwd is en ze ook nog elke dinsdag (al jaren onze vaste saunadag) badkledingdag hebben vind ik het minder en kom ik er niet meer. Horeca is altijd erg lang wachten, maar dat calculeer ik maar gewoon in, ze zijn wel heel vriendelijk. Veel verschillende sauna's, zowel binnen als buiten. Prima middelgrote sauna.
  Moderator zaterdag 13 juli 2013 @ 22:36:29 #178
236264 crew  capricia
pi_128918904
Iemand dit al gelezen:

SEX / Vrijen in een sauna....

Wat kun je als saunabezoeker hier nu tegen doen?
Definitely not CIA
pi_128920301
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 22:36 schreef capricia het volgende:
Iemand dit al gelezen:

SEX / Vrijen in een sauna....

Wat kun je als saunabezoeker hier nu tegen doen?
Ik kan daar echt van gaan gillen, zo'n figuur -O- Van alles iets seksueels maken, incl een doodgewoon saunabezoek. Bah bah. Hou dat lekker privé. En wat je er tegen kan doen? Direct op het personeel afstappen, lijkt me. En dan maar hopen dat die actie durven ondernemen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † zaterdag 13 juli 2013 @ 23:19:17 #180
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128920651
gatver nou zeker :r
doe dat lekker ergens anders
  zaterdag 13 juli 2013 @ 23:22:16 #181
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_128920782
ik heb wel eens gezien dat een ander stelletje dat bij ons in het bubbelbad zat werd aangesproken en een spreekwoordelijke "gele kaart"kregen. en die zaten nog niet eens uitgebreid te vozen maar gewoon n beetje half te friemelen, althans, voor zover wij konden zien :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_128921936
Mijn nichtje is in haar jonge jaren ooit een sauna uit gezet wegens seksuele handelingen. Die durfde daar nooit meer naar toe naderhand :') (ze was met haar vriendje aan het vozen in een bubbelbad in een afgelegen hoekje, maar daar bleek een videocamera op gericht te zijn waarvan de beelden voor iedereen te zien waren in het restaurant :') )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 14 juli 2013 @ 00:17:27 #183
153377 Jurk
Plurk!
pi_128922547
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 22:36 schreef capricia het volgende:
Iemand dit al gelezen:

SEX / Vrijen in een sauna....

Wat kun je als saunabezoeker hier nu tegen doen?
Sommige mensen.... :N Ik kom in de sauna voor m'n rust. Ik stoor me al aan mensen die te hard praten, laat staan dat ze gaan liggen knallen.
Gister weer naar Fort Resort Beemster geweest. Heel fijn.
Saunameester verzorgt een heel intense opgieting. Hij bouwt heel geleidelijk op en weet iedereen muisstil te krijgen, het is haast een soort meditatie sessie.
Na de opgieting heerlijk uitgewasemd in het gras, en heel fijn, de saunameester blijft er ook bij om er zeker van te zijn dat iedereen ok is.
Na het afkoelen wat fruit en daarna nog een verhaal van de saunameester over wat er allemaal gebeurd met je lichaam tijdens een opgieting.
Ik ben zo blij met deze mooie sauna op een steenworp afstand, een mooi complex, schoon, goed personeel, goede horeca. En de garnalenkroketjes. O+ O+ O+
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_128922656
Dat ziet er netjes uit, Jurk! Wat is de vleermuissauna? :o

Oh wacht, het zijn linkjes 8-) Ik heb het al gelezen!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128927789
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 22:36 schreef capricia het volgende:
Iemand dit al gelezen:

SEX / Vrijen in een sauna....

Wat kun je als saunabezoeker hier nu tegen doen?
personeel roepen.

en gadver. 300 x gadver. ik vind het al goor als iemand zo uit de sauna een bad induikt. laat staan zoiets.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_128932256
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 23:57 schreef Isabeau het volgende:
Mijn nichtje is in haar jonge jaren ooit een sauna uit gezet wegens seksuele handelingen. Die durfde daar nooit meer naar toe naderhand :') (ze was met haar vriendje aan het vozen in een bubbelbad in een afgelegen hoekje, maar daar bleek een videocamera op gericht te zijn waarvan de beelden voor iedereen te zien waren in het restaurant :') )
_O- wat errug :')

Ik ben nu 3x hier geweest, heerlijk! Ze hebben tig verschillende sauna's, lekker eten, lekker
drinken, het is super schoon en heel vriendelijk personeel. Als je een massage of beauty behandeling
wil kan dat ook en met je voeten tussen de vissies O+ alles kan.

Behalve sex :+

http://www.spazuiver.nl/?(...)d3godTVoAXg#!/nl/spa
pi_128942418
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:38 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

_O- wat errug :')

Ik ben nu 3x hier geweest, heerlijk! Ze hebben tig verschillende sauna's, lekker eten, lekker
drinken, het is super schoon en heel vriendelijk personeel. Als je een massage of beauty behandeling
wil kan dat ook en met je voeten tussen de vissies O+ alles kan.

Behalve sex :+

http://www.spazuiver.nl/?(...)d3godTVoAXg#!/nl/spa
Goed om te horen. Heb daar sauna + overnachting geregeld voor een leuk prijsje. Ik dacht dat het een kleine stadssauna was, maar wij zouden ook museum doen in Amsterdam, dus ik dacht, das mooi, kan ik de auto laten staan daar de volgende dag :D

Normaal gesproken gaan wij dus met het OV, maar m'n schoonmoeder gaat mee en die redt dat niet vanwege ziekte
  zondag 14 juli 2013 @ 18:25:38 #188
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128942828
In Thermen Rosmalen heb je een privesauna, ze zeggen dat ze na elke boeking (2 uur max) het water van de whirpool verversen
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_128942959
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:25 schreef Stefan het volgende:
In Thermen Rosmalen heb je een privesauna, ze zeggen dat ze na elke boeking (2 uur max) het water van de whirpool verversen
Hè bah :') Het klonk leuk 'privé sauna', maar ik had er dan ook nooit zulke associaties bij. Nu dus wel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128943021
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:13 schreef kahlie het volgende:

[..]

Goed om te horen. Heb daar sauna + overnachting geregeld voor een leuk prijsje. Ik dacht dat het een kleine stadssauna was, maar wij zouden ook museum doen in Amsterdam, dus ik dacht, das mooi, kan ik de auto laten staan daar de volgende dag :D

Normaal gesproken gaan wij dus met het OV, maar m'n schoonmoeder gaat mee en die redt dat niet vanwege ziekte
Het is écht heeeeeeeeeeeerlijk :Y
  zondag 14 juli 2013 @ 18:36:31 #191
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128943188
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hè bah :') Het klonk leuk 'privé sauna', maar ik had er dan ook nooit zulke associaties bij. Nu dus wel.
Ja weet niet of ze t al of niet doen, maar reviewers zeggen van niet
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_128962756
quote:
17s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Het is écht heeeeeeeeeeeerlijk :Y
Mooi zo. Ik verheug me er ook echt op.

Wij gaan op vakantie ook proberen naar de Sauna/Spa te gaan want dichtbij is een hele mooie, alhoewel het vooral behandelingen zijn. Je hebt echter wel zwembad met uitzicht op zee en de baai en het ziet er schitterend uit.

Ik heb weleens 2 uur in een prive sauna gezeten met mijn zus, en tussendoor kregen we ook nog behandelingen. Alles zag er ok uit, maar zij bestaan niet meer. Gemeente wilde de portacabin waar ze inzaten weg op die locatie en op de nieuwe locatie was geen plek voor die faciliteiten. Dat is kapsalon/beauty centrum geworden.
pi_128963343
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:46 schreef Sylvana het volgende:
Net sauna+ hotstone massage geboekt bij sauna thermen Zuidwolde. De website ziet er iig erg strak uit nu, ben benieuwd hoe de wisseling van de wacht bij de sauna zelf eruit ziet. Het schijnt mooi weer te worden van het weekend, ik heb er zin in
Hoe was het?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128966965
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hoe was het?
Het was prima! Grote verschil is dat keuken nu door een ander restaurant wordt gedaan, menukaart is ontzettend veranderd. Staan nu echt dingen op die je in een restaurant verwacht zeg maar, vaak is her bij sauna's gewoon biefstuk/varkenshaas etc.

Massage was ook erg lekker, werd aan het begin netjes gevraagd of we al vaker een hotstone-massage hadden gehad, of er bijzonderheden waren etc. Tijdens massage werd gevraagd of temperatuur goed was. Dus dat was allemaal netjes.

We hebben 3 opgietingen gedaan, eerste 2 waren heerlijk, 3e begon hij met rode appel en was meteen bloedheet. Ben voor het eerst voortijdig weggegaan. Terwijl hij daarna eucalyptus en crystal deed en het goed te doen was. Dus dat was wel jammer.

Die nieuwe sauna, iki-sauna, vond ik niet zo fijn. Er zit een haard in en ik hou niet zo van die droge lucht. Heb liever een sauna met stenen en een wat hogere luchtvochtigheid. Maar dat is mijn smaak.

Het was ondanks het mooie weer rustiger dan ik verwacht had, al was het voor het personeel soms nog lastig om te zien dat we wat wilden bestellen. Hebben niet extreem lang hoeven te wachten, maar soms duurde het wel eventjes.

Na de laatste opgieting zaten we binnen nog wat te drinken en bleek er een overstroming in de keuken en achter de bar te zijn. Toen we naar huis gingen was dat nog niet opgelost. Maar iig fijn dat dat niet rond etenstijd gebeurde.

Al met al dus gewoon weer een heerlijke dag gehad. Ben ook blij dat het nu gewoon weer tot 23 uur open is en niet maar tot 22, zoals op het laatst onder Thermen Holiday.

Het is zeker wel goed geweest dat er een nieuwe eigenaar op gekomen is.
pi_128977787
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 09:23 schreef kahlie het volgende:

[..]

Mooi zo. Ik verheug me er ook echt op.

Wij gaan op vakantie ook proberen naar de Sauna/Spa te gaan want dichtbij is een hele mooie, alhoewel het vooral behandelingen zijn. Je hebt echter wel zwembad met uitzicht op zee en de baai en het ziet er schitterend uit.

Ik heb weleens 2 uur in een prive sauna gezeten met mijn zus, en tussendoor kregen we ook nog behandelingen. Alles zag er ok uit, maar zij bestaan niet meer. Gemeente wilde de portacabin waar ze inzaten weg op die locatie en op de nieuwe locatie was geen plek voor die faciliteiten. Dat is kapsalon/beauty centrum geworden.
Ik hoop dat je het daar net zo fijn gaat vinden als ik het vond, heel veel plezier in elk geval :D

Helaas hebben ze geen zwembad met uitzicht op zee, maar dat zal de pret niet drukken :+
pi_129000941
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik hoop dat je het daar net zo fijn gaat vinden als ik het vond, heel veel plezier in elk geval :D

Helaas hebben ze geen zwembad met uitzicht op zee, maar dat zal de pret niet drukken :+
Dank je wel! En natuurlijk laat ik een review achter voor jullie :)
pi_129003106
Owja ik had die entree en hotstone-massages apart geboekt. Toen we binnenkwamen zei ze dat er ook een arrangement van gemaakt kon worden, wat een stuk goedkoper was. Dus dat vond ik ook wel netjes ^O^
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:37:11 #198
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_129010565
Helaas, de 'sauna' van de Bonte wever (Assen) is nu onderdeel geworden van het tropisch zwemparadijs.
Starbucks, waar blijf je
pi_129015312
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 12:08 schreef kahlie het volgende:

[..]

Dank je wel! En natuurlijk laat ik een review achter voor jullie :)
Leuk! Ik heb daar nog geen schoonheidsbehandelingen of massages laten doen, dus daar ben
ik wel benieuwd naar, als jij dat gaat doen :P Ik heb wel met mijn voeten tussen de vissies
gezeten :D was wel geinig om een keer te doen en het kriebelt lekker O+
  woensdag 17 juli 2013 @ 09:33:41 #200
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_129035178
As je geen behandelingen wil, moet je dan nog steeds van te voren boeken bij veel sauna's trouwens?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_129035459
het wordt vaak wel aangeraden
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 17 juli 2013 @ 10:31:18 #202
163650 Greys
pi_129036300
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 09:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
As je geen behandelingen wil, moet je dan nog steeds van te voren boeken bij veel sauna's trouwens?
Voor de zekerheid zou ik het wel doen.

'Mijn' sauna waar ik altijd kom hoeft het eigenlijk niet (Centre du Lac, Pijnacker) omdat het daar echt nooit heel druk is (precies de reden waarom ik daar graag kom), maar volgens mij heeft elke sauna wel een maximum qua bezoekersaantal, waarna ze niemand meer binnen laten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_129037855
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 09:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
As je geen behandelingen wil, moet je dan nog steeds van te voren boeken bij veel sauna's trouwens?
Bij Spa Zuiver heb ik maar 1x van tevoren geboekt, maar dat was omdat ik een kortingsbon had,
die andere 2 keren heb ik niet van tevoren geboekt en was geen probleem.

Maar ik had geen behandeling al ik wél behandelingen zou willen zou ik het wel doen,
dat met die voeten tussen de visjes hebben we gewoon even gevraagd of er een plekje
vrij was die dag en toevallig was dat zo, maar voor het zelfde geld was dat niet zo geweest
en dan heb je pech....
  woensdag 17 juli 2013 @ 15:46:33 #204
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_129046958
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 09:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
As je geen behandelingen wil, moet je dan nog steeds van te voren boeken bij veel sauna's trouwens?
Ik heb het nog nooit gedaan eigenlijk...
Don't let my username fool you...
pi_129079156
Kan iemand een sauna aanbevelen die het liefst in omgeving noord-holland is of in de buurt. Die gemengd is, zwembad/ Turks stoombad heeft.

Maar vooral waarom ik dit topic post is die makkelijk te bereiken is, via het treinstation.

Ik ging altijd naar Sauna Oase in heerhugowaard en dat zat 2 min van station maar die gaat sluiten! Dus geen idee waar je nu makkelijk heen kan, ben geen kampioen met bussen enz. Liefst direct van station.
pi_129660725
Ben gister avond nog even naar de sauna geweest, ondanks het warme weer.
En ik kan het echt aanraden, hoor :)
Het was er vrij rustig, we konden lekker op de ligstoelen genieten van het avondzonnetje, beetje zwemmen en toch tussendoor de sauna in.
Zelfs nog een opgieting gedaan, evengoed heel erg lekker.
Sauna meester raadde aan om van te voren even koud te douchen of te dompelen, dat was een goede tip, het was heerlijk.
Publiek was ook vrij rustig, er hing een lekker ontspannen sfeer.
Afsluiten met een lekker wijntje op het terras en ik heb thuis geslapen als een baby :z

Oh, en Chrisss, Fort Resort Beemster is goed per bus te doen. Die rijdt vanuit Alkmaar en stopt vrijwel voor de deur.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  † In Memoriam † zaterdag 3 augustus 2013 @ 22:44:59 #207
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129661284
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 12:41 schreef chrisssj2 het volgende:
Kan iemand een sauna aanbevelen die het liefst in omgeving noord-holland is of in de buurt. Die gemengd is, zwembad/ Turks stoombad heeft.

Maar vooral waarom ik dit topic post is die makkelijk te bereiken is, via het treinstation.

Ik ging altijd naar Sauna Oase in heerhugowaard en dat zat 2 min van station maar die gaat sluiten! Dus geen idee waar je nu makkelijk heen kan, ben geen kampioen met bussen enz. Liefst direct van station.
gaat die dicht? :o waarom?

die in lunteren ligt pal naast het station (sauna de veluwe heet die geloof ik)
de treinen rijden nog net niet over je ligstoel :+
pi_129758605
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:44 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

gaat die dicht? :o waarom?

die in lunteren ligt pal naast het station (sauna de veluwe heet die geloof ik)
de treinen rijden nog net niet over je ligstoel :+
Nou. Omdat er een nieuwe vestiging komt in alkmaar eind van het jaar.
Dankje voor de tip! gelijkwaardige opties altijd welkom.
pi_129763179
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:13 schreef kahlie het volgende:

[..]

Goed om te horen. Heb daar sauna + overnachting geregeld voor een leuk prijsje. Ik dacht dat het een kleine stadssauna was, maar wij zouden ook museum doen in Amsterdam, dus ik dacht, das mooi, kan ik de auto laten staan daar de volgende dag :D

Normaal gesproken gaan wij dus met het OV, maar m'n schoonmoeder gaat mee en die redt dat niet vanwege ziekte
Ben je nog geweest en heb je nog iets van behandelingen laten doen? :P
  † In Memoriam † dinsdag 6 augustus 2013 @ 19:43:02 #210
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129763579
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 17:13 schreef chrisssj2 het volgende:

[..]

Nou. Omdat er een nieuwe vestiging komt in alkmaar eind van het jaar.
Dankje voor de tip! gelijkwaardige opties altijd welkom.
maar wanneer gaatie sluiten? misschien kan ik dan een keer voordat die dicht is :o
pi_129763620
Vorige maand... helaas! ik zag het ook telaat.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 16:09:47 #212
2863 bigben04
FC Den Haag ole ole!
pi_129834229
Ik ga zaterdag met mijn vrouw naar het Elysium en normaal vind ik altijd wel op zijn minst een 30% kortingsactie, maar ik kan nu niks vinden. Weet iemand nog een manier om er goedkoop naar binnen te komen? Zonder behandelingen o.i.d.?
Jeugdactiviteiten.nl, de site voor iedereen die met kinderen werkt!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 17:22:01 #213
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_129836576
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 16:09 schreef bigben04 het volgende:
Ik ga zaterdag met mijn vrouw naar het Elysium en normaal vind ik altijd wel op zijn minst een 30% kortingsactie, maar ik kan nu niks vinden. Weet iemand nog een manier om er goedkoop naar binnen te komen? Zonder behandelingen o.i.d.?
Bij de volkskrant van paar dagen terug zat er eentje op de achterkant. Misschien kan je die nog uitprinten (als je een account hebt)?
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 10:55:06 #214
2863 bigben04
FC Den Haag ole ole!
pi_129893524
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:22 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Bij de volkskrant van paar dagen terug zat er eentje op de achterkant. Misschien kan je die nog uitprinten (als je een account hebt)?
Bedankt voor de tip! Onze dochter logeert bij mijn schoonouders en die hebben een abo, dus ik wilde daar eigenlijk door het oud papier gaan, maar ik krijg nu toevallig net de email nieuwsbrief van Elysium met een 50% kortingsactie (geldig van vandaag t/m 30 september, zie http://www.elysium.nl/nieuwsbriefactie). Ik heb dus even gebeld (reserveren voor vandaag kan niet via de website) en kan de geprinte mail meenemen om de korting te krijgen :).
Jeugdactiviteiten.nl, de site voor iedereen die met kinderen werkt!
pi_129969262
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 19:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ben je nog geweest en heb je nog iets van behandelingen laten doen? :P
Ga pas in September, sorry :)
pi_129969414
Ik ga straks gratis naar thermae 2000 :) als je als 1 vd eerste honderd hun app had gedownload, kreeg je gratis dagentree had m dus als 1 vd eerste honderd :) ben er ook weer eens aan toe
pi_130010807
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:01 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ga pas in September, sorry :)
Ah jah... is ook zo :@ dan horen we het nog wel, misschien ben ik tegen die tijd ook nog een keer geweest.
pi_130305943
Kleine sauna, maar even FB pagina liken en dan het plaatje laten zien bij de kassa, hoppa, 2 voor de prijs van 1:

http://www.saunaswoll.nl/pages/acties-nieuwe-stijl

Zwolle :)
  woensdag 21 augustus 2013 @ 18:18:47 #219
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_130319632
Wat is er allemaal veranderd in Zwolle?
Want het was van alle bezochte sauna's wel mijn minst favoriete.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_130323801
quote:
5s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:18 schreef ManAtWork het volgende:
Wat is er allemaal veranderd in Zwolle?
Want het was van alle bezochte sauna's wel mijn minst favoriete.
+1
pi_130511240
Morgen ga ik voor het eerst naar de sauna, ik ben erg benieuwd!
Wat ik me wel afvraag, ik denk dat je van die hitte behoorlijk uitgedroogd raakt en ik ben nogal van het water drinken. Moet je elke keer een flesje water nemen in het restaurant of heb je gewoon punten met bekertjes waar je je vochtgehalte kan bijvullen?
pi_130511354
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 13:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
Morgen ga ik voor het eerst naar de sauna, ik ben erg benieuwd!
Wat ik me wel afvraag, ik denk dat je van die hitte behoorlijk uitgedroogd raakt en ik ben nogal van het water drinken. Moet je elke keer een flesje water nemen in het restaurant of heb je gewoon punten met bekertjes waar je je vochtgehalte kan bijvullen?
Als je nou van te voren thuis een flesje vult met gewoon kraanwater tot 1/3 ongeveer en de rest
aanvult met water uit de kraan als je van huis gaat heb je héél lang lekker koud water :Y

Als het water op is vul ik het gewoon aan met water uit de plee, tenminste niet uit de plee,
maar kraantje wastafel natuurlijk :+
pi_130511398
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 13:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Als je nou van te voren thuis een flesje vult met gewoon kraanwater tot 1/3 ongeveer en de rest
aanvult met water uit de kraan als je van huis gaat heb je héél lang lekker koud water :Y

Als het water op is vul ik het gewoon aan met water uit de plee, tenminste niet uit de plee,
maar kraantje wastafel natuurlijk :+
Oh, maar dat is dus niet raar ofzo /noob. Nog andere eerstekeertips?
pi_130511510
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 13:34 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Oh, maar dat is dus niet raar ofzo /noob. Nog andere eerstekeertips?
Ik weet niet of het raar is, maar er heeft nog nooit iemand iets over gezegd :+ toen ik een keer
koffie ging drinken heb ik het zelf aan de barman gevraagd of ie even bij kon tappen, deed hij
ook gewoon hoor :D er blijft heel lang een beetje water bevroren, dus dat gaat heel lang mee.
Moet je niet je flessie mee in de sauna nemen natuurlijk, die laat ik altijd buiten in de zak van
mijn badjas :P
pi_130511560
Ik sleep eigenlijk bijna altijd zo'n flessie mee :')
pi_130511678
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 13:34 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Oh, maar dat is dus niet raar ofzo /noob. Nog andere eerstekeertips?
Naar wat voor sauna ga je? Gewoon zo'n kleine of een soort van Spa?
Ik ga altijd naar het Spa en als je geen handdoek, badslippers en badjas meen neemt dan
moet je die huren, dus dat moet je in elk geval meenemen.
pi_130511769
En soms moet je je eigen shampoo, bodymelk enzo meenemen natuurlijk!
Want daarna wil je natuurlijk lekker douchen en smeren denk ik?
Bij sommige sauna's mag je gratis gebruik maken van de shampoo's maar ik
ken alleen Het Spa, dus ik weet niet of dat overal zo is.
pi_130511894
Goeie tips, bedankt. Ik ga naar zo'n spading en ik neem dus shampoo en creme mee (scrub is er staat er). Badjas heb ik niet dus die moet gehuurd. Als ik het vaker ga doen, loont het wel om die aan te schaffen natuurlijk.
pi_130512049
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 13:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
Goeie tips, bedankt. Ik ga naar zo'n spading en ik neem dus shampoo en creme mee (scrub is er staat er). Badjas heb ik niet dus die moet gehuurd. Als ik het vaker ga doen, loont het wel om die aan te schaffen natuurlijk.
Ah! neem ook een extra badhanddoek mee, voor het laatste rondje douchen, want die andere
handoek is natuurlijk niet meer echt droog en schoon! En ook wel lekker is bijvoorbeeld iets
van olie (ik neem altijd arganolie mee) voor daarna een beetje in je haar als je het droog is,
bij Het Spa heb je fohns hangen, want na die hete sauna's en stoombaden is je haar hartstikke
droog :P meer tips heb ik geloof ik niet :+
pi_130512124
En geld, want je kan er harstikke lekker eten (en drinken)!
pi_130512264
Komt goed, net salaris gehad 8-)
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:17:21 #232
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130512737
Waar ga je naartoe, MP? Bij veel complexen zijn er standaard overal kraantjes om je flesje te vullen, en shampoo en douchegel is ook bijna overal inbegrepen.
KuikenGuppy
pi_130512891
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 13:34 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Oh, maar dat is dus niet raar ofzo /noob. Nog andere eerstekeertips?
Meenemen:
* Badjas, Slippers, 2 handdoeken (1 voor laatste rondje, 1 grote om op te zitten en liggen, liefst 200x100)
* Zonnebrand en zonnebril
* Douchegel/Shampoo (voor het geval het er niet is)

Qua eten/drinken:
Let er op dat alleen water drinken niet genoeg is, want je verliest ook zouten. Af en toe dus een smoothie drinken of iets te eten bestellen is noodzakelijk. Eten bij de sauna is sowieso al redelijk zout

Qua sauna:
* Warm goed op, volg het sauna rondje
* Koel goed af, zeker je hoofd en haar! Anders heb je later hoofdpijn.
* Voel je je niet goed, gelijk eruit, maakt niet uit of het een opgieting is of dat je net 2 minuten binnen bent, altijd naar je lijf luisteren!

Geniet en hou rekening met je medemens! Oh, mocht er iemand zitten te vozen of voel je je ongemakkelijk bij andere gasten, meld het aan het personeel!
pi_130513024
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:21 schreef kahlie het volgende:

[..]

Meenemen:
* Badjas, Slippers, 2 handdoeken (1 voor laatste rondje, 1 grote om op te zitten en liggen, liefst 200x100)
* Zonnebrand en zonnebril
* Douchegel/Shampoo (voor het geval het er niet is)

Qua eten/drinken:
Let er op dat alleen water drinken niet genoeg is, want je verliest ook zouten. Af en toe dus een smoothie drinken of iets te eten bestellen is noodzakelijk. Eten bij de sauna is sowieso al redelijk zout

Qua sauna:
* Warm goed op, volg het sauna rondje
* Koel goed af, zeker je hoofd en haar! Anders heb je later hoofdpijn.
* Voel je je niet goed, gelijk eruit, maakt niet uit of het een opgieting is of dat je net 2 minuten binnen bent, altijd naar je lijf luisteren!

Geniet en hou rekening met je medemens! Oh, mocht er iemand zitten te vozen of voel je je ongemakkelijk bij andere gasten, meld het aan het personeel!
Ja dit is het wel zo'n beetje, ik had het ook in 1 post kunnen samenvatten, maar dan ben ik
dan weer niet zo goed in _O-

Ik had een zakje gezouten cashewnoten in de zak van mijn badjas, dat is ook wel lekker
trouwens, kon ik af en toe tussendoor wat nemen :@
pi_130513096
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja dit is het wel zo'n beetje, ik had het ook in 1 post kunnen samenvatten, maar dan ben ik
dan weer niet zo goed in _O-

Ik had een zakje gezouten cashewnoten in de zak van mijn badjas, dat is ook wel lekker
trouwens, kon ik af en toe tussendoor wat nemen :@
Ik heb net afgelopen week iemand anders een eerste saunabezoek lijstje gegeven :P Hij is om, dus dat is zeker wel leuk. Maar daarom zat alles nog in mijn geheugen.

Ik ben zelf meer van de drop :)
pi_130513222
Okee, dus er moet een grote badjas mee om alles in de zakken te kunnen stoppen _O-
Als ik geweest ben zal ik verslag doen :)
pi_130513434
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
Okee, dus er moet een grote badjas mee om alles in de zakken te kunnen stoppen _O-
Als ik geweest ben zal ik verslag doen :)
Wel doen heh! :D Veel plezier :+
pi_130514970
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 13:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Als je nou van te voren thuis een flesje vult met gewoon kraanwater tot 1/3 ongeveer en de rest
aanvult met water uit de kraan als je van huis gaat heb je héél lang lekker koud water :Y

Als het water op is vul ik het gewoon aan met water uit de plee, tenminste niet uit de plee,
maar kraantje wastafel natuurlijk :+
Je bent de stap die je wilde vertellen vergeten :+ Dat je dat flesje met 1/3 water in de diepvries legt en daarna aanvult met water als je weg gaat. Want nu vul je het flesje twee keer met kraanwater :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_130515451
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je bent de stap die je wilde vertellen vergeten :+ Dat je dat flesje met 1/3 water in de diepvries legt en daarna aanvult met water als je weg gaat. Want nu vul je het flesje twee keer met kraanwater :D
Sherlock Holmes :D

Veel plezier MevrouwPuff, ben benieuwd hoe je het vindt!
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:54:50 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130515942
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
Okee, dus er moet een grote badjas mee om alles in de zakken te kunnen stoppen _O-
Als ik geweest ben zal ik verslag doen :)
Nu weten we nog niet van welk complex we een review kunnen verwachten, maar dat zullen we dan vanzelf wel zien denk ik :Y) :+.
KuikenGuppy
pi_130517003
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je bent de stap die je wilde vertellen vergeten :+ Dat je dat flesje met 1/3 water in de diepvries legt en daarna aanvult met water als je weg gaat. Want nu vul je het flesje twee keer met kraanwater :D
Ik wil altijd alles tegelijk vertellen en dan mislukt het :')
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:44:03 #242
163650 Greys
pi_130517781
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
Okee, dus er moet een grote badjas mee om alles in de zakken te kunnen stoppen _O-
Als ik geweest ben zal ik verslag doen :)
Waar ik ga (Pijnacker) hebben ze kluisjes voor de waardevolle dingen maar ook een muur met open 'vakken' voor bv je zonnebrand, een boek, flesje water, shampoo, enzo, gewoon in het saunacomplex bij het zwembad. Echt super is dat, dan loop je niet zo met al je zooi te slepen :D En daar wordt echt nooit iets uit gepakt/geleend/gejat.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_130518138
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:44 schreef Greys het volgende:

[..]

Waar ik ga (Pijnacker) hebben ze kluisjes voor de waardevolle dingen maar ook een muur met open 'vakken' voor bv je zonnebrand, een boek, flesje water, shampoo, enzo, gewoon in het saunacomplex bij het zwembad. Echt super is dat, dan loop je niet zo met al je zooi te slepen :D En daar wordt echt nooit iets uit gepakt/geleend/gejat.
Ja dat heb je in Zuidwolde ook, erg handig idd ^O^
pi_130518163
ik heb altijd een tasje mee voor mijn spulletjes :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_130518235
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:53 schreef simmu het volgende:
ik heb altijd een tasje mee voor mijn spulletjes :)
Ik hou er niet van om de hele dag met een tas te slepen. In veel sauna's moet je het verplicht in zo'n doorzichtige tas doen. Dat vind ik echt niks waard.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:22:13 #246
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_130519163
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:52 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja dat heb je in Zuidwolde ook, erg handig idd ^O^
... en Oosterhesselen ook.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:06:14 #247
163650 Greys
pi_130520592
Ik vind dat echt zo fijn als ze dat hebben ergens, zou echt elke sauna moeten hebben voor de kleine prulletjes en niet-waardevolle spulletjes die je gewoon steeds even moet kunnen pakken zonder steeds naar je kluis te moeten hoeven.

Net als sauna's die op diverse punten gewoon drinkwaterfonteintjes echt IN het complex hebben staan, ook zo'n zaligheid ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:48:30 #248
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_130530130
Ridderrhode voldoet aan beide eisen overigens :)
pi_130530569
Hoe is het met de eetgelegenheden bij de zwaluwhoeve?
Buffet of beter v.d kaart
pi_130530619
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:56 schreef het-is-mij het volgende:
Hoe is het met de eetgelegenheden bij de zwaluwhoeve?
Buffet of beter v.d kaart
Het is kiezen tussen 2 kwaden, maar dan kun je beter van de kaart eten.
pi_130536510
Als je aankomt in de sauna (het complex) dan ga je je uitkleden en naar de sauna's toe. Maar hoe werkt dat? Ga je vanuit de omkleedruimtes in je adamskostuum naar de sauna's of heb je als je loopt meestal een badjas/handdoek om je heen, dezelfde vraag als je even ergens wil chillen (met een boek) op een stoel?
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:38:39 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130536563
quote:
18s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:37 schreef MCH het volgende:
Als je aankomt in de sauna (het complex) dan ga je je uitkleden en naar de sauna's toe. Maar hoe werkt dat? Ga je vanuit de omkleedruimtes in je adamskostuum naar de sauna's of heb je als je loopt meestal een badjas/handdoek om je heen, dezelfde vraag als je even ergens wil chillen (met een boek) op een stoel?
Tussendoor loopt iedereen in een badjas.
KuikenGuppy
pi_130536639
:)
pi_130536891
quote:
18s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:37 schreef MCH het volgende:
Als je aankomt in de sauna (het complex) dan ga je je uitkleden en naar de sauna's toe. Maar hoe werkt dat? Ga je vanuit de omkleedruimtes in je adamskostuum naar de sauna's of heb je als je loopt meestal een badjas/handdoek om je heen, dezelfde vraag als je even ergens wil chillen (met een boek) op een stoel?
Als je het restaurant in gaat of in de ''rustruimte'' (als ze die hebben) moet je ook wel effe je
badjas aantrekken, eigenlijk trek je die alleen uit als je de sauna of het stoombad ingaat,
of het zwembad als ze die hebben tenminste :P
pi_130543132
quote:
5s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:18 schreef ManAtWork het volgende:
Wat is er allemaal veranderd in Zwolle?
Want het was van alle bezochte sauna's wel mijn minst favoriete.
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:27 schreef Sylvana het volgende:

[..]

+1
De laatste keer dat ik er was voor 1,5 maand terug, was 23 jaar geleden, dus dat kan ik niet echt zeggen.

Het is nu een sauna met een geweldig koelplein in het midden met 3 temperatuur baden waar je over het muurtje heen kan wisselen. Een paar sauna's binnen en buiten in een prachtige tuin. Daarnaast hangt er een supersfeer. Het is niet een sauna voor als je overal de hele tijd rust wil hebben, maar wel geweldig als je wat aanspraak (buiten de sauna) waardeert.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 augustus 2013 @ 10:47:28 #256
163650 Greys
pi_130545767
quote:
18s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:37 schreef MCH het volgende:
Als je aankomt in de sauna (het complex) dan ga je je uitkleden en naar de sauna's toe. Maar hoe werkt dat? Ga je vanuit de omkleedruimtes in je adamskostuum naar de sauna's of heb je als je loopt meestal een badjas/handdoek om je heen, dezelfde vraag als je even ergens wil chillen (met een boek) op een stoel?
Zoals hierboven al gezegd, het gros loopt constant in badjas/handdoek :D Die trek je alleen even uit pal naast de sauna of zwembad waar je in wilt, daar hang je dan je badjas op of handdoek.

Moet wel zeggen dat er in 'mijn' sauna ook een aantal mensen zijn die gewoon lekker heel de dag naakt rondlopen, ook van bad naar bad en sauna naar douche enzo. Maar dat mag je dus gewoon zelf weten wat je fijn vindt :)

In het restaurant of rustruimtes is het geloof ik gewoon verplicht om iets om je heen te hebben of aan te hebben.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_130545969
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:47 schreef Greys het volgende:

[..]

Zoals hierboven al gezegd, het gros loopt constant in badjas/handdoek :D Die trek je alleen even uit pal naast de sauna of zwembad waar je in wilt, daar hang je dan je badjas op of handdoek.

Moet wel zeggen dat er in 'mijn' sauna ook een aantal mensen zijn die gewoon lekker heel de dag naakt rondlopen, ook van bad naar bad en sauna naar douche enzo. Maar dat mag je dus gewoon zelf weten wat je fijn vindt :)

In het restaurant of rustruimtes is het geloof ik gewoon verplicht om iets om je heen te hebben of aan te hebben.
Van sauna naar koeling trek ik echt niet mijn badjas aan, lijkt me ook niet goed. Vanaf dat ik de sauna in ga, tot ik goed gekoeld heb, ben ik naakt in ieder geval.
  Redactie Frontpage woensdag 28 augustus 2013 @ 10:57:09 #258
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_130546038
Iemand onlangs nog in Rosmalen geweest?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 augustus 2013 @ 11:04:17 #259
163650 Greys
pi_130546247
quote:
99s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:55 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Van sauna naar koeling trek ik echt niet mijn badjas aan, lijkt me ook niet goed. Vanaf dat ik de sauna in ga, tot ik goed gekoeld heb, ben ik naakt in ieder geval.
Nee je hebt gelijk :) De sauna in Pijnacker waar de opgietingen gehouden worden is achter in de tuin. Dan loop ik daarna ook in mijn nakie naar de douches met mijn badjas over mijn arm idd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_130550087
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:04 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee je hebt gelijk :) De sauna in Pijnacker waar de opgietingen gehouden worden is achter in de tuin. Dan loop ik daarna ook in mijn nakie naar de douches met mijn badjas over mijn arm idd.
Ja, dat wel natuurlijk, misschien was ik niet hélemaal duidelijk :@ ik ga ook niet van de sauna
naar de douche lopen in badjas of van de douche naar het zwembad dat loop ik ook in mijn
blote kont :+ maar vooral in het restaurant, terras, en rustruimte heeft iedereen toch wel zijn
badjas aan volgens mij, er is ook een ''tuin'' met ligstoelen waar de mensen natuurlijk in hun
blootje liggen te zonnen, zou ik ook doen, maar ik kan niet tegen zon, dus dat gaat niet :P

Ik ga ook altijd met ''minder mooi'' weer dan is het ook lekkerder als je de suana uitkomt
en dan meteen buiten in de kou staat, lijkt mij helemaal niet lekker om uit de sauna te
komen als het buiten óok bloedheet is :@ , maar dat is ook weer persoonlijk natuurlijk.
pi_130561538
Daar ben ik weer!

Vandaag is dus mijn allereerste saunabezoek geweest. Het was in Zutphen, Ryokan de bronsbergen. Waarom? Omdat ik daar in een vakantiehuisje zit en dan krijg je korting (zonder korting zou ik sws niet gaan denk ik). Hierbij mijn review

De entree
Je komt binnen in dezelfde receptie als voor de vakantieparken. Een balie vol makeupjes en dingen en daar nemen ze op wat je wil enzo. Ziet er netjes uit. Daarna naar beneden voor de kleedruimte, helaas was de verf van deur daarheen wat afgebladderd, minpuntje. Dat gebrek aan onderhoud daarna niet meer gezien. In de kleedkamer staat vanaf heden is het niet toegestaan zelfmeegebrachte consumpties te nuttigen of eigen waterflesjes bij te hebben. Hmm, jammer. Het flesje gaat dus heel sneaky in de binnenzak van de badjas.

Binnen
Eenmaal binnen nam ik eerst een douche (waarbij ik merkte dat ik mn bh nog aan had, bummer }:| ) en nam ik eens een kijkje. Er is een badje met een stenen schildpad, twee whirlpools en drie binnensauna's, warme doucheruimte en koude stortdouches, een dompelbadje. Verder is er een fonteintje met lauw water om te drinken en een wandrek om je spulletjes kwijt te kunnen.
Eerst ging ik naar de rozensauna, omdat deze 70 graden was, dat leek me niet te warm voor een beginner. Onwennig ging ik naar binnen (ik wist bv niet of de slippers mee moesten of juist niet, dat staat niet op de bordjes). Eerst op het onderste bankje zitten en heel veel zweten. Het rook lekker naar rozen en er plingelde een japans muziekje. Er is een glazen deur.
Daarna ging ik douchen en even dompelen (dat was echt geen 4 graden) en naar buiten, maar voor de review bespreek ik de overige sauna's binnen eerst:
De infraroodsauna werkt met lampen die alleen je huid en spieren warm maken en verder de lucht niet. Het voelt wel lekker, maar is een beetje saai en het lijkt me niet goed voor je ogen (ze hebben geen brilletjes bijgevoegd). Er is ook een turks stoombad met een sterke eucalyptus-muntgeur, daar gaat je neus lekker van lopen, leuk muziekje ook erbij. De laatste sauna binnen is de finse houtgestookte sauna met een gezellig knapperig haardvuurtje. Deze heeft een wand naar buiten zodat je naar buiten kan kijken.

Buiten
We zijn dus buiten. Dat is best mooi, een japanse tuin met vijvertjes en van die rode planten. Er is een warm zwembad, je kan zwemmen in de vijver (met vissen en waterlelies) en verder is er een sauna waar opgietingen zijn en een 90 graden sauna (waar ik niet geweest ben, dat is vast als de rest maar dan heter). De sauna met opgietingen heeft panoramaruiten zodat je leuk kan kijken naar de tuin en het meer waar de spa tegenaan gebouwd is. Verder staat het vol met fijne verstelbare ligstoelen zodat je egaal kan bruinen als je dat wil.

Opgieten
Dat scheen een bijzonder gebeuren te zijn, dus dat wilde ik wel meemaken. Er wordt geinventariseerd naar nieuwelingen en mensen met een lage bloeddruk, die moeten bij de deur. Verder mag je ook een waterflesje meenemen (ik zag al dat iedereen gewoon met random flesjes rondloopt. Daarna deed ik dus ook minder sneaky met mn flesje). De opgieter heet Kees en is een vriendelijke meneer. Hij giet weidebloesem, jasmijn, bamboe en cederhout op de hete stenen en gaat tussendoor wapperen om de hitte naar je toe te brengen. Na een kwartier moesten we even luchten en kreeg je een partje fruit. Helemaal aan het eind was het allerheetst en werd er gewapperd met een natte handdoek. Hierna volgde er applaus. Omdat het wel lekker was ging ik nog een keer na de lunch. Deze keer was Kees wat meer vermoeid, toen hij tussendoor naar buiten ging keek iedereen bezorgd of het wel goed ging. Gelukkig werd de andere opgieting door iemand anders verzorgd.

Eten
Ik heb geluncht met een uiensoep en sashimisalade. Het was goed eten en de tonijn was mooi nog een beetje rauw. Nadeel: in je eentje word je niet snel bediend. Verder kreeg je bij allebei de gangen brood met boter, dat leek me niet zo nodig dus ik heb ze niet allemaal opgegeten.

Conclusie: het was een mooie dag om buiten te zijn, het buitendeel is erg mooi en de sauna is best lekker! Het is voor herhaling vatbaar, maar ik denk dat ik (ook vanwege locatie) dan ergens anders heen zou gaan.
pi_130561748
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
Daar ben ik weer!


Superverslag! :D _O_

Hoe kan je nou je BH vergeten uit te doen _O- en wat raaaaaaaaaaar van die waterflesjes :(
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 augustus 2013 @ 18:18:50 #263
163650 Greys
pi_130562316
Leuk verslag :D

Ik heb idd ook al twee keer bij de douches ontdekt dat ik mijn slipje nog aan had onder mijn badjas :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_130562449
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 18:18 schreef Greys het volgende:
Leuk verslag :D

Ik heb idd ook al twee keer bij de douches ontdekt dat ik mijn slipje nog aan had onder mijn badjas :')
Ik ken er nog een :W
Fijn dat het je bevallen is, MevrouwPuff.
En wat een gezeur over dat zelf meegebrachte water. Ik heb het al vaker gehoord.
Je geeft al genoeg uit tijdens een dagje sauna, laat iedereen toch lekker een eigen flesje water mee nemen......
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 18:25:09 #265
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_130562475
Ben ook wel eens in roykan geweest, en het is echt een sauna die ongeveer een 7 waard is. Prima, maar genoeg andere sauna's zijn beter/mooier/afwisselender.

Over die infrarood: daar moet je vooral wat langer inzitten, duurt even voordat je spieren goed opwarmen. Ik ben er overigens ook niet weg van, geef mij maar een gortdroge 90plus graden sauna :)
pi_130562865
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 18:24 schreef Jurk het volgende:

[..]

Ik ken er nog een :W
Fijn dat het je bevallen is, MevrouwPuff.
En wat een gezeur over dat zelf meegebrachte water. Ik heb het al vaker gehoord.
Je geeft al genoeg uit tijdens een dagje sauna, laat iedereen toch lekker een eigen flesje water mee nemen......
Ohja, je kon wel een arrangement nemen op vitaal water. Wat een bullshit. Is dat vage kwakzalverige gedoe altijd verweven met sauna's? (in hetzelfde gebouw zit accupunctuur ed)
pi_130563202
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 18:37 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ohja, je kon wel een arrangement nemen op vitaal water. Wat een bullshit. Is dat vage kwakzalverige gedoe altijd verweven met sauna's? (in hetzelfde gebouw zit accupunctuur ed)
Niet in "mijn" sauna in ieder geval. Je mag ook gewoon je eigen flesje mee nemen en die kun je overal vullen, geen moeilijke kranen waar je je flesje niet onder krijgt of zo.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 augustus 2013 @ 19:05:31 #268
163650 Greys
pi_130563818
Sowieso bespottelijk als ze moeilijk doen over een flesje vullen zelf, want als dat niet mag ga je gewoon elke keer onder de kraan hangen in het toilet :') Dus dan kan je het maar beter gewoon toestaan.

In Centre du Lac mag je dus gewoon met je flesje rondzeulen en is een drinkwaterfontein op het centrale pleintje. Ik kan daar toch geen hele dag of avond zijn op alleen water, op een gegeven moment heb je gewoon trek in een lekkere smoothie of cola of iets anders om niet flauw te worden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:56:12 #269
63722 z80
I fink you freaky
pi_130565884
quote:
18s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:37 schreef MCH het volgende:
Als je aankomt in de sauna (het complex) dan ga je je uitkleden en naar de sauna's toe. Maar hoe werkt dat? Ga je vanuit de omkleedruimtes in je adamskostuum naar de sauna's of heb je als je loopt meestal een badjas/handdoek om je heen, dezelfde vraag als je even ergens wil chillen (met een boek) op een stoel?
afhankelijk wat je zelf wil.
ik heb enkel een badjas aan als ik van de kleedruimte naar de sauna loop of in het restaurant.
in de ruimte waar de sauna's zijn heb ik niets aan. het gezeul met de handdoek vind ik al zat.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_130566382
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 18:18 schreef Greys het volgende:
Leuk verslag :D

Ik heb idd ook al twee keer bij de douches ontdekt dat ik mijn slipje nog aan had onder mijn badjas :')
Mhehehehe O+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 augustus 2013 @ 20:07:06 #271
163650 Greys
pi_130566465
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:05 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Mhehehehe O+
Ja Goodbye kan het beamen.
Die was er bij :D :')

Wanneer gaan we weer? Zaterdag? :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_130566689
Slipje aan in sauna. :{w

Slipje aan onder badpak. :') :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_130566772
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja Goodbye kan het beamen.
Die was er bij :D :')

Wanneer gaan we weer? Zaterdag? :+
Ja, ik pieste bijna in mijn onderbroekje! Oh nee, ik had de mijne wel al uit! :+ _O-

Kan zaterdag niet, zit in de Ardennen!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 augustus 2013 @ 20:21:47 #274
163650 Greys
pi_130567120
Je bent net terug uit het buitenland :{w
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_130568338
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:21 schreef Greys het volgende:
Je bent net terug uit het buitenland :{w
Jaaaa, schandalig, I know. Maar familie dingetje. :P

Ontopic: Centre du Lac is *;
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 21:09:53 #276
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_130569766
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 18:37 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ohja, je kon wel een arrangement nemen op vitaal water. Wat een bullshit. Is dat vage kwakzalverige gedoe altijd verweven met sauna's? (in hetzelfde gebouw zit accupunctuur ed)
hangt vd sauna af. Vantevoren de website checken op zweefgehalte is aan te raden om dit soort in mijn ogen 'onzin' te voorkomen ;)
pi_130585529
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 18:25 schreef Grumpey het volgende:
Ben ook wel eens in roykan geweest, en het is echt een sauna die ongeveer een 7 waard is. Prima, maar genoeg andere sauna's zijn beter/mooier/afwisselender.

Over die infrarood: daar moet je vooral wat langer inzitten, duurt even voordat je spieren goed opwarmen. Ik ben er overigens ook niet weg van, geef mij maar een gortdroge 90plus graden sauna :)
Als ik er heen ga, hou ik er rekening mee dat Don en Jolanda opgieten. Die maken er een echt avontuur van :)
pi_130585559
Overigens, ik lees in het verslag dat het dompelbad 'echt geen 4 graden was'. Hoe kom je daar sowieso bij, stond dat daar? 4 graden is namelijk wel ERRUGH koud. 'Normaal' zijn dompelbaden zo'n 18 graden, en dat voelt al heul koud als je net uit de sauna komt. Ik ga ook wel eens in een 14 graden en dat water is echt zo *houdt vingers dicht bij elkaar* koud ;)
pi_130585669
quote:
99s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 08:50 schreef stbabylon het volgende:
Overigens, ik lees in het verslag dat het dompelbad 'echt geen 4 graden was'. Hoe kom je daar sowieso bij, stond dat daar? 4 graden is namelijk wel ERRUGH koud. 'Normaal' zijn dompelbaden zo'n 18 graden, en dat voelt al heul koud als je net uit de sauna komt. Ik ga ook wel eens in een 14 graden en dat water is echt zo *houdt vingers dicht bij elkaar* koud ;)
Dat stond nergens, maar is een (blijkbaar verkeerd) idee fixe van mij, doordat ik op tv mensen na de sauna in de sneeuw zie rollen. :@
  donderdag 29 augustus 2013 @ 09:12:23 #280
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_130585909
4 graden is vooral heel mannelijk volgens sommigen, maar zelf koel ik nooit ineens met extreem koud water af: beetje lauwig is veel lekkerder, en dan gewoon in buitenlucht afkoelen :)
pi_130586068
quote:
4s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 08:57 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat stond nergens, maar is een (blijkbaar verkeerd) idee fixe van mij, doordat ik op tv mensen na de sauna in de sneeuw zie rollen. :@
Het kan hoor, maar dan hebben we het over wakken in het ijs in Finland. In Nederlandse saunacomplexen is het ongeveer 18 graden. En dat is koud zat :)
pi_130590969
Ik vind koude dompelbaden altijd verschrikkelijk, zal er echt nooit gebruik van maken.
Don't let my username fool you...
pi_130591340
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:36 schreef Metalfreak het volgende:
Ik vind koude dompelbaden altijd verschrikkelijk, zal er echt nooit gebruik van maken.
De eerste keer vind ik verschrikkelijk. Daarna begint ik het te waarderen. Niet fijn, maar waarderen. Maar de warme baden zijn daarna ZO zalig O+
pi_130591347
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:36 schreef Metalfreak het volgende:
Ik vind koude dompelbaden altijd verschrikkelijk, zal er echt nooit gebruik van maken.
Ik ga er ook haast nooit in, alleen als er naast zo'n heet bad zit, zodat je kunt wisselen. Dat vind ik wel lekker. Of als het buiten 30 graden is, dan wil het ook nog wel. Maar anders doe ik het ook niet.
pi_130593670
quote:
99s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:48 schreef stbabylon het volgende:

[..]

De eerste keer vind ik verschrikkelijk. Daarna begint ik het te waarderen. Niet fijn, maar waarderen. Maar de warme baden zijn daarna ZO zalig O+
ik vloek en scheld in stilte de hele toko bij elkaar als ik erin stap, maar achteraf vind ik t altijd heerlijk O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_130593832
het ligt eraan hoe koud het dompelbad is. al te koud vind ik niks, maar zo 18 graden is fijn. wisselbad vind ik ook zalig trouwens
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_130594069
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 13:59 schreef simmu het volgende:
het ligt eraan hoe koud het dompelbad is. al te koud vind ik niks, maar zo 18 graden is fijn. wisselbad vind ik ook zalig trouwens
ik vond de dompelbaden in :r de zwaluwhoeve :r toen we daar waren echt vreselijk tenenkrommend koud.. verder nergens datzelfde probleem gehad (van egmond, veluwse bron, holliday)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_130601816
In het Fort is het dompelbad buiten 14 graden en daar maak ik na een opgieting wel gebruik van, al ga ik dan pas als ik eerst een tijdje "aan de lucht" ben afgekoeld.
Binnen is nog een iets warmer dompelbad, soms spring ik daar in na een sauna, niet altijd.
Ik vind het dompelen zelf niet echt heel fijn, maar het gevoel na het dompelen is heerlijk, hele lijf tintelt.
Morgen weer *O* *O*
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 augustus 2013 @ 17:50:14 #289
163650 Greys
pi_130602382
Je mag pas na de sauna in zo'n dompelbad als je schoon gedouched bent.
En tegen die tijd ben ik alweer zo afgekoeld door lauw douchen dat het dompelbad dan niet meer zo aantrekkelijk klinkt, itt wanneer je nét uit de sauna komt :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_130603284
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:50 schreef Greys het volgende:
Je mag pas na de sauna in zo'n dompelbad als je schoon gedouched bent.
En tegen die tijd ben ik alweer zo afgekoeld door lauw douchen dat het dompelbad dan niet meer zo aantrekkelijk klinkt, itt wanneer je nét uit de sauna komt :D
Ik douche altijd warm af, ik heb zo;n hekel aan koude of lauwe douches :X
Ik dompel ook nooit meteen uit de sauna, heb geleerd dat je beter eerst even rustig aan de lucht kan koelen, werkt prima.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 augustus 2013 @ 18:23:16 #291
163650 Greys
pi_130603605
Het is ook nog eens bijzonder onhygiënisch als mensen wel direct uit de sauna in het dompelbad springen natuurlijk :X :X
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 29 augustus 2013 @ 18:23:25 #292
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_130603610
Heerlijk juist zo'n koude dompelbad als je uit de sauna komt :Y.
Gewoon even doorbijten.
And there are still no americans in Bagdad !!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 augustus 2013 @ 18:26:14 #293
163650 Greys
pi_130603732
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 18:23 schreef Mattt het volgende:
Heerlijk juist zo'n koude dompelbad als je uit de sauna komt :Y.
Gewoon even doorbijten.
Ja maar je spoelt je wel eerst af onder de douche hoop ik toch? :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 29 augustus 2013 @ 18:27:56 #294
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_130603837
quote:
10s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 18:26 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja maar je spoelt je wel eerst af onder de douche hoop ik toch? :P
Onder zo'n koude waterval en dan spring ik erin.
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_130604050
quote:
6s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 18:27 schreef Mattt het volgende:

[..]

Onder zo'n koude waterval en dan spring ik erin.
Koude waterval! Dan ga ik van :X naar :% naar 8-) naar O+
Bij het dompelbad ook trouwens. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 29 augustus 2013 @ 18:49:09 #296
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_130604964
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 18:30 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Koude waterval! Dan ga ik van :X naar :% naar 8-) naar O+
Bij het dompelbad ook trouwens. _O-
Het begin is echt verschrikkelijk inderdaad :( maar daarna... heerlijk fris! :9~
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_130608707
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 18:23 schreef Greys het volgende:
Het is ook nog eens bijzonder onhygiënisch als mensen wel direct uit de sauna in het dompelbad springen natuurlijk :X :X
Fliebertjes in het water :X :X :r
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_130618343
Ik duik altijd in het meer. Of het nou zomer of winter is.
Zu hause ist alles besser
pi_131091886
Iemand ervaring met Spa Zuiver in A'dam? Zag een actie staan (entree voor 19 euro) en had het de afgelopen dagen zo koud en zo'n zeer lijf, dat ik ineens verlang naar de sauna...

Had bedacht om het morgen te combineren met een concert, maar dat lijkt me bij nader inzien toch niet zo'n goede combi ;)
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_131093449
Thermen Bussloo heeft er een nieuw sauna plein bij, ben wel benieuwd. Als iemand is geweest hoor ik graag!
  donderdag 12 september 2013 @ 17:58:11 #301
399455 Pinkdwarf
Free the Boobies
pi_131100643
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:59 schreef Zo-is-dat het volgende:
Thermen Bussloo heeft er een nieuw sauna plein bij, ben wel benieuwd. Als iemand is geweest hoor ik graag!
Daar ga ik binnenkort heen! Ik houd jullie op de hoogte :)
You can only have the sunshine after the rain..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')