abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † dinsdag 14 mei 2013 @ 10:39:29 #201
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126467955
* lady-wrb zet potje citroenrasp op de boodschappenlijst :(
pi_126468439
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:36 schreef lady-wrb het volgende:
maar goed, nu zit ik met een citroen zonder gele schil.
blijkt dat er voor de rest niets citroenigs in voorkomt.
hoe lang blijft zoiets goed en wat kan ik er nu nog mee doen?
Sap uitpersen en invriezen om later te gebruiken. Of in partjes snijden en invriezen voor in drankjes?
Edit: of wat ik meestal doe, uitpersen, toevoegen aan fles water en opdrinken.

[ Bericht 5% gewijzigd door _Ophelia_ op 14-05-2013 10:58:55 ]
pi_126470232
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:37 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Hmm. Ik ben nogal van het gezond verstand, lijkt me dat je met heet water, een borstel en wat geduld een eind komt. Maar goed, daar staat tegenover dat ik ook een potje citroenrasp van Dr. Oetker heb :+

[..]

Die heb ik dan weer niet :+
Zit er veel smaakverschil tussen zo'n potje en het origineel? Ik heb er vaak mee in mijn handen gestaan maar het uiterlijk trekt mij toch niet over de streep.
  Redactie Frontpage dinsdag 14 mei 2013 @ 11:45:49 #204
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_126470349
Ik heb nog geen ervaring met het origineel -O- Maar mijn ervaring met de citroenrasp van Dr. Oetker: ik vind het te zoet. Er zit wel wat zurigs in, maar als ik in een cake doe dan proef ik de citroen nauwelijks terug als de cake klaar is.

En ik hoop echt dat dat met citroenrasp die ik zelf gemaakt heb anders is.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  † In Memoriam † dinsdag 14 mei 2013 @ 11:45:56 #205
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126470358
nou ik heb het er maar op gewaagd...
hij is echt heel lekker!
en geen schil geproefd iig :)
maar het is wel erg machtig zeg

maar ik had liever toch goudreinetten gehad.
dus ik ga voor een herkansing *O*
pi_126470584
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 11:45 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb nog geen ervaring met het origineel -O- Maar mijn ervaring met de citroenrasp van Dr. Oetker: ik vind het te zoet. Er zit wel wat zurigs in, maar als ik in een cake doe dan proef ik de citroen nauwelijks terug als de cake klaar is.

En ik hoop echt dat dat met citroenrasp die ik zelf gemaakt heb anders is.
Nou smaakt citroenrasp niet zuur maar ook iets zoeter. Maar volgens mij zite r ook behoorlijk was zooi doorheen om het houdbaar te maken. Toch maar weer een citroen kopen. Ga ik eierkoeken maken :9
  Redactie Frontpage dinsdag 14 mei 2013 @ 11:56:47 #207
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_126470845
Ik had het idee dat er nogal wat suiker doorheen zat. Kan er ook aan liggen dat ik dus nog nooit echte citroenrasp geprobeerd heb. Ga ik achter komen als ik de mascarpone-appeltaart ga maken :9
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  † In Memoriam † dinsdag 14 mei 2013 @ 12:10:03 #208
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126471421
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 11:50 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Nou smaakt citroenrasp niet zuur maar ook iets zoeter. Maar volgens mij zite r ook behoorlijk was zooi doorheen om het houdbaar te maken. Toch maar weer een citroen kopen. Ga ik eierkoeken maken :9
oeh lekker en is daar ook een recept van?
dan kan ik meteen het probleem van de op hol geslagen kippen oplossen.

eierkoeken :~
pi_126471467
Ja, twee zelfs! Maar die staan in mijn toffe bakboeken. Hoewel ik aan ze verknocht ben, heb ik ze niet meegenomen naar mijn werk vandaag ;)
  † In Memoriam † dinsdag 14 mei 2013 @ 12:12:57 #210
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126471538
o maar ik kan heel goed wachten!
dan heb ik alleen maar meer eieren straks >:)
pi_126472018
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 12:12 schreef lady-wrb het volgende:
o maar ik kan heel goed wachten!
dan heb ik alleen maar meer eieren straks >:)
Ik weet alleen niet of ze Sonja Bakker verantwoord zijn...
  † In Memoriam † dinsdag 14 mei 2013 @ 13:02:48 #212
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126473235
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 12:25 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik weet alleen niet of ze Sonja Bakker verantwoord zijn...
lekker belangrijk :P ik heb eieren van echte scharrelkippen.
(scharreleieren vind ik zo'n stom woord. die eieren scharrelen echt niet :N )
pi_126473583
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:02 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

lekker belangrijk :P ik heb eieren van echte scharrelkippen.
(scharreleieren vind ik zo'n stom woord. die eieren scharrelen echt niet :N )
Ja daar ben ik dan weer jaloers op. Ik woon boven een kinderboerderij, maar weet eigenlijk niet of ik daar eieren vandaan kan trekken. Lijkt me heerlijk, een eigen eierenfabriek!
  † In Memoriam † dinsdag 14 mei 2013 @ 16:42:12 #214
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_126483281
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 11:45 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb nog geen ervaring met het origineel -O- Maar mijn ervaring met de citroenrasp van Dr. Oetker: ik vind het te zoet. Er zit wel wat zurigs in, maar als ik in een cake doe dan proef ik de citroen nauwelijks terug als de cake klaar is.

En ik hoop echt dat dat met citroenrasp die ik zelf gemaakt heb anders is.
De citroenrasp van Dr. Oetker is met een heleboel suiker volgens mij, Ik heb ook de ervaring dat ik het maar zoete meuk vind :).
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  woensdag 15 mei 2013 @ 02:55:52 #215
285244 EnemyRock
No scratch, no snatch.
pi_126519260
Wederom probeerde ik een chocolade-munt taart neer te zetten en wederom is deze niet goed gelukt, totaal andere aanpak deze keer, namelijk een soort munt-siroop geprobeerd te maken en deze door de slagroom spatelen om deze smaak te geven, witte chocolade ganache en een biscuitdeeg. Wat is er allemaal fout gegaan? De munt slagroom vond ik persoonlijk wel lekker maar is misschien een tikkeltje licht van smaak waardoor de witte chocolade erg overheerst, de slagroom had schijnbaar wat steviger gemogen (klop fix vergeten) de cake is veel te compact en droog geworden, echt heel zonde, weet ook niet precies wat er mis ging. Niet alle witte chocolade is evengoed gesmolten (wat ik op zich niet zo erg vind) en wat ik dus eerder beschreef niet goed in balans met de munt omdat deze overheerst.



Dit is nu gewoon een principe kwestie en ik zal niet rusten voor ik een goede chocolade-munt taart heb gecreëerd. Ik moet alleen nog even nadenken hoe ik dit in deel III ga verwezenlijken, misschien moet ik een munt crème vulling (mascarpone?) maken i.p.v. een munt slagroom vulling en ik wil proberen een luchtigere (denk aan slagroomtaart) cake te bakken waar ik dus mee kan werken.

*edit, visueel ben ik er wel redelijk tevreden over, ik vond het een mooi geheel, niet super netjes en gelikt maar voor mijn doen prima. :P
''Before you talk to the chief, you must party with the chief.''
pi_126519590
Oei dat recept va die mascarpone taart ga ik opslaan.ziet er jummie uit
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 15 mei 2013 @ 09:05:57 #217
39237 crew  H_T
2733
pi_126520955
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:36 schreef lady-wrb het volgende:
maar goed, nu zit ik met een citroen zonder gele schil.
blijkt dat er voor de rest niets citroenigs in voorkomt.
hoe lang blijft zoiets goed en wat kan ik er nu nog mee doen?
Paar citroenen erbij halen en lemon curd maken :9. Heeft wel weer als nadeel dat je dan eiwitten overhoudt, dus als je daar dan ook van af wilt kan je er meringues mee maken
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  † In Memoriam † woensdag 15 mei 2013 @ 09:06:44 #218
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126520974
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 09:05 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Paar citroenen erbij halen en lemon curd maken :9. Heeft wel weer als nadeel dat je dan eiwitten overhoudt, dus als je daar dan ook van af wilt kan je er meringues mee maken
dat is dan weer geen probleem, aangezien ik ook regelmatig macarons bak, daar hou ik de dooiers over :D
pi_126530588
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 02:55 schreef EnemyRock het volgende:
Wederom probeerde ik een chocolade-munt taart neer te zetten en wederom is deze niet goed gelukt, totaal andere aanpak deze keer, namelijk een soort munt-siroop geprobeerd te maken en deze door de slagroom spatelen om deze smaak te geven, witte chocolade ganache en een biscuitdeeg. Wat is er allemaal fout gegaan? De munt slagroom vond ik persoonlijk wel lekker maar is misschien een tikkeltje licht van smaak waardoor de witte chocolade erg overheerst, de slagroom had schijnbaar wat steviger gemogen (klop fix vergeten) de cake is veel te compact en droog geworden, echt heel zonde, weet ook niet precies wat er mis ging. Niet alle witte chocolade is evengoed gesmolten (wat ik op zich niet zo erg vind) en wat ik dus eerder beschreef niet goed in balans met de munt omdat deze overheerst.

[ afbeelding ]

Dit is nu gewoon een principe kwestie en ik zal niet rusten voor ik een goede chocolade-munt taart heb gecreëerd. Ik moet alleen nog even nadenken hoe ik dit in deel III ga verwezenlijken, misschien moet ik een munt crème vulling (mascarpone?) maken i.p.v. een munt slagroom vulling en ik wil proberen een luchtigere (denk aan slagroomtaart) cake te bakken waar ik dus mee kan werken.

*edit, visueel ben ik er wel redelijk tevreden over, ik vond het een mooi geheel, niet super netjes en gelikt maar voor mijn doen prima. :P
Had het al eerder gepost... maar misschien toch een keer die after-eightvulling uitproberen?
Heb m zelf nl eens 'op verzoek' gemaakt, ik hou zelf niet van munt dus niet geproeft maar hij viel bij anderen heel erg in de smaak!
pi_126530789
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 02:55 schreef EnemyRock het volgende:
Wederom probeerde ik een chocolade-munt taart neer te zetten en wederom is deze niet goed gelukt, totaal andere aanpak deze keer, namelijk een soort munt-siroop geprobeerd te maken en deze door de slagroom spatelen om deze smaak te geven, witte chocolade ganache en een biscuitdeeg. Wat is er allemaal fout gegaan? De munt slagroom vond ik persoonlijk wel lekker maar is misschien een tikkeltje licht van smaak waardoor de witte chocolade erg overheerst, de slagroom had schijnbaar wat steviger gemogen (klop fix vergeten) de cake is veel te compact en droog geworden, echt heel zonde, weet ook niet precies wat er mis ging. Niet alle witte chocolade is evengoed gesmolten (wat ik op zich niet zo erg vind) en wat ik dus eerder beschreef niet goed in balans met de munt omdat deze overheerst.

[ afbeelding ]

*edit, visueel ben ik er wel redelijk tevreden over, ik vond het een mooi geheel, niet super netjes en gelikt maar voor mijn doen prima. :P
Ik mis een been.
Een recept van internet is not done? Denk dat je het jezelf te lastig maakt.

De mascarpone appeltaart zit in den oven. ):O
Go hard or go home
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 15 mei 2013 @ 14:15:55 #221
39237 crew  H_T
2733
pi_126531951
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 09:06 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

dat is dan weer geen probleem, aangezien ik ook regelmatig macarons bak, daar hou ik de dooiers over :D
Oh prima :). Ik heb het overblijven van dooiers ook al eens aangegrepen om zelf mayonaise te maken :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 15 mei 2013 @ 14:26:34 #222
285244 EnemyRock
No scratch, no snatch.
pi_126532396
quote:
10s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:48 schreef Noek het volgende:

[..]

Een recept van internet is not done? Denk dat je het jezelf te lastig maakt.

Ja nou ik experimenteer graag, maar misschien moet ik inderdaad eerst beter leren bakken voordat ik daadwerkelijk ga experimenteren met smaken en combinaties. Eerst even de basics onder de knie krijgen.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:43 schreef Bakkerd het volgende:

[..]

Had het al eerder gepost... maar misschien toch een keer die after-eightvulling uitproberen?
Heb m zelf nl eens 'op verzoek' gemaakt, ik hou zelf niet van munt dus niet geproeft maar hij viel bij anderen heel erg in de smaak!
Ja ik had 'm gelezen maar ik was toch niet echt van plan om die vulling te maken, het staat me eigenlijk totaal niet aan om after eight chocolaatjes te gebruiken en eigenlijk wil ik gewoon de frisse smaak uit muntblaadjes halen en in de taart te zien te verwerken.

quote:
10s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:48 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik mis een been.

''Before you talk to the chief, you must party with the chief.''
pi_126533420
Waarom... ME EYES!! Maar waarom dit topic vervuilen met die behaarde benen van je.. Grappig is het niet.. Voegt ook vrij weinig toe aan het grote baktopic..
  woensdag 15 mei 2013 @ 23:57:16 #224
285244 EnemyRock
No scratch, no snatch.
pi_126563776
Blueberry muffins via dit recept;
http://www.brendakookt.nl(...)fins-a-la-starbucks/



Na 5 minuten in de oven erachter gekomen dat de topping er op moest voor ze de oven in gingen, niet er na, dus heel snel uit de oven gehaald, alsnog de topping gemaakt en op de al een beetje gevormde muffins gesmeerd en weer terug de oven in, ze zijn daarna eigenlijk vrijwel horizontaal gaan bakken i.p.v. de hoogte in, toch twijfel ik niet aan de smaak want ze ruiken heerlijk.

*edit, geen beenhaar meer :P
''Before you talk to the chief, you must party with the chief.''
  † In Memoriam † vrijdag 17 mei 2013 @ 19:07:20 #225
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126643266
quote:
[..]

[ afbeelding ]
ieuw

* lady-wrb reikt een pakje waxstrips aan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')