abonnement Unibet Coolblue
pi_125228534
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 03:13 schreef Norakiaan het volgende:

Waarom? Ik hoop persoonlijk dat Bayern de CL wint. De club heeft geen schulden en doet het in de Bundesliga beter dan Dortmund.
Vluggejapie zegt het ook al deels.
De club straalt echt geen ene reet uit. Fans niets speciaal, allemaal ouwe toppers die lopen te zeuren. Met spelers hoe daar mee omgegaan wordt. Qua spelers ook niet bepaald wat sympathieks.
Tis gewoon een clubje daar in Duitsland wat hoog meedoet, verder straalt het niets uit.

Enige positieve is dat de club financieel gewoon goed bezig is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 06:55 schreef Tarado het volgende:

:) Goed kijken, lezen en wat van anderen opsteken en wie weet ga je dan wat van voetbal begrijpen, is iets meer dan alleen zwart-wit. Wordt de onzin vanzelf minder, succes!
Ga dan eens op iets in. Je roept alleen domme dingen en onderbouwt niets.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 03:03 schreef Norakiaan het volgende:

Italiaanse clubs kunnen financieel niet concurreren met Duitse clubs. Spaanse en Engelse clubs kampen met hetzelfde probleem, maar staan miljoenen in het rood. Het is vechten tegen de bierkaai.
Ik ken de situatie in andere landen niet zo.
Maar Juventus staat elk jaar weer in de top van het vermogen wat ze hebben.
Juventus heeft elk jaar vrij veel geld te besteden en staan nauwelijks in schulden (inmiddels nog geen 50 milj dacht ik).

Wellicht minder dan andere clubs, maar staan er financieel gewoon wel sterk voor.
  zaterdag 13 april 2013 @ 13:28:31 #52
131800 Tarado
capô de fusca
pi_125229394
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 12:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

Ga dan eens op iets in. Je roept alleen domme dingen en onderbouwt niets.

[..]

Ik ga er op in maar de vorige keer werd het wat te persoonlijk en dat probeer ik te vermijden, als je gewoon leest wat ik over voetbal schrijf zie je weinig onzin staan, nu moet je dat nog onderkennen.
pi_125229936
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 12:45 schreef bianconeri het volgende:
In geen enkel opzicht is Bayern beter dan Real.
Dus op papier gezien wint Real dat gewoon.

Ja, want real wint de laatste jaren en dit seizoen makkelijk van bayern en andere Duitse clubs.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125230756
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:55 schreef vluggejapie99 het volgende:

Ja, want real wint de laatste jaren en dit seizoen makkelijk van bayern en andere Duitse clubs.
Zeg ik dat???
Wat is dat idiote ''woorden in de mond - leggen'' hier de hele tijd zeg?

Ik zeg alleen dat Real kwalitatief duidelijk sterker is.
Dat Bayern echt niet bij de top hoort.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 13:28 schreef Tarado het volgende:

Ik ga er op in maar de vorige keer werd het wat te persoonlijk en dat probeer ik te vermijden, als je gewoon leest wat ik over voetbal schrijf zie je weinig onzin staan, nu moet je dat nog onderkennen.
Wie maakt het hier nou persoonlijk?
Ik ga gewoon op voetbal zaken in. Jij zit mij hele tijd belachelijk te maken en onderbouwt niets.
Wss omdat je wel weet dat je onzin kletst maar toch.
  zaterdag 13 april 2013 @ 14:36:11 #55
131800 Tarado
capô de fusca
pi_125230875
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 14:32 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zeg ik dat???
Wat is dat idiote ''woorden in de mond - leggen'' hier de hele tijd zeg?

Ik zeg alleen dat Real kwalitatief duidelijk sterker is.
Dat Bayern echt niet bij de top hoort.

[..]

Wie maakt het hier nou persoonlijk?
Ik ga gewoon op voetbal zaken in. Jij zit mij hele tijd belachelijk te maken en onderbouwt niets.
Wss omdat je wel weet dat je onzin kletst maar toch.
:? Nee jij gaat niet op voetbalzaken in, je hebt het alleen over Juventus is goed of Juventus is slecht, verder niets en dan mij betichten van onzin.
pi_125239166
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 14:36 schreef Tarado het volgende:

:? Nee jij gaat niet op voetbalzaken in, je hebt het alleen over Juventus is goed of Juventus is slecht, verder niets en dan mij betichten van onzin.
Zucht dat is wel een hele domme redenatie...
Moet ik hier over Ajax, Fc Grunn, Barca, Real ofzo gaan hebben?
En als ik in een relevant topic over Juventus wat wil zeggen dan mag dat toch?
Dit is toch het Serie A topic?
  zaterdag 13 april 2013 @ 20:11:44 #57
400393 Norakiaan
Gelooft in de Norak
pi_125241095
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 12:48 schreef bianconeri het volgende:
Ik ken de situatie in andere landen niet zo.
Maar Juventus staat elk jaar weer in de top van het vermogen wat ze hebben.
Juventus heeft elk jaar vrij veel geld te besteden en staan nauwelijks in schulden (inmiddels nog geen 50 milj dacht ik).

Wellicht minder dan andere clubs, maar staan er financieel gewoon wel sterk voor.
Oke, dus Juve is financieel de gezondste club uit Italië? Eerst de schulden wegwerken en dan kijken we wel weer verder. Zoals de coach van Juve al aangaf, kan ook dit Juve financieel niet concurreren met Bayern. Hoe komt Juve de vermogenste club trouwens, Fiat?
pi_125241733
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 20:11 schreef Norakiaan het volgende:

Oke, dus Juve is financieel de gezondste club uit Italië? Eerst de schulden wegwerken en dan kijken we wel weer verder. Zoals de coach van Juve al aangaf, kan ook dit Juve financieel niet concurreren met Bayern. Hoe komt Juve de vermogenste club trouwens, Fiat?
Ik heb niet echt veel kennis over geheel Italie, maar Juventus heeft wel het meeste te besteden elk jaar (sowieso top 10 van Europa daarin). Juventus is absoluut een financieel gezonde sterke club.
Beter dan meeste andere Europese topclubs, denk ik met Bayern de uitzondering.

De financien van Bayern ken ik niet, alleen dat ze nagenoeg schuldenvrij zijn.
Maar als Conte dat zegt zal Juve wel wat minder te besteden neem ik aan.

Sponsorinkomsten, kaartverkoop, geen hoge uitgaven (aan transfers en lonen bv).
  zaterdag 13 april 2013 @ 20:27:08 #59
400393 Norakiaan
Gelooft in de Norak
pi_125241833
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 20:25 schreef bianconeri het volgende:
Sponsorinkomsten, kaartverkoop
Niet een of andere louche geldschieter en toch de vermogenste club van het land zijn. Doen ze goed daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Norakiaan op 14-04-2013 09:16:24 ]
pi_125242986
Waar kan ik de financiële gegevens vinden van Italiaanse clubs? Ik had gehoord dat Milan nu geen schulden meer heeft maar ik zou dat wel eens willen controleren
  zaterdag 13 april 2013 @ 21:02:56 #61
400393 Norakiaan
Gelooft in de Norak
pi_125243707
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 20:47 schreef Romanus het volgende:
Waar kan ik de financiële gegevens vinden van Italiaanse clubs? Ik had gehoord dat Milan nu geen schulden meer heeft maar ik zou dat wel eens willen controleren
Silvio Berlusconi. Ik waardeer die man zeer. Maar dat is dan vooral vanwege zijn politieke houding. Niet zo'n linkse eurofiel die achter de rest aan loopt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Norakiaan op 13-04-2013 21:10:20 ]
pi_125243946
Hamlap weer eens in de basis bij Fiorentina.
pi_125245957
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 20:47 schreef Romanus het volgende:
Waar kan ik de financiële gegevens vinden van Italiaanse clubs? Ik had gehoord dat Milan nu geen schulden meer heeft maar ik zou dat wel eens willen controleren
Via voetbalzone wordt wel eens bekend gemaakt de topclubs qua financieen (maakt de Fifa ofzo eens per jaar bekend).
Via de officiele site van de clubs vaak ook wel, ten minste ik heb het van Juve wel eens ingezien op de site van Juve.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 20:27 schreef Norakiaan het volgende:

Niet een of andere loesje geldschieter en toch de vermogenste club van het land zijn. Doen ze goed daar.
Naar mijn weten heeft Bayern dat toch ook niet?
Juve heeft gewoon goede sponsoren altijd, zoals nu met Jeep.
En gewoon de hele reeks zit goed in elkaar.
pi_125246129
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 20:27 schreef Norakiaan het volgende:

[..]

Niet een of andere loesje geldschieter en toch de vermogenste club van het land zijn. Doen ze goed daar.
Loesje _O-?
sig verwijderd door FA
pi_125246400
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 20:11 schreef Norakiaan het volgende:

[..]

Oke, dus Juve is financieel de gezondste club uit Italië? Eerst de schulden wegwerken en dan kijken we wel weer verder. Zoals de coach van Juve al aangaf, kan ook dit Juve financieel niet concurreren met Bayern. Hoe komt Juve de vermogenste club trouwens, Fiat?
Wat maken schulden nou uit? Er is geen enkel bedrijf wat alleen met eigen vermogen werkt, waarom is dat voor voetbalclubs blijkbaar zo'n vereiste? Als het betaald kan worden is er niks mis met schulden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 20:27 schreef Norakiaan het volgende:

[..]

Niet een of andere loesje geldschieter en toch de vermogenste club van het land zijn. Doen ze goed daar.
Louche niet, maar met de Agnelli's als grootaandeelhouder hebben ze toch een aardig suikeroompje ;) hebben volgens mij vorig jaar nog iets van ¤80miljoen erin gestoken. Al weet ik daar het fijne niet vanaf, dus kan het niet helemaal correct hebben.
pi_125249058
According to Forbes magazine, this is the ranking of the current top richest clubs:
quote:
1. Manchester United : $2.24 billion
2. Real Madrid: $1.87 billion
3. Barcelona: $1.31 billion
4. Arsenal: $1.29 billion
5. Bayern Munich: $1.26 billion
6. AC Milan: $989 million
7. Chelsea FC: $761 million
8. Liverpool FC: $628 million
9. Juventus: $619 million
10. Schalke 04: $587 million
11. Tottenham Hotspurs: $564 million
12. Inter Milan: $490 million
13. Manchester City: $442 million
14. Borussia Dortmund: $394 million
15. Lyon: $385 million
16. Hamburg: $355 million
17. AS Roma: $354 million
18. Marseille: $349 million
19. Valencia: $288 million
20. Napoli: $283 million
Deze gevonden maar geen idee hoe ze 'rich' hebben gedefinieerd.
pi_125249192
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 23:16 schreef Romanus het volgende:
According to Forbes magazine, this is the ranking of the current top richest clubs:

[..]

Deze gevonden maar geen idee wat ze met 'rich' bedoelen
Marktwaarde vermoed ik, verder beetje arbitrair imho.

Delloite publiceert ieder jaar de Football money league, is imho interessanter.
  zondag 14 april 2013 @ 09:15:51 #68
400393 Norakiaan
Gelooft in de Norak
pi_125266090
Derby della lanterna nu toch?
pi_125282743
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:05 schreef tjoptjop het volgende:

Wat maken schulden nou uit? Er is geen enkel bedrijf wat alleen met eigen vermogen werkt, waarom is dat voor voetbalclubs blijkbaar zo'n vereiste? Als het betaald kan worden is er niks mis met schulden.

Louche niet, maar met de Agnelli's als grootaandeelhouder hebben ze toch een aardig suikeroompje ;) hebben volgens mij vorig jaar nog iets van ¤80miljoen erin gestoken. Al weet ik daar het fijne niet vanaf, dus kan het niet helemaal correct hebben.
Ik vind schulden wel uitmaken ;)
Tot een bepaalde hoogte dan, zoals Juve heeft gewoon weinig schulden en makkelijk af te lossen.
Maar zoals een Barca en Engelse clubs ook veel doen, echt honderden miljoenen vind ik absoluut niet kunnen. Zelfs als je het redelijk af kunt betalen, ik zou zeggen: Betaal het dan lekker allemaal af.
pi_125282883
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 23:20 schreef tjoptjop het volgende:

Marktwaarde vermoed ik, verder beetje arbitrair imho.

Op welke manier marktwaarde?
Als ik de bedragen en teams zie gaat het echt over elk stukje grond, aandeeltje, gebouwtje en alles.
In elk geval niet echt de teamwaarde. Want dat elftal van Man Utd is niet bepaald veel waard,
en van Arsenal en Ac Milan ook niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 23:16 schreef Romanus het volgende:
According to Forbes magazine, this is the ranking of the current top richest clubs:

Deze gevonden maar geen idee hoe ze 'rich' hebben gedefinieerd.
Tja niet waar we steeds over hebben in elk geval. De schulden en wat te besteden.
Want tja Man Utd 2,24 biljoen te besteden :P
pi_125283918
Deze waarde gaat inderdaad over het team, stadion, merknaam etc.
Ik heb het inkomen van de clubs opgezocht en Real Madrid staat op #1 met ¤500 miljoen.
Het eerste Italiaanse team op de lijst is AC Milan met ¤256.9.
Daarna komt Juventus met ¤195.4
pi_125284129
AC Milan 1-0 Napoli
Flamini scoorde net
pi_125284392
1-1 Pandev, dat was snel :P
p.s sorry voor de triple post, had ze beter in 1 post kunnen zetten
pi_125284447
Commentaar van Emilio Schelvecchio en 1-1 Pandev _O_ _O_ _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')