Het ligt er aanquote:Op donderdag 11 april 2013 15:10 schreef Iwanius het volgende:
Ik wil eens weten of er ook ouderen hier zijn zoals ik en die zich weleens afvragen (daar wij uit een tijd komen dat het behalen van je rijbewijs een fluitje van een cent was) of wij anno 2013 ook zoveel moeite zouden hebben met het behalen van het roze papiertje.
Iemand?
Wat een bagger advies. TTT is echt weggegooid geld, en de eventuele vrijstelling geld maar 1 examen.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:44 schreef Braddie het volgende:
Oh, en.. zorg dat je vrijstelling krijgt van je bijzondere verrichtingen tijdens je praktijk examen
Het zat in m`n pakket.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:10 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wat een bagger advies. TTT is echt weggegooid geld, en de eventuele vrijstelling geld maar 1 examen.
Als je perse examen wil oefenen, vraag dan je instructeur eens of je een examenroute kunt rijden met hem, of eventueel een andere instructeur. Dan kost het je 1 lesje ipv ¤160+?
Ook zo'n leuk argument "het zat in mijn pakket", ja dan heb je dus een duurder pakket, omdat je TTT hebt. Je rijschool betaald ¤112 aan het CBR voor de TTT, en dat + de tijd ervoor bereken ze echt wel aan jou doorquote:Op donderdag 11 april 2013 16:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het zat in m`n pakket.
En het geld voor 2 lessen. het geld voor m`n TTT (Dan moet ik die handelingen doen) en ik kan vrijstelling krijgen, zodat ik ze tijdens mijn officiele praktijk les niet hoef te doen. En dat is fijn!
Ik heb wel goed les gehad, maar met zoveel verschillende instructeurs is het lastig om wat te zeggen over Wolf als geheel. Ik heb er ongeveer 45 uur over gedaan en dan in 2x geslaagd.quote:Op donderdag 11 april 2013 02:29 schreef Braddie het volgende:
[..]
Oeh nice Wolf geeft goed les he? Duurde het bij jou lang ? of viel dat mee?
Mijn intake verliep ook echt als een zonnetje, ok natuurlijk wel wat foutjes, maar ik bedoel het puur op instructeur.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:49 schreef BobW het volgende:
[..]
Ik heb wel goed les gehad, maar met zoveel verschillende instructeurs is het lastig om wat te zeggen over Wolf als geheel. Ik heb er ongeveer 45 uur over gedaan en dan in 2x geslaagd.
Ik had toen ik 15 was een aantal keer een kwartier met een trekker gereden en dat ik 17 was een paar uur op een 32 tons shovel gereden en reed ik zo nu en dan op de sportclub op het onderhoudstrekkertje (zo'n echt miniding) voor veldonderhoud. Ik ben des tijds ruim binnen mijn pakket geslaagd, ondanks dat ik nog nooit in een auto had gereden en geen noemenswaardige ervaring had met andere motorvoertuigen.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:44 schreef Braddie het volgende:
Als je als een onzekere zak in de auto stapt en nog nooit in een auto hebt gereden zal je er lang over doen...
Nee ok, maar dan heb je al wel de *feel*quote:Op donderdag 11 april 2013 16:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik had toen ik 15 was een aantal keer een kwartier met een trekker gereden en dat ik 17 was een paar uur op een 32 tons shovel gereden en reed ik zo nu en dan op de sportclub op het onderhoudstrekkertje (zo'n echt miniding) voor veldonderhoud. Ik ben des tijds ruim binnen mijn pakket geslaagd, ondanks dat ik nog nooit in een auto had gereden en geen noemenswaardige ervaring had met andere motorvoertuigen.
Heb je wel eens op een shovel gereden? Dat is net als met karten, zeg maar, je kan remmen met links en rechts. En van 2 uur onder begeleiding op zo'n ding rijden krijg je geen feeling van. Zou je dat wel krijgen, dan doe je alles verkeerd, want je stuurt met 1 hand, remt met links (automaat) en bedient je schuifbak + versnellingsbak met je rechterhand.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:58 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee ok, maar dan heb je al wel de *feel*
Theorie moet je gewoon goed leren met het boek en wat oefenexamens en dan is dat ook niet ècht een probleem hoorquote:Op donderdag 11 april 2013 16:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mijn intake verliep ook echt als een zonnetje, ok natuurlijk wel wat foutjes, maar ik bedoel het puur op instructeur.
Heb ook gevraagd of ik hem als instructeur mocht houden. Hele relaxte vent, hij zei ook. Ja we doen het lekker rustig aan, en ik ben geen zeikerd of chaggerijn, als je wat fout doet zeg ik dat tegen je en schrijf ik het op, en gaan we daar de volgende keer langer op oefenen
M`n praktijk word het probleem niet echt denk ik... eerder de theorie
Gaan we allemaal vaak genoeg. Maar ik neem aan dat je bedoelt: in een strakke rechte lijn?quote:Op donderdag 11 april 2013 17:09 schreef knight18 het volgende:
Eerste rijles ging super. Alleen 2x bij richting aangeven per ongeluk ruitensproeier .
En een keertje bijna rechtdoor gegaan op een rotonde xD.
Ging een rotonde op. wilde richting aangeven rechts. Per ongeluk de sproeier aan xD. Toen lette ik niet zo op de weg. Gelukkig dat de instructeur oplette anders zou ik de rotonde oprijden. Dus rechtdoor gaan waar je rechts moest op de rotonde .quote:Op donderdag 11 april 2013 17:28 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Gaan we allemaal vaak genoeg. Maar ik neem aan dat je bedoelt: in een strakke rechte lijn?
Dat is wel fijn als je goed begint met een relaxte kerel. Dat zorgt in ieder geval voor plezier en dat is wel belangrijkquote:Op donderdag 11 april 2013 16:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mijn intake verliep ook echt als een zonnetje, ok natuurlijk wel wat foutjes, maar ik bedoel het puur op instructeur.
Heb ook gevraagd of ik hem als instructeur mocht houden. Hele relaxte vent, hij zei ook. Ja we doen het lekker rustig aan, en ik ben geen zeikerd of chaggerijn, als je wat fout doet zeg ik dat tegen je en schrijf ik het op, en gaan we daar de volgende keer langer op oefenen
M`n praktijk word het probleem niet echt denk ik... eerder de theorie
Ah, gewoon de afslag missen dus eigenlijk. Nou ja, dat is niet zo schokkend.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:33 schreef knight18 het volgende:
[..]
Ging een rotonde op. wilde richting aangeven rechts. Per ongeluk de sproeier aan xD. Toen lette ik niet zo op de weg. Gelukkig dat de instructeur oplette anders zou ik de rotonde oprijden. Dus rechtdoor gaan waar je rechts moest op de rotonde .
Ja, dat doe ik ook. Er zit een code bij met álle oefenvragen van de examens (ongeveer 800) en het leuke is.. die geeft ook aan welk antwoord goed is achteraf. Dus wat doe ik?quote:Op donderdag 11 april 2013 17:36 schreef BobW het volgende:
[..]
Dat is wel fijn als je goed begint met een relaxte kerel. Dat zorgt in ieder geval voor plezier en dat is wel belangrijk
Ach die theorie, gewoon eerst stof leren/doornemen en dan oefenen, oefenen en oefenen en misschien nog terugkijken wat je vaak fout doet. Dat komt wel goed
Blijft een mening van jou he? Is je goed recht, maar verkondig het dan niet als een feit.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:10 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wat een bagger advies. TTT is echt weggegooid geld, en de eventuele vrijstelling geld maar 1 examen.
Als je perse examen wil oefenen, vraag dan je instructeur eens of je een examenroute kunt rijden met hem, of eventueel een andere instructeur. Dan kost het je 1 lesje ipv ¤160+?
Heb je het theoriepakket van Wolf? Daarmee heb ik ook online geoefend en kan je ook zien bij welke categorie vragen je de meeste fouten maakt. Die vragen kan je dan weer apart oefenen totdat je er helemaal genoeg van hebt en alles weetquote:Op donderdag 11 april 2013 17:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik ook. Er zit een code bij met álle oefenvragen van de examens (ongeveer 800) en het leuke is.. die geeft ook aan welk antwoord goed is achteraf. Dus wat doe ik?
Opschrijven in Word. Als het met een foto is, met een foto erbij
Je dient gewoon te weten dat je bij een E1 gewoon in de parkeervakken en buiten de bebouwde kom ook in de berm mag parkeren. Zelfs als er onder staat: "Ook in de berm" of "ook in de vakken". Net als je dient te weten dat een A3, ook al is ie vierkant, ook een verplichte maximale snelheid aangeeft én geen adviessnelheid.quote:
Jep, heb het theoriepakket van Wolf.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:43 schreef BobW het volgende:
[..]
Heb je het theoriepakket van Wolf? Daarmee heb ik ook online geoefend en kan je ook zien bij welke categorie vragen je de meeste fouten maakt. Die vragen kan je dan weer apart oefenen totdat je er helemaal genoeg van hebt en alles weet
Had ik bij m`n intake, ik had in het begin (de eerste 15 minuten) echt zoiets van. kut kut kut kut kut ik rij in een auto Maar daarna werd het super relaxed en hebben we over van alles en nogwat gepraat en ik mocht al meteen de stad in, rotondes pakken dat soort dingenquote:Op donderdag 11 april 2013 17:44 schreef borisz het volgende:
Mijn rijles vandaag . Voor het eerst het gevoel gehad dat het echt goed ging. Goed vooruit gehandeld. Lekker ontspannen gereden, goede bochten gemaakt bij lastige kruispunten(zodat de tegenliggers gewoon nog kunnen passeren ) en onderweg veel gekletst met de begeleider onderweg over van alles en nogwat.
Maar goed examenpoging II is pas op 29 april maar heb er veel meer vertrouwen in dan de eerste keer.
Gevaarherkenning uit een boekje slaat ook nergens op. Je hebt totaal geen gevoel van snelheid en gevaarzetting. Gelukkig vindt het CBR dat ook, anders mocht je geen 12 uit 25 fout hebben.quote:
Mag je er 12?!?! fout hebben? pfff.. gelukkig zegquote:Op donderdag 11 april 2013 17:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gevaarherkenning uit een boekje slaat ook nergens op. Je hebt totaal geen gevoel van snelheid en gevaarzetting. Gelukkig vindt het CBR dat ook, anders mocht je geen 12 uit 25 fout hebben.
Ik had 8 fout bij gh. Echt een bingoquote:Op donderdag 11 april 2013 17:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gevaarherkenning uit een boekje slaat ook nergens op. Je hebt totaal geen gevoel van snelheid en gevaarzetting. Gelukkig vindt het CBR dat ook, anders mocht je geen 12 uit 25 fout hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |