abonnement Unibet Coolblue
pi_125156979
quote:
6s.gif Op donderdag 11 april 2013 15:10 schreef Iwanius het volgende:
Ik wil eens weten of er ook ouderen hier zijn zoals ik en die zich weleens afvragen (daar wij uit een tijd komen dat het behalen van je rijbewijs een fluitje van een cent was) of wij anno 2013 ook zoveel moeite zouden hebben met het behalen van het roze papiertje.

Iemand?
Het ligt er aan :)
Als je al op je 12e-13e (Zoals ik) gewoon lekker in oude auto`s hebt rond kunnen crossen op weilandjes/prive terrein. Dan heb je er minder moeite mee (Toegegeven, de laatste keer dat ik auto reed is al 8 jaar terug :') Dus er is wel wát onzekerheid.. )

Als je als 16 - 18 jarige mocro bij je pa in de auto zit en hij zegt in marakesh opeens " Hier zoon, jij gad reiden jah " Dan heb je dat ook als ervaring.

Als je als een onzekere zak in de auto stapt en nog nooit in een auto hebt gereden zal je er lang over doen...

Het verschilt heel erg per persoon. Ik zou mij niet blindstaren op de praktijk, dat valt heeeeel erg mee :) Als je gewoon goed je theorie kent voordat je uberhaupt begint met lessen ken je de situatie`s inschatten en ken je al wat borden. Dus is het makkelijker. + Dat je dan ook al goed voorbereid bent met je examen!

Oh, en.. zorg dat je vrijstelling krijgt van je bijzondere verrichtingen tijdens je praktijk examen ;)

Wat trouwens ook voor mij heel erg helpt is af en toe met m`n mams mee in de auto, en dan gewoon met haar mee kijken (ook gewoon goed opletten/scannen, Kijken hoe ze reageert op bepaalde situaties etc etc)

Nou Gr Gr van Ria :') Begin ook net pas met lessen hoor (Volgende week donderdag)
pi_125158047
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 15:44 schreef Braddie het volgende:
Oh, en.. zorg dat je vrijstelling krijgt van je bijzondere verrichtingen tijdens je praktijk examen ;)
Wat een bagger advies. TTT is echt weggegooid geld, en de eventuele vrijstelling geld maar 1 examen.

Als je perse examen wil oefenen, vraag dan je instructeur eens of je een examenroute kunt rijden met hem, of eventueel een andere instructeur. Dan kost het je 1 lesje ipv ¤160+?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_125158080
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:10 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Wat een bagger advies. TTT is echt weggegooid geld, en de eventuele vrijstelling geld maar 1 examen.

Als je perse examen wil oefenen, vraag dan je instructeur eens of je een examenroute kunt rijden met hem, of eventueel een andere instructeur. Dan kost het je 1 lesje ipv ¤160+?
Het zat in m`n pakket.
En het geld voor 2 lessen. het geld voor m`n TTT (Dan moet ik die handelingen doen) en ik kan vrijstelling krijgen, zodat ik ze tijdens mijn officiele praktijk les niet hoef te doen. En dat is fijn!
pi_125158241
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:11 schreef Braddie het volgende:

[..]

Het zat in m`n pakket.
En het geld voor 2 lessen. het geld voor m`n TTT (Dan moet ik die handelingen doen) en ik kan vrijstelling krijgen, zodat ik ze tijdens mijn officiele praktijk les niet hoef te doen. En dat is fijn!
Ook zo'n leuk argument "het zat in mijn pakket", ja dan heb je dus een duurder pakket, omdat je TTT hebt. Je rijschool betaald ¤112 aan het CBR voor de TTT, en dat + de tijd ervoor bereken ze echt wel aan jou door ;)
Ik had niks in mijn pakket zitten, maar ik heb een examenroute gereden met een andere instructeur, en hij heeft me na afloop advies gegeven hoe verder te gaan. Dat was dus net zo nuttig als een TTT van 160 euro, en het koste me 1 lesje.
Ok, geen vrijstelling, maar boeiend? Zo moeilijk zijn die bijzondere verrichtingen nou ook weer niet! En veel mensen slagen pas de 2e keer, dus dan is die vrijstelling toch niet meer geldig.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_125159775
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 02:29 schreef Braddie het volgende:

[..]

Oeh nice :) Wolf geeft goed les he? :) Duurde het bij jou lang ? of viel dat mee?
Ik heb wel goed les gehad, maar met zoveel verschillende instructeurs is het lastig om wat te zeggen over Wolf als geheel. Ik heb er ongeveer 45 uur over gedaan en dan in 2x geslaagd.
pi_125160122
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:49 schreef BobW het volgende:

[..]

Ik heb wel goed les gehad, maar met zoveel verschillende instructeurs is het lastig om wat te zeggen over Wolf als geheel. Ik heb er ongeveer 45 uur over gedaan en dan in 2x geslaagd.
Mijn intake verliep ook echt als een zonnetje, ok natuurlijk wel wat foutjes, maar ik bedoel het puur op instructeur.

Heb ook gevraagd of ik hem als instructeur mocht houden. Hele relaxte vent, hij zei ook. Ja we doen het lekker rustig aan, en ik ben geen zeikerd of chaggerijn, als je wat fout doet zeg ik dat tegen je en schrijf ik het op, en gaan we daar de volgende keer langer op oefenen :)

M`n praktijk word het probleem niet echt denk ik... eerder de theorie :')
  FOK!fotograaf donderdag 11 april 2013 @ 16:58:15 #82
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_125160178
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 15:44 schreef Braddie het volgende:
Als je als een onzekere zak in de auto stapt en nog nooit in een auto hebt gereden zal je er lang over doen...
Ik had toen ik 15 was een aantal keer een kwartier met een trekker gereden en dat ik 17 was een paar uur op een 32 tons shovel gereden en reed ik zo nu en dan op de sportclub op het onderhoudstrekkertje (zo'n echt miniding) voor veldonderhoud. Ik ben des tijds ruim binnen mijn pakket geslaagd, ondanks dat ik nog nooit in een auto had gereden en geen noemenswaardige ervaring had met andere motorvoertuigen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_125160201
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:58 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik had toen ik 15 was een aantal keer een kwartier met een trekker gereden en dat ik 17 was een paar uur op een 32 tons shovel gereden en reed ik zo nu en dan op de sportclub op het onderhoudstrekkertje (zo'n echt miniding) voor veldonderhoud. Ik ben des tijds ruim binnen mijn pakket geslaagd, ondanks dat ik nog nooit in een auto had gereden en geen noemenswaardige ervaring had met andere motorvoertuigen.
Nee ok, maar dan heb je al wel de *feel*
  FOK!fotograaf donderdag 11 april 2013 @ 17:01:50 #84
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_125160313
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:58 schreef Braddie het volgende:

[..]

Nee ok, maar dan heb je al wel de *feel*
Heb je wel eens op een shovel gereden? Dat is net als met karten, zeg maar, je kan remmen met links en rechts. En van 2 uur onder begeleiding op zo'n ding rijden krijg je geen feeling van. Zou je dat wel krijgen, dan doe je alles verkeerd, want je stuurt met 1 hand, remt met links (automaat) en bedient je schuifbak + versnellingsbak met je rechterhand.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_125160418
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:56 schreef Braddie het volgende:

[..]

Mijn intake verliep ook echt als een zonnetje, ok natuurlijk wel wat foutjes, maar ik bedoel het puur op instructeur.

Heb ook gevraagd of ik hem als instructeur mocht houden. Hele relaxte vent, hij zei ook. Ja we doen het lekker rustig aan, en ik ben geen zeikerd of chaggerijn, als je wat fout doet zeg ik dat tegen je en schrijf ik het op, en gaan we daar de volgende keer langer op oefenen :)

M`n praktijk word het probleem niet echt denk ik... eerder de theorie :')
Theorie moet je gewoon goed leren met het boek en wat oefenexamens en dan is dat ook niet ècht een probleem hoor :P
pi_125160647
Eerste rijles ging super. Alleen 2x bij richting aangeven per ongeluk ruitensproeier :').
En een keertje bijna rechtdoor gegaan op een rotonde xD.
pi_125161437
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:09 schreef knight18 het volgende:
Eerste rijles ging super. Alleen 2x bij richting aangeven per ongeluk ruitensproeier :').
En een keertje bijna rechtdoor gegaan op een rotonde xD.
Gaan we allemaal vaak genoeg. Maar ik neem aan dat je bedoelt: in een strakke rechte lijn? :7
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_125161652
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:28 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Gaan we allemaal vaak genoeg. Maar ik neem aan dat je bedoelt: in een strakke rechte lijn? :7
Ging een rotonde op. wilde richting aangeven rechts. Per ongeluk de sproeier aan xD. Toen lette ik niet zo op de weg. Gelukkig dat de instructeur oplette anders zou ik de rotonde oprijden. Dus rechtdoor gaan waar je rechts moest op de rotonde :').
pi_125161768
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:56 schreef Braddie het volgende:

[..]

Mijn intake verliep ook echt als een zonnetje, ok natuurlijk wel wat foutjes, maar ik bedoel het puur op instructeur.

Heb ook gevraagd of ik hem als instructeur mocht houden. Hele relaxte vent, hij zei ook. Ja we doen het lekker rustig aan, en ik ben geen zeikerd of chaggerijn, als je wat fout doet zeg ik dat tegen je en schrijf ik het op, en gaan we daar de volgende keer langer op oefenen :)

M`n praktijk word het probleem niet echt denk ik... eerder de theorie :')
Dat is wel fijn als je goed begint met een relaxte kerel. Dat zorgt in ieder geval voor plezier en dat is wel belangrijk :Y

Ach die theorie, gewoon eerst stof leren/doornemen en dan oefenen, oefenen en oefenen en misschien nog terugkijken wat je vaak fout doet. Dat komt wel goed ;)
pi_125161783
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:33 schreef knight18 het volgende:

[..]

Ging een rotonde op. wilde richting aangeven rechts. Per ongeluk de sproeier aan xD. Toen lette ik niet zo op de weg. Gelukkig dat de instructeur oplette anders zou ik de rotonde oprijden. Dus rechtdoor gaan waar je rechts moest op de rotonde :').
Ah, gewoon de afslag missen dus eigenlijk. Nou ja, dat is niet zo schokkend. :P

En verder, qua bediening...alles went. ;)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_125161842
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:36 schreef BobW het volgende:

[..]

Dat is wel fijn als je goed begint met een relaxte kerel. Dat zorgt in ieder geval voor plezier en dat is wel belangrijk :Y

Ach die theorie, gewoon eerst stof leren/doornemen en dan oefenen, oefenen en oefenen en misschien nog terugkijken wat je vaak fout doet. Dat komt wel goed ;)
Ja, dat doe ik ook. Er zit een code bij met álle oefenvragen van de examens (ongeveer 800) en het leuke is.. die geeft ook aan welk antwoord goed is achteraf. Dus wat doe ik?

Opschrijven in Word. Als het met een foto is, met een foto erbij :')
pi_125161930
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:10 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Wat een bagger advies. TTT is echt weggegooid geld, en de eventuele vrijstelling geld maar 1 examen.

Als je perse examen wil oefenen, vraag dan je instructeur eens of je een examenroute kunt rijden met hem, of eventueel een andere instructeur. Dan kost het je 1 lesje ipv ¤160+?
Blijft een mening van jou he? Is je goed recht, maar verkondig het dan niet als een feit.

Als het weggegooid geld zou zijn, zou geen enkele instructeur het aanraden, want het meeste geld gaat naar het cbr en de instructeur heeft er ook baat bij om jou het idee te geven dat je waar voor je geld krijgt. Dus jij mag het nutteloos vinden, een ander mag het wel zinnig vinden. Ik ben nog steeds blij dat ik hem gedaan heb.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_125161975
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:38 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ja, dat doe ik ook. Er zit een code bij met álle oefenvragen van de examens (ongeveer 800) en het leuke is.. die geeft ook aan welk antwoord goed is achteraf. Dus wat doe ik?

Opschrijven in Word. Als het met een foto is, met een foto erbij :')
Heb je het theoriepakket van Wolf? Daarmee heb ik ook online geoefend en kan je ook zien bij welke categorie vragen je de meeste fouten maakt. Die vragen kan je dan weer apart oefenen totdat je er helemaal genoeg van hebt en alles weet
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 april 2013 @ 17:44:06 #94
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_125162007
Mijn rijles vandaag _O_. Voor het eerst het gevoel gehad dat het echt goed ging. Goed vooruit gehandeld. Lekker ontspannen gereden, goede bochten gemaakt bij lastige kruispunten(zodat de tegenliggers gewoon nog kunnen passeren :P) en onderweg veel gekletst met de begeleider onderweg over van alles en nogwat. :)

Maar goed examenpoging II is pas op 29 april maar heb er veel meer vertrouwen in dan de eerste keer.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  FOK!fotograaf donderdag 11 april 2013 @ 17:45:56 #95
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_125162071
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:56 schreef Braddie het volgende:
eerder de theorie :')
Je dient gewoon te weten dat je bij een E1 gewoon in de parkeervakken en buiten de bebouwde kom ook in de berm mag parkeren. Zelfs als er onder staat: "Ook in de berm" of "ook in de vakken". Net als je dient te weten dat een A3, ook al is ie vierkant, ook een verplichte maximale snelheid aangeeft én geen adviessnelheid.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_125162095
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:43 schreef BobW het volgende:

[..]

Heb je het theoriepakket van Wolf? Daarmee heb ik ook online geoefend en kan je ook zien bij welke categorie vragen je de meeste fouten maakt. Die vragen kan je dan weer apart oefenen totdat je er helemaal genoeg van hebt en alles weet
Jep, heb het theoriepakket van Wolf.
Hartstikke handig!

Ik merk dat ik zelf nog de meeste problemen heb met voorrang.. en met gaslos/remmen/niets :')
pi_125162171
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:44 schreef borisz het volgende:
Mijn rijles vandaag _O_. Voor het eerst het gevoel gehad dat het echt goed ging. Goed vooruit gehandeld. Lekker ontspannen gereden, goede bochten gemaakt bij lastige kruispunten(zodat de tegenliggers gewoon nog kunnen passeren :P) en onderweg veel gekletst met de begeleider onderweg over van alles en nogwat. :)

Maar goed examenpoging II is pas op 29 april maar heb er veel meer vertrouwen in dan de eerste keer.
Had ik bij m`n intake, ik had in het begin (de eerste 15 minuten) echt zoiets van. kut kut kut kut kut ik rij in een auto :') Maar daarna werd het super relaxed en hebben we over van alles en nogwat gepraat en ik mocht al meteen de stad in, rotondes pakken dat soort dingen :)

Dit alles met alleen gas geven en sturen though.. remmen hebben we ook wel wat geoefend en dat ging ook steeds beter :) Vraag me af hoe het schakelen gaat worden. Zat eerst te denken om in een automaat te gaan lessen.. maar schakelen leer je volgens mij echt in 1-2 lessen :)
  FOK!fotograaf donderdag 11 april 2013 @ 17:48:49 #98
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_125162174
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:46 schreef Braddie het volgende:
. en met gaslos/remmen/niets :')
Gevaarherkenning uit een boekje slaat ook nergens op. Je hebt totaal geen gevoel van snelheid en gevaarzetting. Gelukkig vindt het CBR dat ook, anders mocht je geen 12 uit 25 fout hebben.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_125162210
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:48 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Gevaarherkenning uit een boekje slaat ook nergens op. Je hebt totaal geen gevoel van snelheid en gevaarzetting. Gelukkig vindt het CBR dat ook, anders mocht je geen 12 uit 25 fout hebben.
Mag je er 12?!?! fout hebben? pfff.. gelukkig zeg :D
(Het fijne is trouwens dat m`n theorie pas over een maand is, en in de tussentijd heb ik ongeveer 8-10 lessen, dus dan is de kans groot dat ik al met die situaties te maken krijg. )

Maar je mag bij je Theorie toch maar 6 vragen fout hebben ?.. hoe komen ze dan op 12 van de 25 :')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2013 17:50:31 ]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 april 2013 @ 17:51:19 #100
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_125162253
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:48 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Gevaarherkenning uit een boekje slaat ook nergens op. Je hebt totaal geen gevoel van snelheid en gevaarzetting. Gelukkig vindt het CBR dat ook, anders mocht je geen 12 uit 25 fout hebben.
Ik had 8 fout bij gh. Echt een bingo :')
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')