Koop bij gelegenheid eens een exemplaar van Adam Smith's 'The Wealth of Nations'. Daar staat het keurig in uitgelegd hoe het zit. Hoe niet-productieven, zoals militairen, de 'Wealth of a Nation' schaadt, als de kosten uitstijgen boven het niveau van defensie. En mijn insteek is al, vanaf het begin dat ik hier mee discussieer, dat die F35 louter een kostenpost is. Een speelgoedje voor volwassen mannen. En dat het nog niet het begin van enige toegevoegde waarde heeft vanuit defensie-oogpunt. Sterker nog: Dat militairen en politici eerder de neiging zullen vertonen om te gaan ZOEKEN naar opdrachten, om die bromtol niet alleen maar 'rondjes om de kerk' te laten vliegen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:43 schreef sp3c het volgende:
ja en elke belasting euro die naar defensie gaat, gaat gewoon naar defensie en niet naar je buurman zijn melkertbaan
Begin bij 2002. Kijk naar de rode band. De witte band. En de lichtgroene band. Toename.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:48 schreef sp3c het volgende:
ik keek er goed naar en het ontloopt elkaar gewoon nauwelijks
Dat is dan jammer, want ik had ook nog deze grafiek voor je, waarin duidelijk te zien is dat het huidige knikje omlaag slechts een tijdelijk dipje is. Waarbij we al wel kunnen raden dat zelfs dat tijdelijke dipje er niet komt, als de VS volgens plan Syrië en Iran te pakken gaan nemen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:01 schreef sp3c het volgende:
ja ik ben er ook wel weer klaar mee voor deze maand :8)7
Nah, lijkt me niet dat ze opnieuw een kandidatenvergelijking zullen doen, zou redelijk wat gezichtsverlies zijn voor beide ministers. Ik denk dat het gewoon vaag zal blijven totdat MinDef met de beleidsvisie komt, en hoe die precies eruit zal zien, dat zullen we maar moeten afwachten.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:29 schreef Conclusion het volgende:
Ik heb heel jullie Eisenhower en America's Defence Budget discussie niet gelezen.
Maar wat denken jullie nou wat het zal worden, dat heb ik nou niet echt gezien in al die tekst sinds Deeltje 1.
F35 Lightning II, Boeing F/A 18 E/F Super Hornet, of toch misschien de Saab Gripen NG.
Niet dat een ''gewone burger'' dat kan weten, maar IK ben wel eens benieuwd wat andere mensen denken dat het gaat worden.
Uit al jullie eigen info wat je ooit heb gevonden zou je best een keuze kunnen maken.
Ik zou zeggen de Boeing door een heleboel redenen.
Niet dat de regering dat zou doen, die kijken blindelings naar die JSF.
Uit de laatste nieuwsberichten blijkt ook dat er misschien een nieuwe kandidatenvergelijking zal komen. Minister van Defensie en Henk Kamp zien er niks in, maar weer, wat denken of vinden de ''Blog-volgers''daarvan. (uiteraard ook als je dit toevallig is langs zag komen) ;p
De F-35A is sinds jaar en dag de gedoodverfde kandidaat om de huidige F-16's op te volgen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:29 schreef Conclusion het volgende:
Ik heb heel jullie Eisenhower en America's Defence Budget discussie niet gelezen.
Maar wat denken jullie nou wat het zal worden, dat heb ik nou niet echt gezien in al die tekst sinds Deeltje 1.
F35 Lightning II, Boeing F/A 18 E/F Super Hornet, of toch misschien de Saab Gripen NG.
Niet dat een ''gewone burger'' dat kan weten, maar IK ben wel eens benieuwd wat andere mensen denken dat het gaat worden.
Uit al jullie eigen info wat je ooit heb gevonden zou je best een keuze kunnen maken.
Ik zou zeggen de Boeing door een heleboel redenen.
Niet dat de regering dat zou doen, die kijken blindelings naar die JSF.
Uit de laatste nieuwsberichten blijkt ook dat er misschien een nieuwe kandidatenvergelijking zal komen. Minister van Defensie en Henk Kamp zien er niks in, maar weer, wat denken of vinden de ''Blog-volgers''daarvan. (uiteraard ook als je dit toevallig is langs zag komen) ;p
Ik kan de visie van Jeanine wel raden, hetzelfde willen blijven doen met weer ietsje minder. Die F-35 komt er gewoon, of het er nou 50, 40 of 30 worden. AFB Leeuwarden zal wel gesloten worden.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:29 schreef Conclusion het volgende:
Maar wat denken jullie nou wat het zal worden, dat heb ik nou niet echt gezien in al die tekst sinds Deeltje 1.
F35 Lightning II, Boeing F/A 18 E/F Super Hornet, of toch misschien de Saab Gripen NG.
Niet dat een ''gewone burger'' dat kan weten, maar IK ben wel eens benieuwd wat andere mensen denken dat het gaat worden.
Uit al jullie eigen info wat je ooit heb gevonden zou je best een keuze kunnen maken.
Ik zou zeggen de Boeing door een heleboel redenen.
Niet dat de regering dat zou doen, die kijken blindelings naar die JSF.
Kun jij niet de nieuwe mindef worden? In de politiek komt 'out of the box denken' niet voor en de JSF fanboys binnen defensie zullen er alles aan doen om elk alternatief de kop in te drukken. Achterlijk.quote:
Nee. Er zijn van die psychologische tests, waarbij je moet zeggen welk blokje groter is, dan de andere blokjes. Terwijl ze even groot blijken te zijn. Of het blokje dat ogenschijnlijk kleiner lijkt, juist het grootste is. Dat speelt jou hier wellicht ook parten. Door de exponentiële toename van dat operationele deel, zie je de toename van de andere sectoren blijkbaar niet meer.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:48 schreef sp3c het volgende:
dat zei ik net ook al, weet niet precies waarom ik het moet herhalen maar het is met al die kleurtjes echt vrij helder af te lezen
Babbelen. Dat is wel een goede omschrijving voor het niveau, dan.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:02 schreef Aapsoldaat het volgende:
Je spoort niet. Echt niet. Dus kunnen we daarom weer lekker 't spoor weer op gaan en door blijven babbelen over de F-35 ipv al die wazige grafieken die hier worden uitgescheten?
Het is, voor mij, zó onwerkelijk, dat 'iedereen' zo graag wil investeren in prullaria. Dat het onmogelijk blijkt om de discussie te verheffen naar de vraag die hoe dan ook eerst zou moeten komen: Waarvoor hebben we dat ding nodig?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:29 schreef Conclusion het volgende:
Niet dat een ''gewone burger'' dat kan weten, maar IK ben wel eens benieuwd wat andere mensen denken dat het gaat worden.
In elk geval spreekt daaruit dat je er over hebt nagedacht. Waarvoor hulde! In de publieke discussie kom je dat feitelijk nergens tegen. Maar ik vrees dat het er ook in de politiek en in kringen van militaire beslissers niet over gaat wat we nou eigenlijk met dat wapentuig moeten. Mijn eigen ervaringen met het niveau van 'procurement' bij defensie sterken mij in die overtuiging.quote:
denk eerder dat het probleem zit in het interpreteren van woorden ...quote:Op woensdag 8 mei 2013 11:22 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Nee. Er zijn van die psychologische tests, waarbij je moet zeggen welk blokje groter is, dan de andere blokjes. Terwijl ze even groot blijken te zijn. Of het blokje dat ogenschijnlijk kleiner lijkt, juist het grootste is. Dat speelt jou hier wellicht ook parten. Door de exponentiële toename van dat operationele deel, zie je de toename van de andere sectoren blijkbaar niet meer.
Dat die JSF komt dat kunnen we wel vaststellen ja, maar was toch even benieuwd naar wat andere mensen denken. Ieder mens heeft een ander zicht op iets. Bedankt dan ook voor reacties.quote:Op woensdag 8 mei 2013 01:51 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik kan de visie van Jeanine wel raden, hetzelfde willen blijven doen met weer ietsje minder. Die F-35 komt er gewoon, of het er nou 50, 40 of 30 worden. AFB Leeuwarden zal wel gesloten worden.
Kun je wat van die redenen noemen waarom jij zou kiezen voor de Superhornet?
Op de Vliehorst, ja.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:14 schreef sp3c het volgende:
het is je al 100 keer verteld, tot in den treuren uitgelegd, we gaan er bommen mee gooien en raketten mee schieten en dergelijk vuurwerk, hebben we in het verleden gedaan met F16 en dat willen we met de opvolger van F16 blijven doen
wie ?? ik ??quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:26 schreef sp3c het volgende:
nog zo'n vraag waar niemand je antwoord op durft te geven zeker
troll
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |