abonnement Unibet Coolblue
pi_124913083
Tot een jaar of 5 geleden stond ik op de begrafenispolis van mijn pa. Op zijn advies heb ik toen zelf een begrafenisverzekering genomen bij Argenta. Het boeide me eigenlijk niet of ik verzekerd was en vind die ¤17 premie per maand nog steeds zonde. Je kan ook zelf geld opzij zetten en als ik het hoekje om ga zal er vermoedelijk wel genoeg in mijn spaarvarken zitten voor een mooie steen en verse cake.

Ik overweeg daarom die polis op te zeggen. Kan het geld goed gebruiken. Verzekeringsadviseurtjes zullen dit afraden maar die vertrouw ik niet. Wat is jullie mening?
pi_124913163
Je kan wel zelf sparen, maar de kosten blijven jaarlijks behoorlijk oplopen. Met een polis ben je goedkoper uit.
pi_124913178
Topictitel is niet helemaal gelukt. Er moet staan 'verstandig'
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:45:29 #4
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_124913238
Ik vind het ook onzin... het is ook eigenlijk geen verzekering, meer een soort spaarplan. Je weet immers zeker dat je dood gaat, de vraag is vooral wanneer. Zet dat geld op een spaarrekening en dan ben je er ook - zonder administratiekosten en overhead.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_124913267
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:45 schreef Flurry het volgende:
Ik vind het ook onzin... het is ook eigenlijk geen verzekering, meer een soort spaarplan. Je weet immers zeker dat je dood gaat, de vraag is vooral wanneer. Zet dat geld op een spaarrekening en dan ben je er ook - zonder administratiekosten en overhead.
Je weet wat een beetje begravenis kost?
pi_124913277
Begrafenis. :')
pi_124913315
Je kan je ook gewoon in een rol vloerbedekking laten rollen en in je eigen auto naar crematorium laten brengen.
Scheelt heel veel geld en poespas.
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_124913501
Jezelf verzekeren zal wel goedkoper zijn maar dan vooral voor de nabestaanden. Denk niet dat ik ermee zit als mijn nabestaanden ¤5000 minder te verdelen hebben
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:57:59 #9
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_124913621
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:46 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Je weet wat een beetje begravenis kost?
Jawel. Het idee van een verzekering is echter dat er een kleine kans is dat je getroffen wordt door een tegenslag die heel veel geld kost. Een grote groep mensen betaalt dan een kleine premie en zo is iedereen verzekerd.

Een begrafenisverzekering is in die zin geen verzekering. Iedereen gaat dood en moet begraven worden. Je betaalt dus niet een klein bedrag om voor een groot bedrag verzekerd te zijn, maar gewoon het hele bedrag dat uiteindelijk wordt uitgekeerd.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_124913744
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:57 schreef Flurry het volgende:

[..]

Jawel. Het idee van een verzekering is echter dat er een kleine kans is dat je getroffen wordt door een tegenslag die heel veel geld kost. Een grote groep mensen betaalt dan een kleine premie en zo is iedereen verzekerd.

Een begrafenisverzekering is in die zin geen verzekering. Iedereen gaat dood en moet begraven worden. Je betaalt dus niet een klein bedrag om voor een groot bedrag verzekerd te zijn, maar gewoon het hele bedrag dat uiteindelijk wordt uitgekeerd.
De relevante vraag voor die verzekering is dan ook wánneer je dood gaat. En daarin is een levensverzekering (begrafenisverzekering is een levenslange levensverzekering met een uitkering bij overlijden met tijdelijke of levenslange premiebetaling) gewoonweg een verzekering en geen spaarpot.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_124913810
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:57 schreef Flurry het volgende:

[..]

Jawel. Het idee van een verzekering is echter dat er een kleine kans is dat je getroffen wordt door een tegenslag die heel veel geld kost. Een grote groep mensen betaalt dan een kleine premie en zo is iedereen verzekerd.

Een begrafenisverzekering is in die zin geen verzekering. Iedereen gaat dood en moet begraven worden. Je betaalt dus niet een klein bedrag om voor een groot bedrag verzekerd te zijn, maar gewoon het hele bedrag dat uiteindelijk wordt uitgekeerd.
Stel nu dat je 6 jaar een verzekering hebt lopen en ze rijden je voor je mik. Dan is het voor elkaar voor de nabestaanden. Heb je dat geld niet op dat moment, dan draaien zij voor de kosten op.
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:03:37 #12
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124913825
Flurry drukt het heel aardig uit. Het is inderdaad meer een soort spaarplan, MAAR waarbij degenen die vroeg doodgaan relatief minder betaald hebben dan degenen die 100 worden - en daar zit 'm dus het verzekeringselement in.

Of je een begrafenisverzekering nodig hebt (of denkt te hebben) is sterk afhankelijk van je persoonlijke situatie en je gedachten hierover. Ikzelf vind het onzin - als ik morgen omval kunnen de erfgenamen mij makkelijk fraai onderspitten van de erfenis die ik nalaat (wat sterk uitgedrukt, maar da's het idee). Wie geen luis heeft om dood te drukken doet er wellicht wel goed aan om een verzekering te nemen om zijn nabestaanden niet tot last te zijn.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124913838
En wat als je over 3 weken dood gaat?

Het voordeel van een uitvaartverzekering is dat je altijd gegarandeerd het gekozen pakket krijgt. Dus bijvoorbeeld transport, kist, paar bloemen, plek om te liggen/opgestookt te worden, koffie en een plakje cake. Dat krijg je vanaf dag 1.

Laten we zeggen dat een gemiddelde, zelf geregelde begrafenis, tussen de 5000 en 7.500 kost dan is de vraag of je dat hebt staan.

Daarbij, als je omvalt dan wordt je spaargeld eerst door de overheid opgegeten en pas later kunnen je nabestaanden erbij. Die mogen het eerst voorschieten. Dat is overigens op te lossen met een bankspaar product zover ik weet.

Als laatste, 17 per maand is wel fors. Ik betaal voor een gezin van 3 personen bij Dela slechts 119 euro per jaar.
pi_124913892
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:03 schreef Tha_Duck het volgende:
Dat is overigens op te lossen met een bankspaar product zover ik weet.

Het feit dat het saldo van bankspaarproduct juist in de nalatenschap valt is juist het grote nadeel van een dergelijke rekening. :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:06:24 #15
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124913941
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:03 schreef Tha_Duck het volgende:
Daarbij, als je omvalt dan wordt je spaargeld eerst door de overheid opgegeten en pas later kunnen je nabestaanden erbij. Die mogen het eerst voorschieten. Dat is overigens op te lossen met een bankspaar product zover ik weet.
Onzin.
Er wordt iets van erfbelasting ingehouden, maar de vrijstelling voor erfgenamen in de eerste lijn is enorm (iets van 400K als ik mij niet vergis wanneer het bijvoorbeeld een huis betreft). Kan prima een begrafenis van worden betaald.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124913969
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:05 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het feit dat het saldo van bankspaarproduct juist in de nalatenschap valt is juist het grote nadeel van een dergelijke rekening. :)
Enige voordeel wat je hebt is het box1-box3 belasting verhaal in dat geval. Dan heb je wel voordeel bij leven :)

Eigenlijk kan je het beste 5.000 in een sok stoppen en dat elk jaar met de inflatie en prijsstijging aanvullen. Dan ziet de fiscus het niet en heb je geen verzekering nodig.
pi_124913978
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Onzin.
Er wordt iets van erfbelasting ingehouden, maar de vrijstelling voor erfgenamen in de eerste lijn is enorm (iets van 400K als ik mij niet vergis wanneer het bijvoorbeeld een huis betreft). Kan prima een begrafenis van worden betaald.
Dat geldt alleen voor echtgenoten (6 ton). Niet voor kinderen.(20k)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:08:27 #18
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124914015
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:07 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat geldt alleen voor echtgenoten. Niet voor kinderen.
Ah correct. Maar ook kinderen worden echt niet helemaal 'kaalgeplukt', hoor. ;)
De impact van de erfbelasting wordt doorgaans erg overdreven, tenzij het gaat om geen/verre familie.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124914052
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Onzin.
Er wordt iets van erfbelasting ingehouden, maar de vrijstelling voor erfgenamen in de eerste lijn is enorm (iets van 400K als ik mij niet vergis wanneer het bijvoorbeeld een huis betreft). Kan prima een begrafenis van worden betaald.
Moet je wel erfgenamen in de eerste lijn hebben. En het is bij lange na geen 400K zoals je denkt.

quote:
Schenkbelasting

De Belastingdienst heft schenkbelasting over alles wat u als schenking krijgt van iemand die in Nederland woont. Voor het eerste deel van een schenking geldt een vrijstellingsbedrag. Dit betekent dat iemand in ieder geval over de eerste ¤ 2057 geen belasting hoeft te betalen. Daarna hangt de belasting af van de hoogte van het bedrag en van wie het afkomstig is. Iemand betaalt bijvoorbeeld een lager percentage over een schenking van zijn ouders dan over een schenking van zijn grootouders.
Erfbelasting

Over alles wat u erft van iemand die in Nederland woonde, heft de Belastingdienst erfbelasting. Voor het eerste deel van de nalatenschap geldt een vrijstellingsbedrag. De hoogte van dat vrijstellingsbedrag hangt af van uw relatie tot de overledene. Ook het percentage dat u over het restbedrag betaalt, hangt daarvan af.
Tarieven schenkbelasting en erfbelasting

Het percentage aan belasting dat wordt geheven over erfenissen en schenkingen hangt af van de relatie van de ontvanger tot de schenker of erflater. Ook is het percentage afhankelijk van om welk bedrag het gaat.
Tarieven schenkbelasting en erfbelasting Deel van de erfenis of schenking

Tariefgroep 1
(partners en kinderen)


Tariefgroep 1a
(kleinkinderen)


Tariefgroep 2
(anderen)
Tot ¤ 118.254 10% 18% 30%
¤ 118.254 en hoger 20% 36% 40%
Vrijstellingsbedragen

Over een eerste deel van een erfenis of schenking hoeft geen belasting betaald te worden. Dat heet het vrijstellingsbedrag. Hieronder staan de vrijstellingsbedragen bij erfenissen.
Bron: http://www.rijksoverheid.(...)schenking-en-erfenis
pi_124914071
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:08 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ah correct. Maar ook kinderen worden echt niet helemaal 'kaalgeplukt', hoor. ;)
De impact van de erfbelasting wordt doorgaans erg overdreven, tenzij het gaat om geen/verre familie.
Maar het is dus geen onzin wat ik zei
pi_124914100
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:07 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat geldt alleen voor echtgenoten (6 ton). Niet voor kinderen.(20k)
Waar haal jij 6 ton en 20k vrijstelling vandaan? Die zie ik nergens terug.

Sorry, moet de pagina even aflezen :)
pi_124914106
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:09 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Moet je wel erfgenamen in de eerste lijn hebben. En het is bij lange na geen 400K zoals je denkt.

Bij partners wel degelijk. (dik 6 ton)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_124914131
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:11 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Bij partners wel degelijk. (dik 6 ton)
Zie edit ;)

quote:
Vrijstellingsbedragen

Over een eerste deel van een erfenis of schenking hoeft geen belasting betaald te worden. Dat heet het vrijstellingsbedrag. Hieronder staan de vrijstellingsbedragen bij erfenissen.
Vrijstellingsbedragen bij erfenissen Kinderen en kleinkinderen ¤ 19.535
Zieke en gehandicapte kinderen ¤ 58.604
Ouders ¤ 46.266
Anderen ¤ 2.057

Partners
616.880
pi_124914157
Ow ja! Die staat ook nog op naam van mijn vader..
Binnenkort maar eens regelen en zien wat de mogelijkheden zijn, alsjeblieft geen koffie en cake..
Huur een zaaltje en drink er een paar! :9
pi_124914180
Dan is dus de vraag aan TS:

TS, heb jij voldoende vermogen direct beschikbaar om binnen de vrijstelling richting partner/kinderen/ouders tussen de 5.000 en 7.500 over te houden?

Indien het antwoord ja is, dan kan je zonder problemen je verzekering opzeggen. Indien het antwoord nee is, dan moet je jezelf afvragen of je je partner/kinderen/ouders met de kosten wil opzadelen.
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:17:58 #26
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124914314
^^ Daar komt het dus wel op neer ja. :Y
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124914392
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:46 schreef Apuleius het volgende:
Begrafenis. :')
Jij faalt hard. :') :')
Edensnator over 'n out
pi_124914698
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:14 schreef Tha_Duck het volgende:
Dan is dus de vraag aan TS:

TS, heb jij voldoende vermogen direct beschikbaar om binnen de vrijstelling richting partner/kinderen/ouders tussen de 5.000 en 7.500 over te houden?

Indien het antwoord ja is, dan kan je zonder problemen je verzekering opzeggen. Indien het antwoord nee is, dan moet je jezelf afvragen of je je partner/kinderen/ouders met de kosten wil opzadelen.
Op dit moment heb ik ruim genoeg voor een spetterende begrafenis. Probleem alleen is dat het een ander verhaal wordt als ik volgend jaar werkloos word.

Overigens vind ik ¤17 per maand ook veel. Heb even gekeken en ik zit bij Ardanta en het verzekerde kapitaal is ¤8500. Ga hen maar ff een mailtje sturen of het goedkoper kan en of ik het eventueel kan afkopen
pi_124914800
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:31 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Op dit moment heb ik ruim genoeg voor een spetterende begrafenis. Probleem alleen is dat het een ander verhaal wordt als ik volgend jaar werkloos word.

Overigens vind ik ¤17 per maand ook veel. Heb even gekeken en ik zit bij Ardanta en het verzekerde kapitaal is ¤8500. Ga hen maar ff een mailtje sturen of het goedkoper kan en of ik het eventueel kan afkopen
Voor 8500 kan de vlag redelijk uit :) Ik zou wel even met Argenta overleggen idd, als je naar Dela zou gaan ben je de nu ingelegde premie kwijt en kan je voor de hoofdprijs.
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:24:15 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_124916511
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Onzin.
Er wordt iets van erfbelasting ingehouden, maar de vrijstelling voor erfgenamen in de eerste lijn is enorm (iets van 400K als ik mij niet vergis wanneer het bijvoorbeeld een huis betreft). Kan prima een begrafenis van worden betaald.
De erfbelasting gaat toch over het bedrag wat er te erven valt nadat de schulden, en de kosten van de begrafenis eraf zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_124918154
Ik ben ooit ook eens overgehaald om zo'n verzekering af te sluiten. Betaal voor 2 volwassenen ¤ 21,70 per maand en ben dan voor ¤ 5000,- verzekerd (stijgt ligt mee, maar zit nu na 5 jaar op de ¤ 5020,- ofzo). Betaling duurt 20 jaar, maar verzekering is levenslang geldig. Totaalbedrag dus max. ¤ 5208,- met gegarandeerde uitkering van ruim ¤ 5000,-.

Vind het nou niet zo'n slechte verzekering om hem op te zeggen, dus laat ik hem lekker lopen. Als ik over 50 jaar dood ga is die ¤ 5000,- niets meer waard, maar met de gedachte dat ik ook nauwelijks meer betaal (in totaal) kan ik leven.
  vrijdag 5 april 2013 @ 16:37:17 #32
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_124919421
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:43 schreef Apuleius het volgende:
Je kan wel zelf sparen, maar de kosten blijven jaarlijks behoorlijk oplopen. Met een polis ben je goedkoper uit.
Dat kan dus niet hè? Of zijn uitvaartverzekeringen een vorm van liefdadigheid door verzekeraars? Met een polis ben je gemiddeld altijd duurder uit.
Ik zorg gewoon zelf wel dat ik 5-10k op een spaarrekening heb staan voor het geval ik morgen omval.
pi_124919648
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 16:37 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Dat kan dus niet hè? Of zijn uitvaartverzekeringen een vorm van liefdadigheid door verzekeraars? Met een polis ben je gemiddeld altijd duurder uit.
Ik zorg gewoon zelf wel dat ik 5-10k op een spaarrekening heb staan voor het geval ik morgen omval.
Ik zeg niet dat je ongelijk heb, maar je vergeet voor het gemak wel even dat een verzekeraar een bepaalde hoeveelheid geld binnenkrijgt die zij kunnen beleggen en investeren in al die jaren. Met een beetje geluk trekken ze daar 4 tot 10 procent per jaar op. Dat levert dus ook een hele hoop op.

En bijvoorbeeld DELA, Monuta en Yarden hebben hun eigen uitvaartondernemers en begraafplaatsen/crematoria. Dat bespaart natuurlijk ook al een deel. Het neemt ook de klant een hoop werk uit handen, het is 1 telefoontje en alles wordt geregeld. Maar daar heb je zelf weinig last meer van :)
  vrijdag 5 april 2013 @ 16:53:13 #34
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124920050
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

De erfbelasting gaat toch over het bedrag wat er te erven valt nadat de schulden, en de kosten van de begrafenis eraf zijn?
Weet ik niet precies. Volgens mij worden wel eerst de schulden verrekend en wordt over die eindsom de eventuele erfbelasting berekend, maar staan de kosten van de begrafenis hierbuiten. Correct me... enzovoorts. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124921559
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 16:37 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Dat kan dus niet hè? Of zijn uitvaartverzekeringen een vorm van liefdadigheid door verzekeraars? Met een polis ben je gemiddeld altijd duurder uit.
Ik zorg gewoon zelf wel dat ik 5-10k op een spaarrekening heb staan voor het geval ik morgen omval.
Het ligt aan je leeftijd. Ik betaal ongeveer ¤ 7,- per maand. Succes met sparen.
pi_124923907
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 16:53 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Weet ik niet precies. Volgens mij worden wel eerst de schulden verrekend en wordt over die eindsom de eventuele erfbelasting berekend, maar staan de kosten van de begrafenis hierbuiten. Correct me... enzovoorts. ;)
De begrafeniskosten mogen worden verminderd op het bedrag waarover de erfbelasting wordt geheven, weet ik uit eigen ervaring.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_124923933
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 17:40 schreef Apuleius het volgende:
Het ligt aan je leeftijd. Ik betaal ongeveer ¤ 7,- per maand. Succes met sparen.
Ah. En dat je "leven lang"?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 5 april 2013 @ 18:58:43 #38
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124924336
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 18:48 schreef blomke het volgende:

[..]

De begrafeniskosten mogen worden verminderd op het bedrag waarover de erfbelasting wordt geheven, weet ik uit eigen ervaring.
Ah, okee! Dank. Die kosten worden dus gewoon beschouwd als een schuld van de erflater.
Eigenlijk ook wel logisch.
Nog minder reden om zo'n verzekering te hebben. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124924775
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 18:58 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Nog minder reden om zo'n verzekering te hebben. ;)
Dat is 't ook. Zoals bij zoveel verzekeringen, is de verzekeringsmaatschappij spekkoper. Vooral nu mensen steeds ouder worden, is het een lucratieve business: steeds langer betalen en steeds later uitkeren.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_124925253
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 18:49 schreef blomke het volgende:

[..]

Ah. En dat je "leven lang"?
Nee.
  vrijdag 5 april 2013 @ 19:20:22 #41
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_124925257
Buiten het financiële plaatje is er wel nog een andere reden om een uitvaartverzekering te hebben: om je nabestaanden überhaupt niet op te zadelen met de zorg van het geld er omheen.
Dat zal je als alleenstaande waarschijnlijk worst wezen, maar als je een jong gezin hebt kan dat altijd meespelen.

Bij elke verzekering geldt in principe: kun je het verzekerde kapitaal zelf goed opbrengen, moet je niet verzekeren. Maar de emotie kun je niet altijd aan de kant schuiven.........
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  vrijdag 5 april 2013 @ 19:27:24 #42
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_124925520
Onzin-verzekering.
Mijn begrafenis betalen ze maar van mij erfenis, kom nou. Ik ga toch niet elke maand geld overmaken naar die knakkers :') Dat zij er aan verdienen zegt al genoeg, je betaalt dus niet alleen voor je begrafenis, maar ook voor hun winst. Dat is dus nooit voordelig, behalve als je denkt binnen 5 jaar dood te gaan.
En hoe vaak hoor je niet dat de uitkering van het geld niet voldoende is voor een fatsoenlijke begrafenis? Ik wil de nabestaanden juist niet achterlaten met gehannes van een verzekering die alleen de goedkoopste kist wil vergoeden. Dan kun je alsnog bijbetalen. Bovendien loop je ook nog eens het risico op hoge inflatie of dat de verzekering zaken gaat aanpassen in je nadeel, kleine lettertjes en dergelijke. Ik blijf er ver van.
  vrijdag 5 april 2013 @ 19:51:04 #43
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124926403
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 19:20 schreef Worteltjestaart het volgende:
Buiten het financiële plaatje is er wel nog een andere reden om een uitvaartverzekering te hebben: om je nabestaanden überhaupt niet op te zadelen met de zorg van het geld er omheen.
Dat zal je als alleenstaande waarschijnlijk worst wezen, maar als je een jong gezin hebt kan dat altijd meespelen.
Dat kun je ook op een andere manier regelen, hoeft niet per sé via een verzekeraar.
Bijvoorbeeld: je zorgt dat er een spaarrekening speciaal voor dit doeleinde is, en je regelt voor degene die de begrafenis gaat afhandelen een machtiging. Zet je wensen op papier. Enzovoorts.

quote:
Bij elke verzekering geldt in principe: kun je het verzekerde kapitaal zelf goed opbrengen, moet je niet verzekeren. Maar de emotie kun je niet altijd aan de kant schuiven.........
Klopt. Veel mensen hebben moeite om met hun toekomstige achterblijvers over dergelijke dingen te praten en zaken vast te leggen. Toch doe ik dat liever zelf dan dat ik me verzeker.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 5 april 2013 @ 22:18:12 #44
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_124934185
Ze gooien mij maar in de goot. Dan vegen ze me wel op. :)

Maar inderdaad een onzin verzekering. Daar gebruiken de achterblijvers maar het spaargeld voor dat bij de erfenis zit.
  vrijdag 5 april 2013 @ 22:30:53 #45
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_124934711
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 22:18 schreef HarryP het volgende:
Ze gooien mij maar in de goot. Dan vegen ze me wel op. :)

Maar inderdaad een onzin verzekering. Daar gebruiken de achterblijvers maar het spaargeld voor dat bij de erfenis zit.
Mijn gedachte ook.

Daarbij hebben mijn vrouw en ik ons bij het sluiten van de hypotheek zeer goed kruislings verzekerd tegen elkaars overlijden. Er komt niet ineens een zak geld vrij die rechtstreeks voor de uitvaart gebruikt mag, maar de uitkering is wel zodanig dat het gewoon aftikken van een uitvaart een goed te overzien probleem is geworden.

Volgens mij is dat ook veruit de meest goedkope oplossing.
pi_124936158
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 22:18 schreef HarryP het volgende:
Maar inderdaad een onzin verzekering. Daar gebruiken de achterblijvers maar het spaargeld voor dat bij de erfenis zit.
Zo is het. Je kan voor alles wel een verzekeing afsluiten; slot van het liedje is dat je meer premie betaalt dan dat de kosten van de verzekerde gebeurtenissen zouden bedragen.

Verzekeren:
1 huis als je eigenaar bent;
2 inboedel als het meer waard is dan wat je voor 5x jaarpremie bij de kringloop haalt (en je inboedel wordt op den duur kringloopspul);
3 WA voor je auto omdat je het gore lef hebt in een moordmachine te rijden;
4 AVP omdat je nooit weet wat je in een achterlijke bui uithaalt.

Verder lid worden van een vakbond; die staan je op alle manieren bij bij juridische conflicten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 5 april 2013 @ 23:04:17 #47
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_124936176
hmm ik betaal iets minder dan 50 euro per jaar. Mijn ouders zijn ermee begonnen toen ik 8 was ofzo. Ik heb ook een natura verzekering. Geen bedrag (alhoewel ze dat er wel 'aanhangen' is nog een heel gedoe geweest bij Yarden, maar ik heb de schriftelijke bevestiging dat het een naturaverzekering is) dus.

Er staat in wat er verzekerd is (eenvoudige kost, vervoer, zoveel zoveel rouwbrieven OF een advertentie, koffie/thee/cake e.d. en de crematie zelf. Ik vind het wel prima zo. Indien mijn man geen geld zou hebben tzt kan ik wel fatsoenlijk gecremeerd worden. De hele aankleding vind ik meer iets voor de nabestaanden (voor hen rouwverwerking) dus dat betalen ze dan zelf maar.
klerkje
pi_124936254
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 23:04 schreef Spiegelei het volgende:
De hele aankleding vind ik meer iets voor de nabestaanden (voor hen hun rouwverwerking) dus dat betalen ze dan zelf maar.
Denk je dat ze staan te trappelen om voor meneer pastoor en een koffie met een plak cake te dokken?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 5 april 2013 @ 23:06:59 #49
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_124936297
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 23:05 schreef blomke het volgende:

[..]

Denk je dat ze staan te trappelen om voor meneer pastoor en een koffie met een plak cake te dokken?
Dan niet toch? Maakt mij niet uit, ik ben er dan niet meer. En ik denk niet dat er een pastoor wordt opgetrommeld (maar ach maakt mij het uit) :)
klerkje
pi_124942265
Ik heb ook een polis waarbij ik 20 jaar betaal en daarna premievrij ben.

Verzekerd bedrag is 6000 euro + indexatie. Niet is de afgelopen jaren de indexatie niet bijster hoog geweest, maar valt het me gezien de financiële markten niet eens tegen. Totaal betaal ik overigens in de 20 jaar slechts ¤3211,20.

Ik vind het wel zo prettig dat mijn nabestaanden zich in elk geval geen zorgen moeten maken over de kosten van een begrafenis.

Of afkopen verstandig is, ligt geheel aan je situatie. Met afkopen bedoel je nu in één keer je spaargeld gebruiken, om toch nog verzekerd te blijven de rest van je leven? Dit afkoopbedrag moet dan aanzienlijk lager zijn dan wat je over de resterende looptijd nog aan premie moet betalen als er na X jaar een premiestop is. Het risico voor de verzekeraar dat jij komt te overlijden voordat alle premie is betaald vervalt immers en de verzekeraar beschik al veel eerder over het volledige bedrag om te kunnen investeren.
pi_124944560
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 02:05 schreef Ivo1985 het volgende:

Of afkopen verstandig is, ligt geheel aan je situatie. Met afkopen bedoel je nu in één keer je spaargeld gebruiken, om toch nog verzekerd te blijven de rest van je leven?
Nee, bij afkopen beëindig je d everzekering&polis. Je hoopt dan iets van het opgebouwde kapitaal terug te krijgen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_124960373
Toch wel nuttig dat Fok.. Van dit topic ben ik toch wel iets wijzer geworden, met name dat ik ben oververzekerd en teveel betaal voor die polis. Het ergert me sowieso dat ik elke maand ¤17 betaal voor iets waar ik zelf nooit enige lol aan zal beleven. Twijfel nu tussen er helemaal mee kappen en dus afkopen, of laten omzetten naar een goedkopere polis
pi_125146380
Geen zin om een nieuw topic te openen, want dit topic sluit er wel aardig op aan :'). Mijn vader wil me zelfstandig op een polis zetten, waardoor ik het voortaan zelf moet betalen. Nou oke, no biggie. Maar kom op, een uitvaartverzekering :')?

Ik probeer alleen goede argumenten te vinden om deze verzekering aan te houden. Natuurlijk is de kans er altijd dat je overlijdt, maar ik was nog niet van plan om nu al te gaan :'). De verzekering bestaat ook nog eens uit de meest basic dingen, die ik heul niet wil :(. Maar ga uiteraard niet ook nog eens meer betalen.
Enige reden die ik kan bedenken om het aan te houden is dat ik de nabestaanden niet wil belasten met alle kosten.

Vanaf welke leeftijd vinden jullie het realistisch om zo'n verzekering te hebben? Als je helemaal niet bent verzekerd en je gaat morgen dood, dan kost het toch ook maar een paar 1000 euro? :') Moeten ze maar voor mij over hebben denk ik dan :(.
pi_125796736
Toch nog even de mening gevraagd van de Fok-deskundigen.. Heb even mijn pa gevraagd wat hij nu precies voor mij had geregeld vroeger, blijkt er een polis te zijn op mijn naam met een opgebouwd kapitaal van ongeveer 1600 euro. Nou heb ik dus zelf inmiddels zo'n nutteloze begrafenispolis, dus zit te overwegen om die polis van mijn pa maar af te kopen. In de algemene voorwaarden staat dat je er 50% van terug krijgt.

Of mijn pa hier blij mee is, is vraag 2 natuurlijk.. En eigenlijk is het zijn geld, heb er nooit een stuiver voor betaald. :')
  zaterdag 27 april 2013 @ 15:51:57 #55
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_125796861
quote:
99s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:50 schreef Allure_ het volgende:
Vanaf welke leeftijd vinden jullie het realistisch om zo'n verzekering te hebben? Als je helemaal niet bent verzekerd en je gaat morgen dood, dan kost het toch ook maar een paar 1000 euro? :') Moeten ze maar voor mij over hebben denk ik dan :(.
Nou, voor een beetje begrafenis mag je toch wel minimaal 5000 euro aftikken. Dus daar heb je ook meteen het antwoord: heb je dit bedrag in enigerlei vorm, dan is die verzekering, zoals zo vele verzekeringen, overbodig - op welke leeftijd dan ook.

Natuurlijk is het wel zo netjes om je naasten in te lichten over je wensen en ze te vertellen dat je de centen ook hebt, mocht het onvermijdelijke toch komen te gebeuren. Maar daar heb je geen begrafenisverzekering voor nodig, een velletje papier en een pen is afdoende. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door HetKlusKonijn op 27-04-2013 16:03:46 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_125796880
quote:
99s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:50 schreef Allure_ het volgende:

Vanaf welke leeftijd vinden jullie het realistisch om zo'n verzekering te hebben? Als je helemaal niet bent verzekerd en je gaat morgen dood, dan kost het toch ook maar een paar 1000 euro? :') Moeten ze maar voor mij over hebben denk ik dan :(.
Vanaf welke leeftijd het realistisch is zou ik niet durven zeggen, maar ik vind het tamelijk vervelend om elke maand te moeten betalen voor iets waar ik zelf nooit enige lol aan zal beleven.. het is alleen handig voor de nabestaanden. Als je genoeg spaart, is zo'n polis ook helemaal niet nodig. Verzekeraars willen je wijs maken dat een begrafenis al snel iets van 10K kost, dat lijkt mij een beetje overdreven. Als ik jou was zou ik geen begrafenispolis nemen, of een hele goedkope.. verzekerd bedrag van 5K ofzo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')