Welnee, gewoon verplichten om een roetfilter te monteren, case closed, en nou bek houwe daar in het pluche; trek die 153 Miljoen maar uit de ontwikkelingshulp of een ander 'over de balk-project' >insert dikke vinger smilie<quote:Op vrijdag 5 april 2013 19:26 schreef Bart-Willem het volgende:
Allicht niet, het gaat puur om de centen. Maar in deze tijd is het très hip om het op het milieu te gooien. Alhoewel ik wel denk dat het terecht is dat die oude diesels geweerd moeten worden als daily driver.
Ik heb een W123 200D van bouwjaar '77, ik rij er niet dagelijks mee slechts twee keer per week, maar dat is wel goed voor dik 500 km per week.quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:19 schreef Elvander het volgende:
Zoals ik zelf als zeg, ook ik vind dagelijks rijden in je belastingvrije auto verkeerd profiteren van het systeem.
En ja ik voel de bui hangen dat ik mijn leuke hobby aan de wilgen moet hangen omdat het door die profiteurs straks niet meer te betalen is.
En jij denkt dat er niet mee gefraudeerd gaat worden?quote:Op vrijdag 5 april 2013 19:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Welnee, gewoon verplichten om een roetfilter te monteren, case closed, en nou bek houwe daar in het pluche; trek die 153 Miljoen maar uit de ontwikkelingshulp of een ander 'over de balk-project' >insert dikke vinger smilie<
Ja, zo kun je nog wel 20 uitvluchten bedenkenquote:Op vrijdag 5 april 2013 20:01 schreef Bart-Willem het volgende:
En jij denkt dat die "100 Euro altijd goed" APK-stations er niet mee zullen frauderen?
Regels overtreden en frauderen is ten alle tijden... Dat ga je toch houden. Dat staat los vind ik van wat er in het wetboek staat. APK is ook wettelijk geregeld en bovenstaande 100 euro altijd goed APK station gaat wellicht "per ongeluk" wel meer over het hoofd zien ..quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:01 schreef Bart-Willem het volgende:
En jij denkt dat die "100 Euro altijd goed" APK-stations er niet mee zullen frauderen?
Jep, je zaagt een stuk tussen je pijp uit, monteert dat filter, trapt hem door de APK, en daarna las je snel dat stuk pijp er weer tussen, want dat heeft echt heel veel nutquote:Op vrijdag 5 april 2013 20:13 schreef Bart-Willem het volgende:
Tja, zo'n retrofit-filter monteer je snel en schroef je heel snel er onderuit, zorg dat elke 190D en 200D bij je langs komt en je hebt een gouden melkkoe om makkelijk geld te verdienen. Er zijn meer van die "100 Euro altijd goed" APK-stations dan je denkt.
weet je hoeveel problemen er zijn met roetfilters? en dan vooral de achteraf ingebouwde die geen regeneratie schoonbrand-cyclus in hun motor management hebben zittenquote:Op vrijdag 5 april 2013 19:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Welnee, gewoon verplichten om een roetfilter te monteren, case closed, en nou bek houwe daar in het pluche; trek die 153 Miljoen maar uit de ontwikkelingshulp of een ander 'over de balk-project' >insert dikke vinger smilie<
Geen idee; nog nooit iets over gehoord. Wat je nu zegt is helemaal nieuw voor mijquote:Op vrijdag 5 april 2013 21:21 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
weet je hoeveel problemen er zijn met roetfilters? en dan vooral de achteraf ingebouwde die geen regeneratie schoonbrand-cyclus in hun motor management hebben zitten
er gaan al geluiden op om de verplichting op nieuwe auto's op te heffen omdat het meer problemen (en daarmee vervuiling) genereert dan dat het oplost
een roetfilter vangt roet op en raakt dus langzaam verstoptquote:Op vrijdag 5 april 2013 21:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Geen idee; nog nooit iets over gehoord. Wat je nu zegt is helemaal nieuw voor mij
Klinkt logischquote:Op vrijdag 5 april 2013 21:34 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
een roetfilter vangt roet op en raakt dus langzaam verstopt
nieuwe auto's met af-fabriek roetfilter hebben hiervoor sensoren voor en na het roetfilter welke de mate van verstopping meten. wordt de verstopping te groot dan gaat het motormanagement extra diesel inspuiten op zo'n moment dat deze diesel pas later, in het roetfilter zelf verbrand (dat kreng wordt dan dus ook gloeiend heet om al het roet verder weg te branden)
resultaat is een gigantische rookwolk achter je auto als dat gebeurd (lekker voor het milieu en je schaamt je voor je walmbak )
after-market roetfilters hebben dit mechanisme niet en raken dus verstopt: steeds maar weer vervangen is dan het enige wat helpt en dat is een kostbare grap
ter indicatie: mijn auto regenereert zo ongeveer 1x per 1000km
mijn diesel rijdt 100% groen op illegale brandstof wat schoner is (neutraal dan) dan wat uit de pomp komt maar daar kunnen de geen belasting over innen dus illegaal..quote:Op vrijdag 5 april 2013 19:26 schreef Bart-Willem het volgende:
Allicht niet, het gaat puur om de centen. Maar in deze tijd is het très hip om het op het milieu te gooien. Alhoewel ik wel denk dat het terecht is dat die oude diesels geweerd moeten worden als daily driver.
Men neme een standaard Mercedes 190D, neemt de einddemper los (hoef je niet te zagen), zet er een standaard retrofit-ding dat je eenmalig op maat maakt erop, keurt hem goed en indien geen steekproef hang je de originele einddemper er weer onder. Bij elkaar nog geen half uur werk. En vervolgens meld je aan de eigenaar dat 'ie al zijn vriendjes uit zijn land ook laat komen en je kan makkelijk extra centen verdienen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jep, je zaagt een stuk tussen je pijp uit, monteert dat filter, trapt hem door de APK, en daarna las je snel dat stuk pijp er weer tussen, want dat heeft echt heel veel nut
Kost je éénmalig een paar honderd eur om dat ding ertussen te hangen, en daarna kun je weer naar hartelust en met een zuiver geweten kilometers maken... waar zie jij nou in hemelsnaam die winst van het er weer onderuit halen en jaarlijks effe terug hangen? Als ze je snaaien krijg je dan ws gewoon met terugwerkende kracht de MRB voor 5 jaar of vanaf aanschaf aan je panty; zou jij dat er voor over hebben?
Jah, en dan verzint de regering gewoon dat er een zegel op moet, wat indien verbroken, goed is voor 5 jaar MRB met terugwerkende kracht.quote:Op zaterdag 6 april 2013 00:29 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Men neme een standaard Mercedes 190D, neemt de einddemper los (hoef je niet te zagen), zet er een standaard retrofit-ding dat je eenmalig op maat maakt erop, keurt hem goed en indien geen steekproef hang je de originele einddemper er weer onder. Bij elkaar nog geen half uur werk. En vervolgens meld je aan de eigenaar dat 'ie al zijn vriendjes uit zijn land ook laat komen en je kan makkelijk extra centen verdienen.
Zeg niet dat dit niet gebeurt want op een groot industrieterrein ergens in dit land zit het bomvol met dit soort bedrijfjes die ongetwijfeld dit ook gaan doen.
Voor een oude diesel is dat wel een oplossing, LPG ligt wat lastiger, die zijn namelijk schoner dan wanneer ze op benzine zouden rijden.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:31 schreef Bart-Willem het volgende:
Tja de oplossing is simpel: brandstoftoeslag voor LPG en diesel. De echte veelrijders zullen dan berekenen of het interessant blijft om een oldtimer te rijden en zo ja: dan blijft de staat er toch geld voor vangen en met die opbrengsten kunnen ze de milieu-schade dekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |