abonnement Unibet Coolblue
pi_124851796
Hallo,

Vorig jaar is bij mij ingebroken en ben ik al mijn bestanden (foto's en deel van portfolio) verloren. Inmiddels maak ik netjes back-ups maar dat is ้้n harde schijf die op zolder ligt. Als het huis affikt ben ik alsnog alles kwijt. Daarom ben ik me aan het ori๋nteren op een online backup service.

Ik kwam uit bij http://www.anatra.nl/ omdat ze veel bieden voor een relatief laag bedrag.
Heeft iemand ervaringen met deze partij? Of eventueel andere aanraders?

Alvast bedankt!
pi_124852308
quote:
Gebruik ik ook voor als het echt misgaat, veiliger kan het niet :D
pi_124857946
Heb er ervaring mee, maar ben niet echt tevreden.

Service crasht vaak, en via andere protocollen uploaden is ook niet mogelijk.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_124864965
Hangt er vanaf hoeveel waarde je hecht aan privacy. Anatra geeft duidelijk aan encryptie pas op hun eigen servers toe te passen in plaats van op jouw pc waardoor Anatra altijd jouw data in kan zien en uit handen kan geven indien de politie hier om vraagt.
pi_124865412
Over hoeveel data hebben we het?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_124874491
Goed punt idd van Tsurany en Mr_Belvedere. Hoeveel privacy wil je? En hoeveel GB gaat het om? Anders is dropbox al voldoende.
pi_124874661
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 13:57 schreef NightH4wk het volgende:
Goed punt idd van Tsurany en Mr_Belvedere. Hoeveel privacy wil je? En hoeveel GB gaat het om? Anders is dropbox al voldoende.
Er is ontzettend veel mogelijk qua gratis opslag: Box (5gb) , Dropbox (2gb), Gdrive (5gb), Ubuntu One (5gb), SkyDrive (7gb), etc. Grote kans dat dit al voldoende is, al zul je voor maximale privacy en betrouwbaarheid (Elk justitieel apparaat, vooral die in de USA mag aan je data pulken) wel even wat andere zaken moeten gaan regelen zoals TrueCrypt containers.

Als 2gb voldoende is voor alles, zou ik ze allemaal gebruiken en dan lekker een 2gb truecrypt folder laten synchroniseren. 5 tegelijk uitvallende clouds zal niet snel gebeuren :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_124874804
Slim idee, want weg is weg idd. Sugarsync of Dropbox zou ik vooral naar kijken, erg gebruiksvriendelijk. Als je een Mac of ander iApparaat hebt dan gaat iCloud ook heel fijn.

Hier een goede vergelijking van nog een aantal: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2413556,00.asp
pi_124917487
Bedankt voor jullie reacties.

Het gaat nu om ongeveer 15GB. Foto's en veel portfoliowerk. Op zich heb ik niks te verbergen maar het is wel fijn als je weet dat de data veilig staat zonder dat ik er allemaal ingewikkelde encypties op los moet laten.

Las ergens ook wat over LiveDrive. Iemand daar ervaring mee?

Bedankt!
pi_124917791
je hebt ook een bedrijf als perfectbackup.nl
die doet ook aan online hosting , hebben handige software ook om de backup te organiseren.
pi_125076780
Ik ben al meer dan een jaar klant bij Anatra en altijd tevreden geweest.

Volgens mij hebben zij niet goed geld terug garantie. Dus je kunt het zonder risico proberen.
pi_125086791
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:47 schreef keezer het volgende:het is wel fijn als je weet dat de data veilig staat zonder dat ik er allemaal ingewikkelde encypties op los moet laten.
Als je zelf niet als enige de decryptiesleutel hebt, kun je nooit 100% garantie hebben dat niemand anders je gegevens kan inzien.

Al lijkt me encryptie nou weer net niet de bedoeling van een portfolio.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_125099854
Syncservices zoals dropbox zijn geen backup...

Kies dan voor ecHte backup services zoals crashplan en backblaze..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')