abonnement Unibet Coolblue
pi_124816517
Hi,

ik zit er over te denken om op mijn dak een dakterras te maken. Er is al een doorgang (groot luik en een normale trap). Even afgezien van de leges voor de omgevingsvergunning ben ik benieuwd waar ik op moet rekenen. Gaat om laten we zeggen 4x5 meter. Hier gaat 2m2 vanaf voor het luik.

Volgens mij heb ik het volgende nodig
• Hekwerk 18 meter. Ik zie online 140 euro/m --> ¤ 2.520. Is dat veel of weinig voor een standaard hekwerk?
• Kosten montage hekwerk (ga ik zelf niet doen)
• Planken, balken, rubberblokken etc om 16m2 af te dekken.

Heeft iemand enig idee met wat voor kosten ik rekening moet houden?
Da gao nie nou!
pi_124816649
Quanto costa??????????
5 Ferrari's op videoband!
  dinsdag 2 april 2013 @ 23:08:16 #3
180174 Diemux
People vs Me
pi_124816850
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:04 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Quanto costa??????????
Joh, hoe duur het is...
pi_124816928
er zijn meer punten waar je aandacht aan moet besteden.. zoals wat komt er dan op je dakterras te staan, hoeveel gewicht kan het dak aan etc etc. Het beste is om van die grote pallet-achtige houtwerken te halen waar je overheen gaat lopen, ze verdelen ook drukpunten van gewicht erg goed.
Maar ik denk dat je minimaal zo'n 4-6k kwijt bent hiervoor..
Als ik last van keelpijn heb, eet ik egels ! :P
pi_124817320
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:09 schreef supereek het volgende:
er zijn meer punten waar je aandacht aan moet besteden.. zoals wat komt er dan op je dakterras te staan, hoeveel gewicht kan het dak aan etc etc. Het beste is om van die grote pallet-achtige houtwerken te halen waar je overheen gaat lopen, ze verdelen ook drukpunten van gewicht erg goed.
Maar ik denk dat je minimaal zo'n 4-6k kwijt bent hiervoor..
Thnx supereek! Ik had al wat rond lopen gluren en mijn idee was om rubbermatjes weg te leggen, daar komen balken overheen te liggen en haaks op die balken komen de planken, cm of 3 dik.
Volgens mij kan ik het daarmee aardig spreiden. Maar ik zie ook 300 verschillende oplossingen, geen idee of wat ik hier boven beschrijf handig is.
Is het slim om voor hardhout te gaan of composiet bijvoorbeeld? Hoe dik moeten de dwarsbalken zijn en hoe ver van elkaar?
Idee is om er een tuinset op te setten en er met een man of 10 te kunnen BBQ-en. Ik weet dat mijn dak het in ieder geval kan dragen (bij gespreide belasting natuurlijk), daar is bij de constructie rekening mee gehouden.
Da gao nie nou!
pi_124819968
4=6 K?

Doe es normaal, dat meen je toch zeker niet?

Hardhouten frame maken, grote rubber tegels eronder op de diverse drukpunten en planken over het frame schroeven. Dat kun je duur doen met een speciaal Festool bevestiging set maar ook gewoon schroeven.

Zelf heb ik ik bij een tuincentrum dikke 6x6 rechte hardhouten palen gehaalt van voldoende lengte en daar met rvs schroeven een frame van gemaakt dat uit 3 delen bestaat. Die 3 delen zijn stevig aan elkaar gehaakt. Onder elke hoek en halverwege liggen dikke rubberen tegels om het dakleer te beschermen.
Vervolgens zijn er lange steigerplanken op geschroefd. Die steigerplanken zijn eerst volledig glad geschuurd. Toen degelijk tot 2 keer toe in een degelijke grondverf gezet. Tot slot zijn er 4 lagen hoogwaardige verf overheen gegaan. Die verf heeft me bij elkaar net zo veel gekost als de planken vermoed ik. Die planken liggen er nu echter al 4 jaar superstrak op terwijl men beweerde dat ze na 2 jaar katsrot zouden zijn....

Wat je hekwerk betreft, dat kun je zo duur maken als je zelf wilt.

Belangrijkste is dat het geheel eenvoudig demontabel is. Immers als je ergens een keer lekkage krijgt moet je de boel er wel af kunnen halen.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_124823144
Kijk ook even naar de dakopbouw van het platte dak. Hoe drukvast is de isolatie, wat is de kwaliteit van de huidige dakbedekking.
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_124823272
hoe is je huidige afwatering ?
Dubbel afschot is ook wel lekker
staan er bomen in de buurt / (bladafval )
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_124825499
Ten eerste, wat is je maximale toegestane belasting van je dak en kan de huidige dakbedekking belasting aan?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_124852898
Het is een EPDM dakbedekkking, deze maand 2 jaar oud, in perfecte staat. De balken die eronder liggen kunnen het absoluut dragen, daar heb ik omgevraagd bij de bouw.

Er staan weinig bomen in de buurt, ik heb er de afgelopen 2 jaar nog geen blaadje op gezien. Alleen wat vogeltjes die kwamen kijken :)
Da gao nie nou!
pi_125150203
Nou, los van wat Its-Jojo-4you zegt is m.i. het meest essentiële hoe je het wilt inrichten.
Ik bedoel daarmee dat het zo duur wordt als dat je het zelf wilt. In eerste instantie is een dakterras inrichten helemaal niet duur want je hebt het niet over het inrichten van je huis,maar een deel daarvan en wel op een plaats die toch 3/4 van het jaar leeg staat (vanwege ons regenachtig weer)

Zie het een beetje zoals jij je balkon/deel van je tuin inricht. Ook dat kan zo duur zijn zoals je het zelf maakt,of goedkoop, want meer dan een tafel en wat stoelen heb je niet nodig. :s)
pi_125175432
quote:
6s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:50 schreef Iwanius het volgende:
Zie het een beetje zoals jij je balkon/deel van je tuin inricht. Ook dat kan zo duur zijn zoals je het zelf maakt,of goedkoop, want meer dan een tafel en wat stoelen heb je niet nodig. :s)
Maar het gros van de kosten gaat zitten in het hekwerk en de vloer... En daar ging het mij juist om...
Da gao nie nou!
pi_125175637
Hekwerk zou je bij eigenbouw voor 25 euro/meter moeten kunnen maken. Ok, dat is budget, maar het geeft wel aan dat er flinke ruimte in de prijs die je noemt zit.

Aangezien dit een flinke kostenpost is zou ik eens bekijken of je hier niet een flinke winst op kunt halen door het door een handige harry te laten doen.
pi_125175791
Hi, ik heb vandaag 2 prijsindicaties terug gehad. Gaat om een eenvoudige vorm hekwerk va 16 meter lang (4x 4 meter), gepoedercoat in monumenten groen. Ene partij ¤ 1.480 incl BTW, andere partij ¤ 2.475 incl BTW. Ben benieuwd met welke prijs nummer 3 komt (heb er 3 opgevraagd). Beide alleen fabricage, zonder levering of installatie. Dat moet ik dan zelf doen.
Nadeel is dat die goedkope 8 weken levertijd heeft.... Dan wil ik er eigenlijk al zitten haha!
Da gao nie nou!
pi_125176134
En vind je dat veel of weinig?
pi_125176144
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:51 schreef vigier het volgende:
Nadeel is dat die goedkope 8 weken levertijd heeft.... Dan wil ik er eigenlijk al zitten haha!
Dat kun je in elk geval vergeten. Je hebt nooit binnen 8 weken een vergunning, zelfs niet als je de aanvraag morgen op de bus doet :P

En dat bedoel ik letterlijk. De beslistermijn van de Wabo (waar dit onder valt) is 8 weken (en die kan ook nog eens met zes weken verlengd worden als dat nodig is), reken daar een paar dagen bij voor de post en je redt het al niet. Als ik je goed begrijp heb je sowieso nog niet de vergunningaanvraag ingediend, ik weet niet in hoeverre je nog extra tijd nodig hebt om tekeningen en dergelijke te verzamelen.

Ik weet eigenlijk niet in hoeverre het verstandig is te beginnen met de aanleg of aankoop van materiaal voor je de vergunning binnen hebt. Ligt ook aan de gemeente en de plaats waar je woont, lijkt me.

[ Bericht 13% gewijzigd door Tchock op 11-04-2013 23:03:28 ]
pi_125176700
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:56 schreef CafeRoker het volgende:
En vind je dat veel of weinig?
Nou ja, bij de eerste de beste online boer kwam ik op ¤ 3.040 voor het hekwerk alleen.
Dus ik schrik helemaal niet van de prijzen die ik nu door kreeg.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat kun je in elk geval vergeten. Je hebt nooit binnen 8 weken een vergunning, zelfs niet als je de aanvraag morgen op de bus doet :P

En dat bedoel ik letterlijk. De beslistermijn van de Wabo (waar dit onder valt) is 8 weken (en die kan ook nog eens met zes weken verlengd worden als dat nodig is), reken daar een paar dagen bij voor de post en je redt het al niet. Als ik je goed begrijp heb je sowieso nog niet de vergunningaanvraag ingediend, ik weet niet in hoeverre je nog extra tijd nodig hebt om tekeningen en dergelijke te verzamelen.

Ik weet eigenlijk niet in hoeverre het verstandig is te beginnen met de aanleg of aankoop van materiaal voor je de vergunning binnen hebt. Ligt ook aan de gemeente en de plaats waar je woont, lijkt me.
Ik ben nu met de omgevingsvergunning bezig (invullen), daarvoor moet je ook een beetje weten wat het gaat kosten. Ik zie nu ook dat het 8 weken is. Echt serieus... hoezo zouden ze daar 8 weken voor nodig hebben? Ach ja, ik heb er maar op te wachten.
Da gao nie nou!
pi_125176808
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 23:06 schreef vigier het volgende:

[..]

Ik ben nu met de omgevingsvergunning bezig (invullen), daarvoor moet je ook een beetje weten wat het gaat kosten. Ik zie nu ook dat het 8 weken is. Echt serieus... hoezo zouden ze daar 8 weken voor nodig hebben? Ach ja, ik heb er maar op te wachten.
Ja, het is echt veel te lang. Dat ben ik volledig met je eens :P
pi_125185320
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 23:07 schreef Tchock het volgende:
Od
[..]

Ja, het is echt veel te lang. Dat ben ik volledig met je eens :P
Bewoners in de buurt moeten ook de kans krijgen geīnformeerd te worden en, indien van toepassing, hun bezwaren te tonen.

Naast de omgevingsrecht geldt er ook het Burgelijk Wetboek, het burenrecht. Let daar op!

Ik heb met succes een illigaal gebouwd dakterras verwijderd gekregen. Zoek maar in WGR voor mijn topic.
pi_125192970
quote:
4s.gif Op vrijdag 12 april 2013 08:28 schreef skrn het volgende:

[..]

Bewoners in de buurt moeten ook de kans krijgen geīnformeerd te worden en, indien van toepassing, hun bezwaren te tonen.

Naast de omgevingsrecht geldt er ook het Burgelijk Wetboek, het burenrecht. Let daar op!

Ik heb met succes een illigaal gebouwd dakterras verwijderd gekregen. Zoek maar in WGR voor mijn topic.
Ik snap niet helemaal wat dit met mijn post te maken heeft, en ook niet echt waarom je denkt dat je mij moet vertellen over het burgerlijk wetboek :P
pi_125194157
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal wat dit met mijn post te maken heeft, en ook niet echt waarom je denkt dat je mij moet vertellen over het burgerlijk wetboek :P
Omdat je nu pas op de hoogte bent dat een vergunning veel tijd kost. Veel te laat als je al materialen wil bestellen. En een vergunning kost tijd omdat een gemeente in de regel ook rekening heeft te houden met omwonenden en het aanzicht van de bebouwing zelf.

Ik wijs daarom in dakterras-topics over dit soort zaken als de situatie daar om vraagt. Veel mensen snappen niet dat een dakterras een grote impact kan hebben op de buren. Of in ieder geval hoe de buren het beleven. Een dakterras is iets anders dan een dakkapelletje of een hondenhok.

Ik weet natuurlijk niet precies jouw situatie maar ik vind het geen kwaad kunnen om je hierover te informeren. Nogmaals, vooral omdat je je verbaasde dat een vergunning tijd kost.
pi_125194178
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:28 schreef skrn het volgende:

[..]

Omdat je nu pas op de hoogte bent dat een vergunning veel tijd kost.
Wat? :?
quote:
Veel te laat als je al materialen wil bestellen. En een vergunning kost tijd omdat een gemeente in de regel ook rekening heeft te houden met omwonenden en het aanzicht van de bebouwing zelf.

Ik wijs daarom in dakterras-topics over dit soort zaken als de situatie daar om vraagt. Veel mensen snappen niet dat een dakterras een grote impact kan hebben op de buren. Of in ieder geval hoe de buren het beleven. Een dakterras is iets anders dan een dakkapelletje of een hondenhok.

Ik weet natuurlijk niet precies jouw situatie maar ik vind het geen kwaad kunnen om je hierover te informeren. Nogmaals, vooral omdat je je verbaasde dat een vergunning tijd kost.
Ik verbaasde mij daar helemaal niet over, ik was juist degene die het TS vertelde :')
pi_125194634
Oh pardon.

Je vond het wel lang duren. Daar reageerde ik op. Ik hoop dat TS ook meeleest.
pi_125195037
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 13:43 schreef skrn het volgende:
Oh pardon.

Je vond het wel lang duren. Daar reageerde ik op. Ik hoop dat TS ook meeleest.
Ik vind het ook erg lang :P Zeker omdat de termijn van 8 weken (in principe) voor elk soort omgevingsvergunning geldt; van de erg simpele tot de veel complexere. Maar dat wil niet zeggen dat ik de termijn niet begrijp, of dat ik het burgerlijk wetboek niet ken. :P
pi_126030431
Het grootste kostenplaatje wordt bepaald door de gemeente.
Ons dakterras bijvoorbeeld moest zo open mogelijk zijn, ofwel zoveel mogelijk glas.
Ook is er een verschil waar het hekwerk geplaats mag worden, dit is bij de enen gemeente aan de rand, maar bij andere gemeenten weer op bijvoorbeeld minimaal 50 cm van de rand.
Onze overburen moesten het voor de dakrand plaatsen, wij mochten het op de dakrand plaatsen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')