abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 april 2013 @ 22:55:41 #1
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_124816080
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging

_NIKKI_
Wij willen niet op de normale manier zwanger worden in verband met het eventuele doorgeven van een erfelijke ziekte. Daarom in 2009 de eerste PGD/ICSI behandeling gedaan met als resultaat een dochter. Sinds 1 juni 2012 bezig met de tweede PGD/ICSI behandeling in Brussel in de hoop een broertje of zusje voor onze dochter te mogen verwelkomen.

Rinn
Vanaf 2009 'bezig' Helaas onbegrepen subfertiliteit.
Na flink afvallen mochten we verder in de mmm.
Bezig met IUI traject met lichte ondersteunende menopur/pregnylovitrelle injecties.
1e IUI in oktober 2012. 3x IUI gehad en hierna laparoscopie (kijkoperatie) waarbij alles er goed uit zag en alles vrij bleek te zijn. In februari 2013 weer door met 4e IUI.

Chanty
September 2011 gestopt met de pil. Toen er na een half jaar geen menstruatie op gang kwam en de ovutesten telkens positief waren, naar de dokter gegaan en doorverwezen. In het ziekenhuis werd geconstateerd dat ik PCO-like ben. Gestart met chlomid maar dat had geen effect. Nu begonnen met het spuiten van hormonen. De eerste keer gaf dit overstimulatie, dus we gaan nu zoeken naar de juiste dosering.

babbel1
In december '11 gestopt met de nuvaring, maar helaas werd ik heel onregelmatig ongesteld. De gynaecoloog heeft aangegeven dat ik PCO heb. In september '12 begonnen met Clomid en nu op zoek naar een ei..

sull Zwanger

dobbey
Ivm overgang (32 jaar) de kans gekregen om eenmalig IVF te proberen waar uit 1 eicel is gekomen die niet gedeeld heeft. Voor ons zelf houd dit traject op en 24 januari hebben wij het intake gesprek bij het Geertgen voor eiceldonatie.

Hobbesje
In 2006 spontaan zwanger en in november bevallen van een zoon. In 2007 weer gestopt met de pil waarna geen zwangerschap meer volgde, in 2009 doorgestuurd naar de gyn. Daar werd al snel duidelijk bij de eerst IUI werd dat het niet zo (meer - onze eerste is echt een wonder!) kon lukken omdat er na opwerken zo goed als geen zwemmers meer zijn. Daarna met IVF/ICSI in 2010 zwanger geworden van onze tweede zoon. Van de cryootjes uit deze behandeling in 2012 zwanger geweest, maar met 14 weken klopte er geen hartje meer. In 2013 weer zwanger van het laatste cryootje, maar een miskraam met 6 weken. Nu weer opnieuw aanmelden voor ISCI.

[ Bericht 6% gewijzigd door debuurvrouw op 03-04-2013 11:50:02 ]
Be happy with the little things in life
  dinsdag 2 april 2013 @ 22:56:51 #2
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_124816161
Ik zit alleen mobiel dus kan de laatste post niet quoten :{
Be happy with the little things in life
  dinsdag 2 april 2013 @ 23:02:22 #3
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_124816500
hebben de clomid gebruikers hier nog last van bijwerkingen (gehad) ?
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  woensdag 3 april 2013 @ 07:23:07 #4
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_124823101
Ik wel :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 22:35 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje geleden hetzelfde gehad. Eerste keer provera kwam de bloeding na 3 dagen (had toen 10 dagen geslikt). Een andere keer moest ik het 30 dagen slikken en kwam de bloeding pas na 9 dagen. Precies op het moment dat ik het ziekenhuis instapte omdat het zo lang duurde en ze wilden kijken hoe dat kwam :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 3 april 2013 @ 07:23:20 #5
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_124823103
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:02 schreef Curlbrah het volgende:
hebben de clomid gebruikers hier nog last van bijwerkingen (gehad) ?
Nee
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 3 april 2013 @ 10:01:23 #6
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_124825342
Mag ik er ook bij bovenin?

Hobbesje
In 2006 spontaan zwanger en in november bevallen van een zoon. In 2007 weer gestopt met de pil waarna geen zwangerschap meer volgde, in 2009 doorgestuurd naar de gyn. Daar werd al snel duidelijk bij de eerst IUI werd dat het niet zo (meer - onze eerste is echt een wonder!) kon lukken omdat er na opwerken zo goed als geen zwemmers meer zijn. Daarna met IVF/ICSI in 2010 zwanger geworden van onze tweede zoon. Van de cryootjes uit deze behandeling in 2012 zwanger geweest, maar met 14 weken klopte er geen hartje meer. In 2013 weer zwanger van het laatste cryootje, maar een miskraam met 6 weken. Nu weer opnieuw aanmelden voor ISCI.
  woensdag 3 april 2013 @ 11:50:22 #7
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_124828605
Klopt ie zo weer dames?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 3 april 2013 @ 11:52:54 #8
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_124828683
_O_ danku :*
Be happy with the little things in life
  woensdag 3 april 2013 @ 14:32:37 #9
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_124834406
Tnx!!!
pi_124835459
Hobbesje; heb je enig idee wanneer jij kunt starten? Misschien komen we elkaar nog wel tegen in de wachtkamer :D
  woensdag 3 april 2013 @ 15:14:52 #11
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_124836018
Poezebeest: geen idee. We moeten eerst nog gebeld worden eind april en dan hoor ik meer. Ik hoop zsm. Wie weet zien we elkaar nog eens!
  woensdag 3 april 2013 @ 16:08:57 #12
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_124837991
Frummel breekt even in... Vanmorgen gehoord dat (8> prima zaad heeft. Goed nieuws dus! Er bleek uit het bloedonderzoek dat ik zelfs kort daarna waarschijnlijk een eisprong zou hebben gehad. Wat dat betreft goed getimed qua seks, dus wie weet...

In ieder geval een recept meegekregen voor Clomid. Daar mag ik in mijn volgende cyclus mee starten. Slechts een kwestie van een echo op dag 12 en bloedonderzoek rond de 21e dag. Ik ben zo opgelucht!

Even een heel dikke knuffel voor alle dames hier. :* ik was een beetje onder een steen gekropen, want ik was erg nerveus... :@
pi_124839919
Frummeltje fijn dat het er zo positief uitziet. Ik hoop dat je de clomid niet nodig hebt.

Curlbrah ik heb een keer clomid gebruikt, ik heb volgens mij niet echt last gehad van bijwerkingen.
Ik was wel erg moe die week, maar had ook griep (griep had ik al voor ik met clomid begon), dus dat kan daar ook aan liggen.

Chanty dank je voor je antwoord. Ik wacht nog wel een paar dagen en anders bel ik vrijdag wel even naar poli gyn. Ik heb beide keren 10 dagen provera gehad.
pi_124839981
Goed nieuws frummeltje!

Sethiwe: een paar jaar geleden heb ik een keer hormonen gekregen om de menstruatie op te wekken. Ik ben toen een paar druppels bloed verloren en daarna gebeurde er weer jaren niets.
Ik was toen nog niet met mijn vriend, dus ben toen niet verder gegaan met de medische molen.
  woensdag 3 april 2013 @ 17:27:25 #15
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124841411
Goed nieuws frummel!

Over de chlomid kan ik weinig zinnigs zeggen aangezien ik er maar 3 dagen aan heb gezeten.


Hier kom ik langzaam aan weer tot leven... Heb nog wel pijn maar mag geen antibiotica ivm de hormonen. Als het deze week nog niet over is dan kan ik volgende week een kuur krijgen die er precies tussen in valt, maar daar gaan we niet vanuit aangezien Pasen het feest van de vruchtbaarheid is *grinnik*
pi_124841444
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:27 schreef dobbey het volgende:
Goed nieuws frummel!

Over de chlomid kan ik weinig zinnigs zeggen aangezien ik er maar 3 dagen aan heb gezeten.


Hier kom ik langzaam aan weer tot leven... Heb nog wel pijn maar mag geen antibiotica ivm de hormonen. Als het deze week nog niet over is dan kan ik volgende week een kuur krijgen die er precies tussen in valt, maar daar gaan we niet vanuit aangezien Pasen het feest van de vruchtbaarheid is *grinnik*
Jij hebt nu iemand die een eicel doneert?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_124842734
Ticootje; volgens mij een heel mooi eigen ei!

Dobbey; hopelijk knap je zelf snel op en is die hele kuur niet nodig! Daarnaast hoop ik dat die kuur ook helemaal niet mag omdat je zwanger bent!

Frummeltje; dat is goed nieuws! Hopelijk doet de clomid snel zijn werk!
  woensdag 3 april 2013 @ 18:01:13 #18
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124842857
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jij hebt nu iemand die een eicel doneert?
Nope, we staan wel op de wachtlijst maar ondertussen zijn we bezig met een hormoonbehandeling in dezelfde kliniek. Oestradiol tabletten in combinatie met fostimon heeft tot nu toe een positief resultaat op de follikel groei. We hebben dit de kans gegeven tot mei omdat de gyn daar er vertrouwen in had dat we dit ook konden redden. Waar Hengelo er heilig overtuigd was dat ik in de overgang zat waren ze er bij het geertgen absoluut niet mee eens. Ik ben wel zeer verminderd vruchtbaar, zeg maar euhmm 3 mnd per jaar, door de minimale eicelvoorraad maar het geertgen heeft hele goede slagings kansen met deze hormoonbehandeling. 2/3e van alle stellen die daar komen voor eiceldonatie lopen via deze manier zwanger de deur uit dus we hebben die kans aangegrepen om het toch te proberen wel met de toe zegging dat we direct op de wachtlijst geplaatst werden en dat is dus gebeurd.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:18:20 #19
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_124843487
Frummel dat klinkt positief, hopelijk heb je die clomid niet meer nodig :*

Vruchtbaarheidsfeest... damn dobbey als dat geen geluk brengt... :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 3 april 2013 @ 18:51:04 #20
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124844863
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:18 schreef Chanty het volgende:

Vruchtbaarheidsfeest... damn dobbey als dat geen geluk brengt... :D
Ik moest vorige week wel ff grinniken toen een vriendin me daar op wees. Bij de uitleg staat dus ook bij dat het paaseieren zoeken is geïntroduceerd door de mannen omdat zij de vruchtbaarheid wilden "vieren" met hun vrouwen in bed :D Het was dan ook de normaalste zaak dat veel kinderen in de wintermaanden werden geboren _O-
  woensdag 3 april 2013 @ 19:19:37 #21
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_124846222
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:51 schreef dobbey het volgende:

[..]

Ik moest vorige week wel ff grinniken toen een vriendin me daar op wees. Bij de uitleg staat dus ook bij dat het paaseieren zoeken is geïntroduceerd door de mannen omdat zij de vruchtbaarheid wilden "vieren" met hun vrouwen in bed :D Het was dan ook de normaalste zaak dat veel kinderen in de wintermaanden werden geboren _O-
Met dat verhaal in je achterhoofd is het wel extra grappig en bijzonder als het lukt O+ Paaseieren zoeken zal nooit meer hetzelfde zijn :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_124850588
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:01 schreef dobbey het volgende:

[..]

Nope, we staan wel op de wachtlijst maar ondertussen zijn we bezig met een hormoonbehandeling in dezelfde kliniek. Oestradiol tabletten in combinatie met fostimon heeft tot nu toe een positief resultaat op de follikel groei. We hebben dit de kans gegeven tot mei omdat de gyn daar er vertrouwen in had dat we dit ook konden redden. Waar Hengelo er heilig overtuigd was dat ik in de overgang zat waren ze er bij het geertgen absoluut niet mee eens. Ik ben wel zeer verminderd vruchtbaar, zeg maar euhmm 3 mnd per jaar, door de minimale eicelvoorraad maar het geertgen heeft hele goede slagings kansen met deze hormoonbehandeling. 2/3e van alle stellen die daar komen voor eiceldonatie lopen via deze manier zwanger de deur uit dus we hebben die kans aangegrepen om het toch te proberen wel met de toe zegging dat we direct op de wachtlijst geplaatst werden en dat is dus gebeurd.
Klinkt wel positief! Succes met de behandeling.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 3 april 2013 @ 22:20:28 #23
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124856626
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 20:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Klinkt wel positief! Succes met de behandeling.
Dank je.
  donderdag 4 april 2013 @ 07:56:24 #24
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_124864992
Klinkt inderdaad erg positief Dobbey! Het Geertgen zal het waarschijnlijk wel weten :) spannend, ik hoop voor je dat het lukt en dat jullie bij die grote groep mogen horen!

Sethiwe inmiddels al bloed? Bij mij gaan ze geen provera doen heb ik begrepen. Hopelijk kun je snel weer door :*

Hoe is het met de andere dames? :*

Dank jullie wel voor de positiviteit op mijn vorige berichtje! Ergens voelt het alsof we nu pas echt kunnen beginnen. Ik denk niet dat ik nu zwanger ben hoor, maar ik stond wel even :o toen ze zei dat ik het deze maand toch zelf had gedaan! Waar kunnen ze dat eigenlijk aan zien in je bloed?
  donderdag 4 april 2013 @ 08:51:14 #25
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_124865613
Blijkbaar kwam mijn progesteronwaarde bijna boven de drempelwaarde uit. Heb even gezocht op internet. :)
  donderdag 4 april 2013 @ 19:44:37 #26
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_124887732
Goed nieuws frummel!
Dobbey hoopt dat het paaseieren zoeken zijn vruchten afwerpt.

Hier vandaag ongesteld geworden, had eigelijk niet anders verwacht, maar toch wel weer ontzettend rot. Nu woensdag afwachten wat ik dan te horen krijg. Verwacht eigelijk niets anders dan dat we nu met IVF gaan starten en dat dat ook wel weer tijdje duurt allemaal....
  donderdag 4 april 2013 @ 20:10:57 #27
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124888879
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 19:44 schreef snoenk het volgende:
Goed nieuws frummel!
Dobbey hoopt dat het paaseieren zoeken zijn vruchten afwerpt.

Hier vandaag ongesteld geworden, had eigelijk niet anders verwacht, maar toch wel weer ontzettend rot. Nu woensdag afwachten wat ik dan te horen krijg. Verwacht eigelijk niets anders dan dat we nu met IVF gaan starten en dat dat ook wel weer tijdje duurt allemaal....
Je hebt het telkens over IVF maar jou man heeft niet zulke actieve zwemmers toch? Schuif je dan niet automatisch door naar ICSI?
  donderdag 4 april 2013 @ 20:16:14 #28
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_124889128
Ik moet het gesprek nog krijgen maar de gyn bij de inseminatie had het over IVF. Had zelf ook al na lopen denken dat dat misschien ook niet echt het meest ideale voor ons was. Maar zal het woensdag allemaal wel te horen krijgen en er ook naar vragen.

Weet trouwens niet hoe actief ze zijn, zijn er geloof ik vooral niet zoveel. En de resultaten verschillen zo ontzettend elke keer.
  donderdag 4 april 2013 @ 20:24:47 #29
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124889546
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:16 schreef snoenk het volgende:
Ik moet het gesprek nog krijgen maar de gyn bij de inseminatie had het over IVF. Had zelf ook al na lopen denken dat dat misschien ook niet echt het meest ideale voor ons was. Maar zal het woensdag allemaal wel te horen krijgen en er ook naar vragen.

Weet trouwens niet hoe actief ze zijn, zijn er geloof ik vooral niet zoveel. En de resultaten verschillen zo ontzettend elke keer.
Ik zou me toch ff in icsi verdiepen zodat je eventuele vragen kunt gaan stellen bij het gesprek. In principe is het traject hetzelfde alleen de eind handeling is iets anders. Het zou zonde zijn dat je de eerste poging IVF krijgt terwijl het eigenlijk icsi had moeten zijn. Er is dan wel een vergoede kans weg. Helaas hebben wij hetzelfde meegemaakt alleen dan niet vanwege problemen bij mijn man maar bij mij.... Zwolle had eigenlijk moeten overstappen op icsi maar heeft dit verzuimd, jammer maar helaas niets aan te doen.
  donderdag 4 april 2013 @ 20:32:14 #30
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_124889943
Ja heb er al wel over gelezen. En was wel van plan om wat verder te vragen.
Het is toch ook wel bizar, je verwacht van artsen dat ze het allemaal wel zullen weten, maar er worden zo veel fouten gemaakt. Ben blij met jullie, sta nog zo in het begin en jullie weten er allemaal een stuk meer van af en geven me zo goede tips. Bedankt! :*

Het ziekenhuis waar ik loop ook, vind ze allemaal ontzettend lief en aardig, maar ze geven me zo weinig info. Weet eigelijk nog steeds niet precies waarom ik hormonen spoot. En weet wel dat ik die dingen allemaal kan vragen natuurlijk maar soms hoor je ook dingen waar je gewoon niet zoveel vanaf weet en waar je pas na googlen achterkomt allemaal. Ben van jullie iig meer aan de weet gekomen dan van ziekenhuis.
  donderdag 4 april 2013 @ 21:26:00 #31
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_124892845
Even inhaakt, hier in het ziekenhuis krijg je eerst onderzoeken, sperma onderzoek enzo. Afhankelijk van dat onderzoek krijg je ivf of icsi, als je start met ivf en tijdens de punctie (dan word weer zaad ingeleverd) blijkt dat het zaad alsnog niet goed is, word het hier automatisch icsi. Misschien ook dat eens vragen.
Heel veel succes

@frummeltje wat ''fijn'' dat het zaad van je man goed is, dat scheelt al een hoop stress, tenminste ik vond van wel, dan lag het probleem maar bij 1 van ons.
Ik hoop dat de clomid zijn werk gaat doen en je snel zwanger bent
Be happy with the little things in life
pi_124910968
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 07:56 schreef Frummeltje86 het volgende:
Klinkt inderdaad erg positief Dobbey! Het Geertgen zal het waarschijnlijk wel weten :) spannend, ik hoop voor je dat het lukt en dat jullie bij die grote groep mogen horen!

Sethiwe inmiddels al bloed? Bij mij gaan ze geen provera doen heb ik begrepen. Hopelijk kun je snel weer door :*
Nog steeds geen bloed en ik hoop nu dat dat ook een hele tijd wegblijft.
Eerst maar bedacht om een zwangerschapstest te doen voor ik zou gaan bellen naar poli gyn en die was totaal tegen mijn verwachting in positief.
Urine natuurlijk al weggegooid dus gewacht tot ik nog een keer moest plassen :@ om te zien of de test niet vals positief was en die was ook positief. *O*
Whhaaahh ben er helemaal hyper van.
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:38:31 #33
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124911141
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:33 schreef Sethiwe het volgende:

[..]

Nog steeds geen bloed en ik hoop nu dat dat ook een hele tijd wegblijft.
Eerst maar bedacht om een zwangerschapstest te doen voor ik zou gaan bellen naar poli gyn en die was totaal tegen mijn verwachting in positief.
Urine natuurlijk al weggegooid dus gewacht tot ik nog een keer moest plassen :@ om te zien of de test niet vals positief was en die was ook positief. *O*
Whhaaahh ben er helemaal hyper van.
Gefeliciteerd!
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:42:57 #34
171422 LadyBlack
paint it black
pi_124911268
:o

Gefeliciteerd Sethiwe!! *O* Foto van de test!!!!
pi_124911273
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:33 schreef Sethiwe het volgende:

[..]

Nog steeds geen bloed en ik hoop nu dat dat ook een hele tijd wegblijft.
Eerst maar bedacht om een zwangerschapstest te doen voor ik zou gaan bellen naar poli gyn en die was totaal tegen mijn verwachting in positief.
Urine natuurlijk al weggegooid dus gewacht tot ik nog een keer moest plassen :@ om te zien of de test niet vals positief was en die was ook positief. *O*
Whhaaahh ben er helemaal hyper van.
Oh!!! *O* *O* *O* *O* Wat 'snel' toch nog! Foto?
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:49:32 #36
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_124911453
wat gaaf! *O* Gefeliciteerd! *O* *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:49:55 #37
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_124911461
Gefeliciteerd Sethiwe!! *O*
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:54:28 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_124911595
Gefeliciteerd Sethiwe! *O*
***
pi_124911678
Sethiwe, wat een topnieuws! Gefeliciteerd!! *O*
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:58:40 #40
30252 Soempie
Procreating
pi_124911741
Gefeliciteerd Sethiwe! *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_124911750
Sethiwe ahhhhh wat gaaf! En zo snel!!!! *O* *O* *O*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:08:09 #42
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_124912039
*O* jaaaa sethiwe *O* gefeliciteerd
Be happy with the little things in life
pi_124912543
Woehoe, streepjes voor sethiwe, gefeliciteerd! *O*
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:28:10 #44
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_124912672
Ohhh Sethiwe je bent zwanger *O* O+ Eindelijk!!! *O*
Fotooooooo! :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_124913011
Dank jullie voor de reacties.
Wil best een foto plaatsen, maar moet even zoeken hoe dat moet...
pi_124913149
Gefeliciteerd! *O* *O* *O*
pi_124914195
Gefeliciteerd Sethiwe! *O*
pi_124914413
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:33 schreef Sethiwe het volgende:

[..]

Nog steeds geen bloed en ik hoop nu dat dat ook een hele tijd wegblijft.
Eerst maar bedacht om een zwangerschapstest te doen voor ik zou gaan bellen naar poli gyn en die was totaal tegen mijn verwachting in positief.
Urine natuurlijk al weggegooid dus gewacht tot ik nog een keer moest plassen :@ om te zien of de test niet vals positief was en die was ook positief. *O*
Whhaaahh ben er helemaal hyper van.
Gefeliciteerd *O*
pi_124914647


Ik hoop dat jullie de foto kunnen zien zo.
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:31:12 #51
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_124914680
:o Jeetje, die zijn wel echt knalpositief!! Wat leuk joh! Gefeliciteerd!!! *O* *O* *O*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_124915021
oh haha :D Geen twijfel over mogelijk! *O*
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:57:14 #53
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_124915437
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:30 schreef Sethiwe het volgende:
[ afbeelding ]

Ik hoop dat jullie de foto kunnen zien zo.
Nou, dikke vette strepen! ^O^
Van harte gefeliciteerd! *O*
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:59:26 #54
381212 Gulara
From the future
pi_124915500
Gefeliciteerd! *O*
pi_124916532
Woooww wat een knalstrepen! Van harte gefeliciteerd Sethiwe, jullie wachten is eindelijk beloond!! *O* O+ *O*
pi_124916797
Zo, die zijn niet te missen zeg! *O*
pi_124917758
Wauw, geweldig zeg! *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_124917795
*O* Wow, knalstrepen! Gefeliciteerd Sethiwe!
  vrijdag 5 april 2013 @ 16:01:46 #59
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_124918052
Wauw overduidelijk :D O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_124918973
Mooie strepen seth! O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  vrijdag 5 april 2013 @ 18:28:47 #61
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124923172
Wauw seth... *O*
  vrijdag 5 april 2013 @ 20:11:50 #62
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_124927261
Niet te missen!! Joehoee Sethiwe!! *O* *O* *O* *O*
  vrijdag 5 april 2013 @ 20:17:02 #64
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_124927456
Jaaaaa!!! Streepjes! *O* *O*
  vrijdag 5 april 2013 @ 21:34:40 #65
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_124931730
Gefeliciteerd!!!
  vrijdag 5 april 2013 @ 21:53:16 #66
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_124932777
Wauw gefeliciteerd!!! *O*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_124936273
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:38 schreef Sethiwe het volgende:
Dank jullie voor de reacties.
Wil best een foto plaatsen, maar moet even zoeken hoe dat moet...
ik las dat lb geupdate had, en ik las de tekst.. En nog voor ik de spoiler geopend had dacht ik al ' laat t sethiwe zijn, laat t sethiwe zijn'. En je bent t!!!!

Ohhh lieverd ik gun t jou zo!! We begonnen zo ongeveer tegelijk in t wohts topic.

Van harte gefeliciteerd! :-D
  vrijdag 5 april 2013 @ 23:13:53 #68
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_124936642
Wat leuk! Gefeliciteerd! *O*
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 5 april 2013 @ 23:27:08 #69
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_124937281
Echt geweldig nieuws Sethiwe. Ik heb met je mee lopen stuiteren ;) Ben nu wel nieuwsgierig naar hoeveel cycli jij nu die clomid hebt gebruikt... :@
pi_124938522
Ik kijk even een paar dagen niet en ik lees hier meteen goed nieuws! Gefeliciteerd sethiwe! Wat fijn zeg.

Hier ook nieuws, ik sta op de lijst voor een terugplaatsing in september, nog wel lang wachten. De borstvoeding was trouwens totaal geen probleem, er werd gevraagd of ik nog bv gaf, dat werd genoteerd en verder werd er niets over gezegd.

Dus ik ga even lekker op een comfortabel wachtbankje zitten en hoop er in de tussentijd niet al te veel mee bezig te zijn. Mijn voornemen is vooral om te genieten van wat ik nu al heb.
pi_124939640
Dank jullie voor de reactie.
Vriendlief gelooft het nog niet, dat het echt zo is. Hij wil eerst de echo zien.
Het is ook raar gegaan begin maart clomid gehad (eerste keer), daarna 3x een echo waar te weinig groei op te zien was op 18 maart gestart met provera voor 10 dagen om bloeding op te wekken, maar die bleef uit. En dus getest vandaag voordat ik naar de poli gynaecologie zou bellen.
19 april heb ik een echo, volgens poliassistente ben ik dan 8 weken, maar volgens mij ben ik dan minder ver, er vanuitgaande dat er 18 mrt nog geen eisprong aanzat te komen.
We horen het wel 19 april.
  zaterdag 6 april 2013 @ 07:54:41 #72
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_124944045
Wauw dat is dan wel snel gegaan zeg! :) Ik hoop dat de echo een mooie spartel gaat laten zien meid. En ik hoop ook dat ik je gauw mag volgen... :@
  zaterdag 6 april 2013 @ 09:23:37 #73
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_124944566
Dat is inderdaad snel gegaan.... Ik hoop dat ik je volgende week mag volgen :)
pi_124944856
Wowwwwww Sethiwe wat geweldig! Gefeliciteerd! *O* :*
pi_124944916
Sethiwe geweldig nieuws *O*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_124955540
Jeej, sethiwe, gefeliciteerd! Wat een knalstrepen, zeg.
pi_124958031
Oh geweldig seth, dat zo'n klein duwtje al geholpen heeft! En lekker vlot echo! O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_124966626
Wat een knalstrepen! Gefeliciteerd *O*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_124967851
Zo lief al jullie reacties, ik hoop dat jullie me snel volgen.

Ik probeer het in real life nog even stil te houden, maar wel lastig, want vandaag en gisteren al meerdere keren de vraag gehad hoe het ervoor staat met mijn cyclus. Wil eerst een echo om bevestiging te krijgen en horen hoever ik ben. :7
  zaterdag 6 april 2013 @ 22:15:32 #80
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_124968297
Sethiwe gefeliciteerd! *O*
Wat een knalstreepjes!
pi_124975572
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 23:06 schreef Kwisted het volgende:

[..]

ik las dat lb geupdate had, en ik las de tekst.. En nog voor ik de spoiler geopend had dacht ik al ' laat t sethiwe zijn, laat t sethiwe zijn'. En je bent t!!!!

Ohhh lieverd ik gun t jou zo!! We begonnen zo ongeveer tegelijk in t wohts topic.

Van harte gefeliciteerd! :-D
Nou dit dus! :)

Het is je onwijs gegund meid :*
Veel succes bij de volgende echo. Ik duim voor een plakker!
pi_124979021
Ohhhh Sethiwe!! Wat heerlijk, gefeliciteerd *O* het is je zo gegund!
pi_124979236
Gefeliciteerd Setwhiwe!!
pi_124979254
Sethiwe! Wat doe je nou???? :o Van harte gefeliciteerd joh, geweldig!
pi_124979451
Sethiwe, wat bijzonder!! Gefeliciteerd *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124979729
Sethiwe, wat gaaf!! *O* gefeliciteerd! Je klinkt er nog helemaal ondersteboven van :D
E.
pi_124979760
Sethiwe, wat onverwacht zeg die twee streepjes na zo'n cyclus. Ontzettend gefeliciteerd!
  zondag 7 april 2013 @ 19:30:12 #88
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_124999785
Sethiwe: gefeliciteerd!!! Super! *O*
En wat een enorme knaltesten!
  maandag 8 april 2013 @ 17:41:23 #89
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125037731
Ik word trouwens alweer erg nerveus, want blijkbaar heb ik deze maand toch een eisprong gehad. Dat bleek uit mijn bloedonderzoek. Vandaag alweer op dag 35. Eerlijk? Laat me maar gewoon ongesteld worden; dan gaan we eindelijk eens wat duidelijkheid krijgen. Maar toch hè... die stomme hoop....
pi_125038313
Enig idee wanneer de sprong was? Of heb je ook al getest? ... :*
  maandag 8 april 2013 @ 19:00:22 #91
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_125040568
Zucht... Ik wil ook streepjes piesen maar zie het zeer pessimistisch in.... Geen idee waarom meer zo'n raar onderbuik gevoel. Heb op het moment ook veel last van de gedachte dat het allemaal mijn schuld is... Morgen maar weer is ff bellen met de medisch maatschappelijk werkster voor een date.
  maandag 8 april 2013 @ 19:03:55 #92
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125040723
Ik heb maandag 25/03 laten prikken; kort daarna zou mijn eisprong zijn. Meer dan kort daarna weet ik dus ook niet... :{

DObbey.... :*
pi_125043454
Oh frumm, wat spannend! Das al bijna twee weken terug dus!? Ik duim hoor!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 8 april 2013 @ 20:02:45 #94
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125043589
Lief, dank je! :*
pi_125046018
Da's precies 2 weken... ok, dus nog effe wachten voor duidelijkheid? Zuigt, duidelijkheid willen we! :*

Dobbey ook voor jou!
pi_125046591
Spannend frummeltje.

Dobbey ik hoop dat de afspraak met de medisch maatschappelijk werkster je wat rust kan geven.
  dinsdag 9 april 2013 @ 16:31:25 #97
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_125073749
Thnx dames :*

Inmiddels gebeld en ze kijkt wanneer ze een plek vrij heeft zodat ik langs kan komen.
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:41:52 #98
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125080894
Fijn, dobbey. Hopelijk kun je snel terecht. :*
pi_125102458
Frumm. Twee dagen verder. Hoest nu?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 10 april 2013 @ 09:26:33 #100
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_125102879
Mij is iets heel bizars en moois overkomen vanochtend O+



Zoals jullie weten zijn we overgestapt van het ziekenhuis in zoetermeer naar voorburg omdat ze in zoetermeer zaten te prutsen. Ik heb over de intake donderdag 21 maart niet alles verteld omdat het zo vaag was. Maar nu heb ik wat uit te leggen geloof ik.

Tijdens echo met de intake bleek mijn baarmoederslijmvlies verdikt te zijn en was er 1 folikel van 13 mm wat de gyn opmerkelijk vond aangezien de lezing van zoetermeer was dat mijn lichaam zelf niks doet. Maar hij wist ook niet of het een oud eitje was, of het door zou groeien etc.

Dus ben ik ovutesten gaan doen maar die waren negatief (lichte streep) en sowieso wist ik niet hoe betrouwbaar die dingen bij mij zijn want in het verleden sloegen ze standaard positief uit. Maar goed, ineens had ik op dinsdag een postitieve test. En op woensdag, en op donderdag.... en ook op vrijdag. Beetje raar maar we hebben dus maar heel veel seks gehad en op zaterdag was de test weer negatief en bleef negatief. Dus ik denk dat mijn eisprong op 30 maart was?

Vorige week begon ik was bloed te verliezen, maar het had een rare kleur, roze-oranje. En dat was sinds maandag weer weg. Ik was sinds afgelopen donderdag weer gestopt met de ovutesten want die bleven negatief. Maar gisteren deed ik er een en die was weer positief. Toen begon het toch te knagen dus vanochtend een ovutest en zwangerschapstest gedaan... en beiden positief dus O+

Het lijkt erop dat ze het mis hadden in Zoetermeer: mijn lijf heeft het gewoon zelf gedaan O+ O+ O+
Kan het haast niet geloven, over twee dagen nog maar eens testen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_125103858
Ik had negen maanden geleden precies hetzelfde. Mijn lichaam deed hetzelf voor we die week gingen beginnen aan een nieuwe IVF rondes/pogingen. En het ongeloof was groot maar ik ga toch echt werpen over een week.
Ik wens je negen maanden een roze wolk O+ Zet hem op zelf gemaakt ei ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 10 april 2013 @ 10:11:12 #102
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_125104150
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 10:01 schreef Tally het volgende:
Ik had negen maanden geleden precies hetzelfde. Mijn lichaam deed hetzelf voor we die week gingen beginnen aan een nieuwe IVF rondes/pogingen. En het ongeloof was groot maar ik ga toch echt werpen over een week.
Ik wens je negen maanden een roze wolk O+ Zet hem op zelf gemaakt ei ;)
Jeetje jij bent ook al bijna zover, het lijkt nog helemaal niet zo lang geleden dat je met dat wonderlijke bericht kwam inderdaad! Heel veel succes met puffen :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_125104654
Spontane eitjes, wat een geluk! *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_125105049
Chanty; hier nogmaals een jompel *O*

Wat een goede streepjes vibe hangt hier, wie volgt??
  woensdag 10 april 2013 @ 10:40:21 #105
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_125105104
Iedereen? :D
Wil iedereen de vrouw met de omhooggestoken zwangerschapstest volgen? :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 10 april 2013 @ 10:41:01 #106
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_125105134
Jaaaa chanty *O* wat fijn
Be happy with the little things in life
pi_125106777
Chanty, wat goed! Die is gewoon harstikke positief hoor! Gefeliciteerd!!!!
pi_125108675
*O* chanty wat super!!!
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  woensdag 10 april 2013 @ 12:51:32 #109
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_125108775
Wow chanty wat super geweldig *O* *O* *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 10 april 2013 @ 14:13:48 #110
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_125111490
Chanty *O* *O* *O* Super!!!!
  woensdag 10 april 2013 @ 14:47:22 #111
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_125112532
Chanty, dat is mooi zeg!!! Nu hopen dat jullie 'harde werken' geholpen heeft ;) :D *O*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_125118089
Oh, Chanty, wat heerlijk voor jullie! Gefeliciteerd!

Wij hebben maandag de intake bij het fertiliteits-spreekuur. Ik heb al die tijd zo gehoopt dat ik net voor die afspraak 2 streepjes zou plassen. Net nog een test gedaan, maar helaas.
pi_125118411
*O* Wow Chanty! Dat heeft je lijf toch maar 'even' gedaan... gewoon zelf!! *O*
  woensdag 10 april 2013 @ 18:00:27 #114
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_125119680
Chanty wat fijn *O* *O*
  woensdag 10 april 2013 @ 18:02:04 #115
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125119738
Wat een geweldig nieuws Chanty! Het is je zo gegund *O*
  woensdag 10 april 2013 @ 18:36:41 #116
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_125120859
Chanty wat gaaf!!


Hier vandaag gesprek gehad. Uitkomst: we gaan verder met iui, alleen nu moet mijn man zijn zaad opwekken in het ziekenhuis in een speciaal potje met vloeistof erin waardoor het hopelijk wat langer goed blijft. Ik krijg geen hormonen deze keer omdat het meer beetje testen is wat dit doet. Ben wel blij dat we toch nog even doorgaan met iui, nu alleen nog even hopen dat dit wat meer uithaalt.
  donderdag 11 april 2013 @ 08:18:35 #117
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125143506
Spannend Arja. De intake viel mij ontzettend mee. Een heel sympathieke arts ook. Jammer dat je inderdaad niet al een tweede streepje hebt, maar er gaat nu wel wat gebeuren :*

Snoenk, goed nieuws, toch? Ik begrijp dat de zaadjes daarmee dus een betere kwaliteit behouden, fijn dat dat kan! Ik hoop dat het gaat lukken ^O^
  donderdag 11 april 2013 @ 08:32:17 #118
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125143624
Ik zit nog steeds op bloed te wachten hier... :{ Voelt al een paar dagen alsof ik het ga worden. En (8> zei gisteren dat ie het al aan me rook :(

Word trouwens niet vrolijk van de bijsluiter van die Clomid zeg... Wat voor bijwerkingen je allemaal kunt krijgen! Nou ja... We gaan het zien.

Vraag aan de ervaringsdeskundigen: op welk moment op de dag namen jullie die pillen in?
  donderdag 11 april 2013 @ 08:59:31 #119
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_125143895
Snoenk fijn dat jullie op deze manier nog een kansje krijgen :)

En Arja, je kan altijd nog streepjes plassen voor de behandeling start toch, heb ik ook gedaan ;)

Frummel spannend ik duim toch voor twee strepen :* Ik nam die clomid 's avonds in tijdens het eten. Maar ik kan me met al die verschillende pillen die ik gehad heb niet meer herinneren of ik clomid nou 1 maal daags of meerdere malen moest innemen :') Dus daar heb je geloof ik niet veel aan.

Iedereen bedankt voor de felicitaties en ik hoop dat jullie snel volgen O+ Ik heb vanochtend weer getest want kon het eigenlijk nog steeds niet geloven, maar er kwam weer een licht tweede streepje dus het is toch echt waar O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_125144474
Frummeltje ik nam de clomid net voor het ontbijt in.
Ik hoop dat je de clomid niet nodig hebt. Ik heb ook een week
lang gedacht dat ik ongesteld zou worden, vanwege de buikpijn. Ik hoop dat je gewoon chanty en mij achterna gaat, evenals alle andere dames hier in dit topic.
pi_125144686
Dobbey; hoe is het met jou?
  donderdag 11 april 2013 @ 11:14:54 #122
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125147120
Fijn dat er weer een streepje verscheen Chanty! :)

Bedankt voor de tips; het maakt dus niet heel veel uit wanneer ik ze inneem.

Lief van je Sethiwe, maar de testen blijven bij mij helaas negatief. Ik verwacht 'm toch ergens deze dagen...
pi_125147873
Jaaaaa... Chanty met een zelf gemaakt ei *O*

Ik volg nog ff niet, maar wij willen van de zomer een preconceptie geprek ivm mijn ziekte, dus ook hier rammelt het
pi_125152857
Spannend Kahlie! Succes alvast...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  donderdag 11 april 2013 @ 17:47:19 #125
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_125162121
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:42 schreef Poezebeest het volgende:
Dobbey; hoe is het met jou?
Het gaat op en neer... Gister een onwijze jank bui gehad na de streepjes van Chanty... Mijn duivels waren gearriveerd dus het was behoorlijk dubbel ff... Langzaam maar zeker steken ook de twijfels de kop op... We hebben nu nog 2 pogingen te gaan voor de definitieve overstap naar donatie en steeds vaker komt het stemmetje achter in mijn hoofd tevoorschijn of ik niet toch nog een poging ICSI moet gaan doen... Gevoelsmatig zeg ik ja, rationaal gezien weet ik dat het verspilde moeite is en ik die kans beter kan gebruiken voor de eicel donatie. Al met al best lastig over mee te moeten dealen.

Bedankt voor het vragen :*
  donderdag 11 april 2013 @ 18:15:43 #126
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_125163056
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:47 schreef dobbey het volgende:

[..]

Het gaat op en neer... Gister een onwijze jank bui gehad na de streepjes van Chanty... Mijn duivels waren gearriveerd dus het was behoorlijk dubbel ff... Langzaam maar zeker steken ook de twijfels de kop op... We hebben nu nog 2 pogingen te gaan voor de definitieve overstap naar donatie en steeds vaker komt het stemmetje achter in mijn hoofd tevoorschijn of ik niet toch nog een poging ICSI moet gaan doen... Gevoelsmatig zeg ik ja, rationaal gezien weet ik dat het verspilde moeite is en ik die kans beter kan gebruiken voor de eicel donatie. Al met al best lastig over mee te moeten dealen.

Bedankt voor het vragen :*
*Knuffel geeft :*

Het is gewoon ontzettend kut en oneerlijk allemaal. Kun je niet overleggen of een ICSI poging niet een optie is? Geen idee wat de slagingskansen zijn dan?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_125163391
Dobbey; een hele dikke knuffel voor jou O+ Wellicht goed om alle opties en vragen te bespreken met je behandelaar!

Ik heb komende week de evaluatie van afgelopen poging. Was voor mij niet nodig, maar goed. Hoopte in mei aan te melden en dan eind mei/begin juni weer te starten. Maar het is blijkbaar weer erg druk dus dat is wishfull thinking ben ik bang.
  donderdag 11 april 2013 @ 18:36:01 #128
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_125163744
Spannend kahlie

Dobbey dikke knuf voor jou :* Wat de meiden voor mij al zeggen, misschien toch eens bespreken met je behandelaar.

Frummel hoe is het bij jou??
Be happy with the little things in life
  donderdag 11 april 2013 @ 21:51:36 #129
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_125172281
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:15 schreef Chanty het volgende:

[..]

*Knuffel geeft :*

Het is gewoon ontzettend kut en oneerlijk allemaal. Kun je niet overleggen of een ICSI poging niet een optie is? Geen idee wat de slagingskansen zijn dan?
Zwolle heeft vorig jaar aangegeven dat ik voor ICSI in aanmerking kwam MITS ik meer dan 1 eicel zou hebben en die kans is gewoon praktisch nihil. Ik weet het ook wel en rationeel besef ik het ook wel... Maar dat hele inieminie kleine stemmetje blijft zeggen: wat als..... En laat nou juist dat op het moment heel gemeen op mijn gevoel in spelen *zucht*
  donderdag 11 april 2013 @ 21:55:43 #130
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_125172556
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:25 schreef Poezebeest het volgende:


Ik heb komende week de evaluatie van afgelopen poging. Was voor mij niet nodig, maar goed. Hoopte in mei aan te melden en dan eind mei/begin juni weer te starten. Maar het is blijkbaar weer erg druk dus dat is wishfull thinking ben ik bang.
Oei das ook wel balen, ik hoop dat jullie snel kunnen starten!
  vrijdag 12 april 2013 @ 10:57:06 #131
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125188824
Spannend kahlie!

DObbey... :* Wat kan je je als vrouw toch het jezelf moeilijk maken hè met die emoties en gedachten. Ik herken het wel...

Pfff ik ben even minder blij vandaag. Geen ongi te bekennen, negatieve test gisteren en de arts pas weer na het weekend bereikbaar. De kort voor de eisprong betekent ongeveer 1 tot 3 dagen erna, dat heb ik nog wel kunnen vragen. Dat zou dus vandaag ergens dag 14 kunnen betekenen, of zo. Moet nu het weekend afwachten. :(
  vrijdag 12 april 2013 @ 11:02:05 #132
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125188976
Oh en inmiddels natuurlijk ook alweer dag 39 want we houden van lange cycli blijkbaar :( :(

En een knuf voor jou poezebeest; wachten terwijl je heel graag wilt is killing... :*
  zaterdag 13 april 2013 @ 10:26:46 #133
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125226300
Sorry voor mijn gemopper dames... :@

Hoe is het met jullie?
pi_125226413
Je mag best mopperen Frummeltje, zo'n lange cyclus is ook niet fijn. Knuffel voor jou :*
  zaterdag 13 april 2013 @ 11:08:03 #135
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125226841
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 10:34 schreef Poezebeest het volgende:
Je mag best mopperen Frummeltje, zo'n lange cyclus is ook niet fijn. Knuffel voor jou :*
Dank je :* Ik twijfel nu al aan de arts, omdat ze gezegd heeft dat ik vlak voor een eisprong zat. Hoe kon ze dat weten? Het zal wel weer zo'n geintje van mijn lijf zijn, denk ik dan. Zelfs mijn hormoonwaarden in mijn bloed houden iedereen voor de gek... :{
pi_125229400
Frummeltje een dikke knuffel voor jou :*
Wat rot dat je lichaam je zo in de steek laat.
pi_125238525
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2013 11:08 schreef Frummeltje86 het volgende:

[..]

Dank je :* Ik twijfel nu al aan de arts, omdat ze gezegd heeft dat ik vlak voor een eisprong zat. Hoe kon ze dat weten? Het zal wel weer zo'n geintje van mijn lijf zijn, denk ik dan. Zelfs mijn hormoonwaarden in mijn bloed houden iedereen voor de gek... :{
In Jette houden de controles altijd een echo en een bloedonderzoek in, maar omdat mijn eierstokken zo moeilijk te vinden zijn, lukken echo's vaak niet. Blijkbaar bevestigen echo en bloed elkaar altijd. Ze kunnen dus enkel op bloed ook controleren hoe het is met je cyclus en wanneer je een eisprong zal hebben.
  zaterdag 13 april 2013 @ 20:06:35 #138
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125240879
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 19:05 schreef leonieke het volgende:

[..]

In Jette houden de controles altijd een echo en een bloedonderzoek in, maar omdat mijn eierstokken zo moeilijk te vinden zijn, lukken echo's vaak niet. Blijkbaar bevestigen echo en bloed elkaar altijd. Ze kunnen dus enkel op bloed ook controleren hoe het is met je cyclus en wanneer je een eisprong zal hebben.
Oké, dus die uitslag van mijn bloedonderzoek zou dus moeten kloppen... Ik heb er soms echt te weinig vertrouwen in. :{ het rare is ook dat ik gewoon niet ongesteld word en ik kan me gewoon niet voorstellen dat als ik dinsdag een test doe, deze wel positief is. Gelukkig mag ik dan wel bellen voor een echo.
pi_125245152
Chanty ik kom nog even jompelen voor je streepjes. *O* Wat gaaf zeg!!!

Dobbey :*
  zondag 14 april 2013 @ 08:57:50 #140
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125257632
Halleluja het is zover }) Ik ben zowaar opgelucht en blij. Nu kunnen we echt gaan beginnen.
  zondag 14 april 2013 @ 10:27:46 #141
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_125258870
Frummeltje: fijn dat je duidelijkheid hebt nu! Hoop dat het snel lukt.
(gek he? dat je blij kan zijn dat je ongesteld wordt terwijl je dat eigenlijk helemaal niet wilt zijn)
  zondag 14 april 2013 @ 10:34:54 #142
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125258986
Ja, best gek inderdaad. Maar het feit dat ze me nu goed in de gaten gaan houden met echo's en bloedonderzoek voelt erg geruststellend. Ik hoef het niet meer in mijn eentje op te knappen nu. Morgen gelijk bellen voor de echo en dan dinsdag de eerste pil innemen! :)
  zondag 14 april 2013 @ 11:46:04 #143
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_125260629
Frummeltje :* fijn dat je lijf nu duidelijkheid geeft
Be happy with the little things in life
  zondag 14 april 2013 @ 12:50:44 #144
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_125262284
Oh frummel, ik ga heel hard duimen dat die pillen snel hun werk gaan doen :*

Nikki dank je O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_125264340
Frummel wat fijn dat he nu echt kunt starten. Heel veel succes de komende tijd! :*

Herinneren jullie je de afspraak van 25 februari nog die niet is doorgegaan omdat de arts ziek was? Ik heb na twee keer contact zoeken nog steeds niets gehoord. :( Morgen heb ik een dagje vrij en ga ik maar weer eens bellen denk, ik ben bang dat ik nu ook niet meer aardig kan blijven doen als ze me af willen schepen met een afspraak voor over weer6 weken ofzo. Stomme Belgen! (sorry Leo ;) )
pi_125264370
Frummel; wat fijn dat je nu echt mag beginnen. Ik hoop dat je snel een goed resultaat mag krijgen! En niet te snel je vertrouwen verliezen hoor, dat je vlak voor je eisprong zat, wil niet zeggen dat je lichaam het dan ook meteen heeft doorgezet. Soms werkt een lichaam wel naar een eisprong toe, maar breekt toch de poging weer af. Dat kan je lange cyclus ook een beetje verklaren. :*

Och Nikki, jemig. Nog steeds niets gehoord dus! Ik wilde net gaan vragen hoe het bij jou zat. Wat stom zeg! Ik denk dat je ook even niet meer aardig hóeft te blijven, genoeg is genoeg hoor. ;)

Hier begint het lange wachten echt zijn tol te eisen. Ik droomde eergister dat mijn schoonzusje op mijn verjaardag kwam vertellen dat ze weer zwanger was, en vannacht dat Lief en ik maar een klein minimeisje hadden geadopteerd, omdat we er geen vertrouwen meer in hadden dat het nog 'natuurlijk' ging lukken. Het zijn maar dromen, dat weet ik wel, maar geeft wel aan dat het onbewust meer speelt dan ik dacht.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 14 april 2013 @ 14:17:59 #147
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_125265119
Nikki, dat is inderdaad wel apart zeg. Hopelijk hoor je morgen meer... succes met bellen!

Nanuke.... :* :* :*

Frummel, gelukkig! Kun je iig weer verder!! Succes! ^O^
**Life is e@sier with your eyes closed**
  zondag 14 april 2013 @ 14:42:37 #148
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_125265853
Nou Nikki ik zou denk ik ook wat minder vriendelijk zijn. Ik vind het vooral slecht dat ze nog helemaal niet hebben gereageerd zeg :{ Beetje jammer, maar hopelijk zijn ze het gewoon domweg vergeten en plannen ze je nu snel in zodat je eindelijk weer verder kunt :*

Nanunke logisch dat het allemaal in je achterhoofd speelt steeds, maar jouw tijd gaat nog komen :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_125282178
Jullie zijn lief. :* :) Ik vind het vooral vervelend dat het me blijkbaar zo bezig houd, want ik ben nog keijong, dus we hebben nog best wel de tijd. Eerst maar eens trouwen, ik studeer nog, ben ook nog druk bezig met werken aan mezelf, dus nu zwanger zijn zou sowieso niet heel handig zijn. Maar toch he, dat gevoel van rammelen zit zo diep. Het frustreert, omdat ik eigenlijk vind dat ik helemaal geen recht heb om me zo te voelen. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_125282846
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 20:49 schreef Nanuke het volgende:
Jullie zijn lief. :* :) Ik vind het vooral vervelend dat het me blijkbaar zo bezig houd, want ik ben nog keijong, dus we hebben nog best wel de tijd. Eerst maar eens trouwen, ik studeer nog, ben ook nog druk bezig met werken aan mezelf, dus nu zwanger zijn zou sowieso niet heel handig zijn. Maar toch he, dat gevoel van rammelen zit zo diep. Het frustreert, omdat ik eigenlijk vind dat ik helemaal geen recht heb om me zo te voelen. :@
Maar natuurlijk heb je dat recht wel. Normaal gesproken zou je gewoon 'gezellig' een kindje kunnen maken. Jij weet nu al dat het er voor jullie op die manier niet inzit. Het is heel goed dat je er nu al mee bezig bent, zodat je als de tijd is gekomen om de wens hopelijk in vervulling te laten gaan je gelijk kan starten. In dat opzicht is het een voordeel dat je er zo vroeg al mee bent begonnen. En voor nu is het allemaal zo onzeker voor jullie, het is heel gewoon en ontzettend logisch dat je ermee bezig bent, bewust of onbewust. :*
  zondag 14 april 2013 @ 22:48:31 #151
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_125290891
Je leeftijd doet er in deze echt niet toe. Je weet dat jij een bijzonder traject in moet om je kindje te krijgen dus niet zo gek dat het je bezighoudt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_125291500
Nanuke; ik heb niks toe te voegen aan datgene wat de meiden hierboven al hebben geschreven. Een dikke knuffel voor jou, het is ook ontzettend heftig allemaal!
pi_125301202
uit lurkstand komt:

Fijn dat jullie zwanger zijn Sethiwe en Chanty! Hoop dat het een fijne zwangerschap wordt :s)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 15 april 2013 @ 09:40:17 #154
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_125301218
quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2013 09:39 schreef _aurum_ het volgende:
uit lurkstand komt:

Fijn dat jullie zwanger zijn Sethiwe en Chanty! Hoop dat het een fijne zwangerschap wordt :s)
Hoe is het bij jou?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_125328670
Dank je aurum, hoe is het met jou?
pi_125334130
Nou, nog steeds niet zwanger. Wel weer vals alarm gehad omdat ik een paar dagen over tijd was, maar lief en ik hebben afgesproken dat ik pas ga testen als ik 5 dagen overtijd ben....en voor het zover was was ik weer ongesteld :')

Vanmorgen ook het zkh gebeld, want de overtuiging dat het vanzelf gaat slinkt met de dag. Half mei bellen voor een afspraak, dan kunnen we begin juli terecht en zitten we alweer op 2 jaar.

De tijd vliegt iig en ik probeer er voor de rest niet teveel mee bezig te zijn, ik kan er niks meer aandoen dan ik nu doe en de kans bestaat dat het nooit lukt.

Tfa!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 16 april 2013 @ 16:22:07 #157
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125357720
Had ik al gejompeld voor Chanty? *O* Ik hoop dat ie blijft plakken, meid!

aurum ook nog niet gelukt dus... :* Ik ben even kwijt wat jouw verhaal was :@ Is er een aanwijsbare reden voor dat het nog niet is gelukt?

Zou een modje mijn onderstaande verhaaltje in de OP willen zetten?

Frummeltje 86
In december 2010 gestopt met de pil, sindsdien een erg onregelmatige cyclus tussen de 30 en 55 dagen. In maart 2013 om een doorverwijzing gevraagd naar de fertiliteitsarts, waar met een echo PCOS werd geconstateerd. Zwemmers van manlief en mijn hormoonwaarden zijn in orde, dus nu starten met Clomid 50mg voor 6 pogingen om een eisprong op te wekken.
  dinsdag 16 april 2013 @ 16:25:40 #158
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125357887
Ik ga vandaag trouwens beginnen met de Clomid en heb inmiddels ook een afspraak staan voor een echo op dag 12. Verder worden er geen echo's gemaakt begreep ik. Hoe ging dat bij jullie?
pi_125360103
Jeetje aurum je moet gewoon een maand wachten voor je een afspraak kunt maken! Waarom is dat? En dan weer de wachttijd voor de afspraak, schiet dus echt niet op. Ik kan mij zo goed voorstellen dat je vertrouwen per keer slinkt. Heel veel succes en ik hoop dat voor jullie ook het tweede streepje binnenkort verschijnt :*

frummeltje ik kreeg op dag 10 of 11 (moest op 1 van die 2) de eerste echo en toen dag 14 en 18, daarna poging afgebroken aangezien er geen groei te zien was. Ze zouden 1 cyclus monitoren dmv echo's en als het goed werkte kreeg ik het recept mee voor een half jaar, en dan zonder doktersbezoek.

Nanuke sterkte, het is niet niks al ben je nog jong, leeftijd is geen vereiste voor je kinderwens.

Nikki heb je al duidelijkheid gekregen van de "Belgen"?

Dobbey al een afspraak gehad om al je emoties weer op een rij te zetten? Ik wil je ook heel veel sterkte wensen, want wat een achtbaan moet het toch voor jou zijn zo.

Verder hoop ik dat iedereen snel dit topic mag verlaten en kan genieten in Z&G. Heel veel sterkte meiden :*
  dinsdag 16 april 2013 @ 22:33:07 #160
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_125375892
Chanty, ik zie dat ik het helemaal verkeerd gelezen heb... ik dacht dat je een positieve ovutest had gepost... wat stom zeg... ik zie dat je gewoon zwanger bent O+ ... dat is echt helemaal super!! Wat goed, wat fijn, wat... wauw! Geniet ervan!! :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  woensdag 17 april 2013 @ 07:10:08 #161
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_125385140
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 april 2013 22:33 schreef Jose81 het volgende:
Chanty, ik zie dat ik het helemaal verkeerd gelezen heb... ik dacht dat je een positieve ovutest had gepost... wat stom zeg... ik zie dat je gewoon zwanger bent O+ ... dat is echt helemaal super!! Wat goed, wat fijn, wat... wauw! Geniet ervan!! :*
Zwanger was ;( Vanochtend getest en de test was negatief dus de bloeding was inderdaad een vroege miskraam. Maar goed, waarschijnlijk werkt mijn lijf. Horen wat de gyn morgen zegt, maar grote kans dat ik dit topic weer verlaat en me in het gewone streepjestopic ga voegen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_125385217
Chanty, potverdikkie. :*
pi_125385260
Chanty; wat rot! Dikke knuffel voor jou! :*

Ik heb gisteren de telefonische evaluatie gemist. Zou tussen 13.30 een 16.30 worden gebeld, ik die tijd vrijgehouden op het werk, krijg ik om 16.25 een telefoontje die ik echt moest aannemen. Terwijl ik die aan het afronden was werd ik gebeld, dus gemist en ze waren ook niet meer bereikbaar. Ik baalde al dat ik 3 uur zat te wachten en nog niet was gebeld, alsof ik niets anders te doen heb. Straks maar zelf bellen.
  woensdag 17 april 2013 @ 07:33:12 #164
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_125385298
Chanty wat rot! Dikke knuffel
pi_125405468
Klote zeg, Chanty.
Dat lijkt me echt heel verdrietig.
Maar inderdaad, je weet nu wel dat je zwanger kunt worden, dus er is genoeg hoop dat het goedkomt.

Wij hebben maandag de intake bij het fertiliteits-spreekuur gehad en al onze vragen kunnen stellen. Ik heb meteen een inwendig onderzoek gehad, waarop niets bijzonder te zien was (de baarmoeder was wel wat kleiner en het baarmoederslijmvlies dun, maar dat is te verklaren door mijn tekort aan oestrageen/oestradiol?).
Ook bloed geprikt, die uitslag krijg ik nog. Maar ik weet al van eerdere bloedonderzoeken dat mijn FSH normaal is en mijn oestradiol laag. Ze gaan nu nog meer bloedwaardes bepalen dan voorheen is gebeurd.

Mijn vriend heeft nog geen zaad ingeleverd, want ons leven is op dit moment erg hectisch (mijn vriend wordt binnenkort geopereerd en we zitten midden in een verhuizing). Op het moment dat mijn vriend daar wel de rust voor heeft, levert hij het in en dan hebben we binnen 2 weken een afspraak om alle resultaten en de behandeling te bespreken. Er zijn verder geen wachtlijsten, dus dat is fijn om te weten.

De gyn zei dat ik waarschijnlijk hormonen zal moeten spuiten, gezien mijn bloedwaardes zouden tabletten niet de aangewezen behandeling zijn.
Daar zie ik best wel een beetje tegenop. Ik heb hier wel eens wat gelezen over botte naalden en zo. Hoe pijnlijk is zoiets en waar moet je eigenlijk spuiten?

Oh ja, de gyn zei ook nog dat mijn bmi net op het randje is met ondergewicht en dat ik zeker niet moet afvallen *)
Terwijl ik helemaal niet zo dun ben, maar geen probleem, ik houd wel van eten.

[ Bericht 6% gewijzigd door Arja op 17-04-2013 18:17:32 ]
pi_125406396
Chanty, neeee. :* Wat verdrietig weer. Dat je lijf het dus wel zelf kan, lijkt me toch nog wel een zure troost.

Dankjullie nog, voor de lieve bemoedigende woorden. Hier in de omgeving wordt het gewoon slecht begrepen dat ik met bijna 23 überhaupt bezig ben met een kinderwens. Trouwen, ja, dat kon nog 'net' zeg maar. Maar vooral klasgenoten (die veelal jonger zijn) zitten echt nog in een 'feesten tot je erbij neervalt' fase en mijn ouders vinden vooral dat studie, baan en gezondheid voor gaan. Dus soms is het best moeilijk om mijn verlangen te verantwoorden, zeg maar. Al weet ik dat dat niet hoeft (mijn leven, mijn keus), voelt het veel alsof het wel móet.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 17 april 2013 @ 18:45:29 #167
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_125407170
@nanuke :* ik vind niet dat je je verlangen hoeft te verantwoorden hoor. Iedereen staat anders in het leven en vind andere dingen belangrijker. Je moet doet waar jij je goed bij voelt. Als het aan mij had gelegen was ik ook al op die leeftijd mama geworden, maar helaas had ik toen geen partner en liepen dingen gewoon anders. Dus zo raar is het niet.

@chanty, jeetje balen zeg :* maar wat je zegt, je weet nu wel dat je lijf het kan..

@poezebeest heb je al teruggebeld?
Be happy with the little things in life
  donderdag 18 april 2013 @ 08:06:35 #168
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125429202
Nanuke, leeftijd zegt echt helemaal niets. Je wens is er, dus als het dan nog niet lukt is dat altijd pijnlijk. Ook voor een 23 jarig iemand! :*

Arja, de eerste stap is gezet! Klinkt goed dat jullie het rustig aan doen.

Chanty.... -O- wat een baggernieuws... :* maar inderdaad: je lijf kan het!
  donderdag 18 april 2013 @ 08:51:15 #169
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125429745
Ik zit bij elk krampje in mijn buik nu met de gedachte 'goed zo eitjes van me!' :') Ik voel me sneu.
  donderdag 18 april 2013 @ 08:54:30 #170
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_125429792
Hahahaha herkenbaar frummel! :D zet m op eitje van frummel *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 18 april 2013 @ 09:22:28 #171
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125430311
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 08:54 schreef Chanty het volgende:
Hahahaha herkenbaar frummel! :D zet m op eitje van frummel *O*
Haha gelukkig maar! ;)
  donderdag 18 april 2013 @ 09:27:45 #172
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_125430437
Gister weer iui gehad met speciale vloeistof. Maar ook dit werkt niet goed. Waren er dit x 0,7 miljoen en ze waren samengeklit ofzo.
Nu wachten of het toch misschien wat doet en anders door met IVF/ICSI.

Voel er op het moment nog weinig bij. Verwacht niet dat deze x lukt en verder zie ik het wel allemaal...
  donderdag 18 april 2013 @ 10:15:11 #173
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125431698
Wat spannend Snoenk! Hebben ze een idee waardoor dat samenklonteren komt? Ik hoop dat je het ivf/icsi traject niet in hoeft een dat het toch raak is deze ronde :*
  donderdag 18 april 2013 @ 10:30:33 #174
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_125432069
Snoenk spannend hoor, ik hoop dat je gevoel niet juist is en dit gewoon je laatste ronde en poging is.. Succes en sterkte met de wachtweken :*
Be happy with the little things in life
  donderdag 18 april 2013 @ 15:42:18 #175
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_125442765
Snoenk spannend zeg, ik duim voor je dat het gewoon goed gaat :*

Vandaag de onderzoeksresultaten in het ziekenhuis besproken en alle waardes zijn normaal dus dat is goed nieuws. De gyn vond het ook positief dat ik zwanger was, natuurlijk vreselijk jammer dat het mis is gegaan. Maar hij was het met me eens dat het een goed idee is om mijn cyclus even te monitoren met echo's. Kijken of dit ei toeval was, of dat er een nieuw ei gaat groeien en hoe lang de cyclus is. Dus dat is het plan :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_125444992
:o Chanty... jemig.. wat rot voor je ;( ... Maar aan de andere kant weet je nu wel dat je lichaam het wel zelf kan... dat lijkt me een fijn idee!

Poezebeest... en? Is het nog gelukt ze te bereiken?

Nanuke, idd doen waar jullie je goed bij voelen. Als ik direct zwanger was geweest toen wij ervoor gingen, had ik op m'n 25e moeder kunnen zijn... alleen duurde het een paar jaar bij ons en wat ik 27 ;)

Snoenk: :*

Arja; ik vond het spuiten erg meevallen. Je moet prikt in je buik. De Puregon (soort diabetes prikpen) stelde niet zoveel voor, de Pregnyl was een veel dikkere naald. Ik zag daar wel erg tegenop, maar uiteindelijk viel het me 100% mee! Hopelijk geldt voor jou hetzelfde :Y
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_125445983
Ben hier al heel lag niet geweest. Werd door een aantal zwangeren om me heen toch weer naar OUD toegetrokken. Lees nu de laatste tijd ook hier af en toe weer mee.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 07:10 schreef Chanty het volgende:

[..]

Zwanger was ;( Vanochtend getest en de test was negatief dus de bloeding was inderdaad een vroege miskraam. Maar goed, waarschijnlijk werkt mijn lijf. Horen wat de gyn morgen zegt, maar grote kans dat ik dit topic weer verlaat en me in het gewone streepjestopic ga voegen.
Ik val er half in, maar wat een teleurstelling Chanty. Sterkte :*

quote:
9s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:57 schreef Arja het volgende:

De gyn zei dat ik waarschijnlijk hormonen zal moeten spuiten, gezien mijn bloedwaardes zouden tabletten niet de aangewezen behandeling zijn.
Daar zie ik best wel een beetje tegenop. Ik heb hier wel eens wat gelezen over botte naalden en zo. Hoe pijnlijk is zoiets en waar moet je eigenlijk spuiten?

Mijn ervaring is hetzelfde als die van Jose. De eerste keer heb ik een half uur met die spuit in m'n handen gezeten en durfde ik steeds niet. Toen heeft mijn man het een aantal dagen gedaan en daarna durfde ik het zelf en viel het eigenlijk allemaal wel mee. Natuurlijk voelde ik wel de prik, maar het deed verder geen pijn. De pregnyl heb ik niet zelf gespoten, dat is in het ziekenhuis gedaan (in m'n bil :X).
  donderdag 18 april 2013 @ 17:31:08 #178
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_125447101
Oh ja qua prikken, hangt er geloof ik vanaf wat je moet spuiten. Ik spoot gonal-F en dat was ook net als wat jose zegt een soort diabetesspuit en daar voel je meestal niks van, enkele keer een klein prikje. Pregnyl heb ik maar een keer gehad en die is door het ziekenhuis gezet en daar voelde ik ook alleen het prikje van. Weet niet wat voor spuiten DV had, die waren wel erg gemeen geloof ik :{
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_125447479
Ik heb een nieuwe afspraak moeten maken, gelukkig wel voor volgende week, maar toch niet fijn.

Ik vind het zelf spuiten geen probleem, de decapeptyl heeft soms wat botte naalden, maar goed doorduwen en dan lukt dat ook goed. Pregnyl heb ik ook altijd zelf gezet. Het is eigenlijk gewoon een kwestie van doen.

Dv; hoe is het met jou?
  donderdag 18 april 2013 @ 17:45:36 #180
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_125447573
Ja, ik had decapeptyl, kant en klare spuiten (deze leggen je cyclus plat) daar zaten botte naalden tussen, bij de eerste ronde heel veel, bij de 2 ronde geen botte naalden gehad. De puregon daar en tegen geen problemen mee, naaldjes waren mooi scherp. Pregnyl mocht ik ook zelf zetten, kreeg een setje naalden mee, die was wel pijnlijker, maar kwam door dikte van de naald. Verder viel het me eigenlijk best mee, de eerst paar spuiten vond ik eng, daarna werd het steeds beter en makkelijker. En door manlief laten spuiten durf ik niet. Mezelf spuiten vind ik voor mijn gevoel minder pijnlijk dan gespoten worden. Maar volgens mij is dat meer een controle dingetje

@poezebeest, balen zeg dat je een nieuwe afspraak moet maken.

Pffff kan de tijd even 3 weken vooruit?? Ik ben het wachten ineens zo zat. Ik wil weten of mijn lijf de lucrin oppakt en de cyste geslonken/weg is. Ik wil weer door, ik ben zo toe aan de volgende ronden. Zowel lichamelijk en geestelijk ben ik er dit keer echt klaar voor. Kom maar op

[ Bericht 6% gewijzigd door droomvrouwtje op 18-04-2013 17:53:34 ]
Be happy with the little things in life
pi_125447905
Ik vond de Pregnyl een heel branderig gevoel geven bij het inspuiten. Ik had ook de Gonal-F pen en dat is, zodra je over de drempel bent, een fluitje van een cent.

Even een :* voor iedereen die hem kan gebruiken.
pi_125450537
Dank jullie wel voor alle reacties.
Decapeptyl zal denk ik bij mij niet nodig zijn, want het probleem is juist dat ik geen cyclus heb.

Qua spuiten zal ik dus gewoon een psychologische drempel over moeten. Maar dat komt wel goed. Ik zou zelfs mijn arm laten amputeren als ik in ruil daarvoor zwanger zou worden en blijven :P
  donderdag 18 april 2013 @ 19:28:01 #183
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_125450836
@arja decapeptyl word gebruikt bij een ivf traject en is volgens mij standaard, de decapeptyl zorgt ervoor dat ze een gecontroleerde cyclus krijgen en door het gebruik van puregon of gonal-f gaan ze weer stimuleren, je krijgt eigenlijk een cyclus zoals hij hoort, maar dan met medische kunstgrepen zeg maar. Door de decapeptyl kun ze alles beter monitoren wat er gebeurt in je lijf, ook tijdens de stimulatie fase
Be happy with the little things in life
pi_125453235
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 19:20 schreef Arja het volgende:
Dank jullie wel voor alle reacties.
Decapeptyl zal denk ik bij mij niet nodig zijn, want het probleem is juist dat ik geen cyclus heb.

Qua spuiten zal ik dus gewoon een psychologische drempel over moeten. Maar dat komt wel goed. Ik zou zelfs mijn arm laten amputeren als ik in ruil daarvoor zwanger zou worden en blijven :P
Ik heb ook geen cyclus, maar kreeg wel de decapeptyl. Standaardprocedure, en ze willen het risisco niet nemen dat er onverwachts toch iets gebeurt in je lijf dat niet de bedoeling is in zo'n traject.
  donderdag 18 april 2013 @ 20:47:32 #185
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_125454394
@chanty bedenk me net dat ik volgens mij helemaal nog niet op jou gereageerd had :@ Wat fijn dat ze nu alleen gaan monitoren, ik hoop dat je lijf het nu snapt en je gauw gewoon op de natuurlijke manier zwanger raakt :*
Be happy with the little things in life
pi_125455591
Chanty; ik had ook niet op jou gereageerd, maar zag wel dat je cyclus gemonitord gaat worden en het zelf zwanger worden als positief werd gezien. Ik hoop dat je snel weer zwanger bent!

DV; een hele dikke knuffel voor jou. Ik kan me helemaal voorstellen dat je klaar bent met wachten. Ik hoop op goed nieuws!

Ik ben er ook redelijk klaar mee, ik wil duidelijkheid en kan zo niet tegen dat wachten. We zijn bijna een jaar verder vanaf de eerste poging. Vorige week was ik op het punt dat ik de handdoek in de ring wilde gooien. Maar ik ben ook heel bang dat ik spijt krijg dat ik die laatste poging niet heb geprobeerd. Petje af voor al die meiden die al jaren in de mmm zitten en nog met lege handen staan, ik voel me dan zo'n zeur.
  donderdag 18 april 2013 @ 21:38:18 #187
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_125457463
Poezebeest :* jezelf geen zeur vinden hoor. Het is gewoon knudde en ik herken het gevoel wel, wat ook de uitkomst is, je wilt op een gegeven moment verder, maar je wilt ook zeker weten dat je alles geprobeerd hebt.
Be happy with the little things in life
pi_125462104
Poezebeest hier een beetje hetzelfde gevoel. Wij zijn nu 11 maanden verder na poging 1 en ik kan me er op een of andere manier niet toe zetten om nu de gyn te bellen. Mailen wel, maar bellen niet. Ik heb geen idee waarom. Ik zal toch een keer moeten helaas, want anders zit een tweede kindje er waarschijnlijk sowieso niet in. :* voor jou.
pi_125470883
Toch gebeld... vanmiddag terugbellen omdat hij nu 'consulteert'. :( En vanmiddag moet ik de vriendin van mijn vader ophalen en ik wil niet dat iemand weet dat we poging drie gaan doen. Beetje jammer. Kijken of ik toch een momentje alleen kan vinden vanmiddag.
pi_125488361
Nou ik heb maandagavond een belafspraak. :) Ik ben benieuwd!
pi_125501502
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 16:22 schreef Frummeltje86 het volgende:
Had ik al gejompeld voor Chanty? *O* Ik hoop dat ie blijft plakken, meid!

aurum ook nog niet gelukt dus... :* Ik ben even kwijt wat jouw verhaal was :@ Is er een aanwijsbare reden voor dat het nog niet is gelukt?

Zou een modje mijn onderstaande verhaaltje in de OP willen zetten?

Frummeltje 86
In december 2010 gestopt met de pil, sindsdien een erg onregelmatige cyclus tussen de 30 en 55 dagen. In maart 2013 om een doorverwijzing gevraagd naar de fertiliteitsarts, waar met een echo PCOS werd geconstateerd. Zwemmers van manlief en mijn hormoonwaarden zijn in orde, dus nu starten met Clomid 50mg voor 6 pogingen om een eisprong op te wekken.
Ik ben weer in het land der levenden; er is op dit moment geen aanwijsbare reden. Lief en ik zijn allebei gezond, ik heb voor de zekerheid nog een hsg gehad om te checken of er niks verstopt was en het schijnt dat je daarna een hogere kans hebt om zwanger te worden...maar helaas.

Dus het is nu afwachten tot juli en dan naar de fertiliteitsarts.

Balen dat 't mis is gegaan Chanty, maar wel fijn dat je lijf het zelf heeft gedaan :s)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_125526916
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 21:56 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Ik ben weer in het land der levenden; er is op dit moment geen aanwijsbare reden. Lief en ik zijn allebei gezond, ik heb voor de zekerheid nog een hsg gehad om te checken of er niks verstopt was en het schijnt dat je daarna een hogere kans hebt om zwanger te worden...maar helaas.

Dus het is nu afwachten tot juli en dan naar de fertiliteitsarts.

Balen dat 't mis is gegaan Chanty, maar wel fijn dat je lijf het zelf heeft gedaan :s)
Wat is een hsg? En waarom heb je daarna een hogere kans om zwanger te worden?

Klote he, al die medische toeters en bellen, terwijl om je heen iedereen makkelijk zwanger lijkt te worden.
  zaterdag 20 april 2013 @ 20:03:58 #193
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_125531340
HSG is een baarmoederfoto, waarbij ze contrastvloeistof door je baarmoeder/eileiders spuiten om te kijken of ze goed doorgankelijk zijn. Het is inderdaad zo dat je daarna een aantal maanden vermeerderd vruchtbaar bent...

De ervaringen van de meiden hier zijn nogal verschillend; van mensen die er nauwelijks iets van voelden, tot mensen die het iets minder prettig vonden zeg maar :X ... (ik was er één van de laatste categorie :') ).
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_125531797
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:03 schreef Jose81 het volgende:
HSG is een baarmoederfoto, waarbij ze contrastvloeistof door je baarmoeder/eileiders spuiten om te kijken of ze goed doorgankelijk zijn. Het is inderdaad zo dat je daarna een aantal maanden vermeerderd vruchtbaar bent...

De ervaringen van de meiden hier zijn nogal verschillend; van mensen die er nauwelijks iets van voelden, tot mensen die het iets minder prettig vonden zeg maar :X ... (ik was er één van de laatste categorie :') ).
In welke gevallen wordt er besloten een HSG te doen? Of is dat min of meer standaard als ik verder in het traject zit?
pi_125553372
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:14 schreef Arja het volgende:

[..]

In welke gevallen wordt er besloten een HSG te doen? Of is dat min of meer standaard als ik verder in het traject zit?
Ik moet even terugdenken maar bij mij was het gewoon onderdeel van een standaardonderzoek volgens mij. Ik heb een echo gehad, bloed geprikt na mijn eisprong en ik kreeg een HSG. HSG deed pijn, maar dat had ik verwacht en ik had een of andere pijnstiller gehad. Dus het was voor mij 1 minuutje ongemak en toen was het over.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn is anders, maar ik stel me voor dat bevallen vast ook niet aangenaam zal zijn :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zondag 21 april 2013 @ 14:14:52 #196
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_125553614
Ik heb nooit een HSG gehad, volgens mij is dat ook een beetje afhankelijk van de onderzoeksresultaten.
Be happy with the little things in life
  zondag 21 april 2013 @ 19:11:10 #197
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_125565360
Arja, bij ons hoorde het bij een standaard onderzoek....
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_125567482
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 20:14 schreef Arja het volgende:

[..]

In welke gevallen wordt er besloten een HSG te doen? Of is dat min of meer standaard als ik verder in het traject zit?
Ziekenhuis afhankelijk in Nederland. De een doet het standaard, de ander bij afwijkingen op de echo of vermoedens van een afwijkende baarmoeder vorm (bijv. bij meerdere miskramen)
Belgie is het een standaard onderzoek. De 1 vergaat van de pijn, de ander voelt nauwelijks wat.
  zondag 21 april 2013 @ 21:52:37 #199
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_125575458
Hier was het idd ook een standaard onderzoek. Voordat er aan iui's begonnen werd wilden ze eerst zien hoe alles eruit ziet. En idd - prettig is anders (dat tangetje :X ....), maar een bevalling is pijnlijker (maar daar krijg je dan ook weer wat voor terug).
Balen aurum dat het nog niet gelukt is.
pi_125613430
Hellup... ik mocht vrijdag al starten met de volgende PGD poging. Dat was me toch iets te vlug, dus nu gaan we volgende maand starten. Weer met lang schema dus de punctie zal rond eind juni gaan zijn. *O*
Nu maar snel het ziekenhuis in Nederland weer inlichten. Ik vind het toch stiekem wel weer spannend. :D
  maandag 22 april 2013 @ 21:07:19 #201
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_125615905
heel veel succes Nikki! Spannend is het zeker! :X ^O^ :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  dinsdag 23 april 2013 @ 07:43:03 #202
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_125628852
Wauw Nikki spannend!!
Be happy with the little things in life
pi_125629003
Dat is al snel Nikki, wat fijn!

Ik mag me de volgende menstruatie ook weer aanmelden. Die verwacht ik volgende week. Ben benieuwd wanneer ik dan weer mag starten.
pi_125629871
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 20:22 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hellup... ik mocht vrijdag al starten met de volgende PGD poging. Dat was me toch iets te vlug, dus nu gaan we volgende maand starten. Weer met lang schema dus de punctie zal rond eind juni gaan zijn. *O*
Nu maar snel het ziekenhuis in Nederland weer inlichten. Ik vind het toch stiekem wel weer spannend. :D
Wat fijn dat je mag beginnen. *O*
  dinsdag 23 april 2013 @ 09:30:23 #205
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125630112
Wauw wat fijn Nikki! *O*
  dinsdag 23 april 2013 @ 09:42:03 #206
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125630351
Verschijnen er net ineens twee echofoto's van vrienden op FB :(
  dinsdag 23 april 2013 @ 09:42:57 #207
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_125630364
Fijn Nikki! En as vrijdag is wel heeeel snel idd.

Poezebeest: fijn dat jij ook verder mag/kan op de korte termijn.

Frummeltje :*
  dinsdag 23 april 2013 @ 09:52:19 #208
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_125630535
Hier een rare week. Gisteren is mijn vader thuis gekomen na een hartoperatie, vannacht is zijn broer (mijn oom) overleden, dus eind deze week ook nog een begrafenis/crematie. En deze week zou ons derde kindje worden geboren.... De 29e was ik uitgerekend. En uitgerekend op die dag hebben we een belafspraak staan om weer opnieuw het icsi traject in te gaan. Bah, ben er gewoon chagerijnig van geloof ik.
En dan is onze jongste ook nog eens heel hangerig/benauwd....
*einde egopost*
  dinsdag 23 april 2013 @ 10:15:05 #209
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_125631055
Hobbesje :*

Frummeltje :* confronterend he. Wist je het al? Of kondigen ze het nu aan??

Poezebeest spannend, hebben jullie een lange wachtlijst? Of kan je daarna gewoon beginnen?
Be happy with the little things in life
  dinsdag 23 april 2013 @ 10:42:59 #210
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125631800
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 09:52 schreef Hobbesje het volgende:
Hier een rare week. Gisteren is mijn vader thuis gekomen na een hartoperatie, vannacht is zijn broer (mijn oom) overleden, dus eind deze week ook nog een begrafenis/crematie. En deze week zou ons derde kindje worden geboren.... De 29e was ik uitgerekend. En uitgerekend op die dag hebben we een belafspraak staan om weer opnieuw het icsi traject in te gaan. Bah, ben er gewoon chagerijnig van geloof ik.
En dan is onze jongste ook nog eens heel hangerig/benauwd....
*einde egopost*
Pfff heftig zeg, je mag met recht even goed chaggie zijn hiervan hoor :* Soms komt ineens alles zo bij elkaar he?

@droomvrouwtje Nee, ik wist niet dat ze zwanger zijn; dit is hun aankondiging... :{ Het steekt, vrij diep.

En ik heb al dagen knallende hoofdpijn, steken in mijn buik en een humeur van jewelste die naar alle kanten schiet. Hoera... -O-
  dinsdag 23 april 2013 @ 10:43:52 #211
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125631831
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 08:07 schreef Poezebeest het volgende:
Dat is al snel Nikki, wat fijn!

Ik mag me de volgende menstruatie ook weer aanmelden. Die verwacht ik volgende week. Ben benieuwd wanneer ik dan weer mag starten.
Voor jou breken dus ook weer spannende tijden aan! :*
  dinsdag 23 april 2013 @ 10:52:48 #212
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_125632035
Frummeltje :* dat is helemaal confronterend. Dikke knuf
Be happy with the little things in life
pi_125632153
Hobbesje; wat ontzettend verdrietig allemaal. Sterkte voor jou :*

Frummeltje; dat is ook stom. Ook een dikke knuffel voor jou.

Dv; ik heb geen idee wat de wachtlijst is. Ik houd er iig rekening mee dat ik pas in juni/juli zal starten.
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:05:25 #214
57497 happyme28
I'm so happy
pi_125636013
Hallo meiden, sorry dat ik zo kom binnen walsen, maar ik heb 'n vraagje.

Ben gisteren bij de gyn geweest i.v.m. herhaalde miskramen (3x na Daan in de 5e/6e week) en nu mag ik donderdag bloedprikken. Omdat er een vermoeden is, dat er een afwijking in de hormoonspiegel is en mijn baarmoederslijmvlies niet dik genoeg wordt om goed in te nestelen, hebben we het gehad over medicijnen indien ik weer zwanger raak.

Ik heb op 21 mei een afspraak om de bloeduitslagen te bespreken. Nu is 17 mei mijn NOD Stel nu hè (ik ga er niet vanuit natuurlijk, maar stel....) dat ik zwanger raak deze cyclus, kan ik dan wachten op de afspraak of moet ik eerder bellen voor utrogestan?

Mijn vraag is eigenlijk om het te laten werken, vanaf wanneer moet je dan die pillen inbrengen? Vanaf je NOD of al eerder of mag een paar dagen later ook?

Het is misschien wat voorbarig hoor, maar ik vroeg het mij af.
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:07:54 #215
57497 happyme28
I'm so happy
pi_125636093
Hobbesje, wat een rotperiode zeg, logisch dat je je zo voelt :*

Frummel, :( wisten die vrienden van jullie situatie? Zo nee, hebben ze het vast niet met opzet gedaan, maar vervelend, confronterend en pijnlijk is het natuurlijk wel.

Nikki, mooi nieuws zeg! *O*

Poezebeest, jij ook veel succes gewenst ^O^
pi_125636482
Spannend Happy! Hoop dat dit voor jullie gat helpen. :*

Jemig Frummel, lekker is dat inderdaad. Ik kan ook regelmatig flink van de leg zijn door zulke berichtjes hoor. :( En het is hier nogal babyboom om ons heen.

Hobbesje, :* Jeetje, das met recht een kloteweek. Effe lekker sip zijn mag dan echt wel lijkt me

Nikki :o Wat een snelle actie weer! ^O^ Ik ga vast preventief duimen draaien!
Poezebeest, jij ook succes! *O*
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:21:45 #217
57497 happyme28
I'm so happy
pi_125636611
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:18 schreef Lijnloos het volgende:
Spannend Happy! Hoop dat dit voor jullie gat helpen. :*
Thanks! Wat is bij jullie nu de status eigenlijk? (sorry... heb 't een tijdje niet zo gevolgd)
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:28:14 #218
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_125636832
Spannend happy, hopelijk is dit het juiste zetje. Wat voor soort medicijnen moet je dan gaan gebruiken??
Be happy with the little things in life
  dinsdag 23 april 2013 @ 13:44:51 #219
57497 happyme28
I'm so happy
pi_125637350
Utrogestan volgens mij, dat is progesteron wat nodig is in het eerste deel van de zwangerschap.
pi_125638068
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:21 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Thanks! Wat is bij jullie nu de status eigenlijk? (sorry... heb 't een tijdje niet zo gevolgd)
Same old... .not pregnant...
  dinsdag 23 april 2013 @ 14:45:34 #221
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125639742
Ik kan je niet verder helpen met info, happyme, maar wens je wel veel succes! :* Flink duimen voor een plakker. Fijn dat ze je daar nu bij gaan ondersteunen.

Die vrienden wisten overigens van onze situatie af, dus dit voelt echt niet fijn. Eentje van hen heeft me net wel een berichtje gestuurd, maar daar kan ik nu even niet zoveel mee. Eerst maar even mijn prikgehalte naar beneden zien te krijgen, zodat ik weer empathisch en vriendelijk kan reageren...

Lijnloos... -O- echt ruk zeg. Jullie zullen binnenkort wel weer een bezoekje aan de gyn brengen zeker? Dit lijkt me voor jullie ook extreem frustrerend. :*
pi_125640077
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:05 schreef happyme28 het volgende:
Hallo meiden, sorry dat ik zo kom binnen walsen, maar ik heb 'n vraagje.

Ben gisteren bij de gyn geweest i.v.m. herhaalde miskramen (3x na Daan in de 5e/6e week) en nu mag ik donderdag bloedprikken. Omdat er een vermoeden is, dat er een afwijking in de hormoonspiegel is en mijn baarmoederslijmvlies niet dik genoeg wordt om goed in te nestelen, hebben we het gehad over medicijnen indien ik weer zwanger raak.

Ik heb op 21 mei een afspraak om de bloeduitslagen te bespreken. Nu is 17 mei mijn NOD Stel nu hè (ik ga er niet vanuit natuurlijk, maar stel....) dat ik zwanger raak deze cyclus, kan ik dan wachten op de afspraak of moet ik eerder bellen voor utrogestan?

Mijn vraag is eigenlijk om het te laten werken, vanaf wanneer moet je dan die pillen inbrengen? Vanaf je NOD of al eerder of mag een paar dagen later ook?

Het is misschien wat voorbarig hoor, maar ik vroeg het mij af.
Eerder bellen is slimmer. Het is nog steeds onduidelijk of utrogestan wel helpt (als je geen hormonenprobleem hebt maar wel herhaalde miskramen), maar mijn zus heeft hem wel gehad. Aangezien het via IVF ging en niet natuurlijk begon ze op de dag van de TP. Dan weet je zeker dat je hormoonspiegel hoog blijft of er nu een innesteling plaats vindt of niet. Na een negatieve test moest ze dan weer stoppen.

Hoe ze het willen doen in een natuurlijke cyclus weet ik niet, maar volgens mij proberen ze z.s.m. Het is niet dat het niet meer werkt hoor, als je een paar dagen later zou beginnen, dan komt je hormoonspiegel ook omhoog. Of dat voldoende is om een miskraam te voorkomen, die garantie kunnen ze je helaas nooit geven. :(

Succes!

PS daarnaast heeft ze ook een paar weken prednison geslikt, ook dat schijnt te kunnen helpen. In Nederland deden ze dat niet, in Belgie wel. Ook nog onvoldoende onderzoek over. Ze heeft 5 miskramen gehad waarvan 3 tussen week 6/7.
pi_125640346
Frummel, het klinkt misschien heel cru, maar ik snap de mensen wel. Zij hebben er waarschijnlijk nieteens bij stilgestaan toen ze het postten. Voor hun is het heel normaal, voor jou is het een big deal. Ze zullen het vast niet zo bedoeld hebben hoor. :*

Happy, ik zou als ik jou was wel even het ziekenhuis bellen voor 'wat als'. Succes!

Hobbes :*
  dinsdag 23 april 2013 @ 15:04:23 #224
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_125640440
Happy ik heb alleen ervaring met utrogestan in een ivf cyclus. Toen moest ik beginnen met de bolletjes op de dag van en na de tp. Dus helaas geen tips voor je
Be happy with the little things in life
pi_125640467
Ik weet niet hoe goede vrienden het zijn? Maar ik ben hier beide keren voorzichtig geweest met vertellen in de familie van vriendskant. De ene keer zat zijn neef volop in de mmm en nu had zijn nicht net een miskraam gekregen we zouden rond dezelfde termijn zijn nu. Een beetje inlevingsvermogen moeten ze toch wel hebben. Al hadden ze je maar even apart een berichtje gestuurd dan viel het niet zo rauw op je dak.
  dinsdag 23 april 2013 @ 15:05:26 #226
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125640483
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Frummel, het klinkt misschien heel cru, maar ik snap de mensen wel. Zij hebben er waarschijnlijk nieteens bij stilgestaan toen ze het postten. Voor hun is het heel normaal, voor jou is het een big deal. Ze zullen het vast niet zo bedoeld hebben hoor. :*

Happy, ik zou als ik jou was wel even het ziekenhuis bellen voor 'wat als'. Succes!

Hobbes :*
Weet ik :) Ik gun het ze ook heel erg hoor. Maar moet even mezelf weer herpakken merk ik.
pi_125640531
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 09:42 schreef Frummeltje86 het volgende:
Verschijnen er net ineens twee echofoto's van vrienden op FB :(
Dus mogen zulke mensen hun vreugde niet delen met de buitenwereld omdat het jou vooralsnog niet is gelukt? Vind ik krom. Ik ben juist altijd blij voor mensen en begrijp de drang ook om zoiets aan iedereen te laten weten.
  dinsdag 23 april 2013 @ 15:07:18 #228
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125640556
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik weet niet hoe goede vrienden het zijn? Maar ik ben hier beide keren voorzichtig geweest met vertellen in de familie van vriendskant. De ene keer zat zijn neef volop in de mmm en nu had zijn nicht net een miskraam gekregen we zouden rond dezelfde termijn zijn nu. Een beetje inlevingsvermogen moeten ze toch wel hebben. Al hadden ze je maar even apart een berichtje gestuurd dan viel het niet zo rauw op je dak.
Tsja... ik zie ze niet elke week, maar we spreken elkaar toch zeker elke maand. We kennen elkaar al een jaar of tien. Ach, ik kan me ook voorstellen dat dit voor haar lastig is hoor. Zij hebben nu dat geluk en willen dat graag delen. Zou ik ook doen als ik zover was...
pi_125640579
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:06 schreef Spongebobsterr het volgende:

[..]

Dus mogen zulke mensen hun vreugde niet delen met de buitenwereld omdat het jou vooralsnog niet is gelukt? Vind ik krom. Ik ben juist altijd blij voor mensen en begrijp de drang ook om zoiets aan iedereen te laten weten.
Tuurlijk mogen mensen dat, maar dit is het draadje voor mensen waarbij zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat. Hier kun je dus ff klagen of vertellen dat zoiets rauw op je dak viel. Gewoon, omdat iedereen hier dat begrijpt.

En dan kan je een dag of wat later iemand hartelijk feliciteren.
  dinsdag 23 april 2013 @ 15:08:36 #230
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125640603
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:06 schreef Spongebobsterr het volgende:

[..]

Dus mogen zulke mensen hun vreugde niet delen met de buitenwereld omdat het jou vooralsnog niet is gelukt? Vind ik krom. Ik ben juist altijd blij voor mensen en begrijp de drang ook om zoiets aan iedereen te laten weten.
Zeker wel, maar op het moment zelf steekt dat wel enorm. Uiteindelijk kan ik schakelen en hartstikke blij zijn voor iemand anders. Maar op het moment dat zoiets gebeurt, kan ik mijn gevoel ook niet sturen.
  dinsdag 23 april 2013 @ 15:09:46 #231
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125640652
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:08 schreef kahlie het volgende:

[..]

Tuurlijk mogen mensen dat, maar dit is het draadje voor mensen waarbij zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat. Hier kun je dus ff klagen of vertellen dat zoiets rauw op je dak viel. Gewoon, omdat iedereen hier dat begrijpt.

En dan kan je een dag of wat later iemand hartelijk feliciteren.
:)
pi_125640665
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:06 schreef Spongebobsterr het volgende:

[..]

Dus mogen zulke mensen hun vreugde niet delen met de buitenwereld omdat het jou vooralsnog niet is gelukt? Vind ik krom. Ik ben juist altijd blij voor mensen en begrijp de drang ook om zoiets aan iedereen te laten weten.
Tuurlijk mogen ze dat delen. En het is goed dat ze blij zijn. Maar als jij vrienden hebt waarvan je weet dat ze in de mmm zitten kun je het wat "netter" brengen. En krijg je waarschijnlijk gemeende felicitaties terug. Daar ben je vrienden voor vind ik.
  dinsdag 23 april 2013 @ 15:12:49 #233
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125640777
Een andere goede vriendin van mij kwam vorige week even langs voor een bakje thee en vertelde toen persoonlijk aan mij dat ze zwanger zijn van een tweeling. Op zo'n moment kan ik toch sneller schakelen merk ik en ben ik haar in de armen gevlogen. Ik ben zo blij voor haar. Kort daarna heeft ze het ook op FB gezet. Dat voelde voor mij heel fijn. Heel af en toe een klein steekje, maar vooral heel blij voor haar en haar man. :)
pi_125640811
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:10 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Tuurlijk mogen ze dat delen. En het is goed dat ze blij zijn. Maar als jij vrienden hebt waarvan je weet dat ze in de mmm zitten kun je het wat "netter" brengen. En krijg je waarschijnlijk gemeende felicitaties terug. Daar ben je vrienden voor vind ik.
Helaas zorgt vriendschap niet voor tact. Familieband ook niet. Zakelijke band ook niet

Greep uit het assortiment van mensen om mij heen in de MMM:
Blij SMSje "Ik word tante" naar je complete lijst op je telefoon
E-mail bericht dat ze ongewenst zwanger is geworden en het toch maar besloten te houden
In de teamvergadering laten vallen dat je zwanger bent (twee collega's in de MMM en dat was bekend)
Uitnodiging voor de 9 Maanden beurs.

Achteraf, soms, kan je er wel om lachen. Maar op het moment... je draait ze het liefst de nek om.
pi_125640833
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:12 schreef Frummeltje86 het volgende:
Een andere goede vriendin van mij kwam vorige week even langs voor een bakje thee en vertelde toen persoonlijk aan mij dat ze zwanger zijn van een tweeling. Op zo'n moment kan ik toch sneller schakelen merk ik en ben ik haar in de armen gevlogen. Ik ben zo blij voor haar. Kort daarna heeft ze het ook op FB gezet. Dat voelde voor mij heel fijn. Heel af en toe een klein steekje, maar vooral heel blij voor haar en haar man. :)
Dat bedoel ik dus met even apart/"netter" vertellen.
Ik ga weer weg hier wens jullie allemaal heel snel een zwangerschap met als resultaat een baby toe.
pi_125640885
Ja, ik snap het ook wel. Pijnlijk is het. Maar toch denk ik dat je zulke situaties altijd blijft hebben als je op een bepaalde leeftijd bent. En je kunt niet verwachten dat mensen zich 'inhouden' voor jou. Maar ja, moeilijk.

Ik erger mij meer aan asociale, domme mensen die 'per ongeluk' zwanger zijn en waarvan je weet dat de personen niet voor het kind kunnen zorgen. Naar vind ik dat :')
  dinsdag 23 april 2013 @ 15:15:27 #237
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125640890
Dankje F_R. :) Ik wens jou een fijne zwangerschap!
  dinsdag 23 april 2013 @ 15:17:06 #238
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125640958
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:15 schreef Spongebobsterr het volgende:
Ja, ik snap het ook wel. Pijnlijk is het. Maar toch denk ik dat je zulke situaties altijd blijft hebben als je op een bepaalde leeftijd bent. En je kunt niet verwachten dat mensen zich 'inhouden' voor jou. Maar ja, moeilijk.

Ik erger mij meer aan asociale, domme mensen die 'per ongeluk' zwanger zijn en waarvan je weet dat de personen niet voor het kind kunnen zorgen. Naar vind ik dat :')
Inderdaad, het is iets pijnlijks. En ik ben het met je eens dat ik niet altijd kan verwachten dat mensen daar rekening mee houden. Dat gebeurt ook niet altijd, dus daar probeer ik mezelf ook tegen te wapenen. Uiteindelijk kan ik het altijd wel weer relativeren hoor, maar op het moment supreme is dat onhoudbaar.

En ja, de per ongelukjes ben ik ook geen fan van... ;)
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:02:05 #239
57497 happyme28
I'm so happy
pi_125651335
Thanks voor de reacties! Ik ga in ieder geval maar testen vanaf een week na de eisprong en dan ben ik er in ieder geval vroeg bij en dan voor de zekerheid maar even zkh bellen. Vorige keer had ik 11 DPO ook al een behoorlijke knaltest, maar goed, tussen mijn miskramen zat steeds ca. een half jaar, dus ga totaal niet uit van wederom een zwangerschap.

Toen ik net een miskraam had gehad en een vriendin was zwanger, kwam ze eerst even naar mij persoonlijk toe, even apart genomen en het verteld en vervolgens uitbundig met de rest van de wereld gedeeld. Dan valt het toch niet zo rauw op je dak.
  woensdag 24 april 2013 @ 08:33:26 #240
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125669894
Klinkt als een goed plan happyme. Dan kun je gelijk actie ondernemen als het zover is. :)

Ik blijf echt last houden van hoofdpijn en opvliegers! Dit heb ik normaal nooit. Het stond al in de bijsluiter van de clomid maar dit had ik toch niet verwacht. Vandaag dag 11 dus ik heb morgen een echo. Hopelijk is er wat aan het groeien geslagen.
  woensdag 24 april 2013 @ 09:32:23 #241
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_125670817
Vervelend van de bijwerkingen Frummel.. Hoop op goede uitslag morgen bij de echo!

Kan ook niet zo goed tegen de "per ongelukjes" Vind het leven als ik het op dat moment hoor even helemaal niet eerlijk, en krijg ik zo een gevoel van waarom ik niet... Goede vrienden van ons zijn ook bezig en hebben gelijk verteld dat ze met de pil gestopt is. Vond het fijn dat ze het deelden met ons en zou ook superblij voor ze zijn als het lukt.

Voor iedereen die het nodig heeft een dikke :*
  donderdag 25 april 2013 @ 09:55:09 #242
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125709868
Na mijn gemopper van de laatste dagen eindelijk wat goed nieuws: ik heb een ei! Hij is nu 14 mm en beduidend groter dan de rest. Aan de andere kant zat er nog één van 12 mm, maar ze verwacht dat die niet echt verder zal groeien. Eisprong vermoedelijk binnen een dag of 3 a 4, dus we mogen aan de slag! Ook is mijn baarmoederslijmvlies flink dik, dus innesteling zou theoretisch gezien ook geen problemem moeten opleveren. (8> zal blij met me zijn :')
pi_125710345
Go Frummeltje! En Frummelman :D
  donderdag 25 april 2013 @ 10:34:28 #244
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125710689
quote:
11s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:17 schreef Lijnloos het volgende:
Go Frummeltje! En Frummelman :D
:D
pi_125711508
quote:
11s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:17 schreef Lijnloos het volgende:
Go Frummeltje! En Frummelman :D
+1
Deze blijft plakken hoor.
pi_125712176
Wat fijn! Go Frummel, Frummelman en ei! (Ik weet die ei smiley nooit, sorry)!
  donderdag 25 april 2013 @ 11:36:08 #247
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125712366
Dank, dames!!!

Ik kon 'm ook al niet vinden, kahlie ;) en de codes weet ik al helemaal niet uit mijn hoofd. :P
pi_125712557
Ei smiley??? Ken wel het kuiken oO<
  donderdag 25 april 2013 @ 11:55:23 #249
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125713033
Er is een smiley met een stuiterend eitje ;) Ik ga eens terugzoeken!

Kan 'm niet vinden in vorige topics... -O-

[ Bericht 33% gewijzigd door Frummeltje86 op 25-04-2013 12:02:52 ]
pi_125714735
Go frummel!

Misschien kan ik dit het beste hier kwijt.

Mijn partner en ik hebben een hele grote kinderwens. Ik rammel ondertussen de pan uit, maar moeten nog tot minimaal januari wachten voor we groen licht krijgen van de internist. In principe staat er ons dan niks in de weg.

Maarrrr..... Mijn zwager en schoonvader accepteren onze kinderwens niet. Naast endometriose heb ik nog een andere aandoening maar daarmee gaat het nu erg goed en heb ik daar weinig tot niet last van. Ze zijn bang dat ik een zwangerschap niet aankan en dat ik niet voor een baby/kind kan zorgen lichamelijk. Ik vind dat belachelijk. Je kunt dat nooit van te voren voorspellen (ok, behalve bekkeninstabiliteit, want dat heb ik al in lichte mate), en al mijn artsen geloven dat het goed zal gaan.

Daarnaast zijn mijn zwager en schoonzus ongewild kinderloos en zijn ze door alle vergoede pogingen heen. Erg verdrietig en daar zal ook heus wel iets van jaloezie bij zitten (zou ik ook hebben!).
Voor mij en mijn partner is deze situatie ook vrij pijnlijk. Zwager en schoonvader zeggen dit alleen tegen mijn partner ('dat moet je haar niet aandoen!'), maar durven dat niet tegen mij te zeggen.
Onze keuze staat vast, maar ik vind het wel moeilijk met de wetenschap dat mocht het lukken er waarschijnlijk erg kwade gezichten zullen komen. Voornamelijk van mijn schoonvader die waarschijnlijk flink uit zijn dak zal gaan tegen mijn partner en 'overenthousiast' zal reageren waar ik bij ben.
Voor mijn zwager en schoonzus vind ik het dan wel erg moeilijk. Zij willen ook zo graag.

Hoe kan ik/kunnen wij hier het beste mee omgaan? De kans dat het hier niet lukt zonder hulp is erg groot, en dan zou ik wel steun van de familie willen in het traject. (En ook graag familie die achter onze wens staan)
pi_125715133
*kuch*



Wat fijn voor je Frummel! O+

*sluipt weer weg*
  donderdag 25 april 2013 @ 13:21:35 #252
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_125716093
Wat goed frummel!
  donderdag 25 april 2013 @ 13:26:28 #253
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_125716296
Oh en rammeltje, ik denk dat een kinderwens voornamelijk jullie aangaat...

Erg rot voor schoonzus maar lijkt me niet omdat de kinderwens bij hun niet in vervulling gaat de rest van de wereld dan ook maar niet mag.
Ik denk dat ze er alleen wat over te zeggen kunnen hebben als jullie door jouw aandoening van je schoonvader en zwager afhankelijk zijn.
  donderdag 25 april 2013 @ 14:11:58 #254
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_125718110
fummeltje: fijn!!!! En altijd leuk om je man blij te maken toch ;) ?

rammeltje: een kinderwens is iets persoonlijks. En ik vind het eerlijk gezegd heel triest dat je schoonvader en zwager het niet goed vinden... (en in problemen denken) Jij maakt toch ook geen keuzes voor hun???
Vervelend voor je zwager en schoonzus dat ze ongewild kinderloos zijn, maar daar kan jij niets aan doen en ook niets aan veranderen. Ze zullen moeten leren leven met het gegeven dat andere koppels wel kinderen krijgen. Hoe moeilijk dat ook is - en idd extra vervelend voor ze als het zo dichtbij komt - het is niet anders...
Maak je eigen keuzes en sta daar achter! :*
pi_125720109
Frummeltje wat goed dat de clomid wat lijkt te doen! Krijg je nu nog een echo of bloed prikken of is het +/-18 dagen wachten?

Rammeltje wat heftig dat anderen je keus mbt kinderwens niet echt accepteren. Sterkte ermee.
  donderdag 25 april 2013 @ 15:39:01 #256
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125721194
Rammeltje, ik sluit me aan bij de andere dames. Een kinderwens is echt geheel aan jullie, hoe moeilijk dat voor anderen ook is. Het enige dat je kunt doen, is als het jullie gegeven is, ze daar op een persoonlijke manier over in te lichten. Ik wens je veel sterkte met deze situatie! :*

Thnx voor de jompels, dames! Ik krijg er gek genoeg zeer veel positieve energie van ;) Natuurlijk heb ik nog een lange weg te gaan, maar het feit dat ik in principe nu net zoveel kans maak als andere vrouwen, doet me goed. :)

Sethiwe, ik krijg inderdaad nog bloedonderzoek op dag 23; dat is dan ongeveer een week na de eisprong. Er worden nu verder geen echo's meer gemaakt in deze cyclus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125726335
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2013 12:44 schreef rammeltje het volgende:

Hoe kan ik/kunnen wij hier het beste mee omgaan? De kans dat het hier niet lukt zonder hulp is erg groot, en dan zou ik wel steun van de familie willen in het traject. (En ook graag familie die achter onze wens staan)
Je kunt de familie niet dwingen om achter je kinderwens te staan. Je kunt ze niet dwingen om er voor jullie te zijn, om leuk te reageren en om jullie te steunen. Helaas kun je ze ook niet dwingen om tactvol te zijn.

Voor jezelf: zorg voor een goed steunnetwerk, bij vrienden, kennissen en evt. belangenorganisaties. Een vruchtbaarheidstraject is zwaar en dus is het belangrijk dat je voldoende support hebt. Laat je partner ook nakijken wat hij fijn vindt voor zichzelf.

Voor jullie als stel naar mensen die er moeite mee hebben: Samen zitten jullie op 1 lijn en de artsen zijn het eens. Gaat niet oeverloos in discussie. Het maakt niet uit of het uitgangspunt jaloezie is of terechte angst over jouw gezondheid. Wat uitmaakt is dat ze zich bemoeien om een negatieve manier in jullie leven. Ik zou je partner gesprekken af laten kappen met: de professionals zijn het eens dat het prima is en wij hebben een kinderwens. Als er tegen jou niets gezegd wordt (bijv. omdat ze niet compleet tactloos zijn) ga het gesprek dan ook niet aan. Dat verlies je alleen maar.

Misschien heb je gelijk dat er jaloezie en pijn speelt. Ongewild kinderloos zijn is hard en heel pijnlijk. Verhalen van jou over jullie traject roepen misschien vele pijnlijke hoopvolle herinneringen op. Misschien zullen ze even niet blij kunnen zijn als jullie zwanger worden, misschien duurt het even voordat ze jullie kind willen aanraken of komen bewonderen. Gun het ze. Hun verdriet duurt voort, maar wij hopen hier dat het jouwe nooit begint en dat je uiteindelijk met een kindje in je armen staat.
pi_125726455
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 15:39 schreef Frummeltje86 het volgende:
Thnx voor de jompels, dames! Ik krijg er gek genoeg zeer veel positieve energie van ;) Natuurlijk heb ik nog een lange weg te gaan, maar het feit dat ik in principe nu net zoveel kans maak als andere vrouwen, doet me goed. :)
*stomme copy paste.. nog geen ei.. weet niet wat ik fout doe :'( *

Jaaaaa! Volgens mij maak je officieel zelfs meer kans, omdat je weet wanneer de eisprong is. Dat weten mensen zonder traject nooit zeker namelijk.

Wat betreft je spoiler dat is normaal hoor. Ik kan me toch niet voorstellen dat zo'n arts daar mee zit. Anders blijft ie jaren aan het werk want zonder dat redt je het niet ;)
  donderdag 25 april 2013 @ 18:44:20 #259
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_125727470
Jaaaaa een ei voor frummel *O*

Rammeltje ik sluit me aan bij de andere meiden. Een kinderwens is heel persoonlijk, spijtig dat het je zwager en schoonzus een kinderwens onvervuld zullen zien. Maar dat neemt niet weg dat jij het wel kan proberen en dat jullie weg niet het hetzelfde hoeft en kan zijn als die van hun.
Be happy with the little things in life
pi_125754912
Nou... de verwijzing voor het preconceptie gesprek wordt gefaxed. Ik voel me zo dubbel. Aan de ene kant wil ik heel graag, maar ik ben zo bang dat ik niet mag of nooit mag. Of dat ik wel mag eindelijk en dat iedereen gaat zeuren dat ik dan gelijk *moet*. Mijn partner is ouder en wil supergraag nu kinderen, maar we hebben een aantal andere dingen nog niet op de rit.

Aan allerlei kanten van familie wordt er druk op uitgeoefend. Het is echt belachelijk. Gelukkig zitten mijn partner en ik wel op 1 lijn. Het is zo gek dat ik altijd heb geweten dat het een medisch verhaal zou worden, maar dat ik me nu toch wel een beetje zielig vindt. Humm... Nou ja, ik weet dat ik het bij jullie kwijt kan. O+ :*
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:54:27 #261
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_125758465
Kalie, je weet dat de stap komt maar als het dan toch echt echt echt definitief word kun je je nergens meer achter verstoppen of de struisvogel politiek toepassen :*

Chanty :* balen dat het mis is gegaan, maar wel fijn dat het "werkt" (misschien niet de goede uitdrukking maar weet niet goed hoe ik het anders moet zeggen) Ben benieuwd hoe de monitoring gaat en of er iets groeit


Rammel alles is al hierboven door de meiden gezegd, succes in ieder geval.

Nanuke :*

Snoenk hoe is het bij jou?


Nikki en poezebeest wat fijn dat jullie weer mogen gaan starten! *insert jompeldingetje*


Hobbesje knuffel en een :*

Happy ik ben benieuwd wat er uit de bloeduitslagen komt en of ze er iets aan kunnen doen.

Frummel een ei! Super.... Doe jullie best ;-)

En voor de rest een knuffel en een :* en sorry als ik mensen vergeten ben.

[ Bericht 6% gewijzigd door dobbey op 26-04-2013 14:03:37 ]
  vrijdag 26 april 2013 @ 14:01:43 #262
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_125758724
Ik leef dus nog.... Sorry had de afgelopen dagen geen tijd/puf om te reageren. Op aanraden van de mmw ben ik sinds maandag begonnen met sporten. Afgelopen maandag ben ik begonnen met sh'bam en op woensdag met body pump. Ik heb in ene spieren zitten op plaatsen waar ik ze de afgelopen 15 jaar niet heb gehad, auw!

Dinsdagavond zijn we weer bij het Geertgen geweest en heb ik mijn issue met de ICSI voorgelegd. Ze geven aan dat ze het voor mij wel willen proberen maar dat het een grote gok blijft. Hierop heb ik besloten dat dat hoofdstuk voor mij nu klaar is.
Het Geertgen blijft me een hele grote kans geven dat ik via de weg die we nu bewandelen de meeste kans hebben om zelf zwanger te raken aangezien er weer een follikel zat. We gaan nu verder met dit tot ik het echt niet meer trek. Ik heb ook heel duidelijk met mijn man afgesproken dat ik in deze degene ben die beslis, als ik zeg tot hier en niet verder dan is het ook klaar en gaan we door met donatie. Dit kan volgende maand zijn maar ook pas eind van het jaar, we zien wel waar het schip strand.

Voor nu zijn we, ondanks de spierpijn, fijn bezig met bed gym en zitten we dus sinds gister weer fijn op het bankje. Ditmaal met kussens aangezien zelfs mijn kont spieren beurs zijn hahaha
  vrijdag 26 april 2013 @ 15:44:15 #263
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_125764233
Lieve Dobbey, wat sta je er duidelijk en sterk in... respect _O_ ! Ik wens jullie alle geluk toe!! :* En in de tussentijd lekker blijven sporten ^O^ ...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  vrijdag 26 april 2013 @ 16:04:35 #264
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_125765030
Nou euhmmm nu blijkt wel weer dat ik zo veranderlijk ben als het weer :@ :D

We hebben zojuist weer een rekening binnengekregen van het Geertgen en dit is gewoon niet te doen... Gemiddeld ¤ 500,- per maand voor een gesprekje van ca. 10 minuten incl. echo :X Ik heb gebeld en gevraagd waar die kosten vandaan komen en het blijkt dat die kosten landelijk zijn vastgelegd door de overkoepelende organisatie van de medicie.

In mijn boosheid en teleurgesteldheid heb ik direct contact opgenomen met Zwolle en hun het verhaal voorgelegd en aangegeven waar we nu mee bezig zijn. De conclusie is dat we nu in principe bezig zijn met IUI alleen zonder rechtstreekse terugplaatsing van het zaad van mijn man en we kunnen dit gewoon doen in Zwolle en dan krijgen we het vergoed EN ze heeft in de gauwigheid mijn dossier nagekeken en Zwolle blijft nog steeds achter de ICSI staan :o

Maandag ga ik bellen met Hengelo of ze mijn dossier willen doorsturen naar Zwolle en dan krijgen we daar een uitnodiging voor een gesprek en zullen we daar voorlopig verder gaan. Mocht het dan alsnog uitdraaien op eiceldonatie dan kunnen we alsnog overstappen naar het Geertgen. Manlief vroeg of we niet terug konden naar Hengelo maar daar heb ik direct nee op geantwoord.

Lekker tegenstrijdige verhalen binnen 2 uur :')
  vrijdag 26 april 2013 @ 19:56:25 #265
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_125773599
Fijn dat het iig wel weer vergoed kan worden en dat je alsnog wel weer ka overstappen dobbey. Zou me rotschrikken van zo een rekening. Hier pas de eigen bijdrage binnengekregen

Gaat wel goed eigenlijk, maak me nog steeds niet heel druk. Had van de week wel weer beetje hoop, juist omdat ik me niet druk maakte, maar vandaag hoofdpijn gekregen wat ik altijd een paar dagen van te voren heb. Dus ga er nu helemaal niet meer van uit.
pi_125774035
Dobbey, zou je het niet kunnen indienen bij de verzekering?
  vrijdag 26 april 2013 @ 20:18:17 #267
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_125774451
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 19:56 schreef snoenk het volgende:

Gaat wel goed eigenlijk, maak me nog steeds niet heel druk. Had van de week wel weer beetje hoop, juist omdat ik me niet druk maakte, maar vandaag hoofdpijn gekregen wat ik altijd een paar dagen van te voren heb. Dus ga er nu helemaal niet meer van uit.
Oei da's minder... Ik hoop voor je dat het toch stiekem een vals voorteken is :*
  vrijdag 26 april 2013 @ 20:29:52 #268
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_125774908
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 20:08 schreef Sull het volgende:
Dobbey, zou je het niet kunnen indienen bij de verzekering?
Nee we wisten van te voren dat we 50% zelf moesten betalen. Menzis heeft geen contract met het Geertgen vanwege de omstredenheid van het donor gebeuren. Het Geertgen doet aan fair wederkeer (ik krijg een eicel en mijn man word zaaddonor en vice versa) en sommige zorgverzekeraars zien dat als ruilhandel... Daarom hebben ze het Geertgen als prive kliniek gekenmerkt en kunnen we dus niets beginnen.
We hadden ons wel voorbereid op kosten maar dat het in 2 maanden tijd nu al op *kuch* ¤ 1400 zou komen :X dat hadden we ff niet verwacht zeg maar :') Dan steek ik liever dat geld in eigen zak en gaan we de 3 pogingen helemaal op maken aan ICSI en dan van het geld wat we "uit sparen" betaal ik dan liever de eiceldonatie. De kosten daarvan zijn ¤ 2850 en ¤ 250 voor de donor....
Nu zijn we de afgelopen maanden dus al zo'n ruime ¤ 2000 kwijt geweest aan medische kosten en reiskosten voor een halve IUI poging omdat we geen inseminatie krijgen. Dan zet ik die liever voort in Zwolle compleet met alles erop en eraan en als het dan nog niets word dan de laatste 2 pogingen voor ICSI....

Ik ben eigenlijk nog steeds wel pissed... We worden nu weer zo knetterhard afgestraft omdat ik gedoe heb met het zwanger worden dat ik net al heel hard tegen mijn man heb gezegd dat als ik dan zo nodig van de zorgverzekering mijn kind moet "kopen" ik dan ook het volledige bedrag ga opmaken die ik vergoed krijg bij een ander ziekenhuis.... Iets met hormonale bui en zo :@
pi_125776663
Dobbey, het hele geldgebeuren slaat echt helemaal nergens op. Dat is denk ik iets waar iedereen die in de mmm komt mee te maken krijgt. "ohjee nog maar X vergoedde pogingen", het is een stemmetje dat dan continue in je achterhoofd meespeelt. Echt jammer dat het zo moet. :(

Wat een geld vraagt dat Geertgen trouwens zeg. Je hebt gelijk dat je toch de andere mogelijkheden weer overweegt. :*
  zaterdag 27 april 2013 @ 08:52:36 #270
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_125788987
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2013 21:05 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dobbey, het hele geldgebeuren slaat echt helemaal nergens op. Dat is denk ik iets waar iedereen die in de mmm komt mee te maken krijgt. "ohjee nog maar X vergoedde pogingen", het is een stemmetje dat dan continue in je achterhoofd meespeelt. Echt jammer dat het zo moet. :(

Wat een geld vraagt dat Geertgen trouwens zeg. Je hebt gelijk dat je toch de andere mogelijkheden weer overweegt. :*
Het is echt belachelijk van de verzekeringen en voor mij voelt het ook echt alsof ik (zal voor een ander net zo zijn denk ik) dubbel word gestraft, maar goed weer een hoofdstuk afgesloten voor nu en op naar deel 3!
pi_125789155
Dobbey, wat een vervelende situatie zeg! De kosten zijn wel hoog inderdaad.
Wat je even na moet vragen is of de kosten nog zullen oplopen. Ziekenhuizen werken met een pakketprijs (priveklinieken weet ik niet). Dus zodra je bv pakket 1 opstart maak je die kosten, hoeveel afspraken dat ook zullen zijn. Dus het kan zijn dat het vervolg ook al is berekend in de kosten die je nu berekend hebt gekregen...
  zaterdag 27 april 2013 @ 09:34:19 #272
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_125789414
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 09:11 schreef Sull het volgende:
Dobbey, wat een vervelende situatie zeg! De kosten zijn wel hoog inderdaad.
Wat je even na moet vragen is of de kosten nog zullen oplopen. Ziekenhuizen werken met een pakketprijs (priveklinieken weet ik niet). Dus zodra je bv pakket 1 opstart maak je die kosten, hoeveel afspraken dat ook zullen zijn. Dus het kan zijn dat het vervolg ook al is berekend in de kosten die je nu berekend hebt gekregen...
Dit zijn repeterende kosten.... Dus maandelijks... Heb er al 2 hiervoor gehad. 1 van 800 euro en nog 1 van bijna 500 :( anders was het wel te doen geweest... En dat is dan vanaf januari... Voor de eiceldonatie is wel een pakket en dat is 2850 euro en dan de vergoeding voor de donor dus dat valt in vergelijking hiermee nog mee.....
pi_125790061
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 09:34 schreef dobbey het volgende:

[..]

Dit zijn repeterende kosten.... Dus maandelijks... Heb er al 2 hiervoor gehad. 1 van 800 euro en nog 1 van bijna 500 :( anders was het wel te doen geweest... En dat is dan vanaf januari... Voor de eiceldonatie is wel een pakket en dat is 2850 euro en dan de vergoeding voor de donor dus dat valt in vergelijking hiermee nog mee.....
Poei wat extreem qua bedragen. Mijn zus moest ook een deel betalen van haar behandeling in Belgie. Dat was ook vrij pittig. Zo stom, zeker als ze in Nederland zeggen dat ze naar Belgie moet en de verzekering vervolgens volhoudt dat het eigen keuze is en dat ze niet spoedeisende buitenlandse behandelingen niet 100% vergoeden.
  zaterdag 27 april 2013 @ 13:40:39 #274
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_125793892
Jeetje dobbey wat een bedragen zeg. Daar word je niet vrolijk van, ook wel raar dat de zorgverzekeraar niet een deel wilt vergoeden, jammer hoor..
Be happy with the little things in life
  zaterdag 27 april 2013 @ 13:42:48 #275
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125793943
Oef wat een geld zeg! :X zo wordt je wel heen en weer geslingerd dobbey... :*
  zaterdag 27 april 2013 @ 13:45:28 #276
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125794013
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:09 schreef kahlie het volgende:
Nou... de verwijzing voor het preconceptie gesprek wordt gefaxed. Ik voel me zo dubbel. Aan de ene kant wil ik heel graag, maar ik ben zo bang dat ik niet mag of nooit mag. Of dat ik wel mag eindelijk en dat iedereen gaat zeuren dat ik dan gelijk *moet*. Mijn partner is ouder en wil supergraag nu kinderen, maar we hebben een aantal andere dingen nog niet op de rit.

Aan allerlei kanten van familie wordt er druk op uitgeoefend. Het is echt belachelijk. Gelukkig zitten mijn partner en ik wel op 1 lijn. Het is zo gek dat ik altijd heb geweten dat het een medisch verhaal zou worden, maar dat ik me nu toch wel een beetje zielig vindt. Humm... Nou ja, ik weet dat ik het bij jullie kwijt kan. O+ :*
Wat ontzettend naar dat er zoveel druk op je wordt uitgeoefend meid... Gelukkig zit je op een lijn met je (8> dat is uiteindelijk denk ik toch het belangrijkst. :*
pi_125812865
Als ik dat zo lees tref ik het enorm met mijn verzekering. Ik doe dan wel een behandeling die in NL niet is toegestaan, maar ik krijg echt 100% van de kosten vergoed. Dus ook voor deze keer zal ik alleen de eigen verplichte jaarlijkse bijdrage van iets van 350 euro ofzo moeten betalen, maarja dat moet iedereen.

Frummel, ben je al goed je best aan het doen? ;)
  zaterdag 27 april 2013 @ 23:03:37 #278
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125813937
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
Als ik dat zo lees tref ik het enorm met mijn verzekering. Ik doe dan wel een behandeling die in NL niet is toegestaan, maar ik krijg echt 100% van de kosten vergoed. Dus ook voor deze keer zal ik alleen de eigen verplichte jaarlijkse bijdrage van iets van 350 euro ofzo moeten betalen, maarja dat moet iedereen.

Frummel, ben je al goed je best aan het doen? ;)
Dat scheelt inderdaad heel veel geld!

Ja zeker ;) netjes om de dag, op advies van de arts. Erg vervelend :9
pi_125822572
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 13:45 schreef Frummeltje86 het volgende:

[..]

Wat ontzettend naar dat er zoveel druk op je wordt uitgeoefend meid... Gelukkig zit je op een lijn met je (8> dat is uiteindelijk denk ik toch het belangrijkst. :*
Thanks Frummel :* Het begon een aantal jaren geleden met "moeten jullie niet toch eens...", alsof het onze keuze was om te wachten, wat het niet was. Nu is het inmiddels zo van: "ja, maar als je niet eens begint loop je misschien wel de kans dat...". Puur op angsten inspelen en je mening er doordrukken. Helaas. -O-

Dobbey ja, het is inderdaad wel zo, van "nu wordt het echt".
  zondag 28 april 2013 @ 11:44:22 #280
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_125823687
Kahlie balen dat er zoveel druk van de familie zo groot is. Ik vraag me soms echt af waar anderen zich mee bemoeien. Alsof kinderen krijgen of een kinderwens hebben iets is waar iedereen zich mee mag bemoeien
Be happy with the little things in life
  maandag 29 april 2013 @ 10:11:09 #281
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125856751
Ik snap dat echt niet, die mensen die voor anderen denken dat het tijd is om aan kindjes te beginnen! Denken is dan nog niet zo erg, maar het uitspreken van die gedachte wel. Het is mij ook wel eens overkomen door een collega. Ik voelde me echt gekwetst. 'Ja, ik weet dat ik er de leeftijd voor heb, maar could you please shut up?' Zij had inmiddels drie kinderen in vier jaar gekregen. Fijn voor haar. Ik was not amused.

Kahlie, tegen de mensen die maar bleven zeuren, ben ik soms heel bot geweest. Dat heeft ons wel geholpen. Ze zijn er nooit meer over begonnen... :*

Hier gaat het vooralsnog goed. Ben heel benieuwd of er inderdaad een eisprong plaatsvindt deze ronde. Ergens hebben we allebei een heel positief voorgevoel. Vreemd is dat zeg... Ik heb dat wel vaker. Heb ook altijd gedacht dat ik niet op de 'normale' manier zwanger zou raken. Dat gevoel is helaas al uitgekomen. Zo al meer dingen. We hadden allebei ook een sterk gevoel dat de clomid zou werken. Ook dat kwam uit. Ik heb nu twee weken vakantie en hoop echt de rust in mijn lijf te hebben om een bevruchting en innesteling mogelijk te maken.
  maandag 29 april 2013 @ 14:20:13 #282
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_125864851
Frummeltje ik hoop dat je voorgevoel je niet in de steek laat!
  dinsdag 30 april 2013 @ 10:56:52 #283
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125895643
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 14:20 schreef Hobbesje het volgende:
Frummeltje ik hoop dat je voorgevoel je niet in de steek laat!
Dat hoop ik ook! Ik had net een vlammende steek in mijn lies. Misschien een eisprong, misschien niets. Ik hoop op het eerste!
  dinsdag 30 april 2013 @ 11:54:44 #284
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_125897645
Frummel hoop op eisprong! :*

Mijn voorgevoel was ook juist, gister ongesteld geworden.
  dinsdag 30 april 2013 @ 12:17:39 #285
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125898465
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 11:54 schreef snoenk het volgende:
Frummel hoop op eisprong! :*

Mijn voorgevoel was ook juist, gister ongesteld geworden.
Balen... :*
  dinsdag 30 april 2013 @ 21:09:41 #286
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_125920062
Balen Snoenk... :*

Hier is er -voor mijn gevoel eindelijk- ook weer wat leven in de brouwerij. Wij mogen volgende week op de gezamenlijke afspraak komen en volgens onze gyn (die gisteren belde) is er dan geen wachtlijst. Dus misschien nog een ronde voordat we op zomervakantie gaan...
Er is op hormoongebied van alles veranderd tov 3 jaar geleden, dus het is echt allemaal nieuw voor mij (aan de pil nu, menopur ipv puregon).
Nu alleen nog wachten tot ik ongesteld word (miskraam begon op 20 maart, dus het zou wel weer een keer kunnen lijkt me). Duurt voor mijn gevoel erg lang, helemaal nu ik al een paar dagen zeurende menstuatie-achtige krampen heb.
  dinsdag 30 april 2013 @ 21:49:55 #287
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_125922493
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 22:55 schreef droomvrouwtje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wist ik niet! Ananas sowieso, kan er geen genoeg van krijgen.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_125923944
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 21:09 schreef Hobbesje het volgende:
Balen Snoenk... :*

Hier is er -voor mijn gevoel eindelijk- ook weer wat leven in de brouwerij. Wij mogen volgende week op de gezamenlijke afspraak komen en volgens onze gyn (die gisteren belde) is er dan geen wachtlijst. Dus misschien nog een ronde voordat we op zomervakantie gaan...
Er is op hormoongebied van alles veranderd tov 3 jaar geleden, dus het is echt allemaal nieuw voor mij (aan de pil nu, menopur ipv puregon).
Nu alleen nog wachten tot ik ongesteld word (miskraam begon op 20 maart, dus het zou wel weer een keer kunnen lijkt me). Duurt voor mijn gevoel erg lang, helemaal nu ik al een paar dagen zeurende menstuatie-achtige krampen heb.
Die wachtlijst klopt, heb me gisteren aangemeld en mag eind mei weer starten, dus eind juni punctie en tp. Verder weet ik niet of menopur voor mij al geldt omdat ik voor 1 mei heb aangemeld, ik zie het wel als de recepten binnen zijn. Spannend allemaal voor jullie Hobbes!
  dinsdag 30 april 2013 @ 23:10:37 #289
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_125927161
Snoenk :* balen zeg

Poezebeest en hobbesje huh?? Ik heb hier gewoon een recept gekregen voor puregon. Volgende week echo als die goed is 22 mei weer starten met spuiten
Be happy with the little things in life
pi_125928572
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:10 schreef droomvrouwtje het volgende:
Snoenk :* balen zeg

Poezebeest en hobbesje huh?? Ik heb hier gewoon een recept gekregen voor puregon. Volgende week echo als die goed is 22 mei weer starten met spuiten
Dat is nieuw beleid in Nijmegen, iedereen aan de menopur, dat zou namelijk goedkoper zijn, maar niet gebruiksvriendelijker omdat je dit steeds moet mengen zoals de pregnyl. Volgens mij gaat het per 1 mei in, dus ik val er net buiten denk ik.

Doe jij het lange protocol DV? Dan gaan we namelijk gelijk op. Spannend ook weer voor jullie!
  dinsdag 30 april 2013 @ 23:49:29 #291
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_125929066
Oke.. Hier gewoon dus nog puregon, heb ook niks gehoord over menopur, volgens mij kan het wel zijn dat je op de een beter reageerd dan de andere.

Ja volgens mij wel, 25 mei dan laatste pil.. En dan 3 juni uitgangsecho
Be happy with the little things in life
pi_125929930
Ja, maar daar wordt volgens mij niet naar gekeken, contra-indicaties waren geloof ik eerdere overstimulatie en pcos.

Wanneer begin je dan met de puregon? Na de uotgangsecho? Heb ik nog nooit gehad, begin 15 juni met gonal, of iets anders, whatever.
  woensdag 1 mei 2013 @ 00:48:04 #293
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_125930943
Na de uitgangsecho mag ik dan beginnen met puregon en dan afhankelijk van hoe het gaat ongeveer half juni de punctie
Be happy with the little things in life
pi_125932592
DV wat spannend.

Poezebeest jij mag ook al best snel starten.

In juli zitten wij gewoon allemaal in Z&G dames!
  woensdag 1 mei 2013 @ 07:51:13 #295
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125932756
Hobbesje, Poezebeest en droomvrouwtje in actie! *O* Dat moet gewoon lukken dames :)

Nikki, hoe gaat ie bij jou?

Snoenk, al een beetje bijgekomen van de teleurstelling? :*
  woensdag 1 mei 2013 @ 15:53:01 #296
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_125944347
Spannend droomvrouwtje en poezebeest!

Het gaat wel, volgende week info avond en week daarop weer afspraak bij gyn. Moet nu dus minimaal maand wachten totdat we verder gaan.
Probeer het allemaal beetje los te laten. Merk alleen dat mijn man er op het moment erg mee zit. Binnenkort even lekker samen weg en ons even geen zorgen maken.
  woensdag 1 mei 2013 @ 16:30:26 #297
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125945532
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 15:53 schreef snoenk het volgende:
Spannend droomvrouwtje en poezebeest!

Het gaat wel, volgende week info avond en week daarop weer afspraak bij gyn. Moet nu dus minimaal maand wachten totdat we verder gaan.
Probeer het allemaal beetje los te laten. Merk alleen dat mijn man er op het moment erg mee zit. Binnenkort even lekker samen weg en ons even geen zorgen maken.
Pfoe, dat lijkt me niet tof om een maand over te slaan voor je gevoel. Goed dat je probeert het een beetje los te laten, maar wat is dat lastig hè? :* voor je man. Ik heb bij aanvang van dit traject tegen mijn (8> gezegd dat dit voor hem net zo heftig is als voor mij en dat hij niet alleen sterk hoeft te zijn voor mij. Daarover met elkaar praten helpt ons nog dichter bij elkaar komen. Ik krijg de indruk dat jullie ook zo'n band hebben, wat fijn. Heerlijk vooruitzicht op een weekendje weg samen! :*
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:24:32 #298
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_125960453
Het nieuwe hormoonbeleid is idd als je je aanmeld vanaf 1 mei (in Nijmegen iig). Iedereen die al in de molen zit en bezig is houdt de hormonen. We zullen zien. Het is bewerkelijker, maar wel makkelijker te bewaren dan de puregon (mochten we in juli uitkomen dat is dat praktischer met onze vakantie). De vorige keer had ik echt heel veel eitjes bij de eerste echo, dus dit keer een lagere dosering en een eerdere echo. Ik weet wel dat als ik me weer zo vol voel worden ik eerder aan de telefoon hang!
Maar eerst maar eens weer ongesteld worden. Jee, wat kan je daar op zitten wachten...

Snoenk: :*
  donderdag 2 mei 2013 @ 08:40:38 #299
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125969569
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:24 schreef Hobbesje het volgende:
Het nieuwe hormoonbeleid is idd als je je aanmeld vanaf 1 mei (in Nijmegen iig). Iedereen die al in de molen zit en bezig is houdt de hormonen. We zullen zien. Het is bewerkelijker, maar wel makkelijker te bewaren dan de puregon (mochten we in juli uitkomen dat is dat praktischer met onze vakantie). De vorige keer had ik echt heel veel eitjes bij de eerste echo, dus dit keer een lagere dosering en een eerdere echo. Ik weet wel dat als ik me weer zo vol voel worden ik eerder aan de telefoon hang!
Maar eerst maar eens weer ongesteld worden. Jee, wat kan je daar op zitten wachten...

Snoenk: :*
Ja, wachten is zo ongeveer de meest vervelende activiteit in dit hele proces. Helemaal als je nog op bloed zit te wachten... Ik hoop dat je het snel mag worden en dat dat dan ook voorlopig de laatste keer is! :*
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:46:49 #300
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125970838
Ik verkeer voor mijn gevoel nu ook in een soort niemandsland. De vermoedelijke eisprong is geweest, maar zekerheid daarover heb ik pas volgende week. Ik moet maandag bloed laten prikken op progesteron en krijg dan in de loop van woensdag de uitslag.

Ik weet ook niet welke datum ik moet aanhouden als NOD als er inderdaad een eisprong geweest is. Zouden ze op basis van mijn progesterongehalte misschien ook kunnen zien wanneer de eisprong heeft plaatsgevonden?
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:47:08 #301
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_125970844
Oh, laat ik 'm dan maar gelijk dichtgooien...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')