abonnement Unibet Coolblue
pi_125061969
quote:
Die is ook wel keihard genaaid zeg. Zie nu nog maar een ploeg te vinden.
pi_125062050
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 21:44 schreef Mani89 het volgende:
Ericr is geradicaliseerd.
pi_125062153
Ericr slaat wel een beetje door ja, wordt irritant.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 9 april 2013 @ 14:40:12 #104
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_125069880
Ik vind die tijdelijke schorsingen perfect logisch. Renners die voorwaardelijk meerijden en daarna toch geschorst worden, hebben koersen beïnvloed door hun aanwezigheid, terwijl de kans groot was dat ze alsnog geschrapt zouden worden. Zonder Contador wint Nibali de Giro van 2011, niet Scarponi.

Dat het elke keer zo belachelijk lang moet duren voor er een uitspraak is, dat is het grootste probleem. Maandje langs de kant is ook niet prettig, maar vind ik nog acceptabel. In praktijk verneuken ze echter vaak een heel seizoen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 9 april 2013 @ 14:44:21 #105
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_125070014
quote:
Deden ze toch al niet
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_125071047
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind die tijdelijke schorsingen perfect logisch. Renners die voorwaardelijk meerijden en daarna toch geschorst worden, hebben koersen beïnvloed door hun aanwezigheid, terwijl de kans groot was dat ze alsnog geschrapt zouden worden. Zonder Contador wint Nibali de Giro van 2011, niet Scarponi.

Dat het elke keer zo belachelijk lang moet duren voor er een uitspraak is, dat is het grootste probleem. Maandje langs de kant is ook niet prettig, maar vind ik nog acceptabel. In praktijk verneuken ze echter vaak een heel seizoen.
Mee eens. Maar zelfs de meest voordehandliggende dingen om te veranderen in het wielrennen gebeuren niet of nauwelijks.
pi_125071057
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind die tijdelijke schorsingen perfect logisch.
Hoezo?
Remy heeft wat vitaminen liggen en opeens denken mensen dat het doping is. Hij wordt ontslagen en ondertussen wordt er toxicologisch bevestigd dat het geen doping is. Echter wordt Remy toch (kansloos) voor het Gerechtshof gedaagd die hij dan ook logischerwijs wint.
Hoezo is het dan logisch dat hij geschorst werd?

Wanneer mag je dan iemand al schorsen? Als je een onderzoek start?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 9 april 2013 @ 15:16:56 #108
40566 Ericr
Livewrong
pi_125071124
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 10:42 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ericr slaat wel een beetje door ja, wordt irritant.
Mooi.
pi_125071152
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:14 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hoezo?
Remy heeft wat vitaminen liggen en opeens denken mensen dat het doping is. Hij wordt ontslagen en ondertussen wordt er toxicologisch bevestigd dat het geen doping is. Echter wordt Remy toch (kansloos) voor het Gerechtshof gedaagd die hij dan ook logischerwijs wint.
Hoezo is het dan logisch dat hij geschorst werd?

Wanneer mag je dan iemand al schorsen? Als je een onderzoek start?
Nouja, het probleem ligt niet bij het tijdelijk schorsen, maar bij die misschatting over die vitamines. Dat mag natuurlijk sowieso nooit en te nimmer gebeuren.
pi_125071382
Maar dan nog zijn jullie dus voor 'guilty before proven innocent'.
Want stel je voor dat Contador met iets vreemds wordt betrapt een week voor de Tour. Hij wordt direct geschorst en uit de rechtzaak in augustus blijkt dat hij onschuldig is.
Dan heeft hij zijn hoogtepunt van het seizoen gemist, dat wil je toch ook niet?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_125071687
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:26 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar dan nog zijn jullie dus voor 'guilty before proven innocent'.
Want stel je voor dat Contador met iets vreemds wordt betrapt een week voor de Tour. Hij wordt direct geschorst en uit de rechtzaak in augustus blijkt dat hij onschuldig is.
Dan heeft hij zijn hoogtepunt van het seizoen gemist, dat wil je toch ook niet?
Beetje slecht voorbeeld, want juist in 'het echte leven' kan je als je verdacht wordt vastgezet worden, voordat je schuld is bewezen :P.

Maar om je vraag te beantwoorden. Als Contador bijvoorbeeld een zeer vreemd bloedpaspoort heeft, zo rond de Tour, en daar wordt een onderzoek naar ingesteld, dan vind ik een tijdelijke schorsing wel te billijken. Ook als hij later vrijgesproken wordt. Je moet niet over een nacht ijs gaan natuurlijk, zoals bij di Gregorio.
pi_125072220
http://www.velonation.com(...)comment-further.aspx

Hoe goddelijk zijn als er een paar van die Sky-mannetje gepakt zouden worden :D.

Bizar gebeuren verder.
pi_125072494
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Beetje slecht voorbeeld, want juist in 'het echte leven' kan je als je verdacht wordt vastgezet worden, voordat je schuld is bewezen :P.

Maar om je vraag te beantwoorden. Als Contador bijvoorbeeld een zeer vreemd bloedpaspoort heeft, zo rond de Tour, en daar wordt een onderzoek naar ingesteld, dan vind ik een tijdelijke schorsing wel te billijken. Ook als hij later vrijgesproken wordt. Je moet niet over een nacht ijs gaan natuurlijk, zoals bij di Gregorio.
Maar waar ligt de grens van een terechte tijdelijke schorsing en een onterechte tijdelijke schorsing?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_125072606
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:58 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Maar waar ligt de grens van een terechte tijdelijke schorsing en een onterechte tijdelijke schorsing?
Tja, "redelijke verdenking", dat lijkt me hele complexe materie inderdaad.

Maar het is kiezen tussen twee kwaden he. Zonder voorlopig schorsen laat je een Riccò gewoon de Tour uitrijden en winnen, terwijl hij al lang en breed betrapt is op CERA-gebruik.
  dinsdag 9 april 2013 @ 16:09:22 #115
40566 Ericr
Livewrong
pi_125072923
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
http://www.velonation.com(...)comment-further.aspx

Hoe goddelijk zijn als er een paar van die Sky-mannetje gepakt zouden worden :D.

Bizar gebeuren verder.
quote:
It is understood that GW501516 has been linked to the spread of tumours.
Stuk zorgwekkender, maar goed ze spelen zelf graag met hun leven. Over 20 jaar misschien een hele generatie ex-renners die kampt met grote gezondheidsproblemen. Experimentele medicatie kan je vaak maar beter vanaf blijven.
  dinsdag 9 april 2013 @ 16:19:37 #116
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_125073303
Een positieve A-staal is heel wat anders dan een mogelijke verdenking van dopinghandel.

In het normale recht zijn er gevallen waarbij je als verdachte vast komt te zitten, maar in de meeste gevallen mag je het proces in vrijheid afwachten.
Op enkele uitzonderingen na moet je dan verdacht worden van een delict waar minimaal 4 jaar voor staat. Het zou wel passen in de toenemende criminalisering van renners.

Dat koersen gewonnen kunnen worden door dopingzondaars of zodanig kunnen worden beinvloed lijkt mij inderdaad iets wat je wilt vermijden. De vraag is of je de renner daarvoor verantwoordelijk wil maken en zijn onschuldigheidspositie wilt opgeven terwijl er in het hele systeem vele partijen zijn die net zo verantwoordelijk zijn voor de huidige situatie in het wielrennen.

Daarnaast vind ik persoonlijk het principe dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is belangrijker dan mogelijke koersbeinvloeding. Het ongelijk straffen tussen verschillende instanties, schorsen met terugwerkende kracht of niet en een procesgang van maande of soms jaren beinvloedt de koers net zo hard. Dan zou ik niet weten weten waarom ineens het onschuldigheidsprincipe zou moeten wijken.

Er gingen meen ik ook geruchten rond dat Di gregorio een dopinghandel zou runnen. In zulke gevallen valt de mogelijke overtreding onder het normale recht en dienen die procedures gevolgd te worden.

Als ik hem was zou ik compensatie eisen en als hij geen ploeg meer kan vinden kan dat best een hoog bedrag worden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_125074110
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:09 schreef Ericr het volgende:

[..]

[..]

Stuk zorgwekkender, maar goed ze spelen zelf graag met hun leven. Over 20 jaar misschien een hele generatie ex-renners die kampt met grote gezondheidsproblemen. Experimentele medicatie kan je vaak maar beter vanaf blijven.
Je had toch al een grote groep Italiaanse voetballers met ALS?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_125076427
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:44 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Deden ze toch al niet
WK's en Six Nations wel.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:09:48 #119
56724 Wombcat
rent wiel
pi_125077187
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

Als ik hem was zou ik compensatie eisen en als hij geen ploeg meer kan vinden kan dat best een hoog bedrag worden.
Dat lijkt me ook.

(met de rest van je post ook eens trouwens).
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:30:13 #120
14505 OProg
A Life in Music
pi_125077869
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:58 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Maar waar ligt de grens van een terechte tijdelijke schorsing en een onterechte tijdelijke schorsing?
Pis of bloed inleveren met iets erin waar iets in zit is tijdelijk schorsen.

Maar in dit geval is het iemand opknopen terwijl ze nog niet eens wisten wat ze nou precies gevonden hadden. Weten waar het om gaat lijkt me wel redelijk cruciaal.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_125079039
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:42 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Je had toch al een grote groep Italiaanse voetballers met ALS?
Ja
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:29:07 #122
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_125080302
De doping wordt getest voor de gezondheid van de renner, hoe zit het met die helmen, zijn die nog veilig als ze met 80 km naar beneden knallen?
pi_125083337
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:09 schreef Ericr het volgende:

[..]

[..]

Stuk zorgwekkender, maar goed ze spelen zelf graag met hun leven. Over 20 jaar misschien een hele generatie ex-renners die kampt met grote gezondheidsproblemen. Experimentele medicatie kan je vaak maar beter vanaf blijven.
Ja, daar doelde ik ook op met die laatste zin.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 16:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Een positieve A-staal is heel wat anders dan een mogelijke verdenking van dopinghandel.

In het normale recht zijn er gevallen waarbij je als verdachte vast komt te zitten, maar in de meeste gevallen mag je het proces in vrijheid afwachten.
Op enkele uitzonderingen na moet je dan verdacht worden van een delict waar minimaal 4 jaar voor staat. Het zou wel passen in de toenemende criminalisering van renners.
Het is allemaal relatief he. Doping is in het wielrennen een relatief zwaar misdrijf, waar zo'n voorlopige schorsing wel bij past. Het is niet dat ze opgesloten worden; dus als de straf totaal onvergelijkbaar is, waarom wel de misdrijven met elkaar vergelijken?
quote:
Dat koersen gewonnen kunnen worden door dopingzondaars of zodanig kunnen worden beinvloed lijkt mij inderdaad iets wat je wilt vermijden. De vraag is of je de renner daarvoor verantwoordelijk wil maken en zijn onschuldigheidspositie wilt opgeven terwijl er in het hele systeem vele partijen zijn die net zo verantwoordelijk zijn voor de huidige situatie in het wielrennen.

Daarnaast vind ik persoonlijk het principe dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is belangrijker dan mogelijke koersbeinvloeding. Het ongelijk straffen tussen verschillende instanties, schorsen met terugwerkende kracht of niet en een procesgang van maande of soms jaren beinvloedt de koers net zo hard. Dan zou ik niet weten weten waarom ineens het onschuldigheidsprincipe zou moeten wijken.

Er gingen meen ik ook geruchten rond dat Di gregorio een dopinghandel zou runnen. In zulke gevallen valt de mogelijke overtreding onder het normale recht en dienen die procedures gevolgd te worden.

Als ik hem was zou ik compensatie eisen en als hij geen ploeg meer kan vinden kan dat best een hoog bedrag worden.
Normaal ontslaan ploegen renners niet tot een uitspraak is gedaan, Cofidis deed dit ten onrechte wel. Tja, we kunnen het wel over onschuldig voorlopig geschorsten hebben, wat volgens mij een enorme uitzondering is en natuurlijk niet mag gebeuren, maar een zondaar die een schone renner die ene kans op een etappezege in de Tour ontnemen? Dat is net zo goed bepalend voor iemands levensloop.

Maar het gaat om het algemene principe, niet om Di Gregorio. Want vanzelfsprekend had die nooit zo behandeld mogen worden.
pi_125104993
ian_holyman twitterde op woensdag 10-04-2013 om 09:10:24 L'Equipe report Deschamps to testify before French Senate committee w /regard to his knowledge of doping in football. Hearing 24 April. reageer retweet
  woensdag 10 april 2013 @ 10:39:36 #125
14505 OProg
A Life in Music
pi_125105082
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 10:36 schreef TheArt het volgende:
ian_holyman twitterde op woensdag 10-04-2013 om 09:10:24 L'Equipe report Deschamps to testify before French Senate committee w /regard to his knowledge of doping in football. Hearing 24 April. reageer retweet
Zal mij benieuwen. :o

Alleen wat is dat precies voor comité dat de senaat tot leven heeft geroepen? :?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')