abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 25 juli 2013 @ 20:15:58 #201
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_129342017
oeh Masta Ace *G*
nee, jij dan!
pi_129366296
Eén van de leukste momenten vorig waar was na het allesverpletterende optreden van King Midas Sound. Zelden zo'n luid optreden meegemaakt ... en ik ben wel wat gewend ondertussen.

Kevin Martin, Roger Robinson en Kiki Hitomi liepen toen over de Heuvel, allicht richting in hotel, toen ze van de omstaanders uit het niets een applaus kregen.

Erg gaaf.
pi_129367121
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 13:27 schreef Muknal het volgende:
Eén van de leukste momenten vorig waar was na het allesverpletterende optreden van King Midas Sound. Zelden zo'n luid optreden meegemaakt ... en ik ben wel wat gewend ondertussen.

Kevin Martin, Roger Robinson en Kiki Hitomi liepen toen over de Heuvel, allicht richting in hotel, toen ze van de omstaanders uit het niets een applaus kregen.

Erg gaaf.
King Midas Sound (en The Bug) zijn allebei erg vet live. Die bas gaat echt overal doorheen.

Toen ik Godflesh een paar jaar geleden zag speelde King Midas Sound op dezelfde dag. Helaas deden ze geen Techno Animal..
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  donderdag 1 augustus 2013 @ 15:23:03 #204
400141 IncubateTilburg
Uw persoonlijke helpdesk.
pi_129580949
Het voelt alweer als een maand geleden, maar hier zijn we dan weer. Drie uur geweest, Incu Thursday!

Vandaag zijn er 6 aankondigingen. Een wijs man zei ooit:"There ain't no party like a doordeweekse party." en dat kunnen we beamen hier bij Incubate. Vandaar dat we Ikonika en Emika hebben gestrikt voor de woensdag. Voor Ikonika zal dit de eerste liveshow show op het Europese vasteland worden, dus dat maakt het extra speciaal. Het hele fijne Yuck komt met hun nieuwe shoegaze-achtige geluid naar Tilburg en zal nieuwe nummers spelen van het eerste album met de nieuwe zanger. Ook The Twilight Sad zal een showtje doen op hun behoorlijk luide manier. Tweede jaar op rij voor Amen Dunes, die nu eens in de Pauluskerk mag spelen. Ten slotte Lola Colt, fijne psych rock met een apart western-tintje voor de stage01.

En nu allemaal weer naar buiten. IJsje mee en balletje trappen!

[ Bericht 1% gewijzigd door Sack_Blabbath op 06-08-2013 14:52:21 ]
16 - 22 September 2013 // www.incubate.org // #incu13 // MUZ / Incubate Festival 2013
  donderdag 1 augustus 2013 @ 15:27:01 #205
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_129581096
Yuck & Amen Dunes ben ik wel heel blij mee

Die nieuwe single van Yuck. O+'
  donderdag 1 augustus 2013 @ 15:31:19 #206
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_129581213
Ikonika O+
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 22:59:32 #207
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_129632162
Ik ben niet heel goed in het herkennen van een goede DJ, maar dit is toch wel lekker inderdaad. _O_


Ik begin alvast met het oefenen van een paringsdans voor TCM.

[ Bericht 0% gewijzigd door Darkestrah op 02-08-2013 23:05:54 ]
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:34:22 #208
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_129751583
Ik zag dat Lola Colt was toegevoegd aan de Spotify Playlist, dat klinkt erg nice zeg :D



_O_
nee, jij dan!
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:30:29 #209
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_129753367
Oh, die staat niet dikgedrukt bij de laatste aankondigingen. Klinkt inderdaad goed, ja.

over een half uurtje nieuwe namen incl headliner. :@
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:03:23 #210
400141 IncubateTilburg
Uw persoonlijke helpdesk.
pi_129754478
Incu Thursd.. nee wacht. Incu Tuesday!

We hebben de perfecte band kunnen krijgen om een weekje festival mee te beginnen. Als festivalopener komt namelijk Lambchop naar de Theaters Tilburg om een exclusieve Europese show te doen. Dit Amerikaanse alt-country collectief rondom Kurt Wagner staat al een aantal jaar op ons verlanglijstje, en dit jaar is het dan zover.

Ook lanceren we een project in Beans & Bites, een gezellig koffietentje nabij het station Tilburg. Hier zullen artiesten akoestische optredens verzorgen, waarbij er genoten kan worden van een lekkere kop koffie. Hiervoor hebben wij Lukas Dikker (LUIK), Bert Vliegen (Horses), Amber Arcades, Charles Frail en Bart de Kroon (Homemade Empire). Deze intieme optredens zullen op vrijdag, zaterdag en zondag plaatsvinden.

Dat was het weer! Natuurlijk donderdag weer wat nieuwe namen, het volledige programma is dan zo goed als rond. Fijne middag nog!
16 - 22 September 2013 // www.incubate.org // #incu13 // MUZ / Incubate Festival 2013
pi_129765915
Weer een aantal goede namen aanwezig zie ik al.
full stops and exclamation marks
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 20:58:46 #212
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_129766994
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:37 schreef krioro het volgende:
Weer een aantal goede namen aanwezig zie ik al.
Als ik even kijk wat er op zondag speelt zitten er mogelijk best nog wel een boel andere dingen voor je bij. Goede hiphopdag sowieso.
pi_129767669
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:58 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Als ik even kijk wat er op zondag speelt zitten er mogelijk best nog wel een boel andere dingen voor je bij. Goede hiphopdag sowieso.
Oh, you tease.
full stops and exclamation marks
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:03:07 #214
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_129772803
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:12 schreef krioro het volgende:

[..]

Oh, you tease.
Ik ben hier alleen maar om te helpen hoor.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:11:20 #215
400141 IncubateTilburg
Uw persoonlijke helpdesk.
pi_129832181
En we hebben weer wat nieuwe namen!

Incubate kan een nieuwe samenwerking met Santiago Sierra en museum De Pont bevestigen. Na het project van Sierra afgelopen jaar genaamd 'Destroyed World' zal het overzicht van dit grootschalige kunstproject te zien zijn in het museum. Ook hebben we nog wat nieuwe bands. Het immer populaire en energieke Raketkanon zal komen te spelen in de Cul de Sac. Heerlijk zaaltje voor deze band, dat gaat een feest worden. Ook MEAN komt op zaterdag in dezelfde venue te spelen, en als laatst komt gitarist/componist Steffen Basho-Junghans de Pauluskerk vervullen met zijn prachtige gitaarspel.

Naast die vier namen hebben we nog twee kunstprojecten die mogelijk wat uitleg nodig hebben. Die uitleg is hier te vinden. Daar zul je helaas ook nog twee afzeggingen tegenkomen.

Volgende week zal de line up weer uitgebreid worden. Nog een kleine zes weken te gaan! *O*
16 - 22 September 2013 // www.incubate.org // #incu13 // MUZ / Incubate Festival 2013
pi_130057485
Damn, ik krijg net een berichtje dat Caspar Brötzmann een nieuw projectje heeft, Nohome. Dus ik zoeken naar info.. Het eerste wat ik vind is dat ze dus dit jaar op Incubate staan _O_ _O_
nee, jij dan!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 16:58:07 #217
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_130061972
quote:
17s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:48 schreef Gehenna het volgende:
Damn, ik krijg net een berichtje dat Caspar Brötzmann een nieuw projectje heeft, Nohome. Dus ik zoeken naar info.. Het eerste wat ik vind is dat ze dus dit jaar op Incubate staan _O_ _O_
Ik dacht dat ik dat ergens wel gemeld had. :D

Tevens is gisteren de black metal-vrijdag compleet gemaakt met de Nederlandse cultband Funeral Winds.
pi_130062359
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 16:58 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik dat ergens wel gemeld had. :D

Tevens is gisteren de black metal-vrijdag compleet gemaakt met de Nederlandse cultband Funeral Winds.
Nohome wel, maar verder geen info :P
nee, jij dan!
pi_130062436
Funeral Winds kende ik trouwens niet. Ik moet nog wel zien hoeveel black-metal ik live daadwerkelijk trek op vrijdag. Mayhem en Immortal ga ik sowieso voor :D
nee, jij dan!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 17:31:13 #220
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_130063035
Ik zit te twijfelen tussen Vatican Shadow en Immortal. Ik vind de muziek van Vatican Shadow veel leuker, maar het spektakel van Immortal wordt ook wel fantastisch. Pyro-show en alles. _O_
pi_130063351
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:31 schreef Darkestrah het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen Vatican Shadow en Immortal. Ik vind de muziek van Vatican Shadow veel leuker, maar het spektakel van Immortal wordt ook wel fantastisch. Pyro-show en alles. _O_
Vatican Shadow, weer zo'n naam die me helemaal niet zegt, totdat ik ga zoeken en zie dat het een projectje van Prurient is _O_ (it's the incubate-effect, I guess :P)

Immortal heb ik inmiddels wel een zwak voor gekregen, waar ik vroeger dacht dat ze niet TRVE KVULT genoeg waren, kan ik nu die glam en humor van hun nu wel waarderen :)
nee, jij dan!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 17:43:10 #222
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_130067253
quote:
tof :)

maar dat gaat het live qua podiumpresentatie niet redden van Immortal denk ik zo :P
nee, jij dan!
  donderdag 15 augustus 2013 @ 15:39:06 #224
400141 IncubateTilburg
Uw persoonlijke helpdesk.
pi_130098142
Yee-haw! Netjes een half uurtje te laat zijn hier de nieuwe namen voor ons festival! Nog maar een maand en dan is het zover.

Allereerst hebben we een brutal death metal-band als vervanger voor Jig-Ai kunnen regelen. De afsluiter van de zaterdag in de Little Devil wordt Sanatorium. Gespeeld op het Hongaarse Metalfest Open Air, maar ook met bands als Katalepsy, Cock and Ball Torture en Carnifex. Dat wordt dus met een lekker slaapmutsje op je bed in kruipen!

Verder hebben we een heel cool samenwerkingsproject tussen Doldrums en Hooded Fang genaamd Phèdre. Als je beide artiesten kent is de uitkomst eigenlijk gewoon erg logisch. Catchy lo-fi chillwave met een hele goede indie pop-laag eroverheen.

Als derde act hebben we Mannheim, een vrij nieuwe band uit Nijmegen die aan het meeliften zijn op de golf van de New Wave of New Heavy Jazz. Niet onlogisch, omdat Otto Kokke saxofonist is van zowel Mannheim als Dead Neanderthals, die toch wel gezien wordt als de leidende band binnen deze beweging.

Als laatst hebben we een samenwerking kunnen realiseren tussen Roxxity en Incubate. Roxxity is een platform voor artiesten in en rondom Tilburg. Zij hebben een zestal artiesten benaderd en die gaan wij een podium bieden tijdens het festival. Op zaterdag in V39 komen te spelen: Rise a Thousand, The Devil's 3rd, Pelgrim, Jacky Checker, Curly Ice en Trackless. Een mooie mix van metal, (post-)punk en folkpop!

Dit was het voor deze week. We zijn er nu ècht ècht ècht bijna doorheen, maar toch staat er stiekem voor volgende week alweer een hele mooie naam te wachten. Wees benieuwd!
16 - 22 September 2013 // www.incubate.org // #incu13 // MUZ / Incubate Festival 2013
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:04:17 #225
400141 IncubateTilburg
Uw persoonlijke helpdesk.
pi_130283022
Het zal jullie misschien niet ontgaan zijn, maar vanmiddag is ons muziekprogramma compleet gemaakt met twee ontzettend speciale toevoegingen. Beide in de ambienthoek, beide op zaterdag en ook beide in Theaters Tilburg.

Allereerst hebben we Biosphere, die alweer zeker 20 jaar meegaat in de ambient. Hij zal voor zijn optreden een week lang verblijven op 't Schop, een biologische boerderij in Hilvarenbeek waar wij eerder al verschillende succesvolle samenwerkingen mee hebben gedaan. In Tilburg en omgeving zal hij field recordings opnemen en gebruiken in zijn optreden. We hoeven je waarschijnlijk niet meer te vertellen hoe bijzonder dit gaat worden.

Als tweede artiest hebben we The Field. Hij zal een ambient live set gaan doen die hij alleen in een select aantal venues heeft gedaan. Deze optredens zijn werkelijk op één hand te tellen, wat het natuurlijk extra zeldzaam maakt dat hij deze live show bij ons op het festival ter gehore zal komen brengen.

Hiermee is het muziekprogramma rond. Wij tellen maar liefst 259 namen die hier te vinden zijn. Neem een kijkje en ga alvast aan de slag met het bedenken van je route. Hierbij zal het blokkenschema je helpen.

We zijn uiteraard nog niet klaar. Komende weken zullen meerdere projecten nog aangekondigd worden!
16 - 22 September 2013 // www.incubate.org // #incu13 // MUZ / Incubate Festival 2013
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')