abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 mei 2013 @ 07:46:09 #226
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_126418668
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 23:06 schreef jovanka het volgende:
Wat een schattige knuffeltjes zijn geworden zeg!

Ik ben weer bezig met de jurk. Bedacht me dat ik de schets nog niet geplaatst had van de opdracht. Helaas is het meer een bloem geworden, maar dat moet ik deze keer maar voor lief nemen. :P

[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
Heel erg tof!

Die knuffels ook <3
pi_126418737
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:14 schreef annelotje het volgende:
jaa ze zijn af!!

[ link | afbeelding ]
Dat draakje :D!
pi_126439718
Hi Yovanka, ik ben in de avond bezig met de opleiding tot coupeuse maar het is wel heel veel werk. Ik ben costumiere en heb voor die opleiding veel kinderkleding moeten tekenen. Ik ben nu bezig met een bolerootje voor een peuter. Deze heb ik van scratch getekend en gemaakt. Moet hem nu nog afwerken met de zoom.
Een collega zocht zoiets voor haar dochtertje en kon niets kant en klaar vinden. Aangezien ik ook geen patroon kon vinden ben ik hem maar gaan tekenen. Is nog aardig gelukt ook, het blijkt hetgene te zijn wat ze zocht. Het is voor haar bruiloft, zo gauw als die geweest is kan ik misschien wel een fotootje plaatsen.
pi_126446509
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 18:27 schreef Kaatjeka het volgende:
Hi Yovanka, ik ben in de avond bezig met de opleiding tot coupeuse maar het is wel heel veel werk. Ik ben costumiere en heb voor die opleiding veel kinderkleding moeten tekenen. Ik ben nu bezig met een bolerootje voor een peuter. Deze heb ik van scratch getekend en gemaakt. Moet hem nu nog afwerken met de zoom.
Een collega zocht zoiets voor haar dochtertje en kon niets kant en klaar vinden. Aangezien ik ook geen patroon kon vinden ben ik hem maar gaan tekenen. Is nog aardig gelukt ook, het blijkt hetgene te zijn wat ze zocht. Het is voor haar bruiloft, zo gauw als die geweest is kan ik misschien wel een fotootje plaatsen.
Het is erg veel werk ja, zie het bij de opleiding altijd weer terug. Ben je al lang bezig met de opleiding? En leer je daar veel?
pi_126459972
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 20:24 schreef jovanka het volgende:

[..]

Het is erg veel werk ja, zie het bij de opleiding altijd weer terug. Ben je al lang bezig met de opleiding? En leer je daar veel?
Ja ik leer er wel veel. Je kunt elk jaar examen doen dus je kunt de opleiding in 1 jaar doen, ik heb nu besloten er 2 jaar over te doen, ook omdat ik het leuk vind andere dingen tussen door te doen (wat leuks maken voor mezelf, niet afhankelijk van de opdrachten en ik ben ook bezig met haken, breien en borduren, moet dus zo wie zo mijn tijd verdelen ;-) ).
Je leert eerst de basis, je moet een heel boek uitwerken met tekeningen en daarna leer je hoe je een plaatje moet bekijken en er een patroon van moet tekenen.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 11:26:43 #231
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_126469505
Van het weekend mijn favoriete jurkje maar eens ook in een ander stofje gemaakt. Ik heb deze ook in het roze en in lavendelblauw, maar deze laatste begint door het vele dragen er niet echt mooier op te worden. Dus tijd voor een nieuwe. Dat vind ik nou het heerlijke aan zelf kleren maken; je favoriete kleding keer op keer weer kunnen maken.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_126601283
Mijn moeder heeft vroeger veel voor mij genaaid, en ze zegt dat je niet over spelden heen moet naaien, maar die uit de stof moet trekken, vlak voor de stof genaaid wordt. Ze zegt dat anders de naald of speld kan breken en ja, wie weet, in je oog ofzo terecht kan komen.

Zijn er meer mensen die hiervan gehoord hebben of meegemaakt hebben? Of naait hier iedereen altijd over spelden heen?
pi_126602736
Ik heb t n keer gehad dat mn naals brak op n speld! Schrok me kapot. Gelukkig verder niets gebeurd maar ik haal ze er nu altijd uit.
pi_126602829
Ik ben nog maar een beginner, maar het leek me niet meer dan logisch dat je niet over spelden heen naait. :{
Overigens speld ik een stuk van het naaivoetje af.
pi_126603555
Spelden die in de naairichting mee zitten haal ik er altijd uit. Spelden die er dwars op staan laat ik soms zitten, als de naald ze al raakt, dan gaan ze wel wat opzij denk ik dan altijd maar.
  donderdag 16 mei 2013 @ 22:05:12 #236
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_126607261
Eigenlijk naai ik altijd over mijn spelden die er dwars inzitten. Alleen gaat de laatste tijd net iets te vaak iets fout. Dan maakt de naald mijn speld krom en zit de speld vast in de machine.
Maar ik vind het zo'n gedoe om de spelden er steeds uit te halen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_126607501
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 21:04 schreef Cherryblossom het volgende:
Mijn moeder heeft vroeger veel voor mij genaaid, en ze zegt dat je niet over spelden heen moet naaien, maar die uit de stof moet trekken, vlak voor de stof genaaid wordt. Ze zegt dat anders de naald of speld kan breken en ja, wie weet, in je oog ofzo terecht kan komen.

Zijn er meer mensen die hiervan gehoord hebben of meegemaakt hebben? Of naait hier iedereen altijd over spelden heen?
Ik heb af en toe wel eens dat mijn naald de spelden raakt. Ook is daarbij wel eens een naald gebroken. Zo vaak speld ik de spelden trouwens niet haaks op de naairichting... Dus het kan inderdaad best snel gebeuren. Omdat het gedeelte van de naald dat los komt bij het breken vastzit door de draad, springt die nooit omhoog. Hij komt dus niet zo hoog om in je oog terecht komt. Maar zeg nooit nooit.

Ik heb met mijn borduurmachine wel eens gehad dat de onderdraad vastliep en toen werd mijn vinger onder de naald getrokken. Stakka! Dwars door mijn vinger. Naald en nagel meteen kapot. -O- Het deed overigens niet meer pijn als wanneer ik me per ongeluk een beetje prik met een speld.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_126607865
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:07 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Ik heb met mijn borduurmachine wel eens gehad dat de onderdraad vastliep en toen werd mijn vinger onder de naald getrokken. Stakka! Dwars door mijn vinger. Naald en nagel meteen kapot. -O- Het deed overigens niet meer pijn als wanneer ik me per ongeluk een beetje prik met een speld.
Bedankt voor je reactie!

Ahhh eng! Je vinger die eronder getrokken wordt..... Lijkt me toch wel ontzettend pijnlijk hoor.
pi_126610889
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:11 schreef Cherryblossom het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie!

Ahhh eng! Je vinger die eronder getrokken wordt..... Lijkt me toch wel ontzettend pijnlijk hoor.
Viel eigenlijk best wel mee. Ik schrok me wel een ongeluk!

Met een normale naaimachine kan dat niet zo makkelijk gebeuren omdat de voet omlaag blijft. Bij het borduren gaat de voet telkens een beetje omhoog en omlaag. Ik kijk nu wel veel meer uit dan vroeger. ;)
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_126618244
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 21:04 schreef Cherryblossom het volgende:
Mijn moeder heeft vroeger veel voor mij genaaid, en ze zegt dat je niet over spelden heen moet naaien, maar die uit de stof moet trekken, vlak voor de stof genaaid wordt. Ze zegt dat anders de naald of speld kan breken en ja, wie weet, in je oog ofzo terecht kan komen.

Zijn er meer mensen die hiervan gehoord hebben of meegemaakt hebben? Of naait hier iedereen altijd over spelden heen?
Dat zegt mijn moeder ook, en het is hier al een keer gebeurd!
Zat ik niet op te letten en brak de naald doordat die er de speld kwam...
Nou dat afgebroken stuk vloog echt door de kamer :-O
Dat was schrikken.
Nu let ik dus beter op, eerst de speld eruit en dan een stukkie naaien!
Niet te snel willen doen.
pi_126620278
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 11:26 schreef ieniminimuis het volgende:
Van het weekend mijn favoriete jurkje maar eens ook in een ander stofje gemaakt. Ik heb deze ook in het roze en in lavendelblauw, maar deze laatste begint door het vele dragen er niet echt mooier op te worden. Dus tijd voor een nieuwe. Dat vind ik nou het heerlijke aan zelf kleren maken; je favoriete kleding keer op keer weer kunnen maken.
[ afbeelding ]
kenonne wat maak jij toch een prachtige dingen! O+ O+
ik zag in de vorige topics ook al wat voorbij komen, ik ben fan <3 van je smaak en van je naaikunst :D
:)
pi_126620285
en naald gebroken, check.
In principe haal ik mijn spelden er altijd uit, maar het is me wel eens gebeurd dat ik daarmee niet iets te lang wachtte.
:)
  † In Memoriam † vrijdag 17 mei 2013 @ 07:49:44 #243
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126620332
ik heb een vraag over die kwijldoekjes die ik hier zo af en toe voorbij zie komen.
wat gebruiken jullie voor de achterkant?
ik ben namelijk van plan er een aantal voor mijn vrijwilligerswerk te maken.
ik werk daar met ernstig en meervoudig gehandicapte kinderen, waarvan sommigen ook behoorlijk kwijlen. die krijgen soms een slabbetje om en eigenlijk vind ik dat best triest want die kwijldoekjes die jullie hier maken, zouden misschien veel leuker staan (en eigenlijk vind ik slabbetjes stiekem eigenlijk alleen voor bij het eten)
ze zullen dus behoorlijk vaak in de was gaan.
welk materiaal zou ik daarvoor kunnen gebruiken?
en hebben jullie toevallig ook afmetingen? de kinderen uit mijn groep zijn tussen 5 en 10 jaar.
pi_126620889
heeft iemand interesse in een zo goed als nieuwe Janome naaimachine? Ik hou het bij haken ...
Ik kocht hem eind november 2011 in Nijmegen, er zit 5 jaar garantie op.
Ik heb er 199 euro voor betaald, ik heb hem maximaal 10x voor kleine projecten gebruikt en ik zou er graag 150 voor ontvangen. Stofschaar (evenals naaimachine nauwelijks gebruikt) krijg je erbij. Evt. aantal stukken stof die ik nog heb liggen.



  vrijdag 17 mei 2013 @ 08:42:08 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_126620966
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 08:37 schreef Serinde het volgende:
heeft iemand interesse in een zo goed als nieuwe Janome naaimachine? Ik hou het bij haken ...
Ik kocht hem eind november 2011 in Nijmegen, er zit 5 jaar garantie op.
Ik heb er 199 euro voor betaald, ik heb hem maximaal 10x voor kleine projecten gebruikt en ik zou er graag 150 voor ontvangen. Stofschaar (evenals naaimachine nauwelijks gebruikt) krijg je erbij. Evt. aantal stukken stof die ik nog heb liggen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Leuke aanbieding :) Ik hou het toch bij mijn duuzend jaar oude Husqvarna O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 17 mei 2013 @ 10:20:30 #246
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_126623209
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 07:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

kenonne wat maak jij toch een prachtige dingen! O+ O+
ik zag in de vorige topics ook al wat voorbij komen, ik ben fan <3 van je smaak en van je naaikunst :D
Dankjewel :D
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  vrijdag 17 mei 2013 @ 16:52:24 #247
284423 Cherryblossom
Kers mag ook
pi_126638386
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:44 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Viel eigenlijk best wel mee. Ik schrok me wel een ongeluk!

Met een normale naaimachine kan dat niet zo makkelijk gebeuren omdat de voet omlaag blijft. Bij het borduren gaat de voet telkens een beetje omhoog en omlaag. Ik kijk nu wel veel meer uit dan vroeger. ;)
Kan ik me voorstellen, dat je schrok. Als ik achter de machine zit ben ik er niet echt bang voor, ik begin altijd met rustig naaien, de snelheid schroef ik dan langzaam wat op.

Czarina, Mignonne, bedankt voor jullie reacties. Ik ga voor de zekerheid toch maar niet over spelden naaien. En wat is het ook voor kleine moeite.. Of je het nou ervoor of erna doet?

Serinde, ik houd het voorlopig bij een goedkope Singer waarvan ik niet weet of hij nou van mij of van mijn moeder is :P
(Ik wilde er één toen ik een jaar of 18 was en nog thuiswoonde. Omdat mijn moeder hem ook wel handig vond voor nu en dan een gordijn ofzo, betaalden mijn ouders hem. Sinds kort staat hij bij mij thuis - heeft jaren in de kast gestaan omdat ie "stuk was", oftewel de onderdraad was niet goed gespannen - , maar het voelt toch als "bruikleen", en na jaren wil ze nu inderdaad gordijntjes maken)
pi_126666721
Vind het n leuke aanbieding en n nieuwe naaimachine zou geen kwaad kunnen maar als ik naar nijmegen moet dan ben ik meer aan benzinekosten kwijt. Dan kan ik m beter hier in de stad halen.

Ik hoop dat je er iemand voor vind!
pi_126668499
Dank voor de reacties, ik wilde het hier toch even proberen :)
pi_126682976
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 23:35 schreef Kaatjeka het volgende:

[..]

Ja ik leer er wel veel. Je kunt elk jaar examen doen dus je kunt de opleiding in 1 jaar doen, ik heb nu besloten er 2 jaar over te doen, ook omdat ik het leuk vind andere dingen tussen door te doen (wat leuks maken voor mezelf, niet afhankelijk van de opdrachten en ik ben ook bezig met haken, breien en borduren, moet dus zo wie zo mijn tijd verdelen ;-) ).
Je leert eerst de basis, je moet een heel boek uitwerken met tekeningen en daarna leer je hoe je een plaatje moet bekijken en er een patroon van moet tekenen.
Het bekijken van een plaatje en uiteindelijk verwerken als patroon klinkt erg interessant. Wij hebben de basis dingen ook, maar vind het erg saai, haha. Zou al zoveel dingen meer willen kunnen, maar die moet ik nog leren dus. :p

Ikzelf wil uiteindelijk ook wat meer dingen erbij gaan oppakken later. Breien, haken, borduren, ik wilde in mijn derde of vierde jaar misschien zelfs stage lopen bij een latex bedrijf, om zoveel mogelijk als ik kan erbij te pakken. Wil m'n ervaring zo breed mogelijk uitbreiden. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')