abonnement Unibet Coolblue
pi_124943034


A Late Quartet (2012) - IMDb

Het is een film over muziek, over vriendschap en over de bond die je met elkaar hebt. Nadat bij één van de leden van het strijkerskwartet Parkinson is geconstateerd komen de scheuren aan het oppervlak die anders waren blijven liggen. Enigszins voorspelbaar zijn de elementen uit deze film wel, maar het is de combinatie en het samenspel tussen de muziek en het verhaal die een brok in de keel forceren.

Zelden gebeurt het dat een film mij zo diep raakt en dat is mede te danken aan de steengoede cast. Zelf ben ik al fan van Philip Seymour Hoffman, maar het is Christopher Walken die de sterren van de hemel speelt. IJzersterke performance. Bij de rest is ook geen fout te constateren, alhoewel ik de vrouw af en toe een beetje te geforceerd vindt overkomen, maar dat kan ook het verhaal zijn.

Ook de manier waarop de film het verleden in beeld brengt is noemenswaardig: waar halen ze die foto's vandaan? Het is waarlijk vakmanschap dat deze beelden zo realistisch zijn. Ook de video-opname van eerder lijkt inderdaad eerder geschoten te zijn, waarschijnlijk door de goede make-up die is gekozen.

Aanradertje, wat mij betreft verdiend deze een 9.
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_124943187
Django Unchained.

In 1 woord: prachtig.
Iedereen kijken dus!
pi_124948989
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 00:02 schreef drakin het volgende:

[..]

En in dat geval heb ik Wie is de Mol seizoen 13, Banshee seizoen 1, The Walking Dead seizoen 3, Hung seizoen 1, 2 en 3 en Vampire diaries seizoen 3 net uit (iig allemaal dit jaar gezien) O ook nog Darker than Black seizoen 2, of mogen animeseries niet?
dat bedoelde ik eigenlijk met teringzooi, wie geeft er nou een neuk om wie is de mol.. ? laat staan 1 seizoen.. maarja, wie ben ik om te bepalen welke series kut zijn :')
  zaterdag 6 april 2013 @ 13:58:37 #29
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_124950094
Young and Innocent (1937) - IMDb
Bekwaam Hitchcockfilmpje waar de hoofdpersoon ten onrechte wordt aangezien als moordverdachte. Het is niet heel bijzonder allemaal, maar Hitchcock weet door middel van een aantal knap gefilmde scenes er toch wat van te maken. Dr zitten een paar toffe scenes, opgenomen in de Engelse Countryside en het einde is ook wel oke. Cijfer: 6

Secret Agent (1936)
Een soort James Bond avant la lettre maar dan op zijn Hitchcocks. Dat klinkt veelebelovend, maar met Secret Agent valt dat toch lichtelijk tegen. Het plot an sich over een geheim agent die de opdracht krijgt om een Duitse spion uit te schakelen zit nog wel redelijk in elkaar. De uitwerking is echter matig, mede door een irriterende sidekick-rol van Peter Lorre. Ook het einde inclusief climax was niet zo netjes uitgevoerd. In latere films is Hitchcock daar veel bedrevener in, maar in Secret Agent is het rommelig en klunzig. Cijfer: 6

Another Year (2010)
Tsja, een quasi-intelligente film over ongelukkige mensen die op zoek zijn naar geluk. Het wordt gadegeslagen door een ouder echtpaar (Jim Broadbent en Ruth Sheen). Die twee spelen geloofwaardig en heel naturel. Echter, één van die ongelukkige personages (Lesley Manville) is een labiele zuipschuit en zij ruïneert de film met haar karikaturale gedrag. Mên, wat irriterend is het als dat zo overdreven aangezet wordt. Voor de rest vond ik de film langdradig en uiteindelijk toch erg overroepen. Cijfer: 5,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_124950252
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 april 2013 13:16 schreef andreas612 het volgende:

[..]

dat bedoelde ik eigenlijk met teringzooi, wie geeft er nou een neuk om wie is de mol.. ? laat staan 1 seizoen.. maarja, wie ben ik om te bepalen welke series kut zijn :')
Sommigen posten iedere maand complete lijstjes met wat ze hebben gezien en wat voor cijfer ze de door hen bekeken films geven, dat is vrijwel altijd zonder motivatie en wat mij betreft nog veel nuttelozer. In jouw woorden: daar geef ik weer geen ene 'neuk' om. Heb liever een een kwalitatief beoordeelde review ipv kwantitatief. Serie of niet. Mijn punt is, als er af en toe iets anders tussen zit hoeft dat helemaal niet zo erg te zijn zolang het overgrote deel van de posts maar over films gaat met een (korte) motivatie en eventueel een cijfer. Mijn laatst bekeken films:

Django Unchained
Toffe en boeiende film, terwijl ik het Quentin Tarantino films eerder nooit echt boeiend heb gevonden. Het verhaal is interessant, maar af en toe wel wat langdradig en het hele 'nigger'-gebeuren is bij vlagen erg irritant (Look, a nigger on a horse :') ). Heerlijk om ook weer eens een nieuwe film die zich in dat tijdperk afspeelt te zien. En natuurlijk, dr Schultz _O_

8

Black's Game
N.a.v. dit topic gezien. Ik vond het wel een goede film, maar echt super interessant werd het allemaal niet. Hij was vrij voorspelbaar, want films zoals deze eindigen toch wel vaak op dezelfde manier. De prima acteerprestaties en overtuigende karakters maken deze film toch wel wel goed om een keer te zien. Oja, en en niet te vergeten: Dagný :9

7

[ Bericht 2% gewijzigd door Justinn op 06-04-2013 14:10:04 ]
pi_124950456
Dead Man Down



Victor (Colin Farrell) is een handlanger in de crew van drugsbaas Alphonse (Terence Howard).
In het begin van de film vinden ze een andere handlanger dood in een vrieskist met een briefje en stukje foto erbij. Er blijkt iemand te zijn die het op Alphonse en andere figuren uit de onderwereld voorzien heeft. Ondertussen ontmoet Victor zijn buurvrouw Beatrice (Noomi Rapace) die een geheim met zich meedraagt.

Toffe actiefilm met een goede regie, dito camerawerk en acteurs.
Soms tussen de actie door iets te traag en hier en daar zijn er wel wat schoonheidsfoutjes in het script te ontdekken maar het is een prima actiefilm uiteindelijk waarmee ik mij heb vermaakt.

7,5/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Redactie Games zaterdag 6 april 2013 @ 15:31:08 #32
206706 crew  Racerblade
pi_124952049
Limitless (2011)
"I'd come this close to having an impact on the world. And now the only thing I'd have an impact on was the sidewalk."
Snelle, maar vooral erg vermakelijke thriller over een drug dat ervoor zorgt dat je brein overuren zal draaien. De hoofdpersoon creëert een carrière voor zichzelf waarvan hij voorheen alleen van had kunnen dromen, wat resulteert in een interessant verhaal en situaties. Hier en daar kort door de bocht, maar simpelweg vermakelijk genoeg om je er aan te ergeren.
Imdb: 7.3
Ik: 8.5

Disturbia (2007)
Een tiener veroordeeld tot huisarrest verdenkt zijn buurman van moord. Simpele thriller/horror, waar er al genoeg van zijn. Hoofdpersoon wil heroïsch zijn en natuurlijk komt er een mooie vrouw aan te pas. Niet slecht voor het genre, maar mist originaliteit.
Imdb: 6.9
Ik: 6.0

Pulp Fiction (1994)
"Does he look like a bitch?"
Geen introductie nodig. Vond Inglourious Basterds hopeloos overgewaardeerd, spijtig genoeg hier hetzelfde. Ik vrees dat Tarantino's stijl me niet aanspreekt, het kon me gewoon niet boeien.
Imdb: 9.0
Ik: 6.5

The Way Back (2010)
"We are not criminals. We're escaping from criminals."
Werkkamp gevangenen in Siberië ontsnappen tijdens de Tweede Wereldoorlog met het doel de Sovjet Unie te verlaten, ter voet. Met onder andere Ed Harris en Colin Farrell een goede cast, maar de uitwerking is wat mij betreft teleurstellend. De gemiddelde scene is irritant kort, sommige duren slechts een aantal seconden en de langere scenes bevatten clichématige dialoog. Alleen de mooie plaatjes zorgen voor enig vermaak.
Imdb: 7.3
Ik: 6.3

Harry Brown (2009)
"You failed to maintain your weapon, son."
Ex-marinier Harry Brown (Michael Caine) durft nauwelijks meer over de straten van Londen te lopen door toenemende het geweld, mishandelingen en drugscircuit. De misdaad raakt hem persoonlijk en omdat de politie nauwelijks reageert, besluit Harry het zelf op te lossen. Wat volgt is een combinatie van drama en actie. Het is moeilijk geen medelijden te krijgen met de hoofdpersoon, niet alleen door het zoals gewoonlijk uitstekende acteerwerk van Caine, maar ook de sublieme weergave van hoe jongeren de stad terroriseren.
Imdb: 7.2
Ik: 7.8

Right at Your Door (2006)
Terroristische aanval in Los Angeles vindt plaats, door middel van een giftige bom. De film focust zich echter op een wijkje verderop, waar iedereen beveelt wordt thuis te blijven en het huis luchtdicht te maken. Wat volgt is wat geforceerde drama dat nooit echt goed uit de verf komt. Het einde komt abrupt en laat je met tientallen vragen achter.
Imdb: 6.2
Ik: 6.5

The Others (2001)
"I don't believe that the Holy Spirit is a dove. They poo on the windows."
Horror/Thriller in een huis waar bovennatuurlijke dingen gebeuren. Hoofdpersoon Grace Stewart (Nicole Kidman) hoort verdachte geluiden maar ziet ze niet, de kinderen zien geesten. Blijft iedere minuut spannend en heeft een einde dat voldoening geeft.
Imdb: 7.6
Ik: 7.5

[ Bericht 0% gewijzigd door Racerblade op 06-04-2013 22:59:45 ]
  zaterdag 6 april 2013 @ 22:56:33 #33
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_124970532
Vanavond op TV uitgezonden de telefilm naar het boek van Hanna Bervoets: Lieve Céline (TV 2013) - IMDb

Een laagbegaafd meisje groeit samen met haar moeder en oudere zus op in het volkse Amsterdam Noord. Na het plotseling overlijden van haar moeder, vindt Brooke steun bij Céline Dion en is al snel haar grootste fan. Als het leven van Brooke wederom een dramatische wending neemt, wil Brooke nog maar één ding, haar grote idool Celine Dion ontmoeten.

Briljant goed gespeelde rol van Esmée van Kampen.

Een dikke 8 van mij.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_124972372
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:31 schreef Racerblade het volgende:
Limitless (2011)
"I'd come this close to having an impact on the world. And now the only thing I'd have an impact on was the sidewalk."
Snelle, maar vooral erg vermakelijke thriller over een drug dat ervoor zorgt dat je brein overuren zal draaien. De hoofdpersoon creëert een carrière voor zichzelf waarvan hij voorheen alleen van had kunnen dromen, wat resulteert in een interessant verhaal en situaties. Hier en daar kort door de bocht, maar simpelweg vermakelijk genoeg om je er aan te ergeren.
Imdb: 7.3
Ik: 8.5

Disturbia (2007)
Een tiener veroordeeld tot huisarrest verdenkt zijn buurman van moord. Simpele thriller/horror, waar er al genoeg van zijn. Hoofdpersoon wil heroïsch zijn en natuurlijk komt er een mooie vrouw aan te pas. Niet slecht voor het genre, maar mist originaliteit.
Imdb: 6.9
Ik: 6.0

Disturbia is zo nice... eerste helft beetje suburb teen movie en dan darker in de tweede helft... top!
pi_124974826
LORE



Redelijk film waar meer in gezeten had,
De film vertelt het verhaal over een meisje dat met haar broertjes en zusje moet vluchten naar haar oma omdat haar ouders gevangen zijn genomen aan t einde van de oorlog.
Van de oorlog zie je niks, je hoort alleen dat haar ouders gevangen zijn genomen..

Vervolgens gaat het meisje op een soort ''road trip''.. En wat volgt is een afwisseling van een aantal erg sterke maar ook veel mindere scenes... de film weet zijn kracht niet vast te houden.. en ook miste ik een klein beetje het ''dreigende gevaar'' het gevoel dat er echt oorlog was.... Ik vond het feit dat ze een soort op de vlucht waren en de oorlogs dreiging te minimaal aanwezig zijn...
Toch bleef ik kijken omdat er toch steeds net weer een sterke scene kwam waar dat wel aanwezig was.... Dusja tis geen goeie maar ook geen slechte film, maar een film waar jammergenoeg veel meer ingezeten had
Want de acteerprestaties waren erg sterk..
Maar overal dus een 5.5
pi_124975009
Incendies (2010)
Incendies (2010) - IMDb



Twins journey to the Middle East to discover their family history, and fulfill their mother's last wishes.

imdb: 8.1
ik: ook zoiets

Kijk normaal niet van dit soort films, maar was met mama aan het kijken. :P

quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 00:47 schreef Arcee het volgende:
Vond je er van?


[ Bericht 55% gewijzigd door t4rt4rus op 07-04-2013 11:54:23 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 april 2013 @ 00:47:33 #37
862 Arcee
Look closer
pi_124975204
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 00:42 schreef t4rt4rus het volgende:
Incendies (2010)
Vond je er van?
  zondag 7 april 2013 @ 08:40:56 #38
286575 Roces18
Chef de party
pi_124979197
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 00:47 schreef Arcee het volgende:

[..]

Vond je er van?
sprakeloos blijkbaar >:)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_124980658
THE INFIDEL



Leuke film over een man met allemaal vooroordelen over andere mensen/culturen en dan plots zelf van andere afkomst blijft te zijn.
Leuk geacteerd en een heerlijke wegkijk speel/komedie
7

HAUTE CUISINE



Pff wat een saaie film is dit, ik hou van kook programmas dus ik dacht miss is deze film ook wat voor mij..
maar het verhaal komt niet verder dan vrouw kookt anders dan andere chofkoks - president vind t leuk - zei gaat vanalles leuks bakken
andere koks jalours en thats it
steeds herhaling van dat ze een andere recept maakt
4
  zondag 7 april 2013 @ 12:54:16 #40
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_124983358
Jagten (2012) - IMDb

Realistisch gefilmd verhaal over gescheiden man, werkzaam als kleuterleider, die terwijl hij strijd voert over de voogdij van zijn zoon, ten onrechte wordt beschuldigd van kindermisbruik.
Vrijwel de hele gemeenschap keert zich tegen hem.
Natuurlijk weer een prima hoofdrol voor alleskunner Mads Mikkelsen.

IMDb: 8,3
Ik: 8,5
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 7 april 2013 @ 13:04:35 #41
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_124983635
Hitchcock

Vermakelijke film die zich afspeelt rondom de totstandkoming van Psycho. De studio vond het verhaal (gebaseerd op een boek dat is gebaseerd op het verhaal van serial killer Ed Gein) te bloederig en expliciet. Waarop Hitchcock (Anthony Hopkins) besluit de financiering voor eigen rekening te nemen. En voor die van zijn vrouw Alma (Helen Mirren).
De film concentreert zich op de relatie tussen Hitch en Alma die door diverse oorzaken, waarvan niet de minste Hitchcock zelf is, onder druk staat.

Hitchcock ademt een prettig Hitchcockiaans sfeertje uit, ook dankzij de 'geest van Gein' die een rol speelt. De film gaat niet echt diep op zaken in, maar dat vond ik in dit geval geen tekortkoming. Een feel good-movie die bij mij meteen weer de zin deed opkomen Psycho uit de kast te trekken. En nog wat andere Hitchcock-klassiekers.



IMDb geeft een ronde 7. Ik doe daar een puntje bovenop.

[ Bericht 8% gewijzigd door Copycat op 07-04-2013 13:23:31 ]
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_124983889
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:56 schreef golfer het volgende:
Vanavond op TV uitgezonden de telefilm naar het boek van Hanna Bervoets: Lieve Céline (TV 2013) - IMDb

Een laagbegaafd meisje groeit samen met haar moeder en oudere zus op in het volkse Amsterdam Noord. Na het plotseling overlijden van haar moeder, vindt Brooke steun bij Céline Dion en is al snel haar grootste fan. Als het leven van Brooke wederom een dramatische wending neemt, wil Brooke nog maar één ding, haar grote idool Celine Dion ontmoeten.

Briljant goed gespeelde rol van Esmée van Kampen.

Een dikke 8 van mij.
thx voor de tip ga ik met uitzending gemist kijken!
  Redactie Games zondag 7 april 2013 @ 15:09:19 #43
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_124988140
G.I. Joe Retaliation (2013)

Genre:Actie
Regisseur: Jon M. Chu
met Dwayne Johnson, D.J. Cotrona en Adrianne Palicki
Tijd:110 min.
iMDB-score: 6.4/10 (22,460 stemmen)

Een deel 2 van dit inmiddels uit jeugdsentiment geadopteerde franchise voor het grote witte doek.
De hele wereld is in rep en roer, omdat Cobra nu met de als president vermomde Zartan wereldvrede probeert te bereiken door algehele werelddominantie. Dit lukt aardig aangezien ze de concurrentie van de vloer weten te vegen (middels een briljante tactiek mag ik wel zeggen) ware het niet dat ze zijn vergeten om een aantal zeer goed getrainde welbekwaamde Joe's (uiteraard geen average Joe's) te onderschatten. Deze zinnen op wraak en gaan met een kleine elite-eenheid onder leiding van Dwayne Johnson, Cobra's kont uit het witte huis trappen. Yoooo, Joe!!!!!!

Uiteindelijk redden ze natuurlijk de wereld door iedereen weer z'n land terug te geven en daarmee aan te geven hoe goed ze wel niet zijn (Murica, F*ck Yeah!) en wereldvrede voor mietjes is. Hooraaaay!!! Eat that Miss Universe!!!



Vermakelijke popcornfilm, niet meer niet minder. Zou zo een extra lange aflevering van de tekenfilmserie kunnen zijn. 3D en IMAX was onnodig, aangezien er ook gewoon hele stukken film in zaten die je zonder bril prima kon bekijken. Wel beter dan deel I, die had allemaal ongeloofwaardige props, dit was nog te doen aangezien er minder irritante karakters aanwezig waren, minder campy costumes en veel actie wat meer up/close/personal-combatscenes waren, waar menig gecaste acteur wel ervaring mee heeft. Dat laatste heeft misschien ook deels met het "flinterdunne" verhaal te maken.

Mijn score: 6,5/10
P.S Pathé zijn een stelletje zuigers door ¤14,- per kaartje te durven vragen... }:|
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_124990323
Call Girl (2012) - IMDb

Stockholm, aan het eind van de jaren ’70. Enkele dagen voor het einde van de verkiezingen ziet het er naar uit dat de Sociaal Democraten voor het eerste sinds decennia niet aan de macht zullen zijn. Erger nog voor de machthebbers is het feit dat detective John Sandberg verschillende ministers linkt aan een prostitutie-ring, geleid door Dagmar Glans (een glansrol van Pernilla August, één van Zwedens grootste acteertalenten). Call Girl schetst een vernietigend beeld van een land dat dronken is van consumptie en een politieke klasse die zo overtuigd is van haar recht op macht dat het niet langer het verschil kan zien tussen beleid en eigenbelang. Gebaseerd op het waargebeurde prostitutieschandaal dat in de jaren’70 de Zweedse regering ten val dreigde te brengen.
bron: Filmtotaal.nl

Ik vond het een erg goede film, de jaren 70 werden mooi weergegeven, vooral de muziek zat er mooi doorheen, hoewel Abba er dan wel weer dik bovenop lag, maar goed. Zoals gezegd zette Pernilla August en mooie geloofwaardig karakter neer, echt een mooie combinatie van pure evil en een lieve moeder....

Mijn cijfer: 8/10

[ Bericht 13% gewijzigd door lolinderuimte op 07-04-2013 16:29:37 ]
  zondag 7 april 2013 @ 21:21:17 #45
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_125005817


Dus ik ben net naar APP geweest.

Hou totaal niet van Nederlandse films op Loft na, die vond ik wel goed gedaan, maargoed wij zitten dus in de bios , had ook die app gedownload voor de film.
En ja hoor, achter overgeslagen van verbaasdheid.
Van mij mocht die wel Engels gesproken zijn, want dat Nederlands " OK...DANKJEWEL....JA...MET JOU?....OK....TOTZO :') " klinkt gewoon nergens naar.
Maar verder ---> _O_

Dat second screen _O_
Je moet het niet bij alle films doen, want dan haal je gewoon het leuke er van weg, maar ik vond het toch wel spannend de hele tijd als de telefoon trilde en we weer een " scene of iets uit de film " meekregen.
Was ook wel leuk dat een gedeelte van de zaal niet wist van de app op je telefoon, dus soms zaten mensen met z'n allen op 1 schermpje te kijken haha.

Ik zeg aanrader.
"Do the monkey with me"
  zondag 7 april 2013 @ 23:16:06 #46
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_125013735
A Late Quartet (2012) - IMDb



Het verhaal speelt zich af in New York en gaat over vier muzikanten die door hun passie voor muziek en het jarenlange samenwerken met elkaar zijn verbonden. Maar als de oudste Peter (mooie rol van Christopher Walken) wordt gediagnosticeerd met Parkinson heeft dit een grote impact op de groep. Als hun 25-jarige bestaan om de hoek staat moeten de muzikanten of een manier vinden om hun problemen te overwinnen en hun erfenis te behouden, of voor altijd uit elkaar gaan.
Tussendoor spelen allerlei privé-perikelen en al jarenlang niet uitgesproken zaken.

Mooi inkijkje in het bestaan van tot elkaar veroordeelde leden van een strijkkwartet met op de achtergrond een muziekstuk van Beethoven, het strijkkwartet No. 14, opus 131. Een stuk dat je in 1 keer achter elkaar moet spelen, zonder pauzes en zonder inmenging van privé-zaken.
Voor liefhebbers van mooi acterende wat oudere acteurs en voor liefhebbers van klassieke muziek.

IMDb: 6,8
Ik: 7,6
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_125023506
The Incredible Burt Wonderstone (2013) - IMDb

Steve Carell, Steve Buscemi, Olivia Wilde, James Gandolfini, Alan Arkin en Jim Carrey in een melige komedie over twee illusionisten die met concurrentie te maken krijgen. Dan verwacht je wel anderhalf uur in een deuk te liggen van alle onnozeligheid. Helaas viel dat flink tegen. Het begint nog vrij geinig maar de humor die voortkomt uit het gegeven van de film (illusionisten) is te karig en de grapdichtheid te laag. Eigenlijk is het alleen genieten als het idiote karakter van Jim Carrey in beeld verschijnt maar als ook hij keer op keer hetzelfde grapje uithaalt heb je dat ook wel gezien. Ze proberen duidelijk om een Wil Ferell film zonder Ferell te maken maar waar die films van hem (of het je humor is of niet) wel elke minuut een paar grappen erin verwerken, is het bij deze Incredible Burt Wonderstone helaas veel te weinig incredible.

5.5

Gangster Squad (2013) - IMDb

Ook hier een prima cast die probeert om iets episch na te doen, maar ondanks (of misschien dankzij) de mindere recensies heb ik me hier wel prima mee vermaakt. Gewoon een over de top actiefilm in een gangster setting die zichzelf wel iets te serieus neemt, vrij voorspelbaar is en waar het tempo soms zo hoog ligt dat je alle plotwendingen maar voor lief neemt zonder er serieus over na te denken. Sean Penn speelde wel geinig maar het sloeg eigenlijk helemaal nergens op, kan me voorstellen dat toen hij het script las hij zich inbeeldde eindelijk in een epische maffiafilm terecht te zullen komen ipv de popcornfilm die het geworden is. En hij leek af en toe wel op Freddy Krueger met die evil blik :D

7.0
  maandag 8 april 2013 @ 11:39:02 #48
8369 speknek
Another day another slay
pi_125024057
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2013 12:54 schreef golfer het volgende:
Jagten (2012) - IMDb

Realistisch gefilmd verhaal over gescheiden man, werkzaam als kleuterleider, die terwijl hij strijd voert over de voogdij van zijn zoon, ten onrechte wordt beschuldigd van kindermisbruik.
Vrijwel de hele gemeenschap keert zich tegen hem.
Natuurlijk weer een prima hoofdrol voor alleskunner Mads Mikkelsen.

IMDb: 8,3
Ik: 8,5
Deze ook gezien. Hij is inderdaad zeer realistisch. Mijn moeder die vroeger op een peuterspeelzaal werkte zei dat het akelig overeen kwam met wat zich daar een keer heeft afgespeeld. Toch mist ik iets, misschien wel juist door het realisme en de halve documentaire stijl in camerawerk. Een mysterie of twist, het werd allemaal vrij lineair en to the point verteld, en een aantal van de metaforen werkten niet helemaal lekker. Het deed me als karakterstudie rond een gevoelig thema veel denken aan We need to talk about Kevin; maar waar ik die film ronduit vervelend vond maakte in deze de hoofdrolspeler nog veel goed.

7.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_125024213
ALIBI



Simpele maar heel leuk gedane NL film,
De film heeft een simpel verhaal en word nergens echt verassend.. maar omdat het wel erg leuk gedaan is stoort dat totaal niet.
De film kijkt lekker weg, en is een lekkere feelgood / komedie film
Ook de acteerprestaties zijjn prima (niet uitmuntend maar gewoon goed) en gelukkig nergens ''nederlands'' overdreven.
Ik hebme erg vermaakt met de film en zeker een aanrader om een x gezien te hebben
7-
pi_125054604
SIGHTSEERS



ik vind dit een moeilijke film om te beoordelen, heb er een beetje dubbel gevoel bij.. Aan de ene kant voor ik hem wel apart aan de andere kant vond ik het een rare vage film.
De film heeft een zwarte humor die je echt moet liggen, het gaat over een stelletje die op een soort roadtrip gaat en iedereen die maar een beetje 'naar'' tegen hun doet brengen ze om, en daar maken ze ook een soort ''hobby'' van en daarnaast hebben ze ook samen nog een soort haat/liefde relatie...
De film is opzich wel vermakelijk en heb een aantal keren echt kunnen lachen, maar aan de andere kant is t ook een beetje rare bizarre film.
Dus als je van bizarre films en als deze humor je ligt is het opzich wel een aanrader, zo niet dan zou ik hem laten liggen..
Ik zit er ergens tussen in, en geef hem daarom een 6.5
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')