abonnement Unibet Coolblue
pi_125949219
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:33 schreef Stefan het volgende:

[..]

Mijn ervaring in 14 jaar meets is dat er zelden wordt gediscussieerd en als t al gebeurd stopt het na 2 glazen bier

Discusssies voeren kan hier ook wel, als je een meet wil dan moet je met elkaar aan de slag, niet er over lullen

Dus een meet waarbij je een reanactment club uitnodigt op de hei of het bos voor een shoot, modellen regelt, naar een verlaten huis gaat, dat soort dingen

Is mijn mening althans :)
Het zal je verbazen, maar afgelopen meet in Nijmegen zijn er zeer veel interessante fotografie gerelateerde gesprekken cq discussies geweest.
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:43:07 #127
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_125949231
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:42 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Goed plan als je nieuw volk wil aantrekken, het met de vaste groep bespreken ^O^
Verder:

[..]

ik opper maar wat hoor. Maar wat is voor jou de drempel om mee te doen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_125949257
quote:
3s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:39 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Dat lijkt me iets voor de fot-mods om te bespreken en op te pakken. Sinds wanneer zijn die regels in steen uitgebeiteld?
Dat zijn ze niet, maar vanaf de wedstrijd er is is er al gezeik om de regels. Moet dit nu echt weer gebeuren?
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:44:16 #129
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_125949275
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:43 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat zijn ze niet, maar vanaf de wedstrijd er is is er al gezeik om de regels. Moet dit nu echt weer gebeuren?
Hey ik kom er niet mee dat de tijd te kort is
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:46:49 #130
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_125949354
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:42 schreef Puala het volgende:

[..]

Het zal je verbazen, maar afgelopen meet in Nijmegen zijn er zeer veel interessante fotografie gerelateerde gesprekken cq discussies geweest.
Inderdaad! Al vond ik wel dat we te veel tijd aan dat restaurant hadden vergooid, heerlijk eten overigens maar duurde een eeuw, maarja konden we zelf weinig aan doen :{
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_125949699
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:46 schreef Susteren het volgende:

[..]

Inderdaad! Al vond ik wel dat we te veel tijd aan dat restaurant hadden vergooid, heerlijk eten overigens maar duurde een eeuw, maarja konden we zelf weinig aan doen :{
Had je op tijd moeten komen :P wij hadden er al een paar uur op zitten :P
  woensdag 1 mei 2013 @ 19:00:35 #132
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_125949790
Punt is een beetje dat als we meer tijd geven aan het fotograferen is dat je minder tijd overhoud om te stemmen. En dat gaat nu ook al zo af en toe fout.

Enige manier om elke maand de hele maand te fotograferen is door de maand erna te stemmen. Dan kan de winnaar het onderwerp verzinnen voor de maand daarna. Maar dat maakt het voor de organisatie denk ik ook wel lastig
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_125952157
Wellicht is het een optie om een topic te openen waarin een user zijn "beste" foto post, en er tevens bij vermeld hoe de foto tot stand is gekomen (diafragma, sluitertijd, iso, statief, filters, welk moment van de dag, nabewerking, etc. etc.). Er zitten hier, naar mijn bescheiden mening, behoorlijk wat enthousiaste en kundige fotografen die een en ander kunnen toelichten m.b.t. hun "beste" (zwaar subjectief, ik weet) foto. Ik ben maar een beginner, maar ik leer door naar andere fotografen en hun methodes te kijken nog steeds elke dag ^O^ ! En da's volgens mij de toegevoegde waarde van zo'n topic :Y) !
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:34:17 #134
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_125961140
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 19:57 schreef Nalbandian het volgende:
Wellicht is het een optie om een topic te openen waarin een user zijn "beste" foto post, en er tevens bij vermeld hoe de foto tot stand is gekomen (diafragma, sluitertijd, iso, statief, filters, welk moment van de dag, nabewerking, etc. etc.). Er zitten hier, naar mijn bescheiden mening, behoorlijk wat enthousiaste en kundige fotografen die een en ander kunnen toelichten m.b.t. hun "beste" (zwaar subjectief, ik weet) foto. Ik ben maar een beginner, maar ik leer door naar andere fotografen en hun methodes te kijken nog steeds elke dag ^O^ ! En da's volgens mij de toegevoegde waarde van zo'n topic :Y) !
Of een topic met voor/na bewerking, en de gebruikte kunstgrepen, ook leuk en leerzaam
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:51:28 #135
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_125962220
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:34 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Of een topic met voor/na bewerking, en de gebruikte kunstgrepen, ook leuk en leerzaam
is laatst gedaan, uiteindelijk doodgebloed door te weinig animo
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_125968504
Ik ga toch maar even mijn mening geven.

Ik ben relatief nieuw op dit forum en heb aan mijzelf gemerkt dat mijn houding en daarmee de reacties die ik geef beïnvloed zijn door een soort van sturing die van een dergelijk forum uitgaat. Normaal ben ik altijd redelijk genuanceerd in mijn reacties vooral ook omdat op je op een forum iemand niet in het gezicht kan kijken. Het is erg lullig als je iemand helemaal afbrand terwijl hij of zij niet meer is dan een enthousiaste amateur of zelfs een jeugdige enthousiaste amateur. Bij een dergelijk persoon geef je normaal gesproken een genuanceerdere reactie dan bij een doorgewinterde pro. Ik heb echter bij mijzelf gemerkt dat ik qua reacties over het algemeen harder en korter door de bocht ben geworden.

Heeft bij mij te maken met het 'GeenStijl' gevoel dat ik bij sommige mensen krijg. Een hoop geschreeuw en soms zelfs 'domme' reacties. En hoe erg ik dat in mijzelf slecht vind ben ik daar binnen no-time in meegegaan. Dus wat dat betreft is het taalgebruik en de manier waarop er gereageerd wordt te veel 'GeenStijl stijl' en ik geef toe ik doe daar ook aan mee.

het zou goed zijn als men zelf een beetje aangeeft op welk niveau men bezig is, Nogmaals een reactie aan en enthousiaste amateur hoort gewoon anders te zijn dan tegen een pro.

Verder lees ik veel zaken die wat mij betreft overkomen als 'de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt'. En daarin is dit forum zeker geen uitzondering want dat kom je overal tegen. Mensen lezen wat op het internet en nemen zaken blindelings over zonder dat men echt weet waar het over gaat. In dit verband zou het ook goed zijn als er een soort van status aan iemand hangt. En nee geen status in de zin van beter, best maar status in de zin van beginner, student, die-hard etc.

Een ander ding wat mij opvalt is het Fan-boy gehalte waarbij iedereen zijn eigen spulletjes het beste vind. Zeg hier niet dat er camera's zijn die beter presteren dan de GH3 want er komen zeker reacties waarin men van alles gaat verdedigen. Zelfde verhaal met bijvoorbeeld meningen over andere producten zoals rigs, sliders etc. Er zijn mensen die glas hard rotzooi de hemel in lopen te prijzen. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn het kan echter wel een probleem worden als iemand die net begint de broodnodige informatie probeert in te winnen en daarbij allerlei verkeerde adviezen krijgt. Er wordt helaas veel onzin verspreid :-(

een ergernis bij mij is dat er mensen zijn die met alle geweld de hele tijd hun eigen werk in de topics van andere proberen te proppen. Is er een topic over weet ik veel wat en dan wet je dat er mensen zijn die daar hun eigen films of foto's in willen proppen zonder dat di eigenlijk een echte bijdrage aan een topic biedt.

Het schreeuwen met termen zoals Spam!!! Ik heb ergens op het www een online filmschool waarin veel antwoorden worden gegeven op vragen die hier voorbij komen. Als je dan een link plaats komt er vanuit bepaalde hoeken meteen een reactie in de trant van Spam! Onzin, als je hier een introductie (commercieel?) van een nieuwe camera mag laten zien dan is het met twee maten meten als je andere links als Spam bestempelt.

Verbetering zou zijn als het forum in een aantal sub-categorieën wordt onder verdeelt: camera nieuws, montage, fotobewerking, showreel etc etc. Kan je makkelijker selectief lezen :-)

Tot slot irriteert de kwattende Avatar van Stefan mij maar daar moet ik niet over oordelen want dat is zijn eigen keuze :-) (ik zet er een lachje bij maar ik meen het wel)
  donderdag 2 mei 2013 @ 08:52:48 #137
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_125969703
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 02:14 schreef ervani het volgende:
Ik ga toch maar even mijn mening geven.

Ik ben relatief nieuw op dit forum en heb aan mijzelf gemerkt dat mijn houding en daarmee de reacties die ik geef beïnvloed zijn door een soort van sturing die van een dergelijk forum uitgaat. Normaal ben ik altijd redelijk genuanceerd in mijn reacties vooral ook omdat op je op een forum iemand niet in het gezicht kan kijken. Het is erg lullig als je iemand helemaal afbrand terwijl hij of zij niet meer is dan een enthousiaste amateur of zelfs een jeugdige enthousiaste amateur. Bij een dergelijk persoon geef je normaal gesproken een genuanceerdere reactie dan bij een doorgewinterde pro. Ik heb echter bij mijzelf gemerkt dat ik qua reacties over het algemeen harder en korter door de bocht ben geworden.

Heeft bij mij te maken met het 'GeenStijl' gevoel dat ik bij sommige mensen krijg. Een hoop geschreeuw en soms zelfs 'domme' reacties. En hoe erg ik dat in mijzelf slecht vind ben ik daar binnen no-time in meegegaan. Dus wat dat betreft is het taalgebruik en de manier waarop er gereageerd wordt te veel 'GeenStijl stijl' en ik geef toe ik doe daar ook aan mee.

het zou goed zijn als men zelf een beetje aangeeft op welk niveau men bezig is, Nogmaals een reactie aan en enthousiaste amateur hoort gewoon anders te zijn dan tegen een pro.

Verder lees ik veel zaken die wat mij betreft overkomen als 'de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt'. En daarin is dit forum zeker geen uitzondering want dat kom je overal tegen. Mensen lezen wat op het internet en nemen zaken blindelings over zonder dat men echt weet waar het over gaat. In dit verband zou het ook goed zijn als er een soort van status aan iemand hangt. En nee geen status in de zin van beter, best maar status in de zin van beginner, student, die-hard etc.

Een ander ding wat mij opvalt is het Fan-boy gehalte waarbij iedereen zijn eigen spulletjes het beste vind. Zeg hier niet dat er camera's zijn die beter presteren dan de GH3 want er komen zeker reacties waarin men van alles gaat verdedigen. Zelfde verhaal met bijvoorbeeld meningen over andere producten zoals rigs, sliders etc. Er zijn mensen die glas hard rotzooi de hemel in lopen te prijzen. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn het kan echter wel een probleem worden als iemand die net begint de broodnodige informatie probeert in te winnen en daarbij allerlei verkeerde adviezen krijgt. Er wordt helaas veel onzin verspreid :-(

een ergernis bij mij is dat er mensen zijn die met alle geweld de hele tijd hun eigen werk in de topics van andere proberen te proppen. Is er een topic over weet ik veel wat en dan wet je dat er mensen zijn die daar hun eigen films of foto's in willen proppen zonder dat di eigenlijk een echte bijdrage aan een topic biedt.

Het schreeuwen met termen zoals Spam!!! Ik heb ergens op het www een online filmschool waarin veel antwoorden worden gegeven op vragen die hier voorbij komen. Als je dan een link plaats komt er vanuit bepaalde hoeken meteen een reactie in de trant van Spam! Onzin, als je hier een introductie (commercieel?) van een nieuwe camera mag laten zien dan is het met twee maten meten als je andere links als Spam bestempelt.

Verbetering zou zijn als het forum in een aantal sub-categorieën wordt onder verdeelt: camera nieuws, montage, fotobewerking, showreel etc etc. Kan je makkelijker selectief lezen :-)

Tot slot irriteert de kwattende Avatar van Stefan mij maar daar moet ik niet over oordelen want dat is zijn eigen keuze :-) (ik zet er een lachje bij maar ik meen het wel)
Ik vind t wel wat hebben dat mensen hun eigen werk laten zien persoonlijk
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_125971821
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

is laatst gedaan, uiteindelijk doodgebloed door te weinig animo
Het is misschien een beetje een kip-ei verhaal maar eigenlijk is mijn reactie hier hetzelfde als bij show/testcases.

Als je uitgebreid uit de doeken gaat doen hoe je een foto gemaakt hebt en nabewerkt, dan ben je daar gewoon een berg tijd aan kwijt. Nabewerking op zich kan al redelijk wat tijd vergen laat staan als je elke stap duidelijk gaat vastleggen in woord en eventueel screenshots.

Dan wil ik toch wel enige 'garantie' hebben dat dat gewaardeerd wordt en of mensen erop reageren. En als ik toch een hoop tijd en energie steek in een poging een nette showcase neer te zetten met tekst bij alle foto's en daar komen dan zo weinig reacties op... laat dan ook maar :{w

Maarja, er gaan ook niet meer fotografen komen en reageren als er niet meer te 'beleven' valt op FOT! maar als mensen niets posten omdat er zo weinig gereageerd wordt... dan zit je wel in een vicieuze cirkel...

En wat betreft de contest ben ik ook heel eerlijk, ik doe wel af en toe aan contests mee 1) voor de uitdaging maar zeker ook 2) om eens iets te winnen. En als je dan, zonder op te willen scheppen, de afgelopen maand een kleding pakket, een fototas en een setje pocketwizards wint, dan kan ik mij eerlijk gezegd niet zo motiveren voor een wedstrijdje om de 'eer' op FOT! met steeds dezelfde personen. Vooral omdat ik geen foto's wil inzenden die ik al gemaakt had en toevallig in het thema passen maar gewoon tijd en energie in wil steken. En zoals bij meerdere mensen ben ik doorgaans vrij druk en zijn tijd en energie dus 'kostbaar'! Die kun je ook maar 1x besteden

[ Bericht 0% gewijzigd door Uncle op 02-05-2013 10:36:12 ]
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:31:27 #139
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_125972041
Ik snap je wel qua tijd (en de rest van je post ook). Ik denk nu zelf, ik zal Uncle eens even een testcaseje uit eigen verzameling laten zien en van 1 of 2 mijn nabewerkingsproces laten zien. Maar meteen daarna dacht ik, wanneer moet ik dat dan doen :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:34:43 #140
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_125972157
Wat er eigenlijk gewoon moet gebeuren is dat de huidige users meer tijd/activiteit in FOT steken waardoor het forum opleeft en daardoor meer mensen trekt. Er zitten een hoop fotografen op FOK!, waarom komen ze niet naar FOT?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:38:28 #141
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_125972269
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:24 schreef Uncle het volgende:
En wat betreft de contest ben ik ook heel eerlijk, ik doe wel af en toe aan contests mee 1) voor de uitdaging maar zeker ook 2) om eens iets te winnen. En als je dan, zonder op te willen scheppen, de afgelopen maand een kleding pakket, een fototas en een setje pocketwizards wint, dan kan ik mij eerlijk gezegd niet zo motiveren voor een wedstrijdje om de 'eer' op FOT! met steeds dezelfde personen. Vooral omdat ik geen foto's wil inzenden die ik al gemaakt had en toevallig in het thema passen maar gewoon tijd en energie in wil steken. En zoals bij meerdere mensen ben ik doorgaans vrij druk en zijn tijd en energie dus 'kostbaar'! Die kun je ook maar 1x besteden
Eens!
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_125972350
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:34 schreef kanovinnie het volgende:
Wat er eigenlijk gewoon moet gebeuren is dat de huidige users meer tijd/activiteit in FOT steken waardoor het forum opleeft en daardoor meer mensen trekt. Er zitten een hoop fotografen op FOK!, waarom komen ze niet naar FOT?
Omdat de reacties van ons nogal direct, hard en negatief zijn. Dat is wat ik eerder als reacties heb ontvangen in elk geval.
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:41:17 #143
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_125972359
Ik heb trouwens de huidige wedstrijd opgezet (zoals sommige waarschijnlijk wel weten) omdat er geen wedstrijden meer waren en die toendertijd er op de korte termijn ook niet aan zaten te komen. Ik ben daarom ook van mening dat we voor de maandelijkse wedstrijd dan ook geen prijs moeten doen, tenzij we die maandelijks kunnen garanderen.
Dan kunnen we imo beter naast de huidige reeks (die in principe prima loopt, er komen nog steeds om de zoveel tijd nieuwe mensen meedoen) een losse fotowedstrijd laten lopen met prijs (met dan ook een langere looptijd).

Eens/oneens?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_125972649
Eens Kano. Ik zal eens kijken of ik iets kan betekenen hier in en het mee naar achter nemen.
  donderdag 2 mei 2013 @ 11:16:53 #145
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_125973585
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:41 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb trouwens de huidige wedstrijd opgezet (zoals sommige waarschijnlijk wel weten) omdat er geen wedstrijden meer waren en die toendertijd er op de korte termijn ook niet aan zaten te komen. Ik ben daarom ook van mening dat we voor de maandelijkse wedstrijd dan ook geen prijs moeten doen, tenzij we die maandelijks kunnen garanderen.
Dan kunnen we imo beter naast de huidige reeks (die in principe prima loopt, er komen nog steeds om de zoveel tijd nieuwe mensen meedoen) een losse fotowedstrijd laten lopen met prijs (met dan ook een langere looptijd).

Eens/oneens?
Eens!

Het lijkt me mooi als we namens de fok community een paar bedrijven een mailtje gaan sturen met de vraag of ze voor zoiets open staan, ik wil ook wel helpen door een paar mailtjes rond te sturen. Waardebonnen zijn denk ik het meest geschikt: zo krijg je geen reacties van "heb ik al" enzo, en kan de winnaar zelf kiezen wat hij ermee doet.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_125973618
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:16 schreef Susteren het volgende:

[..]

Eens!

Het lijkt me mooi als we namens de fok community een paar bedrijven een mailtje gaan sturen met de vraag of ze voor zoiets open staan, ik wil ook wel helpen door een paar mailtjes rond te sturen.
Zoiets zou gedaan moeten worden vanuit PR, dus lief aanbod maar dat mag helaas niet. Ik heb al contact gezocht met PR.
  donderdag 2 mei 2013 @ 11:19:19 #147
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_125973663
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:18 schreef Puala het volgende:

[..]

Zoiets zou gedaan moeten worden vanuit PR, dus lief aanbod maar dat mag helaas niet. Ik heb al contact gezocht met PR.
ah prima ^O^
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  donderdag 2 mei 2013 @ 11:19:51 #148
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_125973677
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:18 schreef Puala het volgende:

[..]

Zoiets zou gedaan moeten worden vanuit PR, dus lief aanbod maar dat mag helaas niet. Ik heb al contact gezocht met PR.
Ik heb trouwens alleen maar slechte ervaringen met een PR figuur die ik maar niet bij naam zal noemen. Volgens mij zit daar echt iemand op de verkeerde plek. Ik weet dat het op vrijwillige basis is. Maar ik heb het idee dat er soms meer kwaad dan goed wordt gedaan :@

Edit: Post wat aangepast. mijn kritiek slaat niet op alle PR leden

[ Bericht 9% gewijzigd door henkde_j op 02-05-2013 14:25:23 ]
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_125973712
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:19 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Ik heb trouwens alleen maar slechte ervaringen met de PR figuren. Volgens mij zijn dat echt mensen op de verkeerde plek. Ik weet dat ze het vrijwillig doen. Maar ik heb het idee dat zij meer kwaad dan goed doen :@
Dat is dan volledig persoonlijk. Ik heb er meerdere in het echt ontmoet en het zijn echt hele toffe mensen.
  donderdag 2 mei 2013 @ 11:21:36 #150
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_125973739
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 11:20 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat is dan volledig persoonlijk. Ik heb er meerdere in het echt ontmoet en het zijn echt hele toffe mensen.
Ok, met 1 heb ik meerdere keren slechte ervaringen gehad. Enorm stug en lomp in de communicatie.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')