abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 28 juni 2013 @ 22:02:23 #276
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_128375287
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 21:50 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het is niet alleen de wachttijd waar je rekening mee moet houden. Het zijn ook de risico's tijdens het aanreizen. Zo kreeg de shuttlebus tussen Eindhoven Airport en treinstation te kampen met een defekte deur, was toch 20 minuten wachten (weliswaar op de terugreis, maar had ook heen gekunt natuurlijk.
En in Spanje kreeg de bus een lekke band, dat was drie kwartier. Had ook op weg naar het vliegveld kunnen gebeuren.
Uiteraard, daar is mijn record van 09.11 aankomen voor een vlucht welke vertrekt volgens schema om 09.25 ook een voorbeeld van, sterker nog, de deuren werden om 09.20 gesloten. Hier was in het aan reizen ook van alles mis gegaan, van NS die besloot door een sein en wisselstoring eerst geen trein laten rijden, toen wel, maar voor Den Bosch 14 minuten stil staan zodat ik net de trein welke naar station Best zou rijden voorbij kon zien gaan en bij aankomst op station Best de bus van Hermes besloot om vertraagd te zijn omdat de chauffeur wilde roken.
Hier werd mijn complete buffer gebruikt, al moet ik zeggen dat voor Europese vluchten ik maximaal 1 uur van te voren aanwezig ben volgens planning, en bij voorkeur zelfs minder, vliegen is opzich leuk, maar als je het heel vaak moet doen wordt het wat eentonig, al is daar voor een vakantievlucht geen reden voor en is het beginnen aan de vakantie zonder stress door tijdig aanwezig te zijn een goed idee. Een geplande aankomst van 07.30 met een vertrek van 09.00 uur is dat ook.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_128375434
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 21:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat kan je niet echt zeggen wanneer je vroeg inchecked. Daarnaast kan je soms door een bepaalde ticketklasse maar uit een beperkt aantal stoelen kiezen waardoor het lijkt dat alle plaatsen bezet zijn maar dat eigenlijk helemaal niet zo is. (Zo kon ik met Swiss laatst terug vooraf alleen maar plekken voorin kiezen, terwijl ik bij het inchecken zelf nog prima een hele rij achterin voor mijzelf kon krijgen, mijn inschatting dat een vroege vlucht op zondag niet vol zou zitten klopte dan ook helemaal).

Nu kan je bij laat inchecken een iets betere beeld krijgen, alhoewel je dan het risico is dat je eigenljk helemaal niet meer kunt kiezen.
De echte loadfactoren houden luchtvaartmaatschappijen bij voorkeur geheim en zijn niet voor het publiek toegankelijk. (Al zijn er diverse partijen die op de dag zelf op de hoogte zijn, denk aan de beveiliging (voor de inschatting hoeveel personeel ingezet moet worden) als de lokale afhandelaar die deze gegevens ook moet hebben.
Dit is echter informatie op dagbasis en wordt niet ruim vooraf verstrekt.
Het duurt nog wel zo'n drie weken maar nu kan ik kiezen uit de halve economy klasse.
Overigens niet alles inderdaad, sommige seats zijn voor mensen met bepaalde voorrechten, maar toch aardig wat lege plaatsen staat ook dat alle passagiers automatisch een zetel krijgen aangewezen maar dat je het zelf nog kan veranderen (nu nog inderdaad haha).
  vrijdag 28 juni 2013 @ 22:39:39 #278
398369 YouriNL
'Eeuwige faler' - Um
pi_128377004
Ga weer vliegen, ditmaal voor het eerst intercontinentaal. Ben totaal niet bang voor het vliegen, maar ik heb het gevoel dat ik qua regelen en planning wat vergeet. Ook het feit dat ik al een paar jaar niet heb gevlogen zorgt ervoor dat ik niet meer helemaal weet wat handig is. Dus wat simpele vragen: hoe ver van te voren kan ik het beste naar Schiphol gaan? Moet ik buiten mijn boeking en Esta nog iets regelen/weten voordat ik de VS in kan?
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:01:03 #279
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128377869
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 22:39 schreef YouriNL het volgende:
Ga weer vliegen, ditmaal voor het eerst intercontinentaal. Ben totaal niet bang voor het vliegen, maar ik heb het gevoel dat ik qua regelen en planning wat vergeet. Ook het feit dat ik al een paar jaar niet heb gevlogen zorgt ervoor dat ik niet meer helemaal weet wat handig is. Dus wat simpele vragen: hoe ver van te voren kan ik het beste naar Schiphol gaan? Moet ik buiten mijn boeking en Esta nog iets regelen/weten voordat ik de VS in kan?
2-3 uur van tevoren daar zijn is altijd ruim op tijd :) En zou niet weten wat je nog meer moet regelen/weten.
pi_128380396
Even een vraag over bijtanken. Ik wil naar Australië (BNE) en zit te kijken naar tickets met Emirates (evt. in codeshare met Qantas) of Etihad. Via skyscanner lijkt het alsof deze vluchten alleen een tussenstop maken in DXB resp. AUH, maar via bijv. seatguru zie je dat beide vluchten ook in SIN een tussenstop maken (om te tanken).

Ik heb contact gehad met Etihad en zij zeggen dat je tijdens het tanken op SIN het vliegtuig niet mag verlaten. Het vreemde is echter dat ik met Etihad een ticket kan boeken voor AUH - SIN met hetzelfde vluchtnummer als AUH (SIN) BNE. Dit betekent dat wanneer je vliegt met Etihad, je in SIN het vliegtuig uit zou kunnen (in ieder geval sommige mensen).

Bij Qantas zeggen ze dat het verplicht is om tijdens het tanken het vliegtuig te verlaten en dat het verhaal van Etihad niet klopt. 8)7

Hoe zit het nu? Moet je bij een tussenstop om te tanken nu wel of niet uit een vliegtuig. 2 x 7,5 uur vliegen en een uurtje rondlopen vind ik een stuk prettiger dan 16 uur in een vliegtuig zitten...
pi_128385172
VOlgens mij moet iedereen het vliegtuig verlaten bij het bijtanken. Maar op dat sort lange vluchten is het niet alleen tanken, maar ook bier inladen, schoonmaken, en vers eten inladen.

Kan me haast niet voorstellen dat je er niet uit mag / kan / moet.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_128385192
Refuelen mag met passagiers aan boord, maar ik ben niet op de hoogte van de procedures bij individuele maatschappijen ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_128385202
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 05:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
VOlgens mij moet iedereen het vliegtuig verlaten bij het bijtanken. Maar op dat sort lange vluchten is het niet alleen tanken, maar ook bier inladen, schoonmaken, en vers eten inladen.
De vlucht is blijkbaar 16 uur. Dan is het goed mogelijk dat alle andere voorraden in Dubai al aanwezig zijn voor de gehele vlucht.

Ik heb zelf in ieder geval meegemaakt dat er niemand uit mocht bij een fuel stop. Sterker nog: het toestel stond niet bij een gate.
pi_128385205
Overigens heeft het niet mogen verlaten van het toestel vooral te maken met het feit dat een maatschappij die turn-around strak heeft ingeplanned en niet zit te wachten op passagiers die opeens kwijt zijn in de bar.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_128385292
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 21:50 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het is niet alleen de wachttijd waar je rekening mee moet houden. Het zijn ook de risico's tijdens het aanreizen. Zo kreeg de shuttlebus tussen Eindhoven Airport en treinstation te kampen met een defekte deur, was toch 20 minuten wachten (weliswaar op de terugreis, maar had ook heen gekunt natuurlijk.
En in Spanje kreeg de bus een lekke band, dat was drie kwartier. Had ook op weg naar het vliegveld kunnen gebeuren.
Ja, ik heb wel eens 3 uur vastgezeten in een stilstaande trein die net vertrokken was van Utrecht CS. Ik stel dus voor dat je 5 uur van tevoren aanwezig zijn aanhoudt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_128385297
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 22:39 schreef YouriNL het volgende:
Ga weer vliegen, ditmaal voor het eerst intercontinentaal. Ben totaal niet bang voor het vliegen, maar ik heb het gevoel dat ik qua regelen en planning wat vergeet. Ook het feit dat ik al een paar jaar niet heb gevlogen zorgt ervoor dat ik niet meer helemaal weet wat handig is. Dus wat simpele vragen: hoe ver van te voren kan ik het beste naar Schiphol gaan? Moet ik buiten mijn boeking en Esta nog iets regelen/weten voordat ik de VS in kan?
Zorg dat je koffer niet op slot is als je vliegt. Wel dicht natuurlijk maar geen cijferslot erop of iets dergelijks. Als de Amerikanen dat ding willen controleren en ze krijgen hem niet openen, dan breken ze het slot gewoon kapot.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nielsch op 29-06-2013 07:21:07 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_128385313
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 07:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zorg dat je koffer niet op slot is als je vliegt. Wel dicht natuurlijk maar geen cijferslot erop of iets dergelijks. Als de Amerikanen dat ding willen comtroleren en ze krijgen hem niet openen, dan breken ze het slot gewoon kapot.
Je hebt speciale TSA sloten waar de TSA lopers voor heeft, weet alleen niet of die overal te koop zijn. Als je met een Amerikaanse maatschappij vliegt moet je ook rekening houden met extra beveiligingsmaatregelen op Schiphol, dus vaak gaat de gate al 2u voor vertrek open.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zaterdag 29 juni 2013 @ 09:41:51 #288
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_128386103
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 07:20 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Je hebt speciale TSA sloten waar de TSA lopers voor heeft, weet alleen niet of die overal te koop zijn. Als je met een Amerikaanse maatschappij vliegt moet je ook rekening houden met extra beveiligingsmaatregelen op Schiphol, dus vaak gaat de gate al 2u voor vertrek open.
TSA sloten liggen momenteel bij de AH
Wie dit leest is gek
  zaterdag 29 juni 2013 @ 09:42:32 #289
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_128386111
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 07:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, ik heb wel eens 3 uur vastgezeten in een stilstaande trein die net vertrokken was van Utrecht CS. Ik stel dus voor dat je 5 uur van tevoren aanwezig zijn aanhoudt.
Probeer je me nu in de zeik te nemen?
Wie dit leest is gek
pi_128386156
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 09:42 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Probeer je me nu in de zeik te nemen?
:')
  Eindredactie Games zaterdag 29 juni 2013 @ 10:25:17 #291
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_128386712
Ik heb een vlucht geboekt bij aeroflot, maar deze wordt uitgevoerd door KLM. Tweede deel van.de vlucht is weer met aeroflot. Moet ik dan inchecken bij klm voor het eerste deel of toch bij aeroflot?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_128386794
klm
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 29 juni 2013 @ 10:41:51 #293
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_128386935
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 09:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

:')
:? Ik ga nergens heen. Ja, naar m'n werk maandag.
Wie dit leest is gek
pi_128387192
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 10:41 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

:? Ik ga nergens heen. Ja, naar m'n werk maandag.
Werk ze :W
  zaterdag 29 juni 2013 @ 11:09:22 #295
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_128387367
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 00:02 schreef Pancake1967 het volgende:
Even een vraag over bijtanken. Ik wil naar Australië (BNE) en zit te kijken naar tickets met Emirates (evt. in codeshare met Qantas) of Etihad. Via skyscanner lijkt het alsof deze vluchten alleen een tussenstop maken in DXB resp. AUH, maar via bijv. seatguru zie je dat beide vluchten ook in SIN een tussenstop maken (om te tanken).

Ik heb contact gehad met Etihad en zij zeggen dat je tijdens het tanken op SIN het vliegtuig niet mag verlaten. Het vreemde is echter dat ik met Etihad een ticket kan boeken voor AUH - SIN met hetzelfde vluchtnummer als AUH (SIN) BNE. Dit betekent dat wanneer je vliegt met Etihad, je in SIN het vliegtuig uit zou kunnen (in ieder geval sommige mensen).

Bij Qantas zeggen ze dat het verplicht is om tijdens het tanken het vliegtuig te verlaten en dat het verhaal van Etihad niet klopt. 8)7

Hoe zit het nu? Moet je bij een tussenstop om te tanken nu wel of niet uit een vliegtuig. 2 x 7,5 uur vliegen en een uurtje rondlopen vind ik een stuk prettiger dan 16 uur in een vliegtuig zitten...
Het hangt af van de individuele afspraken welke de luchtvaartmaatschappij maakt tijdens de tussenstop op de betreffende luchthaven.
Bij sommige tussenstops moet je van boord, bijvoorbeeld met KLM of China Airlines op Bangkok wanneer deze doorvliegt naar of afkomt van Taipei, maar bij Egypt Air moet je in het vliegtuig blijven zitten in Bangkok wanneer deze een tussenstop maakt en vervolgens doorvliegt naar Kuala Lumpur en Bangkok niet je eindbestemming is.
Bij het verlaten van het vliegtuig wordt dan je ticket gecontroleerd en zal je er niet uit mogen. Nu is die controle natuurlijk niet 100% en zal het een enkeling lukken om van boord te komen, je hebt dan geen boarding pass voor de volgende vlucht.

Dus het kan heel goed mogelijk zijn dat je op Singapore niet van boord mag, terwijl passagiers met die eindbestemming dat wel mogen. Vaak duren deze tussenstops dan ook relatief kort waardoor het iedereen van boord laten en dan weer aan boord laten onnodig veel tijd kost, dan kan je beter de lokale passagiers laten opstappen.
Naast bovenstaande reden is ook het bedrag wat een passagier aan luchthaventoeslagen moet betalen van toepassing, wanneer men niet van boord gaat, dus geen transit passagier is dan zijn de kosten voor de maatschappij voor deze passagiers ook lager (Dus is het ticket voor de passagiers ook goedkoper), ze maken immers geen gebruik van de faciliteiten van de luchthaven.

Voor het tanken mogen passagiers aan boord blijven, wel geldt dan de regel dat de stoelriemen niet vast mogen en dat ook de WC aan boord tijdens het tanken niet gebruikt kan worden. Gelukkig duurt het tanken niet de hele tussenstop en kan je tijdens de tussenstop op enig moment wel naar de WC voor de mensen met een zwakke blaas.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_128388130
M.b.t. de 'refueling stop': dank voor jullie antwoorden. Het gaat om een stop van iets van 5 - 6 kwartier op SIN en ik kan mij goed voorstellen dat een maatschappij niet zit te wachten op passagiers die zich aan de bar aan het volhijsen zijn.

Ik ga wel eens kijken of ik voor de specifieke vluchten nog wat beoordelingen kan vinden.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 12:12:00 #297
398369 YouriNL
'Eeuwige faler' - Um
pi_128388553
Weet iemand misschien of united ook enige entertainment aanbiedt in een 767-300? :)
pi_128388590
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 12:12 schreef YouriNL het volgende:
Weet iemand misschien of united ook enige entertainment aanbiedt in een 767-300? :)
http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/information.php
  zaterdag 29 juni 2013 @ 13:10:41 #299
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_128389879
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 12:12 schreef YouriNL het volgende:
Weet iemand misschien of united ook enige entertainment aanbiedt in een 767-300? :)
Jaha, lekker met z'n allen naar zo'n über politiek correcte American FeelGood Movie kijken. Of was dat bij Delta?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_128393232
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 12:12 schreef YouriNL het volgende:
Weet iemand misschien of united ook enige entertainment aanbiedt in een 767-300? :)
algemeen is dat wel OK. althans als je bedoeld films op een schermpje. mijn ervaring is relatief weinig keuze, maar om de tijd te doden voldoende.
Dusseldorf - New York ?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')