Uiteraard, daar is mijn record van 09.11 aankomen voor een vlucht welke vertrekt volgens schema om 09.25 ook een voorbeeld van, sterker nog, de deuren werden om 09.20 gesloten. Hier was in het aan reizen ook van alles mis gegaan, van NS die besloot door een sein en wisselstoring eerst geen trein laten rijden, toen wel, maar voor Den Bosch 14 minuten stil staan zodat ik net de trein welke naar station Best zou rijden voorbij kon zien gaan en bij aankomst op station Best de bus van Hermes besloot om vertraagd te zijn omdat de chauffeur wilde roken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het is niet alleen de wachttijd waar je rekening mee moet houden. Het zijn ook de risico's tijdens het aanreizen. Zo kreeg de shuttlebus tussen Eindhoven Airport en treinstation te kampen met een defekte deur, was toch 20 minuten wachten (weliswaar op de terugreis, maar had ook heen gekunt natuurlijk.
En in Spanje kreeg de bus een lekke band, dat was drie kwartier. Had ook op weg naar het vliegveld kunnen gebeuren.
Het duurt nog wel zo'n drie weken maar nu kan ik kiezen uit de halve economy klasse.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat kan je niet echt zeggen wanneer je vroeg inchecked. Daarnaast kan je soms door een bepaalde ticketklasse maar uit een beperkt aantal stoelen kiezen waardoor het lijkt dat alle plaatsen bezet zijn maar dat eigenlijk helemaal niet zo is. (Zo kon ik met Swiss laatst terug vooraf alleen maar plekken voorin kiezen, terwijl ik bij het inchecken zelf nog prima een hele rij achterin voor mijzelf kon krijgen, mijn inschatting dat een vroege vlucht op zondag niet vol zou zitten klopte dan ook helemaal).
Nu kan je bij laat inchecken een iets betere beeld krijgen, alhoewel je dan het risico is dat je eigenljk helemaal niet meer kunt kiezen.
De echte loadfactoren houden luchtvaartmaatschappijen bij voorkeur geheim en zijn niet voor het publiek toegankelijk. (Al zijn er diverse partijen die op de dag zelf op de hoogte zijn, denk aan de beveiliging (voor de inschatting hoeveel personeel ingezet moet worden) als de lokale afhandelaar die deze gegevens ook moet hebben.
Dit is echter informatie op dagbasis en wordt niet ruim vooraf verstrekt.
2-3 uur van tevoren daar zijn is altijd ruim op tijd En zou niet weten wat je nog meer moet regelen/weten.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:39 schreef YouriNL het volgende:
Ga weer vliegen, ditmaal voor het eerst intercontinentaal. Ben totaal niet bang voor het vliegen, maar ik heb het gevoel dat ik qua regelen en planning wat vergeet. Ook het feit dat ik al een paar jaar niet heb gevlogen zorgt ervoor dat ik niet meer helemaal weet wat handig is. Dus wat simpele vragen: hoe ver van te voren kan ik het beste naar Schiphol gaan? Moet ik buiten mijn boeking en Esta nog iets regelen/weten voordat ik de VS in kan?
De vlucht is blijkbaar 16 uur. Dan is het goed mogelijk dat alle andere voorraden in Dubai al aanwezig zijn voor de gehele vlucht.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 05:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
VOlgens mij moet iedereen het vliegtuig verlaten bij het bijtanken. Maar op dat sort lange vluchten is het niet alleen tanken, maar ook bier inladen, schoonmaken, en vers eten inladen.
Ja, ik heb wel eens 3 uur vastgezeten in een stilstaande trein die net vertrokken was van Utrecht CS. Ik stel dus voor dat je 5 uur van tevoren aanwezig zijn aanhoudt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het is niet alleen de wachttijd waar je rekening mee moet houden. Het zijn ook de risico's tijdens het aanreizen. Zo kreeg de shuttlebus tussen Eindhoven Airport en treinstation te kampen met een defekte deur, was toch 20 minuten wachten (weliswaar op de terugreis, maar had ook heen gekunt natuurlijk.
En in Spanje kreeg de bus een lekke band, dat was drie kwartier. Had ook op weg naar het vliegveld kunnen gebeuren.
Zorg dat je koffer niet op slot is als je vliegt. Wel dicht natuurlijk maar geen cijferslot erop of iets dergelijks. Als de Amerikanen dat ding willen controleren en ze krijgen hem niet openen, dan breken ze het slot gewoon kapot.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:39 schreef YouriNL het volgende:
Ga weer vliegen, ditmaal voor het eerst intercontinentaal. Ben totaal niet bang voor het vliegen, maar ik heb het gevoel dat ik qua regelen en planning wat vergeet. Ook het feit dat ik al een paar jaar niet heb gevlogen zorgt ervoor dat ik niet meer helemaal weet wat handig is. Dus wat simpele vragen: hoe ver van te voren kan ik het beste naar Schiphol gaan? Moet ik buiten mijn boeking en Esta nog iets regelen/weten voordat ik de VS in kan?
Je hebt speciale TSA sloten waar de TSA lopers voor heeft, weet alleen niet of die overal te koop zijn. Als je met een Amerikaanse maatschappij vliegt moet je ook rekening houden met extra beveiligingsmaatregelen op Schiphol, dus vaak gaat de gate al 2u voor vertrek open.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 07:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zorg dat je koffer niet op slot is als je vliegt. Wel dicht natuurlijk maar geen cijferslot erop of iets dergelijks. Als de Amerikanen dat ding willen comtroleren en ze krijgen hem niet openen, dan breken ze het slot gewoon kapot.
TSA sloten liggen momenteel bij de AHquote:Op zaterdag 29 juni 2013 07:20 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Je hebt speciale TSA sloten waar de TSA lopers voor heeft, weet alleen niet of die overal te koop zijn. Als je met een Amerikaanse maatschappij vliegt moet je ook rekening houden met extra beveiligingsmaatregelen op Schiphol, dus vaak gaat de gate al 2u voor vertrek open.
Probeer je me nu in de zeik te nemen?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 07:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, ik heb wel eens 3 uur vastgezeten in een stilstaande trein die net vertrokken was van Utrecht CS. Ik stel dus voor dat je 5 uur van tevoren aanwezig zijn aanhoudt.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Probeer je me nu in de zeik te nemen?
Ik ga nergens heen. Ja, naar m'n werk maandag.quote:
Werk zequote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik ga nergens heen. Ja, naar m'n werk maandag.
Het hangt af van de individuele afspraken welke de luchtvaartmaatschappij maakt tijdens de tussenstop op de betreffende luchthaven.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:02 schreef Pancake1967 het volgende:
Even een vraag over bijtanken. Ik wil naar Australië (BNE) en zit te kijken naar tickets met Emirates (evt. in codeshare met Qantas) of Etihad. Via skyscanner lijkt het alsof deze vluchten alleen een tussenstop maken in DXB resp. AUH, maar via bijv. seatguru zie je dat beide vluchten ook in SIN een tussenstop maken (om te tanken).
Ik heb contact gehad met Etihad en zij zeggen dat je tijdens het tanken op SIN het vliegtuig niet mag verlaten. Het vreemde is echter dat ik met Etihad een ticket kan boeken voor AUH - SIN met hetzelfde vluchtnummer als AUH (SIN) BNE. Dit betekent dat wanneer je vliegt met Etihad, je in SIN het vliegtuig uit zou kunnen (in ieder geval sommige mensen).
Bij Qantas zeggen ze dat het verplicht is om tijdens het tanken het vliegtuig te verlaten en dat het verhaal van Etihad niet klopt.
Hoe zit het nu? Moet je bij een tussenstop om te tanken nu wel of niet uit een vliegtuig. 2 x 7,5 uur vliegen en een uurtje rondlopen vind ik een stuk prettiger dan 16 uur in een vliegtuig zitten...
http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/information.phpquote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:12 schreef YouriNL het volgende:
Weet iemand misschien of united ook enige entertainment aanbiedt in een 767-300?
Jaha, lekker met z'n allen naar zo'n über politiek correcte American FeelGood Movie kijken. Of was dat bij Delta?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:12 schreef YouriNL het volgende:
Weet iemand misschien of united ook enige entertainment aanbiedt in een 767-300?
algemeen is dat wel OK. althans als je bedoeld films op een schermpje. mijn ervaring is relatief weinig keuze, maar om de tijd te doden voldoende.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:12 schreef YouriNL het volgende:
Weet iemand misschien of united ook enige entertainment aanbiedt in een 767-300?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |