abonnement Unibet Coolblue
pi_124614962
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

pi_124614994
Ik gooide hem dicht

Ik ben echt in shock, de rekening van de crematie van Max lag vanmiddag pas op de deurmat.
Smikkel lag er wel heel lief bij, alsof ze lag te slapen. Mooie vacht, lekker dik buikje, niks dat leek op een terminaal zieke kat. De dierenarts had het ook niet verwacht.
Waarschijnlijk lymfeklierkanker want het zat echt overal
pi_124615025
;( heel veel sterkte computergirl.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 29 maart 2013 @ 16:12:29 #4
22592 crew  Ole
pi_124650002
Sterkte computergirl!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 30 maart 2013 @ 17:02:35 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124687254
Schrok me wild net: kwam in de woonkamer en er lagen overal bloedspetters op de vloer. Had Pippa daar voor het laatst gezien, dus snel gekeken waar zij was, zat ze onder het bed met een klein beetje bloed op haar pootje. Even geïnspecteerd en ik kan geen wondje vinden in een van haar teentjes. Het lijkt een uitgescheurd nageltje te zijn. Dat dat zo kan bloeden zeg... :{
Niet meer actief op Fok!
pi_124696255
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 17:02 schreef Viking84 het volgende:
Schrok me wild net: kwam in de woonkamer en er lagen overal bloedspetters op de vloer. Had Pippa daar voor het laatst gezien, dus snel gekeken waar zij was, zat ze onder het bed met een klein beetje bloed op haar pootje. Even geïnspecteerd en ik kan geen wondje vinden in een van haar teentjes. Het lijkt een uitgescheurd nageltje te zijn. Dat dat zo kan bloeden zeg... :{
Daarom moet je altijd voorzichtig zijn met het knippen en niet in het leven knippen... Mijn Kleine had een geknakte nagel die er niet uit wilde. Die is er door de dierenarts af getrokken, hij bloedde toen als een rund!
  zaterdag 30 maart 2013 @ 20:57:39 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124696389
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 20:55 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Daarom moet je altijd voorzichtig zijn met het knippen en niet in het leven knippen... Mijn Kleine had een geknakte nagel die er niet uit wilde. Die is er door de dierenarts af getrokken, hij bloedde toen als een rund!
ik had niet geknipt. Denk dat ze aan krabpaal is blijven hangen. Daar zat ook wat bloed op.
Niet meer actief op Fok!
pi_124696593
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 20:57 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik had niet geknipt. Denk dat ze aan krabpaal is blijven hangen. Daar zat ook wat bloed op.
Nee, dat snap ik...
Rephrasing: Daarom moet je, als je de nageltjes knipt, altijd voorzichtig zijn met het knippen en niet in het leven knippen. Anders gebeurt hetzelfde...
  zondag 31 maart 2013 @ 17:19:28 #9
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_124724301
Computergirl :*
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_124872714
Stekte Computergirl

Mijn katten liggen ook in de lappenmand. Vorige week is bij hun giardia geconstateerd. Nu is net de 5daagse kuur metrobac afgelopen. ( vier katten twee keer per dag pillen. :N ) Plus het hele huis ontsmetten elke dag.
En gisteravond liep ineens Sammy vanuit het niets mank. Geen idee waar hij nu weer vanaf is gekukelt. Vanochtend was dat achterpootje ook helemaal dik geworden. Ik mag er niet aankomen want dan wordt hij boos. Hij eet en drinkt wel. Alleen slaapt hij wat meer. Vanmiddag afspraak bij de dierenarts.
Alles komt altijd tegelijkertijd.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_124876125
Wat balen zeg. Giardia is ook al zo'n feest :N Hopelijk valt het mee met Sammy's pootje.
pi_124876355
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 13:08 schreef WinnieWana het volgende:
Stekte Computergirl

Mijn katten liggen ook in de lappenmand. Vorige week is bij hun giardia geconstateerd. Nu is net de 5daagse kuur metrobac afgelopen. ( vier katten twee keer per dag pillen. :N ) Plus het hele huis ontsmetten elke dag.
En gisteravond liep ineens Sammy vanuit het niets mank. Geen idee waar hij nu weer vanaf is gekukelt. Vanochtend was dat achterpootje ook helemaal dik geworden. Ik mag er niet aankomen want dan wordt hij boos. Hij eet en drinkt wel. Alleen slaapt hij wat meer. Vanmiddag afspraak bij de dierenarts.
Alles komt altijd tegelijkertijd.
Altijd idd. Gaat het pillen geven wel goed? Ik had zo'n geval die echt totaal niet meewerkte }:|
pi_124879678
En we zijn weer terug. Het lijkt mee te vallen. Waarschijnlijk een keer gevochten. En daardoor gaan ontsteken. Hij had 38.8 temperatuur. Dat viel nog mee, maar was er snel bij volgens de da. Antibioticaspuit gekregen en novacam voor de pijnstilling mee naar huis.

Pillen geven ging bij 3 van de vier katten helemaal goed en makkelijk. Met Billy heb ik alles uit de kast moeten halen. En was ik wel soms een half uur bezig met een pil. Ik heb hem in handdoeken gewikkelt (resultaat kapotte handdoeken) ik heb het in zijn favoriete natvoer gedaan en ook de easypill gebruikt. Geen resultaat. Oke dan gaan we het anders doen. Soort koekje gemaakt van de whiskassnoepjes (doormidden) pil gewikkelt in easypill. Dat in het uitgeholde whiskassnoepje. En als topping gourmet pate. Zijn lievelingseten. Maar hij eet. Ruikt. Begint de kokhalsen en loopt weg.
Zelfs als je hem met gepast geweld in handdoeken wikkelt en het achterin zijn keel gooit dan begint hij dus te kokhalsen en te kotsen. Fijn!
Uiteindelijk wel gelukt :D
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_125060684
Hebben jullie katten ook altijd van die vieze neusjes?
Hier is het bijna altijd raak, minstens 1x per dag de neusjes leegpulken (nee vinden ze inderdaad niet leuk :P ) En wat er uit komt is een soort zwarte plukjes. Dacht eerst altijd dat het zand was, dat ze hadden lopen wroeten in de plantenbakken, maar dat blijkt niet zo te zijn.
Kattensnot is dus gewoon zwart?
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:15:31 #15
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125061449
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 09:35 schreef purplenarcis het volgende:
Hebben jullie katten ook altijd van die vieze neusjes?
Hier is het bijna altijd raak, minstens 1x per dag de neusjes leegpulken (nee vinden ze inderdaad niet leuk :P ) En wat er uit komt is een soort zwarte plukjes. Dacht eerst altijd dat het zand was, dat ze hadden lopen wroeten in de plantenbakken, maar dat blijkt niet zo te zijn.
Kattensnot is dus gewoon zwart?
Valt hier wel mee. Ik laat het overigens gewoon zitten hoor, als ze het wel heeft. Is misschien nog best pijnlijk, als je het schoonmaakt, of valt dat mee denk je?

Poes lijkt geen last te hebben van haar snotjes. Ik ook niet. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_125061742
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 10:15 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Valt hier wel mee. Ik laat het overigens gewoon zitten hoor, als ze het wel heeft. Is misschien nog best pijnlijk, als je het schoonmaakt, of valt dat mee denk je?

Poes lijkt geen last te hebben van haar snotjes. Ik ook niet. :)
Nee, zij niet. Maar ik wel :P .. Het is een witte kat, dus het valt heel erg op en ziet er gewoon vies uit. :P .. Pijnlijk is het denk ik niet hoor, wel vervelend lijkt me.,.
pi_125063737
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 10:27 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

Nee, zij niet. Maar ik wel :P .. Het is een witte kat, dus het valt heel erg op en ziet er gewoon vies uit. :P .. Pijnlijk is het denk ik niet hoor, wel vervelend lijkt me.,.
Sommige katten hebben dat, kan ook bij de oogjes zitten. Dat is geen snot maar ik denk meer iets van de traanbuisjes oid? Kan in ieder geval geen kwaad voor zover ik weet, al kan het weghalen wel iets pijnlijk zijn, ik denk omdat 't dan aan wat haartjes kleeft ofzo. Hier heeft 1 het soms, werd wel minder erg toen ze ouder werd. Neusje amper meer (meer in de ooghoekjes), maar als daar iets aangekoekt zit dan gebruik ik daar vaak een nat doekje oid bij om het even een beetje los te weken.
  dinsdag 9 april 2013 @ 11:34:54 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125063887
Een van mijn poezen heeft vaak van die zwarte rommel in haar ooghoeken. Haal ik wel weg, nooit bij stilgestaan dat dat pijn kan doen :@ Sorry poes, zal erop letten! De andere poes heeft dan weer nooit wat. Best apart.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 9 april 2013 @ 11:39:21 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125064048
Gisteren met Pippa naar de dierenarts geweest, omdat haar buikje rond het littekenweefsel hard is gebleven na haar sterilisatie twee jaar geleden. Ze leek er geen last van te hebben, maar wilde toch even zeker weten dat het oké was. Gelukkig was er niets aan de hand. Het had mooier gekund, zei de DA, maar het kon geen kwaad. Verder even hartjes en longetjes geluisterd, oortjes gecheckt en behalve dat ze iets te zwaar is, is ze wel helemaal gezond :).

De rekening gaat naar Petplan, maar die zijn ook niet meer zo goedkoop als ze waren zeg :{. 10 euro administratiekosten als je zelf de rekening opstuurt (wtf, ik betaal al premie en een eigen bijdrage), 17,50 eigen bijdrage, 50% van het consult zelf betalen... ik vind het ook helemaal niet inzichtelijk wat ik nu precies moet betalen, dus heb maar even een mail gestuurd. En in de zomer stap ik over naar Jumper. Betaal je wel altijd 30% eigen bijdrage, maar weet je wel precies waar je aan toe bent ^O^. Geen gezeur met dingen die niet of deels vergoed worden.
Niet meer actief op Fok!
pi_125065680
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 11:34 schreef Viking84 het volgende:
Een van mijn poezen heeft vaak van die zwarte rommel in haar ooghoeken. Haal ik wel weg, nooit bij stilgestaan dat dat pijn kan doen :@ Sorry poes, zal erop letten! De andere poes heeft dan weer nooit wat. Best apart.
Oh ik bedoelde ook meer bij het neusje, daar lijkt 't sneller wat vast te koeken zeg maar. Bij de oogjes veeg ik altijd gewoon met m'n vingers weg en dat vinden ze ook prima :) Hooguit irritant, maar ach, als ze met hun poten bij m'n ogen komen ben ik daar ook niet zo blij mee :P
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:32:00 #21
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125065802
Onze poes ligt heel vaak midden in de kamer op haar rug. Voorpootjes netjes gevouwen, achterpootjes opgetrokken, staartje mooi over de buik gekruld. Aanraken liever niet, ze ligt gewoon stoicijns mooi te wezen. Onze vorige poes deed dat ook wel eens.

Weet iemand waarom ze dit doen? Zijn het de hormoontjes misschien (ze is wel gesterilliseerd)?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_125068566
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 09:35 schreef purplenarcis het volgende:
Hebben jullie katten ook altijd van die vieze neusjes?
Hier is het bijna altijd raak, minstens 1x per dag de neusjes leegpulken (nee vinden ze inderdaad niet leuk :P ) En wat er uit komt is een soort zwarte plukjes. Dacht eerst altijd dat het zand was, dat ze hadden lopen wroeten in de plantenbakken, maar dat blijkt niet zo te zijn.
Kattensnot is dus gewoon zwart?
Brain heeft daar regelmatig last van.
Dan peuter ik het voorzichtig uit der neusje.
Ze laat het allemaal mooi toe.
Oogjes idem.

De DA zei dat het door luiheid kan komen,
Het zelf niet goed schoon houden.
  dinsdag 9 april 2013 @ 14:11:08 #23
244933 trovey
Nachtoele
pi_125068857
Mijn kater van bijna 15 heeft het schreeuwen ontdekt. }:| ...of hij is doof of hij denkt dat de poes van 18 doof is of de hond van 13 of hij neemt zonder meer aan dat het met mijn gehoor ook slecht gesteld is.....of een combinatie van alle voorgenoemde. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_125069116
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 09:35 schreef purplenarcis het volgende:
Hebben jullie katten ook altijd van die vieze neusjes?
Hier is het bijna altijd raak, minstens 1x per dag de neusjes leegpulken (nee vinden ze inderdaad niet leuk :P ) En wat er uit komt is een soort zwarte plukjes. Dacht eerst altijd dat het zand was, dat ze hadden lopen wroeten in de plantenbakken, maar dat blijkt niet zo te zijn.
Kattensnot is dus gewoon zwart?
Ik denk dat het "snot" helder is maar zwart wordt door stof wat eraan blijft plakken.

De ene kat heeft wat meer uitvloeiing uit de neus en/of ogen dan de andere, en sommigen poetsen het beter dan anderen. De vorm van de traanbuisjes (gebogen of vernauwd) en eventueel ooit een vorm van niesziekte hebben doorgemaakt kan verschil maken in de hoeveelheid uitvloeiing. Per nestje kittens wil het nog wel eens verschillen hier, sommigen hebben het nooit gehad en anderen wel.
  Moderator dinsdag 9 april 2013 @ 14:21:43 #25
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_125069196
Mijn zwart/wit katertje heeft het ook, echt zwart bij zijn neusje. Volgens mij slaat hij die gewoon over bij het wassen inderdaad. Hij heeft zover ik weet nooit niesziekte gehad en hij is al vanaf 13 weken bij mij.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 9 april 2013 @ 14:41:58 #26
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125069940
onze poes heeft ook altijd zwarte snotjes. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het kwam omdat ik niet goed stof en ze dus van haar gescharrel stoffige neusgaatjes krijgt :@ ik veeg het er af en toe uit, als ze op schoot zit, vindt ze prima. tranen doet ze maar een heel klein beetje, dat veegt ze zelf beter weg dan die snotjes.

gisteren heeft ze de tweede set inentingen gehad, over een maandje mag ze onder t mes... arme beest is momenteel anderhalve week niet krols en dan begint t alweer...

dierenarts was verder tevreden, mooi en lief beestje, keurig slank. ze wil alleen zelfs bij de dierenarts niet terug in haar mandje. vriend is gelukkig wel handig met haar, als ik t doe is t echt een drama :')
Kwak
pi_125071906
Mijn kater heeft ook altijd een klein zwart korstje in beide neusgaten zitten.
Ik maak meestal een papieren zakdoekje vochtig met speeksel en dan vwijf ik het zo los.
Voordeel daarvan is ook dat hij meteen zo'n "bah,wat doe je!" Gevoel krijgt n meteen gaat wassen :P
pi_125124004
Zoals sommigen hier misschien nog wel weten ijn vorige maand mijn beide katten overleden. Ik twijfel over of ik weer een kat wil en wanneer. De beestjes die ik had zijn natuurlijk niet te vervangen en het is ergens ook wel makkelijk met weekendjes weg en vakantie etc.
Maar toch mis ik de gezelligheid van een kat ook heel erg.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met overlijden van kat en hoe lang heb je dan gewacht met een nieuwe?
  woensdag 10 april 2013 @ 20:11:11 #29
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_125124841
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 19:57 schreef computergirl het volgende:
Zoals sommigen hier misschien nog wel weten ijn vorige maand mijn beide katten overleden. Ik twijfel over of ik weer een kat wil en wanneer. De beestjes die ik had zijn natuurlijk niet te vervangen en het is ergens ook wel makkelijk met weekendjes weg en vakantie etc.
Maar toch mis ik de gezelligheid van een kat ook heel erg.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met overlijden van kat en hoe lang heb je dan gewacht met een nieuwe?
Ik heb ongeveer 5 maanden gewacht met een nieuwe kat. Ik miste een kat in huis heel erg, maar we hadden gelukkig nog een hond. Ik lees heel veel mee met alle kattentopics en mijn man zag dat. Op mijn verjaardag liet ik hem weer een leuke kitten zien op 1 van de topics hier op Fok!. Toen heeft hij dezelfde dag nog een kitten gehaald voor mij O+ . Bubbels is heel anders dan mijn lieve Dikke Deur, maar ik kan haar echt niet meer missen *;

Maar het is voor iedereen anders wanneer je toe bent aan een nieuwe kat, ik hoop voor jou dat wanneer je er aan toe bent een volgende kat weer zo'n liefdevol thuis kan bieden!
pi_125125692
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Onze poes ligt heel vaak midden in de kamer op haar rug. Voorpootjes netjes gevouwen, achterpootjes opgetrokken, staartje mooi over de buik gekruld. Aanraken liever niet, ze ligt gewoon stoicijns mooi te wezen. Onze vorige poes deed dat ook wel eens.

Weet iemand waarom ze dit doen? Zijn het de hormoontjes misschien (ze is wel gesterilliseerd)?
Doet onze dame ook. Volgens mij ligt ze mooi te wezen. En ze vindt het gezellig.
Heb je vloerverwarming? Dat is hier vooral de aantrekkngskracht van de vloer. :')
pi_125126064
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 19:57 schreef computergirl het volgende:
Zoals sommigen hier misschien nog wel weten ijn vorige maand mijn beide katten overleden. Ik twijfel over of ik weer een kat wil en wanneer. De beestjes die ik had zijn natuurlijk niet te vervangen en het is ergens ook wel makkelijk met weekendjes weg en vakantie etc.
Maar toch mis ik de gezelligheid van een kat ook heel erg.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met overlijden van kat en hoe lang heb je dan gewacht met een nieuwe?
Ja echt heel heftig, ook zo ontzettend snel!! Bij ons is het wisselend geweest. Toen ik nog thuis woonde hebben we 2-3 maanden gewacht. Na het overlijden van die kat was het gewoon even bijkomen. Zij was er altijd en het was zo ontzettend wennen. Op gegeven moment misten we het zo erg dus naar asiel gegaan en daar een dametje van 4 jaar opgehaald.

Toen ik op mezelf ging wonen miste ik ook ontzettend een kat. Heb een kitten uit het asiel gehaald. Brutus. Echt een toffe kater. Super gezellig kon ik overal mee naar toe nemen. Brutus is aangereden toen hij bij mijn moeder te logeren was nota bene op de dag dat we op vakantie gingen. Toen ik terug kwam van vakantie kwam ik in zo'n stil huis terecht. Werd gek van verdriet om Bruut en gek van de stilte. Ben 2 weken naar het asiel gegaan en kwam met een kater van 3 maandjes thuis.

Ik denk dat je zelf moet aanvoelen wanneer je er klaar voor bent. Ligt aan de situatie en hoe jij je eronder voelt. Een kitten brengt wel veel vreugde met zich mee. En de andere katten vergeet je toch niet. Waren toch je maatjes. Sterkte.
  woensdag 10 april 2013 @ 20:52:12 #32
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125126891
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 19:57 schreef computergirl het volgende:
Zoals sommigen hier misschien nog wel weten ijn vorige maand mijn beide katten overleden. Ik twijfel over of ik weer een kat wil en wanneer. De beestjes die ik had zijn natuurlijk niet te vervangen en het is ergens ook wel makkelijk met weekendjes weg en vakantie etc.
Maar toch mis ik de gezelligheid van een kat ook heel erg.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met overlijden van kat en hoe lang heb je dan gewacht met een nieuwe?
Mijn eerste katertje van anderhalf heb ik moeten laten inslapen wegens een lekkende hartklep, dat was in november 2011, in augustus 2012 heb ik een nieuw katertje in huis gehaald.
Ik had 'm opzich wel eerder in huis willen hebben maar ik wilde dat ie 10 weken bij z'n moeder zou blijven.

Ik ben wel blij dat ik niet meteen een nieuwe kat heb genomen want ik wilde het verdriet dat ik had niet wegstoppen door een nieuwe kat te nemen.
Die leegte in huis was op dat moment passend en pas toen ik er aan toe was heb ik die leegte weer gevuld.
pi_125132115
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 20:30 schreef mootie het volgende:

[..]

Doet onze dame ook. Volgens mij ligt ze mooi te wezen. En ze vindt het gezellig.
Heb je vloerverwarming? Dat is hier vooral de aantrekkngskracht van de vloer. :')
Die van ons liggen ook vaak zo... lekker genieten en ik zie aan hun bekkie dat het een teken van ontspanning is :)
pi_125132501
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Onze poes ligt heel vaak midden in de kamer op haar rug. Voorpootjes netjes gevouwen, achterpootjes opgetrokken, staartje mooi over de buik gekruld. Aanraken liever niet, ze ligt gewoon stoicijns mooi te wezen. Onze vorige poes deed dat ook wel eens.

Weet iemand waarom ze dit doen? Zijn het de hormoontjes misschien (ze is wel gesterilliseerd)?
Eh lekker relaxen? ;)
De kat van mijn zus doet het ook :')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 10 april 2013 @ 22:56:54 #35
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125135857
Mijn kat gaat vaak zo liggen omdat ie dan over z'n buik geaaid wil worden.
Buiten doen ze het ook vaak trouwens, lekker in het gras of zand rollen om de vacht gezond te houden en zich evt te ontdoen van nare diertjes.
Het is ook een teken van onderdanigheid, de verliezer in een gevecht geeft zich op die manier over.
  woensdag 10 april 2013 @ 23:18:52 #36
384187 DeGemaskerdeMuchacho
Blinde paniek zij met ons.
pi_125137183
Lol! Mijn kat (poes) zit een partij raar te doen. Veeel miauwen, gekke sprongetjes en net zelfs even naar me blazen :?

Ze is ongeveer 2 maanden geleden gecastreerd. Zou dit gewoon de lente in dr bol zijn?
  woensdag 10 april 2013 @ 23:33:04 #37
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125137984
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 20:30 schreef mootie het volgende:

[..]

Doet onze dame ook. Volgens mij ligt ze mooi te wezen. En ze vindt het gezellig.
Heb je vloerverwarming? Dat is hier vooral de aantrekkngskracht van de vloer. :')
Geen vloerverwarming en over haar buik aaien mag ook niet. Ze wil dan eigenlijk helemaal niet wordwn aangeraakt.

Gek beest.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_125138035
Ik ben dood als ik over haar buik ga aaien. Morsdood.
  woensdag 10 april 2013 @ 23:37:12 #39
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125138201
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 19:57 schreef computergirl het volgende:
Zoals sommigen hier misschien nog wel weten ijn vorige maand mijn beide katten overleden. Ik twijfel over of ik weer een kat wil en wanneer. De beestjes die ik had zijn natuurlijk niet te vervangen en het is ergens ook wel makkelijk met weekendjes weg en vakantie etc.
Maar toch mis ik de gezelligheid van een kat ook heel erg.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met overlijden van kat en hoe lang heb je dan gewacht met een nieuwe?
Ik sta meestal een week later weer bij het asiel. Ik vind het prettig om meteen weer met een nieuwe huisgenoot kennis te maken.
Overigens wordt het verdriet er niet minder door. Geen kat is hetzelfde en het voelt voor mij niet als 'vervanging'. Wel vind ik het fijn om snel een nieuwe kat weer een kans te geven op plaatsing. En het geeft ook afleiding.

Maar iedereen is er anders in, denk ik.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 10 april 2013 @ 23:37:26 #40
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125138212
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:34 schreef mootie het volgende:
Ik ben dood als ik over haar buik ga aaien. Morsdood.
:D
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 10 april 2013 @ 23:55:33 #41
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_125139054
Eris zeker geen makkelijke manier om ze over angsten heen te helpen? De mijne rennen weg als de bel gaat (is ook wel een heel hard geluid en als het onverwacht is schrik ik ook nog wel eens) en bezoek moeten ze ook niet veel van hebben (krijg ik niet veel, ik ga meestal bij andere op bezoek).

Of ik meteen nieuwe zou katten in huis zou nemen als de mijne overlijden (hopelijk voorlopig nog niet, ze zijn nu bijna 1 jaar), ik weet het niet, het brengt toch wel wat verantwoordelijkheid met zich mee.
Sommige dingen die ik wilde en weer wil zijn er lastig door, half jaar (of meer) naar het buitenland, kan niet (al heb ik al wel een opvangadres),
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 april 2013 @ 00:04:26 #42
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_125139487
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 19:57 schreef computergirl het volgende:
Zoals sommigen hier misschien nog wel weten ijn vorige maand mijn beide katten overleden. Ik twijfel over of ik weer een kat wil en wanneer. De beestjes die ik had zijn natuurlijk niet te vervangen en het is ergens ook wel makkelijk met weekendjes weg en vakantie etc.
Maar toch mis ik de gezelligheid van een kat ook heel erg.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met overlijden van kat en hoe lang heb je dan gewacht met een nieuwe?
Toen Bellefleur overleed vorig jaar was ik toch wel blij dat er een ander beest rond liep. Qua karakter een heel ander beest dan Bellefleur en ze zal Bellefleur nooit helemaal kunnen vervangen maar het was wel prettig dat er nog leven in huis was.
Als we Wiske niet hadden zou ik bij wijze van spreken direct de volgende dag in het asiel een beest ophalen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_125141542
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:56 schreef SiGNe het volgende:
Mijn kat gaat vaak zo liggen omdat ie dan over z'n buik geaaid wil worden.
Buiten doen ze het ook vaak trouwens, lekker in het gras of zand rollen om de vacht gezond te houden en zich evt te ontdoen van nare diertjes.
Het is ook een teken van onderdanigheid, de verliezer in een gevecht geeft zich op die manier over.
.
Bij honden is op de rug liggen onderdanig. Maar honden en katten zijn met lichaamstaal veel het tegenovergestelde. Bij katten is het een aanvalspositie. 4 poten met nagels staan klaar.
Maar gelukkig is dat bij de meeste huiskatten niet het geval en liggen ze idd zo om geaaid te worden wat weer een teken van vertrouwen is.
pi_125143188
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 12:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Onze poes ligt heel vaak midden in de kamer op haar rug. Voorpootjes netjes gevouwen, achterpootjes opgetrokken, staartje mooi over de buik gekruld. Aanraken liever niet, ze ligt gewoon stoicijns mooi te wezen. Onze vorige poes deed dat ook wel eens.

Weet iemand waarom ze dit doen? Zijn het de hormoontjes misschien (ze is wel gesterilliseerd)?
Bij Max was het altijd een gegarandeerde manier op aandacht van het baasje.
Zo'n buik kon ik niet weerstaan :D :D :D
pi_125143275
Hier ook een onderstebovenlig-liefhebber, en die wil dan ook wel geaaid worden op d'r dikke kroelebuikje O+ Maar idd, als ze zo gaat liggen naar een andere kat is dat geen onderdanige houding, en de andere kat weet dat ook wel dat ie d'r niet zo maar moet gaan meppen omdat ie de zwakkere positie heeft.

quote:
2s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:55 schreef DaMook het volgende:
Eris zeker geen makkelijke manier om ze over angsten heen te helpen? De mijne rennen weg als de bel gaat (is ook wel een heel hard geluid en als het onverwacht is schrik ik ook nog wel eens) en bezoek moeten ze ook niet veel van hebben (krijg ik niet veel, ik ga meestal bij andere op bezoek).

Of ik meteen nieuwe zou katten in huis zou nemen als de mijne overlijden (hopelijk voorlopig nog niet, ze zijn nu bijna 1 jaar), ik weet het niet, het brengt toch wel wat verantwoordelijkheid met zich mee.
Sommige dingen die ik wilde en weer wil zijn er lastig door, half jaar (of meer) naar het buitenland, kan niet (al heb ik al wel een opvangadres),
Allereerst, de katten negeren, zowel jij als het bezoek. Komen ze dan wel kijken, niet de kat gaan zitten bekijken en leg dat ook gerust aan je bezoek uit, dat ze de kat moeten negeren. Doen ze het goed, dan belonen met favo snoepje of speeltje aan een hengel ofzo. En dat hoeft echt niet vlak bij het bezoek, maar als een kat bv normaal geeneens de kamer in komt en dan wel, beloon 'm dan rustig op die plek. De bel zou je af kunnen plakken met 'n pleister oid om het geluid wat minder fel te maken, ik neem aan dat het zo'n hard metaal op metaal ding is tenminste, die lieten mij ook regelmatig schrikken en ook dat heeft een effect op de katten. Hier ging het beter doordat het bezoek vaak even op 't raam klopte ipv bellen, en waren het niet 2 enge dingen tegelijk zeg maar. Inmiddels gaat het met de bangere katten een stuk beter, al ligt het er ook erg aan wie langs komt, vreemden rennen ze nog steeds voor naar boven. Maar lang niet meer zo paniekerig als 1tje vroeger deed gelukkig :)
  donderdag 11 april 2013 @ 08:40:16 #46
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_125143679
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:37 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik sta meestal een week later weer bij het asiel. Ik vind het prettig om meteen weer met een nieuwe huisgenoot kennis te maken.
Overigens wordt het verdriet er niet minder door. Geen kat is hetzelfde en het voelt voor mij niet als 'vervanging'. Wel vind ik het fijn om snel een nieuwe kat weer een kans te geven op plaatsing. En het geeft ook afleiding.

Maar iedereen is er anders in, denk ik.
Ik snap dat het niet zo bedoeld is maar dit komt over alsof katten bij jou aan de lopende band dood gaan :@

Hoi :W ik kom hier gewoon even kijken of ik iets aan mijn kleine terrorist kan doen :X
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  donderdag 11 april 2013 @ 08:44:24 #47
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125143728
quote:
11s.gif Op donderdag 11 april 2013 08:40 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Ik snap dat het niet zo bedoeld is maar dit komt over alsof katten bij jou aan de lopende band dood gaan :@

Hoi :W ik kom hier gewoon even kijken of ik iets aan mijn kleine terrorist kan doen :X
Haha! Oh nee hoor, maar ik ben al een oud wief en heb in mijn leven al heel veel katten gehad. Ook ouwetjes uit het asiel die dan nog een jaar of drie te gaan hadden.
Dus niet aan de lopende band, maar het zijn er inmiddels wel een boel!

Wat is er met je kleine terrorist?
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 11 april 2013 @ 08:46:47 #48
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125143757
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 07:42 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bij Max was het altijd een gegarandeerde manier op aandacht van het baasje.
Zo'n buik kon ik niet weerstaan :D :D :D
[ afbeelding ]
Ahw! Wat een lieverd was het. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_125143780
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 08:44 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Haha! Oh nee hoor, maar ik ben al een oud wief en heb in mijn leven al heel veel katten gehad. Ook ouwetjes uit het asiel die dan nog een jaar of drie te gaan hadden.
het is ook mijn plan om een oudje uit het asiel te halen, er zit nu een heel sneu exemplaar die ik een kansje zou willen geven maar het is nog zo vroeg. Iedereen zegt tegen mij 'Ga nou eerst eens op vakantie' en zo :@ :D
  donderdag 11 april 2013 @ 08:50:23 #50
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_125143800
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 08:44 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Haha! Oh nee hoor, maar ik ben al een oud wief en heb in mijn leven al heel veel katten gehad. Ook ouwetjes uit het asiel die dan nog een jaar of drie te gaan hadden.
Dus niet aan de lopende band, maar het zijn er inmiddels wel een boel!

Wat is er met je kleine terrorist?
Die heeft gewoon opvoeding nodig :D
Mijn kitten Jules (poes) is de kleinste in huis maar wel de baas. Mijn zoon en ik schrikken gewoon als ze ergens lief ligt te slapen, dat gebeurt namelijk niet zo vaak. Ze is gewoon altijd kattenkwaad aan het uithalen, loopt bijna altijd door het huis met iets in haar bek. Gebruikt theezakje, gebruikt mes, theelepeltje (wat ze uit mijn theebeker jat), sigarettenhulsen en vorige week kon ik achter mn kat aanrennen want mevrouw had een briefje van 10 euro gevonden :')
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  donderdag 11 april 2013 @ 09:45:27 #51
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125144749
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2013 08:50 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Die heeft gewoon opvoeding nodig :D
Mijn kitten Jules (poes) is de kleinste in huis maar wel de baas. Mijn zoon en ik schrikken gewoon als ze ergens lief ligt te slapen, dat gebeurt namelijk niet zo vaak. Ze is gewoon altijd kattenkwaad aan het uithalen, loopt bijna altijd door het huis met iets in haar bek. Gebruikt theezakje, gebruikt mes, theelepeltje (wat ze uit mijn theebeker jat), sigarettenhulsen en vorige week kon ik achter mn kat aanrennen want mevrouw had een briefje van 10 euro gevonden :')
Dat laatste zou ik niet afleren. Hup naar het strand ermee komende zomer, na zonnige dagen. :P

Tja, een kitten opvoeden... Ik heb geen ervaring met kittens, maar ik zou het opvoeden geloof ik overslaan en het maar gewoon uitzitten. Vraag me namelijk af of er iets te doen is tegen de avontuurlijkheid van die kleintjes.

Maar dat is vast geen goed advies. :+
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 11 april 2013 @ 09:48:20 #52
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125144808
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:45 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dat laatste zou ik niet afleren. Hup naar het strand ermee komende zomer, na zonnige dagen. :P

Tja, een kitten opvoeden... Ik heb geen ervaring met kittens, maar ik zou het opvoeden geloof ik overslaan en het maar gewoon uitzitten. Vraag me namelijk af of er iets te doen is tegen de avontuurlijkheid van die kleintjes.

Maar dat is vast geen goed advies. :+
:D
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 11 april 2013 @ 09:50:41 #53
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_125144859
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:45 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dat laatste zou ik niet afleren. Hup naar het strand ermee komende zomer, na zonnige dagen. :P

Tja, een kitten opvoeden... Ik heb geen ervaring met kittens, maar ik zou het opvoeden geloof ik overslaan en het maar gewoon uitzitten. Vraag me namelijk af of er iets te doen is tegen de avontuurlijkheid van die kleintjes.

Maar dat is vast geen goed advies. :+
Goed plan!!

Ik denk dat uitzitten gewoon de enige optie is. En vooral hopen dat er iets van die avontuurlijkheid verdwijnt als ze ouder is. Niet alles hoor, stiekem is het wel leuk om een kat in huis te hebben die ook laat merken dat ze in huis is ipv de hele dag ergens in een hoekje slapen :D
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  donderdag 11 april 2013 @ 10:53:12 #54
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125146474
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:50 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Goed plan!!

Ik denk dat uitzitten gewoon de enige optie is. En vooral hopen dat er iets van die avontuurlijkheid verdwijnt als ze ouder is. Niet alles hoor, stiekem is het wel leuk om een kat in huis te hebben die ook laat merken dat ze in huis is ipv de hele dag ergens in een hoekje slapen :D
Lijkt mij ook wel leuk, na de bekkenbreuk van Jiro (11 maanden nu, 9 maanden bij de breuk) komt alleen nog binnen om te eten en om te slapen.
Het lijkt erop dat hij de tijd die hij binnen moest blijven (6 weken) probeert in te halen, ik zie 'm overdag dus niet veel meer.
Alleen 's nachts komt ie vaak op m'n gezicht liggen om te slapen (en ik lig dan maar in een bizarre houding omdat ik het eigenlijk wel lief vind :D )

Maar goed, voor die breuk vond ie het ook al fijn om veel buiten te zijn, hij is geboren op een boerderij en ik heb hier bij m'n appartementje een klein bos.
Hij zit ook echt te wachten tot de buurpoes ook buiten komt spelen, da's echt z'n vriendinnetje geworden O+
En muizen natuurlijk.. ondanks die (oude) breuk brengt ie er bijna elke week wel eentje thuis..
  donderdag 11 april 2013 @ 11:01:12 #55
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125146733
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:53 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Lijkt mij ook wel leuk, na de bekkenbreuk van Jiro (11 maanden nu, 9 maanden bij de breuk) komt alleen nog binnen om te eten en om te slapen.
Het lijkt erop dat hij de tijd die hij binnen moest blijven (6 weken) probeert in te halen, ik zie 'm overdag dus niet veel meer.
Alleen 's nachts komt ie vaak op m'n gezicht liggen om te slapen (en ik lig dan maar in een bizarre houding omdat ik het eigenlijk wel lief vind :D )

Maar goed, voor die breuk vond ie het ook al fijn om veel buiten te zijn, hij is geboren op een boerderij en ik heb hier bij m'n appartementje een klein bos.
Hij zit ook echt te wachten tot de buurpoes ook buiten komt spelen, da's echt z'n vriendinnetje geworden O+
En muizen natuurlijk.. ondanks die (oude) breuk brengt ie er bijna elke week wel eentje thuis..
Je hebt het niet altijd voor het zeggen inderdaad,met die poezenbeesten. Maar wel fijn dat Jiro zo lekker gelukkig rondbanjert natuurlijk.

Onze ex-zwerver pakte precies andersom uit. Als ze buiten is, komt ze zich om de tien minuten binnen melden (snel een kopje geven en er weer vandoor.) Het grootste deel van de dag is ze binnen en hangt ze in onze buurt rond. Alsof ze nog wat in te halen heeft wat betreft slowcooken boven de centrale verwarming. :P

Vanmiddag ga ik in het asiel naar een katertje kijken. Zit op de resocialisatie-afdeling, dus ik moet op afspraak langs. Ben benieuwd of het iets voor ons is. Het asiel wil hem wel graag bij ons plaatsen. Ik ben ook best een goede kattenfluisteraar, maar de huidige poes is ook nog niet waar ze wezen moet, dus dat moet elkaar niet in de weg zitten.

Het gaat om Julius: http://www.groningen.dierenbescherming.nl/asieldieren/kat/1/30493
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 11 april 2013 @ 11:06:43 #56
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_125146870
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:53 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Lijkt mij ook wel leuk, na de bekkenbreuk van Jiro (11 maanden nu, 9 maanden bij de breuk) komt alleen nog binnen om te eten en om te slapen.
Het lijkt erop dat hij de tijd die hij binnen moest blijven (6 weken) probeert in te halen, ik zie 'm overdag dus niet veel meer.
Alleen 's nachts komt ie vaak op m'n gezicht liggen om te slapen (en ik lig dan maar in een bizarre houding omdat ik het eigenlijk wel lief vind :D )

Maar goed, voor die breuk vond ie het ook al fijn om veel buiten te zijn, hij is geboren op een boerderij en ik heb hier bij m'n appartementje een klein bos.
Hij zit ook echt te wachten tot de buurpoes ook buiten komt spelen, da's echt z'n vriendinnetje geworden O+
En muizen natuurlijk.. ondanks die (oude) breuk brengt ie er bijna elke week wel eentje thuis..
Ik woon op een flatje en Jules is dus een echte binnenkat.

Ik wil wel graag tips over hoe ik haar kan "trainen" zodat ze niet van 3 hoog naar beneden zal springen/vallen (ik denk eerder springen bij mijn terroristje!)
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  donderdag 11 april 2013 @ 11:15:47 #57
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125147143
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:06 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Ik woon op een flatje en Jules is dus een echte binnenkat.

Ik wil wel graag tips over hoe ik haar kan "trainen" zodat ze niet van 3 hoog naar beneden zal springen/vallen (ik denk eerder springen bij mijn terroristje!)
Ik woon 1 hoog in een flat dus Jiro kan gewoon via het kattenluikje en de trap naar beneden.
Ook zit ie weleens op m'n smalle balkonrand (10cm ofzo, metaal), daar ben ik af en toe ook wel wat angstig voor maar er is tot nu toe gelukkig nog niets gebeurd.
(m'n vorig kat schrok een keer ergens van en die is toen van m'n balkon gesprongen, had er gelukkig niets aan overgehouden)

Ik heb mijn balkon verder ook niet afgezet maar op 3 hoog zou ik dat dan toch eerder doen.
Als je een brede balkonrand hebt zal ie hoogstens op de rand klimmen en lopen.
Wil je dat niet dan zou ik bij Zooplus (o.i.d.) een goed net kopen om je balkon mee af te zetten.
Naar beneden springen zal jouw poes niet zo snel vrijwillig doen, zeker niet van 3 hoog maar goed, je weet maar nooit.
pi_125147408
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:01 schreef Duderinnetje het volgende:
Vanmiddag ga ik in het asiel naar een katertje kijken. Zit op de resocialisatie-afdeling, dus ik moet op afspraak langs. Ben benieuwd of het iets voor ons is. Het asiel wil hem wel graag bij ons plaatsen. Ik ben ook best een goede kattenfluisteraar, maar de huidige poes is ook nog niet waar ze wezen moet, dus dat moet elkaar niet in de weg zitten.

Het gaat om Julius: http://www.groningen.dierenbescherming.nl/asieldieren/kat/1/30493
je hebt goede ervaringen met dat asiel?
  donderdag 11 april 2013 @ 11:30:00 #59
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125147582
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:24 schreef loecje het volgende:

[..]

je hebt goede ervaringen met dat asiel?
Ik heb er nog maar een kat gehaald (woon pas een jaar of zeven in deze regio) en dat was prima.

Maar goed, de kat die ik daar vond is mijn oogappel en ik ben stik gek op haar. Dus al stond het asielpersoneel scheldend bij de poort, dan nog vond ik het een topasiel. :P *;
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_125147840
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:06 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Ik woon op een flatje en Jules is dus een echte binnenkat.

Ik wil wel graag tips over hoe ik haar kan "trainen" zodat ze niet van 3 hoog naar beneden zal springen/vallen (ik denk eerder springen bij mijn terroristje!)
Dat valt niet te trainen, gewoon afzetten :) Ook al zou ze keurig op de rand blijven, ook 'n kat kan uitglijden (heb dat zelf gehad), maar 'n avontuurlijke kat zit zo bij de buren of loopt over de vensterbank aan de buitenkant.
  donderdag 11 april 2013 @ 12:37:06 #61
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_125149752
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:06 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Ik woon op een flatje en Jules is dus een echte binnenkat.

Ik wil wel graag tips over hoe ik haar kan "trainen" zodat ze niet van 3 hoog naar beneden zal springen/vallen (ik denk eerder springen bij mijn terroristje!)
Bij ons werkte het naar beneden vallen van 3 hoog prima voor Leena O-)

Ze is nu een sletje eersteklas :P
(Huppelmuts snapt me wel)
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  donderdag 11 april 2013 @ 13:03:35 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125150689
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:38 schreef Holyme het volgende:

[..]

Dat valt niet te trainen, gewoon afzetten :) Ook al zou ze keurig op de rand blijven, ook 'n kat kan uitglijden (heb dat zelf gehad), maar 'n avontuurlijke kat zit zo bij de buren of loopt over de vensterbank aan de buitenkant.
:Y Die van ons liep ook graag over de rand naar de buren. En zie hem dan maar weer te pakken te krijgen }:| Toen 'ie een keer naar beneden viel van drie hoog was het afgelopen met de pret.
Niet meer actief op Fok!
pi_125150826
zo'n net: http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattennet_kattenluik/kattennet
+ een aantal extra haken en eventueel wat houten balkjes voor een frame wanneer je niet in de muur mag boren.

of anders een degelijk tuigje: Xcat
maar dan moet je er wel echt bij blijven.

voor kittens is de konijnen variant trouwens ideaal: Xbunny
  donderdag 11 april 2013 @ 13:09:31 #64
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125150890
Ja, het gras van de buren is altijd groener.. gaat bij mij helemaal op want m'n buurman heeft kunstgras op z'n balkon liggen :D
Gelukkig vind m'n buurman het niet erg dat Jirō ook op zijn balkon komt, zolang ie maar niet aan z'n tuinmeubels gaat krabben.
  donderdag 11 april 2013 @ 13:10:02 #65
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_125150910
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:38 schreef Holyme het volgende:

[..]

Dat valt niet te trainen, gewoon afzetten :) Ook al zou ze keurig op de rand blijven, ook 'n kat kan uitglijden (heb dat zelf gehad), maar 'n avontuurlijke kat zit zo bij de buren of loopt over de vensterbank aan de buitenkant.
Ze kan niet via mijn balkon naar buren ofzo maar er staat wel een prachtige boom vlakbij met daarin lekker veel vogels.
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:37 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Bij ons werkte het naar beneden vallen van 3 hoog prima voor Leena O-)

Ze is nu een sletje eersteklas :P
(Huppelmuts snapt me wel)
:D
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:15 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik woon 1 hoog in een flat dus Jiro kan gewoon via het kattenluikje en de trap naar beneden.
Ook zit ie weleens op m'n smalle balkonrand (10cm ofzo, metaal), daar ben ik af en toe ook wel wat angstig voor maar er is tot nu toe gelukkig nog niets gebeurd.
(m'n vorig kat schrok een keer ergens van en die is toen van m'n balkon gesprongen, had er gelukkig niets aan overgehouden)

Ik heb mijn balkon verder ook niet afgezet maar op 3 hoog zou ik dat dan toch eerder doen.
Als je een brede balkonrand hebt zal ie hoogstens op de rand klimmen en lopen.
Wil je dat niet dan zou ik bij Zooplus (o.i.d.) een goed net kopen om je balkon mee af te zetten.
Naar beneden springen zal jouw poes niet zo snel vrijwillig doen, zeker niet van 3 hoog maar goed, je weet maar nooit.
Niet vrijwillig? De kitten haalt capriolen uit waar een volleerde circuskat nog jaloers op is!!
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  donderdag 11 april 2013 @ 13:15:53 #66
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125151117
Ik heb het afzetten van mijn balkon ook maar opgegeven.. ik probeerde ervoor te zorgen dat Jirō niet op het balkon van m'n buurman kon komen, alles afgezet met planken en dozen maar elke keer wist ie wel een manier te vinden om toch op het balkon te komen, inderdaad dmv. rare capriolen..

Maar ik had het over bewust naar beneden springen, dat zal een kat op die hoogte niet snel doen tenzij er mogelijkheden zijn om het in stapjes te doen, via een boom bijv.
pi_125154656
Ik zou je balkon afzetten. Ik woon twee hoog. Sammy is een keer uit het doucheraam gesprongen en heeft er niets aan over gehouden, dus zo hoog is het niet, maar toch vind ik het veiliger. Wanneer het goed weer is kan ik gewoon de balkondeur openzetten en hoef ik mij verder geen zorgen te maken.
Met een kattennet van de zooplus en een houten frame. Is in een middagje in elkaar gezet





Oh en ze vangen nog steeds gewoon vogels. Ze vangen ze en trekken ze gewoon door het net heen. Katten blijven katten.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_125154935
Met het op die manier afzetten zijn mijn katten nog steeds vertrokken :') , ik heb alles dicht en met metalen gaas anders maken ze het nog kapot ook, gewoon met het nageltje net zolang zitten frunniken tot je een gat hebt en dan....doei baas, we gaan naar de buurvrouw. :W Helaas heb ik nu buren die echt niets met huisdieren hebben dus ik hou ze maar binnen (en ook een stuk beter voor mijn gemoedsrust want ik zou geen moment rust hebben) ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_125155173
Haha als ze echt weg willen kunnen ze er wel doorheen. Maar gelukkig heb ik katten die gewoon op het tafeltje gaan kijken. Ze klimmen niet in het net. Bijten er ook niet in. Mijn balkon grenst niet aan balkons van de buren dus ze kunnen ook nergens heen behalve naar beneden. En gelukkig zijn ze zo slim om dat (nog) niet te doen.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  donderdag 11 april 2013 @ 15:53:05 #70
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125157338
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:56 schreef WinnieWana het volgende:
Haha als ze echt weg willen kunnen ze er wel doorheen. Maar gelukkig heb ik katten die gewoon op het tafeltje gaan kijken. Ze klimmen niet in het net. Bijten er ook niet in. Mijn balkon grenst niet aan balkons van de buren dus ze kunnen ook nergens heen behalve naar beneden. En gelukkig zijn ze zo slim om dat (nog) niet te doen.
Ja, in theorie kan een heleboel, maar in de praktijk is de ene kat slim en de andere niet :').

Ik heb een deur thuis waar ze overheen kunnen klimmen als ze willen, maar op de een of andere manier snappen ze niet dat een vurenhouten balk waar je lekker aan kunt krabben (inmiddels gefixt, al die rommel steeds :r) ook heel geschikt is om in te klimmen :+.
Niet meer actief op Fok!
pi_125157984
knoop doorgehakt:
vanaf morgen komt dit exemplaar (incl gebruiksaanwijzing :) ) bij mij wonen


Ze zit nu sneu in het asiel omdat ze kleine kinderen mept en bang is voor andere katten.
Ze is 10
  donderdag 11 april 2013 @ 16:10:05 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125158022
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:09 schreef computergirl het volgende:
knoop doorgehakt:
vanaf morgen komt dit exemplaar (incl gebruiksaanwijzing :) ) bij mij wonen
[ afbeelding ]

Ze zit nu sneu in het asiel omdat ze kleine kinderen mept en bang is voor andere katten.
Awww.
The love you take is equal to the love you make.
pi_125158067
quote:
17s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Awww.
:D :D :D :D
Kon het niet laten
pi_125158070
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:09 schreef computergirl het volgende:
knoop doorgehakt:
vanaf morgen komt dit exemplaar (incl gebruiksaanwijzing :) ) bij mij wonen
[ afbeelding ]

Ze zit nu sneu in het asiel omdat ze kleine kinderen mept en bang is voor andere katten.
Wat een mooierd! Geef haar morgen maar een fijne aai van mij O+
pi_125158150
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:09 schreef computergirl het volgende:
knoop doorgehakt:
vanaf morgen komt dit exemplaar (incl gebruiksaanwijzing :) ) bij mij wonen
[ afbeelding ]

Ze zit nu sneu in het asiel omdat ze kleine kinderen mept en bang is voor andere katten.
Wat n mooierd. Altijd fijn als een wat moeilijk te plaatsen kat een fijn huisje krijgt.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_125158175
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:11 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Wat een mooierd! Geef haar morgen maar een fijne aai van mij O+
haha, krijg ik ook een mep _O- . Maar dat komt in de loop van tijd vast wel goed
pi_125158336
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:09 schreef computergirl het volgende:
knoop doorgehakt:
vanaf morgen komt dit exemplaar (incl gebruiksaanwijzing :) ) bij mij wonen
[ afbeelding ]

Ze zit nu sneu in het asiel omdat ze kleine kinderen mept en bang is voor andere katten.
Ze is 10
Aww! Wat leuk en wat fijn dat ze een huisje krijgt! O+

Hier wordt morgen de tuin afgezet. *O*
pi_125160514
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:09 schreef computergirl het volgende:
knoop doorgehakt:
vanaf morgen komt dit exemplaar (incl gebruiksaanwijzing :) ) bij mij wonen
[ afbeelding ]

Ze zit nu sneu in het asiel omdat ze kleine kinderen mept en bang is voor andere katten.
Ze is 10
Wat een mooi koppie O+ Hopelijk voelt ze zich snel helemaal thuis bij je, geniet maar van d'r!
  donderdag 11 april 2013 @ 17:17:46 #79
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125161004
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:09 schreef computergirl het volgende:
knoop doorgehakt:
vanaf morgen komt dit exemplaar (incl gebruiksaanwijzing :) ) bij mij wonen
[ afbeelding ]

Ze zit nu sneu in het asiel omdat ze kleine kinderen mept en bang is voor andere katten.
Ze is 10
Gewoon de tijd geven, op een gegeven moment komt dat vertrouwen vanzelf wel.
Ik heb zelf altijd een beetje een "hekel" aan mensen die zo op een kat afstormen om ze te aaien.
Laat de kat lekker zelf bepalen wat die wil, 't is geen hont }:|

Volgens mij is het een hartstikke lief beestje die op een gegeven moment om de 5 minuten om aandacht komt vragen :D
Succes ^O^
pi_125161097
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:09 schreef computergirl het volgende:
knoop doorgehakt:
vanaf morgen komt dit exemplaar (incl gebruiksaanwijzing :) ) bij mij wonen
[ afbeelding ]

Ze zit nu sneu in het asiel omdat ze kleine kinderen mept en bang is voor andere katten.
Ze is 10
Wat een mooierd! Sowieso is oudere katten adopteren O+ Onze is ook al bijna tien.
pi_125161114
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:17 schreef SiGNe het volgende:

Gewoon de tijd geven, op een gegeven moment komt dat vertrouwen vanzelf wel.
Ik heb zelf altijd een beetje een "hekel" aan mensen die zo op een kat afstormen om ze te aaien.
Laat de kat lekker zelf bepalen wat die wil, 't is geen hont }:|

ik heb ook vaak de neiging om kleine koters een mep te verkopen, dus die band is er al ^O^
pi_125161164
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:20 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik heb ook vaak de neiging om kleine koters een mep te verkopen, dus die band is er al ^O^
:D
pi_125161401
Schitterend beestje hoor! :) En idd, wat winniewana zegt.. altijd mooi om te zien dat er ook mensen zijn die de niet-kitten-die-alles-leuk-vind poesjes in huis halen :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  donderdag 11 april 2013 @ 17:28:19 #84
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125161444
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:11 schreef computergirl het volgende:

[..]

:D :D :D :D
Kon het niet laten
Wat goed van je!
Ik kies ook altijd kinderhatertjes uit. Zijn de leukste! *;
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 11 april 2013 @ 17:33:51 #85
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125161656
Ja, asieldieren, en zeker de wat oudere, hebben ook recht op een eigen baasje...

M'n zus had laatst ook al zoiets moois geregeld.
Ze had net de konijnen verhuisd naar het nieuwe huis maar de volgende dag bleken ze te zijn doodgebeten door de honden van buren verderop.
Ze heeft toen aan die mensen gevraagd of ze als vergoeding 3 nieuwe konijnen uit het asiel wilden halen.
Die konijnen zaten al anderhalf jaar in het asiel want tja.. konijnen zijn alleen leuk als ze klein zijn :')
Hier het resultaat in het nieuwe hok: https://www.facebook.com/video/embed?video_id=148861415290656
pi_125162504
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:09 schreef computergirl het volgende:
knoop doorgehakt:
vanaf morgen komt dit exemplaar (incl gebruiksaanwijzing :) ) bij mij wonen
[ afbeelding ]

Ze zit nu sneu in het asiel omdat ze kleine kinderen mept en bang is voor andere katten.
Ze is 10
Wat is ze mooi !!! Heeft ze al een naam ?

quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:17 schreef Nune het volgende:

Hier wordt morgen de tuin afgezet. *O*
*O* *O* *O* (ben wel een tikkie jaloers, hier moet eerst de tuin op de schop maar het komt er steeds niet van)
pi_125162613
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:58 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Wat is ze mooi !!! Heeft ze al een naam ?
Ze heet Troela volgens haar dierenpaspoort, en dat is vast een toepasselijke naam voor haar O+

http://www.dierenasielamsterdam.nl/intro_asiel_onze_katten.htm
pi_125162850
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:01 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ze heet Troela volgens haar dierenpaspoort, en dat is vast een toepasselijke naam voor haar O+
Whahaha, het is wel een tortie(tabby), dus dat zou zomaar kunnen :P
pi_125163197
nou aangezien ze graag speelt weet je in ieder geval waarmee je haar hart kunt winnen! :D
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  donderdag 11 april 2013 @ 19:54:26 #90
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_125166636
Ach wat een lieverd die Troela! Mooi koppie heeft ze.

Ik wil ook graag een poes erbij, ik zit de hele tijd op de site van 't dierenasiel naar zielige exemplaren te kijken maar mijn vriend wil het niet hebben :( Hij is wel heel blij met de poes die we al hebben, maar nog een wil hij niet :( Stom!
  donderdag 11 april 2013 @ 21:37:11 #91
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_125171392
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:44 schreef WinnieWana het volgende:
Ik zou je balkon afzetten. Ik woon twee hoog. Sammy is een keer uit het doucheraam gesprongen en heeft er niets aan over gehouden, dus zo hoog is het niet, maar toch vind ik het veiliger. Wanneer het goed weer is kan ik gewoon de balkondeur openzetten en hoef ik mij verder geen zorgen te maken.
Met een kattennet van de zooplus en een houten frame. Is in een middagje in elkaar gezet

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Oh en ze vangen nog steeds gewoon vogels. Ze vangen ze en trekken ze gewoon door het net heen. Katten blijven katten.
_O-

De kat van mijn stiefvader is ooit van 10-hoog naar de beneden gevallen :X

SPOILER: geen foto's van een kat die van 10-hoog is gevallen!!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_125173300
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:54 schreef Walging het volgende:
Ach wat een lieverd die Troela! Mooi koppie heeft ze.

Ik wil ook graag een poes erbij, ik zit de hele tijd op de site van 't dierenasiel naar zielige exemplaren te kijken maar mijn vriend wil het niet hebben :( Hij is wel heel blij met de poes die we al hebben, maar nog een wil hij niet :( Stom!
dat ken ik! Ik heb hem enorm moeten overhalen. Het is uiteindelij kgelukt.. en na 2 dagen wilde hij poes 2 ook nooit emer kwijt :P mannen :P
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  vrijdag 12 april 2013 @ 09:04:15 #93
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125185861
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:09 schreef computergirl het volgende:
knoop doorgehakt:
vanaf morgen komt dit exemplaar (incl gebruiksaanwijzing :) ) bij mij wonen
[ afbeelding ]

Ze zit nu sneu in het asiel omdat ze kleine kinderen mept en bang is voor andere katten.
Ze is 10
^O^ Leuk beest! Hoop dat je haar vertrouwen wint.

Een van mijn poezen is redelijk schichtig. Ze komt wel vaak kopjes geven en heel af en toe (twee keer per jaar ofzo) komt ze naast me liggen, maar verder wil ze niet opgepakt of geknuffeld worden. Zit dat in het karakter of kan ik daar wat aan doen door op een bepaalde manier met haar om te gaan? Het gaat er niet om dat ik haar per se wil oppakken hoor; prima als ze dat niet wil, maar ze reageert wel jaloers als de andere kat aandacht krijgt/op schoot ligt. Dan denk ik: ja dat mag jij ook wel, maar je wilt zelf niet.
Niet meer actief op Fok!
  Moderator vrijdag 12 april 2013 @ 09:28:55 #94
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_125186426
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:01 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Je hebt het niet altijd voor het zeggen inderdaad,met die poezenbeesten. Maar wel fijn dat Jiro zo lekker gelukkig rondbanjert natuurlijk.

Onze ex-zwerver pakte precies andersom uit. Als ze buiten is, komt ze zich om de tien minuten binnen melden (snel een kopje geven en er weer vandoor.) Het grootste deel van de dag is ze binnen en hangt ze in onze buurt rond. Alsof ze nog wat in te halen heeft wat betreft slowcooken boven de centrale verwarming. :P

Vanmiddag ga ik in het asiel naar een katertje kijken. Zit op de resocialisatie-afdeling, dus ik moet op afspraak langs. Ben benieuwd of het iets voor ons is. Het asiel wil hem wel graag bij ons plaatsen. Ik ben ook best een goede kattenfluisteraar, maar de huidige poes is ook nog niet waar ze wezen moet, dus dat moet elkaar niet in de weg zitten.

Het gaat om Julius: http://www.groningen.dierenbescherming.nl/asieldieren/kat/1/30493
Hoe is het gegaan Dude?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 12 april 2013 @ 10:01:20 #95
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125187219
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 09:28 schreef senesta het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan Dude?
Prachtig leuk beestje. Volgens mij in en in goed, maar schichtig. Hij zit al een jaar in de socialisatie, maar ik denk dat het toch nog te vroeg is. De verzorgers kent hij nu, maar hij raakte enorm gespannen van mijn aanwezigheid.
Ik denk dat het dus te snel is en voor ons nu geen goed idee. Zou het wel geweest zijn als we geen andere kat hebben waar we nog wel wat stapjes mee te maken hebben.

Ik kijk dus nog even verder en hoop heel hard dat Julius een fijn thuis vindt, want oh wat een schatje is het en wat kan het een lieve kater worden. Ben ik van overtuigd. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 12 april 2013 @ 10:03:55 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125187259
Mooi om te lezen dat ze in het asiel toch zoveel moeite doen voor katten.

Ben benieuwd naar het vervolg, Dude. Dus wie het uiteindelijk gaat worden.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 12 april 2013 @ 10:08:20 #97
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125187358
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2013 10:03 schreef Lienekien het volgende:
Mooi om te lezen dat ze in het asiel toch zoveel moeite doen voor katten.

Ben benieuwd naar het vervolg, Dude. Dus wie het uiteindelijk gaat worden.
Ze hebben een hele ploeg 'kattenfluisteraars' rondlopen die met tomeloos geduld aan het werk zijn met de dieren op die afdeling.

Ben ook benieuwd naar het vervolg. Zo met zijn drieën is het ook gezellig hoor, maar het linkt me voor Poes goed om er een soortgenootje bij te hebben, zodat ze niet helemaal vermenselijkt.
Ze eet heur brokjes nog net niet met mes en vork.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_125187586
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 09:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

^O^ Leuk beest! Hoop dat je haar vertrouwen wint.

Een van mijn poezen is redelijk schichtig. Ze komt wel vaak kopjes geven en heel af en toe (twee keer per jaar ofzo) komt ze naast me liggen, maar verder wil ze niet opgepakt of geknuffeld worden. Zit dat in het karakter of kan ik daar wat aan doen door op een bepaalde manier met haar om te gaan? Het gaat er niet om dat ik haar per se wil oppakken hoor; prima als ze dat niet wil, maar ze reageert wel jaloers als de andere kat aandacht krijgt/op schoot ligt. Dan denk ik: ja dat mag jij ook wel, maar je wilt zelf niet.
Zit in het karakter zou ik zeggen, maar wat kan helpen om ze wat gerust te stellen is knipogen naar de kat als ze zo dichtbij komt liggen, en verder zou ik 'ns kijken of er iets is wat ze niet kan weerstaan. Ik heb er ook zo een, en er zit na al die jaren wel degelijk verbetering in. Wat bij haar erg goed werkt, is mijn haar :') Als ik m'n haar losgooi en zeg maar naar voren hang, dan moet ze er doorheen lopen en kroelen, dat kan ze echt niet weerstaan! En dat helpt wel, want dan hang ik 't bv los als ik zit en dan boven m'n schoot. Zo durfde ze steeds wat dichterbij m'n schoot te komen. Een tijdje terug durfde ze ook echt niet op schoot, dat ging steeds iets beter maar stond ze op zulke zeldzame momenten wel heel onwennig en gespannen op schoot, en er ook snel weer af. Ze is inmiddels 10.5 jaar en van de week sprong ze ineens op schoot, zonder nagels en ze stond ook niet compleet gespannen :o dat zijn van die heerlijke momenten, heb d'r al van kitten en nu nog verrast ze me regelmatig met dingen die ze ineens beter durft O+. Dus ik zou proberen iets te vinden wat ze helemaal geweldig vindt en haar daarmee te helpen, ze kunnen dus echt nog wel veranderen al gaat het op hun tempo.

En oppakken, heb je al verschillende manieren geprobeerd? Sommige katten zijn daar erg kieskeurig mee, de kat die ik hierboven beschreef wil bv alleen opgepakt worden door dr op mijn linkerarm te laten staan, ze houdt zichzelf wel in balans dan, dan kan ik met rechts kroelen. Maar ze moet wel naar links staan, als ik d'r andersom op m'n arm zou zetten is ze meteen weg. De andere miep wil juist alleen over mijn rechterschouder gedrapeerd worden, terwijl de jongste het allemaal wel best vindt. En jaren geleden bleef ze sowieso niet zitten, tot ik een plek vond (bij een kastdeur) wat wel goed was en alleen op de plek kon ik haar langer vasthouden en kroelen. En dat is langzaam steeds beter gegaan, nu gaat oppakken en op m'n arm kroelen wel goed. Wat ook kan helpen, is oppakken leuk maken voor d'r, misschien is er een hoge plek die ze interessant vindt en niet goed bij kan? Pak haar dan op en zet d'r meteen daar neer (en evt. wat lekkers neerleggen), zodat ze met dat soort dingetjes kan leren dat oppakken best leuk kan zijn :)
  vrijdag 12 april 2013 @ 10:42:26 #99
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_125188366
Niet knipogen, maar beide ogen even dicht en weer open doen!
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  vrijdag 12 april 2013 @ 10:45:25 #100
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_125188448
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 april 2013 10:42 schreef Huppelmuts het volgende:
Niet knipogen, maar beide ogen even dicht en weer open doen!
Ja, dit, en zelf kopjes geven tegen de deurpost en zo, dat geeft poezen ook een tevreden gevoel dat alles oké is.
  vrijdag 12 april 2013 @ 10:46:49 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125188474
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 10:45 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja, dit, en zelf kopjes geven tegen de deurpost en zo, dat geeft poezen ook een tevreden gevoel dat alles oké is.
Jij geeft kopjes tegen de deurpost?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 12 april 2013 @ 10:48:17 #102
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125188518
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 10:17 schreef Holyme het volgende:

[..]

Zit in het karakter zou ik zeggen, maar wat kan helpen om ze wat gerust te stellen is knipogen naar de kat als ze zo dichtbij komt liggen, en verder zou ik 'ns kijken of er iets is wat ze niet kan weerstaan. Ik heb er ook zo een, en er zit na al die jaren wel degelijk verbetering in. Wat bij haar erg goed werkt, is mijn haar :') Als ik m'n haar losgooi en zeg maar naar voren hang, dan moet ze er doorheen lopen en kroelen, dat kan ze echt niet weerstaan! En dat helpt wel, want dan hang ik 't bv los als ik zit en dan boven m'n schoot. Zo durfde ze steeds wat dichterbij m'n schoot te komen. Een tijdje terug durfde ze ook echt niet op schoot, dat ging steeds iets beter maar stond ze op zulke zeldzame momenten wel heel onwennig en gespannen op schoot, en er ook snel weer af. Ze is inmiddels 10.5 jaar en van de week sprong ze ineens op schoot, zonder nagels en ze stond ook niet compleet gespannen :o dat zijn van die heerlijke momenten, heb d'r al van kitten en nu nog verrast ze me regelmatig met dingen die ze ineens beter durft O+. Dus ik zou proberen iets te vinden wat ze helemaal geweldig vindt en haar daarmee te helpen, ze kunnen dus echt nog wel veranderen al gaat het op hun tempo.

En oppakken, heb je al verschillende manieren geprobeerd? Sommige katten zijn daar erg kieskeurig mee, de kat die ik hierboven beschreef wil bv alleen opgepakt worden door dr op mijn linkerarm te laten staan, ze houdt zichzelf wel in balans dan, dan kan ik met rechts kroelen. Maar ze moet wel naar links staan, als ik d'r andersom op m'n arm zou zetten is ze meteen weg. De andere miep wil juist alleen over mijn rechterschouder gedrapeerd worden, terwijl de jongste het allemaal wel best vindt. En jaren geleden bleef ze sowieso niet zitten, tot ik een plek vond (bij een kastdeur) wat wel goed was en alleen op de plek kon ik haar langer vasthouden en kroelen. En dat is langzaam steeds beter gegaan, nu gaat oppakken en op m'n arm kroelen wel goed. Wat ook kan helpen, is oppakken leuk maken voor d'r, misschien is er een hoge plek die ze interessant vindt en niet goed bij kan? Pak haar dan op en zet d'r meteen daar neer (en evt. wat lekkers neerleggen), zodat ze met dat soort dingetjes kan leren dat oppakken best leuk kan zijn :)
Dank voor de uitgebreide reactie! :) Ik ga er eens mee experimenteren :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 10:45 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja, dit, en zelf kopjes geven tegen de deurpost en zo, dat geeft poezen ook een tevreden gevoel dat alles oké is.
Ik zie het al voor me :').

Ik praat wel veel tegen ze, begroeten als ze langslopen enzo, uitnodigen om een kopje te geven ("Pippa boks!", dan strijkt ze haar hoofdje langs mijn vuist :P).
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 12 april 2013 @ 10:48:24 #103
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_125188522
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 april 2013 10:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij geeft kopjes tegen de deurpost?
:Y Ik kijk dan altijd wel even of de buren aan de overkant me niet kunnen zien natuurlijk.
Daarna geef ik de poes zelf kopjes, dat werkt als een tierelier, ze worden er helemaal blij van. O+
  vrijdag 12 april 2013 @ 10:50:05 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125188576
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 10:48 schreef Gwywen het volgende:

[..]

:Y Ik kijk dan altijd wel even of de buren aan de overkant me niet kunnen zien natuurlijk.
Maar op een kat heeft het een kalmerende uitwerking blijkbaar. O+
Ga je dan op handen en knieën?

Alleen jammer dat wij geen geurklieren hebben zoals de kat wel naast de bek. Doet toch wat af aan het effect.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 12 april 2013 @ 10:50:30 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125188590
De kat kopjes geven doe ik ook wel eens ja :Y
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 12 april 2013 @ 10:50:48 #106
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125188600
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 10:48 schreef Gwywen het volgende:

[..]

:Y Ik kijk dan altijd wel even of de buren aan de overkant me niet kunnen zien natuurlijk.
Daarna geef ik de poes zelf kopjes, dat werkt als een tierelier, ze worden er helemaal blij van. O+
Ja, omdat ze haar geur aan jou afgeeft, dat vinden ze te gek: hé, je ruikt naar mij!
The love you take is equal to the love you make.
pi_125188708
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 april 2013 10:42 schreef Huppelmuts het volgende:
Niet knipogen, maar beide ogen even dicht en weer open doen!
Dat bedoelde ik idd, niet zo van *wink, wink* maar echt met beide ogen en rustig :)
  vrijdag 12 april 2013 @ 10:55:37 #108
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_125188768
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 10:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, omdat ze haar geur aan jou afgeeft, dat vinden ze te gek: hé, je ruikt naar mij!
Ja, klopt, dat vinden ze fantastisch.
Mijn ene kat komt ook uit het asiel en was nogal schrikkerig, ze is nu (vier jaar later) wel meer relaxt maar voor handen blijft ze bang, ik heb het vermoeden dat ze geslagen is door haar vorige eigenaar. Door kopjesgevend naar haar toe te gaan en m'n handen buiten beeld te houden krimpt ze niet ineen als ik bij haar kom. Daarna kan ik haar overigens wel gewoon oppakken en aaien, ik moet gewoon zorgen dat m'n handen niet als eerste bij haar zijn.
pi_125191920
Troela is in the house

Edit: gaat tot nu toe heel goed, ze heeft zelfs al heel even op schoot gezeten :o :o :o *O*

Gelegen ook al, Het bewijs:


[ Bericht 36% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 12-04-2013 18:30:42 ]
pi_125203989
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:28 schreef computergirl het volgende:
Troela is in the house
F&F / [Centraal] Kattenfoto's deel 96

Edit: gaat tot nu toe heel goed, ze heeft zelfs al heel even op schoot gezeten :o :o :o *O*

Gelegen ook al, Het bewijs:
[ afbeelding ]
Aaw hoe leuk! Mooi beestje ook :D geef dr maar lekker veel aandacht :)
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
  vrijdag 12 april 2013 @ 19:22:57 #111
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_125205891
;(
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_125206204
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:22 schreef Huppelmuts het volgende:
;(
:?
pi_125206556
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:28 schreef computergirl het volgende:
Troela is in the house

Edit: gaat tot nu toe heel goed, ze heeft zelfs al heel even op schoot gezeten :o :o :o *O*

Gelegen ook al, Het bewijs:
[ afbeelding ]
Aaaah O+
  vrijdag 12 april 2013 @ 19:56:24 #114
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_125207170
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:28 schreef computergirl het volgende:
Troela is in the house

Edit: gaat tot nu toe heel goed, ze heeft zelfs al heel even op schoot gezeten :o :o :o *O*

Gelegen ook al, Het bewijs:
[ afbeelding ]
nou als dit pas het begin is, dan zie thet er toch rooskleurig uit! :D
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_125207291
Welkom troela in je nieuwe huisje

[ Bericht 3% gewijzigd door F_r op 12-04-2013 20:16:03 ]
  vrijdag 12 april 2013 @ 20:05:44 #116
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_125207590
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:31 schreef computergirl het volgende:

[..]

:?
Wil ik trots mijn terroristje laten zien kies ik daar een moment voor waarop iedereen zijn/haar aandacht bij Troela heeft ;(

Mooie poes hoor!! Fijn dat ze dr eigen al zo thuis voelt O+
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  vrijdag 12 april 2013 @ 22:38:05 #117
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125215527
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 april 2013 20:05 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Wil ik trots mijn terroristje laten zien kies ik daar een moment voor waarop iedereen zijn/haar aandacht bij Troela heeft ;(

Mooie poes hoor!! Fijn dat ze dr eigen al zo thuis voelt O+
Huppel, ik had je kleine zwarte gezien en niet gereageerd inderdaad. Stom, want ik vind het een enig ding. Ze lijkt op een jongere versie van mijn Poes. En net zo'n branie, zie ik al in de oogjes. Maak je borst maar nat! :o
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 12 april 2013 @ 22:39:40 #118
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125215603
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 12:28 schreef computergirl het volgende:
Troela is in the house

Edit: gaat tot nu toe heel goed, ze heeft zelfs al heel even op schoot gezeten :o :o :o *O*

Gelegen ook al, Het bewijs:
[ afbeelding ]
Jeetje! Dat is een record voor een asieldier. You go girl, je doet het dus supergoed met haar!

En wat een beauty!
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 12 april 2013 @ 22:54:35 #119
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_125216306
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 22:38 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Huppel, ik had je kleine zwarte gezien en niet gereageerd inderdaad. Stom, want ik vind het een enig ding. Ze lijkt op een jongere versie van mijn Poes. En net zo'n branie, zie ik al in de oogjes. Maak je borst maar nat! :o
Ik noem haar niet voor niets mijn terroristje ;)

Als ze lief bij ons komt liggen worden wij bang _O-
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_125216653
Iemand nog goede wentips? We hebben een kater van 9, een dame van 7 en sinds vorige week nog een kereltje van 7.
De eerste dag hebben we ze netjes gescheiden, niet zo moeilijk want de autochtone katten wilden niet meer naar beneden. :') Dag 3 kwamen ze weer beneden neuzen.
De nieuwe knul is razend nieuwsgierig naar ze, maar ze zijn redelijk afstandelijk. Als hij te dichtbij komt blaast onze kater, en onze dame heeft hem 2 keer een nagelloze pets op zijn neus gegeven.
De dame is een beetje twijfelig, hij mag niet binnen een straal van 40 cm komen, maar ze zoekt hem wel op, gluurt in zijn slaapholletje.
Eten is de enige manier om ze echt samen te krijgen. De bakjes staan tegen elkaar aan, en het boeit ze totaal niet dat er een kat extra bij is. Zodra het eten op is krijgt hij weer een blaasconcertje. ;(

Iemand nog goede ideetjes of tips, zodat de nieuwe meneer snel met zijn pleegjes kan knuffelen? Hij lijkt er erg veel behoefte aan te hebben.
  vrijdag 12 april 2013 @ 23:08:44 #121
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125217035
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 april 2013 22:54 schreef Huppelmuts het volgende:

[..]

Ik noem haar niet voor niets mijn terroristje ;)

Als ze lief bij ons komt liggen worden wij bang _O-
Ja niet vertrouwen hoor.

Dan heeft ze iets op haar geweten.

Kijk even al je Mingvazen na. 8-)
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 12 april 2013 @ 23:09:13 #122
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_125217057
Is er hier nog een echte "kenner" online?

Heb nogal een urgente vraag.

[ Bericht 0% gewijzigd door houdjemond op 12-04-2013 23:09:45 (Anders meteen de DA bellen) ]
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  vrijdag 12 april 2013 @ 23:11:46 #123
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125217171
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:01 schreef mootie het volgende:
Iemand nog goede wentips? We hebben een kater van 9, een dame van 7 en sinds vorige week nog een kereltje van 7.
De eerste dag hebben we ze netjes gescheiden, niet zo moeilijk want de autochtone katten wilden niet meer naar beneden. :') Dag 3 kwamen ze weer beneden neuzen.
De nieuwe knul is razend nieuwsgierig naar ze, maar ze zijn redelijk afstandelijk. Als hij te dichtbij komt blaast onze kater, en onze dame heeft hem 2 keer een nagelloze pets op zijn neus gegeven.
De dame is een beetje twijfelig, hij mag niet binnen een straal van 40 cm komen, maar ze zoekt hem wel op, gluurt in zijn slaapholletje.
Eten is de enige manier om ze echt samen te krijgen. De bakjes staan tegen elkaar aan, en het boeit ze totaal niet dat er een kat extra bij is. Zodra het eten op is krijgt hij weer een blaasconcertje. ;(

Iemand nog goede ideetjes of tips, zodat de nieuwe meneer snel met zijn pleegjes kan knuffelen? Hij lijkt er erg veel behoefte aan te hebben.
Ik zit er even over na te denken, maar kom eigenlijk niet verder dan: laat ze! Niet apart houden, niet moeilijk doen.
Wat uitge'vochten' met worden, moet toch gebeuren. Uiteraard ingrijpen als ze elkaar pijn doen, maar verder zou ik het maar gewoon op zijn beloop laten. En niet te snel conclusies trekken en ingrijpen. Het heeft ook tijd nodig als er een derde bij komt.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_125217554
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:11 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik zit er even over na te denken, maar kom eigenlijk niet verder dan: laat ze! Niet apart houden, niet moeilijk doen.
Wat uitge'vochten' met worden, moet toch gebeuren. Uiteraard ingrijpen als ze elkaar pijn doen, maar verder zou ik het maar gewoon op zijn beloop laten. En niet te snel conclusies trekken en ingrijpen. Het heeft ook tijd nodig als er een derde bij komt.
Nog even belangrijk, de nieuwe is een siamees. Die staat ze keihard in hun gezicht te blèren. :')
Dan zie je mijn katten denken: Bitch please... :{w

Maar volgens mij gaat het niet zo slecht. Toch? :@
Er wordt niet gevochten, ze ontlopen elkaar niet echt. Ik vind het alleen zo sneu om te zien dat siameesje zo graag contact wil met ze.
Maar goed, des te meer knuffels voor mij. *;

En het is pas een week geleden, ik hoop ze echt 'binnenkort' samen op bed aan te treffen.
  vrijdag 12 april 2013 @ 23:29:37 #125
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_125218090
0,0 reply, dus ik probeer het toch maar sinds mevrouw buiten is.

Onze poes nu net 2 jaar oud, eigen nestje, doet opeens plasjes overal in huis, en plasjes is nogal een groot woord, het zijn drupjes, op de bank, in de krantenbak, in dr speelhuisje, op een kassabonnetje..

Het is, denk ik, geen afbakenen, want ze zit echt, so to say, haar best te doen, 10 minuten in "plashouding" en dan trots zijn op een miezerig drupje.

Ook likt ze veelvoudig aan haar, erhm let's say poeze-poes.
Ze komt buiten, dus heb haar maar, omdat ze ook heel erg gestresst is, nog even buiten gelaten, als ze zo binnen is, en als haar "drang" niet veranderd is, bel ik meteen de nachtDA, maar herkent iemand dit misschien in de tussentijd?

Alvast bedankt.

[ Bericht 0% gewijzigd door houdjemond op 12-04-2013 23:30:44 (even wat duidelijker gemaakt.) ]
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_125218350
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:29 schreef houdjemond het volgende:
0,0 reply, dus ik probeer het toch maar sinds mevrouw buiten is.

Onze poes nu net 2 jaar oud, eigen nestje, doet opeens plasjes overal in huis, en plasjes is nogal een groot woord, het zijn drupjes, op de bank, in de krantenbak, in dr speelhuisje, op een kassabonnetje..

Het is, denk ik, geen afbakenen, want ze zit echt, so to say, haar best te doen, 10 minuten in "plashouding" en dan trots zijn op een miezerig drupje.

Ook likt ze veelvoudig aan haar, erhm let's say poeze-poes.
Ze komt buiten, dus heb haar maar, omdat ze ook heel erg gestresst is, nog even buiten gelaten, als ze zo binnen is, en als haar "drang" niet veranderd is, bel ik meteen de nachtDA, maar herkent iemand dit misschien in de tussentijd?

Alvast bedankt.
Doet ze wel normale plasjes op de bak?
En het lijkt dus alsof ze heel veel moeite heeft met plassen. Geen bloed in haar urine?
  vrijdag 12 april 2013 @ 23:36:03 #127
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_125218404
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:34 schreef mootie het volgende:

[..]

Doet ze wel normale plasjes op de bak?
En het lijkt dus alsof ze heel veel moeite heeft met plassen. Geen bloed in haar urine?
Geen bloed, normaal gaat ze bijna nooit op de bak, alleen als ze 's avonds binnen zit ( nog een kleintje hier rondlopen, dus het kattenluikje naar buiten is dicht)
Maar nu RENT ze ernaar toe, en zoals gezegd, op de meest rare plekken een paar drupjes eruit persen...
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_125218470
Meh, dat zou ik toch even laten nakijken.
  Moderator vrijdag 12 april 2013 @ 23:39:49 #129
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_125218613
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:29 schreef houdjemond het volgende:
0,0 reply, dus ik probeer het toch maar sinds mevrouw buiten is.

Onze poes nu net 2 jaar oud, eigen nestje, doet opeens plasjes overal in huis, en plasjes is nogal een groot woord, het zijn drupjes, op de bank, in de krantenbak, in dr speelhuisje, op een kassabonnetje..

Het is, denk ik, geen afbakenen, want ze zit echt, so to say, haar best te doen, 10 minuten in "plashouding" en dan trots zijn op een miezerig drupje.

Ook likt ze veelvoudig aan haar, erhm let's say poeze-poes.
Ze komt buiten, dus heb haar maar, omdat ze ook heel erg gestresst is, nog even buiten gelaten, als ze zo binnen is, en als haar "drang" niet veranderd is, bel ik meteen de nachtDA, maar herkent iemand dit misschien in de tussentijd?

Alvast bedankt.
Ik zou echt zo snel mogelijk met het beestje naar de dierenarts gaan. Klinkt als blaasgruis of iets dergelijks. Ik zou haar echt niet zo door laten lopen :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 12 april 2013 @ 23:42:48 #130
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_125218756
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:39 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik zou echt zo snel mogelijk met het beestje naar de dierenarts gaan. Klinkt als blaasgruis of iets dergelijks. Ik zou haar echt niet zo door laten lopen :@
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:37 schreef mootie het volgende:
Meh, dat zou ik toch even laten nakijken.
Mevrouw komt net weer binnenlopen, zit nu even lekker brokjes te kauwen, maar ze is superonrustig, terwijl het normaal echt een slaapmutsje is zodra ze binnen is.
Helaas geen auto ( nog geen rijbewijs op m'n 23ste :') ) en mijn vader werkt in stomme nachtdiensten, als ze nog een keer die "drang" krijgt, of een gek plasje doet, bel ik meteen de nacht DA.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  vrijdag 12 april 2013 @ 23:43:56 #131
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_125218820
Om het niet verkeerd over te laten komen, ik heb alles voor haar over. O+
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  vrijdag 12 april 2013 @ 23:46:00 #132
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_125218933
Weer een "raar plasje" 2 drupjes in de keuken, het is klaar nu, ik ga bellen.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  Moderator vrijdag 12 april 2013 @ 23:46:37 #133
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_125218960
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:46 schreef houdjemond het volgende:
Weer een "raar plasje" 2 drupjes in de keuken, het is klaar nu, ik ga bellen.
Gelijk heb je :Y Succes!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 12 april 2013 @ 23:48:29 #134
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125219038
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:19 schreef mootie het volgende:

[..]

Nog even belangrijk, de nieuwe is een siamees. Die staat ze keihard in hun gezicht te blèren. :')
Dan zie je mijn katten denken: Bitch please... :{w

Maar volgens mij gaat het niet zo slecht. Toch? :@
Er wordt niet gevochten, ze ontlopen elkaar niet echt. Ik vind het alleen zo sneu om te zien dat siameesje zo graag contact wil met ze.
Maar goed, des te meer knuffels voor mij. *;

En het is pas een week geleden, ik hoop ze echt 'binnenkort' samen op bed aan te treffen.
Nee volgens mij gaat het niet slecht. Zeker voor een siamees erbij! :D Oh my! Wel leuk zeg.

Probeer je aandacht te verdelen en laat hun biotoopje langzaam zijn vorm krijgen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 12 april 2013 @ 23:50:25 #135
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125219133
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:46 schreef houdjemond het volgende:
Weer een "raar plasje" 2 drupjes in de keuken, het is klaar nu, ik ga bellen.
Goed zo!

Blaasproblemen zijn zó naar voor een kat. Goed dat je belt.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_125219174
Lijkt heel erg op blaasontsteking/gruis. Had mijn poes ook, zelfde onrustige gedrag en overal een "drup" achterlaten, al heel snel met wat bloed erdoor. Ik zou er niet te lang mee wachten, hou jij je plas maar eens een dag in :)
...
pi_125219304
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:46 schreef houdjemond het volgende:
Weer een "raar plasje" 2 drupjes in de keuken, het is klaar nu, ik ga bellen.
^O^
pi_125219337
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:48 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nee volgens mij gaat het niet slecht. Zeker voor een siamees erbij! :D Oh my! Wel leuk zeg.

Probeer je aandacht te verdelen en laat hun biotoopje langzaam zijn vorm krijgen.
Ik heb al een paar keer met tranen in mijn ogen gezeten door de hartverscheurende kreten. :{

Eigenlijk heb ik een Siamees woordenboek nodig.
  vrijdag 12 april 2013 @ 23:56:14 #139
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_125219359
God, de hele gemeente Amsterdam EO leg ik om, 6 huppeltjes aan de telefoon gehad, houd het maar in de gaten, zolang ze geen pijn heeft kunnen wij niks doen. :%
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_125219664
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:56 schreef houdjemond het volgende:
God, de hele gemeente Amsterdam EO leg ik om, 6 huppeltjes aan de telefoon gehad, houd het maar in de gaten, zolang ze geen pijn heeft kunnen wij niks doen. :%
Je kunt nergens terecht? Dat is wel heel erg raar.
  zaterdag 13 april 2013 @ 00:03:55 #141
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_125219700
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:03 schreef mootie het volgende:

[..]

Je kunt nergens terecht? Dat is wel heel erg raar.
Nee, want geen pijn/bloed in dr plasje.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 13 april 2013 @ 00:07:49 #142
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_125219887
Sorry voor de rant, en hij mag best verwijderd worden, maar ik word hier echt zo freakin' ziek van, ik bel niet voor mijn lol om middernacht naar een SPOEDEISENDE kliniek voor huisdieren, om dan zo afgescheept te worden.

Nee, ze heeft geen pijn, maar +/- 20 plasjes, of een poging daartoe is toch een goede reden om te bellen lijkt me zo.
Heb maar oude doosjes gepakt, met wat krantjes erin, en her en der wat bakjes met water voor de dorst, misschien kan ze nog wat sneue drupjes kwijt op het oud papier.

Mijn kleine Mercy ( net een jaar oud ) is ook helemaal in de stress, en snapt er ook niks van.

Nogmaals ik bel toch niet voor mijn eigen plezier -_-

Ik QUOTE:

Buiten openingstijden kunt u contact opnemen met de centrale doktersdienst 0900 * nog een paar cijfers* die de dienstdoende dierenarts voor u oproept. Voor spoedgevallen s avonds, s nachts en in het weekend is er altijd een dierenarts beschikbaar. Wij hebben een samenwerkingsverband voor de nacht- en weekenddiensten met dierenartsenpraktijken aan de linkerkant van dit tekstblok.

Gelul dus.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_125220030
Nou ja... is het een spoedgeval? Als in levensbedreigend?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_125220052
Dan fake je pijn! Lekker liegen, dan mag je in elk geval komen.
  zaterdag 13 april 2013 @ 00:11:48 #145
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_125220078
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:10 schreef Bartjebart het volgende:
Nou ja... is het een spoedgeval? Als in levensbedreigend?
Nee, dat is het niet, maar het zit me niet lekker, en ik ken mijn eigen katten goed genoeg om te besluiten om rond middernacht te bellen.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 13 april 2013 @ 00:12:31 #146
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_125220109
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:11 schreef mootie het volgende:
Dan fake je pijn! Lekker liegen, dan mag je in elk geval komen.
Ik zou het bijna doen, maar as said, helaas geen auto atm, ik denk niet dat die *insert stoute woordjes hier* haar komen halen.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_125220226
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:11 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet, maar het zit me niet lekker, en ik ken mijn eigen katten goed genoeg om te besluiten om rond middernacht te bellen.
Tja... maar ze moeten érgens een grens stellen, hoe vervelend ook. En denkt niet iedere dierenbezitter dat hij/zij zijn eigen dier het beste kent?
Maar zie je dit gedrag pas sinds deze avond dan?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 13 april 2013 @ 00:18:30 #148
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125220395
quote:
13s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:07 schreef houdjemond het volgende:
Sorry voor de rant, en hij mag best verwijderd worden, maar ik word hier echt zo freakin' ziek van, ik bel niet voor mijn lol om middernacht naar een SPOEDEISENDE kliniek voor huisdieren, om dan zo afgescheept te worden.

Nee, ze heeft geen pijn, maar +/- 20 plasjes, of een poging daartoe is toch een goede reden om te bellen lijkt me zo.
Heb maar oude doosjes gepakt, met wat krantjes erin, en her en der wat bakjes met water voor de dorst, misschien kan ze nog wat sneue drupjes kwijt op het oud papier.

Mijn kleine Mercy ( net een jaar oud ) is ook helemaal in de stress, en snapt er ook niks van.

Nogmaals ik bel toch niet voor mijn eigen plezier -_-

Ik QUOTE:

Buiten openingstijden kunt u contact opnemen met de centrale doktersdienst 0900 * nog een paar cijfers* die de dienstdoende dierenarts voor u oproept. Voor spoedgevallen s avonds, s nachts en in het weekend is er altijd een dierenarts beschikbaar. Wij hebben een samenwerkingsverband voor de nacht- en weekenddiensten met dierenartsenpraktijken aan de linkerkant van dit tekstblok.

Gelul dus.

Och, ik snap je onmacht en boosheid. Ik zou ook woedend zijn.

Wekker zetten en mogen zo vroeg mogelijk je dierenarts bellen en een spoedafspraak regelen. Dat je als eerste aan de beurt bent.

Wel belachelijk dat je niet nu langs mocht komen. Want het lijkt me duidelijk dat je kat pijn heeft. Of dacht de dierenarts dat al dat gepers een lolletje was?
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 13 april 2013 @ 00:24:06 #149
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_125220621
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:15 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Tja... maar ze moeten érgens een grens stellen, hoe vervelend ook. En denkt niet iedere dierenbezitter dat hij/zij zijn eigen dier het beste kent?
Maar zie je dit gedrag pas sinds deze avond dan?
Ja, en as said, ik bel niet voor de fun, mijn katten zijn net mijn kindjes, dus beetje respect van hun kant zou niet verkeerd zijn.

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:18 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Och, ik snap je onmacht en boosheid. Ik zou ook woedend zijn.

Wekker zetten en mogen zo vroeg mogelijk je dierenarts bellen en een spoedafspraak regelen. Dat je als eerste aan de beurt bent.

Wel belachelijk dat je niet nu langs mocht komen. Want het lijkt me duidelijk dat je kat pijn heeft. Of dacht de dierenarts dat al dat gepers een lolletje was?
Blijkbaar lieve, Duderinnetje, als ik wil trollen bel ik de kindertelefoon wel, je word niet serieus genomen hier, beetje afdoen met een "in de gaten houden".
Morgen is ze inderdaad de eerste.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 13 april 2013 @ 00:30:37 #150
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125220889
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:24 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Ja, en as said, ik bel niet voor de fun, mijn katten zijn net mijn kindjes, dus beetje respect van hun kant zou niet verkeerd zijn.

[..]

Blijkbaar lieve, Duderinnetje, als ik wil trollen bel ik de kindertelefoon wel, je word niet serieus genomen hier, beetje afdoen met een "in de gaten houden".
Morgen is ze inderdaad de eerste.
Het is natuurlijk ook best lastig in te schatten aan de telefoon, maar dat maakt het voor jou niet minder ellendig.

Geef poes maar een kruik en een fijn plekje en laat je morgen weten hoe het is gegaan?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_125220932
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:24 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Ja, en as said, ik bel niet voor de fun, mijn katten zijn net mijn kindjes, dus beetje respect van hun kant zou niet verkeerd zijn.
En gelijk weer de "respect" kaart... :')
Jij verwacht dat een dierenarts zijn bed uit komt om dit op te lossen terwijl het ook best een nacht kan wachten.

Maar goed. Blijkbaar denk ik hier heel anders over dan een aantal anderen. Dat kan.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 13 april 2013 @ 00:31:49 #152
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_125220941
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:30 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook best lastig in te schatten aan de telefoon, maar dat maakt het voor jou niet minder ellendig.

Geef poes maar een kruik en een fijn plekje en laat je morgen weten hoe het is gegaan?
Ik trek zo mijn deken en kussen naar beneden, slaap wel op de bank!
Dankje wel ieg voor je steun, en ik laat het je weten <3
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 13 april 2013 @ 00:33:51 #153
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_125221032
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:31 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

En gelijk weer de "respect" kaart... :')
Jij verwacht dat een dierenarts zijn bed uit komt om dit op te lossen terwijl het ook best een nacht kan wachten.

Maar goed. Blijkbaar denk ik hier heel anders over dan een aantal anderen. Dat kan.
Beste Bart,
Ik bel de "spoedlijn" niet voor niks, en dat staat los van je so called respect-kaartje.
Als je zelf kinderen hebt, of krijgt, sta jij toch ook vooraan bij het ziekenhuis op de spoedeisende hulp?
Ik snap je punt, maar nogmaals, als ik wil trollen bel ik wel een ander instituut, geen dierenarts.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_125221278
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:33 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Beste Bart,
Ik bel de "spoedlijn" niet voor niks, en dat staat los van je so called respect-kaartje.
Als je zelf kinderen hebt, of krijgt, sta jij toch ook vooraan bij het ziekenhuis op de spoedeisende hulp?
Ik snap je punt, maar nogmaals, als ik wil trollen bel ik wel een ander instituut, geen dierenarts.
Beste... eh...,
Het gaat er niet om dat je wilt trollen, maar dat een waarschijnlijk getrainde professional ingeschat heeft dat het geen spoedeisende hulp is. En ook als je voor een kind belt naar de huisartsenpost wordt er een vorm van triage toegepast om te bepalen of je wel of niet langs mag komen.

Helaas is het tegenwoordig met heel veel zaken zo dat mensen die dit soort zaken niet goed/adequaat kunnen inschatten het verzieken voor de mensen die dat wel (beter) kunnen. En dat professionele organisaties een relatief streng beleid hebben moeten gaan toepassen. En daar ben je dan nu het "slachtoffer" van. Behoorlijk klote! En serieus ik vind het heel vervelend voor je en wens je veel sterkte met je poezel
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 13 april 2013 @ 00:45:49 #155
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125221584
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:31 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

En gelijk weer de "respect" kaart... :')
Jij verwacht dat een dierenarts zijn bed uit komt om dit op te lossen terwijl het ook best een nacht kan wachten.

Maar goed. Blijkbaar denk ik hier heel anders over dan een aantal anderen. Dat kan.
Jeetje, wat is je punt. Een dierenliefhebber maakt zich zorgen. Dat begrijpen we allemaal, denk ik. Dan kun je gaan lopen moraalridderen of je leeft gewoon mee óf je laat het even voor wat het is. De laatste twee opties lijken me voor iedereen het leukste.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 13 april 2013 @ 01:30:02 #156
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_125223189
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:39 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Beste... eh...,
Het gaat er niet om dat je wilt trollen, maar dat een waarschijnlijk getrainde professional ingeschat heeft dat het geen spoedeisende hulp is. En ook als je voor een kind belt naar de huisartsenpost wordt er een vorm van triage toegepast om te bepalen of je wel of niet langs mag komen.

Helaas is het tegenwoordig met heel veel zaken zo dat mensen die dit soort zaken niet goed/adequaat kunnen inschatten het verzieken voor de mensen die dat wel (beter) kunnen. En dat professionele organisaties een relatief streng beleid hebben moeten gaan toepassen. En daar ben je dan nu het "slachtoffer" van. Behoorlijk klote! En serieus ik vind het heel vervelend voor je en wens je veel sterkte met je poezel
Je mag me Rianne noemen.

Bedankt, sorry, zit gewoon zwaar in de stress over mijn meisje.
Ik ga er vanuit dat je het goed hebt bedoelt, en ik zou ook jou, als je dat nog wilt, op de hoogte houden.
Fijne avond.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 13 april 2013 @ 01:37:29 #157
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125223382
IKkan me voorstellen dat je wil dat je kat snel behandeld wordt, blaasgruis kan nierfalen opleveren.
Gelukkig gaat het om een poes, die kunnen in elk geval niet helemaal verstopt raken zoals katers (nauwere plasbuis)

http://www.dierenartsenpr(...)t/blaasgruis_kat.htm
pi_125223704
klinkt als blaasontsteking/blaasgruis.

daar moet zeker naar gekeken worden, maar niet direct dodelijk dus imo geen nachtdienst spoed.
als je zelf een blaasontsteking hebt ga je ook niet midden in de nacht naar het ziekenhuis.

ik zou proberen om een plasje (drupjes) op te vangen met een pollepel of zoiets.
morgen ochtend weer bellen, dan kan je hopelijk direct de urine inleveren voor testen.

[ Bericht 2% gewijzigd door loecje op 13-04-2013 02:29:21 ]
  zaterdag 13 april 2013 @ 05:05:58 #159
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_125224805
Toch maar erbij gebleven, en nu plast ze toch bloed, niet heel enthousiast, raar rozerode kleur, maar zeker genoeg om me zorgen te maken, lig op de bank, en ze slaapt bij me, om 8 uur meteen naar de DA, wish me luck!
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 13 april 2013 @ 05:18:19 #160
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_125224823
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 05:05 schreef houdjemond het volgende:
Toch maar erbij gebleven, en nu plast ze toch bloed, niet heel enthousiast, raar rozerode kleur, maar zeker genoeg om me zorgen te maken, lig op de bank, en ze slaapt bij me, om 8 uur meteen naar de DA, wish me luck!
^O^ (als in "wish you luck", NIET als in "kan het mij roesten dat je kat etc")
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 13 april 2013 @ 05:20:59 #161
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_125224827
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 05:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

^O^ (als in "wish you luck", NIET als in "kan het mij roesten dat je kat etc")
Bedankt! Slapen gaat het niet meer worden ben ik bang, voor poes gelukkig wel, morgen volgt een update..
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 13 april 2013 @ 05:21:53 #162
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_125224828
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2013 05:20 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Bedankt! Slapen gaat het niet meer worden ben ik bang, voor poes gelukkig wel, morgen volgt een update..
Ik duim :Y Veel succes later vandaag :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 13 april 2013 @ 06:14:00 #163
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125224927
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 23:19 schreef mootie het volgende:

[..]

Nog even belangrijk, de nieuwe is een siamees. Die staat ze keihard in hun gezicht te blèren. :')
Dan zie je mijn katten denken: Bitch please... :{w

Maar volgens mij gaat het niet zo slecht. Toch? :@
Er wordt niet gevochten, ze ontlopen elkaar niet echt. Ik vind het alleen zo sneu om te zien dat siameesje zo graag contact wil met ze.
Maar goed, des te meer knuffels voor mij. *;

En het is pas een week geleden, [b]ik hoop ze echt 'binnenkort' samen op bed aan te treffen.[\b]
dat is hier nooit gebeurd.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 13 april 2013 @ 06:20:00 #164
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125224931
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 05:05 schreef houdjemond het volgende:
Toch maar erbij gebleven, en nu plast ze toch bloed, niet heel enthousiast, raar rozerode kleur, maar zeker genoeg om me zorgen te maken, lig op de bank, en ze slaapt bij me, om 8 uur meteen naar de DA, wish me luck!
klinkt als blaasgruis. Bij mijn kat was het redelijk acuut, die liep er een dag mee rond en kon niet meer lopen aan het einde van de dag. Gelukkig geen penisamputatie. De poes heeft er een paar weken mee rondgelopen omdat de symptomen anders waren dan bij de kat en ik dus dacht dat het een gedragsprobleem was. Wel in huis plassen, maar leek geen last te hebben van pijn.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 13 april 2013 @ 17:35:55 #165
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_125235782
In slaap gevallen na een nachtje doorhalen..

Toch blaasontsteking, geen bacteriele infectie, maar waarschijnlijk van de stress , ze komt buiten dus misschien gevochten of een grote hond tegengekomen, dat blijft altijd gissen..
Plasje was op het bloed na gelukkig helemaal schoon, ook geen gruis..

Pijnstiller/ontstekingsremmer gekregen en een blaasontspannend middel.
Al met al dus niks ergs (behalve het weekendtarief van een vreemde DA, jemig..) En goed in de gaten houden uiteraard, maandag nog met eigen DA bellen hoe het gaat :)!

Bedankt allemaal voor de steun, hulp en interesse, jullie zijn lieverds!
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  Moderator zaterdag 13 april 2013 @ 17:42:13 #166
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_125235981
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 17:35 schreef houdjemond het volgende:
In slaap gevallen na een nachtje doorhalen..

Toch blaasontsteking, geen bacteriele infectie, maar waarschijnlijk van de stress , ze komt buiten dus misschien gevochten of een grote hond tegengekomen, dat blijft altijd gissen..
Plasje was op het bloed na gelukkig helemaal schoon, ook geen gruis..

Pijnstiller/ontstekingsremmer gekregen en een blaasontspannend middel.
Al met al dus niks ergs (behalve het weekendtarief van een vreemde DA, jemig..) En goed in de gaten houden uiteraard, maandag nog met eigen DA bellen hoe het gaat :)!

Bedankt allemaal voor de steun, hulp en interesse, jullie zijn lieverds!
Fijn dat je heen bent gegaan en dat het meevalt. Ik ken best wat horrorverhalen van mensen die er te laat bij waren en dan kan het heel snel heel slecht gaan. Katten zijn best hard en voor ze iets laten merken is het al even aan de gang meestal.

Ik duim dat de poes snel opknapt. Blaasontsteking is erg vervelend. Heeft ze nog een kuur gekregen?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 13 april 2013 @ 17:45:55 #167
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125236128
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 17:35 schreef houdjemond het volgende:
In slaap gevallen na een nachtje doorhalen..

Toch blaasontsteking, geen bacteriele infectie, maar waarschijnlijk van de stress , ze komt buiten dus misschien gevochten of een grote hond tegengekomen, dat blijft altijd gissen..
Plasje was op het bloed na gelukkig helemaal schoon, ook geen gruis..

Pijnstiller/ontstekingsremmer gekregen en een blaasontspannend middel.
Al met al dus niks ergs (behalve het weekendtarief van een vreemde DA, jemig..) En goed in de gaten houden uiteraard, maandag nog met eigen DA bellen hoe het gaat :)!

Bedankt allemaal voor de steun, hulp en interesse, jullie zijn lieverds!
Fijn dat het nu zo gaat. Ik snap goed dat je bezorgd was.

Wij hebben ook een kat die van stress wel eens deze verschijnselen krijgt, dus dan krijg ik ook geen antibiotica mee. Als ik de eerste verschijnselen merk, schakel ik direct over naar alleen blikvoer = veel vocht, spoelt lekker door. En ze krijgt dan een dag of wat die pijnstiller/ontstekingsremmer. Dat kan voorkomen dat het zo erg wordt dat de plasjes rood kleuren.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 13 april 2013 @ 17:57:48 #168
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125236522
Goed nieuws houdjemond! Hopelijk is ze snel weer de oude!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_125236943
Goed nieuws :D

antibiotica heeft trouwens geen zin als er geen bacterie in het spel is.
bij katten is, in tegenstelling tot mensen, maar in 1-2% van de gevallen een bacterie de oorzaak van de blaasonsteking.
pi_125291413
Hier dezelfde stress vandaag gehad. Kater met blaasgruis was aan het persen, janken, blazen, drupjes plassen. Vanaf 06.00 al wakker en hem in de gaten houden. Op het moment dat ik het mandje pakte en de spoedkliniek in Amsterdam aan het bellen was (12.30), besloot meneer een grote plas te doen voor de kattenbak.Daarna nog even blazen en toen ging hij in z'n mandje liggen slapen.

Waarschijnlijk last van een klein gruisje gehad. Wel enorm bang dat hij weer verstopt zou raken. Bij katers kan het dan binnen 24 uur afgelopen zijn, dus vandaar alertheid en de angst. Morgen maar weer plasje inleveren bij de DA en waarschijnlijk weer tijdelijk op de SD voeding van Hill's en dan zal het het komende half jaar wel weer goed gaan.

Wat kan je je zorgen maken om je katten heh!?
  zondag 14 april 2013 @ 22:59:00 #171
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125291654
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 22:55 schreef CaveCanem het volgende:
Hier dezelfde stress vandaag gehad. Kater met blaasgruis was aan het persen, janken, blazen, drupjes plassen. Vanaf 06.00 al wakker en hem in de gaten houden. Op het moment dat ik het mandje pakte en de spoedkliniek in Amsterdam aan het bellen was (12.30), besloot meneer een grote plas te doen voor de kattenbak.Daarna nog even blazen en toen ging hij in z'n mandje liggen slapen.

Waarschijnlijk last van een klein gruisje gehad. Wel enorm bang dat hij weer verstopt zou raken. Bij katers kan het dan binnen 24 uur afgelopen zijn, dus vandaar alertheid en de angst. Morgen maar weer plasje inleveren bij de DA en waarschijnlijk weer tijdelijk op de SD voeding van Hill's en dan zal het het komende half jaar wel weer goed gaan.

Wat kan je je zorgen maken om je katten heh!?
Nou, enorm. Je bent toch 100% verantwoordelijk voor ze. Niet altijd makkelijk.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_125294806
Pff.. die kater van ons lult de oren van mn kop af snachts! Kon ik hem maar verstaan :) hij zegt ook niet echt mauw.. maar meer een beetje brabbelen. Af en toe lijkt het wel een kalkoen :P
  zondag 14 april 2013 @ 23:53:05 #173
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125294923
Jup, zelfs als er niets met ze aan de hand is kan je je nog enorm zorgen maken.
Nu het weer warmer wordt en de dagen langer worden vindt Jirō het ook fijn om wat meer buiten te zijn, ook 's nachts en blijft dan rustig een paar uur weg.
Jirō is al een keertje thuisgekomen met een gebroken bekkenvleugel dus elke keer als ie weer heelhuids thuiskomt is het toch weer een opluchting.
  maandag 15 april 2013 @ 01:10:16 #174
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125297599
En dat bedoel ik dus.. Jirō komt net weer thuis met een zwarte vlek op z'n witte rug, precies tussen de schouderbladen.
Schrok me een hoedje toen ik het zag maar gelukkig bleek het alleen wat olie te zijn, van een fietsketting ofzo.

Eerst een beetje schoongemaakt met een stukje keukenrol en daarna beetje met afwasmiddel proberen te verwijderen.
't is niet helemaal weg maar wilde ook niet teveel water en afwasmiddel gebruiken.
  maandag 15 april 2013 @ 10:07:23 #175
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_125301862
Nu het beter weer wordt gaan mijn katten ook naar buiten. Had gehoopt dat ze nog eventjes in mijn tuin zouden blijven.. maar ze balanceren al over de schutting. Voel me net een overbezorgde moeder.
Ook leuk om te zien dat het mannetje en vrouwtje zo'n verschillend karakter hebben. Waren dit weekend buiten aan het werk en poes Maru kwam om de paar minuten zich melden. En Cosmo hebben we nauwelijks gezien.
  maandag 15 april 2013 @ 10:13:58 #176
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125302003
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 22:55 schreef CaveCanem het volgende:
Hier dezelfde stress vandaag gehad. Kater met blaasgruis was aan het persen, janken, blazen, drupjes plassen. Vanaf 06.00 al wakker en hem in de gaten houden. Op het moment dat ik het mandje pakte en de spoedkliniek in Amsterdam aan het bellen was (12.30), besloot meneer een grote plas te doen voor de kattenbak.Daarna nog even blazen en toen ging hij in z'n mandje liggen slapen.

Waarschijnlijk last van een klein gruisje gehad. Wel enorm bang dat hij weer verstopt zou raken. Bij katers kan het dan binnen 24 uur afgelopen zijn, dus vandaar alertheid en de angst. Morgen maar weer plasje inleveren bij de DA en waarschijnlijk weer tijdelijk op de SD voeding van Hill's en dan zal het het komende half jaar wel weer goed gaan.

Wat kan je je zorgen maken om je katten heh!?
Waarom zet je hem niet standaard op dieetvoer dan? Doe ik ook.

En waarom SD? CD is toch voor katten die blaasgruis hebben gehad?
Niet meer actief op Fok!
pi_125318586
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 10:13 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Waarom zet je hem niet standaard op dieetvoer dan? Doe ik ook.

En waarom SD? CD is toch voor katten die blaasgruis hebben gehad?
Is CD niet het vervolg voer en SD het "oplos" voer?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_125329418
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 10:13 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Waarom zet je hem niet standaard op dieetvoer dan? Doe ik ook.

En waarom SD? CD is toch voor katten die blaasgruis hebben gehad?
Katers zitten beide op CD, eentje al 3 jaar andere nu een jaar. Maar soms moet ik tijdelijk SD aan Ollie geven. Nu dus weer. Plasje ingeleverd bij DA en er zat weer wat meer struviet in, dus tijdelijk SD.
pi_125329534
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 18:27 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Is CD niet het vervolg voer en SD het "oplos" voer?
SD is inderdaad het oplosvoer en CD is anti-struviet dus juist om het tegen te gaan.
  maandag 15 april 2013 @ 22:52:19 #180
356605 LizzyAdam
Rubber Ducky
pi_125333876
Weet iemand wat er in sterrenmunt thee van Pickwick zit waar katten helemaal leip van worden? Er heeft er hier net eentje 10 minuten in lege zakjes te rollen en wild te knorren. Ze ligt overigens nu tussen de zakjes te slapen.

Of is dit alleen deze kat?
Lesbosapiens
  maandag 15 april 2013 @ 23:01:20 #181
244933 trovey
Nachtoele
pi_125334489
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 22:52 schreef LizzyAdam het volgende:
Weet iemand wat er in sterrenmunt thee van Pickwick zit waar katten helemaal leip van worden? Er heeft er hier net eentje 10 minuten in lege zakjes te rollen en wild te knorren. Ze ligt overigens nu tussen de zakjes te slapen.

Of is dit alleen deze kat?
Valeriaan? Sommige van mijn katten reageerden daar ook sterk op....precies tegenovergestelde zoals mensen er op zouden moeten reageren. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 15 april 2013 @ 23:21:10 #182
356605 LizzyAdam
Rubber Ducky
pi_125335709
Op het pakje staat alleen zoethout, anijs, venkel en pepermunt. Ze reageert idd alsof het valeriaan is.
Lesbosapiens
  dinsdag 16 april 2013 @ 00:46:07 #183
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125339765
Mijn kat loopt ook altijd met theezakjes te slepen, liefst als ze nog nat zijn..
maar da's gewone earl grey thee.

Nadeel is in elkgeval dat ie ze open scheurt.
pi_125346213
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 22:52 schreef LizzyAdam het volgende:
Weet iemand wat er in sterrenmunt thee van Pickwick zit waar katten helemaal leip van worden? Er heeft er hier net eentje 10 minuten in lege zakjes te rollen en wild te knorren. Ze ligt overigens nu tussen de zakjes te slapen.

Of is dit alleen deze kat?
Nee dat is niet alleen jouw kat, hier ook eens gezien :D Maar dan met die "welterusten"-thee. Denk ook dat het inderdaad de Valeriaan is waar ze van losgaan. Net zoiets als Catnip blijkbaar :P
  dinsdag 16 april 2013 @ 11:59:57 #185
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125347891
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 11:03 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

Nee dat is niet alleen jouw kat, hier ook eens gezien :D Maar dan met die "welterusten"-thee. Denk ook dat het inderdaad de Valeriaan is waar ze van losgaan. Net zoiets als Catnip blijkbaar :P
valeriaan is catnip :Y

blijkbaar toch niet :o wel dezelfde werkzame stof
Kwak
  dinsdag 16 april 2013 @ 12:49:16 #186
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125349478
Mijn katten tonen totaal geen interesse in catnip. Apart :')
Niet meer actief op Fok!
pi_125349510
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 12:49 schreef Viking84 het volgende:
Mijn katten tonen totaal geen interesse in catnip. Apart :')
volgens de dierenwinkel is een kat of gek van catnip of van valeriaan. Nooit beide (?)
pi_125349589
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 12:50 schreef computergirl het volgende:

[..]

volgens de dierenwinkel is een kat of gek van catnip of van valeriaan. Nooit beide (?)
Echt?? :D Nou hier wel van allebei!
pi_125349770
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 12:50 schreef computergirl het volgende:

[..]

volgens de dierenwinkel is een kat of gek van catnip of van valeriaan. Nooit beide (?)
Daar zijn mijn 3 katten het toch niet mee eens :D Al is vooral de jongste lang niet zo gek van catnip als van valeriaan, de andere 2 vinden het allemaal geweldig spul. Matatabi doet het ook wel goed, maar valeriaan blijft favo! Maar heb 'n keer druppels gehaald, daar werd niet naar omgekeken, het gedroogde stinkspul doet 't 'm :)
  dinsdag 16 april 2013 @ 13:10:35 #190
244933 trovey
Nachtoele
pi_125350131
Valeriaan ging hier wel bij sommige katten, catnip werd niet naar omgekeken. Zal het weer eens proberen of die kater hier er nog zo gek op is alhoewel die ook al gek genoeg doet zonder valeriaan. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_125388475
Ben al weer een tijdje qua voer overgestapt van RC op Orijen, maar heb nog steeds het idee dat ze het niet echt lekker vinden, en het alleen eten omdat er niks anders staat. En ik geef ze eigenlijk al minder dan op de verpakking staat aanbevolen, omdat het gewoon niet op komt. Ik begon met 70 gram per dag, maar dan zat er na een dag nog best wat in. Dat doe ik dan altijd maar weggooien, want volgens mij is het dan ook niet echt lekker meer als het zo lang heeft gestaan. Maar ik heb nu de afgelopen dagen eens wat minder gegeven, 50 gram per dag, en zelfs dan ligt er na een dag nog een hoopje in de bakjes. Ze zijn allebei rond de 5 kilo, op de verpakking wordt dan 80 gram per dag aanbevolen. Maar dat vreten ze dus bijlange na niet op.

Het is wel één van de beste brokken die er is, maar ik neig er toch naar om of terug naar RC te gaan, of weer een ander voer te proberen, liefst zonder graan. Zoals ik al zei ze vreten wel van de Orijen, maar volgens mij met lange tanden. Ik wil ze niet uithongeren, en qua afvallen zou er alleen bij Sjors wat afhoeven, maar ze eten er echt maar weinig van. Ik geef ze als ik ga slapen ook altijd een kauwstick, toen ze nog RC aten bleef die wel eens liggen, waren ze er ook niet echt zo heel enthousiast over, sinds ze Orijen eten klimmen ze bijna via mijn benen omhoog als ik de kauwsticks alleen al uit de kast haal.

Wat denken jullie ervan?
pi_125388660
Welke variant van orijen geef je? Het kan heel goed dat ze het gewoon niet zo lekker vinden hoor. Volgens mij hoor ik het wel vaker van Orijen. Het zijn natuurlijk ook hele andere brokken dan RC.
Ik zou gewoon eens een ander merk brokken proberen, dikke kans dat ze dan meer eten ;)
pi_125388805
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 10:46 schreef Dragonberry het volgende:
Welke variant van orijen geef je? Het kan heel goed dat ze het gewoon niet zo lekker vinden hoor. Volgens mij hoor ik het wel vaker van Orijen. Het zijn natuurlijk ook hele andere brokken dan RC.
Ik zou gewoon eens een ander merk brokken proberen, dikke kans dat ze dan meer eten ;)
Ik ben begonnen met kip. Daar leken ze helemaal niks aan te vinden. Dus nu al een tijdje de vis variant. Maar die is ook niet echt heel populair. Was juist overgestapt op Orijen omdat daar geen graan in zit. Misschien toch maar weer wat anders proberen dan idd. Liefst zou ik ze gewoon vers geven, maar dat zit er qua ontbreken van vriezer niet echt in. En ik weet ook niet of ze dat nou wel zouden lusten, aangezien ze dingen als verse zalm en kip ook gewoon laten liggen.
pi_125388938
quote:
2s.gif Op woensdag 17 april 2013 10:51 schreef Kper_Norci het volgende:
En ik weet ook niet of ze dat nou wel zouden lusten, aangezien ze dingen als verse zalm en kip ook gewoon laten liggen.
rare beesten zijn het soms he? 8)7
pi_125389059
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 10:57 schreef computergirl het volgende:

[..]

rare beesten zijn het soms he? 8)7
Ja, je denkt ze te kennen :')
  woensdag 17 april 2013 @ 11:03:31 #196
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125389105
Criterium voor mij is 'doet de kat het er goed op': heeft ze goede ontlasting en eet ze het graag? Als mijn kat dagelijks tegen heug en meug eet, dan stap ik over op een ander merk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_125389327
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 11:03 schreef Lienekien het volgende:
Criterium voor mij is 'doet de kat het er goed op': heeft ze goede ontlasting en eet ze het graag? Als mijn kat dagelijks tegen heug en meug eet, dan stap ik over op een ander merk.
Qua ontlasting merk ik niks vreemds, ook op RC hadden ze daar verder geen last van. Ja, toen meurde het wat meer. Als ik naar hun vacht kijk, en voel, dat lijkt die wel iets mooier en zachter te zijn met Orijen dan met RC. Dus wat dat betreft zeg ik van ze doen het er heel goed op. Maar ik wil idd ook niet dat ze zich naar hun bakjes moeten slepen om te eten, dus ik denk dat ik toch maar weer wat anders ga proberen. Jammer dat ze niet kunnen praten, had nu toch wel makkelijk geweest om er achter te komen hoe ze er zelf over denken.
pi_125393523
quote:
2s.gif Op woensdag 17 april 2013 11:11 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Qua ontlasting merk ik niks vreemds, ook op RC hadden ze daar verder geen last van. Ja, toen meurde het wat meer. Als ik naar hun vacht kijk, en voel, dat lijkt die wel iets mooier en zachter te zijn met Orijen dan met RC. Dus wat dat betreft zeg ik van ze doen het er heel goed op. Maar ik wil idd ook niet dat ze zich naar hun bakjes moeten slepen om te eten, dus ik denk dat ik toch maar weer wat anders ga proberen. Jammer dat ze niet kunnen praten, had nu toch wel makkelijk geweest om er achter te komen hoe ze er zelf over denken.
Probeer anders weer een keer RC. Kijken hoe ze daarop reageren? Als ze je dan 'afmaken' is dat voer toch aantrekkelijker in hun ogen.
pi_125397737
als jij een kind snoep voorzet of een boterham. wat zullen de meeste kinderen kiezen?

een kat kan je wel iets geven wat ze lekker vinden. dat zegt nog niet dat het ook gezond is.
met lange tanden eten is ook niet de bedoeling, maar terug gaan naar RC zou ik persoonlijk niet doen. er zijn nog veel meer andere brokken (al dan niet graanvrij).

ik let trouwens niet op de aanbevolen hoeveelheid per dag maar kijk of de kat er goed uit ziet qua gewicht.
pi_125398042
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 14:54 schreef loecje het volgende:
als jij een kind snoep voorzet of een boterham. wat zullen de meeste kinderen kiezen?

een kat kan je wel iets geven wat ze lekker vinden. dat zegt nog niet dat het ook gezond is.
met lange tanden eten is ook niet de bedoeling, maar terug gaan naar RC zou ik persoonlijk niet doen. er zijn nog veel meer andere brokken (al dan niet graanvrij).

ik let trouwens niet op de aanbevolen hoeveelheid per dag maar kijk of de kat er goed uit ziet qua gewicht.
Ja, dat met lange tanden eten vermoed ik, omdat ze toch best wel wat minder eten dan wordt aanbevolen op de verpakking. Ik heb het verder niet nagewogen, maar ik denk dat ze ongeveer de helft, hooguit tweederde van de aanbevolen hoeveelheid opeten. Als ze het echt lekker vonden, zoals de RC, daar gingen de bakjes wel op hoor.

Maar ik ga denk toch maar eens kijken naar een andere soort graanvrije brok. Terug naar RC zit ik ook niet echt op te wachten, niet dat dat nou zo slecht is, maar geef ze toch het liefst graanvrij. En van RC heeft Sjors best een buikje gekregen.
pi_125398603
Die van mij vonden Orijen ook helemaal niets. Ze aten er minder van maar dat komt ook omdat ze er minder van nodig hebben, maar ik zag gewoon aan ze dat ze het niet moesten. 'S ochtends eerst ruiken. Dan verder lopen en pas in de middag een paar brokjes eten.
Er zijn nog veel meer graanvrije merken zoals Sanabelle no grain en porta 21. Zooplus staat er vol mee. Waar ik veel goede verhalen over hoor is Taste of the wild.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_125398682
ik vind de vergelijking RC en snoep een beetje ver gaan. Heel veel katten krijgen gewoon brokjes van de supermarkt en af en toe wat Whiskas en die worden daar toch heel oud op.
RC is toch geen baggerzooi?
pi_125398876
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 15:17 schreef computergirl het volgende:
ik vind de vergelijking RC en snoep een beetje ver gaan. Heel veel katten krijgen gewoon brokjes van de supermarkt en af en toe wat Whiskas en die worden daar toch heel oud op.
RC is toch geen baggerzooi?
De van mij eten ook al jaren RC. Ze zijn er gek op en zien er prachtig uit.
Het wordt ook wel steeds gekker, alsof je niet van je kat houdt als hij niet het allerbeste, duurste, meest verse eten krijgt. :{
pi_125399009
RC is niet echt baggerzooi, maar het kan altijd beter ;) (graan vrij voer bijv.) mijn kater krijgt Arden Grange kip. en zo ver ik het kan zien (en horen) vindt ie dat super lekker. hij glanst als tiet en zijn drollen stinken ook heel stuk minder :P
pi_125399062
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 15:15 schreef WinnieWana het volgende:
Die van mij vonden Orijen ook helemaal niets. Ze aten er minder van maar dat komt ook omdat ze er minder van nodig hebben, maar ik zag gewoon aan ze dat ze het niet moesten. 'S ochtends eerst ruiken. Dan verder lopen en pas in de middag een paar brokjes eten.
Er zijn nog veel meer graanvrije merken zoals Sanabelle no grain en porta 21. Zooplus staat er vol mee. Waar ik veel goede verhalen over hoor is Taste of the wild.
Zo gaat dat dus bij mij ook. Gisteren nieuwe zak opengemaakt, dan denk je van nou, met zo'n vislucht moeten ze het wel lekker vinden, maar nee hoor, precies hetzelfde zoals jij het beschrijft, eerst een beetje ruiken, en pas wanneer het nodig is er wat van eten.

Ik bestel trouwens ook altijd via zooplus, ik zal die Taste of the Wild is gaan proberen, die ziet er idd ook goed uit, en de beoordelingen ook. En qua prijs scheelt het ook nog eens.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 15:17 schreef computergirl het volgende:
ik vind de vergelijking RC en snoep een beetje ver gaan. Heel veel katten krijgen gewoon brokjes van de supermarkt en af en toe wat Whiskas en die worden daar toch heel oud op.
RC is toch geen baggerzooi?
Het is zeker geen baggerzooi, het is ook gewoon goed voer en staat niet voor niks bij de premium voeren. Alleen er zit graan in, als je je echt profileert als premium voer dan doe je er ook geen graan in.

quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 15:22 schreef mootie het volgende:

[..]

De van mij eten ook al jaren RC. Ze zijn er gek op en zien er prachtig uit.
Het wordt ook wel steeds gekker, alsof je niet van je kat houdt als hij niet het allerbeste, duurste, meest verse eten krijgt. :{
Vooral lekker RC blijven geven, niks mis mee. Maar mij ook niet raar aankijken als ik liever nog iets beter voer aan mijn katten geef.
pi_125399436
quote:
2s.gif Op woensdag 17 april 2013 15:26 schreef Kper_Norci het volgende:

Vooral lekker RC blijven geven, niks mis mee. Maar mij ook niet raar aankijken als ik liever nog iets beter voer aan mijn katten geef.
geef hem muisjes en af en toe een vogeltje. Dan ben je pas echt puur natuur bezig
alle brokjes zijn kunstmatig volgens mij
pi_125399851
Taste of the Wild is zeker goed voer! Ik vind het voor de katten eigenlijk net wat te duur, dus die krijgen Sanabele no grain. De hond krijgt het af en toe wel en de katten snoepen er dan ook van :P
De prijzen van TotW verschillen af en toe per dag op Zooplus, dus let daar op!
pi_125400132
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 15:44 schreef Dragonberry het volgende:
Taste of the Wild is zeker goed voer! Ik vind het voor de katten eigenlijk net wat te duur, dus die krijgen Sanabele no grain. De hond krijgt het af en toe wel en de katten snoepen er dan ook van :P
De prijzen van TotW verschillen af en toe per dag op Zooplus, dus let daar op!
De zak TotW die ik net besteld heb is 2 tientjes goedkoper dan de laatste zak Orijen die ik gekocht heb, dus dat vond ik wel chill. Maar ik zag idd ook wel reacties staan daar over flinke prijsstijgingen.
pi_125404071
TaTW, Sanabelle en Ports heb ik geprobeerd, maar ze eten het tegen heug en meug. :{
pi_125404713
ik voer hier FBM (freitags best meal) en ze vinden het heerlijk. dat is niet volledig graanvrij, er zit wel rijst in.
pi_125413523
Vraag:

Vechten poezen weleens met elkaar, of doen alleen katers dat?
Indien ja: kunnen poezen vechten met katers?

Onze poes is de hele dag aan het slapen nadat ze vannochtend half nat verward terug kwam.Ze had krasjes op haar bekje en achterwerk (eronder) en haar pootjes.Ook bloedvlekjes (heel minimaal) op mijn dekbed

Normaliter is ze vrij actief omdat ze nog jong is.Ze wil graag naar buiten en met je spelen maar vandaag had ze er geen zin in.
Vragen om eten deed ze vanavond niet maar ik gaf dr wel eten dat deed ze dan ook wel een beetje.Niet veel maar ook niet weinig.
Ze gaat na het eten graag naar buiten maar dat deed ze ook niet.Ze ligt weer op bed.

Wat opvalt is haar terugtrekkende gedrag.Dit heeft ze weleens vaker volgens mijn ouders.Ik weet niet inhoeverre katten raar gedragen en of dit erbij hoort.
Mijn ouders dachten aan verkrachting maar komt dat uberhaubt voor bij katten?
Ze is heel eventjes paar minuten naar buiten geweest maar bleef bij de deur staan daarna wilde ze weer naar binnen en trok zich terug boven

Kan ze gevallen zijn?Ze stinkt ook een beetje

Dit is nu dag 1, wanneer moet ik actie ondernemen?Wat zijn de belangrijkste signalen die een kat /poes laat merken wanneer het niet goed met haar gaat?

Ze reageerd overigens wel op mij als ik haar roep door bijv kopjes te geven maar ze kijkt erg verdwaasd uit dr ogen.Ik merk dat er iets niet goed is
Ze is overigens gestelleriseerd.
pi_125413902
Kan best hoor, als ze op het territorium van een andere (agressieve) kat terecht komt gaat die waarschijnlijk niet eerst nadenken over of het een poes of kater is. Daar kunnen ze ook best wel van schrikken.
Als ze stinkt zou ik goed kijken of haar wonden wel goed helen en niet ontstoken zijn. Desnoods even met een nat washandje helpen met een beetje wassen.
pi_125413984
Als ik duidelijk raar/afwezig gedrag zou opmerken bij mijn katten zou ik meteen naar de dierenarts gaan.
Ook meteen even temperatuur meten, reflexen testen ect. Misschien is de wel aangereden? Gevallen of ga zo maar door...
  woensdag 17 april 2013 @ 21:06:30 #214
244933 trovey
Nachtoele
pi_125414064
Alle katten kunnen met elkaar vechten, geslacht maakt niet uit...het zijn net mensen. :+

Hou eventuele wondjes in de gaten en wacht even af hoe ze morgen is, eet en drinkt ze weer normaal maar wil ze nog niet echt naar buiten dan is de kans aanwezig dat ze gevochten heeft met een sterkere kat uit de buurt en verloren heeft en nu liever niet naar buiten gaat, niets forceren, ze komt er overheen of niet...zo niet, dan heb je een binnenkat. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_125415573
Hoe zit het met jullie meubels in combinatie met poezennageltjes eigenlijk?
Ik heb nu een exemplaar die het op een oude stoel voorzien heeft. De krabpaal die ik er naast heb gezet wil ze nog niet gebruiken.
Ik was eigenlijk van plan om mijn stokoude Klippan te vervangen voor iets anders totdat deze poes mijn hartje stal onlangs.
Is een leren bank uberhaubt een optie?
  woensdag 17 april 2013 @ 21:34:33 #216
244933 trovey
Nachtoele
pi_125415842
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 21:30 schreef computergirl het volgende:
Hoe zit het met jullie meubels in combinatie met poezennageltjes eigenlijk?
Ik heb nu een exemplaar die het op een oude stoel voorzien heeft. De krabpaal die ik er naast heb gezet wil ze nog niet gebruiken.
Ik was eigenlijk van plan om mijn stokoude Klippan te vervangen voor iets anders totdat deze poes mijn hartje stal onlangs.
Is een leren bank uberhaubt een optie?
Gebruik valeriaan of catnip om de krabpaal aantrekkelijk te maken en laat je kat kennismaken met de krabpaal zodat het beestje weet waarvoor het dient, dus kat pakken, voorpootjes over krabpaal halen en desnoods een paar keer herhalen. ;) Mijn katten hebben nooit bewust aan de meubels gekrabt, uiteraard zijn een paar beschadigingen doordat ze er op en afspringen niet te vermijden maar dan moet je geen katten nemen als je je daar aan stoort. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_125416080
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 21:34 schreef trovey het volgende:

[..]

Gebruik valeriaan of catnip om de krabpaal aantrekkelijk te maken en laat je kat kennismaken met de krabpaal zodat het beestje weet waarvoor het dient, dus kat pakken, voorpootjes over krabpaal halen en desnoods een paar keer herhalen. ;) Mijn katten hebben nooit bewust aan de meubels gekrabt, uiteraard zijn een paar beschadigingen doordat ze er op en afspringen niet te vermijden maar dan moet je geen katten nemen als je je daar aan stoort. :P
Kat komt net uit asiel en heeft een gebruiksaaanwijzing :) vastpakken is geen optie voorlopig :@
  woensdag 17 april 2013 @ 21:39:24 #218
244933 trovey
Nachtoele
pi_125416142
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 21:38 schreef computergirl het volgende:

[..]

Kat komt net uit asiel en heeft een gebruiksaaanwijzing :) vastpakken is geen optie voorlopig :@
Dan gebruik je valeriaan of catnip (ook in vloeibare uitvoering verkrijgbaar) om haar richting de krabpaal te lokken. Katten zijn slim, die hebben het snel door.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_125420884
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 21:06 schreef trovey het volgende:
Alle katten kunnen met elkaar vechten, geslacht maakt niet uit...het zijn net mensen. :+

Hou eventuele wondjes in de gaten en wacht even af hoe ze morgen is, eet en drinkt ze weer normaal maar wil ze nog niet echt naar buiten dan is de kans aanwezig dat ze gevochten heeft met een sterkere kat uit de buurt en verloren heeft en nu liever niet naar buiten gaat, niets forceren, ze komt er overheen of niet...zo niet, dan heb je een binnenkat. ;)
Kan ze ineens een binnen kat worden?Ze is als kitten bij ons blijven plakken en nooit meer weggegaan.We weten niet van wie ze komt of ze uberhaubt een baasje had.overal in de buurt nagevraagd tevergeefs.
vroeger bleef ze altijd snachts buiten maar nadat ze een luchtbuks in haar nek had en een kapot oog hebben we haar binnen gelaten.Zeker nu we aantal maanden verhuisd zijn willen we haar beschermen (wat ze overigens niet zo leuk vind ;) )

Kan het zo zijn dat ze door een nare ervaring volledig binnen blijft?Maar waarom slaapt ze nu de hele dag??Dat doet ze normaal nooit.Ze heeft 1x hele dag geslapen nadat ze 2 dagen spoorloos was.
normaal wil ze ook heel graag spelen met je en doet er alles aan om je aandacht te krijgen.Dat ontbreekt nu bij haar.Dat vind ik heel raar en zorgelijk.Zeker savonds wil ze jagen ,spelen en van alles.Heeft ze grootste lol.Nu ligt ze echt compleet voor pampus al meer dan 12 uren.
De wondjes vallen mee.Geen bloed meer e.d.
Ze is alleen rusteloos.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 21:05 schreef deadly_kiss het volgende:
Als ik duidelijk raar/afwezig gedrag zou opmerken bij mijn katten zou ik meteen naar de dierenarts gaan.
Ook meteen even temperatuur meten, reflexen testen ect. Misschien is de wel aangereden? Gevallen of ga zo maar door...
Ja daar dachten wij ook aan.Dus morgen dierenarts bellen..

Bedankt voor de adviezen!
pi_125421454
ps: we hebben een vijver waar ze al eens is in gevallen.Kan het zijn dat ze vannochtend hierin is gevallen en moeite had om eruit te komen?In onze oude tuin hadden we geen vijver en dit is voor haar ook compleet onbekend heb ik het idee.
Trauma?Verklaard dat haar houding?
  woensdag 17 april 2013 @ 23:03:36 #221
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_125421817
Nou, ik zou toch écht ff bij de DA langsgaan :@
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_125429288
Hebben kartonnen dozen op jullie katten ook zo'n aantrekkingskracht?

Gisteren kreeg ik een internetbestelling binnen, het deksel was leeg en lag op de grond. Ik draai me om en meneer ligt er prinsheerlijk in te vertoeven. En zo gaat het eigenlijk altijd als er een doos "onbeheerd" in de kamer/keuken staat.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_125429345
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 08:14 schreef Bartjebart het volgende:
Hebben kartonnen dozen op jullie katten ook zo'n aantrekkingskracht?

Gisteren kreeg ik een internetbestelling binnen, het deksel was leeg en lag op de grond. Ik draai me om en meneer ligt er prinsheerlijk in te vertoeven. En zo gaat het eigenlijk altijd als er een doos "onbeheerd" in de kamer/keuken staat.
F&F / Kat in het bak...euh doosje :D
pi_125429435
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 08:14 schreef Bartjebart het volgende:
Hebben kartonnen dozen op jullie katten ook zo'n aantrekkingskracht?

Gisteren kreeg ik een internetbestelling binnen, het deksel was leeg en lag op de grond. Ik draai me om en meneer ligt er prinsheerlijk in te vertoeven. En zo gaat het eigenlijk altijd als er een doos "onbeheerd" in de kamer/keuken staat.
De mijne vindt ze (helaas) helemaal niet interessant. Hij wrijft wel een paar keer met zijn koppie langs de hoeken, maar daar blijft het bij.
pi_125433209
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 22:50 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Kan ze ineens een binnen kat worden?Ze is als kitten bij ons blijven plakken en nooit meer weggegaan.We weten niet van wie ze komt of ze uberhaubt een baasje had.overal in de buurt nagevraagd tevergeefs.
vroeger bleef ze altijd snachts buiten maar nadat ze een luchtbuks in haar nek had en een kapot oog hebben we haar binnen gelaten.Zeker nu we aantal maanden verhuisd zijn willen we haar beschermen (wat ze overigens niet zo leuk vind ;) )

Kan het zo zijn dat ze door een nare ervaring volledig binnen blijft?Maar waarom slaapt ze nu de hele dag??Dat doet ze normaal nooit.Ze heeft 1x hele dag geslapen nadat ze 2 dagen spoorloos was.
normaal wil ze ook heel graag spelen met je en doet er alles aan om je aandacht te krijgen.Dat ontbreekt nu bij haar.Dat vind ik heel raar en zorgelijk.Zeker savonds wil ze jagen ,spelen en van alles.Heeft ze grootste lol.Nu ligt ze echt compleet voor pampus al meer dan 12 uren.
De wondjes vallen mee.Geen bloed meer e.d.
Ze is alleen rusteloos.

Bedankt voor de adviezen!
Als ze te angstig is om naar buiten te gaan wordt ze vanzelf een binnenkat. Ik heb katten gehad die zeker buitenkat waren geweest (volwassen asielkatten) en die pasten zich prima aan ook al hadden ze de beschikking over een een afgezet balkon, ze zaten er alleen met mooi weer en dan moest ik er eigenlijk ook gaan zitten. :') Als ze gevochten heeft is ze waarschijnlijk bekaf en dan ga je slapen en slapen kunnen katten heel goed. ;) Ik zou haar gewoon goed in de gaten houden, als ze echt afwijkend gedrag geeft kun je de dierenarts inschakelen maar vaak kan een dierenarts er op dat moment nog niet veel mee als de kat verder geen dingen heeft als slecht eten/drinken of er gewoon iets lichamelijk iets(dus dingen als afwijkende vacht(dof, mottig)/ogen/gewicht/wonden/ ademgeluiden/ snotneus e.d.) Ik ben zo vaak bij de dierenarts geweest in het verleden dat ik wat afwijkends aan het gedrag van de kat zag maar dan kon de dierenarts er niets mee want hij kon lichamelijks niets afwijkends vinden, bezorgde mamma noemde hij me dan. :')
Echter als je het niet vertrouwd is het altijd beter om toch de kat te laten nakijken is mijn mening of in ieder geval telefonisch contact op te nemen met de dierenarts om zijn/haar mening erover te horen, beter een keer te vaak naar de dierenarts toe dan te weinig. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_125433289
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 08:14 schreef Bartjebart het volgende:
Hebben kartonnen dozen op jullie katten ook zo'n aantrekkingskracht?

Gisteren kreeg ik een internetbestelling binnen, het deksel was leeg en lag op de grond. Ik draai me om en meneer ligt er prinsheerlijk in te vertoeven. En zo gaat het eigenlijk altijd als er een doos "onbeheerd" in de kamer/keuken staat.
Ja maar ze moeten wel op een plek staan waar ik ze niet wil hebben staan....dus midden in de kamer/op de tafel e.d.. Als ik de doos op een plek neerzet die mij goed bevalt(zodat ik er geen doodssmak over maak of steeds moet uitleggen waarom die doos midden op de eet- of salontafel staat) dan is het over. :{w _O-
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_125434524
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:56 schreef Skillsy het volgende:
Vraag:

Vechten poezen weleens met elkaar, of doen alleen katers dat?
Indien ja: kunnen poezen vechten met katers?

-knip-
Als ze gevochten heeft kan ze ook ergens een abces ontwikkelen. Dit hoef je niet direct te zien. Dan slapen ze veel en hebben ze koorts. Als je zelf temperatuur op kan meten zou ik dat doen. Als ze geen koorts heeft zou ik niet naar de da gaan. Wel koorts = wel gaan
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_125437752
Onze kater zit al een paar jaar op rc urinary so moderate diet calory, onze andere kater zit sinds een maand of twee op sanibelle, daarvoor had hij carocat kitten.
Ze krijgen 2 keer per dag eten en dat gaat redelijk goed tot dat er 1 klaar is en dan wordt er van bakje geruild (ze eten hun bak dus niet in 1 keer leeg maar in 2 keer) kan ik de oude kater overzetten op sanibelle urinary en dan de jonge kater ook ?
Scheelt me ongeveer 23 euro per maand maar ben er wel huiverig voor aangezien onze oude kater pas laat merken dat hij verstopt zit als het bijna te laat is ;( maar aan de andere kant hij jat nu toch ook het gewone voer als hij de kans krijgt en tot nog toe is dat goed gegaan.

Mijn overleden poes mepte alle katers en poesen de tuin uit dus poesen vechten ook met katers :)
Ik wou dat mijn katers het ook deden maar die kijken alleen maar, de watjes ;(
pi_125437864
Poezen zijn :7 en katers zijn :+ , alle poezen die ik gehad heb waren de baas over de katers. :')

Overigens kan een kat ook tijdelijk blaasgruis hebben. Ik heb het eens gehad toen ik overstapte naar een ander soort voer, na twee maanden 3 katten (twee poezen en één kater) blaasgruis. Vreemd genoeg is het ook weer weggebleven(uiteraard eerst blaasgruisoplossend voer gehad) nadat ik op ander voer overstapte, de fabrikant ontkende natuurlijk dat het aan zijn voer lag. :') Uiteraard gaat dit niet op voor elk kat met blaasgruis, die was een uitzondering. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_125448529
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 11:42 schreef WinnieWana het volgende:

[..]

Als ze gevochten heeft kan ze ook ergens een abces ontwikkelen. Dit hoef je niet direct te zien. Dan slapen ze veel en hebben ze koorts. Als je zelf temperatuur op kan meten zou ik dat doen. Als ze geen koorts heeft zou ik niet naar de da gaan. Wel koorts = wel gaan
We hebben afspraak gemaakt bij dierenarts voor morgen omdat ze vannochtend weer zo apatisch lag te slapen (heel diep) en eind van de middag stond ze zowaar op, ging eten en drinken en ging zelfs naar buiten.Beetje angstig vanwege de wind (is ze altijd).
Nu net zat ze weer ouderwerts te zeuren om eten.Kortom het lijkt alsof ze hersteld is of herstellende laat ik het zo zeggen.
Koorts weet ik niet of ze dat had, durf het niet te doen deze handeling.En het is onmogelijk bij deze poes om deze handeling te doen ;)
Haar oren waren niet heet of overdreven warm dus neem aan dat ze geen koorts had

We hebben afspraak geannuleerd, de DA zei ook dat het wel in orde zal komen.Mocht ze een teruval krijgen dan gaan we terug

Wellicht was ze gevallen en moest ze hiervan bijkomen.Zoals mensen dat ook moeten.

Mag ik nog vragen aan deze kattenkenners (heb deze topic niet doorgezocht) of Wiskas brokjes Tonijn goed voor katten zijn?Ze is er zo dol op dat ik me afvraag of het geen junkfood is :+
En die Dental snoepjes van Wiskas?Commercie?
  donderdag 18 april 2013 @ 19:29:50 #231
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_125450905
Dozen zijn magneten, daar moeten ze in liggen :D . Of aan knauwen :P .

Mijn kater is echt een watje trouwens. Ik zet net mijn raam op een kiertje open en hij vlucht meteen, neem aan door het geluid van buiten. Word nog wat zodra het net hangt en de balkondeur opengaat :X . Naja hij zal eraan moeten wennen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_125451955
daar wennen ze snel genoeg aan.
voordat je het weet heb je een kat die je sochtends wakker maakt omdat hij naar buiten wil :P
pi_125452145
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 18:15 schreef Skillsy het volgende:

[..]

We hebben afspraak gemaakt bij dierenarts voor morgen omdat ze vannochtend weer zo apatisch lag te slapen (heel diep) en eind van de middag stond ze zowaar op, ging eten en drinken en ging zelfs naar buiten.Beetje angstig vanwege de wind (is ze altijd).
Nu net zat ze weer ouderwerts te zeuren om eten.Kortom het lijkt alsof ze hersteld is of herstellende laat ik het zo zeggen.
Koorts weet ik niet of ze dat had, durf het niet te doen deze handeling.En het is onmogelijk bij deze poes om deze handeling te doen ;)
Haar oren waren niet heet of overdreven warm dus neem aan dat ze geen koorts had

We hebben afspraak geannuleerd, de DA zei ook dat het wel in orde zal komen.Mocht ze een teruval krijgen dan gaan we terug

Wellicht was ze gevallen en moest ze hiervan bijkomen.Zoals mensen dat ook moeten.

Mag ik nog vragen aan deze kattenkenners (heb deze topic niet doorgezocht) of Wiskas brokjes Tonijn goed voor katten zijn?Ze is er zo dol op dat ik me afvraag of het geen junkfood is :+
En die Dental snoepjes van Wiskas?Commercie?
In principe is al het voer wat in Nederland verkrijgbaar is complete voeding, katten kunnen ook net zou oud worden op voer wat in de supermarkt verkrijgbaar is als op duurder voer. Ik heb een kennis die het ook voert en die katten zijn nu 17 en 18 jaar oud, de oudste is net zo oud als mijn kat die altijd duurder voer heeft gekregen en beide zijn ze eigenlijk altijd kwaalloos geweest ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_125457999
Vanavond het nieuwe voer geprobeerd, en ja hoor; nomnomnom 8-)
pi_125458561
quote:
2s.gif Op donderdag 18 april 2013 21:47 schreef Kper_Norci het volgende:
Vanavond het nieuwe voer geprobeerd, en ja hoor; nomnomnom 8-)
Taste of the wild?
pi_125460079
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 19:58 schreef trovey het volgende:

[..]

In principe is al het voer wat in Nederland verkrijgbaar is complete voeding
al het voer is complete voeding??
brokjes misschien (al hoewel ik daar ook mijn vraagtekens bij zet) maar al het natvoer zeker niet.
KVV in veel gevallen ook niet. zoals tinlo: alleen volledig bij meer dan 4 diersoorten.
pi_125460912
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 22:24 schreef loecje het volgende:

[..]

al het voer is complete voeding??
brokjes misschien (al hoewel ik daar ook mijn vraagtekens bij zet) maar al het natvoer zeker niet.
KVV in veel gevallen ook niet. zoals tinlo: alleen volledig bij meer dan 4 diersoorten.
Als het er op staat is het complete voeding, natuurlijk niet dingen als snacks en zo maar dat staat er ook op. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_125470291
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 21:57 schreef computergirl het volgende:

[..]

Taste of the wild?
Jep, en zo te zien vonden ze het gelijk lekker want ze begonnen een partij te schrokken :D
pi_125472089
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 19:58 schreef trovey het volgende:

[..]

In principe is al het voer wat in Nederland verkrijgbaar is complete voeding, katten kunnen ook net zou oud worden op voer wat in de supermarkt verkrijgbaar is als op duurder voer. Ik heb een kennis die het ook voert en die katten zijn nu 17 en 18 jaar oud, de oudste is net zo oud als mijn kat die altijd duurder voer heeft gekregen en beide zijn ze eigenlijk altijd kwaalloos geweest ;)
Nouja, volgens mij heb ik weleens een analyse gelezen waarin de conclusie was dat brokken van Whiskas e.d. gewoon veel te weinig voedingsstoffen bevatten voor een kat.(Eens kijken of ik het terug kan vinden..)
Als je dan toch supermarktvoer wil geven, zou ik liever Purina kiezen. Natuurlijk worden er genoeg katten oud mee, maar er zijn er ook genoeg die je beter ander voer kan geven of die er gewoonweg niet tegen kunnen. Mijn oudste gaat er bijvoorbeeld enorm van stinken! De kat kan er wel mee leven verder, maar het is voor mij wel een teken dat het voer niet goed voor hem is.
  vrijdag 19 april 2013 @ 11:32:42 #240
244933 trovey
Nachtoele
pi_125472997
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 11:06 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Nouja, volgens mij heb ik weleens een analyse gelezen waarin de conclusie was dat brokken van Whiskas e.d. gewoon veel te weinig voedingsstoffen bevatten voor een kat.(Eens kijken of ik het terug kan vinden..)
Als je dan toch supermarktvoer wil geven, zou ik liever Purina kiezen. Natuurlijk worden er genoeg katten oud mee, maar er zijn er ook genoeg die je beter ander voer kan geven of die er gewoonweg niet tegen kunnen. Mijn oudste gaat er bijvoorbeeld enorm van stinken! De kat kan er wel mee leven verder, maar het is voor mij wel een teken dat het voer niet goed voor hem is.
Volgens de wet is het allemaal volledige voeding. Of het volgens het individu volledige voeding is is een tweede.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_125491111
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 11:06 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Nouja, volgens mij heb ik weleens een analyse gelezen waarin de conclusie was dat brokken van Whiskas e.d. gewoon veel te weinig voedingsstoffen bevatten voor een kat.(Eens kijken of ik het terug kan vinden..)
Als je dan toch supermarktvoer wil geven, zou ik liever Purina kiezen. Natuurlijk worden er genoeg katten oud mee, maar er zijn er ook genoeg die je beter ander voer kan geven of die er gewoonweg niet tegen kunnen. Mijn oudste gaat er bijvoorbeeld enorm van stinken! De kat kan er wel mee leven verder, maar het is voor mij wel een teken dat het voer niet goed voor hem is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 11:32 schreef trovey het volgende:

[..]

Volgens de wet is het allemaal volledige voeding. Of het volgens het individu volledige voeding is is een tweede.
Ik merk aan haar niks dat ze veranderd in lichaamelijke zin.Enigste wat heel sterk opvalt is dat ze de brokjes van Jumbo niet eet maar die van de Wiskas duikt ze letterlijk boven op.Na het eten is ze ook super actief, ze rent (tot voor kort dus) door de tuin en door het huis.Ze krijg ook vaak een halve bakje Sheba Tonijn of Ocean mix bij (teveel?).Volgens de DA is ze niet te dik (nog niet ;) )

Overigens zouden we vandaag naar de DA zijn gegaan maar gek genoeg is ze nu niet meer slaperig en lijkt ze hersteld te zijn.
maar naar buiten gaan wil ze niet meer.Het lijkt erop dat ze iets traumatisch heeft meegemaakt (gevochten met andere katten?Of een eekhoorn /vossen??)
Enfin, we houden haar wel lekker bezig binnen het huis.Ze rent weer ouderwets achter je aan en verstopt weer .En vraagt weer aandacht.Dus haar oude gedrag is terug behalve dat ze niet meer naar buiten gaat.Alleen als je mee gaat en ze blijft bij mij en is wat onzeker.
pi_125509154
Zijn er hier mensen met siamezen? Onze vriend is nu 2,5 week bij ons, het gaat eigenlijk prima. De andere 2 katten accepteren hem. Het is een enorme knuffelbol, dol op aandacht.
Het enige probleem is dat hij vreselijk schreeuwt. En dan echt hard, van die diepe keelklanken.
Volgens mij is alles prima met hem, geen pijn oid.
Ik vermoed dat hij naar buiten wil of zijn broer zoekt.

En ja, ik weet dat siamezen veel kleppen, maar hij schreeuwt 80% van de tijd dat hij niet slaapt of knuffelt.
Hij kan ook heel lief kleppen, dat is wat hij bij zijn oude eigenaren deed.

Anyway, ik vind het sneu en blijf bang dat er iets met hem is. Tips of ideetjes (of geruststellingen?)
  zaterdag 20 april 2013 @ 00:34:24 #243
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125509701
Dat hoort bij Siamezen.. kunnen schreeuwen als een baby maar meer dan aandacht vragen is het vaak niet.
Wat dat betreft zijn katten eerder stil als ze echt iets hebben
  zaterdag 20 april 2013 @ 00:37:44 #244
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_125509794
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 00:34 schreef SiGNe het volgende:
Dat hoort bij Siamezen.. kunnen schreeuwen als een baby maar meer dan aandacht vragen is het vaak niet.
Wat dat betreft zijn katten eerder stil als ze echt iets hebben
Dat _O-

Wij hebben een halve. Die maakt ook compleet idiote geluiden :D :'( :D
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_125509847
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 00:34 schreef SiGNe het volgende:
Dat hoort bij Siamezen.. kunnen schreeuwen als een baby maar meer dan aandacht vragen is het vaak niet.
Wat dat betreft zijn katten eerder stil als ze echt iets hebben
Hij deed dat in zijn oude huisje niet.

Godzijdank ligt hij nu te slapen, alleen jammer dat hij dan altijd een lichaamsdeel gijzelt. In dit geval mijn rechtervoet.

Ik ga er maar van uit dat het voor hem nog wennen is en dat het hem niet zint dat hij nog niet buiten mag spelen.
pi_125509867
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 00:37 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dat _O-

Wij hebben een halve. Die maakt ook compleet idiote geluiden :D :'( :D
Sommige oosterlingen kwetteren, dat is ontzettend schattig.

Zijn eerste hallomauwtje in de ochtend is ook altijd een lieve. O+
  zaterdag 20 april 2013 @ 00:41:30 #247
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_125509891
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2013 00:40 schreef mootie het volgende:

Sommige oosterlingen kwetteren, dat is ontzettend schattig.

Zijn eerste hallomauwtje in de ochtend is ook altijd een lieve. O+
Die van ons zegt Mam-ma _O-
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_125509944
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 00:41 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Die van ons zegt Mam-ma _O-
Deze doet wawawawawa.... Dan lachen we hem stiekem uit. :@

De 'normale' katten vinden zijn stem ook echt raar. Wij leggen ze 10 keer per dag uit dat hij er niks aan kan doen dat hij zo'n stem heeft. :')
  zaterdag 20 april 2013 @ 00:48:22 #249
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125510087
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2013 00:39 schreef mootie het volgende:

[..]

Hij deed dat in zijn oude huisje niet.

Godzijdank ligt hij nu te slapen, alleen jammer dat hij dan altijd een lichaamsdeel gijzelt. In dit geval mijn rechtervoet.

Ik ga er maar van uit dat het voor hem nog wennen is en dat het hem niet zint dat hij nog niet buiten mag spelen.
Het kan zijn dat ie z'n oude baasjes mist en dan moet je even doorbijten, rouw kan bij een kat tot ongeveer een half jaar voortduren.
En als het een kat is die gewend is om naar buiten te kunnen dan kan het ook uit verveling komen.
Mijn kat moetst door een breuk 6 weken binnen blenven en werd ok op een gegeven moment zwaar irritant (handen en voeten openkrabben enzo), toen ie weer naar buiten mocht was alles weer in orde.

En dat ie je been kaapt..da's ook redelijk normaal voor siamezen, mijn ouders hebben een burmilla en een burmees (zit ook ergens in de foklijn siamees in en hebben dus ook zo'n karakter) en die kapen ook ledematen.
Erg aanhankelijk en eisen echt aandacht op, of je nou wil of niet..
pi_125510160
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 00:48 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Het kan zijn dat ie z'n oude baasjes mist en dan moet je even doorbijten, rouw kan bij een kat tot ongeveer een half jaar voortduren.
En als het een kat is die gewend is om naar buiten te kunnen dan kan het ook uit verveling komen.
Mijn kat moetst door een breuk 6 weken binnen blenven en werd ok op een gegeven moment zwaar irritant (handen en voeten openkrabben enzo), toen ie weer naar buiten mocht was alles weer in orde.

En dat ie je been kaapt..da's ook redelijk normaal voor siamezen, mijn ouders hebben een burmilla en een burmees (zit ook ergens in de foklijn siamees in en hebben dus ook zo'n karakter) en die kapen ook ledematen.
Erg aanhankelijk en eisen echt aandacht op, of je nou wil of niet..
Ik vind het heerlijk. Altijd een pootje op mijn hand, een wangetje op mijn wang. Lekker tegen me aan onder het dekbed.
Hij slaakt dan ook van die heerlijke tevreden zuchten.
  zaterdag 20 april 2013 @ 00:53:55 #251
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125510247
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2013 00:50 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik vind het heerlijk. Altijd een pootje op mijn hand, een wangetje op mijn wang. Lekker tegen me aan onder het dekbed.
Mijn kat (Europese korthaar) slaapt ook vaak op m'n gezicht, met z'n hoofd op mijn wang.. dat doet je wel wat O+
de Burmees van m'n ouders slaapt 's nachts altijd tussen de benen van m'n vader.. dat lijkt me dan wel wat minder fijn want zelf kan je dan ook niet echt lekker liggen.
(Plus dat ie nogal pijnlijke methodes heeft gevonden om duidelijk te maken dat het ontbijt klaargezet moet worden... :X )
pi_125510333
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 00:53 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Mijn kat (Europese korthaar) slaapt ook vaak op m'n gezicht, met z'n hoofd op mijn wang.. dat doet je wel wat O+
de Burmees van m'n ouders slaapt 's nachts altijd tussen de benen van m'n vader.. dat lijkt me dan wel wat minder fijn want zelf kan je dan ook niet echt lekker liggen.
(Plus dat ie nogal pijnlijke methodes heeft gevonden om duidelijk te maken dat het ontbijt klaargezet moet worden... :X )
Wij hebben nu 2 tussen de benenslapers.

Onze htk slaapt tussen mijn vriends benen, met zijn kopje op zijn billen. :')

En voor het ontbijt krijg je hele zachte petsjes op je neus.
  zaterdag 20 april 2013 @ 00:58:25 #253
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125510371
petsjes op de neus is minder erg dan nagels in je...
pi_125510401
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 00:58 schreef SiGNe het volgende:
petsjes op de neus is minder erg dan nagels in je...
Oo bad kitty!
  zaterdag 20 april 2013 @ 01:10:45 #255
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125510760
't is verder wel een lieve kat hoor, en ook hartstikke scheel :D

Maar ik vind het toch wel fijn dat mijn eigen kat boven de dekens blijft en hoogstens Prrr zegt als ik van 'm wakker moet worden. :)
pi_125514860
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2013 00:21 schreef mootie het volgende:
Zijn er hier mensen met siamezen? Onze vriend is nu 2,5 week bij ons, het gaat eigenlijk prima. De andere 2 katten accepteren hem. Het is een enorme knuffelbol, dol op aandacht.
Het enige probleem is dat hij vreselijk schreeuwt. En dan echt hard, van die diepe keelklanken.
Volgens mij is alles prima met hem, geen pijn oid.
Ik vermoed dat hij naar buiten wil of zijn broer zoekt.

En ja, ik weet dat siamezen veel kleppen, maar hij schreeuwt 80% van de tijd dat hij niet slaapt of knuffelt.
Hij kan ook heel lief kleppen, dat is wat hij bij zijn oude eigenaren deed.

Anyway, ik vind het sneu en blijf bang dat er iets met hem is. Tips of ideetjes (of geruststellingen?)
Mijn nieuwe kat (ragdoll) was de eerste weken ook veel aan het mauwen, terwijl ragdolls vrij stille katten zijn. Hij ging vaak naar boven en dan daar keihard staan mauwen. Als ik hem riep kwam hij weer naar beneden naar me toe rennen om te knuffelen.
Ik denk dat het gewoon een beetje onzekerheid is, wennen aan de nieuwe situatie.
pi_125518009
Siamezen janken sowieso om alles. Dat is echt het ras. Ze kunnen niet tegen alleen zijn en willen heel veel aandacht.
pi_125518073
Onze halfsiamees (vrouwtje) gilde alles bij elkaar toen ze nog niet geholpen was.
Nu praat ze nog wel, vooral snachts lekker onderaan de trap in de hal zodat het door het hele huis te horen is :P
Maar niet meer dezelfde tonen als vroeger, dat dreunde echt door merg en been terwijl het nu meer hogere tonen zijn wat meer klinkt als uitdagen voor spelen enzo :)
  zaterdag 20 april 2013 @ 12:57:50 #259
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125519737
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 00:53 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Mijn kat (Europese korthaar) slaapt ook vaak op m'n gezicht, met z'n hoofd op mijn wang.. dat doet je wel wat O+
de Burmees van m'n ouders slaapt 's nachts altijd tussen de benen van m'n vader.. dat lijkt me dan wel wat minder fijn want zelf kan je dan ook niet echt lekker liggen.
(Plus dat ie nogal pijnlijke methodes heeft gevonden om duidelijk te maken dat het ontbijt klaargezet moet worden... :X )
_O-
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 20 april 2013 @ 12:59:29 #260
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125519770
Kat van m'n ouders gaat niet goed ;( heb zelf ook wat jaartjes met het beestje doorgebracht dus dat doet me wel wat. Hoop dat m'n moeder met hem naar de dierenarts gaat als het echt nodig is. Ik was zelf allang gegaan, maar mijn moeder heeft een iets andere mentaliteit tov dieren als ik. Beestje is bijna 17.
Niet meer actief op Fok!
pi_125525461
Oeps

Ik hoor 2 kinderen buiten bij de deur .
En mijn oranje kat was al heel erg onrustig heel erg miauwen en heen en weer lopen.

Denk moet anders toch maar even kijken wat er aan de hand is. Gelijk de was maar even meegenomen om een wasje te draaien.

Mevrouw is deze kat van u...
Zie ik een doodsbange zwarte kat onder de fiets die keihard staat te janken. Oeps ja dat is die van mij...

Hij komt eigenlijk nooit buiten en is een held op sokken. De oranje kat springt tussen mijn benen door naar buiten en begint hem helemaal te likken...

Samen rennen ze weer naar binnen toe, gut wat voel ik mij schuldig nu. Beestje heeft wel een half uur tot 45 minuten staan janken bij de deur , doodsbang :@
pi_125525551
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 16:52 schreef Aloria het volgende:
Oeps

Ik hoor 2 kinderen buiten bij de deur .
En mijn oranje kat was al heel erg onrustig heel erg miauwen en heen en weer lopen.

Denk moet anders toch maar even kijken wat er aan de hand is. Gelijk de was maar even meegenomen om een wasje te draaien.

Mevrouw is deze kat van u...
Zie ik een doodsbange zwarte kat onder de fiets die keihard staat te janken. Oeps ja dat is die van mij...

Hij komt eigenlijk nooit buiten en is een held op sokken. De oranje kat springt tussen mijn benen door naar buiten en begint hem helemaal te likken...

Samen rennen ze weer naar binnen toe, gut wat voel ik mij schuldig nu. Beestje heeft wel een half uur tot 45 minuten staan janken bij de deur , doodsbang :@
Aaaah! Poezel! :D O+ ;(
Dat verhaal past hier wel. F&F / [Bekentenistopic] FOEI BAAS!!!!!!

Ik heb er zelf ook menige bijdrage aan geleverd. :') :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 20 april 2013 @ 17:12:20 #263
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125525957
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 16:52 schreef Aloria het volgende:
Oeps

Ik hoor 2 kinderen buiten bij de deur .
En mijn oranje kat was al heel erg onrustig heel erg miauwen en heen en weer lopen.

Denk moet anders toch maar even kijken wat er aan de hand is. Gelijk de was maar even meegenomen om een wasje te draaien.

Mevrouw is deze kat van u...
Zie ik een doodsbange zwarte kat onder de fiets die keihard staat te janken. Oeps ja dat is die van mij...

Hij komt eigenlijk nooit buiten en is een held op sokken. De oranje kat springt tussen mijn benen door naar buiten en begint hem helemaal te likken...

Samen rennen ze weer naar binnen toe, gut wat voel ik mij schuldig nu. Beestje heeft wel een half uur tot 45 minuten staan janken bij de deur , doodsbang :@
schaam je! :( ;) zo merkte ik ook een keer ineens pas na een tijdje dat een vd katten weg was. Was ie van drie hoog naar beneden gevallen vanaf het balkon :@ :@ :@
Niet meer actief op Fok!
pi_125530663
Vanmiddag belde mijn collega/vriendin mij in paniek op een uur voordat ze moest werken,
Haar kat was op straat aangereden en een buurvrouw zag hem ineens liggen (dader doorgereden natuurlijk)
Maar omdat het weekend is neemt geen enkele dierenarts in dit gehucht de telefoon op!
Ik had naar het dierenziekenhuis in dordt gebeld, had dat nummer nog van Midas zijn operaties...
We konden meteen terecht gelukkig! Ik was aan het werk, mijn andere collega (tevens vriend) stuurde mij direct weg en hij stond dus in zn eentje inplaats van met zn 3en...
Mijn collega had het al over lijden, en inslapen ect... had me op het ergste voorbereid.
Collega met kat opgehaald, in een boodschappentas want een mandje lukte niet...
Eenmaal daar aangekomen bleek ze inwendig letsel te hebben (lekte ook vloeistof)
En de rug gebroken, was ook duidelijk een deuk zichtbaar.
Achterste gedeelte was verlamd en de poes kon ook niet mee lopen..
Gelukkig kwam er snel een eind aan de lijdensweg we konden het niet aanzien!

....Daarna weer aan het werk gegaan, met een fake glimlach


Onmogenlijk dat de bestuurder van de auto die hem raakte het niet voelde :(
pi_125532294
Wat sneu :{
pi_125535965
Erg sneu ja... dat katje komt normaal gesproken ook nooit verder dan de achtertuin.. nooit aan de voorkant van het huis enzo...
Het was echt zo zielig alles zat tegen... 20minuten rijden ook nog en alle verkeerslichten tegen!
en de kat was al half in shock, kreeg al koude oren en voetjes en bij de DA was zelfs de lichaamstemp niet meer te meten zo laag was die.
Wat is dat toch naar om mee te maken... ben meteen weer erg blij dat ik mijn katten nu binnen hou!
pi_125588867
Vriendin heeft een jaar of 4 geleden in poes in de schoot geworpen gekregen. Zo'n "niemand wil mij hebben beest". Beestje zou gesteriliseerd zijn. Nu werd poes een beetje dik. Bleek helemaal niet gesteriliseerd te zijn en kreeg kittens die afgelopen vrijdag nacht geboren zijn. 2 Hebben de geboorte niet overleefd en 1 schitterend grijsje. Deze blijft bij mamma en vriendin. Maar wat te doen nu. Poes is inmiddels 11. 3 opties.

Alsnog steriliseren (narcose op vrij hoge leeftijd)
Poezenpil.
Niets (ze heeft 5 jaar buitengespeeld zonder zwanger te raken)

Ik zou zeggen sterilisatie, maar weet niet of dat écht gevaarlijk is op die leeftijd.
pi_125588936
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 19:46 schreef deadly_kiss het volgende:
*knip*
Jeetje wat een verhaal! Ik hen helaas ook al regelmatig wat poezen naar de DA kunnen brengen die ik gevonden heb.. Gelukkig niet die van mij want die kunnen de tuin niet uit.

Dat je zo'n beestje aanrijd is al erg maar dat je dan doorrijd :'(
pi_125589179
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 09:46 schreef Hilzillah het volgende:
Vriendin heeft een jaar of 4 geleden in poes in de schoot geworpen gekregen. Zo'n "niemand wil mij hebben beest". Beestje zou gesteriliseerd zijn. Nu werd poes een beetje dik. Bleek helemaal niet gesteriliseerd te zijn en kreeg kittens die afgelopen vrijdag nacht geboren zijn. 2 Hebben de geboorte niet overleefd en 1 schitterend grijsje. Deze blijft bij mamma en vriendin. Maar wat te doen nu. Poes is inmiddels 11. 3 opties.

Alsnog steriliseren (narcose op vrij hoge leeftijd)
Poezenpil.
Niets (ze heeft 5 jaar buitengespeeld zonder zwanger te raken)

Ik zou zeggen sterilisatie, maar weet niet of dat écht gevaarlijk is op die leeftijd.
Dierenarts bellen voor advies. Als poes verder goed gezond is dan zou sterilisatie geen probleem moeten zijn. Nog een keer zwanger zijn en bevallen is fysiek veel zwaarder. Poezenpil NIET doen! Zeker bij langdurig gebruik heeft poes erg veel kans op borsttumoren.

Fijn dat grijsje meteen een huis heeft. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_125589418
11 jaar is echt niet zo bejaard hoor. Mits geen hartruisje of andere gezondheidsproblemen kunnen katten makkelijk een narcose aan op die leeftijd
pi_125591880
Okay, gelukkig! Heb de info doorgegeven. Dan wordt het sterilisatie... Mits goed gezond natuurlijk. Nu wonen mamma en grijs in een hondenmand formaat deense dog :D
  woensdag 24 april 2013 @ 14:55:21 #272
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125680388
Ik kreeg vanochtend een minder fijn telefoontje, Jiro was bij de dierenarts gebracht nadat ie was aangereden, de klap heeft ie niet overleefd helaas...
11 maanden oud is ie geworden, hartstikke avontuurlijk en nieuwsgierig en dat heef t'm waarschijnlijk de das omgedaan. :'(

pi_125680633
;(

Arme Jiro

Veel sterkte.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  woensdag 24 april 2013 @ 15:15:12 #274
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125681021
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 14:55 schreef SiGNe het volgende:
Ik kreeg vanochtend een minder fijn telefoontje, Jiro was bij de dierenarts gebracht nadat ie was aangereden, de klap heeft ie niet overleefd helaas...
11 maanden oud is ie geworden, hartstikke avontuurlijk en nieuwsgierig en dat heef t'm waarschijnlijk de das omgedaan. :'(

[ afbeelding ]
Och, dat is naar ;(. Sterkte!
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 24 april 2013 @ 15:17:36 #275
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125681101
Onze poes werd op 14- of 15-jarige leeftijd ook nog eens zwanger. Bizar dat mijn moeder haar nooit heeft laten sterilliseren, bedenk ik me nu. Had samen met een vriendinnetje geboortekaartjes gemaakt (was 10 ofzo :P), maar er kwam maar één doodgeboren poesje uit :'(
Niet meer actief op Fok!
pi_125682578
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 15:03 schreef WinnieWana het volgende:
;(

Arme Jiro

Veel sterkte.
pi_125684182
:o arme Jiro! Veel sterkte met je verlies!
Fijn dat je werd gebeld(hij was gechipt denk ik?), hoef je ook geen zorgen te maken dat hij wegblijft.
pi_125684543
Jiro ;(
  woensdag 24 april 2013 @ 17:41:22 #279
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125686104
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:45 schreef Dragonberry het volgende:
:o arme Jiro! Veel sterkte met je verlies!
Fijn dat je werd gebeld(hij was gechipt denk ik?), hoef je ook geen zorgen te maken dat hij wegblijft.
Hij was gechipt inderdaad, eerst hebben ze mij proberen te bellen maar ik heb de telefoon niet over horen gaan, daarna hebben ze mijn ouders gebeld die ik als 2e contactpersoon in de chip had gezet.
Wel fijn dat ze me snel hebben proberen te bereiken, helaas was het slecht nieuws maar ik hoef in elk geval niet in onzekerheid te zitten.. :'(
pi_125686898
:'( RIP Jiro en sterkte voor jou, SiGNe! :*
Tails tell tales
pi_125691200
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 14:55 schreef SiGNe het volgende:
Ik kreeg vanochtend een minder fijn telefoontje, Jiro was bij de dierenarts gebracht nadat ie was aangereden, de klap heeft ie niet overleefd helaas...
11 maanden oud is ie geworden, hartstikke avontuurlijk en nieuwsgierig en dat heef t'm waarschijnlijk de das omgedaan. :'(

[ afbeelding ]
Fucked up, bro. :( Sterkte.

Mooi katje.
pi_125699828
Sterkte SIGNe.
  woensdag 24 april 2013 @ 22:26:42 #283
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125700166
Signe, wat een vreselijk bericht. Die lieve Jiro. Sterkte!
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 25 april 2013 @ 07:32:05 #284
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_125707791
Da's klote nieuws zeg, sterkte.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_125709013
Klote nieuws... Arme poezel! :( Sterkte Signe...
pi_125711740
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 14:55 schreef SiGNe het volgende:
Ik kreeg vanochtend een minder fijn telefoontje, Jiro was bij de dierenarts gebracht nadat ie was aangereden, de klap heeft ie niet overleefd helaas...
11 maanden oud is ie geworden, hartstikke avontuurlijk en nieuwsgierig en dat heef t'm waarschijnlijk de das omgedaan. :'(

[ afbeelding ]
Nee niet Jiro ;( En hij was net genezen van zijn heup...
Heel veel sterkte!!
pi_125716019
Ons zorgen kindje Pinky,
Heeft weer ontstekingen in der bekje.
Ze heeft last van Eosinofiel granuloom syndroom(complex) <--- zijn er meer katten hier met deze aandoening?

De DA heeft er al een keer of 7 een spuitje Moderin(methylprednisolon) gegeven.
En dit is niet echt bevorderlijk voor haar gezondheid.
Ze willen het ook niet te vaak geven,
Maar als het zo erg is werkt er niks anders.

Nu heeft de DA al voorgesteld om haar bloed te laten testen op allergieen,
Maar dit kost aardig wat en geeft geen zekerheid dat ze iets vinden.

Ze gaven wel aan dat we het misschien met hypoallergeen voer kunnen proberen.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Want er is een hoop hypoallergeen voer te koop.

Gelukkig heeft haar zusje Brain minder pech.
pi_125717663
Klinkt vervelend, met name voor Pinky! Kan ze dan wel goed eten met die onstekingen?

Wat kost zo'n allergietest dan? Wie weet vinden ze wel wat en kan je meteen de bron van de ongemakken wegnemen.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_125717931
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 13:58 schreef Novem het volgende:
Klinkt vervelend, met name voor Pinky! Kan ze dan wel goed eten met die onstekingen?

Wat kost zo'n allergietest dan? Wie weet vinden ze wel wat en kan je meteen de bron van de ongemakken wegnemen.
Ze eet en drinkt er prima mee.
Lijkt ook niet dat ze er veel pijn aan heeft.

Die test zou tussen de 250 - 300 euro liggen.
Inclusief prikken om van die allergie af te komen.(als ze het vinden)

Daarom willen we het eerst met hypo voer gaan uit proberen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 25 april 2013 @ 19:38:56 #290
269689 crew  Viv
pi_125729899
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 14:55 schreef SiGNe het volgende:
Ik kreeg vanochtend een minder fijn telefoontje, Jiro was bij de dierenarts gebracht nadat ie was aangereden, de klap heeft ie niet overleefd helaas...
11 maanden oud is ie geworden, hartstikke avontuurlijk en nieuwsgierig en dat heef t'm waarschijnlijk de das omgedaan. :'(

[ afbeelding ]
Je 2e zoon ook al zo jong verloren.. :'(
Sterkte.
pi_125730113
Ocherm, sterkte Signe.
pi_125735802
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 13:19 schreef ausweiss het volgende:
Ons zorgen kindje Pinky,
Heeft weer ontstekingen in der bekje.
Ze heeft last van Eosinofiel granuloom syndroom(complex) <--- zijn er meer katten hier met deze aandoening?

De DA heeft er al een keer of 7 een spuitje Moderin(methylprednisolon) gegeven.
En dit is niet echt bevorderlijk voor haar gezondheid.
Ze willen het ook niet te vaak geven,
Maar als het zo erg is werkt er niks anders.

Nu heeft de DA al voorgesteld om haar bloed te laten testen op allergieen,
Maar dit kost aardig wat en geeft geen zekerheid dat ze iets vinden.

Ze gaven wel aan dat we het misschien met hypoallergeen voer kunnen proberen.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Want er is een hoop hypoallergeen voer te koop.

Gelukkig heeft haar zusje Brain minder pech.
Hypoallergeen voer proberen kan, maar ik ken meerdere katten die waarschijnlijk reageerden op "iets in de omgeving" waardoor puur speciaal voer niet zoveel hielp.

Pinky is nog zo jong dus als een investering in onderzoek nu iets oplevert dan kan dat op de lange termijn misschien wel een hoop aanklooien (incl kosten van dien) schelen.
pi_125744313
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 21:28 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Hypoallergeen voer proberen kan, maar ik ken meerdere katten die waarschijnlijk reageerden op "iets in de omgeving" waardoor puur speciaal voer niet zoveel hielp.

Pinky is nog zo jong dus als een investering in onderzoek nu iets oplevert dan kan dat op de lange termijn misschien wel een hoop aanklooien (incl kosten van dien) schelen.
Weet jij dan ook wat de trigger(in de omgeving) was bij die andere katten?

We gaan het morgen nog eens rustig met onze DA bespreken.
  vrijdag 26 april 2013 @ 03:25:53 #294
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125747514
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 19:38 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Je 2e zoon ook al zo jong verloren.. :'(
Sterkte.
Ja, op naar de 3e helaas :'(
Het zit me echt niet mee wat huisdieren betreft.
Misschien dat de volgende (die komt er sowieso) een wat oudere rustige binnenkat wordt.. scheelt een hele hoop zorgen en ellende heb ik het idee.
Die zou ik Gyozo kunnen noemen, 3e zoon...

't is wel zwaar kut zoiets, alsof je hart voor je ogen uit lijf wordt getrokken en ze er nog op staan te dansen ook..
Met m'n vorige kater zag ik het nog aankomen en was het voor hem toch beter om een spuitje te krijgen omdat ie veel pijn en last had.
Maar met Jiro is het in een keer afgelopen terwijl ie juist zo levendig en lief was.

Hij zat ook steeds op m'n balkon te wachten tot de buurpoes ook naar buiten ging en dan sprong ie van het balkon af, rende door m'n woonkamer en gang en hup.. in een keer het kattenluikje door (terwijl ie daar normaal niet zo heel makkelijk doorheen kwam ivm die bekkenbreuk die hij een paar maanden eerder had gehad) en hup naar buiten.. verstoppertje spelen en stoeien met de buurpoes...
Ik heb dat nog nooit eerder gezien, dat 2 katten uit aparte huizen zo goed met elkaar op konden schieten.. alsof ze uit 1 gezin kwamen...

Maar goed, er was dus ook een witte kat die van de overkant van de weg kwam.. Jiro volgde die kat ook regelmatig..
Hij is 'm dus waarschijnlijk gevolgd naar de overkant en moest toen in de spits weer terug aan mijn kant zien te komen en dat is 'm dus fataal geworden helaas..
Of het zo precies is gebeurd weet ik niet zeker maar het is een scenario dat logisch zou zijn en ook past bij hoe Jiro was.. nieuwsgierig, speels en meegaand..

Maar het blijft zwaar kut! :'(

[ Bericht 22% gewijzigd door SiGNe op 26-04-2013 03:37:54 ]
pi_125747989
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 03:25 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ja, op naar de 3e helaas :'(
Het zit me echt niet mee wat huisdieren betreft.
Misschien dat de volgende (die komt er sowieso) een wat oudere rustige binnenkat wordt.. scheelt een hele hoop zorgen en ellende heb ik het idee.
Die zou ik Gyozo kunnen noemen, 3e zoon...

't is wel zwaar kut zoiets, alsof je hart voor je ogen uit lijf wordt getrokken en ze er nog op staan te dansen ook..
Met m'n vorige kater zag ik het nog aankomen en was het voor hem toch beter om een spuitje te krijgen omdat ie veel pijn en last had.
Maar met Jiro is het in een keer afgelopen terwijl ie juist zo levendig en lief was.

Hij zat ook steeds op m'n balkon te wachten tot de buurpoes ook naar buiten ging en dan sprong ie van het balkon af, rende door m'n woonkamer en gang en hup.. in een keer het kattenluikje door (terwijl ie daar normaal niet zo heel makkelijk doorheen kwam ivm die bekkenbreuk die hij een paar maanden eerder had gehad) en hup naar buiten.. verstoppertje spelen en stoeien met de buurpoes...
Ik heb dat nog nooit eerder gezien, dat 2 katten uit aparte huizen zo goed met elkaar op konden schieten.. alsof ze uit 1 gezin kwamen...

Maar goed, er was dus ook een witte kat die van de overkant van de weg kwam.. Jiro volgde die kat ook regelmatig..
Hij is 'm dus waarschijnlijk gevolgd naar de overkant en moest toen in de spits weer terug aan mijn kant zien te komen en dat is 'm dus fataal geworden helaas..
Of het zo precies is gebeurd weet ik niet zeker maar het is een scenario dat logisch zou zijn en ook past bij hoe Jiro was.. nieuwsgierig, speels en meegaand..

Maar het blijft zwaar kut! :'(

Ik kan me goed voorstellen dat je je enorm kut voelt nu. Zag er op de foto's ook uit als een hele levendige en hele lieve (en ook mooie) kat! Heel veel sterkte (nogmaals)! :*
Heel bijzonder, dat van Jiro en de buurtpoes :Y O+
Tails tell tales
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 08:08:43 #296
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_125748251
Volgende week wordt de mijne gesteriliseerd. We zaten eerst te overwegen het niet te doen en een nestje te krijgen zodat we er nog 1 of 2 bij zouden hebben en de andere zouden naar vrienden gaan die graag kittens wilden maar toch besloten het niet te doen.
Nou maar hopen dat alles goed gaat.
En klopt het dat ze na sterilisatie vaak een stuk dikker worden?
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  vrijdag 26 april 2013 @ 08:33:04 #297
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_125748546
Mijn Britse Korthaar Loki gaat volgende week naar een dierenpension. In september 2012 heeft-ie kort niesziekte gehad, heeft een antibiotica kuur ondergaan en is twee weken daarna ingeënt. Ik hoorde hem afgelopen week en vooral in de ochtend nog wel eens niezen. Hij is niet ziekig, er vloeit niets uit zijn oogjes of neusje, het lijken eerder onschuldige niesjes en meneer is uiteraard ingeënt. Ik denk dat-ie geen andere katten kan besmetten, maar is dat ook zo?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_125748578
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2013 08:08 schreef dud0r het volgende:
Volgende week wordt de mijne gesteriliseerd. We zaten eerst te overwegen het niet te doen en een nestje te krijgen zodat we er nog 1 of 2 bij zouden hebben en de andere zouden naar vrienden gaan die graag kittens wilden maar toch besloten het niet te doen.
Nou maar hopen dat alles goed gaat.
En klopt het dat ze na sterilisatie vaak een stuk dikker worden?
Kijk, daar maak je een heleboel mensen en katten blij mee! ^O^ Gewoon lekker laten helpen, er zitten de komende periode weer zoveel kittens in asielen dat je vrienden genoeg keuze hebben, en jullie zelf ook als je er nog een bij wil :Y Mocht je dan alsnog een keer kittens willen omdat het leuk is, overweeg dan eens gastgezin voor een asiel te worden, dan heb je kittens zonder dat je dan bijdraagt aan het in stand houden van het kattenoverschot :)
En of ze dikker worden, tsja dat ligt ook aan de kat en het voer/hoeveelheid voer. 2 van de 3 werden er hier niet dik van, de 3e was als kitten al een klein frommeltje en dat is altijd zo gebleven, denk ook niet dat de castratie veel uitgemaakt heeft voor d'r wat dat betreft. Maar mocht je merken dat ze dikker wordt, dan kun je daar simpel mee aan de slag, door bijv. niet de hele dag voer te laten staan, voer af te wegen, voer voor geholpen katten te pakken, voer in een activityboard/bal te stoppen.
pi_125749491
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2013 08:08 schreef dud0r het volgende:
Volgende week wordt de mijne gesteriliseerd. We zaten eerst te overwegen het niet te doen en een nestje te krijgen zodat we er nog 1 of 2 bij zouden hebben en de andere zouden naar vrienden gaan die graag kittens wilden maar toch besloten het niet te doen.
Nou maar hopen dat alles goed gaat.
En klopt het dat ze na sterilisatie vaak een stuk dikker worden?
Gewoon zorgen voor genoeg beweging en overstappen op "volwassen" voer. Hier ook gedaan, en ze zijn echt niet dikker geworden hoor :)
  Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 09:26:12 #300
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_125749546
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 08:36 schreef Holyme het volgende:

[..]

Kijk, daar maak je een heleboel mensen en katten blij mee! ^O^ Gewoon lekker laten helpen, er zitten de komende periode weer zoveel kittens in asielen dat je vrienden genoeg keuze hebben, en jullie zelf ook als je er nog een bij wil :Y Mocht je dan alsnog een keer kittens willen omdat het leuk is, overweeg dan eens gastgezin voor een asiel te worden, dan heb je kittens zonder dat je dan bijdraagt aan het in stand houden van het kattenoverschot :)
En of ze dikker worden, tsja dat ligt ook aan de kat en het voer/hoeveelheid voer. 2 van de 3 werden er hier niet dik van, de 3e was als kitten al een klein frommeltje en dat is altijd zo gebleven, denk ook niet dat de castratie veel uitgemaakt heeft voor d'r wat dat betreft. Maar mocht je merken dat ze dikker wordt, dan kun je daar simpel mee aan de slag, door bijv. niet de hele dag voer te laten staan, voer af te wegen, voer voor geholpen katten te pakken, voer in een activityboard/bal te stoppen.
Dat was mijn idee dus inderdaad ook, er zitten in het asiel al zat katten en straks ook weer kittens.
En uiteindelijk ben je dan alsnog goedkoper uit ook :P
Ze komt gelukkig niet buiten dus voor een ongepland nestje hoefde we ons geen zorgen te maken.
Naar dat gastgezin gebeuren heb ik ook al eens zitten kijken.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  vrijdag 26 april 2013 @ 12:34:59 #301
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125755671
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 08:33 schreef SEMTEX het volgende:
Mijn Britse Korthaar Loki gaat volgende week naar een dierenpension. In september 2012 heeft-ie kort niesziekte gehad, heeft een antibiotica kuur ondergaan en is twee weken daarna ingeënt. Ik hoorde hem afgelopen week en vooral in de ochtend nog wel eens niezen. Hij is niet ziekig, er vloeit niets uit zijn oogjes of neusje, het lijken eerder onschuldige niesjes en meneer is uiteraard ingeënt. Ik denk dat-ie geen andere katten kan besmetten, maar is dat ook zo?
Misschien kan je even de arts bellen voor advies? Die weet wellicht nog wat kenmerkende symptomen waarmee je het hopelijk kan uitsluiten. Desnoods even laten temperaturen o.d.
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')