abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 april 2013 @ 18:39:17 #276
300718 Kenju
Say It!!??
pi_124763447
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:35 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Dat laatste is simpel, Woodbury is aanzienlijk minder veilig dan de Prison. Daarom wilde de Governor ook de Prison hebben. Was Woodbury echt veilig geweest, hadden we een seizoen over grasmaaien gehad.
Hij wist vast wel dat die gevangenis daar was voordat de groep daarin trok, dus dat kan het niet zijn. Dat het zo veilig is valt ook wel mee. Die groep met Tyrese kwam er immers ook in.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_124763460
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:33 schreef Kenju het volgende:
Dan van die governor sloeg inderdaad nergens op. Als die kerel zijn wapen op hem richt nadat de Governor al die mensen neergeschoten heeft, kan hij hem makkelijk afschieten. n dat kan ook nog in de twee seconde die de Governor nodig heeft om zijn wapen op die gast te richten. Ook kan hij tijdens het afschieten van dat groepje door meerdere mensen makkelijk geraakt worden. Martinez en die neger kunnen hem in de auto ook makkelijk raken. Gaat allemaal werkelijk nergens over.

En waarom al die mensen meenemen? En als je een community wil hebben, waarom bijna alleen maar oude mensen? En waarom in de gevangenis en niet gewoon Woodbury overnemen?

Gaat werkelijk nergens over.
Misschien dat Allen dacht dat de governor zich misschien over zou geven toen hij z'n geweer op hem richtte. Of in ieder geval z'n wapens op zou geven. Je weet wel, tot een oplossing komen zonder meteen te gaan schieten. Maar daar houden de governor en Carl niet zo van.

Dat 'ie tijdens het schieten door meerdere mensen makkelijk geraakt kan worden, dat zal best, maar het kwam best onverwacht, en zelfs Martinez en Bowman leken tamelijk verrast. Dat zij er dan niet op reageren, da's wat anders.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 1 april 2013 @ 18:41:40 #278
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_124763518
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:39 schreef Kenju het volgende:

[..]

Hij wist vast wel dat die gevangenis daar was voordat de groep daarin trok, dus dat kan het niet zijn. Dat het zo veilig is valt ook wel mee. Die groep met Tyrese kwam er immers ook in.
Nee, dat wist hij niet. Dat is allemaal wel redelijk vastgesteld, net als dat hij die gevangenis wou vanwege de fatsoenlijke muren en verdedigbaarheid. Dat Tyreese er achterlangs nog in kon komen wist de Governor niet, maar zelfs met dat erbij is Woodbury minder veilig. Woodbury heeft een stuk meer plekjes om ongezien binnen te komen. Dat merkte je o.a. aan de aanvallen, de walkers die nog binnen kwamen en hoe makkelijk men naar binnen en buiten kon sluipen.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  maandag 1 april 2013 @ 18:43:12 #279
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_124763567
Sowieso is het lastig als je een serie kijkt waarbij je eigenlijk niet helemaal door hebt wat er aan de hand is. Dan is het voor de hand liggend dat je daarna gaat klagen omdat je niet helemaal door hebt wat er allemaal aan de hand is.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  maandag 1 april 2013 @ 18:44:04 #280
300718 Kenju
Say It!!??
pi_124763597
quote:
7s.gif Op maandag 1 april 2013 18:39 schreef OMG het volgende:

[..]

Misschien dat Allen dacht dat de governor zich misschien over zou geven toen hij z'n geweer op hem richtte. Of in ieder geval z'n wapens op zou geven. Je weet wel, tot een oplossing komen zonder meteen te gaan schieten. Maar daar houden de governor en Carl niet zo van.
Maar als de Governor zijn pistool op hem richt, waar hij alle tijd voor neemt, kan hij ook makkelijk de trekker over halen. Maar het gaat niet alleen over dat ene moment, maar de vele momenten kort achter elkaar. Normaal gesproken is er iig één iemand die de trekker over haalt.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_124763765
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:33 schreef Kenju het volgende:

En waarom al die mensen meenemen? En als je een community wil hebben, waarom bijna alleen maar oude mensen? En waarom in de gevangenis en niet gewoon Woodbury overnemen?

Gaat werkelijk nergens over.
Omdat de oudere,kinderen en zwakkere achterbleven in Woodbury omdat die niet mee konden helpen bij de aanval op de prison. Dat is vorige episodes uitgelegd.
pi_124763783
Al die mensen die willen dat iedereen in de serie handelt als de meest koelbloedige navy seal ooit en als ze dat niet doen is het "ongeloofwaardig"( in een zombieserie). :N De charme van de serie is juist hoe "normale" mensen omgaan met de zombies, problemen en andere mensen. Als ze geen "fouten" zouden maken zou er weinig aan zijn.
Normale mensen, die niet gedrild zijn slaan inderdaad makkelijk op de vlucht, of het nou te verwachten was dat op ze geschoten zou worden of niet.

Die scene met die vent van Tyreese zijn groep en de Governor vond ik zelf bijvoorbeeld juist heel sterk. De vent is in de war, weet niet wat er aan de hand is en heeft misschien nooit iemand dood geschoten, hij weet niet of die hulpjes hem neer schieten als hij schiet, de Governor is juist sociopatisch, zelfverzekerd en twijfelt niet en maakt gebruik van de zwakte van die man. Het contrast tussen menselijke zwakheid en onmenselijke ruthlessness wordt mooi gemaakt.
Die hulpjes weten ook niet wat ze moeten doen, ze twijfelen, maar ja, die andere mensen zijn nu toch dood en de Governor is er nog en ze kunnen vechten of niet vechten en niet vechten is als er keuze is altijd de makkelijkere optie.

En Rick die in reactie op de Shane van zijn zoon juist meer als Dale handelt en die nutteloze monden binnenhaalt, vond ik ook een natuurlijke veelzeggende reactie. Hij had eerder geaccepteerd dat hij soms koelbloedige keuzes moet maken, maar kan niet accepteren dat die koelbloedigheid second nature van zijn zoon wordt.

De afgelevering was een beetje knullig gemaakt, de scene tussen Andrea en Milton miste de spanning die ze probeerde op te bouwen, het einde voelde wat doorgespoeld en de schietscene met Maggie en Glenn miste duidelijk het budget om ze iemand in beeld te laten raken, maar qua keuzes en handelingen van de karakters vond ik het juist een erg goede episode.
  maandag 1 april 2013 @ 18:57:32 #283
300718 Kenju
Say It!!??
pi_124764038
quote:
7s.gif Op maandag 1 april 2013 18:39 schreef OMG het volgende:

[..]

Misschien dat Allen dacht dat de governor zich misschien over zou geven toen hij z'n geweer op hem richtte. Of in ieder geval z'n wapens op zou geven. Je weet wel, tot een oplossing komen zonder meteen te gaan schieten. Maar daar houden de governor en Carl niet zo van.
Maar als de Governor zijn pistool op hem richt, waar hij alle tijd voor neemt, kan hij ook makkelijk de trekker over halen. Maar het gaat niet alleen over dat ene moment, maar de vele momenten kort achter elkaar. Normaal gesproken is er iig één iemand die de trekker over haalt.
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:41 schreef Ugjerke het volgende:

Nee, dat wist hij niet. Dat is allemaal wel redelijk vastgesteld, net als dat hij die gevangenis wou vanwege de fatsoenlijke muren en verdedigbaarheid.
Ze gingen er met regelmaat op uit met auto's, lijkt me sterk dat ze die gevangenis niet vinden dan.

quote:
Woodbury heeft een stuk meer plekjes om ongezien binnen te komen. Dat merkte je o.a. aan de aanvallen, de walkers die nog binnen kwamen en hoe makkelijk men naar binnen en buiten kon sluipen.
Gerichte aanvallen. Dat is iets waar ze minder voor te vrezen hebben. Verder kun je natuurlijk tijd investeren om die plekken te minimaliseren. Tegenover de veiligheid van de dikke muren staat dat het gewoon comfortabeler is in Woodbury en je meer kans hebt om een community te onderhouden.

Verder ging de Governor over op de aanval vanwege de aanval van Rick en consorten op Woodbury. Niet omdat hij de gevangenis perse wilde hebben.
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:43 schreef Ugjerke het volgende:
Sowieso is het lastig als je een serie kijkt waarbij je eigenlijk niet helemaal door hebt wat er aan de hand is. Dan is het voor de hand liggend dat je daarna gaat klagen omdat je niet helemaal door hebt wat er allemaal aan de hand is.
Ja, laten we elitair doen over een van de meest simpele series die er is....

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:49 schreef FredVleespet het volgende:

[..]

Omdat de oudere,kinderen en zwakkere achterbleven in Woodbury omdat die niet mee konden helpen bij de aanval op de prison. Dat is vorige episodes uitgelegd.
Dit legt toch niet uit waarom je ze zou meenemen?
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  maandag 1 april 2013 @ 19:00:07 #284
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_124764122
In Woodbury moeten er continu mensen op de uitkijk staan om de zombies tegen te houden, in de gevangenis doet de gevangenis dat zelf al. Er zijn wel wat openingen, maar zelfs dan kunnen de zombies niet bij het deel komen waar de groep zit, omdat het binnen de gevangenis zelf ook allemaal afgesloten is. Veel veiliger dus. Bovendien hebben ze een minder grote groep dan de Governor (tot hij ze allemaal afknalde dan) dus is het moeilijker om alle muren van Woodbury continu te bewaken.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 1 april 2013 @ 19:01:24 #285
300718 Kenju
Say It!!??
pi_124764165
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:00 schreef Jabberwocky het volgende:
In Woodbury moeten er continu mensen op de uitkijk staan om de zombies tegen te houden, in de gevangenis doet de gevangenis dat zelf al. Er zijn wel wat openingen, maar zelfs dan kunnen de zombies niet bij het deel komen waar de groep zit, omdat het binnen de gevangenis zelf ook allemaal afgesloten is. Veel veiliger dus. Bovendien hebben ze een minder grote groep dan de Governor (tot hij ze allemaal afknalde dan) dus is het moeilijker om alle muren van Woodbury continu te bewaken.
De gevangenis is natuurlijk veiliger en beter te bewaken. Maar dat maakt het niet een betere plek om te wonen...
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_124764274
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:44 schreef Kenju het volgende:

[..]

Maar als de Governor zijn pistool op hem richt, waar hij alle tijd voor neemt, kan hij ook makkelijk de trekker over halen. Maar het gaat niet alleen over dat ene moment, maar de vele momenten kort achter elkaar. Normaal gesproken is er iig één iemand die de trekker over haalt.
Wellicht was Allen in een soort van shock, zeker aangezien hij net een groep medebewoners zag worden doodgeschoten. Een groot deel van het leger van de governor bestond uit vaders en moeders, niet alleen doorgewinterde sluipschutters die er hun hand niet voor omdraaien om iemand om te leggen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 1 april 2013 @ 19:07:56 #287
300718 Kenju
Say It!!??
pi_124764362
quote:
7s.gif Op maandag 1 april 2013 19:04 schreef OMG het volgende:

[..]

Wellicht was Allen in een soort van shock, zeker aangezien hij net een groep medebewoners zag worden doodgeschoten. Een groot deel van het leger van de governor bestond uit vaders en moeders, niet alleen doorgewinterde sluipschutters die er hun hand niet voor omdraaien om iemand om te leggen.
Dat is ook weer zo. Maar Martinez en die neger zijn toch wel wat meer doorgewinterd, zo lijkt het. Dat die dan niet schieten, maar achteraf wel staan te kijken van 'wtf doet hij', en vervolgens met hem mee gaan blijft vreemd. Ik bedoel, ik begrijp best dat je bang bent of geïntimideerd en een bepaalde drempel voelt om tegen je leider op te treden. Maar die drempel kun je toch wel overheen wanneer er mensen sterven...
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_124764437
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:07 schreef Kenju het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo. Maar Martinez en die neger
Hij heet Bony.
  maandag 1 april 2013 @ 19:11:51 #289
300718 Kenju
Say It!!??
pi_124764478
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:10 schreef Rijst het volgende:

[..]

Hij heet Bony.
O ja, 'The Bowman'. Waarschijnlijk ook zijn echte naam, en een broer van de Vitesse spits. Moet haast wel.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  maandag 1 april 2013 @ 19:15:38 #290
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_124764572
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:57 schreef Kenju het volgende:
Ze gingen er met regelmaat op uit met auto's, lijkt me sterk dat ze die gevangenis niet vinden dan.
Die hebben ze hoe dan ook niet gevonden.

quote:
Ja, laten we elitair doen over een van de meest simpele series die er is....
Blijkbaar toch nog complex genoeg voor jou en anderen om hele essentiele delen van te missen. Zoals het deel over hoe de Governor over de Prison denkt.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_124764578
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:49 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Als ze geen "fouten" zouden maken zou er weinig aan zijn.
Dit is juist het meest irritante aan The Walking Dead. De ene keer handelen ze wel als koelbloedige Navy SEALs en de andere keer niet. Wanneer ze drama nodig hebben schrijven ze er gewoon een hoop bullshit in, zoals extra's die op de meest domme manieren worden gepakt door walkers, secondary characters dialoog geven voordat ze doodgaan, walkers die zelf zo stil zijn als Navy SEALs totdat ze in beeld komen en de niet te vergeten non-stop headshots op alle momenten BEHALVE wanneer deze accuracy echt nodig is. De lijst blijft maar doorgaan. Feit is gewoon dat het schrijversteam of verschrikkelijk lui is, of gewoon verschrikkelijk slecht. Afgaande op het alsmaar dalende niveau van de serie gok ik op een combinatie van beiden.
pi_124764833
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:11 schreef Kenju het volgende:

[..]

O ja, 'The Bowman'. Waarschijnlijk ook zijn echte naam, en een broer van de Vitesse spits. Moet haast wel.
Hij heet Shupert, aldus de TWD wiki.
pi_124764850
Ik bedoel meer fouten als in verkeerde keuzes.

Het is een serie over zombies, ik kan me normaal gesproken dood ergeren als de interne logica en continuïteit compleet wordt overgeslagen, maar op de één of andere manier kan me dat in zombievechtscenes weinig schelen.
  Moderator maandag 1 april 2013 @ 19:22:57 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124764859
mjah ik weet het niet, ze zijn heel erg goed in het neerzetten van de sfeer van die hele zombie apocalypse/madmaxtoekomst maar zodra mensen met elkaar gaan praten is het een beetje hit/miss vind ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 1 april 2013 @ 19:24:22 #295
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_124764900
"Ik weet dat de persoon tegenover me z.s.m. in een zombie verandert, maar alsnog ga ik even de tijd nemen om met diegene te praten ipv mezelf los te maken. Oh oeps, nu ben ik dood want ik had te weinig tijd om mezelf te bevrijden hihi :@ "
  maandag 1 april 2013 @ 19:25:27 #296
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_124764932
Wat een kutfinale, ben echt klaar met deze serie.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_124764990
Ben benieuwd hoeveel van de klagers hier er uiteindelijk echt gaan afhaken.
  maandag 1 april 2013 @ 19:32:10 #298
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_124765197
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:26 schreef Funzel het volgende:
Ben benieuwd hoeveel van de klagers hier er uiteindelijk echt gaan afhaken.
Iedereen zit volgend seizoen weer te kijken.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_124765225
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:26 schreef Funzel het volgende:
Ben benieuwd hoeveel van de klagers hier er uiteindelijk echt gaan afhaken.
Het kan alleen maar beter. :)
pi_124765358
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:15 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Die hebben ze hoe dan ook niet gevonden.

[..]

Blijkbaar toch nog complex genoeg voor jou en anderen om hele essentiele delen van te missen. Zoals het deel over hoe de Governor over de Prison denkt.
Ergens in de serie zegt de Governor tegen Merle hoe het kan dat hun in de gevangenis zitten., terwijl hij zei dat dit niet te doen was om te ontruimen. Ik weet niet welke episode maar het komt naar voren wanneer ze weten dat die Rick etc. daar zitten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')