abonnement Unibet Coolblue
pi_124810920
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:36 schreef 8Mile het volgende:

[..]

Volgens mij is daar green bron voor nodig. In Friesland zijn het vooral kleine vaarten met minder water inhoud.
Vergelijk het hiermee: Stel je hebt een hele grote soeppan en een kleine. Je zet ze allebei op tegelijk op het vuur. Welke pan kookt er eerst denk je?
De kleine pan, maar daar gaat het niet om.
Je moet het zo zien: je hebt twee kleine pannen, eentje met water van 3 graden en eentje met water van 9 graden, welke kookt het eerst?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  dinsdag 2 april 2013 @ 21:42:40 #27
377423 8Mile
La Flame
pi_124811220
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:38 schreef Shreyas het volgende:

[..]

De kleine pan, maar daar gaat het niet om.
Je moet het zo zien: je hebt twee kleine pannen, eentje met water van 3 graden en eentje met water van 9 graden, welke kookt het eerst?
Waarom 2 kleine pannen? In dat grafiekje laat je de temperatuur van de Noordzee zien. Daar gaat de tocht niet eens over. Ik doel erop dat het water in een klein vaartje veel sneller opwarmt dan het water in de Noordzee. Ik snap niet waarom je dat grafiekje gebruikt.
pi_124811278
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:42 schreef 8Mile het volgende:

[..]

Waarom 2 kleine pannen? In dat grafiekje laat je de temperatuur van de Noordzee zien. Daar gaat de tocht niet eens over. Ik doel erop dat het water in een klein vaartje veel sneller opwarmt dan het water in de Noordzee. Ik snap niet waarom je dat grafiekje gebruikt.
Omdat er een correlatie is tussen de zeewater temperatuur en watertemperatuur.
Als het water in de zee veel kouder is dan gemiddeld, geldt dat ook voor het rivierwater.
De exacte temperaturen doen er dan niet toe.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_124811360
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:43 schreef Shreyas het volgende:

Als het water in de zee veel kouder is dan gemiddeld, geldt dat ook voor het rivierwater.

Nee.
Want water uit de rivier stroomt de zee in en niet andersom.
En bovendien, welke noemenswaardige rivieren stromen er door Friesland?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_124811573
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee.
Want water uit de rivier stroomt de zee in en niet andersom.
Water in de rivier warmt nog altijd trager op dan land. Het is gemiddeld 5 graden momenteel, dus het rivierwater is nog kouder. Rivierwater uit Friesland komt vaak uit het oosten, waar de temperaturen nog kouder zijn dan hier.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_124811654
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:48 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Water in de rivier warmt nog altijd trager op dan land. Het is gemiddeld 5 graden momenteel, dus het rivierwater is nog kouder. Rivierwater uit Friesland komt vaak uit het oosten, waar de temperaturen nog kouder zijn dan hier.
Wijs even aan waar die grote rivier in Friesland stroomt dan? Want op Google maps kan ik hem niet vinden. :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 2 april 2013 @ 21:50:46 #32
377423 8Mile
La Flame
pi_124811737
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wijs even aan waar die grote rivier in Friesland stroomt dan? Want op Google maps kan ik hem niet vinden. :')
Precies. En de vaartjes in Fl die stromen nauwelijks en zullen dus met gemak naar normale waarden stijgen in de zomer. Als het in mei al niet gebeurt is.
pi_124811758
Trouwens, warm water bevriest sneller dan koud water.
Tot zover jouw theorie. w/
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_124811759
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wijs even aan waar die grote rivier in Friesland stroomt dan? Want op Google maps kan ik hem niet vinden. :')
Die rivieren in Friesland krijgen in feite wel water vanuit de zee, want ze beginnen in de waddenzee en eindigen in het IJsselmeer (of andersom), dus er is wel degelijk sprake van een correlatie tussen zeewater en het water in de rivieren van Friesland
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_124811813
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Trouwens, warm water bevriest sneller dan koud water.
Tot zover jouw theorie. w/
Ook de watertjes in Friesland zijn momenteel kouder dan gemiddeld en ik betwijfel of dat wel nog gecompenseerd kan worden, of we moeten een hele hete zomer hebben
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_124811879
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:51 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Die rivieren in Friesland krijgen in feite wel water vanuit de zee, want ze beginnen in de waddenzee en eindigen in het IJsselmeer (of andersom), dus er is wel degelijk sprake van een correlatie tussen zeewater en het water in de rivieren van Friesland
Noem eens wat namen van rivieren in Friesland dan die ontspringen in de Waddenzee en uitmonden in het ijsselmeer?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_124811973
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:52 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ook de watertjes in Friesland zijn momenteel kouder dan gemiddeld en ik betwijfel of dat wel nog gecompenseerd kan worden, of we moeten een hele hete zomer hebben
trouwens, warm water bevriest helemaal niet sneller dan kouder water. _O-

Wel opletten he!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 2 april 2013 @ 21:54:55 #38
377423 8Mile
La Flame
pi_124811982
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Noem eens wat namen van rivieren in Friesland dan die ontspringen in de Waddenzee en uitmonden in het ijsselmeer?
Ja lijkt me een beetje onlogisch. Lijkt me dat het IJsselmeer dan leegstroomt.
pi_124811993
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

trouwens, warm water bevriest helemaal niet sneller dan kouder water. _O-

Wel opletten he!
Op trollen ga ik niet eens in
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_124812048
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:55 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Op trollen ga ik niet eens in
Jij begon :6

Rivieren
in Friesland
namen graag.

Vooral van diegene die ontspringen in de wadden zee en uitmonden in het IJsselmeer.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_124812062
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:54 schreef 8Mile het volgende:

[..]

Ja lijkt me een beetje onlogisch. Lijkt me dat het IJsselmeer dan leegstroomt.
Het IJsselmeer is ook verbonden met de Noordzee (Noordzeekanaal) en krijgt water van de IJssel
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_124812077
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:54 schreef 8Mile het volgende:

[..]

Ja lijkt me een beetje onlogisch. Lijkt me dat het IJsselmeer dan leegstroomt.
No shit...
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_124812130
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Jij begon :6

Rivieren
in Friesland
namen graag.

Vooral van diegene die ontspringen in de wadden zee en uitmonden in het IJsselmeer.
Check Google Maps, het is niet 1 rivier die van Waddenzee naar IJsselmeer loopt, het zijn er verschillende die met elkaar verbonden zijn, eentje stroomt door Dokkum bijvoorbeeld.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_124812405
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:57 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Check Google Maps, het is niet 1 rivier die van Waddenzee naar IJsselmeer loopt, het zijn er verschillende die met elkaar verbonden zijn, eentje stroomt door Dokkum bijvoorbeeld.
Dat is een (trek)vaart o|O
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_124812626
Ik snap helemaal wat je bedoelt, we krijgen een koude kwakkelzomer waarin de Noordzee ook niet echt opwarmt, en als het landklimaat in Oost-Europa half november in de winterstand gaat en bij ons de wind standvastig (zoals nu) uit het oosten gaat waaien...
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_124822566
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 22:05 schreef Resistor het volgende:
Ik snap helemaal wat je bedoelt, we krijgen een koude kwakkelzomer waarin de Noordzee ook niet echt opwarmt, en als het landklimaat in Oost-Europa half november in de winterstand gaat en bij ons de wind standvastig (zoals nu) uit het oosten gaat waaien...
Het is inderdaad vrij opvallend dat we nu al vijf weken lang te maken hebben met een Oostenwind, daar waar doorgaans de wind in Nederland komt uit het (Zuid-)Westen. Als straks de wind draait en komt uit het westen (dus zeewind) zal die wind een stuk koeler zijn dan normaal, want het zeewater is 6 graden kouder dan normaal rond deze tijd. Dus een echt warme zomer kunnen we al amper meer krijgen. Over het algemeen gaan de warmste zomers trouwens gepaard met een Oostenwind, maar in Oost-Europa zijn de temperaturen momenteel ook fors lager dan normaal.

Hoewel ik dus een relatief koud 2013 voorspel, zie ik wel een aanzienlijke kans op een Elfstedentocht volgende winter, al moet het dan natuurlijk wel gaan vriezen op een gegeven moment ;)
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_124980637
Maar beste mensen vandaag,zondag 7 april 2013, komt er een definitief einde aan de koude ijzige wind ( elke utopie vwb de Elftstedentocht) die ons nu de afgelopen dagen zo geteisterd heeft want zie daar een wat zachtere lucht doet zijn intrede en daarmee dus ook de lente.



*O* *O* *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2013 11:03:14 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')