abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124593331
Ik wil graag een uitbouw van 2,40m doen, deze kost zo'n 16.000 euro, wat ik flink fors vind.

Daarnaast wil ik een aantal aanpassingen/meerwerk laten doen:

- Trappenkast: 1.250 euro
- Extra aansluiting verwarming op zolder: 265 euro
- Omwisselen CAI en telefoon: 70 euro
- Verplaatsen standaard radiator: 140 euro

Wie is het gelukt om af te dingen op meerwerk, hoeveel was het en wat hebben jullie gedaan om dat voor elkaar te krijgen?
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_124593658
Als je zoiets moet vragen zal je niet veel af gaan dingen.
Zoiets zit in je of niet.
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
  donderdag 28 maart 2013 @ 00:22:18 #3
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_124593709
Is echt alleen de prijs van belang voor je??

Zeg dan gewoon dat je het te duur vindt. Dan gaan ze kijken of het met andere materialen of goedkopere bouwvakkers goedkoper kan. Of je er blij van wordt is de vraag, maar het is een optie.

Vrienden van ons hebben voor ongeveer 70% van de gemiddelde offerteprijs een flinke aanbouw laten zetten. Voorwaarde: ze mochten er zo lang over doen als ze wilden (lees: aannemer kon het in de verloren uurtjes doen). Gevolg: ze zijn een paar maanden bezig geweest.

Het is maar waar je voor kiest.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_124593748
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 00:20 schreef Maax het volgende:
Als je zoiets moet vragen zal je niet veel af gaan dingen.
Zoiets zit in je of niet.
Om een beeld te krijgen van wat realistisch is, is dit toch niet zo'n hele gekke vraag?
  donderdag 28 maart 2013 @ 00:26:19 #5
33954 ElisaB
pi_124593825
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 00:23 schreef poepeneesje het volgende:
Om een beeld te krijgen van wat realistisch is, is dit toch niet zo'n hele gekke vraag?
Maar wat realistisch is, hangt van zoveel dingen af.

Heb je meerdere offertes opgevraagd? Enig idee waar het prijsverschil voornamelijk in zit? Wat is belangrijk voor je (garantie, kwaliteit van de materialen, snelheid, betrouwbaarheid, reputatie / ervaringen van andere klanten, etc).
pi_124593852
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 00:22 schreef ElisaB het volgende:
Is echt alleen de prijs van belang voor je??

Zeg dan gewoon dat je het te duur vindt. Dan gaan ze kijken of het met andere materialen of goedkopere bouwvakkers goedkoper kan. Of je er blij van wordt is de vraag, maar het is een optie.

Vrienden van ons hebben voor ongeveer 70% van de gemiddelde offerteprijs een flinke aanbouw laten zetten. Voorwaarde: ze mochten er zo lang over doen als ze wilden (lees: aannemer kon het in de verloren uurtjes doen). Gevolg: ze zijn een paar maanden bezig geweest.

Het is maar waar je voor kiest.
Ik zou dat geen probleem vinden, als ik 30% minder zou hoeven te betalen. Het gaat om meerwerk bij een nieuwbouw woning, dus het lijkt mij niet echt dat ze andere mensen aannemen voor deze (extra) klus.
  donderdag 28 maart 2013 @ 00:30:19 #7
33954 ElisaB
pi_124593932
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 00:27 schreef poepeneesje het volgende:

Ik zou dat geen probleem vinden, als ik 30% minder zou hoeven te betalen. Het gaat om meerwerk bij een nieuwbouw woning, dus het lijkt mij niet echt dat ze andere mensen aannemen voor deze (extra) klus.
Ik weet het niet. Als jij niet wilt betalen wat ze ervoor willen hebben, maar ze besluiten het toch aan te nemen voor jouw prijs, dan kunnen ze wel een leerling op je huis afsturen. Ik heb geen idee hoor, ik zeg maar wat :)
  donderdag 28 maart 2013 @ 00:35:28 #8
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_124594066
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 00:27 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Heb je al naar het BTW-tarief gekeken? Je zit in de 6%, veel bedrijven rekenen rustig de 21%. En op een bedrag van 16k totaal is dat een leuk verschil.
pi_124594157
quote:
14s.gif Op donderdag 28 maart 2013 00:35 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Heb je al naar het BTW-tarief gekeken? Je zit in de 6%, veel bedrijven rekenen rustig de 21%. En op een bedrag van 16k totaal is dat een leuk verschil.
21%
quote:
Het btw-tarief op arbeidskosten bij renovatie, herstel en tuinonderhoud van woningen in de bestaande bouw is verlaagd van 21% naar 6%. Het 6%-tarief is van toepassing op het vernieuwen, vergroten, herstellen of vervangen en onderhouden van (delen van) de woning. Ook aanleg en onderhoud van de tuin door hoveniers valt onder het 6%-tarief. Het verlaagde tarief is alleen van toepassing op de arbeidskosten en niet op de gebruikte materialen.
http://www.antwoordvoorbe(...)erken-bestaande-bouw

quote:
Dit besluit bevat een goedkeuring om het verlaagde btw-tarief met ingang van 1 maart 2013 tot 1 maart 2014 toe te passen op renovatie en herstel van woningen na meer dan twee jaren na het tijdstip van eerste ingebruikneming, met uitzondering van materialen die een deel vertegenwoordigen van de waarde van deze diensten. Daarnaast bevat het besluit nog een aantal specifieke goedkeuringen
http://www.rijksoverheid.(...)el-van-woningen.html
  donderdag 28 maart 2013 @ 00:41:14 #10
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_124594204
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 00:39 schreef poepeneesje het volgende:
bestaande bouw
Je zegt het al heel mooi. Bestaande bouw. Een uitbreiding is onderdeel van de bestaande bouw. Ik heb, voordat ik mijn vorig huis te huur zette, een uitbouw van 3meter diep laten maken. Viel gewoon onder de 6% regeling.
pi_124594216
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 00:23 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Je kan uiteraard vergelijkingsmateriaal zoeken maar dat is afhankelijk van een hele boel factoren.
Wat ook nodig hebt is de attitude om af tevdingen.
Ik weet niet precies hoe het zit maar kan je het Door een andere partij laten doen?

Vraag dan offertes aan. Kies de goedkoopste en wijs de andere af dat je een goedkopere partij hebt gevonden. Speel ze gewoon tegen elkaar uit.

Via aannemers-vergelijken.nl kan je bijvoorbeeld offertes aanvragen.
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_124594239
quote:
14s.gif Op donderdag 28 maart 2013 00:41 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Je zegt het al heel mooi. Bestaande bouw. Een uitbreiding is onderdeel van de bestaande bouw. Ik heb, voordat ik mijn vorig huis te huur zette, een uitbouw van 3meter diep laten maken. Viel gewoon onder de 6% regeling.
De woning waarom het gaat wordt dit jaar pas gebouwd, dus het gaat om meerwerk, niet om uitbreiding op bestaande bouw.
  donderdag 28 maart 2013 @ 00:46:42 #13
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_124594325
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 00:42 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

De woning waarom het gaat wordt dit jaar pas gebouwd, dus het gaat om meerwerk, niet om uitbreiding op bestaande bouw.
Och verdomme, heel dat nieuwbouw uit je TT gemist :D

Voor het meerwerk moet je voornamelijk kijken naar het werk dat het daadwerkelijk meer in tijd gaat kosten.

WCD's bijvoorbeeld hebben een standaardmaat in het bestek. Moeten ze meer frezen, betaal je meer. Hoeven ze echter maar 1/10 van de afstand te frezen betaal je nog steeds die afstand als meerprijs.

Let er dus gewoon op wat je daadwerkelijk ''meer'' laat doen. Prijzen zelf die je in de OP geeft zijn niet heel schokkend. Maar is dus weer afhankelijk van de eigenlijke situatie.
pi_124596123
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 00:41 schreef Maax het volgende:

[..]

Je kan uiteraard vergelijkingsmateriaal zoeken maar dat is afhankelijk van een hele boel factoren.
Wat ook nodig hebt is de attitude om af tevdingen.
Ik weet niet precies hoe het zit maar kan je het Door een andere partij laten doen?

Vraag dan offertes aan. Kies de goedkoopste en wijs de andere af dat je een goedkopere partij hebt gevonden. Speel ze gewoon tegen elkaar uit.

Via aannemers-vergelijken.nl kan je bijvoorbeeld offertes aanvragen.
Dan moet je alleen bij die offertes wel een denkbeeldig bedrag opnemen wat je je garantie van de nieuwbouwaannemer waard vindt.

Die trapkast zou ik wel zelf maken of laten maken voor dat geld.
pi_124596587
Je kan het "flink fors" vinden, zonder andere offertes weet je niet of dat ook echt zo is.
Vraag er links en rechts eens een paar aan dan heb je een onderhandelingspositie. Overigens denk ik dat de projectontwikkelaar zijn schouders erover op zal halen en zeggen dat je het dan maar zelf na oplevering moet laten doen. Denk er dan wel aan dat je het dan allemaal zelf moet regelen en er ook een stuk meer risico's bij jou komen te liggen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_124598884
quote:
99s.gif Op donderdag 28 maart 2013 00:12 schreef poepeneesje het volgende:
Ik wil graag een uitbouw van 2,40m doen, deze kost zo'n 16.000 euro, wat ik flink fors vind.

Daarnaast wil ik een aantal aanpassingen/meerwerk laten doen:

- Trappenkast: 1.250 euro
- Extra aansluiting verwarming op zolder: 265 euro
- Omwisselen CAI en telefoon: 70 euro
- Verplaatsen standaard radiator: 140 euro

Wie is het gelukt om af te dingen op meerwerk, hoeveel was het en wat hebben jullie gedaan om dat voor elkaar te krijgen?
Uitbouw van 2,4 meter voor 16k is niet duur hoor :)
Verder hangt het of je het huis al gekocht hebt ja of nee.

Zo ja lijkt het me lastig
Zo nee, ligt het er aan hoe graag de ontwikkelaar het wil verkopen

Simpel toch? :)
pi_124604381
16 k voor die uitbouw? Dat zijn gangbare prijzen. Het kan goedkoper, maar verwacht geen mega resultaten.
pi_124638900
2,5 meter uitbouw voor mijn nieuwbouwwing zou 20k gekost hebben, inclusief plaatsing 2e toilet in de badkamer ivm de extra m2.

Dus nee ik vind het niet duur. Al valt of staat het met de kwaliteit van aflevering natuurlijk.
Ik heb altijd het idee dat als je flink afdingt op dit soort dingen je altijd inboet op de kwaliteit. Ik bedoel het moet ergens vandaan komen natuurlijk.
pi_124638918
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 00:30 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Als jij niet wilt betalen wat ze ervoor willen hebben, maar ze besluiten het toch aan te nemen voor jouw prijs, dan kunnen ze wel een leerling op je huis afsturen. Ik heb geen idee hoor, ik zeg maar wat :)
Wat ElisaB zegt dus.
pi_124643709
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 08:14 schreef DroogDok het volgende:
Je kan het "flink fors" vinden, zonder andere offertes weet je niet of dat ook echt zo is.
Vraag er links en rechts eens een paar aan dan heb je een onderhandelingspositie. Overigens denk ik dat de projectontwikkelaar zijn schouders erover op zal halen en zeggen dat je het dan maar zelf na oplevering moet laten doen. Denk er dan wel aan dat je het dan allemaal zelf moet regelen en er ook een stuk meer risico's bij jou komen te liggen.
Dat dus. Ik denk niet dat die projectontwikkelaar onder de indruk is van het feit dat TS het te duur vind :)

Ik zou het altijd laten doen tijdens de bouw. Ik heb dat wel laten doen en geen moment spijt van gehad.Huis tegenover mij heeft na oplevering een zij-aanbouw laten doen. Nou ik vind het er niet mooier op geworden, stenen matchen niet en ziet er heel sjabby uit.

Het kan waarschijnlijk wel goedkoper (al vind ik de prijs echt niet duur, 16k voor 2,4 meter) maar dat moet je inderdaad na de oplevering aan de slag, met alle potientiele ellende van dien.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bulletdodger op 29-03-2013 13:45:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')