abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_124578308
Topic voor ervaringen van medewerkers bij de grote accountantskantoren, of voor mensen met vragen over kansen/activiteiten en de verschillende vakgebieden binnen een accountants/advieskantoor etc.

De grootste 4 accountantskantoren zijn alfabetisch:

Deloitte (merknaam van Deloitte Touche Tohmatsu):



Ernst & Young (vaak afgekort als EY of E&Y)



KPMG (formeel afkorting van Klynveld, Peat, Marwick Goerdeler)



PriceWaterhouseCoopers (afgekort als PWC)



Inclusief nieuw logo :).
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_124578326
Kon 'm blijkbaar niet koppelen omdat er nog een ander topic open was ofzo.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_124627491
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1334264 (vanaf 10:18)

Het is absoluut waar dat de big-4 opdrachten hebben 'veilig' gesteld, maar dit wordt in mijn ogen weer overdreven neer gezet. Het argument belangen worden vermengd is wat mij betreft echt onzin. Helemaal kwalijk is de verwijzing naar een niet aanwezig zelf reinigend vermogen. Dit zou al impliceren dat hiervoor 'foute' dingen werden gedaan. Slechte zaak.
pi_126238635
Hoi,

Kent iemand de capaciteitentest die wordt afgenomen door E&Y? Ik moet binnenkort deze test maken voor een Advisory functie en wil me hierop goed voorbereiden.

Dank alvast
pi_126516546
Hallo, ik ben momenteel een student van het VWO op een school in Den Haag. Ik heb voor een Profielwerkstuk al in een groep een keer in opdracht voor Deloitte mogen werken, wij hebben een rapport geschreven. Dat rapport mochten een klasgenoot en ik daar presenteren. Daarna mochten we deelnemen aan de discussie over de innovatie. Dat beviel mij ten zeerste. Ik denk er dan ook over om te solliciteren over een jaar (momenteel zit ik in de vijfde klas) bij één van de Big Four. Ik ben zeer sterk op de vlakken van presentatie, argumentatie, beredeneren en formuleren. Met cijfers kan ik ook over weg, maar het is niet mijn grootste interesse. Ik barst van de ambitie en ben dan ook op zoek naar een duale studie + baan bij een bedrijf uit de Big Four. Kan iemand mij vertellen of dit alleen mogelijk is voor de studie Accountancy? Of is dit op het gebied van consultancy, waar mijn interesse meer ligt, ook een mogelijkheid?
pi_126906001
Net gebeld door EY en ik mag volgende week op een tweede gesprek met een director en een manager. Mijn eerste gesprek was met een sr manager en hr adviseur. Omdat het gaat om een open sollicitatie vind ik het toch een beetje lastig om de insteek van het gesprek te achterhalen. Zojuist ook aan de recruiter gevraagd, maar zij kon niet meer zeggen dan algemene zaken zoals beter leren kennen en inhoudelijk.

Heeft iemand enig idee hoe de procedure er normaliter inhoudelijk uitziet (wat kan ik verwachten)?

Ik hoor jullie graag!
pi_126920708
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:29 schreef Starterconsultant het volgende:
Net gebeld door EY en ik mag volgende week op een tweede gesprek met een director en een manager. Mijn eerste gesprek was met een sr manager en hr adviseur. Omdat het gaat om een open sollicitatie vind ik het toch een beetje lastig om de insteek van het gesprek te achterhalen. Zojuist ook aan de recruiter gevraagd, maar zij kon niet meer zeggen dan algemene zaken zoals beter leren kennen en inhoudelijk.

Heeft iemand enig idee hoe de procedure er normaliter inhoudelijk uitziet (wat kan ik verwachten)?

Ik hoor jullie graag!
In het eerste gesprek worden je capaciteiten en je motivatie achterhaald. Op basis van dat verhaal wordt ook gekeken bij welke afdeling je het beste zou passen. De personen waar je nu mee zult spreken zijn vermoedelijk de mensen van de afdeling waar je zult komen te werken. Zij willen dus vooral bepalen of je in het team past, omdat zij met jou 'opgescheept' zullen zitten :)

Het zal gedeeltelijk een herhaling van zetten zijn uit het eerste gesprek en ze willen gewoon weten wat jou doet besluiten dit werk te doen en te bepalen of jouw aanpak te kneden is in hun visie.
pi_126924460
Aha ok, that makes sense...want het zijn inderdaad 2 mensen van de afdeling waar ik zou willen werken. Ik heb nogal wat sollicitatieprocedures doorlopen en ik moet zeggen dat het me tijdens het eerste gesprek opviel dat ik niet 'doormidden werd gezaagd'. Het was gewoon een leuk gesprek en ze vonden me erg enthousiast ;)

Ergens verwacht ik dat het komend gesprek inhoudelijk(er) zal worden, maar aan de andere kant ben ik maar een starter..Als dit gesprek goed gaat volgt volgens mij een gesprek met de partner.

Heb je nog tips voor me?
pi_126924609
Oh en wat bedoel je met '...of jouw aanpak te kneden is'?
pi_126924908
Waarom moet je iemand door midden zagen dan? Of je bekwaam bent blijkt wel vanuit een capaciteitentest en de eerste periode van je werkzaamheden.

Je zal wat methoden en technieken leren in je werkzaamheden. Daarnaast heb je nu al een eigen stijl van dingen aanpakken. Een beetje koppigheid (vertrouwen in je kunnen en een eigen mening) is goed, maar volledig inflexibel is natuurlijk niet mee te werken.

Een ja-knikker heb je ook niets aan. Je stijl voegt iets toe aan het team of is een versterking van de huidige positie.
pi_126927865
Door midden zagen om te toetsen of iemand daadwerkelijk een 'goede vangst' is. Het is momenteel natuurlijk wel een werkgeversmarkt en voor starters is het nu eenmaal lastig. Ik heb een aantal gesprekken gehad waarbij ik letterlijk zat te zweten van alle vragen...en ze bleven maar doorvragen. Dus vandaar mijn eerdere reactie.

Omdat het gewoon een relaxed gesprek was, dacht ik 'huh'? En verwacht het daarom nog. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik zal het gesprek voorbereiden met de focus op mijn persoonlijkheid/ambitie en leergierigheid...Er moet uiteraard ook een klik zijn.
pi_127152343
Hoe vergaat het hier met de sollicitaties? Iemand ervaring met audit meeloopstages bij Ernst & Young ?
pi_127153407
Ik kan daar niks actueels over zeggen maar ga dit topic wel volgen vanwege de eigen interesse in de te lezen ervaringen anno 2013 op dat gebied.
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:04:23 #14
404485 Starkovic
cijfertijger
pi_127157505
@RudeTumTum: Ik kan je in ieder geval vertellen dat het aannamebeleid bij de big four zich momenteel vrijwel uitsluitend toespitst op (bijna) afgestudeerde WO Masterstudenten. HBO'ers maken al vrij weinig kans om er tussen te komen.
Assumption is the mother of all fuck-ups. -Under Siege 2
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:19:11 #15
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_127158301
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 16:04 schreef Starkovic het volgende:
@RudeTumTum: Ik kan je in ieder geval vertellen dat het aannamebeleid bij de big four zich momenteel vrijwel uitsluitend toespitst op (bijna) afgestudeerde WO Masterstudenten. HBO'ers maken al vrij weinig kans om er tussen te komen.
VWO'ers maken ook weinig kans trouwens :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:53:18 #16
404485 Starkovic
cijfertijger
pi_127159944
dat is wel de impliciete boodschap ja ;)
Assumption is the mother of all fuck-ups. -Under Siege 2
pi_127161442
Zelfs duale WO MSc studenten krijgen moeilijk een plekje - I tried :-)
  woensdag 29 mei 2013 @ 18:13:46 #18
404485 Starkovic
cijfertijger
pi_127163230
De beste manier om tegenwoordig binnen te komen is het aangaan van een (bachelor) masterscriptie stage, omdat ze daarmee tegen relatief lage kosten kunnen zien wat je in huis hebt, voordat ze je een contract aanbieden.
Assumption is the mother of all fuck-ups. -Under Siege 2
pi_127166906
Weer afgewezen bij een Big 4 kantoor. Assessment en 1e gesprek waren top, maar kreeg weer te horen dat ze de voorkeur geven aan mensen die zij beter vinden.

ik word er moedeloos van. Ik moet wat hebben vanaf September :'(
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
  woensdag 29 mei 2013 @ 20:02:39 #20
404485 Starkovic
cijfertijger
pi_127168604
Probeer anders één van de middelgrote kantoren, de Big 4 hebben hun september line-up rond deze tijd wel gemaakt, dus alleen de toppers komen er nog door. Omdat de Big 4 via hun marketing al in contact staan met een groot aantal studenten, houden ze met nieuwe aanmeldingen nu niet zo'n rekening meer. Kleinere kantoren zijn nu nog volop bezig met selectie.
Assumption is the mother of all fuck-ups. -Under Siege 2
pi_127169090
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 19:35 schreef waaromniet1988 het volgende:
Weer afgewezen bij een Big 4 kantoor. Assessment en 1e gesprek waren top, maar kreeg weer te horen dat ze de voorkeur geven aan mensen die zij beter vinden.

ik word er moedeloos van. Ik moet wat hebben vanaf September :'(
Houd de moed erin, je kan het altijd nog rond sept/okt proberen voor januari ! Dan staan ze te popelen om mensen aan te nemen voor de 'busy season'.
  woensdag 29 mei 2013 @ 20:24:31 #22
404485 Starkovic
cijfertijger
pi_127170038
En als je dan in januari begint, zorg er dan wel voor dat je nog ergens een meeloopstage regelt in de tussengelegen maanden; hiaten in je CV vinden ze namelijk niet zo leuk :)
Assumption is the mother of all fuck-ups. -Under Siege 2
pi_127170094
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:02 schreef Starkovic het volgende:
Probeer anders één van de middelgrote kantoren, de Big 4 hebben hun september line-up rond deze tijd wel gemaakt, dus alleen de toppers komen er nog door. Omdat de Big 4 via hun marketing al in contact staan met een groot aantal studenten, houden ze met nieuwe aanmeldingen nu niet zo'n rekening meer. Kleinere kantoren zijn nu nog volop bezig met selectie.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:09 schreef RY5PRM4x het volgende:

[..]

Houd de moed erin, je kan het altijd nog rond sept/okt proberen voor januari ! Dan staan ze te popelen om mensen aan te nemen voor de 'busy season'.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:24 schreef Starkovic het volgende:
En als je dan in januari begint, zorg er dan wel voor dat je nog ergens een meeloopstage regelt in de tussengelegen maanden; hiaten in je CV vinden ze namelijk niet zo leuk :)
Bedankt voor de tips. Daar had ik namelijk nog niet aangedacht
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_127171210
quote:
Bedankt voor de tips. Daar had ik namelijk nog niet aangedacht
Hoe was je ervaring bij EY, ben benieuwd? 1e en 2e gesprek, hoe ging dat?
pi_127180002
Ik heb niet alle topics gelezen in de deze reeks, maar ben ik het nou of is het salaris nou gewoon slecht bij deze clubs? Ik reken even: je start zo rond de 2500 + die voordelen als auto en bonus. Maar daarvoor werk je heel hard, vaak tot in de nacht en in de weekenden? Kan ik ervan uitgaan dat dat 55 uur is gemiddeld per week?

Mijn huidige erbij baantje wat een kleuter met down syndroom nog kan doen betaalt op basis van 55 uur werken al bijna 2400 euro.
Natuurlijk zit je ook bij zo'n big 4 club om te leren en ze betalen je opleiding (niet te vergeten natuurlijk!!), maarja daarvoor ben je dan wel "slim", heb je gestudeerd en doe je veel hoogwaardiger werk.
Dat salaris stijgt natuurlijk ook nog wel, maar het is echt niet hoog. Zeker ook niet vergeleken met andere "echte" banen. Waarom kijkt iedereen zo op tegen deze bedrijven?!

En dan zijn de groeicapaciteiten binnen dit bedrijf ook vrij beperkt als je ziet hoe weinig partner worden.
pi_127180467
Er zitten weken bij van 60+ uren. Je zal vast mensen hebben die gemiddeld op 55 zitten. Dat is niet de standaard. Er zullen er genoeg zijn die op 45 uitkomen? Neemt niet weg dat je inderdaad niet voor het geld je zo laat afbeulen. Er zijn functies die beter betalen.

Misschien ouderwets, maar je moet het ook gewoon leuk vinden om te doen?
pi_127181252
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:44 schreef RY5PRM4x het volgende:

[..]

Hoe was je ervaring bij EY, ben benieuwd? 1e en 2e gesprek, hoe ging dat?
1e gesprek ging goed. Ging meer over mijzelf als persoon, maar ook over mijn motivatie voor de audit en E&Y. Het was een prettig gesprek.
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_127181483
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 22:52 schreef snabbi het volgende:
Er zitten weken bij van 60+ uren. Je zal vast mensen hebben die gemiddeld op 55 zitten. Dat is niet de standaard. Er zullen er genoeg zijn die op 45 uitkomen? Neemt niet weg dat je inderdaad niet voor het geld je zo laat afbeulen. Er zijn functies die beter betalen.

Misschien ouderwets, maar je moet het ook gewoon leuk vinden om te doen?
Uiteraard, maar je bent ook weer geen sinterklaas. Misschien dat iemand mij anders kan overtuigen (ik zit zelf niet bij een big 4 en geen de werkcultuur ook niet persoonlijk en hoeveel het bedrijf in jou investeert ook bijv), maar het salaris is gewoon echt niet goed te noemen naar mijn mening. Iedereen kijkt zich altijd blind op dat salaris zonder uit te rekenen dat je hier 1.5 x harder werkt dan op andere plekken. Een mbo'er krijgt bijna meer betaald.

edit: en je hebt ook wel redelijk wat vakantiedagen. Kun je die ook gewoon opnemen of word je daar raar op aangekeken? Neem aan dat je ze wel kunt opnemen maar niet in de drukke dagen rond de lente als de jaarplannen klaar moeten zijn (wat ik heel logisch vind overigens).

[ Bericht 4% gewijzigd door Zombiehoofd op 29-05-2013 23:11:39 ]
pi_127185618
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:06 schreef Zombiehoofd het volgende:

[..]

Uiteraard, maar je bent ook weer geen sinterklaas. Misschien dat iemand mij anders kan overtuigen (ik zit zelf niet bij een big 4 en geen de werkcultuur ook niet persoonlijk en hoeveel het bedrijf in jou investeert ook bijv), maar het salaris is gewoon echt niet goed te noemen naar mijn mening. Iedereen kijkt zich altijd blind op dat salaris zonder uit te rekenen dat je hier 1.5 x harder werkt dan op andere plekken. Een mbo'er krijgt bijna meer betaald.
Ik kan niet 1 persoon opnoemen bij een big 4 die zegt dat het salaris hoog is hoor. 1,5x keer is het ook niet (dan zou je op gemiddeld 60 uur komen?). Aan de andere kant, je conclusie is juist. Het is niet de best betaalde baan die je kan vinden. Ook wanneer je veel waarde hecht aan 9 tot 5, dan ga je nooit gelukkig worden bij een big 4. Gewoon niet doen.

quote:
edit: en je hebt ook wel redelijk wat vakantiedagen. Kun je die ook gewoon opnemen of word je daar raar op aangekeken? Neem aan dat je ze wel kunt opnemen maar niet in de drukke dagen rond de lente als de jaarplannen klaar moeten zijn (wat ik heel logisch vind overigens).
Vakantie kan je prima opnemen. Juist ook in de periodes waar je bij alle andere bedrijven problemen hebt vrij te krijgen (schoolvakanties enzo). Waarom? De klant heeft toch geen tijd voor je, dus jij kan ook weg. Verder is niemand onvervangbaar en is het gewoon een kwestie van plannen.

Wat maakt het werk dan wel leuk? Verantwoordelijkheden, bluf-poker, verschillende dingen zien, snelheid (deadlines zijn deadlines en niet het eeuwige uitstellen), steile leercurve (niet vastroesten in je taken). Ook afzien kan btw leuk zijn. Niet op het moment zelf, maar achteraf wel. Goed voor een team gevoel.
pi_127195208
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:02 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

1e gesprek ging goed. Ging meer over mijzelf als persoon, maar ook over mijn motivatie voor de audit en E&Y. Het was een prettig gesprek.
Oke dat is wel goed dus! En het 2e gesprek dan, met de senior staff/manager/partner? Ik ben nog nooit zo ver gekomen dus ben benieuwd naar hoe dat gaat.
pi_127201620
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:06 schreef Zombiehoofd het volgende:

[..]

Uiteraard, maar je bent ook weer geen sinterklaas. Misschien dat iemand mij anders kan overtuigen (ik zit zelf niet bij een big 4 en geen de werkcultuur ook niet persoonlijk en hoeveel het bedrijf in jou investeert ook bijv), maar het salaris is gewoon echt niet goed te noemen naar mijn mening. Iedereen kijkt zich altijd blind op dat salaris zonder uit te rekenen dat je hier 1.5 x harder werkt dan op andere plekken. Een mbo'er krijgt bijna meer betaald.

edit: en je hebt ook wel redelijk wat vakantiedagen. Kun je die ook gewoon opnemen of word je daar raar op aangekeken? Neem aan dat je ze wel kunt opnemen maar niet in de drukke dagen rond de lente als de jaarplannen klaar moeten zijn (wat ik heel logisch vind overigens).
Je moet alleen niet vergeten dat er ook andere mensen bij de Big 4 rondlopen, met verschillende startsalarissen. De fiscalisten zitten, afhankelijk van het kantoor, als startsalaris namelijk in de range +/- ¤ 2.900 - ¤ 3.200.
pi_127202945
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 22:47 schreef Zombiehoofd het volgende:
Ik heb niet alle topics gelezen in de deze reeks, maar ben ik het nou of is het salaris nou gewoon slecht bij deze clubs? Ik reken even: je start zo rond de 2500 + die voordelen als auto en bonus. Maar daarvoor werk je heel hard, vaak tot in de nacht en in de weekenden? Kan ik ervan uitgaan dat dat 55 uur is gemiddeld per week?

Mijn huidige erbij baantje wat een kleuter met down syndroom nog kan doen betaalt op basis van 55 uur werken al bijna 2400 euro.
Natuurlijk zit je ook bij zo'n big 4 club om te leren en ze betalen je opleiding (niet te vergeten natuurlijk!!), maarja daarvoor ben je dan wel "slim", heb je gestudeerd en doe je veel hoogwaardiger werk.
Dat salaris stijgt natuurlijk ook nog wel, maar het is echt niet hoog. Zeker ook niet vergeleken met andere "echte" banen. Waarom kijkt iedereen zo op tegen deze bedrijven?!

En dan zijn de groeicapaciteiten binnen dit bedrijf ook vrij beperkt als je ziet hoe weinig partner worden.
Hele punt is dat een big-four kantoor flink in je investeert (interne en externe opleidingen). Na 5 jaar een big-four kantoor (en RA-titel of andere titel) kan je overstappen en grote stappen maken in salaris. Met je down-syndroom baantje kan je dat niet.

Groeimogelijkheden zijn juist oneindig, als jij de capaciteiten hebt en graag wilt kan je ten allen tijde promotie maken. Overigens (no offence) met jouw instelling wat ik hierboven lees, zit je er compleet niet op je plek
  donderdag 30 mei 2013 @ 14:28:35 #33
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_127203570
Oh, en stel nou dat je eenmaal partner bent bij een BIG4, dan loop je binnen :7
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_127206017
Weet iemand of starters bij "Meijburg" (dus startende fiscalisten) een lease-auto (mogen) krijgen?
pi_127220507
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:03 schreef RY5PRM4x het volgende:

[..]

Oke dat is wel goed dus! En het 2e gesprek dan, met de senior staff/manager/partner? Ik ben nog nooit zo ver gekomen dus ben benieuwd naar hoe dat gaat.
Ik ben helaas ook nooit zover gekomen :'(
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_127225964
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:03 schreef RY5PRM4x het volgende:

[..]

Oke dat is wel goed dus! En het 2e gesprek dan, met de senior staff/manager/partner? Ik ben nog nooit zo ver gekomen dus ben benieuwd naar hoe dat gaat.
Gewoon gezellig gesprek (althans bij mij, was met 2 partners). Beetje over voetbal gehad enzo :7
pi_127226177
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 22:12 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Gewoon gezellig gesprek (althans bij mij, was met 2 partners). Beetje over voetbal gehad enzo :7
Haha cool! En hoe was het inhoudelijke gedeelte? Mijn inhoudelijke kennis is 0,000001 hahaha. Ik heb geen accountancy achtergrond... :'(
pi_127226704
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 22:15 schreef RY5PRM4x het volgende:

[..]

Haha cool! En hoe was het inhoudelijke gedeelte? Mijn inhoudelijke kennis is 0,000001 hahaha. Ik heb geen accountancy achtergrond... :'(
Nouja, beetje praatje over dat je gemotiveerd bent, en waarom je voor het vak kiest, je sterktes en zwaktes etc...
pi_127246499
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:14 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Hele punt is dat een big-four kantoor flink in je investeert (interne en externe opleidingen). Na 5 jaar een big-four kantoor (en RA-titel of andere titel) kan je overstappen en grote stappen maken in salaris. Met je down-syndroom baantje kan je dat niet.

Groeimogelijkheden zijn juist oneindig, als jij de capaciteiten hebt en graag wilt kan je ten allen tijde promotie maken. Overigens (no offence) met jouw instelling wat ik hierboven lees, zit je er compleet niet op je plek
Nee hoor ik voel geen offence :). Ik weet er simpel weg gewoon te weinig van dus keur het echt niet af of dergelijke. Als ik het zo teruglees van mezelf, komt het veel te hard over, maar in andere topics van deze reeks zag ik mensen die het allemaal zo de lucht in prezen.
Maar nogmaals, ik houd waarschijnlijk met zo weinig dingen niet rekening.
pi_127246574
Big4 is dè manier op snel hogerop te komen in de financiële wereld
  vrijdag 31 mei 2013 @ 13:17:18 #41
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_127246937
Big4 lijkt mij inderdaad ook meer een soort begin van je carriere om dan naar het bedrijfsleven over te stappen als je echt flink geld wil verdienen. Door je ervaring bij de Big4 heb je veel ervaring en ben je gewild; of je moet doorgaan en partner worden om daar je geld te verdienen.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_127247002
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:04 schreef ejfaar het volgende:
Big4 is dè manier op snel hogerop te komen in de financiële wereld
De 'financiele wereld' is veel meer dan alleen accountancy (Big 4 core business).
pi_127247027
quote:
3s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:19 schreef Maharbal het volgende:

[..]

De 'financiele wereld' is veel meer dan alleen accountancy (Big 4 core business).
Klopt, maar je kunt dan ook overstappen het bedrijfsleven in ;)
pi_127247312
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:19 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Klopt, maar je kunt dan ook overstappen het bedrijfsleven in ;)
O, ongetwijfeld. Maar het is niet 'de' manier.

Overigens word je niet tot zelden, ik roep maar wat, bankier als je ervoor accountant bij de Big 4 was.
pi_127247937
quote:
3s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:28 schreef Maharbal het volgende:

[..]

O, ongetwijfeld. Maar het is niet 'de' manier.

Overigens word je niet tot zelden, ik roep maar wat, bankier als je ervoor accountant bij de Big 4 was.
Het is wel 'de' manier om snel hogerop te komen
pi_127248383
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:49 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Het is wel 'de' manier om snel hogerop te komen
Je begrijpt m'n punt niet. De financiële wereld is veel meer dan accountancy, en jij relateert nu alles aan accountancy. Als je snel hogerop wilt komen in de financiële wereld, ben je veel beter af bij de 'echte' financiele instellingen: banken en andere instellingen zoals fondsbeheerders, PE huizen, Hedgefunds etc. Daarom: de financiële wereld is veel meer dan accountancy.

Het is ongetwijfeld een goede manier om hogerop te komen in het bedrijfsleven, maar het bedrijfsleven staat niet per definitie gelijk aan de financiele wereld.
pi_127248444
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:02 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je begrijpt m'n punt niet. De financiële wereld is veel meer dan accountancy, en jij relateert nu alles aan accountancy. Als je snel hogerop wilt komen in de financiële wereld, ben je veel beter af bij de 'echte' financiele instellingen: banken en andere instellingen zoals fondsbeheerders, PE huizen, Hedgefunds etc. Daarom: de financiële wereld is veel meer dan accountancy.

Het is ongetwijfeld een goede manier om hogerop te komen in het bedrijfsleven, maar het bedrijfsleven staat niet per definitie gelijk aan de financiele wereld.
Maar vanuit de accountancy kun je ook gewoon naar die instellingen als je wilt. Ik denk zelf dat als je bij een bank gaat werken je niet snel omhoog komt, dat is eigenlijk mijn punt,
Maar je hebt wel gelijk dat de 'financiële wereld' uit meer bestaat dan accountancy ja
pi_127248498
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:04 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Maar vanuit de accountancy kun je ook gewoon naar die instellingen als je wilt. Ik denk zelf dat als je bij een bank gaat werken je niet snel omhoog komt, dat is eigenlijk mijn punt,
Maar je hebt wel gelijk dat de 'financiële wereld' uit meer bestaat dan accountancy ja
I don't want to burst your bubble, maar banken, PE fondsen, Hedge funds etc. zitten niet te wachten op accountants. Het zijn veelal beta's, econometristen etc. die daar rondlopen.

Ik kom er zelden accountants tegen.
pi_127248577
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:05 schreef Maharbal het volgende:

[..]

I don't want to burst your bubble, maar banken, PE fondsen, Hedge funds etc. zitten niet te wachten op accountants. Het zijn veelal beta's, econometristen etc. die daar rondlopen.
Banken lijkt me sterk hoor.. Fondsen zullen vooral econometristen zijn ja
pi_127248606
quote:
3s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:19 schreef Maharbal het volgende:

[..]

De 'financiele wereld' is veel meer dan alleen accountancy (Big 4 core business).
Ik denk dat er tegenwoordig meer advieswerk gedaan wordt door de Big 4 dan accounting; daar wordt iig meer winst gemaakt dan bij de accounting-takken
pi_127248680
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:08 schreef Weird- het volgende:

[..]

Ik denk dat er tegenwoordig meer advieswerk gedaan wordt door de Big 4 dan accounting; daar wordt iig meer winst gemaakt dan bij de accounting-takken
Geloof het meteen hoor. Maar de discussie rondom de Big 4 in dit topic speelt zich veelal af op het vlak van de accountancy. Helemaal niets mis mee, ik wilde slechts aangeven dat dat niet het enige is in de 'financiele wereld'.

quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:07 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Banken lijkt me sterk hoor.. Fondsen zullen vooral econometristen zijn ja
Goed, je hoeft het natuurlijk niet te geloven. Ik kom ze in ieder geval amper tegen, niet bij banken, PE huizen/funds, Hedge funds, fondsbeheerders etc.
pi_127248735
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:09 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Geloof het meteen hoor. Maar de discussie rondom de Big 4 in dit topic speelt zich veelal af op het vlak van de accountancy. Helemaal niets mis mee, ik wilde slechts aangeven dat dat niet het enige is in de 'financiele wereld'.
Daar heb je wel gelijk in. Ik doelde met financiële wereld meer op functies bij de belastingdienst de financiële functies bij bedrijven, wat natuurlijk niet de financiele wereld is.
pi_127248772
Vanuit de accountancy zal je snel naar de 2e lijns functies gaan of richting management. De core business vanuit trading desks en echt de analyses, daar kom je de accountants niet snel tegen.
pi_127248776
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:10 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in. Ik doelde met financiële wereld meer op functies bij de belastingdienst de financiële functies bij bedrijven, wat natuurlijk niet de financiele wereld is.
We zijn het met elkaar eens hoor. De Big 4 is natuurlijk een gigantisch goede leerschool en boost van je verdere carriere in het bedrijfsleven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:11 schreef snabbi het volgende:
Vanuit de accountancy zal je snel naar de 2e lijns functies gaan of richting management. De core business vanuit trading desks en echt de analyses, daar kom je de accountants niet snel tegen.
Inderdaad, en daarom vond ik de term 'financiele wereld' in deze niet passen. Want management bij een bank is sec natuurlijk wel de financiele wereld, maar niet bij de core business van een bank.
pi_127249698
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 15:18 schreef Legatus het volgende:
Weet iemand of starters bij "Meijburg" (dus startende fiscalisten) een lease-auto (mogen) krijgen?
Of weet er iemand of de fiscalisten bij de andere drie (PwC, Deloitte en EY) wel een lease auto krijgen als starter?
  vrijdag 31 mei 2013 @ 14:45:35 #56
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_127249910
Je krijgt in het begin toch meestal een pool-auto, en dan na één of twee jaar je eigen?
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_127250163
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:45 schreef MacorgaZ het volgende:
Je krijgt in het begin toch meestal een pool-auto, en dan na één of twee jaar je eigen?
Geen idee of dat voor fiscalisten ook geldt
pi_127250770
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:45 schreef MacorgaZ het volgende:
Je krijgt in het begin toch meestal een pool-auto, en dan na één of twee jaar je eigen?
Met lease-auto bedoel ik eigenlijk (ook) poolauto's.
pi_127284182
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:08 schreef Weird- het volgende:

[..]

Ik denk dat er tegenwoordig meer advieswerk gedaan wordt door de Big 4 dan accounting; daar wordt iig meer winst gemaakt dan bij de accounting-takken
Dat is gewoon niet waar

http://www.pwc.nl/nl/assets/documents/pwc-annual-report-2012.pdf, pagina 98. Profit after tax voor audit tak is 34mio, advisory slechts 9mio
pi_127287053
En weer afgewezen bij een Big 4 kantoor na het 1e eerste gesprek ;( :( :'(
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_127289068
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:50 schreef waaromniet1988 het volgende:
En weer afgewezen bij een Big 4 kantoor na het 1e eerste gesprek ;( :( :'(
Waarom?
pi_127289204
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:58 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Waarom?
Het gesprek verliep niet geheel soepel. Vanwege eerdere ervaringen in mijn achterhoofd was ik dit keer ook zichtbaar nerveus
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_127290306
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 16:03 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Het gesprek verliep niet geheel soepel. Vanwege eerdere ervaringen in mijn achterhoofd was ik dit keer ook zichtbaar nerveus
Zonde
pi_127319147
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:50 schreef waaromniet1988 het volgende:
En weer afgewezen bij een Big 4 kantoor na het 1e eerste gesprek ;( :( :'(
Heb je mensen in je omgeving die bij een Big-4 kantoor werken? Wellicht goed om daar eens mee te babbelen. Ik weet uit ervaring dat relatief weinig mensen na het eerste gesprek al worden afgewezen, wellicht kunnen zij je een zetje de goede richting opgeven.
pi_127319365
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 13:36 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Heb je mensen in je omgeving die bij een Big-4 kantoor werken? Wellicht goed om daar eens mee te babbelen. Ik weet uit ervaring dat relatief weinig mensen na het eerste gesprek al worden afgewezen, wellicht kunnen zij je een zetje de goede richting opgeven.
Er zijn natuurlijk ook veel mensen die niet zeggen dat ze gaan solliciteren, waardoor je nooit weet dat die bij het eerste gesprek afgewezen is
pi_127319659
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 13:43 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk ook veel mensen die niet zeggen dat ze gaan solliciteren, waardoor je nooit weet dat die bij het eerste gesprek afgewezen is
Ik werk zelf bij een big-four. Maar kijk serieus een naar mijn tip, jij hoeft het wiel niet zelf uit te vinden, als andere je al voor zijn gegaan.
pi_127319924
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 13:54 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Ik werk zelf bij een big-four. Maar kijk serieus een naar mijn tip, jij hoeft het wiel niet zelf uit te vinden, als andere je al voor zijn gegaan.
Werk je bij de recruitment dan?
pi_127320864
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:05 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Werk je bij de recruitment dan?
zijdelings betrokken bij recruitementactiviteiten
pi_127320920
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:36 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

zijdelings betrokken bij recruitementactiviteiten
Waarom worden er dan überhaupt eerste gesprekken met de recruiters gevoerd? Als er (bijna) niemand afvalt zijn de kosten van de eerste gesprekken duurder dan de baten....
pi_127321118
Laat maar, ik heb al een vermoeden waarom het niets wordt met jou
pi_127321532
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:38 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Waarom worden er dan überhaupt eerste gesprekken met de recruiters gevoerd? Als er (bijna) niemand afvalt zijn de kosten van de eerste gesprekken duurder dan de baten....
Er vallen heel veel af bij de gesprekken. Uit bronnen heb ik trouwens vernomen dat er ongeveer 120 sollicitanten zijn voor 30 vacatures... kans is dus wel enorm groot dat je wordt aangenomen :-)
pi_127321555
@underdoggy,

Mijn verhaal is wel altijd hetzelfde, maar het is duidelijk dat mijn overkomen uiteindelijk doorslaggevend is. Bij de ene big 4 kantoor ging het gesprek goed/vlot en ik was totaal niet zenuwachtig.

Terwijl bij de andere big 4 kantoor het verhaal ook hetzelfde was, alleen was ik dit keer zenuwachtig en het gesprek verliep stroef. Dat kwam doordat het dus eerder fout ging en dat neem je toch mee naar toekomstige gesprekken.

Vinden ze het dan erg dat je zenuwachtig bent?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_127321847
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 15:00 schreef waaromniet1988 het volgende:
@underdoggy,

Mijn verhaal is wel altijd hetzelfde, maar het is duidelijk dat mijn overkomen uiteindelijk doorslaggevend is. Bij de ene big 4 kantoor ging het gesprek goed/vlot en ik was totaal niet zenuwachtig.

Terwijl bij de andere big 4 kantoor het verhaal ook hetzelfde was, alleen was ik dit keer zenuwachtig en het gesprek verliep stroef. Dat kwam doordat het dus eerder fout ging en dat neem je toch mee naar toekomstige gesprekken.

Vinden ze het dan erg dat je zenuwachtig bent?
Ja, zenuwachtig zijn is echt niet goed. Als je bij een klant bent dan moet je ook niet zenuwachtig en onzeker overkomen!

De mensen die het ver hebben geschopt zijn allemaal heel erg zelfverzekerd, twijfelen niet en nemen snel beslissingen.

Zelfreflectie is daarom belangrijk voordat je een sollicitatiegesprek hebt; ken je status quo :)
pi_127324793
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:45 schreef Underdoggy het volgende:
Laat maar, ik heb al een vermoeden waarom het niets wordt met jou
Ik ben al gewoon in dienst bij een big-4 hoor :')
Goede argumenten heb je wel ^O^
pi_127324861
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:41 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Ik ben al gewoon in dienst bij een big-4 hoor :')
Goede argumenten heb je wel ^O^
Excuses, haal even 2 users door elkaar
  maandag 3 juni 2013 @ 12:05:48 #76
404485 Starkovic
cijfertijger
pi_127353548
@Zombiehoofd: Om te beginnen met het harde werken, dat is alleen in busy season, lopend van begin januari tot ergens in mei (meestal). Daarnaast worden 1e en 2e jaars daar wel redelijk in ontzien. Pas als je een beetje ervaring hebt met het werk, moet je flink bijschakelen qua aantal gemaakte uren.

Die extra gedraaide uren kan je bij veel kantoren nog inwisselen voor vrije tijd in de zomer onder een tijd-voor-tijdregeling (hoewel deze regelingen ook aan het versoberen zijn wegens teruglopende marges).

Het 'tegen hen opkijken' en 'weinig partners' kon ik zelf vroeger ook niet zo goed met elkaar rijmen. Ik dacht dat die kantoren één grote ratrace waren waar iedereen elkaar in de rug zou steken om bovenop de stronthoop te kunnen staan.

Dit is echter niet waar.

Het feit is gewoon dat als je 5 a 6 jaar bij zo'n firma werkt, je zoveel ervaring hebt opgedaan dat je zeer gewild bent bij het bedrijfsleven, met name de klanten waarvoor je werkt/ hebt gewerkt. Ze worden soms platgebeld met aanboden om ergens tegen een substantieel hoger salaris te gaan werken tegen veel minder gestresste uren. Het is dan ook niet gek dat veel mensen op een gegeven moment een afweging maken.
Ga maar eens na; je bent bijvoorbeeld 30, bent al twee jaar RA en woont samen met je vriendin. Zij wilt eindelijk aan de kids beginnen en jij krijgt bijna een inzinking als je denkt aan je aanstaande promotie tot manager en alle verantwoordelijkheden die daarbij komen kijken. Als je dan ook nog eens 2 jaar lang in je spaarzame uren slaap wakker wordt van het gekrijs van een kind, zie je levensverwachting slinken en doemt het beeld van jezelf op je 42e met je snufferd in de airbag in de vangrail van de A10 omdat je een hartaanval of een wegtrekker hebt gehad. Dan neem je dat baantje op de internal audit afdeling van je klant wel aan.
Je vriendin, 29 en ook net RA, moet er op haar beurt niet aan denken dat haar kinderen opgroeien en hun moeder nooit zien. Het liefst zou ze parttime door willen gaan, want alleen zo'n mama-dag zet ook geen zoden aan de dijk. Op kantoor wordt haar dan vertelt dat als ze nog partner/manager wilt worden, ze er toch vol voor moet gaan. Ook zij besluit dus toch haar heil ergens anders te gaan zoeken.
Deze scenario's komen vaker voor dan je denkt, en iedereen binnen die kantoren beaamt dan ook dat gedwongen ontslagen bijna niet voorkomen. Zij die aan de top zitten zijn zij die dat ook echt wilden en bereid waren er iets voor op te offeren. Zij de vertrokken zijn zijn het bedrijf eeuwig dankbaar voor de opleiding en de werkervaring die hen voor de rest van hun carriere een competetief voordeel hebben gegeven op de arbeidsmarkt.

In dit licht bezien valt dat startsalaris dus reuze mee en kan je ook de opbouw van zo'n organisatie begrijpen.
Assumption is the mother of all fuck-ups. -Under Siege 2
  maandag 3 juni 2013 @ 12:25:05 #77
404485 Starkovic
cijfertijger
pi_127354240
En accountants bij banken hebben volgens mij prima toegevoegde waarde hoor. Correct me if i'm wrong:

De primaire taak van een normale bank is het verstrekken van krediet aan het bedrijfsleven. hier stelt de bank echter wel voorwaardes aan zoals een vlot lopende administratieve organisatie. In dat licht kan een accountant aan de slag als "internal control advisor" bij de buitendienst. Daarnaast hebben banken ook begrip nodig van de almaar veranderende IFRS, en wat dat betekent voor debt/equity ratios en risicoanalyses. Het in huis halen van een IFRS expert heeft dan wel zin. (ABN amro heeft de vacature zelfs openstaan )
Assumption is the mother of all fuck-ups. -Under Siege 2
pi_127358598
quote:
12s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:25 schreef Starkovic het volgende:
En accountants bij banken hebben volgens mij prima toegevoegde waarde hoor. Correct me if i'm wrong:

De primaire taak van een normale bank is het verstrekken van krediet aan het bedrijfsleven. hier stelt de bank echter wel voorwaardes aan zoals een vlot lopende administratieve organisatie. In dat licht kan een accountant aan de slag als "internal control advisor" bij de buitendienst. Daarnaast hebben banken ook begrip nodig van de almaar veranderende IFRS, en wat dat betekent voor debt/equity ratios en risicoanalyses. Het in huis halen van een IFRS expert heeft dan wel zin. (ABN amro heeft de vacature zelfs openstaan )
Je moet dingen niet uit hun verband trekken. Er is nergens gezegd dat er geen enkele accountant bij een bank rondloopt.

Een bank heeft evengoed behoefte aan schoonmaakpersoneel. Dat betekent niet ineens dat het gros van de werknemers daar schoonmaker is ;)

Disclaimer: nee ik vergelijk accountants niet met schoonmakers.
pi_127375854
Bij mijn kantoor (niet big-4) mag je pas je praktijkdeel van de post-master doen als je een bepaalde functie hebt..
Nou vroeg ik me af of iemand weet of ze bij de big-4 willen dat je zo snel mogelijk RA bent, ongeacht je functie?
pi_127379360
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:05 schreef Starkovic het volgende:
@Zombiehoofd: Om te beginnen met het harde werken, dat is alleen in busy season, lopend van begin januari tot ergens in mei (meestal). Daarnaast worden 1e en 2e jaars daar wel redelijk in ontzien. Pas als je een beetje ervaring hebt met het werk, moet je flink bijschakelen qua aantal gemaakte uren.

Die extra gedraaide uren kan je bij veel kantoren nog inwisselen voor vrije tijd in de zomer onder een tijd-voor-tijdregeling (hoewel deze regelingen ook aan het versoberen zijn wegens teruglopende marges).

Het 'tegen hen opkijken' en 'weinig partners' kon ik zelf vroeger ook niet zo goed met elkaar rijmen. Ik dacht dat die kantoren één grote ratrace waren waar iedereen elkaar in de rug zou steken om bovenop de stronthoop te kunnen staan.

Dit is echter niet waar.

Het feit is gewoon dat als je 5 a 6 jaar bij zo'n firma werkt, je zoveel ervaring hebt opgedaan dat je zeer gewild bent bij het bedrijfsleven, met name de klanten waarvoor je werkt/ hebt gewerkt. Ze worden soms platgebeld met aanboden om ergens tegen een substantieel hoger salaris te gaan werken tegen veel minder gestresste uren. Het is dan ook niet gek dat veel mensen op een gegeven moment een afweging maken.
Ga maar eens na; je bent bijvoorbeeld 30, bent al twee jaar RA en woont samen met je vriendin. Zij wilt eindelijk aan de kids beginnen en jij krijgt bijna een inzinking als je denkt aan je aanstaande promotie tot manager en alle verantwoordelijkheden die daarbij komen kijken. Als je dan ook nog eens 2 jaar lang in je spaarzame uren slaap wakker wordt van het gekrijs van een kind, zie je levensverwachting slinken en doemt het beeld van jezelf op je 42e met je snufferd in de airbag in de vangrail van de A10 omdat je een hartaanval of een wegtrekker hebt gehad. Dan neem je dat baantje op de internal audit afdeling van je klant wel aan.
Je vriendin, 29 en ook net RA, moet er op haar beurt niet aan denken dat haar kinderen opgroeien en hun moeder nooit zien. Het liefst zou ze parttime door willen gaan, want alleen zo'n mama-dag zet ook geen zoden aan de dijk. Op kantoor wordt haar dan vertelt dat als ze nog partner/manager wilt worden, ze er toch vol voor moet gaan. Ook zij besluit dus toch haar heil ergens anders te gaan zoeken.
Deze scenario's komen vaker voor dan je denkt, en iedereen binnen die kantoren beaamt dan ook dat gedwongen ontslagen bijna niet voorkomen. Zij die aan de top zitten zijn zij die dat ook echt wilden en bereid waren er iets voor op te offeren. Zij de vertrokken zijn zijn het bedrijf eeuwig dankbaar voor de opleiding en de werkervaring die hen voor de rest van hun carriere een competetief voordeel hebben gegeven op de arbeidsmarkt.

In dit licht bezien valt dat startsalaris dus reuze mee en kan je ook de opbouw van zo'n organisatie begrijpen.
Bedankt ^O^ Sorry als ik eerst zo ongefundeerd klonk, maar goede uitleg.
pi_127380438
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:58 schreef ikwordra het volgende:
Bij mijn kantoor (niet big-4) mag je pas je praktijkdeel van de post-master doen als je een bepaalde functie hebt..
Nou vroeg ik me af of iemand weet of ze bij de big-4 willen dat je zo snel mogelijk RA bent, ongeacht je functie?
Volgens de eisen van het NBA moet je in je laatste stagejaar (jaar 3) het niveau hebben van beginnend beroepsbeoefenaar wat inhoud dat je een aansturende en coordinerende rol hebt oftwel functieniveau supervisor.

In de praktijk wordt dit bij veel kantoren aangegrepen om te zorgen dat mensen niet te snel afstuderen zodat ze nog wat makkelijk vast te houden zijn. Dit omdat de kantoren een onderbezetting hebben van supervisors. En zolang de studie nog niet afgerond is overstappen nog wat lastiger.
pi_127380552
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:04 schreef QFX23 het volgende:

[..]

Volgens de eisen van het NBA moet je in je laatste stagejaar (jaar 3) het niveau hebben van beginnend beroepsbeoefenaar wat inhoud dat je een aansturende en coordinerende rol hebt oftwel functieniveau supervisor.

In de praktijk wordt dit bij veel kantoren aangegrepen om te zorgen dat mensen niet te snel afstuderen zodat ze nog wat makkelijk vast te houden zijn. Dit omdat de kantoren een onderbezetting hebben van supervisors. En zolang de studie nog niet afgerond is overstappen nog wat lastiger.
Dit weet ik, maar ik vraag me af hoe de big-4 kantoren hier mee omgaan. Ik heb weleens gehoord dat je als senior-assistent al RA kunt zijn
pi_127380792
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:06 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Dit weet ik, maar ik vraag me af hoe de big-4 kantoren hier mee omgaan. Ik heb weleens gehoord dat je als senior-assistent al RA kunt zijn
Dat kan. Als je in je eerste jaar gelijk met de RA-opleiding begint en die nominaal afrond en je tegelijk nominaal loopt met je stage, kan je na 3 jaar RA zijn. Dan ben je of senior, of eerste-jaars supervisors als je versnelt doorgroeid.
pi_127380946
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:09 schreef QFX23 het volgende:

[..]

Dat kan. Als je in je eerste jaar gelijk met de RA-opleiding begint en die nominaal afrond en je tegelijk nominaal loopt met je stage, kan je na 3 jaar RA zijn. Dan ben je of senior, of eerste-jaars supervisors als je versnelt doorgroeid.
Bij ons moet je minimaal controleleider zijn om aan je stage te mogen beginnen..
Precies de truc die jij eigenlijk beschreef (dacht al dat dit de reden was)
pi_127381370
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:12 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Bij ons moet je minimaal controleleider zijn om aan je stage te mogen beginnen..
Precies de truc die jij eigenlijk beschreef (dacht al dat dit de reden was)
Ik ben anderhalf jaar geleden wel gelijk begonnen als eerste jaars trainee. Maar ook toen waren er verschillende regels voor per kantoor en zelfs per vestiging. Ik zou er zelf niet blij van worden als je dan pas kan beginnen, dan moet je perse 7-8 jaar blijven werken om je studie af te kunnen ronden...
pi_127381884
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:18 schreef QFX23 het volgende:

[..]

Ik ben anderhalf jaar geleden wel gelijk begonnen als eerste jaars trainee. Maar ook toen waren er verschillende regels voor per kantoor en zelfs per vestiging. Ik zou er zelf niet blij van worden als je dan pas kan beginnen, dan moet je perse 7-8 jaar blijven werken om je studie af te kunnen ronden...
Bij welk kantoor zit jij dan?
pi_127385347
lastig binnenkomen bij zo´n big4 als je een MSc accounting & control hebt en als nevenactiviteiten gewoon bijbaantjes in horeca en winkels hebt gehad?? Hoor alleen maar spookverhalen
pi_127483758
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:25 schreef bezemsteeltaart het volgende:
lastig binnenkomen bij zo´n big4 als je een MSc accounting & control hebt en als nevenactiviteiten gewoon bijbaantjes in horeca en winkels hebt gehad?? Hoor alleen maar spookverhalen
Als je bovenstaande taalgebruik ook in je brief hebt wel. Over het algemeen lijkt het met name voor WO studenten nog mee te vallen. Je geeft zelf aan in de horeca en in winkels gewerkt te hebben. Jezelf presenteren tijdens een gesprek moet je dan wel lukken, wat erg belangrijk is.
pi_127491792
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:24 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Als je bovenstaande taalgebruik ook in je brief hebt wel. Over het algemeen lijkt het met name voor WO studenten nog mee te vallen. Je geeft zelf aan in de horeca en in winkels gewerkt te hebben. Jezelf presenteren tijdens een gesprek moet je dan wel lukken, wat erg belangrijk is.
Het maakt geen reet uit wat je bijbanen zijn inderdaad, als je een ander maar kan overtuigen dat je er van geleerd hebt
pi_127581031
Iemand wel eens afgewezen na een 2e gesprek ? :9

[ Bericht 9% gewijzigd door RY5PRM4x op 10-06-2013 15:52:49 ]
pi_127618780
Wat kan ik verwachten bij een 2e gesprek (partner en manager) bij Audit E&Y

Zal vooral mijn vakinhoudelijke kennis getest worden of meer naar hoe ik ben als persoon?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_127622464
Waarschijnlijk hoe je bent als persoon, zo was het tenminste wel bij PwC. Qua vakinhoudelijke kennis gaan ze er meestal wel vanuit dat je het bezit, aangezien je (wel of niet) een opleiding doet voor RA? Correct me if I'm wrong, ik heb namelijk niet voor een audit functie gesolliciteerd en al helemaal niet voor fulltime werk, maar stage.
pi_127626209
Ze gaan inderdaad in op je persoon, niet op vakinhoudelijke kennis
pi_127633967
Heb binnenkort mijn 2de gesprek bij E en Y (partner en sr. Manager)

Ben echter benaderd via linkedin met de vraag ik interesse had om te komen solliciteren(was niet actief aan het zoeken) 3.5 jaar werkervaring bij ander heel groot bedrijf, geen accountancy oid. Dus ben maar eens geen praten met ze en vond het heel interessant

Zoals ik lees gaat gaat dit gesprek meer over de persoon? Wordt er verder al wat anders besproken of is er hierna nog een ronde? (M.b.t salarisonderhandeling ofzo).

Hopelijk heeft iemand een idee :)

Groetjes!
Bla
pi_127766194
Hoelang duurt het om een stagecontract te ontvangen van de Big-4 ?

[ Bericht 12% gewijzigd door RY5PRM4x op 13-06-2013 21:55:01 ]
pi_127784575
Begin van de week een 2e gesprek gehad en die verliep goed.

Alleen heb ik nu nog steeds Geen zekerheid gekregen via een telefoontje.

Is dit normaal? Is het beter als ik zelf bel?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_127810933
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 12:01 schreef waaromniet1988 het volgende:
Begin van de week een 2e gesprek gehad en die verliep goed.

Alleen heb ik nu nog steeds Geen zekerheid gekregen via een telefoontje.

Is dit normaal? Is het beter als ik zelf bel?
Je kan de HR persoon bellen, maar als ze nieuws hebben dan geven ze dat als het goed is wel door.

Ben zelf onlangs bij een big-4 weggegaan en naar een MKBer gegaan, moet zeggen, ben erg blij met de keuze :)
  vrijdag 14 juni 2013 @ 23:46:49 #98
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_127813169
Want.....?
Wat zijn de punten waar je nu blijer mee bent en wat mis je?
Ik ben zelf waarschijnlijk niet ambitieus genoeg voor Big4 maar ben wel benieuwd naar de motivatie van overstappers.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_127869134
(
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 23:46 schreef MacorgaZ het volgende:
Want.....?
Wat zijn de punten waar je nu blijer mee bent en wat mis je?
Ik ben zelf waarschijnlijk niet ambitieus genoeg voor Big4 maar ben wel benieuwd naar de motivatie van overstappers.
Denk de lage werkdruk, in de meeste gevallen een wat hogere salaris en minder verantwoordelijkheid (qua grootte van de projecten).
pi_128030206
Weet iemand uit wat voor voorloopauto/poolauto je bij Deloitte kan kiezen als starter?
pi_128031583
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:50 schreef ikwordra het volgende:
Weet iemand uit wat voor voorloopauto/poolauto je bij Deloitte kan kiezen als starter?
Aygo of een Twingo..

Succes met je nieuwe pimpmobiel ;) moehaha
Bla
pi_128032583
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 13:24 schreef HeertjeB het volgende:

[..]

Aygo of een Twingo..

Succes met je nieuwe pimpmobiel ;) moehaha
Het was een serieuze vraag
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:07:48 #103
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_128033302
Als wat kom je binnen? ((senior)assistent, (junior) staff?)

(Per 1 juli wordt de leaseregeling versoberd trouwens :P)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_128034792
Ik kom binnen als staff :)
pi_128035129
Junior staff dus? Aangezien je eerder aangaf starter te zijn.
Bla
pi_128035214
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:53 schreef HeertjeB het volgende:
Junior staff dus? Aangezien je eerder aangaf starter te zijn.
Nee, heb mijn hbo afgerond. Dus start als staff
  donderdag 20 juni 2013 @ 15:35:21 #107
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_128036859
Mmm afgerond HBO is niet gelijk aan staff hoor :P

Ik denk dat je kan rekenen op een Ford Fiesta of Fiat Punto Evo
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_128036985
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:35 schreef KaBuf het volgende:
Mmm afgerond HBO is niet gelijk aan staff hoor :P

Ik denk dat je kan rekenen op een Ford Fiesta of Fiat Punto Evo
Wanneer ben je wel staff dan?
  donderdag 20 juni 2013 @ 15:47:39 #109
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_128037387
Afhankelijk van je competenties uiteraard :P
Maar bij mij op kantoor waren mensen met HBO 1 jaar junior staff en daarna staff :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_128037874
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:47 schreef KaBuf het volgende:
Afhankelijk van je competenties uiteraard :P
Maar bij mij op kantoor waren mensen met HBO 1 jaar junior staff en daarna staff :)
Die competenties weten ze toch niet als ze je aannemen? :P
Jij werkt ook bij Deloitte?
  donderdag 20 juni 2013 @ 16:39:11 #111
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_128039695
Ja, maar omdat je zei:
"Wanneer ben je wel staff dan?"

ging ik in op de wanneer als in, als je comptenties het toestaan om staff te worden :P

Als je een WO bachelor hebt word je het geloof ik ook sneller
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_128041680
Als je na het hbo begint ben je m.i. gewoon Staff bij Deloitte :P
pi_128046024
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:25 schreef bezemsteeltaart het volgende:
lastig binnenkomen bij zo´n big4 als je een MSc accounting & control hebt en als nevenactiviteiten gewoon bijbaantjes in horeca en winkels hebt gehad?? Hoor alleen maar spookverhalen
Nee, misschien is het nu wel iets lastiger dan in het verleden maar het valt allemaal wel mee.
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 14:43 schreef RY5PRM4x het volgende:
Iemand wel eens afgewezen na een 2e gesprek ? :9
Er zullen vast mensen zijn die zijn afgewezen na een 2e gesprek. Anders zou zo een gesprek nutteloos zijn, vind je niet?
  donderdag 20 juni 2013 @ 19:45:46 #114
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_128046868
Goed, mijn eerste post in deze reeks.

Afgestudeerd in Ondernemingsrecht, en bijna afgestudeerd in Fiscaal Recht (beiden WO). Ik heb een aantal stages gelopen bij grotere advocatenkantoren, maar ontdekt dat ik adviseren leuker vind dan procederen. Onlangs een partner leren kennen, die me heeft voorgesteld bij een Big4-kantoor. Contact gehad met een recruiter, die zeer enthousiast klonk, en een scala van mogelijkheden schetste. Ze stelde zelfs voor om een deel van de sollicitatieprocedure over te slaan, en direct een partnergesprek in te plannen, wat op mij overkwam als een acht boven een tentamen zetten zonder het nagekeken te hebben.

Ik kreeg een test toegestuurd, die ik, daar ben ik vrij zeker van, maar matig gemaakt heb. Het ging om een onderdeel abstract redeneren, waarmee ik te nonchalant omging. Ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen, maar vrees echt het ergste.

Is een onvoldoende gemaakt assessment écht een struikelblok, of is het mogelijk dat ik hiervoor een herkansing krijg, bijvoorbeeld op kantoor? Ik weet het, het is geen tentamen waarbij je uit mag gaan van de coulance van je docent, maar ik zou het zo verschrikkelijk jammer vinden als het nu al ophoudt.
pi_128048029
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2013 19:45 schreef Nautilus. het volgende:
Goed, mijn eerste post in deze reeks.

Afgestudeerd in Ondernemingsrecht, en bijna afgestudeerd in Fiscaal Recht (beiden WO). Ik heb een aantal stages gelopen bij grotere advocatenkantoren, maar ontdekt dat ik adviseren leuker vind dan procederen. Onlangs een partner leren kennen, die me heeft voorgesteld bij een Big4-kantoor. Contact gehad met een recruiter, die zeer enthousiast klonk, en een scala van mogelijkheden schetste. Ze stelde zelfs voor om een deel van de sollicitatieprocedure over te slaan, en direct een partnergesprek in te plannen, wat op mij overkwam als een acht boven een tentamen zetten zonder het nagekeken te hebben.

Ik kreeg een test toegestuurd, die ik, daar ben ik vrij zeker van, maar matig gemaakt heb. Het ging om een onderdeel abstract redeneren, waarmee ik te nonchalant omging. Ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen, maar vrees echt het ergste.

Is een onvoldoende gemaakt assessment écht een struikelblok, of is het mogelijk dat ik hiervoor een herkansing krijg, bijvoorbeeld op kantoor? Ik weet het, het is geen tentamen waarbij je uit mag gaan van de coulance van je docent, maar ik zou het zo verschrikkelijk jammer vinden als het nu al ophoudt.
Heb je het partner gesprek al wel gehad? Was hij/zij positief?

Zit beetje in hetzelfde schuitje, partner gesprek al gehad en die was heel positief.

Ze vragen nu naar mijn huidige salaris, leasebudget, pensioen, vakantiedagen etc.

Komen ze nu ineens nog met die k#ttest aanzetten(moet hem nog maken maar ben als de dood dat ik hem verneuk).
Bla
  donderdag 20 juni 2013 @ 20:18:29 #116
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_128048442
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:10 schreef HeertjeB het volgende:

[..]

Heb je het partner gesprek al wel gehad? Was hij/zij positief?

Zit beetje in hetzelfde schuitje, partner gesprek al gehad en die was heel positief.

Ze vragen nu naar mijn huidige salaris, leasebudget, pensioen, vakantiedagen etc.

Komen ze nu ineens nog met die k#ttest aanzetten(moet hem nog maken maar ben als de dood dat ik hem verneuk).
Ik weet niet of wij in hetzelfde schuitje zitten, want ik ben twintiger en dit zou mijn eerste vaste contract worden :P . Ik heb nog geen partnergesprek gehad, maar wél goede referenties gehad van een partner.

Ik heb eerder een assessment gemaakt bij PwC, en dat ging destijds zo goed dat ik er maar even van uitging dat ik alle assessments aankon. Niet dus.
pi_128048670
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:18 schreef Nautilus. het volgende:

[..]

Ik weet niet of wij in hetzelfde schuitje zitten, want ik ben twintiger en dit zou mijn eerste vaste contract worden :P . Ik heb nog geen partnergesprek gehad, maar wél goede referenties gehad van een partner.

Ik heb eerder een assessment gemaakt bij PwC, en dat ging destijds zo goed dat ik er maar even van uitging dat ik alle assessments aankon. Niet dus.
Ben ook twintiger hoor :) paar jaar werkervaring.
Bla
  donderdag 20 juni 2013 @ 20:25:06 #118
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_128048765
Is het een uitgebreide test met onderdelen verbaal, numeriek en abstract, of alleen abstract redeneren, als ik vragen mag?
pi_128048942
Zou het niet weten, wacht nog op de mail.
Bla
pi_128057971
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2013 19:45 schreef Nautilus. het volgende:
Goed, mijn eerste post in deze reeks.

Afgestudeerd in Ondernemingsrecht, en bijna afgestudeerd in Fiscaal Recht (beiden WO). Ik heb een aantal stages gelopen bij grotere advocatenkantoren, maar ontdekt dat ik adviseren leuker vind dan procederen. Onlangs een partner leren kennen, die me heeft voorgesteld bij een Big4-kantoor. Contact gehad met een recruiter, die zeer enthousiast klonk, en een scala van mogelijkheden schetste. Ze stelde zelfs voor om een deel van de sollicitatieprocedure over te slaan, en direct een partnergesprek in te plannen, wat op mij overkwam als een acht boven een tentamen zetten zonder het nagekeken te hebben.

Ik kreeg een test toegestuurd, die ik, daar ben ik vrij zeker van, maar matig gemaakt heb. Het ging om een onderdeel abstract redeneren, waarmee ik te nonchalant omging. Ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen, maar vrees echt het ergste.

Is een onvoldoende gemaakt assessment écht een struikelblok, of is het mogelijk dat ik hiervoor een herkansing krijg, bijvoorbeeld op kantoor? Ik weet het, het is geen tentamen waarbij je uit mag gaan van de coulance van je docent, maar ik zou het zo verschrikkelijk jammer vinden als het nu al ophoudt.
Vergeef me voor het redelijk offtopic gaan, maar ik neem aan dat je je bewust bent van het feite dat grote advocatenkantoren fiscaal vrijwel alleen maar adviseren en amper procederen op fiscaal gebied? :)
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:25:55 #121
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_128085027
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juni 2013 22:37 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Vergeef me voor het redelijk offtopic gaan, maar ik neem aan dat je je bewust bent van het feite dat grote advocatenkantoren fiscaal vrijwel alleen maar adviseren en amper procederen op fiscaal gebied? :)
Vergeef me voor de late reactie, maar ik heb bij de advo's niet op de fiscale praktijk gewerkt, maar op banking&finance, en daar is de hoofdmoot wel procederen.

Ik heb mijn assessment overigens dramatisch gemaakt. Kan ik dus een jaar niet binnenkomen bij dat kantoor. Ze gaan nog onderzoeken of ik een prijs kan krijgen voor het slechtst gemaakte assessment, geloof ik.
pi_128086267
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:25 schreef Nautilus. het volgende:

[..]

Vergeef me voor de late reactie, maar ik heb bij de advo's niet op de fiscale praktijk gewerkt, maar op banking&finance, en daar is de hoofdmoot wel procederen.

Ik heb mijn assessment overigens dramatisch gemaakt. Kan ik dus een jaar niet binnenkomen bij dat kantoor. Ze gaan nog onderzoeken of ik een prijs kan krijgen voor het slechtst gemaakte assessment, geloof ik.
Kan je geen herkansing krijgen? Welk kantoor was het eigenlijk?
  vrijdag 21 juni 2013 @ 17:00:38 #123
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_128086451
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:55 schreef xminator het volgende:

[..]

Kan je geen herkansing krijgen? Welk kantoor was het eigenlijk?
Nee, ik kan geen herkansing krijgen. Daar heb ik uiteraard wel om gevraagd. De norm was 5 en ik had 1, dus dan is het een duidelijke faal, lijkt me.

Ik plaats de kantoornaam liever niet hier.
pi_128086877
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 17:00 schreef Nautilus. het volgende:

[..]

Nee, ik kan geen herkansing krijgen. Daar heb ik uiteraard wel om gevraagd. De norm was 5 en ik had 1, dus dan is het een duidelijke faal, lijkt me.

Ik plaats de kantoornaam liever niet hier.
Even kijken in mijn testuitslagen om het kantoor met testuitslagen op een schaal van tien :9.


Maar dat is echt een huge verschil, heeft het een reden waarom je het zo slecht hebt gemaakt? Spanning/stress oid?
  vrijdag 21 juni 2013 @ 17:41:03 #125
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_128087888
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 17:11 schreef xminator het volgende:

[..]

Even kijken in mijn testuitslagen om het kantoor met testuitslagen op een schaal van tien :9.

Maar dat is echt een huge verschil, heeft het een reden waarom je het zo slecht hebt gemaakt? Spanning/stress oid?
Geen stress, wel hoofdpijn en tijdverlies doordat er aangebeld werd ( :')). Maar ook zonder die bijzaken zou ik het niet goed gemaakt hebben, hoor. Ik heb dezelfde test op de site van het consultancybureau gemaakt, en toen haalde ik 6 uit 12, wat weliswaar net voldoende is, maar wrs. onder de norm is.
pi_128097279
Ik snap niet zo goed dat je een 1 kan halen. Mijn laatste test maakte ik toen ik duf was. Was naar het casino geweest en 's avonds laat na het casino nog ff snel afgemaakt. Alles ruim bovengemiddeld.
Waarom geen andere big-4 aanschrijven en daar die test maken?
pi_128146795
Weten jullie nog sites waar je assessments kan oefenen?
pi_128148504
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:23 schreef MJ23 het volgende:
Weten jullie nog sites waar je assessments kan oefenen?
ligt eraan voor welke kantoor?
pi_128148832
Deloitte.
pi_128149650
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 14:17 schreef MJ23 het volgende:
Deloitte.
Deloite gebruikt http://www.hfm.nl
Met een beetje handig googlen kom je terecht bij oefen assessments
pi_128212245
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:23 schreef MJ23 het volgende:
Weten jullie nog sites waar je assessments kan oefenen?
Mijn ervaring met assessments testen is dat er tijdens een sollicitatiegesprek niet erg naar wordt gekeken. Als je door de testen komt, wat voor een gemiddelde hbo-er te doen moet zijn, wordt er sterk gekeken naar het jezelf profileren ten opzichte van het bedrijf. Wat maakt mij onderscheidend in de organisatie, waarom pas ik bij dit kantoor? Een goede indruk is vele malen beter dan een goed assessment.
Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder.
pi_128212348
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:10 schreef tax_freak het volgende:
een sollicitatiegesprek niet erg naar wordt gekeken. Als je door de testen komt, wat voor een gemiddelde hbo-er te doen moet zijn, wordt er sterk gekeken naar het jezelf profileren ten opzichte van het bedrijf. Wat maakt mij onderscheidend in de organisatie, waarom pas ik bij dit kantoor? Een goede indruk is vele malen beter dan een goed assessment.
Je moet eerst de assessment zien te halen voordat je op gesprek mag komen ^O^
Er zijn ontzettend veel faalhazen - omdat ze het onderschatten - juist omdat ze zo makkelijk zijn.
pi_128212621
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:12 schreef RY5PRM4x het volgende:

[..]

Je moet eerst de assessment zien te halen voordat je op gesprek mag komen ^O^
Er zijn ontzettend veel faalhazen - omdat ze het onderschatten - juist omdat ze zo makkelijk zijn.
Buiten dat heb je ook faalhazen die ze maken/halen met hulp van anderen. Gelukkig voeren sommige kantoren nog een validatietest uit.
pi_128212734
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:10 schreef tax_freak het volgende:

[..]

Mijn ervaring met assessments testen is dat er tijdens een sollicitatiegesprek niet erg naar wordt gekeken. Als je door de testen komt, wat voor een gemiddelde hbo-er te doen moet zijn, wordt er sterk gekeken naar het jezelf profileren ten opzichte van het bedrijf. Wat maakt mij onderscheidend in de organisatie, waarom pas ik bij dit kantoor? Een goede indruk is vele malen beter dan een goed assessment.
Een hele goede assessment komt ook wel binnen hoor
pi_128212748
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:17 schreef xminator het volgende:

[..]

Buiten dat heb je ook faalhazen die ze maken/halen met hulp van anderen. Gelukkig voeren sommige kantoren nog een validatietest uit.
Hoe gaat zo'n validatietest dan?
pi_128212947
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:19 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Een hele goede assessment komt ook wel binnen hoor
Met een hele goede assessment en een slechte indruk zal ik jou niet aannemen ;-)
Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder.
pi_128212998
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:23 schreef tax_freak het volgende:

[..]

Met een hele goede assessment en een slechte indruk zal ik jou niet aannemen ;-)
Dat snap ik, maar het maakt het wel makkelijker. Goede assessment + goede indruk eerste minuut = aangenomen :P
pi_128215662
Ja maar goed, als ze al de eerste selectie maken o.b.v. zo'n assessment dan moet je hem toch wel goed maken :+ of tenminste op het niveau van de normgroep.
pi_128215755
Zijn er hier toevallig mensen die een scriptiestage hebben gelopen binnen Deloitte Technology Consulting? Ik ben de sollicitatieprocedure doorgekomen en ze willen erg graag dat ik bij hen ga afstuderen binnen Business Intelligence & Analytics. Dit wil ik zelf natuurlijk ook graag en ben dan nu ook bezig om een uitdagende opdracht te formuleren.

Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen, hoe is de begeleiding en vergoeding (stagevergoeding, reisvergoeding?) vanuit Deloitte, heb je ook wat kunnen proeven van het echte werk of ben je fulltime aan je scriptie bezig geweest, etcetera. :)
pi_128215759
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 22:04 schreef MJ23 het volgende:
Ja maar goed, als ze al de eerste selectie maken o.b.v. zo'n assessment dan moet je hem toch wel goed maken :+ of tenminste op het niveau van de normgroep.
Ik bedoel als je echt ruim boven gemiddeld haalt. Als je rond de normgroep scoort wordt het lastiger
pi_128216272
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 22:05 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Ik bedoel als je echt ruim boven gemiddeld haalt. Als je rond de normgroep scoort wordt het lastiger
Ik heb een keer de maximaal haalbare score gehaald ^O^ ze waren echt verbaasd.. maar het kwam doordat ik goed had geoefend :) Er zijn genoeg online aptitude testjes waarmee je kan oefenen!

Ben ik dan ook een faalhaas, als ik oefen? _O-
pi_128216360
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 22:12 schreef RY5PRM4x het volgende:

[..]

Ik heb een keer de maximaal haalbare score gehaald ^O^ ze waren echt verbaasd.. maar het kwam doordat ik goed had geoefend :) Er zijn genoeg online aptitude testjes waarmee je kan oefenen!

Ben ik dan ook een faalhaas, als ik oefen? _O-
Volgens mij hoef je inderdaad niet te oefenen voor die testen. Vraag me alleen af hoeveel % het niet haalt. Iedereen die je spreekt (collega's dus) hebben hem natuurlijk gehaald
pi_128216517
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:19 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Een hele goede assessment komt ook wel binnen hoor
Nee.
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:19 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Hoe gaat zo'n validatietest dan?
Gewoon, dan mag je een aantal testen opnieuw maken.
pi_128216562
quote:
12s.gif Op maandag 24 juni 2013 22:15 schreef xminator het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Gewoon, dan mag je een aantal testen opnieuw maken.
Maar alleen bij twijfel dan denk ik? Heb hier nog nooit van gehoord
pi_128216656
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 22:16 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Maar alleen bij twijfel dan denk ik? Heb hier nog nooit van gehoord
Bij PwC is dat altijd (geloof ik) en kpmg steekproefsgewijs. Andere kantoren kunnen het ook vast wel noemen, maar dat het in de praktijk wordt uitgevoerd heb ik nog niet gehoord.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 18:51:15 #146
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_128247795
Op naar PwC. Even in mijn netwerk rondgekeken, en ik kreeg als tip mee dat de vraag "Waarom PwC" heel belangrijk is, en "dat ze daar absoluut niet van wollig taalgebruik houden" (waar ik volgens sommigen weleens de neiging toe heb).

PwC is de enige van de vier die ik nooit van binnen heb gezien via mijn studievereniging, maar ik ken wel veel mensen die er werken. Is het kansrijk om op dit moment (bijna juli) direct een recruiter aan te schrijven voor een scriptiestage? Een ander kantoor heeft me afgewezen omdat er op dit moment "geen plek" is, en ik vraag me af of dat met de zomerrust te maken heeft.
pi_128248817
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 18:51 schreef Nautilus. het volgende:
Op naar PwC. Even in mijn netwerk rondgekeken, en ik kreeg als tip mee dat de vraag "Waarom PwC" heel belangrijk is, en "dat ze daar absoluut niet van wollig taalgebruik houden" (waar ik volgens sommigen weleens de neiging toe heb).

PwC is de enige van de vier die ik nooit van binnen heb gezien via mijn studievereniging, maar ik ken wel veel mensen die er werken. Is het kansrijk om op dit moment (bijna juli) direct een recruiter aan te schrijven voor een scriptiestage? Een ander kantoor heeft me afgewezen omdat er op dit moment "geen plek" is, en ik vraag me af of dat met de zomerrust te maken heeft.
Je kan eventueel ook nog opbellen. Zelf zou ik gewoon de recruiter aanschrijven inderdaad (waarom niet gelijk alle 4 aanschrijven?)
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:50:27 #148
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_128302365
Maar hoe moet ik als bleue sollicitant antwoord geven op de vraag "Waarom PwC" zonder een blauwtje te lopen. Van mijn vrienden hoor ik dat het een open en informeel bedrijf is, maar dat vind ik zo'n cliché. Ik zou ook nog in kunnen gaan op mijn specialisme dat terugkomt in hun grote vakgroep op dat gebied, etc. Maar ik weet nog steeds niet wat PwC onderscheidt van, pak 'm beet, KPMG. KPMG is meer jasje dasje, dat weet ik wel.
pi_128302530
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:50 schreef Nautilus. het volgende:
Maar hoe moet ik als bleue sollicitant antwoord geven op de vraag "Waarom PwC" zonder een blauwtje te lopen. Van mijn vrienden hoor ik dat het een open en informeel bedrijf is, maar dat vind ik zo'n cliché. Ik zou ook nog in kunnen gaan op mijn specialisme dat terugkomt in hun grote vakgroep op dat gebied, etc. Maar ik weet nog steeds niet wat PwC onderscheidt van, pak 'm beet, KPMG. KPMG is meer jasje dasje, dat weet ik wel.
Zeg dat je van die positieve verhalen over pwc gehoord hebt en van anderen minder. Daarom gaat je gevoel naar pwc. Zoiets zou ik ervan maken.
  woensdag 26 juni 2013 @ 23:00:41 #150
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_128303058
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:53 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Zeg dat je van die positieve verhalen over pwc gehoord hebt en van anderen minder. Daarom gaat je gevoel naar pwc. Zoiets zou ik ervan maken.
Ja, misschien denk ik te wijds, maar ik zou dat als recruiter geen lekker antwoord vinden. Het zegt niks over jouw voorkeur, wil ik maar zeggen.
pi_128303764
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 23:00 schreef Nautilus. het volgende:

[..]

Ja, misschien denk ik te wijds, maar ik zou dat als recruiter geen lekker antwoord vinden. Het zegt niks over jouw voorkeur, wil ik maar zeggen.
Het gaat er eigenlijk niet om wat je zegt, maar hoe je het zegt
  donderdag 27 juni 2013 @ 00:37:47 #152
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_128307153
Heb je ook geen inhousedag of iets dergelijks gehad bij PwC en anderen dan?
Dan zou je kunnen vertellen dat de sfeer je bij PwC fijner vond, de werknemers er enthousiaster over spraken en minder geforceerd, etc.
Zolang alles wel waarheidsgetrouw is natuurlijk 10.gif
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_128309894
Ik sprak een van die recruiters van pwc over pwc. Ze zei dat ze zelf eigenlijk geen eigenschappen kon noemen die pwc van andere kantoren kon onderscheiden (daar kwam het op meer) en dat het echt aan je eigen gevoel ligt of pwc bij je past of niet.

Al die bedrijven zijn ook hetzelfde, het is echt een kutvraag.
  donderdag 27 juni 2013 @ 07:47:49 #154
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_128310004
Website benoemen werkt ook nog wel eens :7
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 27 juni 2013 @ 10:41:58 #155
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_128313321
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juni 2013 00:37 schreef MacorgaZ het volgende:
Heb je ook geen inhousedag of iets dergelijks gehad bij PwC en anderen dan?
Dan zou je kunnen vertellen dat de sfeer je bij PwC fijner vond, de werknemers er enthousiaster over spraken en minder geforceerd, etc.
Zolang alles wel waarheidsgetrouw is natuurlijk [ afbeelding ]
Geen inhousedag, maar (misschien nog beter) ik heb een dag meegelopen met een bevriende werknemer bij een vestiging. Toen mocht ik echt op de kantoren komen en handjes schudden, in plaats van passief naar verhalen luisteren. Viel me toen op dat iedereen bij elkaar naar binnen loopt, jij en je, weinig dassen, veel humor, etc. Dus dat is ongeveer mijn eigen antwoord.
pi_128313397
De dassen zijn wel om bij de klant hoor :)
  donderdag 27 juni 2013 @ 12:10:55 #157
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_128316626
Wel steeds minder, bij ons dan.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_128316666
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 12:10 schreef KaBuf het volgende:
Wel steeds minder, bij ons dan.
Bij ons ook hoor :P verschilt per klant, maar bij de klant zijn er vaker dassen om dan op kantoor :P
pi_128319811
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:41 schreef Nautilus. het volgende:

[..]

Geen inhousedag, maar (misschien nog beter) ik heb een dag meegelopen met een bevriende werknemer bij een vestiging. Toen mocht ik echt op de kantoren komen en handjes schudden, in plaats van passief naar verhalen luisteren. Viel me toen op dat iedereen bij elkaar naar binnen loopt, jij en je, weinig dassen, veel humor, etc. Dus dat is ongeveer mijn eigen antwoord.
Dan benoem je dit toch? Wat is het probleem :?
pi_128327899
Nou speciaal een account aangemaakt voor deze topic :)

Ik heb al wel een en ander doorgelezen, maar wilde dit toch vragen om er zeker van te zijn dat mijn info enigzins up to date is.

Ik heb over 1,5 week een tweede gesprek bij Deloitte als beginnend fiscalist. Wat kan ik verwachten van een tweede gesprek? Meer vakinhoudelijk of wederom een soort van kennismaking?

En weet iemand wat voor soort contract een beginnend fiscalist doorgaans krijgt? Meer doelend op tijdsduur, dus onbepaalde tijd of voor een jaar?

Alvast bedankt!
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:36:02 #161
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_128335663
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:43 schreef ejfaar het volgende:
De dassen zijn wel om bij de klant hoor :)
Ja, dat snap ik. Of als 'de baas' er is, bij wijze van spreken. Ik heb het idee dat KPMG wat dat betreft wel formeler is dan PwC.
pi_128336043
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:36 schreef Nautilus. het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Of als 'de baas' er is, bij wijze van spreken. Ik heb het idee dat KPMG wat dat betreft wel formeler is dan PwC.
'de baas' bepaalt juist de cultuur. Doen de partners een das om naar kantoor, dan doet de rest dat ook en visa versa
pi_128336051
Dat je het niet dragen van dassen aangeeft als onderdeel van je keuze voor een kantoor 8)7
pi_128336081
Ik zou dassen inderdaad helemaal niet noemen in een gesprek :P
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:47:25 #165
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_128336112
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:45 schreef MJ23 het volgende:
Dat je het niet dragen van dassen aangeeft als onderdeel van je keuze voor een kantoor 8)7
Quote out of context, zou ik zeggen :P .
pi_128336142
Ik zou gewoon zeggen dat je er van houdt om onderbetaald te worden en ondertussen veel overuren te moeten maken _O_
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:50:59 #167
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_128336257
Jongens, dit loopt uit de hand. Van de vraag "Waarom PwC" zijn we bij dassen en overuren aanbeland. Ik wilde alleen even weten wat specifiek is voor de cultuur van PwC, en daar ben ik ongeveer achter. Dus jullie kunnen weer een pagina of 7 verder over leaseauto's praten.

De vloer is vrij :P .
pi_128336313
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:50 schreef Nautilus. het volgende:
Jongens, dit loopt uit de hand. Van de vraag "Waarom PwC" zijn we bij dassen en overuren aanbeland. Ik wilde alleen even weten wat specifiek is voor de cultuur van PwC, en daar ben ik ongeveer achter. Dus jullie kunnen weer een pagina of 7 verder over leaseauto's praten.

De vloer is vrij :P .
Haha, wanneer was je gesprek ookal weer?
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:57:08 #169
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_128336546
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:52 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Haha, wanneer was je gesprek ookal weer?
In principe wacht ik nog op een telefoontje van PwC voor mijn scriptiestage. In principe zijn de meeste FSO-praktijken onderbemand, dus ik verwacht dat ze wel wat bijdrage kunnen gebruiken. :)

E&Y is helaas definitief van de baan. Ik moet er eerlijk bij zeggen dat zowel de dames van recruitment, twee medewerkers én een manager van FSO aldaar hemel en aarde hebben bewogen om me een herkansing te geven, maar ze mochten helaas van de partner HRO niet afwijken van de norm. Dus dan houdt het op.
pi_128336756
Zonde :( hoop dat het je bij pwc beter af gaat. Succes ^O^ Laat je het resultaat weten?
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:06:58 #171
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_128337044
Doe ik. Ik hoop dat er geen figuurreeksen of opengevouwen kubussen in het assessment voorkomen, en anders moet ik deze keer maar eens goed oefenen voor het uur u.
pi_128337047
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:57 schreef Nautilus. het volgende:

[..]

In principe wacht ik nog op een telefoontje van PwC voor mijn scriptiestage. In principe zijn de meeste FSO-praktijken onderbemand, dus ik verwacht dat ze wel wat bijdrage kunnen gebruiken. :)

E&Y is helaas definitief van de baan. Ik moet er eerlijk bij zeggen dat zowel de dames van recruitment, twee medewerkers én een manager van FSO aldaar hemel en aarde hebben bewogen om me een herkansing te geven, maar ze mochten helaas van de partner HRO niet afwijken van de norm. Dus dan houdt het op.
Waarom niet KPMG dan als je 'FSO' richting op wil gaan?
pi_128337075
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:06 schreef Nautilus. het volgende:
Doe ik. Ik hoop dat er geen figuurreeksen of opengevouwen kubussen in het assessment voorkomen, en anders moet ik deze keer maar eens goed oefenen voor het uur u.
Shldirect en je mag waarschijnlijk de test opnieuw @ pwc maken.
Volgens mij heeft pwc geen figuurreeksen, dus je hebt geluk.
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:10:05 #174
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_128337182
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:07 schreef xminator het volgende:

[..]

Waarom niet KPMG dan als je 'FSO' richting op wil gaan?
Is Meijburg dan meer gericht op FSO dan PwC?

Bedankt voor de link trouwens.
pi_128337261
Ernst & Young en KPMG zijn marktleiders op het gebied van FSO.
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:18:28 #176
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_128337583
Dan klinkt KPMG inderdaad goed. Weet jij toevallig ook hoe het assessment er daar uitziet?
pi_128337657
Zelfde als pwc alleen dan met een extra toevoeging namelijk de figuurreeksen.
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:38:31 #178
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_128338667
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:19 schreef xminator het volgende:
Zelfde als pwc alleen dan met een extra toevoeging namelijk de figuurreeksen.
Haha, nou ja, dat moet inmiddels wel lukken. Ik kreeg van RY5PRM4x een linkje voor figuurreekstesten, misschien heb jij er ook nog een.
pi_128338710
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:38 schreef Nautilus. het volgende:

[..]

Haha, nou ja, dat moet inmiddels wel lukken. Ik kreeg van RY5PRM4x een linkje voor figuurreekstesten, misschien heb jij er ook nog een.
Ach, nee heb je en ja kan je krijgen. Gewoon proberen dus ^O^
pi_128340794
Hier kan je oefenen met een oefentoets van BDO. Vond deze moeilijker dan de echte van Deloitte. http://www.ltpimpact3.nl/ltpds
pi_128357603
Mag maandag op gesprek bij Deloitte :)
  vrijdag 28 juni 2013 @ 13:36:05 #182
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_128357914
^O^
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_128404486
Gefeliciteerd en succes!
Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder.
pi_128435550
Iemand nog tips voor me voor het gesprek morgen?
pi_128440848
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:42 schreef MJ23 het volgende:
Iemand nog tips voor me voor het gesprek morgen?
Wees jezelf, zorg dat je relaxed bent.

Verder weet je je eigen sterke en zwakke eigenschappen.
Wees eerlijk en enthusiast en zeg geen domme dingen. Als ze vragen hoe gaat het? Gaat goed punt.

Ga niet zeggen "Jaa gaat oke maar ik had stomme vertraging net en sjonge jonge ik zat in de trein zat een gast naast me die heeft me nerveus gemaakt maar het komt allemaal goed dacht ik want het wordt lekker weer vandaag blablablablabla"

Probeer enthusiast over te komen, maar dat lukt automatisch als je echt heel graag bij Deloitte wilt werken.

Ga niet overdreven lachen, neem gewoon een professionele houding en kleed je netjes (blousje goed strijken, stropdas matchen met pak/schoenen/shirt.

Ohja en bij binnenkomst, blijf staan op je plek als je de recruiter ziet; laat haar naar je toe lopen en geef een stevige hand en kijk haar tegelijkertijd recht in de ogen aan.

En tot slot misschien de meest waardevolle tip: wees zelfverzekerd; stap uit je bed met het goede been en neem een koude douche! Ice cold my man that's how we roll at the big 4 haha
pi_128441085
Vraag ook hoe het met de ander gaat :P Dat wordt vaak vergeten
pi_128471320
Wat vinden jullie van het nieuwe Ernst & Young logo?



versus:

pi_128508007
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 19:34 schreef xminator het volgende:
Wat vinden jullie van het nieuwe Ernst & Young logo?

[ afbeelding ]

Hip, maar nogal minimalistisch. Kan goed zijn om die EY in iedereen z'n hoofd te printen. That's how marketing works :)
  dinsdag 2 juli 2013 @ 19:14:17 #189
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_128508699
Vind de nieuwe ook wel mooi, gewoon mooi minimalistisch en daardoor inderdaad makkelijker te onthouden. Die streepjes-EY is toch wat abstracter.
Net als PwC eerst van dat rare lettertype en helemaal uitgespeld naar PwC ging, gewoon makkelijker, mooier en duidelijker.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_128515330
Alleen die nieuwe tag line :X
Building a Better Working World
pi_128518956
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:14 schreef MacorgaZ het volgende:
Vind de nieuwe ook wel mooi, gewoon mooi minimalistisch en daardoor inderdaad makkelijker te onthouden. Die streepjes-EY is toch wat abstracter.
Net als PwC eerst van dat rare lettertype en helemaal uitgespeld naar PwC ging, gewoon makkelijker, mooier en duidelijker.
Klopt dat is de richting waarop de big4 heengaat. Vraag me wel af hoeveel zo een logo nou heeft gekost, op het eerste gezicht is het wel erg simpel.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 23:07:23 #192
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_128519455
Waarschijnlijk te veel :X :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_128520784
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 19:34 schreef xminator het volgende:
Wat vinden jullie van het nieuwe Ernst & Young logo?

[ afbeelding ]

versus:

[ afbeelding ]
overigens heeft het logo nog niet zo heel lang geleden een opfrisser gehad bij de introductie van een nieuwe huisstijl:
beste vergelijking is eigenlijk: van:

naar:
pi_128529190
Weet iemand waar ik de test van E&Y kan oefenen?

Die gebruiken Hudson geloof ik als ik het goed heb.

Met name vragen als F1 F2 F3 en dan F2 F3 = ? En dan moet je een bepaald figuur geven.

Hoop dat iemand me kan helpen, ik vind zelf niks ;(
Bla
pi_128542255
Ik vind de wisseling van logo's altijd belachelijk. Er worden tonnen tegenaan gegooid voor iets wat een kind kan maken.
pi_128690416
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:47 schreef ejfaar het volgende:
Ik vind de wisseling van logo's altijd belachelijk. Er worden tonnen tegenaan gegooid voor iets wat een kind kan maken.
Zie het maar allemaal mooi passend te maken in brochures, e-mails, web pagina's, gebouwen, magazines, kranten, offertes. Verschillende tonen, kleuren, smaken.. er zit meer werk in dan je zou verwachten!

Zo zijn er veel belachelijke klusjes; wie geeft er nou miljoenen uit aan een fictieve digitale programma code ?
pi_128691197
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 16:35 schreef RY5PRM4x het volgende:

[..]

Zie het maar allemaal mooi passend te maken in brochures, e-mails, web pagina's, gebouwen, magazines, kranten, offertes. Verschillende tonen, kleuren, smaken.. er zit meer werk in dan je zou verwachten!

Zo zijn er veel belachelijke klusjes; wie geeft er nou miljoenen uit aan een fictieve digitale programma code ?
Dan verschillen we daarover van mening denk ik :)
pi_128837640
Beste lezers,

Bij PwC heb ik 3 weken geleden een sollicitatiegesprek gehad. Ik heb een MBO 4 diploma en heb ongeveer een jaar werkervaring.

Uiteindelijk ben ik niet aangenomen voor de functie. De manager was zelf wel enthousiast over mij en heeft mijn cv aan een andere afdeling gegeven en zij waren ook enthousiast. Vorige week mocht ik daar weer op gesprek komen, en ben ik uiteindelijk aangenomen.

Wat ik heel raar vond was dat ik na eigenlijk maar 1 gesprek al ben aangenomen. Is het nu ook gebruikelijk dat PwC de overeenkomst thuis opstuurt?

Dan heb ik een paar vragen, kom ik nu in aanmerking voor een leaseauto? Hoe is de bedrijfsvoering? Wat kan ik nu allemaal verwachten? Ik ben zelf zeer enthousiast of maak ik mezelf nu een beetje gek?

Groet.
pi_128837919
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:46 schreef Meciddd het volgende:
Beste lezers,

Bij PwC heb ik 3 weken geleden een sollicitatiegesprek gehad. Ik heb een MBO 4 diploma en heb ongeveer een jaar werkervaring.
Werkervaring in wat voor functie? Wat voor functie gaat het om?

quote:
Wat ik heel raar vond was dat ik na eigenlijk maar 1 gesprek al ben aangenomen. Is het nu ook gebruikelijk dat PwC de overeenkomst thuis opstuurt?
Volgens mij is dat normaal, althans bij stage's gaat het ook zo.

quote:
Dan heb ik een paar vragen, kom ik nu in aanmerking voor een leaseauto? Hoe is de bedrijfsvoering?
Dont know, had je toen moeten vragen denk ik? Hangt ook vanaf wat voor functie je krijgt?

Gezien je mbo hebt gedaan neem ik aan dat je iets met boekhouden hebt gedaan, dus in de samenstelafdeling terecht komt. Volgens mij krijg je dan geen leaseauto.
pi_128839533
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:54 schreef xminator het volgende:

[..]

Werkervaring in wat voor functie? Wat voor functie gaat het om?

[..]

Volgens mij is dat normaal, althans bij stage's gaat het ook zo.

[..]

Dont know, had je toen moeten vragen denk ik? Hangt ook vanaf wat voor functie je krijgt?

Gezien je mbo hebt gedaan neem ik aan dat je iets met boekhouden hebt gedaan, dus in de samenstelafdeling terecht komt. Volgens mij krijg je dan geen leaseauto.
Zelf had ik gesolliciteerd naar de functie Assistant internationale IB aangiftepraktijk, maar daar ben ik dus niet voor aangenomen. Zij hadden mij uitgenodigd voor een nieuw gesprek, en daar ben ik nu dus voor aangenomen.

Ik heb als financieel administratief medewerker en boekhoudkundig medewerker gewerkt. Het gaat om een functie op de Tax & HRS afdeling, functie weet ik niet precies, als het goed is de functie Tax Assistent. Het heeft in ieder geval niet te maken met samenstelafdeling. Ik zou dan op de overeenkomst moeten wachten die ik morgen of overmorgen zal krijgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Meciddd op 11-07-2013 17:28:56 ]
pi_128843130
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:36 schreef Meciddd het volgende:

[..]

Zelf had ik gesolliciteerd naar de functie Assistant internationale IB aangiftepraktijk, maar daar ben ik dus niet voor aangenomen. Zij hadden mij uitgenodigd voor een nieuw gesprek, en daar ben ik nu dus voor aangenomen.

Ik heb als financieel administratief medewerker en boekhoudkundig medewerker gewerkt. Het gaat om een functie op de Tax & HRS afdeling, functie weet ik niet precies, als het goed is de functie Tax Assistent. Het heeft in ieder geval niet te maken met samenstelafdeling. Ik zou dan op de overeenkomst moeten wachten die ik morgen of overmorgen zal krijgen.
Je weet niet voor welke functie je bent aangenomen en wat je daar eigenlijk moet doen? Ik hoop dat de functie en werkzaamheden aansluiten bij je opleiding en wensen?
pi_128851513
Nu is er in dit topic al uitgebreid gediscussieerd over startsalarissen, maar ik ben ook wel heel benieuwd naar de verschillen in salarisstijginen tussen de Big4. Dit mede na de aankondiging van de algehele salarisbevriezing dit jaar bij KPMG.

Ik zal beginnen:

quote:
Werkgever: KPMG
Onderdeel: Audit
vooropleiding: MSc

Startsalaris: 2390
bonus: -

Salaris 2e jaar: 2485
Bonus: nog onbekend, max 1000

Salaris 3e jaar: wordt 2485

Nu jullie!
pi_128854232
Zo te zien is de startsalaris bij kpmg ook nog eens naar beneden gegaan..


Ik wil er niet veel over kwijt maar mijn startsalaris is hoger dan jouw salaris na 3 jaar.
pi_128854283
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:16 schreef QFX23 het volgende:
Nu is er in dit topic al uitgebreid gediscussieerd over startsalarissen, maar ik ben ook wel heel benieuwd naar de verschillen in salarisstijginen tussen de Big4. Dit mede na de aankondiging van de algehele salarisbevriezing dit jaar bij KPMG.

Ik zal beginnen:

[..]

Nu jullie!
Hoeveel houd je eigenlijk netto over?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 00:16:39 #205
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_128856970
Bij zo'n loonvergelijking moet je eigenlijk ook wel je laptop, leasebak, telefoon/vergoeding, etc. invullen (zoals ook bij dat andere FOK!-topic over salarissen), zal vast niet zoveel verschil in zitten maar het gaat toch om goed vergelijken.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_128857044
Ik vind je laptop niet echt een vorm van loon. Ik gebruik hem puur voor het werk. Leaseauto/telefoon telt wel mee :Y
pi_128857404
Volgens mij is dat qua leaseauto en telefoon vergelijkbaar tussen de kantoren. De belangrijkste verschillen in arbeidsvoorwaarden zullen voornamelijk zitten in de overurenregeling denk ik.
pi_128857452
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 00:29 schreef xminator het volgende:
Volgens mij is dat qua leaseauto en telefoon vergelijkbaar tussen de kantoren. De belangrijkste verschillen in arbeidsvoorwaarden zullen voornamelijk zitten in de overurenregeling denk ik.
Als je big4 onderling vergelijkt denk ik dat ook
pi_128862627
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 23:08 schreef xminator het volgende:
Zo te zien is de startsalaris bij kpmg ook nog eens naar beneden gegaan..

Ik wil er niet veel over kwijt maar mijn startsalaris is hoger dan jouw salaris na 3 jaar.
Ik ben er zelf ook niet heel tevreden over. Sinds ik in dienst ben zijn de salarisverhogingen zeer beperkt/geschrapt. Daarnaast heeft KPMG geen overurencompensatie. Wel val ik nog in een oude regeling waarbij ik geen studieschuld opbouw.

Overige secundaire arbeidsvoorwaarden zijn volgens mij vrij vergelijkbaar tussen de Big4.

Maar hoe zit het met de salarissen bij de andere big4?
pi_128862732
HBO bij EY en Deloitte is rond de 2.200 dacht ik, waarbij iemand die ik ken op samenstel bij EY ook een auto krijgt.
pi_128864311
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juli 2013 18:38 schreef Aestivate het volgende:

[..]

Je weet niet voor welke functie je bent aangenomen en wat je daar eigenlijk moet doen? Ik hoop dat de functie en werkzaamheden aansluiten bij je opleiding en wensen?
Ik had hiervoor al gereageerd dat het waarschijnlijk om de functie Tax Assistent gaat. Precies weet ik het niet, omdat ik maar eigenlijk "1" gesprek heb gehad. Dus ik heb gewoon geluk gehad denk ik *)
pi_128870656
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:09 schreef Meciddd het volgende:

[..]

Ik had hiervoor al gereageerd dat het waarschijnlijk om de functie Tax Assistent gaat. Precies weet ik het niet, omdat ik maar eigenlijk "1" gesprek heb gehad. Dus ik heb gewoon geluk gehad denk ik *)
Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Als je van het MBO af komt dan is er geloof ik nooit een 2e gesprek nodig.
pi_128871276
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:20 schreef RY5PRM4x het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Als je van het MBO af komt dan is er geloof ik nooit een 2e gesprek nodig.
In december had ik ook al eerder gesolliciteerd bij andere kantoor van PwC en daar mocht ik ook op gesprek komen na het maken van een test. Daar vertelde hij dat ik nog 3 gesprekken zou hebben als ik verder mocht gaan. Daar ging het om een Compliance functie, maar daarvoor werd ik afgewezen.
pi_128873224
Een lease auto krijg je als het nodig is voor je functie. Moet je voor je werk dus veel bij klanten langs dan bied men de mogelijkheid van een lease auto. Ik denk dat een lease auto er voor een fiscalist op starters niveau niet in zit.

Gewoon even de arbeidsvoorwaarden afwachten dan wordt alles duidelijk ;)
pi_128875794
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:00 schreef QFX23 het volgende:

[..]

Ik ben er zelf ook niet heel tevreden over. Sinds ik in dienst ben zijn de salarisverhogingen zeer beperkt/geschrapt. Daarnaast heeft KPMG geen overurencompensatie. Wel val ik nog in een oude regeling waarbij ik geen studieschuld opbouw.

Overige secundaire arbeidsvoorwaarden zijn volgens mij vrij vergelijkbaar tussen de Big4.

Maar hoe zit het met de salarissen bij de andere big4?
Bekijk het vanuit de positieve kant, nieuwe starters (met MSc) ontvangen bij KPMG nu 'maar' ~2300 euro.
pi_128875861
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:18 schreef xminator het volgende:

[..]

Bekijk het vanuit de positieve kant, nieuwe starters (met MSc) ontvangen bij KPMG nu 'maar' ~2300 euro.
Ik zie de positieve kant even niet :?
pi_128875989
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:20 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Ik zie de positieve kant even niet :?
Dat hij met 2390 is begonnen ipv. 2300 euro (wat de starters nu krijgen) en vervolgens nog een salarisstijging tot 2485 heeft gekregen.
pi_128876049
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:22 schreef xminator het volgende:

[..]

Dat hij met 2390 is begonnen ipv. 2300 euro (wat de starters nu krijgen) en vervolgens nog een salarisstijging tot 2485 heeft gekregen.
had ik even gemist :P 2300 is echt belachelijk eigenlijk
pi_128876184
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:23 schreef ejfaar het volgende:

[..]

had ik even gemist :P 2300 is echt belachelijk eigenlijk
Tsjah ruime arbeidsmarkt hè. Volgens mij is de big four tussen de 2300 en 2600 qua startsalarissen op dit moment.

Vorig jaar gaf de rijksoverheid volgens mij nog 2700 euro als startsalaris voor een audittraineeship en nu is dat 2400 euro. Daarbij moet je niet vergeten dat je bij de rijksoverheid geen leaseauto krijgt.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 16:29:50 #220
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_128876379
BIG4 zit sowieso lager met salarissen tov kleinere kantoren, voor zover ik dat bij m'n studie zo kansen :(
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_128876439
Toch is 2300 wel erg laag. Zijn zat hbo'ers die dat als starter verdienen
pi_128876456
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:29 schreef KaBuf het volgende:
BIG4 zit sowieso lager met salarissen tov kleinere kantoren, voor zover ik dat bij m'n studie zo kansen :(
Klopt, is ook zo met stage's. Sommige kleine kantoren gaven zelfs 1100 euro stagevergoeding. Heb toch voor big four gekozen vanwege CV.
pi_128876492
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:31 schreef xminator het volgende:

[..]

Klopt, is ook zo met stage's. Sommige kleine kantoren gaven zelfs 1100 euro stagevergoeding. Heb toch voor big four gekozen vanwege CV.
Anderzijds zijn er ook zat kleine kantoren die 0-300 stagevergoeding geven
pi_128877259
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:32 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Anderzijds zijn er ook zat kleine kantoren die 0-300 stagevergoeding geven
Klopt, die heb je natuurlijk ook.
pi_128877756
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:23 schreef ejfaar het volgende:

[..]

had ik even gemist :P 2300 is echt belachelijk eigenlijk
Vind je? Het is bijna een modaal salaris voor een starter.

Dat is toch erg mooi?

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:25 schreef xminator het volgende:

[..]

Tsjah ruime arbeidsmarkt hè. Volgens mij is de big four tussen de 2300 en 2600 qua startsalarissen op dit moment.

Vorig jaar gaf de rijksoverheid volgens mij nog 2700 euro als startsalaris voor een audittraineeship en nu is dat 2400 euro. Daarbij moet je niet vergeten dat je bij de rijksoverheid geen leaseauto krijgt.
Hangt van de functie af in een Big 4 he :Y .
pi_128887534
Het startsalaris is opzich prima, ik vind de salarisgroei daarna alleen erg terleurstellend. En dat gaat de komende jaren niet veel beter worden, zeker gezien de verplichte kantoorroulatie waardoor je alle grote klanten kwijtraakt. Natuurlijk zul je ook wel weer een paar nieuwe winnen, maar daar zul je niet (veel) op verdienen.

En van het personeel wordt wel ieder jaar meer verwacht terwijl ze er niet/nauwelijks op vooruit gaan... De tijden dat je ieder jaar met 10% groeide zijn in ieder geval definitief voorbij.
pi_129043539
Ach ja, de gouden tijden zijn overal wel enigszins voorbij hè.

Ik denk dat je als starter (hbo/wo) in deze branche niet mag klagen. De vooruitzichten zijn niet meer zo gek als een paar jaar terug, maar als je je ding doet en goed presteert dan zet je toch leuke stappen vooruit lijkt me.

Ik als starter klaag in elk geval niet. Ik heb naast mijn studie altijd redelijk wat gewerkt en geld genoeg gehad (relatief gezien :P), maar ga er in september toch echt wel op vooruit :)
pi_129216088
Na enkele gesprekken heb ik afgelopen week te horen gekregen dat men positief is, en dat ik door ben naar de laatste ronde. Dit houdt in dat ik een assessment van GITP succesvol dien af te ronden. Ik moet rekening houden met zo'n 6 uur. Weet iemand welke onderdelen ik kan verwachten? Ik verwacht in ieder geval een interview en enkele IQ en EQ-testen, maar benieuwd wat er nog meer in het vat zit.
pi_129223376
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:14 schreef dshuisman het volgende:
Na enkele gesprekken heb ik afgelopen week te horen gekregen dat men positief is, en dat ik door ben naar de laatste ronde. Dit houdt in dat ik een assessment van GITP succesvol dien af te ronden. Ik moet rekening houden met zo'n 6 uur. Weet iemand welke onderdelen ik kan verwachten? Ik verwacht in ieder geval een interview en enkele IQ en EQ-testen, maar benieuwd wat er nog meer in het vat zit.
Welk bedrijf? Welke functie?
pi_129230305
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:07 schreef RY5PRM4x het volgende:

[..]

Welk bedrijf? Welke functie?
In ieder geval niet een al te slim bedrijf als je het mij vraagt. Die tests zijn in mijn ogen toch vooral bedoeld om niet al te veel uur te steken in al die gesprekken. Achteraf een test doen lijkt me ook niet zo waardevol.
pi_129231294
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:07 schreef snabbi het volgende:

[..]

In ieder geval niet een al te slim bedrijf als je het mij vraagt. Die tests zijn in mijn ogen toch vooral bedoeld om niet al te veel uur te steken in al die gesprekken. Achteraf een test doen lijkt me ook niet zo waardevol.
Zijn er ook die eerst een gesprek met recruiter doen en dan pas test. Is inderdaad onzin. Heb je een goed gesprek gehad, wordt je alsnog niet aangenomen om de test :P
pi_129232174
Het maakt toch weinig uit of je eerst een gesprek met een recruiter hebt of eerst een test?

Beide moeten positief zijn wil je überhaupt verder komen. De test meet je capaciteiten, in het gesprek speelt je persoonlijkheid meer een rol.
pi_129233820
tja een persoon lijkt me duurder dan een test, maar goed dit was slechts een sidenote
pi_129233921
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:40 schreef snabbi het volgende:
tja een persoon lijkt me duurder dan een test, maar goed dit was slechts een sidenote
Klopt. Die test kost ze niets eigenlijk. Gebruikersnaam+ wachtwoord aanmaken en de uitslag uitprinten
pi_129234109
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:07 schreef snabbi het volgende:

[..]

In ieder geval niet een al te slim bedrijf als je het mij vraagt. Die tests zijn in mijn ogen toch vooral bedoeld om niet al te veel uur te steken in al die gesprekken. Achteraf een test doen lijkt me ook niet zo waardevol.
_O- :Y ^O^
pi_129235715
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:43 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Klopt. Die test kost ze niets eigenlijk. Gebruikersnaam+ wachtwoord aanmaken en de uitslag uitprinten
En de aanschaf van zo'n test, al dan niet geleverd door een apart bedrijf, kost natuurlijk niks....

Een gesprek van een klein uurtje met een recruiter kon wel eens net zoveel kosten.

Anyway, feit is dat bepaalde bedrijven een keuze maken. Deal with it of ga ergens anders solliciteren :)
pi_129235770
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 22:32 schreef Richardt. het volgende:

[..]

En de aanschaf van zo'n test, al dan niet geleverd door een apart bedrijf, kost natuurlijk niks....

Een gesprek van een klein uurtje met een recruiter kon wel eens net zoveel kosten.

Anyway, feit is dat bepaalde bedrijven een keuze maken. Deal with it of ga ergens anders solliciteren :)
Ik neem aan dat ze gewoon een soort abo hebben ja en dat er niet per test betaald wordt
pi_129235922
Aannames... Tja, daar kunnen we niet zoveel mee hè ;)

Linksom of rechtsom kost zowel een gesprek als een test geld. Wie zijn wij om een groot bedrijf als "niet zo slim" af te schilderen? :P
De bedrijven zullen er zo wel hun redenen voor hebben dat het zo werkt, anders zou het ook geen gemeengoed zijn in de accountancy ;)
pi_129254559
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 22:38 schreef Richardt. het volgende:
Aannames... Tja, daar kunnen we niet zoveel mee hè ;)

Linksom of rechtsom kost zowel een gesprek als een test geld. Wie zijn wij om een groot bedrijf als "niet zo slim" af te schilderen? :P
De bedrijven zullen er zo wel hun redenen voor hebben dat het zo werkt, anders zou het ook geen gemeengoed zijn in de accountancy ;)
Het is inderdaad meteen zwak om het bedrijf als zwak te benoemen. Ben nog steeds benieuwd naar het bedrijf waar je hebt gesolliciteerd!
pi_129256992
De BIG-4 gaan weer uitbreiden, biedt toch weer kansen voor de nieuwe generatie ;).

Accountants laten oog vallen op top van de adviespiramide
Grote kantoren breiden weer uit in advies en kijken daarbij vooral naar kansen in strategische consultancy
Het Financieele Dagblad, 19-07-2013

Grote kantoren breiden weer uit in advies en kijken daarbij vooral naar kansen in strategische consultancy
pi_129259571
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 14:25 schreef RY5PRM4x het volgende:

[..]

Het is inderdaad meteen zwak om het bedrijf als zwak te benoemen. Ben nog steeds benieuwd naar het bedrijf waar je hebt gesolliciteerd!
Het ging om iemand anders hoor. De big4 zullen overigens niet voor niets eerst een test doen, alvorens de gesprekken te starten
pi_129267171
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 22:38 schreef Richardt. het volgende:
Aannames... Tja, daar kunnen we niet zoveel mee hè ;)

Linksom of rechtsom kost zowel een gesprek als een test geld. Wie zijn wij om een groot bedrijf als "niet zo slim" af te schilderen? :P
De bedrijven zullen er zo wel hun redenen voor hebben dat het zo werkt, anders zou het ook geen gemeengoed zijn in de accountancy ;)
Wat geen aanname is, is dat de poster het heeft over enkele gesprekken.
Wat wel een educated guess is, is dat je na de recruiter spreekt met een sr manager en/of partner. Dan gaan de uurtjes wel aantikken.

Ik wil op basis van mijn ervaringen best zo'n stelling wel aangaan. Het feit dat het een groot bedrijf is, lijkt bijna juist een argument voor kostenverslindende elementen.

[ Bericht 6% gewijzigd door snabbi op 23-07-2013 21:23:33 ]
pi_129281050
Veel aannames inderdaad, maar aan mij om ze uit de weg te ruimen. Het betreft een consultancy-functie binnen één van de Big4. En ja, de eerste online IQ-test heb ik al gedaan, en ja, ik heb al gesproken met recruiter-manager-partner. Slotstuk is dus een externe assessment, waarvan ik dus niet zo goed kan inschatten wat ik kan verwachten.
pi_129281462
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 09:09 schreef dshuisman het volgende:
Veel aannames inderdaad, maar aan mij om ze uit de weg te ruimen. Het betreft een consultancy-functie binnen één van de Big4. En ja, de eerste online IQ-test heb ik al gedaan, en ja, ik heb al gesproken met recruiter-manager-partner. Slotstuk is dus een externe assessment, waarvan ik dus niet zo goed kan inschatten wat ik kan verwachten.
Geen startersfunctie neem ik aan?
pi_129300850
Ik heb een vraag.

Van één van de big 4 kantoren heb ik een aantal documenten die ik moet ondertekenen waaronder een arbeidsovereenkomst en leaseregeling.

Dit moet ik invullen voor 31 juli aanstaande. Echter heb ik mijn rijbewijs nog niet. Ik rijd volgende maand af. Als ik ervoor kies om het leasebudget niet te gebruiken voor een auto, dan krijg ik het bruto boven mijn salaris. Dit blijft dan wel voor 6 maanden vast voordat ik dit weer kan veranderen.

Als ik kies voor een auto, moet ik ook een kopie van mijn rijbewijs meesturen die ik dus niet heb.

Wat te doen?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_129302441
Over 6 maanden auto nemen imo. (EY zeker :p ?)
pi_129302527
quote:
12s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:06 schreef xminator het volgende:
Over 6 maanden auto nemen imo. (EY zeker :p ?)
ja. Zou wel zonde zijn als ik dan 6 maanden lang eigen vervoer moet gaan regelen

[ Bericht 7% gewijzigd door waaromniet1988 op 24-07-2013 21:35:31 ]
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_129306999
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:09 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

ja. Zou wel zonde zijn als ik dan 6 maanden lang eigen vervoer moet gaan regelen
Ze hebben altijd poolauto's die niet worden gebruikt. Maak je geen zorgen.
pi_129308868
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:21 schreef waaromniet1988 het volgende:
Ik heb een vraag.

Van één van de big 4 kantoren heb ik een aantal documenten die ik moet ondertekenen waaronder een arbeidsovereenkomst en leaseregeling.

Dit moet ik invullen voor 31 juli aanstaande. Echter heb ik mijn rijbewijs nog niet. Ik rijd volgende maand af. Als ik ervoor kies om het leasebudget niet te gebruiken voor een auto, dan krijg ik het bruto boven mijn salaris. Dit blijft dan wel voor 6 maanden vast voordat ik dit weer kan veranderen.

Als ik kies voor een auto, moet ik ook een kopie van mijn rijbewijs meesturen die ik dus niet heb.

Wat te doen?
Ik kan in de regeling in het handboek personeel geen beperkingen vinden die stellen dat je dit maar 1 keer per jaar mag kiezen ofzo, maar dit zal waarschijnlijk dan elders gemeld worden?

Wat misschien nog wel een goede toevoeging is: Je krijgt ook een NS Business card waardoor je ook OV kunt gebruiken (mits de auto stil staat tijdens het gebruik van het OV). Overige mensen in hetzelfde huis mogen prive-gebruik maken van de auto

[ Bericht 0% gewijzigd door snabbi op 24-07-2013 22:42:26 ]
pi_129310446
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:21 schreef waaromniet1988 het volgende:
Ik heb een vraag.

Van één van de big 4 kantoren heb ik een aantal documenten die ik moet ondertekenen waaronder een arbeidsovereenkomst en leaseregeling.

Dit moet ik invullen voor 31 juli aanstaande. Echter heb ik mijn rijbewijs nog niet. Ik rijd volgende maand af. Als ik ervoor kies om het leasebudget niet te gebruiken voor een auto, dan krijg ik het bruto boven mijn salaris. Dit blijft dan wel voor 6 maanden vast voordat ik dit weer kan veranderen.

Als ik kies voor een auto, moet ik ook een kopie van mijn rijbewijs meesturen die ik dus niet heb.

Wat te doen?
Bel ze even, vindt niemand erg en je hebt meteen duidelijkheid. Je bent echt niet de enige in die situatie (ik had 5 jaar geleden hetzelfde).
pi_129311792
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:26 schreef snabbi het volgende:

[..]

Ik kan in de regeling in het handboek personeel geen beperkingen vinden die stellen dat je dit maar 1 keer per jaar mag kiezen ofzo, maar dit zal waarschijnlijk dan elders gemeld worden?

Wat misschien nog wel een goede toevoeging is: Je krijgt ook een NS Business card waardoor je ook OV kunt gebruiken (mits de auto stil staat tijdens het gebruik van het OV). Overige mensen in hetzelfde huis mogen prive-gebruik maken van de auto
2 keer per jaar mag je wisselen (Juli en Januari).
Natuurlijk zijn er alternatieven zoals de NS business card waar je het over had, maar zo'n lease-auto heeft toch voordelen.

Om dan 6 maanden te gaan wachten vind ik teveel van het goede
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_129311805
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:56 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Bel ze even, vindt niemand erg en je hebt meteen duidelijkheid. Je bent echt niet de enige in die situatie (ik had 5 jaar geleden hetzelfde).
Hoe had jij het destijds opgelost?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_129312883
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:21 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

2 keer per jaar mag je wisselen (Juli en Januari).
Natuurlijk zijn er alternatieven zoals de NS business card waar je het over had, maar zo'n lease-auto heeft toch voordelen.

Om dan 6 maanden te gaan wachten vind ik teveel van het goede
Voorleggen is altijd het beste, maar voor de duidelijkheid je krijgt bij een leaseauto OOK een NS Businesscard. De keuze is:
1) leaseauto met NS business card
2) uitbetalen
3) OV jaarkaart voor het hele gezin

(de opties voor je eigen auto inbrengen en allerlei constructies met vergoedingen in kms of totaalbedrag etc heb ik voor de eenvoud even weggelaten).
De NS business card is zakelijk reizen met OV (inclusief woon-werk), de OV jaarkaart mag je ook prive mee reizen.

Maar ik zie in ieder geval in de regeling geen beperking op juli/januari staan. Geen idee of dit wel/niet geldt.
pi_129320054
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:21 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Hoe had jij het destijds opgelost?
Ik heb destijds gebeld en kreeg bij indiensttreding de maandelijkse vergoeding. De dag nadat ik mijn rijbewijs haalde stond er een auto voor me klaar. De 6 maanden regeling lijkt me meer voor mensen die steeds willen switchen hoe het uitkomt wat men uiteraard niet wil.
pi_129336686
Zo, StM meld zich in dit topic maar eens. Maandag heb ik namelijk een gesprek met 1 van de partners van een big four of we misschien iets voor elkaar kunnen betekenen. Ik overweeg namelijk om een kleine carrière switch te gaan maken. Ik vermoed wel dat het een gigantische cultuurschok gaat zijn, komende uit het MKB en de freelance wereld.

Misschien dat iemand nog wat tips heeft? :)

Het gaat trouwens niet om de accountancy maar om de advies/consultancy tak.
pi_129342560
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 17:21 schreef StM het volgende:
Zo, StM meld zich in dit topic maar eens. Maandag heb ik namelijk een gesprek met 1 van de partners van een big four of we misschien iets voor elkaar kunnen betekenen. Ik overweeg namelijk om een kleine carrière switch te gaan maken. Ik vermoed wel dat het een gigantische cultuurschok gaat zijn, komende uit het MKB en de freelance wereld.

Misschien dat iemand nog wat tips heeft? :)

Het gaat trouwens niet om de accountancy maar om de advies/consultancy tak.
Vooral dat het een cultuurshock gaat zijn. Dat jij wilt helpen een onderdeel te zijn om meer adviesdiensten te kunnen verkopen en een deel bekendheid in een bepaalde netwerkkring kan zeker geen kwaad.
pi_129466774
Iemand die hier duaal MSc + werkt bij de big4? Hoe is je ervaring, kwa tijdsdruk, financieel etc?
  maandag 29 juli 2013 @ 15:07:04 #258
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_129470531
Ik vermoed dat dat over accountancy gaat, dus probeer het ook hier eens SES / Accountancy #20 met goedgekeurde scripties en behaalde OAT's!
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_129471072
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 13:11 schreef RY5PRM4x het volgende:
Iemand die hier duaal MSc + werkt bij de big4? Hoe is je ervaring, kwa tijdsdruk, financieel etc?
Yep, net klaar met mijn Master. Als ik nogmaals zou kunnen kiezen zou ik mijn master lekker in jaartje voltijd hebben gedaan. Studietraject gaat je echt tegenzitten als je snel carrière maakt en in deeltijd zowel master als post-master doen is lang. De tijdsdruk is niet het probleem (zeker nu alle universiteiten jan-mrt collegevrij zijn), echter ben je na aantal jaar wel echt klaar met studeren naast je werk. Financieel snap ik niet zo goed. Je opleiding wordt in principe altijd betaald en financieel is het dus aantrekkelijk traject, echter die paar duizend die je investeert indien je in voltijd studeert verdien je later lachend terug.
pi_129471694
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 15:26 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Yep, net klaar met mijn Master. Als ik nogmaals zou kunnen kiezen zou ik mijn master lekker in jaartje voltijd hebben gedaan. Studietraject gaat je echt tegenzitten als je snel carrière maakt en in deeltijd zowel master als post-master doen is lang. De tijdsdruk is niet het probleem (zeker nu alle universiteiten jan-mrt collegevrij zijn), echter ben je na aantal jaar wel echt klaar met studeren naast je werk. Financieel snap ik niet zo goed. Je opleiding wordt in principe altijd betaald en financieel is het dus aantrekkelijk traject, echter die paar duizend die je investeert indien je in voltijd studeert verdien je later lachend terug.
Bedankt voor je antwoord!
Hoe bedoel je dat het gaat tegenzitten als je snel carrière wilt maken ? MSc programma duurt 1 jaar, eventueel 1,5jr met uitloop in de worst case scenario.
Zoals geadverteerd op de website van UvA/ABS duurt het duale MSc traject 18 maanden. Als dit echt klopt dan lijkt me het duale traject juist beter voor je carrière. Hoelang heb jij hierover gedaan dan, wat was nou die belemmering die je hebt gehad?
pi_129471773
Vergeet niet dat de ABS ook 1.5 jaar postmaster heeft ipv 1 jaar elders.
pi_129471899
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 15:47 schreef ejfaar het volgende:
Vergeet niet dat de ABS ook 1.5 jaar postmaster heeft ipv 1 jaar elders.
http://abs.uva.nl/program(...)ramma/programma.html

quote:
Als je een diploma HBO-AC/AA/RA hebt, kun je binnen drie jaar klaar zijn met je RA-opleiding. De opleiding bestaat uit een deficiëntieprogramma (0,5 jaar), de master (1,5 jaar) en de Post-Master (1 jaar). Indien je een HBO BE diploma hebt, duurt het deficiëntieprogramma 1 jaar.
Ik kom van het WO en hoef geen pre-master te volgen.. dan lijkt me dit juist een betere traject. Maar hoe zit het in de werkelijkheid?
pi_129472046
Gewoon lekker voltijd doen en genieten van het leven :7 .
pi_129472081
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 15:51 schreef RY5PRM4x het volgende:

[..]

http://abs.uva.nl/program(...)ramma/programma.html

[..]

Ik kom van het WO en hoef geen pre-master te volgen.. dan lijkt me dit juist een betere traject. Maar hoe zit het in de werkelijkheid?
Ok, dan heb ik het fout :+
pi_129472115
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2013 15:55 schreef xminator het volgende:
Gewoon lekker voltijd doen en genieten van het leven :7 .
kost toch snel 4-7K per jaar, exclusief reizen. Doe mij maar werken dan :9
pi_129472148
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 15:51 schreef RY5PRM4x het volgende:

[..]

http://abs.uva.nl/program(...)ramma/programma.html

[..]

Ik kom van het WO en hoef geen pre-master te volgen.. dan lijkt me dit juist een betere traject. Maar hoe zit het in de werkelijkheid?
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 15:45 schreef RY5PRM4x het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord!
Hoe bedoel je dat het gaat tegenzitten als je snel carrière wilt maken ? MSc programma duurt 1 jaar, eventueel 1,5jr met uitloop in de worst case scenario.
Zoals geadverteerd op de website van UvA/ABS duurt het duale MSc traject 18 maanden. Als dit echt klopt dan lijkt me het duale traject juist beter voor je carrière. Hoelang heb jij hierover gedaan dan, wat was nou die belemmering die je hebt gehad?
Ik bedoel met tegenzitten dat als je eenmaal 2/3 jaar bezig bent je je tijd wel beter kan besteden dan aan je studie. Ik begreep dat er slechts een handjevol studenten het traject in 18mnd lukt. Heb je wel de juiste instroom zodat je nergens in het master/postmaster traject nog deficiënties tegenkomt? Ik heb vanuit een Bsc bedrijfskunde 4 jaar gedaan om Msc accountancy te halen (2jr deficiënties, 2 jaar master). Nu nog 1 jaar postmaster (allemaal Nyenrode)
pi_129472199
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 15:57 schreef ejfaar het volgende:

[..]

kost toch snel 4-7K per jaar, exclusief reizen. Doe mij maar werken dan :9
Reizen?
Werken kan en mag je je hele level gelukkig nog doen :P
pi_129472335
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 15:59 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Reizen?
Werken kan en mag je je hele level gelukkig nog doen :P
Ik weet niet hoe dicht bij school je woont, maar anders moet je nog trein- of busabo kopen.
pi_129472454
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 15:57 schreef ejfaar het volgende:

[..]

kost toch snel 4-7K per jaar, exclusief reizen. Doe mij maar werken dan :9
Reizen? Gewoon op kamers en genieten van het studentenleven mien jong. Fietsje kopen van een junk voor een paar euro en je bent klaar om te gaan :D. Werken kan je inderdaad nog gewoon de rest van je leven tot je 75e.
pi_129472508
quote:
12s.gif Op maandag 29 juli 2013 16:06 schreef xminator het volgende:

[..]

Reizen? Gewoon op kamers en genieten van het studentenleven mien jong. Fietsje kopen van een junk voor een paar euro en je bent klaar om te gaan :D. Werken kan je inderdaad nog gewoon de rest van je leven tot je 75e.
Als je op kamers woont, zegt dat niet per definitie dat je heel dicht bij school woont he ;)
pi_129472597
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 16:08 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Als je op kamers woont, zegt dat niet per definitie dat je heel dicht bij school woont he ;)
Op school kan je ook geen Msc. volgen
pi_129472685
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 16:11 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Op school kan je ook geen Msc. volgen
Krijgen we weer zo'n wijsneus met zijn 'uni' :') Heb die discussie ook al elders op dit forum gehad.
Ik weet niet waar jij een Msc. volgt, maar ik ken alleen een MSc. :)
pi_129472721
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 15:58 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

[..]

Ik bedoel met tegenzitten dat als je eenmaal 2/3 jaar bezig bent je je tijd wel beter kan besteden dan aan je studie. Ik begreep dat er slechts een handjevol studenten het traject in 18mnd lukt. Heb je wel de juiste instroom zodat je nergens in het master/postmaster traject nog deficiënties tegenkomt? Ik heb vanuit een Bsc bedrijfskunde 4 jaar gedaan om Msc accountancy te halen (2jr deficiënties, 2 jaar master). Nu nog 1 jaar postmaster (allemaal Nyenrode)
Oh zo oke, maar nu heb je wel 4 jaar werkervaring, vriend! Dus je hoeft helemaal niet te klagen. Het einde is ook nog eens in zicht :)
Ik hoef zelf bij Nyenrode geen deficiënties programma te volgen (WO BSc Bedrijfseconomie). Dus in mijn geval zou je het wel aanraden? Weet je trouwens ook hoe de werkgever (big4 kantoor) hier tegenover staat?
pi_129472775
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 16:14 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Krijgen we weer zo'n wijsneus met zijn 'uni' :') Heb die discussie ook al elders op dit forum gehad.
Ik weet niet waar jij een Msc. volgt, maar ik ken alleen een MSc. :)
_O- :Y

Als accountant moet je nauwkeurig zijn, toch? ^O^
pi_129472856
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 16:15 schreef RY5PRM4x het volgende:

[..]

Oh zo oke, maar nu heb je wel 4 jaar werkervaring, vriend! Dus je hoeft helemaal niet te klagen. Het einde is ook nog eens in zicht :)
Ik hoef zelf bij Nyenrode geen deficiënties programma te volgen (WO BSc Bedrijfseconomie). Dus in mijn geval zou je het wel aanraden? Weet je trouwens ook hoe de werkgever (big4 kantoor) hier tegenover staat?
Ik klaag ook geenzins, nog 1,5 jaar en ik ben RA. Alleen als ik opnieuw zou mogen kiezen zou ik liever het voltijdtraject afgemaakt hebben. Studie komt toch vaak in het weekend waarmee je schaarse vrije tijd nog verder in het gedrang komt.

Werkgevers zijn wat terughoudender geworden met niet-MSc instroom, in mijn tijd werd ik enorm gepusht om het maar in deeltijd te gaan doen zodat je maar alvast "binnen" was. Nu ligt de focus sterk op MSc. instroom.
pi_129472883
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 16:17 schreef RY5PRM4x het volgende:

[..]

_O- :Y

Als accountant moet je nauwkeurig zijn, toch? ^O^
Nee hoor, dat moet de klant zijn.
pi_129472982
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 16:21 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Nee hoor, dat moet de klant zijn.
:') De accountant ook :)
Het vooreel van deeltijd is dat je sneller RA bent, gezien de praktijkervaring die je op moet doen. Als je deeltijd doet, kun je meteen met de praktijkstage beginnen.
pi_129473065
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 16:24 schreef ejfaar het volgende:

[..]

:') De accountant ook :)
Het vooreel van deeltijd is dat je sneller RA bent, gezien de praktijkervaring die je op moet doen. Als je deeltijd doet, kun je meteen met de praktijkstage beginnen.
Dat gaat helaas niet meer op. Je mag tegenwoordig pas na 12 maanden aan je stage beginnen.
pi_129473090
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 16:27 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Dat gaat helaas niet meer op. Je mag tegenwoordig pas na 12 maanden aan je stage beginnen.
Van wie?
pi_129473143
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 16:28 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Van wie?
Ik dacht van de NBA maar vind dit niet terug op de website. Weet dat dit bij PwC in ieder geval zo werkt tegenwoordig. Omdat men na 3 jaar stage teveel mensen laat zakken voor hun mondeling is de achtergrond. Na 3 jaar stage blijkt men nog niet "klaar" te zijn om RA te worden.
pi_129473207
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 16:29 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Ik dacht van de NBA maar vind dit niet terug op de website. Weet dat dit bij PwC in ieder geval zo werkt tegenwoordig. Omdat men na 3 jaar stage teveel mensen laat zakken voor hun mondeling is de achtergrond. Na 3 jaar stage blijkt men nog niet "klaar" te zijn om RA te worden.
Kan een interne regeling zijn, maar iig geen externe. Zelfs met zo'n regeling start je alsnog een jaar eerder met je praktijk :)
De daadwerkelijke reden voor zo'n regeling zal wel zijn dat ze een jaar langer van je diensten gebruik kunnen maken voor een lager tarief.
pi_129473257
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 16:31 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Kan een interne regeling zijn, maar iig geen externe. Zelfs met zo'n regeling start je alsnog een jaar eerder met je praktijk :)
De daadwerkelijke reden voor zo'n regeling zal wel zijn dat ze een jaar langer van je diensten gebruik kunnen maken voor een lager tarief.
De reden is met name dat niemand in 3 jaar RA was, is, en zal worden. Je voldoet na 2 jaar werkervaring namelijk geenzins aan de toelatingseisen voor het derde stagejaar.
pi_129473397
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 16:32 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

De reden is met name dat niemand in 3 jaar RA was, is, en zal worden. Je voldoet na 2 jaar werkervaring namelijk geenzins aan de toelatingseisen voor het derde stagejaar.
Niet helemaal mee eens. Het zullen er niet veel zijn, maar er zijn wel mensen die het halen. Voor de laatste stagejaar moet je volgens mij je post-master afgerond hebben. Daarom zou je de volgende constructie kunnen volgen:
Jaar 1 : master + stage
Jaar 2: post-master + stage
Jaar 3: master + stage
pi_129473568
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 16:36 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens. Het zullen er niet veel zijn, maar er zijn wel mensen die het halen. Voor de laatste stagejaar moet je volgens mij je post-master afgerond hebben. Daarom zou je de volgende constructie kunnen volgen:
Jaar 1 : master + stage
Jaar 2: post-master + stage
Jaar 3: master + stage
Nee, om toegelaten te worden tot laatste stagejaar moet je het niveau hebben van beginnend beroepsbeoefenaar. Hiermee doelt de NBA op zelfstandig functionerend accountant. Oftewel controleleider / assistent manager / whatever.
pi_129473607
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 16:41 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Nee, om toegelaten te worden tot laatste stagejaar moet je het niveau hebben van beginnend beroepsbeoefenaar. Hiermee doelt de NBA op zelfstandig functionerend accountant. Oftewel controleleider / assistent manager / whatever.
Dat snap ik, maar dat is natuurlijk geen objectief criterium. Als jouw kantoor vindt dat je dat bent....
pi_129473667
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 16:27 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Dat gaat helaas niet meer op. Je mag tegenwoordig pas na 12 maanden aan je stage beginnen.
Volgens mij mag je pas aan je laatste stagejaar beginnen als je controleleider bent.
pi_129473820
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 16:42 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar dat is natuurlijk geen objectief criterium. Als jouw kantoor vindt dat je dat bent....
De Big-four gaat hier wel serieus mee om is dus de ervaring waardoor die stages dus niet meer in 3 jaar na MSc. gaan. Dat is juist het hele punt wat ik hier probeer te maken.
pi_129473903
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 16:48 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

De Big-four gaat hier wel serieus mee om is dus de ervaring waardoor die stages dus niet meer in 3 jaar na MSc. gaan. Dat is juist het hele punt wat ik hier probeer te maken.
Dat klopt wel. Toch is het niet onmogelijk. Overigens zou ik sowieso zo snel mogelijk die eerste 2 jaar praktijk doen. Als je dan die derde nog niet mag doen...so be it. Moet je even wachten en moet je nog maar een jaartje. Hoe later je begint, hoe drukker je baan is (over het algemeen) en hoe minder zin je hebt
pi_129579369
Startsalaris WO starter audit Deloiite 2450,- plus leaseauto, telefoon, laptop etc. Daarnaast 50 euro netto onkostenvergoeding.

Deze salarissen zijn door heel NL gelijk. Dus iemand in het goedkopere Limburg/Noorden verdient even veel als in de dure Randstad...

Hoe is dat bij andere kantoren?
pi_129586851
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:35 schreef Anton_aus_tirol het volgende:
Startsalaris WO starter audit Deloiite 2450,- plus leaseauto, telefoon, laptop etc. Daarnaast 50 euro netto onkostenvergoeding.

Deze salarissen zijn door heel NL gelijk. Dus iemand in het goedkopere Limburg/Noorden verdient even veel als in de dure Randstad...

Hoe is dat bij andere kantoren?
Heel oneerlijk helaas. Het is ontzettend duur om een normale huurhuisje te vinden in Rotterdam of Amsterdam, mag wel worden gecompenseerd vind ik.

Dit geldt overigens voor alle big 4 kantoren.
pi_129587236
Hoe zit het met openstaande deficiënties en beginnen met de post-master?

Ik ben nu klaar met mijn master, maar heb nog een aantal deficiënties openstaan (5 vakken), maar de big 4 kantoor pusht mij om in te schrijven voor de post-initiële opleiding.

Ik dacht dat ik eerst alle deficiënties moest afronden voordat ik mocht beginnen of verwachten ze van mij dat ik het gelijktijdig ga volgen?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_129588333
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 18:56 schreef RY5PRM4x het volgende:

[..]

Heel oneerlijk helaas. Het is ontzettend duur om een normale huurhuisje te vinden in Rotterdam of Amsterdam, mag wel worden gecompenseerd vind ik.

Dit geldt overigens voor alle big 4 kantoren.
Geloof me, dat wordt normaal wel met de loonsverhogingen rechtgezet.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_129592500
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 19:10 schreef waaromniet1988 het volgende:
Hoe zit het met openstaande deficiënties en beginnen met de post-master?

Ik ben nu klaar met mijn master, maar heb nog een aantal deficiënties openstaan (5 vakken), maar de big 4 kantoor pusht mij om in te schrijven voor de post-initiële opleiding.

Ik dacht dat ik eerst alle deficiënties moest afronden voordat ik mocht beginnen of verwachten ze van mij dat ik het gelijktijdig ga volgen?
Alles op z'n tijd, niemand verwacht dat je dat tegelijk doet. Denk dat ze het niet goed begrijpen
pi_129858877
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 21:53 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Alles op z'n tijd, niemand verwacht dat je dat tegelijk doet. Denk dat ze het niet goed begrijpen
Even nagevraagd en ik mag blijkbaar toch nu al aan de post-master beginnen ondanks de 5 deficiënties.

Wat raden jullie mij aan. Zowel deficiënties en post-master gelijktijdig volgen en werken of eerst deficiënties afronden en later dit jaar op een andere instroommoment beginnen met de post-master?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_129864550
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:42 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Even nagevraagd en ik mag blijkbaar toch nu al aan de post-master beginnen ondanks de 5 deficiënties.

Wat raden jullie mij aan. Zowel deficiënties en post-master gelijktijdig volgen en werken of eerst deficiënties afronden en later dit jaar op een andere instroommoment beginnen met de post-master?
Deficiënties wegwerken, anders mag je straks niet aan je laatste praktijk examen deelnemen als je nog 1 vak open hebt staan, terwijl je al wel klaar bent met je post-master.
pi_129865237
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:24 schreef RY5PRM4x het volgende:

[..]

Deficiënties wegwerken, anders mag je straks niet aan je laatste praktijk examen deelnemen als je nog 1 vak open hebt staan, terwijl je al wel klaar bent met je post-master.
Bedankt voor je raad. Daar had ik nog niet eens aan gedacht.

Ik zat meer in de knel met de drukte. 4 dagen werken, deficiëntie vakken volgen en ook nog beginnen aan een post-master vind ik te veel.
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_129867650
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:43 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Bedankt voor je raad. Daar had ik nog niet eens aan gedacht.

Ik zat meer in de knel met de drukte. 4 dagen werken, deficiëntie vakken volgen en ook nog beginnen aan een post-master vind ik te veel.
Graag gezegd collega ^O^
pi_129944463
Hallo, ben hier voor het eerst en heb dit topic goed gevolgd. Deze en de oude topics. Ik heb nog steeds een vraag over de doorgroei mogelijkheden binnen de big4. Welliswaar kan iemand mij hier helpen bij het antwoorden van deze vraag.

Ik wil graag weten wat de doorgroei mogelijkheden zijn als een startend accountant met een master accountancy opleiding bij de big4. Wat is de meest standaard loopbaan. De recruiter heeft me in iedergeval duidelijk gemaakt dat je als eerst "Staff" bent dan na enkele jaren "Senior Staff" en dat je na je RA studie pas kan doorgroeien naar een manager positie. Wat zij niet duidelijk heeft gemaakt is wat de kans is op het doorgroeien naar een management functie en wat je er voor moet doen. Wat ik ook benieuwd naar ben is of de kans om door te groeien word beinvloed door de grote van het kantoor. bijvoorbeeld utrecht met een workforce van 80 vergeleken met een random kantoor met 10-20 mensen. Zou het zo zijn dat het moeilijker is om door te groeien bij het kantoor met 10-20 mensen vergeleken met het grotere kantoor? Omdat er minder managers functies beschrikbaar zijn bij het kleine kantoor? En welliswaar door de politiek die waarschijnlijk heerst in een kleine kantoor?

Hopelijk kan iemand mij hierbij bij helpen. Alvast bedankt :D
pi_129966257
Ik vind dat bijzondere vragen voor een starter, maar om toch antwoord te geven: iedereen die 'klaar' is om manager to worden bij een big four kantoor kan dat worden. Pas daarna is er echt 'plek' nodig. Overigens zijn er bijna geen big four kantoren meer met 10-20 man. Oftewel de eerste 7 jaar kan je prima vooruit
pi_130238433
Volgens mij moet je idd. eerst maar eens beginnen, die stapjes omhoog komen vanzelf. En mocht het bij het eerste kantoor niet lukken kun je altijd nog solliciteren bij een ander kantoor als je qua functie echt vlotter hogerop wilt.

Valt me overigens op dat er redelijk wat vacatures voor mensen zijn die tussen de 3 en 5 jaar ervaring hebben.
  maandag 19 augustus 2013 @ 15:34:06 #301
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_130239104
Slotje
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')