abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:29:39 #51
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_124681611
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 04:12 schreef MartiniNL het volgende:
Hoe start ik het beste? Iemand een top startset kwa besteltip? Scheer om de dag m'n hele kop glad, uit nood geboren helaasj :')
Dit schijnt goede (en goedkope) aftershave voor dat doel te zijn..

Die mesjes van hun zou ik niet aan beginnen... een gewone krabber lijkt me beter...

Verder zijn Supermax platinum en Lord platinum mesjes erg comfortabel..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:29:52 #52
396651 rexted
semper honestis
pi_124681617
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:20 schreef marzman het volgende:

[..]

Afgezien van die ribbels onderin zie ik weing verschil met mijn soepkom :) Met die ribbels schijn je zeep sneller op te kunnen kloppen, ik vind het nu ook redelijk snel gaan.
Ik gebruik nu ook een soort soepkom, maar die heeft geen rechte 'wanden' gaat wel, maar kan denk ik makkelijker... Bovendien is een scheerkom cool
"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope." - Winston Churchill
  zaterdag 30 maart 2013 @ 17:37:05 #53
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_124688352
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 13:20 schreef marzman het volgende:
erin zie ik weing verschil met mijn soepkom Met die ribbels schijn je zeep sneller op te kunnen kloppen, ik vind het nu ook redelijk snel ga
Dit is een scuttle, dubbelwandig. Dus onder de 'lather kom' doe je heet water. Daardoor blijft je schuim lekker warm.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_124760464
Enkele dagen geleden heb ik ook een beginnersset aangeschaft:

- Parker krabber met vlindersluiting
- Sollingen (?) mesjes
- Omega varkenshaar kwast
- Scheerzeep van de Vergulde Hand

Tot nu toe bevalt het uitstekend. Ik heb echter wel een paar vragen:

- Hoe onderhouden jullie je kwast? Gewoon uitspoelen en naar beneden hangen? Of knijpen jullie hem eerst uit na het uitspoelen?
- Hoe zit het qua onderhoud van de krabber? Gewoon afdrogen met een handdoek?
- Hoe maken jullie je lather? Nu doe ik het alsvolgt:

Kwast onder warme waterstraal houden van de kraan en dan "schrob" bewegingen maken over de zeep. Dit lukt echter niet uitstekend. Ik krijg wel wat lather maar het wordt niet extreem vol.
Hebben jullie toevallig tips om dit te verbeteren?

Alvast bedankt!
  maandag 1 april 2013 @ 17:39:48 #55
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_124761532
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:03 schreef Wunny het volgende:
Enkele dagen geleden heb ik ook een beginnersset aangeschaft:

- Parker krabber met vlindersluiting
- Sollingen (?) mesjes
- Omega varkenshaar kwast
- Scheerzeep van de Vergulde Hand

Tot nu toe bevalt het uitstekend. Ik heb echter wel een paar vragen:

- Hoe onderhouden jullie je kwast? Gewoon uitspoelen en naar beneden hangen? Of knijpen jullie hem eerst uit na het uitspoelen?
- Hoe zit het qua onderhoud van de krabber? Gewoon afdrogen met een handdoek?
- Hoe maken jullie je lather? Nu doe ik het alsvolgt:

Kwast onder warme waterstraal houden van de kraan en dan "schrob" bewegingen maken over de zeep. Dit lukt echter niet uitstekend. Ik krijg wel wat lather maar het wordt niet extreem vol.
Hebben jullie toevallig tips om dit te verbeteren?

Alvast bedankt!
Kwast doe ik uitspoelen onder de kraan, droogschudden en droogvegen over een handdoek. Daarna hang ik 'm naar beneden in mijn standaard.

Krabber gewoon uitschudden en even droogvegen. Je zou om de zoveel tijd nog even kunnen poetsen met een oude tandenborstel.

Voor het maken van lather is het belangrijk dat je niet te weinig en niet te veel water pakt, maar dat ligt ook weer aan de scheerzeep. Ik draai rondjes, klop het schuim op in een bakje.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  maandag 1 april 2013 @ 17:39:49 #56
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124761535
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:03 schreef Wunny het volgende:
Enkele dagen geleden heb ik ook een beginnersset aangeschaft:

- Parker krabber met vlindersluiting
- Sollingen (?) mesjes
- Omega varkenshaar kwast
- Scheerzeep van de Vergulde Hand

Tot nu toe bevalt het uitstekend. Ik heb echter wel een paar vragen:

- Hoe onderhouden jullie je kwast? Gewoon uitspoelen en naar beneden hangen? Of knijpen jullie hem eerst uit na het uitspoelen?
- Hoe zit het qua onderhoud van de krabber? Gewoon afdrogen met een handdoek?
- Hoe maken jullie je lather? Nu doe ik het alsvolgt:

Kwast onder warme waterstraal houden van de kraan en dan "schrob" bewegingen maken over de zeep. Dit lukt echter niet uitstekend. Ik krijg wel wat lather maar het wordt niet extreem vol.
Hebben jullie toevallig tips om dit te verbeteren?

Alvast bedankt!
bekijk de filmpjes van mantic59 eens op youtube. Daar kan je erg veel info vandaan halen. ^O^
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_124762005
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:03 schreef Wunny het volgende:

- Hoe onderhouden jullie je kwast? Gewoon uitspoelen en naar beneden hangen? Of knijpen jullie hem eerst uit na het uitspoelen?
- Hoe zit het qua onderhoud van de krabber? Gewoon afdrogen met een handdoek?
- Hoe maken jullie je lather? Nu doe ik het alsvolgt:

Kwast onder warme waterstraal houden van de kraan en dan "schrob" bewegingen maken over de zeep. Dit lukt echter niet uitstekend. Ik krijg wel wat lather maar het wordt niet extreem vol.
Hebben jullie toevallig tips om dit te verbeteren?

Alvast bedankt!
Ik denk dat dassenhaar de truc is, zo'n kwast schudt je met een beweging namelijk bijna droog doordat het niks aanpakt. Dan duw ik hem op de zeep in het bakje van de fabrikant, en dan heb ik stevig schuim. De daartoe aangeschafte soepkom gebruik ik voor het in mijn geval gekookte water, aardewerk houdt goed warm, maar doordat ik die kwast leegschudt in de wasbak, is het schuim niet te heet.

Ik spoel voor en na alles goed af met het gekookte water, ook de schuimresten uit het zeepbakje, en berg het buiten de badkamer op, want minder vochtig. Maar ik droog het verder niet af, het is schoon en heet water immers, en ik schud het droog.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_124762378
Ik stop gewoon de zeep in de soepkom die ik gebruik voor het opkloppen en leg daar mijn krabbertje bovenop. Ik droog niks af, de kwast klop ik wel een keer uit voor ik hem in het plastic houdertje hang.

Dat het latheren niet goed gaat kan komen omdat je kwast nog nieuw is. Was hem anders een keertje met shampoo.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_124763268
Ik heb ze dit weekend nog maar een keer een kans gegeven, maar ik moet toch echt de conclusie trekken dat Astra's niet aan mij besteed zijn. Mijn hele gezicht lijkt weer uit één of andere zombie-B-film te komen.

Waar zou dat toch door komen? Aan de scherpte kan het niet liggen, want met Perma-Sharp en zelfs Feathers kan ik me wel prima scheren.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 1 april 2013 @ 18:37:17 #60
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124763387
quote:
5s.gif Op maandag 1 april 2013 18:33 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik heb ze dit weekend nog maar een keer een kans gegeven, maar ik moet toch echt de conclusie trekken dat Astra's niet aan mij besteed zijn. Mijn hele gezicht lijkt weer uit één of andere zombie-B-film te komen.

Waar zou dat toch door komen? Aan de scherpte kan het niet liggen, want met Perma-Sharp en zelfs Feathers kan ik me wel prima scheren.
Die Astra SP werkten niet bij mij SS juist weer wel. Joost mag weten waarom.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_124763456
quote:
99s.gif Op maandag 1 april 2013 18:37 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Die Astra SP werkten niet bij mij SS juist weer wel. Joost mag weten waarom.
Bij mij zijn het inderdaad ook de SP die niet werken. Met de SS heb ik geen ervaring, misschien moet ik die dan maar eens proberen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_124764904
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:39 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Kwast doe ik uitspoelen onder de kraan, droogschudden en droogvegen over een handdoek. Daarna hang ik 'm naar beneden in mijn standaard.

Krabber gewoon uitschudden en even droogvegen. Je zou om de zoveel tijd nog even kunnen poetsen met een oude tandenborstel.

Voor het maken van lather is het belangrijk dat je niet te weinig en niet te veel water pakt, maar dat ligt ook weer aan de scheerzeep. Ik draai rondjes, klop het schuim op in een bakje.
Bedankt voor de tips! Ik twijfelde namelijk of ik het wel goed deed. Ik heb weinig zin om nieuwe dingen te moeten kopen omdat ik het niet goed heb verzorgd. :P

quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 17:39 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

bekijk de filmpjes van mantic59 eens op youtube. Daar kan je erg veel info vandaan halen. ^O^
Bedankt, ik ga ze bekijken!
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik denk dat dassenhaar de truc is, zo'n kwast schudt je met een beweging namelijk bijna droog doordat het niks aanpakt. Dan duw ik hem op de zeep in het bakje van de fabrikant, en dan heb ik stevig schuim. De daartoe aangeschafte soepkom gebruik ik voor het in mijn geval gekookte water, aardewerk houdt goed warm, maar doordat ik die kwast leegschudt in de wasbak, is het schuim niet te heet.

Ik spoel voor en na alles goed af met het gekookte water, ook de schuimresten uit het zeepbakje, en berg het buiten de badkamer op, want minder vochtig. Maar ik droog het verder niet af, het is schoon en heet water immers, en ik schud het droog.
Bedankt, ik snap alleen niet helemaal het idee achter de soepkom. Gebruik je die met warm water om alles schoon te maken na afloop?

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:06 schreef marzman het volgende:
Ik stop gewoon de zeep in de soepkom die ik gebruik voor het opkloppen en leg daar mijn krabbertje bovenop. Ik droog niks af, de kwast klop ik wel een keer uit voor ik hem in het plastic houdertje hang.

Dat het latheren niet goed gaat kan komen omdat je kwast nog nieuw is. Was hem anders een keertje met shampoo.
Bedankt! Dat wordt dus gewoon even "afzien" in het begin.

Nogmaals ontzettend bedankt jullie reacties! Het verbaasd me ook hoe snel het ging. Zeker omdat het (naar mijn weten) niet heel veel meer wordt gedaan: klassiek scheren. Dit topic bewijst echter het tegendeel! :P
pi_124766284
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:24 schreef Wunny het volgende:

Bedankt, ik snap alleen niet helemaal het idee achter de soepkom. Gebruik je die met warm water om alles schoon te maken na afloop?
Ik kook het water dat ik gebruik, en ik ga niet mijn scheerkwast in de waterkoker dopen. Wat ik overhou gebruik ik om de boel in schoon te spoelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 1 april 2013 @ 20:10:26 #64
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_124766566
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik denk dat dassenhaar de truc is, zo'n kwast schudt je met een beweging namelijk bijna droog doordat het niks aanpakt. Dan duw ik hem op de zeep in het bakje van de fabrikant, en dan heb ik stevig schuim. De daartoe aangeschafte soepkom gebruik ik voor het in mijn geval gekookte water, aardewerk houdt goed warm, maar doordat ik die kwast leegschudt in de wasbak, is het schuim niet te heet.

Ik spoel voor en na alles goed af met het gekookte water, ook de schuimresten uit het zeepbakje, en berg het buiten de badkamer op, want minder vochtig. Maar ik droog het verder niet af, het is schoon en heet water immers, en ik schud het droog.
Goed dassenhaar krijg je bijna niet droog als je hem uitschud.... die van mij blijft iig vochtig hoe vaak ik ook schud..

Waar klop jij je schuim in, als je gekookt water in je soepkom hebt....?

[ Bericht 0% gewijzigd door Snowballed op 01-04-2013 20:34:43 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  maandag 1 april 2013 @ 21:50:50 #65
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124771733
Waarom in gekookt water? Uit mn kraan komt 80c• lijkt mij genoeg.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_124773262
:') Het wordt me steeds duidelijker dat er wel een hoop bullshit in dit wereldje de ronde doet.

Gedestilleerd water, borstels van 100 euro, gekookt water (waarom in hemelsnaam?).
Geen referral hier.
  maandag 1 april 2013 @ 22:23:23 #67
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_124773698
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:16 schreef Phaelanx_NL het volgende:
:') Het wordt me steeds duidelijker dat er wel een hoop bullshit in dit wereldje de ronde doet.

Gedestilleerd water, borstels van 100 euro, gekookt water (waarom in hemelsnaam?).
Gedestilleerd en gekookt water snap ik ook niet, maar een goede dassenharen kwast kost nu eenmaal wat geld. Hierin speelt de kwaliteit dassenhaar (silvertip) en de grootte van de kwast een rol. Dit natuurlijk tot een bepaald niveau, na een tijdje betaal je steeds meer voor het merk en de exclusiviteit dan voor verhoogde kwaliteit.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  maandag 1 april 2013 @ 23:07:05 #68
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_124775886
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:16 schreef Phaelanx_NL het volgende:
:') Het wordt me steeds duidelijker dat er wel een hoop bullshit in dit wereldje de ronde doet.

Gedestilleerd water, borstels van 100 euro, gekookt water (waarom in hemelsnaam?).
De wereld van scheer producten zit ook erg vaag in elkaar.. kijk maar naar de fabrikanten van mesjes bijv.. tig wikkels met verschillende merknamen, maar 1 en hetzelfde mesje...

Kwasten zijn verschillend in prijs, met name door de merknaam, maar ook door de bron van het dassenhaar..
Sommige dassensoorten zijn beschermd in verschillende landen en maakt dat het of geïmporteerd moet worden (waar wetgeving dat toestaat), of dat het maar mondjesmaat beschikbaar is...

Het haar van bepaalde soorten dassen, is dus verschillend van prijs door ras en afkomst, buiten de gradatie silvertip etc en kwaliteit om..

Zo kan een Chinese silvertip van een lokale dassensoort van een paar tientjes, dezelfde kwaliteit hebben, als een silvertip uit een ander deel vd wereld van een paar honderd euro..

Verboden dassenhaar in scheerkwasten..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 2 april 2013 @ 14:28:23 #69
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_124791928
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:16 schreef Phaelanx_NL het volgende:
:') Het wordt me steeds duidelijker dat er wel een hoop bullshit in dit wereldje de ronde doet.

Gedestilleerd water, borstels van 100 euro, gekookt water (waarom in hemelsnaam?).
Gedestileerd is handig als je heel hard water hebt. Hard water gaat schuimvorming tegen, da's een beetje kut als je schuim probeert te maken. Er zijn bepaalde zepen die het echt slecht doen met hard water, o.a. Mitchel's Wool Fat heeft deze reputatie.

Weltschmertz gebruik gekookt water ivm hygiëne.
Siesta & Fiesta!
pi_124792552
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 21:50 schreef SosuaCafe het volgende:
Waarom in gekookt water? Uit mn kraan komt 80c• lijkt mij genoeg.
Dan moet je dat gebruiken, ik zeg ook niet dat iedereen dat zou moeten doen, ik leg uit wa ik doe. Ik heb ook wel warm water uit de kraan. Ik weet ook niet precies waarom, ik heb het maar gewoon overgenomen van iemand die het weten kan. Maar ik gebruik ook geen heet water om in te koken, in oude huizen wil er nog wel eens wat rotzooi meekomen uit de leidingen. Gekookt water is in ieder geval schoon, dus dan kan het daar al sowieso niet aan liggen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 2 april 2013 @ 18:55:10 #71
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124801838
Aha. Net even "snel " met mach 3 geschoren. Voelt toch niet zo lekker meer. |:(
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_124802489
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:16 schreef Phaelanx_NL het volgende:
:') Het wordt me steeds duidelijker dat er wel een hoop bullshit in dit wereldje de ronde doet.

Gedestilleerd water, borstels van 100 euro, gekookt water (waarom in hemelsnaam?).
Sommige mensen geven veel geld uit aan een hobby. Ik doe het zelf met een kwast van 2 euro van Bestshave die eigenlijk nog best goed is en met een Gillete Blue krabber van ook iets van 2 euro waar ik een Rimei (Chinese krabber) steel op heb gezet. Dat vind ik eigenlijk ook de grap, het hoeft allemaal niks te kosten al snap ik wel dat mensen een mooier afgewerkte kwast of mooier verchroomde krabber willen hebben. Maar als je dan ziet wat Muhle en EJ maken voor zo'n 25 euro hoeft het ook niet zo veel te kosten en voor rond de 30 euro heb je ook mooie kwasten.
Onder deze lijn niet schrijven
  dinsdag 2 april 2013 @ 19:47:29 #73
97745 Thorical
finding a way
pi_124804164
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:11 schreef marzman het volgende:

[..]

Sommige mensen geven veel geld uit aan een hobby. Ik doe het zelf met een kwast van 2 euro van Bestshave die eigenlijk nog best goed is en met een Gillete Blue krabber van ook iets van 2 euro waar ik een Rimei (Chinese krabber) steel op heb gezet. Dat vind ik eigenlijk ook de grap, het hoeft allemaal niks te kosten al snap ik wel dat mensen een mooier afgewerkte kwast of mooier verchroomde krabber willen hebben. Maar als je dan ziet wat Muhle en EJ maken voor zo'n 25 euro hoeft het ook niet zo veel te kosten en voor rond de 30 euro heb je ook mooie kwasten.
Leuk idee, zo heb ik al mijn krabbers zo goedkoop mogelijk op Ebay gekocht. Ik heb 10tallen veilingen verloren maar heb er ook gewonnen voor de prijs die ik mer voor uitgeven wilde en het is leuk om met een paar centen verschil te winnen.
  woensdag 3 april 2013 @ 18:54:13 #74
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124845027
DVH met een druppel palmolive en genoeg water geeft een hele goede slagroom.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mantic59 had ook z'n dag niet. :')
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_124845505
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 18:54 schreef SosuaCafe het volgende:
DVH met een druppel palmolive en genoeg water geeft een hele goede slagroom.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mantic59 had ook z'n dag niet. :')
Lijkt me ook wel lastig scheren met zo'n dikke nek :@
Geen referral hier.
  woensdag 3 april 2013 @ 22:04:37 #76
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_124855632
Mijn 120 mesjes uit Vietnam zijn er... *O*
Ze scheren op t eerste gezicht.... (net ff snel snel tussendoor) prima, zijn erg vergevend, maar vlijmscherp..
Ze zijn ook echt flinterdun (bijna papier)
Het zijn niet dezelfde als de oude thin's..
Maar moet toch echt even een paar proberen om er meer zinnigs over te kunnen zeggen..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mn Nanjie krabber is ook binnen... nog niet geprobeerd, maar wel bekeken...
Hij lijkt op de Weishi alleen is dat toch een stuk betere kwaliteit...
Hij is echt bijna van zilverfolie, dun en fragiel, de steel heeft geen grip, en het onderste deel vd steel (wat je draait) is van plastic...
Hij is lelijk afgewerkt, (lijmresten dopje onderkant, en onafgewerkte gietdelen) maar dat heeft geen invloed op het scheren (wat ik dus nog moet doen)
De kam en opening lijken verder wel recht, maar even afwachten hoe het scheert..

Dit is niet echt een aanrader, omdat ik verwacht dat hij niet lang heel blijft.. (beter koop je een Weishi of iets anders) maarja.. gratis he... (8>

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry for the bad pics..

[ Bericht 0% gewijzigd door Snowballed op 03-04-2013 22:31:27 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  donderdag 4 april 2013 @ 09:49:55 #77
97745 Thorical
finding a way
pi_124866680
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 22:04 schreef Snowballed het volgende:
Mijn 120 mesjes uit Vietnam zijn er... *O*
Ze scheren op t eerste gezicht.... (net ff snel snel tussendoor) prima, zijn erg vergevend, maar vlijmscherp..
Ze zijn ook echt flinterdun (bijna papier)
Het zijn niet dezelfde als de oude thin's..
Maar moet toch echt even een paar proberen om er meer zinnigs over te kunnen zeggen..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mn Nanjie krabber is ook binnen... nog niet geprobeerd, maar wel bekeken...
Hij lijkt op de Weishi alleen is dat toch een stuk betere kwaliteit...
Hij is echt bijna van zilverfolie, dun en fragiel, de steel heeft geen grip, en het onderste deel vd steel (wat je draait) is van plastic...
Hij is lelijk afgewerkt, (lijmresten dopje onderkant, en onafgewerkte gietdelen) maar dat heeft geen invloed op het scheren (wat ik dus nog moet doen)
De kam en opening lijken verder wel recht, maar even afwachten hoe het scheert..

Dit is niet echt een aanrader, omdat ik verwacht dat hij niet lang heel blijft.. (beter koop je een Weishi of iets anders) maarja.. gratis he... (8>

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry for the bad pics..
Hoe en waar heb je die mesjes gevonden. Ik vind het altijd handig om een alternatief voor de hand te hebben.
pi_124868288
Net voor het eerst een scheermes en mesjes besteld, gewoon wat merken (oa Astra en shark), ben echt benieuwd!
pi_124869217
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:53 schreef mtchel112 het volgende:
Net voor het eerst een scheermes en mesjes besteld, gewoon wat merken (oa Astra en shark), ben echt benieuwd!
Nice, wat voor zeep/kwast?
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_124870718
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:22 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Nice, wat voor zeep/kwast?
kwast heb ik al, geen idee wat voor het is :P zeep van vergulde hand
pi_124871616
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 12:08 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

kwast heb ik al, geen idee wat voor het is :P zeep van vergulde hand
Vergulde hand geur _O_
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  donderdag 4 april 2013 @ 13:05:48 #82
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_124872631
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 09:49 schreef Thorical het volgende:

[..]

Hoe en waar heb je die mesjes gevonden. Ik vind het altijd handig om een alternatief voor de hand te hebben.
Op de Duitse ebay (zijn er in verschillende hoeveelheden...)


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zijn trouwens de Thaise, schijnen er erg op te lijken, maar zijn echt 2 aparte soorten

Deze van Topaz bestel ik binnenkort... schijnen erg op de supermax platinum te lijken... en zijn goedkoop.. _O_

[ Bericht 15% gewijzigd door Snowballed op 04-04-2013 15:24:58 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  donderdag 4 april 2013 @ 19:06:21 #83
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124886154
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 13:05 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Op de Duitse ebay (zijn er in verschillende hoeveelheden...)


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zijn trouwens de Thaise, schijnen er erg op te lijken, maar zijn echt 2 aparte soorten

Deze van Topaz bestel ik binnenkort... schijnen erg op de supermax platinum te lijken... en zijn goedkoop.. _O_
Jij bent voor de komende 20 jaar klaar? :) verkoop je er ook een paar? Wil wel eens wat proberen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 4 april 2013 @ 19:54:28 #84
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_124888077
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 19:06 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Jij bent voor de komende 20 jaar klaar? :) verkoop je er ook een paar? Wil wel eens wat proberen.
Tja ze waren goedkoper in het groot... :+ (nog steeds aardig duur)
Ik wil evt wel een paar ruilen tegen een gelijk aantal andere?

Connaught shaving heeft ze evt ook per 12 en in een samplepack (42 mesjes) zijn ze niet heel duur incl verz..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  donderdag 4 april 2013 @ 21:20:28 #85
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124892563
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 19:54 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Tja ze waren goedkoper in het groot... :+ (nog steeds aardig duur)
Ik wil evt wel een paar ruilen tegen een gelijk aantal andere?

Connaught shaving heeft ze evt ook per 12 en in een samplepack (42 mesjes) zijn ze niet heel duur incl verz..
op het moment weinig te ruil. Heb alleen die blauwe vidyut. Werken totaal niet voor mij. Mag je zo hebben.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 4 april 2013 @ 21:37:14 #86
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_124893496
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 21:20 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

op het moment weinig te ruil. Heb alleen die blauwe vidyut. Werken totaal niet voor mij. Mag je zo hebben.
Ja die stainless bedoel je toch..? (platinum is ook blauw)
Ik ken ze uit mn samplepack.. die zijn ook niets voor mij.. de platinum is een wereld van verschil..

We regelen de rest wel ff via pm/dm
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_124905354
inmiddels 3 of 4 scheerbeurten verder en ik moet zeggen het bevalt me super! Tot zover bevalt de creme me goed moet zeggen dat ik de scheerzeep niet meer geprobeerd heb. Heb tot nu toe ook alleen nog zelfde mesjes gebruikt maar ook nog zeer tevreden met het resultaat.
  zaterdag 6 april 2013 @ 14:24:03 #88
396651 rexted
semper honestis
pi_124950666
Net een kuipje Proraso groen gekocht. Hadden ze gewoon bij de herenkapper.
"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope." - Winston Churchill
  zaterdag 6 april 2013 @ 15:51:56 #89
383168 Mr.Smokey
Who else nigga
pi_124952628
Bij de haararchitect in Nijmegen hebben ze uitstekende scheermesjes
Ride Or Die Lalalalalalalala
  zondag 7 april 2013 @ 08:51:52 #90
396651 rexted
semper honestis
pi_124979233
Wat doen jullie met je zeep? Laten jullie deze nat na het scheren en doe je gewoon het kuipje dicht? Of laat je het kuipje open om hem te laten drogen?

In het 1e geval blijft de zeep nat. In het 2e geval ben ik bang dat de zeep zijn geur verliest.
"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope." - Winston Churchill
  zondag 7 april 2013 @ 09:46:30 #91
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124979681


Reviews waren voornamelijk "painful" te noemen. Zag er wel grappig uit.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_124980424
Vooral het doosje is mooi, waar hun krabbertjes in zitten. Ik heb het mesje en het krabbertje nooit geprobeerd overigens :)
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 08:51 schreef rexted het volgende:
Wat doen jullie met je zeep? Laten jullie deze nat na het scheren en doe je gewoon het kuipje dicht? Of laat je het kuipje open om hem te laten drogen?

In het 1e geval blijft de zeep nat. In het 2e geval ben ik bang dat de zeep zijn geur verliest.
Gewoon het deksel er op. Soms spoel ik de zeep een keer extra uit dat het bakje er weer netjes uit ziet maar ook niet elke keer. Het water trekt wel in de zeep, heb nog nooit natte zeep gehad daardoor.
Onder deze lijn niet schrijven
  zondag 7 april 2013 @ 14:18:46 #93
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_124986289
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:51 schreef Mr.Smokey het volgende:
Bij de haararchitect in Nijmegen hebben ze uitstekende scheermesjes
Bij de WAT..?? :D

Wat voor mesjes heeft ie dan..?

quote:
99s.gif Op zondag 7 april 2013 09:46 schreef SosuaCafe het volgende:
[ afbeelding ]

Reviews waren voornamelijk "painful" te noemen. Zag er wel grappig uit.
Die zitten bij een Weishi in de verpakking dacht ik mij te herinneren...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zondag 7 april 2013 @ 16:00:10 #94
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124990458
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 7 april 2013 @ 16:20:13 #95
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_124991231
quote:
To buy for sure.... :Y
Prima mesjes..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Btw die thins nu goed uitgeprobeerd, en ze vallen toch een beetje tegen... dwz: de supermax platinum vind ik beter.. daar scheer ik me sneller en comfortabeler glad mee.. :{

Toch maar een keer de titanium versie proberen dan
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zondag 7 april 2013 @ 16:58:56 #96
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124992897
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 16:20 schreef Snowballed het volgende:

[..]

To buy for sure.... :Y
Prima mesjes..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Btw die thins nu goed uitgeprobeerd, en ze vallen toch een beetje tegen... dwz: de supermax platinum vind ik beter.. daar scheer ik me sneller en comfortabeler glad mee.. :{

Toch maar een keer de titanium versie proberen dan
Oeh, en nu moet je er nog 100?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 7 april 2013 @ 16:59:31 #97
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_124992929
quote:
99s.gif Op zondag 7 april 2013 16:58 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Oeh, en nu moet je er nog 100?
119.... :'(

En ze waren ook 18 EURO he.. geen dollar... :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door Snowballed op 07-04-2013 17:12:23 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zondag 7 april 2013 @ 17:16:30 #98
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124993772
Zet ze weer op marktplaats oid. Badger&blade. Ben je ze zo weer kwijt.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 7 april 2013 @ 17:20:30 #99
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_124993971
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 17:16 schreef SosuaCafe het volgende:
Zet ze weer op marktplaats oid. Badger&blade. Ben je ze zo weer kwijt.
Ja daarom... met dat idee in mn achterhoofd heb ik ze ook gekocht...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zondag 7 april 2013 @ 17:39:13 #100
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_124994976
Personna Labs/Meds
Polsilver Super Iridiums
Gillette Blacks/Yellows
Lord Platinum Class

Deze staan nog op mijn to try lijst.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')