abonnement Unibet Coolblue
pi_124537544
Oproep aan alle leden van Amsterdamse studentenverenigingen:

Ik ben eerstejaarsstudent aan de UvA en 20 jaar oud.
In september 2013 wil ik lid gaan worden van een studentenvereniging in Amsterdam. Geen studievereniging, want dat vind ik te veel los zand.

De meeste website's van studentenverenigingen zeggen eigenlijk allemaal hetzelfde; namelijk hoe leuk ze wel niet zijn en wat voor coole activiteiten ze organiseren etc.

Ik zoek een vereniging die niet zo 'dichtgetikt' en overrated is als het Corps maar die wel zorgt voor een hechte band tussen jaargenoten en of ouderejaars. Jaarclub of dispuutsstructuur maakt me eigenlijk niet uit. Verplichte borrelavonden zijn niet erg, als het leuk is dan is het dat zeker waard. Dat geldt ook voor een eventuele ontgroening. Gemengd of ongemengd maakt niet uit, maar gevoelsmatig denk ik dat een gemengd verband gezelliger is, want tussen alleen maar mannen zitten wordt op den duur ook een beetje eentonig.

Gevoelsmatig denk ik aan de volgende verenigingen: Unitas, SSRA of NoNoMes.
Zouden leden of mensen die deze verenigingen beter kennen mij meer kunnen vertellen hierover, met name over de onderlinge verschillen qua soort sfeer en soort mensen, want die website's zijn allemaal nagenoeg hetzelfde en tijdens een intro feest zullen ze denk ik ook niet echt objectief zijn.

Sommige mensen op dit forum zijn principieel al tegen verenigingen. Ik zou hen dan ook willen vragen om niet de boel te gaan onderspammen.
pi_124537851
Speciaal hiervoor een account aanmaken :')
Studentenverenigingen :') :')
pi_124538009
quote:
Zouden leden of mensen die deze verenigingen beter kennen mij meer kunnen vertellen hierover, met name over de onderlinge verschillen qua soort sfeer en soort mensen, want die website's zijn allemaal nagenoeg hetzelfde en tijdens een intro feest zullen ze denk ik ook niet echt objectief zijn.
En jij denkt dat ze dat hier wel zullen zijn? Je kan toch gewoon naar een aantal feesten gaan, zorg dat je vrienden wordt met wat mensen die bij die verenigingen zitten, je mag vast wel een introducé oid meenemen naar zo'n feest, kan je het zelf ondergaan wat je het leukste vindt
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_124538120
In before , ik kan zelf vrienden maken daarvoor heb ik geen vereniging nodig
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  dinsdag 26 maart 2013 @ 20:07:32 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_124538419
Ken je geen niemand die al lid is van zo'n club?
In de kantine van het AMC herkende/hoorde je in de kantine de kliekjes van verre.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_124542024
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 20:07 schreef Hyperdude het volgende:
Ken je geen niemand die al lid is van zo'n club?
In de kantine van het AMC herkende/hoorde je in de kantine de kliekjes van verre.
bah opgewarmde kliekjes. Lang leve het individu
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 26 maart 2013 @ 21:38:27 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_124543843
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:09 schreef Deetch het volgende:

[..]

... Lang leve het individu
:')

Het individu moet je juist afbreken in bouwstenen, en er dan iets goeds van proberen te maken.

Er schenke deinen Söhnen stets
Ein sehr gelindes Examen,
Und deine Töchter bringe er hübsch
Unter die Haube – Amen!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_124544258
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_124554026
ik kan zelf vrienden maken daarvoor heb ik geen vereniging nodig
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_124589608
Sowieso nemen de verenigingen pas in september weer nieuwe leden aan.
Geheel toevallig hebben ze dan ook zoiets vreemds als "kennismakingsdagen".
Echt zo'n maf concept, dan kun je dus komen kijken of de vereniging en jij bij elkaar passen.
En dat doen ze allemaal!

Wat gek he? :')
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_124591780
Komen d'r nog relevante antwoorden.
  woensdag 27 maart 2013 @ 23:40:00 #12
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_124591911
Voor de gein google ik op die namen en zie hier de gezellige koppies van Nonomes.
Ze hebben er zin in :')

Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_124591944
quote:
8s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:37 schreef Ziba het volgende:
Komen d'r nog relevante antwoorden.
Ik vond m'n opmerking dat TS gewoon naar de introdagen moet gaan anders best relevant. Maar als jij d'r anders over denkt hoor ik graag je suggesties.

Een studentenvereniging is echt heel persoonlijk. Het zijn immers de mensen die de vereniging maken, niet het bordje aan de muur. Ik ken mensen die heel gelukkig zijn met Unitas, maar anderen bij het Corps of NoNoMes. Ik zit zelf nergens bij en ben ook zielsgelukkig. Ieder z'n ding.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_124592102
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:40 schreef GSbrder het volgende:
Voor de gein google ik op die namen en zie hier de gezellige koppies van Nonomes.
Ze hebben er zin in :')

[ afbeelding ]
Hahaha. Enigszins creepy. Niet uitnodigend in ieder geval. :')

quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:40 schreef destrovel het volgende:

[..]

Ik vond m'n opmerking dat TS gewoon naar de introdagen moet gaan anders best relevant. Maar als jij d'r anders over denkt hoor ik graag je suggesties.

Een studentenvereniging is echt heel persoonlijk. Het zijn immers de mensen die de vereniging maken, niet het bordje aan de muur. Ik ken mensen die heel gelukkig zijn met Unitas, maar anderen bij het Corps of NoNoMes. Ik zit zelf nergens bij en ben ook zielsgelukkig. Ieder z'n ding.
Oké, zeker relevant. En logisch. Ik heb geen suggesties, geen verstand van maar wel interesse, daarom vraag ik ook naar relevante en gerichte antwoorden.
pi_124593579
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:40 schreef GSbrder het volgende:
Voor de gein google ik op die namen en zie hier de gezellige koppies van Nonomes.
Ze hebben er zin in :')

[ afbeelding ]
Serieus of desnoods boos kijken voor een senaatsfoto kan ik nog wel begrijpen, maar deze lui kijken gewoon dom uit hun ogen. :')

@TS: waarom geen LANX? Hangt tegen het corporale aan maar is toch wat relaxter, en tegenover de minder/niet-traditionele verenigingen is het wel hechter. Bij kleinere, vrije verenigingen zie je toch vaak dat het na het eerste jaar al een stuk minder wordt, en daarna al helemaal.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_124608467
Belangrijk advies aan de TS, luister niet naar mensen die geen lid of abonnee zijn geweest bij een studentenvereniging. Over het algemeen hebben die totaal geen idee van hoe het bij een studentenvereniging eraan toe gaat en komen dan ook steeds met foute conclusies en adviezen.

Op zich maakt het niet zoveel uit bij welke vereniging gaat, kies voor de vereniging die het beste bij jouw persoon past. Alleen zou ik er wel op letten niet bij een vereniging te gaan die als "los zand" bij elkaar hangt, het zijn met name de (regelmatige) gezamenlijke activiteiten die voor een hechte onderlinge band zorgen.
pi_124609059
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:57 schreef De-Haas het volgende:
Studentenverenigingen :') :')
Dit dus.
ts heeft geen vrienden :')
  donderdag 28 maart 2013 @ 23:35:05 #18
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124630761
Wat een onzinnige reacties van sommigen. Ik snap dat iemand best behoefte kan hebben aan een leuke studentenvereniging. Tijdens werkgroepen en colleges maak ik in ieder geval niet echt snel vrienden. Daarbij is het toch ook leuk om vrienden te hebben in de stad waar je studeert of bij je studie of iets dergelijks? Mijn vrienden heb ik bijvoorbeeld leren kennen voordat ik ging studeren. Ikzelf ben overigens niet lid van een studentenvereniging.
pi_124630898
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 23:35 schreef SaulGoodman het volgende:
Wat een onzinnige reacties van sommigen. Ik snap dat iemand best behoefte kan hebben aan een leuke studentenvereniging. Tijdens werkgroepen en colleges maak ik in ieder geval niet echt snel vrienden. Daarbij is het toch ook leuk om vrienden te hebben in de stad waar je studeert of bij je studie of iets dergelijks? Mijn vrienden heb ik bijvoorbeeld leren kennen voordat ik ging studeren. Ikzelf ben overigens niet lid van een studentenvereniging.
Goede reactie.
pi_124631010
NoNoMes doet heel corporaal etc binnen de disputen.. En gaat daar ook wel (te) ver in..
Vereniging zelf heeft geen ontgroening, dus tijdens introductie feesten vertellen ze ook dat er geen ontgroening is..
Worry is a misuse of imagination
pi_124794799
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 15:03 schreef von_Preussen het volgende:
Belangrijk advies aan de TS, luister niet naar mensen die geen lid of abonnee zijn geweest bij een studentenvereniging. Over het algemeen hebben die totaal geen idee van hoe het bij een studentenvereniging eraan toe gaat en komen dan ook steeds met foute conclusies en adviezen.

Op zich maakt het niet zoveel uit bij welke vereniging gaat, kies voor de vereniging die het beste bij jouw persoon past. Alleen zou ik er wel op letten niet bij een vereniging te gaan die als "los zand" bij elkaar hangt, het zijn met name de (regelmatige) gezamenlijke activiteiten die voor een hechte onderlinge band zorgen.
Bedankt voor je tip! Daar kan ik wat mee :)
pi_164141497
Indien er mensen zijn die zich nog willen aanmelden voor een nieuw dispuut in Amsterdam graag mij berichten. Mensen die wat ouder zijn en eventueel interesse hebben in een bestuursfunctie zijn ook welkom!

@ de moderators: dit was de meest recente topic en excuus indien dergelijke berichten niet toegestaan zijn. Echter willen wij studenten op weg helpen en hun cv een beetje opfleuren ;-).
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 07:33:29 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_164169441
Het is wel wat knorrig om zo je leden te werven
pi_164170681
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 07:33 schreef Hexagon het volgende:
Het is wel wat knorrig om zo je leden te werven
Inderdaad - wel erg sneu dit.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_164191786
Deze is wel leuk hoorde ik: https://www.svisa.nl

Alleen heb ik er niks mee. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')