abonnement Unibet Coolblue
pi_124537544
Oproep aan alle leden van Amsterdamse studentenverenigingen:

Ik ben eerstejaarsstudent aan de UvA en 20 jaar oud.
In september 2013 wil ik lid gaan worden van een studentenvereniging in Amsterdam. Geen studievereniging, want dat vind ik te veel los zand.

De meeste website's van studentenverenigingen zeggen eigenlijk allemaal hetzelfde; namelijk hoe leuk ze wel niet zijn en wat voor coole activiteiten ze organiseren etc.

Ik zoek een vereniging die niet zo 'dichtgetikt' en overrated is als het Corps maar die wel zorgt voor een hechte band tussen jaargenoten en of ouderejaars. Jaarclub of dispuutsstructuur maakt me eigenlijk niet uit. Verplichte borrelavonden zijn niet erg, als het leuk is dan is het dat zeker waard. Dat geldt ook voor een eventuele ontgroening. Gemengd of ongemengd maakt niet uit, maar gevoelsmatig denk ik dat een gemengd verband gezelliger is, want tussen alleen maar mannen zitten wordt op den duur ook een beetje eentonig.

Gevoelsmatig denk ik aan de volgende verenigingen: Unitas, SSRA of NoNoMes.
Zouden leden of mensen die deze verenigingen beter kennen mij meer kunnen vertellen hierover, met name over de onderlinge verschillen qua soort sfeer en soort mensen, want die website's zijn allemaal nagenoeg hetzelfde en tijdens een intro feest zullen ze denk ik ook niet echt objectief zijn.

Sommige mensen op dit forum zijn principieel al tegen verenigingen. Ik zou hen dan ook willen vragen om niet de boel te gaan onderspammen.
pi_124537851
Speciaal hiervoor een account aanmaken :')
Studentenverenigingen :') :')
pi_124538009
quote:
Zouden leden of mensen die deze verenigingen beter kennen mij meer kunnen vertellen hierover, met name over de onderlinge verschillen qua soort sfeer en soort mensen, want die website's zijn allemaal nagenoeg hetzelfde en tijdens een intro feest zullen ze denk ik ook niet echt objectief zijn.