abonnement Unibet Coolblue
pi_124536936
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:46 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nonsens, ook de reactie van Nederland daarop, normaal gereageerd was het een stuk rustiger gegaan.
Waar baseer je dat op?
Nederland had niet veel ervaring met kapingen, de onderhandelingen waren vastgelopen of in ieder geval in een pad stelling beland, verder waren de hygiënische toestanden in de trein slecht.

De regering moest iets doen.

Buiten dat was het signaal duidelijk, wie de wapens oppakt zal ook met wapens bestreden worden.

Ik vind het optreden ook volledig terecht, je kan en mag als overheid niet accepteren dat burgers gegijzeld worden voor politieke doeleinden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_124536978
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:33 schreef Sloggi het volgende:
Jij doet een bewering en wij moeten maar even moeite doen om jouw onderbouwing te vinden.

Zo werkt het dus niet. Niet hier en niet in de wetenschappelijke wereld.
Uhm vriend ik heb dat boek aangedragen en Buster had het artikel al eerder aangedragen. Jij valt midden in een discussie die al langer speelt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:33 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Aannames op basis van je eigen tunnelvisie :')

Kom op joh. Je neemt jezelf toch niet serieus mag ik hopen.
Als jij nou eens zou proberen jouw standpunt te onderbouwen zou misschien jou iemand serieus nemen. En ja ik neem mezelf serieus.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:41:12 #103
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_124537003
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nee Buitendam, jij begon met een boek van Yelton al veel eerder terug wat je ook wonderbaarlijk verkeerd wist uit te leggen zoals we hebben gezien, ik heb je verschillende auteurs aangedragen en ook stukken waarin wordt gerefereerd naar die eensgezindheid. Jij stelde dat die eensgezindheid er niet was maar hebt daar bronnen voor aangedragen die of het tegendeel hebben beweerd of juist over hele andere onderwerpen gingen. Jij was degene die van Duitse militaire graven naar de Volkssturm over ging. En uiteindelijk kwamen we terecht bij verkiezingsuitslagen en dit referendum inderdaad. Zo zijn we hier gekomen en daar twijfel je aan, dat is je goed recht, maar ik heb je genoeg informatie gegeven om verder te kijken.
Het referendum van 1934 is een voorbeeld van die eensgezindheid, dat jij daar je twijfels bij hebt dat mag dat heeft Kershaw ook (als je het artikel nu wel hebt gelezen), alleen op een andere wijze. Waar Kershaw de uitslag van het referendum beschouwt dat er nog genoeg twijfel was wordt het desalniettemin binnen veel werken aangedragen als hoe via eenvoudige wegen Hitler aan de macht wist te komen en zijn macht wist te stabiliseren.

Ik refereer ik naar andere historici die er ook gebruik van maken om het een of ander te zeggen. Wat jij vervolgens zegt is dat historici ze hebben gebruikt omdat het een belangrijk moment was. Dat betekent dus dat jij iets zegt, iets wat onwaar is, omdat je niet hebt gelezen en er ook niet naar hebt gekeken. Er worden conclusies en beweringen gedaan op basis van wat het referendum zelf zegt en dat jij dat niet accepteert dat is dan jouw probleem verder.
Waar dan? Wie dan? :D
Dit, dus.
pi_124537041
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

E.o.a. artikel in de Spiegel, of dat ene boek daar staat het in. Dat is wel duidelijk, ja.
Van het boek staat een titel en auteur dus beetje onzinnig en volgens mij is naar dat Spiegel artikel paar dagen terug direct gelinkt toentertijd.
pi_124537062
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:41 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Waar dan? Wie dan? :D
Grapje zeker.
pi_124537068
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:40 schreef DeParo het volgende:

[..]

Uhm vriend ik heb dat boek aangedragen en Buster had het artikel al eerder aangedragen. Jij valt midden in een discussie die al langer speelt.
Je doelt op onderstaande verwijzing?

quote:
A Concise History of Nazi Germany: 1919-1945
Joseph W. Bendersky
Ook deze is namelijk onvolledig. 'Vriend'.
pi_124537092
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:41 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Waar dan? Wie dan? :D
Historici.
pi_124537099
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:39 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
Nederland had niet veel ervaring met kapingen, de onderhandelingen waren vastgelopen of in ieder geval in een pad stelling beland, verder waren de hygiënische toestanden in de trein slecht.

De regering moest iets doen.

Buiten dat was het signaal duidelijk, wie de wapens oppakt zal ook met wapens bestreden worden.

Ik vind het optreden ook volledig terecht, je kan en mag als overheid niet accepteren dat burgers gegijzeld worden voor politieke doeleinden.
Nog steeds amateuristisch gehandeld, maar goed, daar gaat dit topic niet over.
pi_124537108
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:42 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Historici.
Inderdaad.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:43:15 #110
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_124537110
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:42 schreef DeParo het volgende:

[..]

Grapje zeker.
Nee, serieus? Kershaw noemde je en die gebruikte het op een andere manier dan jij (waar je het grondig mee oneens was), oké, maar waar blijven dan die historici die jouw standpunt kracht bij kunnen zetten?
Dit, dus.
pi_124537115
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:40 schreef DeParo het volgende:

[..]
Als jij nou eens zou proberen jouw standpunt te onderbouwen zou misschien jou iemand serieus nemen. En ja ik neem mezelf serieus.
Ik heb die moeite vaak genoeg genomen, waarna je het er keer op keer niet mee eens was. Prima, maar kom me niet vertellen dat ik mijn standpunten nooit onderbouw.

En inderdaad zou ik mezelf niet serieus nemen als ik jou was. Hoe kun je jezelf nou historicus noemen als je zo'n gekleurd beeld van het verleden (maar aan je fotoboek te zien ook het heden) hebt.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_124537140
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Van het boek staat een titel en auteur dus beetje onzinnig en volgens mij is naar dat Spiegel artikel paar dagen terug direct gelinkt toentertijd.
Ook weer erg duidelijk, ja.
pi_124537363
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:43 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nee, serieus? Kershaw noemde je en die gebruikte het op een andere manier dan jij (waar je het grondig mee oneens was), oké, maar waar blijven dan die historici die jouw standpunt kracht bij kunnen zetten?
Heb je het artikel al gelezen, nee he, mondje dicht dan ;) ;).
pi_124537380
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ook weer erg duidelijk, ja.
Zeker!!!!
pi_124537461
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:43 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Ik heb die moeite vaak genoeg genomen, waarna je het er keer op keer niet mee eens was. Prima, maar kom me niet vertellen dat ik mijn standpunten nooit onderbouw.

En inderdaad zou ik mezelf niet serieus nemen als ik jou was. Hoe kun je jezelf nou historicus noemen als je zo'n gekleurd beeld van het verleden (maar aan je fotoboek te zien ook het heden) hebt.
Misschien als je zelf het een en ander had gelezen was je het wel met me eens geweest, dat zou wat zijn, als je er daadwerkelijk ook iets over weet.
pi_124537618
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:49 schreef DeParo het volgende:

[..]

Misschien als je zelf het een en ander had gelezen was je het wel met me eens geweest, dat zou wat zijn, als je er daadwerkelijk ook iets over weet.
Dat is altijd je verdediging he? Als iemand het niet met je eens is gooi je het op onkunde. Ik heb er genoeg over gelezen, meer dan genoeg zelfs. Over gesproken met mensen die het e.e.a. mee hebben gemaakt. Dus ik denk dat ik een redelijk goed objectief beeld heb gevormd. Dat dat beeld niet overeenkomt met het jouwe, a la. Maar ga dan mensen niet zo kinderachtig betichten van onkunde. Van een "historicus" zou ik toch iets meer inhoud verwachten.

Het maakt niet uit wat mensen zeggen, DeParo is het er per definitie niet mee eens.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_124537701
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:52 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Dat is altijd je verdediging he? Als iemand het niet met je eens is gooi je het op onkunde. Ik heb er genoeg over gelezen, meer dan genoeg zelfs. Over gesproken met mensen die het e.e.a. mee hebben gemaakt. Dus ik denk dat ik een redelijk goed objectief beeld heb gevormd. Dat dat beeld niet overeenkomt met het jouwe, a la. Maar ga dan mensen niet zo kinderachtig betichten van onkunde. Van een "historicus" zou ik toch iets meer inhoud verwachten.
Ik denk niet dat je echt iets over hebt gelezen, misschien hier en daar een boekje, maar gezien je posts kan ik ten eerste niet zeggen dat je er echt iets over weet en ten tweede evenmin dat je objectief bent. Je bent vrij om over mij te zeggen wat je wilt, dat we het oneens zijn is inderdaad onduidelijk, maar wat voor zwaktebod is het om te zeggen dat ik verkeerd bezig op wat voor manier dan ook puur omdat jij een andere mening hebt :') :').
pi_124537720
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nog steeds amateuristisch gehandeld, maar goed, daar gaat dit topic niet over.
Voor die tijd zeer professioneel, Nederland had nog geen bijzonder bijstandsteam.
Mariniers in die rol doen het nooit zo goed als dat ze vandaag de dag gedaan zouden hebben.

Toch verbaas je je wat ze allemaal voor elkaar kregen, ze luisterde de trein af, wisten waar de kapers zich op welk tijdstip bevonden enz.

Het is altijd eenvoudig roepen DeParo, vanachter je computer, veilig en met de kennis van vandaag de dag mensen veroordelen op daden uit een verleden, ik vind dat een van je slechte eigenschappen.

Altijd maar anderen veroordelen niet geremd door enige zelfkritiek :N
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_124537778
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:54 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Voor die tijd zeer professioneel, Nederland had nog geen bijzonder bijstandsteam.
Mariniers in die rol doen het nooit zo goed als dat ze vandaag de dag gedaan zouden hebben.

Toch verbaas je je wat ze allemaal voor elkaar kregen, ze luisterde de trein af, wisten waar de kapers zich op welk tijdstip bevonden enz.

Het is altijd eenvoudig roepen DeParo, vanachter je computer, veilig en met de kennis van vandaag de dag mensen veroordelen op daden uit een verleden, ik vind dat een van je slechte eigenschappen.

Altijd maar andere veroordelen niet geremd door enige zelfkritiek :N
Ik vond het amateuristisch en ik heb daar ook wel een mening over Buster, maar nogmaals, ik vind het gewoon niet relevant voor dit topic ;) :). En wees maar niet bang, ik roep ze ook als ik niet achter mijn computer zit, daar kan je vanuit gaan.
pi_124537872
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je echt iets over hebt gelezen, misschien hier en daar een boekje, maar gezien je posts kan ik ten eerste niet zeggen dat je er echt iets over weet en ten tweede evenmin dat je objectief bent. Je bent vrij om over mij te zeggen wat je wilt, dat we het oneens zijn is inderdaad onduidelijk, maar wat voor zwaktebod is het om te zeggen dat ik verkeerd bezig op wat voor manier dan ook puur omdat jij een andere mening hebt :') :').
Hier en daar een boekje. Prima joh. Het maakt niet uit wat ik zeg, want je bagetalliseerd het toch.

Over zwakteboden gesproken zeg... Lees je nog even goed? Leg me geen woorden in de mond. Ik zeg nergens dat je niet goed bezig bent, wat je doet moet je lekker zelf weten. Ik zeg alleen dat je jezelf als historicus niet serieus kunt nemen gezien je overduidelijke voorkeuren.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  † In Memoriam † dinsdag 26 maart 2013 @ 19:57:41 #121
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_124537873
De oorlog is bij ons thuis nog een gevoelig onderwerp. Mijn opa was namelijk fout in de oorlog.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_124537976
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:57 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Hier en daar een boekje. Prima joh. Het maakt niet uit wat ik zeg, want je bagetalliseerd het toch.

Over zwakteboden gesproken zeg... Lees je nog even goed? Ik zeg nergens dat je niet goed bezig bent, wat je doet moet je lekker zelf weten. Ik zeg alleen dat je jezelf als historicus niet serieus kunt nemen gezien je overduidelijke voorkeuren.
Ik heb je gezegd dat mijn voorkeuren via mijn studie voldoende zijn onderbouwd, en als je het daar niet mee eens bent het maakt me weinig uit als dat het enige is wat je kan zeggen, ben je bereid een serieuze discussie aan te gaan dan kan je gewoon aankloppen en sta ik je te woord, ik moet je niet persoonlijk aanvallen excuses daarvoor, maar je bewering vind ik een beetje flauwekul omdat het slechts op basis is van wat jij vindt en niet wat zo is zo.
pi_124538249
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:57 schreef De_Kardinaal het volgende:
De oorlog is bij ons thuis nog een gevoelig onderwerp. Mijn opa was namelijk fout in de oorlog.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De mijne is in Dachau gestorven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2013 20:04:51 ]
pi_124538365
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik heb je gezegd dat mijn voorkeuren via mijn studie voldoende zijn onderbouwd, en als je het daar niet mee eens bent het maakt me weinig uit als dat het enige is wat je kan zeggen, ben je bereid een serieuze discussie aan te gaan dan kan je gewoon aankloppen en sta ik je te woord, ik moet je niet persoonlijk aanvallen excuses daarvoor, maar je bewering vind ik een beetje flauwekul omdat het slechts op basis is van wat jij vindt en niet wat zo is zo.
Je voorkeuren zijn voldoende onderbouwd via je studie? Als Dresden e.d. op universiteiten wordt behandeld op de manier zoals de jouwe dan schort er het e.e.a. aan het opleidingsniveau in Nederland.

Ik ga de discussie niet meer met je aan, dat heb ik een aantal keer vergeefs geprobeerd. Al vertel ik je dat de aarde rond is, onderbouw het met studies, foto's vanaf ISS, maar jij hebt in je hoofd dat hij plat is? Dan blijft hij plat.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 26 maart 2013 @ 20:09:12 #125
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_124538494
Doe ik nog even een schepje er boven op.

Mijn opa heeft als bakker in Duitsland gewerkt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het kort: Graag een inhoudelijke discussie hier. :)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')