abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 maart 2013 @ 21:39:55 #1
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124389832
Simpele of wat ingewikkeldere vragen voor wie nog weinig of geen ervaring met baby's heeft. Vragen zoals:

• Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven. Moet ik dan toch wat flesjes in huis halen?
• Moet je voor in de box ook een dekentje hebben?
• Moet je flesjes uitkoken?
• Kun je met katten jaloerse taferelen krijgen/deze voorkomen?
• Twaalf hydrofielluiers, kom ik daar de oorlog mee door?

Vragen die voor de ervaren OUD-ers misschien wat knullig overkomen, maar hey, we moeten het allemaal leren!
  vrijdag 22 maart 2013 @ 21:48:50 #2
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_124390338
Tsja ze doet vooral 'eh eh eh' in haar slaap, ze slaapt wel echt heb ik het idee als ik de lamp aan doe.
pi_124390680
Herkenbaar. Hier ook lawaaierige baby's
  vrijdag 22 maart 2013 @ 22:01:51 #4
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_124390952
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 21:55 schreef Kyara het volgende:
Herkenbaar. Hier ook lawaaierige baby's
Nou, ze maakt alleen herrie na de 2 uur voeding, maar MN borsten zijn dan best vol em ze laat een paar keer los en verslikt zich in de hoeveelheid, boeren doet ze dan wel maar niet voldoende denk ik. Ik krijg er met rechtop blijven zitten bij har ook niet meer uit. Vannacht es proberen of de infacol dit probleempje verhelpt.

Is er ook een topic waar ik een post partum vraag kan stellen?
  vrijdag 22 maart 2013 @ 22:03:23 #5
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_124391015
Het hoe gaat het met ons topic?
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 23 maart 2013 @ 09:08:22 #6
258612 nytar
boys boys boys
pi_124400497
Wat voor vraag bedoel je pessie?
  zaterdag 23 maart 2013 @ 09:26:02 #7
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_124400722
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 09:08 schreef nytar het volgende:
Wat voor vraag bedoel je pessie?
Over hechtingen. Staat in het hoe gaat het met ons topic.
pi_124435339
Vanaf wanneer kan je ongeveer met je kleintje gaan zwemmen??
pi_124435371
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 11:12 schreef Loj het volgende:
Vanaf wanneer kan je ongeveer met je kleintje gaan zwemmen??
Dat mag volgens mij iig na de eerste inentingen. Als ik het me goed herinner is het ongeveer vanaf een week of 8.
pi_124462451
Thanks Danic :) dan mag t! Lijkt me zo schattig :)
  dinsdag 26 maart 2013 @ 09:00:16 #11
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124514575
In juni gaan wij met dan ruim 6 maanden oude baby op vakantie naar Noord-Italië. We zijn natuurlijk van plan om heel rustig aan te doen en veel te stoppen. Maar is er misschien een fijnere en betere manier om je baby veilig te vervoeren, dan een maxi cosi?
  dinsdag 26 maart 2013 @ 09:04:54 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_124514654
Volgens mij is de maxi cosi best heel comfortabel voor je kindje. :Y

Vrienden van ons hadden een reiswieg gehuurd. Eentje die je helemaal vast moet zetten in de gordels op de achterbank en waarin de baby dan in een 3-punts gordel ligt.

Zoiets was het geloof ik: http://www.autoreiswieg.nl/onze_reiswiegen.html

De 'regel' is natuurlijk dat een kindje niet langer dan 2 uur achter elkaar in een maxi cosi mag, maar als dat voor 1 keertje is om een lange reis te maken kan dat echt geen kwaad. Dat advies is voornamelijk gesteld omdat er way back when toen de cosi net nieuw was mensen dat ding als wipstoeltje gebruikten en hun kind thuis ook hele dagen erin lieten zitten.
***
  dinsdag 26 maart 2013 @ 16:28:38 #13
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124528933
OK, thx! Daar zat ik idd een beetje mee, of dat wel comfortabel (zo lijkt t idd wel) is en of dat een dag lang mag. Zooo ver is Noord-Italië ook niet en we pauzeren veel, maar vroeg t me toch af. En ik had toen straks in de auto nog een vraag bedacht die ik wilde stellen, maar ben m kwijt :+
  dinsdag 26 maart 2013 @ 16:34:31 #14
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124529200
Oh ja ik weet m weer! Hebben jullie nog handige baby-mee-naar-supermarkt-tips? Ik doe nu ofwel maxi cosi op het onderstel en mandje aan mijn arm, ofwel maxi cosi in een winkelwagentje zetten waardoor je nog 20 centimeter over hebt om je boodschappen in te proppen :') . Beide niet ideaal. Is er een ei van Columbus dat ik nog niet heb gevonden - om in Paassferen te spreken?
pi_124529372
Wij zijn ook met een 6 maanden oude baby naar Noord-Italië gereden. Wel in twee etappes, met een overnachting dus. En iedere twee uur gestopt en baby even lekker plat laten liggen.

Weekboodschappen deed ik zonder baby :+ Je hebt wel supermarkten waar je de maxicosi op de kar kan zetten. Kleine boodschappen tussendoor met de wandelwagen en zo'n trekmandjes. Anders misschien met een draagdoek?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_124529857
Wij hebben een AH-afhaalpunt hier langs de snelweg. Ik stuur Vriend er altijd langs onderweg naar huis.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 16:52:13 #17
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124529907
Oh ja trekmandje was nog niet in me opgekomen, das wel een goede. Draagdoek is me nooit gelukt, maar heb wel zo'n ding (vergelijkbaar)



Ik vind dat een beetje veel gedoe omdat ik eerst met de auto moet, maar als het warmer wordt kan ik wel gaan lopen. Durven jullie het trouwens aan om te fietsen met zo'n ding? En vanaf hoeveel maanden? Mijn baby is nu 4 maanden maar kan heel lang en sterk zijn hoofd omhoog houden /opschep-moedermodus. Ik denk zelf dat ik wanneer het warmer wordt wel met hem durf te gaan fietsen al. Goed idee of niet?
  dinsdag 26 maart 2013 @ 16:52:55 #18
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124529937
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:51 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wij hebben een AH-afhaalpunt hier langs de snelweg. Ik stuur Vriend er altijd langs onderweg naar huis.
Dat lijkt me echt ideaal, maar last time I checked was die er nog niet in omgeving 040!
pi_124530137
Ik fietste niet met een draagdoek/drager, ik vind dat echt veel te gevaarlijk. Ik ben als de dood dat ik boven op mijn kind val. Maar dat is een persoonlijke overweging. Ik heb voor de eerste maanden een tweedehands fietskar gekocht en vanaf een maand of 8 gaat M in het fietsstoeltje (en hij draagt een helmpje. Zo'n neuroot ben ik dus ;) )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_124530162
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:52 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt ideaal, maar last time I checked was die er nog niet in omgeving 040!
Tilburg, maar dat is nog wel wat uit de buurt.
pi_124530214
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:57 schreef Clubsoda het volgende:
Ik fietste niet met een draagdoek/drager, ik vind dat echt veel te gevaarlijk. Ik ben als de dood dat ik boven op mijn kind val. Maar dat is een persoonlijke overweging. Ik heb voor de eerste maanden een tweedehands fietskar gekocht en vanaf een maand of 8 gaat M in het fietsstoeltje (en hij draagt een helmpje. Zo'n neuroot ben ik dus ;) )
Is dat nou echt handig zo'n fietskar? Ik wil geen tweede auto, want we wonen midden in de stad, maar ik heb toch af en toe wel een vervoersprobleem.
pi_124530323
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:58 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Is dat nou echt handig zo'n fietskar? Ik wil geen tweede auto, want we wonen midden in de stad, maar ik heb toch af en toe wel een vervoersprobleem.
Ik vind van wel. Ik heb een Croozer (voor 2) en daar kun je me toch nog een bak boodschappen in meenemen :Y

Edit: ik heb ook geen keuze verder. Want 1 kleuter fietst zelf, 1 peuter achterop en dan nog 2 babies te vervoeren. En ik heb zelf nog geen auto waar al mijn kroost in past.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:00:50 #23
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124530332
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:57 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Tilburg, maar dat is nog wel wat uit de buurt.
Ja, die zag ik er tussen staan idd maar dat vind ik wel echt te ver. Als jullie er nou veel gebruik van maken tijdens de pilot, dan verspreidt het zich vast snel ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:57 schreef Clubsoda het volgende:
Ik fietste niet met een draagdoek/drager, ik vind dat echt veel te gevaarlijk. Ik ben als de dood dat ik boven op mijn kind val. Maar dat is een persoonlijke overweging. Ik heb voor de eerste maanden een tweedehands fietskar gekocht en vanaf een maand of 8 gaat M in het fietsstoeltje (en hij draagt een helmpje. Zo'n neuroot ben ik dus ;) )
Dat was wel bij me opgekomen en toen dacht ik: tsja. Normaal gesproken val ik ook niet ineens van mijn fiets, dus met drager vast ook niet. Ik zou vanzelfsprekend wel beter op mijn mede weggenoten letten en drukke straten vermijden.
pi_124530361
Nou, ik vind het wel minder handig dan gewoon voorop de fiets in een stoeltje, maar van alle opties (drager, bakfiets, maxi cosi op de fiets) vond ik het wel de handigste, veiligste en goedkoopste optie. Ik had een vrij goedkope gekocht via marktplaats, als ik nog eens eentje aanschaf zou ik eentje nemen met een plastic kuip en die je makkelijker af kan koppelen. Wij hadden ook geen tweede auto en M's kdv was op weg naar mijn werk, dus die bracht ik weg. Het heeft mij wel veel vrijheid gegeven, maar sinds M groot genoeg is, zit hij lekker voorop de fiets.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_124530416
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:52 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ja trekmandje was nog niet in me opgekomen, das wel een goede. Draagdoek is me nooit gelukt, maar heb wel zo'n ding (vergelijkbaar)

[ afbeelding ]

Ik vind dat een beetje veel gedoe omdat ik eerst met de auto moet, maar als het warmer wordt kan ik wel gaan lopen. Durven jullie het trouwens aan om te fietsen met zo'n ding? En vanaf hoeveel maanden? Mijn baby is nu 4 maanden maar kan heel lang en sterk zijn hoofd omhoog houden /opschep-moedermodus. Ik denk zelf dat ik wanneer het warmer wordt wel met hem durf te gaan fietsen al. Goed idee of niet?
Ik zoumet een drager niet durven te fietsen omdat je deze voor mijn gevoel toch niet goed aan kan trekken en de babybjorn vind ik zowiezo niet zo;n fantastisch ding. Wel heb ik met de draagdoek gefietst al vanaf week 2 ofzo je kan hem lekker strak trekken zoals jij je er fijn bij voelt en nu het wat kouder is heeft ze dan een mutsje op en tot aan dr nekje onder mijn jas erbij met een eigen jasje ook nog. Wij hebben ook een fietskar maar zonder babyschelp dus daar monteerde wij de maxi cosi in maar aangezien ik daar niet mee kan fietsen pakte ik als ik alleen was de doek of ging ik lopen.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_124530472
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:34 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ja ik weet m weer! Hebben jullie nog handige baby-mee-naar-supermarkt-tips? Ik doe nu ofwel maxi cosi op het onderstel en mandje aan mijn arm, ofwel maxi cosi in een winkelwagentje zetten waardoor je nog 20 centimeter over hebt om je boodschappen in te proppen :') . Beide niet ideaal. Is er een ei van Columbus dat ik nog niet heb gevonden - om in Paassferen te spreken?
Bij de albertheijn hebben ze winkelkarretjes met een babyzitje erop gebruik ik hier ook regelmatig!
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:04:45 #27
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124530549
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:02 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Ik zoumet een drager niet durven te fietsen omdat je deze voor mijn gevoel toch niet goed aan kan trekken en de babybjorn vind ik zowiezo niet zo;n fantastisch ding. Wel heb ik met de draagdoek gefietst al vanaf week 2 ofzo je kan hem lekker strak trekken zoals jij je er fijn bij voelt en nu het wat kouder is heeft ze dan een mutsje op en tot aan dr nekje onder mijn jas erbij met een eigen jasje ook nog. Wij hebben ook een fietskar maar zonder babyschelp dus daar monteerde wij de maxi cosi in maar aangezien ik daar niet mee kan fietsen pakte ik als ik alleen was de doek of ging ik lopen.
Ik heb niet die van het plaatje hoor, een andere. Van een vriendin gekregen, volgens mij merkloos. Er staat een schildpadlogo op. Ik heb het idee dat ik m wel vrij strak kan trekken, maar heb het nog niet in fietshouding geprobeerd. Maar stel dat ik dus voel dat hij strak tegen me aan zit, het niet te koud is, en ik zelf genoeg vertrouwen heb, dan zijn er i.p. geen bezwaren?
pi_124530559
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:00 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja, die zag ik er tussen staan idd maar dat vind ik wel echt te ver. Als jullie er nou veel gebruik van maken tijdens de pilot, dan verspreidt het zich vast snel ;)

[..]

Dat was wel bij me opgekomen en toen dacht ik: tsja. Normaal gesproken val ik ook niet ineens van mijn fiets, dus met drager vast ook niet. Ik zou vanzelfsprekend wel beter op mijn mede weggenoten letten en drukke straten vermijden.
De kans is vrij klein, maar ik vind de gevolgen wel heel groot. Te groot voor mijn gevoel. Het is ook een lastige kwestie. Ik bedoel, ik knal normaalgesproken ook niet met 100 km/h in een vangrail, maar toen ik dat wel deed was ik heel blij met het goede autostoeltje ;) Het is een persoonlijke risico-analyse, en ik wilde het risico niet lopen met een alternatief voorhanden. Als je met een drager fietst, zou ik dat sowieso altijd met het gezichtje naar me toe doen, jet moet er toch niet aandenken dat een kindje met het snoetje eerst naar het asfalt duikelt :X (maar then again, ik heb ergonomische drager, dus daarin kan hij alleen maar zo)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_124530844
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:04 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik heb niet die van het plaatje hoor, een andere. Van een vriendin gekregen, volgens mij merkloos. Er staat een schildpadlogo op. Ik heb het idee dat ik m wel vrij strak kan trekken, maar heb het nog niet in fietshouding geprobeerd. Maar stel dat ik dus voel dat hij strak tegen me aan zit, het niet te koud is, en ik zelf genoeg vertrouwen heb, dan zijn er i.p. geen bezwaren?
Geen bezwaren is een groot woord e moet vooral kijken naar wat jij fijn vind. Heel veel mensen die vinden dat het niet kan. ikzelf heb er geen problemen mee. kijk na jezelf en je kleintje en inderdaad na het weer. met dit weer zit lisa in de doekt met haar iegen jas schoentjes/slofjes mutsje en half onder mijn jas.

En inderdaad met het gezichtje na je toe dragen hoor. de kou in haar gezichtje is ook niet fijn en veel meer risico op wonden met vallen plus dat ze gewoon steviger zitten
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_124530881
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Sam1993 op 26-03-2013 17:14:03 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_124530900
Ging iets goed mis :s
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_124531058
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:58 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Is dat nou echt handig zo'n fietskar? Ik wil geen tweede auto, want we wonen midden in de stad, maar ik heb toch af en toe wel een vervoersprobleem.
Wij hebben ook een fietskar een dubbele via halfords een merkloze voor 120 euro en ik vind het persoonlijk wel heel fijn maar het fiets een stuk zwaarder. ikzefl kan het nie tmet mijn rugproblemen. ook moet je appart een babyschaaltje kopen of een oude maxicosi die je erinvastmaakt ofzo. wij hebben hem niet heel veel gebruikt alleen met slecht weer of om grote boodschappen te doen en een tijd toen we een bevestiging van Amber haar stoel kwijt waren.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:23:37 #33
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_124531296
Bij de jumbo deed ik het als volgt: stoeltje wat in het karretje zit 'open' zetten en daarop de maxi cosi. In de maxi cosi aan de achterkant zit een ruimte en daarin paste precies dat uitstekende gedeelte van dat stoeltje. De kant van de voetjes rustte dan op de duwstang. Maxi cosi stond zo heel erg stabiel. En mijn hele kar kon ik volplempen met boodschappen.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:27:39 #34
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124531453
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:12 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Geen bezwaren is een groot woord e moet vooral kijken naar wat jij fijn vind. Heel veel mensen die vinden dat het niet kan. ikzelf heb er geen problemen mee. kijk na jezelf en je kleintje en inderdaad na het weer. met dit weer zit lisa in de doekt met haar iegen jas schoentjes/slofjes mutsje en half onder mijn jas.

En inderdaad met het gezichtje na je toe dragen hoor. de kou in haar gezichtje is ook niet fijn en veel meer risico op wonden met vallen plus dat ze gewoon steviger zitten
Nou ja ik weet eigenlijk nog niet of ik het zelf fijn vind. Ik twijfel er wel over. Heb ook geen concrete plannen maar het is wel eens in me opgekomen. Vooral omdat ik in de stad woon, net te ver om naar het centrum te lopen, maar dichtbij genoeg om te fietsen. Ik zou dan sowieso zijn gezichtje naar me toe dragen, het zou niet in me op komen om hem andersom te dragen op de fiets, veel te eng idee. Maar áls ik al met drager ga fietsen, ga ik eerst maar eens een klein rondje door het park ofzo fietsen om te kijken hoe het voelt.
pi_124531704
Ik zou het niet doen. :N
Ik vind het echt iets in geval van nood en dan absoluut ook nog alleen met ergonomische drager omdat je anders ook nog een het lichaampje heel erg belast.
pi_124532152
En als, dan op je rug. Ik vind dat mn bewegingen en zichtsveld wat beperkt zijn door mn kind voorop. En als je dan ineens moet afstappen omdat een vrachtwagen je over het hoofd ziet, is balans bewaren makkelijker vind ik.
Oh, en idd met een ergonomische drager, dat is die van jou waarschijnlijk niet Spees..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:49:22 #37
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124532302
Nee dat denk ik ook niet. Hij is heel simpel. Vind het wel super leuk om er een stukje mee te wandelen, mijn baby lijkt er heerlijk in te hangen. Of mag dat ook niet zonder ergonomische drager? Ik wandel dan 15-30 minuten. Na een tijdje ondersteun ik wel vaak zijn billen een beetje om mijn eigen schouders te ontzien.
pi_124532320
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:23 schreef Saffier het volgende:
Bij de jumbo deed ik het als volgt: stoeltje wat in het karretje zit 'open' zetten en daarop de maxi cosi. In de maxi cosi aan de achterkant zit een ruimte en daarin paste precies dat uitstekende gedeelte van dat stoeltje. De kant van de voetjes rustte dan op de duwstang. Maxi cosi stond zo heel erg stabiel. En mijn hele kar kon ik volplempen met boodschappen.
Zo,deed ik het idd ook vroeger (bij Floris)

Tegenwoordig heb ik een wagentje voor de.maxi cosi en een Floris met een karretje *D
Maar goed, met 2 kinderen doe.ik toch niet uitgebreid boodschappen :P
pi_124532363
Liever natuurlijk helemaal niet dragen in een niet ergonomische drager.
Het probleem is dat het lichaampje dan niet op de juiste manier ondersteund is.
Er druk komt op plekken waar dat niet hoort en dat is gewoon niet slim voor een kinder lichaampje. Eigenlijk net zo als te lang in de maxicosi zitten. :Y
pi_124532470
Ik durf lisa niet op mijn rug op de fiets mee te nemen ik zie niet of ze no goed zit etc. Dragers weet ik weinig vanaf want ik draag alleen in de doek Misschien kan je inderdaad even beter kijken naar een 2ehandse ergonomische drager of toch leren dragen met een draagdoek het is namelijk zo geleerd:) Je kunt het natuurklijk in het park wel even proberen met de drager die je nu hebt voor je geld besteeds aan iets wat je misschien niet durft te gebruiken zoals je wilde.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:57:58 #41
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124532627
Als ik een foto maak, kunnen jullie dan zien of hij ergonomisch is?
pi_124532714
zowiezo heb je bij een ergonomische drager dat de beentjes tot in de knieholtes ondersteun moet worden maar wanneer je een foto maakt kunnen ze je het vast vertellen en anders zowiezo in het draagdoekentopic.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_124532739
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:57 schreef Spees_Eend het volgende:
Als ik een foto maak, kunnen jullie dan zien of hij ergonomisch is?
Ik denk dat posten van merk en type voldoende is ;)
  dinsdag 26 maart 2013 @ 18:06:03 #44
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124532909
Nou dat staat er dus volgens mij niet op.. Maar zal zo nog eens kijken.
pi_124532969
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:57 schreef Spees_Eend het volgende:
Als ik een foto maak, kunnen jullie dan zien of hij ergonomisch is?
Ja :) als hij in gebruik is sowieso
pi_124533775
Ik heb de hele tijd een logo met een schildpadje in mijn hoofd, maar kom er niet uit waar het nou van is! Zal je zien dat ik het over weeeeeken tegenkom end at het een cornflakesmerk is ofzo :')
pi_124533894
En bij een ergonomische drager hoef je je schouders ook niet te ontzien, omdat je veelal op je heupen draagt ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:04:31 #48
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124535246
Nou ik denk ondertussen dat mijn drager niet ergonomisch is als ik dit allemaal lees :D
=knip, zwager weg=

[ Bericht 27% gewijzigd door Spees_Eend op 26-03-2013 19:55:49 ]
pi_124535750
Nee deze is verre van ergonomisch en ik zou hier dus niet meer mee gaan dragen en al helemaal niet mee fietsen :N
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:18:16 #50
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124535873
:{ OK. Ik ga me even verdiepen in een tweedehands ergonomische drager. Zou jij zo wat merken/types op kunnen sommen uit je hoofd waarmee ik verder kan zoeken? Ik zag al de Manduca, maar er zal wel meer zijn? Zijn alle Babybjorns niet-ergonomisch?

Of moet ik hiermee in het draagdoektopic zijn? Daar was ik net al wat in aan het lezen maar ik zie door de bomen het bos niet meer :D
pi_124535956
Draagdoekentopic is een goede. :Y
pi_124536232
Ja babybjorns zijn niet ergonomisch valt niets van te maken :)
Onderstaande dragers zijn sowieso ergonomisch.
En ik ben er vast wat vergeten maar zo kom je een heel eind.

Beco
Boba
Bondolino
Ergo
Emeibaby
Girasol mysol
Liliputi
Manduca
Marsupi
Patapum
Rose and Rebellion
Scootababy heupdrager
Storchenwiege carrier
Tula
Wompat
Yamo

Topicreeks: Draagdoeken
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:32:24 #53
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124536518
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:26 schreef Pvoesss het volgende:
Ja babybjorns zijn niet ergonomisch valt niets van te maken :)
Onderstaande dragers zijn sowieso ergonomisch.
En ik ben er vast wat vergeten maar zo kom je een heel eind.

Beco
Boba
Bondolino
Ergo
Emeibaby
Girasol mysol
Liliputi
Manduca
Marsupi
Patapum
Rose and Rebellion
Scootababy heupdrager
Storchenwiege carrier
Tula
Wompat
Yamo

Topicreeks: Draagdoeken
Oh super, thanx! Had net het andere topic erbij gepakt en daar mijn vraag gesteld :D
pi_124550335
Oke even een vraag voor tweelingmama's!

Wat zijn in jullie ogen onmisbare dingen bij een tweeling?
S. 2014
J. 2016
pi_124554647
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oke even een vraag voor tweelingmama's!

Wat zijn in jullie ogen onmisbare dingen bij een tweeling?
Voor hele kleintjes?
Ik heb, behalve de wagen, niets nieuws erbij gekocht.

Wil wel even mijn babybjorn Wipper aanbevelen. Niet tweeling specifiek. Superrr fijn ding waar ook hele kleintjes lekker in kunnen 'hangen'. Al het geld waard!

O, en ik heb nu nog een gewone box staan, maar er komt als ze gaan rollen e.d. een grote grondbox.
Met een meidenkwartet
pi_124555933
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 01:54 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Voor hele kleintjes?
Ik heb, behalve de wagen, niets nieuws erbij gekocht.

Wil wel even mijn babybjorn Wipper aanbevelen. Niet tweeling specifiek. Superrr fijn ding waar ook hele kleintjes lekker in kunnen 'hangen'. Al het geld waard!

O, en ik heb nu nog een gewone box staan, maar er komt als ze gaan rollen e.d. een grote grondbox.
Ik ga de wipper even doorgeven! Had jij veel premature kleertjes aangeschaft?
S. 2014
J. 2016
pi_124556113
Wipper lijkt mij ook wel handig inderdaad.

Ik had trouwens voor elk 1 pakje in maat 48 gekocht (2 in totaal dus) en een paar rompers in maat 44 gekregen van een lieve fokster.

Toen mijn dames veel te vroeg geboren werden hebben we meer spul in 44 gekregen (van weer een andere lieve fokster) en wat bijgekocht.

(ik was overigens wel blij met mijn gemaakte pakjes in maat 48, al het standaard maat 44 spul is of heel duur of vrij unisex, degene die die pakjes maakt doet dat vrij goedkoop en snel, voor meer info pm me maar).

Verder weinig specifieke tweeling dingen eigenlijk. Hier ook een gewone box. Of er een grondbox komt weet ik nog niet. Hangt af van de oudste tegen die tijd.
pi_124556209
Ik vond het prematuur assortiment hier in Utrecht centrum nog best uitgebreid! Maar dan kom je niet met smafolk achtige printjes thuis ofzo natuurlijk..
pi_124556380
Waar ben je geweest dan Suiker? Ik vond het bij de prenatal eigenlijk voor nijntje. En ik wilde roze :@
pi_124556662
Echt, die babybjorn wipstoel is zo fijn. Baal er gewoon van dat ik die pas bij kind 3&4 gekocht heb. Ook hele kleintjes liggen er zo fijn in. En voor mijn reflux baby perfect.
Met een meidenkwartet
pi_124556677
Ik raad ook iedereen die wipstoel aan.. er is gewoon imho echt geen betere
  woensdag 27 maart 2013 @ 09:07:51 #62
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124556770
Ik heb gewoon een wipstoel van Prenatal, die bevalt eigenlijk prima. Ik weet waarschijnlijk niet wat ik mis als ik die Babybjorn nooit gebruikt heb? :) Als ik de plaatjes google zie ik idd dat ze daar wat meer hangen. Wat is daar het grote voordeel van ten opzichte van een 'gewone'?

Ik heb deze


Ik merk wel echt verschil met de goedkopere variant van Kruidvat trouwens die als reserve bij mijn vader staat.
pi_124556837
Ze schommelen zichzelf in slaap. ze kunnen er jarenlang in zitten.
Het heeft geen frame/ stof wat ze in houdingen dwingt.. en dus erg ergonomisch. :Y
Ding is gewoon als een draagdoek zo comfortabel voor ze. :Y
pi_124556865
quote:
17s.gif Op woensdag 27 maart 2013 08:42 schreef Kyara het volgende:
Waar ben je geweest dan Suiker? Ik vond het bij de prenatal eigenlijk voor nijntje. En ik wilde roze :@
Haha zoals ik in mijn post al zei, in Utrecht Centrum! Jij zit zeker op een roze dubbele wolk! :D

Bedoelen jullie trouwens die babysitter balance?
pi_124556885
Vooral voor mijn kleine meisjes vind ik de gewone wipper (die heb ik ook) veel te hard. Daar liggen ze op en in de babybjorn 'hangen' ze meer.
nooit gedacht trouwens dat ik ooit zoveel geld aan zo'n ding uit zou geven.

Met een meidenkwartet
  woensdag 27 maart 2013 @ 09:14:17 #66
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124556887
quote:
2s.gif Op woensdag 27 maart 2013 09:11 schreef Pvoesss het volgende:
Ze schommelen zichzelf in slaap. ze kunnen er jarenlang in zitten.
Het heeft geen frame/ stof wat ze in houdingen dwingt.. en dus erg ergonomisch. :Y
Ding is gewoon als een draagdoek zo comfortabel voor ze. :Y
Oké. Nou, misschien eens over een tweedehandsje nadenken. Twee impuls-ergonomische-aankopen in 24 uur lijkt me wat overdreven ;)
pi_124557033


Enige frame is dus aan de zijkant.. en verder is het allemaal stof.
Hier kan je goed zien dat ze er groter goed in passen en heel ergonomisch is.



En heeft dus ook meerdere posities.. helemaal plat om te slapen iets meer omhoog voor het chillen en helemaal omhoog voor eten, spelen whatever
pi_124557110
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 09:14 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oké. Nou, misschien eens over een tweedehandsje nadenken. Twee impuls-ergonomische-aankopen in 24 uur lijkt me wat overdreven ;)
_O-
pi_124557250
Wij hebben een Nuna leaf O+ , schommelt van links naar rechs en is vrij lang te gebruiken.
  woensdag 27 maart 2013 @ 09:36:25 #70
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_124557292
Ik heb net een tweede Babybjorn-wipstoel gehaald toevallig, voor boven. Op advies van Pvoesss aangeschaft en ook superblij mee!

Tweedehands zijn ze goed te krijgen en voordeel vind ik dat je er ook nog wat voor terugkrijgt als je 'm niet meer gebruikt :)
3!
pi_124557473
Ik durf Luuk niet in de wipstoel te zetten, Sofie duwt hem dan heel hard heen en weer. We hebben een simpele van de kruidvat.
*poef* nu is het weg
pi_124557999
Wij hadden de fisherprice wipstoel. Ook alleen ijzer frame, verder stof. Elise 'stampte' met haar beentje en wiegde zichzelf zo heen en weer. Ideaal. Als ik ooit weer zwanger ben is dat het eerste wat ik koop :D
pi_124559047
Wij hebben er geen. Maar het is een must dus? Ook als je kind 'al' vijf maanden is?
*zwengelt MP aan*
pi_124559082
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 10:52 schreef Mineola het volgende:
Wij hebben er geen. Maar het is een must dus? Ook als je kind 'al' vijf maanden is?
*zwengelt MP aan*
Ik had er wel een, maar nooit gebruikt eigenlijk. Hij vond het niet echt fijn, en ik ook niet. Een must zou ik het niet willen noemen dus. :)
  woensdag 27 maart 2013 @ 10:59:12 #75
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124559238
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 10:52 schreef Mineola het volgende:
Wij hebben er geen. Maar het is een must dus? Ook als je kind 'al' vijf maanden is?
*zwengelt MP aan*
Mwah, must.... Dat niet. Wel fijn. Ik vind het wel ideaal als ik ff bezig ben om hem in de wipstoel bij zijn babygym te zetten (hij wil niet altijd liggen in zijn box) of om hem in zijn wipstoel op de tafel erbij te zetten als wij aan het eten zijn. Dat eet voor ons een heel stuk rustiger, hij vindt het hartstikke leuk om erbij te zitten :)
  Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 11:05:57 #76
5428 crew  miss_sly
pi_124559422
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 10:52 schreef Mineola het volgende:
Wij hebben er geen. Maar het is een must dus? Ook als je kind 'al' vijf maanden is?
*zwengelt MP aan*
S heeft zelden in de wipstoel gezeten. Ze vond het niet heel geweldig en ik had ook niet echt momenten dat ik het heel handig vond. Een must? Nee, vind ik niet, zeker niet als je hem als vijf maanden niet gemist hebt :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_124560825
Mineola, Bij ons is de wipper juist omhoog gegaan rond de 6 maanden omdat ze in haar eetstoel kon zitten en ook passief tegen de leuning van de bank of tegen de boxranden etc. ik zou er niet meer aan beginnen nu.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_124562153
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 09:13 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Haha zoals ik in mijn post al zei, in Utrecht Centrum! Jij zit zeker op een roze dubbele wolk! :D

Bedoelen jullie trouwens die babysitter balance?
ik bedoel in welke winkel!

ben je soms zwanger of zo :P
pi_124562202
Oh wacht, nu lees ik terug en zie ik dat ik bij Prematuur dacht dat ik Prenatal ook al had opgeschreven :+
pi_124562421
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

S heeft zelden in de wipstoel gezeten. Ze vond het niet heel geweldig en ik had ook niet echt momenten dat ik het heel handig vond. Een must? Nee, vind ik niet, zeker niet als je hem als vijf maanden niet gemist hebt :)
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:49 schreef Sam1993 het volgende:
Mineola, Bij ons is de wipper juist omhoog gegaan rond de 6 maanden omdat ze in haar eetstoel kon zitten en ook passief tegen de leuning van de bank of tegen de boxranden etc. ik zou er niet meer aan beginnen nu.
Dank voor de reacties. Ik vermoedde al zoiets, maar we hebben alleen een simpel niet ergonomisch wipstoeltje zonder hysterisch speel- en muziekding eraan geleend. Daar heeft hij anderhalf keer in gezeten. En we hadden zelf een Doomoo, maar daarr vond hij niks aan dus die heb ik verkocht.

Spees, wij eten pas als hij in bed ligt. Dat was overigens wel de anderhalve keer dat de wipstoel een succes was (stond ook op tafel toen ja).
pi_124563031
Wij hebben een doomoo en ean vond die heerlijk liggen. De kat trouwens ook.
pi_124563105
Ik vind mijn fatboy ook fijn, maar t kind protesteerde altijd als ik hem erin legde, dus ja... Heb er dus maar een ander mee blij gemaakt.
  woensdag 27 maart 2013 @ 15:41:13 #83
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124568759
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:06 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben een doomoo en ean vond die heerlijk liggen. De kat trouwens ook.
Om gek van te worden }:| werkelijk álles wat voor baby's bedoeld is, is voor Poes interessant om in te liggen en met name om voor het gemak even 2000 haren op los te laten. }:|
pi_124578850
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:37 schreef Suikertante het volgende:
Oh wacht, nu lees ik terug en zie ik dat ik bij Prematuur dacht dat ik Prenatal ook al had opgeschreven :+
:*
pi_124579514
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

S heeft zelden in de wipstoel gezeten. Ze vond het niet heel geweldig en ik had ook niet echt momenten dat ik het heel handig vond. Een must? Nee, vind ik niet, zeker niet als je hem als vijf maanden niet gemist hebt :)
Ik heb de wipstoel misschien 1 of 2 maanden gebruikt...had eentje voor 20 euro's gekocht ergens
Heb het nu naar de kringloop gebracht, stond in de weg
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_124580049
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 15:41 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Om gek van te worden }:| werkelijk álles wat voor baby's bedoeld is, is voor Poes interessant om in te liggen en met name om voor het gemak even 2000 haren op los te laten. }:|
ja echt he. En wij hebben nog 3 haarballen ook. De wipper vond er 1 al erg interessant tot de doomoo in beeld kwam. Dat lag toch iets lekkerder. Ik heb al gezegd dat ik na deze baby wellicht de doomoo aan de kat schenk.
pi_124581183
Herkenbaar!
Poes gaat illegaal in de box, babybjorn wipstoel en de bumbo seat!
De stokke kinderstoel met verkleiner lukte haar niet haha!
pi_124583818
Vier stuks hier. De ballonnen in de box werken als een tiet, maar ik vermoed dat als ik ze eruit haal, ze binnen vijf minuten door hebben dat ze er veilig in kunnen. 's Nachts betrap ik ze ook in het wiegje en de kinderwagen is helemaal hemels, dus die heb ik maar gewoon ingeklapt ergens weggestopt voorlopig. Mijn enige hoop is nog dat ze de baby zelf niet lekker vinden liggen :')
pi_124583961
Kunnen ze dan ook bij het wiegje als daar een kindje in ligt?
pi_124584063
ohja de kinderwagen dat wordt nog wat. In ons oude huis stond die in de hal waar we een extra tussendeur hadden gemaakt. In dit huis gaat dat niet.
pi_124584118
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:26 schreef Suikertante het volgende:
Vier stuks hier. De ballonnen in de box werken als een tiet, maar ik vermoed dat als ik ze eruit haal, ze binnen vijf minuten door hebben dat ze er veilig in kunnen. 's Nachts betrap ik ze ook in het wiegje en de kinderwagen is helemaal hemels, dus die heb ik maar gewoon ingeklapt ergens weggestopt voorlopig. Mijn enige hoop is nog dat ze de baby zelf niet lekker vinden liggen :')
Ze gingen echt niet bij Ean in de buurt liggen gelukkig. De enige kat die dat wel deed was de kat van mijn zus en die woog zelf amper 1,5 kilo. Die ging er niet opliggen maar ging er gewoon in de box naast liggen.
pi_124584622
quote:
17s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:28 schreef Kyara het volgende:
Kunnen ze dan ook bij het wiegje als daar een kindje in ligt?
Ja, daarom heb ik dus een (blauw) zandbaknet besteld. Niet zo romantisch maar wel zo veilig. We hebben geen deuren en als we een luik bovenaan de trap maken hebben we vier katten op 35 m2, dus zo'n net leek me voor baby en katten een prima oplossing. En ik ga mooie deurknopjes aan de bovenrand van het ledikant (ik zeg steeds wiegje maar het ding is 60 bij 120 cm) maken en daar kan ik het net dan achter haken. Dan lijkt het nog ergens op ;)
pi_124584805
Verstandig. Wel een slim idee eigenlijk. Als je geen deuren hebt dan moet je natuurlijk toch iets....
pi_124585053
En ga er maar vanuit dat katten er alles om doen om er toch te gaan liggen. Hier hadden we eerst 'n handdoek over de kinderwagen, maar daar liet de kat zich al niet door foppen. Toen de regenhoes in huis er maar overheen, kroop de kat door het ventilatie gat. Regenhoes + handdoek. Ook niet voldoende. Boxkleed in de box was standaard dichtgevouwen, of hing over de rand, kat gaat op de luiertas liggen. De katten zijn nu verbannen uit de huiskamer en de kinderwagen staat dus heel charmant midden in de huiskamer geparkeerd.
  woensdag 27 maart 2013 @ 21:58:12 #95
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124585656
Wij hebben nu S wat groter is de strijd om de box opgegeven. Was elke keer zo'n gedoe om alles af te bakenen dat we het op hebben gegeven. S is nu best wild met zijn armen dus de kat is meteen weg als hij merkt dat er een baby in de buurt is. Ik heb een roller naast de box liggen waarmee ik steeds haren weg rol want ik vind het vies als S in de haren ligt. Onze katten zijn trouwens wel zo mak als een lammetje, die hebben allebei in de 9 jaar dat ze leven nog nooit uitgehaald. De babykamer is wel streng verboden terrein, dat is bij ons veel makkelijker om af te sluiten.
pi_124585671
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:39 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ja, daarom heb ik dus een (blauw) zandbaknet besteld. Niet zo romantisch maar wel zo veilig. We hebben geen deuren en als we een luik bovenaan de trap maken hebben we vier katten op 35 m2, dus zo'n net leek me voor baby en katten een prima oplossing. En ik ga mooie deurknopjes aan de bovenrand van het ledikant (ik zeg steeds wiegje maar het ding is 60 bij 120 cm) maken en daar kan ik het net dan achter haken. Dan lijkt het nog ergens op ;)
Klamboe geen optie? Die wil ik sowieso ivm muggen, maar onze kat is ook een bangerd die zich daar wel door laat afschrikken. Staat ma's ook iets leuker dan een net over het ledikant :@
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 27 maart 2013 @ 22:00:50 #97
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124585786
Ik vind een klamboe over een babybedje heel mooi en schattig, maar heb ooit een waarschuwing gelezen dat dat makkelijk en snel in de fik vliegt bij brand en heb dat beeld nou steeds op mijn netvlies bij die dingen :{
pi_124585828
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 22:00 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind een klamboe over een babybedje heel mooi en schattig, maar heb ooit een waarschuwing gelezen dat dat makkelijk en snel in de fik vliegt bij brand en heb dat beeld nou steeds op mijn netvlies bij die dingen :{
En ze trekken eraan wat voor verstikking kan lijden
pi_124587529
Een klamboe werd afgeraden door de kraamzorg, inderdaad omdat ze het naar binnen kunnen trekken. Daarbij, als een kat erop springt dan zit hij alsnog op de baby, en ze vinden het superspannend om tussen hangende doeken door te glippen dus dat lijkt me geen optie.
Dit net is blauw en echt bedoeld om katten tegen te houden, dus als ze erop springen dan kunnen ze er gewoon op gaan liggen en dan zal heus wel wat haar in het bedje terecht komen, maar dat kunnen we toch niet voorkomen hier.

Overigens vond de kraamzorg het weren van de katten eigenlijk alleen interessant voor de eerste weken, want daarna zorgt de baby zelf wel dat die kat weer verdwijnt als hij op zijn hoofd gaat liggen :+
Wat hygiëne betreft maak ik me geen illusies met 4 katten op 62 m2, ik ga ze niet continu overal weghouden en de baby zal dus echt wel een keer aan een kat likken (en andersom).
  woensdag 27 maart 2013 @ 22:46:15 #100
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124588664
Ja, volgens mij is het na die kwetsbare eerste weken ook goed voor de weerstand. Onze kraam zei dat de kans op kattenallergie kleiner wordt als je er niet te spastisch mee omgaat. Ze zei wel dat je moet oppassen met teveel haren in de buurt want ze had een paar keer gezien dat baby's haarballetjes uitspuugden :D . S had laatst trouwens een grote pluk haar uit de vacht getrokken van de poes en stopte zijn hand meteen in zijn mond. Daar let ik voortaan wel ff goed op.
pi_124588752
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 22:46 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja, volgens mij is het na die kwetsbare eerste weken ook goed voor de weerstand. Onze kraam zei dat de kans op kattenallergie kleiner wordt als je er niet te spastisch mee omgaat. Ze zei wel dat je moet oppassen met teveel haren in de buurt want ze had een paar keer gezien dat baby's haarballetjes uitspuugden :D . S had laatst trouwens een grote pluk haar uit de vacht getrokken van de poes en stopte zijn hand meteen in zijn mond. Daar let ik voortaan wel ff goed op.
Holy moly! Nee dat is niet de bedoeling, ik ruim al genoeg haarballen op :')
pi_124591309
Handige dingen lees ik hier over de katten..

Ze is nu nog in de 'alle aandacht voor de baby en niet meer voor mij, dan zal ik je mooie behang krijgen' fase.
Maar de 'babyspullen liggen lekker' fase zal zich vast binnenkort zich aandienen ;)
  donderdag 28 maart 2013 @ 08:09:11 #103
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124596534
Beetje parfum op je behang sprayen, dat helpt vaak :) Op je babyspullen zou ik dat weer niet doen ;)
pi_124596646
Dat van vuur wist ik niet, maar komt er niet in de buurt als het goed is. Dat trekken wel, maar dat zou pas na zoveel weken zijn meen ik. Ik zie bij ons gewoon een lekgeprikt kind voor me en dat lijkt me zo sneu, het gaat me niet eens om de schattigheid. Dat het de kat weghoudt is mooi meegenomen hier :)
Sarcasme. Herken het.
pi_124596730
hier ook (ten tijde van babies in huis) 2 katten, waarvan 1 fanatiekeling die graag in babykamer, box en kinderwagen en, nou, ja, alles van de baby wilde liggen. ze mocht met mij mee de babykamer op maar moest dan weg als ik wegging. verder heb ik toen maar overal een dekentje/lakentje voor poes opgelegd. dat werkte dusdanig goed dat mevrouw er niet mer wilde liggen als heur dekentje er niet in lag *)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_124596746
ballonnen in de box werkte trouwens niet. ze lag er gewoon tussen. nu en dan klapte er een stuk en schriok iedereen zich het leplazeres behalve poes. die bleef gewoon liggen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_124596797
Nou hier vallen ze nog liever van de vensterbank dan dat ze voor het evenwicht één pootje op de rand van de box zetten :D
Maar dat is dus wel nu er ballonnen in liggen..
pi_124596932
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 08:28 schreef simmu het volgende:
ballonnen in de box werkte trouwens niet. ze lag er gewoon tussen. nu en dan klapte er een stuk en schriok iedereen zich het leplazeres behalve poes. die bleef gewoon liggen
aluminiumfolie?
  donderdag 28 maart 2013 @ 08:50:16 #109
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124597085
Koffiedrab in de wieg :+
pi_124597098
Eeeh bah? In een bakje neem ik aan? :P
  donderdag 28 maart 2013 @ 08:55:04 #111
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124597139
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 08:51 schreef danic het volgende:
Eeeh bah? In een bakje neem ik aan? :P
Nee joh, gewoon uitspreiden over het matrasje. Gaat je beeb lekker van ruiken!
pi_124598226
Stomme vraag, maar moeten babyknuffeltjes enzo ook worden gewassen voor je ze "gebruikt"?
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 28 maart 2013 @ 09:51:18 #113
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124598371
Onze kraamzorg zei van niet. Maar ik heb nu mijn baby wat groter is de knuffels die hij in zijn mond stopt wel even gewassen. Vind ik wel een fijner idee.
pi_124598684
Hier ook katten en ballonnen werkten hier ook niet :') Zodra de ballonnen ergens lagen hielden de poezen het wel voor gezien (ze zagen ze van ver liggen en kwamen niet in de buurt, dus niets met kapot knallen enzo), maar als ik ze dan weghaalden, dan opeens was er ruimte en gingen ze er weer gewoon lekker liggen. Maar aluminiumfolie doet hier wel de truuk! Poes sprong in het wiegje, liep een rondje en dacht iehhhhhhhhh, sprong er weer uit en is er sindsdien niet meer gekomen!

Oja, goede vraag inderdaad over het wassen van knuffeltjes, dat vroeg ik me ook af!
  donderdag 28 maart 2013 @ 10:04:20 #115
171422 LadyBlack
paint it black
pi_124598728
Ik mag mij zo te lezen gelukkig prijzen met mijn kat!! :D Heb m tot nu toe 1x betrapt in de maxicosi; de box en kinderwagen staan al maanden in de kamer maar vindt ie echt niet interessant :D

Bovendien schat ik in dat mijn oude en dove beessie zich de pleuris schrikt als er ineens iets beweegt in de box dus dat ie er dan met een bocht omheen loopt :')
pi_124598999
Ik ben tutteldoekjes enzo die misschien in de wieg of box komen wel aan het wassen nu. Niet zozeer vanwege chemische stofjes maar het feit dat ze misschien lang in de winkel hebben gehangen en veel aangeraakt zijn al.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 28 maart 2013 @ 10:25:00 #117
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124599304
Ja, van die doekjes heb ik sowieso allemaal wel gewassen. De knuffels waarmee S speelt (in mond stopt) ook met het idee dat misschien veel mensen die in hun handen hebben gehad, of dat er nog wat losse pluizen/draadjes aanzaten etc. Ik heb ze gewoon even gewassen en op de verwarming laten drogen voor het idee.
pi_124599584
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 10:04 schreef LadyBlack het volgende:
Ik mag mij zo te lezen gelukkig prijzen met mijn kat!! :D Heb m tot nu toe 1x betrapt in de maxicosi; de box en kinderwagen staan al maanden in de kamer maar vindt ie echt niet interessant :D

Bovendien schat ik in dat mijn oude en dove beessie zich de pleuris schrikt als er ineens iets beweegt in de box dus dat ie er dan met een bocht omheen loopt :')
:D

Hier ook zo'n held op sokken, je kan nog niet met een tas boodschappen binnen komen of hij houdt angstvallig in de gaten of het hem niet monsterlijk zal aanvallen, zo'n baby zal veul te eng zijn om bij te gaan liggen.
  donderdag 28 maart 2013 @ 10:34:31 #119
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_124599586
misschien voor de mensen met een kat een idee, ik kwam deze tegen http://www.ooiebeest.nl/i(...)ebeest-poeshoes.html
en als je handig bent zou je het ook zelf kunnen maken
W
Z
E
pi_124599684
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 08:28 schreef simmu het volgende:
ballonnen in de box werkte trouwens niet. ze lag er gewoon tussen. nu en dan klapte er een stuk en schriok iedereen zich het leplazeres behalve poes. die bleef gewoon liggen
Dat :+

Werkte bij ons ook niet:


Ik klap tegenwoordig gewoon het boxkleed om. Mocht een kat dan in de box springen (als wij niet in de kamer zijn), dan haart 'ie tenminste alleen de onderkant van het kleed onder :+
pi_124599756
Die kat heeft zelf ook wel wat weg van een ballon, of is het eigenlijk een statische Siamees? :D
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 28 maart 2013 @ 10:41:30 #122
171422 LadyBlack
paint it black
pi_124599800
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 10:40 schreef Spirit82 het volgende:
Die kat heeft zelf ook wel wat weg van een ballon, of is het eigenlijk een statische Siamees? :D
:D
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 10:34 schreef rebel-angel het volgende:
misschien voor de mensen met een kat een idee, ik kwam deze tegen http://www.ooiebeest.nl/i(...)ebeest-poeshoes.html
en als je handig bent zou je het ook zelf kunnen maken
Daar hoef je niet eens heel handig voor te zijn, wel een goed idee als je ondernemende katten hebt :Y
pi_124599927
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 08:41 schreef danic het volgende:

[..]

aluminiumfolie?
dat had ik eerder al geprobeerd mbt de bank en nageltjes scherpen. dat leverde enkel heeeeeeel veeeeel heeeeeeeele kleine stukjes folie op :')

nah. onze aanpak (dekentjes erover speciaal voor poes) werkte prima voor ons. laat het los, laat het los en laat het los.....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_124600000
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 10:40 schreef Spirit82 het volgende:
Die kat heeft zelf ook wel wat weg van een ballon, of is het eigenlijk een statische Siamees? :D
Statisch ja, Siamees nee ( :+ ). Ragdoll is het. Niet bang voor ballonnen, wel voor zilverfolie!. En de stofzuiger, water, harde geluiden, plotselinge geluiden, schelle geluiden, toevallige geluiden, zachte geluiden, hoge geluiden... Nou ja, eigenlijk is hij gewoon een dikke lafaard :') maar wel lief O+ )

SPOILER: hier zie je 'm wat beter
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ontopic: wij hebben beneden een plantenspuit staan. Als een van de katten dan ergens komt waar 'ie niet mag komen, of iets doet wat 'ie niet mag doen, dan pakken we de plantenspuit. Alleen al dat ding vastpakken is genoeg vaak :Y

Edit: wat simmu ook zegt. Het maakt me eigenlijk niet eens zo heel veel uit als een kat in de box springt; wij klappen het boxkleed gewoon dubbel. Wat we ze wel hebben afgeleerd, is in de box springen als de baby erin ligt. Gewoon erbij blijven staan en kat wegtillen als hij/zij van plan is bij de baby te gaan liggen.

We laten ze wel snuffelen aan de baby, en ze mogen best bij haar liggen/zitten (als ze bij ons zit, bijvoorbeeld), maar liever niet de hele box (en baby :P ) onderharen.
pi_124600018
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 10:40 schreef Spirit82 het volgende:
Die kat heeft zelf ook wel wat weg van een ballon, of is het eigenlijk een statische Siamees? :D
:D
pi_124600096
plantenspuit hebben we ook al geprobeerd (voor baby, ivm bank). die kat van ons blijft gewoon staan. je ziet haar der poot omhoog steken met een ferme fuck you! je eindigt enkel maar met een lege plantenspuit en een hele natte kat die dan zeiknat op je schone was gaat liggen ofzo

nou ja. tis verder heus een lief beestje en ze heeft nog nooit lelijk gedaan tegen een kind hier zonder aanleiding. en aangezien er plenty aanleiding is geweest hier vind ik het ene ienimikrasje van selene laatst heel bewonderingswaardig voor het geduld van onze kat!

edit; als volwassene hoef je trouwens niet eens te proberen tegen haar te praten, dan heb je al een jaap te pakken. dit is de kat die een inbreker wegjoeg. de inbreker liet bloedsporen na :o :X *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_124600148
Coco O+ Wat een snoet!

En verder herkenbaar, de meeste katten zijn zo eigenwijs dat een eigen passende aanpak veruit het handigst is. Je kent je eigen kat meestal wel om te weten wat relaxed werkt!

Wow Simmu, dat van die inbreker :o ~O> Wel handig, een eigenste waakkat!
pi_124600154
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 10:52 schreef simmu het volgende:
plantenspuit hebben we ook al geprobeerd (voor baby, ivm bank). die kat van ons blijft gewoon staan. je ziet haar der poot omhoog steken met een ferme fuck you! je eindigt enkel maar met een lege plantenspuit en een hele natte kat die dan zeiknat op je schone was gaat liggen ofzo

nou ja. tis verder heus een lief beestje en ze heeft nog nooit lelijk gedaan tegen een kind hier zonder aanleiding. en aangezien er plenty aanleiding is geweest hier vind ik het ene ienimikrasje van selene laatst heel bewonderingswaardig voor het geduld van onze kat!
:D

Als ze maar lief zijn voor/geduld hebben met de kinderen idd :Y

Edit: en wauw, een inbreker wegjagen :o De meeste mensen vinden onze kat (vooral Dude, die grote) best indrukwekkend, maar tis een mega zacht ei :') Denk dat hij zou knuffelen met een inbreker...

Wel ook lief voor de baby :Y

Wat jij ook zegt, bellelena; je kent je eigen dieren meestal wel goed genoeg om te weten wat werkt/gaat werken en wat niet. En volgens mij komt het vrijwel altijd goed met de beestjes icm kinderen, als je maar gewoon ook voldoende aandacht blijft besteden aan de beestjes, ze (op een veilige) manier laat kennismaken met de baby, en goed voor ze zorgt :Y
pi_124600342
Zijn er voor kennismaking eigenlijk regels? Die van mij is een bangerd en haalt NOOIT uit, zelfs niet in blinde paniek, maar ik wil hem liever niet totaal overspannen hebben :@
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 28 maart 2013 @ 11:02:09 #130
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124600404
Niet forceren, af en toe eens rustig aan het voetje laten ruiken ofzo, en verder vooral de poes zelf laten beslissen of ie in de buurt komt.
pi_124600426
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 10:59 schreef Spirit82 het volgende:
Zijn er voor kennismaking eigenlijk regels? Die van mij is een bangerd en haalt NOOIT uit, zelfs niet in blinde paniek, maar ik wil hem liever niet totaal overspannen hebben :@
Dan zou ik zelf niks proberen. Gewoon rustig afwachten tot hij eens nieuwsgierig komt kijken, denk ik. En hem geruststellen door hem aan te halen (als hij komt), zoiets. Een van onze katten bleef de eerste tijd ook uit de buurt van de baby. Nu is het geen probleem meer. We hebben haar gewoon zelf laten komen :Y En dan ook aan de baby laten ruiken enzo. Een andere kat van ons is van begin af aan weer niet weg te slaan, die moest je juist toch af en toe weer op de grond neerzetten :+
pi_124600486
Ok, standaard aanpak dus. Hij zal in het begin vooral onder ons bed leven want Onbekenden in huis, maar hij is ook aan vriend gewend (vroeger had hij een mannenfobie)', dus dit komt ook wel goed dan.
Sarcasme. Herken het.
pi_124600498
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 10:38 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Dat :+

Werkte bij ons ook niet:
[ afbeelding ]

Ik klap tegenwoordig gewoon het boxkleed om. Mocht een kat dan in de box springen (als wij niet in de kamer zijn), dan haart 'ie tenminste alleen de onderkant van het kleed onder :+
Oh ha! Dat was jij! Ik heb al eens eerder in een deuk gelegen om deze foto :D

RA, die hoes was ik ook al eens tegengekomen ja! Maar ik vind het er zo blokkerig uit zien, ik denk eigenlijk dat ik eerder een dekzeiltje maak voor ín de box. Van dat tafelzeilmateriaal. Vinden ze toch niet lekker liggen. En als ze er wel in gaan liggen, haal ik het er toch telkens uit voordat baby erin gaat.
pi_124600941
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 11:05 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Oh ha! Dat was jij! Ik heb al eens eerder in een deuk gelegen om deze foto :D

RA, die hoes was ik ook al eens tegengekomen ja! Maar ik vind het er zo blokkerig uit zien, ik denk eigenlijk dat ik eerder een dekzeiltje maak voor ín de box. Van dat tafelzeilmateriaal. Vinden ze toch niet lekker liggen. En als ze er wel in gaan liggen, haal ik het er toch telkens uit voordat baby erin gaat.

Aye, dat was Dude :+

Ik vond die hoes trouwens best duur. Heb er destijds ook al eens naar gekeken. Dan kun je idd beter een goedkoop tafelzeiltje halen bij de Action en dat op maat maken ofzo.
pi_124601921
Ja precies, of bij het stoffenspektakel morgen in Nieuwegein 8-)
Ik ga ook boxkleedstofjes halen want ik heb nu twee boxkleden die ik zelf niet echt mooi vind (Hollands thema en Finding Nemo). Wel fijne voorbeelden want ik heb een driehoekige box.

Een ander lullig vraagje, maar is zo'n tissuedispenser nou echt nodig? Dat het handig is in je tas begrijp ik wel, maar als hij gewoon op de commode het aanrecht ligt je kunt toch net zo goed het doekje uit het zakje doekjes trekken? :?
  donderdag 28 maart 2013 @ 11:50:56 #136
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124601966
Ik heb nog nooit een tissue dispenser overwogen. Ik heb altijd overal zakjes liggen en trek die doekjes gewoon eruit in case of an emergency.
pi_124601984
Oke dat dacht ik dus al. Ik vind ze er allemaal prut uit zien, ze voelen slap aan, kosten teveel en ik maak zoiets volgens mij kapot bij de eerste poepspuiter.
pi_124602198
Ik heb dat ding dat in de blije doos zat al kapot gemaakt toen ik 'm openmaakte :@
Volgens mij is het gewoon stylish op je commode, want die billendoekjes drogen uit als je ze open laat liggen. Bij mij dan.
pi_124602301
Ik vind ze dus niet zo stylish en heb daar helemaal geen ruimte voor joh :D
Dat blije doos ding daar breek ik mijn vingers op, wat een rotding is dat! Ik ga het wel zonder proberen ;)
pi_124602313
Wauw simmu wat voor kat hebben jullie wel niet?



Dit zijn de enige 2 die ik online kan vinden. Zoek nog weleens naar de doomoo/wipper ed foto's van fire. Maar die staan denk ik op de externe hd.

Maar goed maak kennis met Rossi.
  donderdag 28 maart 2013 @ 12:10:04 #141
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124602535
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 11:51 schreef Suikertante het volgende:
Oke dat dacht ik dus al. Ik vind ze er allemaal prut uit zien, ze voelen slap aan, kosten teveel en ik maak zoiets volgens mij kapot bij de eerste poepspuiter.
Ik leg trouwens bij het verschonen al van tevoren een paar doekjes klaar. Eentje voor over den piemel neer te leggen en een of twee om het ergste weg te vegen. Dan maakt het al helemaal niet uit of je zo'n 'handig' dispenserding hebt.
pi_124602942
Ik heb een vraag over baby's dus:

Is het schadelijk om voor een baby in haar babymandje op de grond te worden gezet terwijl de zon (zoals gistermiddag) schijnt en ondanks dat zij dik is ingepakt toch zonnestralen op haar gezicht krijgt.

Ik zag zoiets gistermiddag bij toeval terwijl de jonge moeders heerlijk aan het keuvelen waren al zittend in de zon met hun zonnebril op en wijntje bij de hand terwijl de baby aan het huilen was.
Zij zaten dus op terrasstoelen en baby zat op de grond.
  donderdag 28 maart 2013 @ 12:26:14 #143
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124603069
Stoïcijns wijn blijven drinken terwijl je baby op de grond aan het huilen is? Lijkt mij het schoolvoorbeeld van een juiste aanpak.
  donderdag 28 maart 2013 @ 14:55:18 #144
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124608189
2 nieuwe vragen:

- vanaf wanneer deden jullie je baby tijdens het slapen een pyjama aan? Iemand die ik ken doet dat bij haar nog veel jongere baby. Ik doe dat echt nooit, ik doe evt. broekje uit, slaapzak aan en dan gewoon weer in dezelfde kleren de dag door.

- iemand een tip voor goedkope kwijldoekjes? Zoiets bedoel ik:



Ik vond ze bij Prenatal echt heel duur en lijkt me best handig om er een stapeltje van te hebben. Niet helemaal het juiste topic hier, maar ik houd me ook aanbevolen als iemand hier nog een stapeltje van de hand wil doen (liefst effen of rustig, voor een jongetje)
pi_124608252
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 14:55 schreef Spees_Eend het volgende:
2 nieuwe vragen:

- vanaf wanneer deden jullie je baby tijdens het slapen een pyjama aan? Iemand die ik ken doet dat bij haar nog veel jongere baby. Ik doe dat echt nooit, ik doe evt. broekje uit, slaapzak aan en dan gewoon weer in dezelfde kleren de dag door.

- iemand een tip voor goedkope kwijldoekjes? Zoiets bedoel ik:

[ afbeelding ]

Ik vond ze bij Prenatal echt heel duur en lijkt me best handig om er een stapeltje van te hebben. Niet helemaal het juiste topic hier, maar ik houd me ook aanbevolen als iemand hier nog een stapeltje van de hand wil doen (liefst effen of rustig, voor een jongetje)
Ik toen het kouder werd en ze in een slaapzak ging ik denk dat ze een maand of 5 was.
pi_124608616
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 14:55 schreef Spees_Eend het volgende:
vanaf wanneer deden jullie je baby tijdens het slapen een pyjama aan? Iemand die ik ken doet dat bij haar nog veel jongere baby. Ik doe dat echt nooit, ik doe evt. broekje uit, slaapzak aan en dan gewoon weer in dezelfde kleren de dag door
Je bedoelt overdag? Ik trek overdag geen pyjama aan, gewoon slofjes uit en onder de deken. 's Nachts wel een pyjama, doe ik al heel lang. Eigenlijk sinds hij een maand of 2 oud is? Toen hij ging doorslapen en er echt een bedritueel kwam met voorlezen en zo. Pyjama, slaapzak, onder deken.

Die kwijllapjes heb ik deze week ergens online gezien.... H&M denk ik? Edit: ja!
pi_124611427
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 14:55 schreef Spees_Eend het volgende:
2 nieuwe vragen:

- vanaf wanneer deden jullie je baby tijdens het slapen een pyjama aan? Iemand die ik ken doet dat bij haar nog veel jongere baby. Ik doe dat echt nooit, ik doe evt. broekje uit, slaapzak aan en dan gewoon weer in dezelfde kleren de dag door.

- iemand een tip voor goedkope kwijldoekjes? Zoiets bedoel ik:

[ afbeelding ]

Ik vond ze bij Prenatal echt heel duur en lijkt me best handig om er een stapeltje van te hebben. Niet helemaal het juiste topic hier, maar ik houd me ook aanbevolen als iemand hier nog een stapeltje van de hand wil doen (liefst effen of rustig, voor een jongetje)
als je handig bent kun je ze zelf maken, en anders wil ik dat best voor je doen... :@
S. 2014
J. 2016
pi_124612048
Een vervolgvraag op de pyjama's. Waarom is dit een pyjama en geen kruippakje/boxpakje/overall/jumpsuit?
pi_124612410
Heb ik me ook wel eens afgevraagd ja! Sommige hebben wel een pyjamaprintje maar deze niet. Ze zijn wel dun en iets wijder dan een gemiddeld jumpsuitje vind ik.
Maar hey, net of H&M checkt waar je het voor gebruikt ;) die doekjes voor Spees zijn eigenlijk sjaals :7
pi_124613192
Ik vind dat Lindex pyjamaatje namelijk ook supertof als pakje, dat ga ik niet elke keer onder een lakentje verstoppen hoor!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_124614712
Die doekjes worden (volgens mij per 2) verkocht bij de h&m als sjaals. Maar net aks die pakjes verkocht worden als pyjama.
Zo kreeg ik er vorige week 1 van een collega, dus ik helemaal blij met mijn jumpsuit, zij "ja lief pyjamaatje hè". Dus volgens mij is het naar ieders eigen interpretatie.

Iwanius, hoe vind je het zelf om met je gezicht in de volle zon te liggen zonder er iets aan te kunnen doen als het onaangenaam wordt.
Zo is het voor een baby ook. Die kan geen zonnebril opzetten of zojn hoofd afwenden oid. Daarbij dacht ik dat hele kleine kindjes sowieso niet in de volle zon mochten. Nou weet ik niet hoe oud dit kindje is?
Daarbij zou enige reactie can moeder oo haar huilende kind wel prettig zijn ja
pi_124616934
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 14:55 schreef Spees_Eend het volgende:
2 nieuwe vragen:

- vanaf wanneer deden jullie je baby tijdens het slapen een pyjama aan? Iemand die ik ken doet dat bij haar nog veel jongere baby. Ik doe dat echt nooit, ik doe evt. broekje uit, slaapzak aan en dan gewoon weer in dezelfde kleren de dag door.

- iemand een tip voor goedkope kwijldoekjes? Zoiets bedoel ik:

[ afbeelding ]

Ik vond ze bij Prenatal echt heel duur en lijkt me best handig om er een stapeltje van te hebben. Niet helemaal het juiste topic hier, maar ik houd me ook aanbevolen als iemand hier nog een stapeltje van de hand wil doen (liefst effen of rustig, voor een jongetje)
ik heb de mijne gekocht bij http://www.casadidonna.nl/

pyjama... geen idee. Ik trek mn meid (3 mnd) gewoon een longsleeve aan en van de zomer waarschijnlijk enkel een romper... Ik zag vanmiddag toevallig mn zoon zn eerste pyjama's liggen boven. die zijn maat 74. Toen was hij een maand of 4/5 geloof ik. Maar hij is een lente kind dus toen gingen we weer richting de kou ;)
pi_124617035
Ik vind ze best nog wel aan de prijzige kant! Maar goed webwinkels moeten er natuurlijk ook op verdienen.
S. 2014
J. 2016
pi_124617079
Ja voor niks gaat de zon op... mn moeder gaat er nu een paar proberen te maken want ik blijf geld uitgeven anders. Ze heeft er 7 maar ze kwijlt er meerdere per dag onder.
pi_124617501
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 19:02 schreef ohnee het volgende:
Ja voor niks gaat de zon op... mn moeder gaat er nu een paar proberen te maken want ik blijf geld uitgeven anders. Ze heeft er 7 maar ze kwijlt er meerdere per dag onder.
Wijs! Ik heb er nu meerdere bekeken maar er is echt geen kunst aan, Zou jij er misschien eens 1 op kunnen meten voor mij? :@
S. 2014
J. 2016
pi_124618409
als ik een meetlat vind zal ik dat doen. er zitten wel 2 plooien in voor het bandana effect trouwens. Kan je wel zien ook op de foto's op de site. ;)

van punt in t midden naar uiteinde is 28cm. van ene uiteinde naar de andere is ongeveer 25cm.
Ben niet goed in uitleggen hopelijk snap je t anders moet ik ff kijken hoe dat uit te beelden haha


edit: ff snel in paint gedaan:

onderkant is van fleece gemaakt trouwens. Maar kan ook met badstof.



[ Bericht 27% gewijzigd door ohnee op 28-03-2013 19:44:28 ]
pi_124618761
Oh handig Ohnee, bedankt!
pi_124618804
graag gedaan :)
pi_124619459
super!!! maar dat betekent dan dat er minstens 3 enkelzijdige uit 1 mtr kunnen, dan nog de fleece en klittenband.. ik ga morgen eens knutselen.. :Y)
S. 2014
J. 2016
pi_124621196
Mijn kind heeft vrijwel nooit een pyjama aan in bed, meestal romper lange mouw.

Kwijlend kind vond ik juist altijd een goed excuus om veel verschillende kleren aan te trekken.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 28 maart 2013 @ 20:50:04 #161
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_124621742
Lauren heeft nu al vaak een pyjama aan. Had ze nog liggen van Nathan en bij hem zijn we er rond 2 maanden mee begonnen ivm ritme inbouwen.
pi_124621870
Bram draagt een pyjama vanaf uit het ziekenhuis. Routine.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 28 maart 2013 @ 21:21:22 #163
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_124623388
zoë heeft ook al vanaf het begin een pyjama aan.
en dan het liefst die van feetje O+
W
Z
E
pi_124624034
Ik trek Djenna 's avonds voor het slapen gaan nieuwe kleertjes aan. Ik heb een pyama liggen maat 74 en zodra ze die past gaan weermee beginnen denk ik :)
pi_124624245
Bij Isabel zijn we begonnen met pyjama toen ze stuggere kleding droeg, spijkerbroekjes etc. Tobias krijgt nu alleen een pyjama aan als zn luier 's nachts overstroomt }:| (ligt standaard op de cosleeper zodat ik ook dan mn bed niet uit hoef) of hij een broekje aanheeft met een strak elastiek oid.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 28 maart 2013 @ 22:36:56 #166
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124627948
Mineola, ik bedoelde zowel 's nachts als overdag. Wij kleden S eigenlijk nooit om in pyjama, 's nachts slaapt hij eigenlijk gewoon in zijn longsleeve in zijn inbakerzak. Maar vroeg me ineens af wanneer 'men' daar nou mee begint :+ . Niet dat het nou zo belangrijk is al of hij in pyjama slaapt of niet, maar een slaapritueeltje vind ik eigenlijk ook wel leuk om mee te beginnen.

Dat verschil tussen jumpsuits en pyjama's zat ik me laatst ook af te vragen. Ik vind ze allebei hartstikke leuk als gewone babykleding eigenlijk.

Die kwijldoekjes van de h&m zijn inderdaad die ik bedoel, ik zag ze laatst in de winkel alleen in het roze hangen. Ik kan me voorstellen dat je daar een aardig stapeltje van nodig hebt, tenminste die van mij blijft maar kwijlen!

Gewoonmezelf87, nou super handig ben ik niet, maar met die Paint lijkt het me ook niet heel erg moeilijk... :) Waar zou jij de stof halen? Of gewoon een badlaken verknippen? Als jij het trouwens leuk vindt om voor niet teveel geld wat van die kwijldingetjes te maken, houd ik me zeker aanbevolen :Y
pi_124629203
ik haal mijn stof meestal bij de stoffenkraam, gewoon katoen maar je kan idd een hamddoek verknippen ej omzomen
S. 2014
J. 2016
pi_124630083
Geen idee wanneer we met pyjama zijn begonnen, maar vrij snel. Hoort gewoon bij het avondritueel bij beide kinderen. Nou ja oké, bij.sommige kleertjes kleed ik haar niet om. Maar vaker wel dan niet.
pi_124640555
Oh maar een slaapritueel heb ik al vanaf dag 1 ingevoert, daar heb ik geen pyjama voor nodig hoor. :)
pi_124774648
Ik heb een vraag over zwangerschapskleding. Over 3 weken gaan we naar Curaçao en nu zoekt mijn vrouw nog wat kleding voor daar. Rokjes heeft ze al maar ze zoekt nog korte broeken. Ze vindt rokjes niet altijd heel lekker en een korte broek wel. In de winkels vind je dat natuurlijk erg weinig dus heb ik de hoop dat een goede webshop dat wel heeft. Maar nu is de maat natuurlijk ook lastig. Weet iemand een goede webshop waar je niet al te dure zwangerschaps korte broeken hebt (20-35 euro) en die een gratis retourzending beleid heeft zoals zalando?
pi_124784490
Ik kon bij H&M korte broeken vinden in de sale, maar ik ging in het najaar naar de zon. Sowieso moet je voor die prijs daar wel iets kunnen vinden denk ik, maar een korte broek is nu misschien wat lastig.

Verder heeft Noppies shorts. Wehkamp misschien ook, of anders Marktplaats? Stuurt wel lastig terug alleen :P
pi_124785854
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:42 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een vraag over zwangerschapskleding. Over 3 weken gaan we naar Curaçao en nu zoekt mijn vrouw nog wat kleding voor daar. Rokjes heeft ze al maar ze zoekt nog korte broeken. Ze vindt rokjes niet altijd heel lekker en een korte broek wel. In de winkels vind je dat natuurlijk erg weinig dus heb ik de hoop dat een goede webshop dat wel heeft. Maar nu is de maat natuurlijk ook lastig. Weet iemand een goede webshop waar je niet al te dure zwangerschaps korte broeken hebt (20-35 euro) en die een gratis retourzending beleid heeft zoals zalando?
C&A (online)
http://www.c-and-a.com/nl(...)ken & jeans/100766/1

http://www.c-and-a.com/nl(...)eken & jeans/99695/1

http://www.c-and-a.com/nl(...)ken & jeans/100107/1
Met een meidenkwartet
pi_124799285
quote:
Tnx die zwarte en die beige vind ze denk ik wel ok. Nog een laatste vraag ik kan niet helemaal vinden of het gratis is om ze retour te sturen. Weet jij dat misschien of dat net zo werkt als bij zalando? Dat je het gewoon kan afgeven bij de TNT balie?
  dinsdag 2 april 2013 @ 18:58:20 #174
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_124801956
misschien een rare vraag maar kan je sophie de giraffe in de magnetron sterilisator doen ?
of wat hebben de mensen die hem ook hebben ermee gedaan voor dat je hem aan je kind gaf ?
W
Z
E
pi_124802086
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 18:58 schreef rebel-angel het volgende:
misschien een rare vraag maar kan je sophie de giraffe in de magnetron sterilisator doen ?
of wat hebben de mensen die hem ook hebben ermee gedaan voor dat je hem aan je kind gaf ?
Afwassen in heet water met wat dreft ofzo? ik heb speelgoed nooit echt specifiek gereinigd voor ik het haar gaf. Alleen spenen
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_124802659
Knuffels gooi ik gewoon in de wasmachine en plastic speelgoed etc. in een afwassopje
I'm not a sinner.
pi_124803111
Ik heb Sofie ooit eens in een sopje gedaan, maar doordat er water in het piepopeningetje loopt, piept ze niet meer goed -O- De andere Sofie, we hebben er twee, ging in de vaatwasser en die piept nog prima.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_124806684
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 17:41 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Tnx die zwarte en die beige vind ze denk ik wel ok. Nog een laatste vraag ik kan niet helemaal vinden of het gratis is om ze retour te sturen. Weet jij dat misschien of dat net zo werkt als bij zalando? Dat je het gewoon kan afgeven bij de TNT balie?
Tot en met 7 april gratis verzenden en retour. Je kunt het sturen naar een antwoordnummer.
pi_124807121
Ola ola!
Is een flessenwarmer handig als je alleen flesvoeding geeft? Of is de magnetron/warmwaterkraan net zo handig?
  dinsdag 2 april 2013 @ 21:05:35 #180
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124808742
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:39 schreef Suikertante het volgende:
Ola ola!
Is een flessenwarmer handig als je alleen flesvoeding geeft? Of is de magnetron/warmwaterkraan net zo handig?
Ik vond de flessenwarmer erg onhandig, ook bij borstvoeding btw. Duurt erg lang! Flesjes mag je overigens, voor zover ik weet, niet met warm water uit de kraan maken als je een boiler hebt (misschien wel sowieso niet, dat weet ik niet). Onze flessen passen niet in de magnetron dus wij mixen altijd gekookt water met koud water. Gaat helemaal prima.
pi_124809280
Bij flesvoeding zou ik voor de magnetron gaan oid. Iig niet voor een flessenwarmer :D
pi_124809480
Wij hadden een waterkoker die op temperatuur ingesteld kon worden. Ideaal. Was sneller dan de magnetron.
*poef* nu is het weg
pi_124809631
Top, kopen we geen flessenwarmert :D
Ik vertrouw blind op de kraamzorg in de keuze voor welk water, maar we hebben geen boiler. Ik dacht dat het misschien fijn was dat ik dan niet naar beneden hoef bij nachtvoedingen.
Maar laten we eerlijk zijn, ik moet al-tijd plassen als ik wakker word dus ik kan net zo goed even beneden een warm flesje fixen :)
pi_124809755
Kaatjejannie, ik heb daar nog nooit van gehoord! Hoe heet zo'n ding of welk merk is het? Superhandig, ook voor groene thee!
  dinsdag 2 april 2013 @ 21:22:17 #185
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124809805
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:17 schreef kaatjejannie het volgende:
Wij hadden een waterkoker die op temperatuur ingesteld kon worden. Ideaal. Was sneller dan de magnetron.
Hebben wij ook ja, maken we ook gebruik van idd. Onze is van Philips!

Oh, en wij namen een thermosfles met gekookt water mee naar boven. Ff mixen met koud water uit de kraan en de fles was zo gemaakt zonder koude voeten van de keukenvloer ;)
pi_124809816
Even zoeken hoor.
*poef* nu is het weg
pi_124809876
Ik kan natuurlijk ook zelf even googlen, pardon :@
pi_124809926
idd een philips. Is ook makkelijk met het vullen van de kruiken.
*poef* nu is het weg
pi_124809990
Oh er zijn er heel veel! Handig om te weten, bedankt voor de tip! ^O^
  dinsdag 2 april 2013 @ 21:40:30 #190
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_124811059
Warm water uit de kraan voor flesvoeding mag ook niet bij een geiser!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_124811187
Daar verschillen de adviezen enorm over.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_124811303
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:19 schreef Suikertante het volgende:
Top, kopen we geen flessenwarmert :D
Ik vertrouw blind op de kraamzorg in de keuze voor welk water, maar we hebben geen boiler. Ik dacht dat het misschien fijn was dat ik dan niet naar beneden hoef bij nachtvoedingen.
Maar laten we eerlijk zijn, ik moet al-tijd plassen als ik wakker word dus ik kan net zo goed even beneden een warm flesje fixen :)
Dat had ik ook idd. Was gewoon fles in magnetron, wc, naar boven.
  dinsdag 2 april 2013 @ 21:46:26 #193
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_124811455
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:42 schreef Vanyel het volgende:
Daar verschillen de adviezen enorm over.
Water door een cv ketel verwarmd verschillen de meningen over. Geiser niet zover ik weet.

Mijn schoonvader maakte die dingen schoon en zei nooit doen dus dat heb ik ook nooit gedaan.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_124811559
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:19 schreef Suikertante het volgende:
Top, kopen we geen flessenwarmert :D
Ik vertrouw blind op de kraamzorg in de keuze voor welk water, maar we hebben geen boiler. Ik dacht dat het misschien fijn was dat ik dan niet naar beneden hoef bij nachtvoedingen.
Maar laten we eerlijk zijn, ik moet al-tijd plassen als ik wakker word dus ik kan net zo goed even beneden een warm flesje fixen :)
Omdie reden wilde ik in eerste instantie ook een flessenwarmer.. zodat ik snachts niet heeeeelemaal naar beneden zou moeten :+
Uiteindelujk niet aangeschaft omdat ik links en rechts hoorde dat het best lang duurde voordat zon ding is opgewarmd.

Dus als er een nachtvoeding nodig was.. was ik binnen edn halve minuut beneden. Flesje half minuutje in de magnetron.. kv mengen half minuutje. Halfinuutje om weer naar boven te gaan. Nee, zo'n flessenwarmer heb ik nooit gemist .. die kan daar niet tegenop :+
pi_124811633
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:46 schreef laziness het volgende:

[..]

Water door een cv ketel verwarmd verschillen de meningen over. Geiser niet zover ik weet.

Mijn schoonvader maakte die dingen schoon en zei nooit doen dus dat heb ik ook nooit gedaan.
:D Ja over dat soort dingen moet je nooit teveel weten..!
pi_124814490
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:46 schreef laziness het volgende:

[..]

Water door een cv ketel verwarmd verschillen de meningen over. Geiser niet zover ik weet.

Mijn schoonvader maakte die dingen schoon en zei nooit doen dus dat heb ik ook nooit gedaan.
Ik lees weer half.
Ben alleen bekend met cvadvies.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_124823652
echte luxepaardjes scoren gewoon bij de kringloop een extra magnetron voor boven op de babykamer O-)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_124823995
Ik weet dat de waterbedrijven afraden om warm water te drinken. En ik vind het ook niet te drinken, smaakt raar ;)
Hier gebruikte ik ook koud water en de magnetron. In het begin namen we de kleine vaak mee naar beneden, zodat de ander lekker door kon slapen.

Flessenwarmer zou ik bij fv dus ook niet aanschaffen..
pi_124824150
Naar beneden is hier niet echt effectief qua geluid, het is een heel klein huis en alles is open, het was echt een luxevraag over de flessenwarmer ;)

Een kraan, magnetron, waterkoker en thermoskan hebben we wel, dus verder wacht ik wel af. Kan me nog zo niks voorstellen bij die eerste periode!
  woensdag 3 april 2013 @ 09:07:05 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_124824218
'S Avonds een thermosfles gekookt water mee naar boven nemen werkt ook prima :Y
***
  woensdag 3 april 2013 @ 09:15:57 #201
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_124824380
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:07 schreef Brighteyes het volgende:
'S Avonds een thermosfles gekookt water mee naar boven nemen werkt ook prima :Y
Ja doen we hier ook bij de kleine, werkt perfect!
De grote kreeg vanaf een jaar ongeveer fles gemixt met warm water uit de kraan. :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  woensdag 3 april 2013 @ 09:23:24 #202
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124824505
Thermosfles is een goeie. Flesje maken mbv magnetron duurt echt maar anderhalve minuut maar het is bizar hoe snel Baby 's nachts meent dat wij niet horen dat hij Nu Honger Heeft. :+ En zelf word je denk ik ook iets minder wakker als je vanaf je nachtkastje je fles kan fiksen. Ga ik eens proberen.
  donderdag 4 april 2013 @ 09:38:51 #203
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124866430
Heeft hier iemand ervaring met het afbouwen van inbakeren? Mijn baby draait ineens voor driekwart van zijn rug naar zijn buik :{ dus dat zal een kwestie van tijd zijn. Maar dan wordt inbakeren dus 'gevaarlijk' en zo slaapt hij nu nog steeds. Heb zo'n slaapzakje met de armen in twee lapjes ingeritst, en dan twee buitenflappen met klittenband eromheen. Het inbakerzakje half/los dicht doen was een tip van het CB, maar ik lees dat dat gevaarlijk kan zijn. Iemand betere ideeën?
pi_124867236
SE, bij mijn dochters ging het van de ene op de andere dag gewoon goed zonder bakerzak. Dekentjes strak en het lukte in 1 keer. Misschien proberen? Verder geen handige tips. Ik lees even mee want heb nog een baby die in de bakerzak slaapt en wie weet gaat het bij haar wat minder makkelijk.
Met een meidenkwartet
pi_124867498
Bij Sofie zijn we toen over gegaan op een dikke slaapzak met mouwen. Zodat ze die ook niet echt kon bewegen. Dat ging prima.
*poef* nu is het weg
  donderdag 4 april 2013 @ 10:51:36 #206
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124868229
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:14 schreef Cathmar het volgende:
SE, bij mijn dochters ging het van de ene op de andere dag gewoon goed zonder bakerzak. Dekentjes strak en het lukte in 1 keer. Misschien proberen? Verder geen handige tips. Ik lees even mee want heb nog een baby die in de bakerzak slaapt en wie weet gaat het bij haar wat minder makkelijk.
Ik heb het laatst een keer geprobeerd toen hij in de auto in slaap gevallen was en ik het sneu vond om hem echt wakker te maken door hem in te bakeren. Maar hij wist niet wat hem overkwam en zat met grote ogen naar zijn handen te kijken en ermee in zijn gezicht te maaien. Eigenlijk de reden waarom we hem in eerste instantie zijn gaan inbakeren. De dikke slaapzak is wel een idee, even kijken of die van Amaranta al past 8-) . Ik las ook ergens de tip om de deken dwars over de baby heen te leggen zodat je hem ver onder het matras kunt stoppen. Ook wel een goeie denk ik, zo kan ik m strak over zijn schouders doen zonder dat hij het los kan trappen.
pi_124868813
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:51 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik las ook ergens de tip om de deken dwars over de baby heen te leggen zodat je hem ver onder het matras kunt stoppen.
Dat doe ik ook. :Y Ze houdt de deken met haar eigen gewicht op zijn plek. Werkt vooral bij het bovenlijf en minder bij de beentjes trouwens.
pi_124870624
Even tussendoor, laatst ging het hier (dacht ik tenminste, dat het hier was) over die wipstoeltjes van Baby Bjorn, dat die zo geweldig waren. Is dat gewoon het wipstoeltje dat ik hier aantref?
pi_124870687
Volgens mij we Suiker! hij had alleen een ijzere frame en ze zakte daardoor beter weg in het stof.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_124871790
En dan zit ie dus de hele tijd met zijn bips in dat tuigje, dat is wel ergonomisch verantwoord enzo?
Ben een beetje de laatste dingetjes aan 't verzamelen en het scheelt nogal via MP zie ik..
pi_124872038
Dat is dat wipstoeltje idd. En ze 'zitten' dan niet in het tuigje hoor, dat houdt den baby vooral op zn plek als ze zelf gaan wippen of bewegen :+ Het ergonomische van deze is dat de knietjes hoger kunnen dan de billen, en het rugpand alleen van stof is en zich dus vormt naar de bolling van het rugje.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_124872170
Dan heb ik nu op deze geboden, want die vind ik zo mooi O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_124872993
Ha, die hebben wij ook O+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_124877712
*;
Ik vind de blauwe versie misschien nog wel mooier!
  donderdag 4 april 2013 @ 15:24:25 #215
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124877775
Mooi ding!
pi_124905798
Hebben jullie tips voor prettige sites over ontwikkeling, opvoeding, goede babyinfo etc. ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_124905964
Leuke vraag, wil ik ook wel weten!
pi_124906019
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:19 schreef kleinzusje het volgende:
Hebben jullie tips voor prettige sites over ontwikkeling, opvoeding, goede babyinfo etc. ?
Ben ook heel benieuwd naar websites, want heb er nog geen kunnen vinden die me echt aanstaat.

Wel een boek dat ik nogal eens pak van tijd tot tijd.
Met een meidenkwartet
pi_124906126
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:19 schreef kleinzusje het volgende:
Hebben jullie tips voor prettige sites over ontwikkeling, opvoeding, goede babyinfo etc. ?
Ouder(s)

beetje flauw, toegegeven :+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_124924217
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:37 schreef simmu het volgende:

[..]

Ouder(s)

beetje flauw, toegegeven :+
:D :6
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:32 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ben ook heel benieuwd naar websites, want heb er nog geen kunnen vinden die me echt aanstaat.

Wel een boek dat ik nogal eens pak van tijd tot tijd.
^O^ :*
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:29 schreef Suikertante het volgende:
Leuke vraag, wil ik ook wel weten!
^O^ :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_125020951
Ik heb een vraag over badjes!

Heeft iemand deze of deze (met onderstel):


En wil deze iemand misschien voor me opmeten hoeveel ruimte hij op de grond inneemt?

Of heeft iemand zo'n soort frame en is het handig, of slaat het nergens op omdat je hem dan net zo goed echt in bad kan doen of het badje in het grote bad kan zetten?
  maandag 8 april 2013 @ 09:33:04 #222
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125021014
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 09:29 schreef Suikertante het volgende:
Ik heb een vraag over badjes!

Heeft iemand deze of deze (met onderstel):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En wil deze iemand misschien voor me opmeten hoeveel ruimte hij op de grond inneemt?

Of heeft iemand zo'n soort frame en is het handig, of slaat het nergens op omdat je hem dan net zo goed echt in bad kan doen of het badje in het grote bad kan zetten?
[ afbeelding ]
Oh jammer, je komt twee dagen te laat met die vraag! Ben eergisteren speciaal voor dat bovenste badje gaan kijken bij de Babydump. Wilde weten of het een mooi vervolgbadje is voor een 'standaard' hema badje qua formaat. Hij was wel, ook in het echt, heel mooi! Water blijft ook langer warm dan bij een standaard badje. Hij leek ook iets dieper. Maargoed, dat zijn allemaal geen antwoorden op jouw vragen ;)

Oh op jouw laatste vraag kan ik wel een antwoord bedenken: je baby kan in principe ook gewoon in het echte bad of met badje-in-bad, maar dit zal wel een stuk fijner zijn voor je rug. Of je moet er zelf bij gaan zitten in bad, dan heb je dat weer niet. Maar zou me kunnen voorstellen dat je niet bij elk badje zelf zin hebt om erbij te gaan zitten, en bij een badje-in-bad kun je niet overal goed bij als je zelf in bad er naast gaat zitten.
pi_125021114
Suiker, wij hebben de bovenste, de Hoppop. Hij staat echter nog bij mijn schoonouders (we krijgen 'm als kado) maar ik kan ze wel vragen of zij 'm even willen opmeten?
pi_125021169
L-E Als niemand anders hem heeft dan graag, maar wacht nog maar even hoor! Dan vraag ik hier ook nog even rond, ik meen me vaag te herinneren dat een vriendin van me er ook een heeft. Dan hoeven je ouders niet te gaan meten!
pi_125021223
Prima, PM/DM maar als het nog nodig is, ik lees niet heel actief mee hier. :)
pi_125021574
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 09:29 schreef Suikertante het volgende:
Ik heb een vraag over badjes!
Ik heb een badje en een tummytub. Tummytub maar liefst twee keer gebruikt in 5 maanden tijd, badje misschien 3x. We pakken Saartje zo'n 2x-3x/week mee in de douche, en anders vul ik een klein emmertje met een zwitsal sopje en poets ik haar met een washandje :+

We vinden t zelf allebei veel makkelijker én leuker om met haar te douchen O+ Krijgen snel lamme armen als we t badje of de tub gebruiken. Vullen vind ik gedoe, leeg laten lopen, moet t nog ergens kwijt ook (kan t qua ruimte niet op laten staan).
pi_125021640
Denk wel dat t leuk is als Saartje wat groter is en zelf kan zitten en spelen in t badje :Y We hebben zelf geen bad namelijk. Dus nu ze klein is, vinden we t allebei niet heel praktisch, maar denk dat ik t over een tijdje meer ga gebruiken voor de leuk, zeg maar :)
pi_125022392
Het lijkt mij voornamelijk een beetje eng om uit bad te stappen met een natte baby, maar misschien maak ik het enger dan het is.. we hebben geen aparte douche dus het is best een hoge in-/uitstap. Een tummytub hebben we al gekregen van iemand, dus dat zou ook nog kunnen!
Dat het badje ergens moet staan is inderdaad niet zo praktisch, maar we hebben nu een hoekje waar het misschien zou kunnen, áls het onderstel niet teveel ruimte in neemt. Want in dat geval zouden we hem omver schoppen als we de badkamer in lopen :')
En elke keer inklappen, ik weet nu al dat we dat niet gaan doen.
pi_125022400
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 09:29 schreef Suikertante het volgende:
Ik heb een vraag over badjes!

Heeft iemand deze of deze (met onderstel):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En wil deze iemand misschien voor me opmeten hoeveel ruimte hij op de grond inneemt?

Of heeft iemand zo'n soort frame en is het handig, of slaat het nergens op omdat je hem dan net zo goed echt in bad kan doen of het badje in het grote bad kan zetten?
[ afbeelding ]
Heb de bovenste, als S wakker is kan ik het wel even opmeten voor je
Vind het trouwens echt een goed stabiel badje en mooi hoog.
  maandag 8 april 2013 @ 10:39:43 #230
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125022414
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 10:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
Denk wel dat t leuk is als Saartje wat groter is en zelf kan zitten en spelen in t badje :Y We hebben zelf geen bad namelijk. Dus nu ze klein is, vinden we t allebei niet heel praktisch, maar denk dat ik t over een tijdje meer ga gebruiken voor de leuk, zeg maar :)
In de zomer is het wel heel handig :Y

Ik heb een keer opgepast, en dat jongetje (een jaar oud denk ik ongeveer) was toen bij hoge uitzondering echt overstuur en ontroostbaar, dus ik zat best met mn handen in het haar wat er nou was :? Zn moeder kwam thuis, voelde direct dat ie bloedheet was (het was hoogzomer, en door het huilen kreeg ie het natuurlijk nóg warmer), en heeft m lekker in een lauw badje gezet om af te koelen _O_
pi_125022466
Zoë graag! :)
En LB dat zal hier ook wel eens gebeuren vermoed ik ;) Als we allebei thuis zijn lijkt het me ook in de zomer heel lekker om 10 cm in bad te zetten en met beeb erin te gaan zitten. Ik neem zelf in de zomer ook regelmatig een verkoelend bad, een oud appartement op de bovenste verdieping is leuk, maar niet echt koel!
pi_125022506
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 09:40 schreef Suikertante het volgende:
L-E Als niemand anders hem heeft dan graag, maar wacht nog maar even hoor! Dan vraag ik hier ook nog even rond, ik meen me vaag te herinneren dat een vriendin van me er ook een heeft. Dan hoeven je ouders niet te gaan meten!
Ik heb de hoppop, supermooi O+

Wat wil je weten? Want die daaronder is een ander merk en kleiner.
Sarcasme. Herken het.
pi_125022574
Het grondoppervlak. Hij zou om de hoek van de deur komen te staan en als ik naar binnenloop wil ik niet struikelen over de poot!

Die eronder is van Luma inderdaad. Als die kleiner is komt dat misschien wel beter uit.. Maar de hoppop is inderdaad prachtig (en nog wel via MP te vinden trouwens!).

Als het allemaal te groot is gaan we misschien voor het vouwbadje met het inzet-stukje voor baby's. Die kan op de plek van het aankleedkussen, maar het is van dat gehannes om elke keer kussen weg te halen, badje neerzetten, badje leeg, kussen terug, badje op z'n kop in bad om te drogen, badje opruimen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125022625
Hoppop kostte mij nieuw ook niet veel. Aanbieding badje wehkamp voor 40 euro ofzo en onderstel aanbieding bij babypark ook zoiets. Dat vragen ze op mp vaak voor tweedehands.

Ik ga ff meen voor je.
Sarcasme. Herken het.
pi_125022641
Ik vind douchen met F dan weer helemaal niet praktisch. Ze heeft vanaf de geboorte al n hele bos haar wat zeker met shampoo gewassen moet worden. Het uitspoelen onder de douche is dan lastig, omdat ze water in haar gezicht niet zo fijn vindt. En ikzelf vind t glibberig dus eng als ze ingezeept is. En wij doen t alleen als we met tweeën zijn, zodat de ander F kan aanpakken. Wij douchen dus alleen bij uitzonderig als ze alleen even snel afgespoeld hoeft te worden. F vindt t wel leuk overigens!

Wij hebben gewoon een badje met standaard op de badkamer staan en zetten die onder de douche (geendouchebak) en hangen de sproeikop erin om te vullen. We hebben na 2 maanden een badinzetje gekocht omdat je dan je handen wat meer vrij hebt.
Het verschoningskussen met badcape erop leggen we overigens op de wasmachine, zodat we haar ook in de badkamer af kunnen drogen. Dit werkt voor ons perfect.

Ik zou wel willen dat ik een bad had, lijkt me zo gezellg als ze wat ouder is!
pi_125022665
46x57
Sarcasme. Herken het.
  maandag 8 april 2013 @ 10:50:59 #237
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125022666
De tip tegen glibberigheid als je samen doucht: zelf een topje aanhouden.
pi_125022729
Spirit bedankt, dat is net te groot, balen! 42 is eigenlijk het maximum, anders wordt het nét een obstakel.
Niemand heeft die Luma?
pi_125022788
Je kan het onderstel toch inklappen als je klaar bent en het badje op de zijkant (korte kant) zetten?
Sarcasme. Herken het.
pi_125022791
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 10:38 schreef Suikertante het volgende:
Het lijkt mij voornamelijk een beetje eng om uit bad te stappen met een natte baby, maar misschien maak ik het enger dan het is.. we hebben geen aparte douche dus het is best een hoge in-/uitstap. Een tummytub hebben we al gekregen van iemand, dus dat zou ook nog kunnen!
Dat het badje ergens moet staan is inderdaad niet zo praktisch, maar we hebben nu een hoekje waar het misschien zou kunnen, áls het onderstel niet teveel ruimte in neemt. Want in dat geval zouden we hem omver schoppen als we de badkamer in lopen :')
En elke keer inklappen, ik weet nu al dat we dat niet gaan doen.
Bij ons is het zo dat een van ons gaat douchen, en de ander geeft Saartje aan. Als ze dan klaar is, pakt die ander haar weer over uit de douche. Kan die haar ook meteen snel afdrogen en aankleden :Y Werkt prima zo :Y
pi_125022794
Ah spirit heeft al gemeten zie ik ^O^

Wat kyara zegt, of hydrofiel als luier gevouwen kun je de baby makkelijker vasthouden.
S is gewend aan water op haar hoofdje, een voordeel!
Ze gaat onder de douche en in bad (later is douchen makkelijker ivm veel spetteren met handjes en voetjes en een erg natte vloer. ;) )
pi_125023116
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 10:56 schreef Spirit82 het volgende:
Je kan het onderstel toch inklappen als je klaar bent en het badje op de zijkant (korte kant) zetten?
Ja precies, dat kan, maar het lijkt me luxe als het niet hoeft :+
Dat geldt ook voor jouw tip Coco, dat gaat natuurlijk prima, tenzij je alleen thuis bent.

Het is ook allemaal niet zo'n big deal hoor, maar als een van de twee daar prima paste dan was dat natuurlijk de allerhandigste optie. En anders lijkt het vouwbadje me het handigst, want dan hebben we geen standaard nodig en als je dan tóch moet opruimen neemt dat wel heel mooi weinig plek in.
pi_125023221
Let wel op dat als je een klein badje hebt, die kleine er niet lang in kan liggen omdat ze er vrij snel uit groeien. Aan de andere kant heb je natuurlijk ook een groot bad waar hij dan in kan, toch?
Sarcasme. Herken het.
pi_125023258
Ja, klopt!
pi_125023594
Ik weet niet of dit praktisch is eigenlijk, maar ik vond het zo'n handig idee! Denk wel dat ze er maar kort in kunnen, en het lijkt ook niet zo diep te zijn. Maar misschien om even snel te wassen na een spuitluier...

http://www.ikbenmama.nl/puj-tub-babybadje-p-3524.html

Ik heb nu een gewoon hemabadje op standaard, maar mini kan er eigenlijk nu al niet meer fatsoenlijk in! :o
Hij zet zich af tegen de onderrand en schiet dan zo tegen de bovenrand aan... :') waterrat. Dus ik hou nu zn hoofd tegen de bovenrand zodat ie niet kan schoppen.

Ik vind dat opvouwbadje in bladvorm echt superschattig trouwens.
Mijn tip: Zorg dat je het badje makkelijk kan legen, met een slang bijv.
  maandag 8 april 2013 @ 11:27:28 #246
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125023678
Wauw dat is best een cool ding :D

Alhoewel ik me wel afvraag hoe fijn dat is in een koude badkamer :X
pi_125023984
Weet iemand waar je nieuwe binnebandjes voor je kinderwagen kan krijgen? 1 band blijft telkens lek gaan word er helemaal gek van. Gewoon bij een babyzaak of moet je dat ergens bestellen? Het is voor de mutsears style
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_125024074
Ik ben naar de fietsenmaker gegaan met de band. Moest hij even bestellen maar was binnen 2 dagen geregeld.
Met een meidenkwartet
pi_125024500
Toen M heel klein was vond ik een badje onhandig, toen ging hij altijd in de tummytub. Sinds hij zelf kan zitten gaat hij in het badje in de douche, dan hoef ik niet een heel bad vol te laten lopen. Voor samen douchen vond ik zitten op een krukje ideaal (maar ja, dan moet je dat ook weer ergens laten ;) ). Voor het uit bad stappen kun je ook nog overwegen om het verschoonkussen op de grond te leggen met een dikke handdoek erop, baby daar neer te leggen en in te pakken vanuit bad en dan zelf uitstappen en rustig afdrogen. In het kader van makkelijk op te bergen: bij mijn ouders baddert M in zo'n soepele plastic tobbe van de Aktion, neemt weinig ruimte in en kost bijna niets.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 8 april 2013 @ 12:37:45 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125025899
Ik heb het badje alleen in de eerste weken gebruikt. Daarna mee onder de douche en sinds hij goed kan zitten in het grote bad. Denk dat we het badje nu wel langer gebruiken. Sowieso zijn de meisjes een stukje kleiner, maar douchen met 2 kinderen lijkt me wat onhandig....
pi_125026540
Wel lekker economisch dat je straks drie kinderen tegelijk kan badderen :)
Sarcasme. Herken het.
pi_125026560
Ik heb Luuk gister bij mijn ouders in het grote bad gedaan. Wat ontzettend onhandig, kreeg last van mijn rug. Thuis gaat hij in de emmer. Niet zo heel vaak, hij vindt het niks. (bad en douche ook niet)
*poef* nu is het weg
pi_125026692
Hee, die action tobbes hebben wij ook hier! Nou, genoeg ervaringen om mee te nemen :)

Wat betreft de kinderwagenband, omdat wij voor de kinderwagen de helft via MP en de helft nieuw hebben gekocht misten we ook dingen. Hebben gewoon de fabrikant gebeld en we konden ze voor weinig nabestellen.
pi_125027060
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 10:46 schreef Suikertante het volgende:
Het grondoppervlak. Hij zou om de hoek van de deur komen te staan en als ik naar binnenloop wil ik niet struikelen over de poot!

Die eronder is van Luma inderdaad. Als die kleiner is komt dat misschien wel beter uit.. Maar de hoppop is inderdaad prachtig (en nog wel via MP te vinden trouwens!).

Als het allemaal te groot is gaan we misschien voor het vouwbadje met het inzet-stukje voor baby's. Die kan op de plek van het aankleedkussen, maar het is van dat gehannes om elke keer kussen weg te halen, badje neerzetten, badje leeg, kussen terug, badje op z'n kop in bad om te drogen, badje opruimen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
He, zo'n vouwbadje hebben we hier ook nog liggen. We gebruiken em alleen nooit, want ook een 'gewoon' badje, douche en groot bad tegenwoordig. Als je belangstelling hebt, hij mag weg.

Douchen met mn baby vind ik op het moment zelf niet zo tof, van m'n bekken mag ik niet lang stilstaan met zijn 9 kilo in mn armen.
Als hij zelf goed kan zitten wordt het makkelijker, dan kan hij op de grond in de douchecabine. Tot die tijd gaat hij in het grote bad met zn zus, en hang ik over de rand. Maar idd KJ, het is niet heel relaxed :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_125027620
quote:
17s.gif Op maandag 8 april 2013 12:37 schreef Kyara het volgende:
Ik heb het badje alleen in de eerste weken gebruikt. Daarna mee onder de douche en sinds hij goed kan zitten in het grote bad. Denk dat we het badje nu wel langer gebruiken. Sowieso zijn de meisjes een stukje kleiner, maar douchen met 2 kinderen lijkt me wat onhandig....
Er moet zoveel water in een groot bad, waar zo'n klein purkje maar zo kort in zit. Vind ik zonde :@ Bijkomend nadeel is dat we geen thermostaatkraan in bad hebben, en onder de douche waar ik het badje vul wel.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_125028964
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 10:49 schreef Kwisted het volgende:
Ik vind douchen met F dan weer helemaal niet praktisch. Ze heeft vanaf de geboorte al n hele bos haar wat zeker met shampoo gewassen moet worden. Het uitspoelen onder de douche is dan lastig, omdat ze water in haar gezicht niet zo fijn vindt. En ikzelf vind t glibberig dus eng als ze ingezeept is. En wij doen t alleen als we met tweeën zijn, zodat de ander F kan aanpakken. Wij douchen dus alleen bij uitzonderig als ze alleen even snel afgespoeld hoeft te worden. F vindt t wel leuk overigens!

Wij hebben gewoon een badje met standaard op de badkamer staan en zetten die onder de douche (geendouchebak) en hangen de sproeikop erin om te vullen. We hebben na 2 maanden een badinzetje gekocht omdat je dan je handen wat meer vrij hebt.
Het verschoningskussen met badcape erop leggen we overigens op de wasmachine, zodat we haar ook in de badkamer af kunnen drogen. Dit werkt voor ons perfect.

Ik zou wel willen dat ik een bad had, lijkt me zo gezellg als ze wat ouder is!
Echt precies zo :) alleen badje op zijn kamer en niet op de badkamer.

Is die hoppop echt groter dan een Hema badje Spees? Ik heb er destijds naar gekeken omdat ik m mooi vond, maar niet gedaan omdat ik ook tweedehands nog erg prijzig vond, en niet wist of we dat badje veel zouden gebruiken met onze grote inloopdouche (ja dus }:| )
pi_125029399
Maar waarom zou je een groter badje willen? Mijn dreumes is 14 maanden en past nog met het grootste gemak in zo'n Hema-badje. Of mis ik het punt? :@
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_125029662
Hier heeft ean amper in het badje gelegen. Ze vond er niks aan dus als we haar in bad wilde ging ze met 1 van ons of heel even mee onder de douche. Nu is ze niet uit bad te slaan.
pi_125029800
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 14:14 schreef Clubsoda het volgende:
Maar waarom zou je een groter badje willen? Mijn dreumes is 14 maanden en past nog met het grootste gemak in zo'n Hema-badje. Of mis ik het punt? :@
Dat vroeg ik me ook af...
  maandag 8 april 2013 @ 15:23:03 #260
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125032005
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 14:04 schreef Mineola het volgende:

[..]

Echt precies zo :) alleen badje op zijn kamer en niet op de badkamer.

Is die hoppop echt groter dan een Hema badje Spees? Ik heb er destijds naar gekeken omdat ik m mooi vond, maar niet gedaan omdat ik ook tweedehands nog erg prijzig vond, en niet wist of we dat badje veel zouden gebruiken met onze grote inloopdouche (ja dus }:| )
Nee eigenlijk is die Hoppop niet echt groter. Misschien ietsjes dieper, maar de extra lengte en breedte is echt de dubbele laag, meer niet. Mooi was ie wel!

Ik zocht naar een groter badje omdat mijn baby er in de lengte niet echt meer in past, en zelf nog niet kan zitten. Hij strekt zijn benen helemaal uit en dat gaat nu bijna niet meer. Als hij groter is en zelf kan zitten is dat badje wel weer prima. Als je begrijpt wat ik bedoel :) .
pi_125032096
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 13:17 schreef Morretje het volgende:

[..]

He, zo'n vouwbadje hebben we hier ook nog liggen. We gebruiken em alleen nooit, want ook een 'gewoon' badje, douche en groot bad tegenwoordig. Als je belangstelling hebt, hij mag weg.

Douchen met mn baby vind ik op het moment zelf niet zo tof, van m'n bekken mag ik niet lang stilstaan met zijn 9 kilo in mn armen.
Als hij zelf goed kan zitten wordt het makkelijker, dan kan hij op de grond in de douchecabine. Tot die tijd gaat hij in het grote bad met zn zus, en hang ik over de rand. Maar idd KJ, het is niet heel relaxed :P
Negen? Jouw kleine, die net zou oud is als de mijne?! :o

quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 15:23 schreef Spees_Eend het volgende:

Ik zocht naar een groter badje omdat mijn baby er in de lengte niet echt meer in past, en zelf nog niet kan zitten. Hij strekt zijn benen helemaal uit en dat gaat nu bijna niet meer. Als hij groter is en zelf kan zitten is dat badje wel weer prima. Als je begrijpt wat ik bedoel :) .
Hebben we hier ook last van. :Y Otje zet zich heel hard af en dat is niet handig en zo. Een badzitje werkt niet, dan ben ik alleen nog maar bezig om haar in het zitje te houden. :')
  maandag 8 april 2013 @ 15:40:24 #262
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125032774
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 15:23 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Nee eigenlijk is die Hoppop niet echt groter. Misschien ietsjes dieper, maar de extra lengte en breedte is echt de dubbele laag, meer niet. Mooi was ie wel!

Ik zocht naar een groter badje omdat mijn baby er in de lengte niet echt meer in past, en zelf nog niet kan zitten. Hij strekt zijn benen helemaal uit en dat gaat nu bijna niet meer. Als hij groter is en zelf kan zitten is dat badje wel weer prima. Als je begrijpt wat ik bedoel :) .
Hadden wij ook een tijdje Spees, werd soms een heel gevecht. We zijn toen vaker gaan douchen met 'r en toen kon ze snel zelf zitten, badje is nu weer leuk! Heel leuk zelfs O+
pi_125033109
Ik snap het, is bij ons ook zo... Het is meer oppassen dat hij met z'n hoofd niet tegen de rand aan stuitert dan lekker badderen. Ik wieg hem nu in de breedte als afleiding zeg maar, dat vindt hij leuk!
pi_125033347
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 15:25 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Negen? Jouw kleine, die net zou oud is als de mijne?! :o

[..]
Ja, een maand geleden al :X Dikke bolle is het :7
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 8 april 2013 @ 17:17:15 #265
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125036802
Ik heb nog nooit met mijn baby gedoucht, durf het niet echt. Ben bang dat ik hem laat vallen als we allebei glibberig zijn van het water :o

In de breedte in het badje wiegen is hier ook een hit! Net zoals de knietjes buigen en dan een beetje achterover in het water buigen, met het achterhoofd onder water. Heb je wel een extra paar handen voor nodig (maar wij doen hem bijna altijd met zijn tweeën in bad).
pi_125036963
Als je je ervan bewust ben dat je baby glibberig kan zijn, gebeurt dat echt niet hoor Spees_eend!
Mijn baby vindt het badje verschrikkelijk, maar samen onder de douche fantastisch!
  maandag 8 april 2013 @ 17:22:53 #267
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125037015
Het lijkt me op zich best leuk, wil het misschien wel eens proberen. Maar, ik heb geen thermostaatkraan. Hoe weet je dan of het water niet te warm is?
  maandag 8 april 2013 @ 17:24:26 #268
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_125037067
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 17:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Het lijkt me op zich best leuk, wil het misschien wel eens proberen. Maar, ik heb geen thermostaatkraan. Hoe weet je dan of het water niet te warm is?
Gewoon boerenverstand :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_125037123
Ik zou aanhouden dat het water iets koeler is dan je voor jezelf zou doen. Of als check even wat water opvangen en temperaturen? Volgens mij is dat hele precieze er wel af als ze niet meer zo heel klein zijn.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 8 april 2013 @ 17:26:30 #270
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125037141
Dat heb ik nog wel :7
Dacht dat dat wel redelijk nauw kwam.
pi_125061783
Vraagje:

Waarom stoppen baby's bijna alles wat ze in handen krijgen in hun mond?
Hebben ze trek of is het 'gewoon' een babytrekje?
pi_125061829
Baby's hebben hoge zuigbehoefte. Zuigen staat voor overleven (drinken), veiligheid en geeft ze daarom rust.
pi_125062060
In het begin is de mond ook hetgene waarmee ze het meest nauwkeurig kunnen voelen. Tenminste, dat heb ik op de kunstacademie met kinderpsychologie geleerd :)
pi_125064596
Ja, dat idd ook! Ontdekken van alles om zich heen :)
Ow en vaak ook tandjes! Het geeft verlichting als ze ergens op bijten.. Tandjes krijgen doet pijn. Tal van redenen dus :D
pi_125069063
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 13:17 schreef Morretje het volgende:

[..]

He, zo'n vouwbadje hebben we hier ook nog liggen. We gebruiken em alleen nooit, want ook een 'gewoon' badje, douche en groot bad tegenwoordig. Als je belangstelling hebt, hij mag weg.

Douchen met mn baby vind ik op het moment zelf niet zo tof, van m'n bekken mag ik niet lang stilstaan met zijn 9 kilo in mn armen.
Als hij zelf goed kan zitten wordt het makkelijker, dan kan hij op de grond in de douchecabine. Tot die tijd gaat hij in het grote bad met zn zus, en hang ik over de rand. Maar idd KJ, het is niet heel relaxed :P
Wij doen Amy en Viktor ook tegelijk in het grote bad. Viktor gaat in een badsteun en dan hoef je hem niet vast te houden. Kan er alleen wat minder water in omdat hij er anders uit drijft :P Maar wel beter voor je rug. En als hij eruit gaat dan doen we wat extra water er in en kan Amy zwemmen.
pi_125070625
We zijn gisteravond tot de conclusie gekomen dat we gewoon geen badje kopen :D
We hebben een tummytub te leen en dan zien we wel hoe handig we dat vinden en of de indeling van de badkamer überhaupt nog wel handig is, ik heb ook van die kuipdingen van de Action en Hema (die laatste is wat flexibeler en minder scherp aan de randjes), dus die baby wordt heus wel schoon.
Kunnen we later beslissen wat nou echt handig is hier.
Deze keuze is wel gemaakt met hulp van jullie adviezen trouwens :) Dank!
  dinsdag 9 april 2013 @ 15:40:10 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125071803
Voor het badderen kan ik dit ding echt enorm aanraden, zit met zuignappen op de grond vast en is echt ideaal! :Y



http://www.baby-dump.nl/i(...)k=4550&groep_id=4549
***
  dinsdag 9 april 2013 @ 15:46:38 #278
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_125072012
Die hadden wij ook Be, topding. En we hebben 'm ook nog een winter met spanbanden op de slee gebonden zodat onze uk er niet bij elke hobbel vanaf vloog als we dat ding achter ons aan trokken :D
  dinsdag 9 april 2013 @ 15:47:00 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125072027
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:46 schreef Stiemie het volgende:
Die hadden wij ook Be, topding. En we hebben 'm ook nog een winter met spanbanden op de slee gebonden zodat onze uk er niet bij elke hobbel vanaf vloog als we dat ding achter ons aan trokken :D
:o Slim! ^O^
***
pi_125072909
Vanaf wanneer kan een uk daarin zitten eigenlijk? Ze moeten zeker zelf kunnen zitten?
  dinsdag 9 april 2013 @ 16:39:58 #281
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_125074050
Een beetje kunnen zitten is wel fijn (zeker voor jongetjes) want anders drukt dat middelste spijltje nogal in het kruis. :P

Op de slee gebruikten wij 'm toen uk goed kon zitten, maar nog niet helemaal sneeuwproof was...
  dinsdag 9 april 2013 @ 17:15:28 #282
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_125075277
Ik deed altijd een washandje op de plek van t kruis. ...
pi_125075506
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:46 schreef Stiemie het volgende:
Die hadden wij ook Be, topding. En we hebben 'm ook nog een winter met spanbanden op de slee gebonden zodat onze uk er niet bij elke hobbel vanaf vloog als we dat ding achter ons aan trokken :D
Wat een goed idee zeg. Mijn pa had er vroeger toen wij klein waren een zitje op getimmerd, maar mijn vent is echt hartstikke onhandig en mijn pa is ook de jongste niet meer, dus die ga ik onthouden.
pi_125107162
Ha, ik kwam hier ook met een badvraag, dus dat sluit goed aan, zie ik. Wij hebben voor onze dreumes zo'n badzitje. Ideaal inderdaad, maar hij begint er nu wel uit te klimmen, en dat is iets minder handig (het lukt hem nog niet hoor, maar ik durf echt geen seconde meer de badkamer uit als hij in bad zit). Dus ik vroeg me af: tot wanneer gebruik je zo'n ding?

En nog een heel andere vraag, die denk ik ook wel hier past: T heeft vaak verschrikkelijk last van luieruitslag. Nu liggen zijn billen ook weer helemaal open. We laten hem 's avonds (en 's ochtends als we niet hoeven te werken) vaak even in blote billen rondlopen, en smeren ons een ongeluk met daktarin en sudocrem. Dan gaat het wel weer weg, maar het komt na een tijd ook steeds weer terug. Het lijkt redelijk los te staan van tanden krijgen. Iemand tips?
pi_125107374
Om te voorkomen weet ik niet meer te bedenken dan: ander merk luiers proberen? Is z'n poep misschien zuurder als het echt stuk is? Gerelateerd aan voedsel misschien?
Als het echt open is, strooi ik er altijd maizena op, werkt veel beter hier dan alle smeersels..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_125107408
@Bleie: Maizena in de luier! (Eventueel dun smeren met zinkzalf) dan Maizena op de billen strooien bij elke luierwissel en binnen 48 uur resultaat. Klinkt gek, maar ik heb het geprobeerd en hier werkte het dus... Kwam er bij door te googelen. Maar of het daarna wegblijft geen idee, hier hebben we het daarna in ieder geval niet meer zo erg gehad dat de billen open lagen. Al stond de uitslag hier wel in verband met tandjes.... Dusja... Je kan het proberen?

Ennn spuit elf ;) maar het werkt dus!
pi_125112994
Oh ja, maizena, dat hebben we ook weleens gedaan. Dat hielp inderdaad, maar het komt dus net zo hard weer terug. Ik ben niet zo merkvast met luiers, hij draagt AH, Kruitvat en Jumbo, afhankelijk van waar ik boodschappen doe / aanbiedingen. Alleen pampers gebruik ik eigenlijk nooit (te duur, en ik vind ze stinken).

Hij heeft nu eigenlijk vrij gewone poep, iets plakkeriger dan normaal. Of het anders echt zuur is, weet ik niet zo goed. Wel vaak korrelig.

Gerelateerd aan voedsel: daar had het kdv het ook over, maar moet ik dan echt elke dag precies bijhouden wat hij allemaal eet? Ik ben heel slecht in daar soort dingen. :@ .
pi_125113551
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 11:51 schreef Bleie het volgende:
Ha, ik kwam hier ook met een badvraag, dus dat sluit goed aan, zie ik. Wij hebben voor onze dreumes zo'n badzitje. Ideaal inderdaad, maar hij begint er nu wel uit te klimmen, en dat is iets minder handig (het lukt hem nog niet hoor, maar ik durf echt geen seconde meer de badkamer uit als hij in bad zit). Dus ik vroeg me af: tot wanneer gebruik je zo'n ding?

En nog een heel andere vraag, die denk ik ook wel hier past: T heeft vaak verschrikkelijk last van luieruitslag. Nu liggen zijn billen ook weer helemaal open. We laten hem 's avonds (en 's ochtends als we niet hoeven te werken) vaak even in blote billen rondlopen, en smeren ons een ongeluk met daktarin en sudocrem. Dan gaat het wel weer weg, maar het komt na een tijd ook steeds weer terug. Het lijkt redelijk los te staan van tanden krijgen. Iemand tips?
gooi de sudocreme aan de kant en gebruik bepanthen :)

Dana kreeg luieruitslag van sudocreme of andere creme die ze op het kdvgebruikte en er te dik opsmeerde. Met bepanthen is het zo weg :)
  woensdag 10 april 2013 @ 16:03:33 #289
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125114996
Bleke hou eens bij wat voor luiers je gebruikt mbt de luieruitslag. Nathan kreeg mega uitslag van kruidvat en c1000 luiers terwijl hij wel tegen pampers en etos luiers kan...
pi_125115091
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:01 schreef Bleie het volgende:
Oh ja, maizena, dat hebben we ook weleens gedaan. Dat hielp inderdaad, maar het komt dus net zo hard weer terug. Ik ben niet zo merkvast met luiers, hij draagt AH, Kruitvat en Jumbo, afhankelijk van waar ik boodschappen doe / aanbiedingen. Alleen pampers gebruik ik eigenlijk nooit (te duur, en ik vind ze stinken).

Hij heeft nu eigenlijk vrij gewone poep, iets plakkeriger dan normaal. Of het anders echt zuur is, weet ik niet zo goed. Wel vaak korrelig.

Gerelateerd aan voedsel: daar had het kdv het ook over, maar moet ik dan echt elke dag precies bijhouden wat hij allemaal eet? Ik ben heel slecht in daar soort dingen. :@ .
Ik zou letten op zure dingen: fruit, tomaten ed. Dat maakt hier wel verschil. Oh, en sappen ed als drinken.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_125115240
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 16:06 schreef Morretje het volgende:

[..]

Ik zou letten op zure dingen: fruit, tomaten ed. Dat maakt hier wel verschil. Oh, en sappen ed als drinken.
Dank je. Hij eet als fruit meestal banaan, soms appel of sinaasappel. Vooral dat laatste is zuur natuurlijk. Tomaten alleen in verwekte vorm (in pastasaus of zo), telt het dan ook nog? Hij drinkt alleen melk, water en diksap.
  vrijdag 12 april 2013 @ 10:46:19 #292
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125188465
Fruithapjes zijn hilarisch. Om te lachen, om bellen mee te blazen en om in mama's gezicht te spugen. Maar vooral om tranen met tuiten te lachen. Tot zover de omschrijving van het geven van een fruithap aan mijn baby (bijna 5 maanden). Hij heeft tot nu toe denk ik 15 keer geoefend. Ik weet dat het niet erg is als hij op deze leeftijd nog niet veel binnen krijgt. Maar ik dacht dat hij na een keer of 10 wel een beetje zou eten van een lepeltje :D Naief? Is het niet meer dan normaal dat het fruit eigenlijk alleen op mijn kleren, in zijn oog en op mijn muur zit? Of is er een speciale techniek? Ik heb al een beetje rijstebloem door het prutje gedaan en het een klein beetje verwarmd.

Ik maak me trouwens totaal niet druk hoor, als hij het niet binnen krijgt dan is dat zo. Maar ben wel benieuwd of er nog tips 'n tricks zijn.
  vrijdag 12 april 2013 @ 11:03:13 #293
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125189016
Is niet erg. Sowieso is het BIJvoeding. Hij haalt alle belangrijke stoffen nog uit de borst- of kunstvoeding.

Met M heb ik gewacht tot ie 6 maanden was en daarna at ie ook meteen goed. In het begin heel erg de smaken leren kennen en daarna at ie gewoon zijn bakjes leeg. Na een paar weken at ie 's avonds een hele gepureerde courgette.
  vrijdag 12 april 2013 @ 11:05:46 #294
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_125189104
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 april 2013 11:03 schreef Kyara het volgende:
Is niet erg. Sowieso is het BIJvoeding. Hij haalt alle belangrijke stoffen nog uit de borst- of kunstvoeding.
I know, dat probeerde ik ook in mijn bericht te benadrukken. Maak me er ook echt niet druk om. Maar ben wel benieuwd of er handigheidjes zijn :)

quote:
Met M heb ik gewacht tot ie 6 maanden was en daarna at ie ook meteen goed. In het begin heel erg de smaken leren kennen en daarna at ie gewoon zijn bakjes leeg. Na een paar weken at ie 's avonds een hele gepureerde courgette.
Een hele courgette :o :Y)
  Moderator vrijdag 12 april 2013 @ 11:16:42 #295
5428 crew  miss_sly
pi_125189449
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 april 2013 10:46 schreef Spees_Eend het volgende:
Fruithapjes zijn hilarisch. Om te lachen, om bellen mee te blazen en om in mama's gezicht te spugen. Maar vooral om tranen met tuiten te lachen. Tot zover de omschrijving van het geven van een fruithap aan mijn baby (bijna 5 maanden). Hij heeft tot nu toe denk ik 15 keer geoefend. Ik weet dat het niet erg is als hij op deze leeftijd nog niet veel binnen krijgt. Maar ik dacht dat hij na een keer of 10 wel een beetje zou eten van een lepeltje :D Naief? Is het niet meer dan normaal dat het fruit eigenlijk alleen op mijn kleren, in zijn oog en op mijn muur zit? Of is er een speciale techniek? Ik heb al een beetje rijstebloem door het prutje gedaan en het een klein beetje verwarmd.

Ik maak me trouwens totaal niet druk hoor, als hij het niet binnen krijgt dan is dat zo. Maar ben wel benieuwd of er nog tips 'n tricks zijn.
Misschien was hij er toch nog niet erg aan toe en hoeft het voor hem nog niet zo nodig?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_125202820
Inbakeren is een no-go zodra babies kunnen rollen toch? Ik kwam er vandaag achter dat ze mijn guppie af en toe inbakeren op het kdv terwijl ze al een hele tijd rolt.
pi_125202866
Klinkt grappig Spees :D maar geen tips oid. Wij zijn twee weken geleden begonnen met 5,5 maand, peer gepureerd met een beetje water, en hij at het meteen weg alsof niks was. Wel een beetje geknoei maar t is niet aan te slepen. Inmiddels eet hij een hele peer op (wel een kleintje, maar toch).
Ik zat helemaal ingepakt met camera in de aanslag maar meneer deed z'n mond open en slobberde het zonder blikken of blozen weg. Een raar gezicht of geproest had me eigenlijk wel leuk geleken!
pi_125211595
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:47 schreef Mineola het volgende:

Ik zat helemaal ingepakt met camera in de aanslag maar meneer deed z'n mond open en slobberde het zonder blikken of blozen weg. Een raar gezicht of geproest had me eigenlijk wel leuk geleken!
Zo ging het bij Luc. Die trok me een gezicht geweldig O+
Alsof ik iets heel smerigs zuurs te eten gaf.. :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_125213559
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:29 schreef Skoap het volgende:

[..]

Zo ging het bij Luc. Die trok me een gezicht geweldig O+
Alsof ik iets heel smerigs zuurs te eten gaf.. :D

De eerste hapjes van Sofie
*poef* nu is het weg
pi_125215560
:D :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_125225155
Kaatje :D


quote:
10s.gif Op vrijdag 12 april 2013 10:46 schreef Spees_Eend het volgende:
Fruithapjes zijn hilarisch. Om te lachen, om bellen mee te blazen en om in mama's gezicht te spugen. Maar vooral om tranen met tuiten te lachen. Tot zover de omschrijving van het geven van een fruithap aan mijn baby (bijna 5 maanden). Hij heeft tot nu toe denk ik 15 keer geoefend. Ik weet dat het niet erg is als hij op deze leeftijd nog niet veel binnen krijgt. Maar ik dacht dat hij na een keer of 10 wel een beetje zou eten van een lepeltje :D Naief? Is het niet meer dan normaal dat het fruit eigenlijk alleen op mijn kleren, in zijn oog en op mijn muur zit? Of is er een speciale techniek? Ik heb al een beetje rijstebloem door het prutje gedaan en het een klein beetje verwarmd.

Ik maak me trouwens totaal niet druk hoor, als hij het niet binnen krijgt dan is dat zo. Maar ben wel benieuwd of er nog tips 'n tricks zijn.
Bij de jongste ook vanalles geprobeerd, vanaf 4,5 maand. Puree, prak, stukjes, verschillende smaken, etc. Hij weigerde het gewoon. Max 3 happen en niet echt enthousiast.. Tot hij bij 7 maand het doorhad, en binnen een weekend normale porties at.. Het komt wel, zorg dat het leuk blijft ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')