abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_124381848
Welkom in hét topic voor alle (ex-)studenten en medewerkers van Wageningen Universiteit, Hogeschool Van Hall Larenstein Wageningen, de Stoas Hogeschool en natuurlijk alle andere geïnteresseerden!

Met onder anderen:
Bierie, bioloogje, Blurred86, Casparovvv, dralion13, Ducktails, GFA, Hurray, ieniminimuis, jappas, Kees22, kippiej, Klaudias, leolinedance, maen, Momo, MrMazzeltov, Placeholder, Reflectionne, Saxofoontje, Sodium, Xenomyst, Zith

Voor een eerste indruk, wat foto's van de (onderwijs)gebouwen:

Haarweg!!!


Forum






Atlas


Lumen


Gaia


Radix


Het toekomstige Orion


...en alles overzichtelijk op een plattegrond


Voor meer informatie over de campus, alle gebouwen op en rond de campus en uiteraard de herkomst van de foto's hierboven: zie hier.

Overige handige links:

Wageningen Universiteit:
Website Wageningen Universiteit en website Wageningen UR
Algemene informatie voor studiekiezers BSc en MSc
Link voor huidige BSc studenten
Website met overzicht van alle toekomstige voorlichtingsactiviteiten
Informatie voor toekomstige MSc-studenten (hoe in te schrijven etc.)
Kalender academisch jaar 2011-2012
Studiegids 2011-2012
Een praktische gids 'Wiewatwaar in Wageningen'
Een overzichtskaart van Wageningen, waarop oa de gebouwen van WUR staan
WUR tv

Van Hall Larenstein:
Website Van Hall Larenstein

Algemeen:
de Resource, het magazine voor studenten en medewerkers van Wageningen UR
Idealis, de studentenhuisvester van Wageningen
Universitair Sports Centre 'de Bongerd'
Algemene Introductie Dagen 2011 Wageningen
Foto's van AID 2010

Voorgaande delen:
Topicreeks: Studeren in Wageningen
pi_124383898
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 07:48 schreef Platina het volgende:

[..]

Doe je ook de lessen weer? Wat ik van heb horen zeggen is het bijna niet te doen om het een jaar later te herkansen zonder het vak wederom te volgen.
Nee... Ik heb dat ook gehoord, maar ik loop nu stage, dus kan geen colleges volgen nu. Als ik het weer niet haal volg ik volgend jaar wel een ander vak, het is namelijk niet verplicht vanuit mijn studie
pi_124477646
Gebeld met Idealis, en het internet is ook gratis voor mij. B-)
pi_124640676
Mooi! Het is veel te rustig in het Wageningen topic de laatste tijd -O-
pi_124640770
er was laatst best wel veel leven :P
pi_124640870
Eventjes ja :P Niet zoals vroeger :+
pi_124640905
nee, maar de kans dat dat ooit nog terugkomt... ;)
pi_124640957
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 12:16 schreef Reflectionne het volgende:
Mooi! Het is veel te rustig in het Wageningen topic de laatste tijd -O-
Ook maar weer eens posten dan :+

Zag je trouwens nog zitten vorige week in het forum bij de chinees! :P
Profiel opgeheven.
  Moderator vrijdag 29 maart 2013 @ 12:29:39 #9
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_124641097
Zal ik ook maar weer eens posten. Druk deze periode met 2 volle vakken en mijn thesis.
pi_124641197
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 12:25 schreef Bierie het volgende:

[..]

Ook maar weer eens posten dan :+

Zag je trouwens nog zitten vorige week in het forum bij de chinees! :P
Ik heb jou niet gezien..

Jeeej! Drukte hier! :D

Ik heb het niet zo heel erg druk, beetje bier brouwen voor m'n middagvak en modeleren voor m'n ochtend vak

[ Bericht 61% gewijzigd door Reflectionne op 29-03-2013 12:42:21 ]
pi_124653133
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 12:32 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Ik heb jou niet gezien..

Jeeej! Drukte hier! :D

Ik heb het niet zo heel erg druk, beetje bier brouwen voor m'n middagvak en modeleren voor m'n ochtend vak
Nee ja zat achter je. Maar vond het ook zo hondsbrutaal om op je af te stappen ;)

Heb het ook niet erg druk momenteel. Zit aan mijn thesis te zwoegen iedere dag in het Radix. Wel gratis koffie en printen :P
Profiel opgeheven.
  maandag 8 april 2013 @ 22:57:18 #12
66083 Platina
78th Element
pi_125053994
Kom ik terug van het zwemmen, staat er een naakt iemand in Hoevestein :')

Het is trouwens tegenwoordig erg druk met zwemmen, veel irritante chinezen ook die niet kunnen zwemmen en kriskras overal doorheen proberen te glippen of die 10 meter zwemmen en dan stil gaan staan en andere zwemmers ophouden.
pi_125063636
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 22:57 schreef Platina het volgende:
Kom ik terug van het zwemmen, staat er een naakt iemand in Hoevestein :')

Het is trouwens tegenwoordig erg druk met zwemmen, veel irritante chinezen ook die niet kunnen zwemmen en kriskras overal doorheen proberen te glippen of die 10 meter zwemmen en dan stil gaan staan en andere zwemmers ophouden.
Eeeeuh wat? :')
  dinsdag 9 april 2013 @ 14:57:32 #14
66083 Platina
78th Element
pi_125070496
Ja, ik had ook ziets van wtf gebeurd hier. Zal wel iets bij de Woeste Hoeve geweest zijn.
pi_125102265
Zijn er mensen van hier verhuisd naar de rijnveste? Hoe is t daar?
  maandag 22 april 2013 @ 19:27:28 #16
66083 Platina
78th Element
pi_125610380
Zelfstudieweek *O*

Lekker blokken aan Bioreactor Design.
pi_125670171
Jeej! *O* Heb je maar 1 vak?

Ik zit nog in de korte periode mood, ben nog niet gewend dat ik nog best lang heb om te leren :P Als ik deze 2 haal zijn dat m'n laatste 2 tentamens :o
  zondag 28 april 2013 @ 21:34:29 #18
66083 Platina
78th Element
pi_125842664
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 08:53 schreef Reflectionne het volgende:
Jeej! *O* Heb je maar 1 vak?

Ik zit nog in de korte periode mood, ben nog niet gewend dat ik nog best lang heb om te leren :P Als ik deze 2 haal zijn dat m'n laatste 2 tentamens :o
Nee, morgen Enzymology nog. Bij mij hopelijk ook de laatste 2 tentamens, of ik moet het project in periode 6 verkloten :P
  woensdag 15 mei 2013 @ 23:39:35 #19
66083 Platina
78th Element
pi_126562676
Zo, Bioreactor Design ruim gehaald. Nu nog wachten op Enzymology, dat is inmiddels al 2,5 week geleden -O-

Ik vind het project overigens maar zwaar klote. Heb niet echt het idee dat we er een uitgebreid verslag of iets van kunnen maken, jij dan Reflectionne?
pi_126565604
Iemand hier die vlakbij de Dijkgraaf woont en een fietspomp heeft? :') ;(
  donderdag 16 mei 2013 @ 09:41:57 #21
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_126571324
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 00:36 schreef Tyron het volgende:
Iemand hier die vlakbij de Dijkgraaf woont en een fietspomp heeft? :') ;(
In de kelder van het Forum is een fietspomp aanwezig of zelfs een compressor om je band op te pompen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_126590111
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 23:39 schreef Platina het volgende:
Zo, Bioreactor Design ruim gehaald. Nu nog wachten op Enzymology, dat is inmiddels al 2,5 week geleden -O-

Ik vind het project overigens maar zwaar klote. Heb niet echt het idee dat we er een uitgebreid verslag of iets van kunnen maken, jij dan Reflectionne?
Netjes! Ik hoor meer mensen klagen over het cijfer van enzymology ja! Ik heb alles binnen: nooit meer tentamens!

Ik hou niet van opstarten met zo'n project, ik wil lekker bezig zijn, het is nu allemaal zo vaag nog.. Morgenvroeg gesprek met de begeleider kijken of we op de goede weg zijn. Heb je een leuk groepje?
  donderdag 16 mei 2013 @ 20:02:21 #23
66083 Platina
78th Element
pi_126597088
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 17:22 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Netjes! Ik hoor meer mensen klagen over het cijfer van enzymology ja! Ik heb alles binnen: nooit meer tentamens!

Ik hou niet van opstarten met zo'n project, ik wil lekker bezig zijn, het is nu allemaal zo vaag nog.. Morgenvroeg gesprek met de begeleider kijken of we op de goede weg zijn. Heb je een leuk groepje?
Ja, leuk groepje gelukkig. Jij dan?

Ik betwijfel of je bij dit project nog lekker bezig kan zijn, ik ben bang dat het erg vaag blijft. Beetje de omgekeerde wereld dat we vanuit een grondstof een product/toepassing moeten gaan verzinnen.

En ben absoluut niet blij met de nadruk op enzymen, vond Enzymology namelijk geen kloot aan :P
pi_126597963
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:02 schreef Platina het volgende:

[..]

Ja, leuk groepje gelukkig. Jij dan?

Ik betwijfel of je bij dit project nog lekker bezig kan zijn, ik ben bang dat het erg vaag blijft. Beetje de omgekeerde wereld dat we vanuit een grondstof een product/toepassing moeten gaan verzinnen.

En ben absoluut niet blij met de nadruk op enzymen, vond Enzymology namelijk geen kloot aan :P
Ik heb ook een leuk groepje ja! Ik zou ook liever gewoon een nieuw product ontwikkelen oid, nu zit je zo vast aan die wei en enzymen inderdaad. Ik vind enzymen ook niet leuk ;(
  vrijdag 17 mei 2013 @ 16:12:56 #25
66083 Platina
78th Element
pi_126636732
Zo, enzymology ook binnen. Geen tentamens meer voor mij *O* (ofja, misschien volgend jaar als ik besluit een extra vak te volgen).

Mijn groepje wou maandag afspreken. Ik heb ze maar duidelijk gemaakt dat ik dat niet van plan was, de andere Nederlanders gaan dat ook echt niet doen. Maar onze buitenlanders gaan dus serieus op maandag met elkaar overleggen. Die sporen niet.
pi_126637967
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 16:12 schreef Platina het volgende:
Zo, enzymology ook binnen. Geen tentamens meer voor mij *O* (ofja, misschien volgend jaar als ik besluit een extra vak te volgen).

Mijn groepje wou maandag afspreken. Ik heb ze maar duidelijk gemaakt dat ik dat niet van plan was, de andere Nederlanders gaan dat ook echt niet doen. Maar onze buitenlanders gaan dus serieus op maandag met elkaar overleggen. Die sporen niet.
Goed bezig!

Die zijn echt gek! :o Wij moeten ook nog veel doen, maar maandag is weekend! :{w
  woensdag 29 mei 2013 @ 19:45:59 #27
66083 Platina
78th Element
pi_127167557
schijtproject zeg, beetje 4 weken lang artikelen gaan doorlezen. Meer kun je niet doen :{
pi_127197939
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 19:45 schreef Platina het volgende:
schijtproject zeg, beetje 4 weken lang artikelen gaan doorlezen. Meer kun je niet doen :{
Correct -O-
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:58:50 #29
66083 Platina
78th Element
pi_127199793
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:12 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Correct -O-
Ja, hadden ze toch zelf ook wel kunnen bedenken. Hier heeft toch helemaal niemand iets aan, laat staan dat je er met 8 man tegelijk fatsoenlijk aan kunt werken. Net vragen gesteld aan het bedrijf maar om nou te zeggen dat we nuttige vragen hadden. Ik heb heel wat vage projecten op het HBO gehad, maar dit project slaat alles.

Net wel eventjes de koning en koningin gezien *O*
pi_128494571
Hoi allemaal! :)

Ik ga volgend jaar waarschijnlijk een master doen in Wageningen (Nutrition & Health), maar vroeg me af hoe het hier staat met de kamers. Ik heb namelijk een aanbod voor werk in Nijmegen tot half augustus en dat beperkt mij misschien met hospiteren. Is het redelijk te doen om aan een kamer te komen voor het begin van het collegejaar, of wordt dat toch een lastige opgave?
pi_128494909
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:18 schreef Thomas2301 het volgende:
Hoi allemaal! :)

Ik ga volgend jaar waarschijnlijk een master doen in Wageningen (Nutrition & Health), maar vroeg me af hoe het hier staat met de kamers. Ik heb namelijk een aanbod voor werk in Nijmegen tot half augustus en dat beperkt mij misschien met hospiteren. Is het redelijk te doen om aan een kamer te komen voor het begin van het collegejaar, of wordt dat toch een lastige opgave?
Er is wel een extra flat geopend dus ik weet niet hoe het nu zit, maar ik zou denk ik wel eerder proberen wat te zoeken. Afgelopen jaren was er best wel flinke kamernood geloof ik.. Heb je je al ingeschreven bij Idealis?
pi_128495127
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:27 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Er is wel een extra flat geopend dus ik weet niet hoe het nu zit, maar ik zou denk ik wel eerder proberen wat te zoeken. Afgelopen jaren was er best wel flinke kamernood geloof ik.. Heb je je al ingeschreven bij Idealis?
Nee, want ik ben ook nog niet zeker dat het Wageningen wordt. Ze moeten mij eerst toelaten, al komt dat denk ik wel goed. Als dat niet gebeurt, heb ik niet zo veel meer in Wageningen te zoeken ben ik bang, dus ik ben nog wat voorzichtig. :P
pi_128495216
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:34 schreef Thomas2301 het volgende:

[..]

Nee, want ik ben ook nog niet zeker dat het Wageningen wordt. Ze moeten mij eerst toelaten, al komt dat denk ik wel goed. Als dat niet gebeurt, heb ik niet zo veel meer in Wageningen te zoeken ben ik bang, dus ik ben nog wat voorzichtig. :P
Idealis is gratis (toch?), kun je je gewoon weer uitschrijven ;). Wanneer hoor je of je toegelaten bent?
pi_128495453
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:36 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Idealis is gratis (toch?), kun je je gewoon weer uitschrijven ;). Wanneer hoor je of je toegelaten bent?
Ah, dan ga ik me nu even inschrijven. :)

Verder weet ik niets helaas.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 16:01:37 #35
66083 Platina
78th Element
pi_128502588
Idealis is gratis ja en volgens mij wordt de kamernood in de aankomende jaren iets van 2000 kamers tekort. Als jij nu inschrijft voor Idealis ben je rijkelijk te laat en zul je via onderhuur of particuliere huur aan een kamer moeten komen.

Idealis zal voor jou dan pas medio februari een optie worden denk ik zo.

Reflectionne, goed punt voor je project? Ik heb het afgerond met een 8, ben wel tevreden :) Onze poster en presentatie vond ik goed maar onze decision paper was echt ruk :P
pi_128508096
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:01 schreef Platina het volgende:
Idealis is gratis ja en volgens mij wordt de kamernood in de aankomende jaren iets van 2000 kamers tekort. Als jij nu inschrijft voor Idealis ben je rijkelijk te laat en zul je via onderhuur of particuliere huur aan een kamer moeten komen.

Idealis zal voor jou dan pas medio februari een optie worden denk ik zo.

Reflectionne, goed punt voor je project? Ik heb het afgerond met een 8, ben wel tevreden :) Onze poster en presentatie vond ik goed maar onze decision paper was echt ruk :P
Ik weet nog niks.. heb donderdag pas gesprek met m'n begeleider. Netjes een 8, daar zou ik ook tevreden mee zijn. En goed gepresenteerd ^O^
  dinsdag 2 juli 2013 @ 18:59:19 #37
349633 SiIk
Echt zijde
pi_128508159
:W
Per september studeer ik ook in Wagenigen. Maar zie dat dit topic vrij dood is :P
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_128508170
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 18:59 schreef SiIk het volgende:
:W
Per september studeer ik ook in Wagenigen. Maar zie dat dit topic vrij dood is :P
Welkom! Wat ga je studeren?

Je kunt helpen dit topic weer leven in te blazen, het ging altijd best goed :+
  dinsdag 2 juli 2013 @ 19:02:02 #39
349633 SiIk
Echt zijde
pi_128508256
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 18:59 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Welkom! Wat ga je studeren?

Je kunt helpen dit topic weer leven in te blazen, het ging altijd best goed :+
Dank :) Ik ga dierwetenschappen doen.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_128512394
Het leeft! :+
pi_128519088
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:48 schreef maen het volgende:
Het leeft! :+
Bijna vergeten dat dit topic bestond!
pi_128570275
De Wageningse student heeft het gewoon veel te druk om te FOK!-en. Veel contacturen, leuke studenten-, studie- en sportverenigingen en een afdeling waar je je hoofd ook af en toe moet laten zien: je dag is zo om. :P Misschien een september-meet plannen?

Is er trouwens al iemand in dat nieuwe wooncomplex geweest? Lijkt mij erg mooi van binnen, maar gruwel, wat een huurprijzen.
pi_128570342
De OP moet trouwens ge-update worden. Foto's doen het niet meer en links zijn verouderd.
pi_128596293
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:01 schreef Platina het volgende:
Idealis is gratis ja en volgens mij wordt de kamernood in de aankomende jaren iets van 2000 kamers tekort. Als jij nu inschrijft voor Idealis ben je rijkelijk te laat en zul je via onderhuur of particuliere huur aan een kamer moeten komen.

Idealis zal voor jou dan pas medio februari een optie worden denk ik zo.

Reflectionne, goed punt voor je project? Ik heb het afgerond met een 8, ben wel tevreden :) Onze poster en presentatie vond ik goed maar onze decision paper was echt ruk :P
Shiiiit. :P

Al vond ik rond de plaats 35 nog wel aardig klinken met een dag inschrijving. Straks zit ik weer te kamernetten. Nou ja, ik wacht eerst nog even af of ik geplaatst word voor ik weer ga hospiteren.
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:21:34 #45
66083 Platina
78th Element
pi_128603196
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 18:57 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Ik weet nog niks.. heb donderdag pas gesprek met m'n begeleider. Netjes een 8, daar zou ik ook tevreden mee zijn. En goed gepresenteerd ^O^
Ja dankje, had ik zelf ook niet verwacht dat het zo goed zou gaan.

Vandaag evaluatie gehad, dacht dat 8 voor project was maar was alleen groepsbeoordeling, gemiddelde van alles werd een 7,5. Iedereen in het groepje kwam hier op uit omdat er tussen punten onderling maar weinig verschil was. Onze waardeloze decision paper heeft ons genekt :P
Hoe ging jou evaluatie?
pi_128610913
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 23:21 schreef Platina het volgende:

[..]

Ja dankje, had ik zelf ook niet verwacht dat het zo goed zou gaan.

Vandaag evaluatie gehad, dacht dat 8 voor project was maar was alleen groepsbeoordeling, gemiddelde van alles werd een 7,5. Iedereen in het groepje kwam hier op uit omdat er tussen punten onderling maar weinig verschil was. Onze waardeloze decision paper heeft ons genekt :P
Hoe ging jou evaluatie?
Onze begeleider had niet zoveel te melden, behalve dat we een 8 hebben :)
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:20:19 #47
66083 Platina
78th Element
pi_128616257
Netjes! Hebben die shirtjes toch geholpen :p
pi_128903735
Ik had net deze Wageningen-topics een beetje door zitten lezen, aangezien ik ook Dierwetenschappen in Wageningen ga studeren volgend jaar *O* Toch maar even een account gemaakt om hallo te zeggen, haha. Dus, hallo! :)

Ik heb al een kamer, afgelopen dinsdag heb ik die schoon zitten maken.. Volgende week de boel behangen en schilderen Ik heb er zin in, haha.
pi_129302203
Hallo mensen :)

Komend semester wil ik graag de minor International watermanagement volgen. Ik loop echter tegen wat onduidelijkheid aan. Op de pdf van de minor staat aangegeven ( http://www.wageningenur.n(...)ter%20Management.pdf ) dat er 2-6 dagendelen per week college is. Als ik daarna door klik kom ik echter uit op deze pagina https://ssc.wur.nl/Schedule/CourseSchedule/WRM-10306 waaruit ik opmaak dat er colleges zijn die de gehele dag in beslag nemen, 5 dagen per week.

Uiteraard heb ik veel tijd vrij het komende semester voor deze minor, maar heb ik daarnaast nog enkele verplichtingen voor mijn studie fiscaal recht in Amsterdam (8 a 10 contacturen per week). Ik vraag mij dan ook af wat ik daadwerkelijk moet verwachten kwa contacturen voor deze minor.

Coordinator is trouwens op vakantie :P . Bij voorbaat dank voor reacties.
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:25:30 #50
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_129303109
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:00 schreef Yreal het volgende:
Hallo mensen :)

Komend semester wil ik graag de minor International watermanagement volgen. Ik loop echter tegen wat onduidelijkheid aan. Op de pdf van de minor staat aangegeven ( http://www.wageningenur.n(...)ter%20Management.pdf ) dat er 2-6 dagendelen per week college is. Als ik daarna door klik kom ik echter uit op deze pagina https://ssc.wur.nl/Schedule/CourseSchedule/WRM-10306 waaruit ik opmaak dat er colleges zijn die de gehele dag in beslag nemen, 5 dagen per week.

Uiteraard heb ik veel tijd vrij het komende semester voor deze minor, maar heb ik daarnaast nog enkele verplichtingen voor mijn studie fiscaal recht in Amsterdam (8 a 10 contacturen per week). Ik vraag mij dan ook af wat ik daadwerkelijk moet verwachten kwa contacturen voor deze minor.

Coordinator is trouwens op vakantie :P . Bij voorbaat dank voor reacties.
Bij een vak hier aan de uni moet je er aan denken dat de kans groot is dat je de hele week contacturen hebt en vaak de hele dag. Wij werken hier veel met werkcolleges, practica en excursies.
Je kunt er het beste vanuit gaan dat je elke dag van half 9 tot 5 contacturen hebt.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_129303146
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:25 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Bij een vak hier aan de uni moet je er aan denken dat de kans groot is dat je de hele week contacturen hebt en vaak de hele dag. Wij werken hier veel met werkcolleges, practica en excursies.
Je kunt er het beste vanuit gaan dat je elke dag van half 9 tot 5 contacturen hebt.
Wat... extreem veel
  Moderator woensdag 24 juli 2013 @ 20:48:46 #52
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_129304209
quote:
11s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat... extreem veel
Zou idd wel rekenen elke dag van 9 tot 5 , misschien kun je een keer om half 11 pas komen of ben je al om half 4 klaar. Zelf heb ik 2 vakken uit deze minor gedaan ; Land Degradation and Remediation heeft best wel veel uren idd . Introduction Geo-information Science is echt zo makkelijk vak ;(
pi_129304420
quote:
11s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat... extreem veel
Dat hangt ook wel weer af van je studierichting, sociale studies hebben veel meer zelfstudie en maar weinig contacturen (2-4 per dag).

Maar wat ik uit dat rooster opmaak, is dat je de eerste 4 weken vrijwel iedere ochtend (deels) college oid hebt. De middagen dus niet. En week 5 en 6 ga je op excursie naar Tunesië blijkbaar, waardoor het als hele dagen ingeroosterd staat. In de praktijk kan het zijn dat niet alles wat ingeroosterd staat ook daadwerkelijk gebruikt wordt, maar ik zou er wel van uitgaan dat je alle ochtenden in Wageningen moet zijn. Voor dit vak dan althans.
pi_129304624
Bedankt allemaal :)

Erg jammer, maar dat is helaas niet te combineren met mijn verplichtingen voor fiscaal recht. Misschien volgend jaar beter :)
pi_129304891
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:56 schreef Yreal het volgende:
Bedankt allemaal :)

Erg jammer, maar dat is helaas niet te combineren met mijn verplichtingen voor fiscaal recht. Misschien volgend jaar beter :)
Wordt je voor een minor niet helemaal vrijgeroosterd voor die bepaalde periode? anders wordt het wel erg lastig om te combineren, zeker als je naar een andere universiteit wil..
pi_129306555
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:01 schreef maen het volgende:

[..]

Wordt je voor een minor niet helemaal vrijgeroosterd voor die bepaalde periode? anders wordt het wel erg lastig om te combineren, zeker als je naar een andere universiteit wil..
Opzich wel, maar ik heb nog wat herkansingen en nog een aantal keuze vakken die ik graag wil volgen. Komt uit op 2 a 3 dagdelen in amsterdam zijn.
pi_129576538
Stomme vraag waarschijnlijk, maar waar vind ik welke studieboeken ik nodig heb?
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_129577145
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:57 schreef SiIk het volgende:
Stomme vraag waarschijnlijk, maar waar vind ik welke studieboeken ik nodig heb?
In de studiegids van het vak, waar je ook het rooster kunt vinden. En als je bij de WUR-shop de vakcode zegt geven ze vanzelf de bijbehorende boeken normaal gesproken :)
pi_129583825
Ik heb vandaag het 'Wie, wat, waar in het 1e jaar' boekje ontvangen.. Daar staat in welke vakken je in de eerste periode hebt en ook welke boeken je daarvoor nodig hebt :)
pi_129756011
zijn jullie alweer terug in Wageningen? :P
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 17:01:54 #61
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_129758267
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:49 schreef maen het volgende:
zijn jullie alweer terug in Wageningen? :P
Nooit weggeweest :P
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  Moderator dinsdag 6 augustus 2013 @ 17:15:47 #62
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_129758671
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 17:01 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Nooit weggeweest :P
Same, bezig met mijn thesis :)
pi_129759549
Oh gelukkig, ik voelde me al alleen :P
pi_129762963
Ik ben ook nooit weggeweest, zal niet durven!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 01:23:33 #65
355225 Voodoo_Doll
Wetenschappertje spelen.
pi_129778030
Hooooooooi allemaal! :W

Lang niet gezien. Ben langer dan een jaar ziek geweest maar ben *eindelijk* aan het opknappen. Al een maand geen hoofdpijn gehad *O*

Hoe is het met iedereen?
pi_129781789
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 01:23 schreef Voodoo_Doll het volgende:
Hooooooooi allemaal! :W

Lang niet gezien. Ben langer dan een jaar ziek geweest maar ben *eindelijk* aan het opknappen. Al een maand geen hoofdpijn gehad *O*

Hoe is het met iedereen?
dat klinkt wel als een hoop ellende... maar fijn dat je opknapt!

Nog een weekje bikkelen, dan mag ik ook eindenlijk van een beetje vakantie genieten :)
pi_129783399
Weet iemand hoe het zit met de studiebelasting per dag (qua contacturen) bij de studie Voeding en Gezondheid?
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:49:22 #68
408292 Prion101
Facit insanus
pi_129783881
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:32 schreef De_Fietser het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de studiebelasting per dag (qua contacturen) bij de studie Voeding en Gezondheid?
Hoi Henk,

elke dag 9-5 *O*
Nouja, dat valt volgens mij wel mee, maar verwacht toch wel elke dag tenminste 'sochtends 2 uur en 'smiddahs 2 uur; bij vakken met practica is dat meer.

Tevens: Nieuwe FOK!Wagenaar meldt zich (althans, niet nieuw in Wageningen, wel nieuw op FOK!). :7
pi_129783946
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:49 schreef Prion101 het volgende:

[..]

Hoi Henk,

elke dag 9-5 *O*
Nouja, dat valt volgens mij wel mee, maar verwacht toch wel elke dag tenminste 'sochtends 2 uur en 'smiddahs 2 uur; bij vakken met practica is dat meer.

Tevens: Nieuwe FOK!Wagenaar meldt zich (althans, niet nieuw in Wageningen, wel nieuw op FOK!). :7
Moest lachen om je 'Hoi Henk' ghehe

Welkom!
pi_129784087
wat een drukte! *O*
  Moderator woensdag 7 augustus 2013 @ 15:18:48 #71
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_129792625
Hallo nieuwe mensen *O*
pi_129798787
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:49 schreef Prion101 het volgende:

[..]

Hoi Henk,

elke dag 9-5 *O*
Nouja, dat valt volgens mij wel mee, maar verwacht toch wel elke dag tenminste 'sochtends 2 uur en 'smiddahs 2 uur; bij vakken met practica is dat meer.

Tevens: Nieuwe FOK!Wagenaar meldt zich (althans, niet nieuw in Wageningen, wel nieuw op FOK!). :7
Bedankt. Henk :?
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_129799073
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 18:04 schreef De_Fietser het volgende:

[..]

Bedankt. Henk :?
Vrouwelijke voeding en gezondheid studenten heten miepen en de mannelijke henken :Y
pi_129799102
quote:
4s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 18:14 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Vrouwelijke voeding en gezondheid studenten heten miepen en de mannelijke henken :Y
aha. Erg bedankt. Ik vraag het echter niet voor mezelf. Maar voor een 'miep'.
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_129799495
quote:
4s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 18:14 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Vrouwelijke voeding en gezondheid studenten heten miepen en de mannelijke henken :Y
haha ohja, ik snap m nu pas :P
pi_130354909
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met die GPA. Ze vragen namelijk een 7 en ik zit rond de 6,7 / 6,8. Via een schakeljaar probeer ik erin te komen maar het punt is dat bij mijn opleiding je never nooit een 10 kan halen , maximaal een acht ongeveer. Maar ik ga ervan uit dat het hun geen donder boeit. Niet waar?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_130355823
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 18:11 schreef Roces18 het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met die GPA. Ze vragen namelijk een 7 en ik zit rond de 6,7 / 6,8. Via een schakeljaar probeer ik erin te komen maar het punt is dat bij mijn opleiding je never nooit een 10 kan halen , maximaal een acht ongeveer. Maar ik ga ervan uit dat het hun geen donder boeit. Niet waar?
Met een 6,7 kun je een poging wagen. Moet je wel een goede brief schrijven en duidelijk motiveren waarom jij wel aangenomen zou moeten worden. Welke richting hebben we het over?

En wat een drukte hier plotseling! Is het vakantie en dan wordt het topic opeens volgespamd :P
pi_130359256
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 18:32 schreef Platina het volgende:

[..]

Met een 6,7 kun je een poging wagen. Moet je wel een goede brief schrijven en duidelijk motiveren waarom jij wel aangenomen zou moeten worden. Welke richting hebben we het over?

En wat een drukte hier plotseling! Is het vakantie en dan wordt het topic opeens volgespamd :P
Ik heb nog wel een jaar de tijd om het omhoog te krijgen maar de afgelopen jaren kon het gewoon niet als je serieus maximaal een 8 kan halen. Ik heb het wel geprobeerd meerdere malen om hoger te krijgen maar dan krijg ik nog steeds een 8. Dus ik vind het erg krom dan je niet eens "cum laude" kan slagen.

Gaat om deze;

http://www.wageningenur.n(...)Consumer-Studies.htm

Mijn Engels zit ook wel snor. Maar is binnenkomen met een 6,7 realiseerbaar?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_130365252
Zoals platina zegt: een goede brief schrijven :)
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:52:47 #80
286575 Roces18
Chef de party
pi_130375201
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:19 schreef Reflectionne het volgende:
Zoals platina zegt: een goede brief schrijven :)
Hm hm ja ja

:D
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  † In Memoriam † vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:22:32 #81
230491 Zith
pls tip
pi_130375688
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 19:57 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een jaar de tijd om het omhoog te krijgen maar de afgelopen jaren kon het gewoon niet als je serieus maximaal een 8 kan halen. Ik heb het wel geprobeerd meerdere malen om hoger te krijgen maar dan krijg ik nog steeds een 8. Dus ik vind het erg krom dan je niet eens "cum laude" kan slagen.

Gaat om deze;

http://www.wageningenur.n(...)Consumer-Studies.htm

Mijn Engels zit ook wel snor. Maar is binnenkomen met een 6,7 realiseerbaar?
Ik ben met 6.8 vanaf het HBO (te arnhem) naar mijn masterstudie op de WUR gegaan. Ben inmiddels met een 8 gemiddeld afgestudeerd en mijn MSc thesis was de beste MSc thesis @Social Sciences van het jaar 2011/2012, 500 EUR mee verdient ( :') ) en in Parijs (OECD) en Chicago (Kellogg School of Management, een van de beste economische universiteiten van Amerika) mogen presenteren . Zit nu in een ver gevorderd traject voor een PhD posititie (of bij WUR, of de uni van Missouri USA).

Oftewel... Het is zeer waarschijnlijk mogelijk om geaccepteerd te worden en om daarna goede cijfers te halen (ook al ben je een Hbo'ert).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:40:33 #82
286575 Roces18
Chef de party
pi_130378818
Ok nice, anders had ik niet veel opties meer ;(
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_130439448
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 08:52 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Hm hm ja ja

:D
pi_130439473
Eens eens, ik ben nu ook beter bezig dan op het hbo.. Deels ook motivatie :+
  zondag 25 augustus 2013 @ 16:37:51 #85
66083 Platina
78th Element
pi_130447653
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:54 schreef Reflectionne het volgende:
Eens eens, ik ben nu ook beter bezig dan op het hbo.. Deels ook motivatie :+
Idem dito hier, HBO knommelde ik maar wat aan en hier doe ik braaf de lessen volgen. Sta gemiddeld ook hoger dan op het HBO, wat ik eigenlijk niet verwacht had.
  zondag 25 augustus 2013 @ 17:12:59 #86
286575 Roces18
Chef de party
pi_130448645
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 16:37 schreef Platina het volgende:

[..]

Idem dito hier, HBO knommelde ik maar wat aan en hier doe ik braaf de lessen volgen. Sta gemiddeld ook hoger dan op het HBO, wat ik eigenlijk niet verwacht had.
Maar HBO is ook zo donders saai. Skip zeker 75% van de lessen dus kan elke dag mooi uitslapen. Maar zo leer je ook niets.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_130448779
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 18:11 schreef Roces18 het volgende:
Via een schakeljaar probeer ik erin te komen maar het punt is dat bij mijn opleiding je never nooit een 10 kan halen , maximaal een acht ongeveer.
Je bedoelt dat je door die groepswerkjes meestal niet hoger dan een 8 kan halen?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 25 augustus 2013 @ 17:19:10 #88
286575 Roces18
Chef de party
pi_130448808
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 17:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je door die groepswerkjes meestal niet hoger dan een 8 kan halen?
Nee, het is meer dat ze gewoon niet hoger geven dan een acht. Omdat ze zeggen dat als je een 8 haalt je eigenlijk al een heel goed cijfer hebt, en een tien kan eigenlijk niemand halen :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_130449347
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 17:19 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Nee, het is meer dat ze gewoon niet hoger geven dan een acht. Omdat ze zeggen dat als je een 8 haalt je eigenlijk al een heel goed cijfer hebt, en een tien kan eigenlijk niemand halen :')
Bij een HBO-opleiding? :?
Dat heb je in Nederland bij de universiteiten niet eens. In het algemeen. Als een HBO-leraar niet hoger dan een 8 wil geven dan twijfel ik aan zijn eigen vakkundigheid. Ik kan me voorstellen dat een leraar die zelf niet of nauwelijks boven de stof staat niet het onderscheid kan maken tussen goed, zeer goed en uitstekend en dat hij daarom niet dat onderscheid durft te maken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_130874817
Wat een stilte weer hier. ;(
  vrijdag 6 september 2013 @ 11:23:14 #91
408292 Prion101
Facit insanus
pi_130877215
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 09:53 schreef owl. het volgende:
Wat een stilte weer hier. ;(
Mèh.
pi_130909507
Dit topic leeft over het algemeen vooral tijdens de AID en de kerstvakantie. Met andere woorden: als er geen onderwijs geroosterd is. Is er trouwens nog iemand hier naar het Orionfeestje geweest? Was het leuk?

;( De OP is kapot trouwens.
pi_130911051
Orion feest was leuk ja!
pi_130982041
zo, mijn collegejaar is ook weer begonnen...
pi_130998670
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:12 schreef maen het volgende:
zo, mijn collegejaar is ook weer begonnen...
-O- Met vakken, scriptie?
pi_131010598
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 07:46 schreef Sodium het volgende:
Dit topic leeft over het algemeen vooral tijdens de AID en de kerstvakantie. Met andere woorden: als er geen onderwijs geroosterd is. Is er trouwens nog iemand hier naar het Orionfeestje geweest? Was het leuk?

;( De OP is kapot trouwens.
Dan zou het hier tijdens de zelfstudieweek ook razend druk moeten zijn. Dan zijn de meeste toch aan het SOGgen ;)
pi_131013325
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 10:51 schreef Reflectionne het volgende:
Orion feest was leuk ja!
Oh tof! Zal wel behoorlijk veel man rondgelopen hebben.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 00:06 schreef Platina het volgende:

[..]

Dan zou het hier tijdens de zelfstudieweek ook razend druk moeten zijn. Dan zijn de meeste toch aan het SOGgen ;)
Ohja, die was ik even vergeten. Maar inderdaad, ook dan is het -voor Wageningse begrippen- best wel druk hier. Over drukte gesproken: ik vind het maar druk op de campus.
pi_131013981
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 20:23 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

-O- Met vakken, scriptie?
Beide! :Y

Ik voel me trouwens net een verdwaalde eerstejaars op het Orion... :{
pi_131017263
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 07:18 schreef Sodium het volgende:

[..]

Oh tof! Zal wel behoorlijk veel man rondgelopen hebben.

[..]

Ohja, die was ik even vergeten. Maar inderdaad, ook dan is het -voor Wageningse begrippen- best wel druk hier. Over drukte gesproken: ik vind het maar druk op de campus.
Moet je voor de gein eens naar de sportschool gaan }:|
pi_131018392
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:14 schreef Platina het volgende:

[..]

Moet je voor de gein eens naar de sportschool gaan }:|
ach, dat zijn alleen maar goede nieuwe voornemens, over een paar weken zal het wel weer rustiger zijn ;)
pi_131019759
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:14 schreef Platina het volgende:

[..]

Moet je voor de gein eens naar de sportschool gaan }:|
Oh crap. Ik weet van vorig jaar nog dat die cursussen waarvoor je je moet inschrijven altijd binnen een minuut vol zaten. Zal nu wel vol zitten binnen 45 seconden, dan.
pi_131019778
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 12:48 schreef Sodium het volgende:

[..]

Oh crap. Ik weet van vorig jaar nog dat die cursussen waarvoor je je moet inschrijven altijd binnen een minuut vol zaten. Zal nu wel vol zitten binnen 45 seconden, dan.
nee, dat viel best mee zojuist :)
pi_131019821
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 12:48 schreef maen het volgende:

[..]

nee, dat viel best mee zojuist :)
Ga je iets leuks doen?
pi_131019848
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 12:51 schreef Sodium het volgende:

[..]

Ga je iets leuks doen?
vanmiddag ga ik yoga proberen, en volgende week de body sculpt. Iets met goede voornemens :P
pi_131019906
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 12:52 schreef maen het volgende:

[..]

vanmiddag ga ik yoga proberen, en volgende week de body sculpt. Iets met goede voornemens :P
^O^ Zozo, actief! Body sculpt klinkt pittig. Met ligoefeningen enzo om de buikspieren aan te pakken, neem ik aan? Ik zie nu ook op de website van Bongerd dat ze bootcamp aanbieden. Interessant...
pi_131020042
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 12:55 schreef Sodium het volgende:

[..]

^O^ Zozo, actief! Body sculpt klinkt pittig. Met ligoefeningen enzo om de buikspieren aan te pakken, neem ik aan? Ik zie nu ook op de website van Bongerd dat ze bootcamp aanbieden. Misschien toch sportrechten maar weer verlengen...
ik denk het wel, ben heel benieuwd. Iig maar rustig aan beginnen, ik ben niets gewend :P
Bootcamp klinkt anders ook pittig ;)
pi_131020088
Edit :') verlengd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:00 schreef maen het volgende:

[..]

Bootcamp klinkt anders ook pittig ;)
Ja maar buitenlucht O+
pi_131020234
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:01 schreef Sodium het volgende:
Edit :') verlengd.

[..]

Ja maar buitenlucht O+
^O^

Ja, daar zit wel wat in. Maar daarvoor fiets ik wel genoeg :)
pi_131055763
Pfff, hebben een nieuwe chinese huisgenoot (zit in een sterflat). Begin te vermoeden dat haar vriendje geen eigen kamer heeft. Die is hier echt 24/7. En maar uitgebreid haar chinese rommel koken ;(
pi_131101592
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:37 schreef Platina het volgende:
Pfff, hebben een nieuwe chinese huisgenoot (zit in een sterflat). Begin te vermoeden dat haar vriendje geen eigen kamer heeft. Die is hier echt 24/7. En maar uitgebreid haar chinese rommel koken ;(
Hmmm, misschien anders gewoon even informeren of haar vriendje inderdaad 24/7 bij jullie inwoont. Mag natuurlijk officieel niet, maar misschien hebben ze een goede reden of zijn ze zich niet bewust van het feit dat je niet mag samenwonen in een sterflat. En over die Chinese kookkunsten kun je misschien wel afspraken maken :Y) ;)
pi_131577205
Nog iemand tips wat betreft leuke/interessante/leerzame MOS-modules? Ik moet nog steeds twee MOS-modules kiezen, maar hoor heel wisselende verhalen. Sommige modules schijnen heel leerzaam te zijn, waar anderen weer als minder zinvol ervaren worden. Ik vind het belangrijk wel echt iets te leren, maar het mag ook wel een beetje leuk zijn. Dus: brand los!
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 09:03:09 #112
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_131577996
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 07:32 schreef Sodium het volgende:
Nog iemand tips wat betreft leuke/interessante/leerzame MOS-modules? Ik moet nog steeds twee MOS-modules kiezen, maar hoor heel wisselende verhalen. Sommige modules schijnen heel leerzaam te zijn, waar anderen weer als minder zinvol ervaren worden. Ik vind het belangrijk wel echt iets te leren, maar het mag ook wel een beetje leuk zijn. Dus: brand los!
Iemand die ik ken die was wel heel positief over Presentation Skills
pi_131587451
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:03 schreef Momo... het volgende:

[..]

Iemand die ik ken die was wel heel positief over Presentation Skills
:) Hm, die had ik op mijn lijstje staan van modules die mij wel zinvol leken. Misschien eens overwegen dus. Nog anderen?
  donderdag 26 september 2013 @ 15:25:26 #114
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_131587758
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:15 schreef Sodium het volgende:

[..]

:) Hm, die had ik op mijn lijstje staan van modules die mij wel zinvol leken. Misschien eens overwegen dus. Nog anderen?
Negotiation skills is wel een tip, het is leuk en zeer leerzaam als je snel toegeeft of verlegen van aard ben enzo.
Niet aan te raden is interviewing skills. Ik vond niet dat ik daar iets leerde wat ik in de praktijk kon brengen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 15:51:49 #115
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_131588596
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:15 schreef Sodium het volgende:

[..]

:) Hm, die had ik op mijn lijstje staan van modules die mij wel zinvol leken. Misschien eens overwegen dus. Nog anderen?
Nee, ik moet ze zelf ook binnenkort gaan kiezen . Scientific Writing Skills leer je niet veel heb ik gehoord.
pi_131590015
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:25 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Negotiation skills is wel een tip, het is leuk en zeer leerzaam als je snel toegeeft of verlegen van aard ben enzo.
Niet aan te raden is interviewing skills. Ik vond niet dat ik daar iets leerde wat ik in de praktijk kon brengen.
Negotiation skills durf ik niet te kiezen :') Ik heb een keer iemand geholpen met haar 'onderhandelingsopdracht' voor die MOS-module (huiswerkopdracht ofzo) en al mijn argumenten werden direct van tafel geveegd en ik gaf vrijwel meteen toe. Zou dus wel een heel leerzame module zijn, maar volgens mij ga ik dan drie heel zware sessies beleven en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Interviewing skills lijkt mij vooral handig voor social sciences-studies. Jammer dat je daar niets uit hebt weten te halen.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:51 schreef Momo... het volgende:

[..]

Nee, ik moet ze zelf ook binnenkort gaan kiezen . Scientific Writing Skills leer je niet veel heb ik gehoord.
Hmm, succes met je keuze...
Van scientific writing hoorde ik dat de docent erg enthousiast is en dat het toch best leerzaam kan zijn gedwongen te worden om nog een keer héél kritisch naar je eigen rapport te kijken. Ook als dat rapport al zo goed als voldoet aan alle eisen. Die overwoog ik wel, eigenlijk...

^O^ Ik heb wel wat aan jullie ervaringen/van horen zeggens: dank voor meedenken. Iemand toevallig nog ervaring met de Intuitive intelligence? Die lijkt mij best verfrissend.
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 16:50:35 #117
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_131590231
Ja , het is ook persoonlijk of je het een goede module vindt natuurlijk. Ik ga denk voor Presentation Skills en Argumentation Skills of Negotiation Skills. :)
pi_131592566
Klopt. Misschien komen we elkaar nog tegen bij Presentation skills :)
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:02:45 #119
66083 Platina
78th Element
pi_132184725
Iemand die Applied Biocatalysis gedaan heeft? Zou graag willen weten wat ik ongeveer moet verwachten van het tentamen :P
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:05:28 #120
66083 Platina
78th Element
pi_132427700
Even een motie ingediend om het een centraal topic te maken ;)

Had zojuist tentamen maar kwam er tijdens het leren achter dat 1 vraag van het tentamen ook wordt geteld als individueel punt. Dus die vraag telt mee voor het tentamenpunt, maaar ook voor 10% als individuele opdracht zeg maar.

Is zoiets toegestaan? Ik vind het maar een rare gang van zaken eerlijk gezegd.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:09:02 #121
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_132427802
Platina dat is wel raar. Ik heb wel een gedeelte van de toets gehad die over een opdracht ging waar je al eerder een verslag van had gemaakt. Maar dat was niet zo dat die vragen nog meetelde voor dat verslag. Zo om 2 uur tentamen voor mij ;(
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:51:22 #122
66083 Platina
78th Element
pi_132435406
Ja, ik vind het ook raar. Die vraag ging wel goed, maar stel dat je die verkloot dan verkloot je het dus gelijk 2x :P
pi_132463736
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:05 schreef Platina het volgende:
Even een motie ingediend om het een centraal topic te maken ;)

Had zojuist tentamen maar kwam er tijdens het leren achter dat 1 vraag van het tentamen ook wordt geteld als individueel punt. Dus die vraag telt mee voor het tentamenpunt, maaar ook voor 10% als individuele opdracht zeg maar.

Is zoiets toegestaan? Ik vind het maar een rare gang van zaken eerlijk gezegd.
Dat is wel gek. In feite telt die vraag dus niet alleen mee in de puntentelling van je tentamen, maar ook in de puntentelling van je individuele opdracht? Ik vraag mij af of dat toegestaan is en zou in jouw situatie toch even de docent opzoeken om te vragen waarom ze van deze constructie gebruikmaken en of het überhaupt wel toegestaan is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:09 schreef Momo... het volgende:
Zo om 2 uur tentamen voor mij ;(
Overleefd?
  Moderator woensdag 23 oktober 2013 @ 07:39:52 #124
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_132463749
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 07:38 schreef Sodium het volgende:

[..]

Dat is wel gek. In feite telt die vraag dus niet alleen mee in de puntentelling van je tentamen, maar ook in de puntentelling van je individuele opdracht? Ik vraag mij af of dat toegestaan is en zou in jouw situatie toch even de docent opzoeken om te vragen waarom ze van deze constructie gebruikmaken en of het überhaupt wel toegestaan is.

[..]

Overleefd?
Denk het :P Zo de laatste toets en dan ben ik er weer van af.
pi_132463754
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 07:39 schreef Momo... het volgende:

[..]

Denk het :P Zo de laatste toets en dan ben ik er weer van af.
^O^ Goed zo. Zet 'm op zodirect!
  Moderator woensdag 23 oktober 2013 @ 07:41:35 #126
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_132463757
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 07:40 schreef Sodium het volgende:

[..]

^O^ Goed zo. Zet 'm op zodirect!
Thanks , iedereen hier ook succes met hun toetsen. :)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:39:10 #127
66083 Platina
78th Element
pi_132474250
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 07:38 schreef Sodium het volgende:

[..]

Dat is wel gek. In feite telt die vraag dus niet alleen mee in de puntentelling van je tentamen, maar ook in de puntentelling van je individuele opdracht? Ik vraag mij af of dat toegestaan is en zou in jouw situatie toch even de docent opzoeken om te vragen waarom ze van deze constructie gebruikmaken en of het überhaupt wel toegestaan is.

[..]

Overleefd?
Eerst eens kijken wat ik als punt daarvoor heb :P

Zo als het goed is net mijn laatste tentamen ooit gehad. Dat hoop ik tenminste want het ging echt nergens naar, hopen op een 6je :(
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:20:37 #128
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_132630904
Mensen, ik studeer niet op de WUR, maar ik heb gehoord dat de WUR als enigste Nederlandse universiteit geen BSA hanteert. Gelooft de WUR nog in het ouderwetse studeren, of gebruikt de WUR andere trucjes? Hoe gaat de WUR om met langstudeerders?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 21:57:40 #129
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_132637018
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:20 schreef Erno-BE het volgende:
Mensen, ik studeer niet op de WUR, maar ik heb gehoord dat de WUR als enigste Nederlandse universiteit geen BSA hanteert. Gelooft de WUR nog in het ouderwetse studeren, of gebruikt de WUR andere trucjes? Hoe gaat de WUR om met langstudeerders?
Ja, de WUR is iets makkelijker met veel dingen maar het ouderwetse studeren zou ik het niet noemen. Ik heb je andere topics wel gelezen, welke opleiding wil je dan doen? In Wageningen heb je ook veel lesuren trouwens.
  zondag 27 oktober 2013 @ 22:37:39 #130
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_132639318
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:57 schreef Momo... het volgende:

[..]

Ja, de WUR is iets makkelijker met veel dingen maar het ouderwetse studeren zou ik het niet noemen. Ik heb je andere topics wel gelezen, welke opleiding wil je dan doen? In Wageningen heb je ook veel lesuren trouwens.
Ik interesseer me sowieso niet in biozooi. Maar ik had dat van een oud klasgenoot gehoord, die wist niet eens wat een BSA was? Daarom was er benieuwd naar?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator maandag 28 oktober 2013 @ 08:43:45 #131
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_132645140
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:37 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik interesseer me sowieso niet in biozooi. Maar ik had dat van een oud klasgenoot gehoord, die wist niet eens wat een BSA was? Daarom was er benieuwd naar?
Je hebt inderdaad geen BSA hier, al zou je 0 punten halen in je eerste jaar dan mag je nog door.
  maandag 28 oktober 2013 @ 08:52:06 #132
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_132645243
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 08:43 schreef Momo... het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad geen BSA hier, al zou je 0 punten halen in je eerste jaar dan mag je nog door.
Al word je dan wel geadviseerd om iets anders te gaan doen ;).
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  maandag 28 oktober 2013 @ 12:30:17 #133
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_132651058
Maar hoe gaat de WUR om met trage studenten. Dat kost de WUR klauwen vol geld.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 22:57:26 #134
66083 Platina
78th Element
pi_132744699
Zo, begonnen met thesis. Eventjes inkomen, zeker omdat ik de hele dag achter de PC zit. Met dientegevolge dat ik om de 20 minuten op het SSC kijk voor mijn tentamencijfers :')
  zondag 17 november 2013 @ 17:41:37 #135
66083 Platina
78th Element
pi_133347712
Laatste 2 tentamens ook gehaald :)
Heb geen protest meer aangetekend voor de deelvraag die dubbel telde aangezien ik daar een erg goede score voor had :P
pi_134458054
Heeft er iemand in een Wageningen nog een werkende studentenfiets staan voor 40 euro? :{
pi_134460843
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 18:28 schreef Tyron het volgende:
Heeft er iemand in een Wageningen nog een werkende studentenfiets staan voor 40 euro? :{
Ik zou even op de Wageningen student plaza kijken op facebook. Daar komen er altijd genoeg voorbij :)
pi_134463820
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:43 schreef maen het volgende:

[..]

Ik zou even op de Wageningen student plaza kijken op facebook. Daar komen er altijd genoeg voorbij :)
:o

Thanks!
  donderdag 19 december 2013 @ 21:57:01 #139
286575 Roces18
Chef de party
pi_134467122
Heb een zeer interessante studie gevonden richting economie (msc) maar het life scienes gedeelte spreekt me niet zoveel aan. Natuurlijk is dat de basis van de wur maar in welke mate komt het terug? Niet dat ik de godganse dag dingen leer over agrobedrijven enz.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_134468468
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 21:57 schreef Roces18 het volgende:
Heb een zeer interessante studie gevonden richting economie (msc) maar het life scienes gedeelte spreekt me niet zoveel aan. Natuurlijk is dat de basis van de wur maar in welke mate komt het terug? Niet dat ik de godganse dag dingen leer over agrobedrijven enz.
Ik vind dat over het algemeen best wel meevallen. Het hangt wel heel erg van het van en/of de docent af, ik heb financiele vakken gehad waar amper het agrarische in terug kwam, maar ook vakken waar het inderdaad voornamelijk over agrobedrijven gaat. Die vakken kies ik ook liever niet :P tot nu toe heb ik er geen moeite mee gehad iig (het boerengehalte dan :+ )

Welke Master wil je doen?
  vrijdag 20 december 2013 @ 07:44:03 #141
286575 Roces18
Chef de party
pi_134478664
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:20 schreef maen het volgende:

[..]

Ik vind dat over het algemeen best wel meevallen. Het hangt wel heel erg van het van en/of de docent af, ik heb financiele vakken gehad waar amper het agrarische in terug kwam, maar ook vakken waar het inderdaad voornamelijk over agrobedrijven gaat. Die vakken kies ik ook liever niet :P tot nu toe heb ik er geen moeite mee gehad iig (het boerengehalte dan :+ )

Welke Master wil je doen?
management, economics en consumer studies.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_134478812
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 07:44 schreef Roces18 het volgende:

[..]

management, economics en consumer studies.
Goede keuze ;)
Als je wil kan ik wel wat inhoudelijker over de vakken vertellen?
  vrijdag 20 december 2013 @ 14:34:05 #143
286575 Roces18
Chef de party
pi_134489440
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 08:03 schreef maen het volgende:

[..]

Goede keuze ;)
Als je wil kan ik wel wat inhoudelijker over de vakken vertellen?
ik zal je wel een pm sturen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_134983714
De economie richting van de WUR richt zich m.i. voornamelijk op life sciences. Richtingen waar je o.a. uit kan kiezen zijn agrarische economie, ontwikkelingseconomie en milieu economie & beleid. Het life sciences aspect van de economie richting betekent niet zozeer dat je alleen maar over agrobedrijven leert, maar denk ook aan onderwerpen als plattelandsontwikkeling, natuurlijke hulpbronnen, climate change economics etc. Er zijn wel vakken waar dit veel minder in voor komt, maar dat zijn m.i. wat meer de basisvakken (bijv. inleiding economie, micro-economie, macro-economie, etc).
Je kan wel vakken uit gaan zoeken die zo weinig mogelijk met life sciences te maken hebben, maar dan vraag ik me af waarom je in Wageningen economie wil studeren.
Wat was het gene dat je zo aansprak aan de economie opleiding in Wageningen?
pi_135802792
Weet iemand een cafe waar ze live voetbal uitzenden? O-)
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_135853002
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 18:28 schreef Tyron het volgende:
Heeft er iemand in een Wageningen nog een werkende studentenfiets staan? :{
  donderdag 23 januari 2014 @ 19:30:36 #147
66083 Platina
78th Element
pi_135862200
Ja, maar die heb ik zelf nodig :')
  donderdag 23 januari 2014 @ 21:54:22 #148
286575 Roces18
Chef de party
pi_135870814
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 19:30 schreef Platina het volgende:
Ja, maar die heb ik zelf nodig :')
Eentje kan toch achterop ;(
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 3 februari 2014 @ 16:45:48 #149
66083 Platina
78th Element
pi_136289886
Pfff, thesis schrijven valt niet mee. Blij als ik straks klaar ben en stage kan gaan lopen. Hoe gaat het bij de rest hier nog?
pi_136399141
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:02 schreef rubensanti het volgende:
Weet iemand een cafe waar ze live voetbal uitzenden? O-)
Sportbar de Malle Molen op de markt waarschijnlijk. ;-)
Ik weet dat ze bij de Docter af en toe belangrijke wedstrijden uitzenden.
pi_136400537
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:23 schreef StabiloBoss het volgende:

[..]

Sportbar de Malle Molen op de markt waarschijnlijk. ;-)
Ik weet dat ze bij de Docter af en toe belangrijke wedstrijden uitzenden.
Had de sportsbar al gevonden ^O^
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 10:35:24 #152
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_136579607
Oeh hier ben ik lang niet geweest :@

Ik ga voor stage naar Portugal voor 8 maanden en voor de periode 1 maart t/m 31 oktober wil ik graag mijn kamer onderverhuren. Het is een kamer aan de Haarweg met eigen wastafel van 17m2 huurprijs 311 euro. Op de gang wonen in totaal 7 mensen.

Mochten jullie iemand weten die opzoek is naar een kamer voor die gehele periode laat het mij weten!
Vrouw of man maakt mij niet uit, de kamer is alleen wel roze ;)
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_136585871
Ik zou niemand weten maar je kunt het ook altijd even op de Housing desk facebook gooien. Mijn kamer was zo binnen een week onderverhuurd.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 14:20:00 #154
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_136586182
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 14:10 schreef StabiloBoss het volgende:
Ik zou niemand weten maar je kunt het ook altijd even op de Housing desk facebook gooien. Mijn kamer was zo binnen een week onderverhuurd.
Ah de enige FB groep/site die ik nog niet had gehad. Bedankt.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_139239311
Tijd om dit topic weer wakker te schudden want het is weer bijna zelfstudieweek!

Vandaag het papierwerk op de bus gedaan voor aanmelding van een vak in zweden begin volgend jaar! :D
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
  maandag 5 mei 2014 @ 17:58:48 #156
408023 S-te-Fan
Rate Reducer
pi_139589806
Volgend jaar beginnen aan Internationaal Land- en Waterbeheer!

iemand ervaring met deze opleiding?
Ik wil een nieuwe editie van De Tijdmachine! http://partyflock.nl/party/239618:De_Tijdmachine
pi_142745534
Ik ben op zoek naar iemand die mijn kamer wil onderhuren voor 2 maanden. Vanaf eind augustus t/m 30 november zit ik in Zweden.

Het gaat om een kamer in Asserpark, 12m2, 10e verdieping voor maar 215 euro per maand
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_143670230
Reist er iemand met het OV richting de campus?

Ik kom van richting Arnhem. Zit nu te kijken wat sneller/goedkoper is. In principe heb ik op de trein Altijd Vrij.
De bus gaat verder maar 4 keer per uur, dus altijd 10 minten wachten op de heenweg, en doet relatief lang over de 7 km.
Verder is er van Syntus een Veluwe-bus abbo maar pas als je elke werkdag 2 keer een retour Ede-Wageningen - Campus maakt haal je die kosten eruit.
Trajectabbo's heeft syntus alleen in Overijssel en de Valleilijnsite gaat alleen over de valleilijn-trein.

Ik weet dat WUR slecht bereikbaar is via het OV, maar het lijkt er op dat je beter kunt fietsen van station naar campus. Zeker gezien mijn duursportachtergrond.

Volgens mij is bus 52 vanuit Arnhem ook geen optie.

Iemand ervaring?
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:23:25 #159
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_143700960
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:05 schreef Pandarus het volgende:
Reist er iemand met het OV richting de campus?

Ik kom van richting Arnhem. Zit nu te kijken wat sneller/goedkoper is. In principe heb ik op de trein Altijd Vrij.
De bus gaat verder maar 4 keer per uur, dus altijd 10 minten wachten op de heenweg, en doet relatief lang over de 7 km.
Verder is er van Syntus een Veluwe-bus abbo maar pas als je elke werkdag 2 keer een retour Ede-Wageningen - Campus maakt haal je die kosten eruit.
Trajectabbo's heeft syntus alleen in Overijssel en de Valleilijnsite gaat alleen over de valleilijn-trein.

Ik weet dat WUR slecht bereikbaar is via het OV, maar het lijkt er op dat je beter kunt fietsen van station naar campus. Zeker gezien mijn duursportachtergrond.

Volgens mij is bus 52 vanuit Arnhem ook geen optie.

Iemand ervaring?
Het ligt er ook maar net van welke richting je in Arnhem aankomt. En hoe de aansluitingen zijn.
Het nadeel van de bus vind ik dat hij maar tot aan het busstation rijdt en dat je vanaf daar toch weer de bus dan wel fiets moet pakken.
Meestal zijn de aansluitingen op de trein richting Ede-Wageningen beter dan de bus. En fietsen vanaf het station naar de campus is bijna niets (5-6km ofzo). Er is een binnendoor route. https://goo.gl/maps/MKYpx
Volgens google fiets je er 20 min over.
Sowieso is een fiets hebben in Wageningen zelf zeer handig. Je zult niet altijd les hebben op de campus, de bus komt niet overal, misschien heb je wel veldwerk/excursies en ga zo maar door.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_143741291
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 12:20 schreef dralion13 het volgende:
Ik ben op zoek naar iemand die mijn kamer wil onderhuren voor 2 maanden. Vanaf eind augustus t/m 30 november zit ik in Zweden.

Het gaat om een kamer in Asserpark, 12m2, 10e verdieping voor maar 215 euro per maand
Hee Dralion, ik ben nog opzoek naar een kamer en zou die van jou graag willen onderhuren! Stuur maar een berichtje als dat nog mogelijk is.
Groetjes
  zondag 7 september 2014 @ 12:57:34 #161
286575 Roces18
Chef de party
pi_144268546
Misschien een domme vraag :P Maar ik ben bezig met de motivatiebrief voor mijn master toelating, maar moet deze nou in het Engels of in het Nederlands. Engels lijkt mij de juiste optie aangezien het een Engelstalige master is... maar iemand anders zei dat het ook in het Nederlands kan... oO<
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 7 september 2014 @ 21:25:37 #162
66083 Platina
78th Element
pi_144289724
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 12:57 schreef Roces18 het volgende:
Misschien een domme vraag :P Maar ik ben bezig met de motivatiebrief voor mijn master toelating, maar moet deze nou in het Engels of in het Nederlands. Engels lijkt mij de juiste optie aangezien het een Engelstalige master is... maar iemand anders zei dat het ook in het Nederlands kan... oO<
In het Engels. Half A4 is overigens voldoende.
  maandag 8 september 2014 @ 09:10:57 #163
286575 Roces18
Chef de party
pi_144303704
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:25 schreef Platina het volgende:

[..]

In het Engels. Half A4 is overigens voldoende.
Oke, bedankt :)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 8 september 2014 @ 14:56:57 #164
286575 Roces18
Chef de party
pi_144312478
Zou iemand hier wellicht mijn brief willen doorlezen als ik hem af heb? Kan een aardig woordje Engels, maar een frisse blik erop zou toch wel fijn zijn. Zeker omdat de mensen in mijn directe omgeving mij niet hierbij kunnen helpen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:01:39 #165
378801 Tuttel
Krab Krabt Krullen
pi_146526853
Die motivatiebrief is meer een formaliteit, neem aan dat je hem inmiddels al verstuurd hebt? Knal even snel wat op papier en klaar. Als je Engels dusdanig belabberd is moet je misschien gaan bedenken of je al wel klaar bent voor een master, beetje zelf vertrouwen beste man.
pi_151174871
Zitten er hier toevallig mensen die de studie 'Landschapsarchitectuur en Ruimtelijke Planning' of 'Bos- en Natuurbeheer' studeren/gestudeerd hebben?

Gisteren naar de bachelor opendag geweest (3e keer alweer), maar kan niet goed een keuze maken tussen deze twee studies. Ik hoop dat de mensen die een van beide studies doen/gedaan hebben mij kunnen vertellen waarom zij voor die studie gekozen hebben en hoe de studie tot nu toe bevalt.
pi_151179411
Ga naar een meeloopdag(als die er nog zijn) en vraag het daar iedereen. Of, stuur de studievereniging een mail, of, stap tijdens een pause het hok van die studierichting in, en vraag het daar.

Het is niet dat er van die opleidingen hier in Nederland 8 uni's met 700 studenten elk zijn.

Lijkt me toch een duidelijk verschil in zowel de naam als het vakkenpakket. Dus daar ligt het niet aan? Een architect is heel iemand anders dan een boswachter, los van dat de opleidingen veel basisvakken delen.
  maandag 30 maart 2015 @ 10:46:45 #168
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_151183320
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:46 schreef Gilan het volgende:
Zitten er hier toevallig mensen die de studie 'Landschapsarchitectuur en Ruimtelijke Planning' of 'Bos- en Natuurbeheer' studeren/gestudeerd hebben?

Gisteren naar de bachelor opendag geweest (3e keer alweer), maar kan niet goed een keuze maken tussen deze twee studies. Ik hoop dat de mensen die een van beide studies doen/gedaan hebben mij kunnen vertellen waarom zij voor die studie gekozen hebben en hoe de studie tot nu toe bevalt.
Ik studeer bos en natuurbeheer, maar de opleiding is in de afgelopen jaren nogal veranderd. Dus ik stel voor dat je voor vragen de studievereniging mailt of meedoet aan hun meeloopdag. Hetzelfde geld voor de landschapsplanning opleiding.

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:01 schreef Pandarus het volgende:

Lijkt me toch een duidelijk verschil in zowel de naam als het vakkenpakket. Dus daar ligt het niet aan? Een architect is heel iemand anders dan een boswachter, los van dat de opleidingen veel basisvakken delen.
Met Bos-en Natuurbeheer word je dus geen boswachter :(
En met landschapsarchitectuur geen echte architect. Om maar eens even alle vooroordelen over Wageningse opleidingen uit de wereld te helpen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_151183687
Serieus?
pi_151226761
Ja ik moet nog even kijken of het lukt maar was al wel van plan om naar de meeloopdag van Bos- en Natuurbeheer te gaan. Was gewoon benieuwd naar de ervaringen van anderen dus vandaar mijn vraag, bedankt voor de info in ieder geval :)
pi_151230173
Als je dit soort vakken wilt volgen, en dingen wilt ontwerpen, moet je Landscape Architecture and Planning gaan doen:
https://ssc.wur.nl/Handbook/Department/LAR
https://ssc.wur.nl/Handbook/Department/LUP

Als je echt 0.0 creativiteit hebt dan is het lastig om daar goed in te worden. Je wordt toch opgeleid een soort van verkapt kunstenaar.

Als je meer bioloog/boswachter wilt worden, dan bos en natuur.

Maar ja, bij beide wordt je natuurlijk altijd manager, want dat wil iedereen.
pi_151285510
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:46 schreef Gilan het volgende:
Zitten er hier toevallig mensen die de studie 'Landschapsarchitectuur en Ruimtelijke Planning' of 'Bos- en Natuurbeheer' studeren/gestudeerd hebben?

Gisteren naar de bachelor opendag geweest (3e keer alweer), maar kan niet goed een keuze maken tussen deze twee studies. Ik hoop dat de mensen die een van beide studies doen/gedaan hebben mij kunnen vertellen waarom zij voor die studie gekozen hebben en hoe de studie tot nu toe bevalt.
Ik studeer Bos- en natuurbeheer. Wat mij vooral trok is dat je voor een universitaire studie redelijk vaak buiten bent. In het eerste jaar krijg je zowel ecologie als beleid vakken. Je leert verschillende aspecten van de natuur kennen, bodem, boomsoorten, flora , fauna etc. en wat ovet beleid- en wet/regelgeving. In het 2e jaar moet je kiezen welke kant je opgaat. Ecologie of beleid en je wordt inderdaad niet perse boswachter :')
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_151286340
Ik zeg toch ook 'manager'.
pi_152253590
Hoin
pi_164433582
Dit topic is ook dood zeg, mi gado.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')