abonnement Unibet Coolblue
pi_124326236
Welkom in de reeks over Weight Loss Surgery oftewel WLS. Als je alles al geprobeerd hebt om zelf af te vallen en echt drastisch moet afvallen omdat je gezondheid onder je gewicht te lijden heeft, dan kan je hier meelezen, je vragen stellen of je ei kwijt.

Maagbandje
Wordt in Nederland nog wel geplaatst, maar in België steeds minder. Wordt laparoscopisch geplaatst, dus snellere genezing, maar je blijft je hele leven met een bandje lopen. Verschillende mogelijkheden voor wat betreft strakker laten zetten of juist losser laten zetten.

Gastric Bypass
Je maag wordt verkleind tot een zeer klein maagje en daarnaast worden je darmen deels omgeleid. Er wordt echter niets van je maag of darmen weggenomen. Na deze operatie heb je kans op dumping. Ook kan het zijn dat er nog een tweede operatie nodig is om een ring te plaatsen omdat je maagje toch te groot is geworden. Dit heet een Fobiring.

Gastric Sleeve
Er wordt een groot gedeelte van de maag weggenomen waardoor het afvallen zal komen door de kleinere maag en de daarbij horende eetaanpassingen. Tevens zouden de "eetlust-hormonen" in het weggehaalde deel van de maag zitten waardoor je geen trek meer ontwikkelt. Ook andere hormonen verdwijnen hierbij.

Scopinaro of Bilio Pancreatische Derivatie
Naast het verkleinen van de maag waarbij het originele maagportier verdwijnt, wordt de dunne darm rigoureus omgeleid. De galblaas en de blinde darm worden ook weggehaald om complicaties hiermee te voorkomen. Na de operatie zit je voor de rest van je leven vast aan supplementen voor vitamines en mineralen, omdat deze minder goed opgenomen worden. Gemiddeld gezien neem je nog een kleine 1200 kilocalorieën per dag op na deze operatie en dat is dan ook de reden waarom je hier veel mee af kunt vallen. Er kleven echter een groot aantal nadelen aan deze operatie, vandaar dat deze eigenlijk niet meer uitgevoerd wordt, maar vervangen is door de

Duodenal Switch
Het effect is bijna hetzelfde, behalve dat de oorspronkelijke maagportier nog wel aanwezig is en dat de maag op een andere manier verkleind wordt. Ook bij deze operatie verdwijnen dus de "eetlust-hormonen". Ook hier heb je een sterk verminderde voedselopname, net zoals bij de Scopinaro.

Er zijn mogelijkheden om na een eerste operatie over te gaan naar een andere methode (met de daarbij behorende operaties) (een revisie), zoals van een maagband naar een Gastric Bypass of van een Gastric Sleeve naar een Gastic Bypass. Ook de Fobiring is zo'n revisie.

De criteria voor het ondergaan van een WLS zijn:

Een BMI van 40 of hoger met een leeftijd tussen de 18 en de 65.
Een BMI van 35 of hoger met één van de volgende co-morbiditeiten:

• Diabetes
• Hoge bloeddruk
• Reuma
• Slaapapneu
• Gewrichtsklachten

Tevens moet er voldaan zijn aan de volgende voorwaarden:

• Andere methoden om gewicht te verliezen niet hebben geholpen onder professionele begeleiding
• Geen aandoeningen aan nieren, lever, darmen of maag.

De behandelend artsen moeten geen bezwaar hebben tegen de operatie en je moet daarnaast nog voldoen aan eventuele aanvullende eisen die per ziekenhuis kunnen verschillen.

Na een WLS kan je tegen de volgende zaken aanlopen:

Overhangend buikvel > abdominoplastie
Kipfilets aan de bovenarmen > armplastie of brachioplastie
Problemen met vel bij de dijen > dijlift
Hangborsten > mastopexie

Ook hiervoor zijn weer bepaalde eisen wil je dit vergoed krijgen van de zorgverzekeringen.

Criteria abdominoplastie:
Vanuit de zorgverzekeringswet komt de correctie van de buikwand voor vergoeding in aanmerking als:

• BMI 30 of lager
• BMI moet de laatste 12 maanden stabiel zijn
• de buikwand bedekt minstens 1/4 van het bovenbeen wanneer u recht op staat, waarbij de lengte van het bovenbeen liggend gemeten wordt volgens speciale regels
OF
• Last van smetvorming die qua ernst gelijk is aan derdegraads brandwonden en waarbij de behandeling hiervoor geen of onvoldoende resultaat heeft opgeleverd.

Psychisch lijden onder deze aandoening is zonder dat er sprake is van de bovenstaande voorwaarden, volgens de wet geen reden om tot vergoeding over te gaan.

Deze criteria wijzigen overigens elke keer, dus het kan zijn dat het niet een up-to-date rijtje is, maar op het moment van schrijven (april 2012) is het nog correct.

Er wordt druk onderhandeld om deze eisen te versoepelen. Nu de WLS makkelijker vergoed wordt door de verzekeraars, zouden ook de vervolgoperaties makkelijker vergoed moeten worden. De zorgverzekeraars hebben hun handtekening al gezet onder de Zorgstandaard Obesitas, maar dit is nog geen verplichting om naar te handelen.

Krantenartikel over de strijd tegen het vel

Meer informatie kun je hier vragen, maar besef wel dat hier geen artsen of chirurgen rondlopen. Heel veel informatie, ook vanuit artsen, kun je ook vinden op WLSinfo.nl. Daar kun je goede overzichten vinden van supplementen, maar ook van de bloedonderzoeken die van belang zijn als je geopereerd bent. Probeer je goed in te lezen voordat je met een chirurg gaat praten zodat je goede vragen kunt stellen.

De "vaste bewoners" hier die een operatie gehad hebben:

-Bubseltje- > GBP omgezet in een D
octopussy > GBP
Rewimo > Scopinaro (2005)
Riann > GBP ondersteund door een Fobiring (2009+2011)
Troel > Scopinaro (2005), BWC (2012)
Trusten > GPB
zapato61 > GBP (2012)
McLaura > GBP (mei 2012)
Wildervankstertje > Sleeve 2012

(als het niet klopt ofzo, gewoon gillen)


Kleine voetnoot, speciaal voor de dames: let erop dat niet alle anticonceptie meer betrouwbaar zal werken na een WLS. Ik hoop eigenlijk dat Dave Schweitzer (WLS-goeroe) daar ooit eens wat over gaat schrijven zodat dat algemeen bekend wordt ook bij de huisartsen en apothekers.


[ Bericht 0% gewijzigd door McLaura op 22-03-2013 08:39:08 ]
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 22 maart 2013 @ 05:29:06 #2
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_124363255
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:17 schreef McLaura het volgende:

[..]

Er wordt inderdaad naar jou als persoon gekeken, maar een maagbandje is wel behoorlijk 'uit de tijd'. Er wordt gekeken naar wat het probleem bij jou is, of je nog een kinderwens hebt, etc.

Ik heb nog wel een kinderwens, maar wilde liever een GBP dan een sleeve, omdat de sleeve bij 1 op de 5 mensen niet het gewenste effect geeft, en ik ben meestal niet de 'mazzelaar'. De arts vond het een prima idee, vooral omdat inmiddels in Leeuwarden is gebleken dat zwangerschap na een GBP prima kan. Wel wordt aangeraden in beide gevallen niet binnen een jaar na de operatie zwanger te worden.

Beide zijn trouwens geschikt voor 'volume-eters', maar geen enkele WLS is geschikt voor emotie-eters. Tenminste, daar zijn ze in Leeuwarden van overtuigd.
Dat bij 1 op de 5 mensen een sleeve niet het gewenste resultaat geeft komen ze ook steeds meer op terug. Zit nauwelijks verschil in vertelde dokter Apers me. Maar een maagbandje is inderdaad uit de tijd, in Leeuwarden plaatsen ze ze al niet meer vanwege de vele ernstige complicaties die er in het verleden zijn voorgekomen, zelfs met de dood tot gevolg.

Inderdaad geen enkele WLS is geschikt voor emotie eters, al lees ik op de faceboekgroep van het CON wel steeds meer over mensen die geopereerd zijn en toch emotie eter zijn. Blijkbaar komen sommige mensen met liegen door de screening.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 05:31:40 #3
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_124363258
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:17 schreef McLaura het volgende:
Welkom in de reeks over Weight Loss Surgery oftewel WLS. Als je alles al geprobeerd hebt om zelf af te vallen en echt drastisch moet afvallen omdat je gezondheid onder je gewicht te lijden heeft, dan kan je hier meelezen, je vragen stellen of je ei kwijt.

Maagbandje
Wordt in Nederland nog wel geplaatst, maar in België steeds minder. Wordt laparoscopisch geplaatst, dus snellere genezing, maar je blijft je hele leven met een bandje lopen. Verschillende mogelijkheden voor wat betreft strakker laten zetten of juist losser laten zetten.

Gastric Bypass
Je maag wordt verkleind tot een zeer klein maagje en daarnaast worden je darmen deels omgeleid. Er wordt echter niets van je maag of darmen weggenomen. Na deze operatie heb je kans op dumping. Ook kan het zijn dat er nog een tweede operatie nodig is om een ring te plaatsen omdat je maagje toch te groot is geworden. Dit heet een Fobiring.

Gastric Sleeve
Er wordt een groot gedeelte van de maag weggenomen waardoor het afvallen zal komen door de kleinere maag en de daarbij horende eetaanpassingen. Tevens zouden de "eetlust-hormonen" in het weggehaalde deel van de maag zitten waardoor je geen trek meer ontwikkelt. Ook andere hormonen verdwijnen hierbij.

Scopinaro of Bilio Pancreatische Derivatie
Naast het verkleinen van de maag waarbij het originele maagportier verdwijnt, wordt de dunne darm rigoureus omgeleid. De galblaas en de blinde darm worden ook weggehaald om complicaties hiermee te voorkomen. Na de operatie zit je voor de rest van je leven vast aan supplementen voor vitamines en mineralen, omdat deze minder goed opgenomen worden. Gemiddeld gezien neem je nog een kleine 1200 kilocalorieën per dag op na deze operatie en dat is dan ook de reden waarom je hier veel mee af kunt vallen. Er kleven echter een groot aantal nadelen aan deze operatie, vandaar dat deze eigenlijk niet meer uitgevoerd wordt, maar vervangen is door de

Duodenal Switch
Het effect is bijna hetzelfde, behalve dat de oorspronkelijke maagportier nog wel aanwezig is en dat de maag op een andere manier verkleind wordt. Ook bij deze operatie verdwijnen dus de "eetlust-hormonen". Ook hier heb je een sterk verminderde voedselopname, net zoals bij de Scopinaro.

Er zijn mogelijkheden om na een eerste operatie over te gaan naar een andere methode (met de daarbij behorende operaties) (een revisie), zoals van een maagband naar een Gastric Bypass of van een Gastric Sleeve naar een Gastic Bypass. Ook de Fobiring is zo'n revisie.

De criteria voor het ondergaan van een WLS zijn:

Een BMI van 40 of hoger met een leeftijd tussen de 18 en de 65.
Een BMI van 35 of hoger met één van de volgende co-morbiditeiten:

• Diabetes
• Hoge bloeddruk
• Reuma
• Slaapapneu
• Gewrichtsklachten

Tevens moet er voldaan zijn aan de volgende voorwaarden:

• Andere methoden om gewicht te verliezen niet hebben geholpen onder professionele begeleiding
• Geen aandoeningen aan nieren, lever, darmen of maag.

De behandelend artsen moeten geen bezwaar hebben tegen de operatie en je moet daarnaast nog voldoen aan eventuele aanvullende eisen die per ziekenhuis kunnen verschillen.

Na een WLS kan je tegen de volgende zaken aanlopen:

Overhangend buikvel > abdominoplastie
Kipfilets aan de bovenarmen > armplastie of brachioplastie
Problemen met vel bij de dijen > dijlift
Hangborsten > mastopexie

Ook hiervoor zijn weer bepaalde eisen wil je dit vergoed krijgen van de zorgverzekeringen.

Criteria abdominoplastie:
Vanuit de zorgverzekeringswet komt de correctie van de buikwand voor vergoeding in aanmerking als:

• BMI 30 of lager
• BMI moet de laatste 12 maanden stabiel zijn
• de buikwand bedekt minstens 1/4 van het bovenbeen wanneer u recht op staat, waarbij de lengte van het bovenbeen liggend gemeten wordt volgens speciale regels
OF
• Last van smetvorming die qua ernst gelijk is aan derdegraads brandwonden en waarbij de behandeling hiervoor geen of onvoldoende resultaat heeft opgeleverd.

Psychisch lijden onder deze aandoening is zonder dat er sprake is van de bovenstaande voorwaarden, volgens de wet geen reden om tot vergoeding over te gaan.

Deze criteria wijzigen overigens elke keer, dus het kan zijn dat het niet een up-to-date rijtje is, maar op het moment van schrijven (april 2012) is het nog correct.

Er wordt druk onderhandeld om deze eisen te versoepelen. Nu de WLS makkelijker vergoed wordt door de verzekeraars, zouden ook de vervolgoperaties makkelijker vergoed moeten worden. De zorgverzekeraars hebben hun handtekening al gezet onder de Zorgstandaard Obesitas, maar dit is nog geen verplichting om naar te handelen.

Krantenartikel over de strijd tegen het vel

Meer informatie kun je hier vragen, maar besef wel dat hier geen artsen of chirurgen rondlopen. Heel veel informatie, ook vanuit artsen, kun je ook vinden op WLSinfo.nl. Daar kun je goede overzichten vinden van supplementen, maar ook van de bloedonderzoeken die van belang zijn als je geopereerd bent. Probeer je goed in te lezen voordat je met een chirurg gaat praten zodat je goede vragen kunt stellen.

De "vaste bewoners" hier die een operatie gehad hebben:

-Bubseltje- > GBP omgezet in een D
octopussy > GBP
Rewimo > Scopinaro (2005)
Riann > GBP ondersteund door een Fobiring (2009+2011)
Troel > Scopinaro (2005), BWC (2012)
Trusten > GPB
zapato61 > GBP (2012)

(als het niet klopt ofzo, gewoon gillen)


Kleine voetnoot, speciaal voor de dames: let erop dat niet alle anticonceptie meer betrouwbaar zal werken na een WLS. Ik hoop eigenlijk dat Dave Schweitzer (WLS-goeroe) daar ooit eens wat over gaat schrijven zodat dat algemeen bekend wordt ook bij de huisartsen en apothekers.

Wildervankstertje > Sleeve 2012
pi_124364173
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 05:29 schreef Wildervankstertje het volgende:

Inderdaad geen enkele WLS is geschikt voor emotie eters, al lees ik op de faceboekgroep van het CON wel steeds meer over mensen die geopereerd zijn en toch emotie eter zijn. Blijkbaar komen sommige mensen met liegen door de screening.
In Leeuwarden is de eerste overledene ten gevolge van complicaties na een gbp helaas ook al een feit.

Dat emotie-eters door de screening komen vind ik een slechte zaak inderdaad. Er wordt elkaar zelfs aangeraden dit te verzwijgen of erom heen te draaien. Ik zeg dan : bij onduidelijkheden niet opereren. In mijn natrajectgroep zit een meid die het eerlijk heeft toegegeven en het heeft haar maar 6 maanden vertraging opgeleverd omdat ze eerst naar de ggz moest.

Ik zou dan liever die vertraging hebben dan naderhand weer even dik zijn omdat je je door je gbp heen hebt gegeten.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_124364297
Hmmm heb ik weer dit. Op controle geweest (mijn GBP was in 2008) en aangegeven dat ik eigenlijk, indien ik wil, vrij grote hoeveelheden op kan. Ik was bang dat er wat opgerekt zou zijn of dat er een pouch was onstaan bij de maagovergang naar de darm. Er is daarom een slikfoto gemaakt en alles is nog precies zoals het hoort, niets uitgerekt, het kleine maagje is zelfs aan de kleine kant. Het vermoeden is nu dat het eten zich dan opstapelt in mijn slokdarm. Normaal gesproken zou je dat moeten voelen of klachten krijgen als je dus teveel eet maar een kleine groep heeft een zeer flexibele slokdarm ;) en voelt dat niet. Kortom, ik moet doorgaan met wat ik nu ook al doe en dat is de hoeveelheden puur baseren op verstand en niet op wat mijn lichaam aangeeft. Het gaat dus weer volledig op discipline aankomen :P
  vrijdag 22 maart 2013 @ 09:21:17 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_124364808
Tja, ik ben ook een stress-eter. Is ook een emo-eter natuurlijk. Desondanks ben ik wel geopereerd en heb ik wel de mogelijkheden dubbel en dwars gehaald.

En zelfs nu het minder met me gaat qua stress, zit ik nog steeds echt in de resultaten waar mijn arts trots op zou zijn hoor :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 22 maart 2013 @ 09:25:04 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_124364883
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 08:45 schreef Trusten het volgende:
Hmmm heb ik weer dit. Op controle geweest (mijn GBP was in 2008) en aangegeven dat ik eigenlijk, indien ik wil, vrij grote hoeveelheden op kan. Ik was bang dat er wat opgerekt zou zijn of dat er een pouch was onstaan bij de maagovergang naar de darm. Er is daarom een slikfoto gemaakt en alles is nog precies zoals het hoort, niets uitgerekt, het kleine maagje is zelfs aan de kleine kant. Het vermoeden is nu dat het eten zich dan opstapelt in mijn slokdarm. Normaal gesproken zou je dat moeten voelen of klachten krijgen als je dus teveel eet maar een kleine groep heeft een zeer flexibele slokdarm ;) en voelt dat niet. Kortom, ik moet doorgaan met wat ik nu ook al doe en dat is de hoeveelheden puur baseren op verstand en niet op wat mijn lichaam aangeeft. Het gaat dus weer volledig op discipline aankomen :P
Wat lijkt me dat ellendig. Als het bij mij in mijn slokdarm opstapelt kots ik het uit. Ging in het begin heel veel mis, maar nu eigenlijk nooit meer. Kwestie van doorkrijgen hoeveel je op kunt inderdaad. Ik merk nu ook gewoon heel goed "ik moet niet meer, ik heb genoeg gehad". En ik heb veel minder moeite met gewoon wat op mijn bord laten liggen en niet alles opeten :Y
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:07:11 #8
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_124367419
Ik hou gewoon van lekker eten, het prototype bourgondier. Lekker wijntje en happen maar. Tussendoortjes enzo vind ik ook niet zo belangrijk. Ik eet gewoon veel... Voor mij zou het dan ook dé oplossing zijn als ik sneller een voldaan gevoel heb....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_124367933
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 09:25 schreef Troel het volgende:
Wat lijkt me dat ellendig.
Het ellendige eraan is dat ik dus nog steeds amper een 'voldaan' gevoel heb. Dat had ik überhaupt al nooit....alleen een paar maandjes na de operatie...en nu heb ik het dus wederom niet
  vrijdag 22 maart 2013 @ 12:53:55 #10
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_124370463
Dat voldane gevoel is eigenlijk precies waar ik heel benieuwd naar ben, ik heb dat niet zo heel snel. Van Trusten weet ik dus nu dat ie dat niet meer heeft, maar de anderen? Hoe was het, met name in het begin, met je 'trek' in eten in combinatie met het eten van slechts kleine hapjes. Was het moeilijk of is het echt een hulpmiddel voor die lastige momenten?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_124371779
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:53 schreef flugeltje het volgende:
Dat voldane gevoel is eigenlijk precies waar ik heel benieuwd naar ben, ik heb dat niet zo heel snel. Van Trusten weet ik dus nu dat ie dat niet meer heeft, maar de anderen? Hoe was het, met name in het begin, met je 'trek' in eten in combinatie met het eten van slechts kleine hapjes. Was het moeilijk of is het echt een hulpmiddel voor die lastige momenten?
Voldaan gevoel is lastig, vind ik. Na de operatie krijg je pijn als je teveel eet. Geen voldaan gevoel ;) Mijn hongergevoel is wel weg, dus ik moet op de hoeveelheden letten. En ga daarmee wel eens de mist in. Laatst nog, met de Lasagne di Papa. Veel te lekker, gezelligheid aan tafel, en dus even flink ongemak.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_124371811
Had het eerste jaar na de GBP eigenlijk helemaal geen hongergevoel en zat ook zo vol. Inmiddels (bijna 6 jaar later) kan ik een gewone portie eten op en heb de hele dag honger -O-

Ik maak me ook wel eens zorgen om dezelfde zaken als Trusten mee te maken had.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 13:38:21 #13
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_124371944
Mijn maag is altijd al snel voldaan. Maar dat licht aan zijn functie.
Als ik heel rustig eet gaat het wel. Je hoofd honger is ook wel anders vind ik.

Nu heb ik al een paar dagen een vervelende maag. Dat eet lastig en nu val ik dan ook direct al een razende af :+ Normaal zou je daar blij mee zijn maar nu liever niet.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 13:40:32 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_124372016
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:53 schreef flugeltje het volgende:
Dat voldane gevoel is eigenlijk precies waar ik heel benieuwd naar ben, ik heb dat niet zo heel snel. Van Trusten weet ik dus nu dat ie dat niet meer heeft, maar de anderen? Hoe was het, met name in het begin, met je 'trek' in eten in combinatie met het eten van slechts kleine hapjes. Was het moeilijk of is het echt een hulpmiddel voor die lastige momenten?
In zoverre dat ik dus nu merk "het is genoeg". Maar een voldaan gevoel kan ik het niet noemen. Het is meer dat ik voel dat mijn maag vol raak. Voldaan gevoel heb ik nog nooit gehad.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_124372452
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:53 schreef flugeltje het volgende:
met je 'trek' in eten in combinatie met het eten van slechts kleine hapjes. Was het moeilijk of is het echt een hulpmiddel voor die lastige momenten?
Ik ken echt maar héél weinig mensen die in het begin heel erg moeilijk ofzo konden eten. Het verschilt per ziekenhuis maar ik moest al 'vast' gegeten hebben voor ik weg moest. De meeste die ik ken met een GBP kunnen een redelijke normale portie eten (bijv. een stukje vlees van 75-100 gram, normale portie groenten en geen of een klein beetje rijst/aardappels/pasta). Mijn arts heeft het altijd over een ontbijtbord in plaats van een 'diner' bord. Er word wel eens gesproken over de maaginhoud van een koffiekopje, maar dat klopt mijns inziens niet...en dan heb ik het zeker niet alleen over mijn eigen geval maar ook wat ik in al die jaren heb gelezen op de fora enz.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 15:50:33 #16
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_124376836
tnx voor de reacties...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:02:09 #17
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_124377357
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 08:37 schreef McLaura het volgende:

[..]

In Leeuwarden is de eerste overledene ten gevolge van complicaties na een gbp helaas ook al een feit.

Dat emotie-eters door de screening komen vind ik een slechte zaak inderdaad. Er wordt elkaar zelfs aangeraden dit te verzwijgen of erom heen te draaien. Ik zeg dan : bij onduidelijkheden niet opereren. In mijn natrajectgroep zit een meid die het eerlijk heeft toegegeven en het heeft haar maar 6 maanden vertraging opgeleverd omdat ze eerst naar de ggz moest.

Ik zou dan liever die vertraging hebben dan naderhand weer even dik zijn omdat je je door je gbp heen hebt gegeten.
Wanneer is dat gebeurd dan? Toen ik vorig jaar maart de 1e voorlichting had werd er verteld dat er daar in de afgelopen 6 jaar niemand was overleden aan complicaties tijdens of na een WLS.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 maart 2013 @ 16:07:55 #18
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_124377554
Als ik te veel eet krijg ik maagkramp (pijn in mijn maag dus). Alleen is het niet te voorzien of dat na 1, 10 of 100 (bij wijze van spreken) happen is. En dat is best weleens lastig.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:12:10 #19
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_124377700
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:07 schreef Rewimo het volgende:
Als ik te veel eet krijg ik maagkramp (pijn in mijn maag dus). Alleen is het niet te voorzien of dat na 1, 10 of 100 (bij wijze van spreken) happen is. En dat is best weleens lastig.
Ik heb gisteren 4 uurtjes overgewerkt dus moest warm eten op werk. Had een patatje stoofvlees besteld (de rest wat ze bij de vaste snackbar bestellen is niet te eten) en zat na 4 hapjes al vol.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 maart 2013 @ 16:18:24 #20
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_124377931
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:12 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ik heb gisteren 4 uurtjes overgewerkt dus moest warm eten op werk. Had een patatje stoofvlees besteld (de rest wat ze bij de vaste snackbar bestellen is niet te eten) en zat na 4 hapjes al vol.
Ja, dat is gewoon niet te voorspellen -O-
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_124378204
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:12 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ik heb gisteren 4 uurtjes overgewerkt dus moest warm eten op werk. Had een patatje stoofvlees besteld (de rest wat ze bij de vaste snackbar bestellen is niet te eten) en zat na 4 hapjes al vol.
Maar is dat dan wel écht vol? Niet dat ik je niet geloof maar ik zit bijv van een half croissantje of 4 patatjes ook 'vol' omdat vettige deeg dingen gewoon niet goed vallen. Een half uur later heb ik dan echter weer honger dus was mijn maag zeker niet echt vol. Wellicht is dat bij een sleeve anders hoor..
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:48:52 #22
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_124378986
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:25 schreef Trusten het volgende:

[..]

Maar is dat dan wel écht vol? Niet dat ik je niet geloof maar ik zit bijv van een half croissantje of 4 patatjes ook 'vol' omdat vettige deeg dingen gewoon niet goed vallen. Een half uur later heb ik dan echter weer honger dus was mijn maag zeker niet echt vol. Wellicht is dat bij een sleeve anders hoor..
Denk dat het door de stoofvlees kwam. Als ik hier van de snackbar een patatje stoofvlees neem kan ik er meer van op.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:49:12 #23
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_124378997
Ja een sleeve werk echt wel anders. Omdat je wel je maagportier hebt. Maar goed friet etc kan ik niet goed eten. Dat is niet erg natuurlijk _O-
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:49:56 #24
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_124379025
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:49 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ja een sleeve werk echt wel anders. Omdat je wel je maagportier hebt. Maar goed friet etc kan ik niet goed eten. Dat is niet erg natuurlijk _O-
Ik eet het ook niet vaak maar af en toe moet kunnen vind ik.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:50:50 #25
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_124379056
Tuurlijk maar ik moet echt 9 van de 10x er van overgeven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')