abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 20 september 2013 @ 13:05:58 #151
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_131379032
Stormqueen het ligt er ook aan hoever je bent wat je gaat verliezen. Hier met de 14 weken een ware slachtpartij en met 6,5 week appeltje eitje. Paar stolseltjes en klontjes en klaar. Sterkte!
  vrijdag 20 september 2013 @ 13:06:29 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_131379043
Dankjewel voor je reactie Nikki. Wat een geduld heb jij gehad zeg.... ik was er na een week al wel echt klaar mee!
Het kan dus zomaar zijn dat ik nog wat van die glibbers ga verliezen? Ik baal er nu eigenlijk stiekem wel van dat ik 't niet op heb gevangen maar ja, da's nu te laat, ik zat vannacht om twee uur te wiegen op het badkamertoilet en dan denk je daar niet aan....
Een eerdere echo geeft dus evenmin zekerheid? Hmm, dan kijk ik het nog maar even over het weekend aan, en bel ik maandag wel even als ik dat nodig acht.
disclaimer
  vrijdag 20 september 2013 @ 13:07:49 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_131379075
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 13:05 schreef Hobbesje het volgende:
Stormqueen het ligt er ook aan hoever je bent wat je gaat verliezen. Hier met de 14 weken een ware slachtpartij en met 6,5 week appeltje eitje. Paar stolseltjes en klontjes en klaar. Sterkte!
Pfff, 14 weken... ja, dat is niet niks! ;( :*
Maar het kan dus alle kanten op... even afwachten dan maar :)
disclaimer
  vrijdag 20 september 2013 @ 13:29:38 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_131379673
het bloedverlies is echt minimaal nu.... ga je toch weer denken "zo weinig kan het toch niet nog zijn na pas 12 uur?" -O-
disclaimer
  vrijdag 20 september 2013 @ 13:46:30 #155
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131380151
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 september 2013 13:29 schreef Stormqueen het volgende:
het bloedverlies is echt minimaal nu.... ga je toch weer denken "zo weinig kan het toch niet nog zijn na pas 12 uur?" -O-
Ja maar dat zegt dus niks, het kan ook zijn dat je lijf in een keer *blob* alles eruit gewerkt heeft en er niet veel bloed meer af te stoten valt.
KuikenGuppy
pi_131380233
Was je toch Sleehakschoen.
Wat verdrietig SQ.

Volgens mij heb ik bij mijn miskraam destijds ook maar een dag echt flink bloedverlies gehad. Dat was ook wel echt flink bloedverlies, maar de dagen erna heel weinig meer. Bij mij was daarmee wel de miskraam volledig, ik heb geen curettage meer hoeven ondergaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 20 september 2013 @ 13:52:01 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_131380306
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 13:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja maar dat zegt dus niks, het kan ook zijn dat je lijf in een keer *blob* alles eruit gewerkt heeft en er niet veel bloed meer af te stoten valt.
Dat is natuurlijk waar, dat zou zomaar kunnen...

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 13:49 schreef miss_sly het volgende:
Was je toch Sleehakschoen.
Wat verdrietig SQ.

Volgens mij heb ik bij mijn miskraam destijds ook maar een dag echt flink bloedverlies gehad. Dat was ook wel echt flink bloedverlies, maar de dagen erna heel weinig meer. Bij mij was daarmee wel de miskraam volledig, ik heb geen curettage meer hoeven ondergaan.
Dat is wel prettig, zo snel al schoon. Na hoeveel dagen had jij een nacontrole?
disclaimer
pi_131380430
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 september 2013 13:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk waar, dat zou zomaar kunnen...

[..]

Dat is wel prettig, zo snel al schoon. Na hoeveel dagen had jij een nacontrole?
Pff, even denken, is vijf jaar geleden inmiddels....Volgens mij een paar weken later, automatisch, want ik liep bij het Infertiliteitscentrum van het VU en start nieuwe ronde betekende ook nieuwe echo.

Edit: even teruggelezen en de nacontrole was na twee weken.

[ Bericht 4% gewijzigd door miss_sly op 20-09-2013 14:02:16 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 20 september 2013 @ 14:05:00 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_131380665
okee, dus het ligt er maar net aan welke arts je hebt eigenlijk.
disclaimer
  vrijdag 20 september 2013 @ 14:09:06 #160
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131380793
Dat denk ik, hier was de controle steeds de dag erna.
KuikenGuppy
  vrijdag 20 september 2013 @ 14:10:58 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_131380858
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 14:09 schreef Burdie het volgende:
Dat denk ik, hier was de controle steeds de dag erna.
Maar wat Nikki zegt lijkt me ook wel steekhoudend, dat je BM dan nog en te groot slagveld is om er echt wat van te kunnen zeggen. Er kan nog veel gebeuren in de dagen er na...
disclaimer
pi_131381462
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 september 2013 14:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Maar wat Nikki zegt lijkt me ook wel steekhoudend, dat je BM dan nog en te groot slagveld is om er echt wat van te kunnen zeggen. Er kan nog veel gebeuren in de dagen er na...
Ik vind dat ook niet onlogisch, eigenlijk. En zoals ik zei: ik moest ook pas na twee weken op nacontrole. Het is natuurlijk rot als je bang bent dat het niet helemaal weg is, maar ik denk dat ze met een eerdere echo een grotere foutmarge hebben omdat niet alles goed te zien is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:54:40 #163
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_131384096
Allereerst sterkte Stormqueen!

Hier was het ook na volgens mij 2 weken nacontrole nadat ik de pillen had ingebracht. Ik heb wel een aantal dagen gevloeid en nog lang een beetje bloedverlies gehad. Bij mij bleek na 2 weken dat er wellicht nog een restje zat achterin mijn baarmoeder. Om dat "weg" te krijgen moest ik een cyclus de gewone pil slikken. Na 2 dagen de pil floepte er nog een stolseltje uit en dat was het.

Het is voor mij alweer bijna een jaar geleden... time flies!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 20 september 2013 @ 16:25:00 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_131384898
1 cyclus de pil is niet eens een optie voor mij. Ik reageer zo raar op hormoonsupplementen :') Ik hoop echt dat het gewoon in 1 keer goed gaat zijn!
Dank voor alle reacties O+ Stelt me toch weer enigszins gerust. Stom eigenlijk over alles wat bij zwangerschap hoort hoor je altijd alle minitieuze details van iedereen, maar over miskramen zwijgt men vaak. Je hebt daardoor geen idee wat je moet verwachten -O-
disclaimer
pi_131385931
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:25 schreef Stormqueen het volgende:
1 cyclus de pil is niet eens een optie voor mij. Ik reageer zo raar op hormoonsupplementen :') Ik hoop echt dat het gewoon in 1 keer goed gaat zijn!
Dank voor alle reacties O+ Stelt me toch weer enigszins gerust. Stom eigenlijk over alles wat bij zwangerschap hoort hoor je altijd alle minitieuze details van iedereen, maar over miskramen zwijgt men vaak. Je hebt daardoor geen idee wat je moet verwachten -O-
Vaak is een miskraam vrij vroeg in de zwangerschap en hebben mensen nog niet verteld dat ze zwanger zijn. Dus erover praten wordt dan ook moeilijker.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_131386128
Ja erg is dat hè stormqueen. Er heerst toch echt nog wel een soort taboe op miskramen, terwijl heel veel mensen ermee te maken hebben gehad. Ik ben er vrij open over, maar mensen weten vaak ook niet hoe ze moeten reageren. Ik geef dan aan dat er vast iets niet goed was met het kindje en dat het daardoor mis ging. Het hoort nu eenmaal bij het leven. De enige bron van info die je vaak hebt is het internet, maar als je daar op andere fora gaat lezen kom je allerlei spookverhalen en overdreven gedoe tegen, dat is dus eigenlijk geen aanrader. Maar het komt vast allemaal goed hoor, je hebt met de pillen echt een heel grote kans dat alles schoon wordt en er geen curettage meer nodig is.
  vrijdag 20 september 2013 @ 17:08:19 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131386166
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:25 schreef Stormqueen het volgende:
1 cyclus de pil is niet eens een optie voor mij. Ik reageer zo raar op hormoonsupplementen :') Ik hoop echt dat het gewoon in 1 keer goed gaat zijn!
Dank voor alle reacties O+ Stelt me toch weer enigszins gerust. Stom eigenlijk over alles wat bij zwangerschap hoort hoor je altijd alle minitieuze details van iedereen, maar over miskramen zwijgt men vaak. Je hebt daardoor geen idee wat je moet verwachten -O-
Ik heb zo bizar veel "dit heb ik ook meegemaakt" verhalen gehoord na mijn miskraam... je denkt op het moment zelf dat je de enige bent met eenzaam verdriet, tot je erover gaat praten en op heel veel herkenning stuit. Ik in elk geval.
Helaas ook, overigens, je gunt het niemand -O-.
KuikenGuppy
  vrijdag 20 september 2013 @ 17:13:59 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_131386310
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vaak is een miskraam vrij vroeg in de zwangerschap en hebben mensen nog niet verteld dat ze zwanger zijn. Dus erover praten wordt dan ook moeilijker.
Ja, dat snap ik. Toch praat ik er nu wel zo veel mogelijk over. Niet alleen zoat het dan beter verwerkt, maar ook zodat mensen weten wat er aan de hand is en er rekening mee kunnen houden. Iedereen die wel eens getrouwd is geweest weet wel hoe vaak je de "En, is de kleine al op komst?" grappen naar je hoofd krijgt het eerste jaar. Los van het feit dat ik zo labiel als een ei ben momenteel.
Als ik er niet over praat dan voelt het net of het een vies geheim is, iets wat niet mag bestaan. Daarom heb ik ook bewust mijn kloon maar overboord gegooid. Het is nou eenmaal zoals het is.
disclaimer
pi_131386398
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:13 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Toch praat ik er nu wel zo veel mogelijk over. Niet alleen zoat het dan beter verwerkt, maar ook zodat mensen weten wat er aan de hand is en er rekening mee kunnen houden. Iedereen die wel eens getrouwd is geweest weet wel hoe vaak je de "En, is de kleine al op komst?" grappen naar je hoofd krijgt het eerste jaar. Los van het feit dat ik zo labiel als een ei ben momenteel.
Als ik er niet over praat dan voelt het net of het een vies geheim is, iets wat niet mag bestaan. Daarom heb ik ook bewust mijn kloon maar overboord gegooid. Het is nou eenmaal zoals het is.
Ik ben er ook altijd heel open over geweest, hoor. Hoewel ik de eerste paar weken alleen online erover kon praten. Daarbuiten wilde ik sowieso niemand zien behalve mijn lief.

Wat je zegt inderdaad, mensen kunnen onbedoeld hele lompe opmerkingen maken. Openheid kan dat voorkomen inderdaad. En jezelf ook voor beschermen tegen kwetsende opmerkingen, ook al zijn ze niet zo bedoeld.

Het is gewoon kut. Ik vertelde mezelf ook wel dat er vast iets niet goed was, maar dat maakte niet dat ik er minder verdriet om had.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_131391220
Stormqueen, sterkte met het doormaken van de miskraam en alle ellende die daarbij komt kijken.

Zelf geen ervaring met misoprostol, maar wel met de combi bloedverlies en echo. Vijf dagen voor m'n termijnecho flink bloedverlies met stolsels. Contact met verloskundige gehad en de dagen afgewacht. Bij de termijnecho waren er volgens de echoscopiste twee lege vruchtzakjes. Weer vijf dagen later (en tussendoor weer een keer flink bloedverlies) echo in het ziekenhuis. Compleet ander beeld! testbeeld/ruis. Bleken de eerder waargenomen vruchtzakjes niet gestolde bloedklonten te zijn en de miskraam zelf uiteindelijk een mola. Kan me dus wel voorstellen dat het ziekenhuis er een tijd(je) tussen laat zitten.

Doe vooral wat voor jou goed voelt. Als dat praten is zeker doen! Reacties kunnen soms heel fijn zijn , maar wees er ook op bedacht dat er genoeg mensen zijn die vreselijk lomp uit de hoek kunnen komen. De rillingen lopen nog over m'n lijf als ik er aan terugdenk wat mensen zeggen. Ik heb helaas geen herkenning getroffen, iedereen kende alleen wel iemand die het had meegemaakt (en daarna gewoon twee gezonde kindertjes kreeg, kots, dat kan ik ook wel bedenken, maar dat doet geen recht aan hoe ik me op dat moment voelde). Bij m 'n tweede miskraam ben ik daardoor selectiever geweest in wie ik het wel en niet verteld heb.

Voel je alsjeblieft vrij om hier te posten. Het is zeer zeker geen makkelijke periode die je nu meemaakt. :*
  vrijdag 20 september 2013 @ 20:19:06 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_131391636
Kursor :*
Ja, dat mensen er niet altijd mee om kunnen gaan weet ik, al ben ik vrij nuchter in die dingen hoor, ik word ook niet snel boos daarom tenzij het een heel dierbaar persoon is. Maar het is zelden kwaadschiks. Ik ben wel verdrietig, maar niet kapot van verdriet.
Het kan gebeuren, het gebeurt, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Het enige waar ik bang voor ben is dat ik er bij een volgende zwangerschap pas laat van zal kunnen genieten en dat vind ik nu al erg jammer :@
disclaimer
  vrijdag 20 september 2013 @ 20:22:27 #172
409579 LuDann
All the way
pi_131391764
Jeetje, Stormqueen/ Sleehakschoen, sterkte...

Ik heb zelf ook een nare ervaring met het moeten verliezen van een vruchtje van 7 weken, nu anderhalf jaar terug. Maar als ik iedereens verhalen hier lees is het mijne er niks bij. :{

Wat een verschrikkelijke ervaringen allemaal! Dit lezen haalt wel weer wat oud zeer omhoog.
  vrijdag 20 september 2013 @ 20:37:41 #173
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_131392359
Lieve SQ, toch maar uit de kast.. Mijn gok is dat je het ergste gewoon hebt gehad en dat de kans erg aanwezig is dat je nu gewoon schoon bent. Bij mij was het ook vaak 1 a 2 dagen hevig en daarna al vrij snel weer over (mijn menstruaties duurden vaak langer als mijn miskramen :')). Ik zit heeeeel hard te denken hoe lang het duurde voor ik dan nacontrole had, maar ik weet het écht niet meer :@ van 1 weet ik nog dat het 2 weken was, omdat de echoscopist niet wilde geloven dat we twee weken ervoor een kloppend hartje hadden gezien :') verder.. Als je ermee zit gewoon bellen en vragen of het eerder mag toch? Als dat echt niet handig is hoor je het wel. Na G was er wel een placentarest achtergebleven, die is na 3 maanden operatief verwijderd en in die 3 maanden is het vloeien nooit volledig opgehouden. Ik denk dan dat je het wel merkt aan je lijf als het niet ok is (niet 1 dag later natuurlijk), ik voelde me gewoon algeheel niet goed.

:* dear.

En Kursor, voor jou ook :*
3!
  vrijdag 20 september 2013 @ 20:40:22 #174
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_131392500
Wij hebben er eerst overigens ook voor gekozen om niets te zeggen, pas na een paar keer hebben we het verteld aan onze omgeving. Wij hadden daar, na wat nare ervaringen bij mijn zwangerschap van Stef, heel bewust voor gekozen. Ik denk achteraf wel eens dat we het onszelf zo wel erg moeilijk hebben gemaakt, je mist zo toch een hoop steun uit je omgeving. Goed dat je er veel over praat dus, m.i. :Y
3!
  vrijdag 20 september 2013 @ 21:41:21 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_131395808
Overigens kun je je nog steeds héél zielig en héél alleen voelen als veel mensen er van af weten ;( mijn man zit gewoon op zo'n andere golflengte dat het wel een andere planeet lijkt ;( hoe ga je daar mee om?
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')