abonnement Unibet Coolblue
pi_124219959
Welkom bij het Fitness topic! Een topic voor mensen die beginnen met fitness alsook mensen die gevorderd zijn!



Wat houdt fitness in?
Met fitness wordt het geheel van sporten en activiteiten die bedreven worden in sportscholen of thuis bedoeld. Het uiteindelijke doel van het beoefenen van fitness kan zijn:

• Gericht op algehele conditieverbeteringen.

• Gericht op vetverbranding en afslanken (Spinning, Aerobics, Cardiofitness etc.)

• Gericht op groei (hypertrofie) of versterking van spiermassa
(bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/fitness)

Waarom een fitness topic?
Veel mensen die beginnen met fitness hebben soms een verkeerd beeld van hoe men het beste vet kan verliezen, hun conditie moet verbeteren of hoe ze het beste krachttrainingen kunnen ondergaan. Daarom zijn er hier zowel beginners als gevorderden die kunnen discussiëren over wat de optimale middelen zijn om een zo optimaal mogelijke werking te krijgen van het doel dat je wil bereiken!
Er is ook een bodybuild reeks op FOK!, dat is voor de mensen die puur op krachttraining gefocused zijn, een aanrader voor als je spiermassa / spierkracht wil trainen, in dit topic staan veel handige feiten en weetjes en ervaringen!

BOVENAL: Schroom niet om in dit fitness topic van alles te vragen!!! Iedereen moet ergens beginnen, schaam je ook niet in de sportschool zelf voor oefeningen! Je doet het voor jezelf. Als je het goed doet, zul je alleen maar beter resultaat zien. Voor de gevorderden bij dezen gevraagd om constructieve antwoorden! Sommige zaken zullen als 'dom' en 'ontwetend' worden ontvangen, maar leg dan begripvol uit waarom diegene incorrect bezig is.

Handige sites

Starting Strength
Een Nederlandse site dat haarfijn de visie van Mark Rippetoe over het zogenaamde 'Starting Strength” principe uitlegt. Hier staan oefeningen bij om voor beginners zo snel mogelijk sterk te worden! Zorg ervoor dat je de oefeningen goed uitvoert!

Voedingswaardetabel!
Je kan hier per voedsel bekijken wat de voedingswaarde is! Zo zit er veel eiwit in tonijn / zalm en rosbief! Weet je wat, bekijk het zelf maar even! De site is overzichtelijk en simpel!

Basisinformatie Voeding!
Een topic van het fitnessforum.nl waar belangrijke informatie op staat voor, je raadt het al, de voeding in combinatie met het fitnessen! Er staan voedingsschema's in van mensen die dat forum bezoeken, handig ter vergelijking of om ideeën op te doen!

Basisinformatie Training!
Informatie over -jawel- hoe je bijvoorbeeld je persoonlijke trainingsschema bij elkaar stelt. Een overzicht van alle spieren in je lichaam, de verschillende stijlen van trainen (fullbody / split etc.)!

Wat is jouw caloriebehoefte?
Zoals wel duidelijk is, is een goede voeding essentieel om tot een goed resultaat te komen qua afvallen / conditie verbetering / spiermassa kweken. Dit betekent dat je vooral niet minder moet gaan eten! Maar hoe weet je nu hoeveel jij nu verbrand? Daar zijn richtlijnen voor, die op deze site staan aangegeven op een drietal formules. Lees goed door wat er staat, zo moeilijk is het niet te begrijpen!

De do's en dont's van krachttraining voor beginners!
The title says it all! Een simpel maar overzichtelijk overzicht (hihi) van zaken die je goed in het achterhoofd moet houden!

Filmpjes van ScoobyDoo zijn ook informatief! Hij heeft misschien wel een gek hoofdjen!




Tips!

• Voer cardio altijd ná krachttraining uit! Tien minuten cardio is genoeg voor de warming up!

• Cardio voor de cooling down na krachttraining is belangrijk, zo zal je minder spierpijn krijgen omdat de verzuring beter uit je lichaam treedt!

• Zorg dat je genoeg eet! Eet niet te weinig, dan komt je lichaam in een spaarstand, en doe je al je werk voor niets!

• Als je spieren wil kweken, zorg dan dat je compound oefeningen doet, geen geïsoleerde oefeningen (compound= oefening met meerdere spiergroepen tegelijk, vb: bench press isolatie oefening is dat je één spier per oefening traint, vb: bicep curl)

• Zorg voor voldoende nachtrust! Je spieren bouwen zich pas op als je rust!

• Als je vet wil kwijtraken, zorg dan dat je qua voedsel om de 2 uur iets eet! Het beste is om zoveel mogelijk eiwitten per dag binnen wil krijgen als je krachttraining doet! Suiker is één van de slechtste dingen die je lichaam wil opnemen, dus let ook op frisdranken!

Tip van Weissman: Een werkstuk over Conditie!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron

Bovenal! Blijf gedisciplineerd! Zet jezelf over mogelijke smoesjes heen en houd dat lichaam lekker in beweging! Hoewel het puur fysieke en mentale krachten opslokt, zou het ook handig te zijn om je goed voor te bereiden op hetgeen wat komen gaat, lezen dus! Het voorkomt nare blessures en tijdverspilling!
pi_124220188
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 15:31 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

Nou dit waren wel mannetjes die hun bovenlijf al goed getraind hadden en dat ook maar al te graag wilden laten zien. Maar zelf dus niet aan het sporten. Ik denk dat ze gehoopt hadden op veel knappe vrouwen om zichzelf te laten zien maar dat viel ook zwaar tegen.
In de gym hoef je vaak niet te rekenen op aandacht van vrouwen. Daar kom je voor de mannen. :) :)

quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:53 schreef Mixende_match het volgende:

[...]

Op dit moment ben ik 2x geweest, en heb ik zomaar wat apparaten gebruikt, maar welke kan ik het beste gebruiken, en ik las in de OP al van de cardio, is het t beste om van te voren de crosstrainer te doen en dan de apparaten en daarna op de hardloopband?
Mwah, zou die crosstrainer alleen even als warming up doen. Paar leuke stretches kan ook geen kwaad. Zou je energie hoofdzakelijk bewaren voor krachttraining. 45 minuten doen en dan gaan met die cardio. :)

Barbell squats kun je ook mee beginnen, is leuk, je wordt er snel sterker van, traint vrijwel alle belangrijke spiergroepen en je verbrandt er ook relatief veel energie mee. ;)
pi_124220444
@mixende match: doe de linkjes in het op even klikken, http://www.giantpt.com/vo(...)jouw-caloriebehoefte dan als allereerste.

Op zich maakt het niet zoveel uit hoelaat je eet, wat en hoeveel je eet is belangrijker.
Plaatselijk trainen kan natuurlijk wel, plaatselijk vetverbranden niet, ook niet door te trainen.

Verder: wel oppassen met stretches, dat is niet tof als je niet goed opgewarmd bent!
pi_124256836
Het trainingsschema ligt dicht bij wat ik van plan was, paar kleine aanpassingen;

Zondag wordt Borst&triceps:
Benchpress
Incline dumbbell press
Triceps push down
French press liggend (triceps extension dus gewoon)
en mijn buikspierenrondje

Maandag benen:
squat
deadlift
legpress
leg curl
calves staand

dinsdag schouders
zijwaarts heffen, cable
dumbbell schouderpress
shrug
en rondje buikspieren

Woensdag rug+biceps
lower back
lat pull wide grip
cable row
barbell curl
incline dumbbell curl

En dan dus donderdag bodypump

Vandaag heb ik ervoor gekozen om de benensessie te doen, morgen doe ik gewoon de rug+biceps en vanaf dan gaat deze routine in. Eerste week/ 2 weken zal het vooral ook aftasten zijn watvoor gewicht ik kan hebben en oefenen op techniek voordat ik de series nog wat korter en hoger in gewicht maak.

Het wenrondje van vandaag ging zo:

Deadlift 4x12 x 30kg
Squat 4x12 x 30kg
legpress: 2x12 x 90kg 1x12 x 100kg, zat nog wel meer in, volgende keer begin ik gelijk bij 100
leg curl 4x12 x 35kg
calves staand 4x12 x 30kg

heb er ook nog een rondje buikspieren aanvast geplakt:
crunch 3x15 x 35 kg
rotary 3x15 x 27.5 kg
total abs 3x15 x 50 kg
Daar wil ik niet per sé meer massa, gaat hard zat.

En dan nog kwartiertje loopband, 5.5 kmpu gemiddelde helling 10%
Oh en 10 minuten loopband om op te warmen, na erheen fietsen eerst een half uur stilgestaan om dat schema in de computer te zetten, dus dat leek me wel handig.
pi_124257654
Hey,

Even een vraagje, hopelijk zit ik goed in dit topic. Ik ben nu al een tijdje bezig om geleidelijk aan gewicht te verliezen en dat vergaat me, na jaren aankloten, prima. Ik doe dat met 3x in de week hardlopen (ook om conditie op te bouwen) en daarnaast doe ik pilates / upperbody schema / lowerbody schema (ben een vrouw).

Nou heb ik een vraag over voeding, ik ben daar nu veel over aan het lezen. Als je wil afvallen is het nodig dat je een caloriedeficit creeërt maar hoe voorkom je nu dat je lichaam in een spaarstand geraakt door dat calorietekort?
Is het een goede aanpak om de ene dag dan je 'normale' inname te eten en de andere dag een tekort te creeëren? Of verlies je dan uiteindelijk helemaal niks? Kan je beter alle dagen een tekort hebben?
Dus eigenlijk; hoe denken jullie over de balans tussen een calorietekort om af te vallen maar tegelijkertijd niet je metabolisme om zeep helpen?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 17:53:25 #6
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_124257900
Dat is een goede vraag. Waar geen eenduidig antwoord op te geven valt. :P In hoofdlijnen van zaken die effect hebben:

- Meestal wordt een energiereductie van 20% op je TDEE (alles wat je verbruikt op een dag incl. alle activiteiten) voorgesteld. Als jij op een dag 2000 kcal verbruikt, ga dan 400 kcal hieronder zitten.

- Als je een paar keer in de week je inspant door middel van krachttraining of cardio, minimaliseer je de kans dat je 'op spaarstand' gaat.

- Mocht je gewichtsverlies een plateau bereiken, dan kan dit vaak opgelost worden door een paar daagjes op of iets boven onderhoud te eten, met veel koolhydraten. Je plateau is een symptoom van verminderde leptinesignallering. Leptine is net als insuline gekoppeld aan glucoseinname, dus als je een paar flinke maaltijden met zetmeel (pasta, brood, aardappels) naar binnen werkt, kun je door een plateau breken.

In mijn ervaring is 'spaarstand' een vaakgebruikt excuus van mensen om 1) niet exact te hoeven uitrekenen wat ze eten, 1a) hun denkfouten of rekenfouten te compenseren, 2) stiekem snoepen te verbergen of 3) te klagen dat 'zij niet kunnen afvallen, want <insert stom excuus>.

Iedereen kan afvallen, je moet alleen de juiste gewoontes proberen aan te nemen, en te focussen op realistische vetverliezen die consistent zijn, ipv zoveel mogelijk in een zo kort mogelijk tijd te verliezen.
Confidence through competence
pi_124258091
http://www.giantpt.com/vo(...)jouw-caloriebehoefte eerst eens je behoefte goed uitrekenen, wat heel belangrijk is, is dat je NIET onder je BMR gaat zitten. Ergens tussen je BRM en je onderhoud is prettig, hou er wel rekening mee dat die berekeningen gemiddelden zijn en er vaak wel een beetje naast zitten, dus je onderhoud kan best 100 kcal hoger of lager zitten
Wat ook belangrijk is, is de verdeling tussen je eiwitten, koolhydraten en vetten.

Vaak kan je al mooie resultaten halen door kleine aanpassingen en mede om je metabolisme in tact te houden moet je niet te snel willen.
Ook wil je niet dat het gewicht wat je verliest spierverlies gaat zijn, goed op je eiwitinname letten dus.
pi_124258157
Mwah, je metabolisme verkloten kan heus Stereo :) gelukkig kan je dat in de meeste gevallen ook weer herstellen door je inname langzaam op te bouwen.
Ons primitieve lijf is nogsteeds gebouwd op zo snel mogelijk vet verzamelen en zo veel mogelijk vet vasthouden, mochten we in een strenge hongerwinter terecht komen... Achterstandje in de evolutie.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 18:01:33 #9
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_124258178
Dat 'niet onder je BMR zitten want anders kom je in spaarstand' is een beetje een hardnekkige mythe zonder wetenschappelijke basis.

Het is wel zo dat als je verder geen cardio of ander soortige training doet, en wat langer -20% van je TDEE zit, dat je dan automatisch langere tijd onder je BMR zit, en dat langs die weg je metabolisme vertraagt.

Dus ja, het is onverstandig, maar nee, het komt niet doordat het zo speciaal is dat er iets fysiologisch gebeurt als je onder BMR gaat zitten.
Confidence through competence
  dinsdag 19 maart 2013 @ 18:03:33 #10
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_124258248
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:01 schreef MarMar het volgende:
Mwah, je metabolisme verkloten kan heus Stereo :)
Nee. Hardnekkige mythe van Viva-huisvrouwen. T3 en T4 zijn voornamelijk gerelateerd aan leptinesignallering. Leptine weer gerelateerd aan insulineniveaus. Ik heb nog nooit een wetenschappelijk stuk gelezen over zogenaamde 'verklote metabolisme' dat niet relatief eenvoudig uit het slop is te trekken.

Zoals ik al zei, als je een redelijk niveau onder je TDEE zit ipv zoveel mogelijk in zo'n kort mogelijke tijd afvallen, en consistent de juiste gewoontes aanhoudt, dan 'verneuk' je je metabolisme niet.
Confidence through competence
pi_124258288
Ik zeg toch ook dat het te herstellen is :)
pi_124259620
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 17:53 schreef Stereotomy het volgende:
Dat is een goede vraag. Waar geen eenduidig antwoord op te geven valt. :P In hoofdlijnen van zaken die effect hebben:

- Meestal wordt een energiereductie van 20% op je TDEE (alles wat je verbruikt op een dag incl. alle activiteiten) voorgesteld. Als jij op een dag 2000 kcal verbruikt, ga dan 400 kcal hieronder zitten.

- Als je een paar keer in de week je inspant door middel van krachttraining of cardio, minimaliseer je de kans dat je 'op spaarstand' gaat.

Is het TDEE hetzelfde als je BMR? Want dan zeg jij 400 kcal onder je BMR, terwijl MarMar zegt niet onder je BMR..

quote:
- Mocht je gewichtsverlies een plateau bereiken, dan kan dit vaak opgelost worden door een paar daagjes op of iets boven onderhoud te eten, met veel koolhydraten. Je plateau is een symptoom van verminderde leptinesignallering. Leptine is net als insuline gekoppeld aan glucoseinname, dus als je een paar flinke maaltijden met zetmeel (pasta, brood, aardappels) naar binnen werkt, kun je door een plateau breken.

In mijn ervaring is 'spaarstand' een vaakgebruikt excuus van mensen om 1) niet exact te hoeven uitrekenen wat ze eten, 1a) hun denkfouten of rekenfouten te compenseren, 2) stiekem snoepen te verbergen of 3) te klagen dat 'zij niet kunnen afvallen, want <insert stom excuus>.

Iedereen kan afvallen, je moet alleen de juiste gewoontes proberen aan te nemen, en te focussen op realistische vetverliezen die consistent zijn, ipv zoveel mogelijk in een zo kort mogelijk tijd te verliezen.
Die tip van het plateau is echt heel handig. Veel mensen beweren dat je dan 'gewoon door moet gaan' of vooral nog minder gaan eten.

Ik heb in het verleden namelijk echt m'n metabolisme vrijwel stil gelegd denk ik met weinig eten/maaltijdvervangende shakes (en dan geen whey maar echt vrij lege zooi). Ontzettend zonde van m'n tijd en ik probeer ook echt iedereen zo veel mogelijk ervoor te behoeden.
pi_124259751
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 17:59 schreef MarMar het volgende:
http://www.giantpt.com/vo(...)jouw-caloriebehoefte eerst eens je behoefte goed uitrekenen, wat heel belangrijk is, is dat je NIET onder je BMR gaat zitten. Ergens tussen je BRM en je onderhoud is prettig, hou er wel rekening mee dat die berekeningen gemiddelden zijn en er vaak wel een beetje naast zitten, dus je onderhoud kan best 100 kcal hoger of lager zitten
Wat ook belangrijk is, is de verdeling tussen je eiwitten, koolhydraten en vetten.

Vaak kan je al mooie resultaten halen door kleine aanpassingen en mede om je metabolisme in tact te houden moet je niet te snel willen.
Ook wil je niet dat het gewicht wat je verliest spierverlies gaat zijn, goed op je eiwitinname letten dus.
Verdeling tussen de eiwitten, koolhydraten en vetten probeer ik inderdaad op te letten. Vind het soms nog wel moeilijk om goede bronnen voor eiwitten te vinden voor de lunchpauze op het werk bijvoorbeeld.
En heb soms van die bizarre koolhydraatcravings :')

Mijn probleem met het eetpatroon aanpassen is dat ik al niet heel 'slecht' eet. Ik eet geen frituur, dagelijks groente en fruit, snoep vrijwel niet, drink geen frisdrank. Dus de beginnerstips die zeggen dat je daarop moet gaan beperken en dat dat al een groot verschil maakt gelden helaas niet voor mij.
pi_124260112
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:40 schreef Ethylaminelle het volgende:

[..]

Is het TDEE hetzelfde als je BMR? Want dan zeg jij 400 kcal onder je BMR, terwijl MarMar zegt niet onder je BMR..

[..]

Die tip van het plateau is echt heel handig. Veel mensen beweren dat je dan 'gewoon door moet gaan' of vooral nog minder gaan eten.

Ik heb in het verleden namelijk echt m'n metabolisme vrijwel stil gelegd denk ik met weinig eten/maaltijdvervangende shakes (en dan geen whey maar echt vrij lege zooi). Ontzettend zonde van m'n tijd en ik probeer ook echt iedereen zo veel mogelijk ervoor te behoeden.
TDEE is onderhoud, BMR is wat je nodig hebt zonder de activiteiten, je basisverbranding.
Je verbruikt namelijk (sporten niet meegerekend) ongeveer drie kwart van je energie voor hersenactiviteit, hartslag, ademhaling, temperatuurregulatie ed.

Als tijdens de lunch meer eiwitten lastig is, dan ontbijten met kwark of havermout? Koud gekookt eitje op je brood, vleesbeleg..
Overigens is "kleine aanpassingen" niet alleen maar van toepassing op junkfood/drinks hoor :)
Ik heb nu 2 glazen melk uit mijn menu geschrapt (een daarvan uit de cappuccino's die ik dronk en geen melk meer bij de lunch) en dat was alles wat ik nodig had om een beetje af te vallen ism 1 keer meer sporten in de week. (dat worden straks 2 keer meer, dan moet ik mijn eetpatroon weer een beetje aanpassen denk ik, ff kijken wattie doet)
  dinsdag 19 maart 2013 @ 18:54:32 #15
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_124260118
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:40 schreef Ethylaminelle het volgende:

[..]

Is het TDEE hetzelfde als je BMR? Want dan zeg jij 400 kcal onder je BMR, terwijl MarMar zegt niet onder je BMR..
Nee, Totdal Daily Energy Expenditure is je netto energiebehoefte op een dag. Inclusief alles. BMR is je Basal Metabolic Rate, je energiebehoefte (vast) minus alle activiteit (variabel) op een dag.
Confidence through competence
  dinsdag 19 maart 2013 @ 18:57:42 #16
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_124260244
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:44 schreef Ethylaminelle het volgende:

[..]

Verdeling tussen de eiwitten, koolhydraten en vetten probeer ik inderdaad op te letten. Vind het soms nog wel moeilijk om goede bronnen voor eiwitten te vinden voor de lunchpauze op het werk bijvoorbeeld.
En heb soms van die bizarre koolhydraatcravings :')

Mijn probleem met het eetpatroon aanpassen is dat ik al niet heel 'slecht' eet. Ik eet geen frituur, dagelijks groente en fruit, snoep vrijwel niet, drink geen frisdrank. Dus de beginnerstips die zeggen dat je daarop moet gaan beperken en dat dat al een groot verschil maakt gelden helaas niet voor mij.
Ja, maar iedereen denkt dat hij/zij gezond eet, ook degenen met een bierbuik die ze maar niet weg kunnen krijgen. :D Dus op zich hecht ik daar weinig waarde aan als mensen dat zonder concreet te worden gaan roepen.

Bierbuik --> ja maar ik krijg genoeg vitamines / mineralen binnen
Ja, maar je hebt een energieoverschot op je buik hangen wat voor insulineresistentie kan / gaat zorgen --> ja maar ik krijg genoeg vitamines...
Diabetes en hart- en vaatziektes komen niet door vitaminegebrek, maar met name door effecten van visceraal vet bij overgewicht --> ja maar...

etc. etc. etc.

Je energiehuishouding in orde krijgen is voor het vermijden van welvaartziektes bijna even belangrijk, zo niet nog belangrijker, als/dan netjes je micronutrienten binnen krijgen. Veel mensen die denken gezond te eten bagetalliseren dit.
Confidence through competence
pi_124260448
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:54 schreef MarMar het volgende:

[..]

TDEE is onderhoud, BMR is wat je nodig hebt zonder de activiteiten, je basisverbranding.
Je verbruikt namelijk (sporten niet meegerekend) ongeveer drie kwart van je energie voor hersenactiviteit, hartslag, ademhaling, temperatuurregulatie ed.

Als tijdens de lunch meer eiwitten lastig is, dan ontbijten met kwark of havermout? Koud gekookt eitje op je brood, vleesbeleg..
Overigens is "kleine aanpassingen" niet alleen maar van toepassing op junkfood/drinks hoor :)
Ik heb nu 2 glazen melk uit mijn menu geschrapt (een daarvan uit de cappuccino's die ik dronk en geen melk meer bij de lunch) en dat was alles wat ik nodig had om een beetje af te vallen ism 1 keer meer sporten in de week. (dat worden straks 2 keer meer, dan moet ik mijn eetpatroon weer een beetje aanpassen denk ik, ff kijken wattie doet)
Aah oke, ik snap het.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:57 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ja, maar iedereen denkt dat hij/zij gezond eet, ook degenen met een bierbuik die ze maar niet weg kunnen krijgen. :D Dus op zich hecht ik daar weinig waarde aan als mensen dat zonder concreet te worden gaan roepen.

Bierbuik --> ja maar ik krijg genoeg vitamines / mineralen binnen
Ja, maar je hebt een energieoverschot op je buik hangen --> ja maar ik krijg genoeg vitamines...
Diabetes en hart- en vaatziektes komen niet door vitaminegebrek, maar met name door effecten van visceraal vet bij overgewicht --> ja maar...

etc. etc. etc.

Je energiehuishouding in orde krijgen is voor het vermijden van welvaartziektes bijna even belangrijk, zo niet nog belangrijker, als/dan netjes je micronutrienten binnen krijgen. Veel mensen die denken gezond te eten bagetalliseren dit.
Ik ontbijt al met kwark of een whey shake met havermout en fruit erdoorheen op trainingsdagen.
Lunch een salade en een boterham met pindakaas of alleen maar boterhammen met pindakaas/kipfilet.
Alleen avondeten heb ik weinig controle over doordat ik gewoon met de pot mee eet thuis. Ik denk dat daar nog veel te behalen valt maar dat is echt lastig voor elkaar te krijgen. Zoals ik al zei het is geen frituur oid, maar ook niet erg voedzaam denk ik.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 19:03:55 #18
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_124260508
Nouja, zolang je geen hoeveelheden erbij noemt, blijft het gissen naar hoeveel energie je binnen krijgt, versus wat je verbrandt. Daarom kan ik altijd weinig met de OTLTDT-lijstjes als ik ze zie. Zoek dat dus goed voor jezelf uit. :)
Confidence through competence
pi_124260898
Oke als ik nou heel concreet zeg dat dit ongeveer mijn dag is:

Ontbijt: whey + (30 g havermout) + sojamelk + handje diepvriesaardbeien
Tussendoor: Mandarijn + 1 snee brood met hummus
Lunch: salade (gemengde sla, avocado, gerookte kipfilet, komkommer, tomaat) + 1 snee brood met pindakaas
Tussendoor: Banaan/mandarijn/appel + 1-2 snee brood met chocoladepasta en pindakaas
Avondeten: rijst + rundergehaktballen in tomatensaus + spinazie à la creme

Later op de avond meestal nog ~2 glazen aanmaaklimonade van karvan cevitam of een vruchtensapje (na het eten vaak trek in zoet :@).

Hebben jullie dan op- of aanmerkingen of tips waar ik betere keuzes zou kunnen maken? Avondeten kan ik helaas niet veel aan doen, hooguit bijvoorbeeld geen rijst opscheppen oid :P maar een hele maaltijd ernaast maken lukt hier thuis niet.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 19:21:33 #20
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_124261354
Lastig om dit conreet te zetten, aangezien ook veel persoonsafhankelijk is, en ik niet voor je kan denken.

In grote lijnen raad ik je aan onbewerkte producten te eten met een hoog gehalte aan vitamines en mineralen. Ik zeg duidelijk grote lijnen, want ik vind zelf brood en pasta bijvoorbeeld hier niet onder vallen, maar juist twee van de meest overschatte producten wat betreft micronutrientdichtheden voor het aantal kcals dat ze geven aan zetmeel. Ik geef de voorkeur aan meer groente en vers vlees en vis op dat gebied, waarbij ik vet vlees en vis niet schuw. Maar dit is persoonlijk.

tot grote verbazing van mijn huisarts 'jouw cholesterolwaardes zijn beter dan die van mij, en ik ben vegetariër!' zucht....

Ik zie dat je een zoetekauw bent. Er is geen reden voor mensen om fructose / sucrose in te nemen, zeker niet bij fabrieksproducten. :) Je trek in zoet is iets psychologisch, net als trek in cocaïne. Het heeft niks/weinig met energiebehoefte te maken. Reken maar hoeveel kcals je hieraan uitgeeft of wil uitgeven.

En whey bij je ontbijt is alleen maar slecht voor je portemonnee ;) Kan ook kwark worden bijvoorbeeld. Caseïne in kwark verteert veel en veel langzamer dan whey. Whey is binnen 3 uur geoxideerd. Dure acetyl Co-A :D

[ Bericht 6% gewijzigd door Stereotomy op 19-03-2013 19:26:57 ]
Confidence through competence
  dinsdag 19 maart 2013 @ 19:24:59 #21
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124261554
Dit is nu precies het schoolvoorbeeld van een OTLTDT-lijstje. De enige SI-eenheid die ik kan vinden is de 30g havermout.

Tip:
Download een app waarin je je kcals bij kan houden, investeer in een keukenweegschaaltje en tel je kcals zodat je structureel een tekort hebt in je onderhoud. Easypeasy. Fatloss gegarandeerd. ^O^
BEASTMODE
  dinsdag 19 maart 2013 @ 19:31:57 #22
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_124262033
Wat Awesome_ zegt. Houd met zo'n app bij hoeveel kcal's je ongeveer inneemt, en houd eventueel ook andere noodzakelijke voedingsstoffen bij als je denkt dat je daarvan te weinig/veel inneemt. Je leert vanzelf redelijk goed inschatten hoeveel kcal je inneemt met bepaalde voedingswaren, ook zonder app. Dan heb je meteen een nuttige vaardigheid geleerd om de rest van je leven gezond(er) te kunnen blijven.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 19:32:40 #23
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_124262073
^O^
Confidence through competence
pi_124262330
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:21 schreef Stereotomy het volgende:
Lastig om dit conreet te zetten, aangezien ook veel persoonsafhankelijk is, en ik niet voor je kan denken.

In grote lijnen raad ik je aan onbewerkte producten te eten met een hoog gehalte aan vitamines en mineralen. Ik zeg duidelijk grote lijnen, want ik vind zelf brood en pasta bijvoorbeeld hier niet onder vallen, maar juist twee van de meest overschatte producten wat betreft micronutrientdichtheden voor het aantal kcals dat ze geven aan zetmeel. Ik geef de voorkeur aan meer groente en vers vlees en vis op dat gebied, waarbij ik vet vlees en vis niet schuw. Maar dit is persoonlijk.

tot grote verbazing van mijn huisarts 'jouw cholesterolwaardes zijn beter dan die van mij, en ik ben vegetariër!' zucht....

Ik zie dat je een zoetekauw bent. Er is geen reden voor mensen om fructose / sucrose in te nemen, zeker niet bij fabrieksproducten. :) Je trek in zoet is iets psychologisch, net als trek in cocaïne. Het heeft niks/weinig met energiebehoefte te maken. Reken maar hoeveel kcals je hieraan uitgeeft of wil uitgeven.

En whey bij je ontbijt is alleen maar slecht voor je portemonnee ;) Kan ook kwark worden bijvoorbeeld. Caseïne in kwark verteert veel en veel langzamer dan whey. Whey is binnen 3 uur geoxideerd. Dure acetyl Co-A :D
Oke! Wanneer heeft whey dan wel zin? Alleen na een training?

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:24 schreef Awesome_ het volgende:
Dit is nu precies het schoolvoorbeeld van een OTLTDT-lijstje. De enige SI-eenheid die ik kan vinden is de 30g havermout.

Tip:
Download een app waarin je je kcals bij kan houden, investeer in een keukenweegschaaltje en tel je kcals zodat je structureel een tekort hebt in je onderhoud. Easypeasy. Fatloss gegarandeerd. ^O^
Leuk afkorting hoor dat OTL blabla. :). Maar wat betekent het?

En alleen maar kcal tellen en onder onderhoud gaan zitten is toch niet voldoende? De voedingsstoffen die je binnenkrijgt tellen toch ook? Het maakt toch uit of je je kcal's uit bijvoorbeeld heel vet voedsel haalt?
pi_124262507
Negeer die laatste opmerking aub :P . Jullie bedoelen vanzelfsprekend de kcal's tellen van 'goed' eten.

Ik ga in ieder geval m'n keukenweegschaal maar weer afstoffen dan en op zoek naar die app.
Thanks!
  dinsdag 19 maart 2013 @ 19:47:06 #26
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124262961
Van 'vet' eten wordt je niet dik, je wordt dik van een calorie-overschot. De afkorting OTLTDT staat voor 'ontbijt, tussendoor, lunch, tussendoor, diner, tussendoor'. Een methode van voedings-loggen die gebruikt wordt in de dieettopics op FOK!
Waarom zou ik niet weten, het zegt namelijk niks.

App-tip:
Calorieteller by fatsecret.
BEASTMODE
pi_124263256
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:47 schreef Awesome_ het volgende:
Van 'vet' eten wordt je niet dik, je wordt dik van een calorie-overschot. De afkorting OTLTDT staat voor 'ontbijt, tussendoor, lunch, tussendoor, diner, tussendoor'. Een methode van voedings-loggen die gebruikt wordt in de dieettopics op FOK!
Waarom zou ik niet weten, het zegt namelijk niks.

App-tip:
Calorieteller by fatsecret.
Ah nu je het zegt, vrij logisch. Hoe geven jullie het weer dan? Maaltijd 1/2/3/4/5 ? Of tijden ofzo? Wat zegt dan wel 'iets'?

Heb 'm gedownload.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 19:55:01 #28
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124263458
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:51 schreef Ethylaminelle het volgende:

[..]

Ah nu je het zegt, vrij logisch. Hoe geven jullie het weer dan? Maaltijd 1/2/3/4/5 ? Of tijden ofzo? Wat zegt dan wel 'iets'?

Heb 'm gedownload.
Ik hou het bij in http://cronometer.com/ Ik gebruik geen geheime codes voor m´n eten. Het gaat gewoon op 1 grote hoop zodat ik weet wat ik doe over de hele dag.
pi_124263609
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:47 schreef Awesome_ het volgende:
Van 'vet' eten wordt je niet dik, je wordt dik van een calorie-overschot. De afkorting OTLTDT staat voor 'ontbijt, tussendoor, lunch, tussendoor, diner, tussendoor'. Een methode van voedings-loggen die gebruikt wordt in de dieettopics op FOK!
Waarom zou ik niet weten, het zegt namelijk niks.

App-tip:
Calorieteller by fatsecret.
Behalve dan als je het een tijdje volgt, dan kan je prima zien wat beter/anders kan als het niet voor de betreffende persoon werkt.
Net zoals je kan zien dat Ethy wel een sweettooth heeft.

:)

http://www.calorieteller.nl/ deze doet het online ook wel prima, al staat niet alles erop, maar dat los je vrij simpel op door daarvan de voedingswaarden even op te zoeken, al dan niet op de verpakking, en zelf erbij te rekenen.

1 of 2 boterhammen, een mandarijn of een banaan, dat zijn wel dingen die behoorlijk schelen onderling in kcal.. minimaal 70 voor de boterham en dat dan zonder beleg, banaantje 120 versus mandarijn 25..

En wat is een handje? Dus jah, afwegen..
(ik maak ook oltd lijstjes, maar ik weeg zelf wel af)
pi_124263630
Waar ligt trouwens de grens tussen fitness en bodybuilding, vooral als het om de twee topics gaat hier op FOK!
  dinsdag 19 maart 2013 @ 19:59:04 #31
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124263735
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:51 schreef Ethylaminelle het volgende:

[..]

Ah nu je het zegt, vrij logisch. Hoe geven jullie het weer dan? Maaltijd 1/2/3/4/5 ? Of tijden ofzo? Wat zegt dan wel 'iets'?

Heb 'm gedownload.
Gewoon aantal kcals alleen. Evt. de verdeling in eiwitten/carbs/fat.

Grofweg:
Wanneer je een maand lang elke dag minder kcals hebt gegeten dan je onderhoud ben je afgevallen.
Of dat nu elke dag alleen aan bleekselderij is, of aan Ben en Jerry's maakt voor dit verhaal niet uit.
Wel moet je een breed spectrum aan vitaminen en mineralen binnenkrijgen natuurlijk.
Een voorbeeld van deze theorie:
http://edition.cnn.com/20(...)professor/index.html

Succes!
BEASTMODE
pi_124263886
Die overlapt elkaar wel wat bij de heftigste fitnessers en de beginnende bodybuilders denk ik no1 :P (al zijn hier de meningen ongetwijfeld over verdeeld)

En ehm, kwa afvallen door minder kcals maakt het dan wellicht niet uit of je bagger eet of gezond, maar voor je gezondheid toch echt wel awesome... Vandaar dat er ook dikke mensen zijn met "ondervoeding"

edit: ah, mineralen en vitaminen. idd..
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:01:40 #33
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124263924
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:57 schreef no1uknow het volgende:
Waar ligt trouwens de grens tussen fitness en bodybuilding, vooral als het om de twee topics gaat hier op FOK!
Kennis. Fitness-topic heeft een andere invalshoek (spinners/crossfitters/hardlopers/cardio-only anders krijg ik dikke spieren) vs. het systematisch bouwen aan jouw streeffysiek.
BEASTMODE
pi_124263977
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:01 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Kennis. Fitness-topic heeft een andere invalshoek (spinners/crossfitters/hardlopers/cardio-only anders krijg ik dikke spieren) vs. het systematisch bouwen aan jouw streeffysiek.
Nietus.
pi_124264023
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:01 schreef MarMar het volgende:

En ehm, kwa afvallen door minder kcals maakt het dan wellicht niet uit of je bagger eet of gezond, maar voor je gezondheid toch echt wel awesome... Vandaar dat er ook dikke mensen zijn met "ondervoeding"
Ja dit dacht ik zeker ook. Toch als je kijkt naar dat artikel van Awesome, in dat eenmansonderzoekje is zelfs zijn LDL cholesterol gedaald en HDL gestegen, om maar wat te noemen.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:04:35 #36
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124264133
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:02 schreef MarMar het volgende:

[..]

Nietus.
Het bodybuildtopic discussieert wel op een stuk wetenschappelijker niveau.
BEASTMODE
pi_124264231
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:03 schreef Ethylaminelle het volgende:

[..]

Ja dit dacht ik zeker ook. Toch als je kijkt naar dat artikel van Awesome, in dat eenmansonderzoekje is zelfs zijn LDL cholesterol gedaald en HDL gestegen, om maar wat te noemen.
Juh, hij "speelt vals" met vitamines en proteines :) ik haal die liever uit mijn gewone voeding.
pi_124264291
quote:
16s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:04 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Het bodybuildtopic discussieert wel op een stuk wetenschappelijker niveau.
Omdat mensen hier komen dieten ipv sporten en wij zo vriendelijk zijn dat te beantwoorden, terwijl nog niemand op mijn nieuwe schema heeft gereageerd..

Bijvoorbeeld.

puh!
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:08:56 #39
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124264413
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:03 schreef Ethylaminelle het volgende:

[..]

Ja dit dacht ik zeker ook. Toch als je kijkt naar dat artikel van Awesome, in dat eenmansonderzoekje is zelfs zijn LDL cholesterol gedaald en HDL gestegen, om maar wat te noemen.
Ja dit is waarschijnlijk eerder een gevolg van de afgenomen vetmassa dan dat het een gevolg is van de 'gezonde' voeding.
Als je echt elke dag alleen maar zou leven op chocoladerepen krijg je op den duur nog steeds een scheurbuik door vitamine C-tekort om maar wat te noemen. :P
Ik haal dat onderzoek alleen maar aan om aan te tonen dat vetverlies primair gemaakt wordt door een kcaldeficit, de rest is secundair.
BEASTMODE
pi_124264509
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:06 schreef MarMar het volgende:

[..]

Omdat mensen hier komen dieten ipv sporten en wij zo vriendelijk zijn dat te beantwoorden, terwijl nog niemand op mijn nieuwe schema heeft gereageerd..

Bijvoorbeeld.

puh!
Sorry. ;)

Ik bedoel het overigens niet als 'dieet', wil gewoon echt op een goede manier eten om optimale resultaten te halen icm het sporten. En wil ook altijd op die manier blijven eten en niet voor een korte periode en dan terugkeren naar oude gewoontes.

Posten jullie hier ook stats / vooruitgang of is het niet zo'n topic?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:10:47 #41
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124264512
Voor de echte fatlossbasics nog de volgende link:
http://www.bodyrecomposit(...)ss-diets-part-1.html

OP-waardig in dit topic als je het mij vraagt.
BEASTMODE
pi_124264911
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:10 schreef Ethylaminelle het volgende:

[..]

Sorry. ;)

Ik bedoel het overigens niet als 'dieet', wil gewoon echt op een goede manier eten om optimale resultaten te halen icm het sporten. En wil ook altijd op die manier blijven eten en niet voor een korte periode en dan terugkeren naar oude gewoontes.

Posten jullie hier ook stats / vooruitgang of is het niet zo'n topic?
Volgens mij ben ik lately de enige die dat een beetje doet :P

Ik heb vanaf november tot nu mijn legpress van 10 naar 100 kg gekregen, ben toen begonnen met sporten als revalidatie (vorig voorjaar zat ik nog in een rolstoel) en nu wil ik meer spier, deels om mijn skelet extra te ondersteunen want dat heb ik nodig, maar op dat niveau ben ik wel allang. Nu wil ik gewoon ongeveer dit:

omdat ik dat mooi vind :)
En sterk zijn voelt tof :)
Dus dat.
pi_124265004
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:16 schreef MarMar het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik lately de enige die dat een beetje doet :P

Ik heb vanaf november tot nu mijn legpress van 10 naar 100 kg gekregen, ben toen begonnen met sporten als revalidatie (vorig voorjaar zat ik nog in een rolstoel) en nu wil ik meer spier, deels om mijn skelet extra te ondersteunen want dat heb ik nodig, maar op dat niveau ben ik wel allang. Nu wil ik gewoon ongeveer dit:
[ afbeelding ]
omdat ik dat mooi vind :)
En sterk zijn voelt tof :)
Dus dat.
Ik als man, vind deze foto 'te'. Hier heb je natuurlijk niks aan, maar wilde het toch even vermelden.
Heel erg veel bewondering voor je discipline en dat je d'r, vanuit die 'rolstoelsituatie' zo voor wilt gaan.
Respect! :)
pi_124265125
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:18 schreef Atemno het volgende:

[..]

Ik als man, vind deze foto 'te'. Hier heb je natuurlijk niks aan, maar wilde het toch even vermelden.
Heel erg veel bewondering voor je discipline en dat je d'r, vanuit die 'rolstoelsituatie' zo voor wilt gaan.
Respect! :)
Thx :) de traps vind ik idd een beetje te, de rest niet :)
Ik reken er ook niet op dat ik precies dat ga bereiken, maar ik ga zeker mijn best doen zo dichtbij mogelijk te komen :)
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:21:29 #45
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_124265235
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:01 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Kennis. Fitness-topic heeft een andere invalshoek (spinners/crossfitters/hardlopers/cardio-only anders krijg ik dikke spieren) vs. het systematisch bouwen aan jouw streeffysiek.
Is dat zo? Ik dacht dat het fitness-topic meer was voor de mensen die gezond willen worden/blijven en casual spieren willen opbouwen, en daarom niet per se optimaal hoeven te trainen en eten, terwijl de bodybuilders juist hun spieren tot het perfecte willen aftrainen, en daarvoor juist wel op zoek zijn naar de optimale training en voeding.
pi_124265417
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik dacht dat het fitness-topic meer was voor de mensen die casual spieren willen opbouwen, en daarom niet per se optimaal hoeven te trainen en eten, terwijl de bodybuilders juist hun spieren tot het perfecte willen aftrainen, en daarvoor juist wel op zoek zijn naar de optimale training en voeding.
Dat komt inderdaad meer in de buurt..
Ik wil geen bodybuildster worden omdat ik mijn tieten wil houden, heel goed argument lijkt me zo!
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:26:21 #47
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_124265485
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:19 schreef MarMar het volgende:

[..]

Thx :) de traps vind ik idd een beetje te, de rest niet :)
Ik reken er ook niet op dat ik precies dat ga bereiken, maar ik ga zeker mijn best doen zo dichtbij mogelijk te komen :)
Gewoon doorzetten. Die 'man' boven je heeft er geen kijk op.
pi_124265532
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:47 schreef Awesome_ het volgende:
Van 'vet' eten wordt je niet dik, je wordt dik van een calorie-overschot. De afkorting OTLTDT staat voor 'ontbijt, tussendoor, lunch, tussendoor, diner, tussendoor'. Een methode van voedings-loggen die gebruikt wordt in de dieettopics op FOK!
Waarom zou ik niet weten, het zegt namelijk niks.

App-tip:
Calorieteller by fatsecret.
Wat gebeurt er met je lichaam als persoon A gezond eet en persoon B ongezond?
Dus stel A eet gezond, gevarieerd dieet (2500kcal) en B eet elke dag bij mcdoands 2500kcal.
pi_124265729
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:26 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Gewoon doorzetten. Die 'man' boven je heeft er geen kijk op.
Ik moedigde haar ook gewoon aan hoor.
pi_124265858
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:16 schreef MarMar het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik lately de enige die dat een beetje doet :P

Ik heb vanaf november tot nu mijn legpress van 10 naar 100 kg gekregen, ben toen begonnen met sporten als revalidatie (vorig voorjaar zat ik nog in een rolstoel) en nu wil ik meer spier, deels om mijn skelet extra te ondersteunen want dat heb ik nodig, maar op dat niveau ben ik wel allang. Nu wil ik gewoon ongeveer dit:
[ afbeelding ]
omdat ik dat mooi vind :)
En sterk zijn voelt tof :)
Dus dat.
Respect voor je prestatie en je doel!
Vorig jaar in mijn apparaten tijd zat ik met legpress op 70 kg, kreeg daarvan alleen echt veel last van m'n knieën, misschien slechte vorm (?) dunno.

Ik doe nu meer met losse gewichten. Na een knieblessure weer begonnen met hardlopen en daarnaast ben ik steeds meer oefeningen aan het toevoegen.
Ik squat nu al een tijd 3x12x15 kg.
Lunges 3x20x12,5 kg. Echte fitness gewichten nog :@
Doe daar nog variaties op en kuiten. Maar nu het hardlopen weer goed gaat en ik nog meer vet aan het verliezen ben wil ik weer zwaarder gaan. Ik dacht aan per week 2,5 kg erbij of om de twee weken.. Moet nog even uitproberen wat goed voelt.

Daarnaast wil ik nu ook meer definitie in armen en rug.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:33:04 #51
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_124265862
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:27 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

Wat gebeurt er met je lichaam als persoon A gezond eet en persoon B ongezond?
Dus stel A eet gezond, gevarieerd dieet (2500kcal) en B eet elke dag bij mcdoands 2500kcal.
Google eens op 'scheurbuik', 'beriberi' en 'rachitis'. Liefst Google Image Search.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:33:34 #52
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124265900
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:27 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

Wat gebeurt er met je lichaam als persoon A gezond eet en persoon B ongezond?
Dus stel A eet gezond, gevarieerd dieet (2500kcal) en B eet elke dag bij mcdoands 2500kcal.
Naar alle waarschijnlijkheid een deficit in de micro's (vitaminen/mineralen) wegens eenzijdige voeding.
BEASTMODE
pi_124266101
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:33 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Naar alle waarschijnlijkheid een deficit in de micro's (vitaminen/mineralen) wegens eenzijdige voeding.
en als B alle vitamines uit een potje haalt?
pi_124266138
Qua streeffysiek vind ik dit mooie benen en billen



Mag zelfs nog iets meer definitie in
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:40:07 #55
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_124266248
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:37 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

en als B alle vitamines uit een potje haalt?
Waarom zou B dat willen? Zo'n dieet van fastfood is niet alleen ongezonder maar ook duurder, smeriger en wellicht (afhankelijk van hoe ver je moet reizen voor de McDonald's/Burger King/KFC) ook tijdrovender dan gewoon zelf je kostje maken.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:40:20 #56
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_124266261
Ach, in het bodybuilderstopic iets meer haantjesgedrag en doorgaans hogere doelen. Hier in het fitnesstopic wat minder hoge doelen. Maar het pad ernaartoe is eigenlijk gelijk, misschien voor de een intensiever dan de ander.
Confidence through competence
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:44:46 #57
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124266489
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:37 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

en als B alle vitamines uit een potje haalt?
Dan eet B niet lekker.
Maar puur op de logica zou ik niet snappen waarom het niet zou kunnen. Vitamine=vitamine. Uit een potje of niet. Mits een allesomvattend vitaminesuppletie, en een 'goede' vet-carb-eiwit ratio.
BEASTMODE
pi_124266577
Ik denk dat je een beetje uitkomt op een mogelijk hoge inname van transvetten, uberhaupt teveel vetten naar ratio, wellicht het missen van vezels en dat soort dingen. Je zit meer op mogelijke lange-termijn effecten gok ik zo.
pi_124266636
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:46 schreef no1uknow het volgende:
Ik denk dat je een beetje uitkomt op een mogelijk hoge inname van transvetten, uberhaupt teveel vetten naar ratio, wellicht het missen van vezels en dat soort dingen. Je zit meer op mogelijke lange-termijn effecten gok ik zo.
Zou degene ook meer vet aanmaken?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:48:35 #60
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_124266686
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:44 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Dan eet B niet lekker.
Maar puur op de logica zou ik niet snappen waarom het niet zou kunnen. Vitamine=vitamine. Uit een potje of niet. Mits een allesomvattend vitaminesuppletie, en een 'goede' vet-carb-eiwit ratio.
Volgens mij wordt dat 'allesomvattend' echt een probleem, als je de vitaminen uit een potje neemt. Die dingen schijnen nogal vol te zitten met dingen als vitamine-c, terwijl andere vitaminen en mineralen ontbreken.
pi_124266865
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:37 schreef Ethylaminelle het volgende:
Qua streeffysiek vind ik dit mooie benen en billen

[ afbeelding ]

Mag zelfs nog iets meer definitie in
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If not now, then when.
pi_124266891
Spierpijn als een baas.

Nu moet ik snel herstellen, zonder shakes. Kwark maar eten ? Banaan helpt toch ook wel ?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:52:10 #63
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_124266915
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:47 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

Zou degene ook meer vet aanmaken?
Dat zijn beetje Taubesiaanse hypotheses! Wel erg interessant. :)

Iemand die voor een sadistisch onderzoek een maand lang lang 2000 kcal van zijn behoefte aan glucose binnenkrijgt vs zijn tweelingbroer die 2000 kcal aan fructose binnenkrijgt, zal de boel anders opslaan.

Dat blijkt sowieso uit muisproeven die 60% van de behoefte door fructose ipv glucose vervangen. De fructosemuizen zijn er een stuk slechter aan toe, met een pathologisch vette lever!

Maar, als je fructoselevels netjes houdt, is er geen praktisch verschil.
Confidence through competence
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:53:25 #64
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124266996
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Volgens mij wordt dat 'allesomvattend' echt een probleem, als je de vitaminen uit een potje neemt. Die dingen schijnen nogal vol te zitten met dingen als vitamine-c, terwijl andere vitaminen en mineralen ontbreken.
True. :P sommige zijn duurder om te synthetiseren dan anderen en vooral in die multis van de action of zo is die verdeling kutter voor dit doeleinde.
BEASTMODE
pi_124267017
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:26 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Gewoon doorzetten. Die 'man' boven je heeft er geen kijk op.
:D
Ben best al een eindje, sinds ik train aangekomen, maar vetpercentage behoorlijk omlaag, ik was echt typisch skinny fat.. niet zo raar ook.
Mijn vetpercentage gaat langzaam wat omlaag nog, mijn vetvrije massa is inmiddels bijna 60 kg waar ik toch best wel enorm trots op ben :)

Na nog eventjes verder gaan met cutten heb ik straks een vetpercentage van 20% (bij ongeveer 75 kg dus), zoals het nu gaat gok ik dat ik daar over een maandje wel ben en dan vanaf daar maar weer verder zien :)

Het hele verhaal over "spiergeheugen" (kortgezegd: cellen verdwijnen niet, maar worden alleen leger) komt wel logisch op mij over als ik kijk naar mijn sportverleden en naar hoe snel ik nu weer heb opgebouwd.
pi_124267083
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:51 schreef Lamabal het volgende:
Spierpijn als een baas.

Nu moet ik snel herstellen, zonder shakes. Kwark maar eten ? Banaan helpt toch ook wel ?
banaan voor de calcium, kwark voor de eiwitten, rust, en lopen (5 tot 10 km, gewoon normale loopsnelheid, rennen sucks) zijn mijn remedies.
pi_124267131
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:54 schreef MarMar het volgende:

[..]

banaan voor de calcium, kwark voor de eiwitten, rust, en lopen (5 tot 10 km, gewoon normale loopsnelheid, rennen sucks) zijn mijn remedies.
Neem je Vit D?
If not now, then when.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:56:04 #68
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124267145
Sowieso een keer een zooi muizen inslaan om deze shit te testen.
BEASTMODE
pi_124267155
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Neem je Vit D?
D3, zonder toegevoegde calcium.
pi_124267167
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:53 schreef MarMar het volgende:

[..]

:D
Ben best al een eindje, sinds ik train aangekomen, maar vetpercentage behoorlijk omlaag, ik was echt typisch skinny fat.. niet zo raar ook.
Mijn vetpercentage gaat langzaam wat omlaag nog, mijn vetvrije massa is inmiddels bijna 60 kg waar ik toch best wel enorm trots op ben :)

Na nog eventjes verder gaan met cutten heb ik straks een vetpercentage van 20% (bij ongeveer 75 kg dus), zoals het nu gaat gok ik dat ik daar over een maandje wel ben en dan vanaf daar maar weer verder zien :)

Het hele verhaal over "spiergeheugen" (kortgezegd: cellen verdwijnen niet, maar worden alleen leger) komt wel logisch op mij over als ik kijk naar mijn sportverleden en naar hoe snel ik nu weer heb opgebouwd.
Misschien scheelt het ook wel wat dat jij al weet hoe het moet? Dus niet zozeer je spieren, maar jij kan misschien ook sneller in het begin zwaarder gaan omdat je bewegingen al kent. Een echte beginneling begint vaak ook licht omdat het eerst belangrijk is dat je de bewegingen goed uitvoert.

Alhoewel dat op mening apparaat niet echt op goed, bij veel van die dingen kan je niet echt verkeerd gaan lijkt me.
pi_124267185
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:56 schreef MarMar het volgende:

[..]

D3, zonder toegevoegde calcium.
Jij zat toch in een rolstoel, niet?
If not now, then when.
pi_124267225
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:56 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Jij zat toch in een rolstoel, niet?
Hmhm :D en sinds vandaag doe ik heuse squats *O* (begingewicht van 30 kg, maar toch!)
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:57:49 #73
63722 z80
I fink you freaky
pi_124267235
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:53 schreef MarMar het volgende:

[..]

:D
Ben best al een eindje, sinds ik train aangekomen, maar vetpercentage behoorlijk omlaag, ik was echt typisch skinny fat.. niet zo raar ook.
Mijn vetpercentage gaat langzaam wat omlaag nog, mijn vetvrije massa is inmiddels bijna 60 kg waar ik toch best wel enorm trots op ben :)

Na nog eventjes verder gaan met cutten heb ik straks een vetpercentage van 20% (bij ongeveer 75 kg dus), zoals het nu gaat gok ik dat ik daar over een maandje wel ben en dan vanaf daar maar weer verder zien :)

Het hele verhaal over "spiergeheugen" (kortgezegd: cellen verdwijnen niet, maar worden alleen leger) komt wel logisch op mij over als ik kijk naar mijn sportverleden en naar hoe snel ik nu weer heb opgebouwd.
de eerste hap van het vet gaat inderdaad snel. maar je zult merken dat het steeds langzamer gaat om er nog een % vanaf te krijgen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_124267253
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:57 schreef MarMar het volgende:

[..]

Hmhm :D en sinds vandaag doe ik heuse squats *O* (begingewicht van 30 kg, maar toch!)
Bikkel. _O_ Maakt niet uit, ook al deed je 5kg, keep it up! :)
If not now, then when.
pi_124267287
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:57 schreef MarMar het volgende:

[..]

Hmhm :D en sinds vandaag doe ik heuse squats *O* (begingewicht van 30 kg, maar toch!)
_O_ inclusief stang? En hoeveel sets/reps?
pi_124267301
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:57 schreef z80 het volgende:

[..]

de eerste hap van het vet gaat inderdaad snel. maar je zult merken dat het steeds langzamer gaat om er nog een % vanaf te krijgen.
O maar sweetie, ik was al 45 kg afgevallen toen ik nog in de rolstoel zat, zonder sporten dus :P (ze waren er ook aan gekomen in de rolstoel, dat gaat retesnel als je je eetpatroon nog niet aanpast aan niets doen omdat je denkt dat je eerdaags wel gaat revalideren :') )
Ik kan dat trucje wel.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:59:33 #77
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124267337
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:57 schreef MarMar het volgende:

[..]

Hmhm :D en sinds vandaag doe ik heuse squats *O* (begingewicht van 30 kg, maar toch!)
Prima schema trouwens.
pi_124267404
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:58 schreef Ethylaminelle het volgende:

[..]

_O_ inclusief stang? En hoeveel sets/reps?
Ehm, nee, ik hang 30 aan de stang, 4 sets, 12 reps.

En de 5 kg doe ik met bodypump wel Yuri :P thx! :D
pi_124267439
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:59 schreef Snakey het volgende:

[..]

Prima schema trouwens.
Kijk dat wilde ik even lezen, en dan nog wel van iemand die er verstand van heeft :D thx!
  dinsdag 19 maart 2013 @ 21:03:43 #80
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124267610
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:01 schreef MarMar het volgende:

[..]

Kijk dat wilde ik even lezen, en dan nog wel van iemand die er verstand van heeft :D thx!
Je haalt me straks nog in op de legpress. :P
pi_124267633
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:56 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Misschien scheelt het ook wel wat dat jij al weet hoe het moet? Dus niet zozeer je spieren, maar jij kan misschien ook sneller in het begin zwaarder gaan omdat je bewegingen al kent. Een echte beginneling begint vaak ook licht omdat het eerst belangrijk is dat je de bewegingen goed uitvoert.

Alhoewel dat op mening apparaat niet echt op goed, bij veel van die dingen kan je niet echt verkeerd gaan lijkt me.
Ja nou maybe, maar die legpress op 10 kg in november kostte me toch echt ernstig moeite qua kracht.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 21:05:09 #82
63722 z80
I fink you freaky
pi_124267694
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:00 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ehm, nee, ik hang 30 aan de stang, 4 sets, 12 reps.

En de 5 kg doe ik met bodypump wel Yuri :P thx! :D
dat gaan mijn knieën niet houden met vrije gewichten. in een apparaat is de 50KG (20 voor de stang+30 aan gewichten) geen probleem.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_124267787
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:03 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je haalt me straks nog in op de legpress. :P
Is dat een challenge? :D
Hoeveel doe je op de legpress?
pi_124267821
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:52 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Dat zijn beetje Taubesiaanse hypotheses! Wel erg interessant. :)

Iemand die voor een sadistisch onderzoek een maand lang lang 2000 kcal van zijn behoefte aan glucose binnenkrijgt vs zijn tweelingbroer die 2000 kcal aan fructose binnenkrijgt, zal de boel anders opslaan.

Dat blijkt sowieso uit muisproeven die 60% van de behoefte door fructose ipv glucose vervangen. De fructosemuizen zijn er een stuk slechter aan toe, met een pathologisch vette lever!

Maar, als je fructoselevels netjes houdt, is er geen praktisch verschil.
Dus je zou wel dikker worden als je alleen bij mcdoands eet. Menu's van mcdoands zitten bomvol met suikers. Volgens jou zou persoon B dikker worden itt persoon A ookal eten ze even veel calorieen.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 21:13:50 #85
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_124268159
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:07 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

Dus je zou wel dikker worden als je alleen bij mcdoands eet. Menu's van mcdoands zitten bomvol met suikers. Volgens jou zou persoon B dikker worden itt persoon A ookal eten ze even veel calorieen.
Waarom wil je dat eigenlijk weten? :D
pi_124268224
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom wil je dat eigenlijk weten? :D
gewoon interesse hoe het lichaam werkt.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 21:18:50 #87
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124268403
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:07 schreef MarMar het volgende:

[..]

Is dat een challenge? :D
Hoeveel doe je op de legpress?
Ik kan maximum gaan en zo´n 180kg of misschien iets meer drukken. Maar dat doe ik niet omdat m´n prothesebeen dat niet kan en ik dan vooral op rechts aan het drukken ben. Ik heb geen last van m´n rug, maar het lijkt me niet echt gezond om vaak zo´n gewicht te drukken terwijl de verdeling, zeg, 1/3 - 2/3 is. Daarbij wordt het dan gewoon pijnlijk doordat m´n prothese op allerlei plekken gaat duwen die daar niet voor bedoeld zijn.

Dus ik zit zo rond de 150kg. :P
pi_124269187
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:18 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik kan maximum gaan en zo´n 180kg of misschien iets meer drukken. Maar dat doe ik niet omdat m´n prothesebeen dat niet kan en ik dan vooral op rechts aan het drukken ben. Ik heb geen last van m´n rug, maar het lijkt me niet echt gezond om vaak zo´n gewicht te drukken terwijl de verdeling, zeg, 1/3 - 2/3 is. Daarbij wordt het dan gewoon pijnlijk doordat m´n prothese op allerlei plekken gaat duwen die daar niet voor bedoeld zijn.

Dus ik zit zo rond de 150kg. :P
Oeh, dat moet theoretisch te halen zijn voor me, i'll let you know! :D
Ben jij dan ook begonnen met sporten vanuit een revalidatie? Of was je altijd al aan het sporten?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 21:47:33 #89
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124270026
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:33 schreef MarMar het volgende:

[..]

Oeh, dat moet theoretisch te halen zijn voor me, i'll let you know! :D
Ben jij dan ook begonnen met sporten vanuit een revalidatie? Of was je altijd al aan het sporten?
Moet te doen zijn. Maar ik ga wel wat aanpassingen laten doen dus misschien ga ik dan weer wat zwaarder. :P

Ik heb nooit echt revalidatie gedaan, ik liep gelijk weg. :') Dat is zo´n 27 jaar geleden, daarvoor sporte ik ook. En daarna, eh, door de jaren heen af en aan.
pi_124270106
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:47 schreef Snakey het volgende:

[..]

Moet te doen zijn. Maar ik ga wel wat aanpassingen laten doen dus misschien ga ik dan weer wat zwaarder. :P

Ik heb nooit echt revalidatie gedaan, ik liep gelijk weg. :') Dat is zo´n 27 jaar geleden, daarvoor sporte ik ook. En daarna, eh, door de jaren heen af en aan.
Mag ik vragen wat er gebeurt is? (Nieuweling hier) Of is dat te prive?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 21:52:13 #91
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124270308
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:48 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat er gebeurt is? (Nieuweling hier) Of is dat te prive?
Nee hoor. Door een motorongeluk. Ik eh, reed ´iets´ te hard waardoor ik een auto van links niet aan zag komen. Been verbrijzeld, met bot over de straat, en door de ontsteking daarvan m´n been verloren. Onder m´n knie gelukkig. Een kniegewricht hebben maakt wel een wezelijk verschil.
pi_124270507
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:47 schreef Snakey het volgende:

[..]

Moet te doen zijn. Maar ik ga wel wat aanpassingen laten doen dus misschien ga ik dan weer wat zwaarder. :P

Ik heb nooit echt revalidatie gedaan, ik liep gelijk weg. :') Dat is zo´n 27 jaar geleden, daarvoor sporte ik ook. En daarna, eh, door de jaren heen af en aan.
Dat je ervoor al sportte zal ook wel aanmerkelijk gescheeld hebben dan met dat lopen! Stoerheid :)
pi_124270549
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:37 schreef Ethylaminelle het volgende:
Qua streeffysiek vind ik dit mooie benen en billen

[ afbeelding ]

Mag zelfs nog iets meer definitie in
Delicious. O+ Ga ervoor, Miss!
  dinsdag 19 maart 2013 @ 22:02:09 #94
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124270885
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:55 schreef MarMar het volgende:

[..]

Dat je ervoor al sportte zal ook wel aanmerkelijk gescheeld hebben dan met dat lopen! Stoerheid :)
Dat denk ik ook. Als ik niet aan het sporten was was ik buiten wel iets fysieks aan het doen.
pi_124271829
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:52 schreef Snakey het volgende:

[..]

Nee hoor. Door een motorongeluk. Ik eh, reed ´iets´ te hard waardoor ik een auto van links niet aan zag komen. Been verbrijzeld, met bot over de straat, en door de ontsteking daarvan m´n been verloren. Onder m´n knie gelukkig. Een kniegewricht hebben maakt wel een wezelijk verschil.
Damn, en nu gewoon sporten als een held. Geweldig
pi_124272755
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:17 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Damn, en nu gewoon sporten als een held. Geweldig
Absoluut. Vergeet niet dat hij ook in prohormonen en zieke fitness supplementen handelt. _O_
  dinsdag 19 maart 2013 @ 22:38:46 #97
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124273299
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:31 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Absoluut. Vergeet niet dat hij ook in prohormonen en zieke fitness supplementen handelt. _O_
Nou ja, ik geef ze wel eens weg. :')
  dinsdag 19 maart 2013 @ 22:38:52 #98
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_124273308
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:05 schreef z80 het volgende:

[..]

dat gaan mijn knieën niet houden met vrije gewichten. in een apparaat is de 50KG (20 voor de stang+30 aan gewichten) geen probleem.
50kg in een apparaat gaat zoveel makkelijker dan losse gewichten. Ik weeg 73kg en squat 100kg. In een legpress doe ik 195kg, go figure.

En hoezo zouden je knieën dat niet kunnen houden?
pi_124275016
Knieën kan je trainen... tot een paar maanden geleden moest ik mijn knieschijven nog minstens 1 keer per week terug op de plek meppen (ja dat mag je letterlijk nemen) als ik mijn voet ook maar een beetje scheef neerzette bij gewoon lopen.. nu nergens last meer van, al ga ik nog niet dieper dan parallel squatten, dat dan weer niet :P
pi_124275393
Heb weer een vraag.. laatste keer over squatten maar nu over bankdrukken :D
Ik ben gaan bankdrukken sinds vorige week, en omdat het een borstoefening is en ik een vrouw ben ik me gaan afvragen of dat 'kwaad' kan, dus kortom; gaan mijn borsten na verloop van tijd weg of is dat een fabel? Op internet krijg ik er verschillende antwoorden op, sommigen zeggen dat als je je borstspieren ontwikkelt het juist goed is omdat het dan een soort 'inwendige bh' wordt en anderen zeggen dat je borsten er kleiner van worden.
Kan het altijd vragen aan fitnessinstructeurs maar omdat hier ook mensen zijn die er vast wel wat vanaf weten dacht ik, ik vraag het hier :)

(doe trouwens alleen met de stang zelf, geen gewichten eraan, ben ik te slap voor :P )
pi_124275896
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 23:13 schreef vera166 het volgende:
Heb weer een vraag.. laatste keer over squatten maar nu over bankdrukken :D
Ik ben gaan bankdrukken sinds vorige week, en omdat het een borstoefening is en ik een vrouw ben ik me gaan afvragen of dat 'kwaad' kan, dus kortom; gaan mijn borsten na verloop van tijd weg of is dat een fabel? Op internet krijg ik er verschillende antwoorden op, sommigen zeggen dat als je je borstspieren ontwikkelt het juist goed is omdat het dan een soort 'inwendige bh' wordt en anderen zeggen dat je borsten er kleiner van worden.
Kan het altijd vragen aan fitnessinstructeurs maar omdat hier ook mensen zijn die er vast wel wat vanaf weten dacht ik, ik vraag het hier :)

(doe trouwens alleen met de stang zelf, geen gewichten eraan, ben ik te slap voor :P )
• Je borsten worden alleen kleiner als je afvalt (vet verbrandt) (bodybuildsters verliezen hun borsten doordat ze ontzettend droog worden, oftewel een heel laag vetpercentage hebben, niet doordat ze trainen)
• Plaatselijk vet verbranden door training kan niet
• Je borsten worden inderdaad een beetje gelift als je je borstspieren goed traint, weet ik uit ervaring :) Innerlijke bh vind ik dan wel weer een overdreven term.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 23:24:08 #102
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124276011
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 23:13 schreef vera166 het volgende:
Heb weer een vraag.. laatste keer over squatten maar nu over bankdrukken :D
Ik ben gaan bankdrukken sinds vorige week, en omdat het een borstoefening is en ik een vrouw ben ik me gaan afvragen of dat 'kwaad' kan, dus kortom; gaan mijn borsten na verloop van tijd weg of is dat een fabel? Op internet krijg ik er verschillende antwoorden op, sommigen zeggen dat als je je borstspieren ontwikkelt het juist goed is omdat het dan een soort 'inwendige bh' wordt en anderen zeggen dat je borsten er kleiner van worden.
Kan het altijd vragen aan fitnessinstructeurs maar omdat hier ook mensen zijn die er vast wel wat vanaf weten dacht ik, ik vraag het hier :)

(doe trouwens alleen met de stang zelf, geen gewichten eraan, ben ik te slap voor :P )
Van bankdrukken op zich zullen je borsten niet kleiner worden. Je borsten worden kleiner als je vet verliest. En misscien omdat de spieren rond je for sten steviger worden dat ze wat kleiner lijken. Maar ze vallen er niet af, om het zo maar even uit te drukken.
pi_124276053
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 23:21 schreef MarMar het volgende:

[..]

• Je borsten worden alleen kleiner als je afvalt (vet verbrandt) (bodybuildsters verliezen hun borsten doordat ze ontzettend droog worden, oftewel een heel laag vetpercentage hebben, niet doordat ze trainen)
• Plaatselijk vet verbranden door training kan niet
• Je borsten worden inderdaad een beetje gelift als je je borstspieren goed traint, weet ik uit ervaring :) Innerlijke bh vind ik dan wel weer een overdreven term.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 23:24 schreef Snakey het volgende:

[..]

Van bankdrukken op zich zullen je borsten niet kleiner worden. Je borsten worden kleiner als je vet verliest. En misscien omdat de spieren rond je for sten steviger worden dat ze wat kleiner lijken. Maar ze vallen er niet af, om het zo maar even uit te drukken.
Cool, bedankt :) Dan ga ik lekker door haha!
Dit was de informatie waar ik op hoopte :D
  dinsdag 19 maart 2013 @ 23:25:10 #104
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124276121
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 23:25 schreef Snakey het volgende:
Wat typt dat kut zeg een mobiel...
ik was lekker sneller :P
  dinsdag 19 maart 2013 @ 23:36:49 #106
58789 Snakey
-||||--------||||-
  woensdag 20 maart 2013 @ 02:18:41 #107
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_124280402
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:07 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

Dus je zou wel dikker worden als je alleen bij mcdoands eet. Menu's van mcdoands zitten bomvol met suikers. Volgens jou zou persoon B dikker worden itt persoon A ookal eten ze even veel calorieen.
Puntje bij paaltje, ja, ik denk dat bij die hoeveelheden persoon B met veel fructose meer visceraal vet op gaat slaan dan persoon A dankzij alle regelsystemen in het menselijk lichaam. Persoon A zal de energie meer delegeren naar subcutaan vet, aanvulling glycogeen, wellicht iets hoger metabolisme en dus energieverlies door warmte, etc.

Maar in de praktijk, voor ons qua gemak om te rekenen, is een kcal een kcal. Een normaal mens eet niet 60% van de calorieen als fructose, een paar verstokte coladrinkers of junkfoodeters uitgezonderd.

Samenvatting: extra fructose of sucrose (tafelsuiker) in je dieet buiten fruit is werkelijk helemaal nergens voor nodig. Overigens valt het volgens mij wel mee hoe 'bomvol' suikers McDonalds producten zijn; niet meer dan supermarktproducten vermoed ik. Maar McDonalds is gewoon een handige naam om tegenaan te schoppen.

Lees ik wel vaker hier op Fok!, mensen die menen 'gezond' te leven, schamperen tegen McDonalds en KFC, maar dan in een ander topic _O_ doen tegen foto's van zelfgemaakte cupcakes. 'Want je moet toch af en toe genieten'. Hypocrieten. :)

[ Bericht 11% gewijzigd door Stereotomy op 20-03-2013 05:09:04 ]
Confidence through competence
pi_124282934
Woei, spierpijn in mijn kont en mijn kuiten :P
Vandaag rug en biceps.
pi_124291177
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 23:05 schreef MarMar het volgende:
Knieën kan je trainen... tot een paar maanden geleden moest ik mijn knieschijven nog minstens 1 keer per week terug op de plek meppen (ja dat mag je letterlijk nemen) als ik mijn voet ook maar een beetje scheef neerzette bij gewoon lopen.. nu nergens last meer van, al ga ik nog niet dieper dan parallel squatten, dat dan weer niet :P
Ik kan juist geen legpress, daar krijg ik last van aan mijn knieën en maken ze de hele tijd geluid. Daarom ben ik gaan squatten , geluidloos en pijnloos, maar dat zal misschien ook wel veranderen wanneer ik meer gewicht aan de bar hang.
Azwethinkweiz
pi_124291294
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 23:13 schreef vera166 het volgende:
Heb weer een vraag.. laatste keer over squatten maar nu over bankdrukken :D
Ik ben gaan bankdrukken sinds vorige week, en omdat het een borstoefening is en ik een vrouw ben ik me gaan afvragen of dat 'kwaad' kan, dus kortom; gaan mijn borsten na verloop van tijd weg of is dat een fabel? Op internet krijg ik er verschillende antwoorden op, sommigen zeggen dat als je je borstspieren ontwikkelt het juist goed is omdat het dan een soort 'inwendige bh' wordt en anderen zeggen dat je borsten er kleiner van worden.
Kan het altijd vragen aan fitnessinstructeurs maar omdat hier ook mensen zijn die er vast wel wat vanaf weten dacht ik, ik vraag het hier :)

(doe trouwens alleen met de stang zelf, geen gewichten eraan, ben ik te slap voor :P )
jep, als je 's nachts na het bankdrukken slaapt komt de borstenfee met haar staf zwaaien en floep ze zijn weg.
pi_124291540
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:59 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

jep, als je 's nachts na het bankdrukken slaapt komt de borstenfee met haar staf zwaaien en floep ze zijn weg.
Hahahahahahahahahahaah hilarisch
pi_124293050
heel erg, maar snap je me? je wordt niet van de een op andere dag breed, met lege barbell al helemaal niet. als je na een half jaar denkt dat het de verkeerde kant op dreigt te gaan, stop je er toch mee? het is niet dat je in 1 klap brede schouders hebt waar je nooit meer vanaf komt, of dat je na een week ineens nieuwe bh's moet kopen.
pi_124293227
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 02:18 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Lees ik wel vaker hier op Fok!, mensen die menen 'gezond' te leven, schamperen tegen McDonalds en KFC, maar dan in een ander topic _O_ doen tegen foto's van zelfgemaakte cupcakes. 'Want je moet toch af en toe genieten'. Hypocrieten. :)
mooie quote ^O^
  woensdag 20 maart 2013 @ 14:59:37 #114
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124293442
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 14:48 schreef Deeltjesversneller het volgende:
heel erg, maar snap je me? je wordt niet van de een op andere dag breed, met lege barbell al helemaal niet. als je na een half jaar denkt dat het de verkeerde kant op dreigt te gaan, stop je er toch mee? het is niet dat je in 1 klap brede schouders hebt waar je nooit meer vanaf komt, of dat je na een week ineens nieuwe bh's moet kopen.
Ze is niet bang om breed te worden, en ze kan niet meer dan een lege stang drukken op het moment. De vraag ging om haar borsten.

Anyway, om op die 'inwendige BH' terug te komen, dat is een fabeltje. Het is fysiek niet mogelijk om een inwendige BH te krijgen.



Zoals je ziet zit er geen spier aan de buitenkant van een borst, dus er is niks wat die inwendige BH zou kunnen maken. Borsten gaan er hoogstens steviger uitzien door trainen, maar dat heeft meer met de verandering van een heel lichaam te maken.

Zoals jullie zien ben ik borstspecialist. :+
  woensdag 20 maart 2013 @ 15:29:20 #115
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_124294692
Ik krijg haast een slappe van dat plaatje, Snakey -O-
Confidence through competence
pi_124294720
quote:
7s.gif Op woensdag 20 maart 2013 14:59 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ze is niet bang om breed te worden, en ze kan niet meer dan een lege stang drukken op het moment. De vraag ging om haar borsten.

Anyway, om op die 'inwendige BH' terug te komen, dat is een fabeltje. Het is fysiek niet mogelijk om een inwendige BH te krijgen.

[ afbeelding ]

Zoals je ziet zit er geen spier aan de buitenkant van een borst, dus er is niks wat die inwendige BH zou kunnen maken. Borsten gaan er hoogstens steviger uitzien door trainen, maar dat heeft meer met de verandering van een heel lichaam te maken.

Zoals jullie zien ben ik borstspecialist. :+
jezus wat een apparaat, een machine
pi_124294752
quote:
7s.gif Op woensdag 20 maart 2013 14:59 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ze is niet bang om breed te worden, en ze kan niet meer dan een lege stang drukken op het moment. De vraag ging om haar borsten.

Anyway, om op die 'inwendige BH' terug te komen, dat is een fabeltje. Het is fysiek niet mogelijk om een inwendige BH te krijgen.

[ afbeelding ]

Zoals je ziet zit er geen spier aan de buitenkant van een borst, dus er is niks wat die inwendige BH zou kunnen maken. Borsten gaan er hoogstens steviger uitzien door trainen, maar dat heeft meer met de verandering van een heel lichaam te maken.

Zoals jullie zien ben ik borstspecialist. :+
Hier heb je op zolang op gewacht!
pi_124294963
quote:
7s.gif Op woensdag 20 maart 2013 14:59 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ze is niet bang om breed te worden, en ze kan niet meer dan een lege stang drukken op het moment. De vraag ging om haar borsten.

Anyway, om op die 'inwendige BH' terug te komen, dat is een fabeltje. Het is fysiek niet mogelijk om een inwendige BH te krijgen.

[ afbeelding ]

Zoals je ziet zit er geen spier aan de buitenkant van een borst, dus er is niks wat die inwendige BH zou kunnen maken. Borsten gaan er hoogstens steviger uitzien door trainen, maar dat heeft meer met de verandering van een heel lichaam te maken.

Zoals jullie zien ben ik borstspecialist. :+
Waarom moet ik hier om lachen. :')
All good things are wild and free.
pi_124294992
Omdat je een raar gevoel voor humor hebt.
pi_124295081
quote:
10s.gif Op woensdag 20 maart 2013 15:29 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

jezus wat een apparaat, een machine
Wij vrouwen zijn stiekem cyborgs.

Vandaag rug en biceps gedaan.

Lower back 4x12 x 35 kg
Wide grip lat pull 3x12 x 35 kg
Cable row: 4x10 x 20 kilo ging me tot de laatste serie te makkelijk, volgende keer minstens 25 kg
halter curl scott bank, inderdaad zwaarder dan ik dacht, 1x8 x 15 kg, naadje, daarna 3 x 10 x 10 kg en dat ging lekker.
Incline (liggend op schuine bank) biceps dumbbells 3x10 x 6 kg per hand
Dan nog ff 15 minuten loopband, gemiddelde helling 11.5 % en dat was het voor vandaag.
pi_124295143
quote:
7s.gif Op woensdag 20 maart 2013 14:59 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ze is niet bang om breed te worden, en ze kan niet meer dan een lege stang drukken op het moment. De vraag ging om haar borsten.

Anyway, om op die 'inwendige BH' terug te komen, dat is een fabeltje. Het is fysiek niet mogelijk om een inwendige BH te krijgen.

[ afbeelding ]

Zoals je ziet zit er geen spier aan de buitenkant van een borst, dus er is niks wat die inwendige BH zou kunnen maken. Borsten gaan er hoogstens steviger uitzien door trainen, maar dat heeft meer met de verandering van een heel lichaam te maken.

Zoals jullie zien ben ik borstspecialist. :+
De borstenman heeft gesproken. _O_
pi_124295992
Wat zijn borsten toch ook magnifiek he O+
pi_124297289
Uit de OP:

quote:
Als je vet wil kwijtraken, zorg dan dat je qua voedsel om de 2 uur iets eet!
Kan iemand mij uitleggen wanneer je lichaam je vetreserves verbrandt terwijl het juist constant voedsel aan het verbranden is?
pi_124297762
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 16:25 schreef G.R.S. het volgende:
Uit de OP:

[..]

Kan iemand mij uitleggen wanneer je lichaam je vetreserves verbrandt terwijl het juist constant voedsel aan het verbranden is?
Het enige wat ik kan bedenken waarom het bij sommige mensen echt helpt, is omdat wanneer je je totale kcal over meerdere maaltijden verdeelt, het risico dat je tussendoor teveel gaat eten door een hongergevoel minder wordt.

Overigens verbrandt je je eten nog niet gelijk.. het moet eerst kleiner gemaakt worden, dan opgenomen, dan moet er zuurstof bij, dan pas kom je bij verbranding..
Infeite maakt het voor afvallen geen drol uit wanneer je eet, als je maar minder eet dan je verbruikt.
  woensdag 20 maart 2013 @ 16:40:45 #125
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_124298044
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 16:25 schreef G.R.S. het volgende:
Uit de OP:

[..]

Kan iemand mij uitleggen wanneer je lichaam je vetreserves verbrandt terwijl het juist constant voedsel aan het verbranden is?
Beetje ongelukkige zin van de OP. Het is een complete mythe dat je 'meer verbrandt als je om de x uur eet omdat je je metabolisme hoog houdt'. Sterker, ramadanstudies wijzen uit dat kortetermijn vasten dankzij catecholamines je metabolisme mogelijk een tandje hoger laat draaien. Maar dit effect is voor praktijkverbruik imo minimaal: puntje bij paaltje is energie opnemen vs. energie verbruiken.

Een nu hippe methode voor afvallen is bijvoorbeeld Leangains: 16 uur niet eten, 8 uur wel eten. Of Stop Eat Stop: om de zoveel dagen 24 uur niet eten. Dit klinkt onwerkelijk voor mensen die geindoctrineerd zijn om 'elke 2 uur wat te eten', maar is een enorm goede uitkomst voor mensen die niet af kunnen vallen op andere manieren.

Deze vorm van afvallen wordt al decennia lang bestudeerd en heet http://en.wikipedia.org/wiki/Intermittent_fasting

Op je werk word je vaak 1x per maand uitbetaald. Ga je rijker of armer worden als je 4x per maand wordt uitbetaald? Of gaat het om je totale uitgaven vs. inkomsten? Dat idee.

[ Bericht 11% gewijzigd door Stereotomy op 20-03-2013 16:46:33 ]
Confidence through competence
pi_124298420
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 16:35 schreef MarMar het volgende:

[..]

Het enige wat ik kan bedenken waarom het bij sommige mensen echt helpt, is omdat wanneer je je totale kcal over meerdere maaltijden verdeelt, het risico dat je tussendoor teveel gaat eten door een hongergevoel minder wordt.

Overigens verbrandt je je eten nog niet gelijk.. het moet eerst kleiner gemaakt worden, dan opgenomen, dan moet er zuurstof bij, dan pas kom je bij verbranding..
Infeite maakt het voor afvallen geen drol uit wanneer je eet, als je maar minder eet dan je verbruikt.
Dat is ook de enige reden die ik zelf kan bedenken. Fitness topic staat vol goede tips en ik vind het vreemd waarom men suggereert dat je vet verliest door 6 keer per dag te eten :)
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 16:40 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Beetje ongelukkige zin van de OP. Het is een complete mythe dat je 'meer verbrandt als je om de x uur eet omdat je je metabolisme hoog houdt'. Sterker, ramadanstudies wijzen uit dat kortetermijn vasten dankzij catecholamines je metabolisme mogelijk een tandje hoger laat draaien. Maar dit effect is voor praktijkverbruik imo minimaal: puntje bij paaltje is energie opnemen vs. energie verbruiken.

En nu hippe methode voor afvallen is bijvoorbeeld Leangains: 16 uur niet eten, 8 uur wel eten. Of Stop Eat Stop: om de zoveel dagen 24 uur niet eten. Dit klinkt onwerkelijk voor mensen die geindoctrineerd zijn om 'elke 2 uur wat te eten', maar is een enorm goede uitkomst voor mensen die niet af kunnen vallen op andere manieren.

Deze vorm van afvallen wordt al decennia lang bestudeerd en heet http://en.wikipedia.org/wiki/Intermittent_fasting

Op je werk word je vaak 1x per maand uitbetaald. Ga je rijker of armer worden als je 4x per maand wordt uitbetaald? Of gaat het om je totale uitgaven vs. inkomsten? Dat idee.
Precies. Ik doe zelf aan 2x per week ESE en voel me fitter dan ooit. Daarnaast heb ik niet zo vaak honger als pakweg 2 jaar geleden toen ik ook aan 6x per dag eten deed. Het is makkelijk en ook nog eens gezond. Je maag heeft rust nodig.

Nogmaals, ik vroeg me alleen af waarom het in de OP staat terwijl het in feite een mythe is :P
  woensdag 20 maart 2013 @ 16:52:11 #127
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_124298520
Eat Stop Eat, dat bedoelde ik :P

Wat leuk, je bent de eerste die ik tegenkom met dat protocol. Misschien vind je het leuk om in het:

SPT / [Bodybuilding] #329

wat over je ervaringen te vertellen? Enkelen van ons doen daar 16/8 IF, die vinden je ervaringen waarschijnlijk wel leuk om over te horen :) Zelf doe ik het graag als ik weet dat ik een afspraak heb in de avond om uit eten te gaan met vrienden, of dat ik op een andere manier verwacht in de avond veel te gaan bunkeren.
Confidence through competence
pi_124298657
IF'er present.
If not now, then when.
  woensdag 20 maart 2013 @ 16:56:28 #129
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_124298679
ja of we halen het topic hierheen :')
Confidence through competence
pi_124298799
Haha beter. Ik lees het topic wel vaak door maar ik post daar liever niet. Voel me echt een noob tussen hen :P Dat van Yuri weet ik toevallig nog ja, wat doe jij dan?
  woensdag 20 maart 2013 @ 17:05:58 #131
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124299050
Dat moet ik ook weer oppikken ESE. Het rare is dat ik, als ik er niet over nadenk, makkelijk 24 uur zonder eten kan, en als ik het bewust doe ik heel de dag honger heb. :')

Raar psychologisch fuck upje.
  woensdag 20 maart 2013 @ 17:12:34 #132
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_124299310
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 16:59 schreef G.R.S. het volgende:
Haha beter. Ik lees het topic wel vaak door maar ik post daar liever niet. Voel me echt een noob tussen hen :P Dat van Yuri weet ik toevallig nog ja, wat doe jij dan?
Ik :?

Gewoon minder eten dan dat ik verbrand :P Soms IF, soms 6x per dag eten, maakt me allemaal niet zoveel uit :P
Confidence through competence
pi_124299978
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 14:48 schreef Deeltjesversneller het volgende:
heel erg, maar snap je me? je wordt niet van de een op andere dag breed, met lege barbell al helemaal niet. als je na een half jaar denkt dat het de verkeerde kant op dreigt te gaan, stop je er toch mee? het is niet dat je in 1 klap brede schouders hebt waar je nooit meer vanaf komt, of dat je na een week ineens nieuwe bh's moet kopen.
Ja ik snap je wel, maar ik vind je opmerking gewoon niet geplaatst :P

Ik kan dan wel een domme vraag stellen ofzo maar ik ben niet zo iemand die voor de zomer er ff goed uit wil zien, train redelijk serieus (ja hi ha ho ik ben 17) en vroeg me dit gewoon af omdat een strak lichaam niet ten koste mag gaan van mijn borsten.

toch bedant, en de rest die het heeft uit gelegd ook hartstikke bedankt :D handig zo'n forum.
pi_124301271
quote:
7s.gif Op woensdag 20 maart 2013 17:05 schreef Snakey het volgende:
Dat moet ik ook weer oppikken ESE. Het rare is dat ik, als ik er niet over nadenk, makkelijk 24 uur zonder eten kan, en als ik het bewust doe ik heel de dag honger heb. :')

Raar psychologisch fuck upje.
Dat heb ik ook vaak. Ook wanneer ik tijdens mijn vastendagen naar school moet, ruik en zie ik overal eten.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 17:12 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik :?

Gewoon minder eten dan dat ik verbrand :P Soms IF, soms 6x per dag eten, maakt me allemaal niet zoveel uit :P
Daar gaat het uiteindelijk om :)
pi_124301746
Ik voel me het prettigst bij meerdere maaltijden per dag, ook omdat mijn maag niet zo goed reageert op grote hoeveelheden tegelijk.
pi_124301822
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 18:15 schreef MarMar het volgende:
Ik voel me het prettigst bij meerdere maaltijden per dag, ook omdat mijn maag niet zo goed reageert op grote hoeveelheden tegelijk.
Sowieso geeft het mij 's ochtends de kans om een beetje wakker te worden. Anders zou ik uit bed gaan, douchen en meteen weg. Nu moet ik dan nog wel wat brood smeren maar kan ik wel met het bord op schoot nog even een muziekzender aanzetten oid en rustig aan wakker worden.

Nu zou ik ook zonder te ontbijten ook snel omvallen, maar dat is een kwestie van wennen. Dat kan je best veranderen als je het omgooit.
  woensdag 20 maart 2013 @ 18:17:39 #137
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124301825
23 uur vasten, 1 uur vreten. IF on steroids hier.
BEASTMODE
pi_124301855
Ik stop binnenkort waarschijnlijk met IF. Even kijken hoe en wat. :P
If not now, then when.
pi_124301927
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 18:17 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Sowieso geeft het mij 's ochtends de kans om een beetje wakker te worden. Anders zou ik uit bed gaan, douchen en meteen weg. Nu moet ik dan nog wel wat brood smeren maar kan ik wel met het bord op schoot nog even een muziekzender aanzetten oid en rustig aan wakker worden.

Nu zou ik ook zonder te ontbijten ook snel omvallen, maar dat is een kwestie van wennen. Dat kan je best veranderen als je het omgooit.
Jah dat is dan gewoon een kwestie van als je maar voldoende binnen krijgt..

Hier ook nog een kwestie van gezinsritme, eten samen met de kinderen (belangrijk iets, monkey see monkey do en ik wil dat mijn kinderen opgroeien met gezond eten en niet met het stomme idee dat gezond vies is) etc.

En "check" wat betreft tijd nodig om wakker te worden, ik moet/wil altijd ff rustig op gang komen :P
  woensdag 20 maart 2013 @ 18:38:00 #140
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124302545
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 18:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik stop binnenkort waarschijnlijk met IF. Even kijken hoe en wat. :P
Ik moet er straks ook aan geloven als ik weer ga bulken. Terwijl het me alleen maar goede dingen heeft gebracht. Als dat maar geen one-way-ticket to fatcity wordt.
BEASTMODE
pi_124302980
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 18:38 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Ik moet er straks ook aan geloven als ik weer ga bulken. Terwijl het me alleen maar goede dingen heeft gebracht. Als dat maar geen one-way-ticket to fatcity wordt.
Ja, maar ik ben nog niet klaar met mijn cut mi mang. Het zit echter zo dat de cravings te erg worden. Ik denk dat het voornamelijk komt doordat ik zo uit zit te kijken naar mijn cheatmeal aankomende zaterdag. Loop hem al twee weken te plannen, over en over, terwijl die allang gepland is. :') Vandaag ook weer: zat ik op de McDonalds site om het menu voor de zoveelste keer samen te stellen. :D

Uiteindelijk krijg ik ook nog zin in een broodje pindakaas (geen idee waarom) en vandaag toen ik thuis kwam had ik drie broodjes pindakaas gemaakt. Niet dat het erg is, want ik zit alsnog in een behoorlijke deficit, maar het stoort en vertraagd de progress een heel klein beetje, tenzij ik cardio doe.

Kortom, die honger komt door die klote cheatmeal. Dus wellicht dat het na zaterdag beter gaat, voornamelijk omdat mijn diet-break begint en twee weken duurt. Ik gok dat het daarna weer een periode stabilized is. Even afwachten dus.
If not now, then when.
  woensdag 20 maart 2013 @ 18:54:27 #142
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124303267
Je bent duidelijk nog steeds foodobsessed broer.

Vandaag een Juicy Lucy hamburger gemaakt van Tasted - ik had mijn cheatdag dus vandaag :')
BEASTMODE
pi_124303572
quote:
10s.gif Op woensdag 20 maart 2013 18:54 schreef Awesome_ het volgende:
Je bent duidelijk nog steeds foodobsessed broer.

Vandaag een Juicy Lucy hamburger gemaakt van Tasted - ik had mijn cheatdag dus vandaag :')
Naah, dat echt niet brah. Eet dagelijks saai voedsel (chicken & spinach) en dat komt me de strot uit. Mis gewoon de smaak van bepaald eten. :') Ik mis bijvoorbeeld ook lekker volkorenbrood met extra belegen kaas. Zulke shit. Zit ik op stage op het kantoor, eet mijn collega naast mij juist zo'n boterham. Na z'n boterham eet die mandarijnen, en dan die geur, god. :'(

Kwestie van volhouden en m'n sanity behouden.

Lekker trouwens, zo'n JUICY LUICY. :@
If not now, then when.
pi_124303742
Hebben jullie trouwens ook dat als je films kijkt zoals 300, The Immortals, Gladiator etc (films waar fysiek wel degelijk meetelt) je zit van: hmm, die heeft het goed voor elkaar (no homo). Voor zowel mannen als vrouwen.

Ik vraag mezelf dan ook vaak af of de bouw van nu (ondanks dat we 'gezonder' zijn en langer en zo) nou aan kracht heeft ingeboet of niet. Een dag zwaaien met een flink zwaard kan niet anders dan zwaar zijn.
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:08:06 #145
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124303822
quote:
10s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Naah, dat echt niet brah. Eet dagelijks saai voedsel (chicken & spinach) en dat komt me de strot uit. Mis gewoon de smaak van bepaald eten. :') Ik mis bijvoorbeeld ook lekker volkorenbrood met extra belegen kaas. Zulke shit. Zit ik op stage op het kantoor, eet mijn collega naast mij juist zo'n boterham. Na z'n boterham eet die mandarijnen, en dan die geur, god. :'(

Kwestie van volhouden en m'n sanity behouden.

Lekker trouwens, zo'n JUICY LUICY. :@
Waarom zo strikt met je saaie voeding dan? IIFYM tog?
BEASTMODE
pi_124303920
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:08 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Waarom zo strikt met je saaie voeding dan? IIFYM tog?
IIFYM (flexibel dieting gaat mijn voorkeur naar :P) is meer op de zaterdag tijdens mijn refeed. Op de overige zes dagen is het strikt kip en spinazie. En een cheatmeal is dan één keer per maand.
If not now, then when.
pi_124303935
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:06 schreef xFriendx het volgende:
ondanks dat we 'gezonder' zijn
hoe kom je daarbij? minder vroeg sterven aan 1 of andere dodelijke ziekte en beter kunnen genezen betekent niet dat we gezonder leven... in tegendeel.

die griekse beelden vind ik ook wel een voorbeeld, die beestenlook au naturel doet mij meer dan hedendaagse bodybuilders.
pi_124304021
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

IIFYM (flexibel dieting gaat mijn voorkeur naar :P) is meer op de zaterdag tijdens mijn refeed. Op de overige zes dagen is het strikt kip en spinazie. En een cheatmeal is dan één keer per maand.
da's wel heel streng, slechts 1x per maand. daarnaast kan je ook best de spinazie afwisselen met wat andere groenten, en je eten kruiden ga je ook niet merken in je progressie. keertje kip afwisselen met biefstuk of varken, geen probleem toch?
pi_124304131
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:13 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

da's wel heel streng, slechts 1x per maand. daarnaast kan je ook best de spinazie afwisselen met wat andere groenten, en je eten kruiden ga je ook niet merken in je progressie. keertje kip afwisselen met biefstuk of varken, geen probleem toch?
Bedankt voor je tips, maar ik weet waar ik mee bezig ben. Kip is gewoon handig op het moment en vooral goedkoop vanwege de hoeveelheden die ik eet, daarnaast is het zo goed als vetloos (ja ik weet dat vet belangrijk is).
If not now, then when.
pi_124304182
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:10 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

hoe kom je daarbij? minder vroeg sterven aan 1 of andere dodelijke ziekte en beter kunnen genezen betekent niet dat we gezonder leven... in tegendeel.
Excuses, de verwoording had inderdaad beter gemoeten. Bedoelde dat we inderdaad wel langer leven en zo en dat vaak gezien wordt als 'gezonder' (want idd zoals je zegt beter kunnen genezen en zo) maar de vraag of we qua bouw en sterkte wel zoveel beter af zijn dan pak em beet rond de middeleeuwen.
pi_124304195
Ik doe ook aan IF en ben 10 kilo afgevallen en val nu verder niks meer af. Doe 6 uur eten en regelmatig vast ik ook 24 uur. Moet wel zeggen dat het vet van mijn lichaam is gesmolten.
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:17:59 #152
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124304238
quote:
14s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Bedankt voor je tips, maar ik weet waar ik mee bezig ben. Kip is gewoon handig op het moment en vooral goedkoop vanwege de hoeveelheden die ik eet, daarnaast is het zo goed als vetloos (ja ik weet dat vet belangrijk is).
Vergeet niet te genieten!!
BEASTMODE
pi_124304257
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:17 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Vergeet niet te genieten!!
Crackertje met jam mag tog wel. :$
If not now, then when.
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:19:29 #154
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124304302
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:16 schreef vault_tec het volgende:
Ik doe ook aan IF en ben 10 kilo afgevallen en val nu verder niks meer af. Doe 6 uur eten en regelmatig vast ik ook 24 uur. Moet wel zeggen dat het vet van mijn lichaam is gesmolten.
17kg hier :D
Misschien je kcals nog iets laten droppen aangezien je onderhoud ook is verlaagd door je fatloss? En evt. je eatingwindow wat verkleinen nog.
BEASTMODE
pi_124304412
quote:
14s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:19 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

17kg hier :D
Misschien je kcals nog iets laten droppen aangezien je onderhoud ook is verlaagd door je fatloss? En evt. je eatingwindow wat verkleinen nog.
Onderhoud verlaagd door fatloss? Bedoel je omdat hij nu zo lang in een deficientie zit dat z'n metabolisme zich heeft aangepast oid? Want minder vet hebben an sich doet niks voor onderhoud.

(No wiseguy, oprechte vraag)
Of toch du vader?
pi_124304512
quote:
14s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:19 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

17kg hier :D
Misschien je kcals nog iets laten droppen aangezien je onderhoud ook is verlaagd door je fatloss? En evt. je eatingwindow wat verkleinen nog.
Ik vast al meerdere keren per week 24 uur en zit aan de 1600 cal en heb ben ook spiermassa aan het kweken. Vet percentage is is een stuk lager geworden. Van 74 naar 64 kilo gegaan, zit niet meer zo heel veel vet op mijn lichaam.
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:32:54 #157
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124304929
quote:
2s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:21 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Onderhoud verlaagd door fatloss? Bedoel je omdat hij nu zo lang in een deficientie zit dat z'n metabolisme zich heeft aangepast oid? Want minder vet hebben an sich doet niks voor onderhoud.

(No wiseguy, oprechte vraag)
Hmm nu twijfel ik ook.
Harris-Benedict houdt geen rekening met BF%/LBM maar Katch-McArdle wel uit m'n hoofd. Iemand die hier uitsluitsel over kan geven? Fysiologisch, that is.
BEASTMODE
pi_124305195
quote:
14s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Bedankt voor je tips, maar ik weet waar ik mee bezig ben. Kip is gewoon handig op het moment en vooral goedkoop vanwege de hoeveelheden die ik eet, daarnaast is het zo goed als vetloos (ja ik weet dat vet belangrijk is).
ok ja als het werkt voor jou is het goed. ik heb ook wel een tijdje op rijst+kip+broccoli geleefd maar had ernaast een dikke craving naar zoete zooi, waar ik ook aan toegaf. dus het ene uiterste hefte zich op met het andere, waardoor het nettoresultaat nog slecht was.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:16 schreef xFriendx het volgende:
de vraag of we qua bouw en sterkte wel zoveel beter af zijn dan pak em beet rond de middeleeuwen.
ik denk het niet, maar nu heb je wel meer zelf de keuze en vrijheid om er wat aan te doen. ik zou wel eens met een glazen bol in het romeinse rijk en de gouden eeuw etc willen kijken, bepaalde aspecten van het leven waren toen echt veel mooier/puurder (maar velen vast ook niet). maarja.
pi_124305348
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:39 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

ik denk het niet, maar nu heb je wel meer zelf de keuze en vrijheid om er wat aan te doen. ik zou wel eens met een glazen bol in het romeinse rijk en de gouden eeuw etc willen kijken, bepaalde aspecten van het leven waren toen echt veel mooier/puurder (maar velen vast ook niet). maarja.
Heb ook een beetje het idee dat er een tweedeling ontstaat. Aan de ene kant lopen hardlopers en zo volgens mij (corrigeer me als ik er naast zit) steeds sneller. Misschien door iets meer kennis en betere trainingsmogelijkheden. Idem voor voetballers. Dat is wel een stuk sneller en fysieker geworden. Aan de andere kant, 'de manager' en andere kantoorfiguren (incluis mezelf) die daarbuiten niets doen (daar val ik weer niet onder) zijn of flink mager of lopen al snel met vetjes en een belachelijke lage conditie rond.

Het is net Amerika, land van uitersten. Aan de ene kant topsport gigantisch hoog, de andere helft van de bevolking echter kan ze schoenen niet eens meer zien en zijn na 3 treden buiten adem.
pi_124305379
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:39 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

ok ja als het werkt voor jou is het goed. ik heb ook wel een tijdje op rijst+kip+broccoli geleefd maar had ernaast een dikke craving naar zoete zooi, waar ik ook aan toegaf. dus het ene uiterste hefte zich op met het andere, waardoor het nettoresultaat nog slecht was.
Ah, oké, dat is erg vervelend inderdaad. Ik heb gelukkig geen craving naar zoet voedsel, maar naar lekker, nog wel degelijk, voedsel. :P
If not now, then when.
pi_124305520
quote:
15s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:32 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Hmm nu twijfel ik ook.
Harris-Benedict houdt geen rekening met BF%/LBM maar Katch-McArdle wel uit m'n hoofd. Iemand die hier uitsluitsel over kan geven? Fysiologisch, that is.
De harris benedict in mijn excel houdt daar wel rekening mee.
pi_124305589
quote:
14s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ah, oké, dat is erg vervelend inderdaad. Ik heb gelukkig geen craving naar zoet voedsel, maar naar lekker, nog wel degelijk, voedsel. :P
Ik doe niet aan cravings, maar ik doe ook niet aan eten wat ik niet lekker vind :)
Werkt prima voor me.
pi_124305650
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:47 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik doe niet aan cravings, maar ik doe ook niet aan eten wat ik niet lekker vind :)
Werkt prima voor me.
Ik eet toch ook niet wat ik niet lekker vind? :?
If not now, then when.
pi_124306266
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik eet toch ook niet wat ik niet lekker vind? :?
quote:
10s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Naah, dat echt niet brah. Eet dagelijks saai voedsel (chicken & spinach) en dat komt me de strot uit.
Saai, niet lekker, poteto, potato :)
pi_124306561
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:00 schreef MarMar het volgende:

[..]

[..]

Saai, niet lekker, poteto, potato :)
Nee, gewoon nee.
If not now, then when.
pi_124307125
Kip is lekker, kan dat eindeloos blijven eten.
pi_124307376
quote:
2s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:21 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Onderhoud verlaagd door fatloss? Bedoel je omdat hij nu zo lang in een deficientie zit dat z'n metabolisme zich heeft aangepast oid? Want minder vet hebben an sich doet niks voor onderhoud.

(No wiseguy, oprechte vraag)
Als je niet al het vet dat verloren is qua gewicht vervangen hebt door spieren is je lichaamsgewicht lager, waardoor dus ook je onderhoud zakt.
Azwethinkweiz
pi_124311737
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:23 schreef vault_tec het volgende:

[..]

Ik vast al meerdere keren per week 24 uur en zit aan de 1600 cal en heb ben ook spiermassa aan het kweken. Vet percentage is is een stuk lager geworden. Van 74 naar 64 kilo gegaan, zit niet meer zo heel veel vet op mijn lichaam.
64 is hatrstikke licht man :') of ben je een dwerg.
pi_124312137
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:28 schreef hafcfan het volgende:

[..]

64 is hatrstikke licht man :') of ben je een dwerg.
Sjees idd.. nog 4 eraf en je hebt mijn vetvrije massa...

Hoe groot of klein ben je Vault?
  woensdag 20 maart 2013 @ 21:39:29 #170
63722 z80
I fink you freaky
pi_124312375
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:38 schreef H1N1 het volgende:

[..]

50kg in een apparaat gaat zoveel makkelijker dan losse gewichten. Ik weeg 73kg en squat 100kg. In een legpress doe ik 195kg, go figure.

En hoezo zouden je knieën dat niet kunnen houden?
ik heb 30 jaar zeer intensief gezwommen. moeten stoppen omdat het fysiek niet meer ging.
ik heb eerst aan waterpolo gedaan en daarna wedstrijd zwemmen.
hiermee mijn gewrichten min of meer omzeep geholpen. knieën en schouders geven bij zwemmers de meeste problemen.

nu kan ik na de nodige trainingen wel redelijk wat hebben met de legpress maar met squat is er blijkbaar teveel zijwaartse beweging mogelijk waardoor ik niet teveel gewicht kan hebben.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_124312623
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:39 schreef z80 het volgende:

[..]

ik heb 30 jaar zeer intensief gezwommen. moeten stoppen omdat het fysiek niet meer ging.
ik heb eerst aan waterpolo gedaan en daarna wedstrijd zwemmen.
hiermee mijn gewrichten min of meer omzeep geholpen. knieën en schouders geven bij zwemmers de meeste problemen.

nu kan ik na de nodige trainingen wel redelijk wat hebben met de legpress maar met squat is er blijkbaar teveel zijwaartse beweging mogelijk waardoor ik niet teveel gewicht kan hebben.
Ik ben vanwege zwabberknieën (en meer zwabberende gewrichten, vrij letterlijk te nemen, uit de kom vliegend en zulks :') ) ook eerst op apparaten los gegaan, legpress, leg curl, leg extension.. gewoon doortrainen, ik had een paar maanden geleden écht geen squats kunnen doen.
En dan de eerste periode de squats maar met laag gewicht om eerst je techniek optimaal te krijgen, dat scheelt wellicht ook.
  woensdag 20 maart 2013 @ 21:55:16 #172
63722 z80
I fink you freaky
pi_124313320
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:43 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik ben vanwege zwabberknieën (en meer zwabberende gewrichten, vrij letterlijk te nemen, uit de kom vliegend en zulks :') ) ook eerst op apparaten los gegaan, legpress, leg curl, leg extension.. gewoon doortrainen, ik had een paar maanden geleden écht geen squats kunnen doen.
En dan de eerste periode de squats maar met laag gewicht om eerst je techniek optimaal te krijgen, dat scheelt wellicht ook.
het is meer dat het aan alle kanten kraakt, knakt en pijn doet. ik ben ruim een jaar geleden gestopt met zwemmen. vervolgens een jaar gebruikt om de verschillende technieken te leren en te wennen aan een land training. pas dit jaar echt aan het opbouwen.
zo zijn er ook oefeningen voor de schouders die ik niet kan. ook niet zonder gewicht. door het jaar rustig aan doen weet ik inmiddels wat ik wel en wat niet kan.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_124313535
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:55 schreef z80 het volgende:

[..]

het is meer dat het aan alle kanten kraakt, knakt en pijn doet. ik ben ruim een jaar geleden gestopt met zwemmen. vervolgens een jaar gebruikt om de verschillende technieken te leren en te wennen aan een land training. pas dit jaar echt aan het opbouwen.
zo zijn er ook oefeningen voor de schouders die ik niet kan. ook niet zonder gewicht. door het jaar rustig aan doen weet ik inmiddels wat ik wel en wat niet kan.
Dat is wel de manier :) maar je weet maar nooit hoever je dingen op kan bouwen.
pi_124323019
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:35 schreef MarMar het volgende:

[..]

Sjees idd.. nog 4 eraf en je hebt mijn vetvrije massa...

Hoe groot of klein ben je Vault?
Ben 1.68. Heb alleen nog een beetje last van een pudding buik. Krijg wel complimenten van iedereen maar als ik vertel over IF dan verklaart iedereen mij voor gek. "Dat MOET wel ongezond zijn."

Sinds ik aan if doen heb ik wel minder last van cravings en honger gevoel is minder geworden maar de cravings die ik heb zijn een stuk intenser. Vooral de cheatmeal helpt een hoop.

Doe nu ipv een half uur cardio een uur cardio na 3 kwartier krachttraining.

Mooie bijkomstigheid van het vasten zijn de HGH. Vrienden die aan bodybuilden doen staan versteld van mijn progress.

Moet wel zeggen dat het niet alleen aan if ligt. 3-5 keer per week naar de sportschool gaan doet ook een hoop.
  donderdag 21 maart 2013 @ 06:26:03 #175
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_124323314
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:01 schreef Stereotomy het volgende:
Dat 'niet onder je BMR zitten want anders kom je in spaarstand' is een beetje een hardnekkige mythe zonder wetenschappelijke basis.

Het is wel zo dat als je verder geen cardio of ander soortige training doet, en wat langer -20% van je TDEE zit, dat je dan automatisch langere tijd onder je BMR zit, en dat langs die weg je metabolisme vertraagt.

Dus ja, het is onverstandig, maar nee, het komt niet doordat het zo speciaal is dat er iets fysiologisch gebeurt als je onder BMR gaat zitten.
Ik zou me bij een te lage kcal-inname eerder druk maken om mijn testosteron niveaus.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_124325018
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 02:53 schreef vault_tec het volgende:

[..]

Ben 1.68. Heb alleen nog een beetje last van een pudding buik. Krijg wel complimenten van iedereen maar als ik vertel over IF dan verklaart iedereen mij voor gek. "Dat MOET wel ongezond zijn."

Sinds ik aan if doen heb ik wel minder last van cravings en honger gevoel is minder geworden maar de cravings die ik heb zijn een stuk intenser. Vooral de cheatmeal helpt een hoop.

Doe nu ipv een half uur cardio een uur cardio na 3 kwartier krachttraining.

Mooie bijkomstigheid van het vasten zijn de HGH. Vrienden die aan bodybuilden doen staan versteld van mijn progress.

Moet wel zeggen dat het niet alleen aan if ligt. 3-5 keer per week naar de sportschool gaan doet ook een hoop.
Sjah ach, dat MOET wel ongezond zijn krijg ik ook al op mijn dak "sport je niet teveel, doe je niet te hoge gewichten, ben je niet bang dat..."
Nee ik ben niet bang dat ik eruit ga zien als een opgepompt manwijf want ik spuit niet 30 x zoveel testosteron als een normale man heeft in mijn lijf en naturel krijg je dat nevernooit voor elkaar.
(tjek maar gewoon eens het verschil tussen miss Olypmia 1981 en die van 2012...)

Uiteindelijk gaat het er gewoon om dat je genoeg voedingsstoffen binnen krijgt, wanneer je die precies inneemt maakt voor je gezondheid bijzonder weinig uit.

Ik neem aan dat je straks wel in gewicht omhoog wilt, maar dan in spiermassa?
pi_124325057
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:16 schreef MarMar het volgende:

[..]

Sjah ach, dat MOET wel ongezond zijn krijg ik ook al op mijn dak "sport je niet teveel, doe je niet te hoge gewichten, ben je niet bang dat..."
Nee ik ben niet bang dat ik eruit ga zien als een opgepompt manwijf want ik spuit niet 30 x zoveel testosteron als een normale man heeft in mijn lijf en naturel krijg je dat nevernooit voor elkaar.
(tjek maar gewoon eens het verschil tussen miss Olypmia 1981 en die van 2012...)

Uiteindelijk gaat het er gewoon om dat je genoeg voedingsstoffen binnen krijgt, wanneer je die precies inneemt maakt voor je gezondheid bijzonder weinig uit.

Ik neem aan dat je straks wel in gewicht omhoog wilt, maar dan in spiermassa?
Een meid met verstand, jij komt er wel :)
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_124326567
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:18 schreef Kerol het volgende:

[..]

Een meid met verstand, jij komt er wel :)
O+
  donderdag 21 maart 2013 @ 13:22:47 #179
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_124331763
quote:
15s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:32 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Hmm nu twijfel ik ook.
Harris-Benedict houdt geen rekening met BF%/LBM maar Katch-McArdle wel uit m'n hoofd. Iemand die hier uitsluitsel over kan geven? Fysiologisch, that is.
Je onderhoud wordt lager omdat je kilo's minder gewicht mee hoeft slepen dagelijks in je activiteiten. Dus het is meer gecorreleerd aan lichaamsgewicht dan per se vet.
Confidence through competence
  donderdag 21 maart 2013 @ 13:24:07 #180
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_124331801
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 02:53 schreef vault_tec het volgende:

Mooie bijkomstigheid van het vasten zijn de HGH. Vrienden die aan bodybuilden doen staan versteld van mijn progress.
Kom, het wijzen naar 1 hormoon :') HGH's rol in vetverlies is sowieso groter dan spieropbouw, en er zijn 10 andere redenen op te noemen buiten HGH dat je spieren opbouwt.
Confidence through competence
pi_124332081
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:22 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Je onderhoud wordt lager omdat je kilo's minder gewicht mee hoeft slepen dagelijks in je activiteiten. Dus het is meer gecorreleerd aan lichaamsgewicht dan per se vet.
Wanneer bij hetzelfde gewicht je vetpercentage lager is, wordt je onderhoud dan weer hoger; simpelweg omdat spierweefsel veel meer energie verbruikt dan vetweefsel.
I love it :)
  donderdag 21 maart 2013 @ 13:36:07 #182
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_124332167
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:32 schreef MarMar het volgende:

[..]

Wanneer bij hetzelfde gewicht je vetpercentage lager is, wordt je onderhoud dan weer hoger; simpelweg omdat spierweefsel veel meer energie verbruikt dan vetweefsel.
I love it :)
Ja, maar dat was niet de context waarin vault_tec zijn plateau beschreef ;)
Confidence through competence
pi_124332271
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:36 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ja, maar dat was niet de context waarin vault_tec zijn plateau beschreef ;)
Neh, maar er kan echt nog wel 10 kilo spier bij die 64 kg..
pi_124341102
Vraagje voor de intermittend fasters:

Deden julllie dit in combinatie met een fulltime baan en dan ook nog 3-5x krachttraining en/of cardio per week?
Of zijn jullie studenten? :P
pi_124342238
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:20 schreef Ethylaminelle het volgende:
Vraagje voor de intermittend fasters:

Deden julllie dit in combinatie met een fulltime baan en dan ook nog 3-5x krachttraining en/of cardio per week?
Of zijn jullie studenten? :P
Weet niet of ik val onder de intermittend fasters,
maar naast fulltime baan 5x per week krachttraining en wat cardio ja ;)
  donderdag 21 maart 2013 @ 17:53:14 #186
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124342302
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:20 schreef Ethylaminelle het volgende:
Vraagje voor de intermittend fasters:

Deden julllie dit in combinatie met een fulltime baan en dan ook nog 3-5x krachttraining en/of cardio per week?
Of zijn jullie studenten? :P
Ben student. Maar ook gedaan in een periode van 40uur werken per week + shitload krachttraining.
BEASTMODE
pi_124344077
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:53 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Ben student. Maar ook gedaan in een periode van 40uur werken per week + shitload krachttraining.
:o Maar hoe deelde je dat in dan? Werd je dan niet duizelig tijdens het werken / slap tijdens de krachtinspanningen?
pi_124344784
Nee, wen je snel aan. Eerste paar weken kunnen wel pittig zijn.
  donderdag 21 maart 2013 @ 19:12:59 #189
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124344971
Ik maak soms weken van 50 uur of meer. Juist door het trainen heb ik de energie ervoor.
  donderdag 21 maart 2013 @ 19:20:25 #190
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124345392
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 18:46 schreef Ethylaminelle het volgende:

[..]

:o Maar hoe deelde je dat in dan? Werd je dan niet duizelig tijdens het werken / slap tijdens de krachtinspanningen?
Nope. Duizeligheid en ander "ik stort in elkaar als ik nu niet wat eet"-gevoel is echt iets van de eerste drie dagen. Je lichaam krijgt gewoon elke dag binnen wat je binnen moet hebben, dus niks aan het handje.
BEASTMODE
pi_124347760
Oke heel apart.. heb nu al bij m'n tweede setje lunges dat het zwart wordt voor m'n ogen
pi_124347935
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:20 schreef Ethylaminelle het volgende:
Vraagje voor de intermittend fasters:

Deden julllie dit in combinatie met een fulltime baan en dan ook nog 3-5x krachttraining en/of cardio per week?
Of zijn jullie studenten? :P
Ja 4-5 keer per week 2 uur sporten incl full time baan. Als je het echt wilt lukt het wel
pi_124348043
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:16 schreef MarMar het volgende:

[..]

Sjah ach, dat MOET wel ongezond zijn krijg ik ook al op mijn dak "sport je niet teveel, doe je niet te hoge gewichten, ben je niet bang dat..."
Nee ik ben niet bang dat ik eruit ga zien als een opgepompt manwijf want ik spuit niet 30 x zoveel testosteron als een normale man heeft in mijn lijf en naturel krijg je dat nevernooit voor elkaar.
(tjek maar gewoon eens het verschil tussen miss Olypmia 1981 en die van 2012...)

Uiteindelijk gaat het er gewoon om dat je genoeg voedingsstoffen binnen krijgt, wanneer je die precies inneemt maakt voor je gezondheid bijzonder weinig uit.

Ik neem aan dat je straks wel in gewicht omhoog wilt, maar dan in spiermassa?
In de herfst weer bulken ja. Wil uiteindelijk gespierd worden.
pi_124348274
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:12 schreef vault_tec het volgende:

[..]

Ja 4-5 keer per week 2 uur sporten incl full time baan. Als je het echt wilt lukt het wel
Maar was dat IF dan écht nodig? Zou je niet met een 'gewoon' calorietekort dezelfde resultaten boeken?
Als je 4-5 keer per week 2 uur intensief sport kan ik me wel voorstellen dat het vet van je lichaam afsmelt :P.
pi_124348864
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:18 schreef Ethylaminelle het volgende:

[..]

Maar was dat IF dan écht nodig? Zou je niet met een 'gewoon' calorietekort dezelfde resultaten boeken?
Als je 4-5 keer per week 2 uur intensief sport kan ik me wel voorstellen dat het vet van je lichaam afsmelt :P.
Ja, zonder IF zat ik heel de dag te eten en was de verleiding veel groter om ongezond te eten. Heb nu veel meer controle over mijn honger en cravings etc. Plus sporten op een lege maag > sporten met volle maag.
pi_124350180
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:14 schreef vault_tec het volgende:

[..]

In de herfst weer bulken ja. Wil uiteindelijk gespierd worden.
^O^ Ben benieuwd hoever je komt :)
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:23:22 #197
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124351650
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:18 schreef Ethylaminelle het volgende:

[..]

Maar was dat IF dan écht nodig? Zou je niet met een 'gewoon' calorietekort dezelfde resultaten boeken?
Als je 4-5 keer per week 2 uur intensief sport kan ik me wel voorstellen dat het vet van je lichaam afsmelt :P.
Waarschijnlijk wel, maar dan kreeg ik geen calorietekort voor elkaar :P
IF heeft me van mijn voedselverslaving afgeholpen. Eten uit verveling bijvoorbeeld is er niet meer bij.
BEASTMODE
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:24:18 #198
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124351707
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:29 schreef vault_tec het volgende:
Plus sporten op een lege maag > sporten met volle maag.
En dit ja. Veel fijner.
BEASTMODE
pi_124351907
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:24 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

En dit ja. Veel fijner.
Ik kan echt niet sporten op een lege maag, dan val ik halverwege neer. Vlak van te voren eten vind ik ook weer niet prettig tho, minstens een uur van te voren.

Maar then again, als ik mijn kcal's meer op 1 bult gooide, kon ik er overdag vast ook langer op teren.
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:45:12 #200
63722 z80
I fink you freaky
pi_124352738
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:28 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik kan echt niet sporten op een lege maag, dan val ik halverwege neer. Vlak van te voren eten vind ik ook weer niet prettig tho, minstens een uur van te voren.

Maar then again, als ik mijn kcal's meer op 1 bult gooide, kon ik er overdag vast ook langer op teren.
aan het 1 uur voor het sporten zelf heb je niet veel tijdens de sport. eerder een nadeel. voordat de energie uit het eten beschikbaar komt ben je reeds klaar met sporten. en de energie die nodig is voor de verwerking van het voedsel kun je beter voor de sport gebruiken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_124353415
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:23 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel, maar dan kreeg ik geen calorietekort voor elkaar :P
IF heeft me van mijn voedselverslaving afgeholpen. Eten uit verveling bijvoorbeeld is er niet meer bij.
Hmm.. dat klinkt wel positief. Misschien iets voor als ik op mezelf ga straks. Als ik nu een hele dag niks eet staan m'n ouders gelijk klaar voor een interventie.
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:16:22 #202
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124354387
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:58 schreef Ethylaminelle het volgende:

[..]

Hmm.. dat klinkt wel positief. Misschien iets voor als ik op mezelf ga straks. Als ik nu een hele dag niks eet staan m'n ouders gelijk klaar voor een interventie.
Gewoon window beetje strategisch plaatsen zodat het niet zo opvalt. 12:00-18:00 bijvoorbeeld.
BEASTMODE
pi_124354494
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:16 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Gewoon window beetje strategisch plaatsen zodat het niet zo opvalt. 12:00-18:00 bijvoorbeeld.
Window is 8 uur toch? Kun je eten van 10:00-18:00 ideaal
pi_124354582
Als je fasted wilt trainen (doen de meeste mensen toch 's avonds) dan wordt 't wel wat lastiger.
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:20:36 #205
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124354634
Excuses. Ik hanteerde 6 uur vanaf het begin.
BEASTMODE
pi_124359138
Ik heb een vraag over de lat pull down. Wat is hierbij een goede vorm?
Laatst zei mijn instructeur dat ik de stang naar mijn keel (zeg maar adamsappel) moet trekken ipv naar borst en ellebogen naar voren (denk dat hij hierbij recht naar beneden bedoelt en dus niet naar achteren wijzend).

Mijn andere vragen gaan over voeding.
Als ik om 19:00 uur avondeten naar binnen werk, hoe laat kan ik dan het best beginnen met trainen?

Na elke training (3x per week) werk ik een appel en 500 gram magere kwark (= 44 gram eiwit) naar binnen. Nu las ik laatst dat je lichaam maximaal 20 gram eiwit in 1x kan verwerken.
Betekent dit dat ik 250 gram kwark dus te veel in 1x naar binnen werk?
pi_124361379
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:24 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Kom, het wijzen naar 1 hormoon :') HGH's rol in vetverlies is sowieso groter dan spieropbouw, en er zijn 10 andere redenen op te noemen buiten HGH dat je spieren opbouwt.
Ik snap niet wat je hier zegt.
pi_124361477
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:18 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Window is 8 uur toch? Kun je eten van 10:00-18:00 ideaal
In weekenden eet ik soms 4 uur en vast ik er 20.

Af en toe een beetje ermee spelen is fijn. En soms 1-2 dagen niet vasten is ook wel even fijn.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 00:37:46 #209
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_124361874
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:58 schreef Ethylaminelle het volgende:

[..]

Hmm.. dat klinkt wel positief. Misschien iets voor als ik op mezelf ga straks. Als ik nu een hele dag niks eet staan m'n ouders gelijk klaar voor een interventie.
Nouja, hangt van je huidige vetpercentage af, en hoeveel kcal je op de andere dagen eet. Als jij door te vasten gemiddeld 1000 kcal per dag eet structureel, ga ik naast je ouders staan interventieën. :)

Lees wel vaker dat meisjes zich op de middelbare school uithongeren voor een magerheids ideaal. Je hebt mager en je hebt gezond (vol)slank natuurlijk.
Confidence through competence
pi_124362051
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:37 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Nouja, hangt van je huidige vetpercentage af, en hoeveel kcal je op de andere dagen eet. Als jij door te vasten gemiddeld 1000 kcal per dag eet structureel, ga ik naast je ouders staan interventieën. :)
Alpha Stereo keepin' the pimp hand strong _O_
pi_124362439
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:37 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Nouja, hangt van je huidige vetpercentage af, en hoeveel kcal je op de andere dagen eet. Als jij door te vasten gemiddeld 1000 kcal per dag eet structureel, ga ik naast je ouders staan interventieën. :)

Lees wel vaker dat meisjes zich op de middelbare school uithongeren voor een magerheids ideaal. Je hebt mager en je hebt gezond (vol)slank natuurlijk.
Nou mijn huidige vetpercentage weet ik dan niet maar er kan best wat vanaf.
Ik zit niet meer op de middelbare school thank you very much ;(. Mijn schoonheidsideaal is ook absoluut niet om mager te zijn, maar slank, fit en strak.

Moet zeggen dat ik dus wel moeite heb om aan een normaal aantal kcal op een dag te komen. Ik gebruik die Chrono website van Snakey om het bij te houden en het begint erop te lijken dat ik soms zelfs meer moet gaan eten om normaal onder m'n onderhoud te zitten :s... maar dan ga ik dus echt niet afvallen.. toch? Ik ben nu aardig in de war :')
pi_124362691
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 01:11 schreef Ethylaminelle het volgende:

[..]

Moet zeggen dat ik dus wel moeite heb om aan een normaal aantal kcal op een dag te komen. Ik gebruik die Chrono website van Snakey om het bij te houden en het begint erop te lijken dat ik soms zelfs meer moet gaan eten om normaal onder m'n onderhoud te zitten :s... maar dan ga ik dus echt niet afvallen.. toch? Ik ben nu aardig in de war :')
Zolang je onder je onderhoud zit zul je afvallen.

Als je moeite hebt om genoeg te eten is IF misschien niet iets voor jou. Ik doe het zelf ook (20 uur vasten, 4 uur eten) en doe het vooral omdat je op die manier heel makkelijk minder eet, zonder de hele dag miniporties eten binnen te krijgen.

Mocht je IF gaan doen, en dit aan mensen gaat vertellen. Hou er rekening mee dat ze geen mogelijkheid voorbij zullen laten gaan om je te vertellen hoe slecht het wel niet is om niet regelmatig te eten. De meest belangrijke maaltijd van de dag aan je voorbij laten gaan (ontbijt), zullen veel helemaal als schokkend ervaren. ;)

(dit hoorde ik bijna dagelijks, ondanks dat ik de best getrainde werknemer in ons bedrijf van veelal te dikke mannen was :) )

[ Bericht 22% gewijzigd door Nic1 op 22-03-2013 01:37:46 ]
pi_124363118
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 01:31 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Zolang je onder je onderhoud zit zul je afvallen.

Als je moeite hebt om genoeg te eten is IF misschien niet iets voor jou. Ik doe het zelf ook (20 uur vasten, 4 uur eten) en doe het vooral omdat je op die manier heel makkelijk minder eet, zonder de hele dag miniporties eten binnen te krijgen.

Mocht je IF gaan doen, en dit aan mensen gaat vertellen. Hou er rekening mee dat ze geen mogelijkheid voorbij zullen laten gaan om je te vertellen hoe slecht het wel niet is om niet regelmatig te eten. De meest belangrijke maaltijd van de dag aan je voorbij laten gaan (ontbijt), zullen veel helemaal als schokkend ervaren. ;)

(dit hoorde ik bijna dagelijks, ondanks dat ik de best getrainde werknemer in ons bedrijf van veelal te dikke mannen was :) )
Dit heb ik dus ook. Maar als ik vraag of ze bewijs hebben voor die argumenten roepen ze alleen maar harder dat het slecht is en dat ik gek ben :')!
pi_124368698
Na mijn nachtdienst enorme cravings naar een boterham met nutella en kon het helaas niet weerstaan, boterham nuyella en een reep chocola op :')

Ach, dat maar vergeten en weer netjes verder gaan met dieet. Merk wel gelijk aan mijn lichaam dat ik ongezond heb gegeten net voor het slaap gaan. Weet ook gelijk weer dat het veel lekkerder is voor je lichaam om nietvan die zooi erin te stoppen.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 12:06:31 #215
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_124368910
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:59 schreef vault_tec het volgende:
Na mijn nachtdienst enorme cravings naar een boterham met nutella en kon het helaas niet weerstaan, boterham nuyella en een reep chocola op :')

Ach, dat maar vergeten en weer netjes verder gaan met dieet. Merk wel gelijk aan mijn lichaam dat ik ongezond heb gegeten net voor het slaap gaan. Weet ook gelijk weer dat het veel lekkerder is voor je lichaam om nietvan die zooi erin te stoppen.
Ik drink alleen nog maar water, ben blij dat ik ook niet meer al die rotzooi in me lichaam gooi, voordat ik begon met trainen dronk ik zowat elke dag een pak ijsthee weg :')
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
pi_124369500
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:59 schreef vault_tec het volgende:
Na mijn nachtdienst enorme cravings naar een boterham met nutella en kon het helaas niet weerstaan, boterham nuyella en een reep chocola op :')

Ach, dat maar vergeten en weer netjes verder gaan met dieet. Merk wel gelijk aan mijn lichaam dat ik ongezond heb gegeten net voor het slaap gaan. Weet ook gelijk weer dat het veel lekkerder is voor je lichaam om nietvan die zooi erin te stoppen.
Goede chocolade heeft trouwens wel gezondheidsvoordelen, en een keer wat mindere nemen is geen ramp. Kan me niet voorstellen dat je er daadwerkelijk iets van merkt, tenzij je er niet tegen kunt.

Je kunt het overigens ook gewoon compenseren door iets anders niet te eten, mits je calorieen telt.
pi_124369582
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 01:31 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Zolang je onder je onderhoud zit zul je afvallen.

Als je moeite hebt om genoeg te eten is IF misschien niet iets voor jou. Ik doe het zelf ook (20 uur vasten, 4 uur eten) en doe het vooral omdat je op die manier heel makkelijk minder eet, zonder de hele dag miniporties eten binnen te krijgen.

Mocht je IF gaan doen, en dit aan mensen gaat vertellen. Hou er rekening mee dat ze geen mogelijkheid voorbij zullen laten gaan om je te vertellen hoe slecht het wel niet is om niet regelmatig te eten. De meest belangrijke maaltijd van de dag aan je voorbij laten gaan (ontbijt), zullen veel helemaal als schokkend ervaren. ;)

(dit hoorde ik bijna dagelijks, ondanks dat ik de best getrainde werknemer in ons bedrijf van veelal te dikke mannen was :) )
Nee ik heb me een beetje ingelezen en denk inderdaad niet dat het iets voor mij is. Als ik in korte tijd alles aan m'n kcal's moet eten zwel ik op als een ballon. En het lukt ook gewoon niet :').
Lukt me nu al niet met kleine porties.

Anyway.. wie gaat er trainen vandaag :9 wat ga je doen/heb je gedaan?

Ik ben vanochtend 45 minuten gaan hardlopen (bijna van de weg af gewaaid) en daarna nog 40 minuten yoga gedaan, is eigenlijk een rustdag.
Morgen weer benen :9~
pi_124369977
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:26 schreef Ethylaminelle het volgende:

[..]

Nee ik heb me een beetje ingelezen en denk inderdaad niet dat het iets voor mij is. Als ik in korte tijd alles aan m'n kcal's moet eten zwel ik op als een ballon. En het lukt ook gewoon niet :').
Lukt me nu al niet met kleine porties.

Anyway.. wie gaat er trainen vandaag :9 wat ga je doen/heb je gedaan?

Ik ben vanochtend 45 minuten gaan hardlopen (bijna van de weg af gewaaid) en daarna nog 40 minuten yoga gedaan, is eigenlijk een rustdag.
Morgen weer benen :9~
Wat zijn je stats, sis?
pi_124370253
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:38 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Wat zijn je stats, sis?
Nou tis niet fantastisch hoor :@ haha maar I'm getting there

Bodystats: L:1m64 W:64 kg BF: ?? laatste keer gemeten was 6 maanden geleden toen ik nog 71 ( :r ) woog en dat was geloof ik 28% :{

SQ: 20 kg zonder stang
DL: net mee begonnen, doe ik alleen met stang totdat ik zeker ben dat ik 'm echt goed doe :@

Uhh wat voor stats heb je nog meer/wil je nog meer weten?
Ik kan vier chin ups :P :')
pi_124370453
Mooi dit!

pi_124370558
Vandaag wordt mn rug/schouder dag met wat beenoefeningen erbij :)
pi_124371368
Nu ff rust.
Zondag borst+triceps
Maandag benen
Dinsdag schouders+buik
woensdag rug+biceps
donderdag bodypump
Vrijdag: deaud
Zaterdag: spierpijnvrije dag (hoop ik :P )
pi_124371638
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 13:22 schreef MarMar het volgende:
Nu ff rust.
Zondag borst+triceps
Maandag benen
Dinsdag schouders+buik
woensdag rug+biceps
donderdag bodypump
Vrijdag: deaud
Zaterdag: spierpijnvrije dag (hoop ik :P )
Nice! Hoe lang ben jij ongeveer bezig per training?

Bodypump haha wat een ellende :') Eén keer gedaan en toen gewoon een week lang spierpijn gehad. Ik weet dat het een kwestie van wennen is, maar wat een pijn heb ik toen geleden zeg.
pi_124371781
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 13:30 schreef Ethylaminelle het volgende:

[..]

Nice! Hoe lang ben jij ongeveer bezig per training?

Bodypump haha wat een ellende :') Eén keer gedaan en toen gewoon een week lang spierpijn gehad. Ik weet dat het een kwestie van wennen is, maar wat een pijn heb ik toen geleden zeg.
Klein uurtje gemiddeld.

Ik ben gister tijdens de bodypump juist deels van mijn spierpijn afgekomen, bewegen maar dan zonder de zware belasting die ik bij krachttraining pak helpt blijkbaar :)
Ik vind het ook echt leuk trouwens, anders deed ik het niet :P
pi_124371963
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 13:34 schreef MarMar het volgende:

[..]

Klein uurtje gemiddeld.

Ik ben gister tijdens de bodypump juist deels van mijn spierpijn afgekomen, bewegen maar dan zonder de zware belasting die ik bij krachttraining pak helpt blijkbaar :)
Ik vind het ook echt leuk trouwens, anders deed ik het niet :P
Ja dat is niet zo heel vreemd, spieren die weer warm en flexibel worden. Ik denk dat ik de eerste keer te ambitieus ben geweest met gewicht. Zo'n heel nummer met squat(variaties) is wel wat anders dan gewoon lekker 3 setjes in het rek
pi_124372380
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 13:38 schreef Ethylaminelle het volgende:

[..]

Ja dat is niet zo heel vreemd, spieren die weer warm en flexibel worden. Ik denk dat ik de eerste keer te ambitieus ben geweest met gewicht. Zo'n heel nummer met squat(variaties) is wel wat anders dan gewoon lekker 3 setjes in het rek
Nogal ja :D
Hoeveel deed je dan?
pi_124376156
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 13:50 schreef MarMar het volgende:

[..]

Nogal ja :D
Hoeveel deed je dan?
15 kg, ik dacht nou die stangen wegen niks en normaal doe ik dat al op die olympische stang :P had geen benen meer over. Maar met zo'n groepsles wil je je ook weer niet laten kennen :') dus niet stoppen tussendoor ofzo
pi_124376422
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:34 schreef Ethylaminelle het volgende:

[..]

15 kg, ik dacht nou die stangen wegen niks en normaal doe ik dat al op die olympische stang :P had geen benen meer over. Maar met zo'n groepsles wil je je ook weer niet laten kennen :') dus niet stoppen tussendoor ofzo
Juh, maar met die ol. stang doe je wss geen 10 minuten achter elkaar op belachelijke snelheid :P
pi_124380259
Heb er maar een cheatday van gemaakt. Wakker geworden, niks in huis hebben en zonder eten te kunnen voor bereiden wezen shoppen voor meubels en bij de kfc geeindigt. Morgen maar weer gezond doen.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 17:46:08 #230
187510 IrCute
Americunt
pi_124380638
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:32 schreef vault_tec het volgende:
Heb er maar een cheatday van gemaakt. Wakker geworden, niks in huis hebben en zonder eten te kunnen voor bereiden wezen shoppen voor meubels en bij de kfc geeindigt. Morgen maar weer gezond doen.
pi_124380677
Maarrehm, denk je niet dat je dat beetje vet sneller verbrandt als je eenmaal de muscles hebt Vault?
Ik heb nu in mijn hoofd een image van een heel dun menneke met je 64 kg..
pi_124390504
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:32 schreef vault_tec het volgende:
Heb er maar een cheatday van gemaakt. Wakker geworden, niks in huis hebben en zonder eten te kunnen voor bereiden wezen shoppen voor meubels en bij de kfc geeindigt. Morgen maar weer gezond doen.
Boeiend, 1x iets ongezonde eten is geen ramp :)
  vrijdag 22 maart 2013 @ 23:56:44 #233
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_124395930
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:47 schreef MarMar het volgende:
Maarrehm, denk je niet dat je dat beetje vet sneller verbrandt als je eenmaal de muscles hebt Vault?
Ik heb nu in mijn hoofd een image van een heel dun menneke met je 64 kg..
Kan reuze meevallen ben zelf nu 67 kilo bij 1.69m. Ligt er aan of je behoorlijk wat spiermassa hebt opgebouwd of niet.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_124396293
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 23:56 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Kan reuze meevallen ben zelf nu 67 kilo bij 1.69m. Ligt er aan of je behoorlijk wat spiermassa hebt opgebouwd of niet.
zo dun ben jij toch niet? ik heb zelfde gewicht of iets zwaarder, maar 1,83m als lengte
  zaterdag 23 maart 2013 @ 00:10:50 #235
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_124396467
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 00:05 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:

[..]

zo dun ben jij toch niet? ik heb zelfde gewicht of iets zwaarder, maar 1,83m als lengte
Zeg ik ook niet, geef alleen aan dat het kan meevallen als iemand meer spiermassa heeft.
En Marmar had het over iemand van 64kg bij 1.68m.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_124396531
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 00:10 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Zeg ik ook niet, geef alleen aan dat het kan meevallen als iemand meer spiermassa heeft.
En Marmar had het over iemand van 64kg bij 1.68m.
ok, maar ik vind 64kg @ 168cm ook niet dun voor een beginner.
pi_124404633
ik denk dat ik rond de 60 moet gaan zitten om van mijn pudding buik af te komen. Ben wel op het punt gekomen dat ik al een stuk lekkerder in mijn vel zit. gewoon zo door gaan en het komt wel goed :)
pi_124405042
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:46 schreef IrCute het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
In het kader van dagboekposts. Ik wilde gaan hardlopen maar die wind is echt niet normaal :( gevoelstemperatuur -14. Why..

*Wel naar de gym geweest tho
pi_124410273
Same. Ga normaal vrijdagmiddag maar 's avonds zou een vriend langskomen voor wat biertjes doen, dus vanochtend lekker uitgeslapen en pas zaterdagmiddag sporten.

En werd het inderdaad maar eens snel beter weer. Op zich is hardlopen rond het vriespunt ook prima te doen, maar in de lente/zomer net wat fijner.
pi_124411824
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 16:09 schreef xFriendx het volgende:
Same. Ga normaal vrijdagmiddag maar 's avonds zou een vriend langskomen voor wat biertjes doen, dus vanochtend lekker uitgeslapen en pas zaterdagmiddag sporten.

En werd het inderdaad maar eens snel beter weer. Op zich is hardlopen rond het vriespunt ook prima te doen, maar in de lente/zomer net wat fijner.
Het is inderdaad niet persé de temperatuur maar die wind die dan gewoon dwars door je kleding waait :{ heb met de sneeuw enzo ook gewoon lekker gelopen, als het maar niet te hard waait. Ben ook niet zo stevig dus lijkt dan alsof ik van het padje af waai.
pi_124411952
Ik had gisteren cardio overgeslagen omdat ik haast had, maar 's nachts 8 km door de gure wind gefietst was cardio genoeg voor mij, wat was ik kapot :D
pi_124487171
Ze zijn nu in mijn fitness aan het verbouwen, maar hij blijft wel open. Gevolg, alles op elkaar gepakt met te weinig bewegingsruimte en een hoop lawaai van de verbouwing. Uit armoede maar kort gebleven.
Ik hoop wel dat ze begonnen zijn aan hetgene wat de meeste overlast veroorzaakt, want ze zouden er anderhalve maand mee bezig blijven.
Nasty.
Azwethinkweiz
pi_124487447
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:58 schreef El.Wulfo het volgende:
Ze zijn nu in mijn fitness aan het verbouwen, maar hij blijft wel open. Gevolg, alles op elkaar gepakt met te weinig bewegingsruimte en een hoop lawaai van de verbouwing. Uit armoede maar kort gebleven.
Ik hoop wel dat ze begonnen zijn aan hetgene wat de meeste overlast veroorzaakt, want ze zouden er anderhalve maand mee bezig blijven.
Nasty.
Hopelijk denken de andere mensen er ook zo ver. Dan komt er ook niemand en kan jij mooi rustig fitnessen.
pi_124487663
Ohey trouwens, feestje! Die 110 legpress heb ik vandaag voor het eerst weer gehaald sinds een jaartje of 13, da's altijd mijn PR geweest en daar ga ik dus de komende weken/maanden gewoon keihard overheen *O*

edit: lol, verkeerde topic!!

Maar vandaag ging dus zo:
Deadlift 4x12 x 37,5 kg
Squat: 12x 40, 45, 50, 50 kg
legpress: 12x 100, 100, 110 kg
leg curl 3x12 x 35 kg
calf raises: 12x 40, 45, 50 kg 10x 55 kg
pi_124488552
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:10 schreef MarMar het volgende:
Ohey trouwens, feestje! Die 110 legpress heb ik vandaag voor het eerst weer gehaald sinds een jaartje of 13, da's altijd mijn PR geweest en daar ga ik dus de komende weken/maanden gewoon keihard overheen *O*

edit: lol, verkeerde topic!!

Maar vandaag ging dus zo:
Deadlift 4x12 x 37,5 kg
Squat: 12x 40, 45, 50, 50 kg
legpress: 12x 100, 100, 110 kg
leg curl 3x12 x 35 kg
calf raises: 12x 40, 45, 50 kg 10x 55 kg
Top! Gefeliciteerd!

Ik deed vandaag:
Squats 3 x 15 x 20 kg
Deadlift 3x12x 20 kg (eerste keer met daadwerkelijk gewicht aan de stang)
Lunges 3 x 20 x 10 kg
Calf raises 3 x 12 x 10 kg
Hyperextensions 3 x 12 met schijf van 5 kg
Russian twists 4 x 25
Planks 30, 35, 40 sec.
+ 35 minuten hardlopen (5 km).

Feedback op dit schema is trouwens welkom, ik ben echt nog zoekende naar een goede workout. Maar dit vind ik leuk en het werkt.
pi_124489247
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:05 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Hopelijk denken de andere mensen er ook zo ver. Dan komt er ook niemand en kan jij mooi rustig fitnessen.
Haha dat zou mooi zijn. Ik ben er aan de andere kant wel blij mee, hoop dat er toch een aantal dingen veranderen waardoor er meer mogelijk is met barbells.
Azwethinkweiz
  maandag 25 maart 2013 @ 17:12:07 #247
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124489813
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:32 schreef Ethylaminelle het volgende:

Feedback op dit schema is trouwens welkom, ik ben echt nog zoekende naar een goede workout. Maar dit vind ik leuk en het werkt.
Vooral zo door gaan als je het leuk vindt. Je doet goede oefeningen, echter zou ik de reps van je squat en deadlift verlagen en meer gewicht pakken.
BEASTMODE
pi_124490290
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2013 17:12 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Vooral zo door gaan als je het leuk vindt. Je doet goede oefeningen, echter zou ik de reps van je squat en deadlift verlagen en meer gewicht pakken.
Thanks, ik doe ze dan naar 3x10, wat is aan te raden qua gewicht opvoeren? Kan je er elke week 5 kg bij hangen of is dat te snel? (bij dit gewicht lukt dat op zich wel prima)
  maandag 25 maart 2013 @ 17:41:33 #249
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_124490695
zou eerder naar 3x8 oid gaan. Op dit gewicht zou er evt. wel 5 kg per week bijkunnen denk ik.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_124491086
quote:
14s.gif Op maandag 25 maart 2013 17:27 schreef Ethylaminelle het volgende:

[..]

Thanks, ik doe ze dan naar 3x10, wat is aan te raden qua gewicht opvoeren? Kan je er elke week 5 kg bij hangen of is dat te snel? (bij dit gewicht lukt dat op zich wel prima)
Gewoon gewicht erbij blijven doen totdat de form niet meer correct is. Probeer niet te haastig te doen, want dan kom je eerder op een plateau wat betreft het gewicht. Dus 2,5 kilo per keer is ook prima.
pi_124493417
quote:
14s.gif Op maandag 25 maart 2013 17:27 schreef Ethylaminelle het volgende:

[..]

Thanks, ik doe ze dan naar 3x10, wat is aan te raden qua gewicht opvoeren? Kan je er elke week 5 kg bij hangen of is dat te snel? (bij dit gewicht lukt dat op zich wel prima)
Dat kan je alleen maar zelf aanvoelen. Je kan ook per setje verhogen, tot je aan een gewicht zit die echt moeite kost, maar let er inderdaad wel op dat je het nog wel netjes kan uitvoeren.
pi_124494327
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 18:55 schreef MarMar het volgende:

[..]

Dat kan je alleen maar zelf aanvoelen. Je kan ook per setje verhogen, tot je aan een gewicht zit die echt moeite kost, maar let er inderdaad wel op dat je het nog wel netjes kan uitvoeren.
Ja ik snap dat je het zelf moet aanvoelen. Ik bereid me er alleen liever op voor omdat ik soms dus net zo goed heb dat ik het tijdens niet voel maar erna toch behoorlijk schade heb opgelopen.
Maar per set is ook een idee, denk dat ik dat het eerst ga proberen.
pi_124494348
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 18:55 schreef MarMar het volgende:

[..]

Dat kan je alleen maar zelf aanvoelen. Je kan ook per setje verhogen, tot je aan een gewicht zit die echt moeite kost, maar let er inderdaad wel op dat je het nog wel netjes kan uitvoeren.
Dat is niet aan te raden als je net met de oefeningen begint. Door middel van het met een laag gewicht uit te voeren, kan je werken aan de form. Als je al snel aan je plafond gaat zitten, krijg je die kans niet. Beginnen met een (te) laag gewicht is dus helemaal niet erg.
pi_124494451
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:18 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Dat is niet aan te raden als je net met de oefeningen begint. Door middel van het met een laag gewicht uit te voeren, kan je werken aan de form. Als je al snel aan je plafond gaat zitten, krijg je die kans niet. Beginnen met een (te) laag gewicht is dus helemaal niet erg.
Heb je ook weer gelijk in, wel eerst zeker weten dat je de oefening goed beheerst.
Maar per setje verhogen, dat kan prima, zeker als je voelt dat er nog wel wat ruimte op zit.

Zodra je merkt dat het niet meer goed gaat in de uitvoering gewoon stoppen en het gewicht weer een tandje lager pakken, ook dat kan natuurlijk :) je hoeft niet per sé de set af te maken als het niet lekker gaat. Tenzij je ocd hebt :P
pi_124494495
Lijkt me echt wel nice om veel te kunnen deadliften. :D mensen kijken me wel aan alsof ik van een andere planeet kom trouwens maarja :') ik ga niet naar de sportschool om naar andere mensen te kijken maar een hele hoop toch wel.

Wat ik me wel afvraag he, ik doe dus deadlifts en hyperextensions:

Vind het echt allebei gewoon leuk om te doen en heb het idee dat het ook heel veel doet voor m'n figuur. Maar is het eigenlijk niet een beetje dubbelop? Voegen die hyperextensions nou nog wat toe?
  maandag 25 maart 2013 @ 19:26:15 #256
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124494640
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:22 schreef Ethylaminelle het volgende:
Lijkt me echt wel nice om veel te kunnen deadliften. :D mensen kijken me wel aan alsof ik van een andere planeet kom trouwens maarja :') ik ga niet naar de sportschool om naar andere mensen te kijken maar een hele hoop toch wel.

Wat ik me wel afvraag he, ik doe dus deadlifts en hyperextensions:
[ afbeelding ]
Vind het echt allebei gewoon leuk om te doen en heb het idee dat het ook heel veel doet voor m'n figuur. Maar is het eigenlijk niet een beetje dubbelop? Voegen die hyperextensions nou nog wat toe?
Met hyperextentions isoleer je meer je onderrug, met deadlifts pak je meer dan alleen je onderrug. Je zou HE kunnen zien als een assisted voor de deadlift. Dus ja, die voegen wat toe.
pi_124495234
Iemand had hier een tijd geleden een link gepost waar je kon vinden wat mensen van jouw leeftijd en geslacht gemiddeld deden in de sportschool, dus hoeveel kg bij welke oefening enzo, heeft iemand die link misschien nog? :@

Ik wil graag weten of ik heel erg achterloop met mijn schouders namelijk, ik heb namelijk het gevoel dat die veel te zwak zijn voor wat ik met de rest doe.
pi_124495498
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:36 schreef Franknfurter het volgende:
Iemand had hier een tijd geleden een link gepost waar je kon vinden wat mensen van jouw leeftijd en geslacht gemiddeld deden in de sportschool, dus hoeveel kg bij welke oefening enzo, heeft iemand die link misschien nog? :@

Ik wil graag weten of ik heel erg achterloop met mijn schouders namelijk, ik heb namelijk het gevoel dat die veel te zwak zijn voor wat ik met de rest doe.
http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/StrengthStandards.html
pi_124495514
Nu willen we natuurlijk weten wat je dan doet met je schouders en met welk gewicht en wat je verder dan nog doet :)
Ziet het er ook uit alsof het te zwak is?
Oefeningen als zijwaarts heffen zijn relatief veel zwaarder en gaan dan ook in lager gewicht dan bijvoorbeeld bicep curls, dus als je daarbij een groot verschil in gewicht hebt, klopt dat waarschijnlijk wel.

En loopt er geen instructeur rond in je sportschool die je hier antwoord op kan geven?
pi_124495709
Toch nog even gaan hardlopen net, ruime 5 km. Het stukje terug was wel wat fris, dan zweet je ondertussen wat en dan is die wind wat minder fijn. Desondanks ging het wel vrij makkelijk vanavond.

Hoeft dat cardio morgen in de sportschool weer niet.
pi_124495861
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:40 schreef MarMar het volgende:
Nu willen we natuurlijk weten wat je dan doet met je schouders en met welk gewicht en wat je verder dan nog doet :)
Ziet het er ook uit alsof het te zwak is?
Oefeningen als zijwaarts heffen zijn relatief veel zwaarder en gaan dan ook in lager gewicht dan bijvoorbeeld bicep curls, dus als je daarbij een groot verschil in gewicht hebt, klopt dat waarschijnlijk wel.

En loopt er geen instructeur rond in je sportschool die je hier antwoord op kan geven?
Ik heb hypermobiliteit waardoor mijn schouders nogal snel alle kanten op vliegen :') Dus ik ben begonnen op 13 kg en zit nu op 20



Op dit apparaat

en ik ben begonnen op 15 en zit nu op 23 bij deze:



Nu is die laatste natuurlijk vooral borstspieren maar ik voel die niet omdat mijn schouderspieren dus op een te laag aantal kilo's zit ofzo.
pi_124496054
Nah opbouwende fase dus, helemaal prima :)
Ik ben ook vanwege flutgewrichten begonnen met apparaten, tot ik genoeg kracht had om met losse gewichten te werken.
Ben je ook van plan daar naartoe te werken?

Meer kracht werkt voor mij echt heel erg goed om de gewrichten netjes op de juiste plek te houden, dus fijn doortrainen en gewoon rustig aan opbouwen, gewoon op je eigen tempo!
pi_124496450
Nee ik wil bezig blijven op de apparaten als dat genoeg is om mijn gestel netjes op orde te houden. Ik ben ook van plan om over een paar maanden als ik naar Utrecht verhuis nog een andere sport te gaan doen, misschien zwemmen ofzo. Of handbal, ook al is dat de boosdoener geweest waardoor ik 6 jaar niet heb kunnen sporten :')
pi_124497484
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:56 schreef Franknfurter het volgende:
Nee ik wil bezig blijven op de apparaten als dat genoeg is om mijn gestel netjes op orde te houden. Ik ben ook van plan om over een paar maanden als ik naar Utrecht verhuis nog een andere sport te gaan doen, misschien zwemmen ofzo. Of handbal, ook al is dat de boosdoener geweest waardoor ik 6 jaar niet heb kunnen sporten :')
6 jaar? What did you do?
  maandag 25 maart 2013 @ 20:13:14 #266
63722 z80
I fink you freaky
pi_124497525
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:45 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Ik heb hypermobiliteit waardoor mijn schouders nogal snel alle kanten op vliegen :') Dus ik ben begonnen op 13 kg en zit nu op 20

[ afbeelding ]

Op dit apparaat

en ik ben begonnen op 15 en zit nu op 23 bij deze:

[ afbeelding ]

Nu is die laatste natuurlijk vooral borstspieren maar ik voel die niet omdat mijn schouderspieren dus op een te laag aantal kilo's zit ofzo.
voor diegene die al wat langer trainen en wat anders willen.
doe de oefeningen op deze apparaten eens met 1 hand. dan moeten de core spieren ook meteen aan het werk en van je twee vliegen in een klap.
wel netjes recht blijven zitten bij het uitvoeren van de oefening en rustig werken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_124497918
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:12 schreef xFriendx het volgende:

[..]

6 jaar? What did you do?
Compartimentssyndroom. Heel simpel gezegd zaten mijn scheenspieren te strak in het velletje waardoor het voelde alsof er iemand met een mes zich naar buiten probeerde te werken. Doordat bijna geen enkele huisarts of fysio hier echt ervaring mee heeft heb ik dus 5 jaar rondgelopen met een verkeerde diagnose (shin-splints) en toen de zoon van een vriend van mn ma dezelfde klachten had werd hij naar het MMC in Eindhoven doorverwezen, waar dus bleek dat hij gewoon een compartimentssyndroom heeft.

En toen dacht ik: oh, maar dat zou ik ook heel goed kunnen hebben. En het is heel makkelijk te testen, ze doen gewoon een naaldje in je spier, pompen die op en kijken wat de druk is in de spier. Die was bij mij 45 waar het maximaal 20 mocht zijn dus ik werd eindelijk na 6 jaar (want we waren inmiddels alweer een jaar bezig bij het ziekenhuis :') ) geopereerd.

Oke nu heb ik het toch niet kort verteld maar ik vind wel dat mensen moeten weten dat het bestaat want als je nu iemand kent in je omgeving die zegt shin splints te hebben dan kun je hem misschien heel erg helpen hiermee :')
pi_124498005
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:19 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Compartimentssyndroom. Heel simpel gezegd zaten mijn scheenspieren te strak in het velletje waardoor het voelde alsof er iemand met een mes zich naar buiten probeerde te werken. Doordat bijna geen enkele huisarts of fysio hier echt ervaring mee heeft heb ik dus 5 jaar rondgelopen met een verkeerde diagnose (shin-splints) en toen de zoon van een vriend van mn ma dezelfde klachten had werd hij naar het MMC in Eindhoven doorverwezen, waar dus bleek dat hij gewoon een compartimentssyndroom heeft.

En toen dacht ik: oh, maar dat zou ik ook heel goed kunnen hebben. En het is heel makkelijk te testen, ze doen gewoon een naaldje in je spier, pompen die op en kijken wat de druk is in de spier. Die was bij mij 45 waar het maximaal 20 mocht zijn dus ik werd eindelijk na 6 jaar (want we waren inmiddels alweer een jaar bezig bij het ziekenhuis :') ) geopereerd.

Oke nu heb ik het toch niet kort verteld maar ik vind wel dat mensen moeten weten dat het bestaat want als je nu iemand kent in je omgeving die zegt shin splints te hebben dan kun je hem misschien heel erg helpen hiermee :')
Deed dat geen pijn of dacht je gewoon dat je gewoon echt retesterke scheenspieren had?
pi_124498009
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:43 schreef xFriendx het volgende:
Toch nog even gaan hardlopen net, ruime 5 km. Het stukje terug was wel wat fris, dan zweet je ondertussen wat en dan is die wind wat minder fijn. Desondanks ging het wel vrij makkelijk vanavond.

Hoeft dat cardio morgen in de sportschool weer niet.
Haha ik had dat vandaag ook, helemaal warm aangekleed tegen de wind, was de eerste helft precies windstil, dus ik zweette behoorlijk, maar het tweede stuk met wind tegen dus alles werd helemaal koud brrr
pi_124498063
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:20 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Deed dat geen pijn of dacht je gewoon dat je gewoon echt retesterke scheenspieren had?
Dat deed monsterlijk veel pijn :') Godver, wat een hel. Ik kon op een gegeven moment niet eens meer fatsoenlijk 1 trap op lopen.
pi_124498200
En dat dan zes jaar, zwaar ruk. Medische wetenschap staat voor niets hm?
Fijn dat het nu weer beter gaat!
pi_124498363
Ja ik kan nu weer alles gelukkig O+ Sprinten, springen, traprennen. Ik heb wel nog twee littekens prominent op mijn schenen maar ach, oorlogswonden :7

En nu ga ik even naar de sportschool! :D
pi_124498381
quote:
14s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:20 schreef Ethylaminelle het volgende:

[..]

Haha ik had dat vandaag ook, helemaal warm aangekleed tegen de wind, was de eerste helft precies windstil, dus ik zweette behoorlijk, maar het tweede stuk met wind tegen dus alles werd helemaal koud brrr
Was wel lekker rustig, hoewel het ook wel weer tof is om andere hardlopers tegen te komen. Geeft toch ook weer een soort motivatie.
pi_124498588
net een stukje langs de maas gelopen, fokking kou als je de wind van voren hebt. zo even op de treadmill, ondertussen een filmpje kijken :9
pi_124502779
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:30 schreef Deeltjesversneller het volgende:
net een stukje langs de maas gelopen, fokking kou als je de wind van voren hebt. zo even op de treadmill, ondertussen een filmpje kijken :9
Ik ga ook altijd langs de Maas hardlopen :o
pi_124514995
Heerlijk borst oefeningen gepakt gister.

Maar wat een slap gevoel nu. Ik voel ze nog steeds trillen.
pi_124575568
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 09:23 schreef Lamabal het volgende:
Heerlijk borst oefeningen gepakt gister.

Maar wat een slap gevoel nu. Ik voel ze nog steeds trillen.
Spierpijn aan mijn borsten vind ik nog erger dan aan mijn benen. :')
pi_124576465
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 18:48 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Spierpijn aan mijn borsten vind ik nog erger dan aan mijn benen. :')
gigidy
Azwethinkweiz
  woensdag 27 maart 2013 @ 19:29:30 #279
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_124577455
Ik heb me aangemeld bij FFF maar de sportschool is totaal nieuw en onbekend voor me. Het enige wat ik denk te kennen is de loopband maar er lopen toch wel altijd van die instructeurs rond die je het e.e.a. uitleggen omtrent de machines?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_124577697
Dat ligt eraan waar je heen gaat. Bij de budgetsportscholen loopt er heel weinig begeleiding rond, bij de duurdere nemen ze vaak juist de tijd om alles goed uit te leggen en kijken ze met je wat een goede start is.

Ik kreeg bijvoorbeeld 2 introrondes, demonstratie van alle apparaten en een test om te kijken wat ik al kon. Als ik nu vragen heb nemen ze de tijd om het uit te leggen.

Hierdoor heb ik in het begin heel makkelijk de drempel verlaagd om ook echt te gaan sporten, ik voelde me goed genoeg op mijn gemak om zelf te beginnen na die intro.
pi_124577805
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:29 schreef Woods het volgende:
Ik heb me aangemeld bij FFF maar de sportschool is totaal nieuw en onbekend voor me. Het enige wat ik denk te kennen is de loopband maar er lopen toch wel altijd van die instructeurs rond die je het e.e.a. uitleggen omtrent de machines?
Dan toch maar even een introlesje nemen als je helemaal onbekend bent. FFF heeft niet de meest geweldige begeleiding (kan natuurlijk per vestiging verschillen) maar schroom je niet om hun te vragen, of andere sporters. Dan leer je het allemaal het snelste.
Azwethinkweiz
pi_124588607
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:29 schreef Woods het volgende:
Ik heb me aangemeld bij FFF maar de sportschool is totaal nieuw en onbekend voor me. Het enige wat ik denk te kennen is de loopband maar er lopen toch wel altijd van die instructeurs rond die je het e.e.a. uitleggen omtrent de machines?
Starting Strength van Mark Rippetoe lezen. :)
pi_124592600
Toch dure hobby dat thuis fitnessen... weer ¤80 euro aan schijven

Geluk bij een ongeluk dat ik heel traag vorder (ondanks goed slapen, eten en rusten ;( ) dus frequentie dergelijke aankopen valt mee.

Na de zomer over naar sportschool

[ Bericht 29% gewijzigd door VacaLoca op 28-03-2013 00:01:11 ]
pi_124638621
Dit is echt een faalweek voor mij. Alleen afgelopen maandag en dinsdag even wezen fitnessen, de volgende keer is pas komende dinsdag! Gelukkig wel ook 2x lekker in de zon hard gelopen en komend weekend 2 wedstrijden voetballen, maar toch.
Azwethinkweiz
pi_124655368
Doen jullie nog wel aan alcoholische versnaperingen? Al dan niet op een dag dat je getraind hebt? 's Ochtends/'smiddags trainen en dan 's avonds bij een film wat bier/wijn?

Overigens ook fijn dat de sportschool 2e Paasdag gewoon open is (1e ook zelfs) zodat ik de dag voor ik moet werken gewoon overdag nog even kan.

[ Bericht 31% gewijzigd door xFriendx op 29-03-2013 18:59:49 ]
pi_124656074
Paar drankjes per week is geen probleem. Net als met alle andere drugs, alcohol met mate gebruiken. Dan kun je er plezier van hebben, zonder er (al te veel) nadelen te van ondervinden.

Zuipen staat je progressie natuurlijk wel in de weg.

Zelf drink ik zelden. Wanneer het wel voorkomt dan houd ik het bij maximaal een glas of 5/6.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 19:06:51 #287
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_124656148
Alleen zuipen in de cut doe ik zelf. Lekker brak zodat ik de hele volgende dag niks hoef te eten.
pi_124656597
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 19:05 schreef 16meter het volgende:

Zelf drink ik zelden. Wanneer het wel voorkomt dan houd ik het bij maximaal een glas of 5/6.
Zal ook wel komen door de gewenning...of in dit geval ontwenning :+

In mijn hoogtijdagen (als je het zo mag noemen) zoop ik best veel en kan je het daarom ook wel hebben. Nu ik met mate drink (dan kan je er nog eens van genieten ook) dan merk je dat het veel sneller gaat werken en blijft het aantal ook laag.

Sowieso matched zuipen niet met je gezonde levensstijl willen leiden.

Ik vroeg mij nog wel af, wanneer je drinkt dan begreep ik dat dit zorgt voor het stopzetten van herstel van je spieren. De afbraak van alcohol krijgt als het ware voorrang op herstel van je spieren. Maar zodra dit 'klaar' is, gaat dan dat herstel weer verder of komt dat geheel te vervallen?
pi_124658265
Je zou dit eens kunnen doorlezen:
http://www.bodybuilding.com/fun/drobson11.htm

Maar iemand als Stereotomy kan je vast in een paar volzinnen uitleggen waarom alcohol precies slecht is voor sporters.
pi_124678017
Ik drink gewoon door, maar ik ben er dan denk ik ook weer niet zo serieus mee bezig dat ik me vol op "gezond leven" gooi. Lekker veel groente, gevarieerd, gezond eten, in combinatie met veel sporten en niet snoepen is voor mij al een omslag die groot genoeg is. Alcohol ga ik er niet voor laten, al blijf het meestal toch wel bij 1 a 2x in de week.
Azwethinkweiz
  zaterdag 30 maart 2013 @ 11:09:00 #291
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_124678151
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 11:01 schreef El.Wulfo het volgende:
Ik drink gewoon door, maar ik ben er dan denk ik ook weer niet zo serieus mee bezig dat ik me vol op "gezond leven" gooi. Lekker veel groente, gevarieerd, gezond eten, in combinatie met veel sporten en niet snoepen is voor mij al een omslag die groot genoeg is. Alcohol ga ik er niet voor laten, al blijf het meestal toch wel bij 1 a 2x in de week.
Ik denk niet dat het nodig is om perfect gestroomlijnd te leven als je gewoon gezonder wilt zijn. Zo'n afgemeten levensstijl is nodig als je zo'n bodybuilderslichaam wilt, met 1-2% vet en spieren die alle kanten op steken.
Voor een gezond en mooi lichaam (=niet dik, redelijk fit en gespierd) zal het al voldoende zijn om regelmatig te gaan sporten en in grote lijnen op je voeding te letten. Je druk maken over een avondje stappen of een hamburger met frietjes lijkt me niet nodig, zolang je dat niet stelselmatig doet.
pi_124678188
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 11:01 schreef El.Wulfo het volgende:
Ik drink gewoon door, maar ik ben er dan denk ik ook weer niet zo serieus mee bezig dat ik me vol op "gezond leven" gooi. Lekker veel groente, gevarieerd, gezond eten, in combinatie met veel sporten en niet snoepen is voor mij al een omslag die groot genoeg is. Alcohol ga ik er niet voor laten, al blijf het meestal toch wel bij 1 a 2x in de week.
Ja hier ook hoor. Ik zal het nooit helemaal laten. Ik zal niet zover gaan als de personen uit het BB topic. Overigens ook niets mis mee trouwens, ik kan alleen maar bewondering hebben voor hen die hun lichaam zo willen vormen tot het maximale wat mogelijk is voor hen. Dat vergt toch een hoop discipline. Ik lees daar ook altijd graag mee.
Maar voor mijzelf wil ik toch wel mijn avondje biertjes doen er in houden, ook al is dat vandaag de dag wel met mate. Dat zuipen heb ik geen tijd meer voor, geen zin meer in, dan heb je weekend en vrij en zou je een dag in je bed liggen uitbrakken, daar dank ik voor.

En wat jij zegt, veel bewegen, gezond eten en zodoende evengoed wel gezond blijven.

Heb dat artikel trouwens wel gelezen 16meter. Verbazingwekkend toch wel op hoeveel processen in je lichaam die alcoholinname invloed heeft. En dan te bedenken dat door honderden jaren heen (al vanaf de Middeleeuwen bijv) mensen zichzelf vullen met dat spul. Dat van dat spierherstel en slaap wist ik wel, maar dat het effect tot 48 uur kan blijven hangen, dat wist ik niet. Ik was simpelweg in de veronderstelling dat na afbraak (dan reken ik meestal 1,5 uur per glas, just to be sure, i.v.m. rijden in auto en zo) het gewoon weg was en dat was dat. Dat zal wel gelden voor de alcohol, maar wist dus niet dat andere processen er zolang na nog last kunnen hebben. In dat licht kan ik mij voorstellen dat jullie BB'ers er vanaf zien, omdat zelfs met je rustdagen zo gerekend er altijd wel overlapping is van die storing door alcohol en training.
pi_124679947
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 11:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het nodig is om perfect gestroomlijnd te leven als je gewoon gezonder wilt zijn. Zo'n afgemeten levensstijl is nodig als je zo'n bodybuilderslichaam wilt, met 1-2% vet en spieren die alle kanten op steken.
Voor een gezond en mooi lichaam (=niet dik, redelijk fit en gespierd) zal het al voldoende zijn om regelmatig te gaan sporten en in grote lijnen op je voeding te letten. Je druk maken over een avondje stappen of een hamburger met frietjes lijkt me niet nodig, zolang je dat niet stelselmatig doet.
1-2% vet? :D

Sorry dat ik het zeg, maar je post staat echt vol met (lachwekkende) dooddoeners die rechtstreeks uit de Dieetclub in LIF lijken te komen.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 12:32:22 #294
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_124680027
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:28 schreef 16meter het volgende:

[..]

1-2% vet? :D

Sorry dat ik het zeg, maar je post staat echt vol met (lachwekkende) dooddoeners die rechtstreeks uit de Dieetclub in LIF lijken te komen.
Je zou ook even kunnen vertellen wat precies, in plaats van alleen zo'n laatdunkende post.

Overigens ga ik af op m'n eigen ervaring: ik eet niet perfect, noch heb ik een optimale training, maar afvallen en gespierder worden zijn geen probleem.
pi_124680108
Ik heb lang geen 'bodybuilderslichaam', maar heb er hard voor moeten werken om dit fysiek te bereiken. Dat betekent goed eten, niet elk weekend zuipen, af en toe een avondje NIET uitgaan om te herstellen, etc..

Zoals jij het brengt wordt iedereen wel ff Mr. Olympia binnen een half jaartje.

En met 2% bf leef je niet meer.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 12:49:46 #296
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_124680479
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:35 schreef 16meter het volgende:
Ik heb lang geen 'bodybuilderslichaam', maar heb er hard voor moeten werken om dit fysiek te bereiken. Dat betekent goed eten, niet elk weekend zuipen, af en toe een avondje NIET uitgaan om te herstellen, etc..

Zoals jij het brengt wordt iedereen wel ff Mr. Olympia binnen een half jaartje.

En met 2% bf leef je niet meer.
Zo te zien heb je m'n post verkeerd geïnterpreteerd.

Ik zeg dat je voor een mooi lichaam op je voeding moet passen, maar niet iedere calorie hoeft te tellen, noch een uitgekiend dieet hoeft te volgen.
Idem voor de work-out: als je 'slechts' gespierd wilt worden, moet je regelmatig naar de sportschool (en daar ook je best doen), maar hoef je niet de optimale workout samen te stellen en je daar strikt aan te houden.

Maar ik ontken allerminst dat het hard werken en afzien is: met stelselmatig niet naar de sportschool gaan, het doen van een slechte workout, of eten zonder oog voor calorie-inname zul je nooit vorderingen maken. Het is alleen niet zo hard afzien als het lijkt: een keer zondigen door te gaan drinken, of door een hamburger te nemen, is geen probleem, zolang je het niet te vaak doet.

En wat mr. Olympia betreft: als je dat wilt worden, is het juist harder afzien. Want dan heb je wél de optimale voeding en workout nodig, en daar mag je (vrijwel) niet tegen zondigen.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 12:51:10 #297
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_124680515
Ik zuip elk weekend en heb al een goed fysiek :')
pi_124680626
mwa je bent best wel ecto ricko :$

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zo te zien heb je m'n post verkeerd geïnterpreteerd.

knip
Volgens mij ook. :)

Ben het met je post eens.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 13:15:08 #299
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124681155
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:51 schreef RickoKun het volgende:
Ik zuip elk weekend en heb al een goed fysiek :')
Als je dat blijft doen verander je na je 40ste langzaam in een endo. :P
pi_124682427
Ik heb 2% bf gehad...

.. leefde idd bijna niet meer.
pi_124684089
Lapo :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')