quote:Op maandag 18 maart 2013 13:21 schreef lipjes het volgende:
[..]
Yep, levert af en toe leuke beelden op.
Vandaag hem ik hem er specifiek op gericht om alle gaten in de weg te vinden op mijn route
Ja die zag ik van het weekend ook, terecht imhoquote:Op maandag 18 maart 2013 13:25 schreef Me_Wesley het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)n_na_wraakactie.html
Remtrappers
Mwa, valt best mee.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:28 schreef Caland het volgende:
Die gaten in de weg worden altijd redelijk vlot weer gedicht. Doe je niks aan na een vorstperiode.
Is er fittie geweest?quote:Rellen, trollen of schelden in dit topic wordt vanaf heden streng genote.
>> Kun je je niet gedragen of beheersen? Klik dan gerust dit topic weg <<
Lijkt Belgie welquote:Op maandag 18 maart 2013 13:35 schreef lipjes het volgende:
Deze is btw ook erg leuk, op een brug, 70km/h, in een bocht.
Asfalt ligt er al een jaar zo bij ongeveer
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 18 maart 2013 13:31 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Is er fittie geweest?
Ontopic: Net een fossiel voor me, dik in de 80 in een Suzuki WagonR(dan weet je al genoeg). Hij ging eerst wachten bij de rotonde tot er zoveel ruimte was dat je er een Airbus kon landen. Daarna reed ie er onder een concert van toeters op, en liet hem afslaan. Het duurde 5 minuten voor ie weer gestart was, 8 minuten voordat ie de rotonde over was, en de vertraging staat er nu nog
Ga dan ook gewoon met de bus of met de trein of met het ouderenvervoer of met je looprek. Dat is namelijk wel zo handig als je reactievermogen 10 jaar eerder sterft dan je brein.
Yep, deze week gaat er een lijst meldingen de deur uit, met erbij de regel dat bij schade door slecht asfalt de wegbeheerder aansprakelijk gesteld zal wordenquote:
Remtrappers, wat heb ik daar een godsgruwelijke hekel aan. Uiteraard zit de bumperklever of linksplakker fout, maar dat geeft je nog geen recht om als "straf" een gevaarlijke situatie te veroorzaken.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:25 schreef Me_Wesley het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)n_na_wraakactie.html
Remtrappers
Inderdaad ja..quote:Op maandag 18 maart 2013 14:21 schreef von_Preussen het volgende:
lijke hekel aan. Uiteraard zit de bumperklever of linksplakker fout, maar dat geeft je nog geen recht om als "straf" een gevaarlijke situatie te veroorzaken.
Heb enkele jaren geleden zo een nare situatie meegemaakt waar het bijna mis ging, omdat twee andere bestuurders "mot" met elkaar hadden. Ik reed tijdens de avondspits op de A325 richting Arn
Sneeuw? Waar?quote:Op maandag 18 maart 2013 14:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
En wat kunnen wederom mensen slecht hun auto ont-sneeuwen voordat ze de weg opgaan. Kreeg vanmorgen een witte deken voor me auto.
En terecht, dat soort dingen doe je gewoon niet. Daarmee brengt hij zichzelf en anderen in gevaar.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:25 schreef Me_Wesley het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)n_na_wraakactie.html
Remtrappers
Ik begrijp dat ook niet. Je moet je gewoon niet zo laten opfokken in het verkeer. Natuurlijk lukt dat niet altijd, ook mij niet. Ik druk ook weleens op m'n toeter of roep wat naar iemand of doe wat langer over inhalen dan nodig is, maar dat is ook maar sporadisch. En remtrappen zoals jij dus omschrijft is voor mij een absolute no-go.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Remtrappers, wat heb ik daar een godsgruwelijke hekel aan. Uiteraard zit de bumperklever of linksplakker fout, maar dat geeft je nog geen recht om als "straf" een gevaarlijke situatie te veroorzaken.
Heb enkele jaren geleden zo een nare situatie meegemaakt waar het bijna mis ging, omdat twee andere bestuurders "mot" met elkaar hadden. Ik reed tijdens de avondspits op de A325 richting Arnhem en had de auto op de automatische cruise control, dus mijn afstand tot de voorganger was voldoende. Voor mij reed een bestuurder die rechts werd ingehaald en de inhalende auto voegde voor hem in. De bestuurder voor mij begon daarop met bumperkleven bij de rechtsinhaler die vervolgens een noodstop maakte (vanaf 100 of 120km/h).
Wat mij nog het meest is bijgebleven was dat mijn auto direct begon te piepen (de radar ziet de obstakels snel dichterbij komen) en de remming al had ingezet voordat ik op de rem kon staan. Het voelde alsof beide auto's stilstonden, zo snel werd de afstand tussen mijn voorganger en mij kleiner. Het feit dat de computer sneller is dan de mens was mijn redding, die heeft voor een paar extra meters gezorgd waardoor een aanrijding is voorkomen (de ruziemakers zijn gelukkig ook niet gebotst), en gelukkig zat er niemand zo dicht achterop mij dat die vervolgens in mijn kofferbak terecht kwam.
Het is mij echt een raadsel waarom mensen zo boos kunnen reageren dat ze willens en wetens het wegverkeer in gevaar brengen. Een middelvinger ofzo kan ik nog wel begrijpen (maar geen begrip!), maar een botsing willen riskeren om je frustratie te luchten =
Als dat voor jou helpt om af te koelen, en het blijft bij woorden, dan moet dat kunnen vind ik.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:26 schreef lipjes het volgende:
Mwa, als iemand mij bijna van de motor af rijd waar ik vrij duidelijk kom aanrijden dan wil ik er wel eens achteraan schieten en de huid volschelden zodra we stilstaan
Ik ga niet op jou in, want door jou is het topic vorige keer gesloten.quote:
Zie het inderdaad ook steeds vaker gebeuren.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:58 schreef NiGeLaToR het volgende:
Vanochtend lange file op de A7 door een ongeval; ik rij om via P'rend en beland ook daar in de drukte.
Uiteindelijk moet ik op de N-nogwat richting Amsterdam invoegen (thv Monickendam) en sta voor een stoplicht. Elke keer passen er net een paar auto's door groen, het staat immers vrijwel stil.
Wat gebeurt er, mensen rijden langs de stilstaande auto's zodat ze vooraan voor het stoplicht naar links staan. Zodra het groen is gooien ze hun auto naar rechts en hebben ze maar liefst 30 auto's ingehaald.
Dit soort ontzettend kinderachtig en asociaal gedrag is echt waar de wereld aan kapot gaat. Er is geen enkel argument wat voor ze pleit, het zijn de tokkies van de 21e eeuw. Dit fenomeen zie je ook steeds meer bij rode kruizen op snelwegen en invoegstroken en files, blijkbaar zijn we zover heen dat dit 'gebruikelijk' is. A8 is ook een beruchte file waar de gemiddelde verkeershufter z'n dagelijkse portie tokkie kan botvieren. Onwaarschijnlijk zielig, maar weinig aan te doen. Behalve hier even over klagen natuurlijk.
Welke afstand houdt hij standaard eigenlijk? Is dat ook nog in te stellen? Rijdt dat prettig al met al? Ik merk zelf dat de afstand tot mn voorganger binnen bepaalde marges nogal varieert hoe druk het is, lijkt me heel bijzonder zo'n automaat dat voor je te laten bepalen.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Remtrappers, wat heb ik daar een godsgruwelijke hekel aan. Uiteraard zit de bumperklever of linksplakker fout, maar dat geeft je nog geen recht om als "straf" een gevaarlijke situatie te veroorzaken.
Heb enkele jaren geleden zo een nare situatie meegemaakt waar het bijna mis ging, omdat twee andere bestuurders "mot" met elkaar hadden. Ik reed tijdens de avondspits op de A325 richting Arnhem en had de auto op de automatische cruise control, dus mijn afstand tot de voorganger was voldoende. Voor mij reed een bestuurder die rechts werd ingehaald en de inhalende auto voegde voor hem in. De bestuurder voor mij begon daarop met bumperkleven bij de rechtsinhaler die vervolgens een noodstop maakte (vanaf 100 of 120km/h).
Het korte lontje kom je overal tegen, dat hoort er blijkbaar bij tegenwoordig...quote:Het is mij echt een raadsel waarom mensen zo boos kunnen reageren dat ze willens en wetens het wegverkeer in gevaar brengen. Een middelvinger ofzo kan ik nog wel begrijpen (maar geen begrip!), maar een botsing willen riskeren om je frustratie te luchten =
Bij BMW kan je drie afstanden instellen, waarbij de kleinste stand volgens mij gewoon het wettelijke minimum + kleine marge zal aanhouden. Ik merk wel dat de afstand die hij aanhoudt eigenlijk groter is dan je zou willen, omdat je zelf waarschijnlijk bij drukte snel onder de minimumafstand zal duiken.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:04 schreef L0we het volgende:
[..]
Welke afstand houdt hij standaard eigenlijk? Is dat ook nog in te stellen? Rijdt dat prettig al met al? Ik merk zelf dat de afstand tot mn voorganger binnen bepaalde marges nogal varieert hoe druk het is, lijkt me heel bijzonder zo'n automaat dat voor je te laten bepalen.
Ik zie dat ook elke dag, rete irritant als jij degene bent die wel altijd netjes wacht. Laatst was ik het een beetje zat en liet degene, die ik dat bijna elke dag zie doen, er lekker niet voorquote:Op maandag 18 maart 2013 16:07 schreef Tsurany het volgende:
Asociaal gedrag loont gewoon zo ontzettend goed. Met asociaal rijden zou ik op drukke dagen een minuut of 10 eerder thuis kunnen zijn. Inhalen op de doorgaande baan bij afslagen en er op het eind tussen proppen kan je echt meerdere minuten per afslag kosten.
Zwaar irritant en kansloos gedrag, mag je wat mij betreft gewoon snoeihard voor bekeuren want ze rijden immers gewoon door rood.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:58 schreef NiGeLaToR het volgende:
Vanochtend lange file op de A7 door een ongeval; ik rij om via P'rend en beland ook daar in de drukte.
Uiteindelijk moet ik op de N-nogwat richting Amsterdam invoegen (thv Monickendam) en sta voor een stoplicht. Elke keer passen er net een paar auto's door groen, het staat immers vrijwel stil.
Wat gebeurt er, mensen rijden langs de stilstaande auto's zodat ze vooraan voor het stoplicht naar links staan. Zodra het groen is gooien ze hun auto naar rechts en hebben ze maar liefst 30 auto's ingehaald.
Dit soort ontzettend kinderachtig en asociaal gedrag is echt waar de wereld aan kapot gaat. Er is geen enkel argument wat voor ze pleit, het zijn de tokkies van de 21e eeuw. Dit fenomeen zie je ook steeds meer bij rode kruizen op snelwegen en invoegstroken en files, blijkbaar zijn we zover heen dat dit 'gebruikelijk' is. A8 is ook een beruchte file waar de gemiddelde verkeershufter z'n dagelijkse portie tokkie kan botvieren. Onwaarschijnlijk zielig, maar weinig aan te doen. Behalve hier even over klagen natuurlijk.
Ohh ja daar kan ik me ook echt ontzettend aan ergerenquote:Op maandag 18 maart 2013 15:58 schreef NiGeLaToR het volgende:
Vanochtend lange file op de A7 door een ongeval; ik rij om via P'rend en beland ook daar in de drukte.
Uiteindelijk moet ik op de N-nogwat richting Amsterdam invoegen (thv Monickendam) en sta voor een stoplicht. Elke keer passen er net een paar auto's door groen, het staat immers vrijwel stil.
Wat gebeurt er, mensen rijden langs de stilstaande auto's zodat ze vooraan voor het stoplicht naar links staan. Zodra het groen is gooien ze hun auto naar rechts en hebben ze maar liefst 30 auto's ingehaald.
Dit soort ontzettend kinderachtig en asociaal gedrag is echt waar de wereld aan kapot gaat. Er is geen enkel argument wat voor ze pleit, het zijn de tokkies van de 21e eeuw. Dit fenomeen zie je ook steeds meer bij rode kruizen op snelwegen en invoegstroken en files, blijkbaar zijn we zover heen dat dit 'gebruikelijk' is. A8 is ook een beruchte file waar de gemiddelde verkeershufter z'n dagelijkse portie tokkie kan botvieren. Onwaarschijnlijk zielig, maar weinig aan te doen. Behalve hier even over klagen natuurlijk.
Of als het een simpele tokkie is, fout weggedrag komt namelijk niet uitsluitend bij één sociale groep voor.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:24 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Maar goed, als het een volgevreten vetklep in een Range Rover is met een dikke portemonnee dan zal het hem verder ook aan zijn derrière oxideren natuurlijk.
Simpele tokkies / paupers / petjes voelen het donders goed in de portemonnee terwijl de vetklep van de bevoorrechte bovenlaag zijn reet afveegt met de bon die hij van oom agent heeft ontvangenquote:Op maandag 18 maart 2013 16:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Of als het een simpele tokkie is, fout weggedrag komt namelijk niet uitsluitend bij één sociale groep voor.
Is er onderzoek gedaan naar het effect van de hoogte van boete's tussen verschillende inkomensgroepen?quote:Op maandag 18 maart 2013 16:50 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Simpele tokkies / paupers / petjes voelen het donders goed in de portemonnee terwijl de vetklep van de bevoorrechte bovenlaag zijn reet afveegt met de bon die hij van oom agent heeft ontvangen
Het mag toch wel duidelijk zijn dat iemand die 4000 euro per maand verdiend het minder hard zal voelen, dan een petje die 1300 euro per maand verdient.....quote:Op maandag 18 maart 2013 16:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Is er onderzoek gedaan naar het effect van de hoogte van boete's tussen verschillende inkomensgroepen?
Of is het gewoon een poging om een bepaalde groep lekker te kunnen bashen?
quote:Op maandag 18 maart 2013 16:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Is er onderzoek gedaan naar het effect van de hoogte van boete's tussen verschillende inkomensgroepen?
- Vast wel, mij niet bekend echter
Of is het gewoon een poging om een bepaalde groep lekker te kunnen bashen?
- Neuh, maar als je logisch nadenkt weet je wel dat het zo is
Zou in mijn optiek meer 'fair' zijn als er op basis van inkomen wordt bekeurd zodat ook mensen met meer inkomen een boete voelen. Kunnen ze op die manier ook beter de staatskas vullen, maar nu zal ik wel weer te socialistisch denken
Een petje wat ¤1.300 per maand verdiend kan ook z'n reet afvegen met de bekeuring en hem helemaal niet betalen, dan raakt het hem helemaal niet.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:56 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Het mag toch wel duidelijk zijn dat iemand die 4000 euro per maand verdiend het minder hard zal voelen, dan een petje die 1300 euro per maand verdient.....
Dan zouden hogere inkomensgroepen vaker in recidive moeten vallen dan lagere inkomensgroepen, dit lijkt mij echter niet erg aannemelijk.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:56 schreef Sounddragon het volgende:
Lijkt me toch een aannemelijk verhaal; als je niet veel geld hebt is 100¤ een hoop geld, en als je veel geld hebt is 100¤ een giller.
Heb jij cijfers dan waaruit blijkt dat het vooral "petjes" zijn die keer op keer de fout in gaan?quote:Op maandag 18 maart 2013 16:59 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een petje wat ¤1.300 per maand verdiend kan ook z'n reet afvegen met de bekeuring en hem helemaal niet betalen, dan raakt het hem helemaal niet.
En het is in deze veel interessanter om te weten waarom er talloze petjes zijn die ondanks de (in verhouding hoge) boete's steeds weer de fout in gaan. Terwijl je eigenlijk zou verwachten dat hoe minder erg je de boete voelt, hoe vaker je nieuwe verkeersovertredingen pleegt.
Echter lijkt mij deze correlatie erg twijfelachtig.
Mij wel.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dan zouden hogere inkomensgroepen vaker in recidive moeten vallen dan lagere inkomensgroepen, dit lijkt mij echter niet erg aannemelijk.
Dames en heren, we hebben een aselecte steekproef.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mij wel.
Ik ken er persoonlijk meerdere voorbeelden van.
Ook voor motorrijders geldt dat het geen recht is om keihard overal tussendoor te slalommen. Nu beticht ik jou nergens van, maar zie altijd twee type motorrijders; de ene die inderdaad relaxed tussen de file door rijdt en die inderdaad richting aangeeft, goed op de eigen baan rijdt en zich dus als een dame/heer gedraagt. Type 2 heeft haast, heeft een motor want haast en rijdt dus alsof de duivel op de hielen zit. Inhalen waar asfalt, links langs de vangrail, rechts tussen de vrachtauto's en anders zo dicht op je achterruit dat je z'n voorwiel niet meer ziet in je achteruitkijkspiegel. Nu is het zo dat als een motorrijder iets doms doet die vooral zichzelf ermee heeft (tenzij in woonwijk), maar toch snap ik niet hoe je zoveel haast kunt hebben in de dagelijkse, elke dag terugkerende en altijd op dat moment aanwezige file.... Overigens kudos voor de wel beheerste dames en heren motorrijders die er gelukkig ook vaak genoeg zijn.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:01 schreef lipjes het volgende:
[..]
Zie het inderdaad ook steeds vaker gebeuren.
Ik rijd met de motor ook naar voren, maar ik mag dat als motorrijder en dat is ook gewoon goed voor de doorstroming.
Maar moet er niet aan denken wat er gebeurd als ik vooraan sta, wegrijd en zo een gozertje hem er opeens voor wil gooien.
Denk dat ik daar dan lig, en dat gozertje er zsm vandoor gaat
Noem me een autist, maar weet nog precies welke autos het waren, mag jij kijken of je hypothese klopt:quote:Op maandag 18 maart 2013 16:24 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Zwaar irritant en kansloos gedrag, mag je wat mij betreft gewoon snoeihard voor bekeuren want ze rijden immers gewoon door rood.
Maar goed, als het een volgevreten vetklep in een Range Rover is met een dikke portemonnee dan zal het hem verder ook aan zijn derrière oxideren natuurlijk.
Als ik naar Wegmisbruikers en Blik op de Weg kijk dan zijn het toch meestal de petjes en de normale burgers die aan de kant worden gezet, slechts af en toe de hoge inkomensgroepen (die zich een Range Rover zouden kunnen veroorloven).quote:Op maandag 18 maart 2013 17:01 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Heb jij cijfers dan waaruit blijkt dat het vooral "petjes" zijn die keer op keer de fout in gaan?
Nee?
Als ik om mij heen kijk op de weg, dan zie ik toch vooral mensen met duurdere auto's continue hard rijden, links rijden, rechts inhalen, bumperkleven etc.
Petjes heb ik vooral last van qua uitlaat gebrul en harde muziek.....
Dus alleen mensen met een Range Rover verdienen veel geld?quote:Op maandag 18 maart 2013 17:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als ik naar Wegmisbruikers en Blik op de Weg kijk dan zijn het toch meestal de petjes en de normale burgers die aan de kant worden gezet, slechts af en toe de hoge inkomensgroepen (die zich een Range Rover zouden kunnen veroorloven).
Al spreken die babyboomer dametjes die altijd zo ontzettend verongelijkt doen wel tot de verbeelding. Ontzettend drama maken, niet normaal een dialoog willen voeren en denigrerend naar agenten doen, is ook een vorm van asociaal gedrag. Maarja, babyboomers hebben alleen maar rechten natuurlijkquote:Op maandag 18 maart 2013 17:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als ik naar Wegmisbruikers en Blik op de Weg kijk dan zijn het toch meestal de petjes en de normale burgers die aan de kant worden gezet, slechts af en toe de hoge inkomensgroepen (die zich een Range Rover zouden kunnen veroorloven).
Censuur!quote:Op maandag 18 maart 2013 17:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als ik naar Wegmisbruikers en Blik op de Weg kijk dan zijn het toch meestal de petjes en de normale burgers die aan de kant worden gezet, slechts af en toe de hoge inkomensgroepen (die zich een Range Rover zouden kunnen veroorloven).
Nouja, mensen die ¤4.000 in de maand verdienen hebben in mijn optiek nou niet wat je een "hoog" inkomen zou noemen.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:10 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dus alleen mensen met een Range Rover verdienen veel geld?
Daarom zeg ik ook "Blik op de Weg" erbij.quote:Ook een kromme beredenering.... En dat je bij wegmisbruikers een bepaald soort mensen voorbij ziet komen, is omdat die vaak lekker er tegen in gaan en dus betere TV maken.
De staandehoudingen laten zien wie er echt lak hebben aan de regels, en blijkbaar zijn dat niet de hoge inkomensgroepen.quote:Daarnaast zijn het alleen staande houdingen, er worden jaarlijks miljoenen boetes uitgedeeld. Het gros gewoon via de flitskastjes langs de weg.
Wat een onzin. Een staande houding is gewoon toevallig gepakt worden door de politie in plaats van een flitskast....quote:Op maandag 18 maart 2013 17:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nouja, mensen die ¤4.000 in de maand verdienen hebben in mijn optiek nou niet wat je een "hoog" inkomen zou noemen.
[..]
Daarom zeg ik ook "Blik op de Weg" erbij.
[..]
De staandehoudingen laten zien wie er echt lak hebben aan de regels, en blijkbaar zijn dat niet de hoge inkomensgroepen.
Gaat hem meer om de reactie die de mensen geven tijdens hun staandehouding geloof ik.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:16 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Een staande houding is gewoon toevallig gepakt worden door de politie in plaats van een flitskast....
Zijn genoeg mensen die elke maand meerdere boetes ontvangen door flitskastjes hoor.... Dat heeft niks te maken met "echt" schijt hebben aan dingen....
En ik vind 4000 euro netto per maand best een hoop geld. Dan lig je niet snel wakker van 100 euro hoor..... Dan heb je nog 3900 euro over....
Als er twee (of meer) rijstroken voor rechtuit zijn, mag je zelf weten welke van die rijstroken je kiest als je rechtuit wilt. Da's heel wat anders dan de file voor rechtuit inhalen over het voorsorteervak voor linksaf en op de streep, als het vak voor linksaf groen krijgt, besluiten dat je toch rechtdoor wilt.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:04 schreef NiGeLaToR het volgende:
Overigens ook een hand in eigen boezem; ik trek bij stoplicht meestal links op, omdat ik meestal vlotter weg ben.
Ja ik doe het gewoon lekker op mijn gemakkie, die 10 seconden dat ik eerder voor het rode licht sta helpt toch niks.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:04 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ook voor motorrijders geldt dat het geen recht is om keihard overal tussendoor te slalommen. Nu beticht ik jou nergens van, maar zie altijd twee type motorrijders; de ene die inderdaad relaxed tussen de file door rijdt en die inderdaad richting aangeeft, goed op de eigen baan rijdt en zich dus als een dame/heer gedraagt. Type 2 heeft haast, heeft een motor want haast en rijdt dus alsof de duivel op de hielen zit. Inhalen waar asfalt, links langs de vangrail, rechts tussen de vrachtauto's en anders zo dicht op je achterruit dat je z'n voorwiel niet meer ziet in je achteruitkijkspiegel. Nu is het zo dat als een motorrijder iets doms doet die vooral zichzelf ermee heeft (tenzij in woonwijk), maar toch snap ik niet hoe je zoveel haast kunt hebben in de dagelijkse, elke dag terugkerende en altijd op dat moment aanwezige file.... Overigens kudos voor de wel beheerste dames en heren motorrijders die er gelukkig ook vaak genoeg zijn.
Terechte invordering Had wat mij betreft ook nog gewoon een EMG bij gezeten.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:25 schreef Me_Wesley het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)n_na_wraakactie.html
Remtrappers
die BMW-rijder gedraagt zich ook als een BMW-rijder mevrouw zet ruimt voordat hij kan anticiperen haar knipperlicht aan en nog steeds gedraagt hij zich compleet verrast als hij beseft op het laatste moment dat klemrijden wellicht niet zo'n goed idee is.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mevrouw in de groene polo: denk nou effe na en wissel effe van baan tijdens het rijden en niet zo.
Amen. Of al rijdend invoegen. Heb die hele polo niet meer gezien verderquote:Op maandag 18 maart 2013 19:29 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Die Polo moet gewoon opdonderen en achteraan aansluiten.
Moest die daar niet linksaf? Dan kan ik me voorstellen dat je zo'n actie uithaalt. Anders niet.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:30 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Amen. Of al rijdend invoegen. Heb die hele polo niet meer gezien verder
Nee de muts ging rechtdoorquote:Op maandag 18 maart 2013 19:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Moest die daar niet linksaf? Dan kan ik me voorstellen dat je zo'n actie uithaalt. Anders niet.
Ik niet...quote:Op maandag 18 maart 2013 19:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Moest die daar niet linksaf? Dan kan ik me voorstellen dat je zo'n actie uithaalt. Anders niet.
Zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar als je lokaal niet bekend bent, en het staat toch stil: waarom niet even tussendoor steken.quote:
Dan okay, maar in het filmpje zie je echt een enorm gat tussen de Polo en de auto daarvoor..quote:Op maandag 18 maart 2013 20:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar als je lokaal niet bekend bent, en het staat toch stil: waarom niet even tussendoor steken.
Nee, de filmploegen laten, zeker bij wegmisbruikers, liever zien een "levensgevaarlijke" malloot is. Als jij keurig rustig ja en amen zegt met je anonieme Audi A4, ben jij voor een uitzending niet interessant. Ga jij echter de mongool uithangen in je tuningbak met riooluitlaat, dan ben jij interessant voor het publiek.quote:Op maandag 18 maart 2013 17:14 schreef von_Preussen het volgende:
De staandehoudingen laten zien wie er echt lak hebben aan de regels, en blijkbaar zijn dat niet de hoge inkomensgroepen.
Wegmisbruikers vind ik altijd nogal stemmingsmakerij; kijk veel liever Blik op de Weg, wat inhoudelijk echt stukken beter is.quote:Op maandag 18 maart 2013 20:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, de filmploegen laten, zeker bij wegmisbruikers, liever zien een "levensgevaarlijke" malloot is. Als jij keurig rustig ja en amen zegt met je anonieme Audi A4, ben jij voor een uitzending niet interessant. Ga jij echter de mongool uithangen in je tuningbak met riooluitlaat, dan ben jij interessant voor het publiek.
Stout!quote:Op maandag 18 maart 2013 20:48 schreef einschtein het volgende:
[ afbeelding ]
Dus dan heb je groen, maar komt dit nog even voorbij.
[ afbeelding ]
Ja, inderdaad, kun je even wat 'winst' maken qua auto's. Scheelt weer inhalen wanneer je de N7 opgaat en weer moet invoegen.quote:Op maandag 18 maart 2013 20:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Stout!
Leuk stuk weg trouwens naar die lichten toe, men rijd er vaak al direct na Sontplein links. Ik denk dat ik daar al 10tallen auto's rechts heb ingehaald..
Precies, meestal moet ik daar linksaf, dus dan scheelt het helemaal. (is eigenlijk altijd nog wel voldoende ruimte om weer in te voegen naar de baan linksafquote:Op maandag 18 maart 2013 20:50 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, kun je even wat 'winst' maken qua auto's. Scheelt weer inhalen wanneer je de N7 opgaat en weer moet invoegen.
Dat gebeurd ook bij het kruispunt Julianaplein. Als je van de kant van Martini komt, dan heb je 3 rijstroken voor rechtdoor (ri groningen/afslag UMCG/Hoogezand e.d.). Bijna niemand die op helemaal links gaat staan. Want tja "je moet toch ritsen straks".quote:Op maandag 18 maart 2013 20:51 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Precies, meestal moet ik daar linksaf, dus dan scheelt het helemaal. (is eigenlijk altijd nog wel voldoende ruimte om weer in te voegen naar de baan linksaf
tja, daar laat ik de meest linker baan meestal vrij voor diegenen die er net aan komen rijden als het groen word, hoeven ze niet te remmen.quote:Op maandag 18 maart 2013 21:04 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat gebeurd ook bij het kruispunt Julianaplein. Als je van de kant van Martini komt, dan heb je 3 rijstroken voor rechtdoor (ri groningen/afslag UMCG/Hoogezand e.d.). Bijna niemand die op helemaal links gaat staan. Want tja "je moet toch ritsen straks".
Een van mijn irritaties. 2 Auto's voor het stoplicht: 1 links en 1 rechts. Gaat het op groen wanneer je komt aanrijden, kan je alsnog vol in de ankers.quote:Op maandag 18 maart 2013 21:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, daar laat ik de meest linker baan meestal vrij voor diegenen die er net aan komen rijden als het groen word, hoeven ze niet te remmen.
Als meer mensen het zouden doenquote:Op maandag 18 maart 2013 21:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, daar laat ik de meest linker baan meestal vrij voor diegenen die er net aan komen rijden als het groen word, hoeven ze niet te remmen.
Zo kun je het ook zien.quote:Op maandag 18 maart 2013 21:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, daar laat ik de meest linker baan meestal vrij voor diegenen die er net aan komen rijden als het groen word, hoeven ze niet te remmen.
Dat van mij was geen irritatie, was meer bedoeld als opmerking. Ging puur om de reden van de meeste mensen, van "moet straks toch ritsen".quote:Op maandag 18 maart 2013 21:20 schreef Piles het volgende:
Ik las hier laatst juist de irritatie van mensen die njet om en om bij het verkeerslicht gaan staan
Volgens mij is het in zo'n situatie niet verplicht maar wel netjes om het desbetreffende voertuig voor te laten gaan.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:07 schreef 2cv het volgende:
Is het niet zo dat als een bus of vrachtwagen een minirotonde verlaat (of een andere 'rare' bocht maakt waardoor hij/zij niet anders kan dan op de verkeerde weghelft komen om te voorkomen dat hij dwars door de plantsoenen/geparkeerde auto's moet ploegen) anderen dan voorrang moeten geven ?
Ik zag laatst n.l. dat in zo'n situatie (vrachtwagen die van rotonde af wou) een leswagen mooi doorreed tot aan de haaientanden waardoor de vrachtwagen de rotonde niet af kon.
Anderzijds was het ook wel logisch, de leswagen was een audi en je moet als leerling wel weten dat als je in een audi rijdt de hele weg, inclusief fietspaden, voetpaden, bermen, vluchtstroken, en plantsoentjes van jou zijn en je dat allemaal onbeperkt en naar eigen inzicht (hoe goed of slecht dat inzicht ook is) mag gebruiken.
Het lijkt mij onlogisch, aangezien die vrachtwagen- of buschauffeur op andermans rijbaan komt en dus voorrang moet verlenen. Voor zover ik weet is er ook geen wetgeving die daar in dit geval afwijkingen over bepaalt.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:11 schreef 2cv het volgende:
Ik meen mij te herinneren dat het verplicht is omdat die vrachtwagenchauffeur anders niet veel meer kan doen dan de boel blokkeren of zijn route verleggen terwijl ruimte maken veel minder moeite kost.
Bij een minirotonde hebben bestuurders die de rotonde naderen haaietanden, dus ze moeten voorrang verlenen aan bestuurders op de rotonde. En de vrachtwagenchauffeur die de rotonde wil verlaten is een bestuurder op de rotonde.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:09 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Volgens mij is het in zo'n situatie niet verplicht maar wel netjes om het desbetreffende voertuig voor te laten gaan.
Dit soort situaties bevestigen de uitzonderingen waarbij het aankomt op gezond verstand om een situatie fatsoenlijk op te lossen. Jammer genoeg zijn er ook verkeersautisten die alles volgens de regeltjes willen doen en bij de minste afwijking helemaal flippen.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:07 schreef 2cv het volgende:
Is het niet zo dat als een bus of vrachtwagen een minirotonde verlaat (of een andere 'rare' bocht maakt waardoor hij/zij niet anders kan dan op de verkeerde weghelft komen om te voorkomen dat hij dwars door de plantsoenen/geparkeerde auto's moet ploegen) anderen dan voorrang moeten geven ?
Ik zag laatst n.l. dat in zo'n situatie (vrachtwagen die van rotonde af wou) een leswagen mooi doorreed tot aan de haaientanden waardoor de vrachtwagen de rotonde niet af kon.
Anderzijds was het ook wel logisch, de leswagen was een audi en je moet als leerling wel weten dat als je in een audi rijdt de hele weg, inclusief fietspaden, voetpaden, bermen, vluchtstroken, en plantsoentjes van jou zijn en je dat allemaal onbeperkt en naar eigen inzicht (hoe goed of slecht dat inzicht ook is) mag gebruiken.
Nee, niet verplicht. Uiteraard wel zo netjes. Ik heb altijd gigantisch veel respect voor de toppers die zulke gigantische dingen kunnen besturen en geef ze graag de ruimte die ze nodig hebben.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:11 schreef 2cv het volgende:
Ik meen mij te herinneren dat het verplicht is omdat die vrachtwagenchauffeur anders niet veel meer kan doen dan de boel blokkeren of zijn route verleggen terwijl ruimte maken veel minder moeite kost.
Heb je gelijk in. Enige risico dat je loopt is dat je uiteindelijk jezelf klem rijdt. Zelfde geldt met achteruit rijden. Als ik met een aanhanger o.i.d. ergens aan het steken ben en iemand zet me klem, ga je gang, ik blijf stilstaan, al sta ik dwars op de weg.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:09 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Volgens mij is het in zo'n situatie niet verplicht maar wel netjes om het desbetreffende voertuig voor te laten gaan.
Ja, het doen is wat anders. Ik laat in principe altijd een ander voor als ik zie dat die gene de ruimte nodig heeft. Voor zover dat veilig mogelijk is.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 01:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Heb je gelijk in. Enige risico dat je loopt is dat je uiteindelijk jezelf klem rijdt. Zelfde geldt met achteruit rijden. Als ik met een aanhanger o.i.d. ergens aan het steken ben en iemand zet me klem, ga je gang, ik blijf stilstaan, al sta ik dwars op de weg.
Nee, die heeft geen voorrang. Maar hij zal je wel heel dankbaar zijn als je mee denkt en hem de ruimte geeft.quote:Op maandag 18 maart 2013 22:07 schreef 2cv het volgende:
Is het niet zo dat als een bus of vrachtwagen een minirotonde verlaat (of een andere 'rare' bocht maakt waardoor hij/zij niet anders kan dan op de verkeerde weghelft komen om te voorkomen dat hij dwars door de plantsoenen/geparkeerde auto's moet ploegen) anderen dan voorrang moeten geven ?
If not, gaat het alleen maar langer durenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 08:10 schreef blup het volgende:
[..]
Nee, die heeft geen voorrang. Maar hij zal je wel heel dankbaar zijn als je mee denkt en hem de ruimte geeft.
En uiteraard ben ik jullie ook dank verschuldigd. alleen jammer dat ik het af en toe niet altijd duidelijk kan maken, al zal ik vaak even een handje opsteken of even knippertje links-rechts doen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 00:59 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nee, niet verplicht. Uiteraard wel zo netjes. Ik heb altijd gigantisch veel respect voor de toppers die zulke gigantische dingen kunnen besturen en geef ze graag de ruimte die ze nodig hebben.
+1quote:Op dinsdag 19 maart 2013 00:59 schreef einschtein het volgende:
[..]
Nee, niet verplicht. Uiteraard wel zo netjes. Ik heb altijd gigantisch veel respect voor de toppers die zulke gigantische dingen kunnen besturen en geef ze graag de ruimte die ze nodig hebben.
Die bocht is nog redelijk ruim qua radius; als ik afrit Gouda nam vanaf Rotterdam, moest je hem op de binnenbaan bijna haaks omtrekken, dat gaat natuurlijk niet, dus je staat óf op binnenbaan en dan kun je de trekker niet kwijt omdat je eerst een stukkie rechtdoor de andere baan op moet en op de linkerbaan uit gaat komen na de bocht, óf je pakt ze allebei en trekt de boel meteen de rechterbaan op na de bocht. Net ná die bocht moest ik er meteen (75 meter) rechts vanaf achter de pomp langs, dus ik had gewoon weinig keus; ik moest wel.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:01 schreef Ridocar het volgende:
Dat heb ik dus dagelijks. Bij afrit Oostzaan (hiero, precies dezelfde bocht die de vrachtauto ook maakt) ga ik vast dubbel staan voor het verkeerslicht, want LZV. En dan heb je nog van die lichten die 'm zowel links als rechts ernaast zetten. Maakt niet zo erg veel uit, want ik zie ze toch wel, maar het wordt wel erg vervelend om iedere keer die ongeduldjes te ontwijken. Wacht dan even tot na het bochtje als ik weer op de rechter rijstrook rij. Dan heb je alle ruimte om in te halen.
Maarja, 3 seconden vertraging kan ècht niet...
gisteravond 1tje met alleen zijn led-dagrijverlichting aan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:57 schreef Posergoth6667 het volgende:
klote xenon verlichting moeten ze echt verbieden.
*zet groot licht aan*
als ik niks mag zien, dan jij ook niet.
alles beter dan s'avonds laat op een onverlichte weg een tegenligger hebben die het nodig vind om xenon verlichting te hebben waardoor je helemaal niets meer ziet.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:01 schreef lipjes het volgende:
1tje met alleen zijn led-dagrijverlichting aan.
Hij zag genoeg, alleen branden je achterl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |