abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 maart 2013 @ 11:54:38 #101
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_124200136
quote:
13s.gif Op zondag 17 maart 2013 23:30 schreef Boldface het volgende:

[..]

Het kwalijke in deze zaak is niet de geaardheid van de pleegouders, maar het feit dat Yunus als kind van vier maanden sporen van ernstige mishandeling had. Dat is kwalijk.

De pleegouders van Yunus zijn uitstekend geschikt; anders hielden ze dit niet 8,5 jaar vol en was Yunus wel bij ze weggehaald; een beslissing die niet zomaar wordt genomen, omdat er zo veel mogelijk stabiliteit wordt geboden aan de pleegkinderen.

Verder druipen de vooroordelen en aannames af van je post. Tot slot: het kind is de dupe van het gedrag van zijn biologische ouders, die hem dusdanig toetakelden dat hij uit huis geplaatst moest worden. Het kind is NIET de dupe van de manier waarop het pleeggezin hem opvoedt.
Nee dat is zo, hun geaardheid is helemaal niet kwalijk. Zegt niks over ze als mens en opvoeder. Ze voeden hem vast prima op. Hij is de dupe van het feit dat hij niet in een gewoon gezin is geplaatst, roep maar meteen weer heel hard * vooroordeel* zo is het nu eenmaal 'wel ! Dat het jou niet bevalt dat sommige mensen zo over een homo gezin denken geeft niet het recht om het feit te negeren dat dit nu eenmaal wél zo is.

Het is niet jouw mening over deze kwestie die bepalend is ( en ook niet de mijne ) Dat jij het allemaal prima vind dat hij 2 geweldig lieve pleegmoeders heeft helpt Yunus niks.
Dat hij in de 1ste plaats in een pleegezin beland is door toedoen van zijn eigen familie maakt ook niet uit. Dat zijn moeder een flutmens is en beter haar mond kan houden aangezien Yunus bij haar niet velig was, maakt ook niet uit.
De feiten liggen er zo als ze zijn en hadden gemakkelijk voorkomen kunnen worden door destijds voor dit kind een passender pleeggezin te zoeken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_124200466
De moeders leren Turks, reizen met hem naar Turkije, nemen hem mee naar de moskee en toch denk jij dat een ander pleeggezin passender zou zijn voor dit kind?
  maandag 18 maart 2013 @ 12:03:19 #103
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_124200490
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 09:57 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je bedoelt, maar aan de andere kant vind ik dat je geen enkel recht van spreken hebt op het moment dat je je kind bewezen mishandelt dat het uit huis geplaatst wordt (ervan uitgaande dat dit gebeurt is). Bovendien liggen de pleegouders niet voor het oprapen en gaat het om het belang van het kind. Het is in feite háár probleem, niet die van Yunus en niet die van de pleegouders.
Edit: ik ben niet dol op hoe de zaken bij jeugdzorg geregeld zijn, maar ik heb wel de indruk dat zij zich al aan tal van regels te houden hebben.
Daar heb je gelijk in.
Ik moet er ook niet aan denken dat deze moeder het kind terug in haar macht zou krijgen !
Pleegouders liggen idd niet voor het oprapen, maar nu lijkt mij het toch wel eenvoudiger om een baby te plaatsen als een ouder kind. Dus ik geloof niet dat er echt geen ander gezin te vinden was. Mja ik kan me vergissen. Ik weet tenslotte niks van de situatie zoals die toen speelde.
Hoe dan ook ik blijf bij mijn standpunt een moslim kind bij homo's plaatsen zeer onverstandig is.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_124201547
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 16:15 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Waarom een standbeeld ? Ze doen het tenslotte omdat ze graag een kind wilden. Dat ze hun best doen om hem zo goed mogelijk op te voeden en een fijne jeugd te geven vind ik dan alleen maar vanzelfsprekend.
Het is inderdaad vanzelfsprekend dat ze hem goed verzorgen. maar al die extra's die ze doen (Turks leren, naar Turkije op vakantie gaan, naar de moskee gaan e.d.) is voor zover ik weet helemaal niet verplicht om te doen voor een Turks pleegkind. Ze hadden m ook gewoon alleen Nederlands kunnen leren en naar Frankrijk op vakantie kunnen gaan.
Zoals ik het lees doen zijn pleegouders hun uiterste best om die jongens juist zoveel mogelijk verbonden te houden met zijn Turkse cultuur. Dát vind ik heel veel waard.
pi_124207196
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:54 schreef deedeetee het volgende:
Nee dat is zo, hun geaardheid is helemaal niet kwalijk. Zegt niks over ze als mens en opvoeder. Ze voeden hem vast prima op. Hij is de dupe van het feit dat hij niet in een gewoon gezin is geplaatst, roep maar meteen weer heel hard * vooroordeel* zo is het nu eenmaal 'wel ! Dat het jou niet bevalt dat sommige mensen zo over een homo gezin denken geeft niet het recht om het feit te negeren dat dit nu eenmaal wél zo is.

Het is niet jouw mening over deze kwestie die bepalend is ( en ook niet de mijne ) Dat jij het allemaal prima vind dat hij 2 geweldig lieve pleegmoeders heeft helpt Yunus niks.
Dat hij in de 1ste plaats in een pleegezin beland is door toedoen van zijn eigen familie maakt ook niet uit. Dat zijn moeder een flutmens is en beter haar mond kan houden aangezien Yunus bij haar niet velig was, maakt ook niet uit.
De feiten liggen er zo als ze zijn en hadden gemakkelijk voorkomen kunnen worden door destijds voor dit kind een passender pleeggezin te zoeken.
Je spreekt gewoon jezelf tegen. Het is grappig om te zien.

Je stelt eerst dat de geaardheid van deze vrouwen niets zegt over hun functioneren als mens en opvoeder. Daarmee haal je keihard je eigen redenering onderuit dat er een "passender" pleeggezin gezocht had moeten worden. Het huidige pleeggezin voldoet namelijk prima.

Aangezien je het graag bij feiten wilt houden, heb ik hier een aantal relevante feiten:
1) In Nederland is de geaardheid van mensen geen issue als het gaat om de vraag of ze als pleeggezin mogen functioneren.
2) Er is in Nederland een groot tekort aan islamitische pleegouders
3) Yunus kwam in 2004 als baby van vier maanden in het ziekenhuis terecht met een gebroken arm en een opgezwollen hoofd. De moeder zei dat ze haar baby per ongeluk had laten vallen. Zijn oudere broertjes Arif en Halil zijn sinds dat jaar twee keer door Jeugdzorg uit hun ouderlijk huis geplaatst. De eerste keer vanwege mishandeling en later wegens pedagogische onmacht van de moeder.
4) In al die jaren is er geen aanleiding geweest om Yunus weer aan zijn biologische ouders toe te vertrouwen.

Tot zover de relevante feiten. Ik wijs je voorts nog op het bestaan van artikel 1, waarin discriminatie wordt verboden. Verder presenteer je jouw opvattingen, die geen feit zijn, hier doodleuk als feit.

quote:
Hij is de dupe van het feit dat hij niet in een gewoon gezin is geplaatst
Is geen feit; dat het geen gewoon gezin is, is jouw (bekrompen) mening.

quote:
Dat het jou niet bevalt dat sommige mensen zo over een homo gezin denken geeft niet het recht om het feit te negeren dat dit nu eenmaal wél zo is.
Verlengstuk van het voorgaande. Jouw mening is geen feit.

quote:
Dat jij het allemaal prima vind dat hij 2 geweldig lieve pleegmoeders heeft helpt Yunus niks.
Is een mening; een bewering die je niet hard kunt maken. Wat we wél weten, is dat het kennelijk prima gaat met Yunus, want het tegendeel is niet gebleken. En we weten dat de biologische ouders bij herhaling incapabel zijn gebleken.

quote:
Dat hij in de 1ste plaats in een pleegezin beland is door toedoen van zijn eigen familie maakt ook niet uit.
Nee, jij VINDT dat dat niet uitmaakt. Ik vind van wel. Meningen, geen feiten.

quote:
Dat zijn moeder een flutmens is en beter haar mond kan houden aangezien Yunus bij haar niet velig was, maakt ook niet uit.
Idem.

quote:
De feiten liggen er zo als ze zijn en hadden gemakkelijk voorkomen kunnen worden door destijds voor dit kind een passender pleeggezin te zoeken.
Er is feitelijk niks om te voorkomen. Een jongen is bij een pleeggezin ondergebracht omdat de biologische ouders hun pedagogische taak niet aankunnen; iets wat zich bij meerdere kinderen heeft bewezen. Het pleeggezin voldoet aan de criteria die daarvoor gelden.
pi_124207449
Die Yunus was beter af geweest in een internaat.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_124207690
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 15:13 schreef superniger het volgende:
Die Yunus was beter af geweest in een internaat.
:')
  maandag 18 maart 2013 @ 16:33:35 #108
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_124210621
quote:
15s.gif Op maandag 18 maart 2013 15:07 schreef Boldface het volgende:

[..]

Je spreekt gewoon jezelf tegen. Het is grappig om te zien.

Je stelt eerst dat de geaardheid van deze vrouwen niets zegt over hun functioneren als mens en opvoeder. Daarmee haal je keihard je eigen redenering onderuit dat er een "passender" pleeggezin gezocht had moeten worden. Het huidige pleeggezin voldoet namelijk prima.
Hoe dom kun je zijn ?
Het voldoet niet prima want ipv gewoon normaal zijn leventje te leven zit het kind nu ondergedoken, vanwege de geaardheid van de pleegmoeders. Omdat dit nu eenmaal anders wordt bekeken door moslims.
quote:
Aangezien je het graag bij feiten wilt houden, heb ik hier een aantal relevante feiten:
1) In Nederland is de geaardheid van mensen geen issue als het gaat om de vraag of ze als pleeggezin mogen functioneren.
Doet niet ter zake, daar gaat het hier niet om. Het gaat immers om een kind van turkse afkomst ? Hoe dik is die plaat waar je maar niet doorheen schijnt te kunnen kijken ?
quote:
2) Er is in Nederland een groot tekort aan islamitische pleegouders
Dat is zo maar is er ook een tekort aan hetero pleegouders ?
quote:
3) Yunus kwam in 2004 als baby van vier maanden in het ziekenhuis terecht met een gebroken arm en een opgezwollen hoofd. De moeder zei dat ze haar baby per ongeluk had laten vallen. Zijn oudere broertjes Arif en Halil zijn sinds dat jaar twee keer door Jeugdzorg uit hun ouderlijk huis geplaatst. De eerste keer vanwege mishandeling en later wegens pedagogische onmacht van de moeder.
4) In al die jaren is er geen aanleiding geweest om Yunus weer aan zijn biologische ouders toe te vertrouwen.

Tot zover de relevante feiten. Ik wijs je voorts nog op het bestaan van artikel 1, waarin discriminatie wordt verboden. Verder presenteer je jouw opvattingen, die geen feit zijn, hier doodleuk als feit.

Ik stel voor dat je dit aan zijn moeder en andere moslims gaat vertellen. Dat zijn de mensen die er moelijk over doen.
quote:
Is geen feit; dat het geen gewoon gezin is, is jouw (bekrompen) mening.

Nee hoor, jij vind het bekrompen maar gewoon is IMO de meerderheid en homogezinnen zijn absoluut geen meerderheid. En bij moslims helemaal niet gewoon. Het gaat hier om een turks kind tenslotte.

quote:
Verlengstuk van het voorgaande. Jouw mening is geen feit.

De jouwe evenmin dan toch ?
quote:
Is een mening; een bewering die je niet hard kunt maken. Wat we wél weten, is dat het kennelijk prima gaat met Yunus, want het tegendeel is niet gebleken. En we weten dat de biologische ouders bij herhaling incapabel zijn gebleken.

Wat we weten is dat het prima ging met Yunus of dat in de toekomst ook zo blijft is nog maar de vraag.
quote:
Nee, jij VINDT dat dat niet uitmaakt. Ik vind van wel. Meningen, geen feiten.
Dat staat je vrij
quote:
Er is feitelijk niks om te voorkomen. Een jongen is bij een pleeggezin ondergebracht omdat de biologische ouders hun pedagogische taak niet aankunnen; iets wat zich bij meerdere kinderen heeft bewezen. Het pleeggezin voldoet aan de criteria die daarvoor gelden.
Dat zal best wel kloppen maar toch zitten ze nu ondergedoken en krijgen vermoedelijk nog een hoop gedoe in de toekomst. Ik vind dat ze de criteria beter kunnen aanpassen.

Volgens mij probeer je dat waar het hier om gaat : namelijk dat een moslim nu eenmaal anders denkt over homo's, te negeren.
Dat mag je natuurlijk rustig doen, alleen niet over de rug van kwetsbare kinderen.
Ik heb niet de indruk dat je open staat voor een andere mening (of zelfs goed leest wat ik zeg) als die van jezelf dus wat mij betreft hebben we alles gezegd wat er gezegd kan worden over dit onderwerp. Ik heb namelijk de indruk dat je mij al weggezet hebt als vooringenomen tegenover homo's ( wrs niet geheel en al ten onrechte) en niet echt verder kijkt/leest naar waar het IMO nu echt om draait in deze zaak. Het recht van een kind op een goede plek in een gezin waar het in alle rust kan opgroeien. Die rust heeft Yunus nu even niet hopelijk komt het wel weer terug maar dat is nu nog een grote vraag.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_124211635
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hoe dom kun je zijn ?
Het voldoet niet prima want ipv gewoon normaal zijn leventje te leven zit het kind nu ondergedoken, vanwege de geaardheid van de pleegmoeders. Omdat dit nu eenmaal anders wordt bekeken door moslims.

Ze zitten niet ondergedoken omdat ze lesbisch zijn. Ze zitten ondergedoken omdat er sinds die moeder op de turkse televisie aandacht heeft gevraagd voor haar probleem er een hele hoop (negatieve) media-aandacht is. De 8.5 jaar daarvoor waren die moeders namelijk ook al lesbisch en kraaide er geen haan naar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Scissor op 18-03-2013 17:02:55 ]
pi_124212010
DeeDeeTee, we hebben in Nederland een aantal eenvoudige uitgangspunten:
1. Homo's zijn gelijkwaardig aan hetero's en hebben daarom dezelfde rechten (ze mogen trouwen, kinderen opvoeden et cetera).
2. Als je je kind mishandelt of verwaarloost, dan loop je het risico dat je kind uit huis wordt gehaald en wordt ondergebracht bij een ander gezin.

Als je als Turkse vrouw deze uitgangspunten niet onderschrijft en wilt voorkomen dat je kind bij een homogezin wordt geplaatst kun je dus twee dingen doen:
1. Je kind niet mishandelen of verwaarlozen.
2. Emigreren naar een land waarvan de normen en waarden beter aansluiten bij die van jezelf.
  maandag 18 maart 2013 @ 18:20:12 #111
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_124215284
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:05 schreef Kansenjongere het volgende:
DeeDeeTee, we hebben in Nederland een aantal eenvoudige uitgangspunten:
1. Homo's zijn gelijkwaardig aan hetero's en hebben daarom dezelfde rechten (ze mogen trouwen, kinderen opvoeden et cetera).
2. Als je je kind mishandelt of verwaarloost, dan loop je het risico dat je kind uit huis wordt gehaald en wordt ondergebracht bij een ander gezin.

Als je als Turkse vrouw deze uitgangspunten niet onderschrijft en wilt voorkomen dat je kind bij een homogezin wordt geplaatst kun je dus twee dingen doen:
1. Je kind niet mishandelen of verwaarlozen.
2. Emigreren naar een land waarvan de normen en waarden beter aansluiten bij die van jezelf.
Mee eens, maar ik blijf het een kwalijke zaak vinden dat men het soort cultuurbotsingen als nu speelt niet weet te vermijden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_124215593
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:20 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Mee eens, maar ik blijf het een kwalijke zaak vinden dat men het soort cultuurbotsingen als nu speelt niet weet te vermijden.
Had je datzelfde gezegd als de demonstranten een stel opgefokte ADO-hooligans waren en de pleegouders niet lesbisch maar Amsterdam waren?
  maandag 18 maart 2013 @ 19:16:15 #113
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_124217464
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:26 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Had je datzelfde gezegd als de demonstranten een stel opgefokte ADO-hooligans waren en de pleegouders niet lesbisch maar Amsterdam waren?
Met wat voor onzin kom je me nu aanzetten ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_124218230
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:16 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Met wat voor onzin kom je me nu aanzetten ?
Jij lijkt te stellen dat je vindt dat we ongewenste intolerantie van bepaalde groepen moeten tolereren, respecteren en faciliteren.
Ik ben erg benieuwd hoe breed je dat trekt vandaar dat ik er een andere intolerante groep bijhaalde. Het is immers voor een ADO-hooligan minstens zo erg als zijn kind wordt geplaatst bij Ajax-supporters als voor een moslim die het kind geplaatst ziet bij homo's of lesbiënnes.
  maandag 18 maart 2013 @ 19:32:43 #115
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_124218301
Ookal is het inderdaad niet het originele plan van de natuur geweest, turkije moet zich de tering gewoon niet met Nederlandse binnenlandse zaken bemoeien. Hopelijk is Rutte mans genoeg om dat hem in z'n face te zeggen.
Gr gr. de KLB Keizer
  maandag 18 maart 2013 @ 19:34:33 #116
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_124218398
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Jij lijkt te stellen dat je vindt dat we ongewenste intolerantie van bepaalde groepen moeten tolereren, respecteren en faciliteren.
Ik ben erg benieuwd hoe breed je dat trekt vandaar dat ik er een andere intolerante groep bijhaalde. Het is immers voor een ADO-hooligan minstens zo erg als zijn kind wordt geplaatst bij Ajax-supporters als voor een moslim die het kind geplaatst ziet bij homo's of lesbiënnes.
Ik vind dat je dit soort zaken niet over de rug van een kind moet uitvechten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_124218597
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:34 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik vind dat je dit soort zaken niet over de rug van een kind moet uitvechten.
Dat doe je ook niet. Er is een baby overgeplaatst met de bedoeling dat dit een permanente verplaatsing is.
Dan hoef je dus geen rekening meer te houden met de moeder, die heeft haar kans gehad en verprutst. Tijd dus om aan het kind te denken en haar bij ouders te plaatsen die wel het beste met het kind voor hebben en ik krijg de indruk dat dat met deze moeders dik in orde is.
  maandag 18 maart 2013 @ 20:46:22 #118
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_124222987
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:37 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat doe je ook niet. Er is een baby overgeplaatst met de bedoeling dat dit een permanente verplaatsing is.
Dan hoef je dus geen rekening meer te houden met de moeder, die heeft haar kans gehad en verprutst. Tijd dus om aan het kind te denken en haar bij ouders te plaatsen die wel het beste met het kind voor hebben en ik krijg de indruk dat dat met deze moeders dik in orde is.
Ik heb de moeder op de tv gezien, ze kwam op mij absoluut niet sympathiek over. In geval van ernstige verwaarlozing en/of mishandeling vind ik sowieso dat je een kind meteen uit huis moet plaatsen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 18 maart 2013 @ 22:00:02 #119
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_124227906
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 10:58 schreef desiredbard het volgende:
Zo.
Ik zie al een tijdje in de kranten artikelen over de ophef die er is betreffende Yunus. Een Turks jongetje dat in Nederland bij twee pleegmoeders toebedeeld.
Een lesbisch stel.
Turkije staat recht overeind.

Nu zeullen velen hier mij toch echt niet als religie vriendelijk beschouwen zeker niet als het de wat meer achtergebleven stromingen betreft.

maar "Turkije" heeft hier wel een punt.

Ouderschap is voorbehouden aan mannetje vrouwtje

Niks, Allah, God, Jezus, Budha, Krishna, Wodan, Zeus of noem er nog eens een paar;
vergeet boemetje bijtje
keihards copuleren, daar wordt je als hje het genoeg doet vader en moeder van.

Moeder natuur, of vader, als me the femi christi's God tampax moet gebruiken dan mag de natuur van mij een harde kunnen krigen
. Zal dat met reden zo gedaan hebben rolpatroon leercurvesetc etc

Een kind onderbrengen bij een gelijkseksig stel is daarom een nono in mijn opinie.

Dat neemt niet weg dat twee mannen of vrouwen niet van elkaar kunnen houden, slechte mensen zouden zijn [spoiler] of betere, gewoon gelijkwaardig[/spoiler ]

Maar in de natuur is dat gewoon niet weggelegd.

Goed kom er maar in hardline booslimfundi's & leerdragende bootswaffelaars
Booslimfundi's hebben toch dezelfde mening als jou :')
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_124231643
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:33 schreef deedeetee het volgende:
Hoe dom kun je zijn? Het voldoet niet prima want ipv gewoon normaal zijn leventje te leven zit het kind nu ondergedoken, vanwege de geaardheid van de pleegmoeders. Omdat dit nu eenmaal anders wordt bekeken door moslims.
_O- Je voert dit serieus als argument aan? Zelden zoiets debiels op dit forum gelezen zeg... Dat de pleegouders noodgedwongen moeten onderduiken, is te danken aan de hetze die Turken veroorzaken; niet aan de capaciteiten van de pleegouders.

Wat jij hier doet, is zowel debiel als kwalijk: je beloont eigenlijk de hetzte, door de pleegouders vluchtgedrag voor de voeten te werpen.

quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:33 schreef deedeetee het volgende:
Doet niet ter zake, daar gaat het hier niet om. Het gaat immers om een kind van turkse afkomst ? Hoe dik is die plaat waar je maar niet doorheen schijnt te kunnen kijken ?
Welkom in Nederland. Ik weet niet hoe lang je hier al woont, maar we hebben hier langs democratische weg bepaalde zaken met elkaar afgesproken. En ja, die gelden ook voor moslims die in Nederland woonachtig zijn. Die staan namelijk niet boven de wet. Zo is het - ook voor moslims - niet toegestaan om je kinderen te mishandelen.

Dat het kind van Turkse afkomst is, doet verder totaal niet ter zake. Het kind heeft de Nederlandse nationaliteit en verblijft in Nederland. De Nederlandse spelregels gelden; niet de moslim- of Turkse regels. Bovendien spelen de pleegouders ook nog eens in op de achtergrond van de jongen; iets dat ze strikt genomen helemaal niet hoeven te doen.

quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:33 schreef deedeetee het volgende:
Dat is zo maar is er ook een tekort aan hetero pleegouders ?
Het lijkt erop ja. Gelukkig is de geaardheid van pleegouders in Nederland geen issue. Behalve voor een handjevol kortzichtigen, zoals jij.

quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:33 schreef deedeetee het volgende:
Ik stel voor dat je dit aan zijn moeder en andere moslims gaat vertellen. Dat zijn de mensen die er moelijk over doen.
Waarom moet ik dat vertellen? Daar hebben we in dit land bevoegde instanties voor. En ze voeren beleid uit dat democratisch is verankerd. Niet voor niets hebben we politici dus ook al gehoord over dit onderwerp. De houding van de Turkse ouders is duidelijk veroordeeld.

quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:33 schreef deedeetee het volgende:
Nee hoor, jij vind het bekrompen maar gewoon is IMO de meerderheid en homogezinnen zijn absoluut geen meerderheid. En bij moslims helemaal niet gewoon. Het gaat hier om een turks kind tenslotte.
:') We praten hier over pleegouders, niet over "homogezinnen". Dat soort terminologie leeft alleen in jouw hoofd. En in het hoofd van conservatieve moslims, die gelukkig in dit land nog niet de wet voorschrijven. Dat het kind een Turkse achtergrond heeft, verandert verder niets aan het beleid dat Nederland kent.

quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:33 schreef deedeetee het volgende:
Wat we weten is dat het prima ging met Yunus of dat in de toekomst ook zo blijft is nog maar de vraag.
:D Weer zo'n klassieker. Nu leg je de pleegouders, die het al 8,5 jaar prima doen, even doodleuk een soort omgekeerde bewijslast op. Get real; in vredesnaam. Het zijn de Turkse ouders die drie van hun kinderen hebben mishandeld en die pedagogisch totaal onbekwaam zijn. Dringt dat überhaupt wel tot je door? Je hetzte tegen deze pleegouders is daarom des te misselijkmakender.

quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:33 schreef deedeetee het volgende:
Dat zal best wel kloppen maar toch zitten ze nu ondergedoken en krijgen vermoedelijk nog een hoop gedoe in de toekomst. Ik vind dat ze de criteria beter kunnen aanpassen.
Zwichten voor een beetje druk van een paar Turken? En dan hebben we het nota bene ook nog over ouders die hun kinderen hebben mishandeld. Als die één keer in de vingers knippen, moet de hele regelgeving in Nederland maar even op de schop? Op welke planeet woon jij?

quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:33 schreef deedeetee het volgende:
Volgens mij probeer je dat waar het hier om gaat : namelijk dat een moslim nu eenmaal anders denkt over homo's, te negeren.
Nee, dat negeer ik niet. Ik maak duidelijk dat we hier in Nederland zijn en dat moslims zich hebben te schikken naar de Nederlandse wet; en niet omgekeerd. En al zeker als er ook nog eens een chronisch tekort aan islamitische pleegouders is. Prima als er rekening mee gehouden kan worden, maar volstrekt begrijpelijk als dat - gezien de situatie - niet kan. Het belang van het kind gaat vóór de Turkse ouders, vóór de koran, vóór conservatieve moslims én voor Erdogan en z'n kliek in Ankara. In Nederland gelden Nederlandse regels; punt uit.

quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:33 schreef deedeetee het volgende:
Dat mag je natuurlijk rustig doen, alleen niet over de rug van kwetsbare kinderen.
Ik heb niet de indruk dat je open staat voor een andere mening (of zelfs goed leest wat ik zeg) als die van jezelf dus wat mij betreft hebben we alles gezegd wat er gezegd kan worden over dit onderwerp.
Weer zo'n giller. Het joch zit nou juist in een pleeggezin om hem te beschermen tegen de grillen van zijn incapable ouders met iets te losse handjes. Het is direct in het belang van Yunus dat hij voorlopig blijft in het pleeggezin waar hij zich thuisvoelt. Ik sta altijd open voor andere meningen, maar niet voor mensen die hun baggerargumentatie als een soort feit presenteren.

quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:33 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb namelijk de indruk dat je mij al weggezet hebt als vooringenomen tegenover homo's ( wrs niet geheel en al ten onrechte) en niet echt verder kijkt/leest naar waar het IMO nu echt om draait in deze zaak. Het recht van een kind op een goede plek in een gezin waar het in alle rust kan opgroeien. Die rust heeft Yunus nu even niet hopelijk komt het wel weer terug maar dat is nu nog een grote vraag.....
:D Ik begin echt serieus aan jouw geestelijke gesteldheid te twijfelen. Yunus groeit in alle rust op bij zijn pleegouders. Dat ze, door alle perikelen, noodgedwongen even moeten onderduiken, verandert daar niks aan. En het is al helemaal geen reden om nu ineens heel anders tegen de situatie aan te gaan kijken. De pleegouders doen het al 8,5 jaar prima. De biologische ouders zijn pedagogisch onbekwaam en hebben drie van hun kinderen mishandeld.

Ik hoef je overigens niet weg te zetten als vooringenomen tegenover homo's; dat druipt namelijk zo ook wel van je posts. Een kind van 6 kan jouw homofobische trekjes nog waarnemen. Gelukkig is ook jouw soort opvatting in Nederland niet de basis van wet- en regelgeving. Gelukkig zijn we inmiddels een paar stapjes verder in onze beschaving. Doe trouwens de groeten aan de jaren '50.
  maandag 18 maart 2013 @ 23:12:35 #121
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_124232687
Zo meer yunus bij P&W
:')
  maandag 18 maart 2013 @ 23:58:57 #122
3542 Gia
User under construction
pi_124235006
Punt lijkt me wel duidelijk. In Nederland gelden ook voor Turkse Nederlanders de Nederlandse wetten.

Ben toch wel benieuwd hoe het zal verlopen, dat bezoek van Erdogan.
pi_124235766
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:58 schreef Gia het volgende:
Punt lijkt me wel duidelijk. In Nederland gelden ook voor Turkse Nederlanders de Nederlandse wetten.

Ben toch wel benieuwd hoe het zal verlopen, dat bezoek van Erdogan.
Ja, de wetten wel. Maar niet de Nederlandse normen en waarden. Die kun je niet triomferen over Turkse normen en waarden. We leven immers in een multiculturele samenleving,

;)

Adieu.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 00:28:08 #124
3542 Gia
User under construction
pi_124236244
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 00:16 schreef Festa94 het volgende:

[..]

Ja, de wetten wel. Maar niet de Nederlandse normen en waarden. Die kun je niet triomferen over Turkse normen en waarden. We leven immers in een multiculturele samenleving,

;)

Adieu.
Het joch is net zo goed Nederlands als Turks. Waarom zouden, in Nederland, de Turkse normen en waarden boven de Nederlandse gaan?

Daarbij doen zijn moeders er alles aan om de jongen ook kennis te laten maken met de Turkse taal en cultuur.
pi_124237084
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 00:16 schreef Festa94 het volgende:

[..]

Ja, de wetten wel. Maar niet de Nederlandse normen en waarden. Die kun je niet triomferen over Turkse normen en waarden. We leven immers in een multiculturele samenleving,

;)

Adieu.
Tuurlijk wel. Zolang die normen en waarden in de wet verankerd liggen, kan dat gewoon. Zo kunnen partners van hetzelfde geslacht hier trouwen en ook als pleegouders optreden. Alle Turkse Nederlanders kunnen hoog en laag springen, maar dat is gewoon de situatie.

Net trouwens nog even De Jakhalzen in DWDD gezien. Die gingen meningen peilen onder Turken in Den Haag. Triest om te zien hoe jochies van 10-11 jaar religieus zijn gehersenspoeld.
pi_124237187
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 00:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Het joch is net zo goed Nederlands als Turks. Waarom zouden, in Nederland, de Turkse normen en waarden boven de Nederlandse gaan?

Daarbij doen zijn moeders er alles aan om de jongen ook kennis te laten maken met de Turkse taal en cultuur.
Er is sprake van een volledige assimilatie,met als gevolg: de ontworteling van eigen identeit. In sommige pleeggezinnen is het verboden om de moedertaal te spreken , in andere pleeggezinnen is het bijvoorbeeld weer verboden om naar de moskee te gaan/halal te eten etc. Dit verzin ik niet zelf, dit is door VARA 2011 - documentaire Jeugdzorg - ook nog eens bevestigd. Maar dit terzijde...

Noch de Nederlandse noch de Turkse normen en waarde gaan "boven". De fundamentele normen en waarden gelden natuurlijk voor iedereen, maar ookal leeft je in Nederland je bent niet verplicht om de Nederlandse normen en waarden te accepteren. Zo is er in Nederland ook de vrijheid van het individu, waar men ruimte biedt voor geestelijke vrijheid, net als vrijheid van onderwijs / opvoeding etc.
pi_124237311
De beste oplossing: meer Turken melden zich aan als pleegouder. Probleem opgelost!
pi_124237414
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 00:53 schreef Boldface het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Zolang die normen en waarden in de wet verankerd liggen, kan dat gewoon. Zo kunnen partners van hetzelfde geslacht hier trouwen en ook als pleegouders optreden. Alle Turkse Nederlanders kunnen hoog en laag springen, maar dat is gewoon de situatie.

Net trouwens nog even De Jakhalzen in DWDD gezien. Die gingen meningen peilen onder Turken in Den Haag. Triest om te zien hoe jochies van 10-11 jaar religieus zijn gehersenspoeld.
Ja, maar vervolgens is jeugdzorg ook verplicht om rekening te houden met de achtergrond van de biologische familie. Doe je dit niet, dan kan het voorkomen dat de normen en waarden met elkaar gaan 'botsen'.

In de wet staat ook dit:

Artikel 18.
Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachten, geweten en godsdienst; dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van geboden en voorschriften.


Volgens islam moet een kind (moslim idg) opgroeien in een gezin, dat bestaat uit vader (man) en moeder (vrouw). Als mijn kind in een lesbische pleeggezin gestopt wordt (dat is in stijd met het geloof), dan krijg ik ook niet te kans om volgens mijn religie te leven. En dus geen godsdienstvrijheid.

Zelfde geldt voor cultuur.
pi_124237542
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 01:09 schreef Festa94 het volgende:

[..]

Ja, maar vervolgens is jeugdzorg ook verplicht om rekening te houden met de achtergrond van de biologische familie. Doe je dit niet, dan kan het voorkomen dat de normen en waarden met elkaar gaan 'botsen'.

In de wet staat ook dit:

Artikel 18.
Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachten, geweten en godsdienst; dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van geboden en voorschriften.

Volgens islam moet een kind (moslim idg) opgroeien in een gezin, dat bestaat uit vader (man) en moeder (vrouw). Als mijn kind in een lesbische pleeggezin gestopt wordt (dat is in stijd met het geloof), dan krijg ik ook niet te kans om volgens mijn religie te leven. En dus geen godsdienstvrijheid.

Zelfde geldt voor cultuur.
Er wordt rekening gehouden met de achtergrond van het pleegkind. Het kind krijgt Turkse lessen en gaat samen met zijn pleegouders regelmatig naar Turkije.

Je verwart religieuze vrijheid met het opdringen van geloofsregels aan heel het land. Dat Yunus bij lesbische pleegouders zit, belet moslims niet in hun religieuze vrijheid.

Hoe zit het trouwens met de naleving onder moslims van de bepaling dat mensen (dus ook moslims) vrij zijn om van overtuiging te veranderen? En wat zegt de islam eigenlijk over het mishandelen van je kinderen? Is dat toegestaan?
pi_124237823
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 01:16 schreef Boldface het volgende:

[..]

Er wordt rekening gehouden met de achtergrond van het pleegkind. Het kind krijgt Turkse lessen en gaat samen met zijn pleegouders regelmatig naar Turkije.

Je verwart religieuze vrijheid met het opdringen van geloofsregels aan heel het land. Dat Yunus bij lesbische pleegouders zit, belet moslims niet in hun religieuze vrijheid.

Hoe zit het trouwens met de naleving onder moslims van de bepaling dat mensen (dus ook moslims) vrij zijn om van overtuiging te veranderen? En wat zegt de islam eigenlijk over het mishandelen van je kinderen? Is dat toegestaan?
Ja, ik heb het over; moslims die opgroeien in een lesbische pleeggezin worden wel belet in hun religeuze vrijheid. Het is (nogmaals) niet de bedoeling dat een moslim opgroeit in een lesbische gezin. De islam zegt, huwelijk is alleen tussen man en vrouw. Yunus als moslim, wordt dus nu niet traditioneel, volgens islamitische wijze opgevoed. Want dat kan niet, als de ouders homoseksueel zijn. Zo simpel is het.

"En wat zegt de islam eigenlijk over het mishandelen van je kinderen? Is dat toegestaan?"

Dit is in feite niet een vraag die je stelt, maar meer van provocerende aard. In geen enkele religie is dat toegestaan, laat staan islam. Het is belangrijk dat een kind veilig, liefdevol, en volgens islamitische/traditionele wijze wordt opgevoed.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 01:35:29 #131
356605 LizzyAdam
Rubber Ducky
pi_124237877
Vrijheid van religie? Dat kind was 4 maanden oud. :?
Lesbosapiens
  dinsdag 19 maart 2013 @ 01:36:15 #132
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_124237889
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 11:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Succes gewenst met jagen, buiten wonen en nooit meer naar een arts gaan ^O^
"Do the monkey with me"
  dinsdag 19 maart 2013 @ 03:47:44 #133
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_124238813
Turkije niets mee te maken opbokken


Verder

Turkije nr 1
  dinsdag 19 maart 2013 @ 08:20:08 #134
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_124239869
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:54 schreef Boldface het volgende:

heel verhaal
LOL !!!! de pot verwijt de ketel dattie blind is :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 19 maart 2013 @ 08:31:50 #135
356605 LizzyAdam
Rubber Ducky
pi_124240026
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 08:20 schreef deedeetee het volgende:

[..]

LOL !!!! de pot verwijt de ketel dattie zwart ziet :P
Fixed.
Lesbosapiens
  dinsdag 19 maart 2013 @ 08:38:49 #136
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_124240130
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 08:31 schreef LizzyAdam het volgende:

[..]

Fixed.
pretbederver :(
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_124240244
Is dit gedoe nog bezig :') waar bemoeit iedereen zich mee :')_!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_124240485
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 00:16 schreef Festa94 het volgende:

[..]

Ja, de wetten wel. Maar niet de Nederlandse normen en waarden. Die kun je niet triomferen over Turkse normen en waarden. We leven immers in een multiculturele samenleving,

;)

Adieu.
Als het goed is zijn er niet zoveel verschillen in normen en waarden tussen Turken en Nederlanders. In die multiculturele samenleving hanteren we nu eenmaal, ongeacht culturele afkomst, dezelfde normen en waarden. Ethische beginselen.
Wel zijn er verschillen in gewoonten en gebruiken, maar die acht ik van een ander, ondergeschikt, niveau dan normen en waarden.
I´m back.
pi_124240824
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 01:32 schreef Festa94 het volgende:

[..]

Ja, ik heb het over; moslims die opgroeien in een lesbische pleeggezin worden wel belet in hun religeuze vrijheid. Het is (nogmaals) niet de bedoeling dat een moslim opgroeit in een lesbische gezin. De islam zegt, huwelijk is alleen tussen man en vrouw. Yunus als moslim, wordt dus nu niet traditioneel, volgens islamitische wijze opgevoed. Want dat kan niet, als de ouders homoseksueel zijn. Zo simpel is het.

"En wat zegt de islam eigenlijk over het mishandelen van je kinderen? Is dat toegestaan?"

Dit is in feite niet een vraag die je stelt, maar meer van provocerende aard. In geen enkele religie is dat toegestaan, laat staan islam. Het is belangrijk dat een kind veilig, liefdevol, en volgens islamitische/traditionele wijze wordt opgevoed.

Maar daar hadden die ouders toch ook lak aan? Zulke brave, vrome moslims zullen het dus wel niet geweest zijn. En dan nu wel piepen over de geaardheid van de mensen die hun kind een fatsoenlijk leven bieden omdat zij het zelf niet konden. :N
  dinsdag 19 maart 2013 @ 09:18:43 #140
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_124240837
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 01:32 schreef Festa94 het volgende:

[..]

Ja, ik heb het over; moslims die opgroeien in een lesbische pleeggezin worden wel belet in hun religeuze vrijheid. Het is (nogmaals) niet de bedoeling dat een moslim opgroeit in een lesbische gezin. De islam zegt, huwelijk is alleen tussen man en vrouw. Yunus als moslim, wordt dus nu niet traditioneel, volgens islamitische wijze opgevoed. Want dat kan niet, als de ouders homoseksueel zijn. Zo simpel is het.

"En wat zegt de islam eigenlijk over het mishandelen van je kinderen? Is dat toegestaan?"

Dit is in feite niet een vraag die je stelt, maar meer van provocerende aard. In geen enkele religie is dat toegestaan, laat staan islam. Het is belangrijk dat een kind veilig, liefdevol, en volgens islamitische/traditionele wijze wordt opgevoed.
Je wordt als moslim geindoctrineerd, niet geboren :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_124241161
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 01:32 schreef Festa94 het volgende:

Ja, ik heb het over; moslims die opgroeien in een lesbische pleeggezin worden wel belet in hun religeuze vrijheid. Het is (nogmaals) niet de bedoeling dat een moslim opgroeit in een lesbische gezin. De islam zegt, huwelijk is alleen tussen man en vrouw. Yunus als moslim, wordt dus nu niet traditioneel, volgens islamitische wijze opgevoed. Want dat kan niet, als de ouders homoseksueel zijn. Zo simpel is het.
Zo simpel is het niet. Even er vanuit gaande dat het werkelijk zo is dat er een opperwezen is die zo vilein is dat hij bepaalde mensen homosexueel heeft gemaakt EN heeft verboden dat ze daar uiting aan geven, dan nog is er geen belemmering voor Yunus om zijn geloofsovertuiging te volgen. Immers, je behoort (en dat staat ook in de Koran) de regels ZOVEEL MOGELIJK te volgen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 09:46:13 #142
16715 Mylene
*schatje*
pi_124241354
quote:
Turkije klaagt ook in België over pleegouders

Turkije vraagt de Belgische overheid om Turkse kinderen niet meer bij Belgische pleegouders onder te brengen.

Dat meldden verschillende Vlaamse media dinsdag.

Aanleiding is de ophef rond de 9-jarige Yunus, het jongetje van Turkse afkomst dat in Nederland bij lesbische pleegouders woont.

Turkije vindt het onacceptabel dat Turkse kinderen bij christelijke gezinnen of gezinnen met homoseksuele ouders worden grootgebracht. Ze zijn bang dat zo'n plaatsing leidt tot vervreemding van hun eigen waarden en tot gedwongen assimilatie.

Respect

België zegt niet aan de eis te kunnen voldoen. ''Ten eerste beslissen niet wij dat een kind moet worden weggehaald uit een gezin, dat doet een jeugdrechter", aldus Karel Henderickx, afdelingshoofd algemene diensten van het Agentschap Jongerenwelzijn.

''Ten tweede is onze voornaamste opdracht geschikte pleeggezinnen te vinden, die opleidingen gevolgd hebben en aan onze eisen voldoen. Hoewel we altijd met respect handelen voor culturele en religieuze overtuigingen, houden we geen rekening met nationaliteiten."
bron
pi_124241409
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 01:32 schreef Festa94 het volgende:

[..]

Ja, ik heb het over; moslims die opgroeien in een lesbische pleeggezin worden wel belet in hun religeuze vrijheid. Het is (nogmaals) niet de bedoeling dat een moslim opgroeit in een lesbische gezin. De islam zegt, huwelijk is alleen tussen man en vrouw. Yunus als moslim, wordt dus nu niet traditioneel, volgens islamitische wijze opgevoed. Want dat kan niet, als de ouders homoseksueel zijn. Zo simpel is het.

"En wat zegt de islam eigenlijk over het mishandelen van je kinderen? Is dat toegestaan?"

Dit is in feite niet een vraag die je stelt, maar meer van provocerende aard. In geen enkele religie is dat toegestaan, laat staan islam. Het is belangrijk dat een kind veilig, liefdevol, en volgens islamitische/traditionele wijze wordt opgevoed.
Nee, maar als de moslim ouders er niet voor kunnen zorgen en er zijn geen andere Turkse pleeggezinnen (wrs omdat het te weinig schuift) beschikbaar, wat moet er dan gebeuren volgens Mohammed (vzmh)?
Gewoon zo'n kind laten rondzwerven, zodat hij lijm gaat snuiven, zoals in Turkije?
I´m back.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 09:49:52 #144
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_124241420
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 09:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, maar als de moslim ouders er niet voor kunnen zorgen en er zijn andere Turkse pleeggezinnen (wrs omdat het te weinig schuift) beschikbaar, wat moet er dan gebeuren volgens Mohammed (vzmh)?
Gewoon zo'n kind laten rondzwerven, zodat hij lijm gaat snuiven, zoals in Turkije?
ja, dat is dan Allah's wil :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_124241612
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 09:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ja, dat is dan Allah's wil :).
Wat een uiting is van het pure defaitisme van deze religie hè.
I´m back.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 10:01:25 #146
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_124241667
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 09:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat een uiting is van het pure defaitisme van deze religie hè.
nee hoor, eigenlijk van alle religie. Niet alleen de Islam.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_124241806
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 10:01 schreef HeatWave het volgende:

[..]

nee hoor, eigenlijk van alle religie. Niet alleen de Islam.
Ja, klopt.
Het is een hermetisch stelsel, veel politieke ideologieën hanteren hetzelfde defaitisme en hetzelfde hermetische trouwens...
I´m back.
pi_124241939
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:16 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Wil je alle halfwezen bij hun overgebleven ouder weghalen of zo?
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:15 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al. Als de keuze is tussen een internaat of een pleeggezin, dan is het pleeggezin veruit de beste keuze in het belang van het kind. Ongeacht de samenstelling van dat pleeggezin. Alleen al om die reden is deze hele rel een hypocriete nep-verontwaardiging.
Het minst slechte van twee situaties maakt nog geen goede situatie.
Je haalt in de regel ookn geen kinderen weg bij een eenoudergezin als de opvoeding ok gaat
Maar men plaatst evenmin een kind bij een moeder of vader...dus waarom wel bij "twee"
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 10:15:42 #149
3542 Gia
User under construction
pi_124241958
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 00:57 schreef Festa94 het volgende:
Er is sprake van een volledige assimilatie,met als gevolg: de ontworteling van eigen identeit. In sommige pleeggezinnen is het verboden om de moedertaal te spreken , in andere pleeggezinnen is het bijvoorbeeld weer verboden om naar de moskee te gaan/halal te eten etc. Dit verzin ik niet zelf, dit is door VARA 2011 - documentaire Jeugdzorg - ook nog eens bevestigd. Maar dit terzijde...

Noch de Nederlandse noch de Turkse normen en waarde gaan "boven". De fundamentele normen en waarden gelden natuurlijk voor iedereen, maar ookal leeft je in Nederland je bent niet verplicht om de Nederlandse normen en waarden te accepteren. Zo is er in Nederland ook de vrijheid van het individu, waar men ruimte biedt voor geestelijke vrijheid, net als vrijheid van onderwijs / opvoeding etc.
Dat kind is met 9 maanden bij deze vrouwen gekomen! Die weet helemaal niet dat, volgens moslims, varkensvlees niet halal is. Een baby van 9 maanden is een onbeschreven blad.
In dit geval denk ik zelfs dat deze ouders hier juist wel rekening mee hielden.

Ik ken mensen die kinderen hebben geadopteerd en ja, oh wat erg, ook hebben laten dopen.
Die kinderen krijgen een katholieke opvoeding. Niets mis mee.

Nogmaals, het is prima dat Jeugdzorg zoveel mogelijk rekening houdt met de achtergrond van te plaatsen kinderen, maar als er geen islamitische geschikte pleegouders zijn, dan worden het niet islamitische pleegouders. De sexuele voorkeur hiervan doet absoluut niet ter zake.
pi_124242031
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 10:14 schreef desiredbard het volgende:

[..]

[..]

Het minst slechte van twee situaties maakt nog geen goede situatie.
Je haalt in de regel ookn geen kinderen weg bij een eenoudergezin als de opvoeding ok gaat
Maar men plaatst evenmin een kind bij een moeder of vader...dus waarom wel bij "twee"
O, ja, jij volgt die moslims nu weer wel een keer hè.
Mooi voorbeeld voor 3-voud.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')