Hallon shaderonquote:
Volgens mijn nog niet, want ik zag een bericht van net dat het nog in een test-fase zat?quote:Op zondag 17 maart 2013 03:32 schreef Gezicht het volgende:
Ik las in het vorige topic iets over dat de doorstroming in het verkeer verbeterd is, maar is die pathfinding bug nu gefixt of niet?
Dat ze het verdomme fixen dan. Mijn meest succesvolle stad tot nu tos ligt nog steeds op z'n gat door die kut pathfinding.quote:Op zondag 17 maart 2013 03:33 schreef Johan1994 het volgende:
[..]
Volgens mijn nog niet, want ik zag een bericht van net dat het nog in een test-fase zat?
Het grootse probleem is niet eens de kut AI. Doordat ze zo hersenloos zijn en elke dag naar een andere werkplek gaan, ontstaat er gigantische verwarring onder de AIquote:Op zondag 17 maart 2013 03:35 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dat ze het verdomme fixen dan. Mijn meest succesvolle stad tot nu tos ligt nog steeds op z'n gat door die kut pathfinding.
Ben geen kenner maar lijkt me dat dat ook door de pathfinding komt? Gewoon elke locatie afgaan, tot er ergens iets is waar nog een plek vrij is.quote:Op zondag 17 maart 2013 03:37 schreef Johan1994 het volgende:
[..]
Het grootse probleem is niet eens de kut AI. Doordat ze zo hersenloos zijn en elke dag naar een andere werkplek gaan, ontstaat er gigantische verwarring onder de AI
Jup, als ze nou gewoon een vaste plek zouden hebben, gingen ze met de bus en stapte ze bij de juiste halte uit. Nu blijven ze net zolang zitten tot dat ze iets vinden. En dat dan iedere dag... Vraag me echt af welke gek bij Maxis dacht dat dit een goed idee wasquote:Op zondag 17 maart 2013 03:40 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ben geen kenner maar lijkt me dat dat ook door de pathfinding komt? Gewoon elke locatie afgaan, tot er ergens iets is waar nog een plek vrij is.
• Dichtheid krijg je door dure parken in je dorp te plaatsen, en dan vooral wachten. Als je op het gebouw klikt zie je een groen balkje waar je kunt zien of een gebouw groter wordt.quote:Op zondag 17 maart 2013 03:59 schreef Melancholische-jongen het volgende:
Ik heb het spel pas sinds vandaag en ik zit met een grote vraag. Hoe krijg ik meer dichtheid? Ik weet d.m.v. betere wegen maar wat zijn andere manieren? En er werd al vanaf zowat het begin gedemonstreerd over teveel bacteriën, maar ik heb mijn ziekenhuis op-en-top en er is nergens luchtvervuiling of iets dergelijks... Derde vraag is hoe ik op de beste manier samen met een vriend van me verschillende steden kan maken puur gefocust op een bepaald resource of speciality.
specialisatie -> tourismequote:Op zondag 17 maart 2013 10:23 schreef PeterPastoor het volgende:
Ik zou een expo-centre kunnen bouwen maar waar doe je dat? Ik kan het niet vinden
Goeie reviewquote:
dit wist ik niet...quote:Donstil schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 23:41:
Heeft het nou zin om extra vrachtwagens voor je HandelsDepot te bouwen als je alles verkoopt aan de wereldwijde market?
-------------------------------------------------------------------------------------------
Nee, da's alleen nuttig als je je trade posts gebruikt om goederen binnen je stad weer te verspreiden (of misschien ook als je spullen naar een buurman/great work stuurt? Weet niet precies hoe dat werkt). Als je er puur en alleen spullen opslaat om op de wereldmarkt te verkopen heb je in ieder geval geen vrachtwagens nodig, de vrachtwagens die de spullen daarvoor komen halen komen van buiten de stad.
quote:er zit een bug in de burgermeester vila .. als je hem geplaatst hebt krijg je 4 keer een expansion als je je waardering boven de 75% moet zitten ( wat eigenlijk een vluitje van een cent is ). daar moet je boven de 80 gaan zitten om nieuwe villa expansions te krijgen.. als je de eerste vier expansions hebt. sloop je villa en plaats hem opnieuw de teller staat dan weer op nul en kan je weer 4 keer een expansion kiezen als je waardering boven de 75% zit. Zo had ik binnen 10 minuten alle burgermeester upgrades.. ( wat trouwens een achievement is )
Hmm, die laatste is wel buggy, want bij het stadhuis werkt het dus juist andersquote:Op zondag 17 maart 2013 10:51 schreef mschol het volgende:
even bij tweakers gekeken in hun tips topic
[..]
dit wist ik niet...
en:
[..]
de surplus electra wordt gewoon gedeeld door het aantal steden waar je het aanbied. ook wanneer ze maar een fractie nodig hebben. 300 mw aan drie steden aanbieden zorgt er dus voor dat elke stad een quota van 100 mw krijgt ongeacht wat het gebruikt. ( )quote:Op zondag 17 maart 2013 10:57 schreef Ztijlvol het volgende:
Ik heb een vraagje over mijn waterpomp. Ik heb in een stad een gigantisch waterpomp systeem met iets van 350 kg/hr ofzoiets. Nu kan ik als ik met mijn buurstad speel, slechts 110 kg/hr van mijn buurstad kopen, terwijl die buurstad zelf maar 10 kg/hr gebruikt. Hoe kan dit? Daarnaast heb ik ook mijn sewage filter naast mijn waterpomp gezet, maar ik zie nog niet direct dat alles daar blauwer wordt?
Maar je bied toch automatisch aan aan elke stad waar je mee verbonden bent?quote:Op zondag 17 maart 2013 11:05 schreef jogy het volgende:
[..]
de surplus electra wordt gewoon gedeeld door het aantal steden waar je het aanbied. ook wanneer ze maar een fractie nodig hebben. 300 mw aan drie steden aanbieden zorgt er dus voor dat elke stad een quota van 100 mw krijgt ongeacht wat het gebruikt. ( )
Ik hoop(!) dat de (basischool) formule nog wel rekening houdt met het aantal steden dat daadwerkelijk iets af wil nemen anders is het nog kutterquote:Op zondag 17 maart 2013 11:06 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Maar je bied toch automatisch aan aan elke stad waar je mee verbonden bent?
zet gewoon een kern centrale neerquote:Op zondag 17 maart 2013 11:17 schreef JaimyLee het volgende:
Wat Ik heb elektriciteit te kort, dus ik bouw meer dingen om het op te wekken, en sluit wat gebouwen af om het gebruik te verminderen. Somehow word m'n tekort steeds groter en groter
Oh Maxis....quote:kNoRepeatNetworkAlertSeconds : 15,
kNetDownForceQuitAfterMinutes : 20,
Niet genoeg geld en bang voor een meltdownquote:
als je een community college hebt of hoger (uni) kan je makkelijk een kerncentrale bouwen...quote:Op zondag 17 maart 2013 11:22 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Niet genoeg geld en bang voor een meltdown
M'n universiteit is bezig naar onderzoek greatwork zonnepanelen
Dat is niet echt veel.quote:Op zondag 17 maart 2013 11:23 schreef mschol het volgende:
[..]
als je een community college hebt of hoger (uni) kan je makkelijk een kerncentrale bouwen...
vervolgens kan je 2 torens researchen die nog meer power genereren.. ik had gegeven moment een kerncentrale die 1,2 kW leverde
quote:Finally, emergency & service vehicles such as fire trucks, ambulances, coal trucks, buses, etc… will now have priority when they leave their garages, so traffic in front of their building will stop to let them on the street.
Wanneer komt die improved traffic patch dan?quote:
New SimCity Update: Lead Gameplay Scripter Guillaume Pierre shows off an upcoming traffic fix: http://bit.ly/YEAM9qquote:Op zondag 17 maart 2013 11:31 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Wanneer komt die improved traffic patch dan?
Dat dat er nog niet in zat bij de release...quote:
tja.quote:Op zondag 17 maart 2013 11:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat dat er nog niet in zat bij de release...
als ze de rest van de files ook oplossen. de boodschap is wel duidelijk: plaats je fabrieken vooral aan je grootste wegen en niet achteraf. Ik weet dat ik m'n tradedepots alleen maar aan de hoofdweg plaats. Zonder aftakkingen naar andere wijken. omdat de olietrucks van de internationale markt steeds in de file stonden kreeg ik geen 160k winst per dag op olie en kon ik niet uitbreiden.quote:Op zondag 17 maart 2013 11:43 schreef Thrilled het volgende:
Ik denk dat we daar nu wel van af moeten stappen Er zitten nog veel meer dingen niet in de release-versie die nu pas gepatched worden.
Verder vraag ik mij af of het veel nut heeft, ze zeggen dat ze voorrang krijgen om de weg op te mogen draaien.. In veel gevallen betekent dat niets meer dan: voorrang krijgen om aan te mogen sluiten in de file..
Thanks, toch maar even gebouwd. Hopen op geen meltdown en zo snel mogelijk zonnepanelen als greatworkquote:Op zondag 17 maart 2013 11:23 schreef mschol het volgende:
[..]
als je een community college hebt of hoger (uni) kan je makkelijk een kerncentrale bouwen...
vervolgens kan je 2 torens researchen die nog meer power genereren.. ik had gegeven moment een kerncentrale die 1,2 kW leverde
Heb ik ook gehad.. Een dag later was mijn stad van paar dagen oud teruggezet naar ongeveer een half uur na het starten. Dus met net een power plant en klein wijkjequote:Op zondag 17 maart 2013 10:58 schreef BaraCuda het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb bovenstaand probleem. Al een uur of 20 staat mijn grootste stad er zo bij.
Let ook op het "mementeel"
Ik kan dus helemaal niks met die stad
kmw dan ? 1200Mw iig (1 toren levert standaard 200 op, ik had 3x de eerste upgrade staan, die 400 per toren opleverenquote:
gewoon de safety in de gaten houden.. die moet iig in het groen staanquote:Op zondag 17 maart 2013 11:47 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Thanks, toch maar even gebouwd. Hopen op geen meltdown en zo snel mogelijk zonnepanelen als greatwork
1200 MW = 1,2 GW (Gigawatt)quote:Op zondag 17 maart 2013 11:50 schreef mschol het volgende:
[..]
kmw dan ? 1200Mw iig (1 toren levert standaard 200 op, ik had 3x de eerste upgrade staan, die 400 per toren opleveren
ah ja.. dan is het wel meer/veel ja.quote:
Dat vind ik ook wel. Ik heb veel te snel de map volgebouwd.quote:Op zondag 17 maart 2013 12:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Grootste minpunt aan de hele game blijf ik toch echt de absurd kleine map vinden. Op geen enkel moment in de game heb ik het gevoel dat ik een grote metropool aan het bouwen ben...
Map zou minstens 4 keer zo groot moeten zijn.
Zou eens tijd worden En hopen dat ze niet alleen voorrang krijgen om de weg op te gaan, maar ook gewoon door rood crossen.. en misschien zelfs dat auto's aan de kant gaan voor ze..quote:
Dat zou ook wel moeten inderdaad.quote:Op zondag 17 maart 2013 12:32 schreef iScripters het volgende:
[..]
Zou eens tijd worden En hopen dat ze niet alleen voorrang krijgen om de weg op te gaan, maar ook gewoon door rood crossen.. en misschien zelfs dat auto's aan de kant gaan voor ze..
ja, er wordt niet gesynced, dus heeft het geen effect, volgens mij was al eerder bekend dat je andermans stad kon slopen maar dat deze changes niet naar de server werden geschreven omdat je niet de eigenaar van de savegame was..quote:Op zondag 17 maart 2013 13:01 schreef cherrycoke het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)ans-stad-slopen.html
klopt. stond een dag of vier geleden al in deze threadquote:Op zondag 17 maart 2013 13:04 schreef mschol het volgende:
[..]
ja, er wordt niet gesynced, dus heeft het geen effect, volgens mij was al eerder bekend dat je andermans stad kon slopen maar dat deze changes niet naar de server werden geschreven omdat je niet de eigenaar van de savegame was..
Beste revieuw en helemaal waarquote:
als ik het zo zie blijven ze beide staan, je kan zelf kijken wat er gebeurd:quote:Op zondag 17 maart 2013 13:54 schreef MrTorture het volgende:
Ojee, ik wil mijn schooltje uitbreiden, maar daarvoor moet de bulldozer door een groot gebouw, of door een straat:
[ afbeelding ]
Als ik nu die straat (rood gemarkeerd) vernietig, ben ik dan ook mijn aangrenzende gebouwen (groen) kwijt?
Als het zo zie, liggen die groene gebouwen aan de 'zij'straten van je roodgemarkeerde weg.quote:Op zondag 17 maart 2013 13:54 schreef MrTorture het volgende:
Ojee, ik wil mijn schooltje uitbreiden, maar daarvoor moet de bulldozer door een groot gebouw, of door een straat:
[ afbeelding ]
Als ik nu die straat (rood gemarkeerd) vernietig, ben ik dan ook mijn aangrenzende gebouwen (groen) kwijt?
Ah ja ga ik proberen thnxquote:Op zondag 17 maart 2013 13:57 schreef mschol het volgende:
[..]
als ik het zo zie blijven ze beide staan, je kan zelf kijken wat er gebeurd:
bulldozer selecteren, klikken op de weg en slepen (niet loslaten in de tussen tijd)
gebouwen worden niet geel? dan kan je em weg halen, worden ze wel geel kan je annuleren met escape
Natuurlijk. Eerst wordt de straling nog deels tegengehouden door het gebouw. Daarna niet meer. In Fukushima hebben ze ook niets gesloopt.quote:Op zondag 17 maart 2013 14:16 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ik sloop die kapotte toren en dan krijg ik juist nog meer straling
Ja fuck dit heel mijn stad is nu verneukt. Water helemaal vies. Nergens meer schoon water. Geen geld.quote:Op zondag 17 maart 2013 14:19 schreef remcoP het volgende:
[..]
Natuurlijk. Eerst wordt de straling nog deels tegengehouden door het gebouw. Daarna niet meer. In Fukushima hebben ze ook niets gesloopt.
In theorie ja. In de praktijk reizen studenten nog niet tussen stedenquote:Op zondag 17 maart 2013 14:22 schreef jogy het volgende:
Ik ga nu ff proberen om een school stad in de regio te plaatsen door te beginnen met openbaar vervoer overal neer te plempen en dan in één stad alle educatie te zetten. Dat zou in theorie moeten werken volgens mijn.
Iemand?quote:Op zondag 17 maart 2013 12:39 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Zoek twee actieve spelers om een mooie regio te bouwen, en steden op elkaar af te stemmen. Meerdere steden p.p.
Wel als er geen educatie in de thuis stad is. dus ook geen basisschool of bibliotheek. (volgens mij dan. ik laat wel weten of het gelukt is )quote:Op zondag 17 maart 2013 14:28 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
In theorie ja. In de praktijk reizen studenten nog niet tussen steden
welke regio? en hoeveel steden pp?quote:
per upgrade van je gemeentehuis en die krijg je per bepaald aantal inwonersquote:Op zondag 17 maart 2013 14:43 schreef Davidboaz het volgende:
Hoe krijg je een bepaalde Regio Afdeling (bijv Vervoer & Transport) i je stad zodat je bep gebouwen kunt unlocken?
Ik wil wel maar ben wel een beginnerquote:Op zondag 17 maart 2013 12:39 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Zoek twee actieve spelers om een mooie regio te bouwen, en steden op elkaar af te stemmen. Meerdere steden p.p.
Map is atol der reflectie. Wat mij betreft 3 personen totaal, 7 steden. Server is europa west 2.quote:
Sorry, liever een beetje ervarener spelers.quote:Op zondag 17 maart 2013 14:50 schreef PeterPastoor het volgende:
[..]
Ik wil wel maar ben wel een beginner
Misschien meer bussen boten en vliegtuigen?quote:Op zondag 17 maart 2013 14:57 schreef Disana het volgende:
Wat betekent 'stel stadsdiensten in om winkelaars met meer geld te trekken'?
Oh, vervoersdiensten. Ja zou kunnen. Al heb ik geen water. Dank, ik ga eens kijken.quote:Op zondag 17 maart 2013 14:58 schreef RichardRichard het volgende:
[..]
Misschien meer bussen boten en vliegtuigen?
In mijn regio wil het maar niet lukken. Scholen hebben geen regionale studenten en in het regio overzicht zie ik ook nooit studenten reizen tussen steden.quote:Op zondag 17 maart 2013 14:44 schreef jogy het volgende:
[..]
Wel als er geen educatie in de thuis stad is. dus ook geen basisschool of bibliotheek. (volgens mij dan. ik laat wel weten of het gelukt is )
Wat ik jammer vind is dat je (alweer door die kleine maps) bijna verplicht bent om zo efficient te bouwen. Iedere vierkante meter moet uiteindelijk gebruikt zijn.quote:
Stuur maar een invite, waar wil je het overleg doen? irc.fok.nl oid?quote:Op zondag 17 maart 2013 14:53 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
[..]
Map is atol der reflectie. Wat mij betreft 3 personen totaal, 7 steden. Server is europa west 2.
Eens.quote:Op zondag 17 maart 2013 15:06 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Wat ik jammer vind is dat je (alweer door die kleine maps) bijna verplicht bent om zo efficient te bouwen. Iedere vierkante meter moet uiteindelijk gebruikt zijn.
Terwijl ik het ook leuk vind staan om een weggetje te hebben naar een afgelegen low density wijkje tussen de bomen. Maar nu is dat verspilling van kostbare grond.
Kan, of over de chat van origin. Wat is je ID?quote:Op zondag 17 maart 2013 15:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Stuur maar een invite, waar wil je het overleg doen? irc.fok.nl oid?
Haha, geweldig. De intonatie van de reviewer alleen alquote:
joog79quote:Op zondag 17 maart 2013 15:12 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
[..]
Kan, of over de chat van origin. Wat is je ID?
Verzonden.quote:
daarom met regelmaat de centrale checken op veiligheid (verrek, het is net echt)quote:Op zondag 17 maart 2013 14:22 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Ja fuck dit heel mijn stad is nu verneukt. Water helemaal vies. Nergens meer schoon water. Geen geld.
hoe?quote:Op zondag 17 maart 2013 15:46 schreef mschol het volgende:
[..]
daarom met regelmaat de centrale checken op veiligheid (verrek, het is net echt)
Op de centrale drukken en kijken wat er staat.quote:
Ja en dan...?quote:Op zondag 17 maart 2013 15:51 schreef roy600 het volgende:
[..]
Op de centrale drukken en kijken wat er staat.
En als je eerst een dirt road aanleg en dan upgrade? Volgens mij heb ik dat wel is zo opgelost. Maar weet niet of het altijd werkt.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:01 schreef Gezicht het volgende:
[ afbeelding ]
Op die weg is verder geen kruispunt.
check het soort weg dat je pakt (volgens mij moet je mid-density hebben), daardoor creer je 2 kruispunten vlak bij elkaarquote:Op zondag 17 maart 2013 16:01 schreef Gezicht het volgende:
[ afbeelding ]
Op die weg is verder geen kruispunt.
Ik heb dit met 2 collega's wel werkend.. 1 heeft niets anders dan residential, 1 niks anders dan commercial, en je raad het nooit.. de 3e heeft niks anders dan industrie. Een 4e stad wordt gebruikt voor water, sewage en stroom.. alles verbinden met bus en trein en het werkt prima.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:15 schreef tim94 het volgende:
Ik ben gister begonnen met her creëeren van een industriestad een commercie stad en een woonstad
Tot nu toe weinig succes :p
wat vooral door geldtekort komt maar toch
Ja ik weet dat het kan maar ik ben in m'n eentje, heb leningen overal en kan ze op het moment niet terugbetalen met een winst van 500 per uur -_-quote:Op zondag 17 maart 2013 16:19 schreef iScripters het volgende:
[..]
Ik heb dit met 2 collega's wel werkend.. 1 heeft niets anders dan residential, 1 niks anders dan commercial, en je raad het nooit.. de 3e heeft niks anders dan industrie. Een 4e stad wordt gebruikt voor water, sewage en stroom.. alles verbinden met bus en trein en het werkt prima.
ja ik zette het op 20% en niemand vertrok. Wel vaag.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:31 schreef lordteddybeer het volgende:
Wat een vaag spel is het toch. Opeens daalt mijn bevolking van 40k naar 10k terwijl er niks met mijn belasting inkomsten gebeurt
dit*, niet eens*, elkaar*.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:47 schreef Breaker.Faker het volgende:
Wat een kut server wordt ik er weer uit gegooid.
Ik ben beetje klaar mee met deze spel. Gewoon opslaan op de computer in plaats van een Cloud.
Ik snap eens niet waarom dat zo is.
Steam heeft het beter voor mekaar want daar kan je wel gewoon offline spelen.
Ach ja...quote:Op zondag 17 maart 2013 16:59 schreef iScripters het volgende:
[..]
dit*, niet eens*, elkaar*.
Je kunt toch een andere server kiezen? Je moet dan wel weer opnieuw beginnen maar goed, je kunt blijven spelen.
Nee. Zover ik weet geven ze ook geen ETA's over patches.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:02 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
Ach ja...
*word, *uitgegooid, *mee... kun je er ook nog bijzetten
Is er al iets gezegd over de datum dat de traffic-patch komt?
ik weet niet wat ik hier op moet antwoorden.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:20 schreef Trampoline het volgende:
Is deze game een beetje tof? moet ik denken aan een zoo-tycoon?
Ben nieuw met deze franchise en sinds die geloof ik, niet te piraten is... Kan ik hem niet even proberen.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ik weet niet wat ik hier op moet antwoorden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flesje bier
quote:Op zondag 17 maart 2013 17:23 schreef Gezicht het volgende:
[ afbeelding ]
Altijd fijn.Durfde al niets over de graphics op te merken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou zeggen, help yourself:quote:Op zondag 17 maart 2013 17:22 schreef Trampoline het volgende:
[..]
Ben nieuw met deze franchise en sinds die geloof ik, niet te piraten is... Kan ik hem niet even proberen.
18maart is morgen pas.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:18 schreef NatteBever het volgende:
Wanneer komt die mail over die gratis game? Vandaag toch ergens?
daarmee impliceer je dat de consoles voor casual gamers is...quote:Op zondag 17 maart 2013 17:38 schreef Ensiferum het volgende:
Eigenlijk is SimCity gewoon een consolegame, omdat:
- Modding = "hacking"
- Kleine maps
- Zeer beperkte keuze voor de speler (terraforming, spelinstellingen)
- Geen diepgang in de simulatie
En er is vast wel meer dat ik niet zo snel op kan noemen.
Ik wil ook wel expliciet vermelden dat de console voor casual gamers isquote:Op zondag 17 maart 2013 17:45 schreef mschol het volgende:
[..]
daarmee impliceer je dat de consoles voor casual gamers is...
in before shitstorm...
Weet iemand dit?quote:
Dat is het ook.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:45 schreef mschol het volgende:
[..]
daarmee impliceer je dat de consoles voor casual gamers is...
in before shitstorm...
Inderdaad, eigenlijk wil je als speler de hele region als stad oppervlak kunnen gebruiken waarin je alle facetten van een stedelijk gebied terug kan laten komen; een drukker hi-rise centrum, rustige buitenwijk aan een baai, een industrieel/haven gebied aan een grote rivier en een pitoresk dorpje ergens in de bergen met de nodige tourist traps.quote:Op zondag 17 maart 2013 15:06 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Wat ik jammer vind is dat je (alweer door die kleine maps) bijna verplicht bent om zo efficient te bouwen. Iedere vierkante meter moet uiteindelijk gebruikt zijn.
Terwijl ik het ook leuk vind staan om een weggetje te hebben naar een afgelegen low density wijkje tussen de bomen. Maar nu is dat verspilling van kostbare grond.
Halo is casualshooter #4929478quote:Op zondag 17 maart 2013 18:06 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ja, want mlg games als Halo zijn zo casual.
Oke man.quote:Op zondag 17 maart 2013 18:10 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Halo is casualshooter #4929478
Doe dan CS
dat ligt aan jou, ik kan het opkrikken tot ~10k per uur, en dat is exclusief de export van processoren die een shitload aan geld oplevert...quote:Op zondag 17 maart 2013 18:06 schreef prefix1 het volgende:
gaan de mappen nog grooter worden? en waar kan je snel leuk inkomsten per uur krijge heb nu 450 per uur vind dat vrij weinig...
Hoezo niet?quote:
Console babbyquote:
Hoeveelste jaar?quote:
Same here maar één van mijn steden gaat wel omhoog qua educatie zonder scholen te hebben . Heb nu een overschot aan bureaus gegenereerd van 5100 dus dar kan het iig niet aan liggenquote:Op zondag 17 maart 2013 15:05 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
In mijn regio wil het maar niet lukken. Scholen hebben geen regionale studenten en in het regio overzicht zie ik ook nooit studenten reizen tussen steden.
Hou op zeg het is hier Simcity geen ander gezeikquote:
Ben ik ook benieuwd naar! Banen genoegquote:Op zondag 17 maart 2013 18:15 schreef tim94 het volgende:
Hoe krijg je in godsnaam daklozen uit je stad :p
net alle huizen in m'n stad gesloopt om plaats te maken voor commercie maar het zit nu helemaal vol met daklozen xD
Simcity is iig meer casual dan ik verwacht had. Tot mijn teleurstelling. En eerlijk gezegd voelt het meer als een leuke indie-game dan als een full-price toptitel van een grote uitgever/studio.quote:Op zondag 17 maart 2013 17:38 schreef Ensiferum het volgende:
Eigenlijk is SimCity gewoon een consolegame, omdat:
- Modding = "hacking"
- Kleine maps
- Zeer beperkte keuze voor de speler (terraforming, spelinstellingen)
- Geen diepgang in de simulatie
En er is vast wel meer dat ik niet zo snel op kan noemen.
Het is makkelijk als je de electronica in gaat. Iets anders en het wordt al lastiger.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:06 schreef Johan1994 het volgende:
Iedereen zegt dat hij/zei het een makkelijk spel vind. Maar blijkbaar ben ik behoorlijk dom want het lukt mijn dus niet om een leuke stad op te zetten. Wat doe ik nou fout
zet hem naast je station. Ergens anders werkt het niet. Fout in het spel.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:09 schreef tim94 het volgende:
En dan heeft je casino een verlies van 12k per dag
Is toch ook niet cool. Dat zo'n vierkant hebt met allemaal wolkenkrabbers.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:08 schreef Vonkenboer het volgende:
Opzich, loopt het bij mij best aardig
Het zijn dan wel geen wolkenkrabbers maar toch
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is het ook niet, maar de ruimte is te beperkt om optimaal en mooi samen te voegenquote:Op zondag 17 maart 2013 19:12 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Is toch ook niet cool. Dat zo'n vierkant hebt met allemaal wolkenkrabbers.
Mag ik er bij vermelden dat ik een n00b ben wat betreft Simcity ?quote:Op zondag 17 maart 2013 19:12 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Is toch ook niet cool. Dat zo'n vierkant hebt met allemaal wolkenkrabbers.
Ik heb de voorgaande veel gespeeld. Maar deze niet. Ik wacht op de budgetbak.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:17 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Mag ik er bij vermelden dat ik een n00b ben wat betreft Simcity ?
Ik heb de voorgaande versies niet of nauwelijks gespeeld
Vroeger vond ik ze namelijk gewoon moeilijk, er mankeerde altijd van alles aan mijn stad en ik kon nauwelijks boven de 20000 inwoners komen; en dit is mijn eerste redelijke stad ooit in een simcity spelquote:Op zondag 17 maart 2013 19:18 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik heb de voorgaande veel gespeeld. Maar deze niet. Ik wacht op de budgetbak.
Het is ook meer een familiespel geworden.quote:Op zondag 17 maart 2013 19:19 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Vroeger vond ik ze namelijk gewoon moeilijk, er mankeerde altijd van alles aan mijn stad en ik kon nauwelijks boven de 20000 inwoners komen; en dit is mijn eerste redelijke stad ooit in een simcity spel
Ik zou 'm door een stadion aan leggen.quote:Op zondag 17 maart 2013 20:09 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik wil een spoorlijn vast maken aan mij handelscentrum moet ik door een stadion aan leggen of is een spoorrails aan leggen naast de handelscentrum voldoende?
spoorlijn is voldoende. In de buurt van die spoorlijn plaats je een groot handelscentrum. Een van de uitbreidingen is een railpoort. Die zet je vervolgens wel tegen de spoorlijn aanquote:Op zondag 17 maart 2013 20:09 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik wil een spoorlijn vast maken aan mij handelscentrum moet ik door een stadion aan leggen of is een spoorrails aan leggen naast de handelscentrum voldoende?
laat andere mensen in je regio helpe om het op te halen of recyle hetquote:Op zondag 17 maart 2013 20:45 schreef roy600 het volgende:
Krijg mijn afval niet verwerkt, al 4 schoorstenen en nog komt er meer afval bij dan dat er wordt verbrand.
ik kom altijd weg met 11-12%quote:Op zondag 17 maart 2013 20:47 schreef over_hedge het volgende:
Kut spel Ik heb de belasting allemaal op 9 procent staan. En nog lopen ze te zeiken dat het te hoog is
Ik ook normaal. Snap er niks vanquote:
ik ookquote:
Netjes. Het valt me nog mee dat ze niet dwars door elkaar heen rijden.quote:Op zondag 17 maart 2013 20:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Bij een spoorwegovergang stopte de treinen om de politie met sirenes voor de laten.
ik wil spoorbruggen, gewoon om het net eff wat realistischer te makenquote:Op zondag 17 maart 2013 20:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Bij een spoorwegovergang stopte de treinen om de politie met sirenes voor de laten.
Alsof je daar ruimte voor hebt.quote:Op zondag 17 maart 2013 20:56 schreef mschol het volgende:
[..]
ik wil spoorbruggen, gewoon om het net eff wat realistischer te maken
och, i.p.v. een rails over een weg een rails die naar bovengaat en weer naar beneden...quote:Op zondag 17 maart 2013 20:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Alsof je daar ruimte voor hebt.
Dat zou mijn voorkeur ook hebben.quote:Op zondag 17 maart 2013 20:56 schreef mschol het volgende:
[..]
ik wil spoorbruggen, gewoon om het net eff wat realistischer te maken
Nee inderdaad.quote:Op zondag 17 maart 2013 20:55 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Netjes. Het valt me nog mee dat ze niet dwars door elkaar heen rijden.
Hoe krijg je een brede weg bij je station? Ik kan alleen zo'n kleine 2 lane weg krijgen bij mijn station.quote:Op zondag 17 maart 2013 16:01 schreef Gezicht het volgende:
[ afbeelding ]
Op die weg is verder geen kruispunt.
dat heeft hij nu ook.. en die kan je volgens mij niet veranderenquote:Op zondag 17 maart 2013 21:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Hoe krijg je een brede weg bij je station? Ik kan alleen zo'n kleine 2 lane weg krijgen bij mijn station.
Ja, lame en verschrikkelijk irritant.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:14 schreef mschol het volgende:
[..]
dat heeft hij nu ook.. en die kan je volgens mij niet veranderen
Heb je grote casinos? Of alleen die kleintjes?quote:Op zondag 17 maart 2013 21:24 schreef roy600 het volgende:
Gaat wel aardig, inkomsten zij 19k per uur exclusief inkomsten van casino's.
[ afbeelding ]
2 grote en 1 kleine.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Heb je grote casinos? Of alleen die kleintjes?
Verdienen die wat dan? Ik heb steeds die bug dat alleen die kleintjes wat verdienenquote:
te weinig ruimte?quote:Op zondag 17 maart 2013 21:27 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik kan nergens een pro stadion bouwen. Ik heb nu het geld ervoor. Als ik naast een weg wilt plaatsen gaat dit niet. Wat doe ik fout?
quote:garbage turns into grd pollution if not picked up, which turns into air pollution
Die stad kan je vergeten. Krijg je niet meer terugquote:Op zondag 17 maart 2013 21:29 schreef Wabli het volgende:
Hoelang duurt het verwerken van een stad? ik ben al twee dagen aan het wachten.
ik heb op twitter even een berichtje ingeschoten over het waarom daaroverquote:Op zondag 17 maart 2013 21:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja, lame en verschrikkelijk irritant.
Ik verdien in totaal 26k aan casino's.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:28 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Verdienen die wat dan? Ik heb steeds die bug dat alleen die kleintjes wat verdienen
Andere schoorstenen bouwen bij energiecentrales, stad uit de wind bouwen, hogere scholing van jouw stad zodat je high tech industrie krijgt.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:36 schreef Johan1994 het volgende:
Helpen parken tegen luchtvervuiling? Is er überhaupt iets dat er tegen helpt?
quote:Op zondag 17 maart 2013 21:29 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Die stad kan je vergeten. Krijg je niet meer terug
Heb geen industrie, heb uitstekend openbaar vervoer, alle mensen zijn hoogopgeleid en nog steeds is de lucht niet gezondquote:Op zondag 17 maart 2013 21:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Andere schoorstenen bouwen bij energiecentrales, stad uit de wind bouwen, hogere scholing van jouw stad zodat je high tech industrie krijgt.
Het kan ook van andere steden komen uit de regio.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:04 schreef Johan1994 het volgende:
[..]
Heb geen industrie, heb uitstekend openbaar vervoer, alle mensen zijn hoogopgeleid en nog steeds is de lucht niet gezond
Heb je al recherche upgrades op je politiekantoor?quote:Op zondag 17 maart 2013 22:34 schreef iScripters het volgende:
Krijg nu een melding in de trand van 'criminelen zijn 's nachts een stuk brutaler, de politie kan ze niet meer aan'. Ok.. en nu?
Klik eens op het politiesymbooltje en kijk eens wat de dekking is van de wouten (alle straten die groen oplichten). Zet op een gebied dat niet oplicht (nog) een extra politiebureau.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:34 schreef iScripters het volgende:
Krijg nu een melding in de trand van 'criminelen zijn 's nachts een stuk brutaler, de politie kan ze niet meer aan'. Ok.. en nu?
Dekking van de wouten bij mij werkte het plaatsen van meerdere politieautos bij een politiegebouw.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:35 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
[..]
Klik eens op het politiesymbooltje en kijk eens wat de dekking is van de wouten (alle straten die groen oplichten). Zet op een gebied dat niet oplicht (nog) een extra politiebureau.
werkt inderdaad het beste alleen stront, water, stroom e.d. kun je ook plaatsen. Gewoon plaatsen met parkjes om de waarde hoog te houden.quote:Op zondag 17 maart 2013 22:33 schreef ffffffffffffffffhhhhhhhhh het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb het idee dat zo'n structuur de grootste steden op gaat leveren. Afval, stroom, water en stront laat je door de buren doen. Volgens mij past een universiteit niet goed in zo'n hokje dus daar kan ik beter een groter hokje voor maken.
Money gifts die onderweg vertwintigvoudigen . Heb vanavond 300000 verzonden en kreeg een uur later opeens 6000000 erbij .quote:
Netjes, heb jij er ook last van dat er wegen zijn die vastlopen die je niet meer kan upgraden omdat de gebouwen te dicht bijelkaar staan?quote:Op maandag 18 maart 2013 00:27 schreef Melancholische-jongen het volgende:
Ik heb nu een stad met 25,000 bezoekers! En met 0 inwoners! Echt super grappig. Een vriend van me heeft een stad gemaakt met alleen maar inwoners en het werkt uitstekend! Ik ben nu kolen aan het handelen, scholen, fabrieken en laag- middel winkels.
Wat bedoel je met brede weg? De weg op m'n printscreen (drukke weg) zit volgens mij standaard aan het station vast.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Hoe krijg je een brede weg bij je station? Ik kan alleen zo'n kleine 2 lane weg krijgen bij mijn station.
Ja, maar ik kan hem niet naar die weg upgraden omdat de weg al geplaatst is ofzoquote:Op maandag 18 maart 2013 00:43 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Wat bedoel je met brede weg? De weg op m'n printscreen (drukke weg) zit volgens mij standaard aan het station vast.
Het kleine stukje weg recht voor het station kun je volgens mij idd niet upgraden omdat het (voor normale wegen) al maximaal is. Verder had ik alleen problemen met het aansluiten van de stationsweg op al bestaande wegen.quote:Op maandag 18 maart 2013 00:45 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Ja, maar ik kan hem niet naar die weg upgraden omdat de weg al geplaatst is ofzo
Ja, maar ik kan de bestaande wegen (drukke weg) niet meer upgraden naar snelweg met trambaan..quote:Op maandag 18 maart 2013 00:49 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Het kleine stukje weg recht voor het station kun je volgens mij idd niet upgraden omdat het (voor normale wegen) al maximaal is. Verder had ik alleen problemen met het aansluiten van de stationsweg op al bestaande wegen.
Nee, geen last van. Dan moet je wel gewoon ff slopen. Dan komt wel weer terug.quote:Op maandag 18 maart 2013 00:35 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Netjes, heb jij er ook last van dat er wegen zijn die vastlopen die je niet meer kan upgraden omdat de gebouwen te dicht bijelkaar staan?
Ik heb nu drukke wegen maar wil ze groter maken maar dan moet ik gebouwen vernietigen, echt veel
Okequote:Op maandag 18 maart 2013 01:03 schreef Melancholische-jongen het volgende:
[..]
Nee, geen last van. Dan moet je wel gewoon ff slopen. Dan komt wel weer terug.
nopequote:Op maandag 18 maart 2013 01:06 schreef s0ul1991 het volgende:
Al enig idee uit welke games we kunnen kiezen?
klopt: roads en avenue's zijn 2 verschillende types, een road is dus niet te upgraden naar avenue, die moet je echt apart neerleggenquote:Op maandag 18 maart 2013 00:51 schreef Dientje12 het volgende:
maar ik kan de bestaande wegen (drukke weg) niet meer upgraden naar snelweg met trambaan..
Dat zeiden zij bij mij ook en ik kan prima spelen. Wat zijn je specs?quote:Op maandag 18 maart 2013 02:32 schreef theKiD het volgende:
Ik wil deze game ook spelen! Alleen mijn laptop kan dat niet aan
Videokaart zal niet toereikend zijn...quote:Op maandag 18 maart 2013 07:08 schreef roy600 het volgende:
[..]
Dat zeiden zij bij mij ook en ik kan prima spelen. Wat zijn je specs?
Nee dat is inderdaad aan de te lage kant, jammer!quote:Op maandag 18 maart 2013 07:26 schreef theKiD het volgende:
[..]
Videokaart zal niet toereikend zijn...
Pentium (R) Dual-core CPU T4500 @2.30Ghz 2.30Ghz
Mobile intel 4 series express chipset family
Heb het ook nagekeken met http://www.systemrequirementslab.com/cyri
Waterpomp en je zuiveringsinstallatie naast elkaar plaatsen.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:15 schreef roy600 het volgende:
Hoe kon je er ook alweer voor zorgen dat het water nooit opraakt?
Plants VS Zombiesquote:Op maandag 18 maart 2013 01:06 schreef s0ul1991 het volgende:
Al enig idee uit welke games we kunnen kiezen?
serieus?quote:Op maandag 18 maart 2013 08:12 schreef KlaasSjaakvaak het volgende:
[..]
Plants VS Zombies
SimCity 4 Deluxe
Need for Speed: Most Wanted
Battlefield 3
Bejeweld 3
Dead Space 3
Mass Effect 3
Ik heb nog geen mail voor zover ik weet?quote:Op maandag 18 maart 2013 08:17 schreef Qunix het volgende:
[..]
serieus?
Kiezen tussen een flash game (Bejeweld) en een echte welwerkende Simcity game?
Bedanktquote:Op maandag 18 maart 2013 08:05 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Waterpomp en je zuiveringsinstallatie naast elkaar plaatsen.
Ik kan me niet voorstellen dat Simcity 4 er bij zou zitten.quote:Op maandag 18 maart 2013 08:12 schreef KlaasSjaakvaak het volgende:
[..]
Plants VS Zombies
SimCity 4 Deluxe
Need for Speed: Most Wanted
Battlefield 3
Bejeweld 3
Dead Space 3
Mass Effect 3
Empire State verdient 100k/ uur.quote:Op zondag 17 maart 2013 21:33 schreef roy600 het volgende:
[..]
Ik verdien in totaal 26k aan casino's.
Bron?quote:Op maandag 18 maart 2013 08:12 schreef KlaasSjaakvaak het volgende:
[..]
Plants VS Zombies
SimCity 4 Deluxe
Need for Speed: Most Wanted
Battlefield 3
Bejeweld 3
Dead Space 3
Mass Effect 3
In dat geval wordt het ME3quote:Op maandag 18 maart 2013 08:12 schreef KlaasSjaakvaak het volgende:
[..]
Plants VS Zombies
SimCity 4 Deluxe
Need for Speed: Most Wanted
Battlefield 3
Bejeweld 3
Dead Space 3
Mass Effect 3
nergens is dat lijstje te vinden, tenzij je met een echte bron komt is het gewoon een bijeengeraapt zooitje games die ik niet in een keuze zie zittenquote:Op maandag 18 maart 2013 08:12 schreef KlaasSjaakvaak het volgende:
[..]
Plants VS Zombies
SimCity 4 Deluxe
Need for Speed: Most Wanted
Battlefield 3
Bejeweld 3
Dead Space 3
Mass Effect 3
Ik hoop op een werkende versie van Simcity.quote:Op maandag 18 maart 2013 07:37 schreef dennis3d het volgende:
Ben benieuwd wat we gaan krijgen vandaag
Iemand plaatste dat lijstje al die hij van een betrouwbare bron had gekregen, we zien het morgen welquote:Op maandag 18 maart 2013 09:37 schreef mschol het volgende:
[..]
nergens is dat lijstje te vinden, tenzij je met een echte bron komt is het gewoon een bijeengeraapt zooitje games die ik niet in een keuze zie zitten
dat was dezelfde persoon, en het lijkt haast alsof hij alleen daarvoor heeft geregistreerdquote:Op maandag 18 maart 2013 10:14 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Iemand plaatste dat lijstje al die hij van een betrouwbare bron had gekregen, we zien het morgen wel
Ja dat is een betere optie inderdaad. Gratis DLC. Óf gratis BF3 premium als je BF3 al hebt natuurlijk.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:26 schreef Danny het volgende:
doe mij maar een voucher voor de eerste 2 expansion packs
Asjeblieft niet, heb afgelopen donderdag premium gekochtquote:Op maandag 18 maart 2013 10:26 schreef Danny het volgende:
doe mij maar een voucher voor de eerste 2 expansion packs
Meestal is het even wachten, in beide steden. Duurt even voor dat soort dingen aankomen (ja, ik weet, zelfs elektriciteit dat met 300.000km/s reist...)quote:Op maandag 18 maart 2013 05:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Godverdomme dat gezeik met die power en water in de regio
Ene moment is alles goed, maar dan vervang ik in de utility stad de watertorens door waterpompstations waardoor ik uiteindelijk veel meer capaciteit heb en plotseling heeft mijn grootste stad een probleem met de toevoer van water en power.
Ik word er echt gek van, waarom neemt ie nou niet gewoon af wat ie af moet nemen. Er is meer dan genoeg power en water beschikbaar....
De hele pagina staat vol over deze vraag. Was je eerste actie van vandaag topic openen -> niet lezen -> vraag stellen...?quote:
Nou inderdaad! Ik heb al redelijk wat dure gebouwen op die moment moeten opgeven.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:45 schreef Black-Hole het volgende:
Grootste ergernis tot nu toe is eigenlijk wel dat je automatisch alle aan je weg liggende gebouwen sloopt zodra je die weg verwijderd. Flinke moneysink als het om dure gebouwen zoals universiteiten gaat. Misschien nog wel irritanter dat die pathfinding bugs...
Soms vind ik het wel makkelijk, het zou een keuze moeten zijn.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:45 schreef Black-Hole het volgende:
Grootste ergernis tot nu toe is eigenlijk wel dat je automatisch alle aan je weg liggende gebouwen sloopt zodra je die weg verwijderd. Flinke moneysink als het om dure gebouwen zoals universiteiten gaat. Misschien nog wel irritanter dan die pathfinding bugs...
Dat is gewoon dom als je ook nog eens op 'Ja graag!' drukt in zo'n situatie.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:45 schreef Black-Hole het volgende:
Grootste ergernis tot nu toe is eigenlijk wel dat je automatisch alle aan je weg liggende gebouwen sloopt zodra je die weg verwijderd. Flinke moneysink als het om dure gebouwen zoals universiteiten gaat. Misschien nog wel irritanter dan die pathfinding bugs...
Het is ook compleet niet logisch als dit het geval is bij een upgrade naar een avenue....quote:Op maandag 18 maart 2013 10:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou inderdaad! Ik heb al redelijk wat dure gebouwen op die moment moeten opgeven.
Oh nee, lees niet altijd terug.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:34 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
De hele pagina staat vol over deze vraag. Was je eerste actie van vandaag topic openen -> niet lezen -> vraag stellen...?
En dan annuleer je en kan je de weg niet meer upgraden naar een avenue.... Of is er een workaround dan en mis ik iets?quote:Op maandag 18 maart 2013 10:48 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat is gewoon dom als je ook nog eens op 'Ja graag!' drukt in zo'n situatie.
wegen aan dure gebouwen laat ik dan ook liggen, tenzij ik zat geld heb...quote:Op maandag 18 maart 2013 10:45 schreef Black-Hole het volgende:
Grootste ergernis tot nu toe is eigenlijk wel dat je automatisch alle aan je weg liggende gebouwen sloopt zodra je die weg verwijderd. Flinke moneysink als het om dure gebouwen zoals universiteiten gaat. Misschien nog wel irritanter dan die pathfinding bugs...
enige manier is om het gebouw te slopen als je van road naar avenue wilt..quote:Op maandag 18 maart 2013 10:49 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
En dan annuleer je en kan je de weg niet meer upgraden naar een avenue.... Of is er een workaround dan en mis ik iets?
Ah, op die fiets. Ik dacht dat je gewoon een weg aan het slopen was en per ongeluk een geplaatst gebouw neer haalde. Vond het al vreemd . Ja best vervelend dat je bij het herinrichten van je stad geen upgrade kan doen van je wegen van normaal naar avenue. True . Maar dat soort gebouwen gooi ik zo veel mogelijk meteen al aan een avenue om het te voorkomen.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:49 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
En dan annuleer je en kan je de weg niet meer upgraden naar een avenue.... Of is er een workaround dan en mis ik iets?
Je moet gewoon heel erg goed nadenken voor je wegen gaat leggen, wordt het een hoofdweg of niet.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:48 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Het is ook compleet niet logisch als dit het geval is bij een upgrade naar een avenue....
Dat is zeker zo al heb je lang niet altijd genoeg geld om dat al direct vanaf het begin te doen bij een nieuwe stad. Sinds het versturen van geld naar je andere steden nog niet helemaal vlekkeloos werkt begin ik daar niet aanquote:Op maandag 18 maart 2013 11:01 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je moet gewoon heel erg goed nadenken voor je wegen gaat leggen, wordt het een hoofdweg of niet.
Parkinson hebben.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:04 schreef dj_ko het volgende:
Ik heb trouwens heel vaak bij het slopen van leegstaande gebouwen dat ik of de verkeerde aan klik, of als ik het sloopmenu wil sluiten met het kruisje ik er net ff naast klik....
Je hoeft niet meteen alle infrastructuur aan te leggen, je kun in één hoek beginnen en dan doorgroeien. Gaat prima eigenlijk.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:03 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Dat is zeker zo al heb je lang niet altijd genoeg geld om dat al direct vanaf het begin te doen bij een nieuwe stad. Sinds het versturen van geld naar je andere steden nog niet helemaal vlekkeloos werkt begin ik daar niet aan
Gevolg is dat je dan later alsnog kan/moet upgraden omdat het te druk wordt en je nu wel de resources hebt.
En? Ze bouwen wel weer nieuwquote:Op maandag 18 maart 2013 11:04 schreef dj_ko het volgende:
Ik heb trouwens heel vaak bij het slopen van leegstaande gebouwen dat ik of de verkeerde aan klik, of als ik het sloopmenu wil sluiten met het kruisje ik er net ff naast klik....
Daar zat ik gisteren ook mee te klungelen ja Denk dat ik het nu anders aanpak: Wegen downgraden tot het laagste bestrate niveau (geen zandpad dus) en dan de grote drukke hoofdweg er zo dicht mogelijk bij leggen. Vervolgens die straat vlak voor en na het gebouw koppelen aan de drukke hoofdweg.quote:Op maandag 18 maart 2013 10:45 schreef Black-Hole het volgende:
Grootste ergernis tot nu toe is eigenlijk wel dat je automatisch alle aan je weg liggende gebouwen sloopt zodra je die weg verwijderd. Flinke moneysink als het om dure gebouwen zoals universiteiten gaat. Misschien nog wel irritanter dan die pathfinding bugs...
Wel vervelend als er op een gegeven moment een groot kantoren of woongebouw staat en er een dikke file ontstaat bij die afslag.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:05 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Daar zat ik gisteren ook mee te klungelen ja Denk dat ik het nu anders aanpak: Wegen downgraden tot het laagste bestrate niveau (geen zandpad dus) en dan de grote drukke hoofdweg er zo dicht mogelijk bij leggen. Vervolgens die straat vlak voor en na het gebouw koppelen aan de drukke hoofdweg.
Kijken wat dat oplevert. Ziet er wel chique uit als je grote gebouwen hun eigen straatje hebben
vooral leuk met wolkenkrabbers.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:04 schreef dj_ko het volgende:
Ik heb trouwens heel vaak bij het slopen van leegstaande gebouwen dat ik of de verkeerde aan klik, of als ik het sloopmenu wil sluiten met het kruisje ik er net ff naast klik....
Hmmm, dan maak ik em iets minder kleinquote:Op maandag 18 maart 2013 11:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Wel vervelend als er op een gegeven moment een groot kantoren of woongebouw staat en er een dikke file ontstaat bij die afslag.
Je hoeft je volk niet altijd te geven wat ze vragen hequote:Op maandag 18 maart 2013 11:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Clinics zijn zo belachelijk duur voor een beginnende stad... Heb vaak rond de 1k inwoners met een inkomen van +2k of zo als ze daarom beginnen te zeiken.
Nee klopt maar dan zit ik nu op 4 doden per dag...quote:Op maandag 18 maart 2013 11:11 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je hoeft je volk niet altijd te geven wat ze vragen he
Dat overleeft je stad wel hoor .quote:Op maandag 18 maart 2013 11:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee klopt maar dan zit ik nu op 4 doden per dag...
Het zou helpen als niet elke auto letterlijk 3 keer over dezelfde weg hoeft te rijden. Die benzine mag wel wat duurder daar, misschien dat die mensen dan niet steeds rondjes rijden op de drukste wegen.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:13 schreef jogy het volgende:
Vanavond trouwens maar even mijn productiestadje halveren qua inwoners en de commercie eruit flikkeren om te kijken of mijn doorstroming dan beter gaat .
Lol ja, volg maar eens een busquote:Op maandag 18 maart 2013 11:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het zou helpen als niet elke auto letterlijk 3 keer over dezelfde weg hoeft te rijden. Die benzine mag wel wat duurder daar, misschien dat die mensen dan niet steeds rondjes rijden op de drukste wegen.
Ha, inderdaad, dat ook nog. Naja, ik weet niet of pathfinding al getweaked is op de testserver trouwens anders wacht ik daar wel ff op en ga ik wel verder met een andere stad.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het zou helpen als niet elke auto letterlijk 3 keer over dezelfde weg hoeft te rijden. Die benzine mag wel wat duurder daar, misschien dat die mensen dan niet steeds rondjes rijden op de drukste wegen.
Inderdaadquote:Op maandag 18 maart 2013 10:26 schreef Danny het volgende:
doe mij maar een voucher voor de eerste 2 expansion packs
Tweaken? Compleet herschrijven bedoel je.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:19 schreef jogy het volgende:
[..]
Ha, inderdaad, dat ook nog. Naja, ik weet niet of pathfinding al getweaked is op de testserver trouwens anders wacht ik daar wel ff op en ga ik wel verder met een andere stad.
Inderdaad, dat staat een stuk mooier.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:09 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Hmmm, dan maak ik em iets minder klein
Maar ik vind het sowieso raar om gebouwen direct aan de grootste wegen te bouwen, liefst altijd met een zijstraat. De kleine maps dwingen je echter wel om te proppen
Zoals ik het gelezen heb worden er alleen wat extra voorwaarden aan gehangen zodat het getriggered wordt om een alternatieve route te zoeken.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:42 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Tweaken? Compleet herschrijven bedoel je.
Waarvoor is de ruimte nodig dan? Een stad van 50k werkt prima.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:42 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Inderdaad, dat staat een stuk mooier.
Maar ja, kostbare ruimte he..
Best wel groot verschil qua prijs. Doe mij maar DLC van SimCityquote:Op maandag 18 maart 2013 08:12 schreef KlaasSjaakvaak het volgende:
[..]
Plants VS Zombies (9,99)
SimCity 4 Deluxe (9,99)
Need for Speed: Most Wanted (49,99)
Battlefield 3 (39,99)
Bejeweld 3 (19,99)
Dead Space 3 (49,99)
Mass Effect 3 (29,99
pathfinding vindt niet plaats op de server, maar lokaal op je computer...quote:Op maandag 18 maart 2013 11:19 schreef jogy het volgende:
Ha, inderdaad, dat ook nog. Naja, ik weet niet of pathfinding al getweaked is op de testserver trouwens anders wacht ik daar wel ff op en ga ik wel verder met een andere stad.
Ah ok, dus dat kunnen ze niet echt testen op de testserver. Klinkt wel logischquote:Op maandag 18 maart 2013 11:50 schreef FredvZ het volgende:
[..]
pathfinding vindt niet plaats op de server, maar lokaal op je computer...
Wel genoeg OV?quote:Op maandag 18 maart 2013 11:54 schreef over_hedge het volgende:
Er komen helemaal geen arbeiders enzo van andere steden naar mijn stad ook niet van great work (arcologie) Is dit weer uitgezet of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |