dat willen ze toch ook. ze hebben al 50 miljoen toegezegd gekregen van de provincie.quote:Op maandag 20 mei 2013 14:48 schreef franklop het volgende:
[..]
Zolang Heerenveen het alleen maar op historie gooit vind ik er niks mis mee.. Ze moeten meegaan met hun tijd en de faciliteiten gewoon verbeteren/vernieuwen.
Goed dat je dan in Almere gaat zitten is ook weer maar maakt het qua reizen wel stuk makkelijker voor alle niet-friezen
Klopt. Bij de A32 en het Abe Lenstra Stadion was een veel betere locatie geweest om nieuw te bouwenquote:Op maandag 20 mei 2013 17:42 schreef marcodej het volgende:
[..]
Alsof Heerenveen zo'n enorm warme uitstraling heeft. Dat is ook maar een koud stadion tussen een industrieterrein en doorzonwoonwijk.
Ligging zou niet het belangrijkste argument mogen zijn voor de keuze, al lijkt het er nu wel sterk op dat dat zwaar gewogen heeft voor KNSB en NOC*NSF.quote:Als Almere het voor elkaar krijgt om een modern stadion neer te zetten waarbij het publiek lekker dicht op het ijs komt te zitten, dan vind ik het prima. Bovendien is het lekker centraal gelegen.
krijgt hoe dan ook een opknapbeurt, alleen in welke mate is dan nog niet bekendquote:Op maandag 20 mei 2013 20:33 schreef hole1988 het volgende:
En wat gebeurt er met thialf als stadion. Je hebt er dan ook helemaal niks meer aan.
Moet je eens zien hoe vol Thialf is (de baan dan) op recreatieve uren en op de gewone wedstrijduren. Ook zonder internationale wedstrijden is het een van de meest gebruikte banen van Nederland. Toen ik zelf nog wedstrijden reed moest je je in september al aanmelden voor midweekwedstrijden in maart om überhaupt een startplaats te krijgen.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:33 schreef hole1988 het volgende:
En wat gebeurt er met thialf als stadion. Je hebt er dan ook helemaal niks meer aan.
Ik weet dat de baan altijd flink wordt gebruikt. Alleen hoe groter het gebouw des te meer het energie vreet voor het ijs. Dus je zou dan bijv. de tribunes moeten slopen en daar bijv. kantoor ruimtes van kunnen maken. Het kan in ieder geval niet zo blijven.quote:Op maandag 20 mei 2013 21:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Moet je eens zien hoe vol Thialf is (de baan dan) op recreatieve uren en op de gewone wedstrijduren. Ook zonder internationale wedstrijden is het een van de meest gebruikte banen van Nederland. Toen ik zelf nog wedstrijden reed moest je je in september al aanmelden voor midweekwedstrijden in maart om überhaupt een startplaats te krijgen.
Nederland lijdt aan het rendabel-virus alles moet rendabel zijn. Alsof alles maar rendabel moet zijnquote:Op dinsdag 21 mei 2013 00:25 schreef Remzz het volgende:
De ellende is dat een schaatsbaan in Nederland rendabel moet zijn. Als je de bezoekersaantallen vergelijkt met die van buitenlandse schaatsbanen schik je je dood. In Rusland zetten ze een baan neer en daar worden 2 wedstrijdjes per jaar op gereden en komt 5 man op een zaterdag trainen, maakt hun het uit dat het niet rendabel is.
En het zal me niks verbazen dat dit de reden is dat ze voor icedome kiezenquote:De hoofdlijn van de beoordeling is als volgt:
• Alle biedingen voldoen aan de knock-out criteria. Er is geen biedingwaarongewenstgrote risico’s bestaan.
• Op de kwaliteit voor de topsport en de omliggende voorzieningen worden Icedôme en Thialf ongeveer gelijk gewaardeerd, en TranSportium daarachter.
• Op de prijsstelling en de extra ijsuren wint Icedôme.
• Op bezoekers en bereikbaarheid, duurzaamheid en maatschappelijke betekenis wordt met name TranSportium hoog gewaardeerd, voor Icedôme en ten slotte Thialf.
• Icedôme Almere komt, naar het oordeel van de commissie, als sterkste bieding naar voren.
Icedôme heeft een begroting van 183 miljoen, TranSportium 185 miljoen en Thialf slechts 80.9 miljoen.quote:Icedôme biedt de vereiste 20 ijsuren voor langebaan, shorttrack en kunstrijden gratis aan. Hetzelfde geldt voor extra ijsuren. De commissie maakte zich zorgen over de typering van de tussen KNSB en NOC*NSF en Icedôme, in termen van de verplichtingen die wederzijds zouden kunnen worden aangegaan, bij een prijs van nul euro. Hypercube heeft aangegeven dat een contract van nul euro voor exact dezelfde verplichtingen zorgt als van enig ander bedrag. De commissie heeft dit overgenomen.
Krilatskoje (Moskou) staat toch aardig vol. Ik heb er eens een avondje getraind op een doordeweeks clubuur. Mannetje of 60-70 op de baan. En veel beter ijs dan in Thialf. Op recreatieuren ben ik eens in Erfurt geweest. Daar was helemaal niet meer te rijden, het was gewoon file op het ijs. OK, de dorpsbaantjes als Baselga zijn een totaal ander verhaal, daar staan 5 man op het ijs.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 00:25 schreef Remzz het volgende:
De ellende is dat een schaatsbaan in Nederland rendabel moet zijn. Als je de bezoekersaantallen vergelijkt met die van buitenlandse schaatsbanen schik je je dood. In Rusland zetten ze een baan neer en daar worden 2 wedstrijdjes per jaar op gereden en komt 5 man op een zaterdag trainen, maakt hun het uit dat het niet rendabel is.
dat gratis lijkt mij een beetje onrealistisch te zijnquote:Op dinsdag 21 mei 2013 02:14 schreef hole1988 het volgende:
Ik heb zojuist het rapport doorgenomen.
[..]
En het zal me niks verbazen dat dit de reden is dat ze voor icedome kiezen
[..]
Icedôme heeft een begroting van 183 miljoen, TranSportium 185 miljoen en Thialf slechts 80.9 miljoen.
Wat is daar leuk aan.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
Baan in Almere zorgt er wel voor dat het iets rustiger wordt op de Jaap Eden. .
En ik zou eht wel leuk vinden als Heerenveen achter het net vist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |