abonnement Unibet Coolblue
pi_124095210
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 14:35 schreef miera het volgende:

[..]

:') :')
Een van de VS grootste denktanks kwam tot de conclusie dat dat stabiliteit brengt in het Midden Oosten.
pi_124095523
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:54 schreef CaptainObvious39 het volgende:

[..]

En Israël gebruikt indirect geweld tegen Iran. Vermoorden van wetenschappers, steun aan PKK, Jundallah en andere separatistische bewegingen in Iran :')
Halve waarheden en onwaarheden.
pi_124095774
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:48 schreef Kesefkesef het volgende:

[..]

Israel dreigt, Iran gebruikt geweld, dan wel niet indirect. De dreiging van Israel is meer dan logisch, gezien Iran met zijn denkbeelden en steun aan organisaties die Israel aanvallen.

Helaas, met mijn Israëlisch paspoort is dat ondenkbaar
Iran wordt geleid door een stelletje radicalen, maar ik betwijfel zeer sterk dat zij ooit de bom zullen gebruiken tegen Israel. Dat zou immers een garantie voor zelfdestructie betekenen. Ze zijn radicaal, maar niet gek.

Israel weet dat Iran al lang en breed de bom heeft (voormalige Sovjet kernkoppen) via de zwarte markt uit Kazachstan gekocht direct na de val van de U.S.S.R. Het probleem is echter dat Israel geen verandering wilt in de machtsbalans, welke sterk in het voordeel van hunzelf is. Iran is naar mijn inziens bezig met de uitbreiding van haar arsenaal - een paar kernkoppen is niet voldoende - om te voorkomen dat anderen, zoals Israel, Iran preventief zal bestrijden. Daarnaast zijn ze druk bezig met de ontwikkeling van accurate ballistische raket capaciteit.

Als de machtsbalans zou veranderen en Israel Iran niet meer zou kunnen aanvallen vanwege een te hoog risico op slachtoffers onder eigen bevolking, dan geeft dat Iran de ruimte om terroristische organisaties zoals Hezbollah nog sterker te maken, waardoor de ruimte voor Israel om zich te verdedigen te beperkt wordt.
pi_124095909
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 16:09 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Iran wordt geleid door een stelletje radicalen, maar ik betwijfel zeer sterk dat zij ooit de bom zullen gebruiken tegen Israel. Dat zou immers een garantie voor zelfdestructie betekenen. Ze zijn radicaal, maar niet gek.

Israel weet dat Iran al lang en breed de bom heeft (voormalige Sovjet kernkoppen) via de zwarte markt uit Kazachstan gekocht direct na de val van de U.S.S.R. Het probleem is echter dat Israel geen verandering wilt in de machtsbalans, welke sterk in het voordeel van hunzelf is. Iran is naar mijn inziens bezig met de uitbreiding van haar arsenaal - een paar kernkoppen is niet voldoende - om te voorkomen dat anderen, zoals Israel, Iran preventief zal bestrijden. Daarnaast zijn ze druk bezig met de ontwikkeling van accurate ballistische raket capaciteit.

Als de machtsbalans zou veranderen en Israel Iran niet meer zou kunnen aanvallen vanwege een te hoog risico op slachtoffers onder eigen bevolking, dan geeft dat Iran de ruimte om terroristische organisaties zoals Hezbollah nog sterker te maken, waardoor de ruimte voor Israel om zich te verdedigen te beperkt wordt.
Israel zit nu al vast, die macht van Israel is een soort van schijn.
pi_124109090
Hup, laat of Amerika of Israel met een grote bom heel dat Iran platgooien en terugbrengen naar hoe het was in de prehistorie.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_124110207


Deze kerncentrales moet Israël plat gooien, ik vermoed dat het er binnen x aantal maanden wel van zal komen
pi_124110290
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 21:47 schreef miera het volgende:
[ afbeelding ]

Deze kerncentrales moet Israël plat gooien, ik vermoed dat het er binnen x aantal maanden wel van zal komen
Hopelijk niet. Praten moeten ze
pi_124110458
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 21:48 schreef Kesefkesef het volgende:

[..]

Hopelijk niet. Praten moeten ze
Wat valt er te praten?

Iran mag geen atoombom hebben, Iran weigert dit, dan moet Iran maar de gevolgen dragen als ze toch door gaan...
  Moderator vrijdag 15 maart 2013 @ 21:54:31 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124110566
Israel zit helemaal niet te wachten op een oorlog met Iran
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_124110596
nog veel minder op een atoombom
  Moderator vrijdag 15 maart 2013 @ 21:56:52 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124110688
onzin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_124110763
Israël zal alles doen om te voorkomen dat Iran een atoombom krijgt

en een Israël - Iran oorlog wint Israël toch want VS staat 100% achter Israël
  Moderator vrijdag 15 maart 2013 @ 22:02:08 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124110970
zit jij nog op de kleuterschool ofzo?

het is helemaal niet belangrijk of Israel wint ... het is belangrijker om je af te vragen wat Israel verliest en dat is in het geval van een oorlog met Iran een stuk meer dan ze lief is

Iran krijgt die atoombom gewoon, kunnen er verder niets mee en er is helemaal niets dat Israel eraan kan of wil doen om het te voorkomen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_124111065
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:02 schreef sp3c het volgende:
zit jij nog op de kleuterschool ofzo?

het is helemaal niet belangrijk of Israel wint ... het is belangrijker om je af te vragen wat Israel verliest en dat is in het geval van een oorlog met Iran een stuk meer dan ze lief is

Iran krijgt die atoombom gewoon, kunnen er verder niets mee en er is helemaal niets dat Israel eraan kan of wil doen om het te voorkomen
De Amerikaanse president, die volgende week Israël bezoekt, verkiest diplomatie nog altijd boven militair ingrijpen. Maar als Israëls aartsvijand in het bezit van kernwapens dreigt te komen, deinst Obama voor niets terug om dat te beletten, verklaarde hij.

Benjamin Netanyahu is iets minder diplomatiek. Hij heeft minder geduld met Iran dan Obama. Het wordt al de komende maanden erop of eronder, denkt Netanyahu. Israël heeft al meermalen gedreigd desnoods op eigen houtje naar de wapens te grijpen als Iran in staat lijkt een atoombom te maken.

http://www.spitsnieuws.nl(...)atoombom-bijna-klaar
  Moderator vrijdag 15 maart 2013 @ 22:05:58 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124111160
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:03 schreef miera het volgende:

[..]

De Amerikaanse president, die volgende week Israël bezoekt, verkiest diplomatie nog altijd boven militair ingrijpen. Maar als Israëls aartsvijand in het bezit van kernwapens dreigt te komen, deinst Obama voor niets terug om dat te beletten, verklaarde hij.

Benjamin Netanyahu is iets minder diplomatiek. Hij heeft minder geduld met Iran dan Obama. Het wordt al de komende maanden erop of eronder, denkt Netanyahu. Israël heeft al meermalen gedreigd desnoods op eigen houtje naar de wapens te grijpen als Iran in staat lijkt een atoombom te maken.

http://www.spitsnieuws.nl(...)atoombom-bijna-klaar
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:23 schreef BasOne het volgende:
'Iran kan binnen jaar atoombom hebben'

"Iran kan over ongeveer een jaar de beschikking hebben over een atoombom. Eén of twee jaar daarna heeft Iran ook de raket waarmee het de bom daadwerkelijk kan inzetten.

Dat heeft de Amerikaanse minister van Defensie, Leon Panetta, zondagavond gezegd in het tv-programma 60 Minutes."

april 1984: "Iran is snel op weg naar een kernwapen dat ze die misschien al in 1986 zullen hebben" - Jane's Intelligence Defense Weekly report

juni 1984: "Iran heeft over 7 jaar een atoomwapen" - senator Alan Cranston

april 1989: Irak waarschuwt dat Iran bijna een atoombom heeft

eind 1991: "Iran heeft met grote zekerheid alle of vrijwel alle componenten voor het bouwen van twee of drie atoombommen in handen" - CIA en Amerikaans Congres

januari 1992: "Het duurt nog slechts vijf jaar voor Iran zelfstandig een atoombom kan bouwen" - Benjamin Netanyahu

februari 1992: "Iran heeft dit jaar nog twee of drie atoombommen" - rapport Amerikaanse Huis van Afgevaardigden

maart 1992: "Iran heeft vier atoombommen van Rusland gekregen" - Arms Control Reporter

april 1992: "Iran heeft tegen het jaar 2000 een atoombom" - CIA (later bijgesteld tot 2003)

mei 1992: "Iran heeft tenminste twee vermiste bommen uit Kazachstan" - The European

juni 1992: "Tenzij Iran's nucleaire mogelijkheden worden verstoord, heeft het land voor het einde van het decennium een kernwapen" - Herzl Budinger, generaal-majoor IAF

oktober 1992: "Iran heeft in 1999 een atoombom" - Shimon Peres

november 1992: "Iran heeft in 1999 een atoombom" - New York Times

december 1992: "Over twee tot drie jaar kan een Iraanse atoombom een serieus probleem zijn" - Robert Gates, directeur CIA

januari 1993: "Iran geeft 800 miljoen dollar per jaar uit aan de ontwikkeling van kernwapens" - Gad Yaacobi, Israelisch VN-afgezant

februari 1993: "Het zal nog acht tot tien jaar duren voordat Iran een atoombom heeft, maar met buitenlandse hulp zou dit eerder kunnen" - James Woolsey, CIA-chef

medio 1993: "Iran heeft een deal gemaakt met Noord-Korea voor de ontwikkeling van nucleaire wapens" - U.S. News & World Report, New York Times, Paris Match & Foreign Report

medio 1993: "Iran heeft een deal gemaakt met Zwitserland voor de ontwikkeling van nucleaire wapens" - AFP

medio 1993: "Iran heeft een deal gemaakt met het Franse CKD voor de ontwikkeling van nucleaire wapens" - Intelligence Newsletter

medio 1993: "Iran heeft een deal gemaakt met Russische wetenschappers in Kazachstan voor de ontwikkeling van nucleaire wapens" - diverse andere media

eind 1993: "Iran heeft binnen acht tot tien jaar nucleaire wapens" - Defense News en de National Defense University

januari 1995: "Iran zou hebben tegen 2003 een bom kunnen hebben" - John Holum, directeur U.S. Arms Control and Disarmament Agency

januari 1995: "Iran heeft in minder dan vijf jaar een atoombom" - William Perry, minister van Defensie

begin 1995: "Iran is veel dichter bij een atoombom dan werd gedacht en heeft er misschien binnen vijf jaar een" - New York Times

medio 1995: "Onze beste inschattingen zeggen dat Iran binnen drie tot vijf jaar in staat is zelfstandig een atoombom te produceren" - Benjamin Netanyahu, later herhaald door o.a. Yitzhak Rabin

februari 1996: "Iran heeft in 2004 kernwapens" - Ehud Barak, Israelische minister van Buitenlandse Zaken

april 1996: "Iran heeft in 2005 een atoombom" - Shimon Peres

maart 1997: "Iran heeft tussen 2005 en 2007 een atoombom" - John Holum

april 1997: "Iran heeft in 2002 een atoombom" - Duitse Inlichtingendienst (BND)

mei 1997: "Iran heeft in 2005 een atoombom" - Los Angeles Times

juni 1997: "Iran heeft in 2000 een atoombom" - Generaal Binford Peay

april 1998: "Iran heeft al vier atoombommen" - Jerusalem Post

oktober 1998: "Iran heeft in 2003 een atoombom" - Generaal Anthony Zinni (door hem herhaald in december 1999)

november 1999: "Iran heeft in 2004 een atoombom" - anonieme Israelische generaal tegen AP

Al 3 decennia worden we bang gemaakt dat Iran 'bijna' een nuke heeft.
Kennen ze geen ander liedje..

Klacht: Hou op met mensen bang te maken met verzinsels.
nothing happened ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_124111236
Net zeg je nog dat Iran die bom gewoon zal krijgen?

Op jouw lijstje komen ze alsmaar dichter trouwens
  Moderator vrijdag 15 maart 2013 @ 22:09:57 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_124111360
als ze een atoombom willen dan krijgen ze er hoe dan ook 1 ja

het is niet mijn lijstje en het bleek allemaal onzin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 22:49:24 #93
75049 BasOne
Spaceship!
pi_124113325
Het is wel grappig dat ik nog steeds gequote word :P

Weet niet eens meer waar ik die lijst vandaan had maar er stonden ook bronnen bij.

Enniehoe.

Het zwartmaken van Iran gaat al zo'n 3 decennia door, oooh ze hebben bijna een atoombom.. 30 jaar later nog steeds niets......

En iedere keer raken er weer mensen in paniek, ooooh we moeten Iran stoppen, bombarderen die handel.... en dat gebeurt ook niet....

Ik word die paniek zaaierij een beetje heel erg moe...

En who cares dat Iran een nuke heeft?
Ze durven em toch niet te gebruiken want ze weten verdomde goed dat het hun einde betekend.

Eerlijk gezegd maak ik me meer zorgen om Israël, dat land heeft meerdere malen door de decennia heen doelen in andere landen aangevallen zonder provocatie, als er iemand in die regionen een atoombom in zal zetten om hun eigen belangen te beschermen dan zijn zij het wel.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_124120748
Ik maak me zorgen om zowel Iran als Israël/Amerika. Beide kanten zijn verkeerd bezig, verblind door hun zogenaamde eigen gelijk.

Ik geef Iran het voordeel van de twijfel door de geschiedenis: dat regime is rechtstreeks tot stand gekomen door inmenging van Amerika. Hopelijk kunnen de mensen in Iran zich snel van dat regime bevrijden.

Aangezien Amerika o.a. de oorlog tegen Irak doelbewust onder valse voorwendselen begonnen is geloof ik haar niet meer. Laten ze dan gewoon toegeven dat ze grondstoffen willen inpikken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 22:49 schreef BasOne het volgende:
Het is wel grappig dat ik nog steeds gequote word :P
Om je een plezier te doen quote ik je bij dezen gewoon nog een keer ^O^
pi_124123511
quote:
Deze kerncentrales moet Israël plat gooien, ik vermoed dat het er binnen x aantal maanden wel van zal komen
Heb je ook zo'n kaartje van wat Iran, Rusland en China dan plat gaan gooien?
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_124126930
Amerika wilt al jaren van dat regime in Iran af.. ,een atoom bom voor Iran betekent dat Amerika niet meer makkelijk hun invloed kunnen uitoefenen in die regio.
Amerika en Israel laten echt niet gebeuren dat dat land een kernwapen krijgt... en nee Iran heeft geen kernwapens van Rusland.. , als ze niet zouden aanvallen heeft het ook geen zin om die berichten in de media te gooien.. want ze leiden alleen maar zwaar gezichts verlies.. zodra ze toch kernwapens krijgen. Obama en Netanyahu hebben dat steeds herhaalt dat ze dat niet zouden toestaan dat Iran een kernwapen krijgt.. zou zeer ernstig zijn voor de democratische partij.. als Iran opeens toch een kernproef doet..Iran is geen Noord Korea.. het is een veel belangrijker gebied voor Amerika.
pi_124127276
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 10:11 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Heb je ook zo'n kaartje van wat Iran, Rusland en China dan plat gaan gooien?
Niets, niemand durft Israël aan te vallen

als Israël Iran genuked heeft (hoe rapper hoe liever) dan zullen Rusland en China niets doen hoor
pi_124127356
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 13:14 schreef miera het volgende:

[..]

Niets, niemand durft Israël aan te vallen

als Israël Iran genuked heeft (hoe rapper hoe liever) dan zullen Rusland en China niets doen hoor
Wat ziek eigenlijk, dat jij hoopt dat er een kernbom zal worden gegooid.
pi_124127370
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 13:16 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Wat ziek eigenlijk, dat jij hoopt dat er een kernbom zal worden gegooid.
Op de kerncentrales hé, zie kaartje
pi_124128376
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 13:17 schreef miera het volgende:

[..]

Op de kerncentrales hé, zie kaartje
Oh dan is het goed. Ik zie niet in hoe dat fout kan gaan :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')