abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 december 2016 @ 16:51:25 #101
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_167323991
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 15:10 schreef archito het volgende:

Een beetje uitgebreid verhaal maar hopelijk heb je er iets aan!
Als je nog vragen hebt dan roep je maar. ;)
Thanks man, hier hebben we zeker wat aan! Weet je nog hoe dat heette in Chetumal, met die schildpadden? Zie er weinig over staan in de lonely planet, lijkt me geweldig om te doen.
Gourmetten of steengrillen?
pi_167324014
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 16:51 schreef Silenus het volgende:

[..]

Thanks man, hier hebben we zeker wat aan! Weet je nog hoe dat heette in Chetumal, met die schildpadden? Zie er weinig over staan in de lonely planet, lijkt me geweldig om te doen.
Foutje o|O
Het moet Akumal zijn!
In Chetumal zijn we niet geweest, zat eerst wel in de planning. ;)
pi_167667979
Ik had een vraagje... ik zit te twijfelen om hier naar toe te gaan..

https://www.tui.nl/zonvak(...)-caracol-eco-resort/

Iemand ervaringen hier naar toe? En hoe veilig ben je op het resort in Mexico?

Aantal jaren geleden werd ons resort overvallen op Curaçao nu ben ik al meer dan 10 keer op Curaçao geweest en was dit eenmalig maar toch benieuwd hoe dit op Mexico is.
pi_167669146
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 11:19 schreef Beverwijker het volgende:
Ik had een vraagje... ik zit te twijfelen om hier naar toe te gaan..

https://www.tui.nl/zonvak(...)-caracol-eco-resort/

Yep, geweest. Ik ben drie keer in Mexico Playa del Carmen (Quintana Roo) geweest, drie verschillende resorts, deze was er één van. In Mexico ben je in elk resort gewoon veilig, is mijn ervaring.

Over Sandos Caracol kan ik je natuurlijk alleen mijn persoonlijke mening geven, maar wij vonden het een geweldig mooi resort, het ligt midden in de jungle (je waant je ook echt in de jungle). Ze hebben meerdere cenotes, in enkele kun je zelfs zwemmen, onder begeleiding.
Het strand valt echter tegen, erg rotsachtig (ook in de zee, dus waterschoenen zijn aan te raden) en ook niet heel groot. Dus als je puur voor een geweldige strand ervaring gaat, kun je beter een ander resort boeken. Bijv. Sandos Playacar, dit resort ligt in de wijk Playacar en is gelegen aan een erg mooi strand.

[ Bericht 1% gewijzigd door KillerBee4ever op 28-12-2016 13:05:27 ]
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  woensdag 28 december 2016 @ 13:03:19 #105
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_167670863
De kust bij yucatan is gewoon veilig bij mijn weten. Naar het noorden en westen moet je wat meer oppassen.
Ben gewoon veilig in mn eentje heen en weer gereisd rond cancun, en kwam dames tegen die dit ook deden.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_167670974
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 13:03 schreef Tanin het volgende:
De kust bij yucatan is gewoon veilig bij mijn weten. Naar het noorden en westen moet je wat meer oppassen.
Ik heb hierop maar even mijn post aangepast, Mexico (nu doorgestreept) is wel erg algemeen, ik ben natuurlijk niet bekend met de veiligheid van heel Mexico :P :)
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  woensdag 28 december 2016 @ 13:14:49 #107
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_167671192
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 13:07 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Ik heb hierop maar even mijn post aangepast, Mexico (nu doorgestreept) is wel erg algemeen, ik ben natuurlijk niet bekend met de veiligheid van heel Mexico :P :)
:P

De kust daar is niet bepaald representatief voor Mexico idd. Als je tijdens de Amerikaanse voorjaarsvakantie gaat, zitten er meer Amerikanen dan Mexicanen.

Wel erg mooi en zeker de moeite waard!
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_167671870
Absoluut! :)

Ik zie nu pas dat ik 'Mexico' in het verkeerde zinnetje, in mijn post, heb weggestreept, zucht! |:( Nou ja, het is inmiddels wel duidelijk, denk ik :P
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  woensdag 28 december 2016 @ 17:24:46 #109
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_167679454
Deze route heb ik afgelegd met mijn ouders toen ze Mexico kwamen bezoeken, dit is wel enkel goed mogelijk met de auto, maar kan interessant zijn voor bezoekers die de grote stad willen vermijden. Er is genoeg te zien rondom Mexico stad zelf in ieder geval.

De route CDMX-Tepotzlan-Cuernavaca-Xochicalco-Taxco-Cacahuamilpa-Nevado de Toluca-Valle de Bravo-Biosfera de monarchas-Queretaro-San Miguel-Guanajuato-Bernal-Jalpan-Xilitla-Cadereyta-Tequisquiapan-Tolantongo-Tula-Teothihuacan-Zacatlan-Cholula/Puebla-CDMX

Na Zitacuaro kun je ook doorrijden naar Morelia-Patzcuaro-Uruapan-Parangaricutirimicuaro, wat een zeer mooie regio is om te bezoeken, dat gebied is echter regelmatig onveilig.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_167884428
Wat is de beste periode om naar Mexico (Cancún) te gaan?

Het belangrijkste is natuurlijk dat er veel zon is en we willen wel een beetje de toerist uithangen.
Is er een mogelijkheid om een dagtrip naar Cuba te maken?
N A P O L I
C A M P A N I A
  dinsdag 10 januari 2017 @ 08:56:39 #111
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_168023176
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 19:07 schreef Aiciu het volgende:
Wat is de beste periode om naar Mexico (Cancún) te gaan?

Het belangrijkste is natuurlijk dat er veel zon is en we willen wel een beetje de toerist uithangen.
Is er een mogelijkheid om een dagtrip naar Cuba te maken?
Ik persoonlijk ga graag in september die kant op.
Zon genoeg en alle tijd om de toerist uit te hangen. Voordeel vindt ik dat het er dan rustiger is en goedkoper. Nadeel is, is dat het officieel orkaan seizoen is en er dus wel een grotere kans is op een dag slecht weer.
Ben er 3 keer geweest in september, maar een orkaan nog nooit mee gemaakt, maar af en toe een goede regenbui wel.

Dagtrips vanaf cancun naar cuba zijn er niet voor zover ik weet. Das bijna 2 uur vliegen, dus weet ook niet of dat echt haalbaar is.
The Admirals......1995-2007
  donderdag 12 januari 2017 @ 01:40:46 #112
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_168068516
Dat heb ik ook nergens gezien, volgens mij is het onmogelijk. Dagtripjes zijn er naar Chichen Itza en de eilandjes in de buurt. Isla Mujeres was prima voor een dagje, heerlijk strandje en je kunt met een golfkarretje over het eiland rijden.
Gourmetten of steengrillen?
  donderdag 12 januari 2017 @ 06:27:02 #113
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_168068880
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 19:07 schreef Aiciu het volgende:
Wat is de beste periode om naar Mexico (Cancún) te gaan?

Het belangrijkste is natuurlijk dat er veel zon is en we willen wel een beetje de toerist uithangen.
Is er een mogelijkheid om een dagtrip naar Cuba te maken?
November tot mei is er de minste kans op neerslag, warm is het er altijd verder.

Dagtrips naar Cuba zijn er niet.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_168146531
We willen in augustus of september gaan maar gaan wel binnenkort boeken.
Zo'n orkaan meemaken lijkt me wel tof juist!
Ik zag dat we ook een overstap op Cuba hebben, dan zijn we er toch een soort van geweest :7
N A P O L I
C A M P A N I A
  zondag 15 januari 2017 @ 01:04:30 #115
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_168147162
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 00:41 schreef Aiciu het volgende:
We willen in augustus of september gaan maar gaan wel binnenkort boeken.
Zo'n orkaan meemaken lijkt me wel tof juist!
Ik zag dat we ook een overstap op Cuba hebben, dan zijn we er toch een soort van geweest :7
Die overstap op Cuba (Varadero) heb ik ook gedaan en stelt geen reet voor, je ziet alleen maar het vliegveld.

Ja vet! Een orkaan, leuk als je voor twee dagen geëvacueerd wordt naar een hotel 200km verderop en wanneer je terugkomt alle ligbedjes in het zwembad geflikkerd zijn om te zorgen dat ze niet wegwaaien en het strand een enorme bende is met takken en aangespoelde rotzooi :')
Sue Me
pi_168156652
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2017 01:04 schreef Staaf het volgende:

[..]

Die overstap op Cuba (Varadero) heb ik ook gedaan en stelt geen reet voor, je ziet alleen maar het vliegveld.

Ja vet! Een orkaan, leuk als je voor twee dagen geëvacueerd wordt naar een hotel 200km verderop en wanneer je terugkomt alle ligbedjes in het zwembad geflikkerd zijn om te zorgen dat ze niet wegwaaien en het strand een enorme bende is met takken en aangespoelde rotzooi :')
Mexico is meer dan alleen het strand. En dan moet het net gebeuren wanneer wij er zijn, ik weet niet hoe vaak zoiets voorkomt, dat zal vaker zijn dan wij op het nieuws meekrijgen denk ik.
N A P O L I
C A M P A N I A
  zondag 15 januari 2017 @ 13:55:40 #117
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168158932
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 19:07 schreef Aiciu het volgende:
Wat is de beste periode om naar Mexico (Cancún) te gaan?
Je kan er het hele jaar goed vertoeven, de schoolvakanties zijn wel een stuk drukker. Voor wat publiek betreft zal in de wintermaanden meer Canadezen en in de zomermaanden meer Amerikanen tegenkomen in Cancun.

De meerste Europese touroperators concentreren zich op Playa del Carmen (iets ten zuidwesten van Cancun). Daar is vooral onderscheid te maken op leeftijd: In het laagseizoen relatief veel ouderen, in hoogseizoen gezinnen met kinderen en in het voor na seizoen 20/30/40-ers zonder kinderen.

quote:
Het belangrijkste is natuurlijk dat er veel zon is en we willen wel een beetje de toerist uithangen.
Dan zit je daar sowieso goed.
quote:
Is er een mogelijkheid om een dagtrip naar Cuba te maken?
Nee, simpelweg omdat er twee airlines van Cancun naar Havana vliegen en die vliegen beiden in de middag heen en in de middag terug. Je bent dus minimaal twee dagen kwijt, kosten ca. 400$.
So we just called him Fred
  zondag 15 januari 2017 @ 14:05:11 #118
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168159236
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 00:41 schreef Aiciu het volgende:
We willen in augustus of september gaan maar gaan wel binnenkort boeken.
Zo'n orkaan meemaken lijkt me wel tof juist!
No, you won't.

Ik zat eens op Cuba toen er een orkaan voor de kust langs kwam. Eerst 3 dagen lang windstil (en dan wordt in het de Caribbean dus ook direct benauwd en is je schone T-shirt bezweet nog voor je slaapkamer uit bent) en daarna 2 dagen regen, gevolgd door twee dagen ruwe zee. (dus niet zwemmen en zonnen aan het strand).

Als zo'n orkaan over je heen komt is het evacueren en dan achteraf maar eens kijken wat er nog staat. Gelukkig zijn de kansen erg klein, maar ik zou er niet van gaan staan springen als je er eentje mee mag maken.

quote:
Ik zag dat we ook een overstap op Cuba hebben, dan zijn we er toch een soort van geweest :7
Ook daar hoef je je niet veel op te verheugen. Zowel Varadero (do/zo) als Holguïn (di) zijn weinig spectaculair te noemen. Communistische gebouwen, zonder airco, met een zeer beperkt assortiment aan eten en drinken. Je krijgt gegarandeerd ook een security check, dus wees verstandig en neem geen drinken mee van boord. Iedere keer zijn er weer mensen die hun net in het vliegtuig gekochte blikje cola weer mogen inleveren.

quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 12:42 schreef Aiciu het volgende:
Mexico is meer dan alleen het strand. En dan moet het net gebeuren wanneer wij er zijn, ik weet niet hoe vaak zoiets voorkomt, dat zal vaker zijn dan wij op het nieuws meekrijgen denk ik.
Verrassend genoeg zijn de orkanen die we hier te zien krijgen op tv ook alle orkanen die aan land komen en schade aanbrengen.
So we just called him Fred
  vrijdag 20 januari 2017 @ 19:10:01 #119
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_168300711
Gisteren terug gekomen van 3 weken Mexico. Route Cancun - Isla Mujeres, Valladolid - Merida - Palenque - San Cristobal - Flores (Guatemala) - Caye Caulker (Belize) - Bacalar - Tulum - Cancun.

Heel gaaf, veel gezien. De ADO-bussen rijden tussen Palenque en San Cristobal blijkbaar via Villhermosa en Tuxtla Gutierrez, da's best een rit (8/9 uur) als je rekening houdt met de directe route (2/3 uur). In San Cristobal was het overigens teringkoud, zo'n 8 graden. :') We gingen dus snel weer naar de warme gebieden.

Verdere zaken die opvielen:
- Mexicanen zijn vaak erg dik en hebben geen nek, hun hoofd lijkt wel direct in hun romp geplaatst.
- De reden dat ze dik zijn komt waarschijnlijk omdat ze 3 kilo kaas en creme fraiche over elk van hun gerechten mieteren.
- Busnetwerk in Mexico is prima geregeld, alles rijdt op tijd en het is redelijk luxueus.
- Prijsniveau in Guatemala/Belize lag (iig voor Flores/Caye Caulker) op hetzelfde niveau als in Nederland en was dus een stuk duurder dan Mexico.

Voordeel is bovendien dat je via Airbnb leuke appartementjes kunt krijgen met prive zwembad voor ongeveer 60 euro pn. Als je wat te besteden hebt een stuk prettiger dan hotels. Cancun zelf was eigenlijk verschrikkelijk, werkelijk alles ging via all inclusive resorts waardoor je nog moeite moest doen om een leuk restaurantje te vinden.

Vanuit Mexico is een trip naar Tikal (Guatemala) ook aan te raden, een grote Maya-site midden in de jungle waar je dus ook veel dieren ziet. (Apen, noem maar op)

Was mooi. En nu heb ik het al de hele dag koud.
Gourmetten of steengrillen?
pi_168300852
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 19:10 schreef Silenus het volgende:
Gisteren terug gekomen van 3 weken Mexico. Route Cancun - Isla Mujeres, Valladolid - Merida - Palenque - San Cristobal - Flores (Guatemala) - Caye Caulker (Belize) - Bacalar - Tulum - Cancun.

Heel gaaf, veel gezien. De ADO-bussen rijden tussen Palenque en San Cristobal blijkbaar via Villhermosa en Tuxtla Gutierrez, da's best een rit (8/9 uur) als je rekening houdt met de directe route (2/3 uur). In San Cristobal was het overigens teringkoud, zo'n 8 graden. :') We gingen dus snel weer naar de warme gebieden.

Verdere zaken die opvielen:
- Mexicanen zijn vaak erg dik en hebben geen nek, hun hoofd lijkt wel direct in hun romp geplaatst.
- De reden dat ze dik zijn komt waarschijnlijk omdat ze 3 kilo kaas en creme fraiche over elk van hun gerechten mieteren.
- Busnetwerk in Mexico is prima geregeld, alles rijdt op tijd en het is redelijk luxueus.
- Prijsniveau in Guatemala/Belize lag (iig voor Flores/Caye Caulker) op hetzelfde niveau als in Nederland en was dus een stuk duurder dan Mexico.

Voordeel is bovendien dat je via Airbnb leuke appartementjes kunt krijgen met prive zwembad voor ongeveer 60 euro pn. Als je wat te besteden hebt een stuk prettiger dan hotels. Cancun zelf was eigenlijk verschrikkelijk, werkelijk alles ging via all inclusive resorts waardoor je nog moeite moest doen om een leuk restaurantje te vinden.

Vanuit Mexico is een trip naar Tikal (Guatemala) ook aan te raden, een grote Maya-site midden in de jungle waar je dus ook veel dieren ziet. (Apen, noem maar op)

Was mooi. En nu heb ik het al de hele dag koud.
Gaaf. Wat vond je van Merida?
  vrijdag 20 januari 2017 @ 19:26:19 #121
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_168301301
Leuk stadje, al hadden we daar dus een mooi huis met grote tuin, zwembad, terras, alles. Voor een grote stad had het wel een compact en gezellig centrum. Ook ooit geweest?
Gourmetten of steengrillen?
pi_168302138
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 19:10 schreef Silenus het volgende:
Gisteren terug gekomen van 3 weken Mexico. Route Cancun - Isla Mujeres, Valladolid - Merida - Palenque - San Cristobal - Flores (Guatemala) - Caye Caulker (Belize) - Bacalar - Tulum - Cancun.

Heel gaaf, veel gezien. De ADO-bussen rijden tussen Palenque en San Cristobal blijkbaar via Villhermosa en Tuxtla Gutierrez, da's best een rit (8/9 uur) als je rekening houdt met de directe route (2/3 uur). In San Cristobal was het overigens teringkoud, zo'n 8 graden. :') We gingen dus snel weer naar de warme gebieden.

Verdere zaken die opvielen:
- Mexicanen zijn vaak erg dik en hebben geen nek, hun hoofd lijkt wel direct in hun romp geplaatst.
- De reden dat ze dik zijn komt waarschijnlijk omdat ze 3 kilo kaas en creme fraiche over elk van hun gerechten mieteren.
- Busnetwerk in Mexico is prima geregeld, alles rijdt op tijd en het is redelijk luxueus.
- Prijsniveau in Guatemala/Belize lag (iig voor Flores/Caye Caulker) op hetzelfde niveau als in Nederland en was dus een stuk duurder dan Mexico.

Voordeel is bovendien dat je via Airbnb leuke appartementjes kunt krijgen met prive zwembad voor ongeveer 60 euro pn. Als je wat te besteden hebt een stuk prettiger dan hotels. Cancun zelf was eigenlijk verschrikkelijk, werkelijk alles ging via all inclusive resorts waardoor je nog moeite moest doen om een leuk restaurantje te vinden.

Vanuit Mexico is een trip naar Tikal (Guatemala) ook aan te raden, een grote Maya-site midden in de jungle waar je dus ook veel dieren ziet. (Apen, noem maar op)

Was mooi. En nu heb ik het al de hele dag koud.
Doctor Simi ontmoet? :P

Overal veilig gevoeld?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_168316300
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 19:26 schreef Silenus het volgende:
Leuk stadje, al hadden we daar dus een mooi huis met grote tuin, zwembad, terras, alles. Voor een grote stad had het wel een compact en gezellig centrum. Ook ooit geweest?
Over een paar weken ben ik daar. Ga vanuit Merida o.a. naar Chichen Itza.
pi_168348034
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 19:49 schreef RipCity het volgende:

[..]

Doctor Simi ontmoet? :P

Overal veilig gevoeld?
Dr. Simi _O_

Lo mismo pero mas barato
Abracadabra, tapate guarra!
pi_169176889
In mei 2 weken naar Playa del Carmen. We hebben een huisje aan het strand. Iemand wat tips om te doen in de buurt?

Ik zag wat voorbijkomen over zwemmen met Walvishaaien.
  maandag 27 februari 2017 @ 16:43:27 #126
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_169179864
Een (of meerdere) cenote bezoeken, naar chichen itza en naar tulum voor het tempelcomplex (extra mooi aan einde van de dag)
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_169185816
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 14:03 schreef Craptacular het volgende:
In mei 2 weken naar Playa del Carmen. We hebben een huisje aan het strand. Iemand wat tips om te doen in de buurt?

Ik zag wat voorbijkomen over zwemmen met Walvishaaien.
Dat heb ik afgelopen zomer gedaan. Het is wel een beetje toeristisch dingetje geworden, dus de Robinson Crusoë ervaring zul je er niet mee op doen. ;) Maar die beesten zijn wel echt machtig groot, heel indrukwekkend. Probeer uit te vinden of de zee op een bepaalde dag rustig is, wij hadden echt een wilde zee en dan is er bijna geen beginnen aan om met die beesten te zwemmen. Ik verzoop bijna tussen die metershoge golven en heb maar 1 keer een eindje met een whale shark me kunnen zwemmen toen de gids me aan mijn arm meesleurde. :')
Daarnaast is de bootrit van een uur behoorlijk heftig dan.

Als de zee rustig is daarentegen dan schijnt het echt een makkie te zijn en kan iedereen het. Even uitzoeken dus maar zeker de moeite waard!
pi_169186202
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:43 schreef Tanin het volgende:
Een (of meerdere) cenote bezoeken, naar chichen itza en naar tulum voor het tempelcomplex (extra mooi aan einde van de dag)
Dank voor de tips!
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 20:41 schreef archito het volgende:

[..]

Dat heb ik afgelopen zomer gedaan. Het is wel een beetje toeristisch dingetje geworden, dus de Robinson Crusoë ervaring zul je er niet mee op doen. ;) Maar die beesten zijn wel echt machtig groot, heel indrukwekkend. Probeer uit te vinden of de zee op een bepaalde dag rustig is, wij hadden echt een wilde zee en dan is er bijna geen beginnen aan om met die beesten te zwemmen. Ik verzoop bijna tussen die metershoge golven en heb maar 1 keer een eindje met een whale shark me kunnen zwemmen toen de gids me aan mijn arm meesleurde. :')
Daarnaast is de bootrit van een uur behoorlijk heftig dan.

Als de zee rustig is daarentegen dan schijnt het echt een makkie te zijn en kan iedereen het. Even uitzoeken dus maar zeker de moeite waard!
Nice! Een dingetje nog wel. Ik zag dat het op open zee is. Schijt je dan niet 20 kleuren met de donkere bodem onder je? Of valt dat mee.
pi_169189965
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 20:52 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Dank voor de tips!

[..]

Nice! Een dingetje nog wel. Ik zag dat het op open zee is. Schijt je dan niet 20 kleuren met de donkere bodem onder je? Of valt dat mee.
Het gaat wel een beetje tegen je gevoel in om op open zee van de boot te springen, maar het is verder niet anders dan elk ander water waar je de bodem niet van ziet. ;) Het zal al veel schelen als de zee rustig is! Het lukte mij niet om tegen de stroming in te zwemmen en ging door de golven soms kopje onder, dan heb je wel even het idee dat je verzuipt en ben je heel blij als de boot je oppikt! Maar bij ons ging de dag erna de haven ook dicht omdat de zee te wild was, dus ik zit je misschien onnodig bang te maken. ;) je hebt gewoon een zwemvest etc en genoeg bootjes rondom, dus gevaarlijk is het niet!
pi_169233685
Hier een klein fotoverslag van mijn trip door Mexico:

Na een nachtje te hebben geacclimatiseerd in Playa del Carmen heb ik mijn huurauto opgehaald en ben naar Campeche gereden, waar men die avond carnaval vierde :D



De volgende dag door naar Palenque, een lange rit van zo'n 400 kilometer, maar de weg is goed begaanbaar. In Palenque hebben ze bier c_/



's Ochtends wilde ik naar het tempelcomplex gaan, maar in verband met een wielerwedstrijd was de weg er naartoe afgesloten :') Dan maar gelijk door naar San Cristobal de las Casas :7 De route er naartoe was prachtig, maar de weg heel slecht. Op sommige stukken meer gat dan weg en tussendoor hebben ze nog ongeveer 100 miljoenmiljard drempels gelegd :') Over deze 178 kilometer heb ik dus 6 uur gedaan :')



In San Cristobal de las Casas hebben ze hele leuke kerkjes O+



De volgende stop is Villahermosa, waar ze een mooi stadhuis hebben :P



Daarna door naar Campeche ^O^



En nu ben ik in Merida *O*



Overmorgen via Chichen Itza terug naar Playa del Carmen voor de laatste twee nachtjes en dan weer naar huis -O-
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 2 maart 2017 @ 09:24:37 #131
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_169236645
Haha 6 uur over 178 km, snachts rijden de ADO-bussen niet eens over die weg omdat het te gevaarlijk is met overvallen etc. :')
Gourmetten of steengrillen?
  One tough cookie donderdag 2 maart 2017 @ 15:06:15 #132
169210 liesje1979
pi_169242512
Leuke foto's! En die rit van 6 uur is wel lang zeg! :o
pi_169246271
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 09:24 schreef Silenus het volgende:
Haha 6 uur over 178 km, snachts rijden de ADO-bussen niet eens over die weg omdat het te gevaarlijk is met overvallen etc. :')
Er werd wel twee keer een touw over de weg gespannen om me te laten stoppen :D
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_169246292
quote:
14s.gif Op donderdag 2 maart 2017 15:06 schreef liesje1979 het volgende:
Leuke foto's! En die rit van 6 uur is wel lang zeg! :o
Ik vind autorijden wel leuk, maar dit schoot echt voor geen millimeter op :D
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_169246888
Die vele drempels zijn inderdaad echt schijtirritant.
  maandag 21 augustus 2017 @ 10:34:29 #136
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_173296160
Even een vraagje; Ik ga met een paar weken richting yucatan en nu was ik van plan om met de bus van playa del carmen naar merida te reizen om daar wat dagen door te brengen.

Kun je de kaartjes voor deze bus rit gewoon ter plekke op het busstation kopen, of is het verstandiger om deze van te voren te reserveren/kopen?

Weet iemand tevens een engelstalige site voor de bus routes en tijden van de ADO bussen? Ik kan alleen de eigen ADO site vinden, en die is geheel spaans, zonder engelse optie. Mijn spaans is helaas nog niet zo goed dat ik daar met vertrouwen mijn info en kaartjes weg kan halen.
The Admirals......1995-2007
pi_173296398
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:34 schreef RodenCity het volgende:
Even een vraagje; Ik ga met een paar weken richting yucatan en nu was ik van plan om met de bus van playa del carmen naar merida te reizen om daar wat dagen door te brengen.

Kun je de kaartjes voor deze bus rit gewoon ter plekke op het busstation kopen, of is het verstandiger om deze van te voren te reserveren/kopen?

Weet iemand tevens een engelstalige site voor de bus routes en tijden van de ADO bussen? Ik kan alleen de eigen ADO site vinden, en die is geheel spaans, zonder engelse optie. Mijn spaans is helaas nog niet zo goed dat ik daar met vertrouwen mijn info en kaartjes weg kan halen.
Gewoon kopen bij het ADO busstation aan het eind van de winkel/kroegenstraat.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 21 augustus 2017 @ 11:07:30 #138
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_173296615
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:50 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Gewoon kopen bij het ADO busstation aan het eind van de winkel/kroegenstraat.
Oke. En dat kan gewoon op de dag van vetrek? Ik wil graag, heen, de bus van 6:00 uur smorgens nemen dus mss is de dag van te voren tickets halen een idee....

Dank voor de info. Nog gouden tips voor Merida zelf?
The Admirals......1995-2007
pi_173296647
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:07 schreef RodenCity het volgende:

[..]

Oke. En dat kan gewoon op de dag van vetrek? Ik wil graag, heen, de bus van 6:00 uur smorgens nemen dus mss is de dag van te voren tickets halen een idee....

Dank voor de info. Nog gouden tips voor Merida zelf?
Als je zo vroeg gaat kun je voor je eigen gemoedsrust misschien beter alvast een dag eerder een ticket scoren. Merida is niet zo groot. Kun je gewoon lekker doorheen wandelen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 21 augustus 2017 @ 11:16:38 #140
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_173296763
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:09 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Als je zo vroeg gaat kun je voor je eigen gemoedsrust misschien beter alvast een dag eerder een ticket scoren. Merida is niet zo groot. Kun je gewoon lekker doorheen wandelen.
Oke dank je!
The Admirals......1995-2007
pi_173299036
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:34 schreef RodenCity het volgende:
Even een vraagje; Ik ga met een paar weken richting yucatan en nu was ik van plan om met de bus van playa del carmen naar merida te reizen om daar wat dagen door te brengen.

Kun je de kaartjes voor deze bus rit gewoon ter plekke op het busstation kopen, of is het verstandiger om deze van te voren te reserveren/kopen?

Weet iemand tevens een engelstalige site voor de bus routes en tijden van de ADO bussen? Ik kan alleen de eigen ADO site vinden, en die is geheel spaans, zonder engelse optie. Mijn spaans is helaas nog niet zo goed dat ik daar met vertrouwen mijn info en kaartjes weg kan halen.
Kun je wel weg, straks mis je de Rodermarkt :(
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:13:13 #142
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_173311507
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:34 schreef RodenCity het volgende:

Weet iemand tevens een engelstalige site voor de bus routes en tijden van de ADO bussen? Ik kan alleen de eigen ADO site vinden, en die is geheel spaans, zonder engelse optie. Mijn spaans is helaas nog niet zo goed dat ik daar met vertrouwen mijn info en kaartjes weg kan halen.
Hier kan je hele website makkelijk vertalen: https://translate.google.com/

reset
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 07:54:34 #143
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_173315859
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 13:15 schreef MCH het volgende:

[..]

Kun je wel weg, straks mis je de Rodermarkt :(
Die mis ik zeker weten, heb ik al vrede mee gesloten. Kom de vrijdags erna pas weer terug.
The Admirals......1995-2007
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2018 @ 01:52:25 #144
88815 The_Emotion
98.3
pi_178440361
Ik heb Mexico eerder bezocht met een groepsreis, dat was de Maya-route met Guatemala en El Salvador.
Nu wil ik Mexico weer bezoeken, wel met gezelschap de eerste week vooral rond DF, wil tweede week met een opgedane vriend in Chiapas zitten.
Nu heb ik eigenhandig Colombia overleefd, wat nu veilig is, maar nu is Mexico een vies land, Acapulcu wordt afgeraden.

Als TS nog actief is, of andere kenners, dan zijn tips van harte welkom.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  woensdag 11 april 2018 @ 08:12:15 #145
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_178442019
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2018 01:52 schreef Remqo het volgende:
Ik heb Mexico eerder bezocht met een groepsreis, dat was de Maya-route met Guatemala en El Salvador.
Nu wil ik Mexico weer bezoeken, wel met gezelschap de eerste week vooral rond DF, wil tweede week met een opgedane vriend in Chiapas zitten.
Nu heb ik eigenhandig Colombia overleefd, wat nu veilig is, maar nu is Mexico een vies land, Acapulcu wordt afgeraden.

Als TS nog actief is, of andere kenners, dan zijn tips van harte welkom.
DF? Help me out..

Ik vond Chiapas geweldig! San Cristobal de las Casas is koel met een fijne vibe en mocht je Palenque nog niet bezocht hebben, dat vond ik prachtig. En de koffie O+

Ik heb ook veel goede verhalen gehoord over Oaxaca. Maar idd Acapulco overslaan. Ben er zelf niet geweest maar de verhalen waren niet best. Qua viezigheid vond ik Mexico reuze mee vallen trouwens.
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  woensdag 11 april 2018 @ 08:37:39 #146
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_178442196
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2018 01:52 schreef Remqo het volgende:
Ik heb Mexico eerder bezocht met een groepsreis, dat was de Maya-route met Guatemala en El Salvador.
Nu wil ik Mexico weer bezoeken, wel met gezelschap de eerste week vooral rond DF, wil tweede week met een opgedane vriend in Chiapas zitten.
Nu heb ik eigenhandig Colombia overleefd, wat nu veilig is, maar nu is Mexico een vies land, Acapulcu wordt afgeraden.

Als TS nog actief is, of andere kenners, dan zijn tips van harte welkom.
Ik woon al ruim 5 jaar zo'n 2 uur van Mexico Stad, als er vragen zijn kan ik ze wel voor je beantwoorden denk ik.
Mexico of Colombia zijn qua veiligheid ongeveer gelijkwaardig aan elkaar. Beide hebben gevaarlijke en ongevaarlijke gebieden. Mexico Stad zou ik wel durven vergelijken met Bogotá qua veiligheidssituatie.

[ Bericht 14% gewijzigd door BlaZ op 11-04-2018 08:56:37 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 11 april 2018 @ 09:22:19 #147
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178442730
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2018 01:52 schreef Remqo het volgende:
Ik heb Mexico eerder bezocht met een groepsreis, dat was de Maya-route met Guatemala en El Salvador.
Nu wil ik Mexico weer bezoeken, wel met gezelschap de eerste week vooral rond DF, wil tweede week met een opgedane vriend in Chiapas zitten.
Nu heb ik eigenhandig Colombia overleefd, wat nu veilig is, maar nu is Mexico een vies land, Acapulcu wordt afgeraden.

Als TS nog actief is, of andere kenners, dan zijn tips van harte welkom.
Ik ben geen kenner maar ik ben in 6 weken tijd een groot deel van het land rondgereisd (solo) van Yucatan in het zuiden naar Chihuahua in het noorden. ( TRV / [Reisverslag] Mexico )

Enige negatieve ervaring was dat ik s'nachts een inbreker in mijn kamer had (in San Blas) die via het badkamerraampje naar binnen was geklommen. Toen ik het licht aan deed vluchtte hij weer door het raampje naar buiten (zonder buit). Verder vond ik het gewoon een vriendelijk land.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2018 @ 01:02:02 #148
88815 The_Emotion
98.3
pi_178461780
Bedankt voor de reacties, ben nog aan het oriënteren wat er te doen is wat niet al te ver afgelegen is van Mexco-city. Teotihuacan staat sws voorop.

quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 08:12 schreef Lov1 het volgende:

[..]

DF? Help me out..

Ik vond Chiapas geweldig! San Cristobal de las Casas is koel met een fijne vibe en mocht je Palenque nog niet bezocht hebben, dat vond ik prachtig. En de koffie O+

Ik heb ook veel goede verhalen gehoord over Oaxaca. Maar idd Acapulco overslaan. Ben er zelf niet geweest maar de verhalen waren niet best. Qua viezigheid vond ik Mexico reuze mee vallen trouwens.
Chiapas ben ik eerder geweest en wil ook weer een vriend ontmoeten die ik toen opgedaan heb, we spreken elkaar af en toe wel eens via Facebook of WA.
San Cristobal en Palenque heb ik eerder bezocht, mooie plekken en eventueel is San Cristobal wel een tweede bezoekje waard.

Wat viezigheid betreft, bedoel ik meer (drugs) criminaliteit en geweld, in dat opzicht heeft het de naam als vies drugsland over genomen te hebben van Colombia, wat ik nu redelijk veilig acht.

En met DF bedoel ik gewoon de hoofdstad, Distrito Federal.

Heeft iemand nog tips voor Oaxaca? Kan daar nog wel even verblijven aangezien nachtbussen worden afgeraden.
Meteen de volgende vraag, welke busmaatschappij wordt het meest aanbevolen?

[ Bericht 4% gewijzigd door The_Emotion op 12-04-2018 01:14:52 ]
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  donderdag 12 april 2018 @ 16:00:53 #149
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_178470725
De grootste piramide ter wereld staat bij Puebla, buurstad van Mexico DF. https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Pyramid_of_Cholula

Het 'Cinco de mayo' feest heeft daar z'n origine.

Ook Pippi Langkous is daar een keer dronken geweest en heeft een boel dingen genaamd: Popocatépetl, Texmelucan, Tehuacán, Tlachihualtepetl, enz.
reset
  donderdag 12 april 2018 @ 16:42:43 #150
335153 potienza
"Toeval is logisch."
pi_178471415


Bahía de Los Ángeles, Baja California. Foto in november genomen, waanzinnig mooi daarzo.
pi_178645599
Ik zit te kijken naar een tripje eind dit jaar, in december, en ik wil dolgraag naar Mexico.

Ik wil dan met een auto een beetje zelf een deel van het land gaan verkennen in +-2,5 week en vervolgens nog een paar dagen relaxen op een mooi strand op Yucatan :)

Is een roadtrip van Mexico City naar Cancun een beetje te doen in pak hem beet 2 weken, of wordt het dan teveel haasten en moet je te veel concessies doen? Onze interesses zijn vrij breed: grote steden zijn tof, maar mooie natuur interessante cultuur sla ik ook niet graag over. Volgens mij heeft Mexico van dit alles genoeg te bieden.

Iemand die een idee of je bij autohuur in mexico een onewayfee moet betalen, en aan wat voor bedragen je dan moet denken? Als dit een te hoog bedrag wordt dan doe ik namelijk liever een rondje vanuit Yucatan of Mexico city :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_178646132
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 20:17 schreef polariteit het volgende:
Ik zit te kijken naar een tripje eind dit jaar, in december, en ik wil dolgraag naar Mexico.

Ik wil dan met een auto een beetje zelf een deel van het land gaan verkennen in +-2,5 week en vervolgens nog een paar dagen relaxen op een mooi strand op Yucatan :)

Is een roadtrip van Mexico City naar Cancun een beetje te doen in pak hem beet 2 weken, of wordt het dan teveel haasten en moet je te veel concessies doen? Onze interesses zijn vrij breed: grote steden zijn tof, maar mooie natuur interessante cultuur sla ik ook niet graag over. Volgens mij heeft Mexico van dit alles genoeg te bieden.

Iemand die een idee of je bij autohuur in mexico een onewayfee moet betalen, en aan wat voor bedragen je dan moet denken? Als dit een te hoog bedrag wordt dan doe ik namelijk liever een rondje vanuit Yucatan of Mexico city :)
One way fee zit er wel in ja. Kan zo 500 dollar zijn. Als je van rijden houdt is die 1600km goed te doen. Reken erop dat je gemiddeld ongeveer 50 km per uur rijdt. 32 uur rijden dus plus nog wat omwegen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  † In Memoriam † zaterdag 21 april 2018 @ 01:47:23 #153
88815 The_Emotion
98.3
pi_178649944
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 20:17 schreef polariteit het volgende:
Ik zit te kijken naar een tripje eind dit jaar, in december, en ik wil dolgraag naar Mexico.

Ik wil dan met een auto een beetje zelf een deel van het land gaan verkennen in +-2,5 week en vervolgens nog een paar dagen relaxen op een mooi strand op Yucatan :)

Is een roadtrip van Mexico City naar Cancun een beetje te doen in pak hem beet 2 weken, of wordt het dan teveel haasten en moet je te veel concessies doen? Onze interesses zijn vrij breed: grote steden zijn tof, maar mooie natuur interessante cultuur sla ik ook niet graag over. Volgens mij heeft Mexico van dit alles genoeg te bieden.

Iemand die een idee of je bij autohuur in mexico een onewayfee moet betalen, en aan wat voor bedragen je dan moet denken? Als dit een te hoog bedrag wordt dan doe ik namelijk liever een rondje vanuit Yucatan of Mexico city :)
In 2,5 week moet dat best wel haalbaar zijn, maar een beetje plannen wat je wil zien en doen kan geen kwaad, zou Chiapas aan kunnen raden; Palenque, San Cristobal en er zijn wat watervallen.
Eenmaal richting Yucatan zijn de wegen ook vlakker dus kan je makkelijker doortuffen.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_178667654
Tnx beiden :)

Autorijden in de vakantie vind ik vaak wel leuk, is geen probleem. En ik wist al van de lage gemiddelde snelheid. Daar stel ik me dus ook op in.

Die onewayfee is echter wel hoog, stuk hoger dan in de VS daar is het max 250 dollar :')

Dan ga ik toch neigen naar een rondje vanuit Yucatan.

Ik krijg de indruk dat Yucatan weertechnisch gezien wel okee is in December. Hoe zit dat meer landinwaarts als je de bergen ingaat? Ik wil sneeuw vermijden :D
Voor wat foto's, kijk hier
pi_178680146
En nog een aanvullende vraag: is het aan te raden om in december al je overnachtingen van te voren al te boeken, of kan je redelijk op de bonnefooi daar rondreizen?
Voor wat foto's, kijk hier
  † In Memoriam † zondag 22 april 2018 @ 21:11:17 #156
88815 The_Emotion
98.3
pi_178682251
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 19:38 schreef polariteit het volgende:
En nog een aanvullende vraag: is het aan te raden om in december al je overnachtingen van te voren al te boeken, of kan je redelijk op de bonnefooi daar rondreizen?
Kan handig zijn, aangezien je toch nog even de tijd hebt om te plannen.
Toen ik ging rondtrekken door Colombia gebruikte ik de booking.com app en regelde het ter plekke een paar dagen voordat ik in de betreffende stad was.
Zo wil ik volgende maand door Mexico gaan, slechts de eerste 2 hotels zijn geboekt, maar ik hou een er wat lossere planning op na.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_178687083
Ja zo deed ik het in de VS bijvoorbeeld ook, met de apps van idd booking en hotels.com.. Werkt daar prima. In Japan echter totaal niet, omdat daar het aanbod aan stuk lager was :(

Klopt inderdaad wel dat we nog tijd genoeg hebben dus genoeg tijd om te plannen. Ik geef echter de voorkeur aan een beetje flexibiliteit :)

Is het de moeite om Belize ook mee te nemen in de rondreis? Ik krijg de indruk dat dit heel goed aan te rijden is vanuit Yucatan, maar het moet het wel waard zijn.
Voor wat foto's, kijk hier
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 23 april 2018 @ 11:52:57 #158
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178689716
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 19:38 schreef polariteit het volgende:
En nog een aanvullende vraag: is het aan te raden om in december al je overnachtingen van te voren al te boeken, of kan je redelijk op de bonnefooi daar rondreizen?
Zoals bekend heb ik 2 jaar gelden 6 weken door Mexico gereisd van zuid naar noord (reisverslag link staat in dit topic). Ik heb alles op de bonnefooi gedaan maar dat was wel in feb-maart. Geen apps of internet, gewoon een Lonely Planet om te weten waar de guesthouses ongeveer zitten en dan gewoon aanbellen. Maar misschien is dat lastiger met de auto want dan moet je weer ergens parkeren etc.

Binnen jouw route vond ik zelf Oaxaca en omgeving misschien nog wel het leukst (niet alleen vanwege de vogeltjes). Prettig stadje en net buiten de stad is Monte Alban een geweldige site (zowel archeologisch als endemische vogelsoorten).

En natuurlijk San Cristobal de las Casas en Palenque. En heel Yucatan is leuk.

Ik vond het zuiden van Mexico gemiddeld wat vriendelijker en relaxter dan het noorden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178756757
Tnx voor je reactie SeLang! Je verslag heb ik toentertijd ook gelezen *O*

Normaal gesproken vind ik op de bonnefooi ook wel relaxed hoor, maar juist omdat December aan het eind van de maand de feestdagen heeft, kan ik me voorstellen dat het wat drukker is; maar goed ik kan even een slecht beeld krijgen van of die periode dan hoogseizoen is of niet :)

Moet zeggen dat ik wel erg enthousiast word, zou zomaar kunnen dat het meer dan 3 weken gaan worden c_/
Voor wat foto's, kijk hier
pi_179195324
Hoe zit het met veiligheid voor alleenreizenden in Mexico? Zou graag een backpacktrip van een week of 2 maken in Mexico, maar gisteren las ik dit: https://www.nu.nl/buitenl(...)moord-in-mexico.html .

Normaal laat ik mij niet echt leiden door deze verhalen, maar vraag me wel of het raadzaam is om er alleen op pad te gaan als toerist. Heb geen zin om in een greppel te eindigen :D . Alhoewel in de meeste reisverslagen onveiligheid praktisch nooit aan de orde komt.
pi_179196052
Je kunt hooguit komen te overlijden, net als in alle andere landen
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 16 mei 2018 @ 16:08:30 #162
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_179199876
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:55 schreef MeesterBier het volgende:
Hoe zit het met veiligheid voor alleenreizenden in Mexico? Zou graag een backpacktrip van een week of 2 maken in Mexico, maar gisteren las ik dit: https://www.nu.nl/buitenl(...)moord-in-mexico.html .

Normaal laat ik mij niet echt leiden door deze verhalen, maar vraag me wel of het raadzaam is om er alleen op pad te gaan als toerist. Heb geen zin om in een greppel te eindigen :D . Alhoewel in de meeste reisverslagen onveiligheid praktisch nooit aan de orde komt.


Goed opletten is altijd handig. Vlak voordat Tijuana en Ciudad Juárez knalrood kleurden heb ik die ook nog over overleefd.
reset
  woensdag 16 mei 2018 @ 16:28:05 #163
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_179200363
Je kan het beter van stad tot stad bekijken, Taxco in Guerrero is bijvoorbeeld erg veilig, terwijl Iguala wat daar vlakbij ligt onveilig is.
In Querétaro zijn restaurants tot laat open terwijl men in Celaya, wat 45km verderop ligt, men restaurants voor 22:00 sluit gezien het grote gevaar op overvallen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2018 @ 16:28:07 #164
88815 The_Emotion
98.3
pi_179200366
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 12:55 schreef MeesterBier het volgende:
Hoe zit het met veiligheid voor alleenreizenden in Mexico? Zou graag een backpacktrip van een week of 2 maken in Mexico, maar gisteren las ik dit: https://www.nu.nl/buitenl(...)moord-in-mexico.html .

Normaal laat ik mij niet echt leiden door deze verhalen, maar vraag me wel of het raadzaam is om er alleen op pad te gaan als toerist. Heb geen zin om in een greppel te eindigen :D . Alhoewel in de meeste reisverslagen onveiligheid praktisch nooit aan de orde komt.
Vlak voordat ik naar Colombia ging anderhalf jaar terug, werd er ook een Nederlander van mijn leeftijd neergeschoten, maar ik heb me daar nergens onveilig gevoeld.
Volgende week zit ik dus in Mexico.

Verder gewoon gezond verstand gebruiken, zo min mogelijk 's avonds reizen, blijf in de buurt van het centrum, niet bij stilstaande taxi's instappen (behalve op een taxi-standplaats) het liefst eentje bellen. Maar een ongeluk kan altijd gebeuren.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  woensdag 16 mei 2018 @ 16:36:42 #165
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_179200576
quote:
10s.gif Op woensdag 16 mei 2018 16:28 schreef Remqo het volgende:

[..]

Vlak voordat ik naar Colombia ging anderhalf jaar terug, werd er ook een Nederlander van mijn leeftijd neergeschoten, maar ik heb me daar nergens onveilig gevoeld.
Volgende week zit ik dus in Mexico.

Verder gewoon gezond verstand gebruiken, zo min mogelijk 's avonds reizen, blijf in de buurt van het centrum, niet bij stilstaande taxi's instappen (behalve op een taxi-standplaats) het liefst eentje bellen. Maar een ongeluk kan altijd gebeuren.
Het makkelijkste is gewoon uber te gebruiken. Taxi's zijn sowieso niet echt duur in Mexico.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_187303235
Is het af te raden om in september/oktober naar Yucatan te gaan qua orkaanseizoen? Hoeveel risico loop je? Is bijv. augustus dan wel echt meer aan te raden als je daar de mogelijkheid toe hebt? Zit een beetje in dubio over de periode. Of als je in december kan is dat nog meer aan te raden?

Hoe zit het qua veiligheid in deze regio? Vergelijkbaar met landen als Thailand ofzo?

En hoe is het eten? Ik krijg spontaan zin in tortilla's en wraps, maar hoor van een collega dat dat vies tegenvalt.

[ Bericht 14% gewijzigd door Nashje op 07-06-2019 11:44:05 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 7 juni 2019 @ 12:29:12 #167
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187304074
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:21 schreef Nashje het volgende:

Hoe zit het qua veiligheid in deze regio? Vergelijkbaar met landen als Thailand ofzo?
Yucatan is gewoon veilig, maar zo veilig als Thailand gaat het natuurlijk nooit worden.

quote:
En hoe is het eten? Ik krijg spontaan zin in tortilla's en wraps, maar hoor van een collega dat dat vies tegenvalt.
Ik heb heerlijk gegeten daar. o.a. tortillas maar ook veel andere dingen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_187306118
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:21 schreef Nashje het volgende:
Is het af te raden om in september/oktober naar Yucatan te gaan qua orkaanseizoen? Hoeveel risico loop je? Is bijv. augustus dan wel echt meer aan te raden als je daar de mogelijkheid toe hebt? Zit een beetje in dubio over de periode. Of als je in december kan is dat nog meer aan te raden?

Hoe zit het qua veiligheid in deze regio? Vergelijkbaar met landen als Thailand ofzo?

En hoe is het eten? Ik krijg spontaan zin in tortilla's en wraps, maar hoor van een collega dat dat vies tegenvalt.

Ik ben in augustus geweest, vorig jaar.

Totaal geen problemen gehad. Vaak aan het eind van de middag en/of begin van de avond kwamen er een paar enorme buien langs.

Het eten is top :Y)
  vrijdag 7 juni 2019 @ 17:58:13 #169
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_187308139
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:21 schreef Nashje het volgende:

En hoe is het eten? Ik krijg spontaan zin in tortilla's en wraps, maar hoor van een collega dat dat vies tegenvalt.

Wat verwachte je college en wat heeft hij gegeten? Het eten in Yucatán is sowieso heel anders dan Texmex hetgeen wat men normaal verstaat onder Mexicaans eten en wat uit het grensgebied met Texas komt. Het eten in Mexico verschilt sowieso enorm van regio tot regio.

Daarnaast is Yucatán zeer toeristisch waardoor het eten ook flink aangepast is aan de toerist en behoorlijk duur is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_187759450
Ik twijfel tussen Ecuador en Mexico dit jaar en neig nu naar Ecuador. Overtuig me waarom ik toch naar Mexico zou moeten gaan.

Ik houd van actieve dingen doen (hiken, mountainbiken, etc), mooie landschappen, een keer een dagje strand is leuk, maar daarna ben ik dat snel zat. Niet al te grote steden vind ik op zich ok voor een paar dagen, maar eigenlijk ga ik liever de natuur in. Verder heb ik weinig met grote steden omdat ik dan uiteindelijk niet echt weet wat ik daar moet doen. In Mexico lijkt me het leuk om Día de los Muertos mee te pakken, aangezien ik normaal altijd de lokale feestdagen mis.

Periode: November dit jaar voor ca. 3-4 weken. Verblijf in hostels.

Een bestemming kiezen blijft altijd het lastigste van allemaal.
pi_189919372
Volgende maand ga ik voor drie weken naar Mexico. Ik heb alleen nog maar een vliegticket en alles staat nog open. Eigenlijk zou ik met mijn vriendin gaan, maar ik heb het uit moeten maken. Relevant omdat: mijn vader (71) keek me hoopvol aan. Drie weken vond hij te lang, maar hij gaat een week met mij mee. Een week vader-zoon: ik vind het fantastisch.

Een vriend van me had in een eerder stadium deze route voor me verzonnen:

Cancun (1) vlieg je heen, direct bus pakken naar PLaya del Carmen (2), paar nachten, van daar boot pakken (1 uur) naar Cozumel (3), daar paar nachten, brommertje/auto huren, rondcrossen, beetje dronken worden in het dorpje, boot terug (2), naar Tulum (4) (Maya stad aan het strand!), cenotes bezoeken (dat is echt insane), je kan dan ook naar Coba (maya stad in de jungle), daarna naar Bacalar (5) met bus, een laguna, zoek maar foto's.

Mocht je een heeeele vette mayastad willen zonder toeristen: Calakmul (6). Het is lastig er te komen maar mocht je dat willen kan ik je helpen, kan ik ook van afstand voor je regelen wordt je opgehaald etc. Daarna Campeche (7), mooie koloniale stad, dan Merida (8), van daar een dagtocht naar Celestun (flamingo's in de mangroven), eventueel naar Chichen Itza (grote mayastad, wel erg veel toeristen), door naar Valladolid (9) en als er nog tijd is door naar de noordkant van het schiereiland, en dan maak je het rondje af en kom je bij Cancun terug.

Maar ik twijfel nu mijn vader mee gaat over de oostkust, Playa del Carmen en Tulum. Erg toeristisch en hip enzo. Ik overweeg nu de ronde andersom te maken: te beginnen met Merida, die kant. Vooral ook om mijn vader een onvergetelijke week te bezorgen. Of: zal ik puur voor Calakmul gaan, wat eigenlijk iedereen die ik spreek als HET meest bijondere van Yucutan beschouwt? Kortom: die week, wat is wijsheid, met het oog op mijn gezonde, edoch ietwat verouderde vader?
pi_189919723
Voor een week naar Mexico? Op 71 jarige leeftijd? Zo zal ie de grootste tijd van zijn reis in een vliegtuig/bus doorbrengen. Ik zou dat niet willen doen. Daarom, als je maar een week met je vader hebt, zou ik het eerder wat rustiger aandoen - Tulum, Bacalar, Coba etc. Die zijn mega mooi en de afstanden zijn schappelijker. Playa en Cozumel kun je inderdaad ook alleen doen op het einde.

Als je naar Calakmul wil, dan moet je eigenlijk ook naar Palenque. Toeristischer, maar ook mega. Dan is er ook Tikal natuurlijk...
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_189919854
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 09:42 schreef miro86 het volgende:
Voor een week naar Mexico? Op 71 jarige leeftijd? Zo zal ie de grootste tijd van zijn reis in een vliegtuig/bus doorbrengen. Ik zou dat niet willen doen. Daarom, als je maar een week met je vader hebt, zou ik het eerder wat rustiger aandoen - Tulum, Bacalar, Coba etc. Die zijn mega mooi en de afstanden zijn schappelijker. Playa en Cozumel kun je inderdaad ook alleen doen op het einde.

Als je naar Calakmul wil, dan moet je eigenlijk ook naar Palenque. Toeristischer, maar ook mega. Dan is er ook Tikal natuurlijk...
Hij overwoog de volle 3 weken te gaan, maar dat vindt hij juist te lang. Zal vooral meegaan om een weekje met z'n zoon te zijn, wat hartverwarmend is natuurlijk. Rustig aan is een goede. Als jij zegt dat richting Tulum de afstanden schappelijker zijn en dat er in die korte tijd daarom ook meer dagjestochten zijn te ondernemen die de moeite waard zijn dan geloof ik dat zonder meer! .

Edit: Palenque en Tikal zijn pas afstanden zo te zien. Dat lijkt me zelfs voor mijn drie weken iets too much en uit de route.
pi_189920238
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2019 09:51 schreef Stofje het volgende:

[..]

Hij overwoog de volle 3 weken te gaan, maar dat vindt hij juist te lang. Zal vooral meegaan om een weekje met z'n zoon te zijn, wat hartverwarmend is natuurlijk. Rustig aan is een goede. Als jij zegt dat richting Tulum de afstanden schappelijker zijn en dat er in die korte tijd daarom ook meer dagjestochten zijn te ondernemen die de moeite waard zijn dan geloof ik dat zonder meer! .

Edit: Palenque en Tikal zijn pas afstanden zo te zien. Dat lijkt me zelfs voor mijn drie weken iets too much en uit de route.
Palenque en Tikal zijn eerder voor jou, niet voor samen met je vader. Chichen Itza is mega toeristisch en het gaat eigenlijk maar om één pyramide, maar die is dan ook waarschijnlijk de mooiste. Qua sfeer zijn de grotere en minder bezochte sites natuurlijk veel beter.
Calukmal(Xpujil) naar Palenque is één reisdag. Palenque naar Tikal (Flores) is ook één reisdag. Flores naar Chetumal is ook één reisdag (maar als je die kant op gaat dan kun je beter ook de Cayes van Belize aandoen.
Duik je?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_193611516
Dat was een fantastische reis, afgesloten met wat stranddagen in Tulum. En wat denk je? Ik ontmoette een meisje :').



Welja, ik heb er gelijk maar een zesdelige serie in d'n krâânt aan gewijd.

Anyway. Dat is nog steeds gaande. Verliefd en heel de rataplan. Ja, reizen wordt afgeraden, maar het is dus wél mogelijk? Quarantaine doen we met plezier bij elkaar; zijn er eigenlijk argumenten om niet naar Mexico te gaan, buiten dat corona een uitermate vervelend virus is?
pi_193614260
quote:
11s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 09:36 schreef Stofje het volgende:
Dat was een fantastische reis, afgesloten met wat stranddagen in Tulum. En wat denk je? Ik ontmoette een meisje :').

[ afbeelding ]

Welja, ik heb er gelijk maar een zesdelige serie in d'n krâânt aan gewijd.

Anyway. Dat is nog steeds gaande. Verliefd en heel de rataplan. Ja, reizen wordt afgeraden, maar het is dus wél mogelijk? Quarantaine doen we met plezier bij elkaar; zijn er eigenlijk argumenten om niet naar Mexico te gaan, buiten dat corona een uitermate vervelend virus is?
Ik zou zelf ook rond die periode naar Mexico zijn gegaan. Ook voor de liefde, maar is helaas niet doorgegaan. Volgens mij is het geen probleem om er nu heen te gaan. Ik kan problemen krijgen met mijn werkgever, omdat Mexico nog steeds code oranje is. Het zou dus in mijn geval geheel op eigen risico zijn, met de kans om mijn baan kwijt te raken.

https://www.nederlandwere(...)co/reizen/reisadvies
Abracadabra, tapate guarra!
pi_193614361
quote:
11s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 09:36 schreef Stofje het volgende:
Dat was een fantastische reis, afgesloten met wat stranddagen in Tulum. En wat denk je? Ik ontmoette een meisje :').

[ afbeelding ]

Welja, ik heb er gelijk maar een zesdelige serie in d'n krâânt aan gewijd.

Anyway. Dat is nog steeds gaande. Verliefd en heel de rataplan. Ja, reizen wordt afgeraden, maar het is dus wél mogelijk? Quarantaine doen we met plezier bij elkaar; zijn er eigenlijk argumenten om niet naar Mexico te gaan, buiten dat corona een uitermate vervelend virus is?
Gewoon gaan. ze worden pas na 2/3 jaar knettergek die Mexicaanse meisjes :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 13 juni 2020 @ 16:06:58 #178
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193615450
quote:
11s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 09:36 schreef Stofje het volgende:
Dat was een fantastische reis, afgesloten met wat stranddagen in Tulum. En wat denk je? Ik ontmoette een meisje :').

[ afbeelding ]

Welja, ik heb er gelijk maar een zesdelige serie in d'n krâânt aan gewijd.

Anyway. Dat is nog steeds gaande. Verliefd en heel de rataplan. Ja, reizen wordt afgeraden, maar het is dus wél mogelijk? Quarantaine doen we met plezier bij elkaar; zijn er eigenlijk argumenten om niet naar Mexico te gaan, buiten dat corona een uitermate vervelend virus is?
Verzekering keert niet uit mocht er wat gebeuren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_193616110
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 13:58 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Ik zou zelf ook rond die periode naar Mexico zijn gegaan. Ook voor de liefde, maar is helaas niet doorgegaan. Volgens mij is het geen probleem om er nu heen te gaan. Ik kan problemen krijgen met mijn werkgever, omdat Mexico nog steeds code oranje is. Het zou dus in mijn geval geheel op eigen risico zijn, met de kans om mijn baan kwijt te raken.

https://www.nederlandwere(...)co/reizen/reisadvies
Over mezelf: ik ben freelancer, dus geen problemen in dat opzicht. Eigen risico is prima dus.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 14:08 schreef RipCity het volgende:

[..]

Gewoon gaan. ze worden pas na 2/3 jaar knettergek die Mexicaanse meisjes :P
Meisjes O+. Thanks, gek genoeg zoek ik hier nu wel even bevestiging in.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 16:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Verzekering keert niet uit mocht er wat gebeuren.
Eigen risico, dat vind ik goed.

Wat heerlijk: drie reacties die het me niet echt afraden! Klinkt gek, maar dat vind ik gewoon fijn.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 17:19:48 #180
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193616278
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 17:01 schreef Stofje het volgende:

[..]

Over mezelf: ik ben freelancer, dus geen problemen in dat opzicht. Eigen risico is prima dus.
[..]

Meisjes O+. Thanks, gek genoeg zoek ik hier nu wel even bevestiging in.
[..]

Eigen risico, dat vind ik goed.

Wat heerlijk: drie reacties die het me niet echt afraden! Klinkt gek, maar dat vind ik gewoon fijn.
Hou er rekening mee dat je in ziekenhuizen in Mexico vaak contant moet afrekenen. Een coronabehandeling van drie weken in een privéziekenhuis kost rond de anderhalf miljoen pesos ter indicatie.
Misschien kun je een lokale verzekering regelen. Dat moet wel mogelijk zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_193616489
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 17:19 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Hou er rekening mee dat je in ziekenhuizen in Mexico vaak contant moet afrekenen. Een coronabehandeling van drie weken in een privéziekenhuis kost rond de anderhalf miljoen pesos ter indicatie.
Misschien kun je een lokale verzekering regelen. Dat moet wel mogelijk zijn.
Dit is sowieso een wijs ding. Mijn vriendin (ja, zo mag ik 'r wel noemen, vind ik) kent ook heel wat medici. Ik heb haar opdracht gegeven dit voor me uit te zoeken. Dat doe ik uiteraard zelf ook :D.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 17:57:34 #182
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193616646
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 17:39 schreef Stofje het volgende:

[..]

Dit is sowieso een wijs ding. Mijn vriendin (ja, zo mag ik 'r wel noemen, vind ik) kent ook heel wat medici. Ik heb haar opdracht gegeven dit voor me uit te zoeken. Dat doe ik uiteraard zelf ook :D.
Je moet ze wel goed viseren die Mexicanen hé. Welk deel van het land komt ze overigens vandaan? Ik woon in Querétaro.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_193616724
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 17:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Je moet ze wel goed viseren die Mexicanen hé. Welk deel van het land komt ze overigens vandaan? Ik woon in Querétaro.
Ze komt uit City. Of nou ja, uit Satelite. Ben benieuwd hoe het gaat in het echt.

Hoe ben je dáár dan beland? Ziet er wel vet uit op de plaojkes, die berg is echt tof! (Grappig, ik app nu dat ik nu met jou communiceer. Blijkt haar vader daar ook te wonen :D).
  zaterdag 13 juni 2020 @ 18:23:45 #184
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193616879
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 18:05 schreef Stofje het volgende:

[..]

Ze komt uit City. Of nou ja, uit Satelite. Ben benieuwd hoe het gaat in het echt.

Hoe ben je dáár dan beland? Ziet er wel vet uit op de plaojkes, die berg is echt tof! (Grappig, ik app nu dat ik nu met jou communiceer. Blijkt haar vader daar ook te wonen :D).
Dat is al van lang geleden. Laten we zeggen dat ik soortgelijke aanvaring had als waar jij nu in beland bent. Toen ben ik naar Mexico gegaan en ben daar drie jaar gebleven, later nog in Colombia en Ecuador gewoond en uiteindelijk teruggekeerd naar Querétaro waar ik ondertussen alweer, in totaal, een jaar of 8 woon.

Veel inwoners uit Mexico Stad, Chilangos, wonen in Querétaro vanwege de goedkopere huizen prijzen, mindere drukte en aanwezigheid van veel werkgelegenheid. Het heeft ook een schitterend historisch centrum en best wat bezienswaardigheden in de regio.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_193616931
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 18:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat is al van lang geleden. Laten we zeggen dat ik soortgelijke aanvaring had als waar jij nu in beland bent. Toen ben ik naar Mexico gegaan en ben daar drie jaar gebleven, later nog in Colombia en Ecuador gewoond en uiteindelijk teruggekeerd naar Querétaro waar ik ondertussen alweer, in totaal, een jaar of 8 woon.

Veel inwoners uit Mexico Stad, Chilangos, wonen in Querétaro vanwege de goedkopere huizen prijzen, mindere drukte en aanwezigheid van veel werkgelegenheid. Het heeft ook een schitterend historisch centrum en best wat bezienswaardigheden in de regio.
Heerlijk avontuur, dat klinkt fantastisch.
pi_193636679
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 18:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat is al van lang geleden. Laten we zeggen dat ik soortgelijke aanvaring had als waar jij nu in beland bent. Toen ben ik naar Mexico gegaan en ben daar drie jaar gebleven, later nog in Colombia en Ecuador gewoond en uiteindelijk teruggekeerd naar Querétaro waar ik ondertussen alweer, in totaal, een jaar of 8 woon.

Veel inwoners uit Mexico Stad, Chilangos, wonen in Querétaro vanwege de goedkopere huizen prijzen, mindere drukte en aanwezigheid van veel werkgelegenheid. Het heeft ook een schitterend historisch centrum en best wat bezienswaardigheden in de regio.
Ik begreep dat 'begin augustus' teen en tander weer opent in Mexico. Weet jij daar meer van? Wat is het plan en vanaf welke datum precies?
  maandag 15 juni 2020 @ 12:39:37 #187
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193638661
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:52 schreef Stofje het volgende:

[..]

Ik begreep dat 'begin augustus' teen en tander weer opent in Mexico. Weet jij daar meer van? Wat is het plan en vanaf welke datum precies?
Ik geloof dat het allemaal "hasta nuevo aviso" is, momenteel staat, zoals men het in Mexico noemt, het stoplicht op rood.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_193642179
https://covid19.cdmx.gob.mx/nuevanormalidad

Toch ziet dat er in heel veel opzichten alweer bijna oranje, geel en groen uit. Lastige kwestie. Ik wil 'r weer zien.
pi_193643597
Ah, Mexico. Staat ook op mijn lijstje :)
pi_193644567
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2020 16:34 schreef Stofje het volgende:
https://covid19.cdmx.gob.mx/nuevanormalidad

Toch ziet dat er in heel veel opzichten alweer bijna oranje, geel en groen uit. Lastige kwestie. Ik wil 'r weer zien.
Als je qua werk geen risico loopt, zou ik er gewoon heen gaan. Je kunt alleen daar niet veel doen maar is misschien ook niet nodig 😃
Abracadabra, tapate guarra!
pi_194782134
Ik zit potjandrie momenteel gewoon in Mexico. Heel veel dicht, maar goed, we zwieren lekker door de stad.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 22:00:22 #192
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_194785410
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:50 schreef Stofje het volgende:
Ik zit potjandrie momenteel gewoon in Mexico. Heel veel dicht, maar goed, we zwieren lekker door de stad.
Is ook niet zo'n probleem, de meeste Mexicanen doet het allemaal niet zoveel merk ik (Ik ben ondertussen ook weer in Mexico).
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_194812914
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 22:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Is ook niet zo'n probleem, de meeste Mexicanen doet het allemaal niet zoveel merk ik (Ik ben ondertussen ook weer in Mexico).
Hmm, ik vind corona meer aanwezig dan in NL. Ik bedoel, overal mondkapjes, heel veel parken gesloten, looplijnen, horecapersoneel allemaal met mondkapjes. Maar ik voel me hier wel oprecht op m'n gemak in dat opzicht. Gisteren Xochimilco, dat weer open is. Schitterend.
  maandag 31 augustus 2020 @ 18:43:39 #194
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_194813716
quote:
7s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:51 schreef Stofje het volgende:

[..]

Hmm, ik vind corona meer aanwezig dan in NL. Ik bedoel, overal mondkapjes, heel veel parken gesloten, looplijnen, horecapersoneel allemaal met mondkapjes. Maar ik voel me hier wel oprecht op m'n gemak in dat opzicht. Gisteren Xochimilco, dat weer open is. Schitterend.
Ja, veel plekken zijn gesloten en overal binnen een mondkapje op. Hoewel men hier in Querétaro niet zo strict is.
Ga je nog veel bezoeken?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 10 juli 2023 @ 15:49:37 #195
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_209840956
Eens even dit topic een enorme schop geven. Binnenkort met mijn vriendin richting Mexico, Yucatan (schiereiland, niet beperkt tot slechts de staat) om precies te zijn. We gaan een rondreis maken en komen langs de volgende plekken:

Cancun (hier vliegen we ook op)
Tulum
Chetumal
Xunantunich
Flores
Tikal
Izabalmeer
Rio Dulce
Antigua
Panajachel
San Cristobal de las Casas
San Juan Chamula
Zinacantan
Palenque
Campeche
Uxmal
Merida
Chichen Itza
Playa del Carmen
Puerto Aventuras (hier zitten we nog 5 dagen in een resort om ook nog even te relaxed)

In totaal iets meer dan 3 weken van huis, erg veel zin in!

Alle vaccinaties zitten er inmiddels in, DEET gekocht, leesvoer over de streek etc etc dus we zijn goed bezig met de voorbereiding. Blijft alleen 1 ietwat rare vraag over :@
We hadden gekozen voor Mexico omdat we een gezin wilden gaan beginnen, dus nog 1 keer ver op reis voordat we beperkt zijn door een baby en we alleen nog naar all-inclusive resorts kunnen. Alleen blijkbaar heb ik superzaad, want ze is nu al zwanger *O* Tegen de tijd dat we in Mexico zitten is ze 3-4 maanden, maar ze moet nu al veel vaker en meer plotseling naar de wc dan normaal, dus tegen die tijd al helemaal. Dus de rare vraag: hoe zit het met toiletten en de hygiëne daarvan als je in die regio lang op de weg zit?
  maandag 10 juli 2023 @ 20:49:57 #196
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209844811
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 15:49 schreef Irritatie100 het volgende:
Eens even dit topic een enorme schop geven. Binnenkort met mijn vriendin richting Mexico, Yucatan (schiereiland, niet beperkt tot slechts de staat) om precies te zijn. We gaan een rondreis maken en komen langs de volgende plekken:

Cancun (hier vliegen we ook op)
Tulum
Chetumal
Xunantunich
Flores
Tikal
Izabalmeer
Rio Dulce
Antigua
Panajachel
San Cristobal de las Casas
San Juan Chamula
Zinacantan
Palenque
Campeche
Uxmal
Merida
Chichen Itza
Playa del Carmen
Puerto Aventuras (hier zitten we nog 5 dagen in een resort om ook nog even te relaxed)

In totaal iets meer dan 3 weken van huis, erg veel zin in!

Alle vaccinaties zitten er inmiddels in, DEET gekocht, leesvoer over de streek etc etc dus we zijn goed bezig met de voorbereiding. Blijft alleen 1 ietwat rare vraag over :@
We hadden gekozen voor Mexico omdat we een gezin wilden gaan beginnen, dus nog 1 keer ver op reis voordat we beperkt zijn door een baby en we alleen nog naar all-inclusive resorts kunnen. Alleen blijkbaar heb ik superzaad, want ze is nu al zwanger *O* Tegen de tijd dat we in Mexico zitten is ze 3-4 maanden, maar ze moet nu al veel vaker en meer plotseling naar de wc dan normaal, dus tegen die tijd al helemaal. Dus de rare vraag: hoe zit het met toiletten en de hygiëne daarvan als je in die regio lang op de weg zit?
Gefeliciteerd!

En op zich is het netjes maar op veel plekken kun je niet je toiletpapier doorspoelen.
Resistance is futile.
  maandag 10 juli 2023 @ 22:01:37 #197
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_209845807
quote:
7s.gif Op maandag 10 juli 2023 20:49 schreef Seven. het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!

En op zich is het netjes maar op veel plekken kun je niet je toiletpapier doorspoelen.
Dank je!

Dat van dat doorspoelen wisten we inderdaad al, dat het netjes is, is mooi!
pi_210142127
In december weer naar Mexico!
I want to believe...
  dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:15:28 #199
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_210208421
Overmorgen kunnen we de stoelen in het vliegtuig reserveren, het begint dus op te schieten :7

Nou vliegen we dus op Cancun, dus we krijgen te maken met de Visitax van Quintana Roo. Die hebben we van het weekend geprobeerd te betalen, maar die website krijgt de hele tijd een time-out, dus dat lukt gewoon niet.. Meerdere devices en meerdere browsers, maar het lukt gewoon niet.
Heb een beetje gegoogled, het regent daar inderdaad klachten over. Ik was dus eigenlijk op zoek naar een alternatief, maar op Tripadvisor zijn de reacties eigenlijk alleen maar "gewoon niet betalen en die paar controleurs op het vliegveld gewoon negeren, er gebeurt helemaal niks als je dat doet" :')

Eerlijk gezegd wil ik voor die 10USD die het kost geen risico lopen en het gewoon betalen, maar ik wil ook niet in een aparte rij op het vliegveld staan om dat bedrag af te rekenen. Liefst dus gewoon van te voren. Hoe is jullie ervaring met het betalen van die tax?
  woensdag 9 augustus 2023 @ 08:59:30 #200
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_210220914
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 10:15 schreef Irritatie100 het volgende:
Overmorgen kunnen we de stoelen in het vliegtuig reserveren, het begint dus op te schieten :7

Nou vliegen we dus op Cancun, dus we krijgen te maken met de Visitax van Quintana Roo. Die hebben we van het weekend geprobeerd te betalen, maar die website krijgt de hele tijd een time-out, dus dat lukt gewoon niet.. Meerdere devices en meerdere browsers, maar het lukt gewoon niet.
Heb een beetje gegoogled, het regent daar inderdaad klachten over. Ik was dus eigenlijk op zoek naar een alternatief, maar op Tripadvisor zijn de reacties eigenlijk alleen maar "gewoon niet betalen en die paar controleurs op het vliegveld gewoon negeren, er gebeurt helemaal niks als je dat doet" :')

Eerlijk gezegd wil ik voor die 10USD die het kost geen risico lopen en het gewoon betalen, maar ik wil ook niet in een aparte rij op het vliegveld staan om dat bedrag af te rekenen. Liefst dus gewoon van te voren. Hoe is jullie ervaring met het betalen van die tax?
Afgelopen Mei gewoon online kunnen betalen, en geen probleem gehad met de website.
Dat er op de luchthavens niet op gecontroleerd word (nog niet) is ook een feit.
Persoonlijk heb ik geen controleurs gezien.

Je kunt je afvragen hoeveel moeite je wilt doen, en als het puntje bij paaltje komt kun je op de luchthaven alsnog betalen bij terminals die daar staan.
The Admirals......1995-2007
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')