abonnement Unibet Coolblue
pi_124850915
Ik kan het ook niet terugvinden Auti, ik meende het laatst ergens gelezen te hebben, omdat het daarover ging in OUD. Maar ik vind het alleen voor de efteling.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_124871778
Vandaag foto workshop gehad, was echt super leuk!!
Ook een activiteit van de autisme week ofzo..
pi_124874144
Klinkt goed en jij enthousiast! :D
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_124874255
quote:
7s.gif Op donderdag 4 april 2013 12:39 schreef Catnip het volgende:
Vandaag foto workshop gehad, was echt super leuk!!
Ook een activiteit van de autisme week ofzo..
tof!

mijn afdelingsvergadering voelde ook als een auti-week-activiteit :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_124883273
Vandaag voor het eerst in 4 jaar weer vrijwilligerswerk gedaan, het ging goed!
Ben alleen wel een beetje brak nu :P
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:15:36 #204
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_124905732
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 17:02 schreef Auti het volgende:

[..]

De Efteling doet niet echt mee aan de Autipas

[..]

Maar bij bijvoorbeeld Walibi hoef je niet in de wachtrij te staan. En er zijn meer parken die "autismevriendelijk" zijn.

http://www.autisme.nl/aut(...)=1&l=nl&t=1331589314
Bij Walibi vroegen ze ook een doktersverklaring. Alleen vond zoonlief het dan weer vreselijk dat hij mocht 'voorkruipen', omdat hij bang was dat iedereen naar hem zou kijken enzo.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_124905846
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:15 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Bij Walibi vroegen ze ook een doktersverklaring. Alleen vond zoonlief het dan weer vreselijk dat hij mocht 'voorkruipen', omdat hij bang was dat iedereen naar hem zou kijken enzo.
Een doktersverklaring naast de autipas? Of had je geen autipas?
-weg-
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:24:47 #206
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_124905892
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:22 schreef Auti het volgende:

[..]

Een doktersverklaring naast de autipas? Of had je geen autipas?
Ja naast de autipas. Huisarts vond het in eerste instantie wat raar, maar heeft toen toch maar een briefje geschreven. Ik geloof dat ze het uiteindelijk helemaal niet hoefden te laten zien aan de kassa, maar ja, nu hebben we die verklaring gewoon standaard bij zijn pas zitten.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_124905977
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:24 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ja naast de autipas. Huisarts vond het in eerste instantie wat raar, maar heeft toen toch maar een briefje geschreven. Ik geloof dat ze het uiteindelijk helemaal niet hoefden te laten zien aan de kassa, maar ja, nu hebben we die verklaring gewoon standaard bij zijn pas zitten.
Ik lees nu dit op de site van Walibi.
quote:
Vraag bij de Guest Service om een toegangsbandje. Dit bandje geeft je het recht om tijdens het parkbezoek met één begeleider gebruik te maken van de regeling voor mindervaliden in Walibi. Je hebt pas recht op een toegangsbandje als je aantoont dat deze regeling voor jou noodzakelijk is. Dit kan door het tonen van jouw invalidenparkeerkaart of een geldige doktersverklaring (maximaal 2 jaar oud). Deze verklaring is van een onafhankelijke arts, waarin staat dat je niet in staat bent om zonder hulp het park en/of de attracties te bezoeken. Walibi vraagt om deze verklaring, omdat bezoekers met minder zichtbare handicaps (zoals autisme) ook onder deze regeling vallen en onze medewerkers de beoordeling niet zelf kunnen en mogen maken.
Dat vind ik vreemd.. want een autipas krijg je alleen maar met een doktersverklaring. Vroeger hoefde je dan ook geen extra doktersverklaring te overleggen. Vreemd dat het ook nog niet op de site van de NVA staat. Van de Efteling is het bekend en daarom staat het ook op de site.
Beste oplossing is dus inderdaad om maar standaard een doktersverklaring bij de pas te dragen.
-weg-
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:33:32 #208
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_124906038
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:29 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik lees nu dit op de site van Walibi.

[..]

Dat vind ik vreemd.. want een autipas krijg je alleen maar met een doktersverklaring. Vroeger hoefde je dan ook geen extra doktersverklaring te overleggen. Vreemd dat het ook nog niet op de site van de NVA staat. Van de Efteling is het bekend en daarom staat het ook op de site.
Beste oplossing is dus inderdaad om maar standaard een doktersverklaring bij de pas te dragen.
Hier wel hoor: http://www.autisme.nl/aut(...)=1&l=nl&t=1331589314
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_124906115
quote:
Oh, het is een jaar geleden veranderd. Dat had ik niet meegekregen. Eigenlijk best vreemd, een autipas is min of meer een doktersverklaring. Maarja dat zullen ze wel niet begrijpen. Ik heb ook al meerdere agenten en hulpverleners meegemaakt die nog nooit van de autipas hebben gehoord :{
-weg-
pi_124906307
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:36 schreef Auti het volgende:

[..]

Oh, het is een jaar geleden veranderd. Dat had ik niet meegekregen. Eigenlijk best vreemd, een autipas is min of meer een doktersverklaring. Maarja dat zullen ze wel niet begrijpen. Ik heb ook al meerdere agenten en hulpverleners meegemaakt die nog nooit van de autipas hebben gehoord :{
Ik ook, dat is zo irritant.
Eigenlijk zouden ze het allemaal wel een beetje moeten weten.. :)
pi_124906431
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:45 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik ook, dat is zo irritant.
Eigenlijk zouden ze het allemaal wel een beetje moeten weten.. :)
Vooral hulpverleners.
-weg-
pi_124906684
Ik heb niet eens een autipas. Hoe is de aanvraag van zo'n pas geregeld?
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:04:38 #213
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_124906712
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik heb niet eens een autipas. Hoe is de aanvraag van zo'n pas geregeld?
http://www.autisme.nl/aut(...)=1&l=nl&t=1331589314
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_124906837
quote:
Bedankt voor de link.

Jammer dat ie ¤30 per jaar kost terwijl ik hem maar weinig zal gebruiken (als ik hem bestel), maar goed, kan ook niet verwachten dat ie gratis is he? :P
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:11:18 #215
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_124906848
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Bedankt voor de link.

Jammer dat ie ¤30 per jaar kost terwijl ik hem maar weinig zal gebruiken (als ik hem bestel), maar goed, kan ook niet verwachten dat ie gratis is he? :P
Nope :+
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:11:45 #216
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_124906863
Maar is niet per jaar he
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_124906878
In het ziekenhuis heeft het mij tot nu toe wel altijd geholpen, ik mag dan altijd in een rustig leeg kamertje wachten ipv in de drukke wachtkamer.
En voor andere mensen kan het een soort handleiding voor mij zijn. Agenten kennen mij inmiddels wel en als ik een nieuwe hulpverlener krijg is het ook wel handig om snel een beetje een soort van beeld van mij te krijgen.
-weg-
pi_124906903
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:11 schreef missbehavin het volgende:
Maar is niet per jaar he
Het is inderdaad éénmalig.
-weg-
pi_124906964
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:13 schreef Auti het volgende:

[..]

Het is inderdaad éénmalig.
Ach op die manier!

In dat geval zal ik er over nadenken!
pi_124912314
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 13:48 schreef Nijna het volgende:
Klinkt goed en jij enthousiast! :D
Ach, ben wel vaker enthausiast :P
De laatste tijd zitten de dingen alleen wat tegen..
pi_124945397
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:16 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ach, ben wel vaker enthausiast :P
De laatste tijd zitten de dingen alleen wat tegen..
Haha, niks mis met enthousiasme :P
Hmm, sterkte dan maar :)

Met mij gaat het juist prima, net de laatste lesdag gehad van dit schooljaar.
Fok it
  maandag 8 april 2013 @ 22:23:00 #222
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_125052060
Zo, zal me hier ook nog eens melden. Wat het daten betreft weinig nieuws, maar dat kan een beetje aan mij liggen.. Initiatief nemen wat dat betreft is toch wel lastig / durf ik niet zo goed. Maar nog een keer afspreken gaat er wel van komen :)

Overigens heb ik een dikke week geleden wel gemerkt dat ik mezelf voorbij gerent ben. Vaak heb ik zowat elke avond van de week wel weer iemand over de vloer of ben ik het die ergens heen gaat, maar ik was er ineens helemaal klaar mee.. :{ Dus afgelopen week even wat minder gepland 's avonds, werkt in combinatie met de stijgende temperaturen prima ^O^

Verheug me er wel weer op om te kunnen gaan kitesurfen trouwens, heerlijke manier om even het hoofd leeg te maken. Kiten is nogal inspannend waardoor ik me niet druk hoef te kan maken over wat dan ook. Met snowboarden heb ik hetzelfde (alleen is dat nogal ver weg..) en in mindere mate met auto/motor rijden ook. Alleen als je uit de auto stapt ben je niet compleet gesloopt, na het kiten wel.. Slaapt wel lekker :s)

Edit:
Wat betreft die autipas trouwens, ik wist wel al van het bestaan af maar omdat ik niet echt in paniek raak denk ik niet dat ik hem nodig heb. Hoewel ik me afvraag hoe lang het nog gaat duren voordat ik op het vliegveld eens eruit gepikt wordt bij de Douane, daar krijg ik soms echt de zenuwen van :P In Nederland helemaal prima, maar de VS bijvoorbeeld heb je soms echt van die sjagrijnen die moeilijke vragen gaan stellen :{w

[ Bericht 17% gewijzigd door NoComment op 08-04-2013 22:30:10 ]
Life's like music, get the rhythm..
pi_125069429
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 10:40 schreef maussie95 het volgende:

[..]

Haha, niks mis met enthousiasme :P
Hmm, sterkte dan maar :)

Met mij gaat het juist prima, net de laatste lesdag gehad van dit schooljaar.
Oh leuk! Of niet...?
Ik heb zin in de zomervakantie, en lekker weer!
pi_125069643
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:27 schreef Catnip het volgende:

[..]

Oh leuk! Of niet...?
Ik heb zin in de zomervakantie, en lekker weer!
Ik vind het geweldig, ik heb zo'n verschrikkelijke hekel aan school!
Zo echt hè, die zomer mag wel komen. Van het weekend wordt het 20 graden :D
Fok it
pi_125069738
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:33 schreef maussie95 het volgende:

[..]

Ik vind het geweldig, ik heb zo'n verschrikkelijke hekel aan school!
Zo echt hè, die zomer mag wel komen. Van het weekend wordt het 20 graden :D
Ik ook, ben blij als ik mijn diploma heb gehaald :P
Jaaaa eindelijk lekker weer!! *O*
pi_125150790
Ach, werk is niet veel beter dan school :P
pi_125151573
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:06 schreef robin007bond het volgende:
Ach, werk is niet veel beter dan school :P
Ik heb school altijd veel erger gevonden dan werken.
-weg-
pi_125151637
Mij lijkt werken juist wel fijn eigenlijk.
Ik weet ook al precies welke opleiding ik wil gaan doen :D
pi_125151902
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:29 schreef Catnip het volgende:
Mij lijkt werken juist wel fijn eigenlijk.
Ik weet ook al precies welke opleiding ik wil gaan doen :D
Wat voor opleiding/werk wil je gaan doen?
-weg-
pi_125151964
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:36 schreef Auti het volgende:

[..]

Wat voor opleiding/werk wil je gaan doen?
Ik wil spw gaan doen, wat nu gewoon pw heet trouwens..
En daarna misschien sph, dat is met kinderen, of de verlsavingszorg in. Of sociotherapeut worden..nouja dat soort dingen.
pi_125152097
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:38 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik wil spw gaan doen, wat nu gewoon pw heet trouwens..
En daarna misschien sph, dat is met kinderen, of de verlsavingszorg in. Of sociotherapeut worden..nouja dat soort dingen.
Jongerenbegeleidster in een autismecentrum :+
pi_125152124
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:38 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik wil spw gaan doen, wat nu gewoon pw heet trouwens..
En daarna misschien sph, dat is met kinderen, of de verlsavingszorg in. Of sociotherapeut worden..nouja dat soort dingen.
Pittig, lijkt mij zwaar werk.
-weg-
pi_125154371
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:42 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Jongerenbegeleidster in een autismecentrum :+
Ja dat lijkt me eerlijk gezegd wel wat. Geen idee of ik dat mag en kan.
pi_125154870
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:27 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik heb school altijd veel erger gevonden dan werken.
Hmm, sinds kort heb ik helemaal geen plezier meer in het werk dat ik doe. Daarentegen is school ook geen paradijs op aarde. Zeker het mbo niet.
pi_125155811
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:38 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ja dat lijkt me eerlijk gezegd wel wat. Geen idee of ik dat mag en kan.
Is denk ik wel moeilijk als je zelf ook autisme hebt. Vooral omdat autisten vaak niet bekend staan om hun goeie people-skills en empathie. Maar als je denkt het te kunnen en het echt leuk vindt dan moet je het gewoon proberen :)

Anders kan je ook altijd nog een keer contact opnemen met zo'n centrum om te vragen hoe ze daar tegenaan kijken; medewerkers die ook autisme hebben. Weet je in ieder geval gelijk waar je aan toe bent.
pi_125155918
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:48 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hmm, sinds kort heb ik helemaal geen plezier meer in het werk dat ik doe. Daarentegen is school ook geen paradijs op aarde. Zeker het mbo niet.
Ik heb juist alleen maar goede ervaringen met het mbo. Toen ik nog havo/vwo deed was ik zwaar ongelukkig. Nu, jaren later, doe ik een mbo-opleiding en voor het eerst in twaalf jaar tijd heb ik weer motivatie en plezier in school ;) alhoewel eerlijk is eerlijk, ik doe dan ook een opleiding die ik al vele jaren heb willen doen *O*
pi_125156598
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:48 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hmm, sinds kort heb ik helemaal geen plezier meer in het werk dat ik doe. Daarentegen is school ook geen paradijs op aarde. Zeker het mbo niet.
Misschien is het even tijdelijk dat je geen plezier meer hebt in je werk, een dipje. Komt vaak voor.
-weg-
pi_125157757
Zo, net even langs de psych geweest, daar word ik nou niet erg vrolijk van :{
Ik moet heel erg gaan werken aan zelfverwijten en dergelijke. :6
Fok it
pi_125165237
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 15:16 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ik heb juist alleen maar goede ervaringen met het mbo. Toen ik nog havo/vwo deed was ik zwaar ongelukkig. Nu, jaren later, doe ik een mbo-opleiding en voor het eerst in twaalf jaar tijd heb ik weer motivatie en plezier in school ;) alhoewel eerlijk is eerlijk, ik doe dan ook een opleiding die ik al vele jaren heb willen doen *O*
Grappig dat het zo verschilt. :P Ik vind het niets. Mag ik vragen welke opleiding je deed?
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 15:35 schreef Auti het volgende:

[..]

Misschien is het even tijdelijk dat je geen plezier meer hebt in je werk, een dipje. Komt vaak voor.
Ik hoop dat het een dipje is. Als het zo doorgaat willen ze me namelijk niet meer. ;(
pi_125165468
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:17 schreef robin007bond het volgende:

Ik hoop dat het een dipje is. Als het zo doorgaat willen ze me namelijk niet meer. ;(
Hoezo dat? Ben je momenteel niet productief genoeg of heb je iets laten doorschemeren?
-weg-
pi_125165521
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:24 schreef Auti het volgende:

[..]

Hoezo dat? Ben je momenteel niet productief genoeg of heb je iets laten doorschemeren?
Ik merk het ook aan hoe ik werk. Het lukt me totaal niet meer goed om te concentreren, ik werk helemaal niet secuur, interpreteer opdrachten verkeerd waardoor ik andere dingen maak dan bedoeld. Dat komt ook deels omdat ik niet echt wedervragen durf te stellen als iets onduidelijk is, of dan denk ik dat ik het goed heb opgevat, maar dan blijkt dat dus niet zo te zijn.
pi_125165789
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:26 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik merk het ook aan hoe ik werk. Het lukt me totaal niet meer goed om te concentreren, ik werk helemaal niet secuur, interpreteer opdrachten verkeerd waardoor ik andere dingen maak dan bedoeld. Dat komt ook deels omdat ik niet echt wedervragen durf te stellen als iets onduidelijk is, of dan denk ik dat ik het goed heb opgevat, maar dan blijkt dat dus niet zo te zijn.
Lastig, maar je kan en mag toch gewoon vragen stellen? Durf te vragen ;)
-weg-
pi_125165956
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:32 schreef Auti het volgende:

[..]

Lastig, maar je kan en mag toch gewoon vragen stellen? Durf te vragen ;)
Ja, dat zeggen ze ook. En dat weet ik ook. Er is alleen iets dat me steeds tegenhoudt om vragen te stellen. Daarvoor ben ik nu ook naar een psycholoog.

Oh, en ze willen dat ik proactiever wordt etc. Dat vind ik heel lastig. ;(
pi_125165969
Hoi.
Twiddel
pi_125166061
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:36 schreef summer2bird het volgende:
Hoi.
Hee!!
Hoe gaat het nu met je?
pi_125166231
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:38 schreef Catnip het volgende:

[..]

Hee!!
Hoe gaat het nu met je?
Beter, gisteravond en eergisteren ging het weer heel slecht. Maar sinds vanmiddag lukt het mij weer om de draad op te pakken.
Morgen heb ik gesprek met de activiteitenbegeleider, over activiteiten op het terrein. Ik krijg meer structuur en hulp aangeboden.
Ik voel mij wel een zeur, met al dat gedoe steeds.

Hoe is het met jou?
Twiddel
pi_125166250
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:17 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Grappig dat het zo verschilt. :P Ik vind het niets. Mag ik vragen welke opleiding je deed?

[..]

Ik hoop dat het een dipje is. Als het zo doorgaat willen ze me namelijk niet meer. ;(
Op de middelbare school had ik last van pesterijtjes omdat ik anders was. Op het mbo is iedereen hondsdol dus daar valt het niet zo op als je uit de toon valt, maarja ik ben natuurlijk ook niet meer zo 'anders' als indertijd. Vraag me af hoe ik het nu zou doen op een middelbare school :P

Ik doe de opleiding machinist :)
pi_125166257
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:35 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ja, dat zeggen ze ook. En dat weet ik ook. Er is alleen iets dat me steeds tegenhoudt om vragen te stellen. Daarvoor ben ik nu ook naar een psycholoog.

Oh, en ze willen dat ik proactiever wordt etc. Dat vind ik heel lastig. ;(
Dat laatste kan ik mij wel goed voorstellen, weet je wat ze van je verwachten/eisen of moet je daar zelf een invulling aan geven?
-weg-
pi_125166314
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:43 schreef GlenSpey het volgende:

Ik doe de opleiding machinist :)
Cool, vroeger toen ik daar interesse in had moest je eerst een tijd conducteur zijn en kon je van daaruit doorstromen. Is dat nog steeds zo? (ik had niet zo'n zin om conducteur te zijn)
-weg-
pi_125166318
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:43 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat laatste kan ik mij wel goed voorstellen, weet je wat ze van je verwachten/eisen of moet je daar zelf een invulling aan geven?
Ze zijn er niet heel duidelijk in.

Pas later hoorde ik dat ze liever willen dat ik van te voren zeg wat ik allemaal ga doen en regelmatig langskom met werk om te kijken of het goed is en dergelijke. Helaas niet echt iets heel concreets, dat maakt het voor mij wat lastiger.

Welke moeilijkheden kwam jij vooral tegen bij werk, als ik dat vragen mag?
pi_125166397
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:43 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Op de middelbare school had ik last van pesterijtjes omdat ik anders was. Op het mbo is iedereen hondsdol dus daar valt het niet zo op als je uit de toon valt, maarja ik ben natuurlijk ook niet meer zo 'anders' als indertijd. Vraag me af hoe ik het nu zou doen op een middelbare school :P

Ik doe de opleiding machinist :)
Hmm, op de middelbare school werd ik ook vaak anders bevonden. Hier op het mbo vinden ze me ook 'apart' of 'raar', maar het is wel leuk om te zien dat ze vaak mij om hulp vragen. Heel vaak krijg ik ook de vraag of ik hoogbegaafd ben of iets dergelijks :P

Niet dat dat bijzonder is op een mbo, maar je positieve eigenschappen worden tenminste wel erkent. :)
pi_125166539
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:45 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ze zijn er niet heel duidelijk in.

Pas later hoorde ik dat ze liever willen dat ik van te voren zeg wat ik allemaal ga doen en regelmatig langskom met werk om te kijken of het goed is en dergelijke. Helaas niet echt iets heel concreets, dat maakt het voor mij wat lastiger.

Welke moeilijkheden kwam jij vooral tegen bij werk, als ik dat vragen mag?
In de ICT ongeveer een beetje hetzelfde _O-
Afwijken of niet begrijpen van het functioneel ontwerp en daarnaast een beetje teveel in mezelf en ook niet teveel vragen durfen stellen en ik voelde een bepaalde druk die eigenlijk niet nodig was..
Ik dacht zeg maar dat ze teveel van mij verwachte terwijl dat helemaal niet nodig was en ze ook wel begrepen dat ik moest wennen en groeien, maar ik wou te snel resultaat boeken denk ik.
En van die ideeen die zo tussendoor kwamen, leerde ik een beetje omgaan met Java en toen bedacht ik ineens dat daar wel een schaakspelletje mee te maken was :D

Stom dat het zo gelopen is en dat ik daar weg ben gegaan.. was geen goede stap, ik had al SCJP kunnen hebben en alles.
-weg-
pi_125166614
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:51 schreef Auti het volgende:

[..]

In de ICT ongeveer een beetje hetzelfde _O-
Afwijken of niet begrijpen van het functioneel ontwerp en daarnaast een beetje teveel in mezelf en ook niet teveel vragen durfen stellen en ik voelde een bepaalde druk die eigenlijk niet nodig was..
Ik dacht zeg maar dat ze teveel van mij verwachte terwijl dat helemaal niet nodig was en ze ook wel begrepen dat ik moest wennen en groeien, maar ik wou te snel resultaat boeken denk ik.
En van die ideeen die zo tussendoor kwamen, leerde ik een beetje omgaan met Java en toen bedacht ik ineens dat daar wel een schaakspelletje mee te maken was :D

Stom dat het zo gelopen is en dat ik daar weg ben gegaan.. was geen goede stap, ik had al SCJP kunnen hebben en alles.
Dit herken ik heel erg. Functioneel ontwerp op de juiste manier interpreteren is inderdaad een groot probleem. Daarnaast merken mijn collega's ook dat ik me vaak drukmaak (nagelbijten en dergelijke).

Overigens, bij dat bedrijf was je toch nog altijd welkom? Als je je wat beter voelt is het misschien een mooie kans om weer op te pakken. :)
pi_125166660
quote:
99s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:42 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Beter, gisteravond en eergisteren ging het weer heel slecht. Maar sinds vanmiddag lukt het mij weer om de draad op te pakken.
Morgen heb ik gesprek met de activiteitenbegeleider, over activiteiten op het terrein. Ik krijg meer structuur en hulp aangeboden.
Ik voel mij wel een zeur, met al dat gedoe steeds.

Hoe is het met jou?
Naar omstandigheden gaat het nu wel even wat beter.
pi_125166772
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:53 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dit herken ik heel erg. Functioneel ontwerp op de juiste manier interpreteren is inderdaad een groot probleem. Daarnaast merken mijn collega's ook dat ik me vaak drukmaak (nagelbijten en dergelijke).

Overigens, bij dat bedrijf was je toch nog altijd welkom? Als je je wat beter voelt is het misschien een mooie kans om weer op te pakken. :)
Dat wil ik wellicht nog wel een keer proberen ja, maar dan misschien in de security.
-weg-
pi_125166836
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:57 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat wil ik wellicht nog wel een keer proberen ja, maar dan misschien in de security.
Daar ligt volgens mij ook echt je passie.

En vooral door de recente gebeurtenissen zal daar denk ik ook meer vraag naar komen. Succes in ieder geval. ^O^

P.S.

Volgens mij heeft Java best wat leuke network libraries om mee te spelen. Mocht je daar nog iets mee kunnen doen ;)
pi_125166946
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:59 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Daar ligt volgens mij ook echt je passie.

En vooral door de recente gebeurtenissen zal daar denk ik ook meer vraag naar komen. Succes in ieder geval. ^O^

P.S.

Volgens mij heeft Java best wat leuke network libraries om mee te spelen. Mocht je daar nog iets mee kunnen doen ;)
Ik weet wel zeker dat er meer vraag naar gaat komen, dat roep ik ook al een tijdje.
-weg-
pi_125167041
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:45 schreef Auti het volgende:

[..]

Cool, vroeger toen ik daar interesse in had moest je eerst een tijd conducteur zijn en kon je van daaruit doorstromen. Is dat nog steeds zo? (ik had niet zo'n zin om conducteur te zijn)
Vroeger was het zo dat het traject om machinist te worden heel erg lang duurde. Dan kreeg je als beginneling je opleiding op 1 materieeltype en mocht je alleen maar rangeerdiensten doen (dus nooit harder rijden dan 40km/u). En dat 7 jaar lang.
Ook kon je een bedrijf als de NS vaak pas binnenkomen als je een familielid had die er ook werkte.

Gelukkig zijn de tijden veranderd en gaat de opleiding tegenwoordig een stuk sneller. Grofweg heb je twee mogelijkheden: de eerste en meest gebruikte methode is om te solliciteren via Randstad. Voldoe je aan de eisen en sluit je zowel het psychologisch als het medisch onderzoek met succes af dan ben je gelijk aangenomen bij de NS. Je krijgt dan gedurende een half jaar een opleiding onder begeleiding van mentormachinisten, tijdens deze periode krijg je ook al een klein salaris. Na de opleiding krijg je uiteraard een stapel examens en als je alles haalt dan word je volledig aangenomen.

Het voordeel van de eerste methode is natuurlijk dat het erg snel gaat en dat je gelijk centjes ontvangt. Het nadeel is echter dat bedrijven als Randstad verschrikkelijk veeleisend zijn en alleen de creme de la creme uitkiezen. Als jongere maak je geen schijn van kans omdat ze alleen de mensen met de meeste werkervaring eruit pikken.

De tweede mogelijkheid is om je in te schrijven op een van de twee MBO-opleidingen voor machinisten die het land rijk is. Je doet er dan twee jaar over maar in die tijd ben je niet alleen bezig met alle kennis die je als machinist moet hebben maar je krijgt ook nog algemene vakken zoals Nederlands, Duits, Engels, maatschappijleer, wiskunde en elektrotechniek. Dit is ook de weg die ik heb gekozen :) ik moet er alleen wel dagelijks zo'n 200 kilometer voor reizen omdat de opleiding alleen nog maar in Amsterdam of Rotterdam te vinden is maar het vindt snel voet aan de grond. Ik voorspel dat deze manier binnen een paar jaar de normale manier zal zijn om bij het spoor aan de slag te kunnen en ik weet dat er nu al gekeken wordt of er meerdere scholen in het land zijn die de opleiding aan gaan bieden.

Ikzelf doe dus de opleiding in Amsterdam. Dat houdt in dat ik drie tot vier dagen in Amsterdam zit en daarnaast loop ik ook al 1 dag in de week stage bij de NS. In het tweede jaar van de opleiding zal ik vier dagen in de week stage gaan lopen. Betaald word ik niet maar ik heb wel voor 99% baangarantie na mijn opleiding, iets wat ik met meerdere keren solliciteren via Randstad niet voorelkaar heb gekregen...
pi_125167179
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:04 schreef GlenSpey het volgende:

knip
Bedankt voor de uitgebreide info _O_
Ik sta best wel hoog aangeschreven bij Randstad.
-weg-
  donderdag 11 april 2013 @ 22:45:43 #260
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_125175468
Nou laatst een test gedaan bij de GGZ, kwam er PDD-NOS uit. Waar ik wel blij mee was dat hen zeiden dat mijn sociale kant gewoon erg goed is. :)

Ik vind het personelijk niet zo erg, ik vind het alleen zielig voor mijn ouders die dachten dat ze mischien beter hadden moeten weten.
pi_125177231
:') Kirjg net een biref waarin staat dat m'n WaJong is stopgezet.
Children of the night. What music they make.
  vrijdag 12 april 2013 @ 04:12:54 #262
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_125184572
Ik heb vanmiddag fijn drie uur met een Colombiaanse door het hellingbos gewandeld en bij voortduring gepraat. Ik had haar ook al eens begin maart gezien. Zij heeft wel een vriend, maar ik kan toch merken dat ze me leuk gezelschap vindt en subtiel enige toenadering zoekt. Ik vind het ook fijn om bij haar te zijn, mede door mijn Spaanse achtergrond.

Verder laat ik het maar op zijn beloop. Als dit betekent dat ik met haar, en een leuke Nederlandse vrouw uit de buurt, zo'n 1 of 2 keer per maand een mooie wandeling kan maken, of dat ze op bezoek komen, dan zou ik dat meer dan verwelkomen in mijn solo bestaan waarin ik me enkel met familie inlaat.
pi_125184713
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:45 schreef sonnyspek het volgende:
Nou laatst een test gedaan bij de GGZ, kwam er PDD-NOS uit. Waar ik wel blij mee was dat hen zeiden dat mijn sociale kant gewoon erg goed is. :)

Ik vind het personelijk niet zo erg, ik vind het alleen zielig voor mijn ouders die dachten dat ze mischien beter hadden moeten weten.
Welkom bij de club :D
pi_125185760
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 23:15 schreef DeHovenier het volgende:
:') Kirjg net een biref waarin staat dat m'n WaJong is stopgezet.
Hoezo dat??
Dat wordt toch niet zomaar stopgezet?
pi_125188206
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 08:58 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hoezo dat??
Dat wordt toch niet zomaar stopgezet?
Ja, ik vraag me ook af waarom..
pi_125189498
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 04:12 schreef Perico het volgende:
Ik heb vanmiddag fijn drie uur met een Colombiaanse door het hellingbos gewandeld en bij voortduring gepraat. Ik had haar ook al eens begin maart gezien. Zij heeft wel een vriend, maar ik kan toch merken dat ze me leuk gezelschap vindt en subtiel enige toenadering zoekt. Ik vind het ook fijn om bij haar te zijn, mede door mijn Spaanse achtergrond.

Verder laat ik het maar op zijn beloop. Als dit betekent dat ik met haar, en een leuke Nederlandse vrouw uit de buurt, zo'n 1 of 2 keer per maand een mooie wandeling kan maken, of dat ze op bezoek komen, dan zou ik dat meer dan verwelkomen in mijn solo bestaan waarin ik me enkel met familie inlaat.
Daarnaast is je sociale kringen verbreden nooit verkeerd. Via haar kun je weer nieuwe mensen leren kennen :)
pi_125189892
Vandaag waarschijnlijk gesprek voor medicatie..bleehhh geen zin in. Misschien krijg ik een hogere dosering ofzo. Idk.
Pff wat een gedoe allemaal weer...logeer nu ook bij mijn oma. omdat alles gewoon teveel is. Voel me down, moe..
pi_125213639
Geez, ik zit een boek te lezen over autisme, "Een vreemde wereld", staat daar doodleuk astrologie in plaats van astronomie :o :'(

Ik kan me zo ergeren aan zulke fouten!
Fok it
pi_125218004
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 22:05 schreef maussie95 het volgende:
Geez, ik zit een boek te lezen over autisme, "Een vreemde wereld", staat daar doodleuk astrologie in plaats van astronomie :o :'(

Ik kan me zo ergeren aan zulke fouten!
Irritant!
pi_125247040
Jammer dat sommigen op fok het nodig vinden om autist als scheldwoord te gebruiken en dat het door anderen vervolgens wordt gedoogd (krijg je reacties van "het is maar internet." :') )

Zal IRL ook wel het geval zijn met aardig wat mensen. Gelukkig kom ik die niet zo vaak tegen! :P

Wel een harde manier om tegen dat totale onbegrip aan te lopen, sommigen snappen gewoon niet wat de implicaties zijn om autistisch te zijn. Naja, zegt meer over hun dan over mij :Y

Even voor de duidelijkheid, het gaat mij op zich niet om het schelden met, maar om het onbegrip van dat blijkbaar nog steeds leeft onder de mensen.

Ingewikkeld allemaal, hoe dat hele sociale netwerk-dinges fungeert.
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:28:45 #271
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_125247442
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
Jammer dat sommigen op fok het nodig vinden om autist als scheldwoord te gebruiken en dat het door anderen vervolgens wordt gedoogd (krijg je reacties van "het is maar internet." :') )

Zal IRL ook wel het geval zijn met aardig wat mensen. Gelukkig kom ik die niet zo vaak tegen! :P

Wel een harde manier om tegen dat totale onbegrip aan te lopen, sommigen snappen gewoon niet wat de implicaties zijn om autistisch te zijn. Naja, zegt meer over hun dan over mij :Y

Even voor de duidelijkheid, het gaat mij op zich niet om het schelden met, maar om het onbegrip van dat blijkbaar nog steeds leeft onder de mensen.

Ingewikkeld allemaal, hoe dat hele sociale netwerk-dinges fungeert.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
Jammer dat sommigen op fok het nodig vinden om autist als scheldwoord te gebruiken en dat het door anderen vervolgens wordt gedoogd (krijg je reacties van "het is maar internet." :') )

Zal IRL ook wel het geval zijn met aardig wat mensen. Gelukkig kom ik die niet zo vaak tegen! :P

Wel een harde manier om tegen dat totale onbegrip aan te lopen, sommigen snappen gewoon niet wat de implicaties zijn om autistisch te zijn. Naja, zegt meer over hun dan over mij :Y

Even voor de duidelijkheid, het gaat mij op zich niet om het schelden met, maar om het onbegrip van dat blijkbaar nog steeds leeft onder de mensen.

Ingewikkeld allemaal, hoe dat hele sociale netwerk-dinges fungeert.
Tja, ms moet je je er niet zo veel van aan proberen te trekken..
Ik noem zoonlief trouwens ook liefdevol 'mijn autistje' hoor ;)
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_125247516
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:28 schreef missbehavin het volgende:

[..]

[..]

Tja, ms moet je je er niet zo veel van aan proberen te trekken..
Ik noem zoonlief trouwens ook liefdevol 'mijn autistje' hoor ;)
Van dat onbegrip bedoel je?
Dat vind ik nogal lastig.
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:31:39 #273
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_125247557
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Van dat onbegrip bedoel je?
Dat vind ik nogal lastig.
Ja maar je kunt denk ik niet verwachten dat iedereen het maar begrijpt.. Is soms lullig voor jou (maak ik ook mee hoor) maar is echt iets waar je maar beter mee om kunt leren gaan
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_125247673
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:31 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ja maar je kunt denk ik niet verwachten dat iedereen het maar begrijpt.. Is soms lullig voor jou (maak ik ook mee hoor) maar is echt iets waar je maar beter mee om kunt leren gaan
Heb je gelijk in.
Maar het zou nog toffer zijn als ik die mensen zou kunnen begrijpen zodat ik makkelijker de rotte appels eruit kan filteren! ^O^
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:37:00 #275
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_125247714
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Heb je gelijk in.
Maar het zou nog toffer zijn als ik die mensen zou kunnen begrijpen zodat ik makkelijker de rotte appels eruit kan filteren! ^O^
Ja dat is ms lastiger dan dat men jou niet begrijpt he..
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_125247825
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:37 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ja dat is ms lastiger dan dat men jou niet begrijpt he..
Meestal zijn zulke mensen kortzichtig en kortzichtige mensen zijn een slechte keus om in je vriendenkring te hebben bijvoorbeeld :)
Zulke mensen laat ik derhalve ook kei-hard links liggen (maakt niet uit hoe lekker ze is) :)
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:43:42 #277
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_125247940
Tja, je kunt mensen wat dingen bijbrengen, maar als ze het echt niet willen/kunnen begrijpen houdt het op he..
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_125248121
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:43 schreef missbehavin het volgende:
Tja, je kunt mensen wat dingen bijbrengen, maar als ze het echt niet willen/kunnen begrijpen houdt het op he..
Ik had het niet over bijbrengen, want dat is idd gewoon hopeloos! :P
Ik had het over mensen filteren. Wie laat je toe tot je kennissenkring en wie niet?
Kortzichtig zijn is voor mij 1 van de weinige -directe- afknappers, ik wil mensen in mijn omgeving die ruimdenkend zijn :)
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:48:54 #279
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_125248139
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik had het niet over bijbrengen, want dat is idd gewoon hopeloos! :P
Ik had het over mensen filteren. Wie laat je toe tot je kennissenkring en wie niet?
Kortzichtig zijn is voor mij 1 van de weinige -directe- afknappers, ik wil mensen in mijn omgeving die ruimdenkend zijn :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik had het niet over bijbrengen, want dat is idd gewoon hopeloos! :P
Ik had het over mensen filteren. Wie laat je toe tot je kennissenkring en wie niet?
Kortzichtig zijn is voor mij 1 van de weinige -directe- afknappers, ik wil mensen in mijn omgeving die ruimdenkend zijn :)
Dat is sowieso lastig, autisme of niet ;)
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_125248272
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:48 schreef missbehavin het volgende:

[..]

[..]

Dat is sowieso lastig, autisme of niet ;)
Ik ben er redelijk goed in geworden om de rotzakken eruit te filteren.
Mensen waarbij ik het idee heb dat ze m'n energie op zullen gaan zuigen, die houd ik verre van me ^O^
pi_125257392
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik had het niet over bijbrengen, want dat is idd gewoon hopeloos! :P
Ik had het over mensen filteren. Wie laat je toe tot je kennissenkring en wie niet?
Kortzichtig zijn is voor mij 1 van de weinige -directe- afknappers, ik wil mensen in mijn omgeving die ruimdenkend zijn :)
En soms zit zo iemand in je (schoon)familie en kun je ze niet helemaal weglaten...
Dat onbegrip kan ik nog wel snappen ergens, maar het oordelen over iets waar je niks vanaf weet dat schiet me totaal verkeerd.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_125257545
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
Jammer dat sommigen op fok het nodig vinden om autist als scheldwoord te gebruiken en dat het door anderen vervolgens wordt gedoogd (krijg je reacties van "het is maar internet." :') )

Het is zelfs strafbaar..
-weg-
pi_125258287
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 08:45 schreef Auti het volgende:

[..]

Het is zelfs strafbaar..
Ik kan me er echt aan irriteren.
pi_125258421
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 09:49 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik kan me er echt aan irriteren.
Het toont alleen maar aan hoe achterlijk simpel sommige mensen kunnen zijn. Mij lijkt het wel leuk als er eens één wordt aangepakt en een tijdje mag gaan zitten of flink moet dokken. Dan komt dat in de media en is het "lolletje" er voor de meeste mensen snel vanaf. Nadeel is alleen dat als het hier op Fok! gebeurt het ook meteen afgelopen is met het forum.
-weg-
pi_125284858
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
Jammer dat sommigen op fok het nodig vinden om autist als scheldwoord te gebruiken en dat het door anderen vervolgens wordt gedoogd (krijg je reacties van "het is maar internet." :') )

Zal IRL ook wel het geval zijn met aardig wat mensen. Gelukkig kom ik die niet zo vaak tegen! :P

Wel een harde manier om tegen dat totale onbegrip aan te lopen, sommigen snappen gewoon niet wat de implicaties zijn om autistisch te zijn. Naja, zegt meer over hun dan over mij :Y

Even voor de duidelijkheid, het gaat mij op zich niet om het schelden met, maar om het onbegrip van dat blijkbaar nog steeds leeft onder de mensen.

Ingewikkeld allemaal, hoe dat hele sociale netwerk-dinges fungeert.
Ik ben er niet meer zo gevoelig voor, want ik heb genoeg vrienden die het over 'autisten' en 'auti's' hebben. Dat is hun eigen onhandigheid, op dat moment zijn ze zich niet bewust van hun bewoording. Het zegt meer over het niveau van de persoon zelf.

Als ik daar iedere keer wat van zeg, dan zou ik een soort grammofoonplaat zijn met een tik erin 8)7
pi_125285261
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 21:28 schreef Opoefiets het volgende:

[..]

Ik ben er niet meer zo gevoelig voor, want ik heb genoeg vrienden die het over 'autisten' en 'auti's' hebben. Dat is hun eigen onhandigheid, op dat moment zijn ze zich niet bewust van hun bewoording. Het zegt meer over het niveau van de persoon zelf.

Als ik daar iedere keer wat van zeg, dan zou ik een soort grammofoonplaat zijn met een tik erin 8)7
Haha! :D
pi_125291286
Schelden met autist is wat mij betreft net zo als schelden met kanker: het gebeurt zovaak dat ik er totaal niet meer gevoelig voor ben ;) En vooral hier op het forum gaat er bijna geen topic voorbij waarin het gebeurd.

Ik scheld er trouwens zelf ook wel eens mee, en dan met name bij mensen die weten dat ik zelf ook autisme heb. Houdt het allemaal wat luchtiger :)
pi_125293663
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 22:54 schreef GlenSpey het volgende:
Schelden met autist is wat mij betreft net zo als schelden met kanker: het gebeurt zovaak dat ik er totaal niet meer gevoelig voor ben ;) En vooral hier op het forum gaat er bijna geen topic voorbij waarin het gebeurd.

Ik scheld er trouwens zelf ook wel eens mee, en dan met name bij mensen die weten dat ik zelf ook autisme heb. Houdt het allemaal wat luchtiger :)
Hetzelfde hier, al scheld ik er zelf niet mee. Door andere autisten word ik ook wel eens gekscherend autist genoemd, daar kunnen we dan ook gewoon om lachen. :P

Als anderen mij autist noemen zit ik er niet zo mee eigenlijk. Wellicht omdat ik er minder problemen bij ondervind, waardoor het bij mij minder hard aankomt.
pi_125294077
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 08:58 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hoezo dat??
Dat wordt toch niet zomaar stopgezet?
Er staat dat ik zelf m'n inkomen kan verdienen, want ik heb 2 jaar lang bij een werkgever gewerkt ( 4 dagen per week), en m'n inkomen was het hele jaar door meer dan het minimumloon.

Dat klopt ook wel, maar binnenkort werk ik niet meer per jaarcontract, dan zit ik in de winter thuis.
Children of the night. What music they make.
  zondag 14 april 2013 @ 23:38:22 #290
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_125294142
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 23:37 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Er staat dat ik zelf m'n inkomen kan verdienen, want ik heb 2 jaar lang bij een werkgever gewerkt ( 4 dagen per week), en m'n inkomen was het hele jaar door meer dan het minimumloon.

Dat klopt ook wel, maar binnenkort werk ik niet meer per jaarcontract, dan zit ik in de winter thuis.
Even uitzoeken hoe dit precies zit dan.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_125294341
Bij mij op school wordt ook vaak gescholden met autist, helaas ben ik nog nooit voor autist uitgemaakt, wat doe ik verkeerd? :P
Fok it
  zondag 14 april 2013 @ 23:45:19 #292
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_125294533
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 23:41 schreef maussie95 het volgende:
Bij mij op school wordt ook vaak gescholden met autist, helaas ben ik nog nooit voor autist uitgemaakt, wat doe ik verkeerd? :P
Blijkbaar ben je niet autistisch genoeg :P
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_125294579
Hij is zo'n zware autist dat ze het zielig vinden om hem er voor uit te maken :+
pi_125294614
Maar alle gekheid daargelaten. Waarschijnlijk valt je autisme gewoon niet op en is er dus geen reden om je zo te noemen. Ik zou het enkel positief opvatten :)
pi_125294781
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 23:37 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Er staat dat ik zelf m'n inkomen kan verdienen, want ik heb 2 jaar lang bij een werkgever gewerkt ( 4 dagen per week), en m'n inkomen was het hele jaar door meer dan het minimumloon.

Dat klopt ook wel, maar binnenkort werk ik niet meer per jaarcontract, dan zit ik in de winter thuis.
Raar verhaal. Ook gek dat ze je er eerst in lieten om je vervolgens (na een aantal jaar?) er weer uit te knikkeren.
pi_125295040
Ik vat het positief op, want ik doe al jaren moeite om het te verbergen en zolang het contact vrij oppervlakkig blijft valt het zelfs niet op! Maar het blijft Asperger en hoewel het dus niet opvalt zit ik nog steeds met elk gesprek te stressen :(
Fok it
pi_125372083
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 23:37 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Er staat dat ik zelf m'n inkomen kan verdienen, want ik heb 2 jaar lang bij een werkgever gewerkt ( 4 dagen per week), en m'n inkomen was het hele jaar door meer dan het minimumloon.

Dat klopt ook wel, maar binnenkort werk ik niet meer per jaarcontract, dan zit ik in de winter thuis.
Kun je niet via het UWV een andere uitkering krijgen voor die periode?
signatuurloos
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')