abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_124006422


Wat is Postcrossing?

Het idee is dat je een kaartje stuurt (een echte) naar het adres dat je uit de database hebt gekregen en dat je vervolgens ook kaartjes terug gaat ontvangen uit de hele wereld. En het werkt echt, een klein groepje FOK!ers is ondertussen verslaafd geraakt.

Schrijf je in, doe mee en deel je verhalen en ervaringen! ^O^

De site van Postcrossing!

Maar hoe werkt het dan :?

Het doel van dit project is om mensen kaarten te laten versturen naar en ontvangen uit de hele wereld. De belangrijkste stelregel is: als je een kaart verzendt, krijg je er ten minste een terug van een willekeurige Postcrosser ergens op deze wereld!

Is dat niet erg veel werk? :?

Valt reuze mee! Het werkt, in het kort, als volgt:
1. Je vraagt een adres aan via de website
2. Je stuurt de postkaart naar dat adres
3. Je wacht totdat je zelf een kaart ontvangt
4. Je registreert de ontvangen kaart via de website

De eerste stap is om iemands adres aan te vragen. Naar dit adres stuur je een postkaart. Je ontvangt dit adres per e-mail, tezamen met een 'postcard ID', bijvoorbeeld NL-12345 waardoor die postkaart een uniek registratienummer krijgt. Je stuurt de kaart op, en wanneer de geadresseerde deze ontvangt wordt het unieke ID-nummer door hem/haar geregistreerd op de website van Postcrossing. Daarmee wordt vervolgens jouw adres naar de eerstvolgende (buitenlandse) Postcrosser gestuurd die op zijn beurt weer een nieuw adres uit het systeem aanvraagt!

Op deze manier werkt het als een soort ketting, je krijgt na het sturen van een kaart, er ook een terug van een willekeurige Postcrosser, en wie weet stuurt de geadresseerde er zelf ook wel een terug als je je adres erop zet!

Er is wel een limiet: je kunt maar een beperkt aantal kaarten 'onderweg' hebben. Elke keer als een door jou verzonden kaart aankomt, kun je vervolgens een nieuw adres aanvragen. Hoe meer kaarten je verstuurd hebt, hoe meer kaarten je onderweg mag hebben!

Wat voor postzegels moet ik gebruiken :?

Voor kaarten binnen Europa plak je een zegel 'Europa 1' (85 eurocent) en voor kaarten buiten Europaeen zegel 'Wereld 1' (95 eurocent). Vanaf 01-01-2013 gaan de tarieven omhoog. Postzegels kun je bij de verkooppunten van PostNL kopen en ook online bij PostNL.

Mag ik nog guldenzegels plakken?

Guldenzegels mogen ook gewoon geplakt worden. "Postzegels houden lang hun waarde. Alle gulden en euro postzegels vanaf 1977 kunt u gewoon gebruiken, als u zorgt dat die postzegels samen de waarde hebben die nodig is om uw brief of kaart te mogen versturen. Onze postzegels met een cijfer blijven ook na tariefswijzigingen geldig," aldus de website van PostNL.

• Voor Europa dient u 2 keer zoveel Nederland 1 postzegels te plakken als Europa 1 postzegels.
• Voor Wereld dient u 2 keer zoveel Nederland 1 postzegels te plakken als Wereld 1 postzegels.
• Een normale zegel + kerstzegel kan ook voor binnen Europa.

Binnen het Europa-tarief vallen de volgende landen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lees vanalles over 'taggen' of 'onofficiële kaarten', WTF :?

'Taggen' is ook een bezigheid die voorkomt uit het Postcrossen. Het werkt als volgt:
1. Je gaat naar het Postcrossing forum en zoekt een leuk tag-thema op (bijvoorbeeld theezakjes, giraffekaartjes, chocola, noem maar op...)
2. In dat topic 'tag' (tik, als in tikkertje) je degene boven je (de laatste poster in het topic) door een berichtje te posten en hem/haar een U2U (private message) te sturen met de vraag of hij/zij zijn/haar adres even naar je U2U't
3. Als je het adres terugkrijgt, stuur je datgene op waar het tag-topic over gaat (theezakje, giraffekaart, chocoladereep etc.)
4. Binnen de kortste keren word jij ook getagged, stuur je je adres door en krijg jij jouw theezakje, giraffekaart of chocoladereep!

In sommige tagtopics staat er een lijstje van wat degene wil (verlanglijstje). Je stuurt dan iets wat hij/zij wil en post op jouw beurt a) wie je getagd hebt en b) wat jij wil ontvangen. Dan wordt jij getagged door iemand die aan je 'verzoek' kan voldoen en krijg jij dus wat je vroeg!

Waar kan ik kaarten kopen?

Kaarten kopen kan op de meest uiteenlopende plaatsen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook kun je kaarten en postzegels via Internet bestellen. Dit kan onder andere op de volgende sites:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke Fok!kers zijn ook Postcrossers :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar zijn de vorige deeltjes gebleven :?

Die zijn hier!

Heb je de laatste post? Open dan even een nieuw topic. De OP vind je hier!
pi_124007756
Jeuj! Nieuw topic! Op naar de 100 :)
Kaartenvoordeel.nl - ansicht, thema- en Postcrossing-kaarten › Nieuw: Postcrossing-stempels, Hello Kitty, Waar is Wally? en Inge Löök
pi_124011070
Als ik het zo hoor hoe het hoort te gaan met postzegels ben ik toch verbaasd dat mijn Europa zegels er door kwamen op een retourenveloppe uit Duitsland. Ik zeg heel eerlijk, het zou best prettig zijn als wij zonder problemen Duitse zegels konden gebruiken, daar is het tarief maar ¤0,75 voor over heel de wereld, maar het risico ga ik niet nemen. Soms snap ik niet waarom de prijzen zo uiteen moeten liggen!

In elk geval bedankt voor het vertellen hoe dat zo in elkaar steekt in de sorteercentra/voorbereiding en wat er eigenlijk gedaan hoort te worden met zulke post!

Ik wacht in elk geval nog rustig af tot er weer wat wordt gebracht. 10 van de 10 kaarten zijn onderweg en het lijkt een eeuwigheid te duren :P Nu helpt het ook niet mee dat je ziet dat iemand al een x aantal dagen niet meer online is geweest terwijl je zelf dan weet dat je kaart er al had moeten zijn! Nouja, het spaart in elk geval postzegels op/uit als ik nog niets kan sturen :P
Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you
  woensdag 13 maart 2013 @ 18:37:37 #4
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_124015162
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_124023773
Hey jongens!
Ik heb al bijna een jaar niet meer gepostcrosst, interesse is weg. Heb m'n account ook verwijderd trouwens.

Maarrr.....

Nu heb ik nog zo'n 100 kaarten liggen (Ikea, Xenox bloemen, iDrukker, Fryslân kaartjes, etc etc, van alles wat). + 13 originele Wereld PC postzegels + 5 Europa PC zegels

Wie doet een leuk bod en helpt me er van af? ;) Centjes zijn voor een goed doel -> spaarrekening van mij zoontje!
  FOK!fotograaf woensdag 13 maart 2013 @ 21:15:20 #7
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_124025248
kaartje binnen vanuit Noorwegen, een nieuw land voor mij en binnen 3 dagen.

Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_124025371
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:53 schreef Poesopstokje het volgende:
Hey jongens!
Ik heb al bijna een jaar niet meer gepostcrosst, interesse is weg. Heb m'n account ook verwijderd trouwens.

Maarrr.....

Nu heb ik nog zo'n 100 kaarten liggen (Ikea, Xenox bloemen, iDrukker, Fryslân kaartjes, etc etc, van alles wat). + 13 originele Wereld PC postzegels + 5 Europa PC zegels

Wie doet een leuk bod en helpt me er van af? ;) Centjes zijn voor een goed doel -> spaarrekening van mij zoontje!
Jammer dat je gestopt bent, ik miste je hier al een beetje :@ :@

Helaas heb ik momenteel geen geld om 100+ kaarten te kopen ;( ;( ;(
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_124025437
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 21:16 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Jammer dat je gestopt bent, ik miste je hier al een beetje :@ :@

Helaas heb ik momenteel geen geld om 100+ kaarten te kopen ;( ;( ;(
Sorry!
En ik vraag de hoofdprijs niet hoor ;-)
Ik doe een vraagprijs van 50,- incl verzenden :)
pi_124046232
Vanmorgen weer een lege hurray te pakken :( Eigenlijk zou het gewoon niet mogelijk moeten zijn om de leeg te versturen ;) Minimaal 100 woorden of zo :p Nu wachten op de postbode.. wie weet valt er zo ook nog wat te registreren, maar het is hier net weer begonnen met sneeuwen.. dus die zal wel laat zijn vandaag. :{
Kaartenvoordeel.nl - ansicht, thema- en Postcrossing-kaarten › Nieuw: Postcrossing-stempels, Hello Kitty, Waar is Wally? en Inge Löök
pi_124054424
Postzegels zijn verkocht! :)

Iemand nog belang bij zo'n 100 ansichtkaarten? 45,- incl verzenden mogen ze weg.
pi_124054533
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:06 schreef Poesopstokje het volgende:
Postzegels zijn verkocht! :)

Iemand nog belang bij zo'n 100 ansichtkaarten? 45,- incl verzenden mogen ze weg.
verkocht :@
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_124055877
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:10 schreef Bos81 het volgende:

[..]

verkocht :@
Jeeej, fijn!! :D
Ik PM je even :* Schatje!
pi_124058464
Vandaag een leuk kaartje gekregen uit HongKong met een aardig lapje tekst op de achtergrond O+
En dat kan zomaar.....?
pi_124060379
Superlief kaartje vandaag gekregen uit Taiwan :D


http://www.postcrossing.com/postcards/TW-829804
Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you
pi_124060754
Kreeg een heel toepasselijk kaartje binnen. Ik had net met een "vriendin" een flinke discussie over het wegdoen van huisdieren. Ik vond hun cavia's op marktplaats, gratis af te halen, want de kinderen keken er niet meer naar om. En dat was niet de eerste keer dat daar een huisdier weg ging omdat ze het daar niet zo goed zouden hebben omdat ze niet 24/7 geknuffeld worden..

http://www.postcrossing.com/postcards/SG-96606
  Moderator donderdag 14 maart 2013 @ 20:13:46 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_124061211
Goed kaartje :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124062376
Jaaaaaaaa, ik mag eindelijk een kaartje naar Schotland sturen!
Leuk, want daar komt m'n schoonfamilie vandaan :P
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_124063147
Heel erg goed kaartje inderdaad Jum!
Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you
pi_124064778
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 20:34 schreef Sokkepok het volgende:
Jaaaaaaaa, ik mag eindelijk een kaartje naar Schotland sturen!
Leuk, want daar komt m'n schoonfamilie vandaan :P
Gaaf! Schotland is zo O+
pi_124065643
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:57 schreef Springtimelily het volgende:
Superlief kaartje vandaag gekregen uit Taiwan :D

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/TW-829804
Wat een superlief koppie ^^


Ik kreeg vandaag deze uit Duitsland:

http://www.postcrossing.com/postcards/DE-1923903
Ik vind 'm niet zo :X

En 5 kaarten op de post!
Onder andere deze 3:


Naar Schotland.


Naar Ukraine.


En naar Litouwen.

Allemaal met afgeronde hoekjes.. O+
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_124065769
Oh en binnenkort gaat er weer een kaart expiren. :(
De user is 20 dagen niet online geweest en reageert ook niet op haar mail. |:(

Al mijn expired kaarten zijn nu door users die er gewoon plotseling mee kappen..
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_124068680
Er is er eindelijk weer eens 1 van mij geregistreerd, het kaartje die het kortste onderweg is :{

Denk dat ik mijn kaartje naar Duitsland met inmiddels 36 dagen als zoek mag bestempelen (ze is elke dag wel online, daar kan het dus niet aan liggen).
  vrijdag 15 maart 2013 @ 01:15:07 #25
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124077486
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 21:36 schreef Sokkepok het volgende:
Oh en binnenkort gaat er weer een kaart expiren. :(
De user is 20 dagen niet online geweest en reageert ook niet op haar mail. |:(

Al mijn expired kaarten zijn nu door users die er gewoon plotseling mee kappen..
Ja daar heb ik ook last van, sommige zijn al meer dan een maand niet meer online geweest...heel storend. Zo is een kaartje van mij naar Finland al meer dan 43 dagen onderweg en een kaart naar Duitsland al 23 dagen. Die gaan dus ook verlopen. Maar ik stuur ook niet meer een 2e kaart, zo wordt het wel een hele dure hobby.
En dat kan zomaar.....?
pi_124080191
De komende dagen expiren er 3 kaarten van mij.. Ik ga ze opsparen en dan eind van de maand weer een pogin doen.. Erg vervelend :(
pi_124081187
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 21:33 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Wat een superlief koppie ^^

Ik kreeg vandaag deze uit Duitsland:
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/DE-1923903
Ik vind 'm niet zo :X

En 5 kaarten op de post!
Onder andere deze 3:

[ afbeelding ]
Naar Schotland.

[ afbeelding ]
Naar Ukraine.

[ afbeelding ]
En naar Litouwen.

Allemaal met afgeronde hoekjes.. O+
Als hij aangekomen is: linkje van de kever in de muur? O+
pi_124081223
Mijn kaartje naar China is ook expired.. :( ze reageert ook niet op emails. Jammer, het was zo'n leuk kaartje voor haar.

Mijn volgende gaat weer naar Rusland en die van Noorwegen en Brazilië zitten nog in mijn tas. :@ moet ze nog steeds scannen want eerder dan dat gaan ze niet op de post!
pi_124082136
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 01:15 schreef Lienzz het volgende:

[..]

Ja daar heb ik ook last van, sommige zijn al meer dan een maand niet meer online geweest...heel storend. Zo is een kaartje van mij naar Finland al meer dan 43 dagen onderweg en een kaart naar Duitsland al 23 dagen. Die gaan dus ook verlopen. Maar ik stuur ook niet meer een 2e kaart, zo wordt het wel een hele dure hobby.
Duitsland kan nog. Ik heb al een paar keer gehad dat kaarten naar Duitsland er een dag of 30 over deden.

De mijne is nu 55 dagen onderweg. Die komt niet meer over gok ik zo. Heb haar wel gemaild al tijdje geleden en ze is ook wel steeds online, maar krijg niks terug.
Mail nog wel een keer als hij echt expired is.
pi_124087880
he he. Eindelijk sta ik weer een keer gelijk mbt ontvangen en verzonden (er zijn er nog wel 2 onderweg momenteel)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_124088012
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 12:45 schreef Bos81 het volgende:
he he. Eindelijk sta ik weer een keer gelijk mbt ontvangen en verzonden (er zijn er nog wel 2 onderweg momenteel)
En je kaarten zijn ook onderweg! *O* Veel plezier ermee
pi_124088094
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 12:49 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

En je kaarten zijn ook onderweg! *O* Veel plezier ermee
Dank je, ^O^ ^O^
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_124095562
Ik moest voor iemand deze hier neer zetten wanneer 'ie was aangekomen :)


http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1753667
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_124098178
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 16:03 schreef Sokkepok het volgende:
Ik moest voor iemand deze hier neer zetten wanneer 'ie was aangekomen :)

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1753667
Ook al voor mij O+ heb ´m gelijk toegevoegd!
pi_124099187
Degene die de postzegels wou kopen reageert niet meer, dus bij deze;

13 wereldzegels + 5 europazegels te koop!
Originele Postcrossing zegels, mogen weg voor 12,50 incl verz. :)
pi_124101528
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 17:30 schreef Poesopstokje het volgende:
Degene die de postzegels wou kopen reageert niet meer, dus bij deze;

13 wereldzegels + 5 europazegels te koop!
Originele Postcrossing zegels, mogen weg voor 12,50 incl verz. :)
Ja, ikke! :D
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_124102727
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 18:38 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Ja, ikke! :D
PM is onderweg! Dankjewel :*
pi_124111120
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_124112164
quote:
Leuk!!!
pi_124124469
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 21:33 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Wat een superlief koppie ^^

Ik kreeg vandaag deze uit Duitsland:
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/DE-1923903
Ik vind 'm niet zo :X

En 5 kaarten op de post!
Onder andere deze 3:

[ afbeelding ]
Naar Schotland.

[ afbeelding ]
Naar Ukraine.

[ afbeelding ]
En naar Litouwen.

Allemaal met afgeronde hoekjes.. O+
Die kever!!!!! O+ O+ O+
  Moderator zaterdag 16 maart 2013 @ 15:21:18 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_124130552
Ik had weer een Fauna of Belarus kaartje :) deze had ik nog niet

http://www.postcrossing.com/postcards/BY-782271

En ik kreeg er nog eentje, uit Rusland. Die had ik eigenlijk al. Maar dat heb ik niet tegen haar gezegd, vond ik ook zo lullig. En hij is nog steeds mooi :)

http://www.postcrossing.com/postcards/RU-1552832
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124131730
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 15:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik had weer een Fauna of Belarus kaartje :) deze had ik nog niet
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/BY-782271

Indrukwekkend. Die moet je maar in het bos tegenkomen :D
  Moderator zaterdag 16 maart 2013 @ 16:06:08 #43
155227 crew  Guppy
dus
pi_124131808
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:03 schreef computergirl het volgende:

[..]

Indrukwekkend. Die moet je maar in het bos tegenkomen :D
Nou he! Sowieso met die natuur daar _O_
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124133249
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 12:49 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

En je kaarten zijn ook onderweg! *O* Veel plezier ermee
Ontvangen ^O^

zitten erg mooie tussen, vooral die van I-drukker met de hond O+ Ik zou er bijna een naar mezelf sturen zo schattig O+
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_124136062
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 16:51 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ontvangen ^O^

zitten erg mooie tussen, vooral die van I-drukker met de hond O+ Ik zou er bijna een naar mezelf sturen zo schattig O+
Gelukkig! Hopelijk kun je ze allemaal een beetje kwijt :) Have fun!
pi_124137163
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 19:12:30 #47
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124137726
quote:
die zijn inderdaad alle 3 erg leuk. Ik vind vooral de middelste erg cute.

Ik kreeg gisteren deze O+


http://www.postcrossing.com/postcards/CN-871124
En dat kan zomaar.....?
pi_124146103


http://www.postcrossing.com/postcards/CA-324854

Mooie kaart met leuke info over de "American Eagle"
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_124154474
pff, vrijdag een kaartje gehad uit Tsjechië waar ik niets mee kan. Staat geen ID op, geen naam, alleen maar een tekeningetje en 'hello'. Poststempel is niet te lezen en de voorkant van de kaart is zo algemeen dat zelfs postcrossing support het ID niet kan achterhalen. Hebben jullie dat wel eens meegemaakt?
pi_124154539
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 07:41 schreef SummerBreeze het volgende:
pff, vrijdag een kaartje gehad uit Tsjechië waar ik niets mee kan. Staat geen ID op, geen naam, alleen maar een tekeningetje en 'hello'. Poststempel is niet te lezen en de voorkant van de kaart is zo algemeen dat zelfs postcrossing support het ID niet kan achterhalen. Hebben jullie dat wel eens meegemaakt?
Lijkt me raar, zou toch ergens in een database moeten staan. Gewoon een output met users die jouw adres hebben getrokken. Foto bijsturen van de stempel/postzegel een optie?
pi_124155078
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 07:52 schreef Crientj het volgende:

[..]

Lijkt me raar, zou toch ergens in een database moeten staan. Gewoon een output met users die jouw adres hebben getrokken. Foto bijsturen van de stempel/postzegel een optie?
Ik heb nu inderdaad een scan van de voorkant van de kaart meegestuurd en opgemerkt dat er toch niet zoveel mensen vanuit Tsjechië tegelijk een kaart naar mij onderweg kunnen hebben.
pi_124159386
Zo eindelijk mijn kaarten kunnen inscannen. Ze kunnen dus nu op de post waaronder 2 waarbij staat dat ze nu al 5 dagen onderweg zijn. :@


http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1747237

Deze was aangekomen van mij naar Duitsland
pi_124159641
quote:
Wat een toffe kaart! O+ Ik heb ´m favoriet gemaakt.
pi_124159835
En dit zijn 2 kaarten die zijn aangekomen.


http://www.postcrossing.com/postcards/CA-323843


http://www.postcrossing.com/postcards/BY-804261
-Deze kwam uit mijn favorites O+ -

Nu sta ik qua aantallen..

Sent: 36
Received: 33
  zondag 17 maart 2013 @ 13:46:09 #55
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124160859
Weet iemand toevallig waar je kaartjes van de Titanic kunt kopen, ik kom ze vaker tegen op postcrossing en ik vind ze erg gaaf.
En dat kan zomaar.....?
  zondag 17 maart 2013 @ 13:50:07 #56
147091 janeway
live long and prosper
pi_124160989
Nou krijg ik wel eens vaker een verzoek tot registreren van een bijna verlopen kaart, (wat ik nooit doe want niet ontvangen is niet registreren) Nu krijg ik het verzoek om een kaart te registreren die pas 12 dagen geleden verstuurd is.. Waarom?, die persoon wil zijn account opzeggen.
Ik ga het niet doen..

http://www.postcrossing.com/user/YuSunWu
Hij wacht maar een paar dagen
  zondag 17 maart 2013 @ 16:40:35 #57
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124168622
Ik heb iemand in Nederland gevonden die kaartjes met me wilt ruilen. Nu weegt mijn envelopje 21 gram. Wat zal ik doen, 1 postzegel of 2 postzegels erop plakken?
Of zou ik voor die 1 gram de gok wagen...?
En dat kan zomaar.....?
pi_124172098
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 16:40 schreef Lienzz het volgende:
Ik heb iemand in Nederland gevonden die kaartjes met me wilt ruilen. Nu weegt mijn envelopje 21 gram. Wat zal ik doen, 1 postzegel of 2 postzegels erop plakken?
Of zou ik voor die 1 gram de gok wagen...?
Ik zou het erop wagen. Ik denk dat ze die ene gram wel snappen... hoop ik..

edit: hoeveel kaarten zitten er in? Want ik had er laatst 3 + envelop (weet niet hoe zwaar dat was) en dat kwam gewoon door.
pi_124172245
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 13:46 schreef Lienzz het volgende:
Weet iemand toevallig waar je kaartjes van de Titanic kunt kopen, ik kom ze vaker tegen op postcrossing en ik vind ze erg gaaf.
Ik kan over een paar weken voor je wel even in Ierland kijken? Ben dan samen met Dr_Flash in Cork, bij een plaatsje daar in de buurt heeft de Titanic destijds zijn laatste stop&vertrek gehad.
Mocht ik het tegenkomen neem ik wel wat mee.
  zondag 17 maart 2013 @ 20:04:00 #60
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124176840
quote:
4s.gif Op zondag 17 maart 2013 18:07 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik kan over een paar weken voor je wel even in Ierland kijken? Ben dan samen met Dr_Flash in Cork, bij een plaatsje daar in de buurt heeft de Titanic destijds zijn laatste stop&vertrek gehad.
Mocht ik het tegenkomen neem ik wel wat mee.
ja dat zou echt super zijn *O* laat maar wat weten ^O^
En dat kan zomaar.....?
  zondag 17 maart 2013 @ 20:05:06 #61
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124176893
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 18:04 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Ik zou het erop wagen. Ik denk dat ze die ene gram wel snappen... hoop ik..

edit: hoeveel kaarten zitten er in? Want ik had er laatst 3 + envelop (weet niet hoe zwaar dat was) en dat kwam gewoon door.
3 kaartjes in een bubbeltjes envelopje. Ik ga het gewoon proberen, morgen gaat ie op de post. Ik laat wel weten als het is aangekomen ;)
En dat kan zomaar.....?
  Moderator zondag 17 maart 2013 @ 20:26:06 #62
155227 crew  Guppy
dus
pi_124177971
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 13:16 schreef Mokkels het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/BY-804261
-Deze kwam uit mijn favorites O+ -

Oeh, die wil ik ook O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124179543
Enorme doos vol met boomerang kaarten gekregen van een kennis. Die eerdaags maar eens uitzoeken en de mooiste bewaren.



:') Dat doosje rechts zit dus vol. 15 jaar(!) aan kaarten.
pi_124182379
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:52 schreef Crientj het volgende:
Enorme doos vol met boomerang kaarten gekregen van een kennis. Die eerdaags maar eens uitzoeken en de mooiste bewaren.

[ afbeelding ]

:') Dat doosje rechts zit dus vol. 15 jaar(!) aan kaarten.
Wow! Heel gaaf. Leuk om uit te zoeken.
  zondag 17 maart 2013 @ 22:36:52 #65
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124186269
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:52 schreef Crientj het volgende:
Enorme doos vol met boomerang kaarten gekregen van een kennis. Die eerdaags maar eens uitzoeken en de mooiste bewaren.

[ afbeelding ]

:') Dat doosje rechts zit dus vol. 15 jaar(!) aan kaarten.
leuk! alleen ben ik geen fan van boomerang kaarten (blijven toch free-advertisement kaartjes) en wat ik zelf niet graag wil ontvangen, stuur ik dan ook niet. Behalve de "groeten uit Holland" Idrukker kaartjes naar mensen met een saai profiel.
En dat kan zomaar.....?
pi_124195715
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:38 schreef nallajja het volgende:

[..]

Wow! Heel gaaf. Leuk om uit te zoeken.
Zeker weten :)

quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:36 schreef Lienzz het volgende:

[..]

leuk! alleen ben ik geen fan van boomerang kaarten (blijven toch free-advertisement kaartjes) en wat ik zelf niet graag wil ontvangen, stuur ik dan ook niet. Behalve de "groeten uit Holland" Idrukker kaartjes naar mensen met een saai profiel.
Logische keuze, maar er zitten wel een aantal hele leuke tussen. Heel veel bier- en sigarettenmerken, die mochten toen nog reclame maken.
Ander voorbeeldje zijn bijvoorbeeld dit soort kaarten; Deze hebben amper reclame op de voor als achterkant staan. Ik denk dat Gupps die kaart linksboven ook erg leuk zal vinden :)
pi_124206632
Leuk die berg met kaarten! Er zitten toch altijd wel leuke tussen die Boomerangkaarten :)
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_124208783
Ik liep eindelijk ietsje voor met verzenden op ontvangen, maar door vrijdag een kaartje te ontvangen, zaterdag 3 en vandaag weer een heb ik nu maar weer 1 kaart verschil :P Nouja, maakt niet uit!
Vandaag wel 2 kaartjes op de bus gedaan. Het weekend was er weer wat geregistreerd.

Tevens mijn eerste lege hurray en ik moet zeggen.... voelt toch k*t aan! Ik zal wel niet volledig aan haar wensen hebben voldaan door geen single view, unwritten te hebben gestuurd. Ik had geen single view meer, dus had een vuurtoren kaart gestuurd aangezien ze dat ook leuk vond (stond in haar lijstje) en toch maar wat op de achterzijde gezet, wantja helemaal leeg vind ik ook niets! Moest tevens in een enveloppe, dus dat wel gedaan, maar even simpelweg een "Thanks for the card" zat er al niet in. Nouja, dan niet hoor, je kan niet aan alle wensen, zeg maar gerust soms eisen, voldoen!

Maar goed, vandaag een kaart naar Rusland en Duitsland op de bus!

En wat ik heb ontvangen is het volgende:


http://www.postcrossing.com/postcards/UA-527478
Soort geluksnijntjes uit Oekraïne


http://www.postcrossing.com/postcards/CN-867417
Kaartje uit China! Met postzegels doorgeplakt aan de voorkant! De achterkant/adreskant zat ook al vol :P


http://www.postcrossing.com/postcards/BY-805562
Belarus, met alleen 'Greetings from Belarus' op de achterkant. Niet eens een naam }:|


http://www.postcrossing.com/postcards/GB-409765
Kaartje uit Engeland :D


http://www.postcrossing.com/postcards/ES-213765
En vandaag volgde deze UNESCO kaart uit Spanje :D
Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you
pi_124208950
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 15:51 schreef Springtimelily het volgende:
Ik liep eindelijk ietsje voor met verzenden op ontvangen, maar door vrijdag een kaartje te ontvangen, zaterdag 3 en vandaag weer een heb ik nu maar weer 1 kaart verschil :P Nouja, maakt niet uit!
Vandaag wel 2 kaartjes op de bus gedaan. Het weekend was er weer wat geregistreerd.

Tevens mijn eerste lege hurray en ik moet zeggen.... voelt toch k*t aan! Ik zal wel niet volledig aan haar wensen hebben voldaan door geen single view, unwritten te hebben gestuurd. Ik had geen single view meer, dus had een vuurtoren kaart gestuurd aangezien ze dat ook leuk vond (stond in haar lijstje) en toch maar wat op de achterzijde gezet, wantja helemaal leeg vind ik ook niets! Moest tevens in een enveloppe, dus dat wel gedaan, maar even simpelweg een "Thanks for the card" zat er al niet in. Nouja, dan niet hoor, je kan niet aan alle wensen, zeg maar gerust soms eisen, voldoen!

Ach, van dat soort mensen moet je je niets aantrekken joh. Wanneer ze zoveel eisen gaan stellen en vooral dat ze de kaarten onbeschreven in een envelop willen hebben.. :N
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_124209064
Deze gaat vandaag naar Duitsland trouwens :)

With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  maandag 18 maart 2013 @ 19:24:11 #71
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124217853
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 15:55 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Ach, van dat soort mensen moet je je niets aantrekken joh. Wanneer ze zoveel eisen gaan stellen en vooral dat ze de kaarten onbeschreven in een envelop willen hebben.. :N
ja dat vind ik ook zoiets vreselijks, mensen die kaarten onbeschreven willen hebben. Ben vandaag in Amsterdam geweest en heb mijn ogen uitgekeken bij de art unlimited winkel, wat een hoeveelheid leuke kaartjes. Keuze maken hier was erg moeilijk maar heb er uiteindelijk toch 10 uitgezocht en wat toeristenkaartjes bij een souvenir winkeltje gekocht. Ik upload vandaag of morgen wel een foto.
En dat kan zomaar.....?
  maandag 18 maart 2013 @ 23:01:09 #72
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_124232029
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 15:51 schreef Springtimelily het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/BY-805562
Belarus, met alleen 'Greetings from Belarus' op de achterkant. Niet eens een naam }:|

En dat terwijl Kaliningrad niet eens in Wit-Rusland ligt :'). Terechte klacht, vind het zelf ook veel minder leuk als ik een kaartje krijg uit een land wat niet overeenkomt met het land van herkomst. Bedoel, ik stuur ook geen kaarten van Antwerpen of Berlijn ofzo...
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  maandag 18 maart 2013 @ 23:04:51 #73
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124232241

Mijn aanwinst van vandaag :D
En dat kan zomaar.....?
  maandag 18 maart 2013 @ 23:06:04 #74
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124232317

En m'n andere vintage kaartjes die ik nog moet versturen :D
En dat kan zomaar.....?
pi_124234769
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:04 schreef Lienzz het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn aanwinst van vandaag :D
Haha, ik vind die 'I O+ Holland' kaart echt walgelijk :P
De kaart rechts onderin vind ik daarentegen echt tof!
En die 'Keep kalm..' kaart heb ik ook 2 keer gekocht, maar nog niet verstuurd. Ze zijn veel te leuk om te versturen :P Wellicht dat ik er nog eens eentje in een fotolijstje doe :)
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 19 maart 2013 @ 00:03:12 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124235192
quote:
4s.gif Op zondag 17 maart 2013 18:07 schreef douche-eendje het volgende:
Ben dan samen met Dr_Flash in Cork,
Wacht wat? O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 maart 2013 @ 00:05:49 #77
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124235322
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:52 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Haha, ik vind die 'I O+ Holland' kaart echt walgelijk :P
De kaart rechts onderin vind ik daarentegen echt tof!
En die 'Keep kalm..' kaart heb ik ook 2 keer gekocht, maar nog niet verstuurd. Ze zijn veel te leuk om te versturen :P Wellicht dat ik er nog eens eentje in een fotolijstje doe :)
ik vind die I love holland kaartjes ook niet mooi...maar andere postcrossers (andere landen) zullen hem vast geweldig vinden ;)

en nu ga ik voorlopig echt stoppen met kaartjes kopen (verslaving :+ ) want ik heb er nu echt genoeg voor de komende 2 jaar wellicht. En ik verwacht deze of volgende week mijn bestelling Jetoy kaarten en comics kaarten van Ebay 8-)
En dat kan zomaar.....?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 00:08:49 #78
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124235460

deze heb ik vandaag gekregen...ik vind hem mwoah!
En dat kan zomaar.....?
  Moderator dinsdag 19 maart 2013 @ 07:18:50 #79
155227 crew  Guppy
dus
pi_124239364
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 09:17 schreef Crientj het volgende:

[..]

Zeker weten :)

[..]

Logische keuze, maar er zitten wel een aantal hele leuke tussen. Heel veel bier- en sigarettenmerken, die mochten toen nog reclame maken.
Ander voorbeeldje zijn bijvoorbeeld dit soort kaarten; Deze hebben amper reclame op de voor als achterkant staan. Ik denk dat Gupps die kaart linksboven ook erg leuk zal vinden :)
[ afbeelding ]
Wat cool O+ the brain department!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  FOK!fotograaf dinsdag 19 maart 2013 @ 07:43:36 #80
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_124239525
Ik kreeg een kaart die ik in mijn favorieten heb staan. leuk :)



http://www.postcrossing.com/postcards/HK-120232
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_124244297
Eindelijk weer eens een kaartje...en een heerlijk kaartje...met een lekkere taart en het recept op de achterkant!



http://www.postcrossing.com/postcards/EE-151425
pi_124244417
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 11:35 schreef kvd het volgende:
Eindelijk weer eens een kaartje...en een heerlijk kaartje...met een lekkere taart en het recept op de achterkant!

[ afbeelding ]

http://www.postcrossing.com/postcards/EE-151425
En uit Estland O+
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_124244608
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 11:38 schreef Bos81 het volgende:

[..]

En uit Estland O+
Is dat zo'n speciaal land dan?
pi_124244695
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 11:44 schreef kvd het volgende:

[..]

Is dat zo'n speciaal land dan?
Voor mij wel... :@ :@ :@
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_124244744
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 11:46 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Voor mij wel... :@ :@ :@
Wat heb je ermee? ;)
pi_124244873
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 11:44 schreef kvd het volgende:

[..]

Is dat zo'n speciaal land dan?
Daar heb je wel geluk mee :)
Ik zit al op meer dan 150 kaarten en nog nooit wat verstuurd naar of gekregen uit Estland :P
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_124244919
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 11:48 schreef kvd het volgende:

[..]

Wat heb je ermee? ;)
Ik vind de kleurencombi van de vlag mooi :@ :@
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_124245246
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 11:52 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Daar heb je wel geluk mee :)
Ik zit al op meer dan 150 kaarten en nog nooit wat verstuurd naar of gekregen uit Estland :P
Dan heb ik geloof ik wel meer geluk, Heb er ook 1 vanuit de Filipijnen gehad, met meer inwoners dan Estland, maar minder postcrossers en verzonden kaarten :s)

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 11:53 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik vind de kleurencombi van de vlag mooi :@ :@
De beste reden ooit ;)
pi_124248097
Fok is ook in alles thuis. Zocht op google "postcrossing" account en vond Fok.

Maar kun je je profiel ook afschermen van google's zoekresultaten? En delen in het algemeen afschermen?
Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
  dinsdag 19 maart 2013 @ 13:58:32 #90
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124249133
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 13:31 schreef bibaboerderij het volgende:
Fok is ook in alles thuis. Zocht op google "postcrossing" account en vond Fok.

Maar kun je je profiel ook afschermen van google's zoekresultaten? En delen in het algemeen afschermen?
Waarom zou je dit willen?
En dat kan zomaar.....?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 18:00:10 #91
147091 janeway
live long and prosper
pi_124258129
Ik googlede dus op Postcrossing en mijn account naam.. Kom ik op een forum alla fok waar een kaart van mij dan weer gepost was omdat die zo leuk was hahaha.. Grappig..
pi_124269104
Nu ik er mij nogmaals google, valt het wel mee. Maar ik wilde het in eerste instantie, omdat ik een een prikker zag op mijn adres en mijn avatar zichtbaar is. (In dit geval niet mijn foto, maar een foto)
Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
pi_124269626
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:32 schreef bibaboerderij het volgende:
Nu ik er mij nogmaals google, valt het wel mee. Maar ik wilde het in eerste instantie, omdat ik een een prikker zag op mijn adres en mijn avatar zichtbaar is. (In dit geval niet mijn foto, maar een foto)
En nog snap ik je niet. Je hebt er blijkbaar zelf voor gekozen om op zowel fok als postcrossing dezelfde nickname te gebruiken. Dan had je dus kunnen (moeten?) weten dat dat met een simpele google-opdracht aan elkaar te linken is.

Of begrijp ik jou nou helemaal verkeerd?
pi_124270437
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:41 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

En nog snap ik je niet. Je hebt er blijkbaar zelf voor gekozen om op zowel fok als postcrossing dezelfde nickname te gebruiken. Dan had je dus kunnen (moeten?) weten dat dat met een simpele google-opdracht aan elkaar te linken is.

Of begrijp ik jou nou helemaal verkeerd?
Ik heb bij postcrossing een andere naam dan hier, maar als ik mijn naam van daar invul icm postcrossing,dan kom ik hier ook uit...komt doordat ik hier in de op sta.
pi_124274065
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:32 schreef bibaboerderij het volgende:
Nu ik er mij nogmaals google, valt het wel mee. Maar ik wilde het in eerste instantie, omdat ik een een prikker zag op mijn adres en mijn avatar zichtbaar is. (In dit geval niet mijn foto, maar een foto)
Als je inzoomt op de kaart zie je ook dat ie maar tot een bepaald punt gaat. Je ziet hooguit de plaats, maar geen straatnaam/nummer.
  Moderator dinsdag 19 maart 2013 @ 23:09:23 #96
155227 crew  Guppy
dus
pi_124275212
Wat Crientj zegt dus. Die prikker staat niet precies op je adres.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124282332
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:54 schreef kvd het volgende:

[..]

Ik heb bij postcrossing een andere naam dan hier, maar als ik mijn naam van daar invul icm postcrossing,dan kom ik hier ook uit...komt doordat ik hier in de op sta.
Ok, zo had ik m nog niet bekeken.
pi_124289867
Vandaag weer een kaartje gehad, vanuit Rusland deze keer.
Kaartje was helaas wat gescheurd en de hoekjes wat kapot. En jammer, geen tekst ofzo, alleen mijn adres en de ID. Zelfs geen naam en/of datum.
Zie ik na de registratie (en toch een dankwoord van mij in de hurray) dat ze geen engels spreekt....
pi_124296630
2 kaarten die ik heb gestuurd zijn aangekomen: Spanje & Duitsland


http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1750081


http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1765454

Ik heb nog wel 2 kaartjes ontvangen maar die ben ik vergeten te registreren en ze liggen nu nog bij m'n moeder thuis.. oei slordig. :@

[ Bericht 5% gewijzigd door Mokkels op 20-03-2013 19:04:10 (linkje vergeten) ]
pi_124302553
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 16:12 schreef Mokkels het volgende:
2 kaarten die ik heb gestuurd zijn aangekomen: Spanje & Duitsland

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1750081

[ afbeelding ]

Ik heb nog wel 2 kaartjes ontvangen maar die ben ik vergeten te registreren en ze liggen nu nog bij m'n moeder thuis.. oei slordig. :@
Die eerste wordt je helemaal vrolijk van.....
pi_124303678
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 18:38 schreef soapie het volgende:

[..]

Die eerste wordt je helemaal vrolijk van.....
Ik niet. :P *fobie voor voeten*

Was blij dat hij weg was, hoef ik er niet steeds tegen aan te kijken haha!
pi_124303888
hahaha ik heb ook wel een voetenfobie hoor, maar die bloemetjes maken het weer vrolijk..
pi_124316839
Krijg ik dit profiel: Wat een tegenstrijdigheid min of meer

quote:
I speak English badly! If you do not speak Russian or Ukrainian, I'll talk to you in English through an online translator.


If you want to come to Ukraine, you can count on me as a friend, and the tour guide! Always ready to help!
Meneer spreekt dus vrijwel geen Engels, maar stelt zich wel op als gids tja dan wel alleen voor Russisch en Oekrains sprekende...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_124323980
Ik heb nu 2 profielen met mensen die nog nooit een kaart hebben gekregen! :D Leuk! Probeer daar een super leuk eerste kaartje voor te maken!'
pi_124324194
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:49 schreef Bos81 het volgende:
Krijg ik dit profiel: Wat een tegenstrijdigheid min of meer

[..]

Meneer spreekt dus vrijwel geen Engels, maar stelt zich wel op als gids tja dan wel alleen voor Russisch en Oekrains sprekende...
Hij neemt vast zijn laptop mee ;)
pi_124325225
Eindelijk weer eens tijd om kaarten te schrijven... Rusland, Duitsland, Japan en USA.

Rusland en DE al te vaak getrokken ;-)
pi_124328780
Ik wist het bijna wel dat er op fok een topic was voor postcrossing. :P Ben zelf net gestart, afgelopen maandag, en de eerste verstuurde kaartjes zijn al aangekomen.
Zie hier al super leuke kaarten voorbij komen, ben benieuwd wat ik nog ga vinden/versturen/ontvangen
The things that scare you the most are often the most rewarding!
pi_124331093
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:46 schreef VulpesVulpes het volgende:
Ik wist het bijna wel dat er op fok een topic was voor postcrossing. :P Ben zelf net gestart, afgelopen maandag, en de eerste verstuurde kaartjes zijn al aangekomen.
Zie hier al super leuke kaarten voorbij komen, ben benieuwd wat ik nog ga vinden/versturen/ontvangen
Welkom! :D Hoop dat je er veel plezier mee gaat hebben en leuke kaartjes zult versturen/krijgen!
pi_124331219
Ik heb de 2 die ik al ontvangen had, maar was vergeten te registreren, nu wel geregistreerd.


http://www.postcrossing.com/postcards/CN-875193


http://www.postcrossing.com/postcards/AU-267504

En deze is van mij aangekomen:


http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1749733
pi_124332692
Phieuw.. lamme hand. :P Maar de kaarten kunnen weer de bus in!
pi_124332697
Die piratenkat is gaaaaaaaf!!!!!
pi_124333126
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:51 schreef Jum het volgende:
Die piratenkat is gaaaaaaaf!!!!!
Ja he! O+ Vond hem ook erg leuk!

----------------------
Kreeg net een kaart binnen: Canada!
Ik vond 'm niet zo :P de achterkant was dan wel weer erg leuk. Hij heeft er wel maar 4 dagen over gedaan!


http://www.postcrossing.com/postcards/CA-326578

[ Bericht 3% gewijzigd door Mokkels op 21-03-2013 14:08:52 ]
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:32:28 #113
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124334263
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:51 schreef Jum het volgende:
Die piratenkat is gaaaaaaaf!!!!!
Ja die is inderdaad heel erg leuk. Ik had hem laatst gezien bij artunlimited, spijt dat ik 'm heb laten liggen. Ik kreeg vandaag een pakketje uit HongKong met de 40 Jetoy kaarten *O* en een gratis velletje stickers ;)
En dat kan zomaar.....?
pi_124334430
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:32 schreef Lienzz het volgende:

[..]

Ja die is inderdaad heel erg leuk. Ik had hem laatst gezien bij artunlimited, spijt dat ik 'm heb laten liggen. Ik kreeg vandaag een pakketje uit HongKong met de 40 Jetoy kaarten *O* en een gratis velletje stickers ;)
Ik wil die Jetoy kaarten ook bestellen, heb ze ook al in mijn 'wishlist' op postcrossing gezet. Vind ze zo leuk! :D

Ik heb de kattenkaart trouwens van happy-postcrossing volgens mij. Of de Xenos..
  donderdag 21 maart 2013 @ 19:36:39 #115
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_124346065
Ik ben een beetje stil hier :@
Druk druk druk, haha. Heb ook al even geen kaartjes gestuurd _O-

Ik heb overigens wel mijn eerste verzamelboek vol O+ Op naar de tweede!!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_124346360
Weer 3 kaartjes op de post!
Deze naar Duitsland:


Naar Engeland:


En naar China:


Ik heb trouwens met een 5 kaarten swap twee onbeschreven Fauna of Belarus kaarten gekregen.
Deze kan ik natuurlijk niet gewoon met Postcrossing gebruiken, want dat zou een beetje raar zijn. Is er iemand die ze spaart? Ik heb ze zelf alle twee namelijk al.
Het gaat om deze twee:


With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  donderdag 21 maart 2013 @ 19:50:39 #117
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_124346727
Dat beertje heb ik ook O+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator donderdag 21 maart 2013 @ 19:58:34 #118
155227 crew  Guppy
dus
pi_124347079
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:43 schreef Sokkepok het volgende:

Ik heb trouwens met een 5 kaarten swap twee onbeschreven Fauna of Belarus kaarten gekregen.
Deze kan ik natuurlijk niet gewoon met Postcrossing gebruiken, want dat zou een beetje raar zijn. Is er iemand die ze spaart? Ik heb ze zelf alle twee namelijk al.
Het gaat om deze twee:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik spaar ze wel, maar heb die twee ook al :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124349103
Oh, m'n keverkaart is ook aangekomen!


http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1760916
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  donderdag 21 maart 2013 @ 21:21:16 #120
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_124351547
Zo... Net 11 kaartjes geschreven :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_124351972
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:21 schreef automatic_ het volgende:
Zo... Net 11 kaartjes geschreven :)
Ik ga ook zo (en morgen) flink schrijven. Gisteren en eergisteren 12 kaarten aangevraagd, geen nieuw land helaas)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_124353385
En deze gaat naar Polen!



Als die aankomt, ga ik 'm zelf ook tussen m'n favourites zetten O-)
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  FOK!fotograaf donderdag 21 maart 2013 @ 22:04:30 #123
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_124353760
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 21:57 schreef Sokkepok het volgende:
En deze gaat naar Polen!

[ afbeelding ]

Als die aankomt, ga ik 'm zelf ook tussen m'n favourites zetten O-)
wooow! waar gekocht?
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_124354936
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:04 schreef Mascleta het volgende:

[..]

wooow! waar gekocht?
Hier: http://www.cartoon-castle(...)s-1pc-sku-997294996/ :)
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_124374186
quote:
Hé, daar heb ik ooit een kaartje van gekregen: met dat meisje en de camera.

En volgens mij is dat kaartje met de i love you aan de boom met dat stelletje gemaakt door iemand die ik ken. Tenminste, het lijkt er wel héél veel op.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 14:52:51 #126
330954 Sokkepok
Echt waar.
pi_124374635
Kan iemand dit vertalen?

With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_124375583
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 14:52 schreef Sokkepok het volgende:
Kan iemand dit vertalen?

[ afbeelding ]
Hello!

How are you? I'm ok, but the weather does not [???] :s. It's raining and it's grey! :s I have no [???] about what to do after work, so I go home [???]! I can write...

De rest is echt onleesbaar.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 15:28:32 #128
330954 Sokkepok
Echt waar.
pi_124375926
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:20 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Hello!

How are you? I'm ok, but the weather does not [???] :s. It's raining and it's grey! :s I have no [???] about what to do after work, so I go home [???]! I can write...

De rest is echt onleesbaar.
Haha, ja :P En dat van een vrouw!

Raining was ik niet achter gekomen trouwens :) Thanks
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_124376099
Hello!

How are you? I'm ok, but the weather does not help. It's raining and it's grey! :s I have no [???] about what to do after work, so I go home for sure. I can write... .... I can organize someone..... Regards.

Meer kan ik er ook niet van maken
  vrijdag 22 maart 2013 @ 17:33:53 #130
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124380294
Deze kaartjes heb ik deze week gekregen:


Singapore (free-add kaartje) :{


Belarus (foto-kaart, zelf geprint)


Letland (deze vind ik het leukste)

En verder heb ik 1 kaartje mogen schrijven deze week naar Brazilië. Rest van mijn kaartjes lijkt niet aan te willen komen, en sommige users zijn al langer dan een week niet meer onlne geweest -O-
En dat kan zomaar.....?
pi_124380815
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 14:52 schreef Sokkepok het volgende:
Kan iemand dit vertalen?

[ afbeelding ]
mijn poging:

Hello!
How are you? I'm ok, but the weather does not help. It's raining and it's grey!
I have no --- about what to do after work, so I go home for sure. I can write postcards, I can --- someone and so on. Regards
  vrijdag 22 maart 2013 @ 17:55:27 #132
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124380908
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 14:52 schreef Sokkepok het volgende:
Kan iemand dit vertalen?

[ afbeelding ]
lol! Lijkt wel Arabisch
En dat kan zomaar.....?
pi_124381188
Ik heb net maar een berichtje gestuurd aan de ontvanger van mijn kaartje naar Duitsland...inmiddels 43 dagen onderweg, elke dag online, dus beschouw het kaartje maar als 'lost in mail'.
Geen zin er nog 1 achteraan te sturen, dus gevraagd wat ze wil...de ID zodat ze hem misschien toch wil registeren (en zo zien wat het kaartje was), of via mail de scans ontvangen (ziet ze de kaart en mijn verhaaltje) en hem dan hopelijk registreren.
Benieuwd wat ze wil...
  vrijdag 22 maart 2013 @ 18:16:50 #134
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_124381505
Kreeg vandaag een kaartje dat 24 januari is verzonden vanuit Taiwan... hahaha :D

Ow ach het was ook nog haar eerste kaart O+
  vrijdag 22 maart 2013 @ 18:33:15 #135
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_124381952
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 18:16 schreef douche-eendje het volgende:
Kreeg vandaag een kaartje dat 24 januari is verzonden vanuit Taiwan... hahaha :D

Ow ach het was ook nog haar eerste kaart O+
Dat is inderdaad ook voor Taiwan een hele tijd.

Kan van alles mee gebeurd zijn onderweg. Ik heb al een aantal 6-tal kaarten met meer dan 60 (dus expired) dagen reistijd. Waarvan 1 wel bizar hoog is (294 dgn) overigens..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_124385166
Hello!
How are you? I'm ok, but the weather does not help. It's raining and it's grey!
I have no PLANS about what to do after work, so I go home for sure. I can write postcards, I can --- someone and so on. Regards
pi_124385315
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:02 schreef Jum het volgende:
Hello!
How are you? I'm ok, but the weather does not help. It's raining and it's grey!
I have no PLANS about what to do after work, so I go home for sure. I can write postcards, I can --- someone and so on. Regards

JAAA...plans
pi_124385633
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:06 schreef kvd het volgende:

[..]

JAAA...plans
Ineens zag ik het..
pi_124385919
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:12 schreef Jum het volgende:

[..]

Ineens zag ik het..
Ook wel logisch, zowel qua weer als qua beginletter (zelfde als postcards).

Nu het laatste woord nog, wat heeft met schrijven te maken en met iemand anders als met doorgaan/doorgeven daarvan?

Maar al met al komen we met elkaar zo wel ergens ;)
pi_124387468
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:43 schreef Crientj het volgende:
Een vriend van me ontving deze kaart, met een puzzeltje. We komen er alleen niet helemaal uit, zin om mee te denken?

[ afbeelding ]

[..]

Heb je hier eigenlijk al een antwoord van?
pi_124387766
En voor 3 op een rij, ik had vrij snel antwoord op mijn vraag voor eventuele registratie. Ze zei dat ze laatst een kaartje vanuit Nederland had gekregen waarvan de ID niet klopte. Dus ik mocht hem sturen en zij zou hem registeren.
ID gestuurd en gezegd dat ze ermee mocht doen wat ze wilde, als hij op de ID van de niet bestaande ID leek registreren. Misschien toch eerst nog wachten, of helemaal niet registreren (niet ontvangen, kan het me goed voorstellen).
Wist wel dat mijn ID goed op de kaart staat (meerdere malen bekeken op de scan na het sturen).

Zij heeft hem meteen geregistreerd, en tot 2 keer toe nog bericht.
Dacht even dat ze dat niet zou doen. Had expliciet op haar pagina staan om niet om geen berichten te sturen met de vraag of kaarten al aangekomen waren. Nou heb ik dat natuurlijk ook niet gedaan, alleen laten weten dat ze hoogstwaarschijnlijk een kaart niet gaat krijgen, groot verschil natuurlijk O-)
pi_124392977
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 14:52 schreef Sokkepok het volgende:
Kan iemand dit vertalen?

[ afbeelding ]
quote:
Hello!

How are you? I'm ok, burt the weather doesn't help. :| It'raining and it's grey! :| I have no plans about what to do after work, so I go home for sure! I can write postcards, I can organize [?] and so on :) Regards,

:s)

[ Bericht 5% gewijzigd door SummerBreeze op 23-03-2013 18:13:59 ]
pi_124410491
Zo ik ben weer bij kwa ontvangen en verzonden. De postbezorger gooide eerst 3 en de dag erna 2 kaarten in de bus. Waaronder een uit Hongkong, nieuw voor mij.

http://www.postcrossing.com/postcards/TW-846151

heel mooi: http://www.postcrossing.com/postcards/RU-1555010

Ik heb nog niet alles geupload. Ga er van de week eens goed voor zitten. Heb nog wat kaarten los in de kast liggen die nog ingeplakt moeten worden.

Mijn kaartje naar Duitsland is expired en ik denk dat Bulgarije ook gaat expiren, die staat nu op 51 dagen. Maar het kan nog. De kaart die ik kreeg uit Bulgarije kwam ook na 61 dagen aan.

Kaarten voorraad ook weer aangevuld, paar leuke setjes bij Ikea gehaald.
pi_124410539
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:53 schreef kvd het volgende:

[..]

Heb je hier eigenlijk al een antwoord van?
Weet je heel zeker dat degene die je de kaart heeft gestuurd niet een geintje heeft uitgehaald? Ik heb namelijk exact dezelfde kaart vorige week bij de Ikea gekocht.
pi_124410983
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 16:16 schreef nallajja het volgende:

[..]

Weet je heel zeker dat degene die je de kaart heeft gestuurd niet een geintje heeft uitgehaald? Ik heb namelijk exact dezelfde kaart vorige week bij de Ikea gekocht.
Ik heb hem niet gehad hè ;)
pi_124411349
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 16:30 schreef kvd het volgende:

[..]

Ik heb hem niet gehad hè ;)
Ja klopt sorry. Had die andere moeten qouten.
  FOK!fotograaf zaterdag 23 maart 2013 @ 17:48:12 #147
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_124413055
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 16:15 schreef nallajja het volgende:

Kaarten voorraad ook weer aangevuld, paar leuke setjes bij Ikea gehaald.
Die 5 grote kaarten met fotos van Amsterdam?
Die heb ik ook, maar vind die foto's veel te blauw. Is iets mis gegaan met de witbalans bij de fotograaf of drukker.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_124416790
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 17:48 schreef Mascleta het volgende:

[..]

Die 5 grote kaarten met fotos van Amsterdam?
Die heb ik ook, maar vind die foto's veel te blauw. Is iets mis gegaan met de witbalans bij de fotograaf of drukker.
Nee die niet. Ook niet gezien hier bij Ikea ( Hengelo).
Wel met de sloopauto's, vogels en wat kinderlijke kaarten.
  FOK!fotograaf zaterdag 23 maart 2013 @ 19:37:05 #149
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_124416831
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 19:35 schreef nallajja het volgende:

[..]

Nee die niet. Ook niet gezien hier bij Ikea ( Hengelo).
Wel met de sloopauto's, vogels en wat kinderlijke kaarten.
Ow oké. Die zag ik laatst in de IKEA in Amsterdam liggen. Zal wel speciaal voor Amsterdam gemaakt zijn dan.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_124417353
Bedankt voor de hulp met vertalen! :P
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_124426406
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:53 schreef kvd het volgende:

[..]

Heb je hier eigenlijk al een antwoord van?
Thanks voor het vragen, maar nee.. Geen berichtje ontvangen. ;(
pi_124427052
Hoi!

Ik heb net ook een account aangemaakt en ga maandag eens een mooi kaartje zoeken voor een meisje uit Rusland.

Welke site gebruiken jullie trouwens? Of gaan jullie allemaal in de stad zoeken naar het perfecte kaartje?
pi_124432408
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 23:49 schreef Franknfurter het volgende:
Hoi!

Ik heb net ook een account aangemaakt en ga maandag eens een mooi kaartje zoeken voor een meisje uit Rusland.

Welke site gebruiken jullie trouwens? Of gaan jullie allemaal in de stad zoeken naar het perfecte kaartje?
Ik koop meestal een stapeltje leuke kaarten bij zaken als Bruna, Selexyz en Paperchase, en probeer uit die collectie dan thuis iets leuks/passends voor iedereen uit te zoeken. Specifiek de stad in om voor iedere Postcrosser iets speciaals uit te zoeken doe ik niet.
pi_124434841
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 23:49 schreef Franknfurter het volgende:
Hoi!

Ik heb net ook een account aangemaakt en ga maandag eens een mooi kaartje zoeken voor een meisje uit Rusland.

Welke site gebruiken jullie trouwens? Of gaan jullie allemaal in de stad zoeken naar het perfecte kaartje?
Leuke kaarten webshops:
- Happy-postcrossing
- postpapierenzo
- Ebay en dan verkoper: http://www.ebay.com/sch/P(...)e=STRK:MEFSRCHX:SRCH

Voor in de stad:
- Xenos
- Action (3D kaarten, mensen uit Azië zijn er dol op)
- Kringloop winkels
- Toeristenwinkeltjes
- Museums etc..

edit: Ohja, nog even een tip: de meeste mensen houden van kaartjes zonder envelop. Omdat dan de postzegels en kaart bij elkaar zitten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mokkels op 24-03-2013 11:16:30 ]
  Moderator zondag 24 maart 2013 @ 14:01:50 #155
155227 crew  Guppy
dus
pi_124440554
Oh leuk! Ik trek een nieuw land: Serbia :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124443911
Ik heb inmiddels nieuwe kaartjes besteld (zowel via een binnenlandse webshop als ebay) dus ik kan binnenkort na een vakantie van een jaar weer gaan beginnen.
pi_124447215
Godver wat woon ik in een schijtstad, werkelijk nergens hebben ze postcards :'(
  Moderator zondag 24 maart 2013 @ 16:36:59 #158
155227 crew  Guppy
dus
pi_124447310
Waar woon je? Misschien hebben we hier nog ideeen voor je?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124447804


O+
pi_124448163
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 16:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Waar woon je? Misschien hebben we hier nog ideeen voor je?
Weert, mateloos ellendig :')
pi_124448181
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 16:46 schreef soapie het volgende:
[ afbeelding ]

O+
Ooh wat leuk O+
  Moderator zondag 24 maart 2013 @ 16:56:54 #162
155227 crew  Guppy
dus
pi_124448249
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 16:54 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Weert, mateloos ellendig :')
Hmmm ja... Lokale VVV, Bruna, Hema, Xenos, boekhandel sowieso eens checken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124448821
Allemaal al gecheckt, heb er twee bij de hema gevonden. Ga dadelijk eens zoeken in mn verhuisdozen want ik had nog ergens een stapeltje liggen
pi_124448977
Beetje jammer, stuur je een kaart die helemaal bij het profiel past. Staat er in de hurray ´thanks for the card and the lovely stamps......... gewoon wat postzegels opgeplakt van PMK.
pi_124449890
Zo, ik heb nog wat kaarten gevonden in de verhuisdozen. Een paar inkognito kaarten, hartstikke leuke ook nog!
  zondag 24 maart 2013 @ 18:45:46 #166
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124452098
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:13 schreef soapie het volgende:
Beetje jammer, stuur je een kaart die helemaal bij het profiel past. Staat er in de hurray ´thanks for the card and the lovely stamps......... gewoon wat postzegels opgeplakt van PMK.
:{ Ik kreeg vandaag ook een Hurray "sorry for the late register" ????? was een kaartje naar HongKong is geregistreerd na 9 dagen. Maar nog niet eens een dankjewel...
En dat kan zomaar.....?
pi_124459038
Zo, ik heb mijn eerste vijf net op de bus gedaan! Ben benieuwd wanneer de eerste geregisterd gaat worden. Heb er een naar Duitsland, Rusland, Finland, Australie en de VS gestuurd.
  zondag 24 maart 2013 @ 21:53:06 #168
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124462440
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 21:01 schreef Franknfurter het volgende:
Zo, ik heb mijn eerste vijf net op de bus gedaan! Ben benieuwd wanneer de eerste geregisterd gaat worden. Heb er een naar Duitsland, Rusland, Finland, Australie en de VS gestuurd.
Duitsland en Finland zullen als eerste aankomen, daarna denk ik VS en Australie en als laatste Rusland ;)
En dat kan zomaar.....?
pi_124465208
Ik denk inderdaad dat het in die volgorde zal gaan. Duitsland was ook maar 370 km hier vandaan ofzo, dus dat is misschien woensdag of donderdag al.
pi_124473952
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 22:32 schreef Franknfurter het volgende:
Ik denk inderdaad dat het in die volgorde zal gaan. Duitsland was ook maar 370 km hier vandaan ofzo, dus dat is misschien woensdag of donderdag al.
Dat zegt niet zo veel. Ik heb kaarten naar Duitsland doe idd met een paar dagen over waren maar ook kaarten die er zo een dag of 20/25 over doen.
pi_124483522
De postbode heeft me weer blij gemaakt met een kaartje....deze keer Canada

pi_124488965
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:31 schreef kvd het volgende:
De postbode heeft me weer blij gemaakt met een kaartje....deze keer Canada

[ afbeelding ]
Leuk! Canada O+
  maandag 25 maart 2013 @ 17:53:53 #173
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_124491114
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 16:54 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Weert, mateloos ellendig :')
Weert ;( Toch heb ik er een leuke MBO-tijd gehad (Drakensteijn)

---------.

Open ik vanmorgen mijn mailbox. Zie ik een Hurray your postcard to Russia has arrived.

Ik zo joepie "ik mag er weer 1 verzenden", Was het een kaart die al expired was (189 dagen onderweg geweest) ;( ;( ;(
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  maandag 25 maart 2013 @ 18:15:39 #174
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124491808
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:31 schreef kvd het volgende:
De postbode heeft me weer blij gemaakt met een kaartje....deze keer Canada

[ afbeelding ]
daar zou de postbode me ook heel blij mee maken :D
En dat kan zomaar.....?
  maandag 25 maart 2013 @ 18:26:36 #175
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_124492261
Iedereen klaar voor iets superrrr schattigs?


http://www.postcrossing.com/postcards/HK-118615
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_124492316
Pinguins O+
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 18:52:32 #177
155227 crew  Guppy
dus
pi_124493298
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 17:53 schreef Bos81 het volgende:

Open ik vanmorgen mijn mailbox. Zie ik een Hurray your postcard to Russia has arrived.

Ik zo joepie "ik mag er weer 1 verzenden", Was het een kaart die al expired was (189 dagen onderweg geweest) ;( ;( ;(
Toch ook wel leuk dat ie toch nog in je stats komt ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124493519
quote:
17s.gif Op maandag 25 maart 2013 18:26 schreef automatic_ het volgende:
Iedereen klaar voor iets superrrr schattigs?

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/HK-118615
O+ O+ O+
  maandag 25 maart 2013 @ 19:06:59 #179
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_124493897
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 18:52 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Toch ook wel leuk dat ie toch nog in je stats komt ;)
Dat wel ja :) Tot nu toe is dit dan de kaart die het langst heeft moeten wachten op registratie aan de verzonden kant..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_124494191
Ik heb er een paar die al meer dan een jaar onderweg zijn en dan verdwijnen ze uit je stats. Beetje jammer!!!
pi_124498732
Aww super lief die pinguin!

Ik lees hier vaak dat kaarten expired zijn.. komt dat zoveel voor? Na hoeveel dagen is dat eigenlijk?

Mijn eerste twee kaartjes zijn ondertussen aangekomen. Benieuwd hoelang oekraine, rusland en china gaan duren :p
The things that scare you the most are often the most rewarding!
pi_124499460
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:33 schreef VulpesVulpes het volgende:
Aww super lief die pinguin!

Ik lees hier vaak dat kaarten expired zijn.. komt dat zoveel voor? Na hoeveel dagen is dat eigenlijk?

Mijn eerste twee kaartjes zijn ondertussen aangekomen. Benieuwd hoelang oekraine, rusland en china gaan duren :p
Na 60 dagen. Komt toch wel regelmatig voor vindt ik.....
pi_124499498
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:44 schreef soapie het volgende:

[..]

Na 60 dagen. Komt toch wel regelmatig voor vindt ik.....
Oh ja, Rusland en China kan zo een maand duren....
  maandag 25 maart 2013 @ 20:54:32 #184
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_124500120
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:44 schreef soapie het volgende:

[..]

Na 60 dagen. Komt toch wel regelmatig voor vindt ik.....
Ja,toch wel. ik denk toch wel 1 op de 15 kaarten..

En na een jaar verdwijnt de kaart uit je sent lijst en kan de kaart nooit meer geregistreerd worden (dat is bij mij al bij 5 kaarten gebeurd )
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  maandag 25 maart 2013 @ 21:08:32 #185
330954 Sokkepok
Echt waar.
pi_124500946
Ik heb 4 expired kaarten op 168 verstuurd :)
Dus bij mij 1 op 42 :P
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  maandag 25 maart 2013 @ 21:10:59 #186
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_124501084
3/35 expired hier. Maar heb de afgelopen weken zelf even niks meer verzonden, komt binnenkort wel weer.
  maandag 25 maart 2013 @ 21:55:39 #187
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_124503924
270 totaal verstuurd. Daarvan zijn er 243 geregistreerd, 13 onderweg, 9 expired en 5 vervallen.

Dus 14 op de 257 kaarten momenteel expired.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_124505166
Drie nieuwe kaarten getrokken :)
- Russian Federation
- Duitsland
- Amerika (deze is leuk; ze spreekt Nederlands en heeft hier een lange tijd gewoond)

Morgen even postzegels halen. Wel jammer dat je tegenwoordig van die saaie 'Europa' en 'Wereld' zegels hebt. Ik zie hier soms wel eens postzegels van PMK (oid) voorbij komen. Is dat gewoon legaal? Ik dacht dat PostNL dat als fraude zag?
  maandag 25 maart 2013 @ 22:31:37 #189
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_124505998
216 verstuurd en 5 zijn er verlopen :)
USA / Taiwan / Brazilië* / Rusland en Oekraïne*.
Waarvan twee (*) sowieso naar mensen die al heeeeel lang niet online zijn geweest (en ik het ook verwacht had).
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_124513209
Hmm bij de een gebeurd het dus vaker als bij de ander.. toch wel zonde :p
The things that scare you the most are often the most rewarding!
pi_124513486
Daar was ik weer! Druk, druk, druk hier! We gaan het huis verbouwen, dusja zo sta je vast te windowshoppen en vast te verven :P

Zo duurde het voor het gevoel een eeuwigheid en dan ineens worden je kaarten achter elkaar geregistreerd. Dit weekend 4 achter elkaar. Duitsland, Oekraïne, Taiwan en Indonesië! Heel fijn, want nu sta ik weer wat voor qua verzenden :D

Ontvangen heb ik maar 1 kaart, deze uit de USA

http://www.postcrossing.com/postcards/US-2131734

Maar zaterdag lag de hele gang ineens vol met kaartjes. Ik had aan een buurvrouw gevraagd die nog wel eens her en der struint of zij toevallig kaartjes mee kon nemen als ze wat tegen kwam. Ik kreeg dus een heel tasje vol, mocht zelf uitzoeken wat ik wel kon gebruiken of niet. Er zaten denk ik zo'n 150 kaarten in! 105 kon ik echt gebruiken, stuk of 10 waren meer voor verjaardagen enzo, 23 waren er uit Indonesië, waar zij vandaan komt, dus moet even kijken óf ik die kan gebruiken aangezien ik zelf ook zeg, liever geen kaarten uit een land waar je niet vandaan komt. Dus die liggen even apart. En de rest was dan helaas niet bruikbaar. Maar ik vond het echt heel aardig en 105 kaarten er zo bij! Enige nadeel? Het scanwerk :P
Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you
  Moderator dinsdag 26 maart 2013 @ 07:41:34 #192
155227 crew  Guppy
dus
pi_124513638
Wauw, wat een mooie verzameling!! Voor iedereen wat wils ook :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124513709
Ja absoluut! Er zaten bloemen tussen, vliegtuigen, boten, dieren. Echt een heel uitgebreide collectie!
Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you
pi_124513799
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:16 schreef WhiteJoker het volgende:
Drie nieuwe kaarten getrokken :)
- Russian Federation
- Duitsland
- Amerika (deze is leuk; ze spreekt Nederlands en heeft hier een lange tijd gewoond)

Morgen even postzegels halen. Wel jammer dat je tegenwoordig van die saaie 'Europa' en 'Wereld' zegels hebt. Ik zie hier soms wel eens postzegels van PMK (oid) voorbij komen. Is dat gewoon legaal? Ik dacht dat PostNL dat als fraude zag?
PMK mag nog tot november als ik het goed heb, daarna wil PostNL stoppen met guldenpostzegels. Alleen daar zijn postzegel verzamelaars en PMK het niet helemaal mee eens.

Dat zijn trouwens wel erg leuke postzegels hoor! En een stukkie goedkoper. Goede webshop, binnen 1 a 2 dagen in huis en als er iets mis is gegaan gaan ze daar ook goed mee om.

Even een tip nog: koop meer europa dan wereld zegels. Die zul je namelijk veel vaker gebruiken
pi_124513804
Bij mij zijn van de 40 verzonden kaarten 2 expired. Eerst nog eentje maar die kwam nog aan na een tijdje.

China en Finland zijn bij mij nu expired en eerst stond daar dus ook nog Rusland bij.
pi_124514323
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 07:58 schreef Mokkels het volgende:

[..]

PMK mag nog tot november als ik het goed heb, daarna wil PostNL stoppen met guldenpostzegels. Alleen daar zijn postzegel verzamelaars en PMK het niet helemaal mee eens.

Dat zijn trouwens wel erg leuke postzegels hoor! En een stukkie goedkoper. Goede webshop, binnen 1 a 2 dagen in huis en als er iets mis is gegaan gaan ze daar ook goed mee om.

Even een tip nog: koop meer europa dan wereld zegels. Die zul je namelijk veel vaker gebruiken
Krijg je een willekeurige combinatie als je besteld? Of zijn het allemaal dezelfde postzegels?
  dinsdag 26 maart 2013 @ 09:10:57 #197
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124514765
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 08:43 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Krijg je een willekeurige combinatie als je besteld? Of zijn het allemaal dezelfde postzegels?
Allemaal verschillende postzegels, waardes zitten allemaal in een apart zakje. Er staat ook precies op hoeveel je erop moet plakken.
En dat kan zomaar.....?
pi_124518511
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 07:59 schreef Mokkels het volgende:
Bij mij zijn van de 40 verzonden kaarten 2 expired. Eerst nog eentje maar die kwam nog aan na een tijdje.

China en Finland zijn bij mij nu expired en eerst stond daar dus ook nog Rusland bij.
Mja, gaat hier ook die kant op.. nog twee dagen :(
Kaartenvoordeel.nl - ansicht, thema- en Postcrossing-kaarten › Nieuw: Postcrossing-stempels, Hello Kitty, Waar is Wally? en Inge Löök
  dinsdag 26 maart 2013 @ 12:01:33 #199
330954 Sokkepok
Echt waar.
pi_124519109
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 07:26 schreef Springtimelily het volgende:
Daar was ik weer! Druk, druk, druk hier! We gaan het huis verbouwen, dusja zo sta je vast te windowshoppen en vast te verven :P

Zo duurde het voor het gevoel een eeuwigheid en dan ineens worden je kaarten achter elkaar geregistreerd. Dit weekend 4 achter elkaar. Duitsland, Oekraïne, Taiwan en Indonesië! Heel fijn, want nu sta ik weer wat voor qua verzenden :D

Ontvangen heb ik maar 1 kaart, deze uit de USA
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/US-2131734

Maar zaterdag lag de hele gang ineens vol met kaartjes. Ik had aan een buurvrouw gevraagd die nog wel eens her en der struint of zij toevallig kaartjes mee kon nemen als ze wat tegen kwam. Ik kreeg dus een heel tasje vol, mocht zelf uitzoeken wat ik wel kon gebruiken of niet. Er zaten denk ik zo'n 150 kaarten in! 105 kon ik echt gebruiken, stuk of 10 waren meer voor verjaardagen enzo, 23 waren er uit Indonesië, waar zij vandaan komt, dus moet even kijken óf ik die kan gebruiken aangezien ik zelf ook zeg, liever geen kaarten uit een land waar je niet vandaan komt. Dus die liggen even apart. En de rest was dan helaas niet bruikbaar. Maar ik vond het echt heel aardig en 105 kaarten er zo bij! Enige nadeel? Het scanwerk :P
[ afbeelding ]
Wauw, mooie collectie kaarten :) Aardig van je buuf!

Ik mag trouwens een kaart naar Denemarken versturen! *O*
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_124521578
Kaartje uit Zuid-Korea vandaag! *O* Het was het eerste postcrossingkaartje dat ze stuurde, met een leuk verhaaltje erop. En als afsluiting:

quote:
I really want that this post card can make you happy.
O+
pi_124523796
Zuid - Korea, gaaf hoor!!!! Jaloers!!!
pi_124525593
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 07:58 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Even een tip nog: koop meer europa dan wereld zegels. Die zul je namelijk veel vaker gebruiken
Wat is de verhouding bij jou dan? Ik heb nu 7 kaarten verstuurd (inclusief die van gisteren), waarvan er 6 met wereldzegels verstuurd moeten worden. Ik heb tot nu toe gehad: 2x USA, 2x Russia, 1x China, 1x Ukraine en 1x Germany
pi_124525769
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 14:59 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Wat is de verhouding bij jou dan? Ik heb nu 7 kaarten verstuurd (inclusief die van gisteren), waarvan er 6 met wereldzegels verstuurd moeten worden. Ik heb tot nu toe gehad: 2x USA, 2x Russia, 1x China, 1x Ukraine en 1x Germany
Ik heb laatst een keer 20x wereld en een keer 20x europa gekocht. Europa is bijna op.. Je zult merken dat je heel veel naar Duitsland moet sturen.

Nu heb ik er, ook heel toevallig, 5 onderweg met 'wereld' en 4 'europa'. Hier kun je mijn statistieken van de aangekomen kaartjes zien: http://www.postcrossing.com/user/Toetefroet/stats
pi_124525816
Ohja je kunt trouwens uitzetten dat je niet meer dan één kaart naar hetzelfde land wilt hebben. Staat onder edit > profile en dan onderaan. Ik heb alle vinkjes uit staan. Ik stuur dus ook nooit naar Nederland.
pi_124526016
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:03 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Ik heb laatst een keer 20x wereld en een keer 20x europa gekocht. Europa is bijna op.. Je zult merken dat je heel veel naar Duitsland moet sturen.

Nu heb ik er, ook heel toevallig, 5 onderweg met 'wereld' en 4 'europa'. Hier kun je mijn statistieken van de aangekomen kaartjes zien: http://www.postcrossing.com/user/Toetefroet/stats
Ok, ik heb nu 25x wereld en 25x europa gekocht, gezien mijn ervaringen :P

Dit ben ik trouwens: http://www.postcrossing.com/user/WhiteJoker
pi_124526042
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:12 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Ok, ik heb nu 25x wereld en 25x europa gekocht, gezien mijn ervaringen :P

Dit ben ik trouwens: http://www.postcrossing.com/user/WhiteJoker
Ik zal je even in de OP zetten als je dat wilt, oké? En het maakt ook op zich niet zo heel veel uit. Stel je hebt veel wereld over dan kun je die ook gewoon voor Europa plakken. :)
pi_124526059
Ah ik dacht dat dat nog kon de OP aanpassen. Maar blijkbaar niet meer..
pi_124526077
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:12 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Ik zal je even in de OP zetten als je dat wilt, oké? En het maakt ook op zich niet zo heel veel uit. Stel je hebt veel wereld over dan kun je die ook gewoon voor Europa plakken. :)
Graag! Ik ga snel m'n drie kaartjes schrijven :P Dan kunnen die nog mee met de postbode.
pi_124526131
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:13 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Graag! Ik ga snel m'n drie kaartjes schrijven :P Dan kunnen die nog mee met de postbode.
Ohja misschien nog een tip: schrijf je ID er óf 2 keer op óf bijvoorbeeld verticaal naast het adres. Zo zeg maar: waar die lijn zit. Want anders zetten ze er misschien een stempel om waardoor je het niet kunt lezen.
pi_124526206
Oh dat is wel heel slim eigenlijk, ik heb ze bij alle vijf nu naast de postzegel gezet dus ik hoop dat ze er niet als een malle doorheen gaan stampen :')
pi_124526209
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:15 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Ohja misschien nog een tip: schrijf je ID er óf 2 keer op óf bijvoorbeeld verticaal naast het adres. Zo zeg maar: [ afbeelding ] waar die lijn zit. Want anders zetten ze er misschien een stempel om waardoor je het niet kunt lezen.
Ik schrijf hem idd altijd twee keer. Maar die tip van de lijn is een goeie. Schrijven jullie het adres altijd op? Ik probeer dat wel zoveel mogelijk te doen. Maar sommige zijn zo lang, dat past bij mij niet.
pi_124526256
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:17 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Ik schrijf hem idd altijd twee keer. Maar die tip van de lijn is een goeie. Schrijven jullie het adres altijd op? Ik probeer dat wel zoveel mogelijk te doen. Maar sommige zijn zo lang, dat past bij mij niet.
Ik heb het altijd wel opgeschreven maar ik ben van plan om die van bijvoorbeeld China, Rusland en Japan met hun apartere tekens uit te printen. Andere mensen hier van het topic merken dat ze dan sneller aankomen. Alleen ik krijg ze gewoon niet klein uitgeprint.. :{ dus even prutsen hoe dat moet.
pi_124526549
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 14:59 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Wat is de verhouding bij jou dan? Ik heb nu 7 kaarten verstuurd (inclusief die van gisteren), waarvan er 6 met wereldzegels verstuurd moeten worden. Ik heb tot nu toe gehad: 2x USA, 2x Russia, 1x China, 1x Ukraine en 1x Germany
Rusland en Oekraine vallen onder Europa he dat weet je????
pi_124526663
Ik heb gewoon overal een wereldpostzegel opgeplakt omdat die 5 cent extra me niet echt interesseert en dan had ik gewoon genoeg aan één vel :') Lui. :')
pi_124526873
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:27 schreef soapie het volgende:

[..]

Rusland en Oekraine vallen onder Europa he dat weet je????
Ow, dat wist ik niet... Oekraine heb ik volgens mij toen wel opgezocht + EU zegel opgeplakt... Ach ja, bij m'n lokale Primera kan je die dingen los kopen.

PMK bestelling is overigens net verzonden. Dus m'n postzegels komen morgen aan.

Zo, kaartjes geschreven!
SPOILER: USA
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Germany
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Russia
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 52% gewijzigd door WhiteJoker op 26-03-2013 15:56:19 ]
pi_124532379
iemand eigenlijk ooit die kunstkaartjes gekregen?????
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 26 maart 2013 @ 18:04:01 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124532843
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 13:46 schreef Lienzz het volgende:
Weet iemand toevallig waar je kaartjes van de Titanic kunt kopen, ik kom ze vaker tegen op postcrossing en ik vind ze erg gaaf.
Ik ben daar dus binnenkort samen met douche-eendje :s) Ben een beetje aan het voorbereiden en ik ben al wat dingen tegengekomen. Je kunt ze ook online bestellen trouwens, maar dan zal er wel woest veel verzendkosten bij komen. Voorbeelden:





Als je zelf wil bestellen moet je dat hier doen: http://thetitanic.ie/

Anders moet je even zeggen hoeveel je er wilt hebben, dan nemen we ze voor je mee :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_124533628
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 14:59 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Wat is de verhouding bij jou dan? Ik heb nu 7 kaarten verstuurd (inclusief die van gisteren), waarvan er 6 met wereldzegels verstuurd moeten worden. Ik heb tot nu toe gehad: 2x USA, 2x Russia, 1x China, 1x Ukraine en 1x Germany
Ik dacht op post NL gezien te hebben dat rusland geen wereldzegel hoefde te hebben? Heb ik dat verkeerd

Ohw zag het al.. moet even verder lezen :p
The things that scare you the most are often the most rewarding!
  dinsdag 26 maart 2013 @ 18:28:13 #219
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_124533699
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:26 schreef VulpesVulpes het volgende:

[..]

Ik dacht op post NL gezien te hebben dat rusland geen wereldzegel hoefde te hebben? Heb ik dat verkeerd
Rusland is Europa inderdaad
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 26 maart 2013 @ 18:33:03 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124533893
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:15 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Ohja misschien nog een tip: schrijf je ID er óf 2 keer op óf bijvoorbeeld verticaal naast het adres. Zo zeg maar: [ afbeelding ] waar die lijn zit. Want anders zetten ze er misschien een stempel om waardoor je het niet kunt lezen.
Ik doe altijd 2 keer ja. Wat je ook kunt doen is een plakbandje over het ID plakken zodat iemand een eventuele stempel er makkelijk af kan vegen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 maart 2013 @ 18:53:08 #221
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124534698
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 14:59 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Wat is de verhouding bij jou dan? Ik heb nu 7 kaarten verstuurd (inclusief die van gisteren), waarvan er 6 met wereldzegels verstuurd moeten worden. Ik heb tot nu toe gehad: 2x USA, 2x Russia, 1x China, 1x Ukraine en 1x Germany
Als ik kijk naar welke landen je een kaartje mag sturen, hoef je maar 3 wereldzegels te gebruiken (2xUSA en 1xChina) Hoe kom je bij 6 wereldzegels?
En dat kan zomaar.....?
  dinsdag 26 maart 2013 @ 18:54:38 #222
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124534775
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:19 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Ik heb het altijd wel opgeschreven maar ik ben van plan om die van bijvoorbeeld China, Rusland en Japan met hun apartere tekens uit te printen. Andere mensen hier van het topic merken dat ze dan sneller aankomen. Alleen ik krijg ze gewoon niet klein uitgeprint.. :{ dus even prutsen hoe dat moet.
Je kan toch de lettergrootte zelf wijzigen?
En dat kan zomaar.....?
pi_124534970
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:54 schreef Lienzz het volgende:

[..]

Je kan toch de lettergrootte zelf wijzigen?
Ik krijg altijd een bijlage toegestuurd die al 'voorgetypt' is... en als ik die ga uit printen dan past er geen postzegel meer op. :P
  dinsdag 26 maart 2013 @ 18:59:13 #224
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124534975
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ben daar dus binnenkort samen met douche-eendje :s) Ben een beetje aan het voorbereiden en ik ben al wat dingen tegengekomen. Je kunt ze ook online bestellen trouwens, maar dan zal er wel woest veel verzendkosten bij komen. Voorbeelden:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Als je zelf wil bestellen moet je dat hier doen: http://thetitanic.ie/

Anders moet je even zeggen hoeveel je er wilt hebben, dan nemen we ze voor je mee :)
Ja ik denk dat daar wel een aardig bedrag aan verzendkosten bovenop komt. Als jullie mij 2kaartjes willen meenemen zou ik echt hartstikke blij daarmee zijn *O* . Kosten maak ik natuurlijk direct over naar je rekening. Ik hoor het wel :D
En dat kan zomaar.....?
  dinsdag 26 maart 2013 @ 18:59:58 #225
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124535014
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:59 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Ik krijg altijd een bijlage toegestuurd die al 'voorgetypt' is... en als ik die ga uit printen dan past er geen postzegel meer op. :P
je moet hem gewoon uitprinten door op het id te klikken via de postcrossing website, niet via je mail. ;)
En dat kan zomaar.....?
pi_124535071
Het blijven plaatjes. Postcrossing plaatst het adres nooit als tekst. Je kan uiteraard het plaatje verkleinen, maar dat wordt er niet mooier op. Makkelijkst is om gewoon over te typen.

Wat betreft de zegels heb je, bij nader inzien, gelijk. Ik had niet door dat ze Rusland en Oekraïne ook als Europa zagen, maar goed het scheelt 5 cent...
pi_124535114
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:59 schreef Lienzz het volgende:

[..]

je moet hem gewoon uitprinten door op het id te klikken via de postcrossing website, niet via je mail. ;)
Ah oke, dan probeer ik dat eens! Dankjewel! ;)
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:05:11 #228
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124535279
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:01 schreef WhiteJoker het volgende:
Het blijven plaatjes. Postcrossing plaatst het adres nooit als tekst. Je kan uiteraard het plaatje verkleinen, maar dat wordt er niet mooier op. Makkelijkst is om gewoon over te typen.

Wat betreft de zegels heb je, bij nader inzien, gelijk. Ik had niet door dat ze Rusland en Oekraïne ook als Europa zagen, maar goed het scheelt 5 cent...
En dat kan zomaar.....?
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:06:12 #229
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_124535324
Zondag 12 kaarten die ik eerder die week had aangevraagd op de bus gedaan en die naar de Oosterburen is nu al aangekomen :o :o

Is wel vaker voorgekomen maar toch :o
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_124535391
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:05 schreef Lienzz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Doh! Helemaal overheen gekeken.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:08:29 #231
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124535421
Bij mij gebeurd de afgelopen tijd dus helemaal niks. Qua verzenden en ontvangen hetzelfde. Al dagen een lege brievenbus, en ik mag ook niks versturen. En ik heb net zo'n leuke kaartjes gekocht de afgelopen tijd :{
En dat kan zomaar.....?
pi_124536190
Haha je icon hierbij :P
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:44:44 #233
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124537185
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:25 schreef WhiteJoker het volgende:
Haha je icon hierbij :P
Ja toepasselijk inderdaad he...zo had ik 't nog niet bekeken. En ik maar wachten en wachten...
En dat kan zomaar.....?
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:56:55 #234
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124537830




Deze 2 kaartjes vandaag nog gekocht in Duitsland voor de disney fans op postcrossing!
En dat kan zomaar.....?
pi_124537852
Ik kreeg vandaag een kaart uit Belarus, zonder afzender, zonder ID met alleen de tekst "Happiness is a state of mind". Ben benieuwd of ik die ooit kan registeren.... Hij is al een halve dag aan het zoeken.
pi_124537933
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:51 schreef soapie het volgende:
iemand eigenlijk ooit die kunstkaartjes gekregen?????
nee, maar die worden ook maar 1 keer per 3 maanden of half jaar verstuurd.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 26 maart 2013 @ 20:06:40 #237
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124538386
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:59 schreef Lienzz het volgende:

[..]

Ja ik denk dat daar wel een aardig bedrag aan verzendkosten bovenop komt. Als jullie mij 2kaartjes willen meenemen zou ik echt hartstikke blij daarmee zijn *O* . Kosten maak ik natuurlijk direct over naar je rekening. Ik hoor het wel :D
2 van elk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 maart 2013 @ 20:49:48 #238
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124540803
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

2 van elk?
Ja dat mag ook, maar van alle twee de kaartjes 1-tje is ook goed. Kijk maar welke ze hebben ;)
En dat kan zomaar.....?
  dinsdag 26 maart 2013 @ 20:58:27 #239
330954 Sokkepok
Echt waar.
pi_124541334
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:05 schreef Lienzz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lol, die functie heb ik nog nooit gezien :P
Ik download meestal het plaatje wat bij mijn mail komt en dat kopieer ik dan naar Word. Waar ik 'm dan kleiner maak :)
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 20:59:26 #240
330954 Sokkepok
Echt waar.
pi_124541392
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:35 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Ow, dat wist ik niet... Oekraine heb ik volgens mij toen wel opgezocht + EU zegel opgeplakt... Ach ja, bij m'n lokale Primera kan je die dingen los kopen.

PMK bestelling is overigens net verzonden. Dus m'n postzegels komen morgen aan.

Zo, kaartjes geschreven!
SPOILER: USA
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Germany
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Russia
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die eerste!! O+
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_124541595
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 20:59 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Die eerste!! O+
Leuk hè! Ze wilde graag iets met lieveheersbeestjes of dieren. Aangezien ik niks met lieveheersbeestjes kon vinden dacht ik: Lieveheersbeestjes zijn er vaak in de zomer...
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 26 maart 2013 @ 21:05:18 #242
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124541746
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 20:49 schreef Lienzz het volgende:

[..]

Ja dat mag ook, maar van alle twee de kaartjes 1-tje is ook goed. Kijk maar welke ze hebben ;)
Het is nou niet alsof het enorm veel zwaar sleepwerk is of zo :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 maart 2013 @ 21:07:35 #243
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_124541892
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is nou niet alsof het enorm veel zwaar sleepwerk is of zo :')
Neuh. Moet wel in mn backpackje passen, was niet van plan om stapels kleding mee te nemen. Misschien wel mn regenjas als extraatje, je weet maar nooit daar :P
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 26 maart 2013 @ 21:11:13 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124542137
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:07 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Neuh. Moet wel in mn backpackje passen, was niet van plan om stapels kleding mee te nemen. Misschien wel mn regenjas als extraatje, je weet maar nooit daar :P
Anders laat je maar gewoon een paar schoenen achter. Dit is belangrijker :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 maart 2013 @ 21:12:52 #245
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_124542227
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Anders laat je maar gewoon een paar schoenen achter. Dit is belangrijker :P
1 paar aan mn voeten en 1 paar in mn tas. Moet er toch wel tof uit zien als ik Ieren ga versieren.
pi_124542251
hoi,

Ben een net beginnende postcrosser (ik was ook al in het vorige topic eens langsgekomen.). Paar dagen geleden is mijn eerste aangevraagde kaartje aangekomen (naar Vladivostok), duurde 30 dagen & m'n eerste lege hurray. Tot nu toe 6 kaarten van mij geregistreerd, 5 zijn onderweg & heb er zelf ook 5 gekregen. Werkt erg verslavend dit..... :)
The human race has one really effective weapon, and that is laughter.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 26 maart 2013 @ 21:16:39 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124542463
quote:
16s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:12 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

1 paar aan mn voeten en 1 paar in mn tas. Moet er toch wel tof uit zien als ik Ieren ga versieren.
Je bruine O+ laarsjes O+ en een paar goeie wandelschoenen. Meer heb je niet nodig. Minder ook niet :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 maart 2013 @ 21:22:19 #248
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_124542804
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:13 schreef Coccinella het volgende:
hoi,

Ben een net beginnende postcrosser (ik was ook al in het vorige topic eens langsgekomen.). Paar dagen geleden is mijn eerste aangevraagde kaartje aangekomen (naar Vladivostok), duurde 30 dagen & m'n eerste lege hurray. Tot nu toe 6 kaarten van mij geregistreerd, 5 zijn onderweg & heb er zelf ook 5 gekregen. Werkt erg verslavend dit..... :)
Het is ook verslavend :Y :@ :@
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_124543318
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:22 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Het is ook verslavend :Y :@ :@
Klopt...zelfs mijn vriend vindt het leuk als ik post ontvang,bekijkt het uitvoerig...
pi_124544031
quote:
dinsdag 26 maart 2013 21:30[/url] schreef kvd het volgende:[/b]

[..]

Klopt...zelfs mijn vriend vindt het leuk als ik post ontvang,bekijkt het uitvoerig...
Ja, hier wordt ook alles bekeken. En ik weet dat je in het begin meer geduld moet hebben, maar soms wil je echt je kaart aan de andere kant van de wereld in de brievenbus duwen zodat ik weer een nieuwe kaart kan sturen. Het postcrossingvirus heeft me te pakken!
The human race has one really effective weapon, and that is laughter.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 22:00:40 #251
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_124545482
Zo, ik heb eindelijk weer eens wat tijd gehad om nieuwe kaarten aan te vragen. Mijn pols doet het ook weer heel aardig, na mijn ongelukje met de trap, dus schrijven gaat ook weer een heel stuk beter.
Ik heb op mijn eigen account 4 adressen aangevraagd, waaronder eentje van een Rus die lege kaarten wil ontvangen, in een envelop, en als het kan ook wat extraatjes erbij, zoals postzegels, of munten etc.
Hij krijgt van mij een prachtige 3d kaart.....helemaal volgeschreven >:)

Voor mijn zoontje heb ik ook 4 adressen aangevraagd. Hij heeft het adres van een 3-jarig jongetje genaamd Ben uit Amerika gekregen. Best wel schattig, een 2-jarige die een 3-jarige een kaart stuurt O+ . Ik heb Ruben zijn kaartje met waterverf laten bewerken en er een extra kaart met vogelsoorten van mezelf bijgedaan O+
Een ander meisje was dol op washi tape en artistiekerigheid, en laat ik nu net 20+ rolletjes washi tape hebben liggen: haar kaartje is heel artistiek volgeplakt met washi tape, ziet er vrolijk uit :*
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 26 maart 2013 @ 23:06:05 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124549924
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:41 schreef Coccinella het volgende:

[..]

Ja, hier wordt ook alles bekeken. En ik weet dat je in het begin meer geduld moet hebben, maar soms wil je echt je kaart aan de andere kant van de wereld in de brievenbus duwen zodat ik weer een nieuwe kaart kan sturen. Het postcrossingvirus heeft me te pakken!
Dat had ik eerst ook ja :D Nu wacht ik gewoon tot ik er nog 2 of 3 travelling heb en dan gooi ik er weer een zwikkie tegenaan :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_124550065
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:56 schreef Lienzz het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deze 2 kaartjes vandaag nog gekocht in Duitsland voor de disney fans op postcrossing!
Die zijn gaaf! Heel leuk.
pi_124555509
Jeeej, Postcrossing heeft de ID gevonden!! Kan ik toch mijn kaart registeren. Meteen weer 3 adressen aangevraagd: China, Taiwan en Belarus...Weer naar iemand in Minsk. Hebben ze daar ook nog andere plaatsen???? Hetl ijkt wel of alle Belarussian postcrossers alleen uit Minks komen ;-)
  woensdag 27 maart 2013 @ 12:25:19 #255
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_124561897
Ik vind 3D kaarten nooit zo leuk, maar ik heb nu een pinguïn 3D kaart gehad, dus dat is wel leuk :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_124562613
Ik kreeg gister een kaartje uit Frankrijk met als enige tekst: "Hello M, Happy Postcrossing, can you send me back a postcard?" Nou ja, zou kunnen dat deze meneer net nieuw is en Postcrossing nog niet helemaal snapt....Kaartje net geregistreerd, blijkt deze persoon op nummer 1 te staan met meeste verzonden kaarten uit Frankrijk, en al zo'n 5600 kaarten ontvangen te hebben! Apart figuur hoor.
pi_124562769
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 07:20 schreef Jum het volgende:
Jeeej, Postcrossing heeft de ID gevonden!! Kan ik toch mijn kaart registeren. Meteen weer 3 adressen aangevraagd: China, Taiwan en Belarus...Weer naar iemand in Minsk. Hebben ze daar ook nog andere plaatsen???? Hetl ijkt wel of alle Belarussian postcrossers alleen uit Minks komen ;-)
Nee hoor, ik heb er 1 in Pinsk ;)
pi_124572798
Yes Eindelijk weer een keer een voetbalstadionkaart ontvangen. Ditmaal uit Nurenberg.



http://www.postcrossing.com/postcards/DE-2050758

Niet iedereen van jullie zal van voetbal houden, maar ik als liefhebber ontvang dit soort kaarten graag en dan zoals in dit geval van de wat "kleinere clubs" :) :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 27 maart 2013 @ 20:58:52 #259
147091 janeway
live long and prosper
pi_124582141
Ik vroeg vandaag 13 kaarten aan. 2 nieuwe landen voor mij, Griekenland en Slowakije, natuurlijk ook Belarus, en Finland. Ook Australië en Canada zitten erbij.
Morgen weer even schrijven
  woensdag 27 maart 2013 @ 21:32:23 #260
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_124584174
Las dat TNT de postzegels waarschijnlijk met 6 cent gaat/mag verhogen :')
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_124584335
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:32 schreef automatic_ het volgende:
Las dat TNT de postzegels waarschijnlijk met 6 cent gaat/mag verhogen :')
Gaan die prijzen dan alweer omhoog -O- -O- -O-
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 27 maart 2013 @ 21:41:25 #262
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_124584735
Ja, per 1 juli. Er staat alleen niet bij of het voor alle postzegels is/geldt.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_124585802
Dan moet je dus maar snel postzegels inslaan, want de postzegels met een nummer hebben geen waarde erop. Die hoef je dus niet te verhogen. Hoe dat met de PMK zegels zit weet ik niet.
pi_124585909
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 22:01 schreef WhiteJoker het volgende:
Dan moet je dus maar snel postzegels inslaan, want de postzegels met een nummer hebben geen waarde erop. Die hoef je dus niet te verhogen. Hoe dat met de PMK zegels zit weet ik niet.
Die gaan wel met de prijs omhoog. Maar je hebt bijplakzegels van 5 en 1 cent dus dat zal dan wel moeten...
pi_124587441
Argh, ik las dat nieuwsbericht net ook. Maar weer postzegels inslaan dan.. :N
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_124590541
Tering, begint een duur grapje te worden zo. :{
  woensdag 27 maart 2013 @ 23:42:02 #267
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_124592024
Het wordt steeds minder leuk ;(
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator donderdag 28 maart 2013 @ 06:47:44 #268
155227 crew  Guppy
dus
pi_124596006
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:32 schreef automatic_ het volgende:
Las dat TNT de postzegels waarschijnlijk met 6 cent gaat/mag verhogen :')
Alweer?! Het is net een half jaar geleden, of wat?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124601359
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 06:47 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Alweer?! Het is net een half jaar geleden, of wat?
3 maanden nog maar :P
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  Moderator donderdag 28 maart 2013 @ 13:01:48 #270
155227 crew  Guppy
dus
pi_124604142
Dat bedoel ik :(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124613596
Kaartje naar Polen is aangekomen! :)


http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1774164
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_124614555
Hum, tweede kaart verloopt zondag. Jammer, maar begrijpelijk. Onderweg naar China, zal wel ergens klem hebben gezeten ofzo, tussen alle post van het Chinese nieuwjaar.
pi_124616211
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:41 schreef automatic_ het volgende:
Ja, per 1 juli. Er staat alleen niet bij of het voor alle postzegels is/geldt.
Wat! Alweer.
Potdorrie zeg. Nou dat wordt dan inslaan want als de pmk zegels per 1 nov ook niet meer geldig zijn wordt het een duur grapje.

Laat ze bij de post eerst eens wat aan de chaos doen en zorgen dat alles loopt zoals het moet voordat ze nog meer geld van klanten vragen. ( werk er met veel plezier maar wat is het soms een rommeltje en een chaos)
  donderdag 28 maart 2013 @ 19:11:19 #274
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124617407

Roodkapje (Jetoy) gaat morgenvroeg naar Ukraine :)
En dat kan zomaar.....?
  donderdag 28 maart 2013 @ 19:39:43 #275
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_124618565
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 06:47 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Alweer?! Het is net een half jaar geleden, of wat?
Jup, normale 6cent omhoog en andere mogen ook 10% stijgen ofzo
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_124619297
Ik ga morgen mijn 5de kaart op de bus doen. Het is een kaart naar een 10 jarig meisje in Belarus.

SPOILER: Belarus
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 07:07:26 #277
385361 16021988
Waterlelie
pi_124634759
Zo, eindelijk weer wat kaarten verstuurt vorig weekend, en de eerste 2 zijn al weer aangekomen.
Tevens is een kaart naar Duitsland na 57 dagen gearriveerd! Ook zijn er nu 3 expired, op de 38 verstuurde kaarten..


http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1774811


http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1681736

Sta nu op 38 verzonden en 36 ontvangen. kan weer voor mn brievenbus gaan liggen dus! ;-)
pi_124638315
Ik had weer 2 kaarten binnen gekregen! Niet zulke supere deze keer.


http://www.postcrossing.com/postcards/DE-2005463


http://www.postcrossing.com/postcards/RU-1593428
pi_124665746
Heb een Filipijnse kaart uit Frankrijk gekregen. Die gozer heeft achterop de kaart overal waar "Filipijnen" staat er met marker & stickers erover heen zitten kalken. De voorkant van de kaart (van een enclave in Manilla) inclusief Filipijnse vlag geeft natuurlijk helemaal geen clou weg :D

Wat me wel opvalt is dat veel mensen om een kaart terug vragen, op 3 van de 6 kaarten die ik heb gekregen tot nu toe.
The human race has one really effective weapon, and that is laughter.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 22:29:54 #280
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_124666530
Ik heb dat nog nooit gehad haha. En ik heb al 200 kaarten gekregen _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator vrijdag 29 maart 2013 @ 22:31:14 #281
155227 crew  Guppy
dus
pi_124666609
Ik zo nu en dan. Maar dat negeer ik, daar doe ik niet aan
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 29 maart 2013 @ 22:36:18 #282
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_124666874
Ik krijg ook wel eens in de hurray de vraag naar mijn adres. Dus eigenlijk het omgekeerde. Daar geef ik meestal wel gehoor aan, hoewel dat pas 1 keer echt een kaart heeft opgeleverd (uit Luxemburg) ..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 30 maart 2013 @ 00:00:59 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124670559
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 22:11 schreef Coccinella het volgende:
Heb een Filipijnse kaart uit Frankrijk gekregen. Die gozer heeft achterop de kaart overal waar "Filipijnen" staat er met marker & stickers erover heen zitten kalken. De voorkant van de kaart (van een enclave in Manilla) inclusief Filipijnse vlag geeft natuurlijk helemaal geen clou weg :D

Wat me wel opvalt is dat veel mensen om een kaart terug vragen, op 3 van de 6 kaarten die ik heb gekregen tot nu toe.
Ehm. 0 uit 48 :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 30 maart 2013 @ 12:56:22 #284
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124680639

Zo kun je natuurlijk ook naamsbekendheid creëren :P
http://www.postcrossing.com/user/djmarx
En dat kan zomaar.....?
pi_124680733
Wat een mongool :')
pi_124683827
Mijn eerste kaart naar duitsland is geregistreerd! Volgens mij hebben ze bij postnl er doorheen zitten stempelen want ik kreeg een mailtje dat de id niet te lezen was. Nu maar wachten op het eerste te ontvangen kaartje :D
pi_124690546
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor m'n kaartje aankomt. M'n kaartje naar de USA deed het in 11 dagen. Naar Duitsland is hij al 4 dagen onderweg, terwijl ik in daar second day delivery had verwacht van PostNL...
  Moderator zaterdag 30 maart 2013 @ 18:51:53 #288
155227 crew  Guppy
dus
pi_124694329
Medemenshen! Ik heb daarnet mezelf aangemeld op de PostCrossing site. Van de week postzegels en kaarten halen, heb perongeluk ook al een kaart laten '' reizen ''' :'). een paar vragen

Waar moet het ID van de kaart komen of maakt dat niet uit?
Hoe groot is de kans dat er iets slechts gebeurd met je gegevens?
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 30 maart 2013 @ 20:21:58 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124694551
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 20:17 schreef Vlaggenroof het volgende:
Medemenshen! Ik heb daarnet mezelf aangemeld op de PostCrossing site. Van de week postzegels en kaarten halen, heb perongeluk ook al een kaart laten '' reizen ''' :'). een paar vragen

Waar moet het ID van de kaart komen of maakt dat niet uit?
Niet onder de postzegel en niet onder waar de stempel waarschijnlijk komt :s)
quote:
Hoe groot is de kans dat er iets slechts gebeurd met je gegevens?
Zit je op Facebook? Dan nul :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_124696044
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 20:17 schreef Vlaggenroof het volgende:
Medemenshen! Ik heb daarnet mezelf aangemeld op de PostCrossing site. Van de week postzegels en kaarten halen, heb perongeluk ook al een kaart laten '' reizen ''' :'). een paar vragen

Waar moet het ID van de kaart komen of maakt dat niet uit?
Hoe groot is de kans dat er iets slechts gebeurd met je gegevens?
Zoals al werd verteld daar niet en niet rechts onder. Daar doen ze altijd (tenminste de kaarten die ik krijg) altijd zo'n oranje stempel op. Ik doe altijd rechts onder de postzegels of met de lijn mee die verticaal naast het adres staat.


Daar zetten ze namelijk ook nooit stempels.

En als je het met je gegevens niet fijn vind, je kunt bijvoorbeeld kaarten van/naar Nederland uitschakelen. Dan krijgen alleen 'buitenlanders' jouw adres.

Ohja en van dat reizen maakt niet zo heel veel uit hoor.. ik ben de mijne nu steeds vergeten > liggen al meer dan 1 week in m'n auto. Ja dan komen ze er nooit haha.
pi_124696093

http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1721591

Deze is vandaag aangekomen naar Belarus. Ik dacht eerst een lege hurray maar later kwam er een reactie op met thanks. :)
pi_124696193
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 20:51 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Zoals al werd verteld daar niet en niet rechts onder. Daar doen ze altijd (tenminste de kaarten die ik krijg) altijd zo'n oranje stempel op. Ik doe altijd rechts onder de postzegels of met de lijn mee die verticaal naast het adres staat.

[ afbeelding ]
Daar zetten ze namelijk ook nooit stempels.

En als je het met je gegevens niet fijn vind, je kunt bijvoorbeeld kaarten van/naar Nederland uitschakelen. Dan krijgen alleen 'buitenlanders' jouw adres.

Ohja en van dat reizen maakt niet zo heel veel uit hoor.. ik ben de mijne nu steeds vergeten > liggen al meer dan 1 week in m'n auto. Ja dan komen ze er nooit haha.
Maar het mag niet in een envelop dan?
pi_124696234
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 20:54 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Maar het mag niet in een envelop dan?
Het mag wel. Dat zeker, maar de meeste postcrossers hebben het liever zonder zodat ze de postzegels op de kaart hebben. En het geeft natuurlijk een leuker gevoel. O+
pi_124711813
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 19:11 schreef Lienzz het volgende:
[ afbeelding ]
Roodkapje (Jetoy) gaat morgenvroeg naar Ukraine :)
Kreeg gister ook zo'n soort kaart....

Niet helemaal my cup of tea.....

Deze daarentegen uit Vancouver:

^O^ O+ ^O^

[ Bericht 41% gewijzigd door soapie op 31-03-2013 11:13:44 ]
  zondag 31 maart 2013 @ 23:43:26 #296
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124741182
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 10:22 schreef soapie het volgende:

[..]

Kreeg gister ook zo'n soort kaart....
[ afbeelding ]
Niet helemaal my cup of tea.....

Deze daarentegen uit Vancouver:
[ afbeelding ]
^O^ O+ ^O^
Ik vind die Jetoy kaart O+ doe eens een linkje als je wilt. Kan je niet vinden in de OP
En dat kan zomaar.....?
pi_124750208
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 23:43 schreef Lienzz het volgende:

[..]

Ik vind die Jetoy kaart O+ doe eens een linkje als je wilt. Kan je niet vinden in de OP
http://www.postcrossing.com/postcards/CN-890157
pi_124784960
Eindelijk na 10 dagen :@ :@ zijn mijn kaartjes op de post. M'n vader moest toch wat op de post doen dus kon ze gelijk meenemen. Mijn vader is wat ouder en kan dan ook geen engels/computers besturen enzo. Dus hij vond het maar onzin en snapt het dus ook niet wat daar de lol aan is haha.

Hij vroeg ook hoe ik dat geschreven had.. "met een woordenboek erbij?" vroeg ie. Nee, ik kan engels pap. :6
pi_124785027
Haha zat me net te bedenken dat ik die van mij vandaag ook echt weg moet brengen. Staan nu op 9 dagen.
Vandaag is mijn tweede kaart expired.
pi_124785083
Omdat ik nu weer 1 expired had mocht ik nog een nieuw adres trekken: maleisie.
Top nieuw te zenden land voor mij.
Kijk ik: leeg profiel :(.
Ze wel nieuw nog geen kaarten ontvangen. Dus zal niet mopperen. Maar wel jammer. Dat wordt een standaard Hallo uit Holland kaart.
  dinsdag 2 april 2013 @ 15:05:01 #301
330954 Sokkepok
Echt waar.
pi_124793197
En dicht! :D
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')