was dat slecht(er)? ik weet het niet, het is al een tijd geleden dat ik sc4 heb gespeeld.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:16 schreef mschol het volgende:
[..]
dan krijg je dus een soort sc4 traffic model?
Zo werkte het in SC4 inderdaad, ze hebben dat alleen willen visualiseren. Daarmee hebben ze comlleet verkeerde verwachtingen geschept. Het systeem is technisch (in de basis) gezien niet heel anders dan SC4, alleen uiterlijk wordt het anders weergegeven.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:15 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Dat hele idee van "Je Sim kunnen volgen" en "Sims zijn individuele mannetjes" hadden ze helemaal los moeten laten.
In plaats van autootjes modelleren die van een woonwijk naar een fabriek rijden, hadden ze beter een waarde 'traffic density' aan een stuk weg kunnen toekennen op basis van het soort gebieden waar zo'n weg vandaan komt en het soort gebieden waar zo'n weg naar toe gaat. En dan daar allemaal animaties van afleiden. Dat ziet er dan minder spectaculair uit, maar het maakt dingen veel minder complex en meer beheersbaar voor de makers van het spel.
Neh, Ze moeten het nu gewoon gaan fixen in de komende weken. Als Glassbox het kan dan kunnen ze nu (hadden ze al gedaan moeten hebben) met genoeg testers ervoor zorgen dat Henk één huis en baan heeft.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:15 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Dat hele idee van "Je Sim kunnen volgen" en "Sims zijn individuele mannetjes" hadden ze helemaal los moeten laten.
Misschien kan het wel en deed het dat ook maar hebben ze het omlaag geschroefd door de serverload die het niet aan kon. we zullen het wel zien iig .quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:16 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik vraag het me af, want het systeem moet compleet omgegooid worden. Nu zijn agents slechts een visuele weergave van volks-stromen(volksstromen zoals ze er in eerdere simcitys ook waren), in het systeem zoals wij het verwachten zou élke van de 150.000+ bewoners een apart object zijn met eigen identiteit, werk, huis etc. Voor elke agent moet elke processortik beslissingen gemaakt worden.
Het is echt zo enorm anders, dat gaat echt niet gebeuren, en als het gebeurd, dan gaan de systeemeisen door het dak heen.
Nee, dat kan die engine dus niet. Die engine is erop ingericht om verkeersstromen te visualiseren, niet om 150k inwoners als losse objecten met eigen identiteit te berekenen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:20 schreef jogy het volgende:
[..]
Neh, Ze moeten het nu gewoon gaan fixen in de komende weken. Als Glassbox het kan dan kunnen ze nu (hadden ze al gedaan moeten hebben) met genoeg testers ervoor zorgen dat Henk één huis en baan heeft.
Dit zijn lokale bewerkingen, heeft niets met de server te maken.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:23 schreef jogy het volgende:
[..]
Misschien kan het wel en deed het dat ook maar hebben ze het omlaag geschroefd door de serverload die het niet aan kon. we zullen het wel zien iig .
dat zou wel een stunt zijn (maar het zijn idd wel lokale berekeningen.)quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:23 schreef jogy het volgende:
[..]
Misschien kan het wel en deed het dat ook maar hebben ze het omlaag geschroefd door de serverload die het niet aan kon. we zullen het wel zien iig .
Er is ook een closed beta geweest voor anderen die constant konden spelen (dus niet alleen een uurtje). Die hebben bepaald ebugs wel moeten zien, lijkt me.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:16 schreef mschol het volgende:
[..]
en ook daar is de vraag of ze daar de tijd voor hebben genomen..
Stel dat je dat doet, moet je ook voor 150k agents simultaan pathfinding, besluitvorming gaan doen. Dat is gewoon niet te doen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:33 schreef Akilla het volgende:
Een vaste woon of werkplaats moet toch kunnen? gewoon een nummer geven aan die persoon. Persoon 1 zit in gebouw 3 en werkt op plaats 5 ofzo, enz.. dan is de komplete madness ook een beetje weg, aangezien verkeer niet allemaal naar de eerst beschikbare baan of woning gaan...
Alles wat lokaal in jouw stad gebeurd heeft niks met de server te maken en is zoals het is. Enige dingen die nu (misschien) niet werken zijn region-zaken, zoals commuting enzo. En cheetah-speed. De rest is allemaal lokaal.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:37 schreef Pheno het volgende:
[..]
Er is ook een closed beta geweest voor anderen die constant konden spelen (dus niet alleen een uurtje). Die hebben bepaald ebugs wel moeten zien, lijkt me.
Ik hoop eigenlijk dat het merendeel van de bugs komt door het feit dat ze bepaalde meuk hebben uitgezet op de servers om load te verlichten. Niet handig, want een eerste indruk is bepalend, maar goed, we gaan het zien. Met de demodag in december kon je een dag spelen en kwam ik deze shit ook niet tegen, dus ik snap er geen hol van wat ze ondertussen hebben gedaan .
Dat is wel wat hun intentie is en daarom hebben ze die "agents" ook gemaakt.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:25 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee, dat kan die engine dus niet. Die engine is erop ingericht om verkeersstromen te visualiseren, niet om 150k inwoners als losse objecten met eigen identiteit te berekenen.
Klopt. Maar dan ga je dus je stad aanpassen aan de tekortkomingen in de engine, ipv aan hoe een stad logischerwijs het mooist en efficients zou werken.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:38 schreef over_hedge het volgende:
Maar zou het dus geen oplossing zijn om een vierkant met industrie te maken, en daar om heen je huisjes. Dan zijn ze heel snel bij hun werk. Dus heb je niet veel opstoppingen. Enige nadeel is dat je landwaarde laag wordt als ze dicht bij fabrieken staan. Maar dat kan je wel oplossen met wat parken.
Dat zou je ook op kunnen vangen door commercie tussen je huizen en industrie te zetten.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:38 schreef over_hedge het volgende:
Maar zou het dus geen oplossing zijn om een vierkant met industrie te maken, en daar om heen je huisjes. Dan zijn ze heel snel bij hun werk. Dus heb je niet veel opstoppingen. Enige nadeel is dat je landwaarde laag wordt als ze dicht bij fabrieken staan. Maar dat kan je wel oplossen met wat parken.
Lemming Cityquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:37 schreef Danny het volgende:
Het probleem erg duidelijk in beeld (geen idee of deze hier al stond):
Je hebt nooit 150K echte agents in je stad. Als er 150K inwoners staat, heb je hooguit 20K echte agents.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:37 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Stel dat je dat doet, moet je ook voor 150k agents simultaan pathfinding, besluitvorming gaan doen. Dat is gewoon niet te doen.
Plus, om dat achteraf nog te gaan veranderen gaat maanden, zo niet jaren kosten. Misschien SC6, maar je hoeft er niet op te rekenen in SC5. Hoogstens wat tweaks in hoe de stromen tot stand komen.
De 'ai' neemt altijd de kortste route, ongeacht het soort weg. schrikbarendquote:Op woensdag 13 maart 2013 10:37 schreef Danny het volgende:
Het probleem erg duidelijk in beeld (geen idee of deze hier al stond):
Ja dat is waar. Ik snap nu wel beter waarom sommige steden van mijn zoon sooi geworden zijn.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:41 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Klopt. Maar dan ga je dus je stad aanpassen aan de tekortkomingen in de engine, ipv aan hoe een stad logischerwijs het mooist en efficients zou werken.
Daar speel ik geen SC voor
Klopt ja. Ze hebben verkeerde verwachtingen geschept. Maargoed, de oplossing die ze nu hebben zit er een beetje tussenin, en werkt dus totaal niet bij grotere steden.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:41 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Dat is wel wat hun intentie is en daarom hebben ze die "agents" ook gemaakt.
Ze hadden het gewoon abstract moeten maken.
- in 1 stukje land wonen een boel mensen -> hang daar een getal A aan
- in 1 stukje land staan een boel fabrieken -> hang daar een getal B aan
- er ligt een weg tussen -> bereken op basis van A en B de verkeersdrukte
- ga dat animeren.
Zoals de vorige SimCity's werkten idd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |